Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wat sales nieuws uit de USA:

Switch 2 is de snelst verkopende console ooit. In juni werden er 1,6 miljoen consoles verkocht (brohttps://bsky.app/profile/...un37olbek2k?ref_src=embedn). Het vorige record voor de meeste verkopen tijdens de lanceermaand was van de PS4 (1,1 miljoen consoles). Dit suggereert dat na de eerste week er nog 300.000 consoles geleverd werden in de Verenigde Staten - want alles wat geleverd wordt, wordt ook verkocht.

32% van de Switch 2 eigenaars kocht ook een Pro Controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:18
mxmemx schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:01:
[...]

Sorry maar daar geloof ik niets van. Release day games voor switch 1 wat geen indie games zijn zijn nooit 30 euro bij release.
Dan laat ik het toch zien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcLZUtjUx8JlBGWYJTucr13o1PI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UHTjK7pBdgfniXxELzKeAMSn.png?f=user_large

Totaal 147€

Overigens met nieuwe releases bedoel ik dan ook spellen die in het laatste jaar zijn uitgekomen.

De Switch is in maart 2017 uitgekomen. De order heb ik geplaatst in mei 2018. Dus krap aan net iets meer dan 1 jaar. En dan ook nog vrij goede titels die vandaag de dag nog voor 45€ of hoger zijn, behalve dan 1-2-Switch.

Tropical Freeze was trouwens in mei 2018 uitgebracht.
Odyssey in october 2017.
Xenoblade 2 in december 2017.

Dus alleen BotW en 1-2-Switch waren van meer dan 1 jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Sir_Lion op 23-07-2025 23:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28
denyos schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:33:
[...]

Jep, echt irritant dat Nintendo nog altijd geen taal per profiel ondersteund. De switch 1 staat daarom voor de kinderen ook op Nederlands ingesteld.

Mijn dochter speelt nu DK, daarin kan je de stem van de steen instellen op NL, maar alle andere teksten blijven dan de taal van het systeem houden (switch 2 van papa, dus die blijft op Engels, precies om de reden die je noemt).
Probeerde vorig jaar eens Animal Crossing in het Japans te zetten om mij beroerde Japans te oefenen. Kiddies waren not amused met hun vernieuwde Minecraft. Dus uit arren moede maar weer op Engels. :+

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:55

Superkiwi

Hoi doei

Je kunt niet zien hoe lang je met een game bezig bent is het wel?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:03

RayNbow

Kirika <3

L23 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:00:
[...]

In je profiel kan je per 5 uur zien hoe lang je het speelt.
En als je een profiel aanmaakt op Exophase.com en je Nintendo-account koppelt, zie je dat onder de motorkap de tijden in minuten worden gerapporteerd.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:07:
[...]

En als je een profiel aanmaakt op Exophase.com en je Nintendo-account koppelt, zie je dat onder de motorkap de tijden in minuten worden gerapporteerd.
Ja dat viel me ook al op met het jaarlijkse jaaroverzicht. Nintendo houdt het allemaal goed bij. Toch is het op het systeem zelf vrij minimaal en kunnen we nu maar van 1 Nintendo Switch systeem de gespeelde tijd bijhouden. Hoe gaat Exophase daarmee om als je een game zowel op de Switch 1 en Switch 2 speelt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:25
In de mobiele app wordt het per uur bijgehouden ipv 5 uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OSm4jtFO-7PM-mbIyrGYfKFpWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvFnD6OHAY5QvscrGaaarIbl.jpg?f=fotoalbum_large

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

L23 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:00:
[...]

In je profiel kan je per 5 uur zien hoe lang je het speelt.
Oh, dus het is wel handig om toch even een accountje aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superkiwi schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:47:
[...]

Oh, dus het is wel handig om toch even een accountje aan te maken.
Je hebt momenteel alleen een profiel en geen account? Ja dan is het inderdaad pas te zien als je je profiel aan een account koppelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

L23 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:48:
[...]
Je hebt momenteel alleen een profiel en geen account? Ja dan is het inderdaad pas te zien als je je profiel aan een account koppelt.
Dat is correct. Omdat ik niet van plan was om de online functionaliteiten te gaan gebruiken dacht ik er geen nodig te hebben Dan ga ik toch maar even een accountje aanmaken.
Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:30
Weet iemand toevallig of je voor Civilization 7 de Switch 2 upgrade kan installeren met een fysieke Switch 1 versie van de game en of je daarna die fysieke versie nog nodig hebt? (Net als Hogwart's legacy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pumanike schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 23:32:
Weet iemand toevallig of je voor Civilization 7 de Switch 2 upgrade kan installeren met een fysieke Switch 1 versie van de game en of je daarna die fysieke versie nog nodig hebt? (Net als Hogwart's legacy)
Hogwart’s Legacy is een uitzonderlijke uitzondering. Is niet standaard.

Upgrade Pack werkt ook met samen met de fysieke Switch 1 game.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 23-07-2025 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

L23 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:18:
[...]

Hoe gaat Exophase daarmee om als je een game zowel op de Switch 1 en Switch 2 speelt?
ExoPhase rapporteert alleen wat de Nintendo server teruggeeft. Japan heeft trouwens wel een app om meer inzicht te krijgen in speeltijden (zie zelfde link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 23:48:
[...]

Hogwart’s Legacy is een uitzonderlijke uitzondering. Is niet standaard.

Upgrade Pack werkt ook met samen met de fysieke Switch 1 game.
Hogwart's Legacy staat hier eigenlijk nog op de wishlist. Handigste lijkt mij om de Switch 1 versie te kopen en dan te upgraden naar de Switch 2 versie? Scheelt aanzienlijk als ik via dekudeals kijk.
Is die deluxe versie nog interessant?

Gisteren Crypt Custodian 100% gehaald. Begin van de sale gekocht, maar kan het spel niet wegleggen. Wat een vermakelijk spel als je van Zelda games houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 17:20
259tim schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:24:
[...]

Ik zou toch wel minstens die 10 euro als terugbetaling verwachten, een voucher is natuurlijk zinloos als je daar niets wilt kopen.

Is al benoemd maar het klopt inderdaad dat de game ratelt, het bordje met de contacten en memory zit een soort van los in de plastic casing om te voorkomen dat het kan beschadigen als je er teveel druk op zet of iets dergelijks
Kom er nu ook achter dat het account dat de voucher ontving, 7.99EUR moet betalen voor verzendkosten bij de volgende order. En dat terwijl dit account in werkelijkheid not niets ontvangen heeft (alleen een geannuleerde order in de geschiedenis).

Het account dat Bananza ontving, heeft nog steeds gratis verzendkosten. Dus ik vraag mij dan ook af of er bij Mondial Relay gebruik ooit verzendkosten in rekening komen of dat dit puur gedaan is om mij 8EUR extra te laten betalen na het uitgeven van een coupon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:58
Geen Switch nieuws, maar wel een toffe Lego set van de Game Boy onthuld: .geek: LEGO-versie van Game Boy verschijnt op 1 oktober voor 60 euro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwzT9Abw9AOPHezsWfl71I9f56E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGN97YbtB55S6E55NZDSGsJJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Gynnad op 24-07-2025 12:38 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 16:23
JackAvery schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:33:
[...]
Gezien men Star Wars Outlaws werkende krijgt zal AC:Shadows ook geen probleem zijn. DLSS doet veel. Maar inderdaad te bekijken op welke punten men gaat besparen - de Xbox Series S versie kan een goede indicator zijn hiervan. Sowieso verwacht ik dat dit op 30 fps zal werken.
Ik ben ook erg benieuwd naar SW Outlaws, voor mij is dat de échte eerste stresstest van de Switch 2. 60 FPS zullen we niet gaan halen, maar als het spel draait op een stabiele 30 met niet al te veel beperkingen op grafisch gebied is het veelbelovend voor toekomstige ports en nieuwe games. Mits de Dev-kits nog een beetje op tijd worden uitgedeeld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:07
plato82 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 12:50:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd naar SW Outlaws, voor mij is dat de échte eerste stresstest van de Switch 2. 60 FPS zullen we niet gaan halen, maar als het spel draait op een stabiele 30 met niet al te veel beperkingen op grafisch gebied is het veelbelovend voor toekomstige ports en nieuwe games. Mits de Dev-kits nog een beetje op tijd worden uitgedeeld 8)
Hopelijk gaan ze er niet de volle 70 euro voor vragen, volgens mij is het niet HET beste SW spel maar erg matig, als ik reviews moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sderooij schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:15:
[...]

Hopelijk gaan ze er niet de volle 70 euro voor vragen, volgens mij is het niet HET beste SW spel maar erg matig, als ik reviews moet geloven.
Het heeft mij tot nu toe ook niet aangesproken (heb zelf niet zoveel met open wereld Ubisoft games), dus zie niet helemaal hoe het met een release op de Switch 2 er verandering in gaat komen. Ubisoft zelf heeft er wel volle vertrouwen in.
Zelf zou ik graag de Star Wars Jedi games (Fallen Order/Survivor) van EA op het platform zien.

Geen idee wat het gaat kosten, verwacht wel dat ze bij release hoog inzetten en dat het vrij snel met 50% korting in de aanbieding zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sderooij schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:15:
[...]

Mijn indruk is dat het een degelijke game is, maar niet "wauw". Vooral benieuwd hoe dit op Switch draait. In het begin zullen ze vast de volle prijs vragen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
L23 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:37:
[...]

Het heeft mij tot nu toe ook niet aangesproken (heb zelf niet zoveel met open wereld Ubisoft games), dus zie niet helemaal hoe het met een release op de Switch 2 er verandering in gaat komen. Ubisoft zelf heeft er wel volle vertrouwen in.
Zelf zou ik graag de Star Wars Jedi games (Fallen Order/Survivor) van EA op het platform zien.

Geen idee wat het gaat kosten, verwacht wel dat ze bij release hoog inzetten en dat het vrij snel met 50% korting in de aanbieding zal zijn.
de Jedi games al op pc gespeeld, maar als die op de switch komen, dan wellicht nogmaals dat avontuur beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:28
Nog iemand ervaring met street fighter 6 op de switch? Demo is wel tof. Maar vroeg me af hoe de online beleving is? Is er een groot verschil in gameplay tussen online en offline? Of valt dat juist reuze mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:30

Turfschipper

Hup NAC

Man wat is dat pinball FX in TATE toch supervet. I know… pinball, je houdt er van of je vindt het niks. Maar als je zo bv Medieval madness speelt. Attack from mars…

Geniaal! Het kan wel een switch 2 upgrade gebruiken, dat komt nog wel. Maar ik vind dit zo vet.

Switch 2 zou wel eens de Gameboy en ps1 van de troon kunnen stoten op mijn beste console ranking ooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Accountje aangemaakt (zonder lidmaatschap) en de Switch app geinstalleerd. Nu zie ik inderdaad de speelduur van Zelda. Op de Switch per 5 uur, in de app per uur.
Bedankt voor de hulp, ik ben weer blij! d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32
Een tussentijdse update met mijn ervaring. Ik vind de Switch 2 een degelijke console, met eindelijk voldoende rekenkracht waardoor ik BOTW, TOTK en Super Mario 3D World + Bowser's Fury inmiddels met veel plezier heb uitgespeeld. De hogere resolutie en 60 fps hebben daar zeker aan bijgedragen.

Na een week heb ik de Switch 2 Pro controller erbij gekocht. De standaard controller vond ik niet lekker in de hand liggen en zorgde voor verkrampte vingers.

Ik gebruik de console enkel in docked modus. Denk niet dat hij meegaat op reis. Ik wil hem graag netjes houden.

Van het weekend LEGO City Undercover aangeschaft voor nog geen vijf euro. Ik merk dat ik 30 fps niet (meer) trek, word er zelfs een beetje misselijk van. Een upgrade naar 60 fps lijkt er helaas niet in te zitten.

Mario Kart World valt me wat tegen, het pakt me niet echt. Kan me niet motiveren om de single races en andere uitdagingen allemaal te gaan doen. Heb nog geen abonnement, dus wellicht dat multiplayer races dat zou kunnen veranderen.

Ben nu begonnen aan Super Mario Odyssey, wat een geweldige game is dat. Daar ga ik rustig mijn tijd voor nemen ook al is Donkey Kong Bananza inmiddels binnengekomen. :)

Ik vind de meeste Nintendo games een stuk vrolijker en ook wel wat makkelijker. Denk dat ik de laatste twee jaar te veel FromSoftware games heb gespeeld en nu toe ben aan iets anders. Vandaar mijn PS5 voorlopig stof staat te happen. :)

Daarbij hoop ik wel op voldoende AAA titels om de komende jaren ook veel plezier aan de Switch 2 te behouden.

[ Voor 8% gewijzigd door NokiaFan op 25-07-2025 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:18
Wauw.

Dit is een mooi moment om even te herinneren dat dit een console is van 500 euro. En het is 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 16:49
Niet de game waarvoor ik de switch 2 gekocht heb, maar stiekem gok ik wel dat dit best veel gespeeld kan gaan worden met de kinderen. Ik zet hem in ieder geval op de watch/whish-list.

Thanks voor het delen @JackAvery

Strava

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Prullenbak84 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:21:
[...]

Wauw.

Dit is een mooi moment om even te herinneren dat dit een console is van 500 euro. En het is 2025.
Ook een mooi moment om te herinneren dat je niet altijd het publiek bent voor een specifieke game. Of het nu 2005 of 2025 is, dat verandert niet ;)

Persoonlijk vind ik het een historische curiositeit. Dit was een Japan exclusieve game die enkel als DSi-ware uitgegeven is.

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 25-07-2025 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Prullenbak84 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:21:
De console is niet 500 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:39
Oh wow. Die is cool.

Dit is altijd al een game die ik graag speel in arcades. En juist een game waar je de muisfunctie voor gebruikt.

Hmm, ik wilde even paar maanden geen games kopen, maar deze komt er nog wel even. Kan ik die mooi over een paar weken met mijn vrienden spelen als ze langs komen voor een dagje boardgames. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 15:18
Inmiddels 5 games op de Switch 2 uitgespeeld, Cyberpunk 2077, Hogwarts Legacy, Split Fiction en Donkey Kong Bananza en Fantasy life I. Alles handheld en met pro-controller want zonder grips vindt ik de Switch maar niets. Grootste minpunt blijft de batterij maar ik speel meestal toch in de buurt van een stopcontact dus dat is redelijk verwaarloosbaar. Prima apparaat waar niet snel genoeg nog wat nieuwe games / remakes op uit mogen komen. Nu Kunitsu-Gami proberen, weer eens wat anders dan wat ik normaal speel.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:39
Oh. En die Handy Hockey is maar 6 euro.

Alleen jammer dat een setje joycon 2 ~80/90 euro is. Ach ja. Voor die paar keer dat we met 4 man muis controls nodig hebben wacht ik daar wel even mee. Spelen we gewoon met 2 man is ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe trailer voor Trails beyond the Horizons. Dit 13de deel in de Trails serie krijgt wel een Switch 2 versie. Release in januari op en Game Key Card.

Bevat vanzelfsprekend spoilers voor vorige games:

Falcom en NISA hebben ook al gezegd dat hun volgende games naar Switch 2 zullen komen…

… maar ik wil eigenlijk gewoon een Switch 2 update van de aankomende Trails in the Sky remake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
JackAvery schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:26:
[...]
Ook een mooi moment om te herinneren dat je niet altijd het publiek bent voor een specifieke game. Of het nu 2005 of 2025 is, dat verandert niet ;)
Eens, hoor. Maar ik vond het er gewoon echt heel karig uit zien. Dat mag wel toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
RayNbow schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:29:
[...]

O ja, sorry. Het punt van mijn post was natuurlijk om exact de prijs van de switch 2 te benoemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
RollieBollie schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:44:
Oh. En die Handy Hockey is maar 6 euro.
Dat is dan wel weer netjes en verandert de zaak wel. Moet ook gezegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Prullenbak84 op 25-07-2025 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 09:45
De Switch 2 bij release gekocht en heel erg tevreden. Merk dat mijn vrouw het ook leuk vindt, of we zitten samen te gamen (Toad adventure, Mario Kart, Mario Tennis, Bananza) of ik zit lekker alleen te gamen op de bank. Heel makkelijk om te switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
DaDude schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:43:
Heel makkelijk om te switchen.
Heyooo *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

NokiaFan schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 06:30:
Denk dat ik de laatste twee jaar te veel FromSoftware games heb gespeeld en nu toe ben aan iets anders.
Weet je dat zeker?
FromSoftware's 'The Duskbloods' komt exclusief naar de Switch >:)

Tip voor wie hem gaat spelen: speel het in docked mode want je Switch uit frustratie tegen de muur gooien wordt een duur geintje :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-09 15:02

Esumontere

Floep, banaan.

Superkiwi schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:13:
[...]

Weet je dat zeker?
FromSoftware's 'The Duskbloods' komt exclusief naar de Switch >:)

Tip voor wie hem gaat spelen: speel het in docked mode want je Switch uit frustratie tegen de muur gooien wordt een duur geintje :+
Die pro controller is anders ook niet goedkoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Laatst online: 21:18
Prullenbak84 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:42:
[...]

Dat is dan wel weer netjes en verandert de zaak wel. Moet ook gezegd.
Oh, dus shoot first ask questions later?

Misschien eerst even meer informatie inwinnen voordat je begint te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Esumontere schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:42:
[...]

Die pro controller is anders ook niet goedkoop :+
Dan toch maar de JoyCons met polsbandje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Sir_Lion schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:43:
[...]

O sorry, ik wist niet dat je kwaad werd...jemig.

Maar ik vind t er nog steeds best karig uitzien voor zogenaamd nieuw spel op een switch 2. En tegelijkertijd vind ik 6 euro wel een schappelijke prijs. Kan volgens mij prima tegelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
Sir_Lion schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:43:
[...]

Neem even een chillpill dude.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Prullenbak84 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:05:
[...]

O sorry, ik wist niet dat je kwaad werd...jemig.

Maar ik vind t er nog steeds best karig uitzien voor zogenaamd nieuw spel op een switch 2. En tegelijkertijd vind ik 6 euro wel een schappelijke prijs. Kan volgens mij prima tegelijk.
Je perspectief vind ik toch een beetje raar. Het is een “remaster” van een Japanse game op de Nintendo DS uit 2010 die nergens anders eigenlijk legaal speelbaar is. Men voegt enkele nieuwe functies toe om het de moeite te maken: 120Hz, muisondersteuning, hogere resolutie. Dit is gebouwd door mensen die even tussendoor aan een eigen game willen bouwen waar ze misschien gewoon goede herinneringen aan hebben - de studio werkt voornamelijk in opdracht van andere ontwikkelaars aan bvb. ports - zij hebben net meegewerkt aan de Devil Summoner remake.

Karig heeft voor mij een vrij negatieve bijklank. Zeg je hetzelfde ook over een port van bvb. Pac-Man of Super Mario Bros? Context is belangrijk denk ik dan.

Van mij mag je vinden wat je wilt hoor maar je comment had wel een hoog “nu.nl gehalte.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
JackAvery schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:24:
[...]

Je perspectief vind ik toch een beetje raar. Het is een “remaster” van een Japanse game op de Nintendo DS uit 2010 die nergens anders eigenlijk legaal speelbaar is. Men voegt enkele nieuwe functies toe om het de moeite te maken: 120Hz, muisondersteuning, hogere resolutie. Dit is gebouwd door mensen die even tussendoor aan een eigen game willen bouwen waar ze misschien gewoon goede herinneringen aan hebben - de studio werkt voornamelijk in opdracht van andere ontwikkelaars aan bvb. ports - zij hebben net meegewerkt aan de Devil Summoner remake.

Karig heeft voor mij een vrij negatieve bijklank. Zeg je hetzelfde ook over een port van bvb. Pac-Man of Super Mario Bros? Context is belangrijk denk ik dan.
Karig heeft zeker een negatieve bijklank. En zo is het ook bedoeld ;) De hele geschiedenis kan allemaal leuk zijn, maar wat ik in dat filmpje zie, is een vrij karig spelletje. Als dat dan 6 euro kost, is het een goedkoop spelletje waar je best wat lol aan kan hebben, maar dat maakt het niet minder karig. Het is nu alleen "Karig, maar dat is niet zo heel erg want t is ook goedkoop"
Van mij mag je vinden wat je wilt hoor maar je comment had wel een hoog “nu.nl gehalte.”
Ik snap niet precies wat je daarmee bedoelt, maar goed. Excuus daarvoor dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
RayNbow schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:29:
[...]

De Switch 2 is momenteel alleen leverbaar met Mario Kart World en kost dan €509.
Wat jij zegt klopt helemaal, Prullenbak84 zat er wel 9 hele euro's naast!
8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
ikweethetbeter schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:10:
[...]

De Switch 2 is momenteel alleen leverbaar met Mario Kart World en kost dan €509.
Wat jij zegt klopt helemaal, Prullenbak84 zat er wel 9 hele euro's naast!
8)7
nee nee, ik zat er meer naast, want de losse console is ook verkrijgbaar voor 469,99. Dus dat in een totaal andere context als een soort van hyperbool "500 euro" noemen is wel echt een blunder en ik ga diep door het stof _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Laatst online: 23-09 16:57
Prullenbak84 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:47:
[...]

Karig heeft zeker een negatieve bijklank. En zo is het ook bedoeld ;) De hele geschiedenis kan allemaal leuk zijn, maar wat ik in dat filmpje zie, is een vrij karig spelletje. Als dat dan 6 euro kost, is het een goedkoop spelletje waar je best wat lol aan kan hebben, maar dat maakt het niet minder karig. Het is nu alleen "Karig, maar dat is niet zo heel erg want t is ook goedkoop"

[...]

in jouw beleving is het karig, sommige anderen vinden dit dan weer een erg leuk spel. tevens hoor ik dat er features zijn toegevoegd, zou dat niet per definitie karig noemen. ze hadden hem ook klakkeloos kunnen rereleasen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
doebbalapoent11 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:19:
[...]

in jouw beleving is het karig, sommige anderen vinden dit dan weer een erg leuk spel. tevens hoor ik dat er features zijn toegevoegd, zou dat niet per definitie karig noemen. ze hadden hem ook klakkeloos kunnen rereleasen
Zucht...dat anderen het misschien erg leuk gaan vinden, wil toch niet zeggen dat ik het er niet karig uit mag vinden zien (wat een zin, maar volgens mij klopt ie :P)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Nu online
Prullenbak84 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:17:
[...]

nee nee, ik zat er meer naast, want de losse console is ook verkrijgbaar voor 469,99. Dus dat in een totaal andere context als een soort van hyperbool "500 euro" noemen is wel echt een blunder en ik ga diep door het stof _/-\o_
8)

Ja, dat is officieel zo, alleen is deze momenteel niet verkrijgbaar. Wil je er eentje hebben, dan is-ie met Mario Kart, de launch game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:06
ikweethetbeter schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:31:
[...]

8)

Ja, dat is officieel zo, alleen is deze momenteel niet verkrijgbaar. Wil je er eentje hebben, dan is-ie met Mario Kart, de launch game.
Momenteel beschikbaar:

https://www.bol.com/nl/nl...2-zwart/9300000223645302/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

ikweethetbeter schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:31:
[...]

8)

Hierboven al gezegd, maar ook hier een kaal systeem beschikbaar: https://store.nintendo.nl/nl/nintendo-switch-2-P00153

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Prullenbak84 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:25:
dat anderen het misschien erg leuk gaan vinden, wil toch niet zeggen dat ik het er niet karig uit mag vinden zien
Dat je mag vinden, maar dat hoef je niet te uiten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:35
RayNbow schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:56:
[...]

Dat je mag vinden, maar dat hoef je niet te uiten.
Dan kan dit topic ook wel bijna op slot als men een persoonlijk mening niet mag delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:07:
[...]

Dan kan dit topic ook wel bijna op slot als men een persoonlijk mening niet mag delen.
De manier van uiten mag best anders. Er wordt nergens gezegd dat het niet gedeeld mag worden. Zelf zou ik het zo niet brengen, maar goed dat mag uiteraard iedereen zelf weten.

Los van vandaag, het is af en toe wel een zeik topic :p Jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geemfriekq
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 31-07 09:26
[...]

Die persoonlijke mening kwam pas later toen er gereageerd werd, eerst werd stellig verteld dat de console 500 EUR kost waarbij de indruk gewekt wordt dat er enkel 80 EUR kostende AAAA games op mogen verschijnen.

Het is gewoon fijner als die TikTok/Instagram/Youtube clickbait drama taal daar blijft en we hier gewoon leuke discussies kunnen voeren, ook over kleine games die opnieuw gemaakt worden voor minder geld dan een koffie bij Starbucks. Niet te doen als gebruikers dan maar lukraak tekst eruit gooien die niet eens een mogelijkheid geeft om discussies te voeren en dan ook nog eens verbaasd zijn als er tegengas gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Nu online
Voor €200 boven de adviesprijs...
Doe mij maar de duurdere versie voor €160 minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
L23 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:20:
[...]

De manier van uiten mag best anders. Er wordt nergens gezegd dat het niet gedeeld mag worden. Zelf zou ik het zo niet brengen, maar goed dat mag uiteraard iedereen zelf weten.

Los van vandaag, het is af en toe wel een zeik topic :p Jammer.
Ik heb de hele discussie niet gevolgd. Ik zag die laatste opmerking en vond dat niet juist. Net even terug gebladerd. Het is inderdaad gezellig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Metroid Prime 4 heeft een leeftijdsrating gekregen in Zuid-Korea. Meestal gebeurt dit 3-4 maanden voor lancering. We zullen zien :+ In Korea raadt men aan om dit te spelen als je minstens 12 jaar oud bent.

Behalve o.a. NateTheHate verwachten nu ook de reporters van VideoGameChronicles volgens hun bronnen dat er zeer binnenkort een Nintendo Direct aankomt. Zit een release datum voor Metroid er dan toch aan te komen?
Prullenbak84 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:47:
[...]

[...]

offtopic:
Ik vind het helemaal prima dat je het karig vindt hoor, mag je ook gerust zeggen :) Maar de manier van het te verwoorden was voor mij erg abrupt en kwam een beetje over alsof je gewoon snel iets wou posten zonder echt na te denken over wat je nu wou zeggen of uit te leggen waarom je dit vindt.Dus met "nu.nl" gehalte bedoel ik dat "ad rem even mijn opinie posten ook al heeft het zonder uitleg geen toegevoegde waarde." Ik vond het ook niet helemaal terecht tegenover een spel met duidelijk een heel beperkte scope, maar dat is ook maar een mening natuurlijk - die ik toch probeer te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

[...]

Tuurlijk mag dat wel, maar dan nog, niet elke mening hoeft gedeeld te worden. Ik ga zelf bijv. niet op elke trailer van een game die hier voorbijkomt maar niet aansluit op m'n smaken reageren. Weet je wat voor puinzooi dit topic dan wordt als een ieder dat zou doen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:26
RayNbow schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:02:
[...]

Tuurlijk mag dat wel, maar dan nog, niet elke mening hoeft gedeeld te worden. Ik ga zelf bijv. niet op elke trailer van een game die hier voorbijkomt maar niet aansluit op m'n smaken reageren. Weet je wat voor puinzooi dit topic dan wordt als een ieder dat zou doen?
Vind zijn mening over een game i.i.g. een stuk boeiender dan jouw geklaag🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Laatst online: 23-09 10:14
Hmm, een screen protector lijkt toch wel echt nodig, want ik zag net al een krasje zitten, terwijl ik er alleen op de bank mee gespeeld heb. Geen idee waar dat krasje van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Laatst online: 23-09 11:18
Britske schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:08:
Hmm, een screen protector lijkt toch wel echt nodig, want ik zag net al een krasje zitten, terwijl ik er alleen op de bank mee gespeeld heb. Geen idee waar dat krasje van komt.
Het aantikken van je bepaalde kleding kan al een lichte krasje veroorzaken. Ik ben zelf zo iemand dat ik de Switch nooit uit de verpakking zal openen totdat ik een screenprotector heb. Dure meuk! :+

Ik heb zelf de screenprotector van Ivoler uit Amazon besteld. Kan niet verkeerd gaan met het monteren en dekt het hele scherm met een mooie afwerking bij de hoeken. Belangrijk is om zoveel mogelijk de duster sticker te gebruiken en onmiddelijk erop monteren.

[ Voor 21% gewijzigd door Lashrom op 25-07-2025 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Britske
Eerlijk gezegd wel belabberd dat het scherm van een mobiel apparaat van 500 euro zo krasgevoelig is.
Op mijn telefoon is na 4 jaar nog niks te zien en die zit regelmatig met andere spullen zoals sleutels in mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Britske schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:28:
Eerlijk gezegd wel belabberd dat het scherm van een mobiel apparaat van 500 euro zo krasgevoelig is.
Op mijn telefoon is na 4 jaar nog niks te zien en die zit regelmatig met andere spullen zoals sleutels in mijn broekzak.
De kras zit niet op je "scherm" maar op de plastic anti-shatter laag die ze erover geplakt hebben :+ (niet verwijderen a.u.b.!)

Ja het is zeker krasgevoelig. Mijn Switch is 4-5 keren undocked sinds launch en ik zag al enkele oppervlakkige krassen (maar ik moet echt zoeken om ze te zien). Als dit je iets kan schelen is het gelukkig makkelijk te vermijden met een screen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Ik heb ondertussen inderdaad een protector besteld. Ik heb geen zin in meer krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
RayNbow schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:02:
[...]

Dat doe ik ook niet. Bijvoorbeeld al die Japanse rpg of slashers of weet ik veel wat er hier allemaal voorbij komt. Helemaal niet mijn kopje thee en ik snap het ook niet (daarom kan ik t genre ook niet benoemen). Daar hoor je mij niet over. Vind die er over het algemeen ook niet karig uitzien, trouwens. Ik snap er alleen geen klap van :P

En tja. “Niet iedere mening hoeft gedeeld te worden”. Dat klopt, maar wel een beetje ingewikkeld hoe we dan moeten bepalen welke wel en welke niet. Ik vond/vind dat airhockey spel opvallend karig (iig wat je in dat filmpje ziet) en dat mag ik gewoon zeggen. En daar mag je t mee oneens zijn. Dat mag je dan ook zeggen. Of moeten we voortaan eerst even bij jou navragen of de mening hier wel of niet op zijn plaats is?

De manier waarop kunnen we ook een hoop over zeggen. Dat is allemaal smaak. Ik had ook kunnen zeggen “ik vind dit wel wat karig eruit zien voor op een switch”. Ik besloot om er een beetje wat anders van te maken. Dat kan je leuk vinden. Of niet.

Ik heb echt een paar pagina’s terug ook nog het gesprek precies andersom gehad. Toen zei iemand iets negatiefs en daar was ik het niet helemaal mee eens en maakte een grapje toen kreeg ik ook een “o ja je mag hier niks negatiefs zeggen”.

Het is wat.

[ Voor 12% gewijzigd door Prullenbak84 op 25-07-2025 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Britske schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:28:
Kost geen 500 euro. Wel op blijven letten :P

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:37
Ik snap gewoon echt niet waarom ze dat stuk plastic op het scherm plakken bij Nintendo, argument van de veiligheid is ook onzin. Tablets hebben dat ook niet, daar spat het glas ook niet uit elkaar.
Of doe het dan in ieder geval zo dat je het er makkelijk af kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Laatst online: 23-09 11:18
friketje1 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:55:
Ik snap gewoon echt niet waarom ze dat stuk plastic op het scherm plakken bij Nintendo, argument van de veiligheid is ook onzin. Tablets hebben dat ook niet, daar spat het glas ook niet uit elkaar.
Of doe het dan in ieder geval zo dat je het er makkelijk af kan halen.
Het is niet zomaar een plastic folie/laag. Het is puur om te voorkomen dat de glasscherven uiteenvallen mocht je het laten vallen. Het schijnt ook deel uit te maken van de veiligheidsmechanisme van de Switch. Ik kan mij nog herinneren dat Samsung dit ook hanteerde op mijn Samsung Galaxy Fold 4 destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:37
Lashrom schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:06:
[...]

Het is niet zomaar een plastic folie/laag. Het is puur om te voorkomen dat de glasscherven uiteenvallen mocht je het laten vallen. Het schijnt ook deel uit te maken van de veiligheidsmechanisme van de Switch. Ik kan mij nog herinneren dat Samsung dit ook hanteerde op mijn Samsung Galaxy Fold 4 destijds.
Dat weet ik, maar zelfs als het al gebeurd dat er glasscherven uitvallen dan is er nog niets aan de hand, echt een verwaarloosbaar risico om daar "letsel" van te krijgen. Dan moet je ook glazen uit de buurt van kinderen houden.
En geef mensen dan in ieder geval de optie het er makkelijk af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:06
ikweethetbeter schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:41:
[...]

Voor €200 boven de adviesprijs...
Doe mij maar de duurdere versie voor €160 minder!
Op het moment van schrijven was deze enkele uren voor de reguliere prijs te krijgen via Bol. Nu via een secundaire verkoper voor een hogere prijs. Het is niet heel erg moeilijk om een NS2 zonder gamebundel voor een reguliere prijs te verkrijgen, itt wat je stellig beweerde.

Mocht je nog interesse hebben: https://store.nintendo.nl/nl/nintendo-switch-2-P00153

[ Voor 8% gewijzigd door emiel74 op 25-07-2025 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Prullenbak84 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:52:
En tja. “Niet iedere mening hoeft gedeeld te worden”. Dat klopt, maar wel een beetje ingewikkeld hoe we dan moeten bepalen welke wel en welke niet. Ik vond/vind dat airhockey spel opvallend karig (iig wat je in dat filmpje ziet) en dat mag ik gewoon zeggen. En daar mag je t mee oneens zijn. Dat mag je dan ook zeggen. Of moeten we voortaan eerst even bij jou navragen of de mening hier wel of niet op zijn plaats is?
Nee, het is niet de bedoeling dat iemand anders gaat bepalen of een mening wel of niet geplaatst mag worden, maar het is ook niet zo dat het ingewikkeld hoeft te zijn wat verstandig is om te delen en wat niet. Je kunt proberen in te schatten of de post die je gaat typen enig nut heeft voor de andere bezoekers hier. Een opmerking dat niet veel meer is als "het ziet er karig uit" zal waarschijnlijk niet voor een heel bijzondere bijdrage zorgen.

Maar om het meer over de airhockeygame te hebben, wat verwacht je anders/meer van het spel? Het is airhockey. Heel veel meer toeters en bellen kun je er niet bijverzinnen zonder het risico te lopen dat het onspeelbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:10
Ik kan goed een hint gebruiken bij Donkey Kong Bananza, maar kijk liever niet direct een playthrough op YouTube. Kan iemand helpen?
spoiler:
Ik ben op de laag waar ik de oerplaat moet halen voor de slang. Hier is een kabelbaan waar je een Schorpioen moet pakken om ver genoeg te komen. Bij het eerste platform zijn nieuwe schorpioenen, maar die brengen je niet tot het einde. Halverwege kom je wel van die lichtstenen tegen, maar het is me niet duidelijk hoe je deze kunt pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 21:58
Emmavdv schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:23:
Ik kan goed een hint gebruiken bij Donkey Kong Bananza, maar kijk liever niet direct een playthrough op YouTube. Kan iemand helpen?
spoiler:
Ik ben op de laag waar ik de oerplaat moet halen voor de slang. Hier is een kabelbaan waar je een Schorpioen moet pakken om ver genoeg te komen. Bij het eerste platform zijn nieuwe schorpioenen, maar die brengen je niet tot het einde. Halverwege kom je wel van die lichtstenen tegen, maar het is me niet duidelijk hoe je deze kunt pakken.
Wellicht het handigste om dat even hier te vragen: [Switch 2] Donkey Kong Bananza

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Voor de laatste 2 dungeons van Link's Awakwning (Turtle Rock en Eagle Tower) toch maar een goede guide erbij pakken, potverdikkie wat zijn die ingewikkeld :P

Daarna eens bedenken of ik met BOTW ga beginnen of toch eerst Echoes of Wisdom even aanschaf. Ik vind deze stijl wel erg tof namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 25-07-2025 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-09 09:35
Misschien een stomme vraag, maar is het makkelijk een om save files van de switch oled over te zetten naar de switch 2.
Zit er aan te denken er 1 te kopen.
Maar wil niet mij save van pokemon scarlet kwijt te raken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:24
Superkiwi schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:41:
Voor de laatste 2 dungeons van Link's Awakwning (Turtle Rock en Eagle Tower) toch maar een goede guide erbij pakken, potverdikkie wat zijn die ingewikkeld :P

Daarna eens bedenken of ik met BOTW ga beginnen of toch eerst Echoes of Wisdom even aanschaf. Ik vind deze stijl wel erg tof namelijk.
Ik heb bij Awakening ook regelmatig de guide erbij gehad omdat ik de oplossingen in de dungeons niet altijd logisch vond. Echoes heb ik deze week uitgespeeld, en daar heb ik 1x een guide bij gepakt voor iets wat achteraf eigenlijk heel logisch was. Dus als de onlogische puzzels van Awakening je laten twijfelen, dan ga echoes of wisdom spelen! Ik zou hem persoonlijk 100% aanraden, vond het echt heel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:10
samlans schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:07:
Misschien een stomme vraag, maar is het makkelijk een om save files van de switch oled over te zetten naar de switch 2.
Zit er aan te denken er 1 te kopen.
Maar wil niet mij save van pokemon scarlet kwijt te raken
Het is vrij triviaal. Bij het opstarten van de Switch 2 wordt gevraagd of je je gegevens over wilt zetten. Ik kon gewoon verder spelen bij alle games die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:09
Superkiwi schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:41:
Klopt, LA wordt hier vaker genoemd als een goede Zelda-game om mee te beginnen, maar persoonlijk vind ik het één van de moeilijkste games. Vooral in de laatste dungeons waarbij je soms 3D moet denken in een 2D game. En dat je bijv mag vallen om ergens anders uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 08:43
Ik zit met een klein probleempje, ik heb een Switch 1 en deze week kwam de Switch 2 ons huis binnen. Omdat ik de switch 1 gewoon blijf gebruiken heb ik geen system transfer gebruikt maar ik heb een probleempje.

In 2017 wellicht niet goed over nagedacht maar ik heb dus 1 Nintendo account, maar heb 2 gebruikers aangemaakt. De donkey kong account is dus een lokaal account.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqIKZcajOo56KtXV5OPMf3b8QxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDC5A2426JRhtmFbWHIItUGE.jpg?f=fotoalbum_large

Maar hoe krijg ik nu de save games van donkey kong op de switch 2?

Cloud save backups doen alleen die van het nintendo account?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

MenN schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:59:
In 2017 wellicht niet goed over nagedacht maar ik heb dus 1 Nintendo account, maar heb 2 gebruikers aangemaakt. De donkey kong account is dus een lokaal account.

[Afbeelding]

Maar hoe krijg ik nu de save games van donkey kong op de switch 2?
Je kunt wat in dit artikel staat proberen: https://www.nintendo.com/...tch/secondary/howto2.html

Kans is wel dat dan dat lokale profiel alleen op je Switch 2 staat en niet meer op je Switch 1.
Cloud save backups doen alleen die van het nintendo account?
Ja, cloudsaves zijn alleen beschikbaar voor Nintendo Accounts met een NSO-abonnement.

Edit:
Maak anders een extra lokaal profiel aan op je Switch 1 als test. Speel hiermee een spel (voor een savefile) en transfer je testprofiel naar de Switch 2.

[ Voor 8% gewijzigd door RayNbow op 26-07-2025 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:24
Hoe zijn de ervaringen eigenlijk met krassen op het scherm in relatie tot het in- en uit de dock halen? Ik doe dat nu heel neurotisch langzaam en met beleid (want geen protector), maar weet niet of dat nodig is. Kan me herinneren dat dat bij de base switch wel een dingetje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Spud82 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:45:
Hoe zijn de ervaringen eigenlijk met krassen op het scherm in relatie tot het in- en uit de dock halen? Ik doe dat nu heel neurotisch langzaam en met beleid (want geen protector), maar weet niet of dat nodig is. Kan me herinneren dat dat bij de base switch wel een dingetje was.
Ik kijk zelf gewoon een beetje uit en neig een beetje naar de achterkant, zeg maar. Volgens mij raakt het scherm het Dock dan niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-09 15:02

Esumontere

Floep, banaan.

Spud82 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:45:
Een glazen screenprotector plakken en je er daarna nergens meer druk over maken is mijn oplossing :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:45
Vandaag Super Mario Bros. Wonder opgepikt voor €32,00, voor als ik The Legend Of Zelda Links Awakening uit heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Jumpman op 26-07-2025 18:35 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:04
Heb hem net binnen! Een ding wat mij onduidelijk is: je hebt met het NSO + uitbreiding toegang tot ook wat oude games. Hebben andere profielen op de switch van het gezin daar ook toegang tot of moet ik dan het familie lidmaatschap + uitbreiding nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
sigmundfreund schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:51:
Heb hem net binnen! Een ding wat mij onduidelijk is: je hebt met het NSO + uitbreiding toegang tot ook wat oude games. Hebben andere profielen op de switch van het gezin daar ook toegang tot of moet ik dan het familie lidmaatschap + uitbreiding nemen?
Klopt, alleen het individuele account heeft toegang tot alle extra's. Je kan kan of allemaal op één account spelen of Family nemen om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:04
Jumpman schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:54:
[...]

Klopt, alleen het individuele account heeft toegang tot alle extra's. Je kan kan of allemaal op één account spelen of Family nemen om dit op te lossen.
Dat vermoeden had ik al, verbaast me niets. Nouja, even slikken dan maar. :) thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sigmundfreund schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:56:
[...]

Dat vermoeden had ik al, verbaast me niets. Nouja, even slikken dan maar. :) thx
De personen op het familieabonnement hoeven niet op hetzelfde adres te wonen. Je kan redelijk wat besparen als je met vrienden/familie kan delen aan een prijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
JackAvery schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 19:50:
[...]

De personen op het familieabonnement hoeven niet op hetzelfde adres te wonen. Je kan redelijk wat besparen als je met vrienden/familie kan delen aan een prijsje :)
Dat is toch logisch, het staat ook nergens dat dit een restrictie is in de voorwaarden.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 26-07-2025 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Jumpman schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 20:23:
[...]

Dat is toch logisch, het staat ook nergens dat dit een restrictie is in de voorwaarden.
Juist goed dat dit nog even aangegeven wordt gezien de restricties van streaming diensten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
Even zeiken hoor :P

Bijna twee maanden in, en nog steeds geen YouTube app..... :( Ik gebruikte vaak mijn switch op de tv met YT.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

sderooij schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 21:05:
Bijna twee maanden in, en nog steeds geen YouTube app..... :( Ik gebruikte vaak mijn switch op de tv met YT.

Maar ja, ik ben niet zo onder de indruk van de ontwikkelteams van YouTube, dus wie weet wat "soon" inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:03
sderooij schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 21:05:
Even zeiken hoor :P

Ach iedereen mag wat te zeiken hebben. Ik wil bijvoorbeeld de aangekondigde gamecube games erop hebben but still we wait.

Nooit YT geprobeerd op de switch trouwens werkt dat een beetje in vergelijking met casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
squashedraven schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 21:26:
[...]

Ach iedereen mag wat te zeiken hebben. Ik wil bijvoorbeeld de aangekondigde gamecube games erop hebben but still we wait.

Nooit YT geprobeerd op de switch trouwens werkt dat een beetje in vergelijking met casten?
ja werkt perfect. Ik deed het altijd zo omdat het heerlijk is om te wisselen tussen Totk (of andere games) en YT.

En deed dat zo al jaren. De YT native app op mijn Panasonic is belabberd.
Pagina: 1 ... 111 ... 126 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4