Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donderopman
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 15:46
crzyhiphopazn schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:37:
Als het 500 kost dan nog koop ik het direct 1e dag indien het met OLED en 4K komt.
Probeer zoveel mogelijk de exclusive Mario games te kopen.
Ook al duurt de backlog uitspelen jaren.

Nostalgie is voor mij geen probleem.
Lekker chill af en toe onderweg ene game spelen op de Switch.
Dit is wel zo'n beetje de kracht van Nintendo en zelfs ook al wel de Switch. Nostalgie, mario spellen die altijd goed zijn en alles werkt simpel en snel.

Voor mij zou het ook wel een instant buy zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@crzyhiphopazn wat bedoel je met "echt naar 4K gaat" ? Als je verwacht dat een Switch 2 naar native 4K zal gaan docked, mag je denk ik je verwachtingen wel bijstellen voor de meeste games :)

De 'consensus' momenteel is dat het toestel DLSS zal ondersteunen waardoor games van een 'Switch 2' via upscaling op resoluties hoger dan Full HD zal te spelen zijn op je TV. Nu is DLSS een heel performante techniek, maar we zullen het op de echte hardware in actie moeten zien om te weten wat voor impact het heeft op de beeldkwaliteit.

Ook een OLED scherm verwacht ik eigenlijk niet (al zou ik het zeker fijn vinden!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

JackAvery schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:48:
@crzyhiphopazn wat bedoel je met "echt naar 4K gaat" ? Als je verwacht dat een Switch 2 naar native 4K zal gaan docked, mag je denk ik je verwachtingen wel bijstellen voor de meeste games :)

De 'consensus' momenteel is dat het toestel DLSS zal ondersteunen waardoor games van een 'Switch 2' via upscaling op resoluties hoger dan Full HD zal te spelen zijn op je TV. Nu is DLSS een heel performante techniek, maar we zullen het op de echte hardware in actie moeten zien om te weten wat voor impact het heeft op de beeldkwaliteit.

Ook een OLED scherm verwacht ik eigenlijk niet (al zou ik het zeker fijn vinden!).
Native a la Xbox Series X en PS5 denk ik dat het niet gaat worden.
Maar 4K via upscaling is zeer zeker welkom via het dock.

A men may hope.

Als ik kijk naar bv de Steam Deck, ROG Ally, Legion GO zie ik de toekomst zonnig in.

als ze GEEN OLED uitbrengen is dat wel weer een achteruitgang vind ik dit omdat de Switch OLED ook al jaren op de markt is en ik het geen probleem vind om meer te betalen voor een OLED versie.

Heb de originele Switch gehad (helaas gestolen uit wisselwoning tijdens renovatie) en de Switch OLED was direct zo een beter beeld dat ik niet meer terug wil naar LCD.

Switch Lite/LCD vs Switch 2 OLED 3 prijsklasses. Prima te doen vind ik.
Zowel Nvidia als AMD timmeren hard aan de weg om nog krachtigere portable (C)(A)PU's te maken.

Ben btw tevreden over de Pro controller.
Qua design goed voor de kinder handjes en niet alleen voor volwassenen.

Wacht met smart af wat Ninty gaat doen met de Switch 2.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crzyhiphopazn schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:02:
[...]

als ze GEEN OLED uitbrengen is dat wel weer een achteruitgang vind ik dit omdat de Switch OLED ook al jaren op de markt is en ik het geen probleem vind om meer te betalen voor een OLED versie.

Heb de originele Switch gehad (helaas gestolen uit wisselwoning tijdens renovatie) en de Switch OLED was direct zo een beter beeld dat ik niet meer terug wil naar LCD.
Ik heb beide modellen hier liggen en ik begrijp waarom je het zegt, dat OLED scherm is heel tof. Gelukkig heeft ook LCD technologie niet stilgezeten. Een 1080p LCD scherm van nu is bvb. niet vergelijkbaar met wat er in 2017 in de Switch gebruikt werd :) Het zal vast wel meevallen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Als ik Tears of the Kingdom op mijn TV kan spelen (met de Super Switch patch voor €20 uiteraard) in 1440p met een constante 60fps (zelfs tijdens Ultrahand), dan koop ik het apparaat meteen. Neem mijn geld!

Dat is wel een beetje mijn verwachting. Handheld 1080p en op de TV minimaal 1440p met de huidige grafische fideliteit. Dat moet toch lukken als dat ding ook UE5 Matrix demo's kan spelen?

[ Voor 31% gewijzigd door Mog op 08-05-2024 17:29 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +4 Henk 'm!
De internet detectives die al maanden lang in export data aan het snuffelen zijn naar sporen van Switch 2, lijken ontdekt te hebben hoeveel geheugen Switch 2 gaat hebben.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De resultaten vallen binnen de hogere kant van de verwachtingen. Lijkt er op dat we meer geheugen bandbreedte krijgen dan voorspeld, en meer ram dan een Xbox Series S. Dit soort dingen kunnen relatief last minute nog wel veranderen, maar het is een zeer goede indicatie. Het gaat tenslotte om producten die effectief naar een grote Nintendo producent in Vietnam geëxporteerd werden in opdracht van Nintendo - dit ziet men aan de geassocieerde codes.

De opslag is meer dan snel genoeg om leessnelheden van 1 tot 2 GB/s te ondersteunen - het valt wat te zien hoe dit geïntegreerd zit en of er andere bottlenecks zijn (zoals extern geheugen/gamecards). Dit is alvast ruim voldoende voor features zoals Lumen en Nanite in Unreal Engine 5.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 75% gewijzigd door JackAvery op 09-05-2024 11:20 . Reden: LPDDR5 → LPDDR5X (want snelheid van het geheugen) ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gezien de relatieve betrouwbaarheid van exportdata heb ik het hardware overzicht op de eerste pagina aangepast aan de nieuwe informatie. JackAvery in "[Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties".

Meer naar het speculatieve toe zien de detectives in de exportdata ook mogelijk een ventilator die met het nieuwe dock geassocieerd wordt. ik zou dit in tags zetten maar spreekwoordelijke aap is uit de mouw dus ik weet niet of het nog nut heeft. Ook de dimensies van de console lijken vrij goed geschat kunnen worden - ongeveer 200 x 115mm voor de tablet. Dit is duidelijk groter dan de huidige Switch, maar kleiner dan bvb. een Steam Deck.

De Q&A met de aandeelhouders van vorige week staat ondertussen in het Engels online. Enkele punten hebben te maken met de nieuwe console:

(Vraag 2) De huidige hardware voorspellingen (13.5 miljoen Switches) bevatten geen cijfers voor Switch 2.
(Vraag 3) Bevestiging dat Nintendo Accounts op de Switch 2 zullen werken.
(Vraag 5) Nintendo verwacht geen impact van onderdelentekorten o.i.d. voor de productie van Switch 2.
(Vraag 6) CEO Furukawa beschrijft het toestel momenteel als "opvolger van de Nintendo Switch."
(Vraag 7) Ging in op de term "opvolger" die door Nintendo gebruikt wordt. Het bedrijf ziet het huidige fiscale jaar als een voorbereidingsjaar voor Switch 2 en de toekomst op lange termijn..
Q6 : Regarding the successor to Nintendo Switch, is there any special intention behind calling it a
"successor?" Looking back at past hardware announcements, Wii U was described as a "system to succeed Wii," and Nintendo Switch as a "game platform with a brand-new concept." This time it is described as a "successor to Nintendo Switch." Is this an indication of your intent to continue with the gameplay and concept of Nintendo Switch? You said there will be an update during this fiscal year. At that time, will you talk about its launch timing and specifications?

A6 - Furukawa:
At this stage, we cannot say anything more about the successor to Nintendo Switch. For today's announcement, we determined that the most appropriate expression to use was "successor to Nintendo Switch."
Information will be released in stages leading up to the launch, as we have done with previous new hardware announcements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!
In een Braziliaans Portugese podcast (rond minuut 22 - YouTube) claimt gaming journalist 'PH Brazil' (Pedro Lippe) dat Nintendo een aantal presentaties met betrekking to de Switch 2 zou verplaatst hebben van eind september naar de komende weken. Hij gaat er van uit dat we zeer binnenkort wel degelijk nieuws over de console zullen horen.

Dit is dezelfde persoon die in februari het nieuws naar buiten bracht dat de interne richtdatum voor de Switch 2 lancering zou uitgesteld zijn van eind 2024 naar 2025. Neem het met een nodige slok zout, maar ik wil hem gerust het voordeel van de twijfel geven gezien ik er altijd al van uit ging dat we in september iets over de console zouden horen O-)

In ander nieuws - het is geen geheim dat sommige online detectives zich elke maand buigen over de import/export manifesten van Nintendo-gerelateerde onderdelen. Zij breken momenteel hun hoofd over de vraag waarom het nieuwe Switch 2 dock een fan lijkt te hebben. De meest logische reden voor hen zou zijn dat een of ander onderdeel in het dock actieve koeling zou nodig hebben. De console zelf is het zeer waarschijnlijk niet - koelen langs buitenaf is zeer inefficiënt.

Iemand hier een idee? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:43
JackAvery schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:00:
In een Braziliaans Portugese podcast (rond minuut 22 - YouTube) claimt gaming journalist 'PH Brazil' (Pedro Lippe) dat Nintendo een aantal presentaties met betrekking to de Switch 2 zou verplaatst hebben van eind september naar de komende weken. Hij gaat er van uit dat we zeer binnenkort wel degelijk nieuws over de console zullen horen.

Dit is dezelfde persoon die in februari het nieuws naar buiten bracht dat de interne richtdatum voor de Switch 2 lancering zou uitgesteld zijn van eind 2024 naar 2025. Neem het met een nodige slok zout, maar ik wil hem gerust het voordeel van de twijfel geven gezien ik er altijd al van uit ging dat we in september iets over de console zouden horen O-)

In ander nieuws - het is geen geheim dat sommige online detectives zich elke maand buigen over de import/export manifesten van Nintendo-gerelateerde onderdelen. Zij breken momenteel hun hoofd over de vraag waarom het nieuwe Switch 2 dock een fan lijkt te hebben. De meest logische reden voor hen zou zijn dat een of ander onderdeel in het dock actieve koeling zou nodig hebben. De console zelf is het zeer waarschijnlijk niet - koelen langs buitenaf is zeer inefficiënt.

Iemand hier een idee? :+
De dock zelf zal denk ik voor upscaling zorgen of iets? Wellicht een soort van Wii U-frankenstein achtig iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sderooij het zou raar zijn om upscaling van de dock te verwachten als de tensor cores in de console zelf zitten... maar sommige mensen speculeren over externe opslag, anderen inderdaad over een streaming chip.

Ik heb zelf geen flauw idee. Misschien dat de voeding intern in de dock terecht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
JackAvery schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:01:
@sderooij het zou raar zijn om upscaling van de dock te verwachten als de tensor cores in de console zelf zitten... maar sommige mensen speculeren over externe opslag, anderen inderdaad over een streaming chip.

Ik heb zelf geen flauw idee. Misschien dat de voeding intern in de dock terecht komt?
Of, de dock is puur bestemd inderdaad voor het helpen om de switch 2 koel te houden? Docked 4k modus + extra cooling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:52
sderooij schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:03:
[...]

Of, de dock is puur bestemd inderdaad voor het helpen om de switch 2 koel te houden? Docked 4k modus + extra cooling?
Ik geloof dat de huidige Dock van de oled ook chip voor de beeldverwerking naar HDMI in zit die beperkt kan upscalen naar 4K. Maar goed dat kan ook simpel genoeg 1080p in een soort 4K frame zetten zijn. Niet echt geschikt voor gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:12
sderooij schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:03:
[...]

Zal de Switch 2 echt 4K krijgen? Ik kan me er nu echt nog geen beeld bij vormen dat we Mario in 4K gaan zien. Dus ipv een egaal blauwe broek, een blauwe broek met textuur? Het zou wel mooi zijn, maar gameplay blijft natuurlijk het belangrijkst. Ik vind de games op de huidige Switch er al schitterend uitzien. Maar ja, we hebben dan ook geen vergelijking in huis zoals een PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:07
Ik zou allang blij zijn als de volgende Nintendo games stabiel met 1080p60 kan weergeven. 4K, buiten eventueel upscalen of beperkt voor eenvoudigere games, zie ik niet gebeuren.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:11
meesje schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:49:
[...]

Zal de Switch 2 echt 4K krijgen? Ik kan me er nu echt nog geen beeld bij vormen dat we Mario in 4K gaan zien. Dus ipv een egaal blauwe broek, een blauwe broek met textuur? Het zou wel mooi zijn, maar gameplay blijft natuurlijk het belangrijkst. Ik vind de games op de huidige Switch er al schitterend uitzien. Maar ja, we hebben dan ook geen vergelijking in huis zoals een PS5.
Zou prima kunnen de switch doet nu al in de Dock 1080p, dus een 4k in de Dock of aan de tv ieder geval kan prima.
Het zal dan geen 4k worden met 60 of 120fps wellicht maar gewoon 30fps, en wellicht dat die in 1080p dan stabiel 60fps draait.

Hij mag ieder geval wel grote schermen gaan ondersteunen, op mijn lg c2 65 inch heb ik zwarte balken :+ .

[ Voor 6% gewijzigd door Carlos0_0 op 11-08-2024 18:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLGhost
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 11:01
Carlos0_0 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:58:
[...]

Zou prima kunnen de switch doet nu al in de Dock 1080p, dus een 4k in de Dock of aan de tv ieder geval kan prima.
Het zal dan geen 4k worden met 60 of 120fps wellicht maar gewoon 30fps, en wellicht dat die in 1080p dan stabiel 60fps draait.

Hij mag ieder geval wel grote schermen gaan ondersteunen, op mijn lg c2 65 inch heb ik zwarte balken :+ .
Volgens mij heb je iets verkeerd staan dan, ik heb gewoon fullscreen op m’n 65” C2 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:52
Carlos0_0 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:58:
Ik vermoed dat System Settings/TV Output/Adjust Scteen Size niet op 100% staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:49:
[...]

Zal de Switch 2 echt 4K krijgen?
Upscaling via DLSS is hoogstwaarschijnlijk een optie. Voor veel games zal dit er goed genoeg uitzien.

Native 4K is bij eenvoudige games misschien een optie maar ik betwijfel dat veel ontwikkelaars daarvoor kiezen.

[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 11-08-2024 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
hcQd schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:26:
[...]

Ik vermoed dat System Settings/TV Output/Adjust Scteen Size niet op 100% staat.
Ik heb geen idee maar op mijn c8 uit 2018 55 inch had ik dit niet, zal eens bekijken als ik hem weer eens aansluit op de Dock :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
Wat als de Switch nou niet perse in het dock hoeft staan om te gamen op je tv? (8> En dat het dock dus extra hardware aan boord heeft (dat actieve koeling nodig heeft) om dit streamen mogelijk te maken.
En dat heb je dus ook een tweede scherm tot je beschikking waarmee je dus extra functionaliteit mee kunt hebben. Tevens kan dan hiermee meer WiiU, DS en 3DS geport worden en kan Nintendo dus slim cashen.

[ Voor 33% gewijzigd door Zeror op 11-08-2024 21:33 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Zeror dan zou je een soort van omgekeerde PS5 met Portal krijgen. Andersom zou IMHO logischer zijn.

Wat is het nut van een dock gebruiken om naar te streamen? Als je dan toch al op de bank neerploft, dan kan je beter het apparaat gewoon docken lijkt mij. Anders krijg je alleen de nadelen van streamen.

Wat mogelijk nog zou kunnen, is een soort van dock met dikke(re) (eventueel optionele) GFX. Soort van externe grafische kaart. Niet in dock met een eenvoudige(re) mobile GFX.

Maar nu gaan we er allemaal vanuit dat er een Switch 2 komt. En hoewel dat erg logisch zou zijn, blijft het Nintendo. Wie weet komen ze met een Game Boy Switch met iets meer power, en een losse vaste console die dezelfde games kan draaien. De Game Boy Switch speelt games dan op 720-1080p en de vaste 1080-2160p.

Geef mij maar een vaste console met wat meer pit. Mijn vrouw vermaakt zich nog wel een x aantal jaren met de oude switch, en zo niet dan haal ik ze beide.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:28:
Wat als de Switch nou niet perse in het dock hoeft staan om te gamen op je tv? (8> En dat het dock dus extra hardware aan boord heeft (dat actieve koeling nodig heeft) om dit streamen mogelijk te maken.
En dat heb je dus ook een tweede scherm tot je beschikking waarmee je dus extra functionaliteit mee kunt hebben. Tevens kan dan hiermee meer WiiU, DS en 3DS geport worden en kan Nintendo dus slim cashen.
In principe is hier geen actieve koeling voor nodig. Zo heet wordt zo'n chip niet.

Het zou interessant zijn als ze dit toevoegen, al mis ik zelf de dual screen features niet.

Wat wel zo is is dat docked mode niet de compromissen van dergelijke streaming (lag, artifacts door bandbreedte, ...) heeft. Dus ik zie het nooit docked mode vervangen.

@Thalaron - het lijkt me enorm duur om twee verschillende consolehardware tegelijk te ontwikkelen als je verder exact hetzelfde concept gaat gebruiken als nu.

[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 11-08-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
JackAvery schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:49:
[...]

In principe is hier geen actieve koeling voor nodig. Zo heet wordt zo'n chip niet.

Het zou interessant zijn als ze dit toevoegen, al mis ik zelf de dual screen features niet.
Ik mis het ook niet hoor, maar als je kijkt naar de markt is de afgelopen 10 jaar best veel aan streaming devices gekomen op allerlei manieren. Ik zie Nintendo hier ook nog wel naar terugkeren na de Wii U.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
JackAvery schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:49:
[...]

Wat wel zo is is dat docked mode niet de compromissen van dergelijke streaming (lag, artifacts door bandbreedte, ...) heeft. Dus ik zie het nooit docked mode vervangen.

@Thalaron - het lijkt me enorm duur om twee verschillende consolehardware tegelijk te ontwikkelen als je verder exact hetzelfde concept gaat gebruiken als nu.
Dat zal denk ik wel meevallen? Zie o.a. de Xbox Series S en X.

In feite zou je dan een vaste variant krijgen met een zwaardere CPU/GFX maar zonder controller/ scherm en accu. De mobiele versie heeft dat allemaal wél maar een minder zware CPU/GFX. Kosten hoeven elkaar wellicht niet eens echt te ontlopen om die reden.

Maar links of rechtsom ben ik benieuwd naar waar ze mee komen. Ik hoop in ieder geval wel op een iets grotere sprong wat betreft spierkracht dan wat de Switch heeft gebracht. Mooi apparaat verder! Maar ik zou het jammer vinden om een Wii U scenario opnieuw te zien gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Thalaron schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:03:
Maar links of rechtsom ben ik benieuwd naar waar ze mee komen. Ik hoop in ieder geval wel op een iets grotere sprong wat betreft spierkracht dan wat de Switch heeft gebracht. Mooi apparaat verder! Maar ik zou het jammer vinden om een Wii U scenario opnieuw te zien gebeuren.
Hier hetzelfde. Daarom hoop ik echt van harte dat ze met de launch en/of in die 3-4 maanden erna met een paar ijzersterke titels gaan komen. Metroid Prime 4 is geen system-seller, maar een Mario, Mario Kart of Zelda zijn dat wel. Als die niet snel na lancering komen, zie ik het somber in voor de Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Streamen klinkt leuk, maar lijkt me ook weer storingsgevoelig en het klinkt ook allemaal een stuk duurder. Ik ben benieuwd waarom er mogelijk een fan in het dock zit, maar ik verwacht dat Nintendo het verder simpel houd.

Zelf geen nostalgie naar 2 schermen. Geen Wii U gehad. En was eigenlijk wel blij dat de Switch meer een grote Game Boy Advance is :P 2 schermen lijkt me eerder onhandig als je goede third party support wil. En je wilt de game ervaring in zowel handheld en docked ook zoveel mogelijk gelijk houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vond zelf de Switch uitstekend, een prima sprong vanaf de Wii U. Ik geloof niet dat ze met een krachtigere console dezelfde succes hadden behaald. Dat was dan ten koste gegaan van de accuduur en/of prijs. Ik ben er van overtuigd dat ze met de afwegingen die ze gemaakt hebben een perfecte balans gevonden hebben. We zitten inmiddels op 143 miljoen verkochte Switch consoles.

Zelf hoop ik gewoon op leuke games en dan komt het wel goed. Een krachtiger apparaat ten opzichte van de Nintendo Switch is zeker leuk. Maar qua specs zal het voor bepaalde Tweakers toch nooit goed genoeg zijn, het moet altijd maar beter. Ik zie liever dat ze focussen op goede gameplay en dat games op het platform niet een al te lange ontwikkeltijd hebben. Ik verwacht persoonlijk in ieder geval wel onder de indruk te zijn van de nieuwe hardware.

Ik vraag me wel af hoe ze zich gaan onderscheiden van de Nintendo Switch. Een krachtigere Switch lijkt me helemaal mooi. Maar denk niet dat ze daarmee ook 143 miljoen consoles gaan verkopen. Ik verwacht in ieder geval een iets minder groot succes als de Nintendo Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik ben ook heel benieuwd naar hoe de games beschikbaar zullen komen (welk formaat). Gelijk (formaat) cartridge limiteert het formaat van games en/of is kosten technisch niet handig. Ander formaat of alleen digitaal beperkt backwards compatibiliteit en beperkt ook de library die men (fysiek) heeft.

Andere optie zou zijn 2 formaten toevoegen, maar dat kost naast extra geld voor componenten ook ruimte.

En dat alles moet ook dusdanig dichtgetimmerd zijn dat men niet op al te korte termijn het systeem kan hacken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat kracht betreft ga ik er nog steeds van uit dat de leaks tot nu toe over T239 kloppen. Voor mij is dat een heel aardige spec bump.

Overigens heeft men een 60W lader ontdekt in de exportmanifesten van juni. Er van uitgaande dat deze relevant is, zou dat insinueren dat de nieuwe console iets meer kan verbruiken in docked mode.

Games zijn uiteraard heel belangrijk. Wat zou jullie overtuigen in de eerste 12-18 maanden? Ik zie alvast geen nieuwe 3D Zelda game in de nabije toekomst verschijnen, maar een 3D Mario game en Mario Kart lijken me grote kanshebbers. Persoonlijk hoop ik op een nieuwe Monolith Soft game. Ook nieuwsgierig of GTA6 een verschijning gaat maken, al ben ik zelf niet geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14:55
JackAvery schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 06:40:
Wat kracht betreft ga ik er nog steeds van uit dat de leaks tot nu toe over T239 kloppen. Voor mij is dat een heel aardige spec bump.

Overigens heeft men een 60W lader ontdekt in de exportmanifesten van juni. Er van uitgaande dat deze relevant is, zou dat insinueren dat de nieuwe console iets meer kan verbruiken in docked mode.

Games zijn uiteraard heel belangrijk. Wat zou jullie overtuigen in de eerste 12-18 maanden? Ik zie alvast geen nieuwe 3D Zelda game in de nabije toekomst verschijnen, maar een 3D Mario game en Mario Kart lijken me grote kanshebbers. Persoonlijk hoop ik op een nieuwe Monolith Soft game. Ook nieuwsgierig of GTA6 een verschijning gaat maken, al ben ik zelf niet geïnteresseerd.
Geen verwachting, maar hoop het wel: een nieuwe 3D Donkey Kong.

NSO: SW-7515-1623-5706

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:29

RayNbow

Kirika <3

Games zijn uiteraard heel belangrijk. Wat zou jullie overtuigen in de eerste 12-18 maanden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24vlivfccWSQ4PUvSOHahPAOlgs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Homfe8eMZVOJwAoJ67pIGbdM.gif?f=user_large

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:03:
[...]

Dat zal denk ik wel meevallen? Zie o.a. de Xbox Series S en X.

In feite zou je dan een vaste variant krijgen met een zwaardere CPU/GFX maar zonder controller/ scherm en accu. De mobiele versie heeft dat allemaal wél maar een minder zware CPU/GFX. Kosten hoeven elkaar wellicht niet eens echt te ontlopen om die reden.

...
Ik denk dat áls er zoiets uitkomt, dat nintendo dan eerder iets vergelijkbaars gaat uitbrengen als dat nu met de huidige switch lijn, met identieke chips, gebeurt (en dat dat pas een tijdje na uitbrengen van de "switch" versie gaat gebeuren)

Nu zijn er een "lite" en een gewone versie. Dus het zou niet zo heel raar zijn als ze met een "lite", een gewone, en een "heavy" versie komen. De exclusief mobiele editie zou dan zoals nu enkel op laag energieverbruik en de niet-mobiele versie enkel op de energieverbruik van docked mode draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2024 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen dat kan mij overtuigen ja. _/-\o_

Of iets anders van Monolith. Denk wel dat de kans groot is dat er 'iets' in die geest bij launch zal zijn. Xenoblade Chronicles 3 is inmiddels bij die tijd ook iets van 3 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 00:42:
Ik ben ook heel benieuwd naar hoe de games beschikbaar zullen komen (welk formaat). Gelijk (formaat) cartridge limiteert het formaat van games en/of is kosten technisch niet handig. Ander formaat of alleen digitaal beperkt backwards compatibiliteit en beperkt ook de library die men (fysiek) heeft.

Andere optie zou zijn 2 formaten toevoegen, maar dat kost naast extra geld voor componenten ook ruimte.

En dat alles moet ook dusdanig dichtgetimmerd zijn dat men niet op al te korte termijn het systeem kan hacken..
Ik volg niet helemaal waarom hetzelfde formaat cartridge limiteert. Waarom zou het niet dezelfde weg kunnen volgen als een SD kaart die door de jaren steeds sneller is geworden en meer capaciteit heeft gekregen? Ook kosten lijkt mij geen limitatie, ik verwacht alleen dat de focus bij third party games meer digitaal zal zijn en dat games op cartridge vaker een extra download vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd wat dan wel een launch titel gaat zijn. Ik weet nog niet of ik de opvolger gelijk ga halen omdat het een toffe gadget is of dat ik nog even wacht tot er een Mario Kart of Mario 3D game verschijnt. Mogelijk is er al 1 bij release en anders verwacht ik beide titels binnen 8 maanden. Bij de Switch pas later in het jaar ingestapt met Mario Kart 8 Deluxe en Super Mario Odyssey.

GTA6 zou mij ook niet verbazen, als GTA Online goed kan draaien is het qua potentiele gebruikers een interessant platform. Of ik daarin geïnteresseerd ben hangt af van hoe serieus ze het nemen. Een Grand Theft Auto: The Trilogy – “The Definitive Edition” zit ik niet op te wachten. Maar een uitstekende port van GTA 4 of 5 zou ik ook al interessant vinden.

Als we het verder over third party games hebben. Ik zou heel graag de Mass Effect Legendary Edition zien verschijnen en een Elder Scrolls/Fallout remaster is ook welkom. Zouden ook titels kunnen zijn waar ik direct een nieuwe Nintendo console voor in huis haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:33
L23 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:38:
[...]

Ik volg niet helemaal waarom hetzelfde formaat cartridge limiteert. Waarom zou het niet dezelfde weg kunnen volgen als een SD kaart die door de jaren steeds sneller is geworden en meer capaciteit heeft gekregen? Ook kosten lijkt mij geen limitatie, ik verwacht alleen dat de focus bij third party games meer digitaal zal zijn en dat games op cartridge vaker een extra download vereisen.
Dit inderdaad. En waarschijnlijk bedenken ze een slimmigheid (net als bij de DS / 3DS) met een net iets ander fysiek formaat waardoor Switch games wel in de Switch 2 passen, maar niet andersom.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:38:
[...]

Ik denk niet dat er technologisch een reden is om aan te nemen dat snellere en grotere carts niet kunnen. De prijsstelling is echter wel een andere vraag.

Voor het uitbreidbaar geheugen gaan we er min of meer van uit dat Switch 2 met SD Express zal werken en het interne geheugen is waarschijnlijk een vorm van UFS 3.1 geheugen. Hiermee komen we in het territorium van SSD read/write snelheden. De vraag is of we dit ook van carts mogen verwachten of dat we een vorm van verplichte installaties zullen zien vanaf een tragere maar goedkopere fysieke cartridge.

[ Voor 0% gewijzigd door JackAvery op 12-08-2024 15:10 . Reden: Autocorrect… ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:23:
[...]

Ik denk niet dat er technologisch een reden is om aan te nemen dat snellere en grotere carts niet kunnen. De prijsstelling is echter wel een andere vraag.

Voor het uitbreidbaar geheugen gaan we er min of meer van uit dat Switch 2 met SD Express zal werken en het interne geheugen is waarschijnlijk een vorm van UFS 3.1 geheugen. Hiermee komen we inner territorium van SSD read/write snelheden. De vraag is of we dit ook van carts mogen verwachten of dat we een vorm van verplichte installaties zullen zien vanaf een tragere maar goedkopere fysieke cartridge.
Ik vrees/verwacht verplichte installaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In het rijtje "neem met een korrel zout"...

Enkele dagen geleden vermeldde de hoofdredacteur van GamesIndustry.biz in een podcast het volgende over een mogelijke lanceerdatum van de Switch 2:
“No developer I’ve spoken to expects it to be launching this financial year,” Dring said. “In fact, they’ve been told not to expect it in the [current] financial year. A bunch of people I spoke to hope it’s out in April or May time, still early next year, not late.
Op zich is dit niks nieuws. Chris Dring heeft zich al vaker vergist wat betreft interpretatie van Nintendo-gerelateerde informatie die hij via zijn eigen netwerk krijgt. Zet het maar in het rijtje 'educated guesses' over de lancering dus :) Edit: ook Eurogamer, die onder hetzelfde media netwerk vallen als GamesIndustry, maakt deze claim nu.

Misschien de moeite om te vermelden dat de enige officiële informatie die we hierover hebben is dat Nintendo dit fiscale jaar nog nieuws zal uitbrengen over de opvolger van de Switch. Nintendo heeft altijd al geclaimd dat ze de levenscyclus van de Switch langer dan men gewend is wil houden - rond de lancering van het toestel sprak men zelfs over een period van zeven tot tien jaar, terwijl vroegere consolegeneraties vaak 5-6 jaar duurden.

Voor mij is het optimistische scenario op dit moment nog steeds: aankondiging rond september, meer informatie rond januari, lancering tussen maart en mei 2025. Het iets latere alternatief is een aankondiging tussen januari en maart, met een lancering ergens tussen de zomer en oktober 2025. Als men het nog langer gaat trekken, is er wat mij betreft een vertragende factor in het spel.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 15-08-2024 11:08 ]

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:16
Ik ga de releasedates van Metroid Prime 4 en de nieuwe Pokémon Legends ook in de smiezen houden. Die zijn aangekondigd voor volgend jaar, maar nog wel voor de Switch. Tenzij er tegelijk met de aankondiging van de Switch 2 bekend gemaakt wordt dat die games niet meer naar de Switch, maar naar de opvolger gaan komen zullen die titels dus óf enkel op de Switch, óf op beide systemen gaan lanceren. BC is ook een optie, maar als het nieuwe systeem dan geen voordelen geeft (betere framerate, resolutie of gewoon overall betere graphics) is dat niet echt een system seller, zeker als je nu al een OLED hebt.

Een release van die games in het voorjaar laat de optie voor een S2 release in het najaar nog open, maar als de release in de zomer gaat zitten, dan durf ik er wel wat onder te verwedden dat de S2 ook in die periode komt.
@Seal64 ik denk niet dat Nintendo gaat terugkomen op een jarenlange belofte om MP4 op Switch uit te brengen :) Pokémon Legends vind ik moeilijker schatten. Als we dit spel in de komende paar maanden te zien krijgen, zou ik het zelf schatten op een release in de eerste helft van 2025. Maar misschien heeft men het expres niet getoond omdat het ook een Switch 2 game is met een aantal upgrades. Ik zie GameFreak echter niet het Switch 2 exclusive maken. Die player base van meer dan 140 miljoen personen is gewoon te commercieel interessant daarvoor.

Metroid lijkt me sowieso geen system seller behalve voor een heel beperkte groep fans. Een Pokémon game rond launch hebben daarentegen...

• Carlos0_0
Idd ik denk Pokemon nog wel multi platform komt, zeker door grote player base.
Een Metroid prime kan prima een exclusieve titel worden voor de switch2, maar Pokemon nee dat doen ze denk ik niet.

• Zeror
Carlos0_0 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:52:
Idd ik denk Pokemon nog wel multi platform komt, zeker door grote player base.
Een Metroid prime kan prima een exclusieve titel worden voor de switch2, maar Pokemon nee dat doen ze denk ik niet.
Dat verwacht ik niet eigenlijk. Volgens mij hebben ze dat met geen enkele Pokemon game gedaan. Hooguit jaren later een rerelease, maar geen cross-platform release.

Zeror schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:49:
[...]

Dat verwacht ik niet eigenlijk. Volgens mij hebben ze dat met geen enkele Pokemon game gedaan. Hooguit jaren later een rerelease, maar geen cross-platform release.
Het klopt inderdaad dat dit bij Pokemon games niet eerder is gedaan. Black 2 and White 2 kwam uit toen de 3DS al een dik jaar op de markt was, maar was nog een DS game. Met de jaren later een rerelease bedoel je gen 1 en 2 op de 3DS?

Ik verwacht het in dit geval wel omdat ik er vanuit ga dat een cross-platform game uitbrengen op de Switch en Switch 2 een stuk eenvoudiger gaat zijn dan voorgaande hardware van Nintendo. Zal denk ik ook wel gewaardeerd worden als je ziet hoe belabberd Scarlet and Violet op een Nintendo Switch draaien. Mogelijk draait een Switch game ook al beter met backwards compatibility, maar als het met een paar aanpassingen cross platform gemaakt kan worden zie ik dat wel gebeuren.

Wat in ieder geval niet gaat gebeuren is dat Nintendo Pokemon Legends aankondigt voor de Nintendo Switch en later zegt: Ha, gefopt!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerlijk gezegd ben ik nieuwsgieriger naar welke third-parties er in de launch periode aanwezig zullen zijn. Nintendo zelf komt sowieso wel met goede games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Gerucht gaat dat de productie van Switch 2 is gestart en dat er mogelijk over niet al te lange tijd een aankondiging gaat komen. Fingers crossed....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:12
Zeror schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:07:
Gerucht gaat dat de productie van Switch 2 is gestart en dat er mogelijk over niet al te lange tijd een aankondiging gaat komen. Fingers crossed....
Ik ben benieuwd. Bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Niet iedereen is fan van Switchforce, maar hij werd beweerd dit in z'n laatste video.
YouTube: Nintendo Switch 2 Entering Mass Production!

Als dit inderdaad waar blijkt te zijn, kunnen we dus ergens in de komende weken een aankondiging gaan verwachten. Misschien komende week of na komende week ivm Gamescom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:45:
[...]

Niet iedereen is fan van Switchforce, maar hij werd beweerd dit in z'n laatste video.

Als dit inderdaad waar blijkt te zijn, kunnen we dus ergens in de komende weken een aankondiging gaan verwachten. Misschien komende week of na komende week ivm Gamescom?
De originele bron (waar SwitchForce natuurlijk niet naar verwijst) is in het Chinees geschreven en kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden. Dit hoeft niet over Switch 2 te gaan, kan ook over het Lite model gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:04:
[...]

De originele bron (waar SwitchForce natuurlijk niet naar verwijst) is in het Chinees geschreven en kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden. Dit hoeft niet over Switch 2 te gaan, kan ook over het Lite model gaan.
Wat zou er dan met het Lite model aan de hand kunnen zijn?

@Zeror Inderdaad geen fan, verschrikkelijk kanaal :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:06:
[...]

Wat zou er dan met het Lite model aan de hand kunnen zijn?

@Zeror Inderdaad geen fan, verschrikkelijk kanaal :P
Niks. Het gaat gewoon om productie van power delivery chips voor een “nieuw” model.

Originele bron

Vertaling van een native speaker
[The CEO] stated that the orders for game console applications will rebound in Q3, including the initial shipments for the new models of PS5, XBox, and Switch.
waarbij Q3 in dit geval de periode juli-september is.

Het is een beetje een algemeen statement waarbij je geen conclusies kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:00:
Ik quote mezelf even. Dezelfde journalist heeft aangegeven dat de “museum Direct” niet is waar hij het over had en dat hij effectief meer Nintendo nieuws verwacht in de nabije toekomst (“this month”).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Seal64 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:52:
Ik ga de releasedates van Metroid Prime 4 en de nieuwe Pokémon Legends ook in de smiezen houden. Die zijn aangekondigd voor volgend jaar, maar nog wel voor de Switch. Tenzij er tegelijk met de aankondiging van de Switch 2 bekend gemaakt wordt dat die games niet meer naar de Switch, maar naar de opvolger gaan komen zullen die titels dus óf enkel op de Switch, óf op beide systemen gaan lanceren. BC is ook een optie, maar als het nieuwe systeem dan geen voordelen geeft (betere framerate, resolutie of gewoon overall betere graphics) is dat niet echt een system seller, zeker als je nu al een OLED hebt.

Een release van die games in het voorjaar laat de optie voor een S2 release in het najaar nog open, maar als de release in de zomer gaat zitten, dan durf ik er wel wat onder te verwedden dat de S2 ook in die periode komt.
Bij pokemon ZA stond specifiek "launches simultanously on Switch".
Het is 1 game dus simultanously zou da nergens op slaan, tenzij er dus 2 systemen zijn en dus de nieuwe switch een andere cartridge gaat krijgen want anders heb je genoeg aan 1 versie cartridge.

@L23 Check de trailer maar eens, daar verraad gamefreak het al :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mxmemx schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:16:
[...]

Bij pokemon ZA stond specifiek "launches simultanously on Switch".
Het is 1 game dus simultanously zou da nergens op slaan, tenzij er dus 2 systemen zijn en dus de nieuwe switch een andere cartridge gaat krijgen want anders heb je genoeg aan 1 versie cartridge.

@L23 Check de trailer maar eens, daar verraad gamefreak het al :P
Releases simultaneously worldwide. Released dus wereldwijd op dezelfde dag en niet eerder in Japan dan in Europa bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:14
Zeror schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:45:
[...]

Maar als dit waar zou zijn, is het dan niet vreemd dat er nog niks uitgelekt is? Zoals mallen, onderdelen, schermpjes etc? Of heb ik dit compleet gemist :+
Dat soort praktijken gebeuren nog wel eens bij bijvoorbeeld de iPhone etc.

Aan de andere kant: volgens mij kwam het ontwerp van de PS5 ook als een totale verrassing, dus kennelijk kunnen ze het redelijk verborgen houden :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
L23 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:24:
[...]

Releases simultaneously worldwide. Released dus wereldwijd op dezelfde dag en niet eerder in Japan dan in Europa bijvoorbeeld.
Simultanously heeft nog nooit bij vorige pokemon games gestaan en ze zijn al sinds XY op dezelfde dag uitgebracht wereldwijd dus het is niets nieuws. Scarlet violet had "Released worldwide op xx" Simultanously lijkt IMO meer op 2 games die simultaan uitgebracht worden wereldwijd en het is maar 1 game dus dan kan het niet anders dan dat er 2 versies zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door mxmemx op 19-08-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mxmemx schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:41:
[...]

Simultanously heeft nog nooit bij vorige pokemon games gestaan en ze zijn al sinds XY op dezelfde dag uitgebracht wereldwijd dus het is niets nieuws. Scarlet violet had "Released worldwide op xx" Simultanously lijkt IMO meer op 2 games die simultaan uitgebracht worden wereldwijd en het is maar 1 game dus dan kan het niet anders dan dat er 2 versies zijn.
Het staat in ieder geval duidelijk bij de trailer waar je naar doelt. Dus vind het een vreemde conclusie die je trekt. Worldwide is een vrij relevant woord in de context die je volledig weg laat.

[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 19-08-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
L23 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:46:
[...]

Het staat in ieder duidelijk bij de trailer waar je naar doelt. Dus vind het een vreemde conclusie die je trekt.
Er staat altijd "released worldwide at xxx" Released en worldwide hebben er sinds XY altijd gestaan, maar in al die jaren van XY Sun moon ultra sun ultra moon omega ruby alpha sapphire Legends arceus en Scarlet en violet heeft er nog nooit simultaneously gestaan. Enige trailers en dergelijke waar je dat wel zag staan is bij de PS4 en PS5 en XBOX 1 en xbox series x games die simultaan op beide consoles uitkwamen.

Zo gek is de conclusie dus niet lijkt me en Nintendo kennende gaan ze niet ineens hun jaren oude "slogan" opleuken met een extra woordje voor de fun dat weiger ik te geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog een update over de productie van PowerDelivery IC’s bij Weltrend. Dezelfde Taiwanese website heeft vandaag een vervolgartikel uitgebracht.

Hier staat een klein nieuw stukje in over de productie voor Nintendo
Although Weltrend is not privy to the exact release timing of the [new Nintendo model], the customer has begun calling in shipments from upstream suppliers in advance. [The component] has now successfully entered the mass production stage.
bron vertaling

Hoewel dit nog steeds niet uitsluit of het over next gen gaat of over bvb. de productie van een Hyrule Switch Lite, lijkt het wel in de richting te gaan van de nieuwe console.
Denman schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:31:
[...]

Maar als dit waar zou zijn, is het dan niet vreemd dat er nog niks uitgelekt is? Zoals mallen, onderdelen, schermpjes etc? Of heb ik dit compleet gemist :+
Dat soort praktijken gebeuren nog wel eens bij bijvoorbeeld de iPhone etc.

Aan de andere kant: volgens mij kwam het ontwerp van de PS5 ook als een totale verrassing, dus kennelijk kunnen ze het redelijk verborgen houden :)
Er zijn inderdaad geen fysieke leaks voor zover de Engelstalige community op de hoogte is. Dit is niet vreemd omdat massaproductie op zijn hoogst binnenkort opstart. Dit soort leaks gebeuren meestal pas er na.

Maar er is wel al heel veel ontdekt via export manifesten van onderdelen. Ook de hack van Nvidia heeft ons veel geleerd over de SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hola, die Braziliaanse journalist had zowaar gelijk - partner direct en indie world in augustus op dezelfde dag. Zou Nintendo zowaar plek maken voor andere aankondigingen de komende periode? Of leest men hier teveel in?

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 26-08-2024 19:06 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:31

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Insider Nate the Hate laat op Redit weten dat hij inside informatie heeft weten te krijgen dat de Switch 2 backward compatible met Switch-games. Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat we dit horen, maar kwam het toevallig tegen dus neem de info nog even met een korreltje zout.

https://www.reddit.com/r/.../1f8upu3/comment/llhjx2t/

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:29:
Insider Nate the Hate laat op Redit weten dat hij inside informatie heeft weten te krijgen dat de Switch 2 backward compatible met Switch-games. Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat we dit horen, maar kwam het toevallig tegen dus neem de info nog even met een korreltje zout.

Ook steeds meer geruchten dat er in september iets aangekondigd gaat worden. Verwacht ook wel backward compatibility, maar ben benieuwd hoe het technisch gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:29:

Nate klinkt heel definitief hier en hij heeft nochtans wel de gewoonte zijn uitspraken voorzichtig te verwoorden. Goed teken.

Wat september betreft ben ik wat voorzichtiger, maar ik denk zelf ook al langer dat we iets van nieuws krijgen in de volgende 6-8 weken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

LET OP! Dit is de OG switch trailer, niet de Switch 2, ga niet hypen!

Het duurt voor mijn gevoel ontzettend lang voordat ze de Switch 2 aangekondigen, maar opeens is het september en lijkt ie bijna daar te zijn. Daarom de originele Switch aankondigingstrailer om even in de mood te komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mog op 05-09-2024 16:19 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michownz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:24
Ik kan echt niet wachten. De switch is voor mij de beste console aller tijden. Gekocht in de zomer van 2017 na een heart break. Beste heart break ooit zou ik durven zeggen haha.

Het enigste wat mij altijd al stoorde is dat de grafische kracht ervan net niet goed genoeg was. Ik hoop dat dit bij de switch 2 alvast geen probleem meer is. Maar zoals ik de rumours hoor, ziet het er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
michownz schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:55:
Ik kan echt niet wachten. De switch is voor mij de beste console aller tijden. Gekocht in de zomer van 2017 na een heart break. Beste heart break ooit zou ik durven zeggen haha.

Het enigste wat mij altijd al stoorde is dat de grafische kracht ervan net niet goed genoeg was. Ik hoop dat dit bij de switch 2 alvast geen probleem meer is. Maar zoals ik de rumours hoor, ziet het er goed uit.
Ach de grafische kracht is voor Nintendo gezien meer dan prima, misschien had de handheld modes wat sterker gemogen(Of had leuk geweest).
Maar in de dock aan de tv is het gewoon prima, maar verwacht van de switch 2 ook niet veel.
Het is en blijft Nintendo die lopen nooit voorop op dat gebied.

Het zal echt geen 4k 120fps worden dat trekken de huidige Playstation en xbox net(Met een geschikte tv), maar denk wel dat die 4k resolutie gaat krijgen.
Wellicht wordt het aan de tv 4k met 30 fps ofzo(En in 1080p 60fps), en mocht die handheld worden een 1080p schermpje ofzo.

Maar goed, we gaan het mee maken wat het gaat worden, ik ben benieuwd of ze doorborduren op het switch concept(Of weer met totaal iets anders komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:14

De kracht van Nintendo heeft zoals @Carlos0_0 al zegt nooit zozeer in de grafische pracht en praal en power gezeten, maar meer in gameplay, stijl en unieke features. Een game als BotW vind ik persoonlijk erg fijn om naar te kijken, ondanks de beperkte power van de console. Of vroeger Viewtiful Joe op de Gamecube, fantastische stijl wat mij betreft, en dat maakt een hoop goed.

Toch zou ik het wel toejuichen als het apparaat qua kracht meer de kant op gaat van de Steam Deck / ROG of iets dergelijks (en dan liever krachtiger i.v.m. toekomstbestendigheid). Ik overweeg wel eens een Steam Deck, maar zit dan eigenlijk liever in het Nintendo ecosysteem.

En eerlijk gezegd verwacht ik toch ook wel weer een nieuwe unieke feature van Nintendo. Hoewel het natuurlijk steeds lastiger wordt om zoiets te verzinnen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:00
Als het een hybride systeem wordt denk ik dat het mobiel 1080p zal worden en home console 4K 50 a 60 fps.

Natuurlijk backwards compatible, maar ik denk dat de cartridges dan andere vorm hebben. Net als bij DS en 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat wanneer jullie 4K zeggen bedoelen “4K na upscaling” :)

Performance is moeilijk beknopt te verwoorden. Ondanks dat we de specs tot op een zeker punt lijken te kennen, is veel afhankelijk van hoeveel budget en tijd ontwikkelaars hebben om te optimaliseren voor het specifieke platform. Switch heeft gelukkig wel gedemonstreerd dat hier een markt voor is.

