Je zou logischerwijs kunnen bedenken dat elk spel met dynamic resolution er profijt van heeft (even er vanuit gaand dat de BC efficiënt is 'sneller' is dan huidige switch). Bij sommige spellen zou een patch aan de resolutie-range dan een optie zijn (huidige spellen die niet 1080p als plafond hebben bijvoorbeeld).
ben nieuwsgierig of nintendo/game ontwikkelaars niet geld gaan vragen voor switch 2 compatibiliteit...net als Sony ps4 naar ps5
Interessante podcast van Kit & Krysta en BeatEmUps over mogelijke gimmicks voor de Switch 2.
Start vanaf 12m00s.
Start vanaf 12m00s.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
PS4 op PS5 is gewoon gratis?sderooij schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:29:
ben nieuwsgierig of nintendo/game ontwikkelaars niet geld gaan vragen voor switch 2 compatibiliteit...net als Sony ps4 naar ps5
Dat gaat dan om verbeterde versies, de ps4-versie kun je zo spelen. Overigens vraagt niet iedereen geld, de update van cp2077, bijvoorbeeld, is gratis.sderooij schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:29:
Interessant of gewoon vermakelijk?Zeror schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:31:
Interessante podcast van Kit & Krysta en BeatEmUps over mogelijke gimmicks voor de Switch 2.
Start vanaf 12m00s.
[YouTube: Weird Nintendo Gimmicks that Could Return with Switch 2 ft BeatEmUps - EP105 Kit & Krysta Podcast]
Beide wel. Geeft je toch stof tot nadenken wat ze zouden kunnen doen.L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:55:
[...]
Interessant of gewoon vermakelijk?Hebben ze nog iets nieuws te vertellen?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Waarschijnlijk wordt hier gedoeld op PS4 versie naar PS5 upgraden dat wel soms geld kost.
Maar inderdaad, een PS4 game niet naar een PS5 variant upgraden (mitst beschikbaar) kost niks.
De geruchtenmolen blijft gevoed worden. Zoals altijd, neem dit met de nodige dosis scepticisme.
Braziliaanse journalist "PH Brazil" claimt in een nieuwe podcast het volgende op basis van verschillende bronnen:
Braziliaanse journalist "PH Brazil" claimt in een nieuwe podcast het volgende op basis van verschillende bronnen:
- Aankondiging van Switch 2 in maart. Juni volgt een grotere hoeveelheid informatie.
- Release in het eerste kwartaal 2025 volgens meer dan drie bronnen. Er zou een kleine vertraging op de planning zitten.
- Meer Switch releases nog dit jaar, maar kleinschalige titels. De grote releases worden achtergehouden
Idem voor VideoGameChronicles (die tot hetzelfde media netwerk als Eurogamer behoren...)Eurogamer has heard similar whispers from industry sources this week, though has not been able to concretely substantiate them.
[…]
UPDATE 8.45pm UK: Eurogamer sources can now corroboate the earlier reports that the Switch 2, once destined for release later in 2024, is now set for Q1 2025.
The console's launch moving into early next year - but still within the coming financial year - is designed to ensure Switch 2's launch line-up features as many titles as possible, Eurogamer understands.
UPDATE: VGC has now heard from multiple sources who said Nintendo has told publishers its next console will now launch in Q1 2025. More in the story.https://t.co/BixRQVfU0K https://t.co/csXB5dCcKy
— VGC (@VGC_News) 16 februari 2024
[ Voor 45% gewijzigd door JackAvery op 17-02-2024 08:21 ]
Pfoe, een aankondiging in maart dit jaar en release maart volgend jaar klinkt voor mij onwaarschijnlijk. Uiteraard is dat puur op gevoel, maar zeker aangezien de Switch nog prima verkoopt kan ik me niet voorstellen dat er een jaar tussen aankondiging en release zit.JackAvery schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:11:
De geruchtenmolen blijft gevoed worden. Zoals altijd, neem dit met de nodige dosis scepticisme.
- Aankondiging van Switch 2 in maart. Juni volgt een grotere hoeveelheid informatie.
- Release in het eerste kwartaal 2025 volgens meer dan drie bronnen. Er zou een kleine vertraging op de planning zitten.
- Meer Switch releases nog dit jaar, maar kleinschalige titels. De grote releases worden achtergehouden
Aan de ene kant kopen mensen je console dan niet meer (of geen tweede switch oid) omdat ze willen wachten op switch 2. Aan de andere kant zijn er de late adopters die gaan afwachten op een pricedrop of tweedehands switch zodra de nieuwe released. Dus tenzij ze aankondigen en de prijs van de huidge console meteen een stuk laten zakken zou ik dit persoonlijk een vreemde keuze vinden.
Mijn geduld zegt ook dat het onwaarschijnlijk klinkt. Maar goed, de aankondiging en release van de Xbox Series X/S en PS5 was volgens mij ook een jaar.
Ben benieuwd, de aankondiging in maart lijkt in ieder geval qua geruchten wel steeds waarschijnlijker te worden. Verder vermaak ik me nog wel even met de Switch OLED, tot dusver geen spijt van dat ik die na de Switch nog gekocht heb.
Hopelijk nog wat interessante kleinschalige titels. Mario vs Donkey Kong is niet helemaal mijn ding, maar dat komt ook door de prijs. Luigi's Mansion 2 HD en Paper Mario: The Thousand-Year Door kijk ik wel naar uit.
Ben benieuwd, de aankondiging in maart lijkt in ieder geval qua geruchten wel steeds waarschijnlijker te worden. Verder vermaak ik me nog wel even met de Switch OLED, tot dusver geen spijt van dat ik die na de Switch nog gekocht heb.
Hopelijk nog wat interessante kleinschalige titels. Mario vs Donkey Kong is niet helemaal mijn ding, maar dat komt ook door de prijs. Luigi's Mansion 2 HD en Paper Mario: The Thousand-Year Door kijk ik wel naar uit.
Voor mij klinkt het ook lang. Ik hoop gewoon dat de info in maart meer is dan "We brengen een nieuwe console in deze maand van 2025 uit." Dat heeft men met Switch ook gedaan in april 2016. Ik kan me tegelijkertijd wel voorstellen dat men nog wat extra tijd wilt om sommige games voor het lanceerjaar klaar te stomen. Hopelijk behoudt Nintendo het momentum dat ze nu nog hebben.
Ik verwacht geen pricedrop tot de nieuwe console lanceert, tenzij de verkoop drastisch inzakt. Wel meer bundels.
Goed ja, eerst eens kijken wat er klopt. We horen zo vaak "maart", hopelijk laat Nintendo in hun kaarten kijken.
Ik verwacht geen pricedrop tot de nieuwe console lanceert, tenzij de verkoop drastisch inzakt. Wel meer bundels.
Goed ja, eerst eens kijken wat er klopt. We horen zo vaak "maart", hopelijk laat Nintendo in hun kaarten kijken.
[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 16-02-2024 19:04 ]
Ook al zit er een jaar tussen, de switch blijft verkopen. Er zijn genoeg ouders die voor hun kinderen een switch willen aanschaffen en geven niet veel om de opvolger.
Zeg nou zelf: hoeveel van ons hier gaan überhaupt over op de opvolger op release dag?
Zeg nou zelf: hoeveel van ons hier gaan überhaupt over op de opvolger op release dag?
Ligt helemaal aan de launch games. Maar met een nieuwe 3D Mario erbij ben ik al snel verkocht.sderooij schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:24:
Het grootste gedeelte schat ik zo. Afhankelijk van BC en launch games.sderooij schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:24:
Voor mij zal het liggen aan de specs en de BC feature en hoe die geïmplementeerd is. BC met de huidige versie maar 20+ euro upgrade voor een enhanched editie van een spel is een harde no go voor mij. Ook als de opvolger weer uitgerust is met hardware die al wat jaren achterhaald is, dan is het voor mij weer een grote pas. Dan ga je weer hetzelfde ervaren als de Switch nu.
Een console met mindere specs maar de beste games?Lukin schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:56:
Persoonlijk zal het liggen aan de specs en de BC feature en hoe die geïmplementeerd is. BC met de huidige versie maar 20+ euro upgrade voor een enhanched editie van een spel is een harde no go voor mij. Ook als de opvolger weer uitgerust is met hardware die al wat jaren achterhaald is, dan is het voor mij weer een grote pas. Dan ga je weer hetzelfde ervaren als de Switch nu.
Timothy3000 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:57:
[...]
Een console met mindere specs maar de beste games?
Ligt inderdaad aan de launch games en de andere features. Kom met een nieuwe Monolith Soft game in de eerste maanden of een goede Zelda game en het zal voor mij zeer moeilijk worden om nee te zeggen.
Anyway, Bloomberg claimt nu ook hetzelfde. Op zich maakt het inderdaad niet zoveel uit of het bijvoorbeeld september 2024 of maart 2025 is. Ben gewoon nieuwsgierig
Dit is trouwens ook met Switch gebeurd, waarbij de uiteindelijke launch in maart 2017 was om voldoende games op tafel te kunnen brengen.
De specs maak ik me geen zorgen over. T239 is een moderne architectuur (net zoals Tegra X1 was).
@Lukin ik begrijp dat je zelf je stoort aan performance van sommige games (wat ook subjectief is, want ik heb dat gevoel eigenlijk nooit gehad), maar we moeten ook niet doen alsof Switch verouderde hardware was op het moment van de lancering.
Anyway, Bloomberg claimt nu ook hetzelfde. Op zich maakt het inderdaad niet zoveel uit of het bijvoorbeeld september 2024 of maart 2025 is. Ben gewoon nieuwsgierig
De specs maak ik me geen zorgen over. T239 is een moderne architectuur (net zoals Tegra X1 was).
@Lukin ik begrijp dat je zelf je stoort aan performance van sommige games (wat ook subjectief is, want ik heb dat gevoel eigenlijk nooit gehad), maar we moeten ook niet doen alsof Switch verouderde hardware was op het moment van de lancering.
Agree to disagree.Lukin schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:59:
[...]
Dat was de switch van het begin al niet en is het ook nooit geworden. Het is eerder de clown van de klas in de consolemarkt geworden op een aantal vlakken. Dat wil niet zeggen dat het niet een enorm succesvol product is maar voor mij is het echt een miskoop geweest waarbij ik van een aantal zeer goede spellen niet heb kunnen genieten door de slechte performance.
Yup. Of een spel goed of slecht is, is voor een groot deel subjectief en verschilt van persoon tot persoon.
[ Voor 3% gewijzigd door Lukin op 17-02-2024 10:02 ]
Half eens. Je kan ze leuk vinden of niet maar games als BOTW, TOTK en Oddysey kunnen toch wel tot de beste games van de current/vorige gen worden beschouwd.Lukin schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:01:
[...]
Yup. Of een spel goed of slecht is, is voor een groot deel subjectief en verschilt van persoon tot persoon.
Gezien we met TOTK net een Zelda game hebben gehad die jaren in ontwikkeling was wat voor Zelda game zou je dan verwachten in de eerste maanden?JackAvery schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:00:
Ligt inderdaad aan de launch games en de andere features. Kom met een nieuwe Monolith Soft game in de eerste maanden of een goede Zelda game en het zal voor mij zeer moeilijk worden om nee te zeggen.
In het eerste jaar verwacht ik in ieder geval een Mario Kart en Mario 3D platformer. En een Zelda remake of TOTK Deluxe?
Is het cheeky als ik Windwaker 4K zeg?L23 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:27:
[...]
Gezien we met TOTK net een Zelda game hebben gehad die jaren in ontwikkeling was wat voor Zelda game zou je dan verwachten in de eerste maanden?
In het eerste jaar verwacht ik in ieder geval een Mario Kart en Mario 3D platformer. En een Zelda remake of TOTK Deluxe?
Maar sure, een BOTW of TOTK Deluxe editie zou mogelijk zijn. Je herinnert je vast nog wel dat rond GamesCom het gerucht ging dat Nintendo Switch 2 target hardware demonstreerde met een 4K versie van Breath of the Wild zonder laadtijden. Als ze dat doen ben ik wel zeer benieuwd hoe dit gaat in de markt gezet worden, er zijn best wat mensen die deze games al hebben
[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 17-02-2024 10:57 ]
Volgens nu.nl komt de 'Switch 2' pas in maart 2025.
Daar zou ik ook niet vrolijk van worden. ik heb dat spel al twee keer en tot dusver is de Japanse fysieke editie met Expansion Pass compleet op cartridgeJackAvery schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:56:
Als ze dat doen ben ik wel zeer benieuwd hoe dit gaat in de markt gezet worden, er zijn best wat mensen die deze games al hebben
Windwaker nog nooit gespeeld, zou wel tof zijn.
@L23 ik vind Windwaker een heel sfeervolle, fijne game, maar je merkt wel dat Nintendo destijds gehaast was met deze te bouwen. Het aantal dungeons is duidelijk in geknipt en sommige stukken in het spel zijn een beetje filler. De HD rerelease op WiiU heeft dit voor een deel verholpen door snellere overworld travel in het spel te introduceren en één quest te verkorten ("vis de stukjes van de triforce").
Door de charmante stijl van het spel, de prachtige soundtrack, de interessante invulling van de rollen van Ganondorf en Zelda en het open gevoel op de oceaan is het een van mijn favorieten ondanks dat er zeker objectief "betere" Zelda games zijn. Als je van het ontdekken in BOTW/TOTK houdt, is het denk ik een aanrader.
Om terug naar Switch 2 te koppelen: een remaster zoals deze past voor mij in ieder geval perfect in een jaar waar men hardwareverkopen wilt stimuleren met een Zelda franchise game, maar de grote kanonnen eigenlijk niet boven kan halen. Een volledig nieuwe Zelda game gaat nog heel lang duren om te ontwikkelen.
Verder wel benieuwd wat we nog te zien gaan krijgen in jaar 1 van de console. Mario Kart is inderdaad een inkopper.
Door de charmante stijl van het spel, de prachtige soundtrack, de interessante invulling van de rollen van Ganondorf en Zelda en het open gevoel op de oceaan is het een van mijn favorieten ondanks dat er zeker objectief "betere" Zelda games zijn. Als je van het ontdekken in BOTW/TOTK houdt, is het denk ik een aanrader.
Om terug naar Switch 2 te koppelen: een remaster zoals deze past voor mij in ieder geval perfect in een jaar waar men hardwareverkopen wilt stimuleren met een Zelda franchise game, maar de grote kanonnen eigenlijk niet boven kan halen. Een volledig nieuwe Zelda game gaat nog heel lang duren om te ontwikkelen.
Verder wel benieuwd wat we nog te zien gaan krijgen in jaar 1 van de console. Mario Kart is inderdaad een inkopper.
Ik wil nieuwe games spelen. Oude games met nieuw jasje zijn leuk, maar laat ze de tijd steken in nieuwe games. Al is het wel leuk om op 1 console alle (behalve de Crappy-Di versies) Zelda games te kunnen spelen.
En ik blijf het zeggen: Nintendo is altijd bezig met een nieuwe Zelda & Mario game. Toch denk ik dat een nieuwe Zelda game op zijn vroegst 2025 een vroege bekendmaking zal krijgen en dan release 2026/2027. Nieuwe Mario verwacht ik dit jaar bekendmaking en release 2025.
En ik blijf het zeggen: Nintendo is altijd bezig met een nieuwe Zelda & Mario game. Toch denk ik dat een nieuwe Zelda game op zijn vroegst 2025 een vroege bekendmaking zal krijgen en dan release 2026/2027. Nieuwe Mario verwacht ik dit jaar bekendmaking en release 2025.
Wie niet. Maar ik had het over een Zelda game, en ik verwacht geen volledig nieuwe 3D Zelda game tot 2028.RollieBollie schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:29:
Ik wil nieuwe games spelen.
Als we het nu hebben over een nieuwe 2D Zelda game in het launch jaar... ja graag
Hopelijk laten ze op de nieuwe Switch die remasters en remakes wat liggen.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 11:01
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
2025 is wel iets om naar even naar uit te kijken, ben wel eens benieuwd naar de performance. Hoop ook dat Switch games gewoon gespeeld kunnen worden, zou veel schelen.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Anoniem: 1486766
Wanneer ze begin 2025 lanceren met genoeg consoles, BC en een flinke line-up met goede games ben ik voor.
Zou wel fijn zijn dat ze alvast officieel aangeven of er BC is en hoe ver dat gaat. Dan zullen mensen ook meer games(en misschien consoles) blijven kopen dit jaar vermoed ik.
Zou wel fijn zijn dat ze alvast officieel aangeven of er BC is en hoe ver dat gaat. Dan zullen mensen ook meer games(en misschien consoles) blijven kopen dit jaar vermoed ik.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 19-02-2024 11:46 ]
Hoorde een theorie na de Pokémon presentatie dat de Switch gewoon ergens in 2024 uit gaat komen.
Er is enkel een Pokémongame voor ergens in 2025 aangekondigd en Nintendo heeft zelf nog niets nieuws voor dit jaar aangekondigd, dat is omdat ze dat bewaren voor de aankondiging van de Switch 2.
Het is maar een theorie maar vind het ook niet zo vreemd klinken. Een heel jaar zonder nieuwe titels, buiten Peach, lijkt me vreemd.
Er is enkel een Pokémongame voor ergens in 2025 aangekondigd en Nintendo heeft zelf nog niets nieuws voor dit jaar aangekondigd, dat is omdat ze dat bewaren voor de aankondiging van de Switch 2.
Het is maar een theorie maar vind het ook niet zo vreemd klinken. Een heel jaar zonder nieuwe titels, buiten Peach, lijkt me vreemd.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Samsung kondigt de succesvolle sampling van een nieuwe microSD kaart aan met SD Express technologie. Waarom is dit interessant? Het is mogelijk dat dit ontwikkeld is als het nieuwe uitbreidbare voor de volgende Nintendo console.
De 256GB kaart ondersteunt leessnelheden tot 800 MB/s en zou de eerste keer zijn dat de industrie er in slaagt om de SD Express standaard in een microSD formaat toe te passen. Ik vind o.a. aankondigingen van Lexar over een dergelijk product uit 2021 maar die microSD’s zouden nooit in productie gegaan zijn.For the first time in the industry, Samsung introduced a new high-performance microSD card based on the SD Express interface. The development was the result of a successful collaboration with a customer to create a custom product.
- Linksquest
Alleen natuurlijk de vraag wat de kosten zijn, wat ik vaker las bij Nintendo cards, was dat grote capaciteit vaak te duur waren.JackAvery schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:32:
Samsung kondigt de succesvolle sampling van een nieuwe microSD kaart aan met SD Express technologie. Waarom is dit interessant? Het is mogelijk dat dit ontwikkeld is als het nieuwe uitbreidbare voor de volgende Nintendo console.
[...]
De 256GB kaart ondersteunt leessnelheden tot 800 MB/s en zou de eerste keer zijn dat de industrie er in slaagt om de SD Express standaard in een microSD formaat toe te passen. Ik vind o.a. aankondigingen van Lexar over een dergelijk product uit 2021 maar die microSD’s zouden nooit in productie gegaan zijn.
Ben benieuwd wanneer we ook maar iets officieels van de Nintendo Switch 2 gaan zien of horen...
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- Linksquest
De geruchten molen sprak over maart 2024. en een release in het voorjaar van 2025.Ongeveer een jaar van te voren lijkt me geen verkeerde zet, maar meende dat de Switch zelf ongeveer 6 maanden van te voren met een trailer onthult werd.G_Dragon schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:38:
Ben benieuwd wanneer we ook maar iets officieels van de Nintendo Switch 2 gaan zien of horen...
Dit valt niet te vergelijken met het geheugen in de cartridges, maar je vraag is op zich wel geldig.Linksquest schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:34:
[...]
Alleen natuurlijk de vraag wat de kosten zijn, wat ik vaker las bij Nintendo cards, was dat grote capaciteit vaak te duur waren.
Als men voor SD express kiest als uitbreidbaar geheugen mogen we enkele aannames doen
- Het interne geheugen zal 1GB/s of sneller zijn (huidig Switch eMMC geheugen leest rond 300MB/s terwijl bij gebruik van een microSD het duidelijk voldoende is om een leessnelheid van 100MB/s te installeren)
- De SD express geheugenkaarten zullen duurder uitvallen dan gewone UHS-1 microSD.
- Switch 2 cartridges zijn vermoedelijk dan ook gebaseerd op een NVME interface.
Nuja misschien is dit niet voor Nintendo en is de hele redenering irrelevant xD
[ Voor 23% gewijzigd door JackAvery op 28-02-2024 15:16 ]
Bij de Switch ging wel wat meer tijd aan vooraf dan een jaar en dan is het inderdaad op verschillende momenten naar de release toe dingen onthullen zoals een trailer.Linksquest schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:39:
[...]
De geruchten molen sprak over maart 2024. en een release in het voorjaar van 2025.Ongeveer een jaar van te voren lijkt me geen verkeerde zet, maar meende dat de Switch zelf ongeveer 6 maanden van te voren met een trailer onthult werd.
Officiële aankondiging was 20 oktober 2016, in maart het volgende jaar startte de verkoop. Minder dan een half jaar.L23 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:42:
[...]
Bij de Switch ging wel wat meer tijd aan vooraf dan een jaar en dan is het inderdaad op verschillende momenten naar de release toe dingen onthullen zoals een trailer.
Wat bedoel je precies met officieel?hcQd schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:44:
[...]
Officiële aankondiging was 20 oktober 2016, in maart het volgende jaar startte de verkoop. Minder dan een half jaar.
De eerste trailer van Nintendo kwam uit op 20 oktober 2016.
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
Klopt, dat is inderdaad minder dan een halfjaar. Maar het is niet alsof Nintendo daarvoor niks aangekondigd heeft betreft nieuwe generatie. Het was al eerder bekend gemaakt dat Nintendo werkte aan nieuwe hardware. Ook was al bekend dat Breath of the Wild naast de Wii U op deze nieuwe generatie uit zou komen. Dergelijke aankondigingen heb ik nog niet gezien voor de Switch 2 en die kunnen best een jaar van te voren bekend gemaakt worden voor de nieuwe hardware zelf volledig uit de doeken wordt gedaan in een trailer.
Ik denk dat de trailer voor de nieuwe Pokémon game zonder specifieke releasedatum ("ergens in 2025") een eerste hint is.L23 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:59:
Klopt, dat is inderdaad minder dan een halfjaar. Maar het is niet alsof Nintendo daarvoor niks heeft aangekondigd heeft betreft nieuwe generatie. Het was al eerder bekend gemaakt dat Nintendo werkte aan nieuwe hardware. Ook was al bekend dat Breath of the Wild naast de Wii U op deze nieuwe generatie uit zou komen. Dergelijke aankondigingen heb ik nog niet gezien voor de Switch 2 en die kunnen best een jaar van te voren bekend gemaakt worden voor de nieuwe hardware zelf volledig uit de doeken wordt gedaan in een trailer.
Ik zie daar geen enkele hint in betreft release voor de Switch 2? Eerder een aanname omdat het nog zo ver weg is en wij de verwachtingen hebben dat de Switch 2 er bijna aan zit te komen.Mog schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:01:
[...]
Ik denk dat de trailer voor de nieuwe Pokémon game zonder specifieke releasedatum ("ergens in 2025") een eerste hint is.
Ik wel. Als de Switch 2 niet om de hoek zou zijn, dan zou daar een "$Month 2025" of specifieker staan.L23 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:02:
[...]
Ik zie daar geen enkele hint in betreft release voor de Switch 2? Eerder een aanname omdat het nog zo ver weg is en wij de verwachtingen hebben dat de Switch 2 er bijna aan zit te komen.
Wellicht weten ze nog niet precies wanneer de game af is. Maar er zijn nog geen officiele aankondigingen gedaan vanuit Nintendo voor de opvolger, wat destijds al wel was gedaan voor de opvolger van de Wii U.Mog schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:07:
[...]
Ik wel. Als de Switch 2 niet om de hoek zou zijn, dan zou daar een "$Month 2025" of specifieker staan.
Een magere najaars line-up gaat de hint worden.L23 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:02:
[...]
Ik zie daar geen enkele hint in betreft release voor de Switch 2? Eerder een aanname omdat het nog zo ver weg is en wij de verwachtingen hebben dat de Switch 2 er bijna aan zit te komen.
Je kan er best dingen achter zoeken. Een magere najaar line-up valt inderdaad op. Lijkt mij inderdaad een duidelijke hint.jori040 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:13:
[...]
Een magere najaars line-up gaat de hint worden.
Maar ik had het helemaal niet over hints, ik benoemde dat Nintendo meerdere aankondigingen heeft gedaan voordat de Switch reveal trailer uitkwam op 20 oktober 2016.
Ik denk niet dat er een recente Pokémon game aankondiging gebeurd is waarbij onmiddellijk een release maand meegegeven werd? Dat er nog geen gameplay getoond is lijkt me meer te zeggen. Het kan impliceren dat de staat van ontwikkeling nog niet voldoende is (wat het heel ruime release window eenvoudig verklaart) of men wacht tot men een cross-gen versie kan tonen voor een nieuwe console, terwijl men wel heeft gezegd dat het op Switch 1 uitkomt… De eerste uitleg hiervoor lijkt me toch de simpelste.Mog schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:07:
[...]
Ik wel. Als de Switch 2 niet om de hoek zou zijn, dan zou daar een "$Month 2025" of specifieker staan.
Voorlopig ga ik er nog steeds van uit dat we het tussen maart en juni gaan weten indien Switch 2 ten laatste maart 2025 in de winkelschappen komt te liggen - helaas kunnen plannen ook altijd nog veranderen.
Men zou de marketingcampagne natuurlijk wat korter kunnen maken, maar er zijn ook aandeelhouders en voorspellingen voor het volgende fiscale jaar enzo. Tussen juni en september krijgen we dan hopelijk meer details over de console en een deel van het lanceerjaar.
Wat de Switch zelf betreft klinkt het op sommige plekken dat er een direct met verdere first-party line-up in april zal zijn, maar ik zou zelf “tussen april en juni” gokken.
Dat we nog een jaar (of zelfs iets langer, juni 2025 volgens sommige bronnen) moeten wachten is wel een teleurstelling, maar ben wel hyped. De Switch is zwaar aan vervanging toe, zoveel is zeker.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Ik hoop dat we snel meer duidelijkheid en informatie gaan krijgen, ook al zijn het maar kleine details
.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik zie ook graag binnenkort de kleine details zoals backwards compatibiliteit etc. Toch handig om te weten wat een Switch game kopen betekend voor de opvolger.G_Dragon schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:35:
Ik hoop dat we snel meer duidelijkheid en informatie gaan krijgen, ook al zijn het maar kleine details.
Oh backwards compatibiliteit zou sowieso een hele fijne optie zijn bij de opvolger, want anders kan ik niks meer met mijn hele collectie. Ik hoop echt dat we binnenkort een aankondiging krijgen met de meest handige details zodat mensen weten waar ze aan toe zijn.L23 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:38:
[...]
Ik zie ook graag binnenkort de kleine details zoals backwards compatibiliteit etc. Toch handig om te weten wat een Switch game kopen betekend voor de opvolger.
Die hele collectie kan je sowieso blijven spelen op de SwitchG_Dragon schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:41:
[...]
Oh backwards compatibiliteit zou sowieso een hele fijne optie zijn bij de opvolger, want anders kan ik niks meer met mijn hele collectie. Ik hoop echt dat we binnenkort een aankondiging krijgen met de meest handige details zodat mensen weten waar ze aan toe zijn.
Nee ik ga het niet verkopenL23 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:45:
[...]
Die hele collectie kan je sowieso blijven spelen op de SwitchOf verkoop je consoles vaak als je de opvolger in huis hebt?
Heb ook nog steeds de Nintendo 3ds liggen met alle Pokémon spellen erop, zonde om te verkopen. Als kind heb ik mijn Gameboy Color en Advanced met alle Pokémon spellen verkocht, daar heb ik elke dag nog spijt van dus die fout maak ik nooit meer.
Dat is inderdaad pijnlijk. Ik heb met bepaalde Switch games al spijt als ik ze verkocht heb merk ik.G_Dragon schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:47:
[...]
Nee ik ga het niet verkopen![]()
Heb ook nog steeds de Nintendo 3ds liggen met alle Pokémon spellen erop, zonde om te verkopen. Als kind heb ik mijn Gameboy Color en Advanced met alle Pokémon spellen verkocht, daar heb ik elke dag nog spijt van dus die fout maak ik nooit meer.
Maar backward compatibiliteit heb ik wel vertrouwen in, ik ben alleen benieuwd naar de details hoe het gaat werken en of bestaande Switch games updates krijgen etc. Dat zou wel effect kunnen hebben op hoe ik nu fysieke games koop omdat ik er een voorkeur voor heb dat alles op de cartridge staat.
