Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:57

S2S

flugelisoke schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:04:
[...]

DROP THE PRI...

Oh... 14.99, meteen even besteld alvast! :)
Ik ook ! Fast RMX was ook een launch game voor mij in 2017!

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:28

RayNbow

Kirika <3

*O*

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Interessant nieuwtje uit Australië: de nieuwe Pro Controller heeft een batterij van 1070 mAh. De geschatte totale laadtijd is 3.5 uur, en speeltijd blijft 40 uur. Ter vergelijking: de Switch 1 Pro Controller heeft een batterij van 1300 mAh, waarbij het 6 uur duurt om deze op te laden voor dezelfde speeltijd. De nieuwe controller weegt ook 11 gram minder ;)

Minder interessant nieuwtje uit Japan; het Switch 2 dock is niet compatibel met Switch 1 modellen. Spijtig, maar dit zal aan de breedte liggen van het dock. Benieuwd wat er gebeurt als je een Switch 1 zonder controllers probeert te docken.
waarschijnlijk kan dit niet, de "docking key" zal anders zijn

Interessant nieuwtje: installatiegroottes van Switch 2 games:
  • Split Fiction – 73.0GB
  • HITMAN World Of Assassination – 61.5GB (no info)
  • Street Fighter 6 – 48.8GB
  • Yakuza 0 – 47.0GB
  • Fortnite – 29.2GB
  • The Legend Of Zelda BOTW – 24.1GB
  • Mario Kart World – 23.4GB
  • Sonic X Shadow Generations – 23.4GB
  • The Legend Of Zelda TOTK – 19.9GB
  • Rune Factory Guardians of Azuma – 18.5GB
  • RAIDOU Remastered – 17.0GB
  • Super Mario Party Jamboree – 13.0GB
  • Kunitsu-Gami Path Of The Goddess – 11.7GB
  • Kirby And The Forgotten Land – 11.4GB
  • Bravely Default HD – 11.0GB
  • Suikoden I & II HD – 10.7GB
  • Donkey Kong Bananza – 10.0GB
  • STORY OF SEASONS Grand Bazaar – 7.8GB
  • Shine Post Be Your Idol! – 7.4GB
  • Puyo Puyo Tetris 2 – 3.9GB
  • Fast Fusion – 3.9GB
  • Nintendo Switch 2 Welcome Tour – 2.0GB
  • DELTARUNE – 650MB
Hitman en Split Fiction zijn pittig met gelijkaardige groottes als op PC. Spijtig genoeg zijn de meeste fysieke third-party games ook game-key cards. Dat zal toch met de prijs van de cartridges te maken hebben.

En tenslotte: Sonic X Shadow Generations was al aangekondigd, maar is blijkbaar beschikbaar op de lanceerdag. Er komt geen upgrade voor de Switch 1 versie. Save data kan wel naar de Switch 2 versie gemigreerd worden.

[ Voor 46% gewijzigd door JackAvery op 24-04-2025 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:22
Benieuwd wat er gebeurt als je een Switch 1 zonder controllers probeert te docken.
waarschijnlijk kan dit niet, de "docking key" zal anders zijn.
Niks wat een verloop kabeltje niet kan oplossen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wat is voor jullie nou precies de reden om die GC controller te willen kopen? Is dat puur nostalgie of biedt het ook andere voordelen?

Ik wil namelijk graag The Wind Waker gaan spelen en vraag me af of die GC meerwaarde zou bieden voor mij?

P.S. Het heeft voor mij in elk geval niet echt nostalgische waarde omdat ik nooit een GC heb gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

joblamie schreef op donderdag 24 april 2025 @ 23:16:
Wat is voor jullie nou precies de reden om die GC controller te willen kopen? Is dat puur nostalgie of biedt het ook andere voordelen?

Ik wil namelijk graag The Wind Waker gaan spelen en vraag me af of die GC meerwaarde zou bieden voor mij?

P.S. Het heeft voor mij in elk geval niet echt nostalgische waarde omdat ik nooit een GC heb gehad.
Voor mij 100% nostalgie. Andere zweren bij die controller voor Smash Bros. Maar ik heb nog nooit een Smash Bros. game gespeeld :o

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:57

In het promotiefilmpje van Nintendo UK van de controller en service staat er boven dat de controller alleen bruikbaar is voor die GameCube spellen. Nu had ik in berichtgeving van derden ook al gezien dat dit werd ontkracht, maar geen idee hoe betrouwbaar dat is. Als je de controller dus ook nog voor andere dingen wilt gebruiken zou ik even achter m'n oren krabben.
Dat gezegd hebbende, ik vond het origineel erg plezierig in de hand liggen en heb deze vele uren gebruikt voor o.a. Mario Kart op de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emmavdv schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 06:57:
[...]

In het promotiefilmpje van Nintendo UK van de controller en service staat er boven dat de controller alleen bruikbaar is voor die GameCube spellen. Nu had ik in berichtgeving van derden ook al gezien dat dit werd ontkracht, maar geen idee hoe betrouwbaar dat is. Als je de controller dus ook nog voor andere dingen wilt gebruiken zou ik even achter m'n oren krabben.
Dat gezegd hebbende, ik vond het origineel erg plezierig in de hand liggen en heb deze vele uren gebruikt voor o.a. Mario Kart op de Wii.
Dat stond kennelijk bij elke NSO controller aangegeven. Nintendo heeft zelf ook al toegegeven dat ook de Gamecube controller voor alle games te gebruiken is, maar mogelijk beperkingen heeft. Je kan bijvoorbeeld de joysticks niet indrukken, maar er zijn weinig games die daar gebruik van maken.

Voor mij ook nostalgie dat ik er een aanschaf. Nog even kijken of ik het net als de SNES controller veel ga gebruiken naast de NSO Gamecube app. Hoop er ig ooit Mario Kart: Double Dash!! mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik bestel deze voorlopig niet omdat ik nog originele GameCube controllers heb liggen die ik bedraad kan gebruiken. Maar het is gewoon een controller die met alle Switch 2 games werkt zolang het spel geen andere knoppen gebruikt die niet op de controller staan. Als je toch al GameCube game gaat spelen kan dat dus interessant zijn, ook omdat deze draadloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:58
Ik heb de GC controller besteld, omdat mijn Wavebird geen Rumble heeft en batterijen nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Snap niet waarom ze extra preorder bonuses voor de fysieke versie hebben wanneer de fysieke versie toch alleen een game key card is.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetroidPrime schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:57:
[...]

Snap niet waarom ze extra preorder bonuses voor de fysieke versie hebben wanneer de fysieke versie toch alleen een game key card is.
Ik vond de trailer wel grappig, maar pre-order bonussen heb ik sowieso niks mee. Het zorgt er bij mij eerder voor dat ik een game niet haal dan wel.
Denk dat het verder niet zou moeten uitmaken dat het om een Game-Key Card gaat, het is een product dat ze met een pre-order bonus sneller hopen te verkopen. In het algemeen lijkt die tactiek prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:10
xAnarchyBaS schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:42:
Ik had het mis.

Deze games hebben een gratis upgrade(zonder NSO+exp.):
  • Arms
  • Big Brain Academy: Brain vs Brain
  • Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics
  • Game Builder Garage
  • Pokemon Scarlet
  • Pokemon Violet
  • The Legend of Zelda: Link’s Awakening
  • The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
  • New Super Mario Bros. U Deluxe
  • Super Mario 3D World + Bowser’s Fury
  • Super Mario Odyssey
Ik was in de war gebracht door deze post: Mog in "Het Nintendo Switch 2 topic"
Ik dacht dat al deze titels een gratis upgrade zouden krijgen, maar deze misten juist allemaal.
Hoop dat Splatoon 3 ook in dit rijtje komt te staan. Ben wel benieuwd wat naast gamechat en performance, of de resolutie hoger is (of is dat specifiek voor de switch 2 editions?).

Aside from the Nintendo Switch 2 Edition games, some Switch 1 games, including Super Mario Odyssey, will get improvements with free updates, Nintendo confirmed. bron: https://www.gamereactor.e...er-mario-odyssey-1523813/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rudyman85 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:01:
[...]
Hoop dat Splatoon 3 ook in dit rijtje komt te staan. Ben wel benieuwd wat naast gamechat en performance, of de resolutie hoger is (of is dat specifiek voor de switch 2 editions?).

Aside from the Nintendo Switch 2 Edition games, some Switch 1 games, including Super Mario Odyssey, will get improvements with free updates, Nintendo confirmed. bron: https://www.gamereactor.e...er-mario-odyssey-1523813/
Free updates to improve playability on Nintendo Switch 2 will be released for selected Nintendo Switch games.

By connecting your Nintendo Switch 2 to the internet, you can download free updates to improve resolutions, frame rates or add support for features such as GameShare in selected games. Contents of free updates differ depending on the game.
https://www.nintendo.com/...game-updates-2786093.html

Er zullen in de toekomst vast nog wel meer games bij komen, zowel betaald en gratis. Ik mis bijvoorbeeld Super Mario Bros. Wonder nog etc. Wellicht Splatoon 3 ook. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat Nintendo met een Splatoon 4 komt voor de Switch 2 ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interesssant voor de fysieke verzamelaars nu toch een aantal third parties kiezen voor game key cards: Marvelous brengt al hun retail releases op een gewone cartridge uit.

We've seen some confusion about our upcoming #NintendoSwitch2 releases. Our physical editions for Rune Factory, STORY OF SEASONS, and Daemon X Machina in the West will feature the full game on the cartridge. Hope that helps clear things up. 👍

Marvelous USA (@marveloususa.bsky.social) 24 april 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:57

S2S

JackAvery schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:12:
Interessant nieuwtje uit Australië: de nieuwe Pro Controller heeft een batterij van 1070 mAh. De geschatte totale laadtijd is 3.5 uur, en speeltijd blijft 40 uur. Ter vergelijking: de Switch 1 Pro Controller heeft een batterij van 1300 mAh, waarbij het 6 uur duurt om deze op te laden voor dezelfde speeltijd. De nieuwe controller weegt ook 11 gram minder ;)

Minder interessant nieuwtje uit Japan; het Switch 2 dock is niet compatibel met Switch 1 modellen. Spijtig, maar dit zal aan de breedte liggen van het dock. Benieuwd wat er gebeurt als je een Switch 1 zonder controllers probeert te docken.
waarschijnlijk kan dit niet, de "docking key" zal anders zijn

Interessant nieuwtje: installatiegroottes van Switch 2 games:

[...]

Hitman en Split Fiction zijn pittig met gelijkaardige groottes als op PC. Spijtig genoeg zijn de meeste fysieke third-party games ook game-key cards. Dat zal toch met de prijs van de cartridges te maken hebben.

En tenslotte: Sonic X Shadow Generations was al aangekondigd, maar is blijkbaar beschikbaar op de lanceerdag. Er komt geen upgrade voor de Switch 1 versie. Save data kan wel naar de Switch 2 versie gemigreerd worden.
Ik ben blij dat hier een micro sd express 256 klaar ligt , als ik dit zo zie.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:39
foutje

[ Voor 95% gewijzigd door jori040 op 25-04-2025 15:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De prijs voor de Civilization VII Switch 2 upgrade is ook bekend: €9.99. Wat verandert er?
  • Supports Joy-Con 2 controller mouse support. Players can play with the Joy-Con 2 controller as a mouse to have a PC-like experience on their Switch 2.
  • Increased graphical fidelity. Compared to the Switch, Civilization VII on Switch 2 offers higher graphic fidelity.
  • Supports larger map sizes. Players on Switch 2 have larger map sizes offering Standard maps sizes not available on the Switch version.
  • Supports more players in multiplayer compared to Switch 1. Players on Switch 2 can play with 5 players in the Antiquity age and Exploration Age and up to 8 players supported in the Modern Age at launch.
  • Increased performance. Players will experience increased framerate performance compared to the Switch version.
  • Supports GameChat functionality. Players can take advantage of the new GameChat** feature on the Switch 2 while playing multiplayer with friends.
De port wordt ontwikkeld door Behaviour Interactive. Save files zijn compatibel. En als je helemaal geen tien euro wilt betalen, kan je de Switch 1 versie ook gewoon spelen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27
Zo, in afwachting van m'n bestelde Switch 2 + MKW bundel heb ik alvast twee Switch (1) games besteld die in ieder geval wel de moeite waard moeten zijn om op m'n Switch 2 te spelen. Voor de duidelijkheid, ik heb dus geen Switch (1) en m'n vorige console was een Wii-U. :D

De games die ik (tweedehands) besteld heb zijn: Mario Odyssey, en Zelda: Tears of the Kingdom. Naast Mario Kart World heb ik dan wel even genoeg om te spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Atlus heeft de specs (Japanse website) voor RAIDOU Remastered publiek gemaakt. Toch een paar aparte keuzes hier:

Nintendo Switch versie: 720p handheld, 1080p docked. Framerate "tussen 30 en 60 fps." Fysieke release is gewoon een ding.
Nintendo Switch 2 versie: 1080p handheld en docked, beide 60 FPS. Switch 2 release is een game-key card.
Save games zijn niet compatibel en er komt geen upgrade pass. De game kost tien euro meer.

Voor Playstation kan het blijkbaar wel, met een gratis upgrade en cross-saves tussen de twee platformen - al draait de PS4 versie net zoals de Switch ergens tussen 30 en 60 FPS. Mogelijk ligt het verschil hier aan de methode waarmee men backwards compatiblity doet functioneren.

Verder lijkt het een leuke remaster voor 40~50 euro. Maar dat maakt het toch weer wat ingewikkelder om te kiezen welke versie je koopt. Afhankelijk van het verschil wanneer het spel in Switch 1 mode draait, is het misschien interessanter om de Switch 1 versie op te pikken.

Edit: Ook nieuws over de Switch 2 release van Suikoden I & II HD remaster: Docked 1440p, handheld 1080p - altijd op 60 fps. Je kan je save game overzetten naar de Switch 2 editie maar ze zijn niet cross-compatible. Er is geen update voor de Switch 1 versie. De Switch 2 versie neemt 12GB in, op Switch 1 is het spel 7.5GB groot.

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 26-04-2025 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:26
Haay schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:27:
Zo, in afwachting van m'n bestelde Switch 2 + MKW bundel heb ik alvast twee Switch (1) games besteld die in ieder geval wel de moeite waard moeten zijn om op m'n Switch 2 te spelen. Voor de duidelijkheid, ik heb dus geen Switch (1) en m'n vorige console was een Wii-U. :D

De games die ik (tweedehands) besteld heb zijn: Mario Odyssey, en Zelda: Tears of the Kingdom. Naast Mario Kart World heb ik dan wel even genoeg om te spelen!
Awesome, veel plezier ermee alvast!
Mocht je van plan zijn op breath of the wild ook een keer te spelen, zou ik wel aanraden om daarmee te beginnen en TOTK daarna te spelen. TOTK is een fantastische game en je hoeft zeker niet BOTW eerst te spelen, maar als je ze beide gaat spelen zou ik wel met de eerste beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

JackAvery schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:05:
De prijs voor de Civilization VII Switch 2 upgrade is ook bekend: €9.99. Wat verandert er?

[...]

De port wordt ontwikkeld door Behaviour Interactive. Save files zijn compatibel. En als je helemaal geen tien euro wilt betalen, kan je de Switch 1 versie ook gewoon spelen :)
Verwacht je dat deze ook nog als fysieke game te pre-orderen is binnenkort? Of enkel via de nintendo store? Kan hem nergens vinden nog.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@spartacusNLD geen idee. De Switch 1 versie kan je wel fysiek kopen. In de Amerikaanse eShop staat de upgrade al voor van Switch 1 naar 2 up te graden, maar geen "Switch 2 editie."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:06
JackAvery schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 08:22:
Atlus heeft de specs (Japanse website) voor RAIDOU Remastered publiek gemaakt. Toch een paar aparte keuzes hier:

Nintendo Switch versie: 720p handheld, 1080p docked. Framerate "tussen 30 en 60 fps." Fysieke release is gewoon een ding.
Nintendo Switch 2 versie: 1080p handheld en docked, beide 60 FPS. Switch 2 release is een game-key card.
Save games zijn niet compatibel en er komt geen upgrade pass. De game kost tien euro meer.
Stel dat ik geinteresseerd was in dat spel, was het nu al een no-go geworden. Ik weiger een spel te kopen op basis van de game-key card functie. En dan niet de Switch 1 versie compatible maken met Switch 2 dmv een gratis update is echt een bizarre keuze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Hades 2 ziet er goed uit! 8)

[ Voor 41% gewijzigd door spartacusNLD op 26-04-2025 16:52 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:18
Sir_Lion schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 12:34:
[...]

Stel dat ik geinteresseerd was in dat spel, was het nu al een no-go geworden. Ik weiger een spel te kopen op basis van de game-key card functie. En dan niet de Switch 1 versie compatible maken met Switch 2 dmv een gratis update is echt een bizarre keuze.
Goed om te weten. Dank voor het delen van gezeur 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:58
Ik wil heel graag games over X jaar nog kunnen spelen. Daarom wil ik games graag fysiek hebben.

Helaas heb je soms niet een keuze tot kopen van fysiek, omdat de developer een andere manier gebruikt om te leveren. Ga ik dan de game niet kopen? Nee.

Ik heb al jaren geen Street Fighter gespeeld. Wil die graag voor Switch 2, maar is enkel op game-key card beschikbaar. Ik heb nog niet gekeken, maar misschien is die ook via de store verkrijgbaar als digitial. Dan heb ik liever het doosje in de kast staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RollieBollie schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:19:
Ik heb al jaren geen Street Fighter gespeeld. Wil die graag voor Switch 2, maar is enkel op game-key card beschikbaar. Ik heb nog niet gekeken, maar misschien is die ook via de store verkrijgbaar als digitial. Dan heb ik liever het doosje in de kast staan.
Wat is nu je conclusie? Toch maar een doosje in de kast met een Game-Key card of koop je het digitaal?

De Game-Key card vind ik in ieder geval een betere oplossing dan een download code in een fysiek doosje. Je kan de game makkelijk(er) uitlenen en eventueel ook nog weer verkopen. Zelf verkoop ik games nauwelijks, de keren dat ik dat wel doe heb ik er achteraf vaak spijt van :P

Ik zag de bui al een tijdje hangen. Mijn verwachting is dat de Switch 1 de laatste console is waar het nog echt de moeite waard is om een fysieke collectie op te bouwen. Ik denk dat ik bij de Switch 2 enkel/voornamelijk Nintendo's eigen first party games fysiek ga kopen en de rest digitaal. Als het steeds meer de digitale kant op gaat dan zal ik wel minder snel een game kopen en wachten op mooie aanbiedingen. Ik weet niet of ik zin heb om games te blijven kopen via Limited Run Games en Super Rare Games, al heb ik laatst nog wel Planet of Lana besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

RollieBollie schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:19:
Ik wil heel graag games over X jaar nog kunnen spelen. Daarom wil ik games graag fysiek hebben.
Je bent op de hoogte dat er ook een levensduur zit aan de roms in een Switch card?
spoiler:
Levensduur van 20 jaar op een temperatuur van 85 graden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
L23 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:31:
[...]

Wat is nu je conclusie? Toch maar een doosje in de kast met een Game-Key card of koop je het digitaal?

De Game-Key card vind ik in ieder geval een betere oplossing dan een download code in een fysiek doosje. Je kan de game makkelijk(er) uitlenen en eventueel ook nog weer verkopen. Zelf verkoop ik games nauwelijks, de keren dat ik dat wel doe heb ik er achteraf vaak spijt van :P

Ik zag de bui al een tijdje hangen. Mijn verwachting is dat de Switch 1 de laatste console is waar het nog echt de moeite waard is om een fysieke collectie op te bouwen. Ik denk dat ik bij de Switch 2 enkel/voornamelijk Nintendo's eigen first party games fysiek ga kopen en de rest digitaal. Als het steeds meer de digitale kant op gaat dan zal ik wel minder snel een game kopen en wachten op mooie aanbiedingen. Ik weet niet of ik zin heb om games te blijven kopen via Limited Run Games en Super Rare Games, al heb ik laatst nog wel Planet of Lana besteld.
Hoewel het inderdaad ietswat voorspelbaar is, ben ik toch teleurgesteld in het aantal Game Key Cards. Dit kan natuurlijk wel nog verbeteren naarmate verkrijgbaarheid en betaalbaarheid van Switch 2 cartridges verandert, maar de vraag is of publishers dat gaan doen indien ze zien dat mensen het toch wel kopen. Fysieke verkopen zijn nog steeds vrij belangrijk - ze vertegenwoordigen misschien minder omzet van de publishers maar je ziet wel dat mensen toch nog vaak een game in de 'winkel' kopen. Als blijkt dat het veel mensen niet kan schelen dat ze een lege cartridge kopen... waarom zou je dan nog in een dure 32GB+ cartridge investeren als uitgever.

Ik ben er nog niet uit wat ik zelf ga doen. Een game-key card is slechts een stapje beter dan een digitale licentie. Maar tegelijkertijd zorgt de aanwezigheid in de retail wel nog steeds voor concurrentie - en dus mogelijk lagere prijzen. Even de kat uit de boom kijken misschien. Misschien koop ik deze keer gewoon wat minder games, of blijk ik de Switch 1 bibliotheek aanvullen. Ook een kans dat ik de games die wel fysiek beschikbaar zijn, voorrang geef.

Het betekent tegelijkertijd dat het moeilijker wordt om deze generatie zonder of met een kleinere microSD kaart voldoende opslag te hebben - of dat je meer aan opslag management moet gaan doen. Ook het downloaden zelf is iets wat sommigen met slechtere internetconnecties graag vermijden. Nederland en België doen het vrij goed hiermee, maar er zijn bvb. genoeg buitengebieden in Duitsland met zeer matige ADSL verbindingen.

Nu dit allemaal terzijde vind ik het eigenlijk kwalijker wanneer uitgevers geen upgradepad bieden van Switch 1 naar Switch 2 versies van hetzelfde spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 22:11:
[...]

Hoewel het inderdaad ietswat voorspelbaar is, ben ik toch teleurgesteld in het aantal Game Key Cards. Dit kan natuurlijk wel nog verbeteren naarmate verkrijgbaarheid en betaalbaarheid van Switch 2 cartridges verandert, maar de vraag is of publishers dat gaan doen indien ze zien dat mensen het toch wel kopen. Fysieke verkopen zijn nog steeds vrij belangrijk - ze vertegenwoordigen misschien minder omzet van de publishers maar je ziet wel dat mensen toch nog vaak een game in de 'winkel' kopen. Als blijkt dat het veel mensen niet kan schelen dat ze een lege cartridge kopen... waarom zou je dan nog in een dure 32GB+ cartridge investeren als uitgever.

Ik ben er nog niet uit wat ik zelf ga doen. Een game-key card is slechts een stapje beter dan een digitale licentie. Maar tegelijkertijd zorgt de aanwezigheid in de retail wel nog steeds voor concurrentie - en dus mogelijk lagere prijzen. Even de kat uit de boom kijken misschien. Misschien koop ik deze keer gewoon wat minder games, of blijk ik de Switch 1 bibliotheek aanvullen. Ook een kans dat ik de games die wel fysiek beschikbaar zijn, voorrang geef.

Het betekent tegelijkertijd dat het moeilijker wordt om deze generatie zonder of met een kleinere microSD kaart voldoende opslag te hebben - of dat je meer aan opslag management moet gaan doen. Ook het downloaden zelf is iets wat sommigen met slechtere internetconnecties graag vermijden. Nederland en België doen het vrij goed hiermee, maar er zijn bvb. genoeg buitengebieden in Duitsland met zeer matige ADSL verbindingen.

Nu dit allemaal terzijde vind ik het eigenlijk kwalijker wanneer uitgevers geen upgradepad bieden van Switch 1 naar Switch 2 versies van hetzelfde spel.
Ja klopt hoor. Het is een voorspelbare trend, maar het is wel de vraag wat de Game-Key Cards en het gerucht dat er enkel Switch 2 cartridges zijn van 8 of 64GB vanuit Nintendo voor invloed heeft op de verschuiving van fysiek naar digitaal. Game-Key Cards vind ik qua concept in ieder geval een uitstekend idee ten opzichte van de download code in een doosje. Download codes in de winkel/webshop zouden wat mij betreft alleen een stuk karton mogen zijn of ter plekke geprint/gemaild mogen worden. Bij de Game-Key Cards gaat het nog om een soort fysiek product waarbij het doosje zijn nut behoud gezien de Game-Key Card niet eenmalig toegang geeft tot de game. Echter als het zo is dat de beperkte keuze uit cartridges (8 of 64 GB) de ontwikkelaars/uitgevers doet overwegen om voor Game-Key Cards te kiezen dan is dat inderdaad erg jammer. Waarschijnlijk kopen mensen het toch wel...

