Het is zeker vaker voorgekomen. Maar zoals je zelf ook al zegt bij games die al lang van te voren aangekondigd waren. Voor een serie waarvan meerdere spellen op een console generatie uitkomen vind ik het ook wel logisch. Een volgende Mario Party zie ik ook nog wel op de Switch uitkomen. Een enkele Mario Kart per generatie niet.TomBraamhaar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:57:
[...]
Kan natuurlijk wel, zoals bij Twilight Princess en BotW. Verschil daarin is dat dit allang aangekondigde games voor de voorgangers waren.
Wat dat betreft zou Metroid nog eerder cross-gen zijn, gezien die echt voor de huidige Switch is aangekondigd.
Dat zou echt een fatale fout zijnTimothy3000 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:44:
Kans dat MK9 Switch 2 exclusive is lijkt me erg klein. Die gaan niet al die verkopen op Switch willen mislopen.
Ah zie het al, geen fanTimothy3000 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:57:
[...]
Lijkt me sowieso niet de game waarmee je twijfelaars over de streep trekt.
Edit: Best raar als je ziet dat Mario Kart 8 Deluxe de best verkochte game is op de Switch. Daar haal je zeker twijfelaars mee over de streep. Dat is toch wat system sellers doen?
[ Voor 28% gewijzigd door L23 op 16-01-2025 17:03 ]
Als MK een soort van open-wereld concept gaat hebben dan lijkt met het dat ze puur gebruik moeten maken van deze tech.Breath of the wild was een ander geval want die was eigenlijk voor de WiiU gemaakt.Raem schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:37:
[...]
En meer dan 100 miljoen potentiële kopers links laten liggen? Ik denk niet dat ze daar goed aan doen. In ieder geval niet met een game als Mario Kart (als het een launch titel is).
Maar was al wel open World.jori040 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:01:
[...]
Als MK een soort van open-wereld concept gaat hebben dan lijkt met het dat ze puur gebruik moeten maken van deze tech.Breath of the wild was een ander geval want die was eigenlijk voor de WiiU gemaakt.
Ik denk dat een redelijk aantal third-party developers wel voor beide hun spellen blijft uitbrengen, in ieder geval in het begin. Nintendo heeft zelf natuurlijk voordeel van de verkoop van consoles, dus iets minder spellen verkopen in het begin, maar daardoor wel meer consoles verkopen is voor hen waarschijnlijk gunstiger.Timothy3000 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:57:
[...]
Dat is bij PS4 / PS5 niet anders en daar gebeurde het ook. Nu, jaren later, nog steeds.
Ik zou heel raar opkijken als MK een S2 exclusive gaat worden. Lijkt me sowieso niet de game waarmee je twijfelaars over de streep trekt.
Ik ben wel toe aan een nieuwe Mario Kart. Heb Switch versie overgeslagen.
Wanneer alle nieuwe games de komende tijd ook naar de huidige switch komen dan snap ik eerlijk gezegd zo’n grote aankondiging niet,
plaats een nieuws bericht en leg dat ding over 3 maanden in de winkel. Het is uiteindelijk gewoon een upgrade van de Switch en als de Switch 2 geen exclusieve titels krijgt? (Mario kart 9 alleen uitbrengen voor de Switch 2 lijkt velen van jullie geen optie?)
Waarom dan events organiseren als we straks dan toch voorlopig op de Switch 1 verder kunnen..
Zou er dus enorm van balen als Switch 2 games in eerste instantie ook speelbaar moeten zijn op de huidige Switch want uiteindelijk hou je dan toch de werkelijke kracht van een nieuwe console tegen. Zoals ook is gebeurd bij Xbox en PS.
plaats een nieuws bericht en leg dat ding over 3 maanden in de winkel. Het is uiteindelijk gewoon een upgrade van de Switch en als de Switch 2 geen exclusieve titels krijgt? (Mario kart 9 alleen uitbrengen voor de Switch 2 lijkt velen van jullie geen optie?)
Waarom dan events organiseren als we straks dan toch voorlopig op de Switch 1 verder kunnen..
Zou er dus enorm van balen als Switch 2 games in eerste instantie ook speelbaar moeten zijn op de huidige Switch want uiteindelijk hou je dan toch de werkelijke kracht van een nieuwe console tegen. Zoals ook is gebeurd bij Xbox en PS.
Ik kan me niet voorstellen dat MK9 niet exclusief is. Je wilt de Switch 2 toch verkopen? Die 100 miljoen sales komen wel als mensen gaande weg de Switch 2 kopen. Mario Kart is tijdloos en verkoopt ook nog in jaar 5 goed.Timothy3000 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:44:
Kans dat MK9 Switch 2 exclusive is lijkt me erg klein. Die gaan niet al die verkopen op Switch willen mislopen.
Ik denk dat de nieuwe Mario Kart iets gaat doen wat niet op de huidige Switch kan.
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
Benieuwd of GTA V uitkomt, lijkt me wel geinig op de Switch 2.
GTA IV en GTA V zijn ook niet op de Switch uitgebracht, dus qua timing verwacht ik niet snel een GTA V. Wellicht als ze de games gaan remasteren voor alle platforms.matthijst schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:17:
Benieuwd of GTA V uitkomt, lijkt me wel geinig op de Switch.
Als je dat op een handheld wilt dan zijn er al vele (mogelijk betere) opties die dat voor je mogelijk kunnen maken. Het gaat allemaal afhangen van de Tegra 239.matthijst schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:17:
Benieuwd of GTA V uitkomt, lijkt me wel geinig op de Switch 2.
De GPU is gebaseerd op de Ampère kaarten van Nvidia, maar gezien het feit dat de GPU slechts 60% van een 3050 is.
[ Voor 23% gewijzigd door itContinues op 16-01-2025 17:27 ]
Vast, maar geen interesse in een Windows-console of een PS-streamer of weer een ander apparaat.
Ja dit inderdaad, de kans dat het echt een heel goed LCD scherm is kan je voor de prijs van Nintendo hardware wel wegstrepen, daarmee is het sowieso een downgrade (op dat gebied) tov de Switch Oled en dat is toch jammer.matthijst schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:31:
[...]
Beetje onzin?
Heb zelf de normale en een OLED-liggen.
Die OLED is zoveel mooier dan dat oude apparaat.
Als de Switch 2 net zo'n oud rukscherm krijgt is dat gewoon een achteruitgang
Nu speel ik zelden handheld maar toch.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ah ja, ik speel altijd handheld, dus dan is het wel irritant als t scherm slechter wordt
Voor wat is die usb c aan de bovenkant is dat ook gewoon om op te laden?
5 euro op je muil gauw.
Zeker, maar ook voor een liefhebber van technologie zoals ikzelf is het jammer.matthijst schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:32:
Ah ja, ik speel altijd handheld, dus dan is het wel irritant als t scherm slechter wordt
De Switch OLED heeft ook geen goed OLED scherm. Ik vind het zelf goed genoeg en uiteraard beter dan de LCD die in de Switch (Lite) zit, maar het zegt dus niet zoveel. Een OLED scherm in je smartphone is aanzienlijk beter. Het LCD scherm in de Switch 2 kan een hele verbetering zijn, maar zal uiteraard niet de voordelen hebben van OLED technologie.Donstil schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:29:
[...]
Ja dit inderdaad, de kans dat het echt een heel goed LCD scherm is kan je voor de prijs van Nintendo hardware wel wegstrepen, daarmee is het sowieso een downgrade (op dat gebied) tov de Switch Oled en dat is toch jammer.
Nu speel ik zelden handheld maar toch.
Dat vind ik dus weer wel heel handig, zodat je hem ook kunt neerzetten en laden tegelijk maar in handheld mode is het vaak ook handiger.t.w.e.a.k.e.r schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:34:
Is dit een mening of ergens op gebaseerd?L23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:35:
[...]
De Switch OLED heeft ook geen goed OLED scherm.
ik kan hier zo snel niks over vinden.
Nee oké de Switch Oled heeft ook geen geweldig OLED scherm in het landschap van OLED schermen maar het is nog steeds veel beter dan LCD in diezelfde prijsklasse.L23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:35:
[...]
De Switch OLED heeft ook geen goed OLED scherm. Ik vind het zelf goed genoeg en uiteraard beter dan de LCD die in de Switch (Lite) zit, maar het zegt dus niet zoveel. Een OLED scherm in je smartphone is aanzienlijk beter. Het LCD scherm kan een hele verbetering zijn, maar zal uiteraard niet de voordelen hebben van OLED technologie.
Dat zie ik nu andersom niet zo 1,2,3 gebeuren, voor de prijs wat een scherm in de switch kost ontwikkel je als Nintendo niet zelf even een heel goed LCD scherm wat kan tippen aan het OLED scherm van de Switch OLED.
We kunnen het verbloemen wat we willen maar op dat gebied hebben ze het voordeel van de twijfel simpelweg niet.
Geen mening, een feit. Genoeg over te vinden, maar je kan ook zelf een test doen met een OLED tv test filmpje via de Youtube app. Wat ik overigens afraad. Als het scherm je tijdens het gamen goed bevalt dan is dat wat mij betreft het enige wat telt. Het is goed genoeg voor wat het doet en het was een vooruitgang ten opzichte van de vorige Switch modellen.kleefei schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:40:
[...]
Is dit een mening of ergens op gebaseerd?
ik kan hier zo snel niks over vinden.
We zijn inmiddels jaren verder, dus ik verwacht zeker wel dat Nintendo zoveel jaar later andere opties heeft dan toen met de Switch. Ik zeg verder ook niet dat het gaat tippen aan de OLED, immers andere technologie. Maar het kan op bepaalde vlakken zeker in de buurt komen of hetzelfde zijn. Ik begreep uit geruchten een hogere resolutie? Dat is wellicht ook al een verbetering.Donstil schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:42:
[...]
Nee oké de Switch Oled heeft ook geen geweldig OLED scherm in het landschap van OLED schermen maar het is nog steeds veel beter dan LCD in diezelfde prijsklasse.
Dat zie ik nu andersom niet zo 1,2,3 gebeuren, voor de prijs wat een scherm in switch kost ontwikkel je als Nintendo niet zelf even een heel goed LCD scherm wat kan tippen aan het OLED scherm van de Switch OLED.
We kunnen het verbloemen wat we willen maar op dat gebied hebben ze het voordeel van de twijfel simpelweg niet.
Mijn interpretatie: RayNbow in "Het Nintendo Switch 2 topic"t.w.e.a.k.e.r schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:34:
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ow ja kijk weer een wereldprobleem opgelost.Donstil schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:36:
[...]
Dat vind ik dus weer wel heel handig, zodat je hem ook kunt neerzetten en laden tegelijk maar in handheld mode is het vaak ook handiger.
5 euro op je muil gauw.
ImagineRayNbow schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:01:
[...]
Mijn interpretatie: RayNbow in "Het Nintendo Switch 2 topic"
5 euro op je muil gauw.
Ik zeg ook niet dat het niet beter wordt dan met de Non OLED switch natuurlijk, dat staat er niet maar bedoel ik ook niet. Ik heb het over het inkopen van LCD t.o.v OLED.L23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:46:
[...]
We zijn inmiddels jaren verder, dus ik verwacht zeker wel dat Nintendo zoveel jaar later andere opties heeft dan toen met de Switch. Ik zeg verder ook niet dat het gaat tippen aan de OLED, immers andere technologie. Maar het kan op bepaalde vlakken zeker in de buurt komen of hetzelfde zijn. Ik begreep uit geruchten een hogere resolutie? Dat is wellicht ook al een verbetering.
Ik keek de teaser nog een keer. En toen vielen me de vernieuwde “Joy-Con Straps” pas op. Die werken natuurlijk ook magnetisch.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
IK WIL HET HEBBEN!
Ookal weten we eigenlijk nog heel weinig. Waar blijft die releasedatum? Ik wil meeerrrrr
Overigens denk ik wel dat de release soon is. We weten uit geruchten (die blijken te kloppen) nu immers wel dat de boel al in productie is en dat accessoirepartners ook al druk bezig zijn.
Ookal weten we eigenlijk nog heel weinig. Waar blijft die releasedatum? Ik wil meeerrrrr
Overigens denk ik wel dat de release soon is. We weten uit geruchten (die blijken te kloppen) nu immers wel dat de boel al in productie is en dat accessoirepartners ook al druk bezig zijn.
De hands-on demo’s wereldwijd eindigen op 1 juni. Dus ergens na die datum. Hopelijk voor de Nederlandse zomervakantie.Richh schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:14:
IK WIL HET HEBBEN!
Goed gezien, was me niet opgevallen.Mog schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:11:
Ik keek de teaser nog een keer. En toen vielen me de vernieuwde “Joy-Con Straps” pas op. Die werken natuurlijk ook magnetisch.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Laat me even dromen: Wat raynbow zegt is zo gek nog niet. Speciale cases waar je de nintendo switch gen 1 in kan steken en verbinden met die usb c en dat scherm gebruiken net als de nintendo ds. Dat beste mensen, zou zoooo cool zijn.
5 euro op je muil gauw.
Nee niet cool 🙂↕️t.w.e.a.k.e.r schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:29:
Laat me even dromen: Wat raynbow zegt is zo gek nog niet. Speciale cases waar je de nintendo switch gen 1 in kan steken en verbinden met die usb c en dat scherm gebruiken net als de nintendo ds. Dat beste mensen, zou zoooo cool zijn.
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
LCD kan in de buurt komen maar dat LCD en OLED hetzelfde kunnen zijn ben ik absoluut niet met je eens.L23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:46:
[...]
We zijn inmiddels jaren verder, dus ik verwacht zeker wel dat Nintendo zoveel jaar later andere opties heeft dan toen met de Switch. Ik zeg verder ook niet dat het gaat tippen aan de OLED, immers andere technologie. Maar het kan op bepaalde vlakken zeker in de buurt komen of hetzelfde zijn. Ik begreep uit geruchten een hogere resolutie? Dat is wellicht ook al een verbetering.
Het diepe zwart van een OLED (pixels staan immers uit) kan namelijk niet overtroffen worden door LCD.
En vergeet het verschil in gewicht niet.schumi1986 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:35:
[...]
LCD kan in de buurt komen maar dat LCD en OLED hetzelfde kunnen zijn ben ik absoluut niet met je eens.
Het diepe zwart van een OLED (pixels staan immers uit) kan namelijk niet overtroffen worden door LCD.
Ja dat zou heel tof zijn maar gaat absoluut niet gebeuren natuurlijk.t.w.e.a.k.e.r schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:29:
Ik ben wel blij met het design van de Switch 2 en had stiekem al gehoopt dat de gelekte beelden die we al eerder zagen juist zouden zijn.
Ik haal deze sowieso ongeacht lcd. Als er een oled versie uitkomt later verkoop ik deze wel weer.
Ben ook wel benieuwd of er een nieuwe pro controller uitkomt 😁
Ik haal deze sowieso ongeacht lcd. Als er een oled versie uitkomt later verkoop ik deze wel weer.
Ben ook wel benieuwd of er een nieuwe pro controller uitkomt 😁
@Donstil jammer wel.
(Offtopic: Waarom werken mijn tags niet zoals nu met Donstil.)
(Offtopic: Waarom werken mijn tags niet zoals nu met Donstil.)
5 euro op je muil gauw.
Dan is dat ding haast een half jaar in pre productie. Dat lijkt me toch echt onwaarschijnlijk hoorMog schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:16:
[...]
De hands-on demo’s wereldwijd eindigen op 1 juni. Dus ergens na die datum. Hopelijk voor de Nederlandse zomervakantie.
Nou voor de mensen die de leaks gevolgd hebben geen verrassingen vandaag
maar mooi om een officiële render te zien. Ook mouse-con is bevestigd. Geen nieuws over de functie van de C knop. Meer nieuws pas in april - dit lijkt het enige beetje te zijn waar Nate informatie verkeerd geïnterpreteerd heeft.
Ik zie overigens geen enkele reden waarom de console niet zou kunnen lanceren tijdens dat die experience evenementen bezig zijn.
Ik zie overigens geen enkele reden waarom de console niet zou kunnen lanceren tijdens dat die experience evenementen bezig zijn.
de Switch 2 GPU is >8 keer krachtiger en enkele generaties moderner dan Switch 1.G_Dragon schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:47:
[...]
Ja ben benieuwd, hoop natuurlijk dat je ongelijk hebt maar ben bang van niet.
Als hij er bij ons komt moet er toch echt wel minimaal 40% winst zijn hardwarematig.
[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 16-01-2025 18:55 ]
Dit topic is geëxplodeerd.
Vanmiddag al wat reacties gescand. Volgens mij zag er ik een opmerking voorbij komen over de randen van het scherm. Zie onderstaande afbeelding. Deze lijken beste redelijk dik. Een beetje wat de non OLED switch nu heeft. Dit biedt perspectief voor een zelfde weg als bij de huidige Switch (OLED versie met groter scherm).
:strip_exif()/f/image/vPogs8sCvfzliqszDaqGmOjJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt mij ook logisch. Kunnen mensen na die experience er meteen één meenemen.JackAvery schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:53:
Sorry hoor
5 euro op je muil gauw.
Dit zie ik puur als marketing deal wel gebeuren: https://gamerant.com/resi...ntendo-partnership-rumor/
Capcom heeft nu ook de mogelijkheid om RE4 remake & Village naar de Switch 2 te brengen.En sowieso hebben Capcom & Nintendo altijd al een goede relatie gehad.
Resident Evil[2002] en Monster Hinter Rise[2021] zijn zelfs in eerste instantie voor Nintendo hardware ontwikkeld.
Een voor Nintendo is het goed dat ze naast de kleurrijke games ook dit type game op hun console hebben.
Mijn 1e Resi ervaringen waren op de Gamecube.Een remake van zero zou heel nice zijn.
Capcom heeft nu ook de mogelijkheid om RE4 remake & Village naar de Switch 2 te brengen.En sowieso hebben Capcom & Nintendo altijd al een goede relatie gehad.
Resident Evil[2002] en Monster Hinter Rise[2021] zijn zelfs in eerste instantie voor Nintendo hardware ontwikkeld.
Een voor Nintendo is het goed dat ze naast de kleurrijke games ook dit type game op hun console hebben.
Mijn 1e Resi ervaringen waren op de Gamecube.Een remake van zero zou heel nice zijn.
En welke spellen gaan dat ondersteunen denk je? Dat wordt dan een gimmick omdat je het niet voor core gameplay gaat gebruiken.t.w.e.a.k.e.r schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:29:
Jij mag het natuurlijk wel cool vinden ! 🤪
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Het event wordt redelijk exclusief neergezet. Enkel toegang via een loting, geen kaarten te koop oid. Komt dus over als: "Wees één van de eerste die kennis maakt met de Switch 2". Dat zou een beetje teniet gedaan worden als die al in de winkels zou liggen.JackAvery schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:53:
Wie weet gaan ze het toch gewoon begin zomer lanceren.Na de Direct van 2 april kan ik pas zeggen of ik hem meteen bij launch moet hebben.
Jammer dat er nog geen pre order datum is genoemd. Niet dat er ook maar iets verassends is gezegd, ik begin toch wel hyped te raken zo
Ik ben bij aardig wat console lanceringen/hands-on events geweest, maar ik kan me geen herinneren waarbij je het apparaat meteen mee kon nemen. Dat sluit het niet uit natuurlijk. Maar ik zou het vreemd vinden als je de Switch 2 kan kopen als die hands-on events plaatsvinden. Dat gaat voorbij aan het doel.JackAvery schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:53:
[ Voor 17% gewijzigd door Mog op 16-01-2025 19:55 ]
Kan mij dat ook niet voorstellen. Wat zou er speciaal zijn aan zo’n hands-on event als je een dag later de console zelf thuis in handen kan hebben? (Of nog beter tijdens een nacht releaseMog schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:36:
[...]
Ik ben bij aardig wat console lanceringen/hands-on events geweest, maar ik kan me geen herinneren waarbij je het apparaat meteen mee kon nemen.
Om zo’n event een beetje bijzonder te maken moet het wel een aantal weken/maanden voor release plaats vinden.
Dank, dit vermoedde ik dus al. Je hebt geen idee en verwart dan ook nog een feiten en meningen.L23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:43:
[...]
Geen mening, een feit. Genoeg over te vinden, maar je kan ook zelf een test doen met een OLED tv test filmpje via de Youtube app. Wat ik overigens afraad.
De kwaliteit van het oled paneel is prima. Hoe de beelden er op gegenereerd worden en in welke hoeveelheid pixels staat hier los van.
el1989 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:12:
[...]
Jij mag het natuurlijk wel cool vinden ! 🤪
5 euro op je muil gauw.
24 startgrids op MK9 course?
Donkey Kong die er wat meer uitziet als de Movie counterpart
Mario/Luigi lijken ook meer de Mario Wonder stijl te hebben.
Ik ben benieuwd wat het gaat kosten
afhankelijk van de prijs wellicht een day 1.
Dit is gewoon crowd control. Nintendo wilt de ervaring zo goed mogelijk gecureerd positief houden. Geen uren wachten en geen honderden deo-loze fans die je omsingelen terwijl je op de Switch speelt.Raem schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:15:
[...]
Het event wordt redelijk exclusief neergezet. Enkel toegang via een loting, geen kaarten te koop oid. Komt dus over als: "Wees één van de eerste die kennis maakt met de Switch 2". Dat zou een beetje teniet gedaan worden als die al in de winkels zou liggen.
Laten we even een lijst van deze events bekijken:
- NY, Parijs, 4-6 april
- LA, Londen 11-13 april
- Berlijn, Dallas, Milaan, Toronto: 25-27 april; Tokyo 26-27 april
- Amsterdam, Madrid, 9-11 mei; Melbourne 10-11 mei
- Seoul: 31 mei-1 juni.
Maar ja, begin juni is evengoed redelijk. Ik denk echt niet dat Nintendo veel langer gaat wachten. Ze produceren consoles sinds oktober. Oktober tot juni is bijna acht (!!) maanden aan voorraad. Voor een normale console lancering is dit vaak een half jaar of minder.
Het 'geheim' is dat zo'n event niet bijzonder is. Het is deel van een marketing campagne, een manier om hype te creëren. Men wilt de positieve ervaringen van deze evenementen vers in het geheugen hebben, tonen aan het bredere publiek en niet te lang wachten met dan te lanceren, niet nog even maanden wachtenschumi1986 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:42:
[...]
Kan mij dat ook niet voorstellen. Wat zou er speciaal zijn aan zo’n hands-on event als je een dag later de console zelf thuis in handen kan hebben? (Of nog beter tijdens een nacht release)
[...]
Om zo’n event een beetje bijzonder te maken moet het wel een aantal weken/maanden voor release plaats vinden.
Tegenwoordig is alles duur dus ik verwacht 430.Akaendra schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:23:
24 startgrids op MK9 course?
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 10:14
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Ik gok zelf op een prijs van €399,- zeker gezien dat Nintendo ook meer concurrentie heeft op de handheld markt en het moet opboxen tegen Xbox en PlayStation.
Ik ga hem zo wie zo kopen, het is alleen afwachten wat de release games gaan doen, want dat zal voor mij een belangrijk punt zijn.
Ik ga hem zo wie zo kopen, het is alleen afwachten wat de release games gaan doen, want dat zal voor mij een belangrijk punt zijn.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Voegt niets toe..
[ Voor 95% gewijzigd door Mog op 16-01-2025 20:44 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
399 euro is te doen. maar ben alleen bang dat de games 80 euro gaan kosten
Reactie op gemodereerde post
[ Voor 81% gewijzigd door Mog op 16-01-2025 20:45 ]
Maanden wachten zal dan misschien niet gebeuren maar meteen meenemen kan ik mij absoluut niets bij voorstellen. Door heel het land zijn straks tickets uitgeloot, Amsterdam is niet voor iedereen makkelijk te bereiken. Als de Switch 2 een dag na het event bij je om de hoek op te halen is of thuis bezorgd wordt gaan heel veel van die mensen niet naar Amsterdam en er dus een lage opkomst zal zijn.JackAvery schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:26:
Het 'geheim' is dat zo'n event niet bijzonder is. Het is deel van een marketing campagne, een manier om hype te creëren. Men wilt de positieve ervaringen van deze evenementen vers in het geheugen hebben, tonen aan het bredere publiek en niet te lang wachten met dan te lanceren, niet nog even maanden wachten
Ben trouwens wel benieuwd wat de verkoop gaat doen na het zien van de trailer. Als echte liefhebber van Nintendo heb ik interesse maar als je hier zonder roze zonnebril naar kijkt zie je een grotere switch waar Mario kart op te zien is wat er grafisch exact zo uit ziet als op de huidige Switch.
Dat heb ik ook nergens gezegd. Wat jij zegt over diep zwart van een OLED, daar bedoelde ik de OLED technologie mee. Inderdaad zal het op dat vlak niet overtroffen worden.schumi1986 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:35:
[...]
LCD kan in de buurt komen maar dat LCD en OLED hetzelfde kunnen zijn ben ik absoluut niet met je eens.
Laten we het gezellig houdenkleefei schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:56:
[...]
Dank, dit vermoedde ik dus al. Je hebt geen idee en verwart dan ook nog een feiten en meningen.
De kwaliteit van het oled paneel is prima. Hoe de beelden er op gegenereerd worden en in welke hoeveelheid pixels staat hier los van.
OLED scherm is inderdaad prima, maar niet zo goed als die van een OLED in een iPhone.
@schumi1986 deze (ietswat droge) trailer is bedoeld voor de investeerders en de hardcore fans. Het geeft een signaal dat er iets nieuws onderweg is dat zich gaat onderscheiden van Switch 1. Meer hoeft dit niet te doen, de echte campagne begint blijkbaar op 2 april wanneer men software zal tonen. Software verkoopt hardware, niet omgekeerd.
Maar is het nu officieel dat het een LCD is ipv een OLED of is het een aanname?
Die rendering leek wel nice, totdat het beeld aanging, toen zag je dikke bezels rondom.
Die rendering leek wel nice, totdat het beeld aanging, toen zag je dikke bezels rondom.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Niet officieel. Er is alleen een aankondiging filmpje geweest vandaag. Verder weten we officieel nog steeds weinig.carpebios schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:53:
Bezels boven en onder ogen mij hetzelfde als bij de Switch OLED, maar nog niet goed vergeleken.
[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 16-01-2025 20:56 ]
Zouden third party games van onder andere Microsoft eerder aangekondigd kunnen worden dan 2 april? Wellicht heeft Nintendo daar wat over te zeggen, maar qua game trailers hoeft er niet meer geheimzinnig gedaan te worden nu de Switch 2 officieel aangekondigd is.JackAvery schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:53:
@schumi1986 deze (ietswat droge) trailer is bedoeld voor de investeerders en de hardcore fans. Het geeft een signaal dat er iets nieuws onderweg is dat zich gaat onderscheiden van Switch 1. Meer hoeft dit niet te doen, de echte campagne begint blijkbaar op 2 april wanneer men software zal tonen. Software verkoopt hardware, niet omgekeerd.
Hier had ik nog niet aangedacht . Maar zouden nieuwe aangekondigde games nu ook tonen dat ze op switch 2 komen ? Of is dat pas na 2 aprilL23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:02:
[...]
Zouden third party games van onder andere Microsoft eerder aangekondigd kunnen worden dan 2 april? Wellicht heeft Nintendo daar wat over te zeggen, maar qua game trailers hoeft er niet meer geheimzinnig gedaan te worden nu de Switch 2 officieel aangekondigd is.
Ik zie nu al indie game aankondigingen verschijnen - tweet, tweet. Ook Playtonic zal zo wel uit hun vel springen over Yookla Re-play-leeL23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:02:
[...]
Zouden third party games van onder andere Microsoft eerder aangekondigd kunnen worden dan 2 april? Wellicht heeft Nintendo daar wat over te zeggen, maar qua game trailers hoeft er niet meer geheimzinnig gedaan te worden nu de Switch 2 officieel aangekondigd is.
Een aantal partners zullen wel wachten tot ze in de Direct verschijnen.
Voor de mensen die over de bezels zitten te discussiëren: zo zie je het verschil:
/f/image/eyGNaBjfKINmAfE2aQxrucHs.png?f=fotoalbum_large)
Voor mij ziet dat er toch heel anders uit
[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 16-01-2025 21:17 ]
Qua ontwerp vind ik het echt goed.Mooi die kleurtjes rond die thumbsticks.
De bezels op de Switch 2 lijken hetzelfde als op de Switch OLED. Boven en onder vrij smal, links en rechts ongeveer het dubbele. De Switch 1 heeft ook boven en onder flinke bezels.JackAvery schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:11:
[...]
Voor de mensen die over de bezels zitten te discussiëren: zo zie je het verschil:
[Afbeelding]
Voor mij ziet dat er toch heel anders uit
Ja ik ben ook positief verrast, zelfs al zaten de leaks er "boenk op". Kleurenschema werkt en ziet er tegelijkertijd anders uit dan Switch 1. Heel proper.jori040 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:18:

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 16-01-2025 21:21 ]
Ik vind de blauw en rode Joy-con maar niks. Altijd gekozen voor grijs en wit bij het OLED model. Maar nu de Switch 2 zwart/grijs is vind ik kleurtjes rond de thumbsticks wel mooi. Iets subtieler. Ben benieuwd of er bij release ook een andere kleur optie uitkomt en hoe die er dan uit gaat zien.jori040 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:18:
Waar is de "C" knop eigenlijkJackAvery schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:21:
Ja ik ben ook positief verrast, zelfs al zaten de leaks er "boenk op". Kleurenschema werkt en ziet er tegelijkertijd anders uit dan Switch 1. Heel proper.
[Afbeelding]
Ik zie wel nieuwe knop, maar geen C.
Op de website staat een HD video render: https://www.nintendo.com/successor/assets/img/bg-movie.mp4
Een stuk hogere kwaliteit dan die YouTube stream.
Een stuk hogere kwaliteit dan die YouTube stream.
Volgens mij die knop achter. In het filmpje lijkt het erop dat het gewoon de knop is om de joycon te ontkoppelen.Jake schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:25:
[...]
Waar is de "C" knop eigenlijk.
De knop rechtsonder home is inderdaad wat in de 3D modellen de C-knop leek te zijn.Jake schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:25:
[...]
Waar is de "C" knop eigenlijk.
De vraag is nu: verstopt Nintendo de C momenteel intentioneel om geen hints te geven naar de functie, of was de C een collectieve droom en blijft dit een generiek design
Ik zie in deze afbeelding ook dat de Switch 2 console zelf rood is aan de rechterzijkant. Zou dat mogelijk betekenen dat nieuwe Joy-con kleuren aan de buitenkant in kleuren verschillen, bijvoorbeeld wit, maar dat een rechter Joy-con altijd rood is aan de zijkant en bij de thumbstick en de linker Joy-con blauw?JackAvery schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:21:
[...]
Ja ik ben ook positief verrast, zelfs al zaten de leaks er "boenk op". Kleurenschema werkt en ziet er tegelijkertijd anders uit dan Switch 1. Heel proper.
[Afbeelding]
Dit topic ONTPLOFT sinds 15u ofzo waanzinnig!
5 euro op je muil gauw.
Dat kan behoorlijk lelijk worden, maar ik sluit het niet uit inderdaad. Dan hebben zelfs opa's en oma's nooit verwarring over welke waar moet.L23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:29:
[...]
Ik zie in deze afbeelding ook dat de Switch 2 console zelf rood is aan de rechterzijkant. Zou dat mogelijk betekenen dat nieuwe Joy-con kleuren aan de buitenkant in kleuren verschillen, bijvoorbeeld wit, maar dat een rechter Joy-con altijd rood is aan de zijkant en bij de thumbstick en de linker Joy-con blauw?
Ja dat bedoel ik. Je zet daarmee de kleuropties vast of je hebt mogelijk verwarring bij de opa's en oma'sMog schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:31:
[...]
Dat kan behoorlijk lelijk worden, maar ik sluit het niet uit inderdaad. Dan hebben zelfs opa's en oma's nooit verwarring over welke waar moet.
Ik vermoed dat dit uniek is aan de SKU, en dat een SKU met andere joy-cons een andere kleur plastic voor de binnenkant zou gebruiken. Maar geen manier om dit nu te zeggenL23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:29:
[...]
Ik zie in deze afbeelding ook dat de Switch 2 console zelf rood is aan de rechterzijkant. Zou dat mogelijk betekenen dat nieuwe Joy-con kleuren aan de buitenkant in kleuren verschillen, bijvoorbeeld wit, maar dat een rechter Joy-con altijd rood is aan de zijkant en bij de thumbstick en de linker Joy-con blauw?
Misschien dat de games van de huidige switch die niet meer werken op de switch 2 te maken hebben met dat Nintendo Labo, gezien de nieuwe afmetingen van de switch. Dat zou voor mij niet echt een probleem zijn
@010453krala zeer waarschijnlijk ja. De nieuwe joy-con lijkt ook geen IR sensor meer te hebben (althans niet op dezelfde plek). Dus ook dat kan enkele games uitsluiten.
Oh, ik dacht de sensor juist nog wel te zien. Maar lastig nu de joycon ook zwart is.JackAvery schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:38:
@010453krala zeer waarschijnlijk ja. De nieuwe joy-con lijkt ook geen IR sensor meer te hebben (althans niet op dezelfde plek). Dus ook dat kan enkele games uitsluiten.
[ Voor 5% gewijzigd door TomBraamhaar op 16-01-2025 21:40 ]
Ik denk de LABO games en games die noodzakelijk gebruik maken van de infrarood sensor, die ontbreekt (of lijkt dit zo?) bij de Switch 2. Aan de andere kant zou je natuurlijk daarvoor ook de Joy-cons van de Switch 1 kunnen gebruiken mits die een draadloze verbinding kunnen maken met de Switch 2...010453krala schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:36:
Misschien dat de games van de huidige switch die niet meer werken op de switch 2 te maken hebben met dat Nintendo Labo, gezien de nieuwe afmetingen van de switch. Dat zou voor mij niet echt een probleem zijn
Ik zie verder eigenlijk geen andere redenen waarom Super Mario Bros. Wonder wel zou werken en andere Switch games niet. Daar ben ik dus best wel benieuwd naar en hoe backwards compatibility in het algemeen gaat werken.
Ik heb gelezen op gamesradar dat er een ir sensor is op elke joycon.
5 euro op je muil gauw.
Het is natuurlijk mogelijk dat de optische (muis)sensor (foto) deze functie ook voldoende kan vervangen. Maar ik heb geen aparte sensor gezien.TomBraamhaar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:39:
[...]
Oh, ik dacht de sensor juist nog wel te zien. Maar lastig nu de joycon ook zwart is.
[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 16-01-2025 21:57 ]
Deze trailer lijkt ingezet te zijn om de put met leaks te dempen en om investeren op hun gemak te stellen. Verder weten we dus nog helemaal niks en 2 april duurt nog wel even..! Nintendo doet wat het altijd doet en dat is lekker rustig aan. De centjes liggen vast klaar in ieder geval.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Misschien nog een aanvulling hierover van Jason Schreier:L23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:02:
[...]
If you're wondering — one reason to randomly drop a Switch 2 teaser 2.5 months ahead of the proper reveal would be to allow third-party companies to start officially announcing their games for the system
— Jason Schreier (@jasonschreier.bsky.social) 16 januari 2025
JackAvery schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:47:
[...]
Het is natuurlijk mogelijk dat de optische (muis)sensor (foto) deze functie ook voldoende kan vervangen. Maar ik heb geen aparte sensor gezien.
/f/image/DFoZ6c9vkx0fH3ZcJkgoVcg1.png?f=fotoalbum_large)
Hier lijkt hij toch wel te zitten rechtsonder. Of het is een sierstreepje oid.
Op beide Joy-Con's is geen IR sensor meer te zien. In ieder geval niet op de plek waar ie eerst zat.TomBraamhaar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:39:
[...]
Oh, ik dacht de sensor juist nog wel te zien. Maar lastig nu de joycon ook zwart is.
/f/image/fp9AgjPgbZ7TuFd4T9L5IpLQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uGnNUJLcoyoha5bhVfzU48U4.png?f=fotoalbum_large)
Je hebt gelijk, het is idd alleen een randje.Mog schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:07:
[...]
Op beide Joy-Con's is geen IR sensor meer te zien. In ieder geval niet op de plek waar ie eerst zat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha dit moet een parodie zijn. Het is toch onmogelijk dat een serieus techbedrijf nieuwe hardware aankondigt zonder ook maar iets van specs te geven? Is het scherm nu lcd of Oled? Wordt 4k ondersteund? Totaal niet duidelijk wat de verbetering is tov de oude switch, behalve dan magnetische bevestiging en betere standaard.
Je mag aannemen dat er grafisch meer mogelijk is maar waarom laten ze dat dan niet zien? Je krijgt maar een keer de kans om een eerste goede indruk te geven en dat heeft nintendo totaal niet gedaan. Zonde.
Je mag aannemen dat er grafisch meer mogelijk is maar waarom laten ze dat dan niet zien? Je krijgt maar een keer de kans om een eerste goede indruk te geven en dat heeft nintendo totaal niet gedaan. Zonde.
Ik denk dat we er rustig vanuit kunnen gaan dat ze deze teaser hebben gegeven om de geruchten een beetje te bedaren. Daarom op 2 april meer info over de Switch 2.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Zie het als een teaser voor de Nintendo Direct van 2 april.Exo81 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:10:
Haha dit moet een parodie zijn. Het is toch onmogelijk dat een serieus techbedrijf nieuwe hardware aankondigt zonder ook maar iets van specs te geven? Is het scherm nu lcd of Oled? Wordt 4k ondersteund? Totaal niet duidelijk wat de verbetering is tov de oude switch, behalve dan magnetische bevestiging en betere standaard.
Je kijkt verkeerd lijkt me?Mog schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:07:
[...]
Op beide Joy-Con's is geen IR sensor meer te zien. In ieder geval niet op de plek waar ie eerst zat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
edit: ik kijk verkeerd lijkt me
:strip_exif()/f/image/cvxT8YlbFtxD7yDsIlHMnm0r.jpg?f=fotoalbum_large)
Officieel is het niet. Maar aangezien vrijwel alle andere recente leaks klopte (inclusief de volledige design renders) is er voor nu helaas geen reden aan te nemen dat het LCD scherm uit de leaks toch een OLED gaat worden.carpebios schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:53:
Dat deed Nintendo in oktober 2016 ook niet.Exo81 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:10:
Haha dit moet een parodie zijn. Het is toch onmogelijk dat een serieus techbedrijf nieuwe hardware aankondigt zonder ook maar iets van specs te geven?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic