Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:37:
Zie je de Switch 2 wel via HDMI CEC kunnen wekken? Dan is het voor mij sowieso een non-issue.
Switch gaat wel uit als je de tv uit doet. Dat is toch ook HDMI CEC? Verder niks over gelezen dat wat jij noemt kan, maar zou dan theoretisch mogelijk moeten zijn. Verwacht het echter niet.

Zelf tot de conclusie gekomen dat het voor mij sowieso geen groot probleem is. Leg de controller naast je Switch 2. Ga je gamen dan pak je de controller en druk je even op de knop van de Switch 2 om het uit zijn slaap te halen. Ga er in ieder geval niet specifiek een Switch 2 controller voor halen, al heb ik straks ook de Gamecube controller waarmee het wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

L23 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 23:00:
[...]

Switch gaat wel uit als je de tv uit doet. Dat is toch ook HDMI CEC? Verder niks over gelezen dat wat jij noemt kan, maar zou dan theoretisch mogelijk moeten zijn. Verwacht het echter niet.
Ja dat de tv aan gaat als de Switch aan gaat of in ingeschakeld in de dock wordt geplaatst werkt nu met de 1 al.
Mn PS5 kan ik via de tv aan zetten door naar de input source te schakelen. De Switch staat daar nu niet tussen als deze uit staat. Dus tenzij ze dit hebben aangepast bij de Switch 2 zal het waarschijnlijk niet gaan. Volgende week weten we het ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:13
Pepper92 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:35:
[...]

Ik denk dat hij (terecht) aangeeft dat het een softwarematige (?) keuze van Nintendo lijkt te zijn (om meer te kunnen verkopen). Het ligt meer aan de switch 2 dan aan de controllers…
Ik vermoed dat ze het protocol hebben aangepast, het huidige is niet erg betrouwbaar: vaak moet ik meerdere keren op de HOME-knop drukken voor de Switch reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

L23 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:55:
[...]

Il heb geen idee wat @Mog bedoeld, maar hij zegt exact hetzelfde wat ik zeg in een andere zinsconstructie. Jij haalt er ook weer iets totaal anders bij. Zou kunnen, maar als het om meer controllers verkopen gaan dan had Nintendo net zo goed geen Switch 1 controllers kunnen ondersteunen?
Het ligt toch niet aan de controllers? Ze hebben niet een software update gehad. Nintendo heeft er voor gekozen dat de Switch 2 die mogelijkheid blokkeert.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:48:
[...]

Dan hebben we het toch over 3GB RAM voor het OS? En ik begrijp vaag dat GameChat aardig wat resources gebruikt. Is GameChat dan voor elk spel gereserveerd of kan een ontwikkelaar van een single player only game bijvoorbeeld kiezen om niet gebruik te maken van GameChat en de resources anders benutten?

Ik ben zelf sowieso niet van het online gamen met video verbinding, maar de uitwerking van GameChat met stotterende video verbinding ziet er nou ook niet uit als een goed uitgewerkt idee. Jammer dat dit dan zoveel van het systeem vraagt.
Ik quote even de oudere post hierboven omdat er nieuwe info is. Interessante post van iemand uit de industrie op Famiboards:
I’ve heard the goal is to get it down to 2 GB and 1 core, but no idea when or if that will be accomplished. More resources have been released since the earlier dev environment though, and I expect that to continue.

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 27-05-2025 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 06:54:
[...]

Het ligt toch niet aan de controllers? Ze hebben niet een software update gehad. Nintendo heeft er voor gekozen dat de Switch 2 die mogelijkheid blokkeert.
Ik reageerde op iemand die het volgende week wou gaan uittesten of het wel werkt met zijn 8Bitdo controller waarop ik zei dat alle Switch 1 controllers de mogelijkheid missen, dus ook de 8BitDo.

Het ging dus niet over waarom het niet werkt. Je doet daarnaast een aanname dat het softwarematig wordt geblokkeerd. Ik verwacht zelf dat het ook een andere protocol/techniek is waar ook de “Search for Controllers” onder valt. Dat kan beter/zuiniger. Ook een aanname. Geen idee waarom het dan niet beide protocollen/technieken ondersteund. Gewoon even blokkeren geloof ik in ieder geval niet.

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 27-05-2025 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

L23 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:58:
[...]
Je doet daarnaast een aanname dat het softwarematig wordt geblokkeerd.
Ja, dat heb ik niet goed geformuleerd. De reden waarom het niet werkt weten we niet. Maar als Nintendo het echt had gewild hadden ze ervoor kunnen kiezen om het te laten werken. Mijn punt is dat het aan de Switch 2 ligt, niet aan de Switch 1 controllers.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:07:
[...]

Ja, dat heb ik niet goed geformuleerd. De reden waarom het niet werkt weten we niet. Maar als Nintendo het echt had gewild hadden ze ervoor kunnen kiezen om het te laten werken. Mijn punt is dat het aan de Switch 2 ligt, niet aan de Switch 1 controllers.
Als we het er maar over eens zijn dat ik niet gezegd heb dat het aan de Switch 1 controllers zou liggen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:04
@L23 @Mog Haha, heerlijke discussie en het erge is, ik begrijp beide punten volkomen.
Of de controllers ondersteunen het niet om de Switch 2 aan te zetten, of de Switch 2 ondersteund het niet dat deze controllers dat doen.

Heb zelf sowieso een Switch 2 pro erbij besteld. Want waarom niet. :+
Uiteindelijk alles bij elkaar opgeteld met de 2x GC controllers, 4 Amiibo, een spel, Switch 2, hoes en pro controller ben ik straks een bak geld kwijt, maar ga er zeker wel plezier mee beleven. Mijn vrouw is een lang weekend weg met Pinksteren en mijn dochter zegt niet te hoeven spelen. Mooi, papa wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:12:
@L23 @Mog Haha, heerlijke discussie en het erge is, ik begrijp beide punten volkomen.
Of de controllers ondersteunen het niet om de Switch 2 aan te zetten, of de Switch 2 ondersteund het niet dat deze controllers dat doen.
Nee, nee. Ik heb dat nergens gezegd :p Ik heb geen idee waarom het niet werkt en daar ging mijn eerste antwoord ook niet over. Alleen gezegd dat alle Switch 1 controllers, ook de 8BitDo controllers van de Switch 1, niet de Switch 2 uit zijn slaap kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
L23 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:15:
[...]

Nee, nee. Ik heb dat nergens gezegd :p Ik heb geen idee waarom het niet werkt en daar ging mijn eerste antwoord ook niet over. Alleen gezegd dat alle Switch 1 controllers, ook de 8BitDo controllers van de Switch 1, niet de Switch 2 uit zijn slaap kunnen halen.
Ok, dan houden we het daar op. :D
Dan bedoelen jullie hetzelfde inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geemfriekq
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 31-07 09:26
Wellicht is er een 3rd party die zijn Switch 1 controller weet bij te werken met nieuwe firmware om het toch werkend te krijgen om een Switch 2 uit slaapstand te halen, weten we ook meteen of het echt een beperking is van de techniek of dat Nintendo het wel een handige manier vond om meer nieuwe Pro controllers te verkopen. 8BitDo brengt nog wel eens nieuwe firmware uit voor de “duurdere” controllers dus dit is zeker iets wat ik de komende tijd in de gaten ga houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-06 20:26
Raxious schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:22:
[...]

