Maar dat is toch gewoon allemaal waar? Er komt een trailer uit en op basis van die trailer is er een reactie. Ik snap niet zo goed wat je hier probeert te zeggen.Denman schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:12:
[...]
- Lame ass, saaie, ongeinspireerde trailer
- Geen nieuwe mogelijkheden in trailer
- Slechte marketing
- Meer van Nintendo gewend
- Lelijke grond textures
- Zwarte randen om scherm
Ik ga hem wel halen en als het lukt op de launch.
Heb wel vorig jaar de TotK switch met pro controller als upgrade voor mijn launch Switch gekocht. Maar deze upgrade omdat hij ook backwards is, ga ik zeker wel halen. Waarom, omdat ik dat wel leuk vind.
De andere gaat in de verkoop daarna. Hoef niet perse consoles te houden als ze toch al een backwards compatible jongere broer hebben.
Ik verwacht dat Mario Kart 9 ook wel op de Switch 1 komt.
Heb wel vorig jaar de TotK switch met pro controller als upgrade voor mijn launch Switch gekocht. Maar deze upgrade omdat hij ook backwards is, ga ik zeker wel halen. Waarom, omdat ik dat wel leuk vind.
De andere gaat in de verkoop daarna. Hoef niet perse consoles te houden als ze toch al een backwards compatible jongere broer hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 16-01-2025 15:15 ]
Dat hij beter nog een keer een Switch 1 OLED kan kopen aangezien die trailer zo goed wasTimothy3000 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:13:
[...]
Maar dat is toch gewoon allemaal waar? Er komt een trailer uit en op basis van die trailer is er een reactie. Ik snap niet zo goed wat je hier probeert te zeggen.
Introductie video voelt een beetje als een gemiste kans om wat meer hype te genereren. Ik ben dus echt benieuwd met wat voor een game line-up ze gaan komen, want op dit moment zie ik de meerwaarde van een Switch 2 nog niet echt in.
Dus je mag alleen op een trailer reageren als je iets positiefs te melden hebt?Denman schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:15:
[...]
Dat hij beter nog een keer een Switch 1 OLED kan kopen aangezien die trailer zo goed was
Ik moet ‘m sowieso wel maar als het geen OLED is is dat toch wel een enorme tegenvaller.Denman schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:12:
[...]
Ik pik er 1 quote uit. Je bent hier het hele topic nog niet geweest en sinds de reveal van iets meer dan 40 minuten geleden heb je dit genoemd:Zijn dat wel genoeg redenen?
- Slechte marketing
- Lelijke grond textures
- Als het geen OLED is moet ik ‘m niet.
TV’s, monitor, Steam Deck en Telefoon’s zijn hier in huis allemaal OLED. De PlayStation Portal is dat niet en ondanks dat ik erg tevreden met de Portal ben is voor mij niet OLED bijna niet om aan te gluren..
Dit foefje kun je niet nog een keer uithalen en dat weet Nintendo ook. Voordat de Switch werd aangekondigd was er nog niks gelekt en verwachtte niemand het device. Ik snap wel dat Nintendo niet weer een reveal maakt waarin ze laten zien dat je met de Switch 2 kan... wat je met je Switch ook al kon. Maar dan iets beter. Het is een iteratieve stap, en we zagen vrijwel exact dit ding al maanden lang aankomen dankzij alle leaks.James Pond schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:10:
[...]
Alsof het niet willen van een niet OLED handheld geen goede reden is
DIT is een aankondigings trailer waar je U tegen zegt trouwens
[YouTube: Nintendo Switch - Reveal Trailer]
Wat een verschil met de Switch 2 aankondiging.
Ik mag hier gewoon posten en mijn mening posten.Denman schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:12:
[...]
Ik pik er 1 quote uit. Je bent hier het hele topic nog niet geweest en sinds de reveal van iets meer dan 40 minuten geleden heb je dit genoemd:Zijn dat wel genoeg redenen?
- Slechte marketing
- Lelijke grond textures
Gedraag je een beetje, er zitten misschien ook jongere mensen hier
Cmon man, kappen nou met die shit.
Ik heb een Switch in huis en ben doorgaans positief over alle Nintendo games. Echter hun marketing, manier van verkopen sinds ze groot zijn geworden met de Switch komen mij wel wat de keel uit ja. 60 euro vragen voor een upres port van Donkey Kong wii
[ Voor 22% gewijzigd door Linksquest op 16-01-2025 16:44 ]
Ik koop hem overigens ook enkel als hij een OLED scherm heeft anders sla ik hem wel over voorlopig. Ik hoop wel echt op OLED want dan is het een must buy voor mij.
Jammer dat we dus nog tot april/mei moeten wachten voor hij ergens uitkomt.
hoi
Zou zelfs najaar kunnen worden.ReVision. schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:18:
Ik koop hem overigens ook enkel als hij een OLED scherm heeft anders sla ik hem wel over voorlopig. Ik hoop wel echt op OLED want dan is het een must buy voor mij.
Ziet er goed uit, en ook als een aardig formaat scherm.
Ik heb nog de originele Switch, dus dat is wel een aardige upgrade dan.
Weet iemand komt dit Mario Kart level uit het huidige spel ?
edit:
Ah Mario Kart schijnt een nieuw deel te zijn, dan toch nog maar eens deze week de laatste levels spelen van het huidige spel
.
edit:
Ah Mario Kart schijnt een nieuw deel te zijn, dan toch nog maar eens deze week de laatste levels spelen van het huidige spel
[ Voor 26% gewijzigd door Carlos0_0 op 16-01-2025 15:22 ]
Toch zijn het (bijna allemaal) wel valide punten, misschien willen we ze als Nintendo liefhebbers niet graag horen maar dat staat daar los van.Denman schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:12:
[...]
- Slechte marketing
- Lelijke grond textures
Nu nog een product zonder OLED uitbrengen voelt wel een beetje als een stap terug, of sterker nog als een methode om later een OLED variant te kunnen verkopen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat mag inderdaad gewoon en anderen mogen daar toch ook gewoon op reageren in een discussieforum?James Pond schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:18:
[...]
Ik mag hier gewoon posten en mijn mening posten.
Als jij alleen maar posts hier wil hebben waarbij word klaargekomen over de nieuwe console, zoek een mod en vraag hem of hij mijn posts wil verwijderen.
Ik heb een Switch in huis en ben doorgaans positief over alle Nintendo games. Echter hun marketing, manier van verkopen sinds ze groot zijn geworden met de Switch komen mij wel wat de keel uit ja. 60 euro vragen voor een upres port van Donkey Kong wii. Dat staat verder los van deze announcement die ik idd karig vind.
Inderdaad, en de hele trailer toont dat ook letterlijk. Switch 2 is Switch, maar dan beter/groter. En Mario Kart 9.Thomas schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:18:
[...]
Dit foefje kun je niet nog een keer uithalen en dat weet Nintendo ook. Voordat de Switch werd aangekondigd was er nog niks gelekt en verwachtte niemand het device. Ik snap wel dat Nintendo niet weer een reveal maakt waarin ze laten zien dat je met de Switch 2 kan... wat je met je Switch ook al kon. Maar dan iets beter. Het is een iteratieve stap, en we zagen vrijwel exact dit ding al maanden lang aankomen dankzij alle leaks.
Ik vind het wel prima. Hopelijk niet overdreven duur met een paar coole games om hem bij launch interessant te maken (een echt vervolg op Mario Odyssey graag), en als het even kan ook compatible met de docks die we hier al hebben (er is volgens mij geen technische reden om dat te laten, tenzij hogere HDMI-standaard).
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Just a guess..
Gezien Nintendo een beetje dezelfde strategie als de Switch lijkt te volgen..
Eerst een lcd model met ja lelijke bezels
Jaar of 2 later een oled variant
Jaar of 2 later een oled variant
Natuurlijk maar je hoeft niet bij elke post die ik plaats te zeggen nou zoek nog een paar redenen om hem niet te kopenL23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:21:
[...]
Dat mag inderdaad gewoon en anderen mogen daar toch ook gewoon op reageren in een discussieforum?
Want ik ben gewoon hyped voor nieuwe Nintendo hardware, omwille van het feit dat de games altijd zo steengoed zijn.
Desondanks heb ik mijn bedenkingen bij deze manier van aankondigen.
Voor zover lijkt het mij een nieuw level. Wat ook wel weer eens prettig is. De herhaling kwam me een beetje de keel uit.Carlos0_0 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:20:
Ziet er goed uit, en ook als een aardig formaat scherm.
Er zit een verschil tussen inhoudelijk reageren en iemand vertellen dat hij het ding beter niet kan kopen omdat hij kritisch is.L23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:21:
[...]
Dat mag inderdaad gewoon en anderen mogen daar toch ook gewoon op reageren in een discussieforum?
Kan met die visuals van MK prima leven maar dat moet het wel in 60fps speelbaar zijn.Niet dat ik verwacht dat elk spel 60 gaat draaien hoor.
Zonder bezels past er een 9" scherm in, dat zou dan wel weer heel cool zijn.BigF25 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:22:
Just a guess..
Jaar of 2 later een oled variant![]()
Inhoudelijk reageren doet James Pond ook niet 100% van de tijd. Kritisch is prima, de manier waarop kan minder overdreven.Timothy3000 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:23:
[...]
Er zit een verschil tussen inhoudelijk reageren en iemand vertellen dat hij het ding beter niet kan kopen omdat hij kritisch is.
Klopt ik ben soms ook wat ongenuanceerd, maar dat komt ook omdat ik gewoon veel liefde heb voor games en de games industrie.L23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:24:
[...]
Inhoudelijk reageren doet James Pond ook niet 100% van de tijd. Kritisch is prima, de manier waarop kan minder overdreven.
Natuurlijk niet. Ik ben geen fanboy en ben ook kritisch op Nintendo als dat moet. Maar hier niks positiefs uit halen kan ik me ook haast niet voorstellen.Timothy3000 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:16:
[...]
Dus je mag alleen op een trailer reageren als je iets positiefs te melden hebt?
Kom op, dat is wel heel zwart-wit. Zo positief hoeft het ook allemaal niet, maar als je hier (veel) meer had verwacht dan nu getoond dan heb je wel wat onder een steen gelegen met de laatste geruchten.James Pond schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:18:
[...]
Als jij alleen maar posts hier wil hebben waarbij word klaargekomen over de nieuwe console, zoek een mod en vraag hem of hij mijn posts wil verwijderen.
Ik heb een Switch in huis en ben doorgaans positief over alle Nintendo games. Echter hun marketing, manier van verkopen sinds ze groot zijn geworden met de Switch komen mij wel wat de keel uit ja. 60 euro vragen voor een upres port van Donkey Kong wii. Dat staat verder los van deze announcement die ik idd karig vind.
En ondanks (of dankzij) die marketing doen ze het al heel wat jaren best aardig, dus het werkt kennelijk
Is het dan al duidelijk dat er geen OLED in komt?Donstil schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:20:
[...]
Toch zijn het (bijna allemaal) wel valide punten, misschien willen we ze als Nintendo liefhebbers niet graag horen maar dat staat daar los van.
Nu nog een product zonder OLED uitbrengen voelt wel een beetje als een stap terug, of sterker nog als een methode om later een OLED variant te kunnen verkopen.
Geruchten(/bronnen?) wijzen er al een lange tijd op dat er een LCD scherm in komt. Die zal wel een stuk beter zijn dan de LCD in de huidige Switch.Denman schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:25:
[...]
Is het dan al duidelijk dat er geen OLED in komt?
Same, zou fijn zijn als de dock en de Pro controller compatibel zijn. Ik vind het een prima aankondiging. Precies waar ik op hoopte. Ik hoop ook op wat leuke games en hoop vooral dat ik een game als TOTK op 60fps kan gaan spelen. Ik merk nu dat de stap van een PC op een 144Hz monitor en zelfs de PS5 en XSX die in een aantal games de 60fps overstijgen naar 30fps op de Switch redelijk groot is.Tarin schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:22:
[...]
Inderdaad, en de hele trailer toont dat ook letterlijk. Switch 2 is Switch, maar dan beter/groter. En Mario Kart 9.
Ik vind het wel prima. Hopelijk niet overdreven duur met een paar coole games om hem bij launch interessant te maken (een echt vervolg op Mario Odyssey graag), en als het even kan ook compatible met de docks die we hier al hebben (er is volgens mij geen technische reden om dat te laten, tenzij hogere HDMI-standaard).
Misschien ben ik te kritisch maar ik kom na deze eerste trailer ook nog niet veel verder dan: tof, nieuwe Switch en tof, nieuwe Mario Kart.Denman schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:25:
[...]
Natuurlijk niet. Ik ben geen fanboy en ben ook kritisch op Nintendo als dat moet. Maar hier niks positiefs uit halen kan ik me ook haast niet voorstellen.
Ik ging even uit van een van de laatste shots die je kan zien waar je veel verder kan kijken dan je normaalgesproken nodig zou hebben bij een Mario Kart level zeg maar. Ik ken van de huidige versie in ieder geval niet dit soort overdreven vergezichten. Maar ik weet ook niet zo goed wat ik echt zou willen ermee hoor. Vind het concept nu van Mario Kart opzich prima. Het hoeft niet per se een Forza achtig iets te worden ofzo.Raem schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:19:
[...]
Zijn er al meer beelden dan? Want het stukje uit de hardware reveal is toch gewoon een stukje racen op een baan? Zie daar niet iets open world in?
Ik zie dan liever dat ze gewoon een goede racegame uitbrengen. De enige die er nu zo'n beetje is is meen ik Grid die ik ooit heb gekocht en gespeeld maar dat is ook alweer even geleden.
[ Voor 11% gewijzigd door orange.x op 16-01-2025 15:28 ]
LCD of OLED maakt mij niet zoveel uit, heb beide nu. Maar speel 98% docked.
Maar ik kan me wel voorstellen dat niet OLED voor sommigen teleurstellend zou zijn.
Maar ik kan me wel voorstellen dat niet OLED voor sommigen teleurstellend zou zijn.
Dat is precies wat ik ook heb.Timothy3000 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:27:
[...]
Misschien ben ik te kritisch maar ik kom na deze eerste trailer ook nog niet veel verder dan: tof, nieuwe Switch en tof, nieuwe Mario Kart.
Racegame zonder analoge trigger is nog steeds niet ideaal vind ik.orange.x schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:27:
[...]
Ik ging even uit van een van de laatste shots die je kan zien waar je veel verder kan kijken dan je normaalgesproken nodig zou hebben bij een Mario Kart level zeg maar. Ik ken van de huidige versie in ieder geval niet dit soort overdreven vergezichten. Maar ik weet ook niet zo goed wat ik echt zou willen ermee hoor. Vind het concept nu van Mario Kart opzich prima. Het hoeft niet per se een Forza achtig iets te worden ofzo.
Ik zie dan liever dat ze gewoon een goede racegame uitbrengen. De enige die er nu zo'n beetje is is meen ik Grid die ik ooit heb gekocht en gespeeld maar dat is ook alweer even geleden.
Bij Mario Kart geen probleem omdat ik gewend ben om met A/Y gas te geven. Maar denk dat het gebrek van een analoge trigger wel een reden is waarom ik bijzonder weinig race games en shooters op de Switch heb.TomBraamhaar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:30:
[...]
Racegame zonder analoge trigger is nog steeds niet ideaal vind ik.
Dus wel een gemiste kans.
[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 16-01-2025 15:32 ]
Je bent te kritisch. Je hebt in dit topic al eens gezegd dat aanwezigheid van BC een insta-buy was en enige dealbreaker als het er niet op zou zitten. BC zit er op, dus je kan gaan bestellenTimothy3000 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:27:
[...]
Misschien ben ik te kritisch maar ik kom na deze eerste trailer ook nog niet veel verder dan: tof, nieuwe Switch en tof, nieuwe Mario Kart.
Jongens kunnen we deze discussie anders voortzetten via PM? Dit voegt niet echt wat toe voor de mensen die hier zijn voor Nintendo informatie. Dank!James Pond schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:22:
[...]
Natuurlijk maar je hoeft niet bij elke post die ik plaats te zeggen nou zoek nog een paar redenen om hem niet te kopen
Want ik ben gewoon hyped voor nieuwe Nintendo hardware, omwille van het feit dat de games altijd zo steengoed zijn.
Desondanks heb ik mijn bedenkingen bij deze manier van aankondigen.
Ehm, eerst geef je af op de "upgrade" t.o.v. de huidige Switch omdat het de joycons behoudt en te groot zou zijn, nu gaat het opeens om marktaandeel en dat het niet vernieuwend zou zijn en of de buurvrouw (of buurman?) 'm zou kopen. Een heel andere discussie.KlaasjeNL schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:52:
[...]
Het gaat erom dat Nintendo hier (te) weinig nieuws brengt. Enerzijds is er een wedloop tussen MS en Sony over de beste specs. Anderzijds is er Nintendo dat daar niet aan meedoet en het van originaliteit moet hebben. Niet voor niets ging het niet zo heel best met Nintendo tot men de Wii lanceerde waarmee men een gigantische mainstream markt aanboorde. De Wii U werd echter een stuk minder succesvol. De Switch zette de markt opnieuw op zijn kop.
En nu is daar de Switch 2. Die voor ons mogelijk interessant is, maar de buurvrouw koopt geen Switch 2 voor betere specs. Die zal niet snel de toegevoegde waarde zien. En wil je COD of FC25 met de beste graphics spelen, dan kies je een PS5 of XSX (pc even daargelaten).
Het zou mij niets verbazen als dit voor Nintendo net zo gaat tegenvallen als de Wii U.
Nintendo gaat gewoon door waar het mee bezig was, alleen dan krachtiger. Werd tijd ook. Marketingtechnisch zou het alleen gestoord zijn om dit een Switch Pro te noemen (a la Wii U, wat ook voor verwarring zorgde). Dus noemen ze het een Switch 2, lekker duidelijk.
Nu insinueer je dat ze, door een krachtiger opvolger uit te brengen, richting MS en Sony gaan. Dat zou misschien het geval zijn als ze met een geforceerde powerhouse vaste console aan kwamen zetten, terwijl ze juist weer op z'n Nintendo's met een hybride console komen met los te maken mini-controllers aan komen zetten. Wat mij betreft erg welkom, mede doordat het dan extra veel Nintendo-exclusives op één systeem zal opleveren (net als de originele Switch) en je makkelijk samen kunt spelen. Ook hebben ze door het succes van de Switch meer externe developers achter zich. Wellicht gaat het de originele Switch niet evenaren, maar die had ook de mazzel dat bijna niemand de Wii U kocht - waardoor er een gat van elf jaar ten opzichte van de vorige succesvolle console (Wii) lag. Nu kan Nintendo wel weer gaan wachten tot ze een nieuw "uniek" geval kunnen fabriceren, maar dan moet de originele Switch nóg langer in leven gehouden worden - wat nu al moeizaam is.
Met de tijd zal er wel weer een nieuw kunstje komen, maar wellicht is de huidige technologie daar nog niet klaar voor. Verder weet iedereen dat je niet bij Nintendo moet zijn voor de beste graphics. "Iets nieuws" zoals je zegt, had je Wii U wel. Maar we weten hoe dat is afgelopen. We gaan zien hoe dit loopt.
Niet de enige, wel de grootste. Het moet ook als een stap vooruit voelen, en dat heb ik op basis van deze (toegegeven, karige) trailer totaal nog niet.Denman schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:32:
[...]
Je bent te kritisch. Je hebt in dit topic al eens gezegd dat aanwezigheid van BC een insta-buy was en enige dealbreaker als het er niet op zou zitten. BC zit er op, dus je kan gaan bestellen
Voor de meeste racegames is dat een probleem, maar voor Mario Kart echt niet. Zelfs op 200CC hoef je niet zo veel te remmen en is het bijna alleen maar gas-gas-gas, laat staan dat je daar ene vorm van mate in nodig hebt. Zo werkt de game simpelweg niet.TomBraamhaar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:30:
[...]
Voor veel andere games is het imo wel echt een gemis. Als ik kijk naar wat Returnal bijvoorbeeld op de PS5 doet met de (okee, adaptieve) triggers, dan voelt dat wel echt een stuk beter.
Maar ja, als de oude controllers blijven werken kunnen games er niet blind van uit gaan dat je analoge triggers hebt als mogelijkheid, dus dat zal dan waarschijnlijk niet gebruikt worden.
En om nu alleen daarvoor alle oude controllers imcompatible te maken voelt ook als een te grote stap imo. Als ze meer nieuwe dingen willen doen, okee.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Zat ik ook net naar te kijken of ik iets aan die controller kan zien dat het analoger kan maken zoals een xbox controller. Maar dit zou natuurlijk wel vanuit 3rd party kunnen of anders via een pro-controller. Maar het is zeker wel makkelijker om niet alleen aan of uit te kunnen met gasgeven en remmen.TomBraamhaar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:30:
[...]
Die heb je dus niet omdat ze er niet echt zijn. Ik meen dat Grid het wel kent en om die reden heb ik ook met een controller van ali altijd gespeeld die dit wel had. En dan werkt het opzich ook prima.L23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:32:
Bij Mario Kart geen probleem omdat ik gewend ben om met A/Y gas te geven. Maar denk dat het gebrek van een analoge trigger wel een reden is waarom ik bijzonder weinig race games en shooters op de Switch heb.
Dus wel een gemiste kans.
Overigens als je in een van de laatste frames met uitleg over de compatibiliteit ze naast elkaar ziet dan is het scherm ondanks de aanwezige bezels nog steeds behoorlijk groter dan de originele. Het lijkt er wel op dat ze bewust de non-oledversie gebruikt hebben in de trailer als voorganger. Goed, ik ken de oledversie niet en speelde denk ik 40% tv 60% console. Ja, geen idee of het uit gaat maken. Zal denk ik af gaan hangen van het moment waarop ik hem zou kopen. Wellicht doen ze gelijk bij launch al een oledversie beschikbaar stellen he... Nobody knows, just yet!
[ Voor 20% gewijzigd door orange.x op 16-01-2025 15:36 ]
Moet zeggen dat ik ook 99% docked speel maar voor die momenten dat ik dan toch handheld wil spelenTomBraamhaar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:29:
Misschien niet 100% maar aangezien alle andere geruchten, inclusief het volledige design en kleurstelling, kloppen lijkt het mij ijdele hoop om van OLED uit te gaan.Denman schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:25:
Is het dan al duidelijk dat er geen OLED in komt?
Vind ik ook hoor, er moet ruimte zijn voor ieders mening. Het is wel fijn als dat met wederzijds respect gebeurd natuurlijk. Zie je opmerking over het "klaarkomen", beetje onnodig.James Pond schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:18:
[...]
Ik vind de marketing ook maar zozo verder, dat eeuwige geheimhouden van Nintendo begrijp ik nooit zo goed maar het zal wel.
Verder heb ik geen enkel probleem met ports van oude games en de prijs die ze ervoor vragen. Als de consument die prijs niet moet, dan zal die prijs veranderen. Remakes zie ik als een extra'tje. Een mogelijkheid om een oude game op nieuw(ere) hardware te spelen. Die ophef over de prijs heb ik echt nooit begrepen. Als ik iets leuk vind dan maakt het met niet uit of degene die het in de winkel legt er veel of weinig werk aan heeft gehad. Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk.
Verwijderd
Ik ben wel erg benieuwd naar de Switch 2. Ik heb mijn Switch 1 al sinds launch date in 2017. Ik heb niet echt heel veel op de Switch 1 gespeeld omdat ik meer op PC en de andere consoles bezig was. Dat de Switch 2 backwards compatible is is voor mij wel erg handig. Ik heb aardig wat digitale Switch 1 spellen en twee Switch 1 cartridge spellen.
Ik ga dit topic dus in de gaten houden!
Ik ga dit topic dus in de gaten houden!
Ik kwam vooral van, Tof nieuwe Switch, jeetje weer een Mario kartTimothy3000 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:27:
[...]
Maar goed ik speel de huidige Mario kart wel eens met de kleine en begrijp dan de hype ook al nooit zo goed.
Benieuwd hoe het met de accu duur zit van de nieuwe switch en of het drift probleem nu bij de bron is aangepakt.
Wellicht heeft de nieuwe Pro controller wel analoog, dat kan natuurlijk ook nog.orange.x schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:34:
[...]
Die heb je dus niet omdat ze er niet echt zijn. Ik meen dat Grid het wel kent en om die reden heb ik ook met een controller van ali altijd gespeeld die dit wel had. En dan werkt het opzich ook prima.
Ik heb zelf alleen Need For Speed Hot Pursuit Remastered en Burnout Paradise Remastered naast Mario Kart 8 Deluxe. Kan best zijn dat er minder race games beschikbaar zijn op de Switch, maar mijn interesse is ook minder geworden. Vroeger vooral Need For Speed gespeeld tot Underground 2 en voornamelijk fan van gesloten banen inplaats van open wereld. Het arcade racen wat ik vroeger echt leuk vond mis ik. Burnout Paradise kwam daar het dichtst bij in de buurt ondanks de open wereld.
Er gaan geruchten dat er hall effect sticks in de Switch komen. Als dat waar is dan zou stick drift niet meer voor mogen komen.Brilsmurfffje schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:39:
Benieuwd hoe het met de accu duur zit van de nieuwe switch en of het drift probleem nu bij de bron is aangepakt.
De ultieme party game toch ?Donstil schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:38:
[...]
Ik kwam vooral van, Tof nieuwe Switch, jeetje weer een Mario kart![]()
Maar goed ik speel de huidige Mario kart wel eens met de kleine en begrijp dan de hype ook al nooit zo goed.
Iedereen wil en kan het spelen.
Het is niet weer Mario kart maar EINDELIJK een nieuwe Mario kartDonstil schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:38:
[...]
De Mario kart op de switch is uiteindelijk dezelfde als die op de WII:U
Ja dat is een gimmick waar het goed in is, nu ben ik niet iemand die gaat zitten gamen met vrienden maar als dat je ding is dan is het vast wel leuk.jori040 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:44:
[...]
De ultieme party game toch ?
Iedereen wil en kan het spelen.
Of iedereen dat wil valt te betwijfelen, het is bij ons is in gezelschap, sinds de SNES niet meer voor gekomen in ieder geval.
Weer? Mario Kart 8 kwam uit in 2014. In de tussentijd wel de Deluxe gehad en natuurlijk Mario Kart op de smartphone en Mario Kart Live: Home Circuit voor in je woonkamer, maar het is echt wel tijd voor een opvolger.Donstil schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:38:
[...]
Hier niet veel anders denk ik hoor. Speel nu Forza doordat de ouderste een XBOX Series S heeft met een paar maanden Game Pass. En de races die je kan doen varieren van afgesloten circuits, of wel open ogende circuits maar door de hoeveelheid checkpoints word je toch gedwongen bepaalde lijnen te rijden, tot helemaal open en het doen van challenges bijvoorbeeld waarbij het niet uitmaakt hoe je van A naar B komt als het ware.L23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:43:
[...]
Wellicht heeft de nieuwe Pro controller wel analoog, dat kan natuurlijk ook nog.
Ik heb zelf alleen Need For Speed Hot Pursuit Remastered en Burnout Paradise Remastered naast Mario Kart 8 Deluxe. Kan best zijn dat er minder race games beschikbaar zijn op de Switch, maar mijn interesse is ook minder geworden. Vroeger vooral Need For Speed gespeeld tot Underground 2 en voornamelijk fan van gesloten banen inplaats van open wereld. Het arcade racen wat ik vroeger echt leuk vond mis ik. Burnout Paradise kwam daar het dichtst bij in de buurt ondanks de open wereld.
Het lijkt ergens soms nog wel een beetje te simpel te gaan vind ik daarbij qua hoe snel je hoeveel auto's wel niet verzameld. Waar je vroeger echt langzaamaan steeds meer auto's unlockte of kon kopen. Maar het is prima zo voor de afwisseling.
schumi1986 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:47:
[...]
Het is niet weer Mario kart maar EINDELIJK een nieuwe Mario kart
De Mario kart op de switch is uiteindelijk dezelfde als die op de WII:U
Ja Mario Kart 8, dit wordt 9 als je al je andere voorbeelden en delen zonder nummer niet meeneemt, dus een weer is zeker op zijn plaatsL23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:48:
[...]
Weer? Mario Kart 8 kwam uit in 2014. In de tussentijd wel de Deluxe gehad en natuurlijk Mario Kart op de smartphone en Mario Kart Live: Home Circuit voor in je woonkamer, maar het is echt wel tijd voor een opvolger.
Juist niet op zijn plaats. Je doet alsof het te vaak uitkomt terwijl het kennelijk niet je interesse heeft. Ook prima. Het is niet uitgemolken of zoDonstil schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:49:
[...]
[...]
Ja Mario Kart 8, dit wordt 9 als je al je andere voorbeelden niet meeneemt, dus een weer is zeker op zijn plaats
Om hier op verder te gaan, is OLED meer energie behoevend dan bijvoorbeeld LCD? Of is het puur duurder dan LCD en dus wanneer grootschalige productie aanwezig is en de kosten gereduceerd dan pas kan de OLED bekostigd worden?Donstil schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:36:
[...]
Misschien niet 100% maar aangezien alle andere geruchten, inclusief het volledige design en kleurstelling, kloppen lijkt het mij ijdele hoop om van OLED uit te gaan.
Haha eens maar ik ben toch blij gezien dit de eerste nieuwe Mario kart op een SwitchDonstil schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:49:
[...]
[...]
Ja Mario Kart 8, dit wordt 9 als je al je andere voorbeelden en delen zonder nummer niet meeneemt, dus een weer is zeker op zijn plaats
Kan je niet zo zeggen. Nieuwere schermen worden ook weer zuiniger. Bij de Switch was het OLED scherm wel iets zuiniger dan zijn voorganger. Mogelijk is een OLED wel te duur als optie voor Nintendo.mxmemx schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:51:
[...]
Om hier op verder te gaan, is OLED meer energie behoevend dan bijvoorbeeld LCD? Of is het puur duurder dan LCD en dus wanneer grootschalige productie aanwezig is en de kosten gereduceerd dan pas kan de OLED bekostigd worden?
Geen idee waar hij het over had, want er werd gereageerd op mijn bericht en daarin zei ik heel nieuwschierig te zijn naar de winst qua hardwareRaem schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:52:
[...]
Hebben jullie niet door dat jullie het allebei over twee verschillende dingen hebben?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Voor jou is toch alleen belangrijk wat Pokemon voor winst haalt uit de nieuwe hardware?G_Dragon schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:53:
[...]
Geen idee waar hij het over had, want er werd gereageerd op mijn bericht en daarin zei ik heel nieuwschierig te zijn naar de winst qua hardware
Haha ja maar dan nog vind een flinke vooruitgang wel belangrijk als je weer boven de €300 moet gaan uitgevenL23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:54:
[...]
Voor jou is toch alleen belangrijk wat Pokemon voor winst haalt uit de nieuwe hardware?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Deze ronde moeten ze wel met een leuke mechaniek komen want anders voelt het concept na 8/Deluxe gedateerd aan in mijn ogen.Ik ben geen ontwikkelaar dus vraag me niet wat ze er nieuw in moeten doen.Donstil schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:48:
[...]
Ja dat is een gimmick waar het goed in is, nu ben ik niet iemand die gaat zitten gamen met vrienden maar als dat je ding is dan is het vast wel leuk.
Of iedereen dat wil valt te betwijfelen, het is bij ons is in gezelschap, sinds de SNES niet meer voor gekomen in ieder geval.
Dat weet ik dus ook niet. Wat we vandaag zagen in de aankondiging is mogelijk het nieuwe dat het open wereld gaat zijn.jori040 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:58:
[...]
Deze ronde moeten ze wel met een leuke mechaniek komen want anders voelt het concept na 8/Deluxe gedateerd aan in mijn ogen.Ik ben geen ontwikkelaar dus vraag me niet wat ze er nieuw in moeten doen.
Edit: Valt me trouwens op dat we helemaal geen vraagtekens, bananen en schildpadden zien. Dus wellicht zit daar nog een geheime vernieuwing in.
[ Voor 14% gewijzigd door L23 op 16-01-2025 16:04 ]
Een soort van Forza Horizon opzet zou idd kunnen.L23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:01:
[...]
Dat weet ik dus ook niet. Wat we vandaag zagen in de aankondiging is mogelijk het nieuwe dat het open wereld gaat zijn.
Nintendo geeft zelf als reden dat er nog geen nieuwe F-Zero is, omdat ze niet zomaar een nieuwe versie uit willen brengen zonder wat echt nieuws te brengen. Dus ik hoop dat ze die filosofie ook op Mario kart toepassen.jori040 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:58:
[...]
Deze ronde moeten ze wel met een leuke mechaniek komen want anders voelt het concept na 8/Deluxe gedateerd aan in mijn ogen.Ik ben geen ontwikkelaar dus vraag me niet wat ze er nieuw in moeten doen.
Nah dat jij het er niet mee eens bent betekend niet dat ik fout ben natuurlijk, het betekend alleen dat jij er een andere mening in hebtL23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:51:
Juist niet op zijn plaats. Je doet alsof het te vaak uitkomt terwijl het kennelijk niet je interesse heeft. Ook prima. Het is niet uitgemolken of zo
LolbroekDonstil schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:09:
[...]
Nah dat jij het er niet mee eens bent betekend niet dat ik fout ben natuurlijk, het betekend alleen dat jij er een andere mening in hebt
Hier meer info:ntzv schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:11:
Ik vind het ook underwhelming. event 9-11 Mei in Amsterdam. dus april release lijkt me sterk.
https://www.nintendo.com/...ce-Amsterdam-2722997.html
Vanaf zaterdag een week lang de tijd om in te schrijven en is een loting.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Probeer de #NintendoSwitch2 zelf uit tijdens de Nintendo Switch 2 Experience: Amsterdam (9-11 mei in Taets (Zaandam)).
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 16 januari 2025
Meld je tussen 18 jan. (15:00) en 26 jan. (23:59) met je gratis Nintendo-account aan om kans te maken het evenement te bezoeken: https://t.co/Vh2H2Q5Wls pic.twitter.com/JHiEhMe9Wl
Voor wie geintresseerd is.
Ik zie de release ergens voor september niet meer gebeuren. Het voorjaar gaat het dus niet meer worden en midden in de zomer lijkt mij niet heel handig. Zou mij helemaal niets verbazen als het November gaat worden.
G_Dragon schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:53:
[...]
Geen idee waar hij het over had, want er werd gereageerd op mijn bericht en daarin zei ik heel nieuwschierig te zijn naar de winst qua hardware

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Ik juist wel, ik verwacht het misschien juist tijdens de events, of vlak er na. Het heeft geen zin om een evenement te houden en dan niet van de hype gebruik te maken lijkt me. Dus ik verwacht een release daar om-en-nabij. Niet een paar maanden later.schumi1986 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:14:
Ik zie de release ergens voor september niet meer gebeuren. Het voorjaar gaat het dus niet meer worden en midden in de zomer lijkt mij niet heel handig. Zou mij helemaal niets verbazen als het November gaat worden.
Wat zou er niet handig zijn aan midden in de zomer? Onder andere de Game Boy Advance kwamen uit in juni. Wellicht komt het later, maar zie geen reden om de zomer over te slaan.
Nee maar dat hoeft ook niet, daar betalen we dit soort bedrijven voor als consumentjori040 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:58:
.Ik ben geen ontwikkelaar dus vraag me niet wat ze er nieuw in moeten doen.
Weinig spannends.
Benieuwd of er OLED in zit, anders koop ik 'm sowieso niet.
Indien OLED, dan wel leuk net die nieuwe MK.
Benieuwd of er OLED in zit, anders koop ik 'm sowieso niet.
Indien OLED, dan wel leuk net die nieuwe MK.
Haters everywhere but I don’t really care
Ja lastig, aan de ene kant wel handig met vakantie geld etc, maar aan de andere kant wil je zoiets ook niet lanceren in de maanden dat de hele wereld op vakantie gaat. Zeker niet een product wat vele mee nemen op vakantie.schumi1986 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:14:
Tja op basis van dit filmpje kunnen we nog geen conclusie trekken.TomBraamhaar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:08:
[...]
Nintendo geeft zelf als reden dat er nog geen nieuwe F-Zero is, omdat ze niet zomaar een nieuwe versie uit willen brengen zonder wat echt nieuws te brengen. Dus ik hoop dat ze die filosofie ook op Mario kart toepassen.
F-Zero is zo niche dat we daar denk nooit niets meer van gaan zien.Zelf heb ik GX kapot gespeeld.
Alles aan die game was indrukwekkend!
Ja lastig te zeggen zonder te weten welk scherm er in gaat en welk OLED scherm erin had gekund.mxmemx schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:51:
[...]
Om hier op verder te gaan, is OLED meer energie behoevend dan bijvoorbeeld LCD? Of is het puur duurder dan LCD en dus wanneer grootschalige productie aanwezig is en de kosten gereduceerd dan pas kan de OLED bekostigd worden?
Doorgaans is het wel zo dat op papier OLED wat beter is voor de accu als je niet volle helderheid verlangt, in de praktijk valt dat vaak wel mee.
Ik hoop dat Nintendo dat juist niet doet eigenlijk. Hoe meer spellen je op beide consoles uitbrengt, hoe minder mensen doorhebben dat het echt een nieuwe console is. Ze zouden er goed aan doen om alle Nintendo launchtitels exclusief voor de Switch 2 uit te brengen.Arunia schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:15:
Oled is over het algemeen energie zuiniger dan LCD, omdat pixels die zwart zijn ook daadwerkelijk uitstaan en dus helemaal geen energie verbruiken.
B.Net Sebase#2714
Ja, denk er hetzelfde over. Als met de nieuwe Mario kart ook nog rekening gehouden moet worden met de oude Switch is er weinig ruimte voor verbetering. Dus Switch 2 exclusief lijkt mij prima. En ze hebben natuurlijk een system seller nodig.Qoine schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:23:
[...]
Ik hoop dat Nintendo dat juist niet doet eigenlijk. Hoe meer spellen je op beide consoles uitbrengt, hoe minder mensen doorhebben dat het echt een nieuwe console is. Ze zouden er goed aan doen om alle Nintendo launchtitels exclusief voor de Switch 2 uit te brengen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik verwacht wel aardig wat cross platform spellen van Nintendo. Waarom zou je bijvoorbeeld een 2D platformer niet op de huidige Switch uitbrengen. Qua performance zie ik daar geen argumenten voor.Arunia schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:15:
Maar bij een nieuwe Mario Kart ga ik er wel vanuit dat ze alles uit de nieuwe hardware halen. En qua Mario Kart games (Mario kart Live: Home Circuit er buiten gelaten) zien we maar 1 Mario Kart per console/handheld generatie. Ze kunnen het doen, maar gezien een nieuwe Mario Kart niet zo vaak uitkomt verwacht ik dat deze Switch 2 exclusief zal zijn.
Beetje onzin?Denman schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:06:
[...]
Je bent op zoek naar een hoop redenen om 'm vooral niet te halen. Dat zou ik dan ook maar doen
Heb zelf de normale en een OLED-liggen.
Die OLED is zoveel mooier dan dat oude apparaat.
Als de Switch 2 net zo'n oud rukscherm krijgt is dat gewoon een achteruitgang
Het was aan James Pond geschreven he. Dat geeft wellicht wat context.matthijst schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:31:
[...]
Beetje onzin?
Heb zelf de normale en een OLED-liggen.
Die OLED is zoveel mooier dan dat oude apparaat.
Als de Switch 2 net zo'n oud rukscherm krijgt is dat gewoon een achteruitgang
Waarom verwacht je het dan wel? Het zou wel voor het eerst zijn bij een Mario Kart titel namelijk.Arunia schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:35:
@Qoine ik hoop het uiteraard ook niet, maar verwacht het wel. Beter natuurlijk wanneer ze het niet doen.
@L23 dat is zeker een mogelijkheid en zullen ze zeker doen. Beetje ps4, ps4 pro en xss en xsx enzovoorts. Dus meer performance en verbeteringen door de Switch 2 te gebruiken.
En meer dan 100 miljoen potentiële kopers links laten liggen? Ik denk niet dat ze daar goed aan doen. In ieder geval niet met een game als Mario Kart (als het een launch titel is).Qoine schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:23:
[...]
Ik hoop dat Nintendo dat juist niet doet eigenlijk. Hoe meer spellen je op beide consoles uitbrengt, hoe minder mensen doorhebben dat het echt een nieuwe console is. Ze zouden er goed aan doen om alle Nintendo launchtitels exclusief voor de Switch 2 uit te brengen.
Kan ook zijn dat 3 april de S2 in de winkels ligt. 2 april is woensdag. Op donderdagen komen Nintendo games uit.
Dat een event maand later is kan worden gedaan om mensen over te halen en Wii U debacle te voorkomen.
Dat een event maand later is kan worden gedaan om mensen over te halen en Wii U debacle te voorkomen.
Nintendo brengt afaik nooit spellen uit voor oude en nieuwe consoles, wel remasters van oude spellen op nieuwe consoles. Gros van het publiek dat de Switch 2 koopt heeft als de eerste generatie dus als je MK ook voor de Switch uitbrengt blijft iedereen voor de switch 2 de kat uit de boom kijken.Raem schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:37:
[...]
En meer dan 100 miljoen potentiële kopers links laten liggen? Ik denk niet dat ze daar goed aan doen. In ieder geval niet met een game als Mario Kart (als het een launch titel is).
Breath of the Wild vergeten?Brilsmurfffje schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:39:
[...]
Nintendo brengt afaik nooit spellen uit voor oude en nieuwe consoles, wel remasters van oude spellen op nieuwe consoles. Gros van het publiek dat de Switch 2 koopt heeft als de eerste generatie dus als je MK ook voor de Switch uitbrengt blijft iedereen voor de switch 2 de kat uit de boom kijken.
Switch 1 hadden ze events...
Chicago Nintendo Switch event that was held on February 17th.
Nintendo Switch preview event on January 14, 2017 in New York City!
15 jan 2017 Duitsland.
Kwam 3 maart uit.
Chicago Nintendo Switch event that was held on February 17th.
Nintendo Switch preview event on January 14, 2017 in New York City!
15 jan 2017 Duitsland.
Kwam 3 maart uit.
Deze generatie gaat daar wel anders in zijn verwacht ik. Er zullen nog genoeg spellen uitkomen, zowel van Nintendo als Third Party, die niet perse de extra grafische kracht van de Switch 2 nodig hebben. En het is dan wel heel interessant om de huidige Switch eigenaren te kunnen aanspreken. Zelfde zagen we ook bij de PS4 naar de PS5 en de Xbox One naar de Xbox Series X/S. Er gaat een overgang komen.Brilsmurfffje schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:39:
[...]
Nintendo brengt afaik nooit spellen uit voor oude en nieuwe consoles, wel remasters van oude spellen op nieuwe consoles. Gros van het publiek dat de Switch 2 koopt heeft als de eerste generatie dus als je MK ook voor de Switch uitbrengt blijft iedereen voor de switch 2 de kat uit de boom kijken.
Van Mario Kart 9 verwacht ik echter een Switch 2 exclusive.
Kans dat MK9 Switch 2 exclusive is lijkt me erg klein. Die gaan niet al die verkopen op Switch willen mislopen.
Veel spellen vind ik ook totaal niet geschikt voor handheld-mode dus hier ook voor het grote deel docked.TomBraamhaar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:29:
Advance Wars 1+2:Dit speel ik dan bv in handheld mode.
Lees het wel veel terug dat mensen de wens hebben voor een OLED schermpje.
Als je ziet dat Mario Kart 8 Deluxe ook 8 jaar lang goed blijft verkopen is het dan erg om in die eerste paar jaar verkopen op de Switch mis te lopen? Je verwacht toch een keer dat een groot gedeelte van de Switch eigenaren op een gegeven moment een Switch 2 in huis haalt en daar dan ook een goede reden voor heeft.Timothy3000 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:44:
Kans dat MK9 Switch 2 exclusive is lijkt me erg klein. Die gaan niet al die verkopen op Switch willen mislopen.
MK9 voor Switch en als je die in Switch 2 doet betere graphics, geluid extra banen?
Er moet een reden zijn om een Switch 2 te kopen.Als ze het ook voor de Switch 1 maken dan kan je een Wii naar WiiU effect krijgen.Timothy3000 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:44:
Bij de WiiU hadden mensen niet door dat het een nieuwe console/tech was.
Het zou kunnen hoor. We gaan het zien. Ik vind de Switch met Mario Kart 8 Deluxe wel voorzien eigenlijk.RollieBollie schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:49:
MK9 voor Switch en als je die in Switch 2 doet betere graphics, geluid extra banen?
Verbaasd me ook wel hoeveel mensen verwachten dat een game zoals Mario Kart 9 ook naar de Switch zal komen. Zegt dat ook iets over de Switch 2 verwachtingen? Dat het niet echt gezien wordt als een nieuwe generatie of zo.
Je wil die 100 miljoen potentiële kopers wel verleiden om de Switch 2 te kopen. Nu de Switch 2 qua concept hetzelfde is als de eerste Switch verlies je een boel potentiële console kopers door de bekende spellen nog voor de vorige generatie uit te brengen.Raem schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:37:
[...]
En meer dan 100 miljoen potentiële kopers links laten liggen? Ik denk niet dat ze daar goed aan doen. In ieder geval niet met een game als Mario Kart (als het een launch titel is).
Kan natuurlijk wel, zoals bij Twilight Princess en BotW. Verschil daarin is dat dit allang aangekondigde games voor de voorgangers waren.L23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:53:
Verbaasd me ook wel hoeveel mensen verwachten dat een game zoals Mario Kart 9 ook naar de Switch zal komen. Zegt dat ook iets over de Switch 2 verwachtingen? Dat het niet echt gezien wordt als een nieuwe generatie of zo.
Wat dat betreft zou Metroid nog eerder cross-gen zijn, gezien die echt voor de huidige Switch is aangekondigd.
Dat is bij PS4 / PS5 niet anders en daar gebeurde het ook. Nu, jaren later, nog steeds.Qoine schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:54:
[...]
Je wil die 100 miljoen potentiële kopers wel verleiden om de Switch 2 te kopen. Nu de Switch 2 qua concept hetzelfde is als de eerste Switch verlies je een boel potentiële console kopers door de bekende spellen nog voor de vorige generatie uit te brengen.
Ik zou heel raar opkijken als MK een S2 exclusive gaat worden. Lijkt me sowieso niet de game waarmee je twijfelaars over de streep trekt.
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4