Acties:
  • +5 Henk 'm!
Er is meer informatie over de Nintendo Switch 2 editie van Rune Factory: Guardians of Azuma. Behalve hogere resoluties en framerates krijgt het spel ook mouse-con functionaliteit.

En voor de mensen die nieuwsgierig waren of NS2 Edities op een Switch 1 werken..
What is the physical "Nintendo Switch 2 Edition"?

The Nintendo Switch 2 Edition is a red 64GB game card that includes, in full, the Nintendo Switch game and the Upgrade Pack.

There’s no need to download the full game: simply insert the card into either a Nintendo Switch or Nintendo Switch 2 console, and the correct version will launch automatically.

Like most modern titles, there may be small updates or patches available at launch to provide minor fixes and improvements, but rest assured: the complete game is on the game card, ready to play from day one.
Is dit een garantie dat elke Nintendo Switch 2 editie zo zal werken? Nee. Maar dat is wel veelbelovend. Het is de eerste bevestiging dat een Switch 1 een Switch 2 cartridge kan lezen.

Zij die de game op Switch 1 kopen en later naar Switch 2 willen upgraden, moeten in dit geval een Upgrade Pack kopen. Deze zal 10 euro kosten. Save Data is compatibel met beide versies.

Wie trouwens de limited editie wilt, zal een Switch 1 versie moeten kopen en dan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:27
JackAvery schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:46:

En voor de mensen die nieuwsgierig waren of NS2 Edities op een Switch 1 werken..

[...]

Is dit een garantie dat elke Nintendo Switch 2 editie zo zal werken? Nee. Maar dat is wel veelbelovend. Het is de eerste bevestiging dat een Switch 1 een Switch 2 cartridge kan lezen.

Zij die de game op Switch 1 kopen en later naar Switch 2 willen upgraden, moeten in dit geval een Upgrade Pack kopen. Deze zal 10 euro kosten. Save Data is compatibel met beide versies.

Wie trouwens de limited editie wilt, zal een Switch 1 versie moeten kopen en dan upgraden.
Dit is wel heel slim van Nintendo, dit zorgt er voor dat mensen toch mogelijk een Nintendo Switch 2 Edition kopen voor de volle mep i.p.v. een goedkopere Switch 1 titel + upgrade pack.

Je kunt met de Switch 2 Edition game dan alle kanten op en ook als je de game daarna zou willen verkopen verkoop je die upgrade mee.

Is er al een nieuwe ‘it prints money’ GIF voor de Switch 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:46:
[...]

Ben inderdaad benieuwd of games zoals Zelda Tears of the Kingdom Nintendo Switch 2 Edition dan ook werken op een Switch 1. Het zou de vage beschrijving op de cover in ieder geval een stuk duidelijker maken: "Deze Nintendo Switch 2 Edition bestaat uit de Nintendo Switch-game en het Nintendo Switch 2 Edition-upgradepack."

Zou de game Rune Factory: Guardians of Azuma dan twee keer op de cartridge staan? Of is 1 versie voldoende en leest de Switch 2 de upgradepack naast de Switch 1 versie... Dat laatste zou logisch zijn, maar las ook een discussie dat ontwikkelaars alleen kunnen kiezen uit een 8GB of 64GB Switch 2 cartridge. Ga je net over de 8GB heen met je game dan moet je kiezen voor een 64GB Switch 2 cartridge. Dan heb je als ontwikkelaar genoeg ruimte ruimte om twee verschillende versies van een game op de cartridge te zetten, maar zou het geen garantie zijn dat elke Nintendo Switch 2 Editie zo zal werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoncritter
  • Laatst online: 15-09 06:52

Qoncritter

Banannnnnna

Ik heb gister een pre-order geplaatst op Coolblue voor de Mario Kart bundle en een pro controller. Dit wordt mijn allereerste console en ik ga voornamelijk voor de first party games.

Ik ben nog opzoek naar een hardcase hoes waar ik hem veilig in kan meenemen onderweg. Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Het liefst niet al te groot maar een klein vakje voor een lader of iets dergelijks zou fijn zijn. (Of kan je een Switch opladen met bijvoorbeeld een iPad lader?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:33
L23 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:53:
@Qoncritter Je kan de Switch gewoon opladen met de iPad lader, die neem ik altijd mee als ik onderweg ben.
Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat de switch 2 minimaal een 60W lader nodig heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

MallePietje schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:58:
[...]

Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat de switch 2 minimaal een 60W lader nodig heeft.
Het Dock levert 60W toch? Ik denk dat die 60W alleen nodig is voor optimale prestaties. Als je hem in de nacht wilt opladen heb je geen 60W nodig lijkt me?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:51:
[...]

Ben inderdaad benieuwd of games zoals Zelda Tears of the Kingdom Nintendo Switch 2 Edition dan ook werken op een Switch 1. Het zou de vage beschrijving op de cover in ieder geval een stuk duidelijker maken: "Deze Nintendo Switch 2 Edition bestaat uit de Nintendo Switch-game en het Nintendo Switch 2 Edition-upgradepack."

Zou de game Rune Factory: Guardians of Azuma dan twee keer op de cartridge staan? Of is 1 versie voldoende en leest de Switch 2 de upgradepack naast de Switch 1 versie... Dat laatste zou logisch zijn, maar las ook een discussie dat ontwikkelaars alleen kunnen kiezen uit een 8GB of 64GB Switch 2 cartridge.
Persoonlijk geloof ik dit gerucht. Het verklaart voor mij deels het gedrag rond game-key cards dat we momenteel zien. 64GB cartridges zouden duur zijn. Rune Factory is gewoon een full price game én vraagt 10 euro voor de upgrade. Dat compenseert die cartridge.
Ga je net over de 8GB heen met je game dan moet je kiezen voor een 64GB Switch 2 cartridge. Dan heb je als ontwikkelaar genoeg ruimte ruimte om twee verschillende versies van een game op de cartridge te zetten, maar zou het geen garantie zijn dat elke Nintendo Switch 2 Editie zo zal werken.
Ik vind twee referentiepunten voor deze game:Er was geen downloadgrootte voor de Switch 2 editie... maar dit suggereert dat beide versies makkelijk op de cartridge zouden passen.

Toch denk ik dat men de Switch 1 game én de patch op de cart zet en hiermee klaar is. De console herkent gewoon welke versie gestart moet worden. Digitaal lijkt het namelijk ook zo te werken dat je niet plots de hele game moet herdownloaden.
MallePietje schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:58:
[...]

60W is voor de dock, dat ook voldoende stroom moet kunnen leveren voor eventuele accessoires. Handheld heb je minder nodig, zeker als je niet gaat spelen tijdens het laden.

Switch ondersteunt USB-PD maar geen snelladen, je kan dus gerust een iPad lader gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 19-04-2025 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standie
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07-09 22:49
L23 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:51:
[...]

Zou de game Rune Factory: Guardians of Azuma dan twee keer op de cartridge staan? Of is 1 versie voldoende en leest de Switch 2 de upgradepack naast de Switch 1 versie... Dat laatste zou logisch zijn, maar las ook een discussie dat ontwikkelaars alleen kunnen kiezen uit een 8GB of 64GB Switch 2 cartridge. Ga je net over de 8GB heen met je game dan moet je kiezen voor een 64GB Switch 2 cartridge. Dan heb je als ontwikkelaar genoeg ruimte ruimte om twee verschillende versies van een game op de cartridge te zetten, maar zou het geen garantie zijn dat elke Nintendo Switch 2 Editie zo zal werken.
Eén versie is veel waarschijnlijker. Het kost alleen maar meer werk om ook nog een native Switch 2 versie te ontwikkelen. En die zou waarschijnlijk ook nog anders/beter presteren dan wanneer men een Switch 1 cartridge in een Switch 2 steekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:33
Mog schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:03:
[...]

Het Dock levert 60W toch? Ik denk dat die 60W alleen nodig is voor optimale prestaties. Als je hem in de nacht wilt opladen heb je geen 60W nodig lijkt me?
Ja, goed punt 🙂
Heb even gezocht en vond dit over de adapter:
Output: DC 5.0V/3.0A, 9.0V/3.0A, 15.0V/3.0A, 20.0V/3.0A
Op: https://www.nintendo.com/...endo-switch-2/tech-specs/

Dus 15W (wel 3A) zou moeten voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:10:
[...]

Toch denk ik dat men de Switch 1 game én de patch op de cart zet en hiermee klaar is. De console herkent gewoon welke versie gestart moet worden. Digitaal lijkt het namelijk ook zo te werken dat je niet plots de hele game moet herdownloaden.
Als we kijken naar de Switch 1 dan verwacht ik dat het ook zo werkt. Daar werkt het qua updates fysiek en digitaal ook hetzelfde. Zou inderdaad logisch zijn als de upgradepack ook zo functioneert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MallePietje schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:20:
[...]

Ja, goed punt 🙂
Heb even gezocht en vond dit over de adapter:
Output: DC 5.0V/3.0A, 9.0V/3.0A, 15.0V/3.0A, 20.0V/3.0A
Op: https://www.nintendo.com/...endo-switch-2/tech-specs/

Dus 15W (wel 3A) zou moeten voldoen?
Minder dan dat zal ook voldoen voor de Switch 2 zelf. Enige nadeel is dat het opladen dan langer duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoncritter

Qoncritter

Banannnnnna

Ik zie het nu ja, op Nintendo staat dat de lader erbij zit maar die zit dus in het dock. Voor reizen volstaat een 20w (iPad) lader wel denk ik om hem op te laden.

Dan is een hoes zonder vakje voldoende denk ik. Misschien voor wat game cards maar ik ben er nog niet over uit of ik voor downloads ga of ook fysiek.

Dus, iemand nog een goede ervaring met een bepaalde hoes met zijn Switch 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:59
Qoncritter schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:57:
Ik zie het nu ja, op Nintendo staat dat de lader erbij zit maar die zit dus in het dock. Voor reizen volstaat een 20w (iPad) lader wel denk ik om hem op te laden.

Dan is een hoes zonder vakje voldoende denk ik. Misschien voor wat game cards maar ik ben er nog niet over uit of ik voor downloads ga of ook fysiek.

Ik ben erg tevreden over die die ik heb voor mijn Switch. Volgens mij is die van BigBen, en licenced door Nintendo. Vanbinnen zacht materiaal, en vanbuiten is het een stevig koffertje. Niet keihard. Helaas nog geen vergelijkbare voorbij zien komen voor de Switch 2, maar ik heb hoop dat er nog wel wat komt in de komende anderhalve maand.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
De PEGI rating van Assassin's Creed Shadows lijkt geüpdatet te zijn - https://pegi.info/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUErWAIP5PnvhK34HxHtN6Kx6dE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gByYDEh2libsaWP2YsMH2VCu.jpg?f=fotoalbum_large

(gerucht is dat dit een titel voor de herfst wordt)

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 19-04-2025 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Mooi om te zien hoeveel support de Switch 2 al krijgt! :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Qoncritter schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:57:

Serieus, niet lachen: ik heb al jaren een case van Action van een paar euro en die is echt prima: stevig en past perfect. Voor die enkele keer buiten investeer ik daar ook niet in.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:44
Vraagje: is het eigenlijk al bekend hoe het zit met backwards compatibility van Switch-games en eventuele ‘performance patches’, zoals Xbox’ FPS boost?

Ik speel nu namelijk ‘Marvel Ultimate Alliance 3’ met mijn zoontje en een 60 fps patch - of een ‘fps unlock’ - voor de Switch 2 zou zeer welkom zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Yonix je hebt
  1. Games met betaalde upgrades - de zogenaamde "Nintendo Switch 2 editions"
  2. Games met gratis upgrades - momenteel een lijst van een 8-9tal games. Hiervan is niet bevestigd wat voor updates dit gaan zijn, soms gaat het om het toevoegen van GameShare. Ik heb het nu over Nintendo games, maar wie weet wat third parties nog gaan doen.
  3. Games die 'gewoon' backwards compatible gaan zijn, waarvan we niet weten of ze (binnen de bestaande limieten van de game) beter gaan draaien of niet. Nintendo suggereert "soms wel".

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 19-04-2025 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yonix schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:58:
Vraagje: is het eigenlijk al bekend hoe het zit met backwards compatibility van Switch-games en eventuele ‘performance patches’, zoals Xbox’ FPS boost?

Ik speel nu namelijk ‘Marvel Ultimate Alliance 3’ met mijn zoontje en een 60 fps patch - of een ‘fps unlock’ - voor de Switch 2 zou zeer welkom zijn. :)
Ik zou het ook niet 1 op 1 vergelijken met de Xbox. FPS boost is een feature enkel bij 360 games toch? Volgens mij is dat ook maar een select aantal games die dat hebben. En 360 games zijn per titel backwards compatible gemaakt. Gelukkig zitten er hele populaire titels tussen, maar er missen toch een paar interessante games zoals Blur. Bij de Switch 2 kan je alle Switch 1 games spelen, alleen in uitzonderlijke situaties start de game niet op of zijn er problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:19
Emmavdv schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:21:
[...]

Ik ben erg tevreden over die die ik heb voor mijn Switch. Volgens mij is die van BigBen, en licenced door Nintendo. Vanbinnen zacht materiaal, en vanbuiten is het een stevig koffertje. Niet keihard. Helaas nog geen vergelijkbare voorbij zien komen voor de Switch 2, maar ik heb hoop dat er nog wel wat komt in de komende anderhalve maand.
Ik sluit me hier bij aan. Hier ook een case van bigben en die gaat al 6jaar zonder problemen mee. Alleen de print (mario met cappy) wordt nu wat minder, maar dat is wel logisch na zeer intensief gebruik.

Zelf wacht ik nog even met een case bestellen om hopelijk weer een bigben te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door tekken4111 op 19-04-2025 23:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:42

[ Voor 31% gewijzigd door Zeror op 20-04-2025 01:17 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:03
JackAvery schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:11:
Voor wie interesse heeft in de nieuwe Daemon X Machina game: bij bol.com is de limited editie reeds te preorderen.

[Afbeelding]
Wat is dat ronde ding onder met het gat in het midden? Oooh wacht een CD :+

Man dat is al weer een hele tijd geleden dat ik zo’n ding in m’n handen heb gehad, heb niet eens een apparaat meer in huis waar ik een CD mee kan afspelen.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op zondag 20 april 2025 @ 05:23:
[...]

Wat is dat ronde ding onder met het gat in het midden? Oooh wacht een CD :+

Man dat is al weer een hele tijd geleden dat ik zo’n ding in m’n handen heb gehad, heb niet eens een apparaat meer in huis waar ik een CD mee kan afspelen.. :P
heb je niks dat blurays afspeelt? Een oude laptop? :p

Een DVD speler haal je voor 10-20 euro.

Edit: over oude dingen gesproken… Nintendo of America heeft deze SNES reclamespot opnieuw gemaakt:

Edit: oops Zeror had deze al gepost

[ Voor 23% gewijzigd door JackAvery op 20-04-2025 09:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 12:27
Hier laten ze ook goed de “nieuwe” UI van de Switch 2 zien.

Overigens blijft het me verbazen hoe slecht die game feeds van andere spelers zijn..

En gelukkig valt de C-knop te remappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

-Edit-
Dubbel.

[ Voor 95% gewijzigd door Mog op 20-04-2025 08:46 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Evernote schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:28:
[...]

Overigens blijft het me verbazen hoe slecht die game feeds van andere spelers zijn..

En gelukkig valt de C-knop te remappen.
True. Ik zie mezelf sowieso de chat-functie niet gebruiken, want de Switch is hier vooral voor local co-op-gebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Evernote schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:28:
[...]