[ Voor 77% gewijzigd door JackAvery op 06-09-2024 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Grafische kracht is nooit goed genoeg en er zijn altijd problemen. Problemen zien we ook bij games op de Xbox en Playstation.

Het blijft in ieder geval een handheld en dat geeft qua grafische kracht beperkingen. Voor mij is de grafische kracht prima op de Nintendo Switch, maar ik koop ook geen games die ondermaats presteren. Daarom wel fan van technische analyses zoals die van Digital Foundry voordat ik een game aanschaf. Maar er komen zoveel games uit op de Switch dat er ook altijd wel iets tussen zit wat gewoon goed draait op de beperkte hardware. Ik verwacht bij de opvolger nieuwe mogelijkheden, maar dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michownz
Carlos0_0 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:17:
[...]

Ach de grafische kracht is voor Nintendo gezien meer dan prima, misschien had de handheld modes wat sterker gemogen(Of had leuk geweest).
Maar in de dock aan de tv is het gewoon prima, maar verwacht van de switch 2 ook niet veel.
Het is en blijft Nintendo die lopen nooit voorop op dat gebied.

Het zal echt geen 4k 120fps worden dat trekken de huidige Playstation en xbox net(Met een geschikte tv), maar denk wel dat die 4k resolutie gaat krijgen.
Wellicht wordt het aan de tv 4k met 30 fps ofzo(En in 1080p 60fps), en mocht die handheld worden een 1080p schermpje ofzo.

Maar goed, we gaan het mee maken wat het gaat worden, ik ben benieuwd of ze doorborduren op het switch concept(Of weer met totaal iets anders komen).
Welja ik zal mijn comment wat bijschaven. Ik heb het eerder over het feit dat er een aantal games niet op de switch beschikbaar zijn omdat die daar niet krachtig genoeg voor is. Als ze er dan toch waren, dan moesten er wel wat toegevingen worden gedaan die de experience soms wat naar beneden haalden.

Over de nintendo games zelf heb ik geen klachten, daar zijn de graphics inderdaad goed genoeg :) Maar BOTW op 1080p@60fps spelen lijkt nu ook niet zoveel gevraagd 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
michownz schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:24:
[...]

Welja ik zal mijn comment wat bijschaven. Ik heb het eerder over het feit dat er een aantal games niet op de switch beschikbaar zijn omdat die daar niet krachtig genoeg voor is. Als ze er dan toch waren, dan moesten er wel wat toegevingen worden gedaan die de experience soms wat naar beneden haalden.

Over de nintendo games zelf heb ik geen klachten, daar zijn de graphics inderdaad goed genoeg :) Maar BOTW op 1080p@60fps spelen lijkt nu ook niet zoveel gevraagd 8)
Het Switch concept gaan ze denk ik niet meer over boord gooien. Gezien portable populair is, getuige de vele ‘Steam’ portable clients.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michownz
Jumpman schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:27:
[...]

Het Switch concept gaan ze denk ik niet meer over boord gooien. Gezien portable populair is, getuige de vele ‘Steam’ portable clients.
Ja, dat wens ik ook helemaal niet, dat hybride model is juist waarom ik het zo'n goede console vind. Ik had tot voor kort ook een Steam Deck, maar verkoos steeds de Switch boven mijn Steam Deck omdat het gemak van de Switch gewoon beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:16
L23 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:19:
[...]

De Grafische kracht is nooit goed genoeg en er zijn altijd problemen. Problemen zien we ook bij games op de Xbox en Playstation.

Het blijft in ieder geval een handheld en dat geeft qua grafische kracht beperkingen. Voor mij is de grafische kracht prima op de Nintendo Switch, maar ik koop ook geen games die ondermaats presteren. Daarom wel fan van technische analyses zoals die van Digital Foundry voordat ik een game aanschaf. Maar er komen zoveel games uit op de Switch dat er ook altijd wel iets tussen zit wat gewoon goed draait op de beperkte hardware. Ik verwacht bij de opvolger nieuwe mogelijkheden, maar dezelfde problemen.
Het enige kan zijn dat ze een wat betere balans kiezen - dus iets meer focus op de framerate en minder op de graphics. Ik geloof echt dat BOTW en TOTK beter zouden kunnen draaien, maar dan moeten er óf wat effecten vanaf, of je moet bijvoorbeeld de resolutie wat terugschroeven. Dat zijn keuzes en daar is dus bewust voor deze balans gekozen.
Dat gezegd hebbende, het hangt er natuurlijk ook wel erg sterk vanaf of je je daar makkelijk aan stoort of niet. In een game als BOTW boeit het me weinig, maar ik heb lang, LANG geleden ook gewoon op een ouwe 486 op 25 MHz Duke3D zitten spelen - en dat draait ook voor geen meter.

Ik stoor me niet zo aan framerate problemen zolang het niet volcontinu is en zolang de gameplay zelf er niet onder lijdt - en bij games waar dat een issue zou kunnen zijn (Mario Kart bijvoorbeeld, of Smash Bros) komen ze niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seal64 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:21:
[...]

Het enige kan zijn dat ze een wat betere balans kiezen - dus iets meer focus op de framerate en minder op de graphics.
Die betere balans kunnen ze bij elke console toepassen, toch zijn er elke generatie games die daar problemen mee hebben. Ik verwacht daar met de opvolger geen verandering in. Het zal toch weer grenzen opzoeken zijn en zoals JackAvery al zei spelen daarbij budget en tijd ook een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relatief goed nieuws over microSD Express, de vermoedelijke manier om het opslaggeheugen van de volgende Nintendo console uit te breiden: SanDisk is gestart met verkopen en de prijzen liggen rond de 45USD voor 128 GB en 60USD voor 256 GB. Edit: respectievelijk 50 en 67 euro.

Qua prijs natuurlijk niet te vergelijken met microSD of met NVME SSD’s maar dat zijn zeer mature producten.

Verder gonst van de geruchten over een eventuele onthulling deze maand maar eigenlijk zijn er weinig concrete aanwijzingen. Wel interessant is dat Hosiden blijkbaar serieuze investeringen gedaan zou hebben het voorbije kwartaal in productie- en automatisatiemateriaal voor hun grote klant in de Entertainment industrie - dat is Nintendo.

[ Voor 30% gewijzigd door JackAvery op 09-09-2024 07:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:31

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Nieuwe gerucht, Nintendo Switch 2 wordt begin oktober onthuld, gaat tussen de €400 en €500 kosten.

https://gamer.nl/nieuws/n...-onthuld-kost-400-dollar/

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:31:
Nieuwe gerucht, Nintendo Switch 2 wordt begin oktober onthuld, gaat tussen de €400 en €500 kosten.

Prijs maakt mij niets uit als die maar eens uitkomt. Moet gek lopen dat die niet meteen in huis komt. Heel krachtig zal die niet worden maar dat maakt niet uit want Nintendo is meester in games maken.
Kwam die dit jaar maar al uit. :P
Hopelijk een berg launch games aangezien we al zo lang wachten. Doe mij maar Super Mario Odyssey 2. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:31:

Hiervoor moet je geen insider zijn dit had ik ook kunnen schrijven 😂

Maar misschien wel eens leuk om een poll over de verwachte prijs in dit topic te zetten. Als niemand het doet, kan ik dit later vanavond ofzo doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gezien we steeds dichter bij een aankondiging komen en gezien de prijs van consoles op dit moment een hot topic is, ben ik toch eens benieuwd ;)

Poll: Hoeveel zal de Switch 2 kosten?
300-329 euro
330-359 euro
360-389 euro
390-419 euro
420-449 euro
450-479 euro
480 euro of meer
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406734&layout=1
Ook een poll maken? Klik hier

Ook interessant: hoe denken jullie dat Nintendo's hardware line-up gaat veranderen met de lancering? Welke Switch SKU's blijven er op de markt? Hoelang? Aan welke prijs?

