Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:20
Pasteis schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:09:
[...]

Ja, precies. Als het uit Australie moet komen kan je denk ik er wel eventjes op wachten. Nog beter zou een docking station in de vorm van een kabel. Dat maakt het nog compacter om mee te nemen.
Best wel belachelijk sowieso dat bestaande usb-c naar HDMI kabels en adapters niet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Voor portability zou ik eerder een kleinere optie kiezen of een kabel die docking aan kan

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:11
DK:Ben nog maar net in het eerste gebied en dat voelt al als een speeltuin.Ga me hier heel erg mee vermaken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:28
jori040 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:34:
DK:Ben nog maar net in het eerste gebied en dat voelt al als een speeltuin.Ga me hier heel erg mee vermaken. :)
Ik vind het ook erg vermakelijk. Alleen heb ik wel de vrees dat ik goud vergeet :p

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:53
THE_BASE schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:41:
[...]

Dan had je je huiswerk ook beter moeten doen: ik heb de Pro 2 Controller voor 65 euro gekocht.
Flauwe opmerking. Een aanbiedingsprijs is iets anders dan een adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pasteis schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:11:
Iemand ervaring met alternatieve docking stations voor de Switch 2? Ik kwam de volgende tegen: https://antank.net/collections/switch-2/products/s3-max ziet er op het eerste oog prima uit, maar ik ken het merk niet.

Ik ben ook benieuwd of de officiele dock het geld waard is, of dat het dus prima voor een stuk goedkoper gedaan kan worden?
MRE-Inc schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:07:
[...]

Hier zit ik ook naar te kijken. Ben benieuwd wat de levertijd is. Op de webpagina zelf staat dat het bedrijf "gevesitgd" is in Australie.

Dus iemand ervaring met het lever process ? Wil deze eind juli begin augustus meenemen op vakantie. Vorig jaar had ik zo'n dockje voor de Switch OLED en dat werkte perfect in ons appartement in Italie. Ook op dienstreis voor mijn werk 2x meegenomen en op de TV in het hotel aangesloten. Ook dat werkt perfect.
Ik vond dit wel interessant: https://www.reddit.com/r/..._that_work_with_switch_2/

Persoonlijk zou ik nog even de kat uit de boom kijken. Mettertijd gaan er betere producten uitkomen en meer bestaande producten firmware updates krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
carpebios schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:50:
[...]

Ik vind het ook erg vermakelijk. Alleen heb ik wel de vrees dat ik goud vergeet :p
Haha same. Alles moet kapot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 15:18
Wat een heerlijke game Donkey Kong, zeker met opstandige pubers in huis, even lekker mijn frustratie afreageren 😁

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:44
Prullenbak84 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:27:
[...]

Best wel belachelijk sowieso dat bestaande usb-c naar HDMI kabels en adapters niet gewoon werken.
Helemaal mee eens, maar volgens mij was bij de eerste generatie dit ook al enigszins van toepassing. Daar kwamen later ook meerdere dock-oplossingen die gelukkig niet al te duur waren. Dus ik heb hoop dat dit nu ook weer gebeurd.

Alleen je ziet dat Nitendo je wel pusht naar een aantal beperkte standaarden, zo ook bijv. met de MicroSD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:05
tipex schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:13:
Wat een heerlijke game Donkey Kong, zeker met opstandige pubers in huis, even lekker mijn frustratie afreageren 😁
20 minuten non stop rotsen slaan is heerlijk idd, ook pubers hier.

>:) >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prullenbak84 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:27:
[...]

De reden is simpel: het Dock verwerkt “USB-C” naar DisplayPort en dan DisplayPort naar HDMI. Een gewone kabel kan dit niet. Het originele signaal is eigenlijk DP Alt mode, dat dus naar HDMI omgezet moet worden.

Overigens doet een PS5 dit intern ook om tot HDMI output te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 17-07-2025 16:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:00
Hoppa! Dbrand Killswitch en DK: Bananza zijn ‘in da house’. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhFaUikteAeYXAzy6LmKt18q04A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsMdxcEGKT69Jnn0DLg0LTgQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfkuCoG-l86NKTRmqL6rtJAhcrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KPSFSvsucnGiPMIKKN3rGse.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gsnxWE6B7bqy2qwNLtQsl76ALh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVi3TwzZXdTdlo8AAtNzc7eV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWhZUEgTeNG_H4JwqG4x863nTNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUSTe7VAKoyyfmM5LkhfNJGr.jpg?f=fotoalbum_large

Het apparaat is nu eindelijk fatsoenlijk vast te houden, wat een verademing. :) De skin (X-ray) laat ik nog even voor wat het is, vind hem nu ook wel mooi zo.

Één minpuntje: de ‘dock extension’ is een beetje flimsy. Je klikt de Switch 2 niet zomaar even op zijn plek, daar moet je nu iets meer moeite voor doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtZcG7ECrioQ8Tv-yyXm6u7ZklI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Thy4O1dsLxe33YEtQ3dBo47.jpg?f=fotoalbum_large

En wat Bananza bereft, die wordt hier al druk gespeeld. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBIBJggqDzH_LNUO_oxFqYU5dJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7hW39PErw12tRjLtgH03z1YE.jpg?f=fotoalbum_large

En ja, de ‘frame dips’ zijn merkbaar aanwezig. Jammer. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:43
Pasteis schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:21:
[...]

Helemaal mee eens, maar volgens mij was bij de eerste generatie dit ook al enigszins van toepassing. Daar kwamen later ook meerdere dock-oplossingen die gelukkig niet al te duur waren. Dus ik heb hoop dat dit nu ook weer gebeurd.

Alleen je ziet dat Nitendo je wel pusht naar een aantal beperkte standaarden, zo ook bijv. met de MicroSD.
Een switch 1 kan je gewoon met een USB-C kabel naar een scherm verbinden hoor... Je hebt niet eens een dock nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
JackAvery schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:11:
[...]

De reden is simpel: het Dock verwerkt “USB-C” naar DisplayPort en dan DisplayPort naar HDMI. Een gewone kabel kan dit niet. Het originele signaal is eigenlijk DP Alt mode, dat dus naar HDMI omgezet moet worden.

Overigens doet een PS5 dit intern ook om tot HDMI output te komen.
Dat mag de technische reden zijn, maar er zijn genoeg apparaten waar je gewoon een usb-c naar HDMI dongle of kabel inprikt en dan werkt t. Vind t nog steeds tegen t belachelijke aan dat Nintendo die functionaliteit (bewust?) naar t Dock heeft verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Engineer Stewie schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:38:
[...]

Een switch 1 kan je gewoon met een USB-C kabel naar een scherm verbinden hoor... Je hebt niet eens een dock nodig...
Zoals een iPad, laptop, iedere moderne smartphone, etc etc. Maar niet de switch 2. Jammer. Het zou echt leuk zijn als je dat ding vrijwel overal aan een tv kon knopen voor een potje Mario kart…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
Yonix schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:35:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het apparaat is nu eindelijk fatsoenlijk vast te houden, wat een verademing. :) De skin (X-ray) laat ik nog even voor wat het is, vind hem nu ook wