Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
[ Voor 16% gewijzigd door sderooij op 18-01-2025 20:28 ]
Zou cool zijn om de knoop door te hakken of ik er een zou kopen. Top idee!sderooij schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:28:
Laten we afspreken; degene die gaat, gaat een Tweakers hands on video posten?
Shit happens yk
Ik hoop vooral ook nog op andersom. Dat in de dock van de 2 ook de 1 past. Zie je daar ook grote problemen? Enige wat ik kan bedenken wat niet verhelpbaar zou zijn is formaat, maar zolang deze nog voor de joysticks stopt kan dat nog wel goed gaan.L23 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:23:
Van wat ik eerder heb gezien aan leaks en afbeeldingen kwam ik tot de conclusie dat ze niet uitwisselbaar zijn. Ook de adapter van de Switch 2 is 60W ten opzichte van de Switch 39W. Maar officieel is er nog niks over bekend.
Het idee lijkt mij in ieder geval ook wel handig want dan ben je met 1 dock voorzien en er zijn een heleboel mensen met een Switch 1 dock, zou toch wel makkelijk zijn als je daar met een Switch 2 ook gebruik van kan maken (scheelt je een Switch 2 dock meenemen).
Edit: In de start post zie je de achterkant van de Switch 2. Ter hoogte van de USB-C poort aan de onderkant mist een gleuf die de huidige Switch wel heeft en daardoor zal het niet docken met de USB-C stekker in het huidige Switch dock. Dat is in ieder geval mijn verwachting.
Verschil in power kan je regelen als er in de dock iets zit wat zorgt dat bij een oude minder output geeft, of als je de dock met een oude oplader kan aansluiten (in de hoop dat de 2 dan enkel minder snel laad). De oude Switch op z'n plek houden kan ook nog anders opgelost worden hoop ik.
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Enige beperking die ik daarin zie is zoals een Switch Lite die niet in een Switch 1 dock past omdat de joysticks in de weg zitten omdat het dock te breed is. Maar het gevoel dat Nintendo het zo ontworpen heeft dat het niet gaat passen qua docken. Wellicht zijn de diktes van de consoles ook anders en is de USB-C port niet op dezelfde plek uitgelijnd en dan wil je beschadigingen natuurlijk voorkomen.Cambionn schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:48:
[...]
Ik hoop vooral ook nog op andersom. Dat in de dock van de 2 ook de 1 past. Zie je daar ook grote problemen? Enige wat ik kan bedenken wat niet verhelpbaar zou zijn is formaat, maar zolang deze nog voor de joysticks stopt kan dat nog wel goed gaan.
Verschil in power kan je regelen als er in de dock iets zit wat zorgt dat bij een oude minder output geeft, of als je de dock met een oude oplader kan aansluiten (in de hoop dat de 2 dan enkel minder snel laad). De oude Switch op z'n plek houden kan ook nog anders opgelost worden hoop ik.
Verschil in power is geen probleem. Het apparaat geeft zelf aan hoeveel stroom het nodig heeft. Maar het geleiden van de Switch in het dock op die USB-C port gaat tegenwerken verwacht ik. Je huidige Switch past bijvoorbeeld ook niet met het beeldscherm naar achteren in het dock. Enkel de oplader zonder dock gebruiken kan wel want het is allemaal USB-C.
Dan verklaart dat ook gelijk het nut van de tweede USB-C port, ik ben er ondersteboven vanRollieBollie schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:13:
Switch 2 past met usb van bovenkant in Switch 1 dock. ;-)
Groot verschil is wel dat zowel Switch 1 en 2 beide zijn gemaakt om te docken en om de 1 de ander op te laten volgen ipv een andere formfactor. Dan kan dat in het design van de Switch 2 of de dock ervan meegenomen worden vanaf design fase, en is het ook nog enigsinds logisch dat te doen. Zorgen dat het net past, rekening houden met de breedtes. Net ff een extra uitsparring of ruimte ergens voor. Eventueel de controllers van een oude Switch af (als enkel breedte het probleem isL23 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:01:
Enige beperking die ik daarin zie is zoals een Switch Lite die niet in een Switch 1 dock past omdat de joysticks in de weg zitten omdat het dock te breed is. Maar het gevoel dat Nintendo het zo ontworpen heeft dat het niet gaat passen qua docken. Wellicht zijn de diktes van de consoles ook anders en is de USB-C port niet op dezelfde plek uitgelijnd en dan wil je beschadigingen natuurlijk voorkomen.
Verschil in power is geen probleem. Het apparaat geeft zelf aan hoeveel stroom het nodig heeft. Maar het geleiden van de Switch in het dock op die USB-C port gaat tegenwerken verwacht ik. Je huidige Switch past bijvoorbeeld ook niet met het beeldscherm naar achteren in het dock. Enkel de oplader zonder dock gebruiken kan wel want het is allemaal USB-C.
Dat was niet de oplossing die ik had verwacht, but I take itRollieBollie schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:13:
Switch 2 past met usb van bovenkant in Switch 1 dock. ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Cambionn op 18-01-2025 21:53 ]
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
We gaan het zien. Ik zou inderdaad zeggen dat het zonder de Joy-cons zou moeten passen. Ik zie bij de Switch 2 op het oog helemaal geen geleidelijk systeem zoals bij de Switch 1, dus ik zie zo 1, 2, 3 ook niet waarom het een Switch 1 zou tegenwerken.Cambionn schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:52:
[...]
Groot verschil is wel dat zowel Switch 1 en 2 beide zijn gemaakt om te docken en om de 1 de ander op te laten volgen ipv een andere formfactor. Dan kan dat in het design van de Switch 2 of de dock ervan meegenomen worden vanaf design fase, en is het ook nog enigsinds logisch dat te doen. Zorgen dat het net past, rekening houden met de breedtes. Net ff een extra uitsparring of ruimte ergens voor. Eventueel de controllers van een oude Switch af (als enkel breedte het probleem is). Wellicht met een minder mooie oplossing dan met bijbehorend dock, maar wel goed werkend. Waar de Switch Lite of de Switch achterstevoren natuurlijk daar gewoon niet voor gemaakt is.
Switch is uiteraard niet gemaakt om achterstevoren te docken, maar wou daarmee aangeven hoe behulpzaam en geleidelijk het docken functioneert. Ze hebben die ervaring zo makkelijk mogelijk gemaakt.
Oh die snapte ik hoor. Ik pakte het express ff los om het punt in verschil dat de huidige voorbeelden ook enigsinds logisch zijn om niet te werken, en dat het niet ontdenkbaar is dat er meer aandacht voor is geweest in deze casus. Gezien Nintendo vaak wel aardig aan backwards compatibility denkt binnen een serrie (en vroeger ook de vorige) vind ik dat wel verschil maken voor de kans dat ze er wat mee doen.L23 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:10:
Switch is uiteraard niet gemaakt om achterstevoren te docken, maar wou daarmee aangeven hoe behulpzaam en geleidelijk het docken functioneert. Ze hebben die ervaring zo makkelijk mogelijk gemaakt.
Over de kop vind ik een best leuke oplossing. Doet me denken aan de off-brand docks voor PS3 controllers (enkel die van Sony zelf heeft ze rechtop, met een best wel sleek design ook). Hoewel het op een Switch niet zó obvious zal zijn.
Die knoop ga je 2 april al door hakken.t.w.e.a.k.e.r schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:31:
[...]
Zou cool zijn om de knoop door te hakken of ik er een zou kopen. Top idee!
Heb namelijk het idee dat door de knop op de controller in te drukken, je met een veermechanisme o.i.d. aan de bovenkant het palletje indrukt of intrekt. En je hem daardoor dus “schuin moet insteken zoals op het filmpje. Waarom zou je hem dan niet recht erin klikken als het magnetisch is? Heb dus het vermoeden dat dit systeem anders werkt dan het dus lijkt. Wat is jullie kijk hierop?
:strip_exif()/f/image/sbkSQR4NQMMdDxHm9DSERs6i.jpg?f=fotoalbum_large)
In het Xbox topic inmiddels overtuigd van een Xbox Series S
Volgens mij heeft die Switch 2 al meer indruk gemaakt dan hij zelf dacht.L23 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 23:07:
[...]
Had ik nog niet gezien. Het valt magnetisch op zijn plek. Met die inkeping onder en de lock/knop boven stevig vast? Al beweerde die Genki accessoire maker met zijn Switch 2 replica dat je het met extra kracht uitoefenen ook geforceerd los kan krijgen, maar ging daar natuurlijk niet om een echte Switch 2 en met genoeg kracht krijg je alles wel los/kapot.Passie-m schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 23:07:
Wat ik mij afvraag. Ik lees veel dat het magnetisch bevestigd zou zijn. Alleen het valt mij op dat er onder en boven inkepingen zitten. Als er in het scherm onder en boven 2 uit stekende palletjes zouden zitten, wat hierin valt. Dan lock je hem toch ook stevig, aangezien hij rondom diep in het scherm valt?
Heb namelijk het idee dat door de knop op de controller in te drukken, je met een veermechanisme o.i.d. aan de bovenkant het palletje indrukt of intrekt. En je hem daardoor dus “schuin moet insteken zoals op het filmpje. Waarom zou je hem dan niet recht erin klikken als het magnetisch is? Heb dus het vermoeden dat dit systeem anders werkt dan het dus lijkt. Wat is jullie kijk hierop?
[Afbeelding]
Ik zie hem nog wel van gedachten Switchen.jori040 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 23:10:
[...]
Volgens mij heeft die Switch 2 al meer indruk gemaakt dan hij zelf dacht.
Met de Switch 1 is het alleen mogelijk om al landende op het dock op groot scherm te spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Anniedrew op 18-01-2025 23:45 ]
Magnetisch alleen zou nooit sterk genoeg zijn, boven en onder een mechanisme om het te vergrendelen denk ik. Vandaar ook dat elk filmpje eerst de joycon van onder eerst ziet vergrendelen.Passie-m schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 23:07:
Wat ik mij afvraag. Ik lees veel dat het magnetisch bevestigd zou zijn. Alleen het valt mij op dat er onder en boven inkepingen zitten. Als er in het scherm onder en boven 2 uit stekende palletjes zouden zitten, wat hierin valt. Dan lock je hem toch ook stevig, aangezien hij rondom diep in het scherm valt?
[Afbeelding]
Het slotje dat je hier toont wordt denk ik niet gebruikt om de joy-con aan de console te bevestigen. Als je even oplet in de video zie je nergens plek voor een pin o.i.d. die hierin gaat (video rond 1:21).Passie-m schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 23:07:
[Afbeelding]
Edit: GIF toegevoegd:
:gifsicle():strip_exif()/f/image/Ccn8YuTKD7O4M7pj9lykrdOy.gif?f=user_large)
Mogelijk dient deze inkeping voor de straps vast te klikken. Helaas kan ik het niet bevestigen (video rond 1:11) want moeilijk te zien. Maar het zou ook de knop aan de voorkant van de strap (een mechanische release knop?) verklaren.
De knop achteraan de joycon wordt gebruikt voor een mechanisme dat een kleine pin aan de bovenkant van de joy-con 'rail' naar buiten duwt.Dit zie je in de video die op nintendo.com staat, ik knip even het relevante stuk:
:gifsicle():strip_exif()/f/image/CBaQZL1KEJwF9QDL7WfwMWb8.gif?f=user_large)
De pin dient om op de juiste plek genoeg kracht te zetten om de joy-con weg te kunnen duwen terwijl deze magnetisch vast zit, lijkt me? En de joy-con zit gewoon magnetisch vast + mechanisch met de pin die lijkt op een NES cartridge connector. Dit verklaart ook waarom de joy-con langs de bovenkant losklikt.
[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 19-01-2025 14:08 . Reden: Een zin op de juiste plek gezet ]
Algemeen:
Over de CPU:It’s a hybrid console, I think expecting PS5 or XSX performance is fundamentally ridiculous. I’m almost entirely a portable player, and mobile gaming doesn’t get better than this. As for tv play, again, I’m perfectly happy and continuously impressed with what it can do.
Over het porten van PS5 games:It’s the part that most deviates from the standard set by the system overall, but that doesn’t make it bad or a stone around its neck.
[...]
To put it simply, I haven’t heard anyone making a game ground up for the S2 complain about the CPU, but I have heard of some teams porting software having to put a bit more work into optimization for the CPU vs how relatively easily graphical resources can scale to the GPU. But nothing egregious, and not really anything outside of what you would normally expect going from a comparatively power hungry x86 chip to a mobile ARM.
Ik zet expres geen links om de bron toch een beetje te "beschermen" van verdere publiciteit, maar je kan dit makkelijk zelf googlen.Poster A: At the end, I think Porting PS5 games to Switch 2 will be way easier, then porting PS4 games to Switch
This is absolutely correct, and It’s not close.
Anders verwoord: de CPU in zijn huidige implementatie is in de meeste gevallen geen probleem voor current-gen games, indien met de nodige aandacht geoptimaliseerd wordt. Er gaan altijd uitzonderingen bestaan.
[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 19-01-2025 08:32 ]
Oja. Dit pinnetje zo had ik nog niet gezien. Ben toch zeer benieuwd hoe dit precies werkt dan. Mooi systeem. We gaan het zien uiteindelijk!JackAvery schreef op zondag 19 januari 2025 @ 08:18:
[...]
Het slotje dat je hier toont wordt denk ik niet gebruikt om de joy-con aan de console te bevestigen. Als je even oplet in de video zie je nergens plek voor een pin o.i.d. die hierin gaat (video rond 1:21).
Mogelijk dient deze inkeping voor de straps vast te klikken. Helaas kan ik het niet bevestigen (video rond 1:11) want moeilijk te zien. Maar het zou ook de knop aan de voorkant van de strap (een mechanische release knop?) verklaren.
De knop achteraan de joycon wordt gebruikt voor een mechanisme dat een kleine pin aan de bovenkant van de joy-con 'rail' naar buiten duwt.Dit zie je in de video die op nintendo.com staat, ik knip even het relevante stuk:
[Afbeelding]
De pin dient om op de juiste plek genoeg kracht te zetten om de joy-con weg te kunnen duwen terwijl deze magnetisch vast zit, lijkt me? En de joy-con zit gewoon magnetisch vast + mechanisch met de pin die lijkt op een NES cartridge connector. Dit verklaart ook waarom de joy-con langs de bovenkant losklikt.
True maar wil niet zeggen dat ik hem nooit ga kopenL23 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 23:07:
[...]
Shit happens yk
Valt me bij dit filmpje trouwens op dat de Switch 2 wel een gleuf heeft om het docken in het dock te begeleiden. Wel korter en zit wat verstopt achter de kickstand/standaard. Maar deze gleuf is een stuk breder dan bij de huidige Switch. Afwachten tot dit bevestigd wordt, maar daarmee maak ik zelf een voorzichtige conclusie dat een Switch 1 niet kan docken in een Switch 2 dock en vice versa.
:strip_exif()/f/image/51fRUbwSf9EFzlXVgLv0Z4Cs.jpg?f=fotoalbum_large)
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 14:40
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
[ Voor 14% gewijzigd door Linksquest op 19-01-2025 14:45 ]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Kan uiteraard een goede reden voor zijn, maar daardoor werken huidige accessoires zoals de Verstelbare Nintendo Switch-oplaadstandaard ook niet met een Switch 2.Linksquest schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:45:
@L23 het zou me ook niet verwonderen als de huidige dock niet gebruikt kan worden. Ik vraag me ook af of je eventueel de Pro controller of andere controllers kunt gebruiken, al is het maar voor oudere games. Daar bedoel ik dus de NES, SNES controllers voor de Switch zeg maar mee.
Dat is inderdaad de grote vraag als het om de controllers gaat.
Lees ik het verkeerd als ik zeg dat als current gen op de Switch 2 kan dat de prijs dan op €500 uit gaat komen? Tenzij alles gedownscaled wordt naar niveau XSS, dan kan de prijs een stukje zakken.JackAvery schreef op zondag 19 januari 2025 @ 08:27:
Op Famiboards gaat ondertussen de discussie verder over de mysterieuze kloksnelheid van de CPU en de impact ervan op performance. In die context toch een paar interessante algemene opmerkingen gezien van een games ontwikkelaar met een sterk netwerk.
Algemeen:
[...]
Over de CPU:
[...]
Over het porten van PS5 games:
[...]
Ik zet expres geen links om de bron toch een beetje te "beschermen" van verdere publiciteit, maar je kan dit makkelijk zelf googlen.
Anders verwoord: de CPU in zijn huidige implementatie is in de meeste gevallen geen probleem voor current-gen games, indien met de nodige aandacht geoptimaliseerd wordt. Er gaan altijd uitzonderingen bestaan.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
"Current gen games zijn mogelijk" betekent niet dat je 4K30FPS native gaat krijgen in elke game ofzoLekker Ventje schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:39:
[...]
Lees ik het verkeerd als ik zeg dat als current gen op de Switch 2 kan dat de prijs dan op €500 uit gaat komen? Tenzij alles gedownscaled wordt naar niveau XSS, dan kan de prijs een stukje zakken.
Ik maak niet graag de vergelijking omdat elke console zijn eigen technologische context heeft. 1 op 1 vergelijken kan bijna niet tenzij je het over exact dezelfde architectuur enzo hebt. Maar als ik moet: zie de Switch 2 docked misschien als een wat zwakkere XSS waarbij men zal focussen op het gebruik van upscaling (DLSS) om resoluties van 1440p en hoger te bekomen. Hierbij zal men van tijd tot tijd zeker grafische toegevingen moeten doen die op andere consoles niet nodig zijn - we hebben het tenslotte over een tablet die docked waarschijnlijk ~1/3de van het verbruik van een Series S gebruikt.
De realiteit is natuurlijk een stuk genuanceerder: de CPU is duidelijk trager dan die in een Xbox, de GPU is qua rasterisatie iets (25%?) zwakker. Er is dan weer meer RAM beschikbaar voor de Switch 2 maar de geheugenbandbreedte is een stuk lager (al doet dit er in de praktijk weinig toe - een andere architectuur heeft andere geheugen noden!). Een Switch 2 zal minder en langzamer opslaggeheugen hebben maar het zal niet noodzakelijk uitmaken omdat de snelheid nog steeds meer dan voldoende zal zijn. Switch 2 heeft dan weer raytracing en tensor cores die sommige types workloads mogelijk zullen maken die moeilijk zijn op Series S.
Om maar te zeggen: vergelijken is niet zo simpel. De resultaten op een console zijn vaak niet gewoon gelijk aan de som van de individuele componenten. Het feit dat de Xbox Series S bestaat, helpt de Switch 2 in zekere zin: games zijn heel schaalbaar en console games moeten al rekening houden met het bestaan van die Series S.
En let op, ik zeg hier zeker niet dat een Switch 2 even krachtig is als een Xbox Series S. Het is eerder zo dat een Switch 2 krachtig genoeg is en op bepaalde manieren kan compenseren zodat de verschillen die er zijn, in een aantal scenario's min of meer irrelevant worden.
Dit zegt trouwens ook weinig over de prijsstelling. Joy-cons, scherm, dock... dit heeft allemaal een prijskaartje - maar bij dat prijskaartje hoort ook een volledig andere featureset. Ik zou er dus wel van uit gaan dat Switch 2 duidelijk duurder zal zijn dan een Xbox Series S - maar hoeveel duurder is moeilijk te zeggen op dit moment.
[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 19-01-2025 20:40 ]
Speelgoed vind ik een beetje een gek woord voor een game console. Naar mijn gevoel wordt alles steeds groter tegenwoordig, maar vind ik de stap van de Switch (OLED) naar de Switch 2 nou ook niet enorm. Geen idee wanneer het te groot wordt geacht. Kinderen zitten ook veel achter de tablet hoor ik.giantgiantus schreef op zondag 19 januari 2025 @ 23:21:
Die switch is wel groot en veel minder speelgoed dan voorheen. Moet nog zien dat het een succes gaat worden zoals de huidige switch. Die is toch ook echt heel veel verkocht aan kinderen en die dat minder gebeuren met deze.
Ik verwacht dat net als bij de Switch de prijs en dus wat mensen te besteden hebben en het game aanbod de grootste invloed gaan hebben.
Wellicht overbodig dat ik onderstaande afbeelding plaatst, maar benieuwd of je daar mee bekend bent. Wellicht ook niet zo bedoeld en valt de PS5 ook onder speelgoed. Van de andere consoles kan ik niet een dergelijke mooie leeftijdsgrafiek vinden, maar het gevoel dat die van een Playstation niet heel veel verschilt.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/D7SnqLLMiOAj18OP3leMhw1d.webp?f=user_large)
Dus even hardop denkend:
Als ze magnetisch zijn en een optische laser aan boord hebben voor mogelijke pointer-functionaliteit, zoals bij een muis. Zou zo'n Joycon dan ook op een whiteboard of smartboard ofzo kunnen en dat er met die laser ofzo het oppervlak gescand kan worden om een interactie te triggeren? Zou wel wat leuke mechanics kunnen opleveren. Of misschien mogelijke wel educatieve software voor scholen ofzo
[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 20-01-2025 00:31 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Maar om bij de muisfunctionaliteit te blijven: Iemand op Famiboards heeft een techdemo gemaakt over hoe misschien de Joy-Con een scroll-functionaliteit kan hebben.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
ah ja, in dat filmpje kun je het idd zien.RayNbow schreef op maandag 20 januari 2025 @ 06:24:
@Zeror: als die sensoren in de Joy-Con werken als een optische muis, dan zien ze niet heel veel, maar slechts een stukje textuur van het oppervlak.
Maar om bij de muisfunctionaliteit te blijven: Iemand op Famiboards heeft een techdemo gemaakt over hoe misschien de Joy-Con een scroll-functionaliteit kan hebben.
je kunt het ook met je eigen muis proberen zoals daar op dat filmpje. werkt best redelijk en kan me voorstellen dat daar functionaliteit in zit.
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Wat willen jullie zien van Nintendo? gaan ze doorborduren op de BOTW engine? volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze iets heel nieuws gaan maken...
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Een nieuwe Zelda gaat denk ik nog wel even duren en ik geloof niet echt meer in remasters van TWW/TP. Ik vermoed wel dat ze iets heel nieuws gaan doen met Zelda. Dat hoop ik eigenlijk ook wel, want hoewel ik BotW en TotK leuk vond merk ik dat meer puur plezier heb gehad met EoW.ntzv schreef op maandag 20 januari 2025 @ 06:27:
Een ander onderwerp. Ik weet dat we waarschijnlijk nog jaren moeten wachten op een nieuwe mainline Zelda.
Wat willen jullie zien van Nintendo? gaan ze doorborduren op de BOTW engine? volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze iets heel nieuws gaan maken...
Ik hoop verder op een nieuwe Donkey Kong (gewoon 2D graag), een nieuwe F-Zero en uiteraard een nieuwe 3D Mario, die verwacht ik als eerste. Persoonlijk ook erg blij met de beelden van de nieuwe Mario Kart.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat is ook iets waar ik aan moest denken. Wij hebben veel kids in de familie en vriendenkring en echt alle kinderen gebruiken de Switch 95% van de tijd als handheld. De Switch 2 ziet er niet meer uit als speelgoed en is inderdaad vrij groot geworden. Ben benieuwd of dat gaat verkopen maar ik denk dat de software hier wel voor gaat zorgen. Daarbij zijn de kinderen die vroeger de Switch hadden natuurlijk ook ouder geworden.giantgiantus schreef op zondag 19 januari 2025 @ 23:21:
Die switch is wel groot en veel minder speelgoed dan voorheen. Moet nog zien dat het een succes gaat worden zoals de huidige switch. Die is toch ook echt heel veel verkocht aan kinderen en die dat minder gebeuren met deze.
Ja ik hoop het ook gewoon een nieuwe Mario 3D, dus een Mario Oddsesey 2, merkte dat ik al die andere Mario games minder leuk vond.Cyrax0508 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 08:33:
[...]
Een nieuwe Zelda gaat denk ik nog wel even duren en ik geloof niet echt meer in remasters van TWW/TP. Ik vermoed wel dat ze iets heel nieuws gaan doen met Zelda. Dat hoop ik eigenlijk ook wel, want hoewel ik BotW en TotK leuk vond merk ik dat meer puur plezier heb gehad met EoW.
Ik hoop verder op een nieuwe Donkey Kong (gewoon 2D graag), een nieuwe F-Zero en uiteraard een nieuwe 3D Mario, die verwacht ik als eerste. Persoonlijk ook erg blij met de beelden van de nieuwe Mario Kart.
Een echte nieuwe Donkey Kong zou ook leuk zijn, of dat 2D of in 3D vorm mag zijn ben ik nog niet helemaal uit.
Maar goed we kunnen alleen hopen, en uiteraard afwachten
- 3D Donkey Kong
- Advance Wars
- Kid Icarus [Mag van mij zelfs een soort remake van de 3DS versie zijn]
- Mario Maker 3
- Animal Crossing
- MK9
- Star Fox
-F-Zero [Gaat denk nooit meer gebeuren]
Van deze games zou ik graag een nieuw deel zien.
Volgens mij was al eerder bevestigd dat de Switch 2 dock 65 Watt nodig heeft. De Switch (1) dock heeft 39 Watt nodig, dus dan lijkt het met logisch dat ze het fysiek onmogelijk maken dat de twee verwisseld worden.[b]L23 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:39:[/b
Valt me bij dit filmpje trouwens op dat de Switch 2 wel een gleuf heeft om het docken in het dock te begeleiden. Wel korter en zit wat verstopt achter de kickstand/standaard. Maar deze gleuf is een stuk breder dan bij de huidige Switch. Afwachten tot dit bevestigd wordt, maar daarmee maak ik zelf een voorzichtige conclusie dat een Switch 1 niet kan docken in een Switch 2 dock en vice versa.
Theoretisch zou de Switch (1) wel kunnen werken met een Switch 2 dock als de voltages/amperages overeenkomen. En als de gleuf van de Swicth 2 breder is dan die van de Switch (1) dan past het misschien fysiek ook nog wel.
Maak je geen zorgen, de meeste gaan uitkomen op de switch 2, ik denk alleen advance wars niet, volgens mij verkocht die erg matig ( al heb ik hem wel:).jori040 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:41:
- Odyssey 2/Galaxy3
- 3D Donkey Kong
- Advance Wars
- Mario Maker 3
- Animal Crossing
- MK9
- Star Fox
-F-Zero [Gaat denk nooit meer beuren]
Van deze games zou ik graag een nieuwe deel zien.
Mario Maker + Mario Kart combinatie met online multiplayer (ModNation Racersjori040 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:41:
- Odyssey 2/Galaxy3
- 3D Donkey Kong
- Advance Wars
- Mario Maker 3
- Animal Crossing
- MK9
- Star Fox
[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 20-01-2025 10:39 ]
ntzv schreef op maandag 20 januari 2025 @ 06:27:Wat willen jullie zien van Nintendo?
Metroid Prime 4 
(eindelijk)
En liefst nog als bundel... met een (OLEDMaar eerlijk gezegd denk ik toch niet te kunnen wachten met de aanschaf van een Switch 2, totdat er (mogelijk) dat soort bundels gaan verschijnen.

Logischerwijs zal het zeker een jaar of twee duren(?), na de initiële Switch 2 release, voordat überhaupt een OLED-variant van deze nieuwe Switch zou kunnen verschijnen. Laat staan de toffe bundels in de stijl van bepaalde games.
Qua remakes of remasters zou ik Eternal Darkness (Gamecube) of The Last Story (Wii) wel willen zien.

EDIT: ik zie nu dat @schumi1986 er ook zo over denkt.
Dit soort spel is prima geschikt voor Nintendo (handheld) consoles, aangezien het qua GPU minder veeleisend is. (Het zal er vast mooier uit hebben gezien destijds op de PSP, vergeleken met Nintendo DS; maar een PSP heb ik nooit gehad en vond juist de twee schermen op de DS zo handig).
De top-down (semi 3D perspectief / 2,5D ?) weergave heeft gewoon iets, voor mij. Wellicht omdat ik de allereerste delen van GTA regelmatig heb gespeeld op de PC.
Recente delen van GTA met super gelikte 3D beelden, zijn leuk op hun eigen manier.
Maar ik blijf (als veertiger
Herinneringen ophalen kan in dit topic.
[NDS/PSP] GTA: Chinatown Wars
[ Voor 13% gewijzigd door NetAmp op 20-01-2025 11:32 ]
Klopt. Er kunnen redenen zijn om het onmogelijk te maken, maar puur voor opladen zou het wisselen niet moeten uitmaken. Vond het gewoon interessant om te zien. Switch 2 gleuf is breder, maar korter dan die van de Switch, ik verwacht dus dat het in beide gevallen niet uitgewisseld kan worden.Schweino schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:30:
[...]
Volgens mij was al eerder bevestigd dat de Switch 2 dock 65 Watt nodig heeft. De Switch (1) dock heeft 39 Watt nodig, dus dan lijkt het met logisch dat ze het fysiek onmogelijk maken dat de twee verwisseld worden.
Theoretisch zou de Switch (1) wel kunnen werken met een Switch 2 dock als de voltages/amperages overeenkomen. En als de gleuf van de Swicth 2 breder is dan die van de Switch (1) dan past het misschien fysiek ook nog wel.
Qua GPU moet het niet zoveel uitmaken. Maar het is wel leuk om games te hebben die ook wat meer gericht zijn op de handheld ervaring zoals je destijds zag op de DS/3DS. Toen had je nog bekende titels waar een specifieke uitstekende handheld versie van gemaakt werd. Ik zie dat nu bij spellen zoals GTA niet snel gebeuren of ze moeten een top-down game willen ontwikkelen voor alle consoles.NetAmp schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:57:
Een nieuwe GTA in de stijl van GTA: Chinatown Warsdie ik nog steeds erg vermakelijk vind op m'n New Nintendo 3DS.
EDIT: ik zie nu dat @schumi1986 er ook zo over denkt.![]()
Dit soort spel is ook prima geschikt voor Nintendo (handheld) consoles, aangezien het qua GPU minder veeleisend is. (Het zal er vast mooier uit hebben gezien destijds op de PSP, vergeleken met Nintendo DS; maar een PSP heb ik nooit gehad en vond juist de twee schermen op de DS zo handig).
De top-down (semi 3D perspectief / 2,5D ?) weergave heeft gewoon iets, voor mij. Wellicht omdat ik de allereerste delen van GTA regelmatig heb gespeeld op de PC.
Recente delen van GTA met super gelikte 3D beelden, zijn leuk op hun eigen manier.
Maar ik blijf (als veertiger) toch wel een liefhebber van de retro graphics.
Herinneringen ophalen kan in dit topic.![]()
[NDS/PSP] GTA: Chinatown Wars
Ik heb Chinatown Wars niet gespeeld op de PSP, alleen op de iPhone/iPad. Op de PSP vond ik het destijds juist super tof dat je er GTA Liberty City Stories en Vice City Stories op kon spelen. Ik zie dat Chinatown Wars in 2009 uitkwam, toen had ik de PSP al verkocht waar ik nog steeds een beetje spijt van heb...
Als je kijkt op een US site/fimpje dan is de datum is omgekeerd. 02 april is daar dus 04-02-2025. Dat gaat dus niet helemaal lekker. Het is ook niet makkelijk.Raem schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:29:
[...]
Hoe komen ze aan 4 februari? Er staat letterlijk dat de Direct 2 april is.
Daarnaast kun je je inschrijven voor het event in Amsterdam voor 9-11 mei. Voor die tijd wordt de Switch 2 niet gelanceerd.
Zet deze er nog minimaal bij en eensjori040 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:41:
- Odyssey 2/Galaxy3
- 3D Donkey Kong
- Advance Wars
- Mario Maker 3
- Animal Crossing
- MK9
- Star Fox
- Fire Emblem
- Zelda
- Xenbolade
- Pokemon
- Kirby
- Splatoon
Doe mogen er ook zeker bij hoor.protoss warrior schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:15:
[...]
Zet deze er nog minimaal bij en eens
- Fire Emblem
- Zelda
- Xenbolade
- Pokemon
- Kirby
- Splatoon
In mijn ogen, niet.sderooij schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:40:
Mario Paint 2......hoe vet zou dat zijn.
Toen Mario Paint uit kwam hadden veel mensen nog geen PC met mspaint. Nu zie ik de toegevoegde waarde niet.
Zo he ik was dit hele spel al weer vergeten zeg, ik heb dit wel eens gespeeld.TomBraamhaar schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:36:
[...]
In mijn ogen, niet.
Toen Mario Paint uit kwam hadden veel mensen nog geen PC met mspaint. Nu zie ik de toegevoegde waarde niet.
Ik heb een snes, volgens mij heb ik dit spel zelf niet(Ligt bij mijn ouders de snes), maar heb het wel eens ergens gespeeld.
Ik vond het toen der tijd wel geinig op zich volgens mij.
Nee in die Trent zit ik een 2de deel niet snel echt goed verkopen, misschien met een hele andere draai eraan.
Maar dit zie ik niet snel gebeuren denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 20-01-2025 21:54 ]
In de trailer klikken ze de joycons er ook schuin in, eerst de onderkant. Goed kans dat dit een vast palletje is dat in die joycon valt en dat de bovenste dan óf met die knop terugtrekt en loslaat, óf enkel magnetisch is.L23 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 23:13:
[...]
Had ik nog niet gezien. Het valt magnetisch op zijn plek. Met die inkeping onder en de lock/knop boven stevig vast? Al beweerde die Genki accessoire maker met zijn Switch 2 replica dat je het met extra kracht uitoefenen ook geforceerd los kan krijgen, maar ging daar natuurlijk niet om een echte Switch 2 en met genoeg kracht krijg je alles wel los/kapot.
Volgens mij is nooit gezegd dat hij alleen maar magnetisch vast zou zitten, maar dat de magneten helpen om het op de juiste plek te krijgen. Maar we gaan het zien.
Star Fox/F-Zero/Kid Icarus en een 3D Donkey Kong zijn toch niet bepaald zekerheidjes? Verre van zelfs.Mschrijver88 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:36:
[...]
Maak je geen zorgen, de meeste gaan uitkomen op de switch 2, ik denk alleen advance wars niet, volgens mij verkocht die erg matig ( al heb ik hem wel:).
Daarbij verwacht ik eigenlijk geen Odyssey 2 en al helemaal geen Galaxy 3. Ik zou eerder denken dat we een gehele game krijgen van Bower's Fury.
Ik denk eerder dat 80% van die game wishlist niet uit gaat komen.
Als de magneten te zwak zijn ligt de console op de grond en heb je 1 of 2 losse joycons in je handen. Kan natuurlijk wel extra inkomsten opleveren voor Nintendo, omdat het kapot is gegaan doordat je de console hebt laten vallen.
Als de magneten te sterk zijn krijg je ze er niet af en denk dat het scherm en geheugen kapot gaat.
En de Switch 2 van de reveal trailer is waarschijnlijk een mockup waar kleine dingen nog niet zijn getoond. Zo vermoed ik dat de connector van de joycons aan switch niet zo zichtbaar is en bij verwijderen van joycons naar binnen gaat of dat de "rail" waarin de joycon valt naar buiten gaat zodat de connector is beschermd.
Verder verwijs ik naar mijn eerdere post over het release mechanisme. Maar goed als je gelooft dat Nintendo het verhaal mooier voordoet dan het is dan kan ik niet veel zeggen. Persoonlijk maakt het mij niet uit, ik zie gewoon weinig bewijs dat ze op een andere manier vast zitten dan magnetisch plus de data connector.
We zullen zien dus 🤷🏼♂️ mijn MagSafe accessoires zitten alvast stevig vast en kan ik toch relatief eenvoudig verwijderen.
[ Voor 33% gewijzigd door JackAvery op 21-01-2025 08:13 ]
Onderin de joycon is goed te zien dat er een uitsparing is, dit met het schuin insteken lijkt me bewijs genoeg dat hij sowieso onderin ergens achterhaakt.JackAvery schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:03:
@RollieBollie in de foto die enkele weken geleaked is van een vermoedelijk prototype/devkit, waren er ook geen connectoren aan de console kant op de ene connector in het midden na.
Verder verwijs ik naar mijn eerdere post over het release mechanisme. Maar goed als je gelooft dat Nintendo het verhaal mooier voordoet dan het is dan kan ik niet veel zeggen. Persoonlijk maakt het mij niet uit, ik zie gewoon weinig bewijs dat ze op een andere manier vast zitten dan magnetisch plus de data connector.
We zullen zien dus 🤷🏼♂️ mijn MagSafe accessoires zitten alvast stevig vast en kan ik toch relatief eenvoudig verwijderen.
Mijn punt is net dat er geen fysieke haak te zien is in de renders noch in de gelekte foto’s. Daarom krijg je sterk de indruk dat deze niet nodig is voor de joy-cons in de switch te steken. De knop achteraan de joycons lijkt enkel een pin te duwen om afstand tussen de controller en de console te creëren.TomBraamhaar schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:52:
[...]
Onderin de joycon is goed te zien dat er een uitsparing is, dit met het schuin insteken lijkt me bewijs genoeg dat hij sowieso onderin ergens achterhaakt.
Ik denk dat die uitsparing enkel voor de connectie met de joy-con strap dient.
Alleen zie je in de video nergens iets terug waar die dan onderin zou vasthaken. Dat lijkt er allemaal gewoon glad uit te zien. Die uitsparing lijkt mij eerder om een polsbandje aan vast te maken.TomBraamhaar schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:52:
[...]
Onderin de joycon is goed te zien dat er een uitsparing is, dit met het schuin insteken lijkt me bewijs genoeg dat hij sowieso onderin ergens achterhaakt.
Ik denk dat dat ook wel de meest logische handeling is om ze vast te klikken. Eerst onderin positioneren en ze dan vast klikken, in plaats van dat je het precies recht van voren probeert.TomBraamhaar schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:26:
Maar waarom laten ze dan elk shot zien dat ze de joycon schuin insteken?
En misschien kunnen ze er zo een leukere animatie van maken bij de video's straks.
:strip_exif()/f/image/MlwvZY2eG3aasqBoMTz72649.jpg?f=fotoalbum_large)
De inkepingen (in de rode cirkel) die je hier ziet zijn voor de Joy-Con “Straps”. De inkeping in de Switch zelf (groene cirkel) is voor dat pinnetje van hierboven.
:strip_exif()/f/image/Z2qnQ8ErTYrODEENCcwJDjdp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RcF2Uw4ndOdNp1ElCyn58T6e.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Mog op 21-01-2025 10:57 ]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Groene cirkel is volgens mij meer om aan te geven welke joycon waar moet. Aan de andere kant (andere joycon) is het namelijk een +.Mog schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:55:
De inkepingen (in de rode cirkel) die je hier ziet zijn voor de Joy-Con “Straps”. De inkeping in de Switch zelf (groene cirkel) is voor dat pinnetje van hierboven.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/stuzGywAZi5chvyGtX6x1Cfc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Raem op 21-01-2025 11:01 ]
Dat denk ik ook niet inderdaad. Ze lijken in de video erin geklikt te worden. Maar goed, het gaat zo snel.L23 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:58:
@Mog Die inkeping boven had ik nog niet gezien. Goed onderbouwt. Mogelijk zijn de straps zelf dan helemaal niet magnetisch?
Zou de blauwe kleur niet al voldoende hints geven?Raem schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:59:
[...]
Groene cirkel is volgens mij meer om aan te geven welke joycon waar moet. Aan de andere kant (andere joycon) is het namelijk een +.
Dat is voor de mensen die kleurenblind zijn natuurlijk.Mog schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:00:
[...]
Zou de blauwe kleur niet al voldoende hints geven?
Misschien al voorsorteren op wanneer er andere kleuren joycons komen.Mog schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:00:
[...]
Zou de blauwe kleur niet al voldoende hints geven?
Eerdere geruchten voor de aankondiging waren in ieder geval dat er qua kleuren een grijs model, een wit model en mogelijk een editie die op Mario Kart is gebaseerd. Wellicht zien we bij de launch een grijs en een wit model die beiden blauw en rood erin verwerkt hebben.
[ Voor 39% gewijzigd door L23 op 21-01-2025 11:11 ]
Ah, dat had ik niet gezien. Dan is dat het ja.Raem schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:59:
[...]
Groene cirkel is volgens mij meer om aan te geven welke joycon waar moet. Aan de andere kant (andere joycon) is het namelijk een +.
[Afbeelding]
Bedankt om dit te herhalen want ik heb het duidelijk niet goed uitgelegd gezien de cirkeldicussieMog schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:55:
Door de grote knop aan de achterkant van de Joy-Con in te drukken schuift dat pinnetje uit. Dat is een mechanisme om de sterke magneet weg te duwen zodat je de Joy-Con eenvoudig kan verwijderen. De Joy-Con lijkt niet ergernis in vast te haken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is al eerder hier geplaatst. Coolblue weet zelf nog niet wat de prijs gaat worden.Ford_Prefect schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:45:
Zat te zoeken naar nieuws en kwam toen deze tegen. Zou dit de prijs ook echt worden?
[Afbeelding]
Zou kunnen, maar het is al door Coolblue bevestigd dat dit een placeholder is.Ford_Prefect schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:45:
Zat te zoeken naar nieuws en kwam toen deze tegen. Zou dit de prijs ook echt worden?
[Afbeelding]
Ik denk dat we iets van 399 euro kunnen verwachten wel, eventueel iets meer met een bundel.
Ik denk dat ze iets moesten invullen en dit gewoon hebben neergezet.
[ Voor 30% gewijzigd door Carlos0_0 op 21-01-2025 11:56 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Jammer genoeg niet alleen meer bij Coolblue. Mediamarkt en Bol doen er nu net zo hard aan mee.Jumpman schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:57:
Coolblue kennende gaat er een schep bovenop, omdat schaarste. Zo gaat het al een tijdje daar.
Klopt zeker. Coolblue is ermee begonnen met die Nintendo Mini NES en sindsdien zijn de anderen het ook steeds meer gaan doen.Raem schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:03:
[...]
Jammer genoeg niet alleen meer bij Coolblue. Mediamarkt en Bol doen er nu net zo hard aan mee.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Zelfde prijs, maar wel een veel interessanter productCarlos0_0 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:54:
Dat is nog maar de vraag op zich, 499 zou ik denken wellicht nog niet.
Ik denk dat we iets van 399 euro kunnen verwachten wel, eventueel iets meer met een bundel.
Ik denk dat ze iets moesten invullen en dit gewoon hebben neergezet.
Is de prijs te hoog dan krijg je zoiets als bij de Nintendo 3DS, die was na een tijdje in prijs verlaagd. Dat lijkt me geen goed begin.
[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 21-01-2025 12:07 ]
Ik heb geen backlog zowel op de switch als ps5 niet, ook nooit echt gehad haha.L23 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:06:
[...]
Zelfde prijs, maar wel een veel interessanter productWe gaan het zien. Ik vind het allemaal maar moeilijk in te schatten. Ik denk ergens richting de 440 euro, maar dat vind ik wel veel geld. De Switch destijds in 2017 gekocht voor €299 op Blackfriday. €330 wat je toen voornamelijk zag vond ik nog net te duur en ik was ook nog niet helemaal overtuigd van het product. Gezien ik het concept en de games top vind zou ik voor de Switch 2 meer bereid zijn te betalen, maar het hangt allemaal af van welke games er in het eerste jaar uitkomen hoe snel ik instap. Ik ga de opvolger niet kopen om mijn Switch backlog weg te werken in ieder geval. Er moet een interessante game tussen zitten.
Is de prijs te hoog dan krijg je zoiets als bij de Nintendo 3DS, die was na een tijdje in prijs verlaagd. Dat lijkt me geen goed begin.
Maar er moet wel inderdaad echt iets leuks bij zitten, anders kan ik prima even wachten nog.
Het liep hier een klein beetje uit de hand. Ben ik van plan anders te doen bij de Switch 2Carlos0_0 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:14:
[...]
Ik heb geen backlog zowel op de switch als ps5 niet, ook nooit echt gehad haha.
Maar er moet wel inderdaad echt iets leuks bij zitten, anders kan ik prima even wachten nog.
Backlog:
1. Mario + Rabbids Sparks of Hope
2. Cuphead
3. Lego Marvel Super Heroes
4. Return to Monkey Island
5. Advance Wars 1+2
6. Chin Shan: Me and the Professor on Summer Vacation
7. Alien Isolation
8. Disney Illusion Island
9. Red Dead Redemption
10. Super Mario RPG
11. Outer Wilds
12. Cassette Beasts
13. The Stanley Parable Ultra Deluxe
14. Tomb Raider I-III Remastered
15. Worms Armageddon Anniversary Edition
16. Beyond Good & Evil
17. Prince of Persia: The Lost Crown
Maar goed, we hebben nog even de tijd om het weg te werken
[ Voor 23% gewijzigd door L23 op 21-01-2025 12:25 ]
Er zijn idd geruchten van 499, inclusief MK9Ford_Prefect schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:45:
[Afbeelding]
Mk9 boeit me dan eig niet bijster veel, maar dat je hem krijgt is al wel een soort van, nou goed het moet maar. 440 voor de console en 60 voor de game klinkt opzich redelijk.James Pond schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:15:
[...]
Er zijn idd geruchten van 499, inclusief MK9
Dat de Switch 2 er bij mij komt is dus al een ding wat zeker is. (voor de kids dan he... ;-))
Dat heb ik destijds ook gedaan met de Nintendo Switch V2 (2019) afwachtende op het OLED model. Switch System Transfer (user en savedata) gedaan naar een Switch van een vriend van mij. En toen een paar maanden niet kunnen gamenFord_Prefect schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:29:
Ik heb de Switch juist verkocht vooruitlopend op de Switch 2 en daar nog een goede prijs voor kunnen krijgen nadat we hem zelf 4 jaar hadden gebruikt. De games etc. zijn er allemaal nog dus we zijn redelijk vast aan het eco systeem.
Dat de Switch 2 er bij mij komt is dus al een ding wat zeker is. (voor de kids dan he... ;-))
Kan een goede zet zijn. Ik vraag me af hoeveel de huidige Switch nog waard blijft als vrijwel alle games straks zonder problemen draaien op een Switch 2. Zelf zou ik het nu wel erg lang wachten vinden en ik ga mijn Switch OLED ook niet verkopen.
Vroeger deed ik niet anders. Verkocht de NES met veel spellen zodat ik geld had voor een SNES. SNES weer voor de N64 enz. enz.L23 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:50:
[...]
Dat heb ik destijds ook gedaan met de Nintendo Switch V2 (2019) afwachtende op het OLED model. Switch System Transfer (user en savedata) gedaan naar een Switch van een vriend van mij. En toen een paar maanden niet kunnen gamen
Kan een goede zet zijn. Ik vraag me af hoeveel de huidige Switch nog waard blijft als vrijwel alle games straks zonder problemen draaien op een Switch 2. Zelf zou ik het nu wel erg lang wachten vinden en ik ga mijn Switch OLED ook niet verkopen.
Nooit moeten doen, ik heb ze ondertussen allemaal weer terug gekocht.
Snap ik. Als ik een oled had had ik het ook niet gedaan. Maar wij zaten nog een model er voor. En gezien de leeftijd van de kids moeten we nog een paar jaar vooruit. Dan nu maar ff een paar maanden detoxen, kunnen ze dan weer losL23 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:50:
[...]
Dat heb ik destijds ook gedaan met de Nintendo Switch V2 (2019) afwachtende op het OLED model. Switch System Transfer (user en savedata) gedaan naar een Switch van een vriend van mij. En toen een paar maanden niet kunnen gamen
Best aan de prijs. Hopelijk is er dan ook 1 te koop zonder MK.James Pond schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:15:
[...]
Er zijn idd geruchten van 499, inclusief MK9
Dat zal wel nu heb je ook bundles met bv. fortnite.Timothy3000 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:39:
[...]
Best aan de prijs. Hopelijk is er dan ook 1 te koop zonder MK.
Shit happens yk
misschien in de verkoop na een maandje of 3/4...ligt ook aan wat je er voor kan krijgen he.
Dit sowieso.jori040 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:41:
- Odyssey 2/Galaxy3
- 3D Donkey Kong
- Advance Wars
- Mario Maker 3
- Animal Crossing
- MK9
- Star Fox
-F-Zero [Gaat denk nooit meer gebeuren]
Van deze games zou ik graag een nieuw deel zien.
Ik hoop voornamelijk dat ze oude titels weer nieuw leven in blazen.
Zoals:
- Wario Land - Met de basis wat ze ontwikkeld hebben voor Mario Wonder kunnen ze een prachtige nieuwe Wario Land game ontwikkelen.
- Earthbound - Een gloednieuwe versie van deze fantastische franchise zou zeer welkom zijn.
- Duck Hunt - Een nieuwe Duck Hunt waarom niet. Misschien dat die muis-functionaliteit hier iets kan betekenen? Deze game zou een leuke versie kunnen zijn op games zoals Deer Hunter ofzo. Of ze maken er een onrail shooter van zoals Link's Crossbow Training van de Wii.
- Ice Climber - De bekende eskimo's uit Smash Bros hadden ooit een game op de NES dus hoog tijd dat ze dit tweetal weer een nieuwe game geven. Mag ook een kleine game zijn.
- Golden Sun - Hoeft geen uitleg. Fantastische game die met moderne 3d graphics nog meer zal schitteren.
- Eternal Darkness - Met games als Resident Evil, Alan Wake, Silent Hill is het verbazingwekkend dat deze horror game nog geen vervolg heeft gekregen. Met Nintendo magie kan wederom weer een topper zijn en enger dan ooit door de moderne graphics. Daarnaast kan het geen kwaad om een goede volwassen game erbij te hebben in het Switch landschap.
Leuk lijstje met games die niet vaak genoemd worden.Zeror schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:02:
[...]
Dit sowieso.
Ik hoop voornamelijk dat ze oude titels weer nieuw leven in blazen.
Zoals:
- Wario Land - Met de basis wat ze ontwikkeld hebben voor Mario Wonder kunnen ze een prachtige nieuwe Wario Land game ontwikkelen.
- Earthbound - Een gloednieuwe versie van deze fantastische franchise zou zeer welkom zijn.
- Duck Hunt - Een nieuwe Duck Hunt waarom niet. Misschien dat die muis-functionaliteit hier iets kan betekenen? Deze game zou een leuke versie kunnen zijn op games zoals Deer Hunter ofzo. Of ze maken er een onrail shooter van zoals Link's Crossbow Training van de Wii.
- Ice Climber - De bekende eskimo's uit Smash Bros hadden ooit een game op de NES dus hoog tijd dat ze dit tweetal weer een nieuwe game geven. Mag ook een kleine game zijn.
- Golden Sun - Hoeft geen uitleg. Fantastische game die met moderne 3d graphics nog meer zal schitteren.
- Eternal Darkness - Met games als Resident Evil, Alan Wake, Silent Hill is het verbazingwekkend dat deze horror game nog geen vervolg heeft gekregen. Met Nintendo magie kan wederom weer een topper zijn en enger dan ooit door de moderne graphics. Daarnaast kan het geen kwaad om een goede volwassen game erbij te hebben in het Switch landschap.
Duck Hunt 99 als een soort multiplayer game op NSO
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4