Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:58

H.Boss

Hugo Boss

Geemfriekq schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:27:
[...]

Dan zeker niet aangesproken voelen door mijn reactie, je noemt namelijk allerlei goede redenen op om de Switch 2 nog lekker even te laten liggen in afwachting van meer games die je aanspreken of een beter totaalpakket die er wellicht over een paar jaar al is d:)b Veel van deze redenen weerhouden mij ook om een andere console te halen, die paar games die ik wil spelen die niet op de Switch (2) komen speel ik wel op de Steam Deck.

Vind het voornamelijk apart dat een aantal mensen aangeven de Switch 2 enkel niet te halen vanwege het gebruik van een LCD ipv OLED scherm, zou dan minimaal verwachten dat de launch line-up niets bijzonders heeft die hun interesseert of dat ze liever nog een groter scherm willen.

De Switch OLED had inderdaad nog wel een paar andere verbeteringen al was het OLED scherm natuurlijk de grootste verbetering waar iedereen het over had. Accuduur durf ik even niet meer te zeggen of er veel verschil was tussen de 2019 revisie en de OLED, volgens mij was de accuduur voor deze versies redelijk gelijk. En mensen die iets om de geluidskwaliteit geven gebruiken waarschijnlijk al een koptelefoon. De betere kickstand was fijn maar loste nog steeds het grotere probleem van de onhandig geplaatste USB C poort niet op waardoor ikzelf de kickstand niet echt gebruikte.

[...]

Oeh, je gaat een mooie tijd krijgen met zoveel goede Switch 1 games die je nog kunt spelen in de periodes dat er nog relatief weinig nieuwe Switch 2 games beschikbaar zijn. Heb je naast de Zelda games nog andere games op het oog?
Dat geloof ik graag!

Ik heb nu Zelda TOTK en BOTW, Donky Kong Tropical Freeze en Hogwarts Legacy(heb ik al op de PS5 uitgespeeld, maar wil het nog een keer spelen) gehaald.

Verder ga ik na die games kijken wat ik wil gaan halen.

Dus als je nog tips hebt? :D

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geemfriekq
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 31-07 09:26
H.Boss schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:36:
[...]

Dat geloof ik graag!

Ik heb nu Zelda TOTK en BOTW, Donky Kong Tropical Freeze en Hogwarts Legacy(heb ik al op de PS5 uitgespeeld, maar wil het nog een keer spelen) gehaald.

Goed begin!

Je hebt natuurlijk nog Mario Odyssey en Mario 3D World+Bowsers Fury en de andere 2 Zelda games die ook nog gratis upgrades krijgen (Links Awakening en Echoes of Wisdom)

Mocht je van RPG’s houden kan ik ook van harte de Xenoblade Chronicles games aanraden (draaien soms wat stroef op de Switch 1 maar er is hoop dat deze games beter draaien op de Switch 2)

Metroid Dread en Metroid Prime Remaster zijn ook geweldige games die er bovendien op de Switch 1 al erg goed uit zien en goede gameplay hebben. Kun je meteen kijken of je Metroid Prime 4 in de gaten moet houden of niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Geemfriekq schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:43:
[...]

Goed begin!

Je hebt natuurlijk nog Mario Odyssey en Mario 3D World+Bowsers Fury en de andere 2 Zelda games die ook nog gratis upgrades krijgen (Links Awakening en Echoes of Wisdom)

Mocht je van RPG’s houden kan ik ook van harte de Xenoblade Chronicles games aanraden (draaien soms wat stroef op de Switch 1 maar er is hoop dat deze games beter draaien op de Switch 2)

Metroid Dread en Metroid Prime Remaster zijn ook geweldige games die er bovendien op de Switch 1 al erg goed uit zien en goede gameplay hebben. Kun je meteen kijken of je Metroid Prime 4 in de gaten moet houden of niet :+
Thanks voor de tip!! Klinkt goed, ik noteer ze en neem ze mee nadat de rest heb uitgespeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 08:31
Ik word erg hebberig van deze tips...
Net ook nog Xenoblade X en Echoes of Wisdom besteld met de Amazon korting.
Mijn voornemen is wel om mijn backlog niet weer zo uit de klauwen te laten lopen zoals bij de originele Switch. Dat eindigde toen in een hele hoop half gespeelde spellen, die ik toen maar op marktplaats heb verkocht. Ik ben alleen nu al over mijn eigen grens van maximaal 1 spel in de backlog heen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
H.Boss schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:57:
[...]

Thanks voor de tip!! Klinkt goed, ik noteer ze en neem ze mee nadat de rest heb uitgespeeld :D
Kirby en Luigi's Mansion zijn ook aanraders. En Paper Mario: The Thousand Year Door. Is wel een remaster van een Gamecube game, maar de beste Paper Mario die je op de Switch kan spelen imo. Of Super Mario RPG als je nog iets verder terug wil. (SNES remake).

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:27
Donstil schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:21:
[...]

Als je echt een Day-One switch hebt is die juist enorm waardevol, om "bepaalde redenen".
Je krijgt met gemak 200,- voor de switch zonder accessories. Hoorde ik van een vriend ;)
Oeh nice:D ik wist dat helemaal niet joh.

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:45

Dennis1812

Amateur prutser

Vandaag maar Nintendo Switch online + uitbreiding genomen om toch de gamecube Controller te pre orderen.

Ergens zonde van die 2 weken. Maar nu in elk geval op tijd de controller.
Vroeger Mario's smash football helemaal grijs gespeeld. Eens zien of ik het nog kan.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 09:31

Vagax

Hehe

Merk dat de prijzen van Tears of the Kingdom door de aankomende Switch 2 steeds hoger komen, nu pas wil ik hem ook weer kopen maar van marktplaats is die van gemiddeld 30 euro naar 40 euro gegaan.

Gelukkig is die gloednieuw op Amazon beschikbaar voor 42 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Dennis1812 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:11:
Vandaag maar Nintendo Switch online + uitbreiding genomen om toch de gamecube Controller te pre orderen.

Ergens zonde van die 2 weken. Maar nu in elk geval op tijd de controller.
Vroeger Mario's smash football helemaal grijs gespeeld. Eens zien of ik het nog kan.
Heb je nog een bestaande switch?

Ik kocht NSO ook alvast maar heb geen switch meer. Mijn abbo staat nog inactief namelijk na aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

boefje79 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:12:
[...]

Heb je nog een bestaande switch?

Ik kocht NSO ook alvast maar heb geen switch meer. Mijn abbo staat nog inactief namelijk na aanschaf
Nee, nooit gehad ook.
Heb nu dat abbonement gekocht om de controller te kunnen pre orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:36
Dennis1812 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:59:
[...]

Nee, nooit gehad ook.
Heb nu dat abbonement gekocht om de controller te kunnen pre orderen.
Maar volgens mij had je daar geen Uitbreiding voor nodig.

Ik heb de Gamecube controller ook besteld, en ik heb momenteel enkel NSO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Sir_Lion schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:08:
[...]

Maar volgens mij had je daar geen Uitbreiding voor nodig.

Ik heb de Gamecube controller ook besteld, en ik heb momenteel enkel NSO.
Klopt. Maar dan had ik over 2 weken de uitbreiding alsnog gekocht.
Die enkele euros verschil was dan de moeite niet waard.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Wat games nieuws:

Ten eerste : Nintendo heeft een "ask the developer" interview over Mario Kart World online gezet. Heel interessant dat ze eerst het spel voor Switch 1 aan het ontwikkelen waren en om te lezen hoe Switch 2 voor hun het verschil heeft uitgemaakt.

Ook hebben ze het o.a. over het dynamische tijd/weersysteem.

Afbeeldingslocatie: https://www.nintendo.com/eu/media/images/news_12/2025/may_36/atd18/AtD18_inserted_08_image950w.jpg

Ten tweede, en voorlopig in het Japans, maar er staat een hoop Nobunaga's Ambition: Complete Edition gameplay nu op YouTube. Men toont niet alleen mouse mode, maar rond minuut 10 zie je ook dat deze bediening werkt met een random USB muis. Goed om bevestigd te zien, zelfs al had je op Switch ook al games die dit (en een keyboard) ondersteunden.

Ten derde: Tom Warren claimt opnieuw dat Microsoft aan een hoop Switch 2 ports werkt en dat daar binnenkort meer nieuws over zou moeten volgen.

Ten vierde, Yakuza Zero Director's Cut previews staan online. Bijvoorbeeld:

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 21-05-2025 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
Hier toch ook maar overstag.
Er is een switch v1 in huis van mijn zoon, en heb zelf een switch lite. Gebruik hem alleen nauwelijks vanwege het kleine scherm en niet zichtbaar buiten. Heb zelfs twee spellen nagenoeg niet gespeeld omdat de lettertjes te klein zijn om prettig te spelen (oa two point campus)

Wilde daarom al langer naar een andere in de hoop hem dan meer te gebruiken dus dan meer meteen naar de laatste generatie.
Natuurlijk met mario kart (alhoewel ik een hekel aan online only games heb, ik koop liever een cartridge die over 10 jaar ook nog werkt en evt te verkopen is)

Maar nu nog een ander echt switch 2 spel waar ik me deze vakantie mee kan vermaken.
Heb alle zelda en marios al op de switch1 en neig nu naar cyberpunk 2077 of Rune Factory: Guardians of Azuma

Maar ik ben eigenlijk helemaal niet goed in games, al helemaal niet als het met richten van bijvoorbeeld schieten is.
Witcher 3.ben ik tot een big boss gekomen maar kom er niet voorbjj, wat jammer is want het is wel een mooi spel.
Daarom dat ik bij zelda maar hand to hand combat doe, dat werkt wel en ben liever op onderzoek en speel daarom ook liever de 2,5d topdown versies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dx8_d1_ule8RN5YoHYFNQvbCn2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2raCIbOcmeJKx20sTVdVOIo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDIqfrPeUhXX0LMTJTwcc59jkRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdpZi81ifK9lZlsvqXrJW2i8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door harley op 21-05-2025 22:28 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:21
Zelf behoor ik tot de groep mensen die nog twijfelt over de aanschaf van de Switch 2, met name omdat het scherm geen Oled betreft. Na het bekijken van talloze reviews lijkt het huidige LCD-scherm van Switch 2 echter gewoon goed te zijn. Toch blijf ik me afvragen of het scherm mij niet zal tegenvallen, aangezien ik persoonlijk het verschil tussen LCD en Oled voor de huidige Switch vrij groot vind. Aan de andere kant zie ik er ook tegenop om opnieuw enkele jaren te moeten wachten op een eventuele Oled-variant, al bestaat de kans dat deze ditmaal sneller kan uitkomen dan bij de oorspronkelijke Switch.

Hier en daar lees ik reacties dat er dan niet gezeurd moet worden om een Oled variant. Hoezo niet? Ik speel bijvoorbeeld meestal in handheldmodus, simpelweg omdat ik het beeld dan mooier en prettiger vind dan wanneer ik de console dock op 1080p. Waarschijnlijk zal dat bij de Switch 2 niet anders zijn. Als je een nieuwe Switch console haalt, dan wil je toch geen downgrade hebben in kleur, resolutie, scherpte en helderheid (mocht dit het geval zijn)? Al krijg je daar tegenover betere refresh rate en HDR.

Ik vermoed dat zodra mensen in mijn omgeving de Switch 2 hebben, de verleiding toch groot zal zijn om zelf ook tot aankoop over te gaan. Voorlopig wacht ik echter nog even tot ik het daadwerkelijk zelf in mijn handen heb om het uit te proberen. Ben ik een mierenneuker als ik zeg dat ik de bezels van de Switch 2 ook redelijk breed vind voor een handheld console van 2025? Als het zo mooi met de Oled kan, waarom ook niet voor de nieuwere console?

Enfin, beide Zelda's nog niet gespeeld dus komt goed uit en daarnaast ben ik benieuwd om Pokemon Violet weer uit te spelen met de upgrade die er gaat komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lashrom op 22-05-2025 00:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De reden om de Switch 2 wel of niet te kopen moet zijn of het iets doet wat je wilt (een nieuw spel, hogere performance, gamechat, whatever).

Iets wat de Switch 1 wel heeft maar de 2 niet, is imo geen goede reden om 't niet te doen. Dat kan om allerlei redenen zijn namelijk: misschien was het toch geen goed idee, of misschien werkte 't niet lekker, of kan het niet in combinatie met iets anders, of zou het de prijs te ver opdrijven. Maakt allemaal niet uit, het moet gaan om wat 't wél doet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 08:31
Vandaag is het nog officieel twee weken! Voor de OLED-twijfelaars, het is toch mogelijk om t.z.t. te kijken of je de kwaliteit van het scherm voldoende vind? Het lijkt er vooralsnog op dat er voldoende voorraad is om ook zonder pre-order niet heel lang te hoeven wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
[b]Lashrom in "Het Nintendo Switch 2 topic"Hoezo niet? Ik speel bijvoorbeeld meestal in handheldmodus, simpelweg omdat ik het beeld dan mooier en prettiger vind dan wanneer ik de console dock op 1080p.
Speel ook alleen maar handheld. Eerste Switch was idd crap vergeleken met de OLED. Neem aan/hoop dat de Switch 2 vergelijkbaar is met bv recente iPad schermen.
Mocht dat niet zo zijn, tsja, dan kan hij altijd nog retour.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Het is zeker OK om een console te laten liggen omdat er geen OLED scherm in zit. Wat wel opvalt is dat redelijk wat mensen die dit zeggen het LCD scherm zelfs nog niet in actie gezien hebben, en puur op buikgevoel/inherente voorkeur het meteen afschrijven.

Ik zou zeggen: kijk gewoon even de kat uit de boom. Misschien valt dat scherm best wel mee, afgaande op de hands-on info. Tegelijkertijd… het is een voor huidige maatstaven niet enorm duur stuk hardware met o.a. ook twee aparte controllers en een docking station. Stel je verwachtingen dus ook een beetje bij.

Een console koop je doorgaans wanneer er enkele games zijn die je er op wilt spelen. Als dat nog niet het geval is, wacht je misschien beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:58
H.Boss schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:36:
[...]

Dat geloof ik graag!

Tip: ga naar DekuDeals en zet allerlei games op de wachtlijst. Er zijn ontzettend veel toffe (indie)games - die niet onder doen voor A-titles - die soms in een keer zakken naar 3-4 euro. Een paar tips:

- A Short Hike - Relaxed Animal Crossing-achtige game waar je de bergtop moet bereiken, heel mindful.
- Celeste - 2D Platformer. Zeer verslavend.
- Guacamelee 1/2 - Metroidvania met veel beat-m-up.
- Hades - Metroidvania, eentje die je eindeloos kunt spelen.
- Dead Cells - Metroidvania
- Yoku's Island Express - Metroidvania & pinball in een
- Golf Story - RPG
- Stray - 3D kat-avontuur (platforming / puzzling)
- Lumines - puzzling
- Okami HD - Zelda-achtig
- Dave The Diver - Sushi restaurant runnen, Metroidvania-vissen, boerderij runnen, mix van veel genres

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:24
X-GeaR schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:58:
[...]

Tip: ga naar DekuDeals en zet allerlei games op de wachtlijst. Er zijn ontzettend veel toffe (indie)games - die niet onder doen voor A-titles - die soms in een keer zakken naar 3-4 euro. Een paar tips:

- A Short Hike - Relaxed Animal Crossing-achtige game waar je de bergtop moet bereiken, heel mindful.
- Golf Story - RPG
- Lumines - puzzling
- Dave The Diver - Sushi restaurant runnen, Metroidvania-vissen, boerderij runnen, mix van veel genres
Je kunt deze games ook wishlisten in de Nintendo shop, dan krijg je automatisch een mail wanneer ze in de aanbieding zijn en kun je ze eventueel direct via je telefoon of laptop bestellen. Voor mij werkt dat altijd prima.
Overigens zou ik ook Hollow Knight (metroidvania) en Slay the Spire (roguelike deckbuilder) nog willen toevoegen aan het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVA.
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-07 08:48
Was al vergeten dat Stray ook op de switch draait :o Nog eentje om toe te voegen aan het lijstje.

Wat denken jullie, zien we cities skylines II, frostpunk en Anno 117 ook terug op de switch 2? Of zou de hardware nog steeds onvoldoende zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

X-GeaR schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:58:
[...]

- Golf Story - RPG
- Lumines - puzzling
Dead Cells kende ik nog niet, Hades II staat ook op de lijst dus Dead Cells leuk voor in de tussentijd :D

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

MVA. schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:23:
Was al vergeten dat Stray ook op de switch draait :o Nog eentje om toe te voegen aan het lijstje.

Wat denken jullie, zien we cities skylines II, frostpunk en Anno 117 ook terug op de switch 2? Of zou de hardware nog steeds onvoldoende zijn?
Cities Skylines 2 zou ik niet verwachten, op dit moment lukt het Paradox zelfs niet deze game voor de Xbox Series S/X en PS5 uit te brengen. Die versies hadden in 2023 tegelijk met de PC versie moeten uitkomen, maar zijn nu meerdere keren uitgesteld. Het laatste wat ik hoorde is dat beide versies nu voor onbepaalde tijd zijn uitgesteld vanwege stabiliteits en performance problemen.

Als het al zo moeilijk is deze games op de PS5 en Xbox Series S/X werkend te krijgen, is een Switch 2 versie extreem onwaarschijnlijk.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sir_Lion
Ikzelf heb dus de Switch 2 in actie gezien. Het scherm is echt wel heel goed. Uiteraard is het contrast net wat minder dan op de OLED. Dat is weliswaar vanwege de zwartwaarden, maar die was nochtans niet slecht op de Switch 2. En het HDR maakte het ook wel echt mooi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Vriend was bij de Switch 2 experience geweest en zou initieel wachten tot OLED maar na het zien van het scherm in het echt heeft hij ter plekken nog een pre order geplaatst. Niet dat het schikbarend goed was, maar het scherm is amper te vergelijken met het plastic scherm van de Switch 1, de kleuren zijn rijk en zwart geeft natuurlijk nog wel een gloed maar bij kleur productie is het dag en nacht verschil met de Switch 1, hij vergeleek het nog met zijn OLED Galaxy S23 telefoon en was nog best verbaasd

Persoonlijk zal de Switch hier voor 90% van de tijd in de dock zijn dus het scherm interesseert mij niet heel veel, maar ik denk wel dat mensen hier erg snel oordelen over het scherm zonder dat ze hem echt gezien hebben. LCD techniek is flink veranderd de afgelopen 8 jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Vagax op 22-05-2025 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:27
Ik begrijp dat er mensen zijn die echt een OLED versie willen en wachten.

Wat ga je doen als er leuke games zijn die je wilt spelen, maar er is geen OLED. Blijf je echt wachten? Er is geen zekerheid dat er een OLED komt.

Het enige dat wel zeker is, is dat er een Switch 2 is die de games kan spelen. Er is dan dus ook een online community die uiteindelijk per game kleiner zal worden, omdat men nieuwe games gaat spelen. Koop je dan alsnog een normale Switch 2 loop je achter de feiten aan.

Je kan natuuurlijk nu een Switch 2 kopen en als er later alsnog een OLED komt de huidige vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zelfs al komt er een OLED versie (wat inderdaad helemaal niet gegarandeerd is), dan nog duurt dat minimaal een jaar en waarschijnlijk meer. Dus dan zit je tot eind 2026 (gunstigste geval) of waarschijnlijker 2027+ zonder Switch 2.

Lijkt me niet the way to go.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:58
ik begrijp het niet, een oled ziet er inderdaad mooier uit, als je ze langs elkaar houd en er op gaat letten.
als ik aan het spelen ben zie ik echt niet meer dat zwart niet diep zwart is, maar een lichte gloed heeft, ik ga op in het spel.

Als in een winkel een oled tv staat met de juiste demo beelden (uiteraard gemaakt om het verschil zo groot mogelijke te maken) met een lcd erlangs met een andere of aangepaste demo dan zie je inderdaad een enorm verschil, en als je de instellingen zo afstelt, waarschijnlijk thuis ook nog wel, let wel, thuis staan ze over het algemeen niet meer langs elkaar, maar als je echt op gaat in de film/het programma, dan niet meer, zie je jet wel, dan ben je in mijn ogen meer van het scherm aan het genieten ipv de content die erop weer gegeven wordt

heb deze discussie al vaak gevoerd, en dit was voorlopig de laatste keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:00

NetAmp

"for indoor use only"

Vagax schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:33:
Persoonlijk zal de Switch hier voor 90% van de tijd in de dock zijn dus het scherm interesseert mij niet heel veel, maar ik denk wel dat mensen hier erg snel oordelen over het scherm zonder dat ze hem echt gezien hebben. LCD techniek is flink veranderd de afgelopen 8 jaar.
Wij spelen thuis de Switch games ook bijna altijd in TV/docked modus. Op een mogelijke OLED variant van de Switch 2, ga ik dus zéker niet wachten.

Wat ik wel "pijnlijk" zou vinden... als er binnen relatief korte tijd een thema-versie van de Switch 2 zou verschijnen, voor bijvoorbeeld Metroid Prime 4. :9~ Maar die kans lijkt me uiterst klein, aangezien Prime 4 nog dit jaar (eindelijk!) moet verschijnen. Ik denk dat het alleen al qua productie en logistiek niet haalbaar is, om naast de "plain/vanilla" Switch 2 al binnen een jaar zoiets beschikbaar te hebben. (Anders hadden ze dit misschien al gedaan met de Mario Kart World 'bundel').

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Laatst online: 19-09 21:29
Ik vind het grappig dat mensen dus wel een Switch 2 willen maar vervolgens wel wachten tot er een OLED versie uitkomt.
Je hebt 0 garantie dat die gaat komen. Ja tuurlijk zijn er geruchten en kun je zeggen "Dat hebben ze bij de Switch ook gedaan"
Het blijft Nintendo en die kan nogal een eigen kijk op dingen hebben.
Ik zie ook zomaar gebeuren dat er alleen een Lite versie komt met een OLED scherm.

Ik heb zelf nog een day one Switch dus voor mij zal de Switch2 gegarandeerd op ieder vlak een verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:47
Pjotter87 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:20:
Ik vind het grappig dat mensen dus wel een Switch 2 willen maar vervolgens wel wachten tot er een OLED versie uitkomt.
Je hebt 0 garantie dat die gaat komen. Ja tuurlijk zijn er geruchten en kun je zeggen "Dat hebben ze bij de Switch ook gedaan"
Ik zie ook zomaar gebeuren dat er alleen een Lite versie komt met een OLED scherm.

Ik heb zelf nog een day one Switch dus voor mij zal de Switch2 gegarandeerd op ieder vlak een verbetering zijn.
Idd 0 garantie, en als die komt gaat dat een paar jaar duren.
Kun je prima 2 a 3 jaar wachten, dan doe je dat. Anders gewoon kopen en mocht die komen kan je de huidige altijd verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:30
Carlos0_0 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:06:
[...]

Idd 0 garantie, en als die komt gaat dat een paar jaar duren.
Kun je prima 2 a 3 jaar wachten, dan doe je dat. Anders gewoon kopen en mocht die komen kan je de huidige altijd verkopen.
Ik zet meestal een tientje per maand opzij als reservering voor een nieuwer model :P
Dus na 2 a 3 jaar heb ik al het verschil opgespaard om een nieuw model te kopen, met verkoop van het 'oude' model :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:59:
[...]

Ik zet meestal een tientje per maand opzij als reservering voor een nieuwer model :P
Dus na 2 a 3 jaar heb ik al het verschil opgespaard om een nieuw model te kopen, met verkoop van het 'oude' model :)
Mag hopen dat een tientje per maand genoeg is, upgraden naar de Switch v2 (2019) heeft me 75 euro gekost en upgraden naar de Switch OLED 100 euro :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik speel hoe dan ook op OLED want mijn TV heeft dat in al zijn glorie :P

Dat ik de switch overal mee kan nemen is natuurlijk top maar ik wil vooral Nintendo games spelen op de bank, ik neem hem niet vaak buiten de deur met hier en daar een uitzondering en in die enkele gevallen kan ik prima leven met een LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik had ook liever OLED gehad. Maar als ik het scherm van mijn MacBook en iPad (LCD) vergelijk met dat van mijn iPhone (OLED) dan moet ik heel eerlijk zeggen dat ik geen verschil zie. Tenzij ik in een volledige donkere kamer ben natuurlijk ivm de pure blacks.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:30
L23 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:03:
[...]

Mag hopen dat een tientje per maand genoeg is, upgraden naar de Switch v2 (2019) heeft me 75 euro gekost en upgraden naar de Switch OLED 100 euro :p
Dat is inclusief inflatie en eventueel een nieuw spel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:46:
[...]

Dat is inclusief inflatie en eventueel een nieuw spel :P
Qua games kan dat bij mij niet uit :P Toch wel elke maand een nieuwe game gekocht bij de Nintendo Switch. Maar tot nu toe staan de game aankopen dit jaar op een heel laag pitje. Twee Switch games en straks Mario Kart World.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 19:44
Pjotter87 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:20:

Ik denk dat de kijk op geld verdienen bij elk bedrijf hetzelfde is. Als de verkopen uitvlakken en dat gaat hoe dan ook gebeuren, dan ga je al gauw opzoek naar mogelijkheden om hier een nieuwe impuls aan te geven. En gezien het succes van de OLED Switch kan ik mij geen reden bedenken dat ze dit niet ook met de Switch 2 gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:29
CyBeR schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:06:
Zelfs al komt er een OLED versie (wat inderdaad helemaal niet gegarandeerd is), dan nog duurt dat minimaal een jaar en waarschijnlijk meer. Dus dan zit je tot eind 2026 (gunstigste geval) of waarschijnlijker 2027+ zonder Switch 2.

Lijkt me niet the way to go.
Dit zou zelfs nog veel langer kunnen duren. Bij de originele Switch duurde het 4 (!!) jaar voordat de OLED kwam.

Ik denk persoonlijk ook dat Nintendo nu die noodzaak/markt voor een specifieke OLED versie veel minder gaat zien. De reden dat de OLED goed verkocht is omdat de originele Switch gewoon echt een matig scherm had, niet buiten te spelen was, etc. Bij de Switch 2 is het scherm al veel beter en zal het verschil met een OLED veel minimaler zijn en echt alleen voor de supernerds uitmaken. Ik betwijfel dus een beetje of ze dan wel echt de moeite gaan doen om een ander scherm te sourcen en een nieuwe SKU uit te brengen.

Ik zou er zelf in ieder geval niet op wachten, je kan altijd de huidige Switch 2 kopen en deze weer inruilen of doorverkopen als de OLED ooit komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Laatst online: 19-09 21:29
Bpow schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:11:
[...]

Ik denk dat de kijk op geld verdienen bij elk bedrijf hetzelfde is. Als de verkopen uitvlakken en dat gaat hoe dan ook gebeuren, dan ga je al gauw opzoek naar mogelijkheden om hier een nieuwe impuls aan te geven. En gezien het succes van de OLED Switch kan ik mij geen reden bedenken dat ze dit niet ook met de Switch 2 gaan doen.
Ik ben het met je eens dat ze zullen proberen natuurlijk zoveel mogelijk te verkopen.

Het is wel zo dat op de Switch1 het verschil heel groot was tussen LCD en OLED.
Ik heb de Switch2 zelf niet gezien dus het volgende is puur wat ik gelezen heb:
Als het verschil niet zo groot is omdat het nieuwe LCD scherm goed is dan is de meerwaarde van OLED niet zo groot en is de vraag of het dan zon grote impuls is als bij de Switch1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10
Ik zweer ook bij OLED over LCD, maar ik sluit de Nintendo Switch 2 aan op een OLED TV en zal zelden tot nooit mobiel gamen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 22-05-2025 14:40 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:37
Ik snap de OLED-fanboys ook niet zo. En daar wil ik even een onderscheid maken. Er is (ook hier) best een aantal mensen dat aangeeft OLED te prefereren boven LCD, wat natuurlijk prima is. Maar de "OLED-fanboys" zijn van die typische mensen op het internet die doen alsof het een doodzonde van Nintendo is om er een LCD-paneel in te zetten. Dit terwijl de andere helft van deze groep mensen roeptoetert dat de Switch 2 te duur is. Het is natuurlijk aan Nintendo om ergens in het midden uit te komen qua prijs / kwaliteit, wat ze met het ogenschijnlijk mooie LCD-paneel goed gelukt lijkt te zijn.

Kijk voor de grap ook eens op Tweakers naar tablets met hedendaagse OLED (in deze zoekactie de afgelopen drie jaar, wat nog ruim is), voor een prijs die in de buurt ligt van de Switch 2.
spoiler:
die zijn er nauwelijks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik geef ook de voorkeur aan OLED, zwart is zwart. Maar, als ik vandaag moet kiezen tussen een spel spelen op m’n OG Deck of Switch OLED, ga ik altijd voor de Deck.

Zo zie ik het ook met de Switch 2. Dat apparaat brengt dusdanig verbeteringen dat ik alleen daarom al liever daarop speel. En dan heeft de Deck een rukscherm, net als de originele Switch.

LCD =! LCD, en dat wordt door de meesten vergeten, men redeneert met de OG Switch of Deck in gedachten. Of de oude LCD TV die vervangen is met een 10 jaar jongere OLED. Een volledig verkeerd kader.

Maar goed, ieder z’n keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:57
harley schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:03:

Maar ik ben eigenlijk helemaal niet goed in games, al helemaal niet als het met richten van bijvoorbeeld schieten is.
Witcher 3.ben ik tot een big boss gekomen maar kom er niet voorbjj, wat jammer is want het is wel een mooi spel.
Daarom dat ik bij zelda maar hand to hand combat doe, dat werkt wel en ben liever op onderzoek en speel daarom ook liever de 2,5d topdown versies.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben niet goed in platformers maar heb heel wat uren in Mario op de Wii U gestoken omdat ik Mario zo leuk vind. Nooit verder dan de eerste levels gekomen maar de looks van de game en het verzamelen van muntjes met bijbehorende geluiden vind ik geweldig. Ik heb Mario 3D World om dezelfde reden, ik zal nooit de eindboss zien maar daar gaat het mij niet om. Gewoon met Mario rondrennen is genoeg voor mij :)
Ieder haalt op zijn/haar eigen manier plezier uit gamen, dus of je goed bent of niet maakt niet zoveel uit.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb zowel een OLED tv als een OLED ultrawide voor mijn GamePC, natuurlijk is dat prachtig. Maar verder boeit het me echt niet dat de Switch 2 een LCD heeft. Scherm is mooi genoeg en gaat mij om de spelervaring en alles er lekker scherp uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Lekker Ventje schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:13:
[...]

Ik ben niet goed in platformers maar heb heel wat uren in Mario op de Wii U gestoken omdat ik Mario zo leuk vind. Nooit verder dan de eerste levels gekomen maar de looks van de game en het verzamelen van muntjes met bijbehorende geluiden vind ik geweldig. Ik heb Mario 3D World om dezelfde reden, ik zal nooit de eindboss zien maar daar gaat het mij niet om. Gewoon met Mario rondrennen is genoeg voor mij :)
Ieder haalt op zijn/haar eigen manier plezier uit gamen, dus of je goed bent of niet maakt niet zoveel uit.
Ik hoeft ook niet per se alle eindbazen te verslaan of alles te behalen.

Maar als je niet verder komt alleen omdat je niet voorbij een eindbaas kunt dan is het wel erg jammer dat je spel tot daar en niet verder kunt (zeker als dat al na een uurtje of 2 3 is terwijl het spel minstens 100 uur spelplezier zou moeten bieden.
Had dat vroeger ook met battletoads, kwam niet voorbij het speedbike level :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:24
harley schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:16:
[...]

Maar als je niet verder komt alleen omdat je niet voorbij een eindbaas kunt dan is het wel erg jammer dat je spel tot daar en niet verder kunt (zeker als dat al na een uurtje of 2 3 is terwijl het spel minstens 100 uur spelplezier zou moeten bieden.
Walkthroughs gebruiken op stukken waar je niet verder komt? Vaak zijn het gewoon simpele dingen waar je gewoon zelf niet op komt die je moet doen om een baas te verslaan of iets dergelijks. Geen schande om wat hulpmiddelen te gebruiken!

Ik zou anders ook gefrustreerd raken en stoppen na een paar uur zelda of elden ring etc omdat ik soms gewoon niet kan bedenken hoe ik iets moet aanpakken:)

Of met Switch 2 zometeen screenshare aanzetten en een vriend of medetweakers je laten helpen met aanwijzingen? Dat maakt het misschien wel extra leuk. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Stylze op 22-05-2025 21:28 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Het is meer het richten om grote bazen te verslaan waar het misgaat. Iets uitvogelen qua level design/benodigdheden komt uiteindelijk altijd wel goed en vermaak ik me ook het meeste mee. Maar dat perfect richten icm niet genoeg health om op tijd te verslaan is mijn probleem (En een walktrough zal daar weinig aan helpen)
Speel gta trilogy nu met cheats voor betere wapens, en the witcher ligt al langer tijd stil.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:20
Kan er een Oled-Switch-2-topic komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

DCNY schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:06:
Maak hem. Speculeren over een niet aangekondigde gameconsole..
Ik denk wel dat het snel dood bloed

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:01

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb me laten overhalen om naast BOTW, TOTK en Odyssey ook nog Mario 3D World+Bowser's Fury te halen. Laat die Switch 2 nou maar komen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:22
Nog nooit zo uitgekeken naar een Mario Kart game als deze. Zeker als je de 'ask the developer' hebt gelezen, wat een leuke wereld met al die details. Ben ook zeer benieuwd naar het hele sfeertje in alle gebieden, de collectibles en alle muziek die erin gaat zitten (200 nummers).

[ Voor 10% gewijzigd door flugelisoke op 23-05-2025 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

BOTW had ik uitgespeeld maar TOTK had ik kort gespeeld en kon er niet in komen, opnieuw gekocht dus die ga ik eens opnieuw proberen. Odyssey is een goeie aangezien ik die nog nooit hebt gespeeld, het is eigenlijk al echt 10 jaar sinds een Mario game hebt uitgespeeld :p

Daarnaast wil ik nog de Pro controller bemachtigen en een jaar Nintendo Online + Expansion, kijken of ik voor de laatste ergens een deal kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
DCNY schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:06:
Een onderwerp over iets wat niet bestaat? Lijkt me geen haalbare optie of zie ik het verkeerd :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 15:47

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Hier ook de switch 2 in preorder met Mario Kart en Pro controller maar voor de leuk was ik even kijken bij de mediamarkt voor Switch 2 producten en ik kom deze tegen. Niet eerder gezien? Of ik heb wat nieuws gemist.

NINTENDO Switch 2 Piranha plant camera Groen Switch 2 camera Switch2
https://www.mediamarkt.nl...ra-switch2tm-1882734.html

Leuk je gamingsetup op met deze Nintendo Switch 2 Piranha Plant camera. Deze webcam kun je in de pot laten en ergens neerzetten, maar je kan de plant ook los aan je Switch 2 verbinden via USB-C. Zo toon jij jezelf aan je teamgenoten, terwijl jij je woonkamer opleukt.

Dat is weer wel een geinige camera voor 40 euro en hij kan dicht door de mond te sluiten. Briljant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yt5s7wCGClOKoyYXraPn-H7N45g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UXRjyS4IHzhuDZe78fAWMWgg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmGgy7CLxQtALDMrftHgxHd7Z4U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uw4POllnUvNulNeAt15N1lCi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8svOuw5ZrIiICRjlMN0aB8Gwq18=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2Jq51Ex3Q7HT9q0ek7yTGqRb.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door DukeN op 23-05-2025 08:50 ]

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

DukeN schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:50:
Hier ook de switch 2 in preorder met Mario Kart en Pro controller maar voor de leuk was ik even kijken bij de mediamarkt voor Switch 2 producten en ik kom deze tegen. Niet eerder gezien? Of ik heb wat nieuws gemist.

NINTENDO Switch 2 Piranha plant camera Groen Switch 2 camera Switch2
https://www.mediamarkt.nl...ra-switch2tm-1882734.html

Leuk je gamingsetup op met deze Nintendo Switch 2 Piranha Plant camera. Deze webcam kun je in de pot laten en ergens neerzetten, maar je kan de plant ook los aan je Switch 2 verbinden via USB-C. Zo toon jij jezelf aan je teamgenoten, terwijl jij je woonkamer opleukt.

Dat is weer wel een geinige camera voor 40 euro en hij kan dicht door de mond te sluiten. Briljant

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze is al langer bekend, let op dat de kwaliteit van de camera wel slecht is, namelijk 480p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
flugelisoke schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:44:
Nog nooit zo uitgekeken naar een Mario Kart game als deze. Zeker als je de 'ask the developer' hebt gelezen, wat een leuke wereld met al die details. Ben ook zeer benieuwd naar het hele sfeertje in alle gebieden, de collectibles en alle muziek die erin gaat zitten (200 nummers).
Ik ben eigenlijk door de aankomende release van de switch2, mario kart op de switch1 weer eens verder gaan spelen.
Ik heb nu op de ps5 toch niks te spelen meer tot Mafia uit komt, 50cc had ik al alles af, 100cc af gemaakt. Nu 1 cup gedaan van 150cc.
Toch wel weer effe leuk om verder te gaan, of ik 150 of 200cc echt alle werelden met 3 gouden sterren haal geen idee. maar het is wel even een leuk vermaak zo tussendoor :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:02
Over camera's gesproken, ik dacht ergens gelezen te hebben dat iedere usb c camera in principe kan werken met de Switch 2. Dus ik ga mijn 720p usb c webcam uitproberen op mijn Switch 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Esumontere schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 06:55:
Ik heb me laten overhalen om naast BOTW, TOTK en Odyssey ook nog Mario 3D World+Bowser's Fury te halen. Laat die Switch 2 nou maar komen!
Gelijk een meerjarenplan zie ik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:04:
[...]

Ik ben eigenlijk door de aankomende release van de switch2, mario kart op de switch1 weer eens verder gaan spelen.
Ik heb nu op de ps5 toch niks te spelen meer tot Mafia uit komt, 50cc had ik al alles af, 100cc af gemaakt. Nu 1 cup gedaan van 150cc.
Toch wel weer effe leuk om verder te gaan, of ik 150 of 200cc echt alle werelden met 3 gouden sterren haal geen idee. maar het is wel even een leuk vermaak zo tussendoor :).
Inderdaad vermakelijk. Ik had het spel ook echt uitgespeeld met alles 3 gouden sterren en alle 150 en 200cc time trials. Toen kwamen de extra banen met de booster course pass en ben ik qua time trials nog maar op de helft van de nieuwe banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
[...]

Met Battletoads noem je wel een spel ook. Zelfde dacht ik met Lionking op de SNES en Turtles 1 op de NES. Waren allemaal ook arcade spellen die het moeten hebben van munten uit je zak kloppen. Wel uit te spelen, maar totaal niet makkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:24
Carlos0_0 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:04:
[...]

Mijn tactiek is juist even geen mario kart spelen tot de release van switch 2 om dan extra te genieten van de nieuwe Mario kart:) Maar snap het helemaal ik wou het eigenlijk ook doen, maar ben nu vooral meer op de ps5 aan het gamen.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Leuke taktiek maar met de switch al verkocht denk ik dat beter geen MK via de pc kan gaan spelen qua graphics 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Als het goed is kun je straks je savedata overzetten van de ene naar de andere switch.
Maar zou dat nu al op bijvoorbeeld een usb stick gezet kunnen worden dat ik mijn switch lite alvast verkoop, weet niet of het veel in waarde uitmaakt nu of over 2 weken als de switch2 uit is.

Ik heb geen Nintendo Online ( de familiegroep heeft nog een plekje vrij maar als ik mezelf wil toevoegen krijg ik de melden :
Er kunnen geen nieuwe leden worden toegevoegd vanwege de limieten voor het aantal familiegroepswijzigingen
Er zijn inderdaad met mensen uit die groep gegooid zodat mijn zoon en ik toegevoegd kunnen worden, en mijn zoon zit in de groep maar ik kreeg die melding ( nu al 3 maanden )

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 23-05-2025 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harley schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:57:
Als het goed is kun je straks je savedata overzetten van de ene naar de andere switch.
Maar zou dat nu al op bijvoorbeeld een usb stick gezet kunnen worden dat ik mijn switch lite alvast verkoop, weet niet of het veel in waarde uitmaakt nu of over 2 weken als de switch2 uit is.
Iets als een USB stick dingen overzetten kan niet. Lees even het bericht van JackAvery hieronder. System transfer via internet lijkt mij de beste methode als je nu al je Switch gaat verkopen. En anders wachten met verkopen en lokaal een system transfer doen om alles over te zetten.
JackAvery schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:58:
[...]

Ik raad aan om hier even door te lezen. https://en-americas-suppo...answers/detail/a_id/68432

Nintendo heeft recent de system transfer feature ook mogelijk gemaakt via internet zonder dat je de originele Switch nog nodig hebt op het moment dat je je nieuwe console in gebruik neer. Hier staan wat restricties op (oa hoe lang ze je data bijhouden), dus lees de details zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:49
Dat probleem had ik destijds op de Wii met Zelda: Twilight Princess. Ik was best een eind gekomen en had al meerdere mini-bosses verslagen. Tot ik in het bevroren gebied een soort tunnelvormige kooi in moest, de deur achter me dicht ging, en daar een boss in zat. Als ik me goed herinner moest je hem dan drie keer op z'n staart raken, en dan als hij even verdwaasd was een harde klap geven. En dat riedeltje dus drie keer. Maar met te weinig bewegingsruimte in die kooi, tussendoor geraakt worden door die "ball & chain", lukte het me gewoon niet om er langs te komen. Heb het tientallen keren geprobeerd, maar ik had gewoon de behendigheid niet om die boss te verslaan. En ja, dan eindigt een spel daar dus gewoon! En dat is wel jammer want ik vond Twilight Princess verder wel een hele gave game.

Hopelijk is Tears of the Kingdom wat vergevender en wel door mij uit te spelen op m'n aanstaande Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:20
Dennis1812 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:09:
[...]

Maak hem. Speculeren over een niet aangekondigde gameconsole..
Ik denk wel dat het snel dood bloed
G_Dragon schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:47:
[...]

Een onderwerp over iets wat niet bestaat? Lijkt me geen haalbare optie of zie ik het verkeerd :D
Was sarcastisch bedoeld, nav alle oled-reacties, maar kwam niet helemaal over denk ik ;)

Hopelijk is t snel 5 juni, dan kunnen we t daadwerkelijk ergens over gaan hebben :)

Om t toch enigszins ontopic te houden: wat verwachten jullie van DK Bananza? Ik wilde m pre-orderen, maar wat is lees is veel beuken en weinig doel, maar hopelijk wijzen de reviews straks anders uit. Ik wacht er iig even mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-09 10:04
[b]DCNY in "Het Nintendo Switch 2 topic"
Om t toch enigszins ontopic te houden: wat verwachten jullie van DK Bananza? Ik wilde m pre-orderen, maar wat is lees is veel beuken en weinig doel, maar hopelijk wijzen de reviews straks anders uit. Ik wacht er iig even mee
Nintendo is. zoals bij wel meer dingen rondom de Switch 2, niet heel duidelijk over wat het doel en de gameplay is bij Bananza; alles wat we weten is dat je kan rondlopen, het terrein kan slopen en wat dingen kan verzamelen. De verwachting is dat er kort na 5 juni een nieuwe Nintendo Direct komt waar meer wordt uitgelegd over DK Bananza en ook meer nieuwe games worden aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCNY schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:27:
[...]

[...]

Was sarcastisch bedoeld, nav alle oled-reacties, maar kwam niet helemaal over denk ik ;)

Hopelijk is t snel 5 juni, dan kunnen we t daadwerkelijk ergens over gaan hebben :)

Alles is toch gewoon ontopic?

Ik ga DK Bananza in ieder geval niet pre-orderen. Ik ben benieuwd naar de reviews en ervaringen van anderen straks. Van wat ik tot nu toe gezien heb krijg ik het gevoel dat ik nog te weinig gezien heb. Al wel medetweakers hier die me gerust stellen. Maar voor mij ontbreekt tot nu toe ook het doel van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@DCNY @L23 Ik heb hem wel op pre-order staan, maar begin ook ergens wel te twijfelen of ik hem ga annuleren of niet. Achteraf gezien geen idee wat het spel nu eigenlijk is of gaat zijn. :+ Er is eigenlijk geen reden om te pre-orderen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:53:
@DCNY @L23 Ik heb hem wel op pre-order staan, maar begin ook ergens wel te twijfelen of ik hem ga annuleren of niet. Achteraf gezien geen idee wat het spel nu eigenlijk is of gaat zijn. :+ Er is eigenlijk geen reden om te pre-orderen ook.
Pre-orderen eigenlijk nooit begrepen, al pre-order ik wel fysieke games waar de game al een tijd digitaal uit was. En dan zit ik er ook nog mee dat ik nog niet weet of ik deze generatie voor fysiek of digitaal of een mix ga. Ik begin ieder geval met Mario Kart World digitaal.

Ik vind het in ieder geval wel belangrijk om even de reviews af te wachten tot ik een keuze maak. En de game prijzen liggen nu ook best hoog, dus ik hap niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
L23 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:01:
[...]

Pre-orderen eigenlijk nooit begrepen, al pre-order ik wel fysieke games waar de game al een tijd digitaal uit was. En dan zit ik er ook nog mee dat ik nog niet weet of ik deze generatie voor fysiek of digitaal of een mix. Ik begin ieder geval met Mario Kart World digitaal.

Ik vind het in ieder geval wel belangrijk om even de reviews af te wachten tot ik een keuze maak. En de game prijzen liggen nu ook best hoog, dus ik hap niet snel.
Ik pre-order niet snel, of ik moet zeker weten dat ik er blij van ga worden. Mario, Kart, Starfox, etc.
De rest doe ik dat dan weer niet snel mee, of ik moet he echt wel zeker weten bij een nieuwe IP.

Consoles pre-order ik eigenlijk altijd wel en zolang ik spellen fysiek kan krijgen, dan zal ik dat wel doen met uitzondering van de pc moet ik zeggen.

Denk dat ik Donkey even in de gaten ga houden en dan voor de release de keuze maak om hem toch te annuleren of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Arunia Er zijn inderdaad van die uitzonderingen zoals Mario Kart :P Bij de Switch 1 volgens mij alleen Luigi's Mansion 3. Super Mario 3D All-Stars zou je ook nog kunnen meetellen, maar daar had je ook al een goed beeld bij wat je kon verwachten. Daarna first party games op een later moment tijdens aanbiedingen gescoord.

Een nieuwe Mario 3D pre-orderen is ook een no-brainer, maar dat gevoel heb ik vooralsnog niet bij Bananza.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sacinici
  • Laatst online: 16:35
Voor de mensen die zich afvragen wat het doel bij DK Bananza is, ik heb bij het evenement in Amsterdam het spel kunnen testen en gevraagd wat het doel is.

Zie spoiler voor alle info die ik heb:

spoiler:
Je begint in het spel (althans in de demo) in een mijn met goud en diamanten (weet niet meer exact welke edelstenen) dus zeg maar shinies. Je kan ook nog verborgen bananen vinden. Die zijn specialer. Op een gegeven moment vind je de tros der trossen banenen.

En ja hoor, er komt gelijk een evil persoon. Volgens mij Bowser, ook dat vergeten hahaha. En hij zuigt alles met een mini black hole bomachtig iets weg, maar er ging iets mis en nu is alles verspreid over het grote eiland. En je taak is dus al je shinies terughalen. Dat doe je in verschillende biomes, maar van wat ik heb gezien is dat al die biomes op een groot eiland zijn. En dat is vrij de bewandelen. Je hebt wel directions die je helpen met je mainquest, maar ik kon dat negeren en mijn eigen ding doen. Je kan ook niet in een mijn of ergens oneindig dingen kapotmaken. je komt al snel indestructible muren tegen.

Dus voornamelijk: rondlopen, hier en daar simpele platform puzzels doen en dingen verzamelen. Er waren geen gevechten in de demo. EDIT: Ik lees dat anderen wel hebben gevochten. Ik ging best snel naar de surface na de beginnersomgeving dus zou het gemist kunnen hebben.

Met platformpuzzels bedoel ik, ergens kunnen komen via een higher jump, tegen lopende banden in lopen, etc..

Wat vooral leuk was, voor even dan, je kan als een goede gorilla op je borstkas blijven slaan en alle andere werknemers van DK gaan je toejuichen. Je kan je werknemers ook een high five geven. Je werknemers: vooral NPCs die volgens mij alleen in het begin voor jou minen, maar later in de demo (op het surface) niet terugkomen. Denk ik. Ze stonden daar met wat animaties te minen en te cheeren als je langsliep en deden voor de rest niets speciaals.

[ Voor 4% gewijzigd door sacinici op 23-05-2025 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:29
DCNY schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:27:
[...]

[...]

...
Ik wacht het zelf nog even af, maar ik verwacht zelf dat er nog heel wat informatie mist over Bananza en de gameplay en wereld. Er is alleen een korte preview geweest bij de Switch 2 events van ik dacht niet eens een halfuur, in de eerste area v/d game, en Nintendo heeft verder ook niet veel over de game verteld.

Ik gok dat ze kort na de lancering wel een Direct gaan doen om duidelijkheid te bieden over sommige games, zoals Bananza, Metroid Prime 4, een aantal van de andere games zonder release date, en mogelijk wat nieuwe games. Ze doen elk jaar in Juni een Direct als een soort E3 vervanger, dat zal dit jaar niet anders zijn.

Daarop gebaseerd zal ik Bananza waarschijnlijk wel kopen, al is het maar om de nieuwigheid van een DK platformer in 3D, en ik vertrouw Nintendo wel dat ze er wat leuks van maken, maar ik ga hem nu nog niet preorderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
sacinici schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:16:
Er waren geen gevechten in de demo.
Jawel hoor. Je moest vijanden verslaan om een sleutel te krijgen om iets met de waterdruk te doen. En er waren ook bonuslevels waarin je binnen een bepaalde tijd vijanden moest verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacinici
Raem schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:30:
[...]

Jawel hoor. Je moest vijanden verslaan om een sleutel te krijgen om iets met de waterdruk te doen. En er waren ook bonuslevels waarin je binnen een bepaalde tijd vijanden moest verslaan.
Ik zal mijn bericht aanpassen, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat gezien heb. We hebben natuurlijk niet alles onder de grond gedaan. We gingen best snel naar de surface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-09 10:04
sacinici schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:16:
Voor de mensen die zich afvragen wat het doel bij DK Bananza is, ik heb bij het evenement in Amsterdam het spel kunnen testen en gevraagd wat het doel is.

Zie spoiler voor alle info die ik heb:

spoiler:
Je begint in het spel (althans in de demo) in een mijn met goud en diamanten (weet niet meer exact welke edelstenen) dus zeg maar shinies. Je kan ook nog verborgen bananen vinden. Die zijn specialer. Op een gegeven moment vind je de tros der trossen banenen.

En ja hoor, er komt gelijk een evil persoon. Volgens mij Bowser, ook dat vergeten hahaha. En hij zuigt alles met een mini black hole bomachtig iets weg, maar er ging iets mis en nu is alles verspreid over het grote eiland. En je taak is dus al je shinies terughalen. Dat doe je in verschillende biomes, maar van wat ik heb gezien is dat al die biomes op een groot eiland zijn. En dat is vrij de bewandelen. Je hebt wel directions die je helpen met je mainquest, maar ik kon dat negeren en mijn eigen ding doen. Je kan ook niet in een mijn of ergens oneindig dingen kapotmaken. je komt al snel indestructible muren tegen.

Dus voornamelijk: rondlopen, hier en daar simpele platform puzzels doen en dingen verzamelen. Er waren geen gevechten in de demo. EDIT: Ik lees dat anderen wel hebben gevochten. Ik ging best snel naar de surface na de beginnersomgeving dus zou het gemist kunnen hebben.

Met platformpuzzels bedoel ik, ergens kunnen komen via een higher jump, tegen lopende banden in lopen, etc..

Wat vooral leuk was, voor even dan, je kan als een goede gorilla op je borstkas blijven slaan en alle andere werknemers van DK gaan je toejuichen. Je kan je werknemers ook een high five geven. Je werknemers: vooral NPCs die volgens mij alleen in het begin voor jou minen, maar later in de demo (op het surface) niet terugkomen. Denk ik. Ze stonden daar met wat animaties te minen en te cheeren als je langsliep en deden voor de rest niets speciaals.
Klinkt vooral als een free roaming versie van Boulder Dash

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Klinkt niet als pre order materiaal/het geld waard.
Leuk voor 30 euro, dat wel.
Maar ieder zn ding uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Stylze schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:30:
[...]

Mijn tactiek is juist even geen mario kart spelen tot de release van switch 2 om dan extra te genieten van de nieuwe Mario kart:) Maar snap het helemaal ik wou het eigenlijk ook doen, maar ben nu vooral meer op de ps5 aan het gamen.
Maar ik heb geen Switch2 besteld, aangezien ik geen Switch ga bestellen voor alleen Mario Kart.
het is een spel die ik leuk vind om erbij te hebben, maar niet alleen speciaal voor een Switch te kopen.

Het andere spel wat ik wou kopen was Donkey Kong, echter aan de info tot nu toe lijkt die mij juist totaal niet leuk(Maar ik wacht het even af).
Dus de Switch komt er bij mij pas waarschijnlijk rond de feestdagen.

Dus ik kan prima nog de huidige Mario Kart doorspelen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacinici
Ik weet niet of deze video is langsgekomen, maar heb een video gevonden van de 20 minuten demo van DK bananza:

YouTube: Tons of Donkey Kong Bananza Gameplay! (Switch 2 Event: LA)

IGN heeft ook 20 min aan video met direct feed nu:

YouTube: Donkey Kong Bananza Ingot Isle Switch 2 Gameplay - Nintendo Treehous...

[ Voor 37% gewijzigd door sacinici op 23-05-2025 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
sacinici schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:38:
[...]

Ik zal mijn bericht aanpassen, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat gezien heb. We hebben natuurlijk niet alles onder de grond gedaan. We gingen best snel naar de surface.
Was ook bovengronds. Aan het einde van deze video zit dat gevecht.
YouTube: Donkey Kong Bananza Full Gameplay Demo

En er was dus ook een bonuslevel waarin je dezelfde type vijanden moest verslaan binnen een bepaalde tijd. En ook nog kleinere vijanden verspreid over de map en andere bonus levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacinici
Raem schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:53:
[...]

En er was dus ook een bonuslevel waarin je dezelfde type vijanden moest verslaan binnen een bepaalde tijd. En ook nog kleinere vijanden verspreid over de map en andere bonus levels.
Ik ben wel blij dat er ook gevechten zijn. Maakt het toch wat spannender. Bij de surface stopte ik gelijk. Checkte nog even de worldmap en that’s it. Wilde nog alle andere spellen testen. Bedankt voor de aanvulling.

Ik ga dit spel wel kopen omdat er in het begin weinig Native S2 spellen van Nintendo uitkomen. Non-Nintendo spellen koop ik zo goed als wel voor de pc/Ally omdat die vaker betere aanbiedingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Raem schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:53:
[...]

Het ziet er op zich wel gewoon leuk uit als ik dat filmpje bekijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Bananza staat ook wel op mijn lijstje, maar wel voor later. Niet direct bij release.

Heb daarvoor nu teveel spellen op mijn backlog staan :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 18:07
Release van de Switch 2 komt steeds dichterbij. Ik ben nog even aan het kijken of ik budget vrij kan krijgen om de Switch 2 deze zomer nog aan te kunnen schaffen. Hopelijk lukt dat.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 16:31:
Release van de Switch 2 komt steeds dichterbij. Ik ben nog even aan het kijken of ik budget vrij kan krijgen om de Switch 2 deze zomer nog aan te kunnen schaffen. Hopelijk lukt dat.
Welke game(s) kijk je naar uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Laatst online: 21:21
Ondanks dat er nog met pre-orders gewerkt wordt, denken jullie dat er dan genoeg op de schappen liggen bij release of een korte periode daarna? Of is de kans groot dat er scalpers weer aanwezig zijn en het voor een langere tijd niet meer beschikbaar zal zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Lashrom op 23-05-2025 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
L23 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:28:
[...]

Welke game(s) kijk je naar uit?
Ben vooral benieuwd naar:
- Mario Kart World
- Donkey Kong Bananza
- Gamecube NSO
- Metroid 4 wanneer die uitkomt.

Verder denk ik dat Hogwarts Legacy ook ga halen. Heb ik al wel op Steam, maar merk dat ik het nauwelijks speel op de PC. Dus via Switch 2 wil het een nieuwe kans geven. Zelfde geld voor Cyberpunk.

Ik heb opzich wel interesse in Drag&Drive en Hades I en II. Maar die haal ik alleen als de prijs gunstig is.

[ Voor 14% gewijzigd door Zeror op 23-05-2025 17:44 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:41:
[...]

Ben vooral benieuwd naar:
- Mario Kart World
- Donkey Kong Bananza
- Gamecube NSO
- Metroid 4 wanneer die uitkomt.

Verder denk ik dat Hogwarts Legacy ook ga halen. Heb ik al wel op Steam, maar merk dat ik het nauwelijks speel op de PC. Dus via Switch 2 wil het een nieuwe kans geven. Zelfde geld voor Cyberpunk.

Ik heb opzich wel interesse in Drag&Drive en Hades I en II. Maar die haal ik alleen als de prijs gunstig is.
Voor mij is het voornamelijk Mario Kart World deze zomer. En dan zijn er inderdaad interessante third party titels zoals Hogwarts Legacy en Cyberpunk 2077, maar nog geen idee wanneer ik die games ga halen. Ik hoop dat Microsoft in juni ook eens uit de doeken doet wat ze allemaal gaan uitbrengen op de Switch 2, daarbij hoop ik op spellen zoals Halo, Forza Horizon en Oblivion.

Gamecube NSO ga ik meer uren spelen als de andere NSO apps. Veel van die games kunnen vandaag de dag nog goed mee vind ik. Alleen jammer dat het aantal games bij release nog vrij minimaal is en Mario kart Double Dash!! is een groot gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik ben benieuwd of we nog een Nintendo Direct krijgen in juni. Zou slim zijn om de Switch 2 te boosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Lashrom schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:37:
Ondanks dat er nog met pre-orders gewerkt wordt, denken jullie dat er dan genoeg op de schappen liggen bij release of een korte periode daarna? Of is de kans groot dat er scalpers weer aanwezig zijn en het voor een langere tijd niet meer beschikbaar zal zijn?
Aangezien je nog steeds kan pre orderen verwacht ik weinig problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:58:
Ik ben benieuwd of we nog een Nintendo Direct krijgen in juni. Zou slim zijn om de Switch 2 te boosten.
Zou inderdaad slim zijn. Ik vind het in bepaalde vlakken ook nog opvallend stil qua third party games, maar geen idee waar dat precies aan ligt. Of Nintendo heeft de touwtjes in handen om te bepalen wat wanneer wordt aangekondigd (zoals bij een Direct) of veel ontwikkelaars hebben pas vrij laat een Developer Kit ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geemfriekq
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 31-07 09:26
Hogwarts Legacy heb ik al klaar staan vanwege de goedkope upgrade (Switch 1 versie was nog in de aanbieding dus voor 25 EUR de Switch 2 versie), Mario Kart bij de bundel en dan Donkey Kong Bananza in juli. In de tussentijd nog BOTW en TOTK spelen. Daarna zien we wel weer wat er in de komende maanden nog aangekondigd wordt want ik vermoed dat we nog niet alles van Nintendo gezien hebben voor dit jaar.

En natuurlijk GameCube NSO maar dat is ook afhankelijk van hoe snel er games aan toegevoegd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
L23 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:02:
[...]

Zou inderdaad slim zijn. Ik vind het in bepaalde vlakken ook nog opvallend stil qua third party games, maar geen idee waar dat precies aan ligt. Of Nintendo heeft de touwtjes in handen om te bepalen wat wanneer wordt aangekondigd (zoals bij een Direct) of veel ontwikkelaars hebben pas vrij laat een Developer Kit ontvangen.
Daarom die Direct. Eerst focussen op 1st party (dat hebben we nu gezien) en dan in die direct meer focus op 3rd party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:05:
[...]

Daarom die Direct. Eerst focussen op 1st party (dat hebben we nu gezien) en dan in die direct meer focus op 3rd party.
Waren ook geruchten over dat het zo gaat (3-phase launch plan). Maar vindt zelf die focus niet zo logisch :P Zie geen reden om er maar mee te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:57
L23 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:09:
[...]

Waren ook geruchten over dat het zo gaat (3-phase launch plan). Maar vindt zelf die focus niet zo logisch :P Zie geen reden om er maar mee te wachten.
Er werd gezegd dat er rond de zomer een tweede Direct zou komen over 3rd party wat later dit jaar komt (mogelijk het nodige van de MS Studio's) en een derde vlak voor de feestdagenperiode.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:02:
[...]

Dit. Als je weet dat men vrij selectief is geweest met dev kits. Aan vroege toegang zullen ook wel wat voorwaarden hangen.

De devs die pas de voorbije paar maanden kits krijgen, zullen we misschien pas in de herfst of later horen.
Zeror schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:41:
[...]
Hades II is echt wel 30 euro waard vermoed ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:17:
[...]

Er werd gezegd dat er rond de zomer een tweede Direct zou komen over 3rd party wat later dit jaar komt (mogelijk het nodige van de MS Studio's) en een derde vlak voor de feestdagenperiode.
Ik heb de geruchten gelezen, maar zou het een aparte aanpak vinden om third party games voornamelijk via een Nintendo Direct aan te kondigen. Ik hoop dat bij een Xbox evenement waarvan we nu ook al aankondiging zien voor het PS5 platform dat het straks gewoon standaard is dat we Switch 2 releases zien.
Pagina: 1 ... 59 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4