Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR2032 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:54:
[...]

Het gaat hier om de speculatie wat er gaat gebeuren, niet wat je zelf hoopt te krijgen.

Bij Nintendo heeft een opvolgende console bijna altijd wel iets heel nieuws. Het is bijna nooit precies hetzelfde en alleen wat sneller of meer power. Dat zou niet logisch zijn. Het gaat bij Nintendo nooit om hoge performance maar iets nieuws erbij voor meer speelplezier.

De 3DS XL was groter, een Switch XL verwacht ik niet. De Game Boy Advance had backlight en een eigen oplaadbare batterij. Deze had wel weer aparte GBA cartridges dus als alleen een GBC had je pech.

Een Switch DS of Fold zou mooi en logischer zijn. Vooral de Fold als iets heel nieuws.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
"Het gaat hier om de speculatie wat er gaat gebeuren, niet wat je zelf hoopt te krijgen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
JackAvery schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:43:
Volgens Bloomberg gaf Nintendo CEO Furukawa geen commentaar deze keer op de vraag of er dit fiscale jaar nieuwe hardware zal lanceren. Spannend. Gewoonlijk volgt een ontkenning.
Dat is niet wat hier wordt aangegeven. Tijd zal het leren.
Nintendo’s president Shuntaro Furukawa denied rumors that the company is releasing Switch 2 in 2024 during a press conference on Nov. 7.
https://dotesports.com/ni...umors-they-are-inaccurate

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CR2032 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:23:
[...]

Dat is niet wat hier wordt aangegeven. Tijd zal het leren.

[...]

https://dotesports.com/ni...umors-they-are-inaccurate
Als je het artikel had gelezen, zou je weten dat Bloomberg het niet over hetzelfde had als de info die je geciteerde bron herhaalt uit derde hand.

Jouw bron verwijst naar een vraag die over de Switch 2 geruchten gaat. De outlet die hier eerst mee naar buiten kwam was Mainichi Shimbun. Hierover wordt Furukawa als volgt geciteerd
インターネットのニュースサイトで後継機の観測報道が出ているが、古川社長は「ネットを中心にあたかも公開情報であるかのようなうわさが流れているが不正確だ」と指摘した。
Dit is een algemene ontkenning dat de geruchten op internet niet kloppen, zonder in te gaan over welke geruchten het gaat.

Overigens vermeldt hij ook aan Mainichi dat
her feit dat het patent voor de twee schermen ingediend werd, niet betekent dat dit in een toekomstig product geïmplementeerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
JackAvery schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:40:
[...]

[...]
Dit is een algemene ontkenning dat de geruchten op internet niet kloppen, zonder in te gaan over welke geruchten het gaat.

Overigens vermeldt hij ook aan Mainichi dat
her feit dat het patent voor de twee schermen ingediend werd, niet betekent dat dit in een toekomstig product geïmplementeerd zal worden.
Er wordt door Mainichi duidelijk geciteerd uit deze bijeenkomst welke geruchten er niet kloppen.
Nintendo ontkend dat er ook geen test versies zijn getoond aan developers.
De hele geruchten over een nieuwe Switch klinkt nu vooral als een opgeklopte media hype.

Waarschijnlijk gaat het gewoon nog een paar jaar duren voordat er een opvolger van de Switch gaat komen.
De Switch verkoopt nu goed, er komen volop nieuwe games uit.
Waarom zou Nintendo deze gouden kip nu gaan slachten. Deze kan nog zo een paar jaar mee.

https://www.gamespot.com/...-developers/1100-6518969/
President Furukawa pointed out, ``Rumors are circulating mainly on the Internet as if they were public information, but they are inaccurate.'' He cited reports that Nintendo provided explanations about next-generation consoles to specific software makers in 2022 and that Nintendo demonstrated a new model at an overseas event in summer 2023, denying them as ``untrue.'' .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-04 17:21
De Switch kan niet nog een paar jaar mee. De hardware is inmiddels echt verouderd. Volop games valt ook wel wat mee. Zoveel staat er niet meer op dr planning voor de komende maanden toch?

Nintendo wil gewoon nog even die kerstsales binnenharken voor ze de opvolger bekend maken.

Ik verwacht de opvolger nog steeds voor zomer 2024.

[ Voor 59% gewijzigd door Timothy3000 op 09-11-2023 06:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
CR2032 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 23:03:
[...]

Er wordt door Mainichi duidelijk geciteerd uit deze bijeenkomst welke geruchten er niet kloppen.
Ik heb je letterlijk het relevante stuk uit het Mainichi artikel voorgeschoteld :) Dat staat er niet (verbatim).
Het klopt echter dat Furukawa specifieker is gegaan. Dat staat in een volledig ander artikel van Sankei Shimbun.
Nintendo ontkend dat er ook geen test versies zijn getoond aan developers.
Je moet echter heel goed letten op wat Furukawa zegt:
古川社長は7日に開いた決算会見でスイッチの後継機に関する複数の噂についてはっきりと否定した。具体的には「任天堂が22年末に特定のソフトメーカーに対し、スイッチの次世代ハードの説明を行った」「23年夏にドイツで開催されたイベントで新ハードのデモンストレーションを行った」という2つの噂で、いずれも「事実ではない」と断言した。

海外には企業の未発表情報を公表する「リーカー」が多数存在し、真偽不明の情報がネット上を中心に氾濫している。市場ではスイッチの次世代機の発売時期についても臆測が飛び交うが、任天堂は「常に新しいハードの開発は行っているが、現時点で言えることはない」として開発状況などについて明言を避けている。

Eigen vertaling: CEO Furukawa ontkende duidelijk meerdere geruchten over de opvolger van de Switch tijdens de kwartaalvergadering. Concreet bevestigde hij de volgende twee geruchten als "Deze zijn niet waar":
"Nintendo heeft eind 2022 een uitleg gedaan over de volgende generatie Switch hardware aan specifieke sofware ontwikkelaars"
"Tijdens een Duitse beurs in de zomer van 2023 werd nieuwe hardware gedemonstreerd."

In het buitenland bestaan er veel "leakers" die onbevestigde informatie over bedrijven aankondigen. Zij overstromen het internet met informatie van onbekende of dubieuze authenticiteit. Er vliegt speculatie in het rond over het tijdstip wanneer een volgende generatie Switch hardware de markt zou betreden. Nintendo heeft vermeden om over deze ontwikkelstatus een duidelijke uitspraak te doen, stellende "Wij ontwikkelen constant nieuwe hardware, maar op heden is er niks wat we hierover kunnen zeggen."
Furukawa spreekt specifiek over één incident waarbij men beweert dat men informatie zou gegeven hebben eind 2022. Concreet gaat het hier over Activision. Dit is geen gerucht - dit komt uit een depositie van Bobby Kotick tijdens de FTC vs Microsoft rechtzaak, en uit verschillende mails die ingediend zijn als bewijs.
Concreet ontkent Furukawa hier dat "ontwikkelaars" in december 2022 gebriefd werd over Switch... maar hij benoemt het bedrijf niet bij naam net omdat hij anders liegt*. Hij maakt het gerucht algemener.
*tenzij we er van uit gaan dat Activision dit fabriceert voor de rechtbank...

Over gerucht twee zegt Furukawa stellig dat er geen nieuwe "hardware" gedemonstreerd is op Gamescom. Opnieuw ligt het addertje hier in de nuance. Niemand denkt eigenlijk dat Nintendo daar een Switch 2 had waarop men kon spelen. Sommige media hebben dat doen uitschijnen in hun headlines. De verwachting is eerder dat Nintendo een video liet zien of dat Nintendo een PC gebruikte die de performance van nieuwe hardware moet approximeren. Hij liegt dus niet, maar hij ontkent iets zeer specifiek.

offtopic:
P.S.: Ik citeer intentioneel Japanse bronnen omdat de Japanse massamedia daadwerkelijk aanwezig is op deze vergaderingen, i.t.t. een Gamespot of de meeste andere westerse bronnen. Er gaat altijd iets verloren in de vertaling. Ik geef je zowel de Japanse tekst als mijn eigen vertaling - kijk gerust zelf na. Ik probeer de nuances zoveel mogelijk te behouden die je niet krijgt met een Google Translate o.i.d. - al maakt het in dit geval niet veel uit.
De hele geruchten over een nieuwe Switch klinkt nu vooral als een opgeklopte media hype.

Waarschijnlijk gaat het gewoon nog een paar jaar duren voordat er een opvolger van de Switch gaat komen.
De Switch verkoopt nu goed, er komen volop nieuwe games uit.
Waarom zou Nintendo deze gouden kip nu gaan slachten. Deze kan nog zo een paar jaar mee.
Ik weet niet of je Nintendos fiscale cijfers in detail hebt bekeken. Tears of the Kingdom heeft vorig kwartaal voor een zeer mooie boost gezorgd. Omdat Nintendo over het volledige H1 van hun fiscale jaar rapporteert, maskeert dit eigenlijk een daling van de hardware- en softwareverkopen in het tweede kwartaal. De buitenlandse omzet krijgt ook een duwtje in de rug door de huidige koers van de Yen.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat Switch het slecht doet. Het toestel verkoopt uitstekend voor een console die meer dan 6 jaar op de markt is. Maar de dalende trend is er. Hardware zit op het niveau van juli-september 2017. Software is gunstiger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEeGIT_M77GiNuZPQLtdMixdq20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uXP72ehF01u9nRyNzRFeekY0.png?f=fotoalbum_large

Nintendo heeft tijdens hun presentatie (slides) weeral eens een heel stuk opgevoerd over het belang van IP in hun algemene strategie. Verder ging ook een stuk - zie slide 53 tot 57, die eigenlijk neer komen op "we blijven games releasen in 2024 voor Switch." Dit is geen verrassing - Metroid Prime 4 moet nog steeds uitkomen ;)
De verwoording op Slide 57 is interessant maar kan op veel manieren geïnterpreteerd worden:
We will continue to release new titles and content for Nintendo Switch without being bound by the traditional concept of the platform lifecycle.
Zelf interpreteer ik dit als een langere ondersteuning voor de huidige generatie Switch in de vorm van cross-gen development, maar ik zit hier ook met een specifieke bril op.

Een release in 2024 ben ik redelijk overtuigd van. Er is voldoende bewijs tonende dat Nintendo nieuwe hardware productie aan het voorbereiden zijn in Vietnam. Verder zien we een shift in de software- en hardware productie van de huidige Switch generatie. De geplande first-party releases zijn zeker entertaining maar het lijkt voornamelijk over remakes en kleinere projecten te gaan. Tencent zou de garantie voor de basis-Switch hardware in China aan het afbouwen zijn. In Brazilië lijkt men te stoppen met het redbox model te verkopen, en gaat men puur op de OLED focussen. Dat Nintendo voor het eerst nu OLED bundels tijdens de feestdagen aanbiedt, toont verder een shift in de productie aan én in de prijsstrategie. OLED hardware maakt namelijk minder winst voor Nintendo dan de gewone Switch. Het is ondertussen duidelijk dat de OLED het aantrekkelijkere model is voor velen. Dat Nintendo bereid is om een gratis game bij de OLED te geven om zo hun hardware verkoopstargets te halen, is nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
JackAvery schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:17:
[...]
Ik heb je letterlijk het relevante stuk uit het Mainichi artikel voorgeschoteld :) Dat staat er niet.
Het klopt echter dat Furukawa specifieker is gegaan. Dat staat in een volledig ander artikel van Sankei Shimbun.

[...]
Ik spreek geen Japans, dit was de vertaling van Google translate van het artikel uit de krant Mainichi.

https://mainichi.jp/articles/20231107/k00/00m/020/261000c

• Nintendo ontkent dat er over volgende generatie console is gegeven in 2022
• ontkent dat er volgend model is gepresenteerd aan ontwikkelaars afgelopen zomer
• een patent van oktober 2023 geen garantie is dat dit ook de volgende generatie console wordt

Dat haalt alle eerdere zogenaamde feiten vanuit de media compleet onderuit.

Ik haal hieruit dat een volgende generatie nog helemaal niets bekend is. Het kan nog steeds een volgende jaar een introductie worden maar net zo goed pas in 2027 of nog later. Wie zal het zeggen.

De Switch verkocht ook nog eens beter dan dezelfde periode vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 23:12
CR2032 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:01:
[...]

Ik spreek geen Japans, dit was de vertaling van Google translate van het artikel uit de krant Mainichi.

• ontkent dat er volgend model is gepresenteerd aan ontwikkelaars afgelopen zomer
• een patent van oktober 2023 geen garantie is dat dit ook de volgende generatie console wordt

Ik haal hieruit dat een volgende generatie nog helemaal niets bekend is. Het kan nog steeds een volgende jaar een introductie worden maar net zo goed pas in 2027 of nog later. Wie zal het zeggen.

toon volledige bericht
Ik neem de ontkenningen van Nintendo net zo min voor feiten aan als de geruchten vanuit de media. Dat lijkt me, gezien de geschiedenis van Nintendo, het meest veilig. Hun ontkenningen betekenen ook helemaal niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CR2032 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:01:
[...]

toon volledige bericht
Ik gaf je het citaat uit Sankei mee net omdat ze daar wel Furukawa verbatim citeren. Je conclusies houden geen rekening met alle nuance die ik je heb meegegeven. Dat er geen officiële informatie beschikbaar is, is een beetje een open deur intrappen :) Natuurlijk ontkent Nintendo alles.

Tenslotte raad ik je aan beter naar mijn grafiek te kijken. Als je over data van het voorbije halve jaar wilt spreken - hieruit kan je geen trend halen. Tears of the Kingdom veroorzaakte een uitschieter.

offtopic:
Ter info: ik spreek wel Japans.

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 09-11-2023 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
JackAvery schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:04:
[...]

Ik gaf je het citaat uit Sankei mee net omdat ze daar wel Furukawa verbatim citeren. Je conclusies houden geen rekening met alle nuance die ik je heb meegegeven. Dat er geen officiële informatie beschikbaar is, is een beetje een open deur intrappen :) Natuurlijk ontkent Nintendo alles.

Tenslotte raad ik je aan beter naar mijn grafiek te kijken. Als je over data van het voorbije halve jaar wilt spreken - hieruit kan je geen trend halen. Tears of the Kingdom veroorzaakte een uitschieter.

offtopic:
Ter info: ik spreek wel Japans.
Het nieuws is dat er geen nieuws is. Feit is dat Nintendo heeft bevestigd dat al die geruchten niet waar zijn.
Dus is er of nog niets concreet is want veel te vroeg of het gaat al een heel andere kant op.

Het kan net zo goed dat er nooit een Switch 2 komt.
De geruchten circuleren al even dat er een SNES 2 komt met een aparte handheld.

new Game Boy en new Game Girl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat Nintendo dat heeft bevestigd betekent niks haha. Die willen nu nog kerstsales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
And Game-non-Binary :+

Quantum computing confirmed 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CR2032 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:15:
[...]

Het nieuws is dat er geen nieuws is. Feit is dat Nintendo heeft bevestigd dat al die geruchten niet waar zijn.
Dus is er of nog niets concreet is want veel te vroeg of het gaat al een heel andere kant op.
Mag ik je herinneren aan die keer dat Nintendo UK het bestaan van de 3DS XL ontkende één dag voor de aankondiging? Of aan toen Nintendo de de DS Lite ontkende in 2012 dezelfde maand als de aankondiging?

Ik juich toe dat je kritisch naar geruchten kijkt want er is inderdaad een hoop onzin te vinden op het internet en een hoop al-dan-niet-professionele media proberen clicks te verzamelen met het opblazen hiervan, maar corporate PR is net zo goed diezelfde kritische blik waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
JackAvery schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:44:
[...]

Mag ik je herinneren aan die keer dat Nintendo UK het bestaan van de 3DS XL ontkende één dag voor de aankondiging? Of aan toen Nintendo de de DS Lite ontkende in 2012 dezelfde maand als de aankondiging?

Ik juich toe dat je kritisch naar geruchten kijkt want er is inderdaad een hoop onzin te vinden op het internet en een hoop al-dan-niet-professionele media proberen clicks te verzamelen met het opblazen hiervan, maar corporate PR is net zo goed diezelfde kritische blik waard.
We wachten rustig af. Voor nu nog heel tevreden met mijn Switch Lite.
Net begonnen aan Stardew Valley en die is nog lang niet uitgespeeld. :P

Afbeeldingslocatie: https://www.escapistmagazine.com/wp-content/uploads/2020/07/product_sdv_ce_switch_f81994cc-0094-4c42-8e97-30fdcdfaeccf_1024x1024.jpg?resize=800%2C400

[ Voor 12% gewijzigd door CR2032 op 11-11-2023 16:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Digital Foundry moet eens goed lachen met het ontkennen door Nintendo:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
DF Direct Weekly #137: GTA6 Announced, Steam Deck OLED Reaction, PS5 'Slim' Teardowns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Tja, Digital Foundry moest natuurlijk wat zeggen nadat ze zoals zoveel media eerst zo stellig wisten te brengen dat er een Switch 2 zeker snel gaat komen.

Je moet wat als Nintendo nu net al deze berichten onderuit heeft gehaald als onzin. Al kunnen ze natuurlijk altijd zo een draai maken. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet, begin 2025 aankonding op zijn vroegst gok ik.

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:14
Ik zie Nintendo wel met 128GB storage uitkomen in de oorspronkelijke base model. Maar als de performance gelijk aan PS4/XBX naja welke xbox serie ook al weer was gelijk aan die generatie.

Maar gezien er toch wel een aantal 1st party titels op die consoles makkelijk de 70 Gig aan tikken en of relatief makkelijk overheen.
Mag je er haast wel een M.2. slot in hebben.

Red Dead Redemption 2 zie ik ook wel uitkomen next gen handheld van Nintendo, en mogelijk andere vergelijkbare games.

• Timothy3000
CR2032 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:39:
[...]

Tja, Digital Foundry moest natuurlijk wat zeggen nadat ze zoals zoveel media eerst zo stellig wisten te brengen dat er een Switch 2 zeker snel gaat komen.

Je moet wat als Nintendo nu net al deze berichten onderuit heeft gehaald als onzin. Al kunnen ze natuurlijk altijd zo een draai maken. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet, begin 2025 aankonding op zijn vroegst gok ik.
Gaat gewoon 2024 worden. ;)
Psyonara schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:22:
Red Dead Redemption 2 zie ik ook wel uitkomen next gen handheld van Nintendo, en mogelijk andere vergelijkbare games.
Technisch zou dat zeker kunnen. Of het gaat gebeuren vraag ik me af. GTA5 zag ik ook wel uitkomen voor de Nintendo Switch, maar is niet gebeurd. Ik zie het niet snel gebeuren dat ze speciaal voor Nintendo een port uitbrengen. Maar als ze daarnaast ook een opgepoetste versie van Red Dead Redemption 2 voor de Xbox Series X/S en Playstation 5 uitbrengen dan zie ik het wel gebeuren.
Third party support is op de Nintendo Switch (naar mijn mening) al uitstekend te noemen, ik verwacht dat die trend bij de opvolger doorzet.

Anoniem: 363533

Ik denk ook dat Nintendo wil voorkomen dat je ‘PS5/Xbox Series’ toestanden krijgt bij de lancering van een opvolger (e.g. dat er enorme hoeveelheden scalpers zullen zijn vanwege de FOMO). Vandaar dat ze misschien voor een geleidelijke launch gaan en dus nog hard inzetten op ‘we blijven games voor de Switch releasen’.

Het meest concrete bewijs mijn inziens dat er iets gaat gebeuren is dat Final Fantasy VII Rebirth exclusive is tot 29 mei 2024. Nu kan dat ook een Xbox release zijn….maar ik denk dat dit een launch titel gaat worden voor de nieuwe Switch (inclusief een combo pack met Remake).

Ik denk dat het concept van de nieuwe ‘Switch’ misschien wel eens anders kan zijn dan we denken. Misschien gaan ze nu wel weer terug naar het Wii U concept gezien remote play devices nu toch wat populairder aan het worden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Anoniem: 363533 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:03:
Ik denk ook dat Nintendo wil voorkomen dat je ‘PS5/Xbox Series’ toestanden krijgt bij de lancering van een opvolger (e.g. dat er enorme hoeveelheden scalpers zullen zijn vanwege de FOMO). Vandaar dat ze misschien voor een geleidelijke launch gaan en dus nog hard inzetten op ‘we blijven games voor de Switch releasen’.

Het meest concrete bewijs mijn inziens dat er iets gaat gebeuren is dat Final Fantasy VII Rebirth exclusive is tot 29 mei 2024. Nu kan dat ook een Xbox release zijn….maar ik denk dat dit een launch titel gaat worden voor de nieuwe Switch (inclusief een combo pack met Remake).

Ik denk dat het concept van de nieuwe ‘Switch’ misschien wel eens anders kan zijn dan we denken. Misschien gaan ze nu wel weer terug naar het Wii U concept gezien remote play devices nu toch wat populairder aan het worden zijn.
Dan gaat Rebirth naar PC toch?

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:14
L23 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:50:
[...]

Technisch zou dat zeker kunnen. Of het gaat gebeuren vraag ik me af. GTA5 zag ik ook wel uitkomen voor de Nintendo Switch, maar is niet gebeurd. Ik zie het niet snel gebeuren dat ze speciaal voor Nintendo een port uitbrengen. Maar als ze daarnaast ook een opgepoetste versie van Red Dead Redemption 2 voor de Xbox Series X/S en Playstation 5 uitbrengen dan zie ik het wel gebeuren.
Third party support is op de Nintendo Switch (naar mijn mening) al uitstekend te noemen, ik verwacht dat die trend bij de opvolger doorzet.
Overdenk je dat niet een beetje? RDR 1 is ondertussen dit jaar ook op de Switch uit gekomen, GTA V verhaal ben ik lichtelijk bekend mee. Maar denk die daar ook mee wachten voor next gen handheld.
Zie alle 2 games wel komen naar de volgende Handheld van Nintendo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Psyonara schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:22:
Ik zie Nintendo wel met 128GB storage uitkomen in de oorspronkelijke base model. Maar als de performance gelijk aan PS4/XBX naja welke xbox serie ook al weer was gelijk aan die generatie.
Dit lijkt me de absolute minimum. 128GB is momenteel goedkoper dan 32GB eMMC was in 2016. Ik gok op 256GB UFS 3.1 geheugen.

Overigens lijkt RDR2 voor Switch 2 ook een inkoppertje maar wie zal het zeggen.
Psyonara schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:08:
[...]

Overdenk je dat niet een beetje? RDR 1 is ondertussen dit jaar ook op de Switch uit gekomen, GTA V verhaal ben ik lichtelijk bekend mee. Maar denk die daar ook mee wachten voor next gen handheld.
Zie alle 2 games wel komen naar de volgende Handheld van Nintendo.
Nee hoor. Klopt dat Red Dead Redemption 1 dit jaar op de Switch is uitgekomen, maar tegelijkertijd met de PS4/PS5.
Wat betreft GTA5 zie ik geen reden waarom ze daarmee zouden wachten, maar wacht je lang genoeg dan zal GTA5 vast wel een keer naar een Nintendo platform komen. Ik denk dat het tot dusver niet interessant genoeg was voor Rockstar om GTA Online (GTA5) op een Nintendo platform uit te brengen.
Technisch gezien vind ik het ook logisch als ze alle 2 naar de volgende handheld van Nintendo komen.

@JackAvery Ik vind een heleboel games een inkoppertje. Waar blijft Mass Effect? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:31:
[...]

Nee hoor. Klopt dat Red Dead Redemption 1 dit jaar op de Switch is uitgekomen, maar tegelijkertijd met de PS4/PS5.
Wat betreft GTA5 zie ik geen reden waarom ze daarmee zouden wachten, maar wacht je lang genoeg dan zal GTA5 vast wel een keer naar een Nintendo platform komen. Ik denk dat het tot dusver niet interessant genoeg was voor Rockstar om GTA Online (GTA5) op een Nintendo platform uit te brengen.
Technisch gezien vind ik het ook logisch als ze alle 2 naar de volgende handheld van Nintendo komen.

@JackAvery Ik vind een heleboel games een inkoppertje. Waar blijft Mass Effect? :P
RDR2 is een inkoppertje deels omdat het lijkt dat Rockstar er al even mee bezig is.

EA daarentegen …

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:07:
[...]

RDR2 is een inkoppertje deels omdat het lijkt dat Rockstar er al even mee bezig is.

EA daarentegen …
Rockstar leek bezig te zijn met een RDR2 met een Xbox Series X en Playstation 5 versie bedoel je? Of bedoel je wat anders?

Ik vind Rockstar en EA beiden niet heel actief op het Nintendo platform. In ieder geval vrij laat. Ben benieuwd of dat bij de Switch opvolger beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:07:
[...]

Rockstar leek bezig te zijn met een RDR2 met een Xbox Series X en Playstation 5 versie bedoel je? Of bedoel je wat anders?

Ik vind Rockstar en EA beiden niet heel actief op het Nintendo platform. In ieder geval vrij laat. Ben benieuwd of dat bij de Switch opvolger beter is.
Voor de volgende Switch*, al komt dat diep uit de krochten van de geruchtenmolen natuurlijk.

EA drijft helaas al jaren een zeer conservatief beleid wat betreft de games die ze zelf ontwikkelen. Het lijkt me dat ze gewoon denken dat de opportuniteitskosten voor hen te groot zijn om serieus in het Nintendo platform te investeren.

Persoonlijk mis ik Mass Effect niet maar desondanks hoop ik dat vroeg of laat ze het toch aandurven om de Switch generatie een actie-RPG te laten spelen. Dat publiek heeft de Switch zeker niet gevonden… /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:34:
[...]

Voor de volgende Switch*, al komt dat diep uit de krochten van de geruchtenmolen natuurlijk.

EA drijft helaas al jaren een zeer conservatief beleid wat betreft de games die ze zelf ontwikkelen. Het lijkt me dat ze gewoon denken dat de opportuniteitskosten voor hen te groot zijn om serieus in het Nintendo platform te investeren.

Persoonlijk mis ik Mass Effect niet maar desondanks hoop ik dat vroeg of laat ze het toch aandurven om de Switch generatie een actie-RPG te laten spelen. Dat publiek heeft de Switch zeker niet gevonden… /s
Op zich kan ik het me voorstellen na de Wii U die een minder succes bleek te zijn, daar heeft EA toen onder andere wel Mass Effect 3 op uit gebracht. Dat ze daardoor de eerste jaren van de Switch afwachten, maar inmiddels lijkt het mij een gemiste kans voor EA.

Het is dat ik vrij recent nog de Mass Effect trilogy heb uitgespeeld, maar iets vergelijkbaars op het Nintendo platform zie ik alleen terug in Star Wars Knights of the Old Republic 1 en 2. Er zijn zeker een boel andere toffe actie-RPG's, toch mis ik wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:28:
[...]

Op zich kan ik het me voorstellen na de Wii U die een minder succes bleek te zijn, daar heeft EA toen onder andere wel Mass Effect 3 op uit gebracht. Dat ze daardoor de eerste jaren van de Switch afwachten, maar inmiddels lijkt het mij een gemiste kans voor EA.
Je moet geen marketing genie zijn om te weten dat het een risico is om de derde game in een narratieve serie uit te brengen op een platform dat nog nooit een game in die serie heeft gehad :p dus dat men resultaten op WiiU nu nog steeds laat doorwegen…

Edit: meer algemeen is de vraag wel interessant. Switch had een vrij goede third party ondersteuning van de grote developers en een uitstekende ondersteuning van Indie-devs. Hoe dit er uit gaat zien bij een volgend apparaat…

Gezien de toch wel propere chipset die in de wachtrij staat en het track record van Switch ben ik best optimistisch over wat we allemaal gaan zien tijdens de volgende 5 tot 8 jaar. Maar het is opvallend hoe weinig games we op dit moment kunnen vastpinnen die met zekerheid voor het volgende platform al in ontwikkeling zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door JackAvery op 17-11-2023 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:46:
Edit: meer algemeen is de vraag wel interessant. Switch had een vrij goede third party ondersteuning van de grote developers en een uitstekende ondersteuning van Indie-devs. Hoe dit er uit gaat zien bij een volgend apparaat…

Gezien de toch wel propere chipset die in de wachtrij staat en het track record van Switch ben ik best optimistisch over wat we allemaal gaan zien tijdens de volgende 5 tot 8 jaar. Maar het is opvallend hoe weinig games we op dit moment kunnen vastpinnen die met zekerheid voor het volgende platform al in ontwikkeling zijn.
Zeker wel interessant. Ik verwacht dat third party support qua interessante releases blijven doorzetten/toenemen. Het lijkt me gunstig dat de opvolger een vergelijkbare hoeveelheid RAM heeft als de Xbox Series S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:35
Ik heb nu inmiddels een tijdje een Switch thuis (voor mijn zoontje gekocht) maar ik speel er zelf ook graag op :+.
Vermaak mij er ontzettend goed mee maar hoe kan het hele online gebeuren nog zo slecht zijn van Nintendo?

Daarom mijn vraag, denken jullie dat ze met een eventuele Switch 2 eindelijk is voor een toffe online omgeving zullen gaan zorgen? dit is wel iets wat nog echt mist bij Nintendo, zou toch heel erg tof zijn als je makkelijker party's met voicechat etc kan opstarten en lekker gaan mario karten en super smashen etc.
Ook de Store etc zijn dramatisch traag en onhandig opgezet, gewoon de hele online omgeving flink op de schop gooien zou toch een goede move zijn naast natuurlijk verbeterde hardware.

Van mij hoeft er in ieder geval niet een 2e scherm bij of iets anders gek, de Switch is een geniaal product die je zowel op de tv kan spelen en handheld en daar moeten ze bij een 2e versie verder niet teveel aan veranderen.

Ben ook benieuwd wanneer ze het gaan aankondigen, zelf denk ik eigenlijk geen 2024 release aangezien het anders inmiddels wel was aangekondigd om eerst hype te creeren en de marketing machine draaiende te krijgen. Heel misschien nog net voor de kerst maar ben bang pas ergens in 2025 wel, is puur speculeren natuurlijk.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stylze schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:38:
Ik heb nu inmiddels een tijdje een Switch thuis (voor mijn zoontje gekocht) maar ik speel er zelf ook graag op :+.
Vermaak mij er ontzettend goed mee maar hoe kan het hele online gebeuren nog zo slecht zijn van Nintendo?

Daarom mijn vraag, denken jullie dat ze met een eventuele Switch 2 eindelijk is voor een toffe online omgeving zullen gaan zorgen? dit is wel iets wat nog echt mist bij Nintendo, zou toch heel erg tof zijn als je makkelijker party's met voicechat etc kan opstarten en lekker gaan mario karten en super smashen etc.
Ook de Store etc zijn dramatisch traag en onhandig opgezet, gewoon de hele online omgeving flink op de schop gooien zou toch een goede move zijn naast natuurlijk verbeterde hardware.

Van mij hoeft er in ieder geval niet een 2e scherm bij of iets anders gek, de Switch is een geniaal product die je zowel op de tv kan spelen en handheld en daar moeten ze bij een 2e versie verder niet teveel aan veranderen.

Ben ook benieuwd wanneer ze het gaan aankondigen, zelf denk ik eigenlijk geen 2024 release aangezien het anders inmiddels wel was aangekondigd om eerst hype te creeren en de marketing machine draaiende te krijgen. Heel misschien nog net voor de kerst maar ben bang pas ergens in 2025 wel, is puur speculeren natuurlijk.
toon volledige bericht
Het Xbox Live op de eerste generatie Xbox dat in 2002 lanceerde was wat mij betreft al beter dan we nu zien bij Nintendo Online :p
Er zullen vast wel verbeteringen doorgevoerd worden, maar bepaalde keuze’s zoals voicechat zijn bewuste keuze’s van Nintendo. Voor een betere online omgeving verwacht ik dat je nog steeds bij Xbox en Playstation moet zijn.

Ik verwacht zelf wel in 2024 een opvolger, anders gaat het OLED model wel erg lang mee en had ik nog een revisie om de twee jaar verwacht. Niet dat ik daar een probleem mee heb, vermaak me persoonlijk nog prima met de Nintendo Switch en kan het qua interessante game releases moeilijk bijbenen.
Hype is leuk, maar zou dan ook weer ten koste gaan van de huidige Switch console verkopen. Maar goed er zit vaak wel enige tijd tussen aankondiging en release. Wil Nintendo in 2024 de opvolger uitbrengen dan verwacht ik wel begin 2024 een aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stylze schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:38:

Daarom mijn vraag, denken jullie dat ze met een eventuele Switch 2 eindelijk is voor een toffe online omgeving zullen gaan zorgen?
Ik ben helaas skeptisch, maar een mens kan hopen :)
dit is wel iets wat nog echt mist bij Nintendo, zou toch heel erg tof zijn als je makkelijker party's met voicechat etc kan opstarten en lekker gaan mario karten en super smashen etc.
De store zou snel kunnen zijn indien Nintendo Just-in-time javascript zou toelaten. Hopelijk heeft men nagedacht over de volgende iteratie.

Persoonlijk denk ik dat we de Switch 2 tussen mei en september 2024 zullen zien. Maar ik ben altijd wel redelijk optimistisch hierover :+

Er zijn wat tekenen aan de wand dat massaproductie van het apparaat dichtbij komt, maar hetzelfde geldt voor Chinees nieuwjaar, wanneer alle fabrieken stil liggen... mei wordt dus misschien moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:11
Switch 2 aankondiging voor eind maart? Zal het echt? En daarnaast de Bayonetta trilogie?
https://dailynintendo.nl/...ilogy-komt-naar-switch-2/
Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 1 januari 2024 @ 17:12:
Switch 2 aankondiging voor eind maart? Zal het echt? En daarnaast de Bayonetta trilogie?
https://dailynintendo.nl/...ilogy-komt-naar-switch-2/
Ik ben erg benieuwd.
Zou best kunnen hoor, ben alleen niet bekend met deze website en ook niet bekend met die bekende Twitteraar :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Predictions for 2024 from Former Nintendo Employees *Switch 2 & more!* - EP99 Kit & Krysta Podcast

Ex-Nintendo marketeers Kit en Krysta hebben het in hun meest recente podcast over hun voorspellingen voor 2024. Een belangrijk stuk hierin gaat over de volgende Switch console. Ik probeer het even te recappen:
  • Aankondiging: Kit denkt dat "Switch 2" in de eerste helft van het jaar wordt aangekondigd, Krysta houdt het op de eerste drie maanden.
  • Release: beiden denken dat we deze console nog voor september in de winkelrekken zien. Ze geloven beide dat Nintendo de marketingcyclus nog kan verkorten tegenover de ~5 maanden voor de Switch omdat het concept niet echt meer opnieuw uitgelegd moet worden.
  • Hardware: Kit denkt dat het een iteratieve generatie wordt, bvb. DS → 3DS. Het hybride concept blijft, maar hij verwacht een aantal nieuwe toeters en bellen. Krysta denkt ook dat er voornamelijk op een spec-upgrade ingezet zal worden, met wat QOL aanpassingen, misschien wat meer 'persoonlijkheids'-upgrades ala Streetpass nu er meer power beschikbaar voor zal zijn.
  • Backwards compatibility en SKU's: Ze denken beide dat BC aanwezig zal zijn. Kit speculeert dat er een digital-only en een digitale/fysieke SKU zal zijn. Zo wordt op alle SKU's backwards compatibility digitaal ondersteund, en kan men een goedkopere SKU in de markt zetten. Krysta gelooft niet in meerdere SKU's van dit genre omdat het misschien verwarrend zal zijn voor de eindgebruiker, maar gaat akkoord dat prijsgevoeligheid iets is waar Nintendo rekening mee zal proberen houden. Zij houdt het op één premium SKU met een prijs van $399. Geen van beide denken dat de cartridge zal verdwijnen.
  • Controllers: Krysta denkt dat Switch 2 compatibel zal zijn met de Switch controllers. Ze verwacht geen grote aanpassingen aan de Joy-con.
Ze speculeren ook een lange tijd over hun software verwachtingen, maar deze zal ik voor de podcast laten om deze post niet langer te maken dan nodig :+ Beluister hiervoor gerust minuut 27 tot 45. Eén belangrijk punt dat ze maken: games gaan ook bij Nintendo waarschijnlijk duurder worden. Ze denken dat €70 voor first-party games minder ongewoon zal worden.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 05-01-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:35
JackAvery schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 17:32:
[YouTube: Predictions for 2024 from Former Nintendo Employees *Switch 2 & more!* - EP99 Kit & Krysta Podcast]

Ex-Nintendo marketeers Kit en Krysta hebben het in hun meest recente podcast over hun voorspellingen voor 2024. Een belangrijk stuk hierin gaat over de volgende Switch console. Ik probeer het even te recappen:
  • Aankondiging: Kit denkt dat "Switch 2" in de eerste helft van het jaar wordt aangekondigd, Krysta houdt het op de eerste drie maanden.
  • Release: beiden denken dat we deze console nog voor september in de winkelrekken zien. Ze geloven beide dat Nintendo de marketingcyclus nog kan verkorten tegenover de ~5 maanden voor de Switch omdat het concept niet echt meer opnieuw uitgelegd moet worden.
  • Hardware: Kit denkt dat het een iteratieve generatie wordt, bvb. DS → 3DS. Het hybride concept blijft, maar hij verwacht een aantal nieuwe toeters en bellen. Krysta denkt ook dat er voornamelijk op een spec-upgrade ingezet zal worden, met wat QOL aanpassingen, misschien wat meer 'persoonlijkheids'-upgrades ala Streetpass nu er meer power beschikbaar voor zal zijn.
  • Backwards compatibility en SKU's: Ze denken beide dat BC aanwezig zal zijn. Kit speculeert dat er een digital-only en een digitale/fysieke SKU zal zijn. Zo wordt op alle SKU's backwards compatibility digitaal ondersteund, en kan men een goedkopere SKU in de markt zetten. Krysta gelooft niet in meerdere SKU's van dit genre omdat het misschien verwarrend zal zijn voor de eindgebruiker, maar gaat akkoord dat prijsgevoeligheid iets is waar Nintendo rekening mee zal proberen houden. Zij houdt het op één premium SKU met een prijs van $399. Geen van beide denken dat de cartridge zal verdwijnen.
  • Controllers: Krysta denkt dat Switch 2 compatibel zal zijn met de Switch controllers. Ze verwacht geen grote aanpassingen aan de Joy-con.
Ze speculeren ook een lange tijd over hun software verwachtingen, maar deze zal ik voor de podcast laten om deze post niet langer te maken dan nodig :+ Beluister hiervoor gerust minuut 27 tot 45. Eén belangrijk punt dat ze maken: games gaan ook bij Nintendo waarschijnlijk duurder worden. Ze denken dat €70 voor first-party games minder ongewoon zal worden.
toon volledige bericht
Klinkt wel meer als een Switch Pro dan een compleet nieuwe console, ben benieuwd Nintendo kennende gaan ze wel wat meer vernieuwing brengen dan deze beste mensen denken.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stylze schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:10:
[...]

Klinkt wel meer als een Switch Pro dan een compleet nieuwe console, ben benieuwd Nintendo kennende gaan ze wel wat meer vernieuwing brengen dan deze beste mensen denken.
Is een "Pro" of een "2" niet vooral een kwestie van marketing en het al dan niet afbakenen van de console met exclusieve games? :P

Er is niks tot nu toe geleaked over een nieuwe USP voor Switch 2. Het zou zeker kunnen dat Nintendo die stil weet te houden, maar ik zou het persoonlijk niet erg vinden als dit een iteratieve upgrade wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
JackAvery schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:42:
[...]

Is een "Pro" of een "2" niet vooral een kwestie van marketing en het al dan niet afbakenen van de console met exclusieve games? :P

Er is niks tot nu toe geleaked over een nieuwe USP voor Switch 2. Het zou zeker kunnen dat Nintendo die stil weet te houden, maar ik zou het persoonlijk niet erg vinden als dit een iteratieve upgrade wordt :)
Ik zie het verschil tussen een "pro" of "2" dat een pro versie altijd forward compatible is: Spellen voor een "pro" versie werken ook op een standaard versie (met minder toeters en bellen).

Bij een "2" versie zal dit niet het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 17:42
Schweino schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:29:
[...]

Ik zie het verschil tussen een "pro" of "2" dat een pro versie altijd forward compatible is: Spellen voor een "pro" versie werken ook op een standaard versie (met minder toeters en bellen).

Bij een "2" versie zal dit niet het geval zijn.
Daar ga ik je even in tegenspreken.
Zowel de DSi als de new 3DS zijn “pro” systemen.
En beide hebben hebben enkele exclusieve spellen.
En extremer de gameboy color heeft vele exclusieve spellen. Terwijl het ook een pro systeem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
... het was niet mijn bedoeling om een discussie te starten over wat een nieuw systeem is :+ Mijn punt was voornamelijk dat een iteratieve console net zo goed een nieuwe console is. Anders hebben Sony en Microsoft geen nieuwe console gemaakt sinds de eerste Playstation/Xbox.

Gezien we het over Nintendo hebben, is de kans realistisch dat er toch nog iets 'unieks' aan zal toegevoegd worden. Maar voor mij hoeft dat dus niet perse.

Kit en Krysta zijn trouwens niet de enigen die zich aan voorspellingen wagen. Vier van de vijf analisten uit dit artikel van GamesIndustry.biz vermelden Switch 2 als één van hun vooruitzichten voor 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 17:32:
[YouTube: Predictions for 2024 from Former Nintendo Employees *Switch 2 & more!* - EP99 Kit & Krysta Podcast]

toon volledige bericht
Die 5 maanden van de Switch was de reveal trailer tot release in maart? Ik ben het er wel mee eens dat dit korter zou kunnen zoals 3 maanden voor de Switch OLED. Maar goed, wel een nieuw platform.
Meerdere SKU's heb ik eerder gehoord. Kan me wel voorstellen dat je onderscheidt maakt in SSD/opslag, maar het weglaten van de cartridgeslot lijkt mij weinig voordeel hebben vergeleken met de PS5/XBS. Een cartridgeslot neemt nauwelijks ruimte in en valt ook niet veel op te sparen. Daarnaast denk ik dat Nintendo en hun doelgroep nog wel veel gebruik zullen maken van fysieke games.
70 euro voor games zou ik bij Nintendo wel een probleem mee kunnen hebben omdat de first party games niet afprijzen en nauwelijks in de aanbieding zijn. Met een hoger prijsplafond minder kans dat ik hap bij een 30% korting.

Het woordje Switch Pro kan ik trouwens niet meer aanhoren, daar was ik in 2017 al klaar mee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 15:32
L23 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:35:
[...]

Die 5 maanden van de Switch was de reveal trailer tot release in maart? Ik ben het er wel mee eens dat dit korter zou kunnen zoals 3 maanden voor de Switch OLED. Maar goed, wel een nieuw platform.
Meerdere SKU's heb ik eerder gehoord. Kan me wel voorstellen dat je onderscheidt maakt in SSD/opslag, maar het weglaten van de cartridgeslot lijkt mij weinig voordeel hebben vergeleken met de PS5/XBS. Een cartridgeslot neemt nauwelijks ruimte in en valt ook niet veel op te sparen. Daarnaast denk ik dat Nintendo en hun doelgroep nog wel veel gebruik zullen maken van fysieke games.
70 euro voor games zou ik bij Nintendo wel een probleem mee kunnen hebben omdat de first party games niet afprijzen en nauwelijks in de aanbieding zijn. Met een hoger prijsplafond minder kans dat ik hap bij een 30% korting.

Het woordje Switch Pro kan ik trouwens niet meer aanhoren, daar was ik in 2017 al klaar mee :P
Daar geloof ik niets van... De adviesprijs is nu € 60? Dus een tientje duurder. Gaat er 30% vanaf dan is de game € 7 duurder. Daar laat je echt geen nieuwe Super Mario Kart of Odyssey voor liggen.

Daarbij, zat (web)shops die de game voor (iets) minder verkopen.

Nee, met die prijsverhoging komt Nintendo wel weg. Sterker nog, als er één partij is waarbij de games het geld waard zijn (letterlijk en figuurlijk), dan is het Nintendo wel.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:53:
[...]

Daar geloof ik niets van... De adviesprijs is nu € 60? Dus een tientje duurder. Gaat er 30% vanaf dan is de game € 7 duurder. Daar laat je echt geen nieuwe Super Mario Kart of Odyssey voor liggen.

Nee, met die prijsverhoging komt Nintendo wel weg. Sterker nog, als er één partij is waarbij de games het geld waard zijn (letterlijk en figuurlijk), dan is het Nintendo wel.
Een nieuwe Mario Kart of Odyssey niet inderdaad, dat zijn het type spellen die ik rond release koop. Maar op de Switch heb ik meerdere first party games die ik de 50 a 60 euro niet waard vind, de kans dat ik die voor een mij persoonlijk acceptabele prijs kan kopen wordt met een hoger prijsplafond wel kleiner. Prima als je dat niet gelooft, maar wat iemand iets waard vindt is toch persoonlijk?

Ik vind Nintendo spellen inderdaad meestal wel hun geld waard, maar toch zijn er grensgevallen die ik persoonlijk te duur vindt zoals Pokemon Let's Go en Zelda Link's Awakening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik wil dat het volgende apparaat Super Switch heet, anders hoef ik hem niet :+

Grapje, koop hem toch wel :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dat bedoelden ze inderdaad, oktober tot maart.
Dit is een moeilijke om te beantwoorden. We weten hoe veel een Switch card reader kost, maar we weten niet hoeveel een Switch 2 / Super Switch card reader zal kosten noch met welke technologie deze zal werken. Indien Nintendo meerdere SKU's aanbiedt, is dit in de eerste plaats om een bepaald prijspunt te kunnen behalen.

:+

Prijs is natuurlijk subjectief, maar de Zelda's en de Smash Bros kosten al sinds 2017 70 euro hier dus het loopt wel los vermoed ik. Gezien Nintendo nog redelijk veel fysiek verkoopt, is de concurrentie tussen brick & mortar winkels gelukkig nog een ding hier in de EU. Het zou me verbazen als elke game standaard dezelfde prijs zal hebben. Dat doet men nu ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 08-01-2024 18:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d4rkn4pst3r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-05 19:12
Specificaties van de switch zijn gelekt (voor zover het betrouwbaar is) https://www.xgn.nl/nieuws...ficaties-liggen-op-straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:01
d4rkn4pst3r schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:51:
Specificaties van de switch zijn gelekt (voor zover het betrouwbaar is) https://www.xgn.nl/nieuws...ficaties-liggen-op-straat.
Al met al klinkt het alsof de Switch 2 qua kracht vergelijkbaar wordt met de PS4 in handheld modus, terwijl deze docked qua performance richting de PS4 Pro lijkt aan te schuren, mits de specificaties daadwerkelijk kloppen.
Je blijft natuurlijk achter lopen op Sony en Microsoft, maar dit zou een flinke stap zijn voor Nintendo. Wat zou de reden zijn dat ze die extra stap, om gelijk te zijn aan de huidige generatie consoles, niet zetten. Snap dat je dat handheld niet redt, maar docked zou dat misschien toch wel het streven moeten zijn?

Maakt het voor 3rd party developers waarschijnlijk ook makkelijker om de Switch 2 te supporten.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gynnad schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:59:
Je blijft natuurlijk achter lopen op Sony en Microsoft, maar dit zou een flinke stap zijn voor Nintendo. Wat zou de reden zijn dat ze die extra stap, om gelijk te zijn aan de huidige generatie consoles, niet zetten. Snap dat je dat handheld niet redt, maar docked zou dat misschien toch wel het streven moeten zijn?

Maakt het voor 3rd party developers waarschijnlijk ook makkelijker om de Switch 2 te supporten.
Waarom zou dat een streven moeten zijn? Dan bedoel ik niet voor jou, maar voor Nintendo. Waarom staat de Nintendo Switch die zo achterloopt op plek 3 van de best verkochte consoles ooit? Ik zou juist zeggen dat Nintendo niet achterloopt. Ze zijn vrij succesvol op de gamingmarkt waarbij betere hardware specs niet noodzakelijk lijkt te zijn. Zou Nintendo zich meer kunnen onderscheiden door hetzelfde te doen als Sony en Microsoft?

Hoe ben je van plan de hardware van Sony en Microsoft in een compacte handheld te proppen? Je zegt dan wel dat je snapt dat je dit in handheld niet redt, maar in handheld draag je nog steeds diezelfde hardware mee (weliswaar lager geclockt). Of denk je dan aan een dock met een extra chip? Dat maakt het een stuk complexer en duurder.

Gelijke hardware zou third party support zeker makkelijker maken. Aan de andere kant is third party support op de huidige Switch al best goed te noemen. En het lijkt er op dat met titels zoals Call of Duty in het vooruitzicht dat third party support minstens net zo goed voortgezet wordt op de opvolger.
Qua hoeveelheid RAM lijkt het dichter bij elkaar te gaan liggen dan we zagen bij de Switch en de PS4/XBO en dat is gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d4rkn4pst3r schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:51:
Dit is toch gewoon een lijst van wat er al sinds de NVidia leak en de publieke Linux commits gezegd wordt? Het enige “nieuwe” is de claim dat er tot 16GB RAM in kan zitten (en ook dat is al maanden geleden beweerd door o.a. De auteur van dat stuk).

Zowel 12 als 16GB zou ruim voldoende zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 11-01-2024 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:46:
Zowel 12 als 16GB zou ruim voldoende zijn.
Ik denk dat we blij moeten zijn met 12GB. 16GB komt mij erg ruim over :P Of kan DLSS upscaling hier nog veel baat bij hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:53:
[...]

Ik denk dat we blij moeten zijn met 12GB. 16GB komt mij erg ruim over :P Of kan DLSS upscaling hier nog veel baat bij hebben?
DLSS niet denk ik maar het geeft je wel meer VRAM om bvb. textures geladen te houden, of meer ruimte voor OS functies (denk aan opname van langere video’s) . 16GB zou het meest optimistische scenario zijn. 12 is al meer dan een Xbox Series S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na eerdere suggesties tijdens de voorbije zomer dat Switch 2 een 8” LCd scherm zou gebruiken, springt nu ook Michiels van Bloomberg op deze kar, dit op basis van connecties en voorspellingen uit de LCD productieketen. Artikel vind je hier of hier zonder paywall.

Is voor jullie een OLED scherm een must bij een nieuwe Nintendo hybride console?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:56
Voor mij niet perse, niet na ik gezien heb wat een goed ips scherm kan betekenen zoals die in de ps portal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-05 08:52
JackAvery schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:20:
Na eerdere suggesties tijdens de voorbije zomer dat Switch 2 een 8” LCd scherm zou gebruiken, springt nu ook Michiels van Bloomberg op deze kar, dit op basis van connecties en voorspellingen uit de LCD productieketen. Artikel vind je hier of hier zonder paywall.

Is voor jullie een OLED scherm een must bij een nieuwe Nintendo hybride console?
Voor mij wel, helemaal omdat je weet dat er een OLED versie gaat komen. Nintendo maakt mooi spul, maar weet zijn achterban altijd wel goed uit te melken met dergelijke incrementele updates.
Ik ga dit keer niet meteen over naar een nieuwe console, totdat deze gewoon meteen goed is. Als er een ergonomische of batterij update komt daarna (wat bij Nintendo vaak gebeurt), hoef ik niet per se een dergelijke versie, maar een OLED versie moet gewoon bij release komen.

En wie weet gebeurt dat ook wel, het hele apparaat is nog niet aangekondigt natuurlijk, maar de eerste signalen lijken te wijzen op alleen een LCD versie. Maar Nintendo heeft in het verleden altijd gespeeld met scherm upgrades. Niet klant vriendelijk bij de 3DS en Switch.
Bij de GBA misschien goede redenen voor geweest, maar bij de opvolger van de Switch, ervan uitgaande dat het weer een hybride wordt, is er geen excuus om alleen met een LCD uitvoering te komen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:14:
[...]

Voor mij wel, helemaal omdat je weet dat er een OLED versie gaat komen. Nintendo maakt mooi spul, maar weet zijn achterban altijd wel goed uit te melken met dergelijke incrementele updates.
Ik ga dit keer niet meteen over naar een nieuwe console, totdat deze gewoon meteen goed is. Als er een ergonomische of batterij update komt daarna (wat bij Nintendo vaak gebeurt), hoef ik niet per se een dergelijke versie, maar een OLED versie moet gewoon bij release komen.

En wie weet gebeurt dat ook wel, het hele apparaat is nog niet aangekondigt natuurlijk, maar de eerste signalen lijken te wijzen op alleen een LCD versie. Maar Nintendo heeft in het verleden altijd gespeeld met scherm upgrades. Niet klant vriendelijk bij de 3DS en Switch.
Bij de GBA misschien goede redenen voor geweest, maar bij de opvolger van de Switch, ervan uitgaande dat het weer een hybride wordt, is er geen excuus om alleen met een LCD uitvoering te komen.
De reden om voor LCD te kiezen lijkt eenvoudig: een bepaalde verkoopprijs/marge op de hardware kunnen behouden. Indien Nintendo een voor 450 euro een toestel met OLED i.p.v. voor 399 met een LCD scherm kan aanbieden, denk ik dat ze liever starten met een SKu van 399 euro.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de OLED Switch erg fijn. Maar beide technologieën hebben voor- en nadelen, en ik heb liever bvb. een goed LCD scherm dan een OLED scherm met een te lage helderheid om buiten te gamen. Dus voor mij is vooral de vraag “kiest men een degelijk scherm” belangrijk i.p.v. “voor welke technologie kiest men”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-05 08:52
JackAvery schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:33:
[...]

De reden om voor LCD te kiezen lijkt eenvoudig: een bepaalde verkoopprijs/marge op de hardware kunnen behouden. Indien Nintendo een voor 450 euro een toestel met OLED i.p.v. voor 399 met een LCD scherm kan aanbieden, denk ik dat ze liever starten met een SKu van 399 euro.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de OLED Switch erg fijn. Maar beide technologieën hebben voor- en nadelen, en ik heb liever bvb. een goed LCD scherm dan een OLED scherm met een te lage helderheid om buiten te gamen. Dus voor mij is vooral de vraag “kiest men een degelijk scherm” belangrijk i.p.v. “voor welke technologie kiest men”.
Ze kunnen toch gewoon beide versies aanbieden LCD voor minder en OLED voor een meerprijs, dat is voor de consument het fijnst. Maar dat lijken ze niet te gaan doen, lekker dubbel laten dippen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Rossi46 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:53:
[...]

Vindt je? Zo'n Mario Wonder was tof maar al aan de korte kant voor 60,-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000

Nee, ik vind achteraf de upgrade die ik naar de OLED Switch heb gemaakt ook wat overbodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:44:
[...]

Ze kunnen toch gewoon beide versies aanbieden LCD voor minder en OLED voor een meerprijs, dat is voor de consument het fijnst. Maar dat lijken ze niet te gaan doen, lekker dubbel laten dippen.
Twee verschillende schermen aanbieden is helaas geen eenvoudige wissel scherm en klaar in je productielijn. Voor een lancering wil je vermijden dat je je product twee keer moet ontwikkelen en op twee verschillende lijnen moet produceren. Dat kost enorm veel geld en vertraagt je productie op een moment dat je zoveel mogelijk voorraad wilt kunnen aanbieden.

Los daarvan - ja een refresh later aanbieden rendeert ;)

[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 26-01-2024 17:34 . Reden: wat aanvullingen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAx7wuWT5-eetMnpUxhFq589Zvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TK3KkDYQ6GbUH61v0N2WJMWf.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-04 23:41
Ik heb ondertussen elk scherm OLED, waaronder een steamdeck, ik ga niet meer terug naar een simpel IPS lcd schermpje. Dan wacht ik wel op de revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:06
FrankoNL schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 20:03:
[...]

Ik heb ondertussen elk scherm OLED, waaronder een steamdeck, ik ga niet meer terug naar een simpel IPS lcd schermpje. Dan wacht ik wel op de revisie.
Ben het met je eens, alleen vanaf het moment dat het eerste nieuwe Pokémon spel alleen naar de Switch 2 komt zal ik me niet meer kunnen inhouden ben ik bang... :X

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 15:39
"Is het slim om een switch 2 te kopen of kan ik beter wachten op een switch 3?"

Sorry voor de sarcasme. Ik koop de switch 2 als er goede en leuke games zijn. Dus waarschijnlijk gewoon bij release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad nutteloos om een console te kopen als er geen games zijn die je interesseren. Afhankelijk van hoe backwards compatibility geïmplementeerd wordt (bvb. mogelijkheid tot betere performance of patches met upgrades voor games?) zou het voor mij wel interessant zijn om een deel van mijn Switch library te spelen - en daar zijn een hoop heel solide games voor verkrijgbaar.

Wat het scherm betreft - zoals waarschijnlijk al duidelijk was vind ik een OLED een plus maar het is voor mij geen dealbreaker. Moeilijk om verder te beoordelen zolang we het totale plaatje niet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 13:18
Liever een goede IPS dan een slechte OLED.

Ik heb buiten desktop/laptop om geen specifieke voorkeur, zolang het scherm zelf ongeacht de technologie gewoon goed is.

Accuduur, gewicht, formaat, bouwkwaliteit, maar vooral de games erop interesseren mij meer.

Specs tot een bepaald punt ook, ik verwacht geen PS5 of zo, maar wel minimaal iets in de richting van de Steam Deck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heel stom, maar ik hoop ook op een tv mode only model, die zou ik dan wel graag willen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34

-ET-

Phone Home

Linksquest schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:42:
Heel stom, maar ik hoop ook op een tv mode only model, die zou ik dan wel graag willen.
Dat zou ik ook wel willen. Gebruik de switch nooit handheld. Voegt bij mij niet qua comfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Enige dealbreaker voor mij is geen BC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op Famiboards staan er ook een paar goede mockups.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Eg7y5WM.png

Met hierbij een variant die rekening houdt met het sterke vermoeden - op basis van analyse van exportdata - dat ook de joycons in grootte zullen groeien. Die data suggereert een controller van 115 x 40 x 25, in tegenstelling tot de huidige joycon van 102 x 36 x 28.

De grootte van de bezel rond het scherm is natuurlijk ook een vraagteken.

Dat een grootte van het scherm/de tablet een impact heeft op de joycons is natuurlijk logisch. Ik vraag me af of Nintendo ervoor gaat kiezen om de oude joycons/controllers ook te laten functioneren met de nieuwe console. Zou toch een mooi voordeel zijn - vooral joycons zijn duur.

Aan de andere kant is een nieuwe console de uitgelezen kans om een echte verbetering van het principe van de joycon door te voeren - te beginnen bij betere sticks ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 28-01-2024 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 22:22:
Enige dealbreaker voor mij is geen BC.
Die vind ik moet Nintendo gewoon aanbieden.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Laatst online: 02-05 16:04
Nu maar hopen dat er geen drift opspeelt bij de nieuwe joycons :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan nu wel zeggen dan ik wel even wacht op het OLED model dat dan onvermijdelijk later op de markt komt. Maar het is geen must als Nintendo een nieuwe Mario Kart game aankondigt die ik gelijk wil spelen.
Lijkt me dan wel minder interessant om er Switch games op te spelen als die qua beeldscherm beter tot zijn recht komen op de Switch OLED.

En is inderdaad afwachten wat voor scherm er in komt. Wellicht is het niet zo slecht als het LCD scherm van de Switch V1/V2.

Wat zou de reden zijn dat Nintendo voor een 8 inch scherm gaat? Is dit een logisch gevolg van grotere/verbeterde Joy-cons of meer ruimte voor een grotere accu in de behuizing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 15:54:
[...]

En is inderdaad afwachten wat voor scherm er in komt. Wellicht is het niet zo slecht als het LCD scherm van de Switch V1/V2.
Daar maak ik me nu eigenlijk geen zorgen om :) IPS technologie is veel verbeterd. Zelfs indien men het budget voor het scherm hetzelfde houdt, kan er veel meer voor die prijs geleverd worden.

Dat gezegd zijnde: dit blijft een gerucht. We weten niet of het een LCD scherm wordt. Het is echter al meerdere malen gesuggereerd en ik vind het geen vreemde keuze als men binnen een bepaald prijspunt wilt blijven en wel wou investeren in andere features die moeilijker te veranderen zijn (RAM, opslaggeheugen, SoC, ...)
Wat zou de reden zijn dat Nintendo voor een 8 inch scherm gaat? Is dit een logisch gevolg van grotere/verbeterde Joy-cons of meer ruimte voor een grotere accu in de behuizing?
Moeilijk te zeggen omdat er zoveel mogelijke insteken zijn. Een groter scherm is makkelijker te verkopen, het creëert voor veel mensen concreet zichtbare meerwaarde en het onderscheidt zich van de Switch. Het kan inderdaad een keuze zijn die stemt van een nood om de tablet groter te maken (en ook hier kunnen een aantal verschillende redenen voor zijn: misschien meer koeling nodig, meer batterij willen aanbieden, een iets grotere joycon, ...), maar het argument kan dus ook in de omgekeerde richting gesteld worden (groter scherm als USP zelf). Het zou zelfs zo kunnen zijn dat men echt 1080p wou en dat men een groter scherm heeft gekozen om dat meer te doen opvallen... Het kan tenslotte ook gewoon een financiële reden zijn - bvb. gerelateerd aan de bill of materials of aan beperkingen die de fabrikant oplegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02
Linksquest schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:42:
-ET- schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:52:
[...]

Dat zou ik ook wel willen. Gebruik de switch nooit handheld. Voegt bij mij niet qua comfort.
Toevallig zei ik dat gister nog in de chat van een livestream. Mensen verklaarden me een beetje voor gek. Maar ik vind een TV console zonder dat er een handheld in zit er beter uit zien en degelijker. Ook dat in en uit halen vind ik helemaal niks. Dan was er iemand die zei dus je wil het zoals met de 3DS. Maar in de tijd van de 3DS deed deze handheld ver onder voor de Wii U en er konden niet dezelfde games op gespeeld worden

Mijn wensen zij dus de optie om een losse TV console en een losse handheld te kunnen kopen. En ik wil graag dat de batterij van de handheld makkelijk te vervangen is. Dat is drama met de Switch. En als er geen losse TV console komt, dan mag ik toch echt hopen dat ze dit keer de accu makkelijker vervangbaar maken

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op zondag 4 februari 2024 @ 19:47:
En ik wil graag dat de batterij van de handheld makkelijk te vervangen is. Dat is drama met de Switch. En als er geen losse TV console komt, dan mag ik toch echt hopen dat ze dit keer de accu makkelijker vervangbaar maken
Heb je hier ervaring mee dan? Als ik de instructies zo zie vind ik het geen drama om de accu te vervangen, maar echt makkelijk is het inderdaad niet. Maar hoe vaak vervang je die accu?

Ik vind het wel een nadeel inderdaad. Bij mijn Game Boy Advance en Xbox controller kan ik makkelijk AA batterijen gebruiken. En gebruik ik ze niet dan zit er geen batterij/accu in die kan gaan lekken of uitzetten.
Maar goed, tot nu toe nog geen problemen gehad met de accu's in de Switch en controllers. Op de zeer lange termijn mogelijk wel dramatisch, ik verwacht niet dat ze na 15 jaar in de opslag nog werken :P De controllers kan je niet uitzetten en zijn na een maand leeg tenzij je ze af en toe tussendoor oplaad.

Een losse tv console zou in dat opzicht inderdaad degelijker zijn, maar zie voor Nintendo geen reden om na het succes van de Switch weer terug te gaan naar een console en een handheld. Ook is het op de korte termijn geen drama met de accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
L23 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:22:
[...]

Heb je hier ervaring mee dan? Als ik de instructies zo zie vind ik het geen drama om de accu te vervangen, maar echt makkelijk is het inderdaad niet. Maar hoe vaak vervang je die accu?

Ik vind het wel een nadeel inderdaad. Bij mijn Game Boy Advance en Xbox controller kan ik makkelijk AA batterijen gebruiken. En gebruik ik ze niet dan zit er geen batterij/accu in die kan gaan lekken of uitzetten.
Maar goed, tot nu toe nog geen problemen gehad met de accu's in de Switch en controllers. Op de zeer lange termijn mogelijk wel dramatisch, ik verwacht niet dat ze na 15 jaar in de opslag nog werken :P De controllers kan je niet uitzetten en zijn na een maand leeg tenzij je ze af en toe tussendoor oplaad.

Een losse tv console zou in dat opzicht inderdaad degelijker zijn, maar zie voor Nintendo geen reden om na het succes van de Switch weer terug te gaan naar een console en een handheld. Ook is het op de korte termijn geen drama met de accu's.
Bij de Wii U gamepad zit de accu achter een klepje waar je alleen maar een schroefje voor hoeft te verwijderen om erbij te kunnen. Ik geloof dat je bij de Switch het apparaat compleet uit elkaar moet schroeven en dan ook nog de CPU/GPU koeler moet verwijderen. En dus nieuwe koelpasta moet aanbrengen wanneer je hem weer in elkaar zet

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op maandag 5 februari 2024 @ 00:12:
[...]

Bij de Wii U gamepad zit de accu achter een klepje waar je alleen maar een schroefje voor hoeft te verwijderen om erbij te kunnen. Ik geloof dat je bij de Switch het apparaat compleet uit elkaar moet schroeven en dan ook nog de CPU/GPU koeler moet verwijderen. En dus nieuwe koelpasta moet aanbrengen wanneer je hem weer in elkaar zet
Het is niet compleet uit elkaar schroeven. Het verschilt per model een beetje qua stekkertjes loshalen, Switch Lite is het makkelijkst. Maar je moet inderdaad nieuwe koelpasta aanbrengen door het verwijderen van de shield plate...
Niet dat al die schroefjes en stekkertjes makkelijk zijn, maar koelpasta aanbrengen maakt het een stuk complexer. Ik denk dat ze op deze manier de behuizing van de Switch compacter hebben kunnen ontwerpen dan als de accu makkelijk te verwijderen is. Maar dit doet de repareerbaarheid uiteraard geen goed. Heb er een hard hoofd in dat het bij de opvolger makkelijker gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emphy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:28
L23 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:22:
[...]

...

Een losse tv console zou in dat opzicht inderdaad degelijker zijn, maar zie voor Nintendo geen reden om na het succes van de Switch weer terug te gaan naar een console en een handheld. ...
Ze hebben met de switch lite anders wel laten zien dat ze niet bang zijn om het fundamentele concept van de switch, dat je tussen handheld en console modus kan "switchen", te laten vallen.

Als ze het richting de mobiele kant aandurven, waarom dan niet ook de console kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
emphy schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:11:
[...]

Ze hebben met de switch lite anders wel laten zien dat ze niet bang zijn om het fundamentele concept van de switch, dat je tussen handheld en console modus kan "switchen", te laten vallen.

Als ze het richting de mobiele kant aandurven, waarom dan niet ook de console kant?
Absoluut

Acties:
  • +1 Henk 'm!
emphy schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:11:
[...]

Ik denk juist dat bij de Switch voor een hybride is gekozen omdat Nintendo qua handhelds een groter succes heeft gehad. In die zin is een kleinere en lichtere handheld zoals de Switch Lite ook logisch en spreekt de Nintendo DS/3DS doelgroep aan. Het Switch concept loslaten lijkt inderdaad het probleem niet. Ze onderscheiden zich zo ook meer ten opzichte van Xbox en Playstation.

Qua kosten zou je verwachten dat een console met Pro controller goedkoper op de markt is te brengen omdat je dan geen accu en scherm nodig hebt. Ik had sowieso al lagere hardware prijzen verwacht. Maar gezien het verkoopsucces van de Switch lijkt een lagere prijs niet nodig te zijn. Er is nu al keuze uit de Switch Lite, Switch en Switch OLED. Een 4e optie is wellicht teveel van het goede. Ik hoor/lees wel meerdere reacties van mensen die graag een kastje onder de tv willen, toch hebben ze al een Switch in huis. Ik denk dat Nintendo het wel durft, maar er qua verkopen niks mee opschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag aan de mensen die "enkel een TV kastje" willen: betekent dit voor jullie dat het aan de binnenkant exact dezelfde console mag zijn zonder scherm, zonder accu en misschien met een andere controller? Puur om een beetje minder te betalen?

Mij lijkt het veel werk/investering voor een markt die je eigenlijk al bedient als bedrijf. Het gaat je ook niet noodzakelijk een goedkoper apparaat opleveren dan een Switch Lite - de "handheld only" en de "tv only " apparaten gaan elkaar dan kannibaliseren en mogelijk zelfs je winst per klant verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
JackAvery schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:04:
Vraag aan de mensen die "enkel een TV kastje" willen: betekent dit voor jullie dat het aan de binnenkant exact dezelfde console mag zijn zonder scherm, zonder accu en misschien met een andere controller? Puur om een beetje minder te betalen?

Mij lijkt het veel werk/investering voor een markt die je eigenlijk al bedient als bedrijf. Het gaat je ook niet noodzakelijk een goedkoper apparaat opleveren dan een Switch Lite - de "handheld only" en de "tv only " apparaten gaan elkaar dan kannibaliseren en mogelijk zelfs je winst per klant verminderen.
Het gaat mij niet om een beetje minder te betalen. Zelfs als het net zo duur was als de normale Switch zou ik het kopen. Heer eerlijk hoor. Ik vind het gewoon geen porem die tablet in die dock. Ik zal wel ouderwets zijn

Is mogelijk wat je zegt. Dat het misschien minder zou opleveren. Maar ik ben daar lang niet van overtuigt. Mensen zouden bijvoorbeeld in eerste instantie de TV console kopen. En later denken van hmm, ik wil de handheld er eigenlijk ook wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-05 19:08
Het hele succes van de Switch zit nou net in het 'Switchen'. Het op de een of andere manier hierop voortborduren is niet meer dan logisch. Waarschijnlijk met een bijzondere functie om het een uniek apparaat te maken.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05 12:43
Ik zag een mooie aanbieding voorbij komen voor een switch oled. Nog de moeite of wachten op switch 2. Weet nu echt even niet wat een goed moment is om in te stappen. (heb een 2e hands switch eerste generatie die sinds aankoop dagelijks gebruikt wordt, samen met mijn zoontje van bijna 5. de xbox hapt stof )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23:12
Joel22 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:15:
Ik zag een mooie aanbieding voorbij komen voor een switch oled. Nog de moeite of wachten op switch 2. Weet nu echt even niet wat een goed moment is om in te stappen. (heb een 2e hands switch eerste generatie die sinds aankoop dagelijks gebruikt wordt, samen met mijn zoontje van bijna 5. de xbox hapt stof )
Zoals vaker gezegd bij dit soort vragen, dat kun je zelf toch wacht het beste bepalen. Wanneer de Switch 2 komt weet niemand, het enige wat echt zeker is, is dat dat moment steeds dichterbij komt.

Ik zou iig nadenken over hoe veel je de Switch handheld gebruikt (anders zie ik geen toegevoegde waarde van de OLED) en of je oude Switch aan vervanging toe is of dat die nog makkelijk een jaartje mee kan. Dat kun je dan meenemen in je beslissing om 'm wel of niet te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
evil_lemon schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:27:
[...]

Zoals vaker gezegd bij dit soort vragen, dat kun je zelf toch wacht het beste bepalen. Wanneer de Switch 2 komt weet niemand, het enige wat echt zeker is, is dat dat moment steeds dichterbij komt.

Ik zou iig nadenken over hoe veel je de Switch handheld gebruikt (anders zie ik geen toegevoegde waarde van de OLED) en of je oude Switch aan vervanging toe is of dat die nog makkelijk een jaartje mee kan. Dat kun je dan meenemen in je beslissing om 'm wel of niet te vervangen.
Ik snap weet niemand. Ik bedoelde denk ik met mijn vraag: wordt de switch 2 echt een 4 andere console (met spellen die alleen daarop kunnen ) of meer een pro versie zoals een ps 4 pro. Het is voor mij bepalend dat het echt een nieuwe console wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Redax schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:58:
Het hele succes van de Switch zit nou net in het 'Switchen'. Het op de een of andere manier hierop voortborduren is niet meer dan logisch. Waarschijnlijk met een bijzondere functie om het een uniek apparaat te maken.
Dat zit er dik in idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joel22 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:12:
[...]

Ik snap weet niemand. Ik bedoelde denk ik met mijn vraag: wordt de switch 2 echt een 4 andere console (met spellen die alleen daarop kunnen ) of meer een pro versie zoals een ps 4 pro. Het is voor mij bepalend dat het echt een nieuwe console wordt.
Dat is iets helemaal anders dan je vorige post :)

Het antwoord weet op dit moment niemand zeker maar gezien de leaks over de chipset, de timing (switch is nu 7 jaar oud), en het gesuggereerde verschil in kracht met de huidige console vermoed ik dat het antwoord ja gaat zijn - de volgende console krijgt waarschijnlijk exclusieve games. Maar dit valt in de categorie vragen waar je een kristallen bal voor nodig hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 06-02-2024 04:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Joel22 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:15:
Gezien je al een Switch hebt zou ik gewoon nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
JackAvery schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 04:38:
[...]

Dat is iets helemaal anders dan je vorige post :)

Het antwoord weet op dit moment niemand zeker maar gezien de leaks over de chipset, de timing (switch is nu 7 jaar oud), en het gesuggereerde verschil in kracht met de huidige console vermoed ik dat het antwoord ja gaat zijn - de volgende console krijgt waarschijnlijk exclusieve games. Maar dit valt in de categorie vragen waar je een kristallen bal voor nodig hebt.
Dan ga ik wachten op meer info, zeker het feit indd. dat de switch al 7 jaar oud is. Dank :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat nieuws uit de geruchtenmolen, dus je kiest zelf hoeveel waarde je er aan wilt hechten.... maar 'insiders' NateTheHate en Necrolipe (die het Braziliaanse Universo Nintendo mee doet draaien) claimen onafhankelijk van elkaar dat we een aankondiging van volgende Nintendo hardware in maart mogen verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 08-02-2024 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:11
JackAvery schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:24:
Wat nieuws uit de geruchtenmolen, dus je kiest zelf hoeveel waarde je er aan wilt hechten.... maar 'insiders' NateTheHate en Necrolipe (die het Braziliaanse Universo Nintendo mee doet draaien) claimen onafhankelijk van elkaar dat we een aankondiging van volgende Nintendo hardware in maart mogen verwachten.
Ik ben heel erg benieuwd! We wachten geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:24:
Ik verwacht enkel een Pokemon Presents, maar geen Direct gezien de mogelijke aankondigingen. Halverwege maart wordt gedacht door de onthulling van de nieuwe plannen van Nintendo. Er waren tevens geruchten dat er kans is dat de huidige Joycons niet terugkomen. Dus wellicht een nieuw model Joycon of geen joycons meer.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:35:
[...]
Er waren tevens geruchten dat er kans is dat de huidige Joycons niet terugkomen. Dus wellicht een nieuw model Joycon of geen joycons meer.
Speculatie uit die podcast van Nate is niet hetzelfde als een gerucht :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 09-02-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:55:
[...]

Speculatie uit die podcast van Nate is niet hetzelfde als een gerucht :)

***members only***
Zijn er überhaupt consoles geweest die dezelfde controller gebruikten als de voorganger? Vernieuwing is in dit geval ook wel nodig. Wel zou het logisch zijn als de controllers van de Switch ook op opvolger werken, ik zie ze in ieder geval niet opnieuw NSO controllers uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:14:
[...]

Zijn er überhaupt consoles geweest die dezelfde controller gebruikten als de voorganger? Vernieuwing is in dit geval ook wel nodig. Wel zou het logisch zijn als de controllers van de Switch ook op opvolger werken, ik zie ze in ieder geval niet opnieuw NSO controllers uitbrengen.
Controller backwards compatibility is bij Nintendo nog wel eens gebeurd - denk aan de GameCube controller die al even meegaat, of aan de Wii Remote die op de WiiU functioneert.

Maar ja je wilt eigenlijk altijd een nieuwe controller uitbrengen, al is het maar om accessoireverkopen te stimuleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog een populair onderwerp: de geruchtenmolen lijkt nu vanuit twee verschillende bronnen backwards compatibiliteit te bevestigen. Zoals altijd, neem deze geruchten met een voldoende dosis zout in.

Aan de ene kant is er een Braziliaanse ex-journalist/content creator PH Brazil die duidelijk connecties heeft Deze journalist had in het verleden reeds regelmatig informatie over nog niet aangekondigde games, Nintendo Directs ... volgens NecroLipe, die andere Braziliaan die zelf ook wel eens iets leakt. De content creator claimt dat BC zowel fysiek als digitaal zal werken, en dat verbeteringen voor huidige titels in principe mogelijk moeten zijn. Mensen die Braziliaans Portugees spreken kunnen de podcast met deze claims zelf beluisteren - het relevante stuk zou rond minuut 30 moeten vallen.

Aan de andere kant bevestigt ook NateTheHate dit rapport, met de nuance dat het voor hem onbekend is in hoeverre BC ook verbeteringen aan Switch 1 toevoegt.
Back-compat is present to partners & testing is underway.

The major unknown seems to be the extent any such enhancements may provide.
Voor mij is BC toch wel een belangrijk punt. Er zijn best wat Switch games die nog in mijn backlog-schuif liggen. Indien er lichte verbeteringen zijn (al is het maar de maximum stabiele framerate/maximum dynamische resolutie), kan ik dat alleen maar toejuichen. Maar eerst zien dan geloven :)

Is Backwards Compatibility voor jullie belangrijk?

Poll: Is backwards compat. noodzakelijk voor je?
Zonder backwards compatibility koop ik geen Switch 2
Backwards compatibility is een belangrijke feature voor me
Backwards compatibility is een leuke bonus, maar geen must-have
Backwards compatibility kan me niet schelen
Andere (verduidelijk a.u.b.)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406296&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 11-02-2024 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Ik ga sowieso wel uit van een vorm van BC. In hoeverre is inderdaad de vraag. Zolang de games in minimaal Switch kwalteit op de volgende console werkt ben ik tevreden. Een fps boost en resolutie upscaling is zeer welkom uiteraard.

Shuntaro Furukawa:
"Regarding the transition to the next-generation platform, in the past, hardware was the only way for us to connect with our consumers, and so with each new platform, we needed to rebuild our relationships. But in the case of Nintendo Switch, we can directly connect with a wide range of consumers via Nintendo Accounts. More than 290 million Nintendo Accounts have been created by people around the world, not only via our dedicated video game platform but also via mobile apps. Regarding the move from Nintendo Switch to the next-generation platform, we will make good use of Nintendo Account to make this a smooth transition for our consumers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:31:
Nog een populair onderwerp: de geruchtenmolen lijkt nu vanuit twee verschillende bronnen backwards compatibiliteit te bevestigen. Zoals altijd, neem deze geruchten met een voldoende dosis zout in.

Aan de ene kant is er een Braziliaanse ex-journalist/content creator PH Brazil die duidelijk connecties heeft Deze journalist had in het verleden reeds regelmatig informatie over nog niet aangekondigde games, Nintendo Directs ... volgens NecroLipe, die andere Braziliaan die zelf ook wel eens iets leakt. De content creator claimt dat BC zowel fysiek als digitaal zal werken, en dat verbeteringen voor huidige titels in principe mogelijk moeten zijn. Mensen die Braziliaans Portugees spreken kunnen de podcast met deze claims zelf beluisteren - het relevante stuk zou rond minuut 30 moeten vallen.

Aan de andere kant bevestigt ook NateTheHate dit rapport, met de nuance dat het voor hem onbekend is in hoeverre BC ook verbeteringen aan Switch 1 toevoegt.

[...]

Voor mij is BC toch wel een belangrijk punt. Er zijn best wat Switch games die nog in mijn backlog-schuif liggen. Indien er lichte verbeteringen zijn (al is het maar de maximum stabiele framerate/maximum dynamische resolutie), kan ik dat alleen maar toejuichen. Maar eerst zien dan geloven :)

Is Backwards Compatibility voor jullie belangrijk?

Poll: Is backwards compat. noodzakelijk voor je?
Zonder backwards compatibility koop ik geen Switch 2
Backwards compatibility is een belangrijke feature voor me
Backwards compatibility is een leuke bonus, maar geen must-have
Backwards compatibility kan me niet schelen
Andere (verduidelijk a.u.b.)
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
toon volledige bericht
Ik zou al tevreden zijn als het gewoon backwards compatible is. Maar enige verbetering lijkt me aannemelijk. Als bijvoorbeeld de RAM in de opvolger sneller is dan de RAM in de Switch dan heeft een spel zoals Zelda Tears of the Kingdom daar profijt van. Maar ze hoeven van mij niet alle spellen te gaan updaten voor de nieuwe hardware. De spellen die ik gekocht heb voor de Switch draaien prima, daar heb ik de aankoop op gebaseerd. Ik ga geen opvolger kopen om mijn backlog weg te werken. Liever zie ik dat ontwikkelaars focussen op nieuwe spellen.
Pagina: 1 2 ... 52 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic