Persoonlijk begrijp ik de obsessie met OLED totaal niet, ja, het kan heel mooi zijn, ik heb zelf een OLED televisie en harstikke blij mee. Maar ik heb echt de indruk dat veel mensen alleen maar denken OLED = goed/mooi, LCD = slecht/lelijk.
De indrukken en previews die ik heb gelezen benoemen allemaal dat het Switch 2 scherm heel helder en mooi is en ik heb eigenlijk geen enkele mening gezien dat de Switch OLED beter is dan de Switch 2 qua scherm. Het LCD scherm v/d Switch 1 en de 2 is ook in een totaal ander universum en niet vergelijkbaar, Switch 1 scherm is gewoon niet geweldig en heeft lage helderheid, Switch 2 lijkt velen malen beter te worden.
Om dan nu al te horen dat mensen afgaan op geruchten dat Samsung tegen Nintendo heeft gezegd "hey willen jullie geen OLED van ons kopen" (wat overigens helemaal niet zegt dat Nintendo daar ook op in gaat of dat OLED met soortgelijke refresh rate, VRR, HDR, etc. überhaupt te betalen zou zijn) en daarom voordat de Switch 2 is gelanceerd al willen wachten op de Switch 2 OLED, persoonlijk snap ik dat niet en klinkt het heel erg als een soort ratrace van altijd het beste willen hebben.
Tussen de lancering v/d Switch en de Switch OLED zat 4 jaar, ik zou zelf nooit zo lang wachten, als je nu nog niet echt interesse hebt in de 2, uiteraard prima, iedereen maakt zelf die afweging, maar we weten helemaal niet zeker of er een Switch 2 OLED komt, dus ik zou zelf zeggen: Kijk naar de Switch 2 hoe hij nu is, beslis of je die wilt, welke games je naar uitkijkt, en zoja, koop hem lekker, ga niet wachten gebaseerd op een gerucht
[
Voor 6% gewijzigd door
259tim op 21-05-2025 13:07
]