Klinkt alsof er geen goede verbinding is. Kabel in de televisie en in de Switch 2 eens los koppelen en nog eens goed aandrukken. Als het daarna nog steeds niet werkt zou een port van je TV het kunnen hebben begeven (lijkt mij sterk) maar dan kan je inderdaad een ander HDMI kanaal proberen op je tv.Xavier schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:48:
Zojuist mijn Switch 2 in de dock gezet om op het scherm te spelen. Maar de hele onderkant glitched alle kanten op.
TV is een Samsung Frame, ik dacht uit 2020
Switch zit met originele kabels aangesloten
Het is de onderste derde/vierde van de rijen die haperen. Eerst was alles verschoven en nadat ik de HDMI kabel eruit en erin heb gedaan was het beter. Maar lijkt er nu toch op dat het onderste gedeelte op een lagere framerate loopt.
Switch ik naar de NPO app ofzo heb ik nergens last van.
Is dit een bekend probleem misschien?
Zo. Start net Donkey Kong Bananza op. Toch wel even onder de indruk hoor. Het is al even geleden dat ik echte vernieuwing op m’n beeldscherm zag binnen gaming.
(Voor de grapjas: I know kan ook aan mijn games liggen😉)
☀️ De Summer Sale is nu aan de gang in de Nintendo eShop, met zomerse kortingen tot 75% op allerlei #NintendoSwitch- en #NintendoSwitch2-games!
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 21 juli 2025
Bekijk het aanbod:👇https://t.co/gHKLc6t5X7
Direct soon?
Een aantal diepe Switch 1 discounts als ik Deku Deals zo even bekijk. Mario x Rabbids 1 en 2, Streets of Rage 4, Prince of Persia: The Lost Crown, Spiritfarer, Disco Elysium , The Messenger, Diablo 3, Slay the Spire, Tunic, Teenage Mutant Ninja turtles: Shredder's Revenge, Mark of the Ninja, Don't Starve, Katamari Damacy, Dead Cells, Death's Door, Shiren the Wanderer, Dark Deity, Ori and the Will of the Wisps, Monster Train, Alien: Isolation, ...
Voor Switch 2 is er o.a. een korting op Cyberpunk 2077,No Man's Sky, en Sonic x Shadow Generations
Er zijn een aantal first party kortingen, zoals gewoonlijk 25~33%.
- Xenoblade Chronciles Definitive Edition
- Fire Emblem Three Houses
- Captain Toad: Treasure Tracker
- Hyrule Warriors Age of Calamity
- Metroid Prime Remastered
- New Super Mario Bros U Deluxe
- Pokémon Mystery Dungeon
- Big Brain Academy
- Game Builder Garage
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 21-07-2025 20:11 ]
Ik had er niet de hoogste verwachtingen van maar ik vermaak me er echt prima mee. De games industrie is vaak net een plaat die blijft hangen, net als de filmindustrie.Spud82 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 18:55:
Zo. Start net Donkey Kong Bananza op. Toch wel even onder de indruk hoor. Het is al even geleden dat ik echte vernieuwing op m’n beeldscherm zag binnen gaming.
DKB is dan echt een verademing. Graphics zijn ok-ish maar de humor kan ik wel waarderen en het speelt gewoon lekker.
Mijn Switch 2 heeft nu al meer uren dan mijn PS5 in bijna 5 jaar.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Jaja ik weet dat er een DK: Bananza topic is maar moet toch even mijn post van afgelopen week rectificeren..schumi1986 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:51:
Hier ook begonnen aan DK: Bananza..Even snel 10 minuutjes gespeeld vanwege andere bezigheden maar had niet eens moeite om te stoppen. Voor mijn gevoel is het alleen maar wat rond lopen en constant op knoppen drukken.
Gelukkig zijn de reviews goed dus neem aan het het gaande weg wel wat leuker zal worden.
Man wat is DK: Bananza toch een dijk van een game zeg echt een aanrader
Ik hoop het, al vermaak ik me prima met het huidige game aanbod en backlog. Ik hoor graag wat we qua third party titels later in het jaar kunnen verwachten. De strategie qua dev kits is tot dusver opvallend te noemen.
Idem ditto - het was voor mij vrij duidelijk hoe de komende maanden ongeveer er uit gaan zien. En als ik perse iets nieuws wil spelen kan ik heel duidelijk Donkey Kong nog kopen voor een toppertje. Maar dat maakt me niet minder nieuwsgierig over eventuele verrassingen.L23 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 20:46:
[...]
Ik hoop het, al vermaak ik me prima met het huidige game aanbod en backlog. Ik hoor graag wat we qua third party titels later in het jaar kunnen verwachten. De strategie qua dev kits is tot dusver opvallend te noemen.
Als je er vanuit gaat dat een AAA game +10 miljoen kopietjes moet verkopen en er nog maar iets van +5 miljoen Switch 2 verkocht zijn dan hoef je ook geen grote games te verwachten voor de Switch 2. Mario World en Donkey Kong Bananza is dan al best wel aardig wat voor een release.
De nieuwe Hyrule warriors misschien als een zoethoudertje. Voor de rest hoef je niet veel bijzonders te verwachten voor q2-3 20206.
Het is ook niet zo erg, veel switch 1 games zijn nu pas goed speelbaar.
De nieuwe Hyrule warriors misschien als een zoethoudertje. Voor de rest hoef je niet veel bijzonders te verwachten voor q2-3 20206.
Je ziet alleen iets over het hoofd. Hoeveel AAA games worden er nog voor een enkel platform gemaakt?friketje1 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 22:53:
Als je er vanuit gaat dat een AAA game +10 miljoen kopietjes moet verkopen en er nog maar iets van +5 miljoen Switch 2 verkocht zijn dan hoef je ook geen grote games te verwachten voor de Switch 2.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Iedereen die al enige tijd gamet weet dat drijfzand dodelijk is. Dus als je in de woestijn een (mini)baas tegenkomt die zich in het drijfzand bevindt ga je op zoek naar creatieve manieren om hem te verslaan: bommen werpen, stenen gooien, poeder strooien, zelf muziek spelen. Maar helaas, niks lijkt te werken. Dan toch maar even zoeken op het grote internet en wat blijkt: je kunt gewoon op het drijfzand lopen 
Soms zijn onlogische dingen heel logisch in het Zelda universum. Zoals heel hard tegen een appelboom aanrennen bijvoorbeeld
Ondertussen wel bijna genoeg roepies voor een boog, woohoo!
Soms zijn onlogische dingen heel logisch in het Zelda universum. Zoals heel hard tegen een appelboom aanrennen bijvoorbeeld
Ondertussen wel bijna genoeg roepies voor een boog, woohoo!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Er zijn een heleboel pinball fx tafels in de aanbieding. Mijn collectie weer wat uitgebreid.
Dat is leuk wakker worden.
Monument Valley 3 was gepreorderd en vandaag dus de virtual card actief.
Helaas geen touchscreen controls. En knoppen werken niet fijn bij deze games.
[ Voor 28% gewijzigd door RollieBollie op 22-07-2025 07:20 ]
- Metroid Prime 4friketje1 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 22:53:
Als je er vanuit gaat dat een AAA game +10 miljoen kopietjes moet verkopen en er nog maar iets van +5 miljoen Switch 2 verkocht zijn dan hoef je ook geen grote games te verwachten voor de Switch 2. Mario World en Donkey Kong Bananza is dan al best wel aardig wat voor een release.
- Kiby Air Riders
- Pokemon Legends Z-A
Dit zijn grote N titels die dit najaar nog uitkomen.
Vergeet niet dat Nintendo games lange tijd goed blijven verkopen.Uiteindelijk gaat Donkey Kong de 10 miljoen ook wel aan tikken.
Dus wel of niet leuk wakker worden?RollieBollie schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 06:18:
Dat is leuk wakker worden.
Zag dat er ook een fysieke release uitkomt van alle 3 games op een cartridge, maar zonder touchscreen controls geen interesse.
Wel leuk wakker worden.L23 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:25:
[...]
Dus wel of niet leuk wakker worden?
Zag dat er ook een fysieke release uitkomt van alle 3 games op een cartridge, maar zonder touchscreen controls geen interesse.
De game is leuk en de controls is even wennen. De joystick bedient je cursor, maar alleen naar interactieve onderdelen in een soort van grid vorm. Daarbij heb je soms dat je bijv naar beneden wilt, maar moet je eerst naar links/rechts aangezien je dan niet in het grid zit om naar beneden te kunnen.
Enige moment dat de joystick vrij is te bewegen is op sommige momenten na een level waarbij je over een soort van map beweegt.
Toch hoop ik dat er touchscreen controls komen dmv een update.
Hi, nu wacht ik op mijn levering van de Switch 2 maar ik heb meteen een vraag waar ik tegenstrijdige info over vind.
Ik ga de Switch 2 dock achter de tv monteren. Docken/undocken zal nog prima gaan maar op het moment dat deze gedocked is heb ik de joycons op tafel/bank/etc.
Kan ik met de nieuwe joycons de Switch opstarten terwijl die in de dock zit? Ik lees dat sommigen ja zeggen, anderen zeggen alleen met de nieuwe Pro controller. Is er iemand die dit zeker weet of even wil testen? Ik weet namelijk niet of ik nu of binnenkort de Pro controller wil bestellen, liever een 8bitdo denk ik prijstechnisch.
Ik ga de Switch 2 dock achter de tv monteren. Docken/undocken zal nog prima gaan maar op het moment dat deze gedocked is heb ik de joycons op tafel/bank/etc.
Kan ik met de nieuwe joycons de Switch opstarten terwijl die in de dock zit? Ik lees dat sommigen ja zeggen, anderen zeggen alleen met de nieuwe Pro controller. Is er iemand die dit zeker weet of even wil testen? Ik weet namelijk niet of ik nu of binnenkort de Pro controller wil bestellen, liever een 8bitdo denk ik prijstechnisch.
Wat ik echt jammer vind is dat als je met 4 personen Mario Kart World speelt, de framerate en volgens mij ook de kwaliteit daalt. Ondanks dit, hapert de game. Waarom Nintendo? Echt jammer!
Ja kan met de joycons. Alleen niet met de oude pro-controller.sigmundfreund schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:18:
Hi, nu wacht ik op mijn levering van de Switch 2 maar ik heb meteen een vraag waar ik tegenstrijdige info over vind.
Ik zet regelmatig de Switch 2 aan met de Joy-Cons als ik de Switch 2 in een tablethouder aan bed heb hangen.sigmundfreund schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:18:
Kan ik met de nieuwe joycons de Switch opstarten terwijl die in de dock zit? Ik lees dat sommigen ja zeggen, anderen zeggen alleen met de nieuwe Pro controller. Is er iemand die dit zeker weet of even wil testen?
Het niet kunnen aanzetten van de Switch 2 geldt voor oude controllers van de Switch 1.
Prullenbak84 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:22:
[...]
Ja kan met de joycons. Alleen niet met de oude pro-controller.
Top, dan houden we het voorlopig op de joycons! thx!RayNbow schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:23:
[...]
Ik zet regelmatig de Switch 2 aan met de Joy-Cons als ik de Switch 2 in een tablethouder aan bed heb hangen.
Het niet kunnen aanzetten van de Switch 2 geldt voor oude controllers van de Switch 1.
Met de pro controller 2 kun je hem wel uit zijn slaapstand halen. Met de procontroller 1 niet.sigmundfreund schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:24:
[...]
[...]
Top, dan houden we het voorlopig op de joycons! thx!
Ja, dat kan. Hou er echter wel rekening mee dat het bluetooth-signaal van de controllers nogal nadelig wordt beïnvloed door de TV, als je de S2 erachter zet. Toen mijn S2 half achter de TV stond had ik haperende input, wat bijzonder irritant was. Ik heb hem nu onder de TV staan in mijn (open) kast, en alle problemen zijn verholpen.sigmundfreund schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:18:
Niet slecht, 10% korting (alle beetjes helpenJackAvery schreef op maandag 21 juli 2025 @ 20:08:
...
Voor Switch 2 is er o.a. een korting op Cyberpunk 2077, ...
Maar ik hoop 'n keer een fysieke game card voor een leuk prijsje te vinden. Aangezien de digitale versie van Cyberpunk 2077 een 64GB(!!) download/installatie is.

Dit is imo zwaar overdreven. Er waren wat games met hier en daar frame drops, maar ik ben geen spel tegen gekomen wat niet goed speelbaar was.friketje1 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 22:53:
Is inderdaad iets om rekening mee te houden. Op dit moment gaat het in elk geval met een Shield goed, dus ik verwacht dat het wel losloopt anders wordt het toch maar op zoek naar een minimale meubel ervoor.Esumontere schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:40:
[...]
Ja, dat kan. Hou er echter wel rekening mee dat het bluetooth-signaal van de controllers nogal nadelig wordt beïnvloed door de TV, als je de S2 erachter zet. Toen mijn S2 half achter de TV stond had ik haperende input, wat bijzonder irritant was. Ik heb hem nu onder de TV staan in mijn (open) kast, en alle problemen zijn verholpen.
De Pokémon Presents van straks krijgt een preshow die over enkele minuten start
performanceproblemen =/= niet goed speelbaar.
Tears of the Kingdom had ook wat framedrops, maar is gewoon zeer goed speelbaar.
edit: had je link nog niet gelezen. en je knipoog gemist.

[ Voor 7% gewijzigd door TomBraamhaar op 22-07-2025 14:07 ]
mwoah, de framedrops maakt het voor mij wel lastiger spelen hoor. Begrijp me niet verkeerd, desondanks de framerate issues van zowel BOTW als TOTK blijven de games mijn #1 game aller tijden. Maar.... toen ik BOTW op de pc speelde met een emulator met 60fps constant... dat is een wereld van verschil en zou ik inderdaad wel veel speelbaarder noemen. BOTW was niet onspeelbaar op de switch 1, maar het is op die manier ook echt niet de game die het had kunnen zijn, zoals ie nu op de switch 2 is.TomBraamhaar schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 14:06:
[...]
performanceproblemen =/= niet goed speelbaar.
Tears of the Kingdom had ook wat framedrops, maar is gewoon zeer goed speelbaar.
edit: had je link nog niet gelezen. en je knipoog gemist.
De Belgische versie van het steun Jeff Bezos fonds zit op 61 euro, mocht dat helpen.NetAmp schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:44:
[...]
Niet slecht, 10% korting (alle beetjes helpen).
Maar ik hoop 'n keer een fysieke game card voor een leuk prijsje te vinden. Aangezien de digitale versie van Cyberpunk 2077 een 64GB(!!) download/installatie is.
Ah, meestal met pokemon games brachten ze nog wel een special edition console uit, bevestigt dit dat we voorlopig iig nog geen speciale edities krijgen?
Verschijnt op 16 oktober
Op 16 oktober verschijnt er een #NintendoSwitch2-bundel met #PokemonLegendsZA – Nintendo Switch 2 Edition! Pre-orders zijn vanaf 23 juli mogelijk bij deelnemende retailers. pic.twitter.com/qgqt6mZ76p
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 22 juli 2025
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Gen 10 gaat gegarandeerd een special edition opleveren, maar ZA is een spin off game.doebbalapoent11 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:02:
[...]
Ah, meestal met pokemon games brachten ze nog wel een special edition console uit, bevestigt dit dat we voorlopig iig nog geen speciale edities krijgen?
Amazon heb ik al teveel gesteund, laatst, tijdens de Prime Days.JackAvery schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 14:35:
[...]
De Belgische versie van het steun Jeff Bezos fonds zit op 61 euro, mocht dat helpen.

Maar dank voor de tip.
Tsja... enkel een andere (om)doos met wat Pokémon afbeeldingen. Binnenin een papiertje met Nintendo e-Shop downloadcode (zoals bij Mario Kart World).
Logistiek en qua productie/inpakken is dit natuurlijk slim gedaan van Nintendo. Dat er maar één uitvoering van de Switch 2 is.
Maar ik vind 't jammer dat we van de Switch 2 (nog?) niet dit soort uitvoeringen zien:

( Bron: https://www.trustedreview...ed-edition-bundle-3562364 )
Aan de andere kant is m'n bankrekening-saldo er juist blij mee... dat de kans op een Metroid Prime thema-uitvoering van de Switch 2 nu bijzonder klein lijkt. 😅
Maar goed... laat eerst Prime* 4 onderhand eens verschijnen.
Uit de Pokémon Presents - allemaal cross-platform:
Nieuwe casual puzzle game
Pokémon Champions update:
Twee trailers voor Z-A:
En dan zijn er ook nog updates/events voor Pokémon Unite, Café Remix en Scarlet & Violet.
Nieuwe casual puzzle game
Pokémon Champions update:
Twee trailers voor Z-A:
En dan zijn er ook nog updates/events voor Pokémon Unite, Café Remix en Scarlet & Violet.
@NetAmp
Metroid prime 4 gaan we in het najaar zien.
Tussen nu en begin september verwacht ik zeker een grote N-Direct.
Metroid prime 4 gaan we in het najaar zien.
Tussen nu en begin september verwacht ik zeker een grote N-Direct.
Waarom geen speciale uitvoering, echt een grote gemiste kans
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Had je het dan wel gelijk gekocht?G_Dragon schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:19:
[...]
Ik wacht inderdaad nog even af op een mooie editie en hoe Pokémon Legends Z-A op de Switch 1 speelt, mocht het niet te spelen zijn en er hier privé weer rust en geen stress + onzekerheid meer zijn. Dan ga ik kijken wanneer de Switch 2 er gaat komen en hopelijk is er dan z'n mooie editie als de Splatoon 3 editie van de Nintendo Switch 1.L23 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:37:
[...]
Had je het dan wel gelijk gekocht?Wanneer stap je in?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De console is tegen dan vier maanden uit. Het is niet zo makkelijk noch goedkoop om dan al een aparte productielijn voor een speciale editie op te zetten. Daarom zie je nu gewoon een andere omdoos zoals bij de Mario Kart bundel.G_Dragon schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:19:
[...]
Het is wellicht ook nog te vroeg voor een speciale editie. Ook opvallend dat we nog maar 1 kleur linker en rechter Joy-con hebben. Een speciale editie Switch 2 heb ik geen interesse in, maar andere kleuren Joy-cons en Pro controllers zijn welkom.G_Dragon schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:40:
[...]
Ik wacht inderdaad nog even af op een mooie editie en hoe Pokémon Legends Z-A op de Switch 1 speelt, mocht het niet te spelen zijn en er hier privé weer rust en geen stress + onzekerheid meer zijn. Dan ga ik kijken wanneer de Switch 2 er gaat komen en hopelijk is er dan z'n mooie editie als de Splatoon 3 editie van de Nintendo Switch 1.
Even een cross post omdat waarschijnlijk niet iedereen het [Switch | Switch 2] Pokémon Legends Z-A topic volgt.
Hier nog wat mooie schot uit de trailer:
Hier nog wat mooie schot uit de trailer:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Toch he, de achtergrond/huizen doet me denken aan gamecube graphics. Ik wil geen 'hater' zijn hoor, maar voor de S2 versie had ik NET iets meer verwacht.
Dan ben je toch geen hater? Ik verwacht dat zelfs bij de Switch 1sderooij schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:05:
Toch he, de achtergrond/huizen doet me denken aan gamecube graphics. Ik wil geen 'hater' zijn hoor, maar voor de S2 versie had ik NET iets meer verwacht.
Hé je hebt een punt hoor maar ze kunnen moeilijk twee dezelfde games tegelijk ontwikkelensderooij schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:05:

De Pokémon bundel gaat in Japan alleszins hetzelfde kosten als de Mario Kart bundel. Dat geeft mensen toch meerdere opties rond de feestdagen om een game met korting op te pikken… indien de Mario Kart bundel dan nog beschikbaar is.
[ Voor 34% gewijzigd door JackAvery op 22-07-2025 22:29 ]
Misschien ook interessant: de Switch 2 versie van Borderlands 4 komt op 3 oktober uit. En Uden Ubisoft CEO is duidelijk hints aan het geven over onaangekondigde Switch 2 game(s).
Ubisoft teases a couple of unannounced games for the year, one of them "a game which will be launched on the Switch 2."
— Stephen Totilo (@stephentotilo.bsky.social) 22 juli 2025
And now Ubisoft CEO Yves Guillemot is telling a financial analyst that AC Shadows has some new versions that will come out "on other machines" I think I can piece this one together!
Then the analyst, who has or hasn't pieced it together, asks if AC Shadows will be released for Switch 2 or wonders if it can't run on the hardware. Ubisoft declines to confirm!
[ Voor 83% gewijzigd door JackAvery op 22-07-2025 22:23 ]
Ik heb Rime nog niet geprobeerd op de Switch 2, maar daarmee ben ik op de Switch 1 gestopt omdat zelfs na de patch het gewoon echt heel slecht met de performance was.TomBraamhaar schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:12:
[...]
Dit is imo zwaar overdreven. Er waren wat games met hier en daar frame drops, maar ik ben geen spel tegen gekomen wat niet goed speelbaar was.
Ik zou het wel cool vinden als je ook je eigen character zo kon ontwikkelen dat je je pokemon een buff kan geven of iets dergelijks.
Something under the bed is drooling
Misschien ben ik de enige, maar toen ik de pre order van de switch 2 had geplaatst kreeg ik van sceptische vrienden dat het onzinnig was dat switch 2 games 80 euro gingen kosten en dat dat onterecht was blabla.
Maar als ik nu kijk naar bananza en pokemon za, is de prijs nog altijd +- 60-65 euro en om eerlijk te zijn vind ik dat tegenwoordig prima voor een switch spel.
Maar als ik nu kijk naar bananza en pokemon za, is de prijs nog altijd +- 60-65 euro en om eerlijk te zijn vind ik dat tegenwoordig prima voor een switch spel.
iedereen helemaal vol van legends Z-A terwijl ik hier zit te wachten tot ze eindelijk pokemon colloseum en XD eens op de gamecube app gooien
Ik moet de eerste GameCube nog zien die deze game gaat kunnen renderen. Zelfs alleen de achtergronden en huizen.sderooij schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:05:
Metroid Prime 4 en Pokemon Legends zijn geen Switch 2 exclusives, Kirby Air Riders is geen AAA game.jori040 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:38:
[...]
- Metroid Prime 4
- Kiby Air Riders
- Pokemon Legends Z-A
Dit zijn grote N titels die dit najaar nog uitkomen.
Vergeet niet dat Nintendo games lange tijd goed blijven verkopen.Uiteindelijk gaat Donkey Kong de 10 miljoen ook wel aan tikken.
Maar je kunt je natuurlijk afvragen of je de nieuwe Pokemon op de Switch 1 moet willen spelen, goede truck van Nintendo om mensen naar de winkel te laten rennen voor een upgrade.
Klopt ook dat de games nog jaren verkopen natuurlijk. Maar ontwikkelaars willen toch dat de game bij release al goed verkoopt. Het gaat echt nog wel even duren voordat je de grotere Switch 2 exclusives krijgt.
Wacht tot ze het effectief gespeeld hebben. Ik denk dat we de PS1 graphics in Pokémon nu wel gezien hebben. Als het spel zelf dan idd continu “teleport naar dak van gebouw” gaat zijn en je hebt de dag-/nachtcyclus wat gezien, is het nieuwe er ook af. Ff heel cru verwoordsquashedraven schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 08:22:
iedereen helemaal vol van legends Z-A terwijl ik hier zit te wachten tot ze eindelijk pokemon colloseum en XD eens op de gamecube app gooien
Ik blijf hopen op ‘n goed vervolg in de mainline series, die deze franchise alle eer (of toch iets meer eer) aandoet

Eens dat het allemaal wel mee valt, de soep wordt niet zo heet gegeten als opgediend.mxmemx schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 07:47:
Misschien ben ik de enige, maar toen ik de pre order van de switch 2 had geplaatst kreeg ik van sceptische vrienden dat het onzinnig was dat switch 2 games 80 euro gingen kosten en dat dat onterecht was blabla.
Maar voor de Switch(1) kon je (ook de Nintendo originals) vlug na (of zelfs voor/op) release voor ca. € 53,- scoren (in het bijv. Frankrijk zelfs onder de €50,-). Nu is DK-Bananza een week na release toch nog boven de € 63,- in NL (en net onder de €60,- in bijv. Frankrijk). Grotere kortingen verder na release zullen vooral komen omdat er teveel voorraad is (of bij 3th party: het marktafroom principe dat Nintendo zelf een stuk minder toepast).
Maar: Is toch gewoon een 10-tje meer.
(in bovenstaande even wel uitgegaan van Euro-landen, want anders is het vooral door wisselkoersontwikkeling)
Ja eens toch weer een tientje, maar heel eerlijk kan ik mij niet herinneren dat ik een nintendo spel onder de 60 euro heb gekocht in switch 1 tijdperkJake schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:33:
[...]
Eens dat het allemaal wel mee valt, de soep wordt niet zo heet gegeten als opgediend.
Maar voor de Switch(1) kon je (ook de Nintendo originals) vlug na (of zelfs voor/op) release voor ca. € 53,- scoren (in het bijv. Frankrijk zelfs onder de €50,-). Nu is DK-Bananza een week na release toch nog boven de € 63,- in NL (en net onder de €60,- in bijv. Frankrijk). Grotere kortingen verder na release zullen vooral komen omdat er teveel voorraad is (of bij 3th party: het marktafroom principe dat Nintendo zelf een stuk minder toepast).
Maar: Is toch gewoon een 10-tje meer.
(in bovenstaande even wel uitgegaan van Euro-landen, want anders is het vooral door wisselkoersontwikkeling)
De switch 2 maakt Pokemon SV speelbaar. Het blijft een net niks game. Doe mij de oude mainline lineaire games maar weerRangedNeedles schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:32:
[...]
Wacht tot ze het effectief gespeeld hebben. Ik denk dat we de PS1 graphics in Pokémon nu wel gezien hebben. Als het spel zelf dan idd continu “teleport naar dak van gebouw” gaat zijn en je hebt de dag-/nachtcyclus wat gezien, is het nieuwe er ook af. Ff heel cru verwoordWaarschijnlijk zijn er nu al mensen die een reactie lopen te typen dat de patch voor S&V het geheel echt serieus beter heeft gemaakt, wel, ik ben er niet van onder de indruk. Sterkte ook aan degenen die ZA op de S1 willen spelen…
Ik blijf hopen op ‘n goed vervolg in de mainline series, die deze franchise alle eer (of toch iets meer eer) aandoet
Wat ik noem zijn drie exclusieve Nintendo games.Er komen Switch 2 versies van en dus zijn het voor mij Switch 2 games.friketje1 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:17:
[...]
Metroid Prime 4 en Pokemon Legends zijn geen Switch 2 exclusives, Kirby Air Riders is geen AAA game.
Maar je kunt je natuurlijk afvragen of je de nieuwe Pokemon op de Switch 1 moet willen spelen, goede truck van Nintendo om mensen naar de winkel te laten rennen voor een upgrade.![]()
Klopt ook dat de games nog jaren verkopen natuurlijk. Maar ontwikkelaars willen toch dat de game bij release al goed verkoopt. Het gaat echt nog wel even duren voordat je de grotere Switch 2 exclusives krijgt.
Aan MP 4 voor de Switch 2 hebben ze echt wel meer gedaan dan alleen de resolutie een boost geven.
Dat Kirby Air Riders een kleiner soort titel is zou best kunnen.Masahiro Sakurai:Heb van deze man wel hoge verwachtingen.
[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 23-07-2025 10:16 ]
Mijn gemiddelde prijs voor first party games ligt rond de 43 euro in het Switch tijdperk 😇mxmemx schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:35:
[...]
Ja eens toch weer een tientje, maar heel eerlijk kan ik mij niet herinneren dat ik een nintendo spel onder de 60 euro heb gekocht in switch 1 tijdperk
Ja voor mij uiteindelijk heb ik hier ook meer plezier aan, het hele concept is wel leuk. maar heb denk ik meer plezier gehad aan de remakes van Diamond & Pearl.squashedraven schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:03:
[...]
De switch 2 maakt Pokemon SV speelbaar. Het blijft een net niks game. Doe mij de oude mainline lineaire games maar weer
Dit zag er meer dan prima uit, was een soort 2,5D denk ik. geef mij maar nog een spel wat er zo uit ziet.
Ik heb in 2018 5 spellen gekocht voor 30e per stuk. Was een aanbieding waarbij het 5 voor 150 was.mxmemx schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:35:
[...]
Ja eens toch weer een tientje, maar heel eerlijk kan ik mij niet herinneren dat ik een nintendo spel onder de 60 euro heb gekocht in switch 1 tijdperk
Ik heb het uitsluitend over nieuwe releases uiteraard.Sir_Lion schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:00:
[...]
Ik heb in 2018 5 spellen gekocht voor 30e per stuk. Was een aanbieding waarbij het 5 voor 150 was.
Uiteraard dat ik ook een aantal goedkoper gekocht heb, maar nooit bij release. (daar doelde ik op)JackAvery schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:43:
[...]
Mijn gemiddelde prijs voor first party games ligt rond de 43 euro in het Switch tijdperk 😇
Dat waren toen nieuwe releases.mxmemx schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:04:
[...]
Ik heb het uitsluitend over nieuwe releases uiteraard.
Genoeg games die ik rond 45-50 euro op release heb betaald hoor.mxmemx schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:05:
[...]
Uiteraard dat ik ook een aantal goedkoper gekocht heb, maar nooit bij release. (daar doelde ik op)
toch enorm teleurgesteld over die huizen daar in de achtergrond. Bij Switch 1 games zoals Mario Odyssey werden balkonnen en features van huizen in de nabije achtergrond gewoon in 3d mesh gemaakt, waarom kan Pokemon dan enkel komen met 3d kubus mesh huizen met een texture van een balkon er plat opgedrukt? valt me enorm tegenJackAvery schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:10:
[...]
Hé je hebt een punt hoor maar ze kunnen moeilijk twee dezelfde games tegelijk ontwikkelenCharacter en customisation zien er dan weer wel heel goed uit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Pokémon bundel gaat in Japan alleszins hetzelfde kosten als de Mario Kart bundel. Dat geeft mensen toch meerdere opties rond de feestdagen om een game met korting op te pikken… indien de Mario Kart bundel dan nog beschikbaar is.
Ik vind het zo vreselijk dat Nintendo nog geen optie heeft toegevoegd om die automatische preview filmpjes in de eShop uit te schakelen. Ze hadden aan mij al zoveel meer kunnen verdienen als ze mij rustig door de eShop lieten struinen, maar door die preview filmpjes vind ik de eShop een vreselijke ervaring.
Sorry maar daar geloof ik niets van. Release day games voor switch 1 wat geen indie games zijn zijn nooit 30 euro bij release.
Net terug van de Coolblue na het omruiilen van een "Blue Built" Switch 2 case voor die van Nintendo zelf voor nu.
Let op, die Coolblue case heeft een rits aan het kant van het scherm waarvan het lipje de console flink kan krassen. Gewoon een erg domme ontwerp fout.
Zal dan wel weer een titel worden waarbij de game niet op de cartridge zelf staat. Dat is tot nu toe imo de grootste teleurstelling van de Switch 2.
Let op, die Coolblue case heeft een rits aan het kant van het scherm waarvan het lipje de console flink kan krassen. Gewoon een erg domme ontwerp fout.
Pokemon oogt wel extreem karig, ze zouden er zoveel meer mee kunnen doen.JackAvery schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:10:
[...]
Hé je hebt een punt hoor maar ze kunnen moeilijk twee dezelfde games tegelijk ontwikkelenCharacter en customisation zien er dan weer wel heel goed uit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
AC Shadows draait wel okay op een ROG Ally X maar je meot wel het wattage naar 25~30watt duwen. Als de CPU niet het bottleneck is dan zou het misschien kunnen.JackAvery schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:18:
Misschien ook interessant: de Switch 2 versie van Borderlands 4 komt op 3 oktober uit. En Uden Ubisoft CEO is duidelijk hints aan het geven over onaangekondigde Switch 2 game(s).
[Embed][Embed][Embed]
Zal dan wel weer een titel worden waarbij de game niet op de cartridge zelf staat. Dat is tot nu toe imo de grootste teleurstelling van de Switch 2.
Vraagje, zojuist Bananza binnen van CDiscount. Doosje vervormd en een flinke barst. De rode stukjes vielen uit de envelop. Barst precies op locatie van cartridge, als ik de cartridge schud, dan hoor ik een ratel geluid. Ben benieuwd of dit normaal is, heb verder geen games hier dus kan er niets over zeggen.
imgur.com/a3ewJPS
imgur.com/a3ewJPS
Verschilt per game, maar ik heb zeker games gehad waarbij dit ook zo was. Dus als de cardridge werkt, zou ik me niet te druk maken als je geen waarde hecht aan het doosje.stfnz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:13:
Vraagje, zojuist Bananza binnen van CDiscount. Doosje vervormd en een flinke barst. De rode stukjes vielen uit de envelop. Barst precies op locatie van cartridge, als ik de cartridge schud, dan hoor ik een ratel geluid. Ben benieuwd of dit normaal is, heb verder geen games hier dus kan er niets over zeggen.
imgur.com/a3ewJPS
Dat is andere koek (ananas) dan Driveclub he.........Superkiwi schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:04:
24 Jaar op de Playstation gegamed en zoiets nog nooit gezien:
[Afbeelding]
Hier doe je het voor toch
Momenteel heb ik 6 fysieke Switch-spellen hier bij me liggen; 5 daarvan ratelen.stfnz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:13:
als ik de cartridge schud, dan hoor ik een ratel geluid. Ben benieuwd of dit normaal is, heb verder geen games hier dus kan er niets over zeggen.
imgur.com/a3ewJPS
Bedankt voor de reacties. Ik ga hem zo opstarten. Zolang hij boot zal het wel in orde zijn lijkt me.
[ Voor 6% gewijzigd door stfnz op 23-07-2025 13:21 ]
Echt hoor.Cardwizard schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:18:
[...]
Dat is andere koek (ananas) dan Driveclub he.........
Hier krijg ik een stok, honing, schelpjes, een bezem etc. Weer eens wat anders dan velgen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wat zegt CDiscount support hier van? Ik maak me nu zorgen op mijn game. Die is op het moment nog in Frankrijk helaasstfnz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:13:
imgur.com/a3ewJPS

Heb zojuist contact opgenomen ik laat het nog wel ff weten. Hij zat in een dunne kartonnen envelop met geen vulling. Geen idee of dat tegenwoordig altijd zo werkt maar er was weinig voor nodig om schade op te lopen.abc874 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:26:
[...]
Wat zegt CDiscount support hier van? Ik maak me nu zorgen op mijn game. Die is op het moment nog in Frankrijk helaas
Dat weet je maar op een manier: testen. Maar ik zou gewoon nu al vragen om een vervangend exemplaar, en als de game het niet doet of hapert, helemaal.stfnz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:13:
imgur.com/a3ewJPS
Maar het kón wel ;-)mxmemx schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:35:
Ik heb Pokemon Violet voor €53,- gepreorderd. Yoshi Crafted World (ca.8 weken) na release voor €50,-. Animal Crossing NH ook voor 50,- (maar wel Duitse versie en iets meer dan 4 weken na release). Ook 3d World voor onder €50,- gekocht (ca. 3 weken na release)
(andere games vaak wat verder van release gekocht)
Ja hij start in ieder geval op, ff 10 minuten gespeeld. Geen problemen. Maar misschien moet ik inderdaad maar gewoon omwisselen.Deezers schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:32:
[...]
Dat weet je maar op een manier: testen. Maar ik zou gewoon nu al vragen om een vervangend exemplaar, en als de game het niet doet of hapert, helemaal.
Voordat ik de imgur link opende dacht ik dat je vroeg of een flinke barst in het doosje normaal isstfnz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:13:
imgur.com/a3ewJPS
Wat betreft de ratelende cartridge, dat is inderdaad normaal. Balen van het doosje.
Die ratel hoort, criminelen maken daar misbruik van: die stelen de cartridge en zetten er zo'n googly eye voor terug zodat het niet opvalt:
https://www.ign.com/artic...-replaced-withgoogly-eyes
https://www.gamespot.com/...googly-eyes/1100-6528654/
https://www.ign.com/artic...-replaced-withgoogly-eyes
https://www.gamespot.com/...googly-eyes/1100-6528654/
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-07-2025 14:30 ]
Ze bieden me een refund na retour aan, of een 10EUR voucher. Weet nog niet wat ik ga doen.abc874 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:26:
[...]
Wat zegt CDiscount support hier van? Ik maak me nu zorgen op mijn game. Die is op het moment nog in Frankrijk helaas
Uhm maar wat bedoel je nu…Superkiwi schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:04:
[Afbeelding]
Gratis retour?stfnz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:34:
[...]
Ze bieden me een refund na retour aan, of een 10EUR voucher. Weet nog niet wat ik ga doen.
Op dit moment heb ik nog geen nieuwe hoesjes gezien voor €10 maar er komen vast nog wel goedkope code-in-a-box games uit.stfnz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:34:
[...]
Ze bieden me een refund na retour aan, of een 10EUR voucher. Weet nog niet wat ik ga doen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Aah waarom in het Nederlands?Superkiwi schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:04:
[Afbeelding]
Dan worden die teksten altijd zo anders / appart in spellen

Ik zou toch wel minstens die 10 euro als terugbetaling verwachten, een voucher is natuurlijk zinloos als je daar niets wilt kopen.stfnz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:34:
[...]
Is al benoemd maar het klopt inderdaad dat de game ratelt, het bordje met de contacten en memory zit een soort van los in de plastic casing om te voorkomen dat het kan beschadigen als je er teveel druk op zet of iets dergelijks
Jep, echt irritant dat Nintendo nog altijd geen taal per profiel ondersteund. De switch 1 staat daarom voor de kinderen ook op Nederlands ingesteld.G_Dragon schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:11:
[...]
Aah waarom in het Nederlands?![]()
Dan worden die teksten altijd zo anders / appart in spellen
Mijn dochter speelt nu DK, daarin kan je de stem van de steen instellen op NL, maar alle andere teksten blijven dan de taal van het systeem houden (switch 2 van papa, dus die blijft op Engels, precies om de reden die je noemt).
Ik moet zeggen dat ik de vertalingen van Nintendo tot nu toe best goed vind. Ik stoor mij er absoluut niet aan. En omdat het zo goed vertaald is merk ik meestal ook niet dat ik een game in het Nederlands speel ipv Engels wat ik gewend ben om te spelen.
Ik vind de vertalingen van Nintendo juist ook ontzettend goed. Je merkt dat er absoluut een 100% Nederlands team op zit die goede vervangende teksten in het Nederlands bedenkt waardoor het altijd kloppend Nederlands is. Ze herschrijven ook grappen e.d. naar voor Nederlanders begrijpbare en kloppende context. Dat doet me altijd inzien dat zo'n game maanden en maanden lang voor release al lang en breed bij zo'n Nederlands team moet liggen om dat allemaal goed te krijgen.
[ Voor 20% gewijzigd door joblamie op 23-07-2025 16:14 ]
Jurgen van de Power Unlimited deed vroeger toch vertalingen voor Nintendo? (Meen ik ergens 25 jaar geleden ofzo gelezen te hebben toen hij bij de PU kwam).joblamie schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 16:13:
Ik vind de vertalingen van Nintendo juist ook ontzettend goed. Je merkt dat er absoluut een 100% Nederlands team op zit die goede vervangende teksten in het Nederlands bedenkt waardoor het altijd kloppend Nederlands is. Ze herschrijven ook grappen e.d. naar voor Nederlanders begrijpbare en kloppende context. Dat doet me altijd inzien dat zo'n game maanden en maanden lang voor release al lang en breed bij zo'n Nederlands team moet liggen om dat allemaal goed te krijgen.
Ondanks dat de vertalingen goed zijn blijf ik de voorkeur aan Engels geven en deel de mening dat het irritant is dat je het niet per spel en/of profiel kan instellen. Ook irritant bij sommige Windows spellen en op de ps5 komt dit voor. Leuk dat het standaard de taal van het systeem volgt maar geef de mogelijk ingame dit te veranderen. Kost toch praktisch geen moeite voor een developer!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Gisteren Planet of Lana binnen gekregen. Het is een Switch 1 game, maar ziet er handheld ook goed uit op de Switch 2. Draait op beide platformen 60 fps. Aliasing valt bij de Xbox en PC versie niet zo op, maar is bij de Switch versie meer aanwezig. Verder niet zo storend, de games ziet er qua art style mooi uit. Ben benieuwd of de game nog een keer een Switch 2 update gaat krijgen. Planet of Lana 2 komt in 2026 uit.
Opvallend is de volgende melding nadat ik de game eerst op de Switch OLED had getest en vervolgens met dezelfde save data verder had gespeeld op de Switch 2. Op de Switch OLED staat nu bij de cloud save data de volgende melding: "This software is not compatible with this console." Normaal zie je dat bij Switch 2 games zoals Cyberpunk 2077 en Mario Kart World. Dit is gewoon een Switch 1 game en kan gewoon verder spelen op de Switch OLED, maar kan nu niet meer save data downloaden van en uploaden naar de server.
Opvallend is de volgende melding nadat ik de game eerst op de Switch OLED had getest en vervolgens met dezelfde save data verder had gespeeld op de Switch 2. Op de Switch OLED staat nu bij de cloud save data de volgende melding: "This software is not compatible with this console." Normaal zie je dat bij Switch 2 games zoals Cyberpunk 2077 en Mario Kart World. Dit is gewoon een Switch 1 game en kan gewoon verder spelen op de Switch OLED, maar kan nu niet meer save data downloaden van en uploaden naar de server.
:strip_exif()/f/image/aUfGYmv6BK7sJ5vAwSPTuqz6.jpg?f=fotoalbum_large)
Gezien men Star Wars Outlaws werkende krijgt zal AC:Shadows ook geen probleem zijn. DLSS doet veel. Maar inderdaad te bekijken op welke punten men gaat besparen - de Xbox Series S versie kan een goede indicator zijn hiervan. Sowieso verwacht ik dat dit op 30 fps zal werken.Sn0wblind schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:11:
AC Shadows draait wel okay op een ROG Ally X maar je meot wel het wattage naar 25~30watt duwen. Als de CPU niet het bottleneck is dan zou het misschien kunnen.
Dat Borderlands 4 (Unreal Engine game van Gearbox, een bedrijf dat zelden goed is in optimalisatie...) op Switch 2 werkt, zelfs al is het 30 fps met dips, is ook een goed teken voor third-party AAA ports.
Redelijk grote kans ja. SW: Outlaws is ook een Game Key Card, en Ubisoft gaat niet zomaar in hun marges knippen door een cartridge te gebruiken.Zal dan wel weer een titel worden waarbij de game niet op de cartridge zelf staat. Dat is tot nu toe imo de grootste teleurstelling van de Switch 2.
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4