• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:57
L23 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:25:
[...]

Ik heb de geruchten gelezen, maar zou het een aparte aanpak vinden om third party games voornamelijk via een Nintendo Direct aan te kondigen. Ik hoop dat bij een Xbox evenement waarvan we nu ook al aankondiging zien voor het PS5 platform dat het straks gewoon standaard is dat we Switch 2 releases zien.
Ik neem aan dat in die Direct, als die er komt, het over al bestaande games gaat die al voor andere platformen beschikbaar zijn. Nog niet aangekondigde games zullen vast wel op een XBox event aangekondigd worden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Lekker Ventje schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:28:
[...]

Ik neem aan dat in die Direct, als die er komt, het over al bestaande games gaat die al voor andere platformen beschikbaar zijn. Nog niet aangekondigde games zullen vast wel op een XBox event aangekondigd worden.
Het zal ook wel met mijn geduld te maken hebben :P Zoals bij de aankondiging van Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered had ik het inmiddels ook wel logisch gevonden dat het dan ook gelijk voor de Switch 2 wordt aangekondigd (ook al komt het dan niet direct, maar later uit). Wellicht nog niet meegenomen omdat ze de Developer Kit nog niet in huis hadden of omdat ze hopen dat men eerst de Xbox/PS5/PC versie kopen en later dubbel dippen met een Switch 2 versie. Geen idee.
Electronic Arts heeft ook nog vrij weinig aangekondigd. Alleen Split Fiction staat me bij en sport games waar ik geen interesse in heb. Terwijl het toch wel hoog tijd wordt om de Mass Effect Legendary Edition op een Nintendo platform uit te brengen.

Denk toch voornamelijk mijn geduld hoor, maar had ook na de eerste aankondigingstrailer van de Switch 2 al verwacht dat third party developers massaal los zouden gaan en ook toen bleef het aardig stil tot de Switch 2 Direct van 2 april.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:54
Zerora schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:05:
[...]

Daarom die Direct. Eerst focussen op 1st party (dat hebben we nu gezien) en dan in die direct meer focus op 3rd party.
In de direct van april zijn al ontzettend veel 3rd party games aangekondigd toch? Als er een direct komt ben ik alsnog eerder geinteresseerd in first party, want na Donkey Kong Bananza heeft er nog geen enkele game een concrete release date.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Iemand al een charge dock for pro 2 controller gespot?

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11 19:29

RawChild

PSN: Rawchild

Minder dan 2 weken nog. Voor de zekerheid 2 pre-orders uit staan.
Soms twijfel ik wel eens aan mijzelf, haha. 41 ondertussen maar sinds de nes alles van Nintendo (consoles) gehad. En wederom kijk ik uit naar een nieuwe console. Nog steeds, ondanks mijn leeftijd, is de voorpret het leukst en zit ik veel te veel op tweakers en dergelijke om mee te lezen.

Enige verschil met de early days is dat ik toen genoeg tijd had maar geen geld. En nu in staat ben

zonder nadenken nieuwe consoles te kopen maar heb zo weinig tijd om te genieten zoals vroeger.

Ondanks dat kijk ik er wederom naar uit, maar weet ook dat het binnen een week normaal is een nieuwe console te hebben en mijn kids er keer mee bezig zullen zijn dan ik.

Ondanks alles, tijden zo vlak voor een nieuwe console blijven ongeacht mijn leeftijd bijzonder.

Enjoy jongere tweakers. Wat in jongere jaren ooit misschien hoofdzaak was wordt uiteindelijk bijzaak. Maar als je het kind in jezelf soms even vrij baan geeft. Dan blijft zo’n periode als deze geweldig. Best bizar dat Mario langer deel van mijn leven uit maakt dan mijn partner en kids 🤓

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:24
RawChild schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 00:50:
Minder dan 2 weken nog. Voor de zekerheid 2 pre-orders uit staan.
Soms twijfel ik wel eens aan mijzelf, haha. 41 ondertussen maar sinds de nes alles van Nintendo (consoles) gehad. En wederom kijk ik uit naar een nieuwe console
Ik ben 48 en ook volledig hyped voor de nieuwe switch dus 5 juni kan niet snel genoeg komen wat mij betreft. Het blijft een prachtige hobby die nooit gaat vervelen. Er zijn altijd weer nieuwe verhalen en avonturen te beleven maar die van Nintendo hebben toch wel een speciaal plekje in mijn hart veroverd.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51
tipex schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 07:47:
[...]

Ik ben 48 en ook volledig hyped voor de nieuwe switch dus 5 juni kan niet snel genoeg komen wat mij betreft. Het blijft een prachtige hobby die nooit gaat vervelen. Er zijn altijd weer nieuwe verhalen en avonturen te beleven maar die van Nintendo hebben toch wel een speciaal plekje in mijn hart veroverd.
Dit^. Daarnaast heeft het ouderschap mijn liefde voor Nintendo weer doen opbloeien. Gezellig samen gamen met mijn zoontje van 6, die het spelen van videospelletjes nu ook aardig onder de knie heeft. De Nintendo (NES) was mijn eerste console en de Switch de zijne; good times. :D

5 juni kan niet snel genoeg komen. 8)
Raem schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:12:
[...]

In de direct van april zijn al ontzettend veel 3rd party games aangekondigd toch? Als er een direct komt ben ik alsnog eerder geinteresseerd in first party, want na Donkey Kong Bananza heeft er nog geen enkele game een concrete release date.
Ik kijk in mijn kristallen bol op basis van dit lijstje - JackAvery in "Het Nintendo Switch 2 topic"

Drag x Drive - augustus, eShop only, 30 euro.
Metroid Prime - september~oktober
Pokémon - laat oktober-begin november
Kirby Air Riders - november~december
Hyrule Warriors - december~januari

En ik zou denken dat men nog een NS2 Editie van Super Mario Bros. Wonder en Switch Sports aankondigt, met DLC. Maar de timing daarvan..

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06:43
RawChild schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 00:50:
....Enjoy jongere tweakers. ...
Enjoy jongere tweaker! 😉

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-11 18:15
49 hier. En ook een old school Ninty fan. De voorpret is altijd leuk. Ook lekker scrapen naar het laatste nieuws op YouTube. Wat redelijk schaars is.

Deze launch voelt imo wel wat droger aan dan alle voorgaande Nintendo consoles. Maar ik heb er zin in.

Eerlijk gezegd heb ik zin Breath of the Wild opnieuw te spelen. Of zal ik meteen naar Tears gaan?

En ik ben benieuwd hoe die open wereld van MarionKart zal aanvoelen.

GameCube NSO = ❤️ Daar heb ik ook erg veel zin in.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe Switch 1 games zullen werken zonder Switch 2 patch. Die zijn wel lagere resolutie dan het Switch 2 scherm.
4acesNL schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:25:
Eerlijk gezegd heb ik zin Breath of the Wild opnieuw te spelen. Of zal ik meteen naar Tears gaan?
Als je Tears of the Kingdom nog moet spelen dan zou ik daar mee aan de slag gaan. Ik moet daar ook nog aan beginnen. Ga ik weer Breath of the Wild opnieuw spelen dan ben ik er ook weer een paar jaar klaar mee :P Wellicht kan jij ze wel vrij snel achter elkaar spelen?
Ik ben overigens wel benieuwd hoe Switch 1 games zullen werken zonder Switch 2 patch. Die zijn wel lagere resolutie dan het Switch 2 scherm.
Ook benieuwd naar.

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06:43
Zwarte balken? 😅
Ik vermoed dat Nintendo wel iets van fancy upscaling doet, maar hoe goed het gaat zijn...
En sommige spellen zijn hard op 30fps gezet, dat zal niet zomaar veranderen. Dus ik verwacht dat het resultaat per spel kan verschillen....
Voor spellen als botw en totk voelt het bijna als een nobrainer om voor +/- 10 euro de update te gebruiken. Die wil ik op z'n best spelen 🙂

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ja, vooral Nintendo top tier games als Super Mario Bros. Wonder en Animal Crossing: New Horizons. Hebben die geen patch nodig?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-11 18:15
Ik zie Wonder en Crossing niet op de patch lijst staan. Ik denk wel dat het nodig is. We gaan het meemaken.

Ik heb overigens geen haast met Breath of the Wild en Tears. Tears nooit uitgespeeld.

Lijkt me toch leuk om weer bij Breath of the Wild te beginnen. Deze twee games mogen voor mij een meer jaren plan zijn. Deze zijn toch super tijdloos.

Maar zul je net zien. Ga ik alleen maar Wind Waker spelen. Hahah.

Ik hoop overigens dat de Xenoblades games patches krijgen. Met name 2 was wel een blurry gedoe.

Zwarte balken zou ik niet eens erg vinden als de switch 1 games zonder patch er scherper uit zullen zien.
Hoe zien jullie zwarte balken dan voor je? :-p Dat maar 720 van de 1080 pixels in de hoogte benut worden? Dan liever een iets minder scherp beeld, maar geen idee hoe goed 720P schaalt en of er eventueel technieken zijn die het beeld iets verbeteren ondanks dat de game geen patch/update heeft gekregen.

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 14:06
Kon het zo niet 1 2 3 vinden.
Switch spellen die ik op de 2 ga spelen en dan updaten voor de 2.
Doen die het dan nog wel op de Switch 1.?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Rbb-lwdn schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 14:50:
Kon het zo niet 1 2 3 vinden.
Switch spellen die ik op de 2 ga spelen en dan updaten voor de 2.
Doen die het dan nog wel op de Switch 1.?
Als het een fysiek kaartje betreft: die kun je gewoon in je Switch 1 stoppen. (Patches en updates worden naar het systeem gedownload, niet naar het kaartje.)

Als het gaat om een spel dat je uit de eShop hebt gedownload: je kunt de Virtual Game Card uit je Switch 2 werpen en die dan laden op je Switch 1 (of je kunt voor je account de online-check optie inschakelen en dan werkt het zoals voorheen waarbij er op een secundaire Switch eerst een online-check plaatsvindt).

Het enige wat misschien een issue kan zijn, zijn save-files als bijv. een spel met een Switch 2 update extra content bevat.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Raem
L23 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 12:06:
Hoe zien jullie zwarte balken dan voor je? :-p Dat maar 720 van de 1080 pixels in de hoogte benut worden? Dan liever een iets minder scherp beeld, maar geen idee hoe goed 720P schaalt en of er eventueel technieken zijn die het beeld iets verbeteren ondanks dat de game geen patch/update heeft gekregen.
Op de 3DS XL kun je DS games met hun originele resolutie starten. Dan wordt inderdaad een kleiner gedeelte van het scherm benut met zwarte balken erom heen. Maar dus wel scherper beeld.

Geen idee of zoiets nodig zal zijn voor de Switch 2 of dat met upscaling technieken het beeld prima is.

Raem schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:32:
[...]

Op de 3DS XL kun je DS games met hun originele resolutie starten. Dan wordt inderdaad een kleiner gedeelte van het scherm benut met zwarte balken erom heen. Maar dus wel scherper beeld.

Geen idee of zoiets nodig zal zijn voor de Switch 2 of dat met upscaling technieken het beeld prima is.
Klopt, ik begrijp dat het bij de 3DS duidelijk minder scherp is. Ik denk dat het bij de Switch 2 wel meevalt qua Switch games. Ik ga in ieder geval niet met zwarte balken werken als dat mogelijk is :p

Weet nog bij de Game Boy Advance dat ik alle Game Boy (Color) games uitgerekt speelde, hoe meer beeld hoe beter :p

• boefje79
Stomme vraag waarschijnlijk, maar heb je na een update van een switch 1 game, de oude cartridge nog in het systeem nodig?

Ik vermoed van wel, maar ergens zou kunnen “disablen” van fysieke cartridge en er een virtual card van maken zodat je hem digital kan spelen wel handig zijn…
boefje79 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:55:
Stomme vraag waarschijnlijk, maar heb je na een update van een switch 1 game, de oude cartridge nog in het systeem nodig?

Ik vermoed van wel, maar ergens zou kunnen “disablen” van fysieke cartridge en er een virtual card van maken zodat je hem digital kan spelen wel handig zijn…
Ja ik vind dat een hele stomme vraag, maar meer mensen denken dat een cartridge overbodig word. Dat is natuurlijk onzin.

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:09

joeri1

Cloud Engineer

Yes, voorzover bekend is dat nog steeds nodig.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 17:28
Die enhanced update vervangt de game niet, maar patched de game betere gameplay elementen. Daarbij heeft ie dus nog steeds de originele content nodig.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Geemfriekq
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 31-07 09:26
Zerora schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:15:
[...]

Die enhanced update vervangt de game niet, maar patched de game betere gameplay elementen. Daarbij heeft ie dus nog steeds de originele content nodig.
Zou het niet eerder zijn dat de volledige Switch 2 versie van het spel gedownload wordt? Onderdeel van de Switch 2 versie is dat de laadtijden veel korter zijn en dat ga je waarschijnlijk niet bereiken door de data van de originele cartridge te gebruiken en enkel delen te patchen. Je game card wordt dan dus technisch een game key card.
Geemfriekq schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:54:
[...]

