Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:09
Mogelijke specs:

SoC (CPU+GPU) Model: GMLX30-R-A1.
Memory Model: MT62F768M64D4EK-026 (6GX2 dual channel, LPDDR5X, 7500 MT/s)
Storage Model: THGJFGT1E45BAILHW0 (256GB, UFS 3.1, Kioxia manufacture, 2100 MB/s).
Audio Chip Model: Realtek ALC5658-CG.
NFC Reader Model: NXP PN7160B1HN.
Internal Microphone Model: CMB-MIC-X7.
Dual Heat Dissipation Fans, Models BSM0405HPJH9 and BSM0505HPJQC (Copper-made game console heat dissipation chip).
Video Signal Conversion (DisplayPort to HDMI) Chip Model: Realtek RTD2175N chip (supports HDMI 2.1).
Network Chip Model: Realtek RTL8153B-VB-CG Gigabit Ethernet chip (dock has wired network port).
Microcontroller Chip Model: STMicroelectronics STM32G0B0CET6.
Video Game Console Protective Shell Model: HGU1100 (Dimensions: 206 × 115 × 14mm, made of plastic).
Speakers: MUSE BOX-L and MUSE BOX-R (dual-channel stereo).

SoC heeft een codenaam, maar is naar alle waarschijnlijkheid (99,9% zeker op dit punt) de T239. Een door Nvidia custom made SoC voor Nintendo, in tegenstelling tot de eerste Switch die een off-the-shelf SoC gebruikte. De vraag is alleen nog of het 8nm of 5nm wordt. Dat tweede is logischer ivm batterijduur en productie, maar het eerste is goedkoper en waarschijnlijk makkelijker in te boeken bij de fabrikant.

En de kloksnelheden:

Quote:
Handheld:
CPU 1100.8 MHz
GPU 561 MHz
EMC 2133 MHz

Docked:
CPU 998.4 MHz
GPU 1007.25 MHz
EMC 3200 MHz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

We hebben het over de IR sensor in de originele Joy-Cons

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcsFwhb5jusk0LwAM5qVKbJ5sHk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/ukhTBqvVrQobYPYFLI2KOIc6.webp?f=user_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandheldGaming
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:50
matthijst schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:23:
Vast, maar geen interesse in een Windows-console of een PS-streamer of weer een ander apparaat.
Heb jij even geluk dat SteamOS binnenkort op meerdere handhelds komt... geen windows of PS noodzakelijk. Op de Steamdeck kan je nu al GTA V spelen.... en behoorlijk lekker ook. Ask me how I know.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:13
HandheldGaming schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:46:
[...]

Heb jij even geluk dat SteamOS binnenkort op meerdere handhelds komt... geen windows of PS noodzakelijk. Op de Steamdeck kan je nu al GTA V spelen.... en behoorlijk lekker ook. Ask me how I know.
En dit is relevant in een Switch 2 topic omdat :O
Als ik een steamdeck wilde, had ik wel een steamdeck gekocht.

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 17-01-2025 07:58 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:37
Heb de trailer thuis en vanmorgen nog een paar keer gekeken, vind het wel gaaf gedaan hoe ze de oude Nintendo Switch verbouwen naar de nieuwe. Alles is iets groter dan zijn voorganger, maar hopelijk wel beter en krachtiger. Zolang ze maar niet inleveren op bijvoorbeeld Oled, want dat zou wel ontzettend jammer zijn en misschien zelfs een reden voor ons om te wachten op ene Oled model.

Heb ik het gemist of was het wel duidelijk zichtbaar? Ik zag namelijk geen SD Kaart slot in de trailer, jullie? :)
Ben ontzettend benieuwd naar April :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 13:37
G_Dragon schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:02:
Heb de trailer thuis en vanmorgen nog een paar keer gekeken, vind het wel gaaf gedaan hoe ze de oude Nintendo Switch verbouwen naar de nieuwe. Alles is iets groter dan zijn voorganger, maar hopelijk wel beter en krachtiger. Zolang ze maar niet inleveren op bijvoorbeeld Oled, want dat zou wel ontzettend jammer zijn en misschien zelfs een reden voor ons om te wachten op ene Oled model.

Heb ik het gemist of was het wel duidelijk zichtbaar? Ik zag namelijk geen SD Kaart slot in de trailer, jullie? :)
Ben ontzettend benieuwd naar April :D
Heb je met je ogen dicht zitten kijken?
Zet de trailer eens op pauze op 0:30, op 0:38, op 1:40 of op 2:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Mschrijver88 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:07:
[...]

Nee? Dat slot waar de spellen erin moeten viel mij de eerste keer al wel op, en ja ik weet dat de SD kaart er daar ook in moet bij de eerste Nintendo Switch :D.. Maar dat wil nog niet zeggen of hij er bij de Switch 2 in zit, daarom dat ik benoem dat dit voor mij nog niet duidelijk is geworden in de trailer :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:24:
[...]

Nee? Dat slot waar de spellen erin moeten viel mij de eerste keer al wel op, en ja ik weet dat de SD kaart er daar ook in moet bij de eerste Nintendo Switch :D.. Maar dat wil nog niet zeggen of hij er bij de Switch 2 in zit, daarom dat ik benoem dat dit voor mij nog niet duidelijk is geworden in de trailer :P
Je bedoelt dan denk ik de microSD kaart, want de Switch spellen staan natuurlijk ook al op een SD kaart. Dat maakt je opmerking daarom wat verwarrend.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mschrijver88 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:07:
[...]

Je verwijst naar het gamecard slot, niet naar het uitbreidbaar geheugen ;)

@G_Dragon geen zorgen er is een SD kaart uitbreiding. Er is geen goed shot van in de trailer maar zeer waarschijnlijk zit dit onder de kickstand. De aanname is dat deze MicroSD Express zal ondersteunen.

Kan je me misschien uitleggen waarom je lijkt te twijfelen dat Switch 2 wel krachtiger is? De specs staan al maanden lang en breed in dit topic met redelijke zekerheid.

Niemand kan op dit moment zeggen of er een OLED in het toestel zit, maar de kans neigt naar geen OLED. Er bestaan ook heel goede LCD schermen dus ik zou gewoon afwachten tot het toestel in de handen van mensen komt en dan beslissen of het scherm acceptabel voor je is :)

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 17-01-2025 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ReVision. schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:27:
[...]

Je bedoelt dan denk ik de microSD kaart, want de Switch spellen staan natuurlijk ook al op een SD kaart. Dat maakt je opmerking daarom wat verwarrend.
offtopic:
Switch gamecards zijn geen SD kaartjes FYI. Ze zijn gebaseerd op XtraROM geheugen van Macronix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
New York, 4-6 April
Paris, 4-6 April

3 maandjes tot de eerste hands-on :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:03
matthijst schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:36:
New York, 4-6 April
Paris, 4-6 April

3 maandjes tot de eerste hands-on :)
Benieuwd of dan ook direct een nieuwe game te spelen is, MK9?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
ReVision. schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:27:
[...]

Ja klopt, want anders noemde ik het wel het game card slot :D.

@JackAvery Daar ben ik ook niet bang voor, maar benoemde alleen dat ik hem in de trailer zo snel niet heb gezien.

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 17-01-2025 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

Tarin

Just plain weird.

G_Dragon schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:45:
[...]

Ja klopt, want anders noemde ik het wel het game card slot :D.

@JackAvery Daar ben ik ook niet bang voor, maar benoemde alleen dat ik hem in de trailer zo snel niet heb gezien.
Daarvoor lijkt (weer) achter de kickstand plaats te zijn, zie rond 0:35 in de trailer, aan de rechterkant. Zou niet weten waarom ze daar anders een uitsparing zouden maken.

Fijn trouwens dat er nog steeds gewoon een 3,5mm-hoofdtelefoonaansluiting op zit; jammer van de relatief brede bezels maar aan de andere kant is het een stuk speelgoed en geen high-end-tablet dus het moet ook wat kunnen hebben. Een scherm met nauwelijks randen gaat vermoedelijk veel sneller stuk - zie de 'spider-app' op de gemiddelde telefoon van de jeugd van tegenwoordig.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Tarin schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:50:
[...]

Daarvoor lijkt (weer) achter de kickstand plaats te zijn, zie rond 0:35 in de trailer, aan de rechterkant. Zou niet weten waarom ze daar anders een uitsparing zouden maken.

Fijn trouwens dat er nog steeds gewoon een 3,5mm-hoofdtelefoonaansluiting op zit; jammer van de relatief brede bezels maar aan de andere kant is het een stuk speelgoed en geen high-end-tablet dus het moet ook wat kunnen hebben. Een scherm met nauwelijks randen gaat vermoedelijk veel sneller stuk - zie de 'spider-app' op de gemiddelde telefoon van de jeugd van tegenwoordig.
Dan bedoel je deze? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkQdDuUJIII-O0IuaEpJXgayJCM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ndhBioVMk5iMsIWZ468LnT3T.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 17-01-2025 08:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
Exo81 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:10:
Haha dit moet een parodie zijn. Het is toch onmogelijk dat een serieus techbedrijf nieuwe hardware aankondigt zonder ook maar iets van specs te geven? Is het scherm nu lcd of Oled? Wordt 4k ondersteund? Totaal niet duidelijk wat de verbetering is tov de oude switch, behalve dan magnetische bevestiging en betere standaard.
Je mag aannemen dat er grafisch meer mogelijk is maar waarom laten ze dat dan niet zien? Je krijgt maar een keer de kans om een eerste goede indruk te geven en dat heeft nintendo totaal niet gedaan. Zonde.
Je geeft de fans nu al wat om over te praten zodat de Nintendo Direct op 2 april al onder de aandacht gebracht wordt. Er staat ondertussen een shitloads aan video's over die paar seconden Mario Kart 9 op youtube en op 2 april geef je de hype weer een extra boost in de richting van de launch. En ondertussen kunnen andere uitgevers de hype ondersteunen met hun games. Als de geruchten juist zijn dan toont MS volgende week tijdens hun XBox showcase al games die naar de Switch 2 gaan komen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tarin schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:50:
[...]

jammer van de relatief brede bezels maar aan de andere kant is het een stuk speelgoed en geen high-end-tablet dus het moet ook wat kunnen hebben. Een scherm met nauwelijks randen gaat vermoedelijk veel sneller stuk - zie de 'spider-app' op de gemiddelde telefoon van de jeugd van tegenwoordig.
Bezels zijn toch vrijwel hetzelfde als bij de Switch OLED? Of is dat ook nog te groot?
Links en rechts ontkom je niet aan een rand omdat de Joy-cons daar verdiept in schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:40
Op een console als dit vind ik juist de bezels niet erg, als het geen formaat Ipad 2021 met controllers gaat worden
Als ik zie hoe vaak de switch hier thuis aan de rand wordt vastgepakt, zijn bezels van een mm of 8 juist een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

Tarin

Just plain weird.

@L23 @Rob-T6 Precies, ze zien er op het eerste gezicht relatief breed uit als je het met een moderne telefoon vergelijkt, maar bij de OLED switch stoort het me ook niet en er zijn voldoende goede technische redenen voor dit ontwerp. Het zal ongetwijfeld ook wat met de prijs en de repareerbaarheid doen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HandheldGaming
matthijst schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:56:
[...]

En dit is relevant in een Switch 2 topic omdat :O
Als ik een steamdeck wilde, had ik wel een steamdeck gekocht.
Gast jij had het over het spelen van GTA V op een handheld, zoals de Switch. GTA is niet gepland voor Nintendo consoles... dat is de relevantie.

Als ik het over Mario Kart spelen had zonder het gezeik van emulatie in een Steam Deck topic, dat zou je toch ook een Switch aanraden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:40
Lekker Ventje schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:58:
[...]

Je geeft de fans nu al wat om over te praten zodat de Nintendo Direct op 2 april al onder de aandacht gebracht wordt. Er staat ondertussen een shitloads aan video's over die paar seconden Mario Kart 9 op youtube en op 2 april geef je de hype weer een extra boost in de richting van de launch. En ondertussen kunnen andere uitgevers de hype ondersteunen met hun games. Als de geruchten juist zijn dan toont MS volgende week tijdens hun XBox showcase al games die naar de Switch 2 gaan komen.
Of ze dat in die showcase doen betwijfel ik.Maar goed ik denk ook dat we meer van Microsoft/Xbox op de Switch 2 gaan zien.

Master Chief Collection:Dan heeft Microsoft een hit op de Switch 2.Als ze daar een nette Switch versie van kunnen maken dan ben ik daar wel voor.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 17-01-2025 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HandheldGaming schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:10:
[...]

Gast jij had het over het spelen van GTA V op een handheld, zoals de Switch. GTA is niet gepland voor Nintendo consoles... dat is de relevantie.

Als ik het over Mario Kart spelen had zonder het gezeik van emulatie in een Steam Deck topic, dat zou je toch ook een Switch aanraden, toch?
GTA kan nog komen. Geen reden om het over andere apparaten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tarin schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:09:
@L23 @Rob-T6 Precies, ze zien er op het eerste gezicht relatief breed uit als je het met een moderne telefoon vergelijkt, maar bij de OLED switch stoort het me ook niet en er zijn voldoende goede technische redenen voor dit ontwerp. Het zal ongetwijfeld ook wat met de prijs en de repareerbaarheid doen.
Het heeft me bij de Switch OLED nooit gestoord, maar bij de gewone Switch en Switch Lite valt het wel op. Maar het gevoel dat iedereen valt over de brede randen links en rechts. Daar kan je weinig aan doen of je moet de Switch 2 dikker maken zodat het scherm over die verdiepte opening voor de Joy-con past.
De randen boven en onder is nog weinig te verbeteren en dat zal het mogelijk inderdaad duurder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Die kans lijkt me vrijwel onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandheldGaming
GTA kan nog komen. Geen reden om het over andere apparaten te hebben.
Hier ben ik het niet mee eens, maar let's agree to disagree.

On topic dan, ik hoop dat de grips/controllers van de Switch 2 beter zijn dan die van de Switch. Voor mij is de Switch echt een kramp machine. Te plat en te klein. Nu de Switch 2 een maat groter is heb ik er goede hoop op dat het een significante verbeter is.

Ook de schouderknoppen op de joycons ziet er een stuk beter uit dan het origineel. Dus... wie weet wordt dit wat. Ik heb zelf met terugwerkende kracht spijt gehad van mijn Switch zodra ik de Steamdeck in handen kreeg.

De games zijn de selling point van Nintendo consoles, maar de Switch vind ik qua hardware net zo klote als de NES controllers, misschien wel erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:29:
[...]

Die kans lijkt me vrijwel onmogelijk.
Is dit nou trollen of zo? Gister ook al over dat Mario Kart 9 naar de Switch 1 komt. Waarom is het onmogelijk? GTAV kwam uit op de PS3 en Xbox 360. Deze game had ook gewoon op de Switch uit kunnen komen.
En qua GTAVI kan jij daar ook nog niks zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:31:
[...]

Is dit nou trollen of zo? Gister ook al over dat Mario Kart 9 naar de Switch 1 komt. Waarom is het onmogelijk? GTAV kwam uit op de PS3 en Xbox 360. Deze game had ook gewoon op de Switch uit kunnen komen.
En qua GTAVI kan jij daar ook nog niks zinnigs over zeggen.
Nee, dat is geen trollen. Nieuwe GTA komt al jaren niet meer naar de Nintendo consoles. Met de specs die ze bekend hebben gemaakt zou ik het heel bijzonder vinden als de nieuwe GTA daarop gereleased wordt.

Mario Kart zie ik inderdaad als crossgen gereleased worden. Net als BOTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ik hoop dat Metroid Prime 4 in de launch line-up zit.Dat zou trouwen een crossgen release kunnen worden.

[ Voor 32% gewijzigd door jori040 op 17-01-2025 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:33:
[...]

Nee, dat is geen trollen. GTA komt al jaren niet meer naar de Nintendo consoles. Met de specs die ze bekend hebben gemaakt zou ik het heel bijzonder vinden als de nieuwe GTA daarop gereleased wordt.

Nou ja dan niet :P Maar soms zo rare uitspraken zoals dat een Mario Kart geen twijfelaars over de streep trekt. En vervolgens ga je daar de discussie op aan met argumenten dat het een system seller is dan antwoord je daar niet op.

Wat betreft GTA, ik zie het wel. Het is niet onmogelijk. Gezien de geschiedenis qua GTA games op een Nintendo console wel onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
HandheldGaming schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:10:
[...]

Nee, lezen:
matthijst schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:17:
Benieuwd of GTA V uitkomt, lijkt me wel geinig op de Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:39:
[...]

Benieuwd of dan ook direct een nieuwe game te spelen is, MK9?
Tja, best wel. Of gaan ze op hun "wereldwijde" events geïnteresseerden wat casual door de menu's laten bladeren om hun nieuwe console aan te prijzen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:36:
[...]

Nou ja dan niet :P Maar soms zo rare uitspraken zoals dat een Mario Kart geen twijfelaars over de streep trekt.
Het lijkt me niet perse een system seller inderdaad. Niet dé game waarvoor je een nieuwe console koopt als je nog twijfelt. Maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• matthijst
MK8, best verkochte Switch game, 64 miljoen stuks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:38:
[...]

Het lijkt me niet perse een system seller inderdaad. Niet dé game waarvoor je een nieuwe console koopt als je nog twijfelt. Maar dat is persoonlijk.
Dat is heel persoonlijk inderdaad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
We (@Zeror @L23 @Linksquest) zijn er achter de schermen druk mee bezig en het hoofdtopic zal zeker nog groter gaan worden wanneer er meer informatie bekend word over de Nintendo Switch 2, maar wat ik kon vinden heb ik inmiddels toegevoegd :D.

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 17-01-2025 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
Timothy3000 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:33:
[...]

Nee, dat is geen trollen. Nieuwe GTA komt al jaren niet meer naar de Nintendo consoles. Met de specs die ze bekend hebben gemaakt zou ik het heel bijzonder vinden als de nieuwe GTA daarop gereleased wordt.

Volgens mij ging het in eerste instantie over GTAV, niet VI. Die zou toch nog best naar de Switch 2 kunnen komen?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
G_Dragon schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:40:
We (@Zeror @L23 @Linksquest) zijn er achter de schermen druk mee bezig en het hoofdtopic zal zeker nog groter gaan worden wanneer er meer informatie bekend word over de Nintendo Switch 2, maar wat ik kon vinden heb ik inmiddels toegevoegd :D.
Tot 2 april moeten we het puur met geruchten gaan doen ben ik bang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jori040 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:43:
[...]

De verwachting is, in ieder geval bij mij, dat we mogelijk eerder al interessante third party games gaan zien van onder andere Microsoft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
jori040 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:43:
[...]

Klopt, maar er is gelukkig wel iets bekend geworden uit de trailer van gisteren en dat was mooie informatie om in ieder geval al toe te voegen :D. Lijkt het gelijk een stuk mooier door!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
matthijst schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:40:
MK8, best verkochte Switch game, 64 miljoen stuks :)
Zeker indrukwekkende cijfers, maar vergeet ook niet dat er een aantal Switch+Mario Kart bundels zijn geweest, die worden ook meegeteld. Zo is Wii Sports de best verkochte Wii game. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Raem schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:52:
[...]

Zeker indrukwekkende cijfers, maar vergeet ook niet dat er een aantal Switch+Mario Kart bundels zijn geweest, die worden ook meegeteld. Zo is Wii Sports de best verkochte Wii game. :P
Wii Sports was een stuk vaker gebundeld dan Mario Kart bij de Switch? Meer dan 40% van de Switch eigenaren heeft Mario Kart in huis. Dat maakt het per definitie een system seller, ook al ziet iemand dat persoonlijk anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:22
Maar goed ze geven in de trailer al aan dat de switch 1 games ook op de switch 2 gespeeld kunnen worden waarom zou het dat niet zoals bij de ps4/5 dat er een extra patch is die je (kunt) downloaden voor de switch 2 zodat de graphics beter zijn op de switch 2, toen ze de uitbreidingen van Pokémon aankondigde zou er toch ook iets gestaan hebben over verbeteringen voor de vernieuwde switch. dit hebben ze later wel weer weg gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:11
L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:36:
[...]

Nou ja dan niet :P Maar soms zo rare uitspraken zoals dat een Mario Kart geen twijfelaars over de streep trekt. En vervolgens ga je daar de discussie op aan met argumenten dat het een system seller is dan antwoord je daar niet op.

Wat betreft GTA, ik zie het wel. Het is niet onmogelijk. Gezien de geschiedenis qua GTA games op een Nintendo console wel onwaarschijnlijk.
GTA Chinatown Wars was echt geweldig op de DS, met die minigames :9~

Mario kart lijkt mij trouwens een uitstekende system seller, mits (hopelijk) het enkel voor de Switch 2 uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Ben benieuwd of er een nieuwe pro controller komt, of dat ze gewoon de oude ondersteunen zonder beperkingen. Kon daar nog niets over vinden.
Zou wel schelen omdat we hier 3 Switches met eigen pro controllers hebben en we zo al met zijn drieën op 1 Switch 2 kunnen Mario Karten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:11:
Ben benieuwd of er een nieuwe pro controller komt, of dat ze gewoon de oude ondersteunen zonder beperkingen. Kon daar nog niets over vinden.
Zou wel schelen omdat we hier 3 Switches met eigen pro controllers hebben en we zo al met zijn drieën op 1 Switch 2 kunnen Mario Karten.
Ik verwacht sowieso een nieuwe/vernieuwde Pro controller waar het Switch 2 logo op staat. Of dat oude controllers uitsluit... geen idee. Er is nog zo weinig bekend, maar ik vraag me dus af waarom bepaalde games niet backwards compatible zijn. Als daar een game zoals Ring Fit Adventure tussen zit dan vermoed ik dat Switch controllers niet te gebruiken zijn. Maar zie daar geen goede reden voor. Je zou met de huidige Pro controller alleen 1 knop missen waarvan we nog niet weten waar het voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-09 15:32
Dit is gewoon een bluetooth apparaat wat gewoon gekoppeld kan worden aan welk apparaat dan ook denk ik. Er zijn geen andere knoppen / functies die je zou missen met de "oude" pro controller.

Laten we hopen dat het gewoon gaat werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12
[...]

De best verkopende game van de Switch geen systemseller noemen slaat nergens op. Het is, met afstand, de best mogelijke game om als system seller te fungeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 19:12
Raem schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:52:
[...]

Die bundels waren toch wel wat later?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:22
L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:24:
[...]

Er is nog zo weinig bekend, maar ik vraag me dus af waarom bepaalde games niet backwards compatible zijn. Als daar een game zoals Ring Fit Adventure tussen zit dan vermoed ik dat Switch controllers niet te gebruiken zijn.
denk/hoop zelf omdat je ook op de site van Nintendo losse onderdelen te koop zijn voor de ring van ringfit dat er dadelijk een verloop stuk te koop zal zijn die je dan kan gebruiken voor de joycons van de nieuwe switch. lijkt me het meest logische. of dat er een nieuwe ringfit zal uitkomen voor de Nintendo switch 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:50
Ben ik ook wel benieuwd naar uiteindelijk, de oude zal misschien vast compatibel zijn.
Maar benieuwd of ze echt met een hele nieuwe komen, en wat die dan vernieuwend zal hebben(Buiten een ander logo / iets betere accu duur bijv).
Maar goed het is nog vroeg allemaal, we wachten rustig af denk ik dan maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BomBer_BeN schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:31:
[...]

denk/hoop zelf omdat je ook op de site van Nintendo losse onderdelen te koop zijn voor de ring van ringfit dat er dadelijk een verloop stuk te koop zal zijn die je dan kan gebruiken voor de joycons van de nieuwe switch. lijkt me het meest logische. of dat er een nieuwe ringfit zal uitkomen voor de Nintendo switch 2
Is ook nog speculeren. Maar ik zou het gewoon ondersteunen met een Switch Joy-con. Nintendo had in oktober nog de Joy-Con-oplaadstandaard uitgebracht en daarmee zou Joy-cons gebruiken met de Switch 2 geen probleem moeten zijn.

Ik verwacht dat ze aan Ring Fit zelf niet iets zullen veranderen. Een nieuwe Ring Fit Adventure game lijkt me wel een logische keuze, daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:03
Ik wil Pong, Space Invaders, Asteroids en Galaxian op S2 spelen. Al die nieuwe graphics en sounds zijn mij te heftig.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:37:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar uiteindelijk, de oude zal misschien vast compatibel zijn.
Maar benieuwd of ze echt met een hele nieuwe komen, en wat die dan vernieuwend zal hebben(Buiten een ander logo / iets betere accu duur bijv).
Maar goed het is nog vroeg allemaal, we wachten rustig af denk ik dan maar :).
Waarom zeg je een iets betere accu duur? Was dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:39:
[...]

Waarom zeg je een iets betere accu duur? Was dat een probleem?
O nee dat zeker niet maar we zijn al vele jaren verder, de controller is uitgekomen in 2017.
Dus de batterij technieken zijn ondertussen verbeterd, dus wie weet een nog langere accu duur :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:40:
[...]

Ok. Wat houdt je tegen?
Niemand, maar tsja, zie de afgelopen dagen/uren meerdere berichten over GTA V. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
RollieBollie schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:42:
[...]

Niemand, maar tsja, zie de afgelopen dagen/uren meerdere berichten over GTA V. :D
Dat spel kennen we ondertussen wel, dat heb je de afgelopen 12 jaar op bijna alles wel kunnen spelen behalve de Nintendo . Doe maar eens een Gta 6 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:42:
[...]

Interessant hoor. En je Switch 3 pre-order al binnen?
Nog niet. Moet nog denk ik 8 jaar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVA.
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-07 08:48
Waarom gaan er zo velen vanuit dat er cross-gen games zullen zijn? Puur uit interesse, was zelf nog niet bij me opgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
[...]

Yep, dat is persoonlijk. Als MK9 een launchgame is ga ik proberen op dag 1 een Switch 2 in huis te halen. Mario Kart en Animal Crossing zijn voor mij de twee enige games waarom ik persé een Nintendo console wil hebben.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
MVA. schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:07:
Waarom gaan er zo velen vanuit dat er cross-gen games zullen zijn? Puur uit interesse, was zelf nog niet bij me opgekomen.
Ik denk vooral vanwege de nieuwe Metroid game, ze zouden gek zijn als ze die alleen op de 'oude' Switch uit laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit zagen we ook bij de PS4/PS5 en Xbox One/Series. Er komen nog genoeg games uit die gewoon op Switch hardware kan draaien en je spreekt een hele grote groep Switch gebruikers aan (146 miljoen), die ga je als ontwikkelaar/publisher niet zomaar negeren. Maar niet elke game gaat cross-gen zijn.

Het lijkt me in ieder geval handiger dan destijds bij de 3DS en Switch. Toen Luigi's Mansion 1 aangekondigd werd voor de 3DS baalde ik daar wel van omdat ik alleen een Switch had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Omdat dit vaak gewoon handig is met de verkoop, nieuwe consoles vaak slecht verkrijgbaar.
Of mensen zien nog niet echt nut in de nieuwe in, blijven op de oude hangen. kunnen dan toch doorspelen(En kan je als nog inkomsten generen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien even het perspectief omkeren: er zijn sowieso nog games in ontwikkeling die Switch 1 als spelconsole hebben, en die pas zullen uitkomen na de lancering van Switch 2. Deze games zijn automatisch ook speelbaar op Switch 2 (en dus per definitie “cross-gen”).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:41:
[...]

O nee dat zeker niet maar we zijn al vele jaren verder, de controller is uitgekomen in 2017.
Dus de batterij technieken zijn ondertussen verbeterd, dus wie weet een nog langere accu duur :).
Eerlijk gezegd verwacht ik dat Nintendo ergens op gaat moeten besparen om een specifiek prijspunt te halen en dat we met een batterijduur gaan zitten die eerder rond die van het originele Switch model ligt. Maar dat is speculatie van mijn kant :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:29

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Opvallend: de Switch 2 staat nu bij Coolblue voor 499 euro. Maar ik kom er niet helemaal achter of dat de definitieve prijs is of slechts een placeholder... Weet iemand hoe dat bij Coolblue zit bij producten die nog moeten komen?

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Wow dat is hoger dan ik had verwacht en hopelijk is het inderdaad niet de definitieve prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
JackAvery schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:48:
[...]

Eerlijk gezegd verwacht ik dat Nintendo ergens op gaat moeten besparen om een specifiek prijspunt te halen en dat we met een batterijduur gaan zitten die eerder rond die van het originele Switch model ligt. Maar dat is speculatie van mijn kant :)
Nou ja ging bij mij meer om de batterij duur van de switch pro controller, die was op zich al aardig goed.
Maar na zoveel jaar, zou het best bij een nieuwe controller beter kunnen zijn.

De batterij duur van de switch weinig bekend mee, ik speel eigenlijk bijna alleen maar in de dock :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
TijsZonderH schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:10:
Opvallend: de Switch 2 staat nu bij Coolblue voor 499 euro. Maar ik kom er niet helemaal achter of dat de definitieve prijs is of slechts een placeholder... Weet iemand hoe dat bij Coolblue zit bij producten die nog moeten komen?
Wow dat is best een aardige prijs, goed ik heb mij maar aangemeld.
Zo heb ik ook toen de originele ps5 gehad via bol, aangemeld. zag de email in de ochtend van bol dan binnen komen klik , klik bestel en betaal en ik had een ps5 in de pocket op dag 1 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoe hoger de prijs, hoe meer de hoop voor fatsoenlijke hardware.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 17-01-2025 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:48
Farabi schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:21:
hoe hoger de prijs, hoe meer de hoop voor fatsoenlijke hardware.
Of gewoon scalper prijzen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:12:
[...]

Nou ja ging bij mij meer om de batterij duur van de switch pro controller, die was op zich al aardig goed.
Maar na zoveel jaar, zou het best bij een nieuwe controller beter kunnen zijn.

De batterij duur van de switch weinig bekend mee, ik speel eigenlijk bijna alleen maar in de dock :).
Mijn fout, verkeerd begrepen! Zal afwachten worden. Ik ben al blij als ik mijn huidige pro controllers kan gebruiken, zelfs als ik dan een knop tekort zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:12:
Wow dat is hoger dan ik had verwacht en hopelijk is het inderdaad niet de definitieve prijs :P
Mja, het is wel duur, maar er staat bij dat de oplader wordt meegeleverd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanuit het perspectief van Nintendo lijkt me dit een dikke placeholder. Die prijs gaan ze pas aankondigen wanneer ze daar 100% zeker over zijn.

Ik ben niet bekend met standaard beleid van Coolblue voor dit soort pre-orders, maar zij vroegen maar liefst 399 voor de Switch OLED volgens [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic. Ook voor de 2019 modellen durfden ze 400+ vragen tijdens de COVID schaarste.

Het lijkt me dus meer kijken wie er zoveel wilt betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 17-01-2025 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Nintendo Direct gaat mogelijk volgende maand in op de Nintendo Switch ???: https://www.gamed.nl/view/149095

MP4 nog deze lente zou te gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
JackAvery schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:33:
[...]

Mijn fout, verkeerd begrepen! Zal afwachten worden. Ik ben al blij als ik mijn huidige pro controllers kan gebruiken, zelfs als ik dan een knop tekort zou komen.
Ja dat hoop ik ook, aangezien toch ook de controller best prijzig is.
Het is de prijs zeker wel waard, het is een fijne en goede controller.

Maar bij aankoop van een console en spel eventueel, ook nog eens een dure controller. doet toch altijd wel iets meer pijn in de portemonnee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Sta van dat bedrag echt niet te kijken.Ik deed gisteren al een gok van 430.
Alles is prijzig in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Coolblue deed al aan scalpen met de schaarste van de Amiibo's destijds. Maar goed, Bol en Mediamarkt doen er nu ook aan mee met bv de PS5 discdrive. Ben benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTCDw62z84FdbLZaqx-AimswXz0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oczcLQKt4mV5fX1oRtitjqNz.png?f=user_large

https://x.com/Coolblue_NL/status/1880237263847563674

[ Voor 4% gewijzigd door Extigo op 17-01-2025 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dat is wel precies wat ik ook zou zeggen als ik hierop aangesproken werd... *zet cynische journalistenpet weer af*

Van de andere kant hebben ze het nog steeds online staan, dus ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TijsZonderH schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:25:
Dat is wel precies wat ik ook zou zeggen als ik hierop aangesproken werd... *zet cynische journalistenpet weer af*

Van de andere kant hebben ze het nog steeds online staan, dus ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet maken.
Ik zag het laatst ook bij hardloopschoenen. Niet via de website zelf te vinden, maar via Google al wel te vinden. Ik denk dat ze vlug een pagina aanmaken zodat de productpagina van Coolblue tegen die tijd makkelijk vindbaar is/bovenaan de zoekresultaten staat.

[ Voor 5% gewijzigd door L23 op 17-01-2025 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:36:
[...]

Ik zag het laatst ook bij hardloopschoenen. Niet via de website zelf te vinden, maar via Google al wel te vinden. Ik denk dat ze vlug een pagina aanmaken zodat de productpagina van Coolblue tegen die tijd makkelijk vindbaar is/bovenaan de zoekresultaten staat.
Dat vermoed ik ook, maar ik vind het raar dat ze dan gewoon een willekeurige, uit de duim gezogen prijs pakken en niet iets als 'prijs volgt later' of zo neerzetten. Misschien is dat een seo-ding maar ik kan het me moeilijk voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
499 euro in je achterhoofd houden dan valt het straks als het bekend gaat worden ook niet zo tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
499 lijkt me ook niet zoveel eigenlijk. Als je ziet hoeveel lonen gestegen zijn sinds de originele switch release date vind ik het allemaal wel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Switch 2 499
Pro-controller 80 [vermoed dat daar ook een nieuwe van komt]
Game 70

Ik zou dan 649 kwijt zijn.De line-up bepaald of ik het met launch al wil hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door jori040 op 17-01-2025 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
€500 voor iets waar je 5 jaar lang bijna elke dag plezier van hebt is een schijntje.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 17-01-2025 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:20
Farabi schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:22:
€500 voor iets waar je 5 jaar lang bijna elke dag plezier van hebt is een schijntje.
Alle fan boys hier even van slag door de hogere prijs ( wat nog niet zeker is ) en alsnog gaan we het allemaal netjes kopen 🤡 waar onder ik inderdaad

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Cyberw00d schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:37:
[...]

Alle fan boys hier even van slag door de hogere prijs ( wat nog niet zeker is ) en alsnog gaan we het allemaal netjes kopen 🤡 waar onder ik inderdaad
dat hebben we op de ps5 pro gezien inderdaad. de grootste klagers hebben netjes €799 neergelegd.

ik had gehoopt op een 2e duurdere variant van de switch. nu moet de prijs weer ingedrukt worden om het betaalbaar te maken ten koste van de rekenkracht.

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 17-01-2025 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Met €499 gaan ze niet het succes van de Switch evenaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Raem schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:44:
Met €499 gaan ze niet het succes van de Switch evenaren.
Het is sowieso de vraag of het huidige Switch publiek snel aan boord komt.En daarom is een system seller als MK zo belangrijk.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 17-01-2025 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:17
maar als je de prijs van de switch op release pakt en dan even met inflatie correctie en alles te werk gaat is de prijs van 499 toch niet zo heel gek?
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/prijzen-toen-en-nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geen idee of het gek is, ik zie het wel als de prijs daadwerkelijk bekend is. Vooralsnog niet iets interessants gezien qua games en dus ook nog geen reden om er straks een in huis te halen. Bijzonder dat er al weer mensen over een duurdere variant met meer rekenkracht gaan praten in een Nintendo topic. Kennelijk zijn games niet belangrijk en draait het enkel om hardware specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Laatst online: 14:54
Ik wacht sowieso nog even met de aanschaf van de Switch 2.
Mogelijk ga ik nog eerst een Wii U aanschaffen omdat ik er he-le-maal klaar mee ben dat Zelda TP HD en WW HD (nog) niet zijn uitgebracht op de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:04:
Bijzonder dat er al weer mensen over een duurdere variant met meer rekenkracht gaan praten in een Nintendo topic. Kennelijk zijn games niet belangrijk en draait het enkel om hardware specs.
niet zo bijzonder hoor. aangezien er genoeg klachten zijn over de prestaties van bepaalde games op de huidige switch.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 17-01-2025 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:04:
Geen idee of het gek is, ik zie het wel als de prijs daadwerkelijk bekend is. Vooralsnog niet iets interessants gezien qua games en dus ook nog geen reden om er straks een in huis te halen. Bijzonder dat er al weer mensen over een duurdere variant met meer rekenkracht gaan praten in een Nintendo topic. Kennelijk zijn games niet belangrijk en draait het enkel om hardware specs.
Het is de basis van alles dus zo vreemd vind ik het niet.

Als je even alleen de trailer in gedachte neemt (dus met momenteel weinig verandering tov van v1) en de hardware zou amper beter zijn dan de v1, waarom zou je dan (onmiddellijk) upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:06:
[...]

niet zo bijzonder hoor.dit topic net voor bedoeld juist. aangezien er genoeg klachten zijn over de prestaties van bepaalde games op de huidige switch. daar is
Dan moet je klagen in het huidige Switch topic. Maar dit topic is juist bedoelt voor de Switch 2. Het Switch 2 Pro topic zal later wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:07:
[...]

Dan moet je klagen in het huidige Switch topic. Maar dit topic is juist bedoelt voor de Switch 2. Het Switch 2 Pro topic zal later wel komen.
bij een nieuwe console hoort juist over hardware gediscussieerd te worden. dat is een van de belangrijkste aspecten als een console op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RangedNeedles schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:07:
[...]

Het is de basis van alles dus zo vreemd vind ik het niet.

Als je even alleen de trailer in gedachte neemt (dus met momenteel weinig verandering tov van v1) en de hardware zou amper beter zijn dan de v1, waarom zou je dan (onmiddellijk) upgraden?
Ik kan die conclusies zelf niet opmaken uit de trailer. Maar de trailer was qua informatie, ook al is dat voor Nintendo een bewuste keuze, nog weinig informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:08:
[...]

bij een nieuwe console hoort juist over hardware gediscussieerd te worden. dat is een van de belangrijkste aspecten als een console op de markt komt.
Klopt inderdaad. Maar dan mag ik het toch wel bijzonder vinden? Zonder een enkele game gezien te hebben al nodig vinden dat Nintendo een extra dure console op de markt brengt. Maar dat mag hoor.
Pagina: 1 ... 17 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4