Haters everywhere but I don’t really care
Thanks, kreeg matige reviews op Switch1, dus nooit naar gekeken. Nu voor 7,50 maar eens proberenRaXz schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 23:13:
[YouTube: XCOM 2 is actually CRAZY IMPROVED on Nintendo Switch 2 | Performance Review]
Ik heb nooit interesse gehad in de game op de Switch, maar het is nu wel heel interessant.
Ook nog eens flink in de aanbieding op het moment.
Dat is inderdaad heel onrealistisch in een platformspel waarin allerlei platformen zweven, en een aap met een meisje op zijn rug gouden bananen zoekt, en in een struisvogel of neushoorn verandertmatthijst schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:51:
Enige suffe in DK vind ik dat dingen niet instorten. Sla je bijvoorbeeld zo'n stenen boog links en rechts kapot, dan blijft de rest gewoon zweven.
Stel dat daar een fossiel in zit dan ligt daar de uitdaging.Heb zo'n scenario net gedaan.matthijst schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:51:
Enige suffe in DK vind ik dat dingen niet instorten. Sla je bijvoorbeeld zo'n stenen boog links en rechts kapot, dan blijft de rest gewoon zweven.
Ah ja. Kritiek is niet gewenst natuurlijk.Prullenbak84 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:05:
[...]
Dat is inderdaad heel onrealistisch in een platformspel waarin allerlei platformen zweven, en een aap met een meisje op zijn rug gouden bananen zoekt, en in een struisvogel of neushoorn verandert
Het is gewoon jammer dat de physics in dat geval niets doen. Ik snap het vanwege de cpu belasting maar toch blijft het jammer.Prullenbak84 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:05:
[...]
Dat is inderdaad heel onrealistisch in een platformspel waarin allerlei platformen zweven, en een aap met een meisje op zijn rug gouden bananen zoekt, en in een struisvogel of neushoorn verandert
Stel je voor dat het volledig physics based zou zijn zoals Teardown en alles echt in zou storten en daardoor het gewicht verplaatst en nog meer zou instorten. Leuk voor de Switch 3 of de opvolger van Astro Bot.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik zie jou post niet direct als kritiek hoor.matthijst schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:05:
[...]
Ah ja. Kritiek is niet gewenst natuurlijk.
Tuurlijk wel. Maar een grapje ook wel toch?matthijst schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:05:
[...]
Ah ja. Kritiek is niet gewenst natuurlijk.
(En daar komt zoals altijd bij: als iemand t niet 200% met je eens is, wil dat niet zeggen dat jij jouw mening niet mocht geven)
[ Voor 24% gewijzigd door Prullenbak84 op 19-07-2025 12:51 ]
Excuus. Dat zit in alle trailers en reviews dus ik dacht dat dat algemeen bekend was. Ik heb t spel zelf ook nog niet binnen dus leek me dat ik niet zoveel kon spoileren 😛
Mjah misschien…ik vrees alleen dat dat de levels en opdrachten teveel zou slopen (maar dan figuurlijk). En dan is er niet zoveel spel meer. Ik denk dat de kritiek of angst van mensen dat t te snel zou gaan vervelen, in dat geval wellicht meer op zijn plaats was. Ik zag dat ook in een review uitgelegd (die hier op tweakers volgens mij, maar kan ook een ander willekeurig YouTube-kanaal zijn geweest) en ik heb dat vermoeden ook.MazeWing schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:08:
[...]
Het is gewoon jammer dat de physics in dat geval niets doen. Ik snap het vanwege de cpu belasting maar toch blijft het jammer.
Stel je voor dat het volledig physics based zou zijn zoals Teardown en alles echt in zou storten en daardoor het gewicht verplaatst en nog meer zou instorten. Leuk voor de Switch 3 of de opvolger van Astro Bot.
[ Voor 10% gewijzigd door Prullenbak84 op 19-07-2025 12:53 ]
Laat ik nou zulke dingen niet kijken en lezenPrullenbak84 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:47:
[...]
Excuus. Dat zit in alle trailers en reviews dus ik dacht dat dat algemeen bekend was. Ik heb t spel zelf ook nog niet binnen dus leek me dat ik niet zoveel kon spoileren 😛
Maar zo spannend is dit niet hoor…
Ze kunnen de levels en puzzels zo maken dat je simpelweg ergens niet meer bij kan komen (en je het dus voor jezelf verpest hebt) als je “teveel” sloopt en het halve level “instort”.Prullenbak84 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:48:
[...]
Mjah misschien…ik vrees alleen dat dat de levels en opdrachten teveel zou slopen (maar dan figuurlijk). En dan is er niet zoveel spel meer. Ik denk dat de kritiek of angst van mensen dat t te snel zou gaan vervelen, in dat geval wellicht meer op zijn plaats was. Ik zag dat ook in een review uitgelegd (die hier op tweakers volgens mij, maar kan ook een ander willekeurig YouTube-kanaal zijn geweest) en ik heb dat vermoeden ook.
Het heeft eigenlijk 2 grote uitdagingen:
- level design; als men ook nog rekening moet houden met alle physics en compleet ingestorte werelden dan is het wel heel lastig om uitdagende levels te maken die niet van de typische “physics puzzels” zijn…
- cpu kracht; wil je dit goed doen dan kost het enorm veel power.
Maar ik denk toch echt dat men een middenweg had kunnen kiezen waarbij grote “loshangende” brokstukken gewoon naar beneden hadden kunnen vallen en uit elkaar spatten. Dit zou volgens mij niet heel veel cpu kracht kosten. Zeker als je het bij zeer eenvoudige physics houdt bij deze brokstukken.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Probeer eens voor jezelf op te schrijven hoe je zou kunnen bepalen of iets loshangend is. Want een brokstuk kan aan een ander brokstuk hangen. Is dit andere brokstuk loshangend? Hoe bepaal je dat? Het kan namelijk op zich weer aan een derde brokstuk hangen. Is dat derde brokstuk loshangend? Hoe bepaal je dat...?MazeWing schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:25:
Maar ik denk toch echt dat men een middenweg had kunnen kiezen waarbij grote “loshangende” brokstukken gewoon naar beneden hadden kunnen vallen en uit elkaar spatten. Dit zou volgens mij niet heel veel cpu kracht kosten. Zeker als je het bij zeer eenvoudige physics houdt bij deze brokstukken.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dit kan gewoon geprogrammeerd worden hoor.RayNbow schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:40:
[...]
Probeer eens voor jezelf op te schrijven hoe je zou kunnen bepalen of iets loshangend is. Want een brokstuk kan aan een ander brokstuk hangen. Is dit andere brokstuk loshangend? Hoe bepaal je dat? Het kan namelijk op zich weer aan een derde brokstuk hangen. Is dat derde brokstuk loshangend? Hoe bepaal je dat...?
Pathfinding naar een plateau wat je als absolute grond definieert en wat niet gesloopt kan worden is volgens mij niet zo lastig.RayNbow schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:40:
[...]