Deze screenshots komen van de Japanse site, en laten het home scherm, de Nieuwe NSO applicatie en de eShop zien. Er bestaan o.a. ook video's die button remapping enzo tonen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xL0xTzbuahh3TlQkhVnL2yFGGZk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6N7AVvPhRh2OPeqmJPgREkr5.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEHWSHFrDA5vZVasCmhJD_u-8Uc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t21LOp7dAHfyfp2kcbDt6qBG.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmE8pNJgVxcxgCvgd6IRlMUHhwo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yVofkdWMQthRjJMTXQHD1Eil.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLt6-DVfTAZYg9fFeCzZIH0O0xM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IAVfs0LWx3IjVSEmtx4KGUWS.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxrcDoTMbJrGcK4Re2f4BWatK-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7lMWS4wF9xcbTl4B8FFyRFuM.jpg?f=fotoalbum_large
Dat is puur gekozen om zoveel mogelijk CPU/GPU resources te besparen die dan voor de games zelf zijn :) De gezichtstracking en achtergrondverwijdering wordt door de Tensor cores afgehandeld bvb.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 20-04-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:38

S2S

JackAvery schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:58:
[...]

Deze screenshots komen van de Japanse site, en laten het home scherm, de Nieuwe NSO applicatie en de eShop zien. Er bestaan o.a. ook video's die button remapping enzo tonen.

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]
Dat is puur gekozen om zoveel mogelijk CPU/GPU resources te besparen die dan voor de games zelf zijn :) De gezichtstracking en achtergrondverwijdering wordt door de Tensor cores afgehandeld bvb.
Dan kunnen we DLSS wel vergeten in switch games. Als de tensor cores al bezig zijn en gereserveerd voor deze taken.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S2S schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:25:
[...]

Dan kunnen we DLSS wel vergeten in switch games. Als de tensor cores al bezig zijn en gereserveerd voor deze taken.
Je weet dat Tensor Cores meerdere dingen tegelijk kunnen doen? :+ Maar ja het gaat interessant zijn om uit te vinden of dat impact heeft. Zowel Nintendo als Nvidia zijn echter on record over de mogelijkheden van DLSS

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 20-04-2025 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]
Saai wel, daar mag wel een lik verf overheen. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
THE_BASE schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:01:
[...]

Het is gewoon een opgepoetste Switch 1 UI. Die was nog saaier.
Maar het zou gaaf zijn als Nintendo nog themes gaat toevoegen gebaseerd op games. In de Nintendo Today app doen ze dit ook.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik ben zelf wel fan van een eenvoudig, lichtgewicht OS zoals de Switch heeft maar ik begrijp zeker dat het spartaans kan aanvoelen :D Benieuwd of men deze keer andere thema's gaat toelaten. Ik zie daar precies al een upgrade in je profiel waarbij je profielicoon nu ook een achtergrond heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:40

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]
Heel veel licht in die UI.
Hopelijk zit er een dark mode in. (Heb geen switch 1, dus geen idee of die het heeft)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:18

Esumontere

Floep, banaan.

Ik kijk toch niet naar die UI, ik wil gamen xD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yonix
Dennis1812 schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:45:
[...]

Heel veel licht in die UI.
Hopelijk zit er een dark mode in. (Heb geen switch 1, dus geen idee of die het heeft)
De Switch heeft een donkere modus.

Ik vind het simplistische wel fijn, niet teveel poespas en al helemaal geen overdaad aan advertenties e.d. Hopelijk is de eShop heel wat sneller dan het trage hoopje stroop dat het nu is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Yonix een van de leads op het Switch 2 project heeft dit als uitdrukkelijk verbeterpunt vermeld. :)

[ Voor 45% gewijzigd door JackAvery op 20-04-2025 12:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
JackAvery schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:40:
Ik ben zelf wel fan van een eenvoudig, lichtgewicht OS zoals de Switch heeft maar ik begrijp zeker dat het spartaans kan aanvoelen :D Benieuwd of men deze keer andere thema's gaat toelaten. Ik zie daar precies al een upgrade in je profiel waarbij je profielicoon nu ook een achtergrond heeft.
Het zou wel leuk zijn als wanneer je een nieuwe game hebt op je Switch 2 dat ie dan exclusieve icon characters, icon achtergronden en/of thema's unlocked op je systeem. En dat dan ook toelaten voor 3rd party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:40:
Wit of Zwart doet Thema in de Systeeminstellingen geen eer aan :P Misschien voegen ze deze keer wel Grijs toe.

Profieliconen mogen wel een uitbreiding gebruiken, ook graag third party games zoals Sonic. Ik had inmiddels wel een Tails profielicoon verwacht.

Thema's zijn wel geinig. Kan me nog herinneren dat je op de Sony PSP ook allemaal thema's kon downloaden. Ik mis het echter niet. Ik ben ook fan van eenvoudig en vergelijk het in dat opzicht meer met de Game Boy Advance. Cartridge er in en gamen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

JackAvery schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:36:
[...]

Je weet dat Tensor Cores meerdere dingen tegelijk kunnen doen? :+ Maar ja het gaat interessant zijn om uit te vinden of dat impact heeft. Zowel Nintendo als Nvidia zijn echter on record over de mogelijkheden van DLSS
Vast , maar ik verwacht er niet veel van. Misschien dat er meer power is in docked mode en ze dan DLSS kunnen gebruiken., in handheld heb je er mss ook niets aan, kleiner scherm, dat zou een goede optie kunnen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door S2S op 20-04-2025 17:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
S2S schreef op zondag 20 april 2025 @ 17:05:
[...]

Vast , maar ik verwacht er niet veel van. Misschien dat er meer power is in docked mode en ze dan DLSS kunnen gebruiken., in handheld heb je er mss ook niets aan, kleiner scherm, dat zou een goede optie kunnen zijn.
Grappig dat je dit net vandaag zegt: Cyberpunk 2077 gebruikt DLSS op Switch, zo bevestigt Digital Foundry. De ontwikkelaar claimt dat dit zowel handheld als docked toegepast wordt. Het kanaal heeft dezelfde hands-on gekregen als andere mensen die de Switch 2 Experience bezoeken, en CD Projekt Red bevestigde dit in een vraag- en antwoordsessie achteraf.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 20-04-2025 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

JackAvery schreef op zondag 20 april 2025 @ 17:24:
[...]

Grappig dat je dit net vandaag zegt: Cyberpunk 2077 gebruikt DLSS op Switch, zo bevestigt Digital Foundry. De ontwikkelaar claimt dat dit zowel handheld als docked toegepast wordt. Het kanaal heeft dezelfde hands-on gekregen als andere mensen die de Switch 2 Experience bezoeken, en CD Projekt Red bevestigde dit in een vraag- en antwoordsessie achteraf.
Dat vind ik dan wel knap, alleen zijn er nog wel kartels , maar misschien is er verbetering mogelijk in toekomstige toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat mag hoor, deze had ik vorige week ook geplaatst in het Mario Kart World Topic. Ik zag de video die ik vandaag poste ook al op het Japanse Youtube account staan. Dus waarschijnlijk zijn deze Mario Kart World reclames binnenkort ook in het Engels. Prima reclame's, maar niet zo absurd als die van Mario Kart: Super Circuit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:18:
[...]

Dat mag hoor, deze had ik vorige week ook geplaatst in het Mario Kart World Topic. Ik zag de video die ik vandaag poste ook al op het Japanse Youtube account staan. Dus waarschijnlijk zijn deze Mario Kart World reclames binnenkort ook in het Engels. Prima reclame's, maar niet zo absurd als die van Mario Kart: Super Circuit :P
Nu ben ik nieuwsgierig naar de Super Circuit reclame :+ Ergens wel benieuwd hoe Nintendo of Europe dit gaat aanpakken. Ik zat tijdens de Switch launch in Japan en dat was enorm entertainend omdat ze all-out gaan in bvb. treinstations, openbaar vervoer enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:41:
[...]

Nu ben ik nieuwsgierig naar de Super Circuit reclame :+ Ergens wel benieuwd hoe Nintendo of Europe dit gaat aanpakken. Ik zat tijdens de Switch launch in Japan en dat was enorm entertainend omdat ze all-out gaan in bvb. treinstations, openbaar vervoer enzo.
Reclames waren toen per regio verschillend bij de GBA.

Doet me nu wel een beetje aan die tijd denken. Eerste keer sinds de GBA dat ik weer een console op release dag koop en allebei in juni. Hype :P

[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 21-04-2025 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20
THE_BASE schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:01:
[...]

Ik vind dat saaie/eenvoudige wel prettig.
Geen meuk er om heen. PS5 heeft best wel een onduidelijke user interface. Al die handelingen om uberhaupt de console uit te zetten. De XSX heeft dat al wat minder. De switch is lekker makkelijke. Maar zou wel iets met mappen hebben mogen hebben zoals op de 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:26

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Arunia schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:15:
[...]

Ik vind dat saaie/eenvoudige wel prettig.
Geen meuk er om heen. PS5 heeft best wel een onduidelijke user interface. Al die handelingen om uberhaupt de console uit te zetten. De XSX heeft dat al wat minder. De switch is lekker makkelijke. Maar zou wel iets met mappen hebben mogen hebben zoals op de 3DS.
Gedoe bij de ps5 ?

1: Druk op de home/playstation button 1 keer(Je krijgt dan het menu met kleine icoontjes).
2: Ga naar rechts helemaal naar de shutdown button

Druk erop en klaar

Die volgorde van die balk met icoontjes kan je tevens ook aanpassen, dus op volgorde dat je het zelf prettig vind.

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 22-04-2025 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:46

RayNbow

Kirika <3

Arunia schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:15:
De switch is lekker makkelijke. Maar zou wel iets met mappen hebben mogen hebben zoals op de 3DS.
De Switch heeft een vorm van mappen?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

RayNbow schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:56:
[...]

De Switch heeft een vorm van mappen?
Nou, nee.
Maar we hopen dat er bij Switch 2 wel mappen komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

( ̄_ ̄|||)
Oeps, my bad, helemaal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20
@Carlos0_0 Ik vind het totaal niet handig. De Xbox heeft dat dan meer hetzelfde als bij de Switch. Xbox logo ingedrukt houden en afsluiten. Wat ik bij de PS5 niet echt weet is of je het spel ook af moet sluiten voordat je de console uit zet, of dat hij zelf het spel dan gewoon uit zet. Dan scheelt het wat onhandige handelingen. Maar is ook gewenning natuurlijk. Maar lijkt wel meer handelingen te worden naarmate je een generatie verder bent.
@RayNbow Haha, nu je het aanstipt, inderdaad. Die groepen. Maar zo te lezen was ik niet de enige die dat niet meer wist. Binnenkort maar eens aanpassen, scheelt weer een hoop losse spellen en dergelijke. Moet iedere keer met updaten gaan zoeken in die grote lijst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51
Die groepen maken is handig. Je kan zelfs games in meerdere groepen doen.

Zo heb ik onder andere een groep Zelda en Classic games. En in beide heb ik nso apps geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:22
De switch uitzetten is ook niet perse 'makkelijk', in veel gevallen zet je de switch op slaapstand wat anders is dan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

ComputerGekkie schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:49:
De switch uitzetten is ook niet perse 'makkelijk', in veel gevallen zet je de switch op slaapstand wat anders is dan uitzetten.
Ik geloof niet dat de discussie per sé ging over echt uitzetten. Maar over stand-by.
Echt uitzetten is bij bijna alle moderne apparaten wat ingewikkelder.
Ikzelf zet mijn switch alleen uit als ik 'm meeneem op reis, en weet dat ik onderweg niet kan spelen.
Maar ik zie over het algemeen niet waarom je 'm echt uit zou zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 16:09

Superkiwi

Hoi doei

xAnarchyBaS schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:00:
[...]
Omdat standby stroom verbruikt en uitzetten niet?
Als ik alleen 's avonds speel laat ik 'm niet 20 uur lang op standby staan, dan gaat ie gewoon uit. De PS5 net zo trouwens. Opstarten gaat tegenwoordig zo snel dat standby niet nodig is.

Maar dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 22-04-2025 11:09 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Superkiwi schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:08:
[...]

Omdat standby stroom verbruikt en uitzetten niet?
Maar in standby:
  • kan de Switch updates en games downloaden;
  • kan een game die je aan het spelen bent in het geheugen blijven staan.
Daarnaast valt het stroomverbruik van de Switch best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

RayNbow schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:17:
[...]
Maar in standby:
Dat is op de PS5 ook zo ;)
Die features zijn leuk maar ik hecht er niet veel waarde aan; als ik een update moet downloaden dan wacht ik wel even. Ook dat is tegenwoordig zo gepiept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 22:04
Ik ben van plan de Switch 2 naast mijn 4K TV ook wel eens aan te sluiten op mijn 1440p monitor. Ik zag dat de TV output van de Switch 2 op 1440p gezet kan worden, dat is al top. Betekent dit dat games dan op 1080p renderen en naar 1440p schalen of van 4K downscalen naar 1440p? Of zal het toch native 1440p zijn als het games betreft zoals de Switch 2 edities van Zelda en Mario Kart World? Is hier al iets van bekend toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
RayNbow schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:17:
[...]

Maar in standby:
Daarnaast valt het stroomverbruik van de Switch best mee.
Daar staat dat Standby net zo veel gebruikt als OFF (*, mits LAN uit staat).

Zal wellicht niet helemaal kloppen, maar sowieso ga ik niet lastig doen met uitzetten voor een paar W (elke W is ongeveer € 2,50 per jaar; maar dan moet dus het hele jaar uitstaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:22
xAnarchyBaS schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:00:
[...]

Ik geloof niet dat de discussie per sé ging over echt uitzetten. Maar over stand-by.
Echt uitzetten is bij bijna alle moderne apparaten wat ingewikkelder.
Ikzelf zet mijn switch alleen uit als ik 'm meeneem op reis, en weet dat ik onderweg niet kan spelen.
Mijn reactie sloeg vooral op het volgende stuk:
Wat ik bij de PS5 niet echt weet is of je het spel ook af moet sluiten voordat je de console uit zet, of dat hij zelf het spel dan gewoon uit zet.
Als het spel automatisch uit gaat, dan gaat de console ook helemaal uit (neem ik aan, zo werkte het bij mijn PS4 in ieder geval wel). Maar de switch doet dat dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Arunia schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:28:
@Carlos0_0 Ik vind het totaal niet handig. De Xbox heeft dat dan meer hetzelfde als bij de Switch. Xbox logo ingedrukt houden en afsluiten. Wat ik bij de PS5 niet echt weet is of je het spel ook af moet sluiten voordat je de console uit zet, of dat hij zelf het spel dan gewoon uit zet. Dan scheelt het wat onhandige handelingen. Maar is ook gewenning natuurlijk. Maar lijkt wel meer handelingen te worden naarmate je een generatie verder bent.
@RayNbow Haha, nu je het aanstipt, inderdaad. Die groepen. Maar zo te lezen was ik niet de enige die dat niet meer wist. Binnenkort maar eens aanpassen, scheelt weer een hoop losse spellen en dergelijke. Moet iedere keer met updaten gaan zoeken in die grote lijst. :+
Als jij je ps5 uit zet terwijl het spel nog draait, dan zal het spel ook worden afgesloten(Dit is trouwens niet meer dan logisch).
Het kan niet blijven draaien want jij zegt afsluiten, als je zegt slaapstand of hoe heet het blijft het uiteraard actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:23
JackAvery schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:17:
[Video: The Wizarding World Awaits – Hogwarts Legacy – Creator's Voice | Nintendo Switch 2]

De Switch 2 versie van Hogwarts Legacy is niet gebaseerd op de Switch poort, maar op de next-gen assets.
Nice, deze game schaf ik bij de release direct aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:03
Zit nou wel een beetje van ja.... Wil hem natuurlijk heel graag op de Switch 2 spelen, maar heb hem al voor de Switch en de Xbox series X. Om nou weer fullprice te gaan ermee.... Tenzij er een reasonably priced upgrade komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Beetje jammer dat het geen upgrade is.
Ik weet niet of ik nog eens full price wil neerleggen voor deze versie.

Daarnaast ben ik ook niet zo happig om JK nog meer te sponsoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

flugelisoke schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:19:
Zit nou wel een beetje van ja.... Wil hem natuurlijk heel graag op de Switch 2 spelen, maar heb hem al voor de Switch en de Xbox series X. Om nou weer fullprice te gaan ermee.... Tenzij er een reasonably priced upgrade komt.
Gezien het gebruik van de next-gen assets, zal het geen upgrade worden ben ik bang.

[ Voor 4% gewijzigd door xAnarchyBaS op 22-04-2025 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:45
xAnarchyBaS schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:21:
[...]

Gezien het gebruik van de next-gen assets, zal het geen upgrade worden ben ik bang.
WB heeft ook geen (gratis of betaalde) upgrade van de PS4 en PS5 versie dus die moet je apart aanschaffen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

De Switch 2 lijkt in trek te zijn in Japan. De Japanse My Nintendo Store heeft 2,2 miljoen aanmeldingen binnengekregen voor de preorderloting, veel meer dan het aantal units dat ze in juni kunnen verkopen.

En voor extra context, dit waren de eisen om je voor de loting te kunnen aanmelden:
  • At least 50 hours of gameplay on Nintendo Switch software by February 28, 2025.
    Note: Demo versions and free-to-play titles are excluded.
  • A cumulative Nintendo Switch Online (NSO) paid membership period of at least one year at the time of application, and an active membership at the time of applying.

Notes:
    • Only paid plans are eligible; free trials are not accepted.
    • Remaining days on the current plan are not counted toward the cumulative membership period.
    • For Family Plan members, only the purchaser of the plan is eligible.
  • Your Nintendo Account’s region setting must be set to Japan.
  • Only accounts set to Japan can apply or purchase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
En vervolgens zijn mensen wereldwijd in rep en roer of er wel genoeg consoles zijn. Heerlijk zo'n launch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:45:
[...]

En vervolgens zijn mensen wereldwijd in rep en roer of er wel genoeg consoles zijn. Heerlijk zo'n launch :+
Mja, beetje ongemakkelijk :p Als er niet genoeg consoles zijn is het niet goed en als er wel genoeg consoles zijn dan is het ook niet goed. Dan denkt men gelijk dat de verkoop tegenvalt of dat een webshop meer pre-orders aanneemt dan ze gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien wat extra context: Nintendo verkocht in de lanceerweek 330.000 en tijdens de maand maart 2017 600.000 Switch consoles in Japan.

Natuurlijk is de Nintendo store niet de enige plek waar je de console zal kunnen kopen. Pre-orders starten overal pas morgen in Japan. Interesse is ook niet hetzelfde als een effectieve verkoop. Maar ja euh veel succes aan de mensen die in Japan eentje willen kopen.

En ja, rond lancering is het bijna altijd zeer moeilijk om aan de vraag te voldoen. De video's die je in de US nu ziet met "guides on how to pre-order" komen misschien ook deels na trauma's over de moeilijke beschikbaarheid van de andere current-gen consoles...

[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 23-04-2025 17:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wat ander nieuws:

Nieuwe Fast Fusion trailer en een interview met Nintendo Life. De grote nieuwe gameplay feature is het fuseren van verschillende voertuigen. Splitscreen is mogelijk met 4 spelers op 60 FPS. GameShare functioneert met twee spelers. Nog een interessant stukje over de performance:
Your website mentions performance of 60fps up to 4K resolution. Can you talk a bit more about that? Will it be possible to modify performance and reach 120fps?

We support five different graphic settings for TV mode, from 1080p/60fps to 1440p/60fps and up to 4k/60fps. We even have a special 30fps/4k 'Ultra Quality' mode. We tried to make a good compromise for everyone. Everything runs in HDR which you can enjoy directly in Handheld mode or when your TV supports it.

120fps is not supported, but that was mostly because making a game for launch day isn't that easy and we had to decide on a few key features. Perhaps this is something we can bring later with a patch.
Shin'en heeft nog twee andere Switch 2 projecten in de planningsfase en bekijkt ook of ze hun oude games updates gaan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exo81
  • Laatst online: 06:26
Stiekem kijk ik het meest uit naar Ridge Racer 😇 Natuurlijk haal ik bij de launch Mario Kart en ik denk ook cyberpunk, maar Ridge Racer als launch game brengt zoveel jeugdsentiment naar boven 😄
Ik lees of zie er weinig over en vraag me langzaam af of ik de enige ben die zich op Ridge Racer verheugt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15-09 09:35

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Exo81 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:20:
Stiekem kijk ik het meest uit naar Ridge Racer 😇 Natuurlijk haal ik bij de launch Mario Kart en ik denk ook cyberpunk, maar Ridge Racer als launch game brengt zoveel jeugdsentiment naar boven 😄
Ik lees of zie er weinig over en vraag me langzaam af of ik de enige ben die zich op Ridge Racer verheugt
Lijkt dit niet op de ferrari game van op de ds?

Shit happens yk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Kiwi meldt zich!
Ik lees vrijwel niks over de Switch en de games en krijg derhalve ook niets mee. Jouw post kwam dan ook als een leuke verrassing. Ridge racer, wauw, de nostalgie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 12-09 14:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:43
Dat lijkt wel een debug versie aangezien de menu's er zo minimaal uitzien. Wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Huh wait whut? Heb pas Ridge Racer op de N64 emulator gespeeld, maar er komt echt een dedicated versie voor de NS2???

Ben sowieso weer eens toe aan een echt toffe arcade racer.

[ Voor 5% gewijzigd door flugelisoke op 24-04-2025 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ridge Racer is een Arcade versie toch? Dus gewoon oude game op nieuw platform.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:15

H.Boss

Hugo Boss

JackAvery schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:53:
Wat ander nieuws:

Nieuwe Fast Fusion trailer en een interview met Nintendo Life. De grote nieuwe gameplay feature is het fuseren van verschillende voertuigen. Splitscreen is mogelijk met 4 spelers op 60 FPS. GameShare functioneert met twee spelers. Nog een interessant stukje over de performance:

[...]