Ja en dat doet pas later zeer, niet op het moment dat je ze verkoopt. Want anders bedenk jij je wel op tijd, maar eenmaal verkocht kan je moeilijk terugL23 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:56:
[...]
Dat is inderdaad pijnlijk. Ik heb met bepaalde Switch games al spijt als ik ze verkocht heb merk ik.
Maar backward compatibiliteit heb ik wel vertrouwen in, ik ben alleen benieuwd naar de details hoe het gaat werken en of bestaande Switch games updates krijgen etc. Dat zou wel effect kunnen hebben op hoe ik nu fysieke games koop omdat ik er een voorkeur voor heb dat alles op de cartridge staat.
Ja daar ben ik ook heel benieuwd naar, zolang we maar niet van de huidige Nintendo Switch spellen allemaal remakes gaan krijgen voor betere grafische looks. Ondanks ik een remake van Pokémon Gen 2 of Gen 3 zou willen in de Let's Go stijl, ben ik niet in voor remakes van de Nintendo Switch spellen want op Pokémon Scarlet & Violet na draaien die gewoon erg goed.
Ik heb een nieuwe controller nodig. Zullen de switch controllers ook op de 2 gaan werken denken jullie?
Ik denk het wel. Al kan het maar zo zijn dat de opvolger een nieuwe (onmisbare) controller feature krijgt. Mogelijk is er verschil in ondersteuning tussen Joy-cons, Pro Controller en third party controller. Maar qua hardware, bluetooth, zie ik geen reden voor Nintendo om de huidige controllers niet te laten werken op de opvolger. Ik verwacht ook niet dat ze de NSO controllers (SNES, Megadrive en N64) opnieuw gaan uitbrengen.Joel22 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:07:
Ik heb een nieuwe controller nodig. Zullen de switch controllers ook op de 2 gaan werken denken jullie?
Maar goed, als je een nieuwe controller nodig hebt dan zou ik die gewoon halen ongeacht of het gaat werken op de opvolger. De opvolger is er voorlopig nog niet. Om kosten te besparen is de controller (laten) repareren geen optie?
Daar is nu nog niks over te zeggen.Joel22 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:07:
Historisch gezien, zijn controllers altijd zo gemaakt, dat je een nieuwe moet kopen om spellen echt goed te kunnen spelen. Ik verwacht dat op de aankomende nieuwe console, je ook een nieuwe controller nodig hebt, maar die zal er dan waarschijnlijk ook wel als soort Joy-con bij zitten, wat wederom niet ideaal zal zijn (verwacht ik).Joel22 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:07:
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
- Linksquest
Zolang we nog veel te weinig weten over dit apparaat, zal deze vraag lastig te beantwoorden zijn. Als ik naar de geschiedenis van Nintendo kijk, is alleen de GameCube en Wii Remote een controller geweest die op de opvolger gebruikt kon worden, de gameCube op de eerste modellen Wii en de Wii Remotes op de Wii U.Joel22 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:07:
Offtopic: De gamecube controllers kunnen met behulp van een officiële adapter ook op de switch aangesloten worden.Linksquest schreef op zondag 17 maart 2024 @ 02:04:
[...]
Zolang we nog veel te weinig weten over dit apparaat, zal deze vraag lastig te beantwoorden zijn. Als ik naar de geschiedenis van Nintendo kijk, is alleen de GameCube en Wii Remote een controller geweest die op de opvolger gebruikt kon worden, de gameCube op de eerste modellen Wii en de Wii Remotes op de Wii U.
Nintendo verkoopt op dit moment zelfs super smash bros ultimate edities van de *gamecube* controller.
- Linksquest
Klopt, die heb je inderdaad ook nog.emphy schreef op zondag 17 maart 2024 @ 02:31:
[...]
Offtopic: De gamecube controllers kunnen met behulp van een officiële adapter ook op de switch aangesloten worden.
Nintendo verkoopt op dit moment zelfs super smash bros ultimate edities van de *gamecube* controller.
Ik hoop eerlijk gezegd dat low quality games en shovelware meer aangepakt worden op de opvolger van de Switch.
Kwam recentelijk nog deze schaamteloze Rocket League kloon tegen: https://www.nintendo.nl/G...gue-Machines-2433215.html
:strip_exif()/f/image/sKCtWG2xqgWXCpPVB0b5eXuZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Het ergste is, de originele Rocket League is gratis, en hier vragen ze geld voor
Kwam recentelijk nog deze schaamteloze Rocket League kloon tegen: https://www.nintendo.nl/G...gue-Machines-2433215.html
:strip_exif()/f/image/sKCtWG2xqgWXCpPVB0b5eXuZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Het ergste is, de originele Rocket League is gratis, en hier vragen ze geld voor

[ Voor 6% gewijzigd door Militia Pilot op 05-04-2024 09:10 ]
Bij Nintendo mogen ze inderdaad wel een betere quality control hebben en niet zomaar alles in de store toelaten. Er zitten zelfs apps tussen als rekenmachines, stopwatches, alarm clocken, notitie blokken of een zaklamp. Qua games inderdaad veel slechte clones en bagger meuk. Wat ik wel bijzonder vind; zo'n cheap ass Rocket League rip-off mag wel, maar als een andere uitgever iets maakt wat ook maar iets van een Nintendo game weg heeft dan staan ze met een hele advocaten leger vooraan in de rij om het te laten verbieden en het liefst met enorme geld boetes. Weg met die meuk.Militia Pilot schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:09:
Ik hoop eerlijk gezegd dat low quality games en shovelware meer aangepakt worden op de opvolger van de Switch.
[Afbeelding]
Ik begrijp niet waarom ze dat soort apps voor een game console maken. Er zijn genoeg apparaten waarop deze al beschikbaar zijn. Enige reden dat ik eigenlijk kan bedenken is dat de ontwikkelaars er van uitgaan dat de gebruiker niet de beschikking heeft tot andere apparaten, maar dan verwacht ik dat deze gebruikers ook geen game console hebben.
En die clones en andere bagger zit er op, omdat de prijzen ervan vaak laag zijn of constant een aanbieding zijn. Uiteindelijk zullen er mensen zijn die ze toch gaan kopen, omdat de volwaardige games veel meer kosten.
En die clones en andere bagger zit er op, omdat de prijzen ervan vaak laag zijn of constant een aanbieding zijn. Uiteindelijk zullen er mensen zijn die ze toch gaan kopen, omdat de volwaardige games veel meer kosten.
en al die hentai girl spellen die in mijn overzicht staan op de shop
wtaf?
Die op het woord hentai na verder niks met hentai te maken hebben, en niet eens door een Japanse developer gemaakt zijn.sderooij schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:24:
en al die hentai girl spellen die in mijn overzicht staan op de shopwtaf?
Vergelijkbare zooi op Steam.
Tja, wat vind jij kwaliteitscontrole? Zolang die app doet wat hij zegt dat hij doet, niet vastloopt als je er vreemd naar kijkt en niet je hele SD kaart wist, is er - objectief gezien - niets mis met de kwaliteit. Dat het 13-in-een-dozijn bagger is, daar kun je een hele discussie over voeren, maar Nintendo checkt niet of een game ook leuk is om te spelen, want da's erg subjectief.Tux3.14 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:38:
[...]
Bij Nintendo mogen ze inderdaad wel een betere quality control hebben en niet zomaar alles in de store toelaten. Er zitten zelfs apps tussen als rekenmachines, stopwatches, alarm clocken, notitie blokken of een zaklamp. Qua games inderdaad veel slechte clones en bagger meuk. Wat ik wel bijzonder vind; zo'n cheap ass Rocket League rip-off mag wel, maar als een andere uitgever iets maakt wat ook maar iets van een Nintendo game weg heeft dan staan ze met een hele advocaten leger vooraan in de rij om het te laten verbieden en het liefst met enorme geld boetes. Weg met die meuk.
En lijken op Nintendo games is geen probleem. Er staan meerdere goedkope Mario Kart knockoffs met onder meer Garfield, Spongebob en Sonic in de eShop, daar hoor je ze ook niet over. Maar als je gewoon hun IP aan het gebruiken bent (zoals met die Metroid 2 remake) ja dan ga je voor gaas, ja.
Kwaliteitscontrole in de zin dat niet alle meuk zomaar in de Eshop mag.
Het duurt maar en het duurt maar...... het lijkt wel een wedstrijd tussen apple en nintendo wie als laatst de nieuwe gen announced.
Nu las ik laatst, geen idee of het waar is. Dat nintendo switch 2 geen oled krijgt. En als dat zo is, weet ik niet wat ik ga doen. Wachten op de onvermijdelijke upgrade naar oled, of gewoon meteen halen.
Gezien mijn switch strategie, die toch wel in de soep gelopen is, wil ik de volgende gen in 1 keer goed doen.
Maar goed, het zijn speculaties. Hoop wel echt op een oled Weer terug naar lcd zou ik zo vreemd vinden ook.
Nu las ik laatst, geen idee of het waar is. Dat nintendo switch 2 geen oled krijgt. En als dat zo is, weet ik niet wat ik ga doen. Wachten op de onvermijdelijke upgrade naar oled, of gewoon meteen halen.
Gezien mijn switch strategie, die toch wel in de soep gelopen is, wil ik de volgende gen in 1 keer goed doen.
Maar goed, het zijn speculaties. Hoop wel echt op een oled Weer terug naar lcd zou ik zo vreemd vinden ook.
- Linksquest
Stomme vraag, maar hoezo wedstrijd met Apple? Tenzij ik iets gemist heb maar ik wist niet dat Apple een console aan het maken was.Turfschipper schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:53:
Het duurt maar en het duurt maar...... het lijkt wel een wedstrijd tussen apple en nintendo wie als laatst de nieuwe gen announced..
Haha! Is meer een persoonlijk dingetje. Zit ook al ruim een jaar op de ipad oled te wachten.
Die kans is inderdaad bestaande. De geruchten die er zijn suggereren een 8” (eigenlijk 7.91”) LCD scherm. Er zijn allerlei mogelijke verklaringen voor zo een keuze, maar de simpelste zijn misschien de inkoopprijs van het scherm + de mogelijkheid open laten om later in de levenscyclus een tweede model uit te brengen met een upgrade.Turfschipper schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:53:
Het duurt maar en het duurt maar...... het lijkt wel een wedstrijd tussen apple en nintendo wie als laatst de nieuwe gen announced.
Nu is het wel belangrijk om te beseffen dat een LCD scherm van nu niet meer te vergelijken is met een LCD uit 2017. Maar we zullen zien, het blijven geruchten.
Wat die timing betreft: diezelfde geruchtenmolen sprak rond februari van een interne delay. Het zou fijn zijn om alvast iets meer te weten rond mei-juli, maar op dit moment heeft niemand een accuraat idee hiervan. Voorlopig blijf ik er van uit gaan dat we de volgende Nintendo console dit fiscale jaar zien lanceren, maar wie weet.
Groter scherm en magnetische joycons?
https://www.theverge.com/...tendo-going-off-the-rails
Wie weet, ik heb beide geruchten al eerder voorbij zien komen. Las dat Nintendo bij de ontwikkeling van de Switch ook geëxperimenteerd heeft met magnetische Joy-cons.
Speel zelf alleen maar handheld. Heb de switch sinds release, maar sinds een paar weken een oled switch.
Moet zeggen dat dat handheld als voelt als een Switch 2 met zo'n mooier, groter scherm.
Benieuwd wat Nintendo van plan is voor de S2 en hoeveel verschil dat nog gaat maken als je alleen handheld speelt. Spellen als GTA, RDR2 en Cyberpunk zullen er vast extra mooi uit zien, maar spellen uit de Mario-familie hebben toch een bepaalde grafische stijl. Of krijg je dan Mario die in een "echte" stad loopt.
Hudige spellen zijn nog steeds erg goed (Planet of Lana, Dave The River bv).
Moet zeggen dat dat handheld als voelt als een Switch 2 met zo'n mooier, groter scherm.
Benieuwd wat Nintendo van plan is voor de S2 en hoeveel verschil dat nog gaat maken als je alleen handheld speelt. Spellen als GTA, RDR2 en Cyberpunk zullen er vast extra mooi uit zien, maar spellen uit de Mario-familie hebben toch een bepaalde grafische stijl. Of krijg je dan Mario die in een "echte" stad loopt.
Hudige spellen zijn nog steeds erg goed (Planet of Lana, Dave The River bv).
Het jaar voor de nieuwe Nintendo console is meestal mager qua N games.Lekker Ventje schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 06:56:
Hoorde een theorie na de Pokémon presentatie dat de Switch gewoon ergens in 2024 uit gaat komen.
Een niet-gelicenseerde Chinese accessoireproducent beweert iets gelijkaardigs in een blog (/marketingstunt) waarin ze exclusieve scoops over de Switch 2 beweren te hebben - https://www.mobapad.com/b...coop-on-nintendo-switch-2. Ze bevestigen ook backwards compatibility, het bestaan van extra knoppen op de achterkant en de voorkant van de joycons, een verschil in dimensies, het grotere scherm en een verdere upgrade van de kickstand.matthijst schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 23:33:
Groter scherm en magnetische joycons?
Nu is het geen vreemde bron voor een leak - zij zitten mogelijk zelf nog in een positie waar ze niet onder NDA staan omdat ze hun info via contacten in de industrie krijgen. Het is echter niet zeker in hoeverre deze info klopt - het kan gaan om de recirculatie van geruchten die niet noodzakelijk hoeven te kloppen.
Het is alleszins een interessante bewering. Ik weet niet of ik voorstander ben van magnetische (en nog eens duurdere) joycons, maar als dit echt blijkt te zijn zou ik het graag eens in het echt zien werken. Vraag me dan ook af of de Switch controllers nog compatibel zijn. Dan is er ook nog de vraag van de impact op de batterij.
Zet me voorlopig nog maar in het kamp van de non-believers wat de magneten betreft.
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 29-04-2024 07:27 ]
- Linksquest
De beschrijving van de nog naamloze opvolger van de Nintendo Switch is inmiddels al weer verwijderd, maar op plekken zoals Bilibili en ResetEra valt de informatie nog te vinden. Er word ook gesproken dat hij een 8inch scherm van 1080p zou hebben.JackAvery schreef op maandag 29 april 2024 @ 07:24:
[...]
Een niet-gelicenseerde Chinese accessoireproducent beweert iets gelijkaardigs in een blog (/marketingstunt) waarin ze exclusieve scoops over de Switch 2 beweren te hebben - https://www.mobapad.com/b...coop-on-nintendo-switch-2. Ze bevestigen ook backwards compatibility, het bestaan van extra knoppen op de achterkant en de voorkant van de joycons, een verschil in dimensies, het grotere scherm en een verdere upgrade van de kickstand.
Nu is het geen vreemde bron voor een leak - zij zitten mogelijk zelf nog in een positie waar ze niet onder NDA staan omdat ze hun info via contacten in de industrie krijgen. Het is echter niet zeker in hoeverre deze info klopt - het kan gaan om de recirculatie van geruchten die niet noodzakelijk hoeven te kloppen.
Het is alleszins een interessante bewering. Ik weet niet of ik voorstander ben van magnetische (en nog eens duurdere) joycons, maar als dit echt blijkt te zijn zou ik het graag eens in het echt zien werken. Vraag me dan ook af of de Switch controllers nog compatibel zijn. Dan is er ook nog de vraag van de impact op de batterij.
Zet me voorlopig nog maar in het kamp van de non-believers wat de magneten betreft.
De link werkt voor mij gewoon hoor. Het scherm is geen ‘nieuws’ voor mensen die de geruchten volgen!Linksquest schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:00:
[...]
De beschrijving van de nog naamloze opvolger van de Nintendo Switch is inmiddels al weer verwijderd, maar op plekken zoals Bilibili en ResetEra valt de informatie nog te vinden. Er word ook gesproken dat hij een 8inch scherm van 1080p zou hebben.
- Linksquest
Dan was er toen ik keek een storing, want ik kreeg een melding van pagina bestaat niet of werkt niet. Maar ben wel blij dat als het klopt, dat ze oude games suporten.JackAvery schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:24:
[...]
De link werkt voor mij gewoon hoor. Het scherm is geen ‘nieuws’ voor mensen die de geruchten volgen!
[ Voor 9% gewijzigd door Linksquest op 29-04-2024 16:15 ]
Prima dat je aangeeft dat het geen nieuws is voor diegene die de geruchten volgen, maar in dit topic wordt dit verder (vrijwel) niet gedeeld. Een zoekopdracht op ‘1080p’ levert in dit topic weinig hits op. Daarom vind ik het wel fijn als men het hier deelt.JackAvery schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:24:
[...]
De link werkt voor mij gewoon hoor. Het scherm is geen ‘nieuws’ voor mensen die de geruchten volgen!
In januari werd dit toch uitvoerig besproken, al lag de nadruk toen meer op 8" dan op full HD omdat niet elke bron het over de resolutie had. Maar goed ik begrijp best dat niet iedereen het volgt. Het blijven tenslotte geruchtenmeesje schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:38:
[...]
Prima dat je aangeeft dat het geen nieuws is voor diegene die de geruchten volgen, maar in dit topic wordt dit verder (vrijwel) niet gedeeld. Een zoekopdracht op ‘1080p’ levert in dit topic weinig hits op. Daarom vind ik het wel fijn als men het hier deelt.
Nieuws vanf het Nintendo account op Twitter!
任天堂株式会社(企業広報・IR)
@NintendoCoLtd
This is Furukawa, President of Nintendo. We will make an announcement about the successor to Nintendo Switch within this fiscal year. It will have been over nine years since we announced the existence of Nintendo Switch back in March 2015. We will be holding a Nintendo Direct this June regarding the Nintendo Switch software lineup for the latter half of 2024, but please be aware that there will be no mention of the Nintendo Switch successor during that presentation.
8:49 a.m. · 7 mei 2024
K.W.
- Linksquest
Beetje het zelfde als met de huidige Switch, die ook in maart uit kwam, ben benieuwd wanneer dit jaar we eens wat te zien gaan krijgen.
Goed, voor mij maakt dat het "maart 2025" scenario het waarschijnlijkst. Verwacht een gelijkaardige campagne als voor de Switch. Maar de verwoording van Furukawa sluit gekaas niet uit dat Switch 2 pas tijdens het volgende fiscale jaar uitkomt.
[ Voor 30% gewijzigd door JackAvery op 07-05-2024 09:33 ]
Nintendo doelt op het bekendmaken dat ze aan de opvolger van de Wii U werkte. Toen nog met de codenaam NX. Dat deden ze in maar 2015. De echte aankondiging was in oktober 2016 en de release was in maart 2017.Linksquest schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:24:
Beetje het zelfde als met de huidige Switch, die ook in maart uit kwam, ben benieuwd wanneer dit jaar we eens wat te zien gaan krijgen.
Dus ik hoop niet dat het "NX" scenario pas in maart 2025 gebeurt. Hopelijk een echte aankondiging(strailer) voor april 2025 met een release ergens eind 2025.
Waar doelt Nintendo daarop? Dat waren ook hele andere tijden, dus ik verwacht geen NX scenario. Een vergelijkbare aankondiging in oktober/eind dit jaar zoals bij de Switch zou leuk zijn.Mog schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:03:
[...]
Nintendo doelt op het bekendmaken dat ze aan de opvolger van de Wii U werkte. Toen nog met de codenaam NX. Dat deden ze in maar 2015. De echte aankondiging was in oktober 2016 en de release was in maart 2017.
Dus ik hoop niet dat het "NX" scenario pas in maart 2025 gebeurt. Hopelijk een echte aankondiging(strailer) voor april 2025 met een release ergens eind 2025.
Ik denk ook niet dat dit een NX scenario is. Die werd zo vroeg "aangekondigd" om de aandeelhouders gerust te stellen dat het investeren in mobile games niet betekende dat Nintendo uit de console business zou stappen. De slechte performance van de WiiU heeft daar ook invloed gehad.
Persoonlijk zie ik drie scenario's:
A. aankondiging in de late zomer en men probeert met een heel korte marketingcyclus te lanceren in november.
B. we volgen het Switch patroon: aankondiging in september/oktober, uitgebreidere trailers rond januari, lancering in maart 2025.
C. console komt pas het volgende fiscale jaar, en men is nu gewoon aan het sussen om geen verder nieuws te verwachten in de heel nabije toekomst.
In volgorde van waarschijnlijkheid voor mezelf: B > C > A.
Nu is het algemeen geen goed plan om te zeggen "er komt nieuws later dit jaar" en dan pas te gaan wachten tot na bvb. de kerst om met dat nieuws te komen... M.a.w., je krijgt dan een mogelijke impact op je feestdagenverkopen, maar dat gaat men er gewoon bij moeten nemen.
Om de hypothese maart 2025 nog een duwtje in de rug te geven:
A. aankondiging in de late zomer en men probeert met een heel korte marketingcyclus te lanceren in november.
B. we volgen het Switch patroon: aankondiging in september/oktober, uitgebreidere trailers rond januari, lancering in maart 2025.
C. console komt pas het volgende fiscale jaar, en men is nu gewoon aan het sussen om geen verder nieuws te verwachten in de heel nabije toekomst.
Nu is het algemeen geen goed plan om te zeggen "er komt nieuws later dit jaar" en dan pas te gaan wachten tot na bvb. de kerst om met dat nieuws te komen... M.a.w., je krijgt dan een mogelijke impact op je feestdagenverkopen, maar dat gaat men er gewoon bij moeten nemen.
- Japanse financiële krant Nikkei kwam in februari reeds met deze claim Nintendo to launch Switch console successor in March 2025 at earliest. Niet veel later volgde ook Bloomberg met hetzelfde nieuws.
