Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:46
Veel grote AAA games verschenen niet of aangepast op de Switch. Geen nieuwe Watch Dogs of Assassins Creed. Een matige versie van FC. Geen Yakuza games. Etc.

Zou mooi zijn als dit op Switch 2 gaat veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:59
Timothy3000 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 11:59:
Veel grote AAA games verschenen niet of aangepast op de Switch. Geen nieuwe Watch Dogs of Assassins Creed. Een matige versie van FC. Geen Yakuza games. Etc.

Zou mooi zijn als dit op Switch 2 gaat veranderen.
Dat is al generaties zo bij Nintendo consoles. Veel games hebben een slechtere versie. De Switch 2 is iets beter maar nog steeds niet zo goed als de PS5 en XSX dus we mogen blij zijn als de games tot nu toe redelijk speelbaar zijn. Ik koop de console voornamelijk voor Nintendo games dus zolang die goed draaien ben ik tevreden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:22
Zeer indrukwekkend wat de Switch 2 hier presteert, wat een toffe console wordt dit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan2011
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 13:16
Wauw, inderdaad indrukwekkend die Cyberpunk 2077 beelden. Grappig commentaar ook, katana zwaarden in de Japanse beelden en vuurwapens in de Engelse. CDPR blijft een erg coole developer.

Ik heb hem uitgespeeld op de Xbox One X dus ik denk dat ik nu voor een nieuwe playthrough ga. Hoewel ik het mee vond vallen op de X (speler van het eerste uur), denk ik dat Switch 2 een stuk beter gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32lXcJIoh6MoDoo-IBUp7b8gmoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yiYqsm1NAJDPOMDCvnMV5CtQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBo3Fy4lN-BiOGAYbST5LBBnooo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OqeK5v1qfRyjT8E8xP9c2unb.jpg?f=fotoalbum_large

Exact zelfde formaat, alleen nu in het rood. Geen cover artwork meer aan de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:02
Misschien zien ze er in het echt mooier uit. Lijkt nu op de een of andere manier op die dummy cases die je eerder bij de Gamemania had. Die je dan bij de kassa kon inleveren voor de echte game.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Raem de grap is dat dit dummy cases zijn, want dit is exact hoe het in Japanse elektronicawinkels zoals Yamada Denki werkt.

Dit betekent echter niet noodzakelijk dat ze er anders uit gaan zien :)

[ Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 18-05-2025 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 18 mei 2025 @ 15:59:
@Raem de grap is dat dit dummy cases zijn, want dit is exact hoe het in Japanse elektronicawinkels zoals Yamada Denki werkt.

Dit betekent echter niet noodzakelijk dat ze er anders uit gaan zien :)
Al had je bij de Switch 1 wel kleine verschillen in de doosjes tussen EU, US en Japan volgens mij. De opening aan de zijkant varieert.

Rode doosjes vind ik verder op zich prima. Zo makkelijk te onderscheiden met de Switch 1 games. Cover art moet ik wel even aan wennen met die enorme rode balk aan de bovenkant. Dat de cover art overgaat in de spine ziet er wel tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de Switch 1 doosjes nog steeds mooier. Geen grote rode balk bovenaan, en de rode rug maakt voor een rustigere look wanneer je doosjes in een kast zet. Maar ik begrijp dat je voor de consument een duidelijk onderscheid wilt maken in de winkel. Benieuwd of iemand iets met een reversible cover en dat semi-transparante rode plastic gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackAvery Rustigere look is het zeker, bij de Switch 2 in totaal teveel rood (Voornamelijk door die grote rode balk).

Die rode rug had ik bij de Switch 1 games ook geen problemen mee, maar er is een hele community die voor elk spel een aangepaste rug maakt :P

https://www.reddit.com/r/SwitchSpines/

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 18-05-2025 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fantastisch :D Ieder zijn ding. Niemand die mensen tegenhoudt om andere covers voor Switch 2 games te printen!

Daar staan zelfs al posts die EU en US Switch 2 spines met elkaar vergelijken...

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 18-05-2025 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:57
Komt er nou ook nog een OLED variant beschikbaar? Als ik eentje zou willen dan graag OLED

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Van der Berg schreef op zondag 18 mei 2025 @ 21:58:
Komt er nou ook nog een OLED variant beschikbaar? Als ik eentje zou willen dan graag OLED
Eerst een S2 Iite 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:04
Het scherm valt echt wel goed mee hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:30
ben benieuwd of er überhaupt een s2 lite komt, kunnen ze die nieuwe hardware en koeling wel kwijt in zo'n kleine body?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:05:
ben benieuwd of er überhaupt een s2 lite komt, kunnen ze die nieuwe hardware en koeling wel kwijt in zo'n kleine body?
De Switch Lite was juist mogelijk vanwege de kleinere, koelere en zuinigere Tegra X1-chip. Dus bij de Switch 2 zal er een zelfde soort ontwikkeling moeten komen om dit mogelijk te maken. Het lijkt me in ieder geval wel een logische keuze om over een paar jaar een goedkoper handheld only model op de markt te brengen, maar geen idee hoe vanzelfsprekend een zuinigere chip deze generatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik denk en hoop dat die er voorlopig niet komt, want dat zou deze Switch 2 al meteen outdated maken. Vrijwel elke (p)reviewer roemt de fantastische kwaliteit van het LCD scherm, dus behalve een betere accuduur is de noodzaak voor OLED is er niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Als die er snel komt dan maakt Nintendo alle pre orders en kregen door console na launch kopen chagrijnig. Immers hypen ze een outdated console

Zal minimaal 2 jaar duren voor er een nieuwe variant komt denk ik.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:15
sderooij schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:05:
Vast wel maar niet nu, de lite variant van de gewone switch duurde ook jaren.
Over een aantal jaar is de techniek verder, en zal er vast iets mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:19
Of een switch 2 lite die docked only is, ala de wii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:01

Esumontere

Floep, banaan.

ComputerGekkie schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:31:
Of een switch 2 lite die docked only is, ala de wii
En wat zou daar de toegevoegde waarde van zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:09
Esumontere schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:47:
[...]

Even los van dat ik dit 100% niet zie gebeuren, lijkt mij het voordeel hiervan wel helder? Als je 0% behoefte hebt aan de portabiliteit van de Switch (2), dan zou een vast model als voordeel kunnen bieden dat deze;

- goedkoper geproduceerd kan worden (geen accu (kan dan ook niet gaan opzwellen o.i.d.), dock, scherm)
- Joy-Con controller kan achterwege gelaten worden (vrije keuze en/ of bundel met Pro Controller).
- eenvoudiger en betere opties om het apparaat te koelen (betere performance en/ of stiller)
- SSD opslag mogelijk maken (formaat is immers geen issue) i.p.v. SD kaart

Ik zal best nog wat zaken missen. Ik zou zeker interesse hebben in een dergelijk model. Maar zoals gezegd: ik zie het niet gebeuren.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:37
Thalaron schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:58:
[...]

Even los van dat ik dit 100% niet zie gebeuren, lijkt mij het voordeel hiervan wel helder? Als je 0% behoefte hebt aan de portabiliteit van de Switch (2), dan zou een vast model als voordeel kunnen bieden dat deze;

- goedkoper geproduceerd kan worden (geen accu (kan dan ook niet gaan opzwellen o.i.d.), dock, scherm)
- Joy-Con controller kan achterwege gelaten worden (vrije keuze en/ of bundel met Pro Controller).
- eenvoudiger en betere opties om het apparaat te koelen (betere performance en/ of stiller)
- SSD opslag mogelijk maken (formaat is immers geen issue) i.p.v. SD kaart

Ik zal best nog wat zaken missen. Ik zou zeker interesse hebben in een dergelijk model. Maar zoals gezegd: ik zie het niet gebeuren.
Batterij, je mist de batterij. Weer een onderdeel dat kapot kan. Het lijkt mij overigens niet dat ze hem zouden verkopen zonder joycons, je hebt tenslotte altijd een controller nodig en de joycons geven de optie om meteen met twee spelers aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:19
Esumontere schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:47:
[...]

Wat hierboven ook is genoemd, zoals er mensen bij de switch lite hebben gedacht "ik wil gewoon wat voor op vakantie". Kan je, nu er meer 'big guys' naar de switch komen zoals Cyberpunk ook hetzelfde denken om iets te bouwen dat altijd gedocked is. Betere performance, kleinere formfactor (switch 2 is aardig groot) en stiller zoals hierboven genoemd. Ik denk dat de joycons wel altijd blijven, hoewel dat bij de switch lite ook geen probleem was maak je games als switch sports weer lastig te spelen op z'n console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:49
Ik denk dat je er niet op kunt rekenen. Het scherm dat ze nu gebruiken lijkt goed genoeg en OLED is geen goede match met VRR. Dat zorgt voor flikkerende beelden.

Het lijkt mij geen aantrekkelijk genoeg pakket voor Nintendo. Je krijgt een betere zwartweergave en batterijduur, maar verliest VRR en mogelijk helderheid. En daar moet je dan ook meer voor betalen.

Een lite versie en pro versie verwacht ik nog wel, maar het wordt allemaal moeilijk gemaakt omdat componenten niet meer op dezelfde manier in prijs zakken als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

NoThankYou schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:29:
[...]

Ik denk dat je er niet op kunt rekenen. Het scherm dat ze nu gebruiken lijkt goed genoeg en OLED is geen goede match met VRR. Dat zorgt voor flikkerende beelden.
Ik zie niet waarom OLED en VRR niet samen zouden kunnen gaan?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
[...]

Het lijkt mij geen aantrekkelijk genoeg pakket voor Nintendo. Je krijgt een betere zwartweergave en batterijduur, maar verliest VRR en mogelijk helderheid. En daar moet je dan ook meer voor betalen.

Een lite versie en pro versie verwacht ik nog wel, maar het wordt allemaal moeilijk gemaakt omdat componenten niet meer op dezelfde manier in prijs zakken als voorheen.
OLED werkt prima samen met VRR. Alle grote OLED TVs hebben dat ook gewoon.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 19:50
Seroczynski schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:49:
[...]

Hij heeft wel een punt. Elke OLED heeft last van VRR flicker, met name in relatief donkere schermen waar veel grijstinten inzitten.

Dus ja, VRR werkt prima maar OLED’s zijn nu eenmaal gevoeliger voor vrr flicker.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
De Switch 2 is nog niet uit of het gaat alweer over de opvolger/variant..

Kunnen we het niet gewoon over screenprotectors hebben? :+

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Laatst online: 20:15
Gynnad schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:36:

De switch2 is nog niet uit, dus ook een discussie die eigenlijk weinig zin heeft :+ (Aangezien je niet weet wat goed is/ of goed past) :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Hoop of verwacht je dat? Waarom deze Nintendo generatie wel een pro versie? Playstation heeft nu twee generaties een Pro versie, maar zo vanzelfsprekend vind ik het niet. PS4 Pro en Xbox One X speelden in op de enorme toename aan 4K tv's. PS5 Pro is aanzienlijk duurder dan de PS5. Prijzen zakken inderdaad niet zoals voorheen. De hoop kan ik begrijpen op een forum zoals Tweakers, maar verwacht niet dat het voor Nintendo een interessante keuze is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gynnad schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:36:

mag ook hoor als je dat leuk vind :P Begrijp sowieso niet waarom mensen dat soort discussies proberen af te kappen. Wil men iets anders bespreken gooi het in de groep zou ik zeggen. Screenprotector al binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ja, die is binnen.
Maar geen idee of hij past eigenlijk. Ook niet of hij fijn tikt of niet.
Uberhaubt geen idee hoe het apparaat gaat bevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:39
Was het ook niet zo dat vele mensen hebben geklaagd omdat OLED door PWM veel last kregen van hun ogen? Zou dat mee hebben gewogen?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:27
Aaarghh. Duurt het echt nog 17 dagen.

Voel me net Cartman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geemfriekq
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 31-07 09:26
hotymoty schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:01:
Was het ook niet zo dat vele mensen hebben geklaagd omdat OLED door PWM veel last kregen van hun ogen? Zou dat mee hebben gewogen?
PWM kan mee gewogen hebben maar ik neem aan dat dit bij de Switch OLED geen probleem vonden dus dan zou het ook niet doorslaggevend zijn voor Switch 2. Vermoedelijk was vooral het prijsverschil tussen LCD en OLED doorslaggevend vanwege de andere specs (1920x1080, 7,9 Inch, HDR en 120Hz). Veel mensen klagen nu al over de prijs, wil niet weten hoeveel er geklaagd zou worden als de prijs 50 EUR/USD hoger zou zijn vanwege een duurder scherm om er maar OLED in te kunnen zetten en dat verschil zou is al redelijk laag ingeschat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Ben ook wel echt aan het aftellen, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 13:24
Nu kunnen we toch wel zeggen nog maar 17 dagen! Wat is dat nou op de jaren die we al wachten.

Wie weet komt er tussen nu en dan nog een leuke aankondiging. Verwacht sowieso nog wat microsoft toppers voor de Switch 2 maar misschien wachten ze daarmee tot de xbox showcase 8 juni.

[ Voor 18% gewijzigd door Stylze op 19-05-2025 18:26 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 20:55
Seroczynski schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:49:
[...]

Integendeel, het is bewezen een slechte combinatie en als ik voor mezelf spreek geef ik de voorkeur aan een IPS paneel met VRR. (Al is IPS glow en een lager contrast wel jammer)

De gamma curve van OLED schermen is niet afgesteld op een refresh rate onder de 120Hz waarbij je last krijgt van VRR flickering (raised blacks) bij scenes met veel grijstinten.

Mijn LG CX heeft hier een update voor gehad waarbij je dit zou kunnen oplossen maar in de praktijk werkt deze oplossing niet en is de enige oplossing om zo dicht mogelijk op de 120Hz te zitten.

En laat dit nu net niet de norm gaan worden voor Switch 2 titels.

Ik ben dus ook erg benieuwd of een refresh met OLED misschien zonder VRR op de markt gaat komen.

Enfin over 17 dagen komt de Switch 2 (gen 1) uit en ik heb erg veel zin om er mee aan de slag te gaan.

Super leuk om hier impressies te lezen van anderen maar zien is toch geloven zoals ze zeggen.

Tot slot zit ik met smart te wachten op meer nieuws van Monolith Soft/Nintendo over Xenoblade Chronicles.

Recent X aangeschaft maar ik wil eigenlijk met Xenoblade Chronicles Definitive Edition beginnen mits er een update voor komt.

Anders wordt het alleen Tears of the Kingdom & Mario Kart Worlds spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:20
Pas op met jezelf invriezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Evernote schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:19:
[...]

Integendeel, het is bewezen een slechte combinatie en als ik voor mezelf spreek geef ik de voorkeur aan een IPS paneel met VRR. (Al is IPS glow en een lager contrast wel jammer)

De gamma curve van OLED schermen is niet afgesteld op een refresh rate onder de 120Hz waarbij je last krijgt van VRR flickering (raised blacks) bij scenes met veel grijstinten.

Mijn LG CX heeft hier een update voor gehad waarbij je dit zou kunnen oplossen maar in de praktijk werkt deze oplossing niet en is de enige oplossing om zo dicht mogelijk op de 120Hz te zitten.

En laat dit nu net niet de norm gaan worden voor Switch 2 titels.

Ik ben dus ook erg benieuwd of een refresh met OLED misschien zonder VRR op de markt gaat komen.

Enfin over 17 dagen komt de Switch 2 (gen 1) uit en ik heb erg veel zin om er mee aan de slag te gaan.

Super leuk om hier impressies te lezen van anderen maar zien is toch geloven zoals ze zeggen.

Tot slot zit ik met smart te wachten op meer nieuws van Monolith Soft/Nintendo over Xenoblade Chronicles.

Recent X aangeschaft maar ik wil eigenlijk met Xenoblade Chronicles Definitive Edition beginnen mits er een update voor komt.

Interessant, ik duik er nog even wat verder in. Los daarvan, zou ik het alsnog graag willen hebben dat Nintendo VRR ook toestaat op externe displays in docked mode.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evernote schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:19:
[...]

Gewoon Xenoblade starten over een paar weken, ben je wel ff zoet en ook zonder upgrade zal dit een heel toffe game zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 20:55
Seroczynski schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:01:
[...]

Interessant, ik duik er nog even wat verder in. Los daarvan, zou ik het alsnog graag willen hebben dat Nintendo VRR ook toestaat op externe displays in docked mode.
Volgens mij is het technisch gezien niet mogelijk om VRR aan te bieden in docked mode met een HDMI 2.0 Dock.

G-Sync (Nvidia’s VRR techniek) werkt meen ik alleen met Displayport (pre-HDMI 2.1) en werkte vanaf HDMI 2.1 pas i.c.m. HDMI.
JackAvery schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:06:
[...]

Gewoon Xenoblade starten over een paar weken, ben je wel ff zoet en ook zonder upgrade zal dit een heel toffe game zijn!
Ik wacht nog wel even, Tears of the Kingdom biedt genoeg singleplayer content voorlopig en als ik meerdere games aanslinger laat ik er altijd wel 1 vallen.

Daarnaast twijfel ik ook over Cyberpunk 2077, op de PC kan ik hem redelijk draaien (7900 XTX) en streamen naar bijvoorbeeld m’n Steam Deck maar toch wil ik de Switch 2 versie stiekem liever proberen.

Tegen de tijd dat ik die games dan uit heb gespeeld heeft Monolith Soft al wel updates uitgebracht, toch?!

[ Voor 46% gewijzigd door Evernote op 19-05-2025 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evernote schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:07:
[...]

Daarnaast twijfel ik ook over Cyberpunk 2077, op de PC kan ik hem redelijk draaien (7900 XTX) en streamen naar bijvoorbeeld m’n Steam Deck maar toch wil ik de Switch 2 versie stiekem liever proberen.
Ik was op zich niet van plan om Cyberpunk 2077 rond release te halen, maar wordt er wel steeds enthousiaster van. Ook wel tof dat alles gewoon compleet op de cartridge staat. Dus kan best zijn dat ik het de komende maand opeens bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13:55
Ik ben al aan het aftellen voor de Switch 3. Nog 2937 dagen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sir_Lion
MallePietje schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:44:
[...]

Ik ben al aan het aftellen voor de Switch 3. Nog 2937 dagen.
Een release op zaterdag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Celeritas
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-08 22:59
Kan iemand mij uitleggen waarom zo veel mede-Tweakers (en elders online) het "betreuren" dat het OLED-scherm ontbreekt? Dit vraag ik puur uit interesse om te achterhalen of ik ergens iets over het hoofd zie. Of dingen onderschat.

Ik bedoel.. Het is zeker een klassieke nice-to-have, maar een iets minder mooi scherm op een product wat onder zal doen voor een beetje TV-scherm (wel of geen OLED), en daarmee kosten drukken? Wil ik OLED dan zet ik de Switch 2 wel in de docking en laat mijn TV het werk doen. Voor handheld moet je in feite toch al veel concessies doen, dus dan lijkt mij het ontbreken van OLED het minste probleem.

Of redeneer ik nu te simpel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13:55
Sir_Lion schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:00:
[...]

Een release op zaterdag?
Ja, mooi in het weekend. Kan je gelijk spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Celeritas schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:13:
Kan iemand mij uitleggen waarom zo veel mede-Tweakers (en elders online) het "betreuren" dat het OLED-scherm ontbreekt? Dit vraag ik puur uit interesse om te achterhalen of ik ergens iets over het hoofd zie. Of dingen onderschat.

Ik bedoel.. Het is zeker een klassieke nice-to-have, maar een iets minder mooi scherm op een product wat onder zal doen voor een beetje TV-scherm (wel of geen OLED), en daarmee kosten drukken? Wil ik OLED dan zet ik de Switch 2 wel in de docking en laat mijn TV het werk doen. Voor handheld moet je in feite toch al veel concessies doen, dus dan lijkt mij het ontbreken van OLED het minste probleem.

Of redeneer ik nu te simpel?
Ik denk meerdere redenen, maar het werd ook veel vergeleken met de huidige Nintendo Switch en het Nintendo Switch OLED model terwijl de LCD van de Switch 2 op de meeste vlakken veel beter is. OLED klinkt sowieso superieur, dus zonder er in te verdiepen of te vergelijken schrijven ze LCD al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celeritas
L23 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:23:
[...]

Ik denk meerdere redenen, maar het werd ook veel vergeleken met de huidige Nintendo Switch en het Nintendo Switch OLED model terwijl de LCD van de Switch 2 op de meeste vlakken veel beter is. OLED klinkt sowieso superieur, dus zonder er in te verdiepen of te vergelijken schrijven ze LCD al af.
Dank!

Het intressante is dat (als je de expert mag geloven althans), dit LCD scherm zo geoptimaliseerd is dat je eigenlijk OLED niet mist.

Dat geeft wel te denken dat wanneer er toch een OLED versie gaat komen, deze alleen nog maar beter wordt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Celeritas schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:44:
[...]

Dank!

Het intressante is dat (als je de expert mag geloven althans), dit LCD scherm zo geoptimaliseerd is dat je eigenlijk OLED niet mist.

Dat geeft wel te denken dat wanneer er toch een OLED versie gaat komen, deze alleen nog maar beter wordt ;)
Het kan vast beter, maar de ontwikkelingen van LCD hebben dus ook niet stilgestaan. We hebben met de Switch 2 het beste scherm in een Switch tot nu toe. De zwartwaarden zullen beter zijn bij de Switch OLED, maar we krijgen nu 1080P, 120 Hz, VRR, mooiere kleuren, betere helderheid en HDR. Dat zijn in ieder geval de specs en ervaringen die ik gelezen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geemfriekq
L23 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:53:
[...]