De keuze voor fysiek was voor mij niet perse de concurrentie en de lagere prijzen. Al heb ik daar zeker goed gebruik van gemaakt tijdens aanbiedingen. Het leuke aan fysiek vind ik dat alles op de cartridge staat en als ik de game in de Switch stop gelijk kan gamen. Dat valt met de Game-Key Cards volledig weg. Het lijkt me maar een raar idee dat de interne opslag van de Switch 2 vol staat met games die je alleen kan opstarten als je de juiste verificatie sleutel bij je hebt. Dan kies ik liever voor gemak en koop ik de game wel digitaal. Misschien doen de verschil in prijzen mij anders beslissen, maar ik verwacht ook minder games voor de Switch 2 te kopen. Ik blijf op een laag pitje sowieso nog mijn Switch 1 bibliotheek aanvullen, maar dat kan ook tweedehands zijn.

Als ik spellen zoals Split Fiction wil gaan kopen dan ontkom je op een gegeven moment niet aan externe opslag inderdaad. Die Oblivion Remaster, waar hopelijk ook snel een Switch 2 versie van komt, neemt ook een hele boel ruimte in. Het wordt nog wat :P Jammer dat er zo weinig aan optimalisatie wordt gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
L23 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 23:13:
[...]

Ja klopt hoor. Het is een voorspelbare trend, maar het is wel de vraag wat de Game-Key Cards en het gerucht dat er enkel Switch 2 cartridges zijn van 8 of 64GB vanuit Nintendo voor invloed heeft op de verschuiving van fysiek naar digitaal. Game-Key Cards vind ik qua concept in ieder geval een uitstekend idee ten opzichte van de download code in een doosje. Download codes in de winkel/webshop zouden wat mij betreft alleen een stuk karton mogen zijn of ter plekke geprint/gemaild mogen worden. Bij de Game-Key Cards gaat het nog om een soort fysiek product waarbij het doosje zijn nut behoud gezien de Game-Key Card niet eenmalig toegang geeft tot de game. Echter als het zo is dat de beperkte keuze uit cartridges (8 of 64 GB) de ontwikkelaars/uitgevers doet overwegen om voor Game-Key Cards te kiezen dan is dat inderdaad erg jammer. Waarschijnlijk kopen mensen het toch wel...

De keuze voor fysiek was voor mij niet perse de concurrentie en de lagere prijzen. Al heb ik daar zeker goed gebruik van gemaakt tijdens aanbiedingen. Het leuke aan fysiek vind ik dat alles op de cartridge staat en als ik de game in de Switch stop gelijk kan gamen. Dat valt met de Game-Key Cards volledig weg. Het lijkt me maar een raar idee dat de interne opslag van de Switch 2 vol staat met games die je alleen kan opstarten als je de juiste verificatie sleutel bij je hebt. Dan kies ik liever voor gemak en koop ik de game wel digitaal. Misschien doen de verschil in prijzen mij anders beslissen, maar ik verwacht ook minder games voor de Switch 2 te kopen. Ik blijf op een laag pitje sowieso nog mijn Switch 1 bibliotheek aanvullen, maar dat kan ook tweedehands zijn.

Als ik spellen zoals Split Fiction wil gaan kopen dan ontkom je op een gegeven moment niet aan externe opslag inderdaad. Die Oblivion Remaster, waar hopelijk ook snel een Switch 2 versie van komt, neemt ook een hele boel ruimte in. Het wordt nog wat :P Jammer dat er zo weinig aan optimalisatie wordt gedaan.
Zo'n game key card klinkt voor mij vooral als extra ballast. Het enige voordeel dat je er van hebt is dat je het nog door kunt verkopen, kunt uitlenen en dat de verkoop geschied op een iets vrijere markt. Doosjes staan misschien leuk om sommige kasten, maar ik heb genoeg andere zooi.
Wat dat betreft ben ik benieuwd naar hoe de virtual game cards straks daadwerkelijk gaan werken. Als het uitlenen soepel verloopt (en tweedehands verkoop zou al helemaal leuk zijn, al verwacht ik dat niet), dan zie ik mezelf nog wel overstappen op volledig digitaal.
Ook ben ik benieuwd of er een alternatief gaat komen voor de game vouchers (2 Nintendo games voor 99€). Er is namelijk al aangegeven dat de vouchers niet gelden voor Switch 2 games. Gouden munten zijn ook verdwenen, dus ik kan me zo voorstellen dat vanuit prijsperspectief het onaantrekkelijk gaat zijn om digitaal te gaan. Misschien komt er wel een ander loyalty programma. Zou mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:42
Ben ik de enige die digitale Only niet erg zou vinden ? Gewoon een shitload aan games erop zetten die je wilt spelen en klaar. Op vakantie geen extra zooi mee . Hoeveel spellen speel je nou tegelijk? Ben je klaar, maak je ruimte voor een nieuwe game, doe ik ook met de Steam deck . En wie speelt 10 jaar later nou ineens weer dezelfde game opnieuw ? Enige wat ik kan bedenken is puur voor het verzamel drang dan snap ik het maar 9 van de 10 mensen doet dat niet

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Cyberw00d schreef op zondag 27 april 2025 @ 07:38:
Ben ik de enige die digitale Only niet erg zou vinden ? Gewoon een shitload aan games erop zetten die je wilt spelen en klaar. Op vakantie geen extra zooi mee . Hoeveel spellen speel je nou tegelijk? Ben je klaar, maak je ruimte voor een nieuwe game, doe ik ook met de Steam deck . En wie speelt 10 jaar later nou ineens weer dezelfde game opnieuw ? Enige wat ik kan bedenken is puur voor het verzamel drang dan snap ik het maar 9 van de 10 mensen doet dat niet
Volgens mij is fysiek juist ideaal voor jou:
  • Je speelt maar paar spellen tegelijk.
  • Als je spel 'uit' hebt, of klaar mee bent, ben je er ook echt klaar mee.
  • Je hebt géén verzameldrang.
Als je fysiek koopt (kan zelfs 2e hands), dan kan je dus zonder nadelen (behalve* het opsturen of iemand aan de deur) doorverkopen.

Er zijn zelfs winkels waar je voor je oude games korting kan krijgen op nieuwe games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:58
Nee hoor, ook ik ben een groot fan van ‘digital only’ - heb hier tevens een PS5 Slim Digital en PS5 Pro Digital staan. Noem het een luxe probleem, maar ik heb geen zin in een grote hoeveelheid hoesjes of steeds maar weer discs te moeten wisselen. Nu is het gewoon game starten en gaan met die banaan. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:49
Yonix schreef op zondag 27 april 2025 @ 07:50:
[...]

Nee hoor, ook ik ben een groot fan van ‘digital only’ - heb hier tevens een PS5 Slim Digital en PS5 Pro Digital staan. Noem het een luxe probleem, maar ik heb geen zin in een grote hoeveelheid hoesjes of steeds maar weer discs te moeten wisselen. Nu is het gewoon game starten en gaan met die banaan. (y)
Niet iedereen is zo rijk dat ze alleen maar games voor topprijzen willen kopen die ze ook niet meer kunnen/mogen doorverkopen :P

Hier in Zweden is er maar 1 partij aangesteld door Nintendo die hun spullen mogen importeren. Hierdoor betaal je ongeveer 150 euro meer voor een Switch 2. Men is hier massaal bij de consumentenautoriteit aan het klagen, en ondertussen aan het kopen in het buitenland. Vind het echt belachelijk dat Nintendo dit goedkeurt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:18
Digitaal heeft voordelen, vaak makkelijker in gebruik ja. Maar ik ben geen fan van vastzitten aan de eigen online shop met gecontroleerde prijzen. De vrije markt/retail is vaak goedkoper en het geeft mij een gevoel van zekerheid dat je de game jaren later nog kan spelen. Op de PS5 zijn ook voorbeelden van games die uit de PS shop zijn verdwenen als de game ontwikkelaar ondersteuning van de game stopt. Ja, je hebt nog toegang tot je download maar voor hoe lang? Beetje als Netflix, je koopt niks, alleen toegang tot de dienst. Als jij halverwege een serie bent en morgen halen ze deze offline heb je niks meer te kijken. Of bij sommige f2p games die na jaren ineens volledig stoppen. Indien je echt geld hebt geïnvesteerd in items, is dat zomaar ineens weg. En sommige games zoals Forza en Days Gone remastered zijn alleen nog Digital only. Die kan je nu voor de hoofdprijs kopen of ooit lager als ze daar zin in hebben (of niet). Andere kant is natuurlijk dat fysieke games steeds vaker patches nodig hebben dus een game is nooit meer 100% fysiek af, al zijn bij Nintendo zelf de updates schaars dus voor je gevoel koop je daar nog steeds een complete game.

Ik heb zelf ruim 20 PS5 games gehaald tweedehands voor nu rond de 200 euro. Digitaal gaat je dat niet lukken voor die games zelfs met alle uitverkopen in de PS Store. Ja, ik had kunnen abonneren op PS+ extra maar daar weet je nooit hoe lang de game toegankelijk blijft in de catalogus. Je koopt dus ook tijd fysiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is niet perse dat ik het erg zou vinden. Ik pas me wel aan. Ik benoem alleen de voor- en nadelen voor mezelf. De Game-Key Cards doen me in ieder geval denken aan fysieke Xbox/Playstation games die je eerst moet installeren voordat je ze kan spelen. Als iets niet vanaf een cartridge/disc af te spelen is dan vind ik fysieke media gelijk een stuk minder interessant. Bij Xbox koop ik mijn games al sinds de Xbox One S release digitaal en dat beviel ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:31
Nee hoor ik ben zelf nu een jaar ofzo over naar alleen nog digitaal, ik vind het heerlijk.
Geen hoesjes gedoe meer niks, die toch maar in een la liggen te verstoffen. geen disc gewisselen(In geval van ps5 of cartridges van de switch).
En ik vind het best ik hierdoor eens wat meer moet betalen, voor het gemak wat ik er voor terug krijg.

Verder inderdaad herspelen van een spel 10 jaar later doe ik toch niet, en anders laat je hem toch gedownload staan op je sdcard?(Als je iets heel graag wil bewaren).
Probleem toch ook opgelost dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het dikgedrukte stukje ook maar raar :p Beetje tegenstrijdig met shitload aan games erop zetten.

Ik speel inderdaad maar een paar spellen tegelijk. Ga ik op vakantie dan neem ik een aantal fysieke games mee die ik van plan ben (uit) te spelen en die passen dan gewoon in de hoes van de Switch.

Verzameldrang zie ik ook bij een Steam bibliotheek gebeuren. Er zijn zeker games die ik graag opnieuw speel 10 jaar later, maar dat kan zowel met een fysieke en digitale collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Met traag internet is digitaal-only of key-card wel een dingetje. Vast internet is hier maar ~15Mbit, genoeg voor streamen en standaard internet browsen maar met een game van 50GB downloaden ben je rustig 8u verder, laat staan als ze richting de 100GB gaan....

Dus zeker voor grote spellen zou het fijn zijn als het volledig op de kaart zou staan, slibt de interne opslag ook minder snel vol. Desnoods vragen extra voor games die helemaal op de kaart staan als de fysieke kaartjes echt zoveel duurder zijn om te produceren, het zou voor mij zeker een tientje extra waard zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:27

Dennis1812

Amateur prutser

En die kaartjes van de switch zijn ook niet bepaald groot om mee te nemen..
Mijn belangrijkste argument om zeker niet digital te gaan zal 2e hands markt en de prijs zijn.
Er is dan een volledig monopoly op verkoop en prijzen en 0 concurrentie meer.

Of ze moeten daar ook alternatieve game stores verplichten vanuit de EU net zoals op telefoons. Dan kan je wellicht nog iets goedkoper aanbieden.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:18
Dennis1812 schreef op zondag 27 april 2025 @ 10:06:
En die kaartjes van de switch zijn ook niet bepaald groot om mee te nemen..
Mijn belangrijkste argument om zeker niet digital te gaan zal 2e hands markt en de prijs zijn.
Er is dan een volledig monopoly op verkoop en prijzen en 0 concurrentie meer.

Of ze moeten daar ook alternatieve game stores verplichten vanuit de EU net zoals op telefoons. Dan kan je wellicht nog iets goedkoper aanbieden.
Ik zal zelf hoe dan ook fysiek blijven kopen, maar met de huidige prijzen van de Switch 2 spellen worden ze zeker niet als nieuw gekocht. Lekker tweedehands voor een mooiere prijs, daarnaast vind ik persoonlijk een fysieke verzameling zoveel mooier dan alles digitaal te hebben!

Ook makkelijker om een spel mee te nemen als je bij vrienden een avondje gaat chillen, gewoon de cartridge mee of je hele spellen mapje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTp8xwmBk7ppUmcIRlOsNMyQR9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wotyfpBs3SKmL4WTg3nW9x25.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Deezers schreef op zondag 27 april 2025 @ 09:21:
Ja, je hebt nog toegang tot je download maar voor hoe lang?
Geen idee, maar ik kan nog steeds m'n Wii-aankopen downloaden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Met de komst van de Switch 2 lees ik vaker in dit topic en minder in het PS5 topic. Grappig dat er bij gebrek aan echt nieuws vaak dezelfde discussies naar voren komen, met veelal exact dezelfde argumentatie :+

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 27-04-2025 10:41 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Superkiwi schreef op zondag 27 april 2025 @ 10:39:
Met de komst van de Switch 2 lees ik vaker in dit topic en minder in het PS5 topic. Grappig dat er bij gebrek aan echt nieuws vaak dezelfde discussies naar voren komen, met veelal exact dezelfde argumentatie :+
Dat is heel typisch pre-launch :p verwacht je nog maar aan 17 keer “welke screenprotector moet ik kopen”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
En inherent aan een forum.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
L23 schreef op zondag 27 april 2025 @ 09:24:
Het is niet perse dat ik het erg zou vinden. Ik pas me wel aan. Ik benoem alleen de voor- en nadelen voor mezelf. De Game-Key Cards doen me in ieder geval denken aan fysieke Xbox/Playstation games die je eerst moet installeren voordat je ze kan spelen. Als iets niet vanaf een cartridge/disc af te spelen is dan vind ik fysieke media gelijk een stuk minder interessant. Bij Xbox koop ik mijn games al sinds de Xbox One S release digitaal en dat beviel ook prima.
Maar daar staat de installatiemedia op de disc zelf. Dus zelf als de servers er niet meer zijn, zou je het spel kunnen installeren en spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:20

Vliegvlug

Flight Simple

Vliegvlug schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:05:
Iemand toevallig al iets over de wachtlijst van het Nintendo Switch 2 Experience: Amsterdam van 9 mei - 11 mei 2025 gehoord?

Had me gelijk ingeschreven toen het kon maar helaas uitgeloot. :'(
Daarna op de wachtlijst ingeschreven voor alle opties maar helaas daar ook nog geen bericht over gekregen.

Enige wat er staat is: Je staat op de wachtlijst voor Nintendo Switch 2 Experience: Amsterdam
Duh.

Iemand al wel gelukt om vanuit de wachtlijst een ticket te bemachtigen?
Dacht ik kijk nog even op de Nintendo website hoe het staat met mijn wachtlijst voor Nintendo Switch 2 Experience: Amsterdam.

Staat er enkel “De wachtlijst is gesloten.” kan er dus niet heen :'(
Nooit enige communicatie over gehad vanuit Nintendo trouwens :|

Kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die gewoon niet komen opdagen of de komende tijd alsnog er achter komen dat ze niet kunnen maar mensen die alsnog graag willen laten ze hiermee gewoon in de kou staan.
Slecht geregeld dit zeg. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Sir_Lion schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:22:
[...]

Maar daar staat de installatiemedia op de disc zelf. Dus zelf als de servers er niet meer zijn, zou je het spel kunnen installeren en spelen.
Dat is niet altijd het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Vliegvlug schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:29:
Je kreeg alleen een mail als iemand annuleerde en je de volgende op de wachtlijst was. Nintendo gaat niet continu mailen dat je nog steeds geen toegangsticket kunt regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

RayNbow schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:56:
[...]

Je kreeg alleen een mail als iemand annuleerde en je de volgende op de wachtlijst was. Nintendo gaat niet continu mailen dat je nog steeds geen toegangsticket kunt regelen.
Nee dat snap ik ook maar ook geen enkele communicatie over dat die wachtlijst gesloten is en je er dus geen rekening meer mee hoeft te houden dat je er nog heen zou kunnen.
Dan kan ik dus andere plannen maken voor die dagen.
Niet teveel gevraagd toch?

Weet dus ook niet hoe lang die wachtlijst al dicht is.
Plus wat gebeurt er met de plekken van mensen die nu of wat later besluiten niet te gaan, die kunnen dus niet worden opgevuld en blijven leeg.

Vraag me ook af of mensen die wel een ticket hebben al gevraagd zijn, of nog gevraagd worden om te bevestigen dat ze daadwerkelijk van plan zijn te komen en zo niet hun tickets vrij vallen.
Anders zullen er toch veel zijn die niet afzeggen maar ook niet komen, dat is altijd met gratis kaartjes. Is voor veel mensen toch een gevoel van “ik zie dan wel of ik kan en zin heb”.
Erg jammer voor mensen die er wel graag bij zijn.

Dat bedoel ik met slecht geregeld.
Bij normale concerten kan je nog op de dag zelf tickets overnemen en had van deze wachtlijst niet verwacht dat hij nu al dicht zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Laatst online: 20:24
Het wordt ook op de Playstation inderdaad steeds minder. En daarnaast nog de vraag hoe speelbaar een 1.0 versie is zonder patches. Maar goed, het is in ieder geval meer dan helemaal niks.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 17:27

Dennis1812

Amateur prutser

Ik weet het niet.
Maar is de wachtlijst niet open geweest en staan er gewoon honderden of duizenden op die ze kunnen mailen bij vrije spots en is het gewoon genoeg. Waardoor ze hem nu maar dichtgooien omdat op nummer #6754 komen echt geen meerwaarde biedt. Maar je dan wel je dag vrij houdt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +16 Henk 'm!
Klein overzichtje van games voor welke ik de retail release en/of het upgradepad kon vinden. Prijzen zijn altijd de aanbevolen prijs, digitale versie kan bvb goedkoper zijn (zoals bvb. bij Zelda, vouchersysteem, No Sleep for Kaname Date, ...).

Ik had origineel meer info in de tabel maar dit is al breed genoeg...

Game Size Price NS2 upgrade? retail EU
The Legend Of Zelda: Breath of the Wild 24.1GB €79.99 €9.99 cartridge
Mario Kart World 23.4GB €79.99 cartridge
The Legend Of Zelda: Tears of the Kingdom 19.9GB €79.99 €9.99 cartridge
Rune Factory Guardians of Azuma 18.5GB €69.99 €10.00 cartridge
Super Mario Party Jamboree + DLC 13.0GB €79.99 €19.99 cartridge
Kirby And The Forgotten Land + DLC 11.4GB €79.99 €19.99 cartridge
Donkey Kong Bananza 10.0GB €69.99 cartridge
STORY OF SEASONS Grand Bazaar 7.8GB €59.99 €10.00 cartridge
Daemon X Machina: Titanic Scion €69.99 cartridge
Cyberpunk 2077: Ultimate Edition 59.8GB €69.99 cartridge
Metroid Prime 4 Yes cartridge
Pokemon Legends Z-A Yes cartridge
Split Fiction 73.0GB €49.99 code-in-a-box
Tony Hawk Pro Skater 3+4 ? code-in-a-box
Fortnite 29.2GB - - digital
Kunitsu-Gami Path Of The Goddess 11.7GB €39.99 digital
Fast Fusion 3.9GB €14.99 digital
Nintendo Switch 2 Welcome Tour 2.0GB €9.99 digital
DELTARUNE 0.7GB €23.99 digital
HITMAN World Of Assassination 61.5GB €59.99 game-key card
Street Fighter 6 : Years 1-2 Fighters Edition 48.8GB €59.99 game-key card
Yakuza 0 47.0GB €49.99 game-key card
Sonic X Shadow Generations 23.4GB €49.99 No game-key card
RAIDOU Remastered 17.0GB €49.99 No game-key card
Bravely Default HD 11.0GB €39.99 game-key card
Madden NFL 26 62.0GB €79.99 game-key card
No Sleep for Kaname Date €49.99 No game-key card
Suikoden I & II HD 10.7GB €49.99 No
Puyo Puyo Tetris 2 3.9GB €39.99 No
Sid Meier's Civilization® VII – Nintendo Switch™ 2 Edition 7.8GB €9.99
Shadow Labyrinth €29.99 €0.00
Tamagotchi Plaza's Switch 2 Edition 9.99?
Professor Layton and the New World of Steam Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:22:
[...]

Dat klopt, maar dat is een ander punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackAvery Tony Hawk Pro Skater 3+4 ook al een code-in-a-box. Lekker dan :p Kijk op zich wel uit naar die game, maar kan ook 1+2 weer eens opstarten. De game staat wel vanaf dag 1 op Game Pass. Dus het is voor mij typisch een game waar ik dan wel wacht tot het met 50% korting in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@L23 ja ook op Switch 1 dus. Er staan hier verder wel enkele games tussen waarvan de Switch 1 versie fysiek verkrijgbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 27 april 2025 @ 13:44:
@L23 ja ook op Switch 1 dus. Er staan hier verder wel enkele games tussen waarvan de Switch 1 versie fysiek verkrijgbaar zal zijn.
Dat wist ik niet, maar ben ook niet meer van plan om deze game nog op de Switch 1 te gaan spelen. Dan start ik dus 1+2 wel op en dan heb ik mijn skateboard vermaak weer gehad. 1+2 vond ik echt top en is een van mijn meest gespeelde games op de Switch. Er was toen ook gezeur of alles wel op de cartridge stond, uiteindelijk bleek alleen het online gedeelte te ontbreken. De game zonder updates uitgespeeld.
Bij 3+4 verwacht ik meer van hetzelfde en daar kan ik me vast weer goed mee vermaken, maar dan wil ik wel de grafisch superieure handheld versie spelen. 1+2 is een goede port op de Switch, maar laat visueel wat te wensen over.

Geen idee of ik nu nog van nieuwe games een Switch 1 versie fysiek ga halen. Wellicht zoiets als Hollow Knight Silksong als die ooit uitkomt. Dat zijn van die games die er op de Switch 1 ook nog goed uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
In die gevallen zijn het de facto gelijk aan game key cards. Dat is mijn inziens eveneens ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:06

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Vliegvlug schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:12:
[...]

Nee dat snap ik ook maar ook geen enkele communicatie over dat die wachtlijst gesloten is en je er dus geen rekening meer mee hoeft te houden dat je er nog heen zou kunnen.

Plus wat gebeurt er met de plekken van mensen die nu of wat later besluiten niet te gaan, die kunnen dus niet worden opgevuld en blijven leeg.

Vraag me ook af of mensen die wel een ticket hebben al gevraagd zijn, of nog gevraagd worden om te bevestigen dat ze daadwerkelijk van plan zijn te komen en zo niet hun tickets vrij vallen.
Anders zullen er toch veel zijn die niet afzeggen maar ook niet komen, dat is altijd met gratis kaartjes. Is voor veel mensen toch een gevoel van “ik zie dan wel of ik kan en zin heb”.

Bij normale concerten kan je nog op de dag zelf tickets overnemen en had van deze wachtlijst niet verwacht dat hij nu al dicht zou zijn.
Dat de wachtlijst dicht is, betekent dat je niet meer nieuw op die wachtlijst kan komen/aan kan melden.

De huidige wachtlijsten (gaan per tijdslot) worden gewoon nog steeds afgewerkt als iemand annuleert voor dat tijdslot.

Mogelijk dat de paar dagen voor het evenement wat meer annuleringen komen indien Nintendo reminders gaat sturen dat het evenement bijna is en dat als je niet komt, of je dan wilt annuleren zoals ze eerder ook gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Raem schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:13:
[...]

Het wordt ook op de Playstation inderdaad steeds minder. En daarnaast nog de vraag hoe speelbaar een 1.0 versie is zonder patches. Maar goed, het is in ieder geval meer dan helemaal niks.
Volgens mij valt het nog enorm mee op de PS5, meeste games staan nog steeds gewoon op de disc, al heb je vaak een day 1 patch nodig. Indiana Jones is echt een enorme jammere uitzondering, heb hem ook vorige week fysiek gekocht en mocht eerst 3 uur wachten tot de game gedownload was.

Om het weer terug te brengen naar de Switch 2, is er eigenlijk iets gezegd over het kunnen spelen van een spel terwijl het spel nog aan het downloaden is? Op de PS5 wordt dat bij de meeste spellen ondersteund (al is Indiana Jones hier weer een negatieve uitzondering), met games die 50+ gigabyte groot zijn en de fysieke release een game key card is, gaat dat wel tot ergernis lijden als je iedere keer bij aankoop eerst een paar uur moet wachten.

Ik hoop dat het hele game key card gebeuren vooral een tijdelijke oplossing is vanwege problemen met productie capaciteit van Switch 2 cartridges en dat we na verloop van tijd meer echte fysieke releases krijgen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Bizzarro schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:26:
[...]

Dat de wachtlijst dicht is, betekent dat je niet meer nieuw op die wachtlijst kan komen/aan kan melden.

De huidige wachtlijsten (gaan per tijdslot) worden gewoon nog steeds afgewerkt als iemand annuleert voor dat tijdslot.

Mogelijk dat de paar dagen voor het evenement wat meer annuleringen komen indien Nintendo reminders gaat sturen dat het evenement bijna is en dat als je niet komt, of je dan wilt annuleren zoals ze eerder ook gedaan hebben.
Zo zou je het ook kunnen lezen, daar had ik nog niet aan gedacht, maar is dat een interpretatie van jouw zelf of weet jij zeker dat dit bij Nintendo zo werkt? Zou mooi zijn natuurlijk. :)

Want als ik voorheen op mijn Nintendo account ging kijken onder Mijn tickets/Passes bij Wachtlijst stond er:
Je staat op de wachtlijst voor Nintendo Switch 2 Experience: Amsterdam
Wat naar mijn idee duidelijk verwijst naar mijn status voor die wachtlijst.

Nu staat er De wachtlijst is gesloten. Nintendo Switch 2 Experience: Amsterdam en niets meer over mijn status daarop. Is verder ook niet relevant voor mij wat de status van de wachtlijst is aangezien ik er al op staat. Dus vandaar dat ik dit lees als dat het over en sluiten is nu met de wachtlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetroidPrime schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:50:
[...]

Om het weer terug te brengen naar de Switch 2, is er eigenlijk iets gezegd over het kunnen spelen van een spel terwijl het spel nog aan het downloaden is? Op de PS5 wordt dat bij de meeste spellen ondersteund (al is Indiana Jones hier weer een negatieve uitzondering), met games die 50+ gigabyte groot zijn en de fysieke release een game key card is, gaat dat wel tot ergernis lijden als je iedere keer bij aankoop eerst een paar uur moet wachten.
Die feature ken ik ook op de Xbox. Bij de Switch 1 is het in ieder geval wachten tot de game helemaal gedownload en geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
MetroidPrime schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:50:
[...]

Volgens mij valt het nog enorm mee op de PS5, meeste games staan nog steeds gewoon op de disc, al heb je vaak een day 1 patch nodig. Indiana Jones is echt een enorme jammere uitzondering, heb hem ook vorige week fysiek gekocht en mocht eerst 3 uur wachten tot de game gedownload was.

Ik hoop dat het hele game key card gebeuren vooral een tijdelijke oplossing is vanwege problemen met productie capaciteit van Switch 2 cartridges en dat we na verloop van tijd meer echte fysieke releases krijgen.
Ik hoop ook vooral dat als je een game key card hebt gekocht en de game download je dan nog wel een andere (fysieke) game kan spelen in plaats van dat je switch helemaal onbruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ComputerGekkie schreef op zondag 27 april 2025 @ 15:37:
[...]

Ik hoop ook vooral dat als je een game key card hebt gekocht en de game download je dan nog wel een andere (fysieke) game kan spelen in plaats van dat je switch helemaal onbruikbaar is.
Dat kan op de Switch 1 in ieder geval wel, maar het downloaden van de game verloopt dan langzamer of staat stil (als je bijvoorbeeld een online game aan het spelen bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 16:26

Satom

Verzamel ervaringen

.

[ Voor 99% gewijzigd door Satom op 27-04-2025 19:17 . Reden: Verkeerd begrepen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Vliegvlug schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:12:
[...]

Ja dat is gevraagd. Heb een mail gekregen dat ze vragen om je ticket te annuleren als je niet meer kan komen zodat dan de ticket naar iemand kan gaan. Maar heb er zin in 10 mei ga ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:06

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Vliegvlug schreef op zondag 27 april 2025 @ 15:00:
[...]

Zo zou je het ook kunnen lezen, daar had ik nog niet aan gedacht, maar is dat een interpretatie van jouw zelf of weet jij zeker dat dit bij Nintendo zo werkt? Zou mooi zijn natuurlijk. :)

Want als ik voorheen op mijn Nintendo account ging kijken onder Mijn tickets/Passes bij Wachtlijst stond er:
Je staat op de wachtlijst voor Nintendo Switch 2 Experience: Amsterdam
Wat naar mijn idee duidelijk verwijst naar mijn status voor die wachtlijst.

Nu staat er De wachtlijst is gesloten. Nintendo Switch 2 Experience: Amsterdam en niets meer over mijn status daarop. Is verder ook niet relevant voor mij wat de status van de wachtlijst is aangezien ik er al op staat. Dus vandaar dat ik dit lees als dat het over en sluiten is nu met de wachtlijst.
ik leid dat indirect af uit het antwoord op de vraag 'Wanneer wordt de wachtlijst gesloten?' op https://www.nintendo.com/...telde-vragen-2736488.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit een Japans reclamemagazine van Nintendo blijkt dat men voor Donkey Kong Bananza in handheldmode op resoluties tot 1080p60fps mikt.

Ik zou een link plaatsen maar momenteel is het magazine niet beschikbaar 😂 screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:24
Is al bekend dat als je de Switch 2 op 1080P instelt bij games ipv 1440/4K er ook rekenkracht wordt bespaard? M.a.w. zou een veeleisende game op 1080P een stabielere framerate halen dan op 4K?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
plato82 schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:02:
Is al bekend dat als je de Switch 2 op 1080P instelt bij games ipv 1440/4K er ook rekenkracht wordt bespaard? M.a.w. zou een veeleisende game op 1080P een stabielere framerate halen dan op 4K?
Sommige games zullen (net als op andere consoles) verschillende modi hebben die je laten kiezen tussen mooiere graphics of framerate. Anderen niet.

De outputresolutie van de Switch 2 aanpassen heeft hier niet noodzakelijk invloed op, dit hoeft namelijk niet te bepalen op welke resolutie het spel gerenderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 19:37
Nintendo Magazine

Schijnbaar gaat ie ook naar stores in de week van 9 mei (shipping, dus later fysiek in de winkels)
Voor nu ff in het Japans dan :+

[ Voor 15% gewijzigd door MrGizMo op 28-04-2025 18:11 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
MrGizMo schreef op maandag 28 april 2025 @ 18:03:
Nintendo Magazine

Schijnbaar gaat ie ook naar stores in de week van 9 mei (shipping, dus later fysiek in de winkels)
Voor nu ff in het Japans dan :+
Ik ben er snel even door gegaan, een paar details:
  • p. 27 - Nintendo gaat (alleszins in Japan) vragen om een telefoonnummer aan je account te koppelen indien je GameChat wilt gebruiken. Dit zal met SMS verificatiewerken.
  • p.32 - Game-key Cards hebben een sleutelicoontje op de cartridge geprint
  • p. 43 - Kunitsu-gami krijgt een retail release in Japan
  • p. 50 - Super Mario Jamboree NS2 Editie lijkt voor het volledige spel 1440p te ondersteunen (i.t.t. hoe het in het Westen verwoord werd)
  • p. 57 bevestigt een retail release van Civilization VII in Japan.
  • p. 75 - de Switch 2 AC Adapter laadt wel degelijk je oude Switch 1 of je Pro controller op ;)
  • p. 78 - de upgrade van de Nintendo Switch Online app naar "Nintendo Switch App" volgt in mei. Nintendo laat je screenshots en video's op Switch 2 naar deze app sturen, waarvanuit je ze op sociale media etc. kan delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
JackAvery schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:05:
[...]

Ik ben er snel even door gegaan, een paar details:

p. 27 - Nintendo gaat (alleszins in Japan) vragen om een telefoonnummer aan je account te koppelen indien je GameChat wilt gebruiken. Dit zal met SMS verificatiewerken.
Niet alleen in Japan. Dit staat al sinds de aankondiging van GameChat vermeld op de Nintendo website.
Verificatie via SMS
Als extra veiligheidsmaatregel is verificatie via SMS vereist om GameChat te gebruiken. Hiervoor wordt het telefoonnummer gebruikt dat je voor je Nintendo-account hebt geregistreerd.
https://www.nintendo.com/...h-2-GameChat-2785625.html
JackAvery schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:05:
p. 78 - de upgrade van de Nintendo Switch Online app naar "Nintendo Switch App" volgt in mei. Nintendo laat je screenshots en video's op Switch 2 naar deze app sturen, waarvanuit je ze op sociale media etc. kan delen.
Eindelijk! Het opzetten van een prive wifi netwerk om screenshots van je Switch naar mobiel te krijgen is wel erg omslachtig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Mischien dat ik het over het hoofd heb gezien maar ik kan nergens een video vinden met DK Bananza in handheld mode. Ik ben wel benieuwd hoe dit eruit ziet en wat de ervaringen zijn in handheld mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• depsycholoog
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-08 21:13
Zijn er al winkels waar je cyberpunk (fysiek) kunt preorderen?

[ Voor 7% gewijzigd door depsycholoog op 29-04-2025 15:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MVA.
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-07 08:48
Kinda hyped for cyberpunk :D

Destijds heel de saga/drama gevolgd bij launch, maar ziet er nu wel echt een goede (en stabiele?) game uit. Dat wordt toch een van de eerste "nieuwe" games die ik ga spelen op de switch!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:18

Esumontere

Floep, banaan.

Alvast wat voor-inkopen gedaan via marktplaats, nu is het wachten op de Switch 2 met updates. Helaas geen Switch 1 beschikbaar om ze alvast op te spelen :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWX4Hh-53NQvLRcIaZzCMN7RfPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvc4Vo5FLst23p7Clw867FEn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Laatst online: 19:31
Esumontere schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:38:
Alvast wat voor-inkopen gedaan via marktplaats, nu is het wachten op de Switch 2 met updates. Helaas geen Switch 1 beschikbaar om ze alvast op te spelen :'(

[Afbeelding]
Ben zelf geen Zelda fan, maar Super Mario Odyssey is echt een top aankoop :) .

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zelf zou ik bij Cyberpunk toch even de kat uit de boom kijken qua performance, zelfs al zijn de eerste tekenen positief. Benieuwd hoe die 40fps mode er uit gaat zien.

Vandaag trouwens gelezen (bron is de Japanse Nintendo site) dat Professor Layton een Nintendo Switch 2 editie krijgt - je Switch kopie is dus upgradebaar.

Nu.. ik hoop vooral dat er wat indie games zijn die een upgrade gaan doen. Nog een hoop Switch 1 games die ik wil spelen.
Esumontere schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:38:

[Afbeelding]
Dat is meteen 400+ uren gameplezier :)

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 29-04-2025 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:11:
Nu.. ik hoop vooral dat er wat indie games zijn die een upgrade gaan doen. Nog een hoop Switch 1 games die ik wil spelen.
Welke indie games hoop je op? En dan gewoon als leuke extra of omdat ze wellicht wat ondermaats presteren op de Switch 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:42:
[...]

Welke indie games hoop je op? En dan gewoon als leuke extra of omdat ze wellicht wat ondermaats presteren op de Switch 1?
Extra! Ik dacht bvb. aan Death’s Door en Tunic. Meeste roguelikes zijn ook fijn op een handheld. Gewoon basisupdates zoals een resolutiebump zou fijn zijn.

Meer rond middensegment zou ik gerust ook upgrades voor Octopath bvb. willen zien, maar dat gaat niet gebeuren. Of Doom upgrades!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:47:
[...]

Extra! Ik dacht bvb. aan Death’s Door en Tunic. Meeste roguelikes zijn ook fijn op een handheld. Gewoon basisupdates zoals een resolutiebump zou fijn zijn.

Meer rond middensegment zou ik gerust ook upgrades voor Octopath bvb. willen zien, maar dat gaat niet gebeuren. Of Doom upgrades!
Van wat ik zag mag Tunic wel een upgrade gebruiken, de Switch versie oogt wat blurry/wazig. Een resolutiebump zou mooi zijn. Laatst Planet of Lana voor de Switch besteld. Gezien ik al een keer de Xbox Series versie X/S gespeeld heb zou ik een resolutiebump bij die game ook wel interessant vinden.

Waarom gaat het in het geval van Octopath niet gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:22:
[...]

Van wat ik zag mag Tunic wel een update gebruiken, de Switch versie oogt wat blurry/wazig. Een resolutiebump zou mooi zijn. Laatst Planet of Lana voor de Switch besteld. Gezien ik al een keer de Xbox Series versie X/S gespeeld heb zou ik een resolutiebump bij die game ook wel interessant vinden.

Ik zie Square niet in “oude” games investeren tenzij ze nog wat opbrengen. Dus tenzij ze gaan rereleasen ofzo…

Edit: algemeen genomen zou het fijn zijn om al die Switch games 1080p te zien halen in handheld mode. Hoe meer updates hoe beter dus.

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 29-04-2025 22:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComputerGekkie
Vliegvlug schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:29:
[...]

Dacht ik kijk nog even op de Nintendo website hoe het staat met mijn wachtlijst voor Nintendo Switch 2 Experience: Amsterdam.

Staat er enkel “De wachtlijst is gesloten.” kan er dus niet heen :'(

Kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die gewoon niet komen opdagen of de komende tijd alsnog er achter komen dat ze niet kunnen maar mensen die alsnog graag willen laten ze hiermee gewoon in de kou staan.
Slecht geregeld dit zeg. ;(
Wees niet getreurd! Ik heb vanochtend de mail ontvangen, dus er is zeker nog kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:08
L23 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:22:
[...]

Van wat ik zag mag Tunic wel een upgrade gebruiken, de Switch versie oogt wat blurry/wazig. Een resolutiebump zou mooi zijn. Laatst Planet of Lana voor de Switch besteld. Gezien ik al een keer de Xbox Series versie X/S gespeeld heb zou ik een resolutiebump bij die game ook wel interessant vinden.

Ik ben zelfs gestopt met Tunic op de Switch. Ik vond het absoluut niet lekker spelen, een van de meest slechte geoptimaliseerde games die ik deze generatie heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Zoals Tweakers al op de hoofdpagina heeft staan is er een update geweest voor de Switch als voorbereiding op de komst van Switch 2. Hiermee zijn de Virtual Game Cards geïntroduceerd.
Wat niet in dit artikel staat, is dat Nintendo ook zijn eigen website heeft geüpdate. Hierin kun je nu ook je Virtual Game Cards zien, en alle Switch systemen die je aan je account hebt gekoppeld.
Het deel van de site waarin je zilveren munten kon verzilveren lijkt verdwenen, dus dat doet het vermoeden ontstaan dat naast de gouden munten ook de zilveren gaan verdwijnen.
Er zit ook iets in dat 'Passes' heet, maar ik heb geen idee waar dat voor is. Iemand een idee? Of zou dat iets zijn dat nog moet worden aangekondigd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QF5Co8Yd06W_XORdwS9RmqhoQSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flQtuEVJnY3U3OqFz3CAxWLo.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht iemand interesse hebben, ik heb Youtube te leen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
L23 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:26:
[...]

Geen interesse, wel zou ik graag je Nintendo Switch 2 willen lenen. Die van mij komt pas begin juni binnen.
Werkt ook met de Switch 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 22:30

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Mijn huidige switch 1 gaat naar mijn werkkamer op zolder, de switch 2 komt in de woonkamer. Ik wil dezelfde Nintendo account voor beide systemen gebruiken. Dan maak ik switch 2 primair en switch 1 secundair? Moet ik dan switch 1 secundair maken voor/na het overzetten van data naar switch 2? Of maakt dat niet uit?
Pagina: 1 ... 51 ... 124 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4