Zou het niet eerder zijn dat de volledige Switch 2 versie van het spel gedownload wordt? Onderdeel van de Switch 2 versie is dat de laadtijden veel korter zijn en dat ga je waarschijnlijk niet bereiken door de data van de originele cartridge te gebruiken en enkel delen te patchen. Je game card wordt dan dus technisch een game key card.
Dat zou inderdaad kunnen, in ieder geval is de cartridge nodig.

Maar van wat ik zag staat bij games zoals BOTW en TOTK niet de volledige versie op het interne geheugen, dus het lijkt ook nog steeds data te gebruiken van de Switch 1 cartridge.

• Raem
Geemfriekq schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:54:
[...]

Lijkt me ook ja. Zo werkt het bij de Playstation in ieder geval wel. Als je een fysieke PS4 game upgrade, dan download/installeer je de PS5 versie. De PS4 disc is dan nog enkel je sleutel om te mogen spelen.

Alhoewel je ook zelfs nog zowel de PS4 als PS5 versie dan naast elkaar geinstalleerd kan hebben. Geen idee of dat straks bij de Switch ook kan. Maakt ook niet zoveel uit, want zoveel toegevoegde waarde heeft het niet.

Raem schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:13:
[...]

Lijkt me ook ja. Zo werkt het bij de Playstation in ieder geval wel. Als je een fysieke PS4 game upgrade, dan download/installeer je de PS5 versie. De PS4 disc is dan nog enkel je sleutel om te mogen spelen.

Alhoewel je ook zelfs nog zowel de PS4 als PS5 versie dan naast elkaar geinstalleerd kan hebben. Geen idee of dat straks bij de Switch ook kan. Maakt ook niet zoveel uit, want zoveel toegevoegde waarde heeft het niet.
Bij de Switch 2 zijn de BOTW en TOTK upgrades kleiner dan de game zelf.

Ik verwacht dat de upgrades hetzelfde werken als bij de updates van de Switch 1 games, dus voor fysiek en digitaal hetzelfde.

PS/XBox is ook een rare vergelijking gezien die al twee generaties niet meer games vanaf de disc afspelen.

[ Voor 15% gewijzigd door L23 op 24-05-2025 19:56 ]

• Geemfriekq
L23 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:30:
[...]

Bij de Switch 2 zijn de BOTW en TOTK upgrades kleiner dan de game zelf.

Ik verwacht dat de upgrades hetzelfde werken als bij de updates van de Switch 1 games, dus voor fysiek en digitaal hetzelfde.

PS/XBox is ook een rare vergelijking gezien die al twee generaties niet meer games vanaf de disc afspelen.
Kan het kleinere formaat van de games ook niet liggen aan de nieuwe compressietechniek waar vorig jaar over bericht werd om het formaat van textures te reduceren via AI compressie?

https://gameinfinitus.com...atures-like-dlss-and-fsr/

[ Voor 4% gewijzigd door Geemfriekq op 24-05-2025 20:03 ]

Geemfriekq schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:02:
[...]

Kan het kleinere formaat van de games ook niet liggen aan de nieuwe compressietechniek waar vorig jaar over bericht werd om het formaat van textures te reduceren via AI compressie?

https://gameinfinitus.com...atures-like-dlss-and-fsr/
Gezien fysiek en digitaal dezelfde game data heeft zou dat dan ook gelden voor de Switch 2 cartridges van BOTW en TOTK.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:28
Nog maar 11 dagen beste mensen, met ook nog een Hemelvaart weekend aankomende week waardoor de tijd extra snel gaat.

We hebben de maandag na de switch release ook nog is een vrije dag (2e pinksterdag) om er extra van te genieten.

Playstation 5

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste reviews online komen. Het zou leuk zijn als dit de week voor de release is. Vooral van de niet Nintendo launch games. Moet ik bijvoorbeeld Hitman wel of niet halen?

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:54
Mog schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:12:
Ik ben benieuwd wanneer de eerste reviews online komen. Het zou leuk zijn als dit de week voor de release is. Vooral van de niet Nintendo launch games. Moet ik bijvoorbeeld Hitman wel of niet halen?
Er zijn al soort van reviews op basis van de Experience Events he ;)
Mog schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:12:
Niet op rekenen, reviewers lijken consoles pas laat te krijgen omdat er een noodzakelijke day 1 patch zou zijn volgens analist Christopher Dring. Het is me niet duidelijk of dit wereldwijd is of lokaal (Dring bevindt zich in de UK). Even langer geduld hebben gewoon.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 25-05-2025 09:30 ]

• Lekker Ventje
Ga je op de Switch 2 ook downloadsnelheden van na 2010 krijgen zoals je een flinke sprong van de PS4 naar de PS5 maakte? Duurt een eeuwigheid nu om games te downloaden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:25

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Lekker Ventje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:37:
Ga je op de Switch 2 ook downloadsnelheden van na 2010 krijgen zoals je een flinke sprong van de PS4 naar de PS5 maakte? Duurt een eeuwigheid nu om games te downloaden.
De dock van de Switch 2 heeft een ethernetpoort, net zoals die van de OLED.
Dus ik denk dat de verbindingssnelheid prima zal zijn.

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:50
Stylze schreef op zondag 25 mei 2025 @ 08:47:
Nog maar 11 dagen beste mensen, met ook nog een Hemelvaart weekend aankomende week waardoor de tijd extra snel gaat.

We hebben de maandag na de switch release ook nog is een vrije dag (2e pinksterdag) om er extra van te genieten.
Zal vast wel gepost zijn hier, maar anders gewoon nog een keer :+

https://yolwoocle.com/switch2

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Lashrom schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:37:
Ondanks dat er nog met pre-orders gewerkt wordt, denken jullie dat er dan genoeg op de schappen liggen bij release of een korte periode daarna? Of is de kans groot dat er scalpers weer aanwezig zijn en het voor een langere tijd niet meer beschikbaar zal zijn?
de pre-order vereist een switch online-account, echter als je dat voor 1 maand afsluit (4 euro ofzo?) dan is dat al voldoende om een pre-order in te leggen. dus ja, ik verwacht wel dat scalpers deze route misbruiken om een voorraad aan te leggen waardoor de tekorten voor de reguliere klanten onnodig langer worden.

d:)b :henk d:)b

• Evernote
  • Laatst online: 10-11 15:19
De radio stilte rondom upgrades van bepaalde games is toch wel jammer te noemen.

Ik snap er hype genoeg is gezien de geprojecteerde verkoopcijfers maar waar blijft al dat nieuws?

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:49
JJ Le Funk schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:11:
[...]

de pre-order vereist een switch online-account, echter als je dat voor 1 maand afsluit (4 euro ofzo?) dan is dat al voldoende om een pre-order in te leggen. dus ja, ik verwacht wel dat scalpers deze route misbruiken om een voorraad aan te leggen waardoor de tekorten voor de reguliere klanten onnodig langer worden.
De Switch 2 is bij andere retailers onderhand doorlopend verkrijgbaar dus ik verwacht geen terkorten meer. Mensen met meerdere pre-orders zullen waarschijnlijk nog annuleren de komende dagen of terugsturen. Mario Kart en Donkey Kong zijn leuk maar als je de Switch 1 hebt is upgraden voorlopig nog niet echt nodig.

• Lekker Ventje
Evernote schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:27:
De radio stilte rondom upgrades van bepaalde games is toch wel jammer te noemen.

Ik snap er hype genoeg is gezien de geprojecteerde verkoopcijfers maar waar blijft al dat nieuws?
Ik ben blij dat er van Fantasy Life al een upgrade aangekondigd is, niet te doen voor mij op de huidige Switch. En ik ben niet de enige zag ik op youtube, ik word er misselijk van.
Ik ga het druk krijgen straks want ik kon voordelig aan Kirby komen en die blijft, net als Mario 3D World, liggen tot na 5 juni. Pokémon Scarlet moet ik ook nog verder spelen na de upgrade, druk, druk, druk.

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-11 08:17
Lekker Ventje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:10:
[...]

Ik ben blij dat er van Fantasy Life al een upgrade aangekondigd is, niet te doen voor mij op de huidige Switch. En ik ben niet de enige zag ik op youtube, ik word er misselijk van.
Ik ga het druk krijgen straks want ik kon voordelig aan Kirby komen en die blijft, net als Mario 3D World, liggen tot na 5 juni. Pokémon Scarlet moet ik ook nog verder spelen na de upgrade, druk, druk, druk.
Ik wilde ook wachten met het kopen van Fantasy Life op de switch nav de eerste beelden. Heb hem daarom eerst op de PC gekocht waar hij als een zonnetje prachtig draait. Maar toen afgelopen vrijdag toch ook nog op de switch gekocht (leve cross save!), want de beelden die ik er nu van zag en zelf ervaar zijn écht wel heel acceptabel. Het draait stabiel en speelt net zo lekker eigenlijk. Tuurlijk is het wat waziger een slechts 30fps, maar voor mij echt niet zo erg als ik dat ik had verwacht. Nu hopen dat de switch 2 upgrade niet te lang op zich laat wachten.

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Stylze schreef op zondag 25 mei 2025 @ 08:47:

Waarom gaat de tijd dan sneller met Hemelvaart?
Als ik dat principe ook kan toepassen zou fijn zijn. Gaat de werkdag sneller.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Stylze
Dennis1812 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:32:
[...]

Waarom gaat de tijd dan sneller met Hemelvaart?
Als ik dat principe ook kan toepassen zou fijn zijn. Gaat de werkdag sneller.
Omdat het een vrije dag is? Gevoelsmatig gaat de tijd dan altijd sneller toch? Of je moet natuurlijk meer plezier hebben op een werkdag dan een vrije dag dan is het helaas andersom!😉

Tevens nemen veel mensen de vrijdag ook vrij voor een lekker lang weekend en dan is het natuurlijk dubbel feest:)

Hoop toch stiekem op nog wat nieuwe info of previews/reviews deze week.

Playstation 5

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ah check, ik vergeet altijd dat er ook mensen vrij zijn.

Ik zit in een werk bubbel. (Ambulancezorg en festival zorg)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Carlos0_0
  • Laatst online: 13:29
Dennis1812 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 14:00:
Ah check, ik vergeet altijd dat er ook mensen vrij zijn.

Ik zit in een werk bubbel. (Ambulancezorg en festival zorg)
Of mensen vergeten gewoon, dat het helemaal geen vrije dag voor iedereen is.
Net als 1ste kerstdag, sommige beroepen gaan gewoon door :).

• Carlos0_0
Deezers schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:49:
[...]

De Switch 2 is bij andere retailers onderhand doorlopend verkrijgbaar dus ik verwacht geen terkorten meer. Mensen met meerdere pre-orders zullen waarschijnlijk nog annuleren de komende dagen of terugsturen. Mario Kart en Donkey Kong zijn leuk maar als je de Switch 1 hebt is upgraden voorlopig nog niet echt nodig.
Inderdaad, daarom koop ik nu ook nog geen Switch2.
Als je nog spellen uit te spelen heb op de switch1 ok, die wellicht een upgrade krijgen ook nog eens.

Ik heb dat niet en voor Mario Kart ga ik hem niet kopen, is leuk voor erbij, maar niet om alleen maar daarvoor te hebben.
Denk dat daarom ook nog wel genoeg consoles zijn, toch genoeg de aankoop nu nog niet doen.

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:04
Ik wacht nog even mogelijke reviews / performance impressies af van Fantasy Life op de Switch 2, maar denk dat mijn line up voor release het volgende gaat zijn:

- Tears of the Kingdom
- Mario Kart
- Pokemon Scarlet
- (mogelijk) Fantasy Life

Scarlet bij release op de S1 gespeeld, maar ga een hele nieuwe run beginnen. Heb ook geen save file meer xD

Tears of the Kingdom even kort bij release gespeeld en smaakt naar meer. Uiteindelijk skip ik BOTW. Kon daar bij release al niks mee en focus nu gewoon op TOTK, zal misschien her en der een link missen tussen beide games, maar van alles wat ik gezien, gespeeld en gelezen heb voelt BOTW als een prototype en TOTK als het eindproduct.

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:14
Deezers schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:49:
[...]
Mario Kart en Donkey Kong zijn leuk maar als je de Switch 1 hebt is upgraden voorlopig nog niet echt nodig.
Soms wordt er vergeten dat niet iedereen elke console heeft. Zelf heb ik de Switch 1 (en verder niks). Ik zit ik zeker te wachten op de launch-titels Split Fiction en Hogwarts Legacy (in fatsoenlijke kwaliteit). Ook zal Final Fantasy VII Remake er zeker komen dit jaar. Daarnaast nog spellen als Hitman, Yakuza, Cyberpunk 2077… Dus ook voor mensen met een Switch 1 kan er genoeg reden zijn om snel te willen upgraden.

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-11 00:21

ap3nr0ts

hoi

Lynox schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:15:
[...]

Ik wilde ook wachten met het kopen van Fantasy Life op de switch nav de eerste beelden. Heb hem daarom eerst op de PC gekocht waar hij als een zonnetje prachtig draait. Maar toen afgelopen vrijdag toch ook nog op de switch gekocht (leve cross save!), want de beelden die ik er nu van zag en zelf ervaar zijn écht wel heel acceptabel. Het draait stabiel en speelt net zo lekker eigenlijk. Tuurlijk is het wat waziger een slechts 30fps, maar voor mij echt niet zo erg als ik dat ik had verwacht. Nu hopen dat de switch 2 upgrade niet te lang op zich laat wachten.
Maar je koopt de game dan dus daadwerkelijk 2,5 keer? :P Dat vind ik nogal een commitment, haha.
ap3nr0ts schreef op zondag 25 mei 2025 @ 14:50:
[...]

Maar je koopt de game dan dus daadwerkelijk 2,5 keer? :P Dat vind ik nogal een commitment, haha.
De Switch 2 upgrade is bijna gratis. In Japan is deze 300 yen (2 euro), en dat is mogelijk omdat ze wettelijk verplicht zijn iets te vragen in Japan.

• Evernote
Lekker Ventje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:10:
[...]

Ik ben benieuwd naar de technische review van Fantasy Life op de Switch 2.

Op de Steam Deck lijkt de game aardig te draaien maar voor m’n gevoel gaat de Switch 2 versie mogelijk beter presteren. (En koop ik de Steam versie nog niet)

Maar er zijn zat games waar we dus nog helemaal niets van weten waaronder Xenoblade Chronicles 1, 2, 3 en X.

Vandaag ondanks de haat Pokémon Violet voor € 25 kunnen scoren dus ik denk dat ik het algemeen de upgrades wel positief uitpakken voor de verkoop van Switch 1 games.
Jixreme schreef op zondag 25 mei 2025 @ 14:37:
[...]

Soms wordt er vergeten dat niet iedereen elke console heeft. Zelf heb ik de Switch 1 (en verder niks). Ik zit ik zeker te wachten op de launch-titels Split Fiction en Hogwarts Legacy (in fatsoenlijke kwaliteit). Ook zal Final Fantasy VII Remake er zeker komen dit jaar. Daarnaast nog spellen als Hitman, Yakuza, Cyberpunk 2077… Dus ook voor mensen met een Switch 1 kan er genoeg reden zijn om snel te willen upgraden.
Soms? Dat wordt de hele tijd vergeten. Allemaal lui die alle 10 consoles in huis hebben en de Switch 2 alleen in huis gaan halen voor een paar first party games :p

Voor mij wordt het na de Xbox One S en de Switch de eerste volgende generatie console en daar ga ik net als bij de huidige Switch een behoorlijk aantal third party games op spelen.

• Stylze
Gaan geruchten rond over een direct rond de switch 2 launch.

https://pu.nl/nieuws/nint...ch-2-release-uitgezonden/

Playstation 5

• Deezers
Tja, blijft een gerucht. Ik denk dat we pas na de zomer meer horen over eventuele nieuwe games en releasedata. Metroid zal nog dit jaar komen dus dat moet ook ergens in de komende 6 maanden bekend worden ;) hooguit dat Microsoft nog gaat aankondigen games uit te brengen op Switch 2, dat hebben ze zelf al meerdere malen naar gehint dat ze goede banden met Nintendo hebben en een mooie toekomst zien.. ik blijf het nog steeds bizar vinden dat de Welcome Tour 10 euro blijft kosten, ik had deze eigenlijk nog wel gratis verwacht (of in ieder geval het eerste halfjaar voor snelle console kopers).

• Carlos0_0
Deezers schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:59:
[...]

Tja, blijft een gerucht. Ik denk dat we pas na de zomer meer horen over eventuele nieuwe games en releasedata. Metroid zal nog dit jaar komen dus dat moet ook ergens in de komende 6 maanden bekend worden ;) hooguit dat Microsoft nog gaat aankondigen games uit te brengen op Switch 2, dat hebben ze zelf al meerdere malen naar gehint dat ze goede banden met Nintendo hebben en een mooie toekomst zien.. ik blijf het nog steeds bizar vinden dat de Welcome Tour 10 euro blijft kosten, ik had deze eigenlijk nog wel gratis verwacht (of in ieder geval het eerste halfjaar voor snelle console kopers).
Ik denk ook niet dat we nog veel spellen dit jaar hoeven te verwachten, welke nog niet aangekondigd zijn.
Nintendo heeft wat upgrades van oude games, een nieuwe Mario Kart, Donkey Kong ook nog. Dan nog wellicht Metroid en Pokemon.
Wellicht dat inderdaad een Microsoft ofzo nog wat uitbrengt, maar voor Nintendo zelf blijft het hier wel bij denk ik.

Over paar maanden zien we wellicht weer een aankondiging, van iets wat volgend jaar uit komt van Nintendo zelf.
Wil niet zeggen dat Nintendo geen direct ofzo kan doen, maar denk niet echt dat we nog op nieuwe titels nu hoeven te rekenen van Nintendo zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Carlos0_0 op 26-05-2025 10:06 ]

• Deezers
Carlos0_0 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:03:
[...]

Ik denk ook niet dat we nog veel spellen dit jaar hoeven te verwachten, welke nog niet aangekondigd zijn.
Nintendo heeft wat upgrades van oude games, een nieuwe Mario Kart, Donkey Kong ook nog. Dan nog wellicht Metroid en Pokemon.
Wellicht dat inderdaad een Microsoft ofzo nog wat uitbrengt, maar voor Nintendo zelf blijft het hier wel bij denk ik.

Over paar maanden zien we wellicht weer een aankondiging, van iets wat volgend jaar uit komt van Nintendo zelf.
Wil niet zeggen dat Nintendo geen direct ofzo kan doen, maar denk niet echt dat we nog op nieuwe titels nu hoeven te rekenen van Nintendo zelf.
Ik weet niet of de nieuwe Metroid nou echt dè feestdagenknaller is voor de gemiddelde Nintendo gamer (ik denk 20% intresse maar). In principe is Mario Kart ook al voldoende voor de gemiddelde gamer. Kirby Air Race komt nog in 2025, maar daar verwacht ik weinig van qua gameplay en speelduurlengte, zeker als je het gaat vergelijken met Mario Kart . Ik hoef ook echt niet alle games tegelijkertijd. Liever elk kwartaal een goede leuke game ipv allemaal tegelijk en dan maanden niks.

• Geemfriekq
In juni 2017 werd anders nog Mario Odyssey aangekondigd voor release in november 2017 dus het is zeker mogelijk dat Nintendo nog niet klaar is met het onthullen van de games die dit jaar nog uit gaan komen. Al werd Metroid Prime 4 in dezelfde juni Direct aangekondigd dus geen garantie dat de grote game die in een juni Direct aangekondigd wordt ook daadwerkelijk binnen de Switch 2 console generatie gereleased wordt :+

• Carlos0_0
Geemfriekq schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:20:
In juni 2017 werd anders nog Mario Odyssey aangekondigd voor release in november 2017 dus het is zeker mogelijk dat Nintendo nog niet klaar is met het onthullen van de games die dit jaar nog uit gaan komen. Al werd Metroid Prime 4 in dezelfde juni Direct aangekondigd dus geen garantie dat de grote game die in een juni Direct aangekondigd wordt ook daadwerkelijk binnen de Switch 2 console generatie gereleased wordt :+
Als ze ineens met Mario Odyssey 2 komen, dan bestel ik direct een Switch2 :+ .
Ik vond dit het beste Mario spel op de Switch, al die andere spellen / remakes van vorige delen enzo eigenlijk hierdoor niet echt leuk meer.
Ik vond deze 3D wereld echt goed en leuk, en dan zo af en toe wat ouderwetse 2d stukjes geniaal.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:10
Carlos0_0 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:24:
[...]

Ik vond dit het beste Mario spel op de Switch, al die andere spellen / remakes van vorige delen enzo eigenlijk hierdoor niet echt leuk meer.
Ik vond deze 3D wereld echt goed en leuk, en dan zo af en toe wat ouderwetse 2d stukjes geniaal.
Astrobot (van vorig jaar) al eens geprobeerd? Deze game is van dezelfde klasse, zo niet beter.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Deezers
Carlos0_0 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:24:
[...]

Vaak valt een deel 2 toch tegen.. ik zie liever een geheel nieuwe omgeving weer, al is dat wellicht lastig te realiseren. Sunshine is ook een klassieker en natuurlijk met de waterspuit heel innovatief toen.

• Raem
Geemfriekq schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:20:
Nintendo heeft zeker vaker games aangekondigd die kort daarop al uitkwamen, dus het kan maar zo dat er nog iets uitkomt dit jaar.
Mario Odyssey werd trouwens al in januari 2017 aangekondigd, dus daar zat nog wel wat meer tijd tussen.

• Geemfriekq
Raem schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:33:
[...]

Nintendo heeft zeker vaker games aangekondigd die kort daarop al uitkwamen, dus het kan maar zo dat er nog iets uitkomt dit jaar.
Mario Odyssey werd trouwens al in januari 2017 aangekondigd, dus daar zat nog wel wat meer tijd tussen.
In januari was het natuurlijk nog geen officiele aankondiging maar eerder generieke Mario footage om een gevoel te genereren voor wat de Switch zou gaan worden, uiteindelijk bleek pas in juni dat het om Mario Odyssey ging. Maar je hebt wel gelijk dat we de eerste beelden daarvan al wat eerder te zien kregen.

Al blijft het lastig om de release van de Switch en Switch 2 met elkaar te vergelijken, Nintendo heeft natuurlijk een hoop Wii U games intern uitgesteld om op de Switch te releasen dus er waren in de eerste jaren al wat meer grote games klaar. Heb het idee dat dit nu minder is en er dus misschien iets langer gewacht moet worden voor de grotere games en dat het gat opgevuld wordt met cross-generational Switch games zoals we dat ook bij de concurrenten hebben gezien in 2020.

• Raem
Geemfriekq schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:42:
[...]
In januari was het natuurlijk nog geen officiele aankondiging maar eerder generieke Mario footage om een gevoel te genereren voor wat de Switch zou gaan worden, uiteindelijk bleek pas in juni dat het om Mario Odyssey ging. Maar je hebt wel gelijk dat we de eerste beelden daarvan al wat eerder te zien kregen.
Ik wil er niet perse een welles-nietes discussie van maken hoor. :P Maar Mario Odyssey werd wel degelijk volledig aangekondigd in januari.

YouTube: Nintendo Switch Presentation January 2017 (rond 33:10)

• Geemfriekq
Raem schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:51:
[...]

Ik wil er niet perse een welles-nietes discussie van maken hoor. :P Maar Mario Odyssey werd wel degelijk volledig aangekondigd in januari.

YouTube: Nintendo Switch Presentation January 2017 (rond 33:10)
Helemaal waar d:)b Zal het wel verward hebben met de lifestyle video die al in 2016 getoond werd. Aftakeling begint harder te gaan als je de 40 begint aan te tikken :/

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:56
Als het al ter sprake is gekomen, dan heb ik er straal overheen gelezen, maar wat voor 3rd party controllers zijn aan te raden?
Ik zag wel 2.4G en bt controllers, maar wat is het verschil? Ik neem aan dat een 2.4G niet zomaar werkt op een ns2?
Wat zijn jullie ervaringen?
Deezers schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:11:
[...]

Kirby Air Race komt nog in 2025, maar daar verwacht ik weinig van qua gameplay en speelduurlengte, zeker als je het gaat vergelijken met Mario Kart.
Hoe heb je dit vergeleken met Mario Kart? Is de interesse er gewoon niet? Dat mag natuurlijk.

We hebben alleen een teaser gezien en het is bekend dat Masahiro Sakurai (het creatieve brein achter zowel de Kirby- als de Super Smash Bros.-serie) aan de game werkt.

[ Voor 30% gewijzigd door L23 op 26-05-2025 13:15 ]

• Deezers
L23 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:12:
[...]

Hoe heb je dit vergeleken met Mario Kart? Is de interesse er gewoon niet? Dat mag natuurlijk.

We hebben alleen een teaser gezien en het is bekend dat Masahiro Sakurai (het creatieve brein achter zowel de Kirby- als de Super Smash Bros.-serie) aan de game werkt.

[YouTube: Kirby Air Riders – Nintendo Direct | Nintendo Switch 2]
Ik moet het nog zien inderdaad maar meestal zijn dit geen volwaardige games in mijn ogen als in 'hoelang het leuk / interessant' blijft en zou er dus niet zonder reviews 60+ euro voor neertellen. Mario Kart kan je over en over spelen, bij Kirby betwijfel ik dat of het moet een combi van platform en racen worden. Maar ik laat mij graag verrassen :)
Deezers schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:19:
[...]

Ik moet het nog zien inderdaad maar meestal zijn dit geen volwaardige games in mijn ogen als in 'hoelang het leuk / interessant' blijft en zou er dus niet zonder reviews 60+ euro voor neertellen. Mario Kart kan je over en over spelen, bij Kirby betwijfel ik dat of het moet een combi van platform en racen worden. Maar ik laat mij graag verrassen :)
Ik heb de vorige game Kirby Air Ride op de Gamecube zelf niet gespeeld. Het is ook afwachten hoeveel de game daar op lijkt of dat ze er een andere draai aangeven, maar met Masahiro Sakurai aan het roer verwacht ik wel een interessante game. We hebben sowieso weinig race games van Nintendo zelf, dus er is nog wel plek naast Mario Kart mits goed uitgewerkt. Daarvoor hoeft deze game niet open wereld te zijn zoals Mario Kart World. Nog steeds het gevoel dat open wereld maar een beperkte tijd echt boeiend gaat blijven. Uiteindelijk speel je Mario Kart steeds opnieuw vanwege de uitstekende gameplay en leuke banen. Iets wat bij een Kirby race game in theorie ook zou moeten kunnen.

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:53

Vagax

Hehe

Je titel klopt niet helemaal, Madden NFL 26 heeft namelijk wel een game key card, ze kiezen dus bewust dat ze geen game key card willen voor specifiek Split Fiction wat wel goedkoop is maar niet geldt voor alle EA games.

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Vagax schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:37:
[...]

Je titel klopt niet helemaal, Madden NFL 26 heeft namelijk wel een game key card [...]
Voor Madden zou de titel zijn "EA heeft te weinig geld voor een 64 GB gamecard". :p

• Jixreme
Ehm, dus als ik het goed begrijp krijg je een (eenmalige) downloadcode? Dus een soort digital release in een doosje?
Jixreme schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:42:
[...]

Ehm, dus als ik het goed begrijp krijg je een (eenmalige) downloadcode? Dus een soort digital release in een doosje?
Ja het is een digitale game die je normaal gesproken gewoon via de eshop koopt of een code via de email, maar dan met extra plastic en transportkosten er bij :P

• Geemfriekq
Cpt.Chaos schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:00:
Als het al ter sprake is gekomen, dan heb ik er straal overheen gelezen, maar wat voor 3rd party controllers zijn aan te raden?
Ik zag wel 2.4G en bt controllers, maar wat is het verschil? Ik neem aan dat een 2.4G niet zomaar werkt op een ns2?
Wat zijn jullie ervaringen?
De third party controllers moeten een bepaald “Switch” profiel ondersteunen en dan nog hebben ze niet altijd alle functies van een Switch controller dus daar moet je wel goed op letten als je aan het shoppen bent. Ben zelf gecharmeerd van de 8BitDo Switch controllers maar er is nog geen zekerheid dat deze ook zonder problemen op de Switch 2 werken zonder updates. En het nadeel is dat de 3rd party controllers die ik fijn vindt uiteindelijk niet veel goedkoper zijn dan de Pro controllers van Nintendo zelf. (Vooral de 8BitDo Ultimate controller gekocht vanwege de Hall Effect sticks en de extra knoppen in de handgrepen maar de prijs was er ook naar)

2.4Ghz wordt vooral gebruikt in combinatie met een dongle op de PC, Bluetooth voor andere consoles als Android en Switch maar vooral het profiel dat toegepast kan worden is daarvoor belangrijk omdat de Switch het anders niet kan herkennen als controller.

• Deezers
L23 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:45:
[...]

Ja het is een digitale game die je normaal gesproken gewoon via de eshop koopt of een code via de email, maar dan met extra plastic en transportkosten er bij :P
Het doosje is leuk voor de fysieke collectie maar je krijgt een code en je kan hem dus niet doorverkopen (accountgebonden) en moet downloaden/installeren dus kost je opslagruimte ipv alles op een cartridge staat (updates uitgezonderd). Enige voordeel kan zijn dat de fysieke release flexibel is qua prijs in de markt (Amazon, bol) en digitaal ben je gebonden aan de vaste uitgever/platformprijs.

• Jixreme
Helder. Voor nu tenminste; het wordt wel onoverzichtelijk zo met 1) fysieke doosjes met fysieke game, 2) fysieke doosjes met een cartridge ter authorisatie maar zonder inhoud en 3) fysieke doosjes met alleen een eenmalige code. Maar dan weet ik zeker dat ik Split Fiction via de eshop koop. :)
Deezers schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:49:
[...]

Het doosje is leuk voor de fysieke collectie maar je krijgt een code en je kan hem dus niet doorverkopen (accountgebonden) en moet downloaden/installeren dus kost je opslagruimte ipv alles op een cartridge staat (updates uitgezonderd). Enige voordeel kan zijn dat de fysieke release flexibel is qua prijs in de markt (Amazon, bol) en digitaal ben je gebonden aan de vaste uitgever/platformprijs.
Er zijn inderdaad mensen die deze lege doosjes verzamelen, maar ik zou bij een fysieke collectie toch verwachten dat het de voorkeur heeft dat er een volledige game op cartridge bij in begrepen zit.

Het is verder gewoon een volledige digitale game met alle voor- en nadelen die daar aan verbonden zijn. Het in een doosje stoppen heeft het voordeel dat het ook kan opvallen in de schappen van een winkel en daarom zagen we dit veel bij Switch 1 games. Geen idee waarom EA in dit geval niet voor een Game-key card kiest. Ik ben er zelf in ieder geval fel op tegen. Een Game-Key Card vind ik ook niet ideaal, maar is nog iets voor te zeggen.
Jixreme schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:52:
Helder. Voor nu tenminste; het wordt wel onoverzichtelijk zo met 1) fysieke doosjes met fysieke game, 2) fysieke doosjes met een cartridge ter authorisatie maar zonder inhoud en 3) fysieke doosjes met alleen een eenmalige code. Maar dan weet ik zeker dat ik Split Fiction via de eshop koop. :)
Plastic doosjes met alleen een download code kan je natuurlijk gelijk weggooien na gebruik, dat geeft wat meer overzicht in de kast.

Het flauwe is wel dat het doosje met download code wellicht goedkoper te krijgen is dan de game kopen in de eShop. Meer winkels en dus meer keuze.

[ Voor 12% gewijzigd door L23 op 26-05-2025 13:58 ]

• Deezers
L23 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:55:
[...]

Er zijn inderdaad mensen die deze lege doosjes verzamelen, maar ik zou bij een fysieke collectie toch verwachten dat het de voorkeur heeft dat er een volledige game op cartridge bij in begrepen zit.

Het is verder gewoon een volledige digitale game met alle voor- en nadelen die daar aan verbonden zijn. Het in een doosje stoppen heeft het voordeel dat het ook kan opvallen in de schappen van een winkel en daarom zagen we dit veel bij Switch 1 games. Geen idee waarom EA in dit geval niet voor een Game-key card kiest. Ik ben er zelf in ieder geval fel op tegen. Een Game-Key Card vind ik ook niet ideaal, maar is nog iets voor te zeggen.
Split Fiction is 84gb op de Xbox. Switch 2 cartridges zijn maximaal 64gb.

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:56
@Geemfriekq duidelijk, dus het moet sowieso bt zijn. De 8bitdo ultimates kosten nog geen 30 euro dus welke heb jij dan die kwa prijs in de buurt komen van originele pro controllers?

• Raxious
kak, zag net te laat dat Tears of the Kingdom 40 euro was op Amazon (met korting) en nu niet meer voor die prijs te krijgen.

Hoop nog steeds Pokemon Scarlet en TOTK voor een leuke prijs te krijgen, maar ben er bang voor xD

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10 02:29
Raxious schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:14:
kak, zag net te laat dat Tears of the Kingdom 40 euro was op Amazon (met korting) en nu niet meer voor die prijs te krijgen.

Hoop nog steeds Pokemon Scarlet en TOTK voor een leuke prijs te krijgen, maar ben er bang voor xD
Ik heb tears of the kingdom pas op vinted gekocht voor €35. Staan er genoeg.

• Geemfriekq
Cpt.Chaos schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:09:
@Geemfriekq duidelijk, dus het moet sowieso bt zijn. De 8bitdo ultimates kosten nog geen 30 euro dus welke heb jij dan die kwa prijs in de buurt komen van originele pro controllers?
De Ultimate die ik in 2022 besteld had kostte 60EUR, was toen maar 10EUR goedkoper dan de Pro controller van Nintendo. Zie nu dat 8BitDo de Ultimate 2C heeft die bijna hetzelfde is maar geen gripknoppen heeft, geen oplaaddock en geen profielen ondersteund voor inderdaad 30EUR was helemaal geen verkeerde deal is.

Zit je dus wel dat het waarschijnlijk door Switch 2 gezien wordt als een normale Pro controller en dus de Wake feature niet werkt maar als dat geen probleem voor je is kun je deze controller zeker overwegen. Ziet er verder hetzelfde uit als de originele Ultimate en die vind ik persoonlijk erg fijn om te gebruiken.

• Raxious
airwolf83 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:20:
[...]

Hmm, zie veelal Franse versies. Zouden we daarmee problemen krijgen als we de Switch 2 upgrade via NSO proberen te downloaden/activeren? Ik vermoed van niet maar weet het niet zeker.

• Deezers
Raxious schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:25:
[...]

Hmm, zie veelal Franse versies. Zouden we daarmee problemen krijgen als we de Switch 2 upgrade via NSO proberen te downloaden/activeren? Ik vermoed van niet maar weet het niet zeker.
Nee, zolang het een Europese versie is zit je goed. Franstalige verpakkingen hebben gewoon Engelse/Nederlandse taal indien beschikbaar.

• Carlos0_0
Jumpman schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:32:
[...]

Astrobot (van vorig jaar) al eens geprobeerd? Deze game is van dezelfde klasse, zo niet beter.
Ja heb mij hier ook zeker goed mee vermaakt :)

• Evernote
Switch 1 vs Switch 2 case van Orzly:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/1054511080157749271/1376574270263656468/image0.jpg?ex=6835d231&is=683480b1&hm=b5cd464dd695ea19b867e05848eed573efab22452b7b200420825dea4c6375a7&

• Raxious
airwolf83 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:20:
[...]

Je zit dan wel alsnog tegen de 50 euro aan met verzendkosten en dergelijke, dat is dan weer een beetje jammer.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-11 18:58
Dit wordt mijn eerste Nintendo console! En dus direct een hele sloot aan switch games die ik nog moet / wil spelen.

Inmiddels al binnen voor relatief klein prijsje:
Zelda Echoes of Wisdom
Luigi’s Mansion 3
Super Mario Wonder
Mario Party Superstars

Als ik door die eerste 2 heen ben staan de andere Zelda games op de planning, en de nieuwe Pokémon.
Zin in :)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:58
Raxious schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:14:
Nog steeds te bestellen, helaas wel een levertijd van een paar weken.

• boefje79
Geemfriekq schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:22:
[...]

De Ultimate die ik in 2022 besteld had kostte 60EUR, was toen maar 10EUR goedkoper dan de Pro controller van Nintendo. Zie nu dat 8BitDo de Ultimate 2C heeft die bijna hetzelfde is maar geen gripknoppen heeft, geen oplaaddock en geen profielen ondersteund voor inderdaad 30EUR was helemaal geen verkeerde deal is.

Zit je dus wel dat het waarschijnlijk door Switch 2 gezien wordt als een normale Pro controller en dus de Wake feature niet werkt maar als dat geen probleem voor je is kun je deze controller zeker overwegen. Ziet er verder hetzelfde uit als de originele Ultimate en die vind ik persoonlijk erg fijn om te gebruiken.
Ik kon de NS1 wel wakker maken met mijn 8bitdo ultimate. Weet ff niet meer of dat in BT stand was of met de 2.4 dongle in de dock.

Ik heb de ultimate nog, de NS1 niet meer maar als bol meewerkt kan ik het volgende week weer testen op een NS2 😇
boefje79 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:06:
[...]

Ik kon de NS1 wel wakker maken met mijn 8bitdo ultimate. Weet ff niet meer of dat in BT stand was of met de 2.4 dongle in de dock.

Ik heb de ultimate nog, de NS1 niet meer maar als bol meewerkt kan ik het volgende week weer testen op een NS2 😇
Alle Switch 1 controllers missen de mogelijkheid om de Switch 2 uit zijn slaap te halen.

• boefje79
L23 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:16:
[...]

Alle Switch 1 controllers missen de mogelijkheid om de Switch 2 uit zijn slaap te halen.
Ah toch een reden om een nieuwe pro te scoren dan 🤣😇

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

L23 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:16:
[...]

De Switch 2 mist de mogelijkheid om door Switch 1 controllers uit zijn slaap gehaald te worden.

Mog schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:23:
[...]

De Switch 2 mist de mogelijkheid om door Switch 1 controllers uit zijn slaap gehaald te worden.
? Maak je nou een andere zin die hetzelfde omschrijft? Of zeg ik iets verkeerd?

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-11 18:58
L23 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:24:
[...]

? Maak je nou een andere zin die hetzelfde omschrijft? Of zeg ik iets verkeerd?
Ik denk dat hij (terecht) aangeeft dat het een softwarematige (?) keuze van Nintendo lijkt te zijn (om meer te kunnen verkopen). Het ligt meer aan de switch 2 dan aan de controllers…

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zie je de Switch 2 wel via HDMI CEC kunnen wekken? Dan is het voor mij sowieso een non-issue.
Pepper92 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:35:
[...]

Ik denk dat hij (terecht) aangeeft dat het een softwarematige (?) keuze van Nintendo lijkt te zijn (om meer te kunnen verkopen). Het ligt meer aan de switch 2 dan aan de controllers…
Il heb geen idee wat @Mog bedoeld, maar hij zegt exact hetzelfde wat ik zeg in een andere zinsconstructie. Jij haalt er ook weer iets totaal anders bij. Zou kunnen, maar als het om meer controllers verkopen gaan dan had Nintendo net zo goed geen Switch 1 controllers kunnen ondersteunen?
Pagina: 1 ... 60 ... 133 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4