Probeer eens voor jezelf op te schrijven hoe je zou kunnen bepalen of iets loshangend is. Want een brokstuk kan aan een ander brokstuk hangen. Is dit andere brokstuk loshangend? Hoe bepaal je dat? Het kan namelijk op zich weer aan een derde brokstuk hangen. Is dat derde brokstuk loshangend? Hoe bepaal je dat...?
Het wordt pas lastig als je wil gaan berekenen of de connectie die er nog is sterk genoeg is om niet in te storten. Maar helemaal geen connectie meer is niet zo moeilijk.
Gamertag: FinrazielNL
Naja, zo'n simpele boog zou gewoon in elkaar mogen storten.RayNbow schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:40:
[...]
Als er niks meer aan de grond verbonden is.
Mooi spel dat DK. Weer een stukje verder.
Er wordt nu ook al bijgehouden of DK iets wel of niet geraakt heeft. Je zou gewoon kunnen programmeren dat als er niets meer in de voxel heen zit (dus enkel lucht) deze naar beneden moet vallen. En vervolgens koppel je een X-aantal voxels aan elkaar die samen 1 blok vormen.RayNbow schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:40:
[...]
Je kunt echt wel eenvoudig en zonder zware belasting programmeren dat een zwevend brokstuk naar beneden valt.
Dan heb ik het over ongeveer 10% per uur, bij gewoon gebruik is de batterij niet sneller leeg dan de gemiddelde Switch 2.
Zijn er nog anderen met een dergelijke ervaring? Ik zit niet echt te wachten op een RMA-tje.
Mm, ik had ‘m al meer dan een jaar geleden gekocht voor de Switch 1. Nooit echt serieus een kans gegeven, nu met de S2 wel (want wat speel je anders voor het moment dan je backlog?).RaXz schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 23:13:
[YouTube: XCOM 2 is actually CRAZY IMPROVED on Nintendo Switch 2 | Performance Review]
Ik heb nooit interesse gehad in de game op de Switch, maar het is nu wel heel interessant.
Ook nog eens flink in de aanbieding op het moment.
In het begin heb je een missie die zich afspeelt in het donker maar op de S2 ziet alles er bruin/grijs/beige uit. De schaduwen/fog kloppen ook niet. Dus als dat nu een update heeft gekregen (los van performance dan) zou dat wel mooi zijn.
Of niet want, jezus, heb je 88% kans om een enemy te knallen (wat al een unicum is want meestal zit je aan 40-50%), mis je gewoon telkens. Terwijl de AI dan misschien 10% kans heeft omdat die het van de andere kant van de kamer probeert en er gewoon in slaagt. Als je dan wat rondzoekt op internet is dit “normaal”. “Statistiek werkt zo”, “cope with it”. En iedereen die zegt dat dat best debiel is, wordt neergesabeld door de Xcom-fans. Aldus hetgene ik lees op Reddit maar ik ervaar het althans ook wel zo
Dus heel (heeeeel) misschien geef ik het nog eens een kans maar t is vooral een frustratiespel. Heb het al lang van de Switch geflikkerd en het als een miskoop bestempeld.
Dank, dit had ik al eens gedaan maar hij loopt ook echt leeg dus het is geen foute indicatie. Na een nacht is de batterij gewoon leeg zeg maar..
Ik beweer ook niet dat het niet kan.
Finraziel schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 15:38:
[...]
Pathfinding naar een plateau wat je als absolute grond definieert en wat niet gesloopt kan worden is volgens mij niet zo lastig.
Het wordt pas lastig als je wil gaan berekenen of de connectie die er nog is sterk genoeg is om niet in te storten. Maar helemaal geen connectie meer is niet zo moeilijk.
Het probleem dat ik probeer aan te kaarten is dat de tijdscomplexiteit op z'n minst lineair is.matthijst schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 15:48:
[...]
Naja, zo'n simpele boog zou gewoon in elkaar mogen storten.
Als er niks meer aan de grond verbonden is.
Welkom bij XCOM. Dit hoort er 100% bij.RangedNeedles schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 16:51:
[...]
Of niet want, jezus, heb je 88% kans om een enemy te knallen (wat al een unicum is want meestal zit je aan 40-50%), mis je gewoon telkens.
In het uiterste geval kun je altijd nog het terrein resetten.jori040 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:49:
[...]
Stel dat daar een fossiel in zit dan ligt daar de uitdaging.Heb zo'n scenario net gedaan.
Ja idd dat kan.Ben 100% tevreden over hoe Nintendo deze sloop mechaniek gebuikt in deze game.hcQd schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 17:40:
[...]
In het uiterste geval kun je altijd nog het terrein resetten.
Ik kan voor mezelf gewoon geen negatief punt vinden in deze game.
Ook de difficulty is prima in deze game.Heel normaal dat de game in begin makkelijk is.
Het leuke van alles is dat ik zo'n platformer als deze nog nooit gezien of gespeeld heb.Daarom voelt het voor mij als een next-gen Nintendo game.
In 720p/25fps had dit misschien op de Switch 1 gepast.
:strip_exif()/f/image/pRupqkYFhcAXOEyjl22dh09u.jpg?f=fotoalbum_large)
‘Maar Yonix, links en rechts zijn verschillend?’ Klopt, want ik ben echt motorisch gestoord wanneer het het aanbrengen van skins, screenprotectors e.d. betreft. Dat bleek ook zojuist weer.
Vanmiddag ‘Banaza’ voor het eerst coöperatief gespeeld. Mijn zoontje met de Pro 2 en ik met de Pro. Bij mij werkte de ‘gyro-controls’ van de Pro zonder problemen.friketje1 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:43:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de pro 1 controller en Donkey Kong Bananza?
De gyro werkt niet en de rumble is totaal van slag en trilt continu veel te hard.
Ik heb ook even met switch 1 joycons geprobeerd maar dan is de rumble wat normaler. Gyro heb ik hier niet mee getest
Voelt bijna alsof dit met opzet is gedaan om je een pro 2 controller aan te smeren, normaal gesproken geen problemen namelijk (behalve dan het niet kunnen aanzetten v/d switch 2 natuurlijk)
[ Voor 36% gewijzigd door Yonix op 19-07-2025 20:16 ]
Ik heb online redelijk veel gelezen over dat de difficulty nogal laag ligt, ik heb zelf besloten om geen HP upgrades te kopen en te spelen met de 3 hartjes die je aan het begin hebt. Ik vind dit tot nu toe wel echt leuk zo, de bosses zijn nog steeds niet Dark Souls level uitdagend maar er zit nu wel wat meer spanning in en ben bij sommige bosses wel een paar keer doodgegaan. Als je de hartjes steeds koopt heb je redelijk snel 6+ en dan is het denk ik een stuk minder spannend. Ik vind het wel aan te raden als je net als ik wat meer uitdaging wilt!
De gameplay blijft naar mijn gevoel tot nu toe echt heel leuk. Sommigen zijn bang dat het gaat vervelen, maar de core gameplay loop van dingen slaan en op verschillende manieren puzzels oplossen is echt wel te vergelijken met een Mario Odyssey of een Breath of the Wild/Tears of the Kingdom in variatie en je bezig en geinteresseerd houden. Het varieert veel meer dan ik had verwacht en je krijgt bv.
Ook vind ik de art, muziek, etc. erg 'charming'. De animaties zijn top, er gebeurt veel en elke nieuw level heeft echt een ander thema en andere stijl, het gaat tot nu toe totaal niet vervelen en de tijd vliegt naar mijn idee voorbij. Deze game kan zich echt meten met een Mario Odyssey, met een BotW, en ik vind hem persoonlijk tot nu toe zelfs een stuk leuker dan Odyssey. Laat je echt niet leiden door het feit dat het Donkey Kong is ipv Mario want dit is zeker wel de grote nieuwe platformer voor Nintendo voor dit of zelfs komende jaren en ik zou hem absoluut spelen.
Hier kan de komende tijd natuurlijk nog wat beweging in komen maar voor nu ziet dit er goed uit.
[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 19-07-2025 22:03 ]
Online laten ze mij alle hoeken van de kamer zien.
Bananza is ook geweldig!
Bij mij is de status hetzelfde, maar op basis van wat ik overal heb gelezen had ik dit ook wel verwacht. Ik zie hem volgende week (of met wat pech de week daarna) wel een keer verschijnen.abc874 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:03:
Heeft iemand DK al binnen van Cdiscount? Ik heb geen track & trace gekregen, en er staat dat het tussen de 19e en 24e op het pick up point moet liggen.
Que?L23 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 23:51:
Ik ben bij Donkey Kong Bananza vooral benieuwd naar jullie DK Artist creaties.
Ik heb nu hetzelfde met jou, geen idee wat je bedoelt
leuke optie, deed me denken aan wat ze kunnen doen met een mario paint 2..L23 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 23:51:
Ik ben bij Donkey Kong Bananza vooral benieuwd naar jullie DK Artist creaties.
Ik ben wel klaar om vliegen te gaan meppen
Heb al zoveel invested dat mijn sonar ver rijkt, helpt wel 😅.
In health heb ik niets invested, lijkt me te makkelijk dan. Ik vermaak me uitstekend met het verhaal doorlopen en bananen/fossiels nemen die ik tegenkom en daarna alles op het gemakje te clearen. Soms weet ik niet hoe bij de bananen te komen en later vind je dan alsnog de route. Goede platformer, boss fights hadden iets uitdagender gemogen.
Is van astrobot geleden dat ik me zo vermaakt heb, voorlopig gaat de kroon toch naar astrobot wegens de iets moeilijker challenges. Maar ik ben met DK nog niet ver natuurlijk.
Dan zie je toch dat de strategie van Nintendo wat dev kits betreft niet echt optimaal lijkt te zijn. Dit is iets wat zichzelf op termijn wel zal oplossen maar sommige ontwikkelaars zullen dat misschien te laat vinden. Focus lijkt eerder op de dichte partners, ontwikkelaars met exclusives en AAA devs te liggen. Maar live service games zoals Warframe zijn toch ook best grote games.
En nog een ander nieuwtje: het Koreaanse Pokémon Youtube channel heeft al een placeholder link naar de Pokémon Presents van komende dinsdag online gezet. De video lijkt 24 minuten lang te gaan worden.
[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 20-07-2025 14:25 ]
Heb een LG G1 (eArc), Sonos Arc en uiteraard de Switch 2.
Elke keer als ik mijn Switch 2 weer aan zet is mijn audio weer stereo. dan moet ik vervolgens in de tv zijn settings naar digital sound output gaan en wisselen van pcm naar pass trough of andersom. (stand auto houd hem sowieso op stereo) iemand enig idee hoe dit komt of hoe ik dit verhelp?
Mijn verschillende instellingen:
Switch 2 staat op Audio output source: Automatic, TV Sound Linear PCM 5.1, System Virtual Surround: aan.
LG G1 staat op Sound Out: HDMI(Arc), DTV audio Setting: auto, hdmi input audio format: PCM, digital sound output: pass trough of PCM eARC Support: aan
1) In de Bottle Cave wist ik niet hoe je die geesten die jouw bewegingen gespiegeld nadoen moest verslaan.
2) In het Kasteel kan ik het 5e gouden blaadje niet vinden.
Verder is het één feest van herkenning, tof om deze game na zo'n lange tijd weer te spelen!
Zat eerst te denken om een controller te kopen maar de standaard JoyCon-grip speelt eigenlijk wel prima. Is het de bedoeling dat ik de JoyCons na het spelen loshaal en aan het screen in de console bevestig om ze op te laden?
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 20-07-2025 16:49 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dat laatste klopt. Je kunt ook een Joy con charging grip kopen welke je via usb kunt opladen.Superkiwi schreef op zondag 20 juli 2025 @ 16:45:
Vandaag eindelijk de console aangesloten, begonnen met Link's Awakening en na enkele uurtje al twee keer het internet moeten raadplegen
1) In de Bottle Cave wist ik niet hoe je die geesten die jouw bewegingen gespiegeld nadoen moest verslaan.
Verder is het één feest van herkenning, tof om deze game na zo'n lange tijd weer te spelen!
Zat eerst te denken om een controller te kopen maar de standaard JoyCon-grip speelt eigenlijk wel prima. Is het de bedoeling dat ik de JoyCons na het spelen loshaal en aan het screen in de console bevestig om ze op te laden?
https://www.budgetgaming....ng+grip+oplaadhouder.html
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 20-07-2025 16:58 ]
Ik heb surround überhaupt nog niet werkend gekregen met mijn LG C2 en Denon soundbar (eARC). Waar ik de C2 ook op instel, krijg altijd stereo. Ik heb het maar geaccepteerd.max.jansen schreef op zondag 20 juli 2025 @ 16:18:
Hebben meer mensen surround audio problemen? Merk het nu heel erg met DK.
Elke keer als ik mijn Switch 2 weer aan zet is mijn audio weer stereo. dan moet ik vervolgens in de tv zijn settings naar digital sound output gaan en wisselen van pcm naar pass trough of andersom. (stand auto houd hem sowieso op stereo) iemand enig idee hoe dit komt of hoe ik dit verhelp?
Switch 2 staat op Audio output source: Automatic, TV Sound Linear PCM 5.1, System Virtual Surround: aan.
LG G1 staat op Sound Out: HDMI(Arc), DTV audio Setting: auto, hdmi input audio format: PCM, digital sound output: pass trough of PCM eARC Support: aan
Bij mij niet veel anders, behalve dat ik een T&T link heb. De status is echter dat ie is afgeleverd bij het pakketpunt en derhalve nog ergens in Frankrijk rondspookt.abc874 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:03:
Heeft iemand DK al binnen van Cdiscount? Ik heb geen track & trace gekregen, en er staat dat het tussen de 19e en 24e op het pick up point moet liggen.
Het maakt mij niet zoveel uit, voor deze prijs wacht ik wel eventjes.
Ga er maar vanuit dat je internet nog vaker gaat raadplegen. Sommige puzzels en hints zijn namelijk zo enorm cryptisch dat de oplossing voor mij meer als “toeval” leek dan dat het echt een puzzel was met een logische (op basis van redenatie) oplossing.Superkiwi schreef op zondag 20 juli 2025 @ 16:45:
Vandaag eindelijk de console aangesloten, begonnen met Link's Awakening en na enkele uurtje al twee keer het internet moeten raadplegen
Ik heb dezelfde setup (+ 2x Play: 1) en heb ‘Multichannel PCM 5.1’. Ben nu niet thuis, maar kan vanavond wel even kijken hoe ik het heb ingesteld.max.jansen schreef op zondag 20 juli 2025 @ 16:18:
Hebben meer mensen surround audio problemen? Merk het nu heel erg met DK.
Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793
Dat zou top zijn!Yonix schreef op zondag 20 juli 2025 @ 19:26:
[...]
Ik heb dezelfde setup (+ 2x Play: 1) en heb ‘Multichannel PCM 5.1’. Ben nu niet thuis, maar kan vanavond wel even kijken hoe ik het heb ingesteld.
Ik heb ook Multichannel PCM 5.1 maar als ik hem weer uit en aan zet is die weer stereo totdat ik m’n instellingen weer heen en weer zet..
Hier hoe het bij mij is ingesteld en ik heb altijd ‘Multichannel PCM 5.1[/]:max.jansen schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:02:
[...]
Dat zou top zijn!
Ik heb ook Multichannel PCM 5.1 maar als ik hem weer uit en aan zet is die weer stereo totdat ik m’n instellingen weer heen en weer zet..
:strip_exif()/f/image/14EnmRUTPDn2wa5gdRFnfjgi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ufgt0T6L6icV421Fkc2Iq2w4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f54FDsGzB0STMLza4Sh4lvsD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MQKMHGpOqP3UPgGU5egtuuPp.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/FxmIXYhmDdk67CjAN6GZyxCd.png?f=fotoalbum_large)
https://www.reddit.com/r/switch2/s/ORPhr8t4bc
Ik vraag me af of dit echt CDKeys is, en er niet verward is met een andere site. Ik ben in de veronderstelling dat zij werken met keys die bij de makers gekocht worden, en niet met keys die door gebruikers kunnen worden aangeleverd, waardoor je voorkomt dat je iets koopt wat bijvoorbeeld van een gestolen creditcard komt. In tegenstelling tot een hoop vergelijkbare platforms.Esumontere schreef op zondag 20 juli 2025 @ 21:59:
In de categorie alarmerende verhalen over een permanent gebande Switch 2; een Reddit post over spellen gekocht via CDKeys:
https://www.reddit.com/r/switch2/s/ORPhr8t4bc
Ze kopen in ieder geval niet exclusief rechtstreeks bij uitgevers, anders zouden ze een officiële reseller zijn en dat zijn ze niet. Maar ik meen dat ze bv vaker partijen opkopen van code in a box games in goedkopere regio's en die inlezen en verkopen.Emmavdv schreef op zondag 20 juli 2025 @ 22:27:
[...]
Ik vraag me af of dit echt CDKeys is, en er niet verward is met een andere site. Ik ben in de veronderstelling dat zij werken met keys die bij de makers gekocht worden, en niet met keys die door gebruikers kunnen worden aangeleverd, waardoor je voorkomt dat je iets koopt wat bijvoorbeeld van een gestolen creditcard komt. In tegenstelling tot een hoop vergelijkbare platforms.
Verder staat me iets bij dat er ook een cdkeys met andere tld was en ze zeggen daar niet dat het om .com gaat.
Maar eerlijk gezegd zie ik dit verhaal meer als waarschuwing zoveel mogelijk weg te blijven van Nintendo. Ik zie Nintendo steeds meer als hostile brand want zo zien ze hun klanten ook. Een key onklaar maken is nog tot daar aan toe en kan ik zeker begrip voor hebben als deze niet voor verkoop bedoeld was of met creditcard fraude aangeschaft. Maar de hele console onklaar maken is van de pot gerukt. De Switch 2 was voor mij al echt alleen voor een paar Nintendo exclusives, maar dit bevestigt voor mij om dat vooral zo te houden.
Edit: nu ik nog wat verder lees op die Reddit thread... Verderop zegt hij dit:
Dat klinkt meer alsof het helemaal niks te maken heeft met de code die hij van cdkeys gekocht heeft.Nintendo support said that it detected multiple accounts with different IDs and regions on my console, which I literally have no clue how that would happen unless if the code executed something (idk if it can do that) definitely a mistake on their side and are refusing to help me furthermore
[ Voor 14% gewijzigd door Finraziel op 20-07-2025 23:12 ]
[ Voor 15% gewijzigd door MaZo op 21-07-2025 03:09 ]
Dat is toch niet vreemd? Er zit een downloadcode in voor de Amerikaanse eShop, niet de Europese eShop.MaZo schreef op maandag 21 juli 2025 @ 01:20:
Nintendo being Nintendo moest ik echter eerst mijn account op locatie US zetten voordat ik Mario Kart kon downloaden.
Je aankopen blijven gekoppeld aan je account.Heeft dit gevolgen heeft voor de bestaande content die ik reeds over gekopieerd heb van de oude Switch?
Alleen als het saldo op je account nul is.Of kan ik gewoon mijn account naar US switchen, Mario Kart downloaden, en weer terug op NL zetten?
Meer info:JackAvery schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 05:45:
[…] En er komt een network test van Drag x Drive in het weekend van 9 augustus. Voorlopig nog niet in Europa aangekondigd maar gezien er Global in de naam staat…
[Afbeelding]
Toegang tot deze Global Jam is beperkt tot NSO abonnees. Tijden dat je kan spelen:
Op zaterdag 9 en zondag 10 augustus kan er tijdens drie sessies van vier uur worden gespeeld:
Zaterdag 9 augustus
12:00 - 16:00
Zondag 10 augustus
02:00 - 06:00
18:00 - 22:00
Dat klinkt alsof eerder de mensen die via bijvoorbeeld een Amazon Japan een key kopen de zak kunnen zijn. Maar eerlijk gezegd begrijp ik het niet helemaal. Als iemand geen kwade intenties heeft en het goede trouw is, en vervolgens een (permanente) ban krijgt, en dit gebeurt regelmatig bij klanten, dan gaat dit toch enorme reputatieschade opleveren? Ik kan me niet voorstellen dat een groot bedrijf als Nintendo dat laat gebeuren. Hierdoor twijfel ik toch altijd een beetje aan de echtheid/volledigheid van dit soort berichtgeving op forums, want in principe kan iedereen daar op gooien wat hij wil en het verhaal lekker eenzijdig belichten.Finraziel schreef op zondag 20 juli 2025 @ 23:01:
[...]
Ze kopen in ieder geval niet exclusief rechtstreeks bij uitgevers, anders zouden ze een officiële reseller zijn en dat zijn ze niet. Maar ik meen dat ze bv vaker partijen opkopen van code in a box games in goedkopere regio's en die inlezen en verkopen.
Verder staat me iets bij dat er ook een cdkeys met andere tld was en ze zeggen daar niet dat het om .com gaat.
Maar eerlijk gezegd zie ik dit verhaal meer als waarschuwing zoveel mogelijk weg te blijven van Nintendo. Ik zie Nintendo steeds meer als hostile brand want zo zien ze hun klanten ook. Een key onklaar maken is nog tot daar aan toe en kan ik zeker begrip voor hebben als deze niet voor verkoop bedoeld was of met creditcard fraude aangeschaft. Maar de hele console onklaar maken is van de pot gerukt. De Switch 2 was voor mij al echt alleen voor een paar Nintendo exclusives, maar dit bevestigt voor mij om dat vooral zo te houden.
Edit: nu ik nog wat verder lees op die Reddit thread... Verderop zegt hij dit:
[...]
Dat klinkt meer alsof het helemaal niks te maken heeft met de code die hij van cdkeys gekocht heeft.
Als je het dan hebt over keys kopen bij derden in het algemeen, mag Nintendo denk ik niet zomaar een soort monopolie voeren met hun eshop.
Dat lijkt me sterk, vooral als je het bericht van de reddit-gebruiker nogmaals leest:Emmavdv schreef op maandag 21 juli 2025 @ 07:46:
Dat klinkt alsof eerder de mensen die via bijvoorbeeld een Amazon Japan een key kopen de zak kunnen zijn.
Hieruit zou je op moeten maken dat de gebruiker zeer waarschijnlijk maar 1 account op z'n Switch heeft.Nintendo support said that it detected multiple accounts with different IDs and regions on my console, which I literally have no clue how that would happen unless if the code executed something (idk if it can do that) definitely a mistake on their side and are refusing to help me furthermore
Meerdere acocunts op zeflde Switch...
Hoe ik de DKB key heb gebruikt: gekocht op Amazon Japan middels giftcards, geredeemed via de Japanse Nintendo website op mijn Japans account, werd vervolgens automatisch gedownload naar de Switch 2.
Ik ga wel voorzichtiger zijn in de toekomst maar ik kan me niet voorstellen hoe ze dit mogen doen, als je een regiovrije console uitbrengt.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
ik ga er vanuit dat de EU hier wel een zegje over wilt doen, valt niet echt binnen onze wet en regelgeving binnen de EUPhusebox schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:19:
Jep ik heb sinds dag 1 op de Switch 1 een US en JP account naast mijn EU account.
Hoe ik de DKB key heb gebruikt: gekocht op Amazon Japan middels giftcards, geredeemed via de Japanse Nintendo website op mijn Japans account, werd vervolgens automatisch gedownload naar de Switch 2.
Ik ga wel voorzichtiger zijn in de toekomst maar ik kan me niet voorstellen hoe ze dit mogen doen, als je een regiovrije console uitbrengt.
Er zijn trouwens genoeg legitieme winkels die keys verkopen en die wel een goede reputatie hebben. Voor Steam hou ik bvb. de regel aan dat ze op de lijst van "isthereanydeal.com" moeten staan. Die gaan echter nooit even goedkoop zijn.
Anyway, die persoon op Reddit kan schijnbaar nog fysieke games spelen. Zijn account is ook niet gebanned. Uit de post is me niet helemaal duidelijk wat er nu wel en niet geblokkeerd is. Ik heb dus het idee dat we niet het volledige verhaal horen. Maar het proportionele om te doen bij gefraudeerde aankopen zou zijn om de problematische games te blokkeren en verder de persoon uit te leggen wat er mis is, tenzij dit al vaker is voorgekomen op die account. Dat laatste wordt alleszins naar gehint.
Voor zover ik lees zijn Switch 2 console bans gewoonlijk gerelateerd aan het gebruik van flash cards. Die mensen krijgen bvb. error code 2124-4508 - "The use of online services on this console is currently restricted by Nintendo." Hierbij blokkeert Nintendo eigenlijk de toegang tot alles wat internet via Nintendo vereist, behalve firmware updates.
Ik denk overigens niet dat personen hier die games in US/JP/... kopen via legitieme kanalen zich zorgen moeten maken
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 21-07-2025 14:33 ]
Volgens mij zijn er genoeg enthousiastelingen in het westen die naast een account in eigen regio een Japans account hebben voor games die alleen in Japan te krijgen zijn. Als er systemen geband zouden worden puur vanwege het hebben van accounts uit meerdere regio's op een systeem, dan zouden we meer meldingen moeten horen.JackAvery schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:57:
Ik denk overigens niet dat personen hier die games in US/JP/... kopen via legitieme kanalen zich zorgen moeten maken
Thank! Het gekke is dus dat ik het precies zo heb staan, maar toch pakt hij surround niet als ik hem opnieuw aan zet. pas als ik de settings weer even heen en weer heb gezet pakt die het weer.. blijft heel gek en vervelend..Yonix schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:53:
[...]
Hier hoe het bij mij is ingesteld en ik heb altijd ‘Multichannel PCM 5.1[/]:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee.itarix schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:07:
Maar staat er überhaupt in de voorwaarden dat je geen accounts in meerdere regio's mag hebben?
Wat wel in de voorwaarden staat (NL, hoofdstuk 2, HK, paragraaf 2.2), is dat je tijdens registratie nauwkeurige en volledige gegevens verschaft.
Inderdaad, mensen die (al dan niet via-via) met gestolen credit cards games proberen te kopen moet je gewoon lekker hun gang laten gaan.Finraziel schreef op zondag 20 juli 2025 @ 23:01:
[...]
Maar eerlijk gezegd zie ik dit verhaal meer als waarschuwing zoveel mogelijk weg te blijven van Nintendo. Ik zie Nintendo steeds meer als hostile brand want zo zien ze hun klanten ook.
Wat een onzin zeg.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dit lijkt me echt niet nodigCardwizard schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:40:
ik ga voor de zekerheid mijn 2 accounts uit een ander land dan NL maar even verwijderen, staan toch alleen wat games op die ik nu niet speel
Ik vraag mij vooral af waarom CDkeys niet legitiem zou zijn, en hoe je dit als consument kunt weten. Waarom zou eShop tegoed van bijvoorbeeld Albert Heijn meer betrouwbaar zijn dan die van een webwinkel zonder fysieke winkel? Ook fysieke winkels hebben marge, dus kunnen ze besluiten daarvan een deel terug te geven aan de consument om zo de marktpositie te versterken en de consument dus iets aan te bieden wat iets goedkoper is dan de adviesprijs.JackAvery schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:57:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom iemand het risico zou nemen om op een site zoals CD Keys te kopen voor een game die heel regelmatig 18 euro in de eShop kost. CDKeys is bovendien net één stap omhoog tegenover Kinguin en G2A. Het is een grijze markt waarbij het in het beste geval gaat het om regionale arbitrage, in het slechtste geval om keys die frauduleus verkregen zijn.
Er zijn trouwens genoeg legitieme winkels die keys verkopen en die wel een goede reputatie hebben. Voor Steam hou ik bvb. de regel aan dat ze op de lijst van "isthereanydeal.com" moeten staan. Die gaan echter nooit even goedkoop zijn.
Anyway, die persoon op Reddit kan schijnbaar nog fysieke games spelen. Zijn account is ook niet gebanned. Uit de post is me niet helemaal duidelijk wat er nu wel en niet geblokkeerd is. Ik heb dus het idee dat we niet het volledige verhaal horen. Maar het proportionele om te doen bij gefraudeerde aankopen zou zijn om de problematische games te blokkeren en verder de persoon uit te leggen wat er mis is, tenzij dit al vaker is voorgekomen op die account. Dat laatste wordt alleszins naar gehint.
Voor zover ik lees zijn Switch 2 console bans gewoonlijk gerelateerd aan het gebruik van flash cards. Die mensen krijgen error code 2124-4508 - "The use of online services on this console is currently restricted by Nintendo." Hierbij blokkeert Nintendo eigenlijk de toegang tot alles wat internet via Nintendo vereist, behalve firmware updates.
Het verschil komt er eigenlijk op neer of een winkel keys rechtstreeks van de uitgever koopt of keys verhandelt vanuit verschillende (onbekende) bronnen. Websites die rekening houden met welke verkopers via de uitgever aankopen zijn o.a. isthereanydeal.com, https://gg.deals en dit overzicht van https://rgamedeals.net/.Emmavdv schreef op maandag 21 juli 2025 @ 11:26:
[...]
Ik vraag mij vooral af waarom CDkeys niet legitiem zou zijn, en hoe je dit als consument kunt weten. Waarom zou eShop tegoed van bijvoorbeeld Albert Heijn meer betrouwbaar zijn dan die van een webwinkel zonder fysieke winkel? Ook fysieke winkels hebben marge, dus kunnen ze besluiten daarvan een deel terug te geven aan de consument om zo de marktpositie te versterken en de consument dus iets aan te bieden wat iets goedkoper is dan de adviesprijs.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar https://gg.deals/game/donkey-kong-bananza-nintendo-switch-2/ , dan staat CDKeys hier duidelijk in de categorie "Keyshops" in plaats van "Official stores". Daarbij worden ook een aantal risico's vermeld. Voor CDKeys.com is het zo dat de origine van de key eigenlijk niet bekend is. Zij hebben een redelijk goed track record, maar het is niet risicoloos. Je kan (en zal) daar vaak een legitiem product krijgen. Maar of dat altijd zo is...
En ja, genoeg consumenten die hier niet bij stilstaan. Het verschil is ook niet altijd gemakkelijk te zien
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 21-07-2025 11:42 ]
Ja je schrijft inderdaad dikke onzin.CyBeR schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:49:
[...]
Inderdaad, mensen die (al dan niet via-via) met gestolen credit cards games proberen te kopen moet je gewoon lekker hun gang laten gaan.
Wat een onzin zeg.
Cdkeys (.com) staat juist bekend als de betrouwbaarste niet officiële reseller van keys en ik heb nog nooit zoveel negatiefs gehoord over hun als ineens hier in dit topic. Ik vermoed omdat mensen hier moeite hebben met dat het misschien aan Nintendo zou kunnen liggen en daarom dus een andere zondebok zoeken.
Ik ben juist altijd degene hier op Tweakers die mensen informeert over de risico's van het kopen van keys op marktplaatsen en zelfs als jij geen risico loopt (want op andere platformen zijn er zelden consequenties) je wel echt schade berokkent aan de ontwikkelaar of uitgever van de games die gekocht zijn met gestolen creditcard gegevens.
Het zou natuurlijk kunnen dat die persoon op Reddit gewoon niet eerlijk is en dat hij eigenlijk een mig switch of hoe dat ding ook heet gebruikt heeft, maar die indruk kreeg ik totaal niet uit zijn reacties. Ik krijg toch echt het idee dat Nintendo twee stappen verder gaat met hun maatregelen dan de concurrentie en wat mij betreft is dat te ver, te anti-consumer en voor mij nog meer reden om bij ze weg te blijven (ik vind het eigenlijk jammer dat ik al zoveel geld er in gestoken heb, waaronder botw digitaal en nog een voucher om totk mee te kopen op mijn account over, anders zou ik het ding gewoon weer te koop zetten en helemaal weg blijven).
Buiten dit om wil ik het eens in het perspectief van een consument plaatsen:Finraziel schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:09:
[...]
Ja je schrijft inderdaad dikke onzin.
Cdkeys (.com) staat juist bekend als de betrouwbaarste niet officiële reseller van keys en ik heb nog nooit zoveel negatiefs gehoord over hun als ineens hier in dit topic. Ik vermoed omdat mensen hier moeite hebben met dat het misschien aan Nintendo zou kunnen liggen en daarom dus een andere zondebok zoeken.
Ik ben juist altijd degene hier op Tweakers die mensen informeert over de risico's van het kopen van keys op marktplaatsen en zelfs als jij geen risico loopt (want op andere platformen zijn er zelden consequenties) je wel echt schade berokkent aan de ontwikkelaar of uitgever van de games die gekocht zijn met gestolen creditcard gegevens.
Het zou natuurlijk kunnen dat die persoon op Reddit gewoon niet eerlijk is en dat hij eigenlijk een mig switch of hoe dat ding ook heet gebruikt heeft, maar die indruk kreeg ik totaal niet uit zijn reacties. Ik krijg toch echt het idee dat Nintendo twee stappen verder gaat met hun maatregelen dan de concurrentie en wat mij betreft is dat te ver, te anti-consumer en voor mij nog meer reden om bij ze weg te blijven (ik vind het eigenlijk jammer dat ik al zoveel geld er in gestoken heb, waaronder botw digitaal en nog een voucher om totk mee te kopen op mijn account over, anders zou ik het ding gewoon weer te koop zetten en helemaal weg blijven).
Stel je bent op zoek naar games en je hebt weleens gehoord dat mensen keys kopen omdat dat goedkoper is, als je dan zoekt naar {insert game} key op google, dan kom je wellicht uit op CDKEYS. Je opent de site, kijkt naar de prijzen en bestelt een key uit jouw regio, is het dan gek om te denken dat je een legitieme code koopt?
Met alle informatie die wij hebben is dat misschien gek, maar als je niet beter weet en je koopt daar omdat je zoiets weleens hebt gehoord? Kan me goed voorstellen dat je dan echt niet weet dat je een minder legitieme gamekey koopt. Als voorbeeld neem ik hier even mij moeder, zij is digitaal niet onderlegd, maar ze kan in de privesfeer heus wel een keer horen van andere mensen dat zij voor hun kinderen zo'n key kopen en dat dat goedkoop is. Zou me niets verbazen als ze zo'n key koopt met de beste bedoelingen.
Dat ook inderdaad... Daarom is wat mij betreft het prima om de key zelf in te trekken. Daarmee beweeg je de klant er ook toe om terug te gaan naar de winkel die die malafide key verkocht. Maar de console compleet onklaar maken (en ja je kunt nog cartridges spelen zonder patch maar dat is praktisch toch niet meer bruikbaar in de wereld waar we in leven) gaat wat mij betreft echt veel te ver.doebbalapoent11 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:14:
[...]
Buiten dit om wil ik het eens in het perspectief van een consument plaatsen:
Stel je bent op zoek naar games en je hebt weleens gehoord dat mensen keys kopen omdat dat goedkoper is, als je dan zoekt naar {insert game} key op google, dan kom je wellicht uit op CDKEYS. Je opent de site, kijkt naar de prijzen en bestelt een key uit jouw regio, is het dan gek om te denken dat je een legitieme code koopt?
Met alle informatie die wij hebben is dat misschien gek, maar als je niet beter weet en je koopt daar omdat je zoiets weleens hebt gehoord? Kan me goed voorstellen dat je dan echt niet weet dat je een minder legitieme gamekey koopt. Als voorbeeld neem ik hier even mij moeder, zij is digitaal niet onderlegd, maar ze kan in de privesfeer heus wel een keer horen van andere mensen dat zij voor hun kinderen zo'n key kopen en dat dat goedkoop is. Zou me niets verbazen als ze zo'n key koopt met de beste bedoelingen.
Hier kan ook gewoon sprake zijn van een onverwijtbare fout van de klant. Ongeacht hoe je het bekijkt, er zijn natuurlijk mensen die moedwillig deze keys kopen terwijl ze weten hoe deze tot stand komen, maar er zijn evengoed mensen die gewoon een koopje willen jagen en het niet weten. Volgensmij kan je niet verwachten dat een consument dit verschil altijd kan weten en kun je hier ook niet perse op acteren op de schaal dat Nintendo nu naar verluid doet. Zou erg haaks staan op de Nederlandse en Europese wetgeving. Zou dat dan ook betekenen dat boodschappen die bij de Jumbo waren gehaald tijdens het CEO-schap van meneer van Eerd kunnen zorgen dat je benadeeld wordt? Want ook hier is de Jumbo dus op een gekke manier aan dingen gekomen, zonder dit expliciet te vermelden of tentoon te stellen bij elke stap van het proces. (wellicht een slechte vergelijking, maar de boodschap komt wel over denk ik)Finraziel schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:19:
[...]
Dat ook inderdaad... Daarom is wat mij betreft het prima om de key zelf in te trekken. Daarmee beweeg je de klant er ook toe om terug te gaan naar de winkel die die malafide key verkocht. Maar de console compleet onklaar maken (en ja je kunt nog cartridges spelen zonder patch maar dat is praktisch toch niet meer bruikbaar in de wereld waar we in leven) gaat wat mij betreft echt veel te ver.
overigens, het deactiveren van de key zou kunnen, maar in mijn ogen eigenlijk ook alleen maar als het duidelijk was voor de klant dat dit om een illegale kopie ging.
[ Voor 5% gewijzigd door doebbalapoent11 op 21-07-2025 12:25 ]
Dat heb je goed gezien.MazeWing schreef op zondag 20 juli 2025 @ 19:13:
[...]
Ga er maar vanuit dat je internet nog vaker gaat raadplegen.
Net ook weer: na de 3e dungeon (key cavern) moest ik naar de woestijn en na een uur rondlopen heb ik op moeten zoeken hoe ik daar kom. Blijkt er een trap ergens onder een bosje te zitten

Nu snap ik waarom deze game op de Gameboy nooit uit heb gespeeld. Volgens mij ben ik nu al verder dan toen. Drie instrumenten in de tas, nog vier te gaan!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
* RayNbow opent de Terms & Services van CDKeys...Finraziel schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:09:
[...]
Cdkeys (.com) staat juist bekend als de betrouwbaarste niet officiële reseller van keys
Klinkt dat als een reseller?CDKeys.com is an online/internet platform that connects Buyers with Sellers
Nee, CDkeys heeft voor mij al meer dan een decennium een matige reputatieFinraziel schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:09:
[...]
En neen, ik ben niet op zoek naar een zondebok. Als het verhaal klopt, is het m.i. een disproportionele manier om hiermee om te gaan door Nintendo. Ik denk wel dat een "gewone consument" eerder de eShop gaat openen en daar iets zal kopen, maar mochten ze online gaan zoeken is het niet altijd eenvoudig het kaf van het koren te scheiden op deze websites. Daar mag men gerust eerst aan bewustwording doen. Console functies blokkeren kan je niet zomaar verantwoorden.
Verder is het gewoon heel gemakkelijk om een post op Reddit te maken en de feiten maar half uit te leggen. Dus ik kijk toch even de kat uit de boom, zeker in een periode wanneer een stuk internet gewoon een excuus zoekt voor het volgende stukje ragebait
Hmm dat is vreemd dat dat in hun t&c staat inderdaad... Maar mijn ervaring met hun (ook qua support die ik wel eens nodig gehad heb en prima was) en hoe ze zich presenteren is veel meer als een winkel dan als een marktplaats. Ook gg.deals classificeert ze niet als marktplaats.RayNbow schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:41:
[...]
* RayNbow opent de Terms & Services van CDKeys...
[...]
Klinkt dat als een reseller?
Maar goed, los daarvan, wat is je punt precies?
Ik vind het apart dat ze dit in hun voorwaarden hebben staan als ze een aparte pagina hebben waarop staat dat je er legitiem kunt kopen omdat zij zelf inkopen:RayNbow schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:41:
[...]
* RayNbow opent de Terms & Services van CDKeys...
[...]
Klinkt dat als een reseller?
https://www.cdkeys.com/nl_nl/is-cdkeys-legit
Dat is prima hoor en ik doelde ook niet zo zeer op jouJackAvery schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:46:
[...]
Nee, CDkeys heeft voor mij al meer dan een decennium een matige reputatieHet blijft een reseller, ik wil dat risico op Steam ook niet zomaar nemen, zelfs al gaat op hun specifieke store het 9 van de 10 keer goed. Er zijn genoeg legitieme verkopers die ook redelijke prijzen hebben en genoeg sales op de eShop en andere platformen om naar een reseller te moeten gaan.
En neen, ik ben niet op zoek naar een zondebok. Als het verhaal klopt, is het m.i. een disproportionele manier om hiermee om te gaan door Nintendo. Ik denk wel dat een "gewone consument" eerder de eShop gaat openen en daar iets zal kopen, maar mochten ze online gaan zoeken is het niet altijd eenvoudig het kaf van het koren te scheiden op deze websites. Daar mag men gerust eerst aan bewustwording doen. Console functies blokkeren kan je niet zomaar verantwoorden.
Verder is het gewoon heel gemakkelijk om een post op Reddit te maken en de feiten maar half uit te leggen. Dus ik kijk toch even de kat uit de boom, zeker in een periode wanneer een stuk internet gewoon een excuus zoekt voor het volgende stukje ragebait
Maar mensen die sarcastisch gaan reageren dat je uiteraard rustig aan creditcard fraude moet kunnen doen, dat was wat ik bedoelde.
Dat ze dus geen reseller zijn (en als je instemt met hun voorwaarden, dan moet je volgens een van de artikelen zelfs erkennen dat ze niet aan resellen doen). De rest van de voorwaarden probeert vervolgens zo veel mogelijk verantwoordelijkheden op andere partijen te schuiven.Finraziel schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:47:
Maar goed, los daarvan, wat is je punt precies?
[ Voor 3% gewijzigd door Prullenbak84 op 21-07-2025 13:22 ]
Dat heb je helemaal verkeerd.Prullenbak84 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:22:
En ik maar denken dat dit het switch2-topic was, joh
Mja ok. Ik denk dat het meer een kwestie is van dat die voorwaarden zo geschreven worden dat ze zichzelf zoveel mogelijk indekken en ga meer af op mijn eigen ervaring met ze.RayNbow schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:09:
[...]
Dat ze dus geen reseller zijn (en als je instemt met hun voorwaarden, dan moet je volgens een van de artikelen zelfs erkennen dat ze niet aan resellen doen). De rest van de voorwaarden probeert vervolgens zo veel mogelijk verantwoordelijkheden op andere partijen te schuiven.
Maar goed, vind het verder ook niet heel erg ter zake doend. Sowieso is het dus twijfelachtig of het blokkeren van de console nou door die key kwam, maar daarnaast vind ik het ook meer een Nintendo ding dat ze überhaupt consoles bricken.
Ik wil je gerust wel vertellen over de screen protector die ik gisteren heb geplakt op mijn Switch 2?Prullenbak84 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:22:
En ik maar denken dat dit het switch2-topic was, joh
AmFilm, had van de eerste keer een perfecte applicatie. Het OneTouch frame maakt het enorm makkelijk.
Er is genoeg om over te praten alleszins. Morgen een Pokémon presents, vermoedelijk deze maand nog een Direct, ...
[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 21-07-2025 13:29 ]
Opzich wel vreemd als ze nu niet door zouden pakken met meer nieuwe grote games. (mijn vriendin hoopt op een nieuwe Animal Crossing)giantgiantus schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:24:
Gebeurd ook niet zoveel op S2 gebied. De twee grote games zijn uitgebracht.
Welke console is gebrickt dan? Alleen een ban op het gebied van onlinediensten, toch?Finraziel schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:26:
maar daarnaast vind ik het ook meer een Nintendo ding dat ze überhaupt consoles bricken.
Daarnaast, het bricken van consoles is iets wat alle drie de consolebouwers als recht zich toe-eigenen in hun voorwaarden en dat gaat op z'n minst terug tot de PS3.
Ah ja. Leuk !JackAvery schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:27:
[...]
Ik wil je gerust wel vertellen over de screen protector die ik gisteren heb geplakt op mijn Switch 2?
In de hedendaagse wereld wordt het blokkeren van online diensten steeds meer gelijk aan de console gewoon helemaal onklaar maken omdat veel games gewoon echt patches nodig hebben. En natuurlijk het verliezen van je digitale games als je die niet al/nog geïnstalleerd hebt staan. Als ze alleen multiplayer zouden blokkeren maar wel nog downloads toe zouden staan zou ik het een stuk minder erg vinden.RayNbow schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:30:
[...]
Welke console is gebrickt dan? Alleen een ban op het gebied van onlinediensten, toch?
Daarnaast, het bricken van consoles is iets wat alle drie de consolebouwers als recht zich toe-eigenen in hun voorwaarden en dat gaat op z'n minst terug tot de PS3.
En ja ik weet dat Microsoft en Sony ook zulke passages hebben maar het gaat er om of en wanneer ze het echt doen. Als jij pirated games probeert te draaien vind ik het niet gek dat je online functionaliteit verliest, hoewel daar dus ook de impact voor de klant tegenwoordig een stuk groter is dan twee generaties terug en het de vraag is of het nog helemaal in verhouding staat. Maar het heeft er in ieder geval sterk de schijn van dat Nintendo gewoon een heel stuk happiger is op het werkelijk blokkeren. Wat ook in lijn is met hoezeer ze op scherp staan om steeds maar Jan en alleman aan te klagen omdat ze op iets doen wat Nintendo niet zint (echt aanklagen maar ik doel bv ook op content strikes op YouTube waarmee ze mensen serieus schade berokkenen die vaak helemaal niks fout deden).
En dat baseer je op enkele meldingen die worden uitvergroot op sommige sites?Finraziel schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:36:
Maar het heeft er in ieder geval sterk de schijn van dat Nintendo gewoon een heel stuk happiger is op het werkelijk blokkeren.
Ik zou anders graag wat statistieken zien die het aannemelijker maken dat Nintendo vaker consoles verbant dan een Sony of Microsoft.
Dat doen ze niet.Wat ook in lijn is met hoezeer ze op scherp staan om steeds maar Jan en alleman aan te klagen
Zoals? Inbreuk op handelsmerken? Copyright infringement?omdat ze op iets doen wat Nintendo niet zint
iwanneseethereceipts.gif(echt aanklagen maar ik doel bv ook op content strikes op YouTube waarmee ze mensen serieus schade berokkenen die vaak helemaal niks fout deden).
TV is een Samsung Frame, ik dacht uit 2020
Switch zit met originele kabels aangesloten
Het is de onderste derde/vierde van de rijen die haperen. Eerst was alles verschoven en nadat ik de HDMI kabel eruit en erin heb gedaan was het beter. Maar lijkt er nu toch op dat het onderste gedeelte op een lagere framerate loopt.
Switch ik naar de NPO app ofzo heb ik nergens last van.
Is dit een bekend probleem misschien?
Heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd? Die kan kapot zijn. Kijk ook na of je op die HDMI poort met een ander toestel een gelijkaardig probleem kan recreëren.Xavier schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:48:
Zojuist mijn Switch 2 in de dock gezet om op het scherm te spelen. Maar de hele onderkant glitched alle kanten op.
TV is een Samsung Frame, ik dacht uit 2020
Switch zit met originele kabels aangesloten
Het is de onderste derde/vierde van de rijen die haperen. Eerst was alles verschoven en nadat ik de HDMI kabel eruit en erin heb gedaan was het beter. Maar lijkt er nu toch op dat het onderste gedeelte op een lagere framerate loopt.
Switch ik naar de NPO app ofzo heb ik nergens last van.
Overigens nog nooit gehoord.
[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 21-07-2025 13:51 ]
Voor mij onbekend, maar om te onderzoeken waar dit aan ligt is het handig om bijv. de dock ook te testen op een ander scherm (een pc-monitor bijv.) en ook te testen met een andere HDMI-kabel. Dan kun je beter bepalen waar het aan ligt.Xavier schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:48:
Edit: en nog een andere test is het proberen van een andere HDMI-ingang op je tv.
[ Voor 10% gewijzigd door RayNbow op 21-07-2025 13:52 ]
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4