Je zit dan wel alsnog tegen de 50 euro aan met verzendkosten en dergelijke, dat is dan weer een beetje jammer.
valt wel mee....gister ook een exemplaar via vinted gekocht ....30 euro + 5 euro verzendkosten en kopersbescherming...dus 35 totaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
(jarig!)
rbfotoeu schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:56:
[...]

valt wel mee....gister ook een exemplaar via vinted gekocht ....30 euro + 5 euro verzendkosten en kopersbescherming...dus 35 totaal...
Nou dan vraag ik me af wat ik verkeerd doe, want ik zie echt alleen maar games voor 40 euro en dan moet de verzendkosten er nog bij waarmee het direct tussen de 45 en 50e komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
Raxious schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:11:
[...]

Nou dan vraag ik me af wat ik verkeerd doe, want ik zie echt alleen maar games voor 40 euro en dan moet de verzendkosten er nog bij waarmee het direct tussen de 45 en 50e komt.
Ik heb 30 geboden op een game waar ze 35 voor wilde hebben...ze gingen akkoord...komt er 2,99 bij voor verzendkosten en 2,20 kopersbescherming...

Van tears of the kingdom staan er genoeg op voor 35 euro....gewoon wat lager bieden....:-)

[ Voor 9% gewijzigd door rbfotoeu op 27-05-2025 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:17
Iemand een idee of zo'n Switch 2 upgrade iets "los" is?
Als je nu bijvoorbeeld BoTW of ToTK op cartridge koopt, en dan de upgrade haalt.
Kan je dan later alsnog de digitale versie van de game kopen en de upgrade blijven gebruiken (en dan dus de cartridge verkopen?).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:39:
Iemand een idee of zo'n Switch 2 upgrade iets "los" is?
Als je nu bijvoorbeeld BoTW of ToTK op cartridge koopt, en dan de upgrade haalt.
Kan je dan later alsnog de digitale versie van de game kopen en de upgrade blijven gebruiken (en dan dus de cartridge verkopen?).
Ja dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:37
Arunia schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:12:
@L23 @Mog Heb zelf sowieso een Switch 2 pro erbij besteld.
Wat, is die nu al uit? Heeft ‘ie OLED? /s :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Jixreme schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:50:
[...]

Wat, is die nu al uit? Heeft ‘ie OLED? /s :+
Haha, wie zegt dat een Switch 2 een OLED wordt? :+
Maar ik denk dat je begrijpt dat het om de pro controller voor de Switch 2 ging. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mm, ik was eigenlijk een beetje vergeten dat de S2 volgende week al uitkomt.
Ik heb een pre-order en ik wil hem op zich ook wel, want nieuwe Nintendo-hardware enz, maar aan de andere kant kan de launch line-up mij dan weer totaal niet bekoren. Luxeprobleem, maar toch een dilemma merk ik.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:28
Donstil schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:40:
Ik heb een pre-order en ik wil hem op zich ook wel, want nieuwe Nintendo-hardware enz, maar aan de andere kant kan de launch line-up mij dan weer totaal niet bekoren. Luxeprobleem, maar toch een dilemma merk ik.
Haha ja dat heb ik ook, ik wil hem ook wel. maar de line up vind ik niet boeiend(Op alleen Mario Kart na).
Ik heb hem dus niet gehaald hierdoor, kan wel kopen om te kopen. maar ja voor 1 spel ook een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:44:
[...]

Haha ja dat heb ik ook, ik wil hem ook wel. maar de line up vind ik niet boeiend(Op alleen Mario Kart na).
Ik heb hem dus niet gehaald hierdoor, kan wel kopen om te kopen. maar ja voor 1 spel ook een beetje overdreven.
Ja snap ik wel goed, Mario Kart is persoonlijk niet voor mij maar mijn kleine vind dat wel geweldig. Donkey Kong Bananza ziet er wel grappig uit maar ik ben meer een Mario speler eigenlijk.

Met een Mario Launch titel had ik hem zonder twijfelen gekocht, nu twijfel ik nog even een weekje door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Je zit dan wel alsnog tegen de 50 euro aan met verzendkosten en dergelijke, dat is dan weer een beetje jammer.
35 op Vinted wordt geen 50 met verzendkosten hoor.
Ik bestel regelmatig Lego op vinted, dat zijn doorgaans grotere dozen dan een switch doosje en verzending is geregeld maar 2 a 3 euro. Extra fee's zijn er niet.

Edit: Zoek ik op Breath of the Wild, zie ik er eentje voor bijvoorbeeld 29,-
Die kost dan 31,50 inclusief verzending.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 27-05-2025 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:38
Donstil schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:48:
[...]

Ja snap ik wel goed, Mario Kart is persoonlijk niet voor mij maar mijn kleine vind dat wel geweldig. Donkey Kong Bananza ziet er wel grappig uit maar ik ben meer een Mario speler eigenlijk.

Met een Mario Launch titel had ik hem zonder twijfelen gekocht, nu twijfel ik nog even een weekje door.
Eigenlijk heb ik de hele tijd Donkey Kong in mijn hoofd maar die komt pas half juli uit dus nog langer wachten. Dus het is vooral wachten op Mario Kart en de Switch 2 volgende week. Afhankelijk van de vervoerder een afhaalpunt kiezen en dan hopelijk voor het weekend binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:40:
Niet vergeten, maar de tijd vliegt wel voorbij. Zelf ook nog niet bijzonder gehyped, maar de laatste keren dat ik dat wel was dan had je het over games zoals Halo 3, Mass Effect en GTA 4. Dat gevoel heb ik tegenwoordig gewoon niet meer bij consoles/games. Switch 1 launch niet bewust meegemaakt gezien ik pas in november instapte. Het voelt nu meer als de enthousiasme die ik had voor de Switch v2 (2019) en Switch OLED. Mario Kart World ben ik zeker benieuwd naar en is ook een game die wat mij betreft niet mag ontbreken bij een Nintendo console. Andere interessante games volgen verwacht ik snel genoeg en dus heeft het wat mij betreft ook geen zin om een halfjaartje te wachten met de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
(jarig!)
Donstil schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:48:
[...]

35 op Vinted wordt geen 50 met verzendkosten hoor.
Ik bestel regelmatig Lego op vinted, dat zijn doorgaans grotere dozen dan een switch doosje en verzending is geregeld maar 2 a 3 euro. Extra fee's zijn er niet.

Edit: Zoek ik op Breath of the Wild, zie ik er eentje voor bijvoorbeeld 29,-
Die kost dan 31,50 inclusief verzending.
35 + 2,5 euro koperbescherming zit je al op 37,5. Verzenden naar huisadres is dan vervolgens ook nog 9 euro. Dus dan zit je al minimaal op 45.

bezorgen bij een DHL punt is ook gewoon alweer 5 euro.
Maar zal eens kijken of ik ergens een wat lager bod kan uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raxious schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:48:
[...]

35 + 2,5 euro koperbescherming zit je al op 37,5. Verzenden naar huisadres is dan vervolgens ook nog 9 euro. Dus dan zit je al minimaal op 45.