Shin'en heeft nog twee andere Switch 2 projecten in de planningsfase en bekijkt ook of ze hun oude games updates gaan geven.

[YouTube: Fast Fusion - First Look Trailer (Nintendo Switch 2)]
Dit lijkt ontzettend veel op WipeOut op de Playstation. En die is ook heel tof!

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:18

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb geen originele Switch, dus ook geen spellen. Omdat de Zelda spellen mij in het verleden (op de Wii en Gameboys) wel enorm geboeid hebben, heb ik vanochtend BOTW en TOTK tweedehands via Marktplaats aangeschaft en ga ik die upgraden naar de Switch 2 variant. Scheelt toch mooi 30 euro met de prijs van het spel nieuw!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exo81
  • Laatst online: 06:26
flugelisoke schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:02:
[...]

Huh wait whut? Heb pas Ridge Racer op de N64 emulator gespeeld, maar er komt echt een dedicated versie voor de NS2???

Ben sowieso weer eens toe aan een echt toffe arcade racer.
Het is een port van de arcade versie:

https://www.arcadearchives.com/en/ridgeracer/

Geweldig om dit weer te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Upgradepack van Kirby en de Vergeten Wereld – Nintendo Switch 2 Edition + De Sterrenwereld en Super Mario Party Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV is €19,99. Deze prijzen waren tot nu toe nog niet exact bekend begrijp ik van Nintendolife in tegenstelling tot de €9,99 upgradepack voor de games Breath of the Wild en Tears of the Kingdom.

Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar de Sterrenwereld DLC van Kirby en de Vergeten Wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Waren die niet ook gratis met NSO?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xAnarchyBaS schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:29:
Waren die niet ook gratis met NSO?
Enkel de Zelda NS2 edities.
L23 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:18:
Upgradepack van Kirby en de Vergeten Wereld – Nintendo Switch 2 Edition + De Sterrenwereld en Super Mario Party Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV is €19,99. Deze prijzen waren tot nu toe nog niet exact bekend begrijp ik van Nintendolife in tegenstelling tot de €9,99 upgradepack voor de games Breath of the Wild en Tears of the Kingdom.

Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar de Sterrenwereld DLC van Kirby en de Vergeten Wereld.
volledig volgens verwachtingen geprijsd dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Ik had het mis.

Deze games hebben een gratis upgrade(zonder NSO+exp.):
  • Arms
  • Big Brain Academy: Brain vs Brain
  • Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics
  • Game Builder Garage
  • Pokemon Scarlet
  • Pokemon Violet
  • The Legend of Zelda: Link’s Awakening
  • The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
  • New Super Mario Bros. U Deluxe
  • Super Mario 3D World + Bowser’s Fury
  • Super Mario Odyssey
Ik was in de war gebracht door deze post: Mog in "Het Nintendo Switch 2 topic"
Ik dacht dat al deze titels een gratis upgrade zouden krijgen, maar deze misten juist allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door xAnarchyBaS op 24-04-2025 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:17
L23 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:18:

Volg ik teveel buitenlandse media dat ik de Nederlandse benamingen verwarrend vind staan of is dat omdat de namen hier nog wel eens door elkaar gebruikt worden. Is daar een regel voor of vooral persoonlijke voorkeur?

Duurt soms even met omschakelen voordat ik dan doorheb waar het over gaat, zeker als er Nederlandse benamingen voor in-game items/locaties/personages voorbij komen kan het soms even duren voordat het kwartje valt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ekiter schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:11:
[...]

Volg ik teveel buitenlandse media dat ik de Nederlandse benamingen verwarrend vind staan of is dat omdat de namen hier nog wel eens door elkaar gebruikt worden. Is daar een regel voor of vooral persoonlijke voorkeur?

Duurt soms even met omschakelen voordat ik dan doorheb waar het over gaat, zeker als er Nederlandse benamingen voor in-game items/locaties/personages voorbij komen kan het soms even duren voordat het kwartje valt haha.
Ik vind het zo op zich wel duidelijk, ook omdat als je op de namen klikt meer informatie kan vinden op de Nederlandse Nintendo website/eShop. Kirby is ook wel een uitzondering, meeste games hebben in Nederland gewoon de Engelse titel.

In dit geval dus de titel gekopieerd van de website waar ik naar link. Dus dat vind ik wel een logische regel. Persoonlijke voorkeur? Ik had in eerste instantie liever de fysieke game gehad met de Engelse titel, nu vind ik het wel vermakelijk :P Games speel ik vrijwel altijd in het Engels. Inderdaad handiger als je bijvoorbeeld een Engelse tutorial raadpleegt.

[ Voor 18% gewijzigd door L23 op 24-04-2025 15:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:53:
Wat ander nieuws:

[...]

[YouTube: Fast Fusion - First Look Trailer (Nintendo Switch 2)]
Fast Fusion is leuk geprijsd voor €14,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Fast RMX was leuk, ik denk dat ik deze ook op launch zal halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
L23 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:07:
[...]

Fast Fusion is leuk geprijsd voor €14,99.
DROP THE PRI...

Oh... 14.99, meteen even besteld alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoncritter

Qoncritter

Banannnnnna

Nette prijs. Hopelijk is dit niet alleen tijdens de pre-order want ik kan niet pre-orderen zonder met een Switch gekopeld te hebben. Laat de Switch 2 nou mijn eerste Nintendo device worden.
Pagina: 1 ... 50 ... 124 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4