Edit: ik heb de poll layout even aangepast. Het leek er op dat deze niet automatisch de data vernieuwde.

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 15-09-2024 10:18 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

JackAvery schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:56:
Ik mis de optie: €799,99 exclusief dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
RayNbow schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:18:
[...]

:D

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
RayNbow schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:18:
[...]

En: los bij te kopen cartridge reader, die je wel perfect in kan bouwen (tool-less).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:56
Vraag me af hoe t zit met de voorraad. Krijgen we PS5-achtige praktijken of gaat t meevallen? Ik ga wel voor de pre-order in ieder geval :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DCNY schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:49:
Vraag me af hoe t zit met de voorraad. Krijgen we PS5-achtige praktijken of gaat t meevallen? Ik ga wel voor de pre-order in ieder geval :D
Het verhaal ging dat Nintendo eerst een grote voorraad wilde hebben voor launch. Maar er zijn zoveel verhalen dus we gaan het zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien we steeds dichter bij een aankondiging komen en gezien de prijs van consoles op dit moment een hot topic is, ben ik toch eens benieuwd ;)

300-329 euro
330-359 euro
360-389 euro
390-419 euro
420-449 euro
450-479 euro
480 euro of meer
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Ook interessant: hoe denken jullie dat Nintendo's hardware line-up gaat veranderen met de lancering? Welke Switch SKU's blijven er op de markt? Hoelang? Aan welke prijs?
Dit keer gekozen voor 420-449 euro. We gaan het zien, al zou ik €399 een mooie prijs vinden.

Ik zou zeggen dat ze de Switch Lite en Switch OLED op de markt houden tot 2028. Gezien alles duurder geworden is geen prijsverlaging, wellicht meer bundels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Het is niet economisch haalbaar om een voorraad te hebben voor iedereen die een Switch 2 vanaf dag 1 wil hebben. Nintendo moet een aantal productielijnen reserveren/opzetten voor een bepaalde tijd (bijv. minstens 1 of 2 jaar). Zo'n productielijn produceert een vast aantal units per maand.

De productie moet voor de geplande launch-datum gestart worden. Hoe eerder je begint, hoe meer units je op dag 1 in voorraad hebt, maar dit kost dus ook meer opslag en je moet het ook alles langer opslaan.

Je kunt ook later beginnen zodat je minder lang alles in een warenhuis hoeft op te slaan, maar dan is je voorraad kleiner op dag 1. Tenzij je meer productielijnen opzet en er meer units elke dag van de band rollen. Maar een productielijn zet je niet op voor een paar maandjes, maar voor een langere vaste tijd. Je kunt in het begin met meer productielijnen wel voldoende produceren om aan de vraag te voldoen, maar zodra je aan de vraag voldaan hebt, zal je productie hoger uitvallen dan dat er vraag is. Met andere woorden, je zit dan opgescheept met een overschot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kan er bij de meeste console launches wel vanuit gaan dat de vraag groter gaat zijn dan het aanbod. En ja, alles wat @RayNbow zei.

Zelf gekozen voor 420-450. Elektronische componenten zijn zeker niet goedkoper geworden, inflatie is een ding vs. 2017 (330 euro in 2017 is 400 euro nu...) en ik denk dat men Switch nog een paar jaar gaat laten meedraaien als een budget model. De Lite is op die manier bvb. een heel goedkope manier om in het ecosysteem in te kopen. Er van uitgaande dat er backwards compatibility is, zijn die aankopen meteen ook future-proof voor mensen die willen instappen maar niet onmiddellijk het premium model willen aanschaffen.

Bovendien zitten we denk ik met een redelijke bill of materials:
  • De SoC zelf die iets groter zal zijn en iets meer koeling nodig zal hebben
  • 8" LCD scherm (speculatief)
  • 256GB UFS 3.1 opslag
  • 12GB LPDDR5X
  • Card reader die o.a. SD Express en de gamecards aankan.
  • Dock dat mogelijk iets duurder zal zijn (modernere aansluitingen, mogelijk een ventilator)
  • Printplaten, IC's
  • Joycons v2 (?) met mogelijk die magnetische aansluiting
  • 60W USB PD lader
  • batterij van onbekende grootte
  • en wie weet wat nog extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Jammer dat dit al zulke dure maanden zijn op tech-gebied, anders zou ik ook voor de pre order gaan

• Zeror

De prijs van de Switch 2 verwacht ik zo rond de 400 euro. Dan is het wel een kaal pakket met alleen de console en 1 set Joycons v2. Mochten ze een pakket aanbieden met een game erbij, hoe klein of simpel dat die game dan ook is, verwacht ik een prijs van rond de 450 euro.

• sderooij
Zeror schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 14:23:
[...]

De prijs van de Switch 2 verwacht ik zo rond de 400 euro. Dan is het wel een kaal pakket met alleen de console en 1 set Joycons v2. Mochten ze een pakket aanbieden met een game erbij, hoe klein of simpel dat die game dan ook is, verwacht ik een prijs van rond de 450 euro.
Toch denk ik dat ze de Switch 2 in 2 stukken gaan opdelen: de base unit switch met joycons voor 350, en een draadloze dock met upscaling/AI/Dlss/whatever marketing nonsense, voor 150 euro.

Ik denk dat ze net als Sony, voor een modulaire aanpak gaan...want immers: mensen kopen het wel.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:10
Steven030 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 23:09:
Jammer dat dit al zulke dure maanden zijn op tech-gebied, anders zou ik ook voor de pre order gaan
Wachten is sowieso geen gek idee. De launch van de Switch verliep allesbehalve soepeltjes, met de drift en dode pixels en noem het maar op.

• Thalaron
sderooij schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 14:57:
[...]

Toch denk ik dat ze de Switch 2 in 2 stukken gaan opdelen: de base unit switch met joycons voor 350, en een draadloze dock met upscaling/AI/Dlss/whatever marketing nonsense, voor 150 euro.

Ik denk dat ze net als Sony, voor een modulaire aanpak gaan...want immers: mensen kopen het wel.
IMHO kan je de keuze die Sony maakt met een losse Disc Drive niet echt vergelijken met iets dat invloed heeft op performance.

Ik zie graag 3 opties:
- Switch 2 Home meer gericht op performance, niet portable.
- Switch 2 Classic - OLED portable met dock
- Switch 2 Portable, niet dockbaar

Maar ik verwacht, zeker in het begin, enkel optie 2. Optie 1 hoop ik op maar verwacht ik niet. Optie 3 verwacht ik later pas.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:10
Ik verwacht niet dat Switch 2 al met Oled komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:53
Timothy3000 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 15:41:
Ik verwacht niet dat Switch 2 al met Oled komt.
Dat zou wat zijn. Mogen we straks weer naar 50 tinten grijs in plaats van zwart kijken. 8)7

Hier komt geen beeldscherm met LCD techniek meer in huis ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 17:28:
[...]

Dat zou wat zijn. Mogen we straks weer naar 50 tinten grijs in plaats van zwart kijken. 8)7

Hier komt geen beeldscherm met een LCD scherm meer in huis ;w
Zit je het nou te vergelijken met een zwart wit tv? :P

Afwachten. Wordt waarschijnlijk wel LCD, maar een aanzienlijk beter scherm dan in de Switch (Lite).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eerlijk gezegd heb ik het scherm van mijn launch model nooit slecht gevonden. Enig nadeel is dat de maximale helderheid niet echt toelaat om in de zon buiten te gamen. Maar dat is bij de OLED ook nog steeds niet ideaal.

Als een 8" LCD scherm in zekere mate VRR ondersteunt, goed kleurenbereik heeft en minstens 100 nits helderder kan dan het Switch scherm dan is dat al fijn. Een OLED lijkt een inkopper voor een latere refresh of premium model. Ik denk dat Nintendo expres gaat besparen op het scherm om de prijs te drukken bij de launch-SKU(s).
Pagina: 1 ... 4 ... 123 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4