- Japanse ATLUS/Sega leaker 'Midori' zei als reactie daarop reeds het volgende: [Twitter: https://twitter.com/MbKKssTBhz5/status/1762247838908486124][Twitter: https://twitter.com/MbKKssTBhz5/status/1762317258611683624]
- Ook in februari kwamen VideoGameChronicles en Eurogamer met een gelijkaardige claim, die o.a. gesteund werd door 'insider' NateTheHate.
In de Tweet hierboven zeggen ze:L23 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:17:
[...]
Waar doelt Nintendo daarop? Dat waren ook hele andere tijden, dus ik verwacht geen NX scenario. Een vergelijkbare aankondiging in oktober/eind dit jaar zoals bij de Switch zou leuk zijn.
We will make an announcement about the successor to Nintendo Switch within this fiscal year. It will have been over nine years since we announced the existence of Nintendo Switch back in March 2015.
Men is nu niet aan het “sussen”. Je denkt toch niet dat ze daar bezig zijn met gamers op forums die over vanalles speculeren?JackAvery schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:32:
Ik denk ook niet dat dit een NX scenario is. Die werd zo vroeg "aangekondigd" om de aandeelhouders gerust te stellen dat het investeren in mobile games niet betekende dat Nintendo uit de console business zou stappen. De slechte performance van de WiiU heeft daar ook invloed gehad.
A) aankondiging in de late zomer en men probeert met een heel korte marketingcyclus te lanceren in november.
we volgen het Switch patroon: aankondiging in september/oktober, uitgebreidere trailers rond januari, lancering in maart 2025.
C) console komt pas het volgende fiscale jaar, en men is nu gewoon aan het sussen om geen verder nieuws te verwachten in de heel nabije toekomst.
- Japanse financiële krant Nikkei kwam in februari reeds met deze claim Nintendo to launch Switch console successor in March 2025 at earliest. Niet veel later volgde ook Bloomberg met hetzelfde nieuws.
- Japanse ATLUS/Sega leaker 'Midori' zei als reactie daarop reeds het volgende: [Twitter][Twitter]
- Ook in februari kwamen VideoGameChronicles en Eurogamer met een gelijkaardige claim, die o.a. gesteund werd door 'insider' NateTheHate.
Dit is gewoon omdat een beursgenoteerd bedrijf haar aandeelhouders juist moet inlichten over de plannen het komende fiscale jaar. Er zal ongetwijfeld ergens gevraagd zijn hoe het met de switch 2 zit.
En denk je dat aandeelhouders niet gesust moeten worden wanneer de financiële resultaten dalende zijn? De data op de oppervlakte lijkt goed, maar dit financiële jaar wordt eigenlijk gedragen door de uitstekende resultaten in het eerste kwartaal (Tears of the Kingdom) en de zwakke Yen. Switch doet het zeker goed voor een 7 jaar oude console maar op de beurs is men verslaafd aan groei, en dat kan men nu niet voorschotelen.FrankoNL schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:52:
[...]
Men is nu niet aan het “sussen”. Je denkt toch niet dat ze daar bezig zijn met gamers op forums die over vanalles speculeren?
Dit is gewoon omdat een beursgenoteerd bedrijf haar aandeelhouders juist moet inlichten over de plannen het komende fiscale jaar. Er zal ongetwijfeld ergens gevraagd zijn hoe het met de switch 2 zit.
De aandeelhouder wilt daarom net wel weten dat er een plan is en dat men daar in de nabije toekomst over begint te communiceren. Nintendo heeft nog het geluk dat een hoop van hun aandelen in de handen zijn van heel stabiele financiële partners (Japanse banken).
In die context ben ik het met je eens. Al kon iedereen natuurlijk op zijn klompen wel aanvoelen dat er een switch komt volgend jaar.JackAvery schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:57:
[...]
En denk je dat aandeelhouders niet gesust moeten worden wanneer de financiële resultaten dalende zijn? De data op de oppervlakte lijkt goed, maar dit financiële jaar wordt eigenlijk gedragen door de uitstekende resultaten in het eerste kwartaal (Tears of the Kingdom) en de zwakke Yen. Switch doet het zeker goed voor een 7 jaar oude console maar op de beurs is men verslaafd aan groei, en dat kan men nu niet voorschotelen.
De aandeelhouder wilt daarom net wel weten dat er een plan is en dat men daar in de nabije toekomst over begint te communiceren. Nintendo heeft nog het geluk dat een hoop van hun aandelen in de handen zijn van heel stabiele financiële partners (Japanse banken).
Ook games journalist/influencer "PH Brazil", die in februari het nieuws brak over het mogelijke interne uitstel van Switch 2, heeft een update:
Al zijn bronnen stellen nog steeds dat maart 2025 momenteel de geplande periode is om de nieuwe console in de winkel te krijgen. Hij gaat uit van een gelijkaardig PR schema als voor de Switch.
Hij herhaalt dat backwards compatibility (voor fysieke en digitale games) wel degelijk ondersteund zal worden, en vermeldt ook dat er in de tweede helft van 2024 enkele multiplatform games aangekondigd zullen worden waar hij van weet die ook naar Switch 2 komen - die zullen waarschijnlijk ook mogen vermelden dat ze op Switch 2 lanceren.
Al zijn bronnen stellen nog steeds dat maart 2025 momenteel de geplande periode is om de nieuwe console in de winkel te krijgen. Hij gaat uit van een gelijkaardig PR schema als voor de Switch.
Hij herhaalt dat backwards compatibility (voor fysieke en digitale games) wel degelijk ondersteund zal worden, en vermeldt ook dat er in de tweede helft van 2024 enkele multiplatform games aangekondigd zullen worden waar hij van weet die ook naar Switch 2 komen - die zullen waarschijnlijk ook mogen vermelden dat ze op Switch 2 lanceren.
Toch erg vreemd dat hij zegt dat het 9 jaar geleden is dat de Switch is aangekondigd in maart 2015. Waarom is dat relevant? Stiekem een hint naar maart 2025, precies 10 jaar later de launch van de Switch 2? #speculatie
Ik had gisteren na lange tijd mijn Switch Oled weer opgestart via mijn 86"4K LG TV en Zelda Tears of The Kingdom zag er niet helemaal mooi uit.
Ik hoop dat de Switch 2 echt naar 4K gaat en backwards compatible is.
Ik heb een hoop games die ik nog wil kopen (in 1e instantie digitaal en anders fysiek)
Als het 500 kost dan nog koop ik het direct 1e dag indien het met OLED en 4K komt.
Probeer zoveel mogelijk de exclusive Mario games te kopen.
Ook al duurt de backlog uitspelen jaren.
Nostalgie is voor mij geen probleem.
Lekker chill af en toe onderweg ene game spelen op de Switch.
Ik hoop dat de Switch 2 echt naar 4K gaat en backwards compatible is.
Ik heb een hoop games die ik nog wil kopen (in 1e instantie digitaal en anders fysiek)
Als het 500 kost dan nog koop ik het direct 1e dag indien het met OLED en 4K komt.
Probeer zoveel mogelijk de exclusive Mario games te kopen.
Ook al duurt de backlog uitspelen jaren.
Nostalgie is voor mij geen probleem.
Lekker chill af en toe onderweg ene game spelen op de Switch.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic