Dat denk ik ook, al is het succes van de huidige switch ook met een goedkopere prijs nog niet zo maar te evenaren.Raem schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:44:
Met €499 gaan ze niet het succes van de Switch evenaren.
Vandaar dat ik ook zeg "als je alleen de trailer in gedachte neemt"L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:08:
[...]
Ik kan die conclusies zelf niet opmaken uit de trailer. Maar de trailer was qua informatie, ook al is dat voor Nintendo een bewuste keuze, nog weinig informatief.
Wat er later nog bekend gaat worden, gaat (hopelijk) nog heel wat veranderen. Dan kan je ook de line-up meenemen in je keuze.
Maar sowieso, wijk je te veel af van "mainstream" hardware power moet je imho niet al te hard rekenen op 3rd party support. Dan wordt het te moeilijk om games die voor Xbox/PS uitkwamen te porten naar de Switch of om de Switch onmiddellijk mee te nemen in het ontwikkelproces.
Dat gedoe altijd over dat hardware niet boeit, jezus
Je moet gewoon vooruit en deze nieuwe iteratie moet opnieuw jaren mee. Dus hop hop met de hardware! Ik wil niet te snel in de steek gelaten worden door non-Nintendo ontwikkelaars.
Hoezo gedoe? Op de voorpagina gaat over niks anders dan alleen maar specs. Daar mag best af en toe wat tegengeluid aan gegeven worden. En dan is het van jouw kant ook niet nodig om te overdrijven met 8-bitRangedNeedles schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:15:
[...]
Vandaar dat ik ook zeg "als je alleen de trailer in gedachte neemt"
Wat er later nog bekend gaat worden, gaat (hopelijk) nog heel wat veranderen. Dan kan je ook de line-up meenemen in je keuze.
Maar sowieso, wijk je te veel af van "mainstream" hardware power moet je imho niet al te hard rekenen op 3rd party support. Dan wordt het te moeilijk om games die voor Xbox/PS uitkwamen te porten naar de Switch of om de Switch onmiddellijk mee te nemen in het ontwikkelproces.
Dat gedoe altijd over dat hardware niet boeit, jezusAnders brengt Nintendo in 2030 opnieuw een 8-bit systeem uit? Met monochroom Mario Kart 10? Is die ene witte pixel je kart, en die andere witte pixel een schildpad die op je afkomt. Je zal het zelf wel merken of het functioneel een groene of rode schildpad was
Je moet gewoon vooruit en deze nieuwe iteratie moet opnieuw jaren vooruit. Dus hop hop met de hardware! Ik wil niet te snel in de steek gelaten worden door non-Nintendo ontwikkelaars.
Edit: Wat bedoel je dan met alleen de trailer in gedachten nemen? Qua vormfactor van wat we gezien hebben kan je niet zoveel kanten op met een hybride console en afneembare controllers.
[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 17-01-2025 16:19 ]
kip en ei verhaal. veel mensen verwachten dat spellen als zelda dit keer fatsoenlijk draaien. dat kan pas als je direct in het begin het 1e knoopje goed vastbindt en degelijke hardware introduceert.L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:10:
[...]
Klopt inderdaad. Maar dan mag ik het toch wel bijzonder vinden? Zonder een enkele game gezien te hebben al nodig vinden dat Nintendo een extra dure console op de markt brengt. Maar dat mag hoor.
dus waarom we eerst op spellen moeten wachten volgens jou is een raadsel?
Mogelijk draait deze hardware fatsoenlijk? Ik wacht het eerst even af tot ik de games zie verschijnen.Farabi schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:19:
[...]
kip en ei verhaal. veel mensen verwachten dat spellen als zelda dit keer fatsoenlijk draaien. dat kan pas als je direct in het begin het 1e knoopje goed vast draait en degelijke hardware introduceert.
dus waarom we eest op spellen moeten wachten is een raadsel?
wat is fatsoenlijk? daarom zijn er genoeg mensen die eerst specs willen zien he? niet iedereen speelt op handheld.L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:20:
[...]
Mogelijk draait deze hardware fatsoenlijk? Ik wacht het eerst even af tot ik de games zie verschijnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 17-01-2025 16:26 ]
Ik volg je niet. Je wil toch juist zien hoe de games draaien? Als de specs op papier voor jou wel goed zijn en de game is niet goed geoptimaliseerd dan ben jij tevreden?Farabi schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:25:
[...]
wat is fatsoenlijk? daarom zijn er genoeg mensen die eerst specs willen zien he?
Geen idee wat handheld er mee te maken heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 17-01-2025 16:27 ]
op consoles zijn de meeste games goed geoptimaliseerd hoor. zolang de hardware er maar op ingesteld is. het is geen game-pc uiteindelijk.L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:27:
[...]
Ik volg je niet. Je wil toch juist zien hoe de games draaien? Als de specs op papier voor jou wel goed zijn en de game is niet goed geoptimaliseerd dan ben jij tevreden?
PQ valt minder op, op een handheld. het is geen pretje als ik de huidige zelda op mijn 65inch scherm speel.
[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 17-01-2025 16:37 ]
Ik zie de afgelopen jaren juist aardig wat verhalen van games die bij release niet goed geoptimaliseerd zijn. Gelukkig zijn er ook spellen waar ze het wel goed voor elkaar hebben. Komt op elk platform voor. Maar is prima als jij daar een andere kijk op hebt.Farabi schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:28:
[...]
op consoles zijn de meeste games goed geoptimaliseerd hoor. zolang de hardware er maar op ingesteld is. het is geen game-pc uiteindelijk.
Eerder vroeg je wat fatsoenlijk draaien is. Dat is een woord die ik uit jouw reactie overnam. Ik kan daar niet een eenduidig antwoord op geven. Die zal voor jou anders zijn dan voor mij. Ik kan dat voor mijzelf pas bepalen als een game uit is en er reviews van zijn. Digital Foundry vind ik daar altijd wel handig voor.
fijn dat andere mensen ook hun visie over de nieuwe console kunnen geven danL23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:37:
[...]
Ik zie de afgelopen jaren juist aardig wat verhalen van games die bij release niet goed geoptimaliseerd zijn. Gelukkig zijn er ook spellen waar ze het wel goed voor elkaar hebben. Komt op elk platform voor. Maar is prima als jij daar een andere kijk op hebt.
Eerder vroeg je wat fatsoenlijk draaien is. Dat is een woord die ik uit jouw reactie overnam. Ik kan daar niet een eenduidig antwoord op geven. Die zal voor jou anders zijn dan voor mij. Ik kan dat voor mijzelf pas bepalen als een game uit is en er reviews van zijn. Digital Foundry vind ik daar altijd wel handig voor.
Oh zo. Maar goed, de handheld en tv ervaring vind ik beiden even belangrijk. Zo zijn er op de Switch inderdaad games die beter tot hun recht komen op een handheld, maar ook andersom. Een game die ik maar voor een van beiden geschikt vind haal ik niet in huis.Farabi schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:28:
[...]
PQ valt minder op, op een handheld. het is geen pretje als ik de huidige zelda op mijn 65inch scherm speel.
Ik mag hopen dat dit een placeholder is. Ik hoop eerder op 100 euro minder. Of een goed gevulde bundle voor die prijs.TijsZonderH schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:10:
Opvallend: de Switch 2 staat nu bij Coolblue voor 499 euro. Maar ik kom er niet helemaal achter of dat de definitieve prijs is of slechts een placeholder... Weet iemand hoe dat bij Coolblue zit bij producten die nog moeten komen?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Alsof je met de specs wel kunt beoordelen of games "fatsoenlijk" draaien?Farabi schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:25:
[...]
wat is fatsoenlijk? daarom zijn er genoeg mensen die eerst specs willen zien he?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Waar ik eigenlijk veel benieuwder naar ben dan de specs (want eerlijk, ik koop geen Nintendo voor de hoge graphics en performance, en spellen zijn voor mij altijd prima speelbaar geweest), is de dock. Deze Switch en dock zijn in de video groter dan de oude (scherm is groter en dock gaat over het hele scherm). Past de oude Switch straks in de nieuwe dock, of niet?
Want ik heb hier 2 personen met een Switch, en 1 dock aan de TV. Waarschijnlijk wordt de oudste Switch vervangen met een 2 zodra er interessante spellen zijn om dat voor te doen. Kan me indenken dat meer mensen zo'n setup hebben. Ik maak me momenteel dus eigenlijk veel meer zorgen dat je dus steeds docks moet gaan wisselen wanneer men zowel Switch als Switch 2 gebruikt.
Want ik heb hier 2 personen met een Switch, en 1 dock aan de TV. Waarschijnlijk wordt de oudste Switch vervangen met een 2 zodra er interessante spellen zijn om dat voor te doen. Kan me indenken dat meer mensen zo'n setup hebben. Ik maak me momenteel dus eigenlijk veel meer zorgen dat je dus steeds docks moet gaan wisselen wanneer men zowel Switch als Switch 2 gebruikt.
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Jawel hoor, als dezelfde chipset van een nvidia shield ook in een console zit, dan weet ik al hoe laat het is.RayNbow schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:07:
[...]
Alsof je met de specs wel kunt beoordelen of games "fatsoenlijk" draaien?
Hoe laat is het dan?Farabi schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:16:
[...]
Jawel hoor, als de zelfde chipset van een nvidia shield ook in een console zit, dan weet ik al hoe laat het is.
Beweer je nu dat ontwikkelaars geen invloed hebben over hoe hun games functioneren?Farabi schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:16:
[...]
Jawel hoor, als dezelfde chipset van een nvidia shield ook in een console zit, dan weet ik al hoe laat het is.
Van wat ik eerder heb gezien aan leaks en afbeeldingen kwam ik tot de conclusie dat ze niet uitwisselbaar zijn. Ook de adapter van de Switch 2 is 60W ten opzichte van de Switch 39W. Maar officieel is er nog niks over bekend.Cambionn schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:08:
Waar ik eigenlijk veel benieuwder naar ben dan de specs (want eerlijk, ik koop geen Nintendo voor de hoge graphics en performance, en spellen zijn voor mij altijd prima speelbaar geweest), is de dock. Deze Switch en dock zijn in de video groter dan de oude (scherm is groter en dock gaat over het hele scherm). Past de oude Switch straks in de nieuwe dock, of niet?
Het idee lijkt mij in ieder geval ook wel handig want dan ben je met 1 dock voorzien en er zijn een heleboel mensen met een Switch 1 dock, zou toch wel makkelijk zijn als je daar met een Switch 2 ook gebruik van kan maken (scheelt je een Switch 2 dock meenemen).
Edit: In de start post zie je de achterkant van de Switch 2. Ter hoogte van de USB-C poort aan de onderkant mist een gleuf die de huidige Switch wel heeft en daardoor zal het niet docken met de USB-C stekker in het huidige Switch dock. Dat is in ieder geval mijn verwachting.
[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 17-01-2025 17:27 ]
Waarschijnlijk tijd om een pc met een RTX 5090 te halen i.p.v. een Switch 2.
Gaan mensen serieus nieuwe pro controllers halen? Ik denk ik niet. Alleen vanwege een knop?
Dat lees je verkeerdsderooij schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:32:
Gaan mensen serieus nieuwe pro controllers halen? Ik denk ik niet. Alleen vanwege een knop?
Om terug te komen op de prijsdiscussie: hier vind je een schatting de prijs na inflatie van een aantal Nintendo hardware die tijdens de 21ste eeuw gelanceerd zijn. Links is de lanceerprijs in Euro (voor zover ik me herinner, in EU liggen die prijzen eigenlijk niet vast), rechts is de verrekende prijs na Nederlandse inflatie.
/f/image/hya01TXUIt4fiwHv5QOcpMU4.png?f=fotoalbum_large)
Ik blijf toch bij mijn idee dat 400-450 euro mogelijk is
/f/image/hya01TXUIt4fiwHv5QOcpMU4.png?f=fotoalbum_large)
Ik blijf toch bij mijn idee dat 400-450 euro mogelijk is
Als de huidige werkt op de nieuwe switch, nee dan niet perse.sderooij schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:32:
Verder weten we er nog helemaal niks van, ook niet van de knoppen / layout etc officieel.
Als het echt nieuwe dingen toevoegt, die handig zijn dan wellicht wel.
Als de enige wijziging een hall effect joystick is, is dan wacht ik ook nog even. Of ik bouw die zelf in m'n huidige controller ofzo. Ga er voorlopig geen 70-80 euro ofzo voor wegleggen.sderooij schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:32:
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik vind het toch een opvallende opvolger. Het is gewoon echt een Switch 2. Ze hadden het net zo goed een Switch Pro kunnen noemen.
Eigenlijk had ik van Nintendo weer wat meer vernieuwing verwacht, zoals ze eigenlijk met de laatste generaties geprobeerd hebben.
Dat gezegd hebbende denk ik nu niet gelijk van: wauw deze moet ik hebben!
De geruchten waren er natuurlijk al wel veel langer, maar ik had eigenlijk ook op iets gehoopt zonder scherm. Van mij mogen ze ook gelijk een NoSwitch op de markt brengen met een Pro controller. Gewoon een kastje ter grootte van 2,5” hdd waarmee je alleen op een tv kan spelen.
Eigenlijk had ik van Nintendo weer wat meer vernieuwing verwacht, zoals ze eigenlijk met de laatste generaties geprobeerd hebben.
De geruchten waren er natuurlijk al wel veel langer, maar ik had eigenlijk ook op iets gehoopt zonder scherm. Van mij mogen ze ook gelijk een NoSwitch op de markt brengen met een Pro controller. Gewoon een kastje ter grootte van 2,5” hdd waarmee je alleen op een tv kan spelen.
Geen idee of deze post al voorbij gekomen was, maar dit zou er 'gelekt' mbt de prijs en releasedatum:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TxezcqN88957kP0ZTOIJ4YI8.jpg?f=user_large)
In kleine letters staat een releasedatum van 11 juli 2025.
Nintendo Switch 2 prices are about what you expect (leaked prices): pic.twitter.com/YpuJL4UPDl
— Pyo 5️⃣ (@mrpyo1) 16 januari 2025
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TxezcqN88957kP0ZTOIJ4YI8.jpg?f=user_large)
Vernieuwing gaat in de software zitten.Mocht de nieuwe MK een soort van open-wereld racer zijn dan is dat in die serie een leuke vernieuwing.yorroy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:48:
Ik vind het toch een opvallende opvolger. Het is gewoon echt een Switch 2. Ze hadden het net zo goed een Switch Pro kunnen noemen.
Als er bij release twee leuke Nintendo games beschikbaar zijn dan hebben ze mij.De hardware ziet er sowieso al tof uit.Het heeft deze ronde niet zo'n speelgoed gehalte.
Tja het zou zomaar wel kunnen.11 Juli valt op een vrijdag.Zeror schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:54:
Geen idee of deze post al voorbij gekomen was, maar dit zou er 'gelekt' mbt de prijs en releasedatum:
[Twitter]
[Afbeelding]
Ik denk dat Nintendo juist een goeie middenweg heeft gevonden, ze maakte altijd handhelds en consoles naast elkaar.yorroy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:48:
Dit is allemaal erg kostbaar, en nu hebben ze beide werelden in 1 apparaat sinds de Switch.
Ik ben het met je eens van mij had het niet gehoeven, mijn huidige originele switch staat voor 99% van de tijd in de Dock.
Maar ik snap de keuze van Nintendo wel, gewoon op dit succes ieder geval nog 1 keer door gaan.
Dat zou nog steeds kunnen. Zo zou het kunnen dat de nieuwe Joy-Cons daadwerkelijk gebruikt kunnen worden als een computermuis en in dat geval ben ik vooral benieuwd wat voor toepassingen en besturingsvormen Nintendo voor ogen heeft.yorroy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:48:
Dat is ook niet heel vreemd. De first look is slechts een teaser. De waarde van een Switch 2 ligt vooral in wat je er mee kunt wat je niet met een Switch 1 kunt doen en daar is nog niet zo veel over bekend.Dat gezegd hebbende denk ik nu niet gelijk van: wauw deze moet ik hebben!
Dat zal op korte termijn echt niet gebeuren. Ja, er is vraag naar een variant die alleen op een tv kan worden gespeeld, maar die vraag is veel te klein. Het is voor Nintendo niet interessant om een extra variant op de markt te brengen voor een kleine groep.maar ik had eigenlijk ook op iets gehoopt zonder scherm.
Ziet er fake uit. US prijs ligt volgens mij altijd wat lager dan EU, omdat ze daar excl. tax communiceren. Dus niet $ = €. En de tekst daaronder lijkt vreemd door de schrijfwijze ofzo.Zeror schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:54:
[Twitter]
[Afbeelding]
Lijkt me sowieso vreemd dat ze de prijs nu al vastgesteld hebben, wie weet wat er na maandag nog allemaal gaat veranderen voor de komende vijf maanden.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Waar baseer je dat op?RayNbow schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:14:
[...]
Ja, er is vraag naar een variant die alleen op een tv kan worden gespeeld, maar die vraag is veel te klein.
Zou de huidige Switch nog beter verkocht hebben met een console only model?
Voor iedereen die zich zorgen maakt om de randen:

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Ik vermoed dat de "c" knop een knop is die we al hebben op de switch. Namelijk een screenshot button.sderooij schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:32:
De knop heeft dezelfde vorm en in joycon mode mist 1 speler de screenshot button. En als het wel een "c" knop is dan mist 1 speler de "c" knop.
Maar dan zou je vanzelfsprekend toch ook aan beide kanten een home knop moeten hebben?RollieBollie schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:18:
[...]
Ik vermoed dat de "c" knop een knop is die we al hebben op de switch. Namelijk een screenshot button.
De knop heeft dezelfde vorm en in joycon mode mist 1 speler de screenshot button. En als het wel een "c" knop is dan mist 1 speler de "c" knop.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Klopt. Daar dacht ik ook aan, maar wat doet de home knop? Enkel vanuit game naar home menu gaan. Qua spelfunctie heeft deze knop geen functie en kan per ongeluk worden ingedrukt door iemand die niet bekend is met deze controllers.
Per ongeluk op de screenshot knop drukken is dus enkel een screenshot van minder dan 1 sec of een video die een klein stukje van scherm inneemt na opname.
Als dit dus klopt zullen de oude joycons backwards compatible zijn.
Per ongeluk op de screenshot knop drukken is dus enkel een screenshot van minder dan 1 sec of een video die een klein stukje van scherm inneemt na opname.
Waarom ziet de knop er dan niet hetzelfde uit?RollieBollie schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:24:
Klopt. Daar dacht ik ook aan, maar wat doet de home knop? Enkel vanuit game naar home menu gaan. Qua spelfunctie heeft deze knop geen functie en kan per ongeluk worden ingedrukt door iemand die niet bekend is met deze controllers.
Per ongeluk of zelfs expres tijdens Mario Kart feestjes heb ik al meegemaakt, kan je daarna al die screenshots en filmpjes weer verwijderen. Hoe minder screenshot knoppen hoe beter
Ten eerste zou een hypothetische tv-only Switch qua kracht hetzelfde zijn als een normale Switch in een dock. De droom dat een tv-only Switch, omdat het niet handheld hoeft te zijn, een stuk krachtiger zou kunnen zijn is niet realistisch. Dat betekent nog een extra performance-configuratie voor ontwikkelaars om rekening mee te houden en een nog grotere kans dat er games zullen worden uitgebracht die alleen op de tv-only variant fatsoenlijk draaien. Dit zorgt voor meer fragmentatie en daarmee creëer je weer een scheiding tussen handheld en console van weleer.
Dus de waarde van een hypothetische tv-only Switch is dan puur een SKU die minder componenten bevat en goedkoper op de markt zou kunnen worden gezet. Een goedkopere variant op de markt zetten kan zeker en daarmee kun je een grotere afzet realiseren, maar dat is wat Nintendo al gedaan heeft met de Switch Lite. Blijkbaar was het voor Nintendo interessanter om een handheld-only variant op de markt te brengen dan een tv-only variant en dat is als je naar het gebruik van de OG Switch in 2017 ook niet vreemd.
Dus is het voor Nintendo interessant om naast een gewone (hybride) Switch en een handheld-only Switch Lite nog een derde variant op de markt te brengen? Ik denk dat het voor Nintendo juist slechter zou uitpakken. Op basis van de telemetrie uit 2017 zou een deel van de klanten die een hybride Switch alleen docked gebruiken juist overstappen op een goedkopere tv-only variant en ik weet niet of je met een tv-only variant dezelfde winstmarges zou kunnen bereiken als met een duurdere hybride variant.
Ik zie toch echt een vierkante knop. Er staat echter niets op die knop in de reveal trailer. Geen "C" en geen rondje zoals op de andere joycon.L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:27:
[...]
Waarom ziet de knop er dan niet hetzelfde uit?
Per ongeluk of zelfs expres tijdens Mario Kart feestjes heb ik al meegemaakt, kan je daarna al die screenshots en filmpjes weer verwijderen. Hoe minder screenshot knoppen hoe beter
Als het nu wel een "C" knop zou worden dan vermoed ik nog steeds een camera knop. En dat het per game verschilt qua functie. Screenshot maken of camera reset.
Als het 500 is wacht ik even af wat die allemaal kan vanaf dag 1.
Bv dat je shmups en pinball kan spelen in TATE mode. Inclusief knoppen omzetten e.d. geen zin om daar weer maanden op te wachten.
Maar als het geen OLED scherm is, en 500 euro kost. Dan wacht ik sowieso denk ik op de OLED versie.
Bv dat je shmups en pinball kan spelen in TATE mode. Inclusief knoppen omzetten e.d. geen zin om daar weer maanden op te wachten.
Maar als het geen OLED scherm is, en 500 euro kost. Dan wacht ik sowieso denk ik op de OLED versie.
Ik denk dat ik mijn geld ga sparen. Of mijn geld houden voor een xbox series s veeeeel meer bang for buck. Top graphics ,120fps, zo goed of gratis games (gamepass) en deftige keyboard and mouse support. En vooral GTA VI. Voor maar 300 euro terwijl de switch welicht duurder gaat zijn. Kijk ik snap ook wel dat er handheld only mensen zijn. Maar ik ga zeker geen 500E geven voor oude hardware.
Shit happens yk
Mooie reclame voor Xbox . Misschien zit je in het verkeerde topic . Weinig meerwaarde in dit topic om te melden waarom jij liever een Xbox hebtt.w.e.a.k.e.r schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:02:
Ik denk dat ik mijn geld ga sparen. Of mijn geld houden voor een xbox series s veeeeel meer bang for buck. Top graphics ,120fps, zo goed of gratis games (gamepass) en deftige keyboard and mouse support. En vooral GTA VI. Voor maar 300 euro terwijl de switch welicht duurder gaat zijn. Kijk ik snap ook wel dat er handheld only mensen zijn. Maar ik ga zeker geen 500E geven voor oude hardware.
[ Voor 6% gewijzigd door Cyberw00d op 17-01-2025 21:04 ]
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Het is best jammer dat Nintendo niet meer aan 120 fps doet. Zou het best fijn vinden als ze dat weer zouden doen.
Altijd met je opmerkingen die voor niets nodig zijn el1989
[ Voor 7% gewijzigd door t.w.e.a.k.e.r op 17-01-2025 21:11 ]
Shit happens yk
RayNbow schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:06:
[...]
Het is best jammer dat Nintendo niet meer aan 120 fps doet. Zou het best fijn vinden als ze dat weer zouden doen.
Shit happens yk
Xbox Series S, top graphics en 120 fps in 1 zin haha. Hilarisch. Dit apparaat zorgt ervoor dat games niet of later op Xbox komen omdat het zo zwak is.t.w.e.a.k.e.r schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:02:
Dat gezegd hebbende, €500 zou mij wel iets te gortig zijn voor een Switch 2, maar dat komt vooral omdat ik daarvoor te weinig Nintendo games speel. Of er moeten ook echt toffe 3rd party games komen die goed draaien.
Daan je weet wel wat ik bedoel hoor
. Je kan gewoon iets beter krijgen dan die switch 2 voor die pricerange.
Shit happens yk
Moet og wel even bijvermelden dat ik idd even ga afwachten. Ligt ook aan de games natuurlijk.
Maar stel je voor. Je kan idd een joycon als muis gebruiken, en dat werkt fantastisch. En of je kan een echte muis aansluiten. En de command and conquered remastered reeks komt er op uit.
Dan is het een day one voor mij. Maar zijn wel meer van die misschien niche games die ik dan perse moet spelen.
Of wellicht een echt volwaardige COD. Duurt nog wel lang voor het volgende nieuws, en wie weet komt ie pas eind van het jaar uit. Dat zou wel balen zijn. Ben het wachten op de switch 2 al twee jaar helemaal beu. Mocht valve bv een steam deck 2 aankondigen voordat deze switch 2 uit is…. Dan wordt de keuze heel moeilijk vrees ik.
Wat dat betreft voel ik geen enkele hype meer. Zeker niet na deze slappe Nintendo aankondiging.
Maar stel je voor. Je kan idd een joycon als muis gebruiken, en dat werkt fantastisch. En of je kan een echte muis aansluiten. En de command and conquered remastered reeks komt er op uit.
Dan is het een day one voor mij. Maar zijn wel meer van die misschien niche games die ik dan perse moet spelen.
Of wellicht een echt volwaardige COD. Duurt nog wel lang voor het volgende nieuws, en wie weet komt ie pas eind van het jaar uit. Dat zou wel balen zijn. Ben het wachten op de switch 2 al twee jaar helemaal beu. Mocht valve bv een steam deck 2 aankondigen voordat deze switch 2 uit is…. Dan wordt de keuze heel moeilijk vrees ik.
Wat dat betreft voel ik geen enkele hype meer. Zeker niet na deze slappe Nintendo aankondiging.
Het idee klinkt tof hoor, maar ik zie het bij mezelf gewoon niet voor me. Command and Conquered remastered speel ik op mijn laptop terwijl ik op de bank zit. Hoe doe ik hetzelfde met een Switch? Game jij dan achter een bureau?Turfschipper schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:15:
Op de handheld. Of op tv.
Toen ik nog gamede op de pc. Heeeel lang geleden.. battlefield vietnam. Unreal tournement. Medal of honor e.d… zo lang geleden. Zat ik ook al op de bank. Keyboard op schoot en muis op de bank op een matje.
Snapte nooit dat iedereen op zo een saai burokamertje ging zitten. Super relax.
Nu geen pc meer maar het gemis van die rts games is toch wel zonde. Steamdeck kan je ze wel op spelen. En dat werkt prima. StarCraft nog niet helemaal maar man, lijkt me zo vet die games weer eens te spelen.
Ps. Onuitstaanbaar dat die games niet op de ps5 zijn. Met muis ondersteuning. Ze laten hele bergen met geld liggen. Onbegrijpelijk.
Toen ik nog gamede op de pc. Heeeel lang geleden.. battlefield vietnam. Unreal tournement. Medal of honor e.d… zo lang geleden. Zat ik ook al op de bank. Keyboard op schoot en muis op de bank op een matje.
Snapte nooit dat iedereen op zo een saai burokamertje ging zitten. Super relax.
Nu geen pc meer maar het gemis van die rts games is toch wel zonde. Steamdeck kan je ze wel op spelen. En dat werkt prima. StarCraft nog niet helemaal maar man, lijkt me zo vet die games weer eens te spelen.
Ps. Onuitstaanbaar dat die games niet op de ps5 zijn. Met muis ondersteuning. Ze laten hele bergen met geld liggen. Onbegrijpelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Turfschipper op 17-01-2025 21:26 ]
In handheld kan niet, dan is het tabletop mode. Muis op de bank op een matje zou inderdaad kunnen. Het klinkt mij niet optimaal. Maar goed, ik laat me verrassen met waar Nintendo mee komt aanzetten.
Een groot deel van de gamers koopt een Nintendo console voor de exclusieve Nintendo games.De Switch heeft een top line-up aan games.t.w.e.a.k.e.r schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:02:
Dat de Switch 1 & 2 ook een handheld is zie ik persoonlijk als een leuke extra maar niet de reden dat ik daar de console voor koop.
Pffff GTA is in dit topic wel populair zeg.
[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 17-01-2025 22:05 ]
Wordt die muis-functionaliteit straks door Nintendo maar voor 1 game gebruikt: Super Mario Paint 2L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:28:
In handheld kan niet, dan is het tabletop mode. Muis op de bank op een matje zou inderdaad kunnen. Het klinkt mij niet optimaal. Maar goed, ik laat me verrassen met waar Nintendo mee komt aanzetten.
Nee, ik hoop voor Mario Kart 9 (Geef mij een trackmania-like baan editor!) en/of Mario Maker 3.
Edit: Overigens heb ik wel heel sterk het idee dat de nieuwe Mario Kart game niet het versienummer 9 gaat dragen, tenzij die 9 te maken gaat hebben met een gamemechanic. Anders verwacht ik een enkele een subtitel, net als bijv. Double Dash. Reden is dat symbolisch gezien een 9 net geen 10 is, dus net niet volmaakt en wordt dan die 9 juist overgeslagen.
[ Voor 25% gewijzigd door Zeror op 17-01-2025 22:09 ]
En bij mij is het net andersom.jori040 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:02:
[...]
Een groot deel van de gamers koopt een Nintendo console voor de exclusieve Nintendo games.De Switch heeft een top line-up aan games.
Dat de Switch 1 & 2 ook een handheld is zie ik persoonlijk als een leuke extra maar niet de reden dat ik daar de console voor koop.
Ik gebruik hem in handheld lekker makkelijk en dat ie in een dock op de tv kan is een leuke extra.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Daarom is dit concept met goede software ook een succes.chucky666 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:07:
[...]
En bij mij is het net andersom.
Ik gebruik hem in handheld lekker makkelijk en dat ie in een dock op de tv kan is een leuke extra.
Mario Kart Tour is misschien wel MK9.Zeror schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:04:
[...]
Wordt die muis-functionaliteit straks door Nintendo maar voor 1 game gebruikt: Super Mario Paint 2![]()
Nee, ik hoop voor Mario Kart 9 (Geef mij een trackmania-like baan editor!) en/of Mario Maker 3.
Edit: Overigens heb ik wel heel sterk het idee dat de nieuwe Mario Kart game niet het versienummer 9 gaat dragen, tenzij die 9 te maken gaat hebben met een gamemechanic. Anders verwacht ik een enkele een subtitel, net als bijv. Double Dash. Reden is dat symbolisch gezien een 9 net geen 10 is, dus net niet volmaakt en wordt dan die 9 juist overgeslagen.
Ben benieuwd naar 2 april en dan waarschijnlijk wachten tot mei(23 mei?) en dan lekker de nieuwe MK spelen. Hopelijk snel na de release ook Prime 4.
Het is sowieso verstandig eerst af te wachten welke games je ergens kan spelen voordat je een console koopt. Maar een Xbox kan geen Nintendo games spelen, een Switch 2 wel Microsoft games…t.w.e.a.k.e.r schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:02:
Wat kan er 23 mei gebeuren dan ?-Mike84- schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:30:
Ben benieuwd naar 2 april en dan waarschijnlijk wachten tot mei(23 mei?) en dan lekker de nieuwe MK spelen. Hopelijk snel na de release ook Prime 4.
Release Switch 2 😉
Kan 1 week eerder zijn of + 2 weken. Maar Nintendo doet gewoon weer hetzelfde als met de eerste Switch. Tijdspaden zijn bijna hetzelfde.
Dus je zit jezelf al een tijd in dit topic flink te hypen. En dan op basis van een uit de lucht gegrepen prijs schrijf je het apparaat al af? Oke.. apart.t.w.e.a.k.e.r schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:02:
Nou, ik heb me ingeschreven voor de loting. Good luck everyone!
Make lovecraft not warcraft.
HUh?! Kan nog niet toch? Of zit je in een ander land/werelddeel?Sméagol schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 23:48:
Nou, ik heb me ingeschreven voor de loting. Good luck everyone!
Ik zit gewoon in Nederland, maar ik heb de pro actie gedaan, en me ingeschreven voor kaartjes voor Parijs, 05 April.Zeror schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 23:56:
[...]
HUh?! Kan nog niet toch? Of zit je in een ander land/werelddeel?
Make lovecraft not warcraft.
Ah zo. Ja, dat kan natuurlijk ook.Sméagol schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 00:00:
[...]
Ik zit gewoon in Nederland, maar ik heb de pro actie gedaan, en me ingeschreven voor kaartjes voor Parijs, 05 April.Als ik ingeloot wordt ga ik er meteen een trip van maken. Ik bedoel de keus tussen Parijs, of een maand later Zaandam, is makkelijk.
Maar dat kan al op de Switch 1.Turfschipper schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:15:
En of je kan een echte muis aansluiten.
Zolang er geen releasedatum of prijs bekend is, zal je geen omruilacties zien. Daarnaast zijn er niet veel winkels meer die tweedehandse consoles verkopen.Er!k schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:00:
Zijn er ergens nog inruilacties? Voorheen kon je bij GameMania je apparaat omruilen+bijbetalen
Waar is dit event?Zeror schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 23:58:
Dit zijn de ticket opties waar je uit kunt kiezen voor Nederland voor het uitproberen van de Switch 2:
[Afbeelding]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De door jou verzonnen pricerange? Het is meer een aanname of heb je inside info?t.w.e.a.k.e.r schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:14:
Daan je weet wel wat ik bedoel hoor. Je kan gewoon iets beter krijgen dan die switch 2 voor die pricerange.
Laat gelijk ook even weten waar ik Mario Kart 9 out of the box op kan spelen.
Cyrax0508 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:01:
Laat gelijk ook even weten waar ik Mario Kart 9 out of the box op kan spelen.
spoiler:
In Kyoto. 
spoiler:
...op een devkit; moet je alleen eerst even solliciteren bij Nintendo. 
[ Voor 17% gewijzigd door RayNbow op 18-01-2025 09:04 ]
Och ik wacht wel hoef hem niet te proberen op een event
.
Ja ik misschien nog afwachten eerst reviews lezen ofzRaem schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 23:30:
[...]
Dus je zit jezelf al een tijd in dit topic flink te hypen. En dan op basis van een uit de lucht gegrepen prijs schrijf je het apparaat al af? Oke.. apart.
Shit happens yk
ik ook geen zin om in de rij te staan om 10 min te spelen met allemaal volk om je heen (nerd modusCarlos0_0 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:18:
Och ik wacht wel hoef hem niet te proberen op een event.
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Ik heb nog nooit een Nintendo gehad, ook niet toen ik nog een klein menneke was. Vroeger bij vriendjes wel de eerste Super Mario games gespeeld natuurlijk, en Link's Awakening op de eerste Gameboy.
Toen ik van de week de teaser van de Switch 2 voorbij zag komen was mijn eerste gedachte: "deze ga ik halen!" Inclusief Super Mario en Zelda games. Laat maar zo snel mogelijk komen
Toen ik van de week de teaser van de Switch 2 voorbij zag komen was mijn eerste gedachte: "deze ga ik halen!" Inclusief Super Mario en Zelda games. Laat maar zo snel mogelijk komen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Op een niet Nintendo console bedoel ik 😀RayNbow schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:02:
[...]
spoiler:In Kyoto.
spoiler:...op een devkit; moet je alleen eerst even solliciteren bij Nintendo.
Wordt hier geen day 1 buy (stapte ook pas na 3 jaar in bij de switch).
Mijn main game console is de PS5.
Maar wel erg benieuwd naar wat nintendo gaat doen met de Switch2.
Benieuwd naar de performance verbeteringen etc.
Denk dat ik pas ga kijken als er een nieuwe mario en zelda is.
Nu eerst maar even "rustig" wachten op de events en release info.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Voor mij het zelfde mijn main console is de ps5 pro, de switch is er alleen maar voor erbij.DarkSide schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:42:
Ik vind niet eens elk Nintendo spel leuk, zelda bijv niet, maar ook niet eens elk Mario spel.
Ik ben verpest door Mario oddsesey denk ik haha, wat een geweldig spel vond ik dat.
Dus ik kijk het ook wel aan, Nintendo kennende komen ze voor mij met niet veel leuke nieuwe spellen.
Ik ga wel eerst verder met Donkey Kong Country Returns, en zie wel waar ze mee komen
This didn't happen.Luuk_horst schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:12:
Ik hoop vooral op de naam “Super Switch”
“It’s not just a new Switch, it’s a Super Switch!”
Gemiste kans.
Ik probeer hem als ik het besteld en in huis hebCarlos0_0 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:18:
Och ik wacht wel hoef hem niet te proberen op een event.
Dat zei ik ook toen ik de Switch kocht, leuk voor er bij. Voor mij was het uiteindelijk eerder andersom. Het Xbox platform gebruik ik minder, maar komt zeker nog van pas met spellen zoals Indiana Jones and the Great Circle. Is goed mogelijk dat ik nog een keer een PS5/XBSX in huis haal, maar ben benieuwd hoe overbodig de andere consoles gaan zijn voor mij met een Switch 2.
Hier ligt het heel erg aan de vooruitgang die ze maken bij de Nintendo Switch 2, want daar verwacht ik wel iets van omdat het er een 2 in de titel staat. Het is een opvolger van de huidige generatie Nintendo Switch, niet een in dezelfde lijn of generatie. Anders zouden ze het geen Nintendo Switch 2 hebben genoemd..DarkSide schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:42:
Verder wacht ik rustig af tot April, meer kunnen we toch niet doen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik had dat ook een leuke naam gevonden. Maar ik denk dat ze niet nog eens een Wii U debacle willen. De 2 is heel duidelijk.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik weet niet of mensen het hier opgemerkt hebben maar die nieuwe joy-con 'straps' hebben onderaan rubberen muisvoetjes om het glijden als een muis. Benieuwd hoe deze straps gaan aanvoelen als je de joy-cons als een enkele controller gaat gebruiken. De verbreding kan misschien in de weg zitten? Tegelijkertijd heeft men de SL/SR knoppen op de joy-cons serieus groter gemaakt, dus misschien heb je ze gewoon minder nodig.
En om nog even terug naar het land van de leaks te gaan...
Enkele weken geleden was er een Chinese leak die onder andere claimde dat het microSD slot rechtsonder de kickstand zou zitten. Deze bleek gelijk te hebben. Dezelfde persoon heeft ook enkele claims gemaakt over de nieuwe Pro Controller:
Enkele weken geleden was er een Chinese leak die onder andere claimde dat het microSD slot rechtsonder de kickstand zou zitten. Deze bleek gelijk te hebben. Dezelfde persoon heeft ook enkele claims gemaakt over de nieuwe Pro Controller:
- Extra knoppen aan de achterkant
- Aanwezigheid van een headphone jack
- Twee kleuren om uit te kiezen (zwart vs. zwart+grijs combi)
- Waarschijnlijk digitale triggers
- De "C" knop zou onderaan gecentreerd zitten
Extra knop of extra knoppen? Benieuwd wat er dan nog meer bij komt naast die "C" knop.JackAvery schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:01:
Ik weet niet of mensen het hier opgemerkt hebben maar die nieuwe joy-con 'straps' hebben onderaan rubberen muisvoetjes om het glijden als een muis. Benieuwd hoe deze straps gaan aanvoelen als je de joy-cons als een enkele controller gaat gebruiken. De verbreding kan misschien in de weg zitten? Tegelijkertijd heeft men de SL/SR knoppen op de joy-cons serieus groter gemaakt, dus misschien heb je ze gewoon minder nodig.
Enkele weken geleden was er een Chinese leak die onder andere claimde dat het microSD slot rechtsonder de kickstand zou zitten. Deze bleek gelijk te hebben. Dezelfde persoon heeft ook enkele claims gemaakt over de nieuwe Pro Controller:Benieuwd of dat hier een kern van waarheid in zit.
- Extra knoppen aan de achterkant
- Aanwezigheid van een headphone jack
- Twee kleuren om uit te kiezen (zwart vs. zwart+grijs combi)
- Waarschijnlijk digitale triggers
- De "C" knop zou onderaan gecentreerd zitten
Edit: Lees over achterkant heen...
Ach zaandam is vanaf Utrecht nog wel te doen voor mij, maar ik heb die nieuwsgierigheid niet.L23 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:22:
[...]
Ik probeer hem als ik het besteld en in huis hebLeuk voor de mensen die wel naar het event gaan, maar voor mij is dat wel ver weg en zo nieuw/anders zal de ervaring ook niet zijn.
Ik ben niet zo nieuwsgierig aangelegd, ik zie het wel aan de filmpjes. En probeer het wel als ik hem heb
De vernieuwingen zijn inderdaad ook nog eens veel te klein, gewoon een grotere / krachtigere Switch.
Wel leuk dat ze zoiets doen voor het publiek, maar mij niet gezien daar
Ten tijde van dat lek leek het alsof men het over "paddles" had die doorgaans achteraan op een controller zitten. Het blijft een gerucht, dus ik zou het zeker niet als waarheid aannemen. Ik zie Nintendo niet zo snel extra knoppen aanbieden die niet op hun andere controllers (joy-cons) zitten.L23 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:23:
[...]
Extra knop of extra knoppen? Benieuwd wat er dan nog meer bij komt naast die "C" knop.
[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 18-01-2025 12:26 ]
Ik heb dat bij alle consoles en apparaten. Bij mij wellicht ook met de leeftijd te maken. Vroeger kon ik echt uitkijken naar games en moest ik ze op dag 1 hebben. Dat had ik destijds met Halo 2 en 3, Mass Effect en GTA IV en zo. Nu alleen Luigi's Mansion 3 op release dag gespeeld.Carlos0_0 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:23:
[...]
Ach zaandam is vanaf Utrecht nog wel te doen voor mij, maar ik heb die nieuwsgierigheid niet.
Ik ben niet zo nieuwsgierig aangelegd, ik zie het wel aan de filmpjes. En probeer het wel als ik hem heb.
De vernieuwingen zijn inderdaad ook nog eens veel te klein, gewoon een grotere / krachtigere Switch.
Wel leuk dat ze zoiets doen voor het publiek, maar mij niet gezien daar.
Het zou in ieder geval passen bij de naam Pro, maar ik zie het Nintendo inderdaad ook niet snel doen.JackAvery schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:24:
[...]
Ten tijde van dat lek leek het alsof men het over "paddles" had die doorgaans achteraan op een controller zitten. Het blijft een gerucht, dus ik zou het zeker niet als waarheid aannemen. Ik zie Nintendo niet zo snel extra knoppen aanbieden die niet op hun andere controllers (joy-cons) zitten.
Dat zou het kunnen zijn inderdaad, als je leeftijd klopt in je profiel schelen wij 1 jaar maarL23 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:27:
[...]
Ik heb dat bij alle consoles en apparaten. Bij mij wellicht ook met de leeftijd te maken. Vroeger kon ik echt uitkijken naar games en moest ik ze op dag 1 hebben. Dat had ik destijds met Halo 2 en 3, Mass Effect en GTA IV en zo. Nu alleen Luigi's Mansion 3 op release dag gespeeld.
Ik hoef ook niet alles op dag 1 te hebben, al heb ik het wel vaak. maar komt meer omdat ik niet zo heel veel spellen meer speel.
Ik heb dat ook niet meer met andere tech, ik wordt niet blij / enthousiast / nieuwsgierig niks meer van nieuwe tech, dat ik direct allemaal moet zien en weten(Het komt van zelf wel een keer
[ Voor 13% gewijzigd door Carlos0_0 op 18-01-2025 13:00 ]
Zaandam, wat een eind zeg, dan rijd ik liever een uurtje extra met 130 naar Parijs. Maar goed, als het wat dichterbij was zou ik het nog we leuk gevonden hebben, maar ik zie het wel online of als hij uitkomt.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Over de hardware en performance:
Aangezien de leaks vrij accuraat blijken te zijn tot nu toe weten we volgens mij al redelijk goed wat we kunnen verwachten. En door een vergelijking met de huidige PC handhelds weten we ook wat dat betekent voor de games die we kunnen spelen.
Volgens de leaks zou de Switch 2 ongeveer 1.75 TFLOPS hebben in handheld mode, iets meer dus dan de 1.6 TFLOPS die de steamdeck heeft. Zelfs als de daadwerkelijke specs van de Switch 2 iets minder goed zijn als deze leaks denk ik toch dat je iets betere prestaties op de switch mag verwachten dan op de steamdeck. Twee redenen daarvoor: 1. veel betere upscaling mogeljikheden op de switch want Nvidia/DLSS en 2. games op switch 2 zullen specifiek geoptimaliseerd worden voor dat (handheld) platform.
Wat dat betekent voor third party games op de switch kun je dus denk ik redelijk goed zien door te kijken hoe games het doen op de steamdeck. Games als Red Dead Redemption 2, Elden Ring, Cyberpunk 2077 en FF7 Remake zijn allemaal prima te spelen op de steamdeck en zien er ook nog is zeer goed uit op het kleine scherm (geen extreme downgrading graphics zoals je op de Switch 1 ziet nu). FF7 Rebirth videos op de steamdeck zien er voorlopig bijvoorbeeld ook goed uit (maar is nog niet uit dus geen volledige tests). Switch 2 games zijn dan mogelijk nog wat beter geoptimaliseerd en verwacht dan ook dat ook moderne games heel goed te spelen zullen zijn.
Op youtube zijn genoeg videos te vinden van hoe bovengenoemde games eruit zien op de steamdeck.
Bijvoorbeeld:
RDR 2: YouTube: Red Dead Redemption 2 on OLED Steam Deck Is INCREDIBLE! - Solid 45 FPS?
FF Remake: YouTube: Final Fantasy 7 Remake on Steam Deck OLED is...
Bovenstaande heeft vooral betrekking op handheld mode. Docked mode zal hogere resoluties kunnen produceren dan in handheld mode maar TV scherm ook veel groter en kleine visuele downgardes dus ook veel beter te zien.
Al met al ben ik heel optimistisch!
Aangezien de leaks vrij accuraat blijken te zijn tot nu toe weten we volgens mij al redelijk goed wat we kunnen verwachten. En door een vergelijking met de huidige PC handhelds weten we ook wat dat betekent voor de games die we kunnen spelen.
Volgens de leaks zou de Switch 2 ongeveer 1.75 TFLOPS hebben in handheld mode, iets meer dus dan de 1.6 TFLOPS die de steamdeck heeft. Zelfs als de daadwerkelijke specs van de Switch 2 iets minder goed zijn als deze leaks denk ik toch dat je iets betere prestaties op de switch mag verwachten dan op de steamdeck. Twee redenen daarvoor: 1. veel betere upscaling mogeljikheden op de switch want Nvidia/DLSS en 2. games op switch 2 zullen specifiek geoptimaliseerd worden voor dat (handheld) platform.
Wat dat betekent voor third party games op de switch kun je dus denk ik redelijk goed zien door te kijken hoe games het doen op de steamdeck. Games als Red Dead Redemption 2, Elden Ring, Cyberpunk 2077 en FF7 Remake zijn allemaal prima te spelen op de steamdeck en zien er ook nog is zeer goed uit op het kleine scherm (geen extreme downgrading graphics zoals je op de Switch 1 ziet nu). FF7 Rebirth videos op de steamdeck zien er voorlopig bijvoorbeeld ook goed uit (maar is nog niet uit dus geen volledige tests). Switch 2 games zijn dan mogelijk nog wat beter geoptimaliseerd en verwacht dan ook dat ook moderne games heel goed te spelen zullen zijn.
Op youtube zijn genoeg videos te vinden van hoe bovengenoemde games eruit zien op de steamdeck.
Bijvoorbeeld:
RDR 2: YouTube: Red Dead Redemption 2 on OLED Steam Deck Is INCREDIBLE! - Solid 45 FPS?
FF Remake: YouTube: Final Fantasy 7 Remake on Steam Deck OLED is...
Bovenstaande heeft vooral betrekking op handheld mode. Docked mode zal hogere resoluties kunnen produceren dan in handheld mode maar TV scherm ook veel groter en kleine visuele downgardes dus ook veel beter te zien.
Al met al ben ik heel optimistisch!
Ik heb me zojuist aangemeld voor het event in Zaandam. Ik ben benieuwd of ik een ticket krijg.
Nou ik heb een spaarpotje gemaakt waar ik wekelijkse 5 euro in stop, zodat ik over ongeveer 80 weken de NS2 kan kopen. Of, die kans bestaat, ik doe een impulse pre-order

oogjes open, snaveltjes dicht
ook net gedaan! was het al bijna vergetenbatumulia schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:02:
Ik heb me zojuist aangemeld voor het event in Zaandam. Ik ben benieuwd of ik een ticket krijg.
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4