Geen idee hoe interessant Vinted is. Zelf enkel games verkocht via Marktplaats en zo geprijsd dat ophalen de aantrekkelijkste optie is. Koop ik zelf tweedehands games dan haal ik ze ook altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:58

Dennis1812

Amateur prutser

Vinted krijg je veel uit Frankrijk. Kopers bescherming is goed geregeld. Weinig scam, prima platform

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Nee joh, gewoon goedkoopste verzending kiezen en je hebt voor 2,- a 3,- verzending met dit soort kleine pakketjes.

Zie mijn voorbeeld van 31 voor BOTW.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 27-05-2025 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:06:
[...]

Niet vergeten, maar de tijd vliegt wel voorbij. Zelf ook nog niet bijzonder gehyped, maar de laatste keren dat ik dat wel was dan had je het over games zoals Halo 3, Mass Effect en GTA 4. Dat gevoel heb ik tegenwoordig gewoon niet meer bij consoles/games. Switch 1 launch niet bewust meegemaakt gezien ik pas in november instapte. Het voelt nu meer als de enthousiasme die ik had voor de Switch v2 (2019) en Switch OLED. Mario Kart World ben ik zeker benieuwd naar en is ook een game die wat mij betreft niet mag ontbreken bij een Nintendo console. Andere interessante games volgen verwacht ik snel genoeg en dus heeft het wat mij betreft ook geen zin om een halfjaartje te wachten met de aanschaf.
Ja klopt wel hoor, we worden ook ouder en dan is er logischerwijs minder hype.

Alleen de line-up zelf, of gebrek daaraan, speelt voor mij zeker ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:27
In plaats van Vinted en Marktplaats kan ik ook gewoon de V&A hier op tweakers aanraden. Heb hier al meermaals mooie deals weten te vinden.

Voor volgende week hoop ik wel dat Bol.com netjes op tijd leverd. Vertrek vrijdag voor een weekendje weg, en zou leuk zijn als de NS2 dan mee kan. Dan heb ik savonds wat te doen als het gezin op bed ligt (papa slaapt veel minder lang dan de rest van het gezin).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:10:
[...]

Ja klopt wel hoor, we worden ook ouder en dan is er logischerwijs minder hype.

Alleen de line-up zelf, of gebrek daaraan, speelt voor mij zeker ook mee.
Line-up is op zich vrijwel hetzelfde naar mijn idee, maar goed dit keer spreekt het de Mario Kart fans meer aan dan de Zelda fans. Verschil is dat er überhaupt geen 3D Mario platformer is aangekondigd, maar Super Mario Odyssey kwam pas 7 maanden na de Switch launch uit. Skyrim 8 maanden na de launch. Ik stapte zelf in op Black Friday en moet ik zeggen dat de Switch 1 voornamelijk een heel interessant launch jaar had, maar de line-up bij release van de console was op BOTW na toch niet heel interessant?

Ja ik verwijt het inderdaad ook aan het ouder worden dat er minder hype is. Best jammer. De Game Boy Advance release gaat het nooit evenaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:28
denyos schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:15:
In plaats van Vinted en Marktplaats kan ik ook gewoon de V&A hier op tweakers aanraden. Heb hier al meermaals mooie deals weten te vinden.

Voor volgende week hoop ik wel dat Bol.com netjes op tijd leverd. Vertrek vrijdag voor een weekendje weg, en zou leuk zijn als de NS2 dan mee kan. Dan heb ik savonds wat te doen als het gezin op bed ligt (papa slaapt veel minder lang dan de rest van het gezin).
Och Bol zal het pakket gewoon mee geven op tijd, postnl/dhl moet op tijd bezorgen.
Ik zit nu toevallig ook te wachten op ze, ligt er maar net aan hoe laat ze ongeveer bij jou normaal bezorgen(En jij vertrekt uiteraard :) ).
Ik neem aan als je een weekendje weg gaat, dat je wel begin van de middag weg ben al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Ding komt uit op donderdag toch? Lijkt mij geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbfotoeu
[...]

2,99 betaald en afhalen bij afhaalpunt hier om de hoek....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:20:
[...]

Line-up is op zich vrijwel hetzelfde naar mijn idee, maar goed dit keer spreekt het de Mario Kart fans meer aan dan de Zelda fans. Verschil is dat er überhaupt geen 3D Mario platformer is aangekondigd, maar Super Mario Odyssey kwam pas 7 maanden na de Switch launch uit. Skyrim 8 maanden na de launch. Ik stapte zelf in op Black Friday en moet ik zeggen dat de Switch 1 voornamelijk een heel interessant launch jaar had, maar de line-up bij release van de console was op BOTW na toch niet heel interessant?

Ja ik verwijt het inderdaad ook aan het ouder worden dat er minder hype is. Best jammer. De Game Boy Advance release gaat het nooit evenaren.
Nou voor mij persoonlijk is een Zelda op release wel een no brainer dan zou ik absoluut niet getwijfeld hebben, zeker als ik dat afzet tegen een Mario Kart.

Had even niet meer scherp welke games er op launch beschikbaar waren voor de switch1 maar dat was naast Zelda inderdaad niet bijzonder zie ik nu online. In de presentatie zat echter wel BOTW en Mario Odyssey.

Maar op de helft van BOTW ging mijn savegame corrupt dus die ga ik nog eens spelen denk ik, heb ik toch weer een mooie Switch1 release game als Switch2 release game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:37:
[...]

Nou voor mij persoonlijk is een Zelda op release wel een no brainer dan zou ik absoluut niet getwijfeld hebben, zeker als ik dat afzet tegen een Mario Kart.

Had even niet meer scherp welke games er op launch beschikbaar waren voor de switch1 maar dat was naast Zelda inderdaad niet bijzonder zie ik nu online. In de presentatie zat echter wel BOTW en Mario Odyssey.

Maar op de helft van BOTW ging mijn savegame corrupt dus die ga ik nog eens spelen denk ik, heb ik toch weer een mooie Switch1 release game als Switch2 release game :P
Kan me voorstellen dat er de voorkeur is voor een Zelda game, maar puur kijkend naar de verkoopcijfers van Switch 1 games is een Mario Kart game bij release ook geen verkeerde keuze. Dus in dat opzicht vind ik de launch niet zo heel veel verschillen met de Switch 1. En destijds was (voor mij in ieder geval) Skyrim ook interessant op een Nintendo platform. Nu hebben we gelijk Cyberpunk 2077 bij release.

Het moet gewoon even op gang komen, maar tegen het einde van het jaar verwacht ik genoeg keuze en begint de backlog weer te groeien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:41:
[...]

Kan me voorstellen dat er de voorkeur is voor een Zelda game, maar puur kijkend naar de verkoopcijfers van Switch 1 games is een Mario Kart game bij release ook geen verkeerde keuze. Dus in dat opzicht vind ik de launch niet zo heel veel verschillen met de Switch 1. En destijds was (voor mij in ieder geval) Skyrim ook interessant op een Nintendo platform. Nu hebben we gelijk Cyberpunk 2077 bij release.

Het moet gewoon even op gang komen, maar tegen het einde van het jaar verwacht ik genoeg keuze en begint de backlog weer te groeien :P
Ja voor mij is de Switch puur een Nintendo platform, third party speel ik daar niet op.
Daar zijn er echter wel een hele hoop van aangekondigd natuurlijk, voor mij niet interessant maar draagt wel bij aan de algehele line-up, maar weer niet aan mijn persoonlijke vraagstuk :)

Ik verwacht ook wel dat het gaat rollen, alleen een Mario Game verwacht ik dan weer niet voor het einde van het jaar, anders hadden ze die toch wel aangekondigd in de release presentatie zou je zeggen, zoals ze dat met Odyssey gedaan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 00:46

Vagax

Hehe

Filmpje van de all-in-one carrying case voor de Switch 2.

Ziet er enorm praktisch uit voor als je alles incl. de dock moet meenemen, maar 80 euro is wel erg veel.
Gelukkig zijn er al third party opties voor bijna de helft van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:46:
[...]

Ja voor mij is de Switch puur een Nintendo platform, third party speel ik daar niet op.
Daar zijn er echter wel een hele hoop van aangekondigd natuurlijk, voor mij niet interessant maar draagt wel bij aan de algehele line-up, maar weer niet aan mijn persoonlijke vraagstuk :)

Ik verwacht ook wel dat het gaat rollen, alleen een Mario Game verwacht ik dan weer niet voor het einde van het jaar, anders hadden ze die toch wel aangekondigd in de release presentatie zou je zeggen, zoals ze dat met Odyssey gedaan hebben.
Ik verwacht ook geen 3D Mario dit jaar. Anders inderdaad al wel aangekondigd. Daarnaast lijkt me dat ze daarvoor nu Donkey Kong Bananza inzetten. Al betwijfel ik zelf of mij dat hetzelfde plezier gaat geven als ik bij Mario Odyssey had.

Daarnaast moet elk platform een interessant third party aanbod hebben anders houdt het niet over of je moet elke console in huis hebben. je beperkt jezelf dat teveel en hebt te hoge verwachtingen. First Party games uitbrengen gaat niet zo snel.

[ Voor 12% gewijzigd door L23 op 27-05-2025 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geemfriekq
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 31-07 09:26
Donstil schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:46:
[...]

Verschil is natuurlijk dat de Switch de Wii U opvolgde en dus aardig wat mensen moest overtuigen dat de Switch wel genoeg support zou gaan krijgen tov de Wii U dus al redelijk vroeg grote games laten zien om aan te tonen dat de Switch niet de Wii U 2 zou gaan worden.

Nu de Switch 2 voortborduurt op het success van de Switch is er waarschijnlijk geen noodzaak meer om grote games als Mario en een nieuwe Zelda al zo vroeg aan te kondigen, zeker met Metroid Prime 4 nog in het geheugen die 7 jaar na aankondiging nog steeds niet klaar is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geemfriekq schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:51:
[...]

Verschil is natuurlijk dat de Switch de Wii U opvolgde en dus aardig wat mensen moest overtuigen dat de Switch wel genoeg support zou gaan krijgen tov de Wii U dus al redelijk vroeg grote games laten zien om aan te tonen dat de Switch niet de Wii U 2 zou gaan worden.

Nu de Switch 2 voortborduurt op het success van de Switch is er waarschijnlijk geen noodzaak meer om grote games als Mario en een nieuwe Zelda al zo vroeg aan te kondigen, zeker met Metroid Prime 4 nog in het geheugen die 7 jaar na aankondiging nog steeds niet klaar is…
Ik vind het verschil nog wel meevallen, misschien zelfs wel beter dan bij de Switch 1 al is dat natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Metroid Prime 4 hebben ze inderdaad te vroeg aangekondigd wat ook wel begrijpelijk is met de Wii U als voorganger. Mogelijk toen ook nog niet ingezien dat het met de ontwikkeling van de game totaal de verkeerde kant op ging. In het algemeen vind het erg netjes hoe Nintendo hun games aankondigt en hoe snel ze vervolgens uitkomen. Dat duurt bij andere platformen/publishers langer. Teasers zoals Elder Scrolls VI in 2018 en The Next Mass Effect in 2020 vind ik behoorlijk bizar, het is ook niet dat deze games in de nabije toekomst uitkomen. Wellicht zijn dat ook weer uitersten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
De meeste mensen en kinderen (vriendjes) van mijn kinderen weten nog amper van de komst van de Nintendo Switch 2. Dit merk ik als mijn kinderen het erover hebben en ik zie collega’s nog zonder weet een Nintendo Switch voor een kinderverjaardag kopen.

Wellicht worden 5 juni wat mensen wakker, maar velen zullen de meerwaarde van een upgrade naar een Nintendo Switch 2 niet (meteen) zien, verwacht ik. Zeker niet voor €469,00 of €509,00.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 27-05-2025 14:22 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:29

RawChild

PSN: Rawchild

Beetje Wii naar Wii U momentum nog wellicht.
De Wii U is geloof ik niet Nintendo’s meest succesvolle console.
Al zegt dat niks over het succes van de switch 2 natuurlijk. Maar het is weinig vernieuwend allemaal, maar ik heb hem ook voor de Nintendo games, beginnend met Mario kart, mijn meest gespeelde Nintendo game aller tijfen. Al was de stap van ps4 naar 5 trouwens ook niet groots.

[ Voor 20% gewijzigd door RawChild op 27-05-2025 14:53 ]

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:46
Jumpman schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:22:
De meeste mensen en kinderen (vriendjes) van mijn kinderen weten nog amper van de komst van de Nintendo Switch 2. Dit merk ik als mijn kinderen het erover hebben en ik zie collega’s nog zonder weet een Nintendo Switch voor een kinderverjaardag kopen.

Wellicht worden 5 juni wat mensen wakker, maar velen zullen de meerwaarde van een upgrade naar een Nintendo Switch 2 niet (meteen) zien, verwacht ik. Zeker niet voor €469,00 of €509,00.
Dan zijn het geen gamers, of ze leven onder een steen misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flugelisoke schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:08:
[...]

Het is de doelgroep die ook vandaag nog een Switch 1 in huis haalt. Ze zorgen er ook voor dat de Switch 2 de komende jaren blijft verkopen ook al heeft de "echte" gamer al een Switch 2 in huis op 5 juni.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 13:57
[...]

Ik ken weinig mensen die niet weten dat er een Switch 2 aankomt maar dat komt vooral door mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

[...]

Nee dit is gewoon een marketing probleem van Nintendo, zo ver ik weet, zie en hoor is er amper reclame in Nederland voor de Switch 2, bij de Switch 1 had je wel reclames op TV en werd er bij busstations ook gepromoot.

Er was kort een artikel over de Switch 2 op de voorpagina van AD.nl bijvoorbeeld en in de krant maar dat was ook even kort en eenmalig.

Mond op mond reclame is denk nu vooral hoe mensen achter de Switch 2 komen

[ Voor 6% gewijzigd door Vagax op 27-05-2025 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Laatst online: 16:08
Gamers en onder een steen leven zijn ruime begrippen.
Als je interesse er niet ligt dan mis je gewoon snel informatie.
Mij moet je ook niet vragen hoe het zit met eventueel een PS 6 of een nieuwe Xbox of welke games daar op uit gaan komen.

Ik durf mijzelf wel een gamer te noemen maar dan alleen op PC en Nintendo platform.
Maar de rest interesseert me niet en krijg ik ook vrij weinig van mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
[...]

Nope, je moet net geluk hebben dat je er 1 voor een leuke prijs ziet. Ik had er 1 die bood hem voor 30 euro aan... Met verzendkosten en kopersbescherming kwam ik op 35,45.

Zelfs uit frankrijk. Kosten 35 euro. Totaal ben je dan rond de 40 euro kwijt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWX3XI996_nhFBgRMKRGkldOYJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQm0Avuf4hSSLoDDJjvKcwBN.jpg?f=fotoalbum_large
Raxious schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:25:
[...]

Hmm, zie veelal Franse versies. Zouden we daarmee problemen krijgen als we de Switch 2 upgrade via NSO proberen te downloaden/activeren? Ik vermoed van niet maar weet het niet zeker.
Dat is een goeie. Ik denk van niet aangezien het een Europese versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 13:26
Om een beetje te mengen in de Vinted discussie: Ik heb zelf een aantal mensen zien posten over https://www.reway.nl/

Dit is een tweedehands website die best goede prijzen biedt, volgens mij is Tears of the Kingdom net uitverkocht, maar Breath of the Wild is 33 euro zonder en 35 euro met doosje, Luigi's Mansion 30-33, Link's Awakening 33-35, etc.

Ik ben van plan om er binnenkort te bestellen maar heb dit nog niet gedaan, heb wel anderen het zien aanraden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:15

joeri1

Cloud Engineer

Vagax schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:13:
[...]

Nee dit is gewoon een marketing probleem van Nintendo, zo ver ik weet, zie en hoor is er amper reclame in Nederland voor de Switch 2, bij de Switch 1 had je wel reclames op TV en werd er bij busstations ook gepromoot.

Er was kort een artikel over de Switch 2 op de voorpagina van AD.nl bijvoorbeeld en in de krant maar dat was ook even kort en eenmalig.

Ik was laatst in Portugal en daar zag ik voor het eerste reclame voor de NS2 op TV. Het zou best kunnen dat Nintendo selectief is met reclame maken op basis van pre-orders. Kan mij voorstellen dat je niet teveel aandacht wilt trekken met de gedachte dat je door je voorraad heen gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nieuwe aankondiging :) De Dragon Quest I en II remakes komen uit op 30 oktober.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gr7_0NjXcAAsvR7?format=jpg&name=large

De Switch 2 release in Japan is een game-key card release. Op eerste zicht is upgraden niet mogelijk, maar even wachten op meer info. Onduidelijk wat de verschillen zullen zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door JackAvery op 27-05-2025 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 17:19
JackAvery schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:59:

[Afbeelding]
Zag ik eerder, Switch 2 versie is helaas een game card key (zoals bijna elke 3rd party release)

Switch versie is vrij zeker wel echt fysiek, sowieso de asian english.

met hoe deze game eruit ziet is de normale Switch versie te overwegen voor mij

Edit: zie net je edit pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:01:
[...]

Zag ik eerder, Switch 2 versie is helaas een game card key (zoals bijna elke 3rd party release)

Switch versie is vrij zeker wel echt fysiek, sowieso de asian english.

met hoe deze game eruit ziet is de normale Switch versie te overwegen voor mij

Edit: zie net je edit pas
Ja we zullen zien of het nodig is om de Switch 2 versie te kopen zeker.

Genoeg third parties die wel met upgrades werken en al dan niet hun volledige game op cart zetten. Als er geen upgrade is slaat Square-Enix hier toch de bal mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
JackAvery schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:04:
[...]

Ja we zullen zien of het nodig is om de Switch 2 versie te kopen zeker.

Genoeg third parties die wel met upgrades werken en al dan niet hun volledige game op cart zetten. Als er geen upgrade is slaat Square-Enix hier toch de bal mis.
Mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMaximus
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 05-08 12:10
JackAvery schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:59:

[Afbeelding]

De Switch 2 release in Japan is een game-key card release. Op eerste zicht is upgraden niet mogelijk, maar even wachten op meer info. Onduidelijk wat de verschillen zullen zijn.
Nog nooit gespeeld, de investering waard?

It's ya boy.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Compatibiliteit met Nintendo Switch-games lijst is vandaag bijgewerkt.

https://www.nintendo.com/...Switch-games-2786092.html

Ik zag eerder dat uit mijn collectie Alien: Isolation bepaalde compatibiliteitsproblemen heeft. STAR WARS Episode I: Racer heeft opstartproblemen.
Ik zie nu dat uit mijn collectie NieR: Automata The End of YoRHa Edition ook opstartproblemen heeft.
Verder is de lijst met problemen waar een oplossing voor gepland staat aardig uitgebreid (waren er eerst 2, nu 2 pagina's aan games), maar staan geen games tussen die ik zelf heb.

[ Voor 53% gewijzigd door L23 op 27-05-2025 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:39:

Ik zag eerder dat uit mijn collectie Alien: Isolation bepaalde compatibiliteitsproblemen heeft. STAR WARS Episode I: Racer heeft opstartproblemen.
Ik zie nu dat uit mijn collectie NieR: Automata The End of YoRHa Edition ook opstartproblemen heeft.
Verder is de lijst met problemen waar een oplossing voor gepland staat aardig uitgebreid (waren er eerst 2, nu 2 pagina's aan games), maar staan geen games tussen die ik zelf heb.
ook interessant: de donkerblauwe zone op de grafiek is zeer sterk gegroeid. Lijkt 65% van de games. Men heeft de beschrijving hiervan ook aangepast, het bevat games met problemen die op launch/kort na launch zouden opgelost worden.

Verder:
  • 130 games met opstartproblemen
  • 49 games die starten maar compatibiliteitsproblemen hebben (in onderzoek)
  • 49 games met fixes ingepland voor de zeer nabije toekomst
Dat is heel weinig gezien het hoge volume geteste games. Het is natuurlijk geen garantie dat de rest perfect gaat werken maar een goed teken.

Ook random: ik zie dat YouTube opstartproblemen heeft 😂

Benieuwd wat voor fixes men gaat doorvoeren!

[ Voor 24% gewijzigd door JackAvery op 27-05-2025 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:31
Heeft iemand toevallig ervaring met het merk Nacon voor accessoires? Ik wil nog een hoes bestellen, maar had gehoopt dat de serie die BigBen nu licenced heeft ook zou worden voortgezet voor de Switch 2. Helaas lijkt hier nog steeds niets voor bekend. Deze Nacon cases lijken er zo van de foto wel een beetje op. Of ik ga voorlopig nog even voor een grote sok :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:10

RayNbow

Kirika <3

Emmavdv schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:19:
Heeft iemand toevallig ervaring met het merk Nacon voor accessoires?
👇
JackAvery schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:00:
@xAnarchyBaS Nacon is het vroegere Bigben. Redelijk stevig spul voor Switch 1.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heeft iemand toevallig ervaring met het merk Nacon voor accessoires? Ik wil nog een hoes bestellen, maar had gehoopt dat de serie die BigBen nu licenced heeft ook zou worden voortgezet voor de Switch 2. Helaas lijkt hier nog steeds niets voor bekend. Deze Nacon cases lijken er zo van de foto wel een beetje op. Of ik ga voorlopig nog even voor een grote sok :)
Ik begrijp van @JackAvery dat Nacon het vroegere Bigben is. Verder zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:35
Vagax schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:50:
Filmpje van de all-in-one carrying case voor de Switch 2.

Ziet er enorm praktisch uit voor als je alles incl. de dock moet meenemen, maar 80 euro is wel erg veel.
Gelukkig zijn er al third party opties voor bijna de helft van de prijs.
80 euro is wel wat aan de hoge kant zeg.. dat gaat toch niet verkopen dan. Het ziet er wel mooi uit en dat het officieel van Nintendo is natuurlijk ook ook leuk. Maar denk dat die wel snel in prijs gaat dalen, voor 40 euro zou ik het wel aanschaffen.

[ Voor 8% gewijzigd door Stylze op 27-05-2025 18:45 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
(jarig!)
airwolf83 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:16:
[...]

Nope, je moet net geluk hebben dat je er 1 voor een leuke prijs ziet. Ik had er 1 die bood hem voor 30 euro aan... Met verzendkosten en kopersbescherming kwam ik op 35,45.

Zelfs uit frankrijk. Kosten 35 euro. Totaal ben je dan rond de 40 euro kwijt.
[Afbeelding]
Klopt, alleen is dat bij een 'Vinted Go' locatie die niet mij bij direct in de buurt zitten en een bezorgtijd hebben van 7 - 14 dagen xD Dat is een beetje het nadeel, kies ik voor een afhaallocatie bij mij in de buurt gaat de prijs alweer een stuk omhoog, en weet ik ook dat het geen ideale afhaallocaties zijn met automaten die vaak niet werken, etc.

Oh zeker, ik zit vaak zat op V&A, dus die hou ik ook dagelijks in de gaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 10:29
Voor een schamele €2,27 is de Switch 2 Upgrade van Fantasy Life i op 5 juni (dus op release!) te koop :)
https://www.fantasylife.jp/fli/en/topics/250527/

[ Voor 8% gewijzigd door Lynox op 27-05-2025 18:59 ]

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stylze schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:40:
[...]

80 euro is wel wat aan de hoge kant zeg.. dat gaat toch niet verkopen dan. Het ziet er wel mooi uit en dat het officieel van Nintendo is natuurlijk ook ook leuk. Maar denk dat die wel snel in prijs gaat dalen, voor 40 euro zou ik het wel aanschaffen.
het ziet er wellicht enorm praktisch uit voor als je alles incl. de dock moet meenemen, maar hoe vaak doen we dat dan vraag ik me af. Officieel van Nintendo vind ik wel een plus, maar inderdaad te duur en ik zou het vrijwel nooit gebruiken. Ik heb wel de Switch 2 etui besteld. Als ik dan toch die ene keer mijn Switch 2 meeneem naar mijn broer dan stop ik de controller, dock en adapter wel los in mijn rugzak. Wel hoop ik dat mijn vrienden en familie ook snel een Switch 2 in huis hebben, dat is wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
(jarig!)
Lynox schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:59:
Voor een schamele €2,27 is de Switch 2 Upgrade van Fantasy Life i op 5 juni (dus op release!) te koop :)
had stille hoop dat ie gratis zou zijn :P
Haal dan maar direct de Switch 2 versie haha
Was ook eigenlijk in de veronderstelling dat de game in europa als fysieke versie verkrijgbaar zou zijn, maar dat is helaas niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Maar de doelgroep is ook helemaal niet “gamers”. Met alleen maar gamers haal je niet de aantallen die de switch1 verkocht heeft.

Die aantallen haal je als het device mainstream wordt, ouders die het kopen omdat ze zelf wat met Nintendo hadden vroeger, ouders die het kopen omdat kids op school er ook een hebben, enz enz.

Edit: Naast de fans en wij natuurlijk, voordat er hier weer een paar gevoelig worden :+

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 27-05-2025 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:16:
[...]

Maar de doelgroep is ook helemaal niet “gamers”. Met alleen maar gamers haal je niet de aantallen die de switch1 verkocht heeft.

Die aantallen haal je als het device mainstream wordt, ouders die het kopen omdat ze zelf wat met Nintendo hadden vroeger, ouders die het kopen omdat kids op school er ook een hebben, enz enz.

Edit: Naast de fans en wij natuurlijk, voordat er hier weer een paar gevoelig worden :+
Wat zijn wij dan? Ik wil in ieder geval niet onder de noemer fan(boy) vallen en de Tweakers die alleen maar met specs bezig zijn vind ik ook behoorlijk kut :P Overigens is iedereen die wel eens een spelletje speelt op dat moment gewoon een gamer, verder ook niet interessant dat sommigen daar zich in moeten onderscheiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Benieuwd wat de resolutie-bump is. Ik zie duidelijk een verschil maar het blijft een beetje zacht ogen. Maar voor 3 euro kan je je geen buil vallen.

Afbeeldingslocatie: https://www.fantasylife.jp/fli/topics/250527/img/img_02_01.webp
Afbeeldingslocatie: https://www.fantasylife.jp/fli/topics/250527/img/img_02_02.webp
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gr9jMjvWMAAIfBS?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja zoals @RayNbow en @L23 al mooi zeggen, Nacon is het vroegere Big Ben. Als je hun Switch cases hebt weet je ongeveer wat je kan verwachten. Ik heb overigens de basis Nacon case al in de winkel zien hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_Rsv_n5dBOPeKRhbytAdRIklyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXX1FzSR5j5c9h9zmWXztFTK.jpg?f=fotoalbum_large
Vagax schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:13:
[...]

Ik zou het geen marketing 'probleem' noemen. Mensen die op launch een Switch 2 willen, zijn al bereikt. De marketing gaat vooral op de tweede helft van het jaar mikken denk ik. En inderdaad mond-op-mond reclame.

[ Voor 26% gewijzigd door JackAvery op 27-05-2025 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:31:
[...]

Wat zijn wij dan? Ik wil in ieder geval niet onder de noemer fan(boy) vallen en de Tweakers die alleen maar met specs bezig zijn vind ik ook behoorlijk kut :P
Wij als in wij hier in het topic.
Overigens is iedereen die wel eens een spelletje speelt op dat moment gewoon een gamer, verder ook niet interessant dat sommigen daar zich in moeten onderscheiden.
De definitie van een gamer is naar mijn inziens iemand die games speelt als hobby of passie. Niet iemand die op dat moment toevallig een spelletje speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 07:15
JackAvery schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:44:
[...]

Benieuwd wat de resolutie-bump is. Ik zie duidelijk een verschil maar het blijft een beetje zacht ogen. Maar voor 3 euro kan je je geen buil vallen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er beter uit maar inderdaad nog erg zacht.

Hopelijk betekent de ‘performance upgrade’ dat er consistent 60fps aangetikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Evernote het lijkt erop dat men 1080p met high settings 30 FPS haalt op een ROG Ally. Met low settings haalt men meer dan 60 fps.Het zal wat van de keuzes van Level 5 afhangen.

[ Voor 26% gewijzigd door JackAvery op 27-05-2025 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:04
Ik ken de game niet, maar kost 60 euro bij introductie, best prijzig of is dit wel een echt volwaardige game waar je uren zoet mee gaat zijn?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Overigens:

En men heeft ook een enorm dure Collector's Edition (€160) en een digitale 3-game pack aangekondigd.

Afbeeldingslocatie: https://cdn11.bigcommerce.com/s-uak4l72xa0/images/stencil/1280x1280/products/3135/16166/DQI_CE_Beautyshot_1080x1350_EN-UK__27121.1748330384.png?c=1

[ Voor 34% gewijzigd door JackAvery op 27-05-2025 20:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lynox
  • Laatst online: 16-09 10:29
Gynnad schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:08:
[...]

Ik ken de game niet, maar kost 60 euro bij introductie, best prijzig of is dit wel een echt volwaardige game waar je uren zoet mee gaat zijn?
Het is wel een volwaardige game. Je kan het een beetje zien als Animal Crossing meets Zelda meets RPG. Met het verhaal schijn je zo'n 30 uur bezig te zijn, maar als je alle andere dingen wilt doen kan het je er zo (ruim) meer dan 100 uur in kwijt. Persoonlijk vind ik het elke cent waard, maar ik vond het vorige deel op de 3DS ook fantastisch.

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 07:15
JackAvery schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:06:
@Evernote het lijkt erop dat men 1080p met high settings 30 FPS haalt op een ROG Ally. Met low settings haalt men meer dan 60 fps.Het zal wat van de keuzes van Level 5 afhangen.
Aangezien er op de site gesproken wordt over animaties die vloeiender zijn dan ooit te voren hoop ik op medium settings en dan rond de 60fps.

Normaal gaat mijn keuze niet uit naar Nintendo als 3rd party platform gezien de lagere prijs en flexibiliteit van een desktop én Steam Deck maar de Switch 2 brengt daar misschien verandering in.

AMD drivers zijn een drama i.c.m. een 7900 XTX en de Steam Deck loopt toch ook wel tegen technische limieten aan en blijft vaak een ‘tinker Deck’.

Nintendo mag alleen wel bepaalde eisen gaan stellen wat betreft informatie omtrent upgrades van games.

Rune Factory: Guardians of Azuma krijgt bijvoorbeeld een Switch 2 Edition en zij spreken over ‘hogere resoluties’ en meer ‘frames’.

Ik zou graag daadwerkelijke cijfers willen zien, wat is de resolutie die we kunnen verwachten en gaat het om 40fps, 60fps of in sommige gevallen ook meer?

De developers van Fast Fusion zijn er gelukkig wél transparant over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Evernote dat soort vragen zul je toch bij de ontwikkelaars zelf moeten stellen of gewoon even afwachten. De focus gaat niet bij elke uitgever liggen op de specifieke resoluties en FPS communiceren, zeker niet bij deze genres. Dat is niet anders op andere consoles.

Maar je begrijpt denk ik wel dat een Switch 2 net zoals zijn voorganger een tablet is die in handheld 10-15 watt gaat verbruiken, en dat je bij veel games nog steeds enige compromissen zult moeten verwachten. Wat je in ruil krijgt is gemak.

Shin'en is nu eenmaal een ontwikkelaar die focust op hun technische sterktes en dat in de verf wilt zetten. Hetzelfde geldt voor CD Project Red, waar de boodschap is "kijk eens hoe onze zware game toch op deze hardware werkt".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbfotoeu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Zal ze hier niet delen maar zoals verwacht zijn er al een aantal videos nu online van mensen die de Switch 2 uitpakken en van alles al laten zien.

Ook al is het allemaal maar karton en papier, ik hou het nog als een verrassing :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
L23 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:39:

Even kijken

Saviors of Sapphire Wings & Stranger of Sword City Revisited en Taiko no Tatsujin: Rhythm Festival met opstartproblemen (apart dat de andere 3 Taiko games wel werken)

Theoretisch valt Final Fantasy ook in die lijst onder, maar wij hebben alleen de Pixel Remaster fysiek, dus de eerste game werkt niet maar 2 tot en met 6 wel :?

Dust: An Elysian Tail, Neptunia x SENRAN KAGURA: Ninja Wars en Saints Row IV®: Re-Elected die compatibiliteitsproblemen hebben.

Monster Energy Supercross - The Official Videogame waarbij problemen opgelost worden met een update.

Ik had het eigenlijk erger verwacht, we hebben ruim 150 Switch games thuis waarvan 35 japanse/aziatische imports (ik had vooral daarmee problemen verwacht)

Wel een beetje verbaasd welke games issues hebben.
JackAvery schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:14:
[...]

Overigens:
[YouTube: Dragon Quest I & II HD-2D Remake Hands-On Preview - Classics Reimagined]

En men heeft ook een enorm dure Collector's Edition (€160) en een digitale 3-game pack aangekondigd.

[Afbeelding]
Ik ben er niet vies van om geld uit te geven aan een goede collectors edition.

Maar dit is te duur, zeker aangezien je niet eens echt fysieke goodies bij krijgt.

ik heb in het verleden betere edities voor andere games gehad die vaak minder dan de helft van dit bedrag hadden gekost

Ik hou het op de normale denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mizgala28 al die acryl figuurtjes zijn niet zo goedkoop en fysiek maar ik denk dat dat algemeen populairder is in Japan. Dus ja, ik zou het ook niet kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
Vagax schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:01:
Zal ze hier niet delen maar zoals verwacht zijn er al een aantal videos nu online van mensen die de Switch 2 uitpakken en van alles al laten zien.

Ook al is het allemaal maar karton en papier, ik hou het nog als een verrassing :p
ik had ook al wel unbox videos verwacht....nog niks tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
JackAvery schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:17:
@Mizgala28 al die acryl figuurtjes zijn niet zo goedkoop en fysiek maar ik denk dat dat algemeen populairder is in Japan. Dus ja, ik zou het ook niet kopen :p
Ieder z'n mening natuurlijk, ik weet dat Square Enix zichzelf rijkt rekent met die prijs, ik heb duurdere dingen in limited editions gezien die goedkoper waren dan deze (ook met acryl figuurtjes)

Dat betekent niet dat dit een slechte Collectors Edition is, ik heb ergere gezien (gewoon echt slecht, dit is niet slecht maar gewoon te duur).

Maar het maakt verder ook weinig uit, ik koop nog zelden collectors editions tegenwoordig (te duur, te weinig spullen die het waard zijn, maar vooral de ruimte die het inneemt)

In de PS Vita tijdperk was dat wel anders voor mij, maar daarmee was alles gewoon compacter mee (en daarnaast vaak maar 10 a 20 euro duurder dan een losse game)

Laatste CE die ik kocht was van Taiko no Tatsujin: Rhythm Festival (precies datgene die het niet doet op de Switch 2), je kreeg de bijbehorende drums erbij in de CE.

[ Voor 12% gewijzigd door Mizgala28 op 27-05-2025 22:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Staak de zoektochten op Vinted maar. Ik heb het zojuist leeggekocht.

Bij de switch gelijk Mario Kart natuurlijk.
Nu gekocht:

- Mario Party jamboree
- ring fit adventure met ring
- animal crossing New Horizon
- big brain academy
- Zelda breath of the wild
- Mario Bros wonders
- Mario striker Battle league Football

En van mijn zus krijg ik nog een Paw patrol en Peppa pig voor mijn dochter zodat die het ook kan gaan leren en oefenen. Op termijn eens zoeken of er ook educatieve spelletjes zijn voor die leeftijd.
Heel erg getwijfeld welke Zelda ik zou kopen als eerste.
De laatste was op de NES.
Zelda links Awakenings lijkt daar denk ik het meeste op. Maar open wereld spreekt mij ook wel aan.
Denk dat Links Awakenings er nog wel bij gaat komen op termijn.
Maar wil ook geen te grote backlog hebben. Dus eerst hiermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:55

Esumontere

Floep, banaan.

Vagax schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:01:

Ik kwam ze ook tegen inderdaad. Niet onverwacht gezien de pre-launch voorraden in de VS winkels. Hoe dan ook, niemand kan nog iets met het ding want hij lijkt een day-one patch te vereisen om te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis1812 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:49:
Nu gekocht:

- ring fit adventure met ring
Helemaal compleet? Ook met de band die je om je been doet? Ik begreep dat je geen Switch 1 hebt gehad? Koop je dan nog een setje Switch 1 Joy-cons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

L23 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:10:
[...]

Helemaal compleet? Ook met de band die je om je been doet? Ik begreep dat je geen Switch 1 hebt gehad? Koop je dan nog een setje Switch 1 Joy-cons?
Een ring erbij.
Ik weet eerlijk gezegd niet of die om je benen gaat of je er andere oefeningen mee doet.

Slimme van die Joycons. Die moeten natuurlijk in die ring en van de 2 past het natuurlijk niet..
Mijn vrouw wil die sport spellen graag spelen. De denkt al gamend af te gaan vallen..
Maar dan zal ik inderdaad een oud setje nog van Vinted moeten plukken voor ze er iets mee kan.
En mogelijk nog een band als die ring niet genoeg is.

(Je leest het al, ik heb mij niet verdiept. Ik zag compleet staan bij de advertentie en dacht. Oh top)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ring Fit komt met 1 (plastic?) ring (vandaar de naam) en 1 band voor om je been. In beide stop je een joy-con, en idd dat past alleen met de originele van de Switch 1. Daarom stond 'ie geloof ik ook als 'niet compatibel', maar dat zou 'ie dus wel moeten zijn als je Switch 1 Joy-con hebt.

Afbeeldingslocatie: https://www.goonintendoswitch.nl/images/thumbnails/550/550/detailed/35/RingFit.jpg

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
Esumontere schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:02:
[...]

Ik kwam ze ook tegen inderdaad. Niet onverwacht gezien de pre-launch voorraden in de VS winkels. Hoe dan ook, niemand kan nog iets met het ding want hij lijkt een day-one patch te vereisen om te functioneren.
ben wel benieuwd..... :*)

EDIT : Gezien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Laatst online: 14:15
Heb ik nou mensen aangestoken met het aankopen van nog wat Switch 1 spellen om ook op de Switch 2 te spelen?

Kan natuurlijk ook puur toeval zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

CyBeR schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:17:
Ring Fit komt met 1 (plastic?) ring (vandaar de naam) en 1 band voor om je been. In beide stop je een joy-con, en idd dat past alleen met de originele van de Switch 1. Daarom stond 'ie geloof ik ook als 'niet compatibel', maar dat zou 'ie dus wel moeten zijn als je Switch 1 Joy-con hebt.

[Afbeelding]
Ik heb gelijk een berichtje gestuurd om te controleren.

Die Joycons koop ik na volgende week wel. dan verwacht ik prijsdalingen daarin.
Sir_Lion schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:21:
Heb ik nou mensen aangestoken met het aankopen van nog wat Switch 1 spellen om ook op de Switch 2 te spelen?

Kan natuurlijk ook puur toeval zijn :+
Ik had al als plan om ongeveer een week voor launch e.e.a op Vinted te kopen. Al met al duurt dat meestal een week. En wil wel iets meer dan alleen animal crossing.
Of ik er upgrades voor koop zie ik nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennis1812 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:15:
[...]

Een ring erbij.
Ik weet eerlijk gezegd niet of die om je benen gaat of je er andere oefeningen mee doet.

Slimme van die Joycons. Die moeten natuurlijk in die ring en van de 2 past het natuurlijk niet..
Mijn vrouw wil die sport spellen graag spelen. De denkt al gamend af te gaan vallen..
Maar dan zal ik inderdaad een oud setje nog van Vinted moeten plukken voor ze er iets mee kan.
En mogelijk nog een band als die ring niet genoeg is.

(Je leest het al, ik heb mij niet verdiept. Ik zag compleet staan bij de advertentie en dacht. Oh top)
Het zal wel compleet zijn dan. Je hebt ten alle tijden een Joy-con in de Ring en een Joy-con in een band die je om je bovenbeen doet. Ik vind Ring Fit Adventure erg goed en leuk uitgewerkt. Kan je zeker doelen mee bereiken, maar uiteindelijk draait het net als bij andere activiteiten dat je het consequent blijft doen. Ik heb twee paar vrienden die ook Ring Fit Adventure hebben aangeschaft, maar het helaas niet hebben doorgezet. Wel valt me daarbij op dat ze beiden te enthousiast beginnen, vervolgens teveel spierpijn hebben en afhaken. Mijn advies is dus laagdrempelig beginnen en consequent bijvoorbeeld 2 keer in de week doen. Maak het zo leuk mogelijk zodat je het langere tijd kan volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zie dat op ali die Joycons voor 25 euro al gaan. Dat valt me nog best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis1812 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:29:
Zie dat op ali die Joycons voor 25 euro al gaan. Dat valt me nog best mee.
Ik heb geen ervaring met third party Joy-cons. Mogelijk werken die niet met Ring Fit Adventure. Dat zou je even moeten uitzoeken.

https://www.reddit.com/r/...y_con_that_works_in_this/

https://gamefaqs.gamespot...-nintendo-switch/80437944

[ Voor 22% gewijzigd door L23 op 27-05-2025 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

L23 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:31:
[...]

Ik heb geen ervaring met third party Joy-cons. Mogelijk werken die niet met Ring Fit Adventure. Dat zou je even moeten uitzoeken.

https://www.reddit.com/r/...y_con_that_works_in_this/

https://gamefaqs.gamespot...-nintendo-switch/80437944
Nee dus.
Ik zet er mijn bol cadeaubonnen wel voor in.
Dubbel roze wordt mijn dochter ook nog blij.

Wellicht ook handig om met meer mensen Mario Kart te spelen.
Als dat allemaal werkt natuurlijk.
Ga het meemaken.

Inmiddels reactie dat de beenband er gewoon bijzit. Dus ze kan aan de bak.
Met kerst ofzo krijgt ze wel just Dance of een ander soort sportspel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis1812 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:38:
[...]

Nee dus.
Ik zet er mijn bol cadeaubonnen wel voor in.
Dubbel roze wordt mijn dochter ook nog blij.

Wellicht ook handig om met meer mensen Mario Kart te spelen.
Als dat allemaal werkt natuurlijk.
Ga het meemaken.

Inmiddels reactie dat de beenband er gewoon bijzit. Dus ze kan aan de bak.
Met kerst ofzo krijgt ze wel just Dance of een ander soort sportspel nog.
Werken ook met Mario Kart World :D

Oh ja, ook nog iets kopen om je Joy-cons op te kunnen laden. Zie je hier onder aan de lijst staan:

Mogelijk is daar wel een Ali Express alternatief voor.
Pagina: 1 ... 61 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4