Het kan vast beter, maar de ontwikkelingen van LCD hebben dus ook niet stilgestaan. We hebben met de Switch 2 het beste scherm in een Switch tot nu toe. De zwartwaarden zullen beter zijn bij de Switch OLED, maar we krijgen nu 1080P, 120 Hz, VRR, mooiere kleuren, betere helderheid en HDR. Dat zijn in ieder geval de specs en ervaringen die ik gelezen heb.
Een OLED is ook niet in alle situaties beter dan een LCD, zeker in omgevingen met veel licht is het lastig om op een OLED alles nog te zien waarbij een LCD wel helder genoeg kan zijn om alles op het scherm te zien. (En de helderheid op een OLED kan natuurlijk ook omhoog maar die trekt de batterij dan ook erg snel leeg als die OLED op volle helderheid staat en buiten is dat toch al vrij snel nodig om toch nog iets op het scherm te kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geemfriekq schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:17:
[...]

Een OLED is ook niet in alle situaties beter dan een LCD, zeker in omgevingen met veel licht is het lastig om op een OLED alles nog te zien waarbij een LCD wel helder genoeg kan zijn om alles op het scherm te zien. (En de helderheid op een OLED kan natuurlijk ook omhoog maar die trekt de batterij dan ook erg snel leeg als die OLED op volle helderheid staat en buiten is dat toch al vrij snel nodig om toch nog iets op het scherm te kunnen zien.
Ik vind het lastig te vergelijken omdat de technieken zelf ook steeds weer verbeteren. We wisselen van LCD naar OLED en weer naar LCD waar technisch hele grote sprongen zijn gemaakt. Jaren terug vond ik het ook bijzonder toen ik het schermpje van mijn Game Boy Advance had vervangen. Dat was nog het eerste model zonder lichtgevend schermpje. Met een adapter kon je daar een backlit schermpje inzetten (vergelijkbaar met de AGS-101) en ondanks de bak licht is dat schermpje zuiniger dan het origineel.

Bij de huidige Switch is de OLED versie wel beter speelbaar buiten, dat was op de normale Switch niet te doen. Nintendo Switch v2 (2019) en Nintendo Switch OLED hebben ook dezelfde accuduur als je kijkt naar de specs. Ik denk dat ze dat testen bij een helderheid van 50%. Als je beiden de helderheid op 100% zet dan gaat de normale Switch een stuk sneller leeg terwijl bij de Nintendo Switch OLED het verschil in stroomverbruik minder groot is.

De Switch 2 lijkt me in ieder geval een stuk geschikter voor buiten dan zijn voorgangers gezien de hogere helderheid. Wel jammer dat we weer beginnen met een batterijduur van ca. 2 - 6,5 uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geemfriekq
L23 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:36:
[...]

Ik vind het lastig te vergelijken omdat de technieken zelf ook steeds weer verbeteren. We wisselen van LCD naar OLED en weer naar LCD waar technisch hele grote sprongen zijn gemaakt. Jaren terug vond ik het ook bijzonder toen ik het schermpje van mijn Game Boy Advance had vervangen. Dat was nog het eerste model zonder lichtgevend schermpje. Met een adapter kon je daar een backlit schermpje inzetten (vergelijkbaar met de AGS-101) en ondanks de bak licht is dat schermpje zuiniger dan het origineel.

Bij de huidige Switch is de OLED versie wel beter speelbaar buiten, dat was op de normale Switch niet te doen. Nintendo Switch v2 (2019) en Nintendo Switch OLED hebben ook dezelfde accuduur als je kijkt naar de specs. Ik denk dat ze dat testen bij een helderheid van 50%. Als je beiden de helderheid op 100% zet dan gaat de normale Switch een stuk sneller leeg terwijl bij de Nintendo Switch OLED het verschil in stroomverbruik minder groot is.

De Switch 2 lijkt me in ieder geval een stuk geschikter voor buiten dan zijn voorgangers gezien de hogere helderheid. Wel jammer dat we weer beginnen met een batterijduur van ca. 2 - 6,5 uur.
Het is ook ontzettend lastig om te vergelijken, zeker omdat we de Switch 2 nog niet in onze handen hebben. Ik vind het lastig om de Switch OLED als vergelijkingsmateriaal te gebruiken omdat de OLED niet echt 1 van de betere OLED’s is die te krijgen zijn, ook toen de Switch OLED net onthuld was. Vergelijkingen die ik doe zijn vooral gebaseerd op TV’s waarbij ik een QLED (Samsung uit 2020) vergelijk met een OLED (LG uit 2023) die ik bewust gekozen heb voor de plek in huis waar ze staan. Als ik de OLED op de plek van de LCD hang kan ik er niets op zien tenzij ik enkel ‘s nachts zou kijken of we in een nieuwe stortvloed zitten, die omgeving is te licht voor de OLED om zichtbaar beeld te geven (vooral in de donkere delen van het beeld zie je geen details meer en de lichte delen zijn slecht te zien) Echter, in het donker (of met wat bewolkt weer) walst de OLED over de LCD heen vanwege het hoge contrast maar ook hier begin je te merken dat de LCD inmiddels 5 jaar oud is, de huidige miniled/microled schermen komen wat dichter in de buurt van de contrastwaardes van OLED schermen. Zou mij uiteindelijk niet verbazen als we al redelijk snel mogelijkheden gaan zien/krijgen om het LCD scherm in de Switch 2 te vervangen met een OLED scherm zodat we dit wel 1 op 1 kunnen vergelijken.

Wat batterijduur betreft ben ik vanwege de Steam Deck inmiddels wel gewend dat je het apparaat maar een paar uur kunt gebruiken zonder iets van een stroombron in de buurt. Voor lange gamesessies heb ik een powerbank in de buurt liggen met een lange kabel die makkelijk 3 uur extra gametijd geeft bij de zwaarste games zodat ik toch niet per se binnen 1 meter van een stopcontact moet blijven zitten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 16-09 19:37
Als je wacht wel.
Want iedereen weet dat er een OLED versie komt. Maar als je toch gaat wachten, Switch 3 komt ook nog wel :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07
MrGizMo schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:15:
[...]

Als je wacht wel.
Want iedereen weet dat er een OLED versie komt. Maar als je toch gaat wachten, Switch 3 komt ook nog wel :+
Ik ben er eerlijk gezegd niet zo zeker over of er een OLED komt. Maargoed we zullen wel zien over een jaar of 3.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 16-09 19:37
Zeror schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:10:
[...]

Ik ben er eerlijk gezegd niet zo zeker over of er een OLED komt. Maargoed we zullen wel zien over een jaar of 3.
https://x.com/_Tom_Henderson_/status/1924772796640416214

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
MrGizMo schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:15:
[...]

Als je wacht wel.
OLED heeft als voordeel weer het oneindige contrast en het echte zwart waarde en betere responstijden

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het originele artikel dat hierover bericht bij Bloomberg is toch veel speculatiever, en gebaseerd op één bron.
Samsung has long been a prime supplier to Nintendo, providing NAND flash memory and OLED screens to the Switch. The Korean company has also pushed for OLED panels to be used when Nintendo refreshes the Switch 2 in future, another person said.
Dat is dus eerder "Samsung wilt graag dat ze een OLED gaan gebruiken" dan "ze zijn van plan om een OLED te gebruiken."

Interessanter is dat men zegt dat Nintendo componentengewijs echt voldoende zou hebben voor meer dan 20 miljoen consoles in het eerste jaar. De bottleneck ligt eerder bij assemblage.
The Korean company is now working on a customized chip or processor designed by Nvidia Corp. for the Switch 2 using its 8-nanometer node, the people said, asking for anonymity as the matter is private. The production pace should be fast enough for Nintendo to ship more than 20 million units of the console by March next year, the people said. Samsung can ramp up further if needed, though much would depend on capacity at hardware assemblers including Foxconn Technology Group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
Desalniettemin kan Nintendo er alsnog voor kiezen om niet voor OLED te gaan vanwege mogelijk gedoe met VRR + OLED.

Daarnaast verwacht ik een OLED model toch echt pas over een paar jaar. En dan is natuurlijk de vraag of je dat het wachten waard vind, ook met het oog op wat de huidige prijs is van de Switch 2. Een OLED variant zal vermoed ik toch wel duurder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Om niet te vergeten OLED heeft ook een langer accuduur, dan LCD

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 20-05-2025 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
L23 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:57:
[...]

Ik was op zich niet van plan om Cyberpunk 2077 rond release te halen, maar wordt er wel steeds enthousiaster van. Ook wel tof dat alles gewoon compleet op de cartridge staat. Dus kan best zijn dat ik het de komende maand opeens bestel.
Is dat idd bevestigd of neemt deze alsnog 60+ gig opslag in? Heb dat geprobeerd te vinden omdat het dan al snel kwart van interne capaciteit in beslag neemt, maar ik kom er niet helemaal achter…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
boefje79 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:25:
[...]

Is dat idd bevestigd of neemt deze alsnog 60+ gig opslag in? Heb dat geprobeerd te vinden omdat het dan al snel kwart van interne capaciteit in beslag neemt, maar ik kom er niet helemaal achter…
Volle capaciteit gaat gebruikt worden op de kaart. Geen download of installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
boefje79 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:25:
[...]

Ja dat is gewoon bevestigd. De game is fysiek te koop en gebruikt daar bij een 64GB cartridge. Wellicht komen er later nog updates van de game uit waardoor het ruimte gaat innemen van de interne opslag, maar dat zal geen 60+ gig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
L23 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:32:
[...]

Ja dat is gewoon bevestigd. De game is fysiek te koop en gebruikt daar bij een 64GB cartridge. Wellicht komen er later nog updates van de game uit waardoor het ruimte gaat innemen van de interne opslag, maar dat zal geen 60+ gig zijn.
Heb je een bron? Niet omdat ik het niet geloof, maar dan weet ik waar ik in de toekomst dit soort dingen kan checken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
boefje79 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:40:
[...]

Heb je een bron? Niet omdat ik het niet geloof, maar dan weet ik waar ik in de toekomst dit soort dingen kan checken
Geen probleem hoor, al vraag ik me dan wel af hoe je zoekt? Internet staat er vol mee en ook in dit topic meerdere keren besproken.

https://www.cdprojekt.com...day-to-nintendo-switch-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
L23 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:47:
[...]

Geen probleem hoor, al vraag ik me dan wel af hoe je zoekt? Internet staat er vol mee en ook in dit topic meerdere keren besproken.

https://www.cdprojekt.com...day-to-nintendo-switch-2/
Haha, deze had ik dus bv gevonden (oa zoeken op storage space needed cyberpunk switch 2), maar hier staat toch niet of en hoeveel gig er op de interne storage geinstalleerd moet worden?

De base game en dlc staan op de cartridge van 64gig, maar vrees een beetje dat (een deel) alsnog tbv performance geinstalleerd moet worden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
https://mynintendonews.co...as-the-right-thing-to-do/

Dit lijkt het ook te bevestigen, maar 100% toch ook niet…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
boefje79 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:05:
[...]

Haha, deze had ik dus bv gevonden (oa zoeken op storage space needed cyberpunk switch 2), maar hier staat toch niet of en hoeveel gig er op de interne storage geinstalleerd moet worden?

De base game en dlc staan op de cartridge van 64gig, maar vrees een beetje dat (een deel) alsnog tbv performance geinstalleerd moet worden…
Ik zie het nu niet op de Nederlandse eShop staan, maar daar zie je normaal hoe groot de game is. Dat is voor digitaal en fysiek gelijk. Wel andere websites gezien die bevestigen dat de game iets van 58GB is. In interviews met CD Projekt ook bevestigd. Wel iets wat ze belangrijk vinden en ook uitdragen. Witcher 3 op de huidige Switch stond compleet op een 32GB cartridge. En ze zijn bekend van GOG waar je PC games DRM vrij kan kopen.

Ze zijn wel de uitzondering, de meeste third party games staan op Game-Key cards en dan moet je wel alles downloaden.

Edit: https://www.nintendo.com/...ltimate-edition-switch-2/

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 20-05-2025 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is niet nodig om verder te twijfelen :) Voor fysieke games op Switch die op cartridge staan moet je enkel updates en savegames op je intern geheugen opslaan.

De game zal in dit geval - zonder language packs, die zijn apart te downloaden - op de cartridge staan. Volgens de US Store is het spel 59.8 GB groot. Dat past er net op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Thanks! Dan ga ik voor Cyberpunk maar weer eens voor fysiek ipv digital 🙏🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
Om de tijd te overbruggen vandaag Lego Mario & Yoshi gehaald. https://www.lego.com/nl-n...o-world-mario-yoshi-71438

En ook hierbij moet ik weer wachten. Mist helaas een onderdeeltje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:49
Op Amazon.nl nu een aanbieding met €10 korting bij aankoop van minimaal €50 (sold by Amazon producten). Heb daar zojuist Super Mario Party Jamboree voor de Switch (€47,95 - €10 korting) voor €37,95 aangeschaft. Moest er alleen nog een klein dingetje bij doen om boven de €50 grens te komen. 😝 Dan op m'n aankomende Switch 2 nog de upgrade erbij kopen om lekker de Switch 2 versie te spelen in juni!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:14
Haay schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:38:
Op Amazon.nl nu een aanbieding met €10 korting bij aankoop van minimaal €50 (sold by Amazon producten). Heb daar zojuist Super Mario Party Jamboree voor de Switch (€47,95 - €10 korting) voor €37,95 aangeschaft. Moest er alleen nog een klein dingetje bij doen om boven de €50 grens te komen. 😝 Dan op m'n aankomende Switch 2 nog de upgrade erbij kopen om lekker de Switch 2 versie te spelen in juni!
Thanks, had al wat kleins in mijn Amazon mandje zitten, kwam op 50,33 uit 😁

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Verkopen jullie allemaal de oude switch of houden jullie hem? zit erg te twijfelen omdat het misschien nog van pas komt voor gameshare, maar ik vraag mij af hoe vaak ik dat daadwerkelijk ga gebruiken. We hebben ook al een ps5 staan waar mijn zoontje voornamelijk op speelt, vind het eigenlijk ook wat veel om zowel een switch 2 en 1 (en dus ook een ps5) te hebben.

Ben wel benieuwd wat de meeste mensen hier doen?:) heeft het veel voordelen om hem te houden voor naast de switch 2?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:27
Stylze schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:42:
Verkopen jullie allemaal de oude switch of houden jullie hem? zit erg te twijfelen omdat het misschien nog van pas komt voor gameshare, maar ik vraag mij af hoe vaak ik dat daadwerkelijk ga gebruiken. We hebben ook al een ps5 staan waar mijn zoontje voornamelijk op speelt, vind het eigenlijk ook wat veel om zowel een switch 2 en 1 (en dus ook een ps5) te hebben.

Ben wel benieuwd wat de meeste mensen hier doen?:) heeft het veel voordelen om hem te houden voor naast de switch 2?
Heb een day 1 switch1 en denk dat ik er echt niks voor terugkrijg, misschien paar tientjes?

Dan hou ik hem wel, maar hij zal waarschijnlijk in de kast belanden

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:38
Hier ook een day-one Switch 1. Naast mijn Xbox Series X blijft de Switch 1 wel in huis. De oudste is bijna 6 jaar en kan dan mogelijk meer op de Switch spelen. De Xbox en Switch 2 blijven dan voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Ik denk dat je voor een day 1 switch nu toch nog wel ruim 100€ a 150€ voor terug kan krijgen. Ik zou het er zelf wel voor over hebben; 100€ voor een day 1 switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 21:29
Er is een reden dat de day 1 switch nog wel wat waard is. (Niet altijd legaal doel dus mag hier verder ook niet vermeld worden op tweakers als ik het goed heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
HertogJack schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:45:
[...]

Heb een day 1 switch1 en denk dat ik er echt niks voor terugkrijg, misschien paar tientjes?

denk wel stuk meer dan paar tientjes hoor! afhankelijk van de staat natuurlijk:)
Bij mij gaat het wel om een recent Oled model, ik was van plan switch in verkoop te doen maar toen ik net spullen bij elkaar aan het pakken was sloeg toch twijfel toe :+
Moet dan ook 2 weken zonder switch overleven haha, misschien juist wel goed ook dan geniet ik nog extra van de launch op 5 juni als ik even niet gespeeld heb.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik ga mijn Switches niet verkopen.

Heb een day 1 switch welke kan worden gemod en ik ben tegen modden zolang de console en games nog gewoon te koop zijn. Dus deze verkoop ik niet.

Heb daarnaast switch oled TOTK edition en een switch lite hyrule edition. En sinds de 3DS heb ik alle Zelda consoles. Ga wel de accu's eruit halen aangezien ik ze niet meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:00

Ik weet het nog niet of wij de Switch 1 zouden verkopen ALS we ooit de Switch 2 kopen :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:56
Ik heb mijn "oude" consoles altijd verkocht en achteraf gezien kreeg ik daar later altijd weer spijt van. Ik heb nu een Nintendo Switch OLED en die gebruik ik eigenlijk alleen maar om Nintendo games op te spelen, zoals Mario en Pokemon. Het is een leuke kleine verzameling die me niet in de weg staat en doorverkopen wordt ik ook niet rijk van.

De Switch 2 gaat er bij mij ooit wel komen, maar ik kijk nog even de kat uit de boom. De grote hoeveelheid berichten over een Switch 2 met OLED scherm zorgen er voor dat ik nog wel een paar jaartjes met mijn Switch 1 OLED model wil doen. Het is ook niet mijn primaire console, dus ik kan er op wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door ZesBarkiePK op 21-05-2025 11:34 ]

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb weliswaar geen switch 1.
Maar heb tot de dag vandaag spijt van de verkoop van mijn gamecube met spellen.
De Wii mis ik eigenlijk niet.

Maar oprecht hoeveel tijd er in mn savegames zat op de gamecube en de games. Als ik dat terug kan krijgen zou ik het meteen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Stylze schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:01:
[...]

denk wel stuk meer dan paar tientjes hoor! afhankelijk van de staat natuurlijk:)
Bij mij gaat het wel om een recent Oled model, ik was van plan switch in verkoop te doen maar toen ik net spullen bij elkaar aan het pakken was sloeg toch twijfel toe :+
Moet dan ook 2 weken zonder switch overleven haha, misschien juist wel goed ook dan geniet ik nog extra van de launch op 5 juni als ik even niet gespeeld heb.
Die van mij kreeg ik rond de launch van de TotK versie iets van 130 euro voor? Maar kan zelfs lager zijn nog. Maar is nog best wel wat geld.
De TotK switch met bijbehorende pro controller gaat de verkoop in zodra ik de Switch 2 binnen heb en alles overgezet. Die zal wel meer opleveren nog voor fans wellicht.
Net even zitten kijken. Heb zelfs de doos nog en het dock is ook nog eens ongebruikt.
Staat nu zelfs op marktplaats a 285 of hoger als ik het zo zie. Maar of het daarvoor verkocht wordt is een tweede natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 21-05-2025 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celeritas
Wellicht is het al voorbij gekomen in dit forum. Maar aangezien ik weinig voel om 232 pagina's door te scrollen (vergeef mij ;) ) vroeg ik mij het volgende af:

Zijn er al verwachtingen (besproken) wat de oude Switch-1 games qua performance gaan doen met de extra power van de Switch 2? Laten we er voor "the sake of the argument" er even ervanuitgaan dat we deze games NIET kunnen upgraden naar een Switch 2 versie. Ik ben met name benieuwd naar de zware games zoals The Witcher 3, KCD Royal edition etc.
  • Gaat het dan om een simpele boost qua FPS?
  • Is de FPS toch softwarematig gecapped op +/- 30FPS en zal er enkel geen/minder FPS-drops optreden
  • Wat zal er gebeuren met de resolutie wanneer je in handheld speelt? Zal dit toch terugdraaien (ookal zou hij dit hardwaretechnisch moeten kunnen trekken op FHD)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:00

NetAmp

"for indoor use only"

Celeritas schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:49:
Zijn er al verwachtingen (besproken) wat de oude Switch-1 games qua performance gaan doen met de extra power van de Switch 2?
...
@JackAvery schreef wat over verwachtingen qua performance (en wel/niet compatible games).
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82443244

Maar het blijft toch vooral afwachten totdat we écht kunnen gaan spelen op de Switch 2.
Over ongeveer twee weken! :9~

[ Voor 27% gewijzigd door NetAmp op 21-05-2025 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celeritas
Ik had deze vraag ook bij ChatGPT gesteld en die beweerd dat het draait over het wel of niet aanwezig zijn van dynamic resolution.

Wanneer de game detecteert dat er "overcapaciteit" is zou het denkbaar zijn dat waar de Switch 1 terugzakt naar 720p (en lager) hij bij de Switch 2 mogelijkerwijs kan ophogen naar 1080p. Wel zou daarbij de vraag zijn wat de gamedevelopers gedaan hebben met een zgn "lock" qua resolutie en FPS op handheld vs. docked mode. Is dit hardcoded vastgelegd? Of checkt de game voortdurend of hij moet downscalen danwel evt. mag upscalen.

Ik weet niet of het inderdaad "simpel" is als onze AI-vriend hier doet voorstellen. Maar het klinkt vrij plausibel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
Dennis1812 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:41:
Ik heb weliswaar geen switch 1.
Maar heb tot de dag vandaag spijt van de verkoop van mijn gamecube met spellen.
De Wii mis ik eigenlijk niet.

Maar oprecht hoeveel tijd er in mn savegames zat op de gamecube en de games. Als ik dat terug kan krijgen zou ik het meteen doen.
Ja daar ben ik ook bang voor maar het verschil is wel dat je alle switch games gewoon op de Switch 2 kan spelen, en de console/cartridges zijn qua uiterlijk ook gewoon bijna precies hetzelfde dus daarom dat ik verkoop overweeg.

Wel knap dat sommige hier zoveel geduld hebben en gewoon wachten op bijv een switch 2 oled. Zoveel geduld heb ik niet ,wil toch altijd wel meteen de console bij launch hebben en als er een oled komt haal ik die tegen die tijd ook gewoon meteen (dan verkoop ik de normale editie wel weer:))

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Hele collectie fysieke Switch 1 games. Vindt het dan toch wel fijn om daar dan de console van te houden ook al heeft de Switch 2 backwards compatibility.

Eigenlijk nog geen goed idee hoe vaak ik het blijf gebruiken, maar de Switch OLED is een handzamer formaat en heeft een langere accuduur. Ook nog genoeg Switch 1 games te spelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Stylze schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:22:
[...]

Wel knap dat sommige hier zoveel geduld hebben en gewoon wachten op bijv een switch 2 oled. Zoveel geduld heb ik niet ,wil toch altijd wel meteen de console bij launch hebben en als er een oled komt haal ik die tegen die tijd ook gewoon meteen (dan verkoop ik de normale editie wel weer:))
Ik begrijp eigenlijk niet waarom het moet afhangen van een OLED scherm. We krijgen nu een Switch 2 die op vrijwel alle vlakken een superieur scherm heeft ten opzichte van de huidige Switch OLED. De zwartwaarden zullen dan waarschijnlijk minder zijn omdat het een LCD scherm is, maar volgens mij heb je nog steeds een erg goed contrast door HDR waardoor het mogelijk nauwelijks opvalt. Ik ben benieuwd.

Dat ik nu al de Switch 2 haal is natuurlijk ook een beetje de hype eromheen, maar ik zie de Switch 2 binnenkort ook niet goedkoper worden of een ander voordeel om te wachten. Mario Kart World is in ieder geval voor mij e moeite waard om bij release te spelen en ik verwacht binnen een jaar ook wel meer interessante games die ik moet hebben.

Bij de huidige Switch heb ik twee keer de Switch ingeruild/verkocht en zo een upgrade gedaan naar de Switch V2 (2019) en Switch OLED. Mogelijk doe ik bij de Switch 2 hetzelfde, maar ik ben daarbij voornamelijk geïnteresseerd in een zuiniger model en dus betere accuduur.
Ik zie ook nog niet helemaal voor me hoe een OLED model een enorm aantrekkelijke upgrade gaat zijn. Bij de huidige Switch begrijp ik het met toch wel een heel matig LCD scherm en die enorme randen. Ik verwacht niet een dusdanige sprong in beeldkwaliteit bij de Switch 2 en de Switch 2 heeft ook geen enorme randen om het scherm.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:29
Persoonlijk begrijp ik de obsessie met OLED totaal niet, ja, het kan heel mooi zijn, ik heb zelf een OLED televisie en harstikke blij mee. Maar ik heb echt de indruk dat veel mensen alleen maar denken OLED = goed/mooi, LCD = slecht/lelijk.

De indrukken en previews die ik heb gelezen benoemen allemaal dat het Switch 2 scherm heel helder en mooi is en ik heb eigenlijk geen enkele mening gezien dat de Switch OLED beter is dan de Switch 2 qua scherm. Het LCD scherm v/d Switch 1 en de 2 is ook in een totaal ander universum en niet vergelijkbaar, Switch 1 scherm is gewoon niet geweldig en heeft lage helderheid, Switch 2 lijkt velen malen beter te worden.

Om dan nu al te horen dat mensen afgaan op geruchten dat Samsung tegen Nintendo heeft gezegd "hey willen jullie geen OLED van ons kopen" (wat overigens helemaal niet zegt dat Nintendo daar ook op in gaat of dat OLED met soortgelijke refresh rate, VRR, HDR, etc. überhaupt te betalen zou zijn) en daarom voordat de Switch 2 is gelanceerd al willen wachten op de Switch 2 OLED, persoonlijk snap ik dat niet en klinkt het heel erg als een soort ratrace van altijd het beste willen hebben.

Tussen de lancering v/d Switch en de Switch OLED zat 4 jaar, ik zou zelf nooit zo lang wachten, als je nu nog niet echt interesse hebt in de 2, uiteraard prima, iedereen maakt zelf die afweging, maar we weten helemaal niet zeker of er een Switch 2 OLED komt, dus ik zou zelf zeggen: Kijk naar de Switch 2 hoe hij nu is, beslis of je die wilt, welke games je naar uitkijkt, en zoja, koop hem lekker, ga niet wachten gebaseerd op een gerucht

[ Voor 6% gewijzigd door 259tim op 21-05-2025 13:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geemfriekq
Snap ook niet dat het ontbreken van een OLED scherm de enige reden kan zijn dat mensen wachten met het kopen van een Switch 2 als alle andere aspecten hun wel interesseren. Het is natuurlijk te verwachten dat Nintendo binnen een jaar of 3 met een eerste revisie komt van de Switch 2 (nieuwe contracten met leveranciers, mallen moeten toch al vervangen worden etc) maar er is geen enkele garantie dat die revisie een OLED scherm gaat krijgen. Zou me zelfs niet verbazen als de eerste revisie enkel een aanpassing gaat zijn voor de APU net als bij de Switch zodat de batterijduur verbeterd kan worden.

De eerste impressies van het scherm van mensen die naar de Switch 2 experiences zijn gegaan zijn overweldigend positief dus ik maak mij niet druk over het ontbreken van OLED, heb verschillende apparaten met prachtige LCD schermen waarbij je eigenlijk alleen in een compleet donkere ruimte pas ziet dat het een LCD is en geen OLED omdat het scherm niet volledig zwart wordt. Als er al iets van omgevingslicht is zie je dat verschil al bijna niet meer en de type games die ik speel hebben vaak wat meer heldere kleuren dus dan is het verschil met OLED al niet meer te merken (voor mij).

Daarbij, als Nintendo dan toch binnen een paar jaar met een OLED scherm in de Switch 2 komt aanzetten kan je altijd de Switch 2 verkopen of doorschuiven naar iemand en de nieuwe revisie kopen. In de tussentijd heb je wel al een paar jaar van de Switch 2 kunnen genieten. Kan niet wachten op de mensen die dan gaan klagen dat ze geen 500EUR neer willen leggen voor een Switch 2 met OLED die dan alweer een 8 jaar oude APU heeft en je beter voor een PC kunt gaan met een RTX 9090TI waar je een nieuwe hypotheek voor moet gaan afsluiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:56
Geemfriekq schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:39:
Snap ook niet dat het ontbreken van een OLED scherm de enige reden kan zijn dat mensen wachten met het kopen van een Switch 2 als alle andere aspecten hun wel interesseren. Het is natuurlijk te verwachten dat Nintendo binnen een jaar of 3 met een eerste revisie komt van de Switch 2 (nieuwe contracten met leveranciers, mallen moeten toch al vervangen worden etc) maar er is geen enkele garantie dat die revisie een OLED scherm gaat krijgen. Zou me zelfs niet verbazen als de eerste revisie enkel een aanpassing gaat zijn voor de APU net als bij de Switch zodat de batterijduur verbeterd kan worden.

De eerste impressies van het scherm van mensen die naar de Switch 2 experiences zijn gegaan zijn overweldigend positief dus ik maak mij niet druk over het ontbreken van OLED, heb verschillende apparaten met prachtige LCD schermen waarbij je eigenlijk alleen in een compleet donkere ruimte pas ziet dat het een LCD is en geen OLED omdat het scherm niet volledig zwart wordt. Als er al iets van omgevingslicht is zie je dat verschil al bijna niet meer en de type games die ik speel hebben vaak wat meer heldere kleuren dus dan is het verschil met OLED al niet meer te merken (voor mij).

Daarbij, als Nintendo dan toch binnen een paar jaar met een OLED scherm in de Switch 2 komt aanzetten kan je altijd de Switch 2 verkopen of doorschuiven naar iemand en de nieuwe revisie kopen. In de tussentijd heb je wel al een paar jaar van de Switch 2 kunnen genieten. Kan niet wachten op de mensen die dan gaan klagen dat ze geen 500EUR neer willen leggen voor een Switch 2 met OLED die dan alweer een 8 jaar oude APU heeft en je beter voor een PC kunt gaan met een RTX 9090TI waar je een nieuwe hypotheek voor moet gaan afsluiten :+
Je hebt denk ik wel goede punten, maar dan moet de Switch ook wel je primaire console zijn. Een Switch blijft voor mij iets voor er bij.

Ik heb de Nintendo Switch ook pas gekocht toen er al een tijdje een OLED model op de markt was, en dat was alleen maar omdat ik weer eens zin had in een Mario en een Pokemon game.

Zo zie ik het deze generatie weer voor me. Mario Kart ziet er nu al heel erg leuk uit, maar één goede game is voor mij geen reden om een nieuwe console voor aan te schaffen.

Ik wacht gewoon rustig op wat meer games, en misschien is er tegen die tijd ook alweer een verbeterde versie van de Switch uitgekomen. Ik zie het alleen maar als mooi meegenomen, ik hoef niet per se een OLED model.

Vergeet niet dat het OLED model wel een paar grote verbeteringen had, natuurlijk het scherm, maar ook het geluid en de kick stand waren verbeterd. En dan nog de accuduur. Zo zal er deze generatie ook wel weer de nodige verbeterpunten naar voren komen.

Er zijn een hoop dingen die ik bij release meteen wil hebben, maar de Switch is er niet een van. Zo zijn er denk ik nog wel meer mensen die voornamelijk achter de PlayStation of PC zitten.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
HertogJack schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:45:
[...]

Als je echt een Day-One switch hebt is die juist enorm waardevol, om "bepaalde redenen".
Je krijgt met gemak 200,- voor de switch zonder accessories. Hoorde ik van een vriend ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 21-05-2025 14:21 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:58

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb mijn PS5 juist weggedaan. Geen leuke titels meer, alleen Borderlands 4, maar die ga ik op mijn game PC spelen.

Dus nu voor de eerste keer een Switch, ben heel benieuwd en vooral naar de Nintendo games en Zelda games. Volgens mij ga ik daar veel plezier aan beleven.

Heb hier namelijk ook een Super Nintendo staan waar ik regelmatig op game, blijven geweldige titels(Donkey Kong, Mario etc.)

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geemfriekq
ZesBarkiePK schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:06:
[...]

Je hebt denk ik wel goede punten, maar dan moet de Switch ook wel je primaire console zijn. Een Switch blijft voor mij iets voor er bij.

Ik heb de Nintendo Switch ook pas gekocht toen er al een tijdje een OLED model op de markt was, en dat was alleen maar omdat ik weer eens zin had in een Mario en een Pokemon game.

Zo zie ik het deze generatie weer voor me. Mario Kart ziet er nu al heel erg leuk uit, maar één goede game is voor mij geen reden om een nieuwe console voor aan te schaffen.

Ik wacht gewoon rustig op wat meer games, en misschien is er tegen die tijd ook alweer een verbeterde versie van de Switch uitgekomen. Ik zie het alleen maar als mooi meegenomen, ik hoef niet per se een OLED model.

Vergeet niet dat het OLED model wel een paar grote verbeteringen had, natuurlijk het scherm, maar ook het geluid en de kick stand waren verbeterd. En dan nog de accuduur. Zo zal er deze generatie ook wel weer de nodige verbeterpunten naar voren komen.

Er zijn een hoop dingen die ik bij release meteen wil hebben, maar de Switch is er niet een van. Zo zijn er denk ik nog wel meer mensen die voornamelijk achter de PlayStation of PC zitten.
Dan zeker niet aangesproken voelen door mijn reactie, je noemt namelijk allerlei goede redenen op om de Switch 2 nog lekker even te laten liggen in afwachting van meer games die je aanspreken of een beter totaalpakket die er wellicht over een paar jaar al is d:)b Veel van deze redenen weerhouden mij ook om een andere console te halen, die paar games die ik wil spelen die niet op de Switch (2) komen speel ik wel op de Steam Deck.

Vind het voornamelijk apart dat een aantal mensen aangeven de Switch 2 enkel niet te halen vanwege het gebruik van een LCD ipv OLED scherm, zou dan minimaal verwachten dat de launch line-up niets bijzonders heeft die hun interesseert of dat ze liever nog een groter scherm willen.

De Switch OLED had inderdaad nog wel een paar andere verbeteringen al was het OLED scherm natuurlijk de grootste verbetering waar iedereen het over had. Accuduur durf ik even niet meer te zeggen of er veel verschil was tussen de 2019 revisie en de OLED, volgens mij was de accuduur voor deze versies redelijk gelijk. En mensen die iets om de geluidskwaliteit geven gebruiken waarschijnlijk al een koptelefoon. De betere kickstand was fijn maar loste nog steeds het grotere probleem van de onhandig geplaatste USB C poort niet op waardoor ikzelf de kickstand niet echt gebruikte.
H.Boss schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:25:
Ik heb mijn PS5 juist weggedaan. Geen leuke titels meer, alleen Borderlands 4, maar die ga ik op mijn game PC spelen.

Dus nu voor de eerste keer een Switch, ben heel benieuwd en vooral naar de Nintendo games en Zelda games. Volgens mij ga ik daar veel plezier aan beleven.

Heb hier namelijk ook een Super Nintendo staan waar ik regelmatig op game, blijven geweldige titels(Donkey Kong, Mario etc.)
Oeh, je gaat een mooie tijd krijgen met zoveel goede Switch 1 games die je nog kunt spelen in de periodes dat er nog relatief weinig nieuwe Switch 2 games beschikbaar zijn. Heb je naast de Zelda games nog andere games op het oog?

[ Voor 12% gewijzigd door Geemfriekq op 21-05-2025 14:32 . Reden: Aanvullende reactie ]

Pagina: 1 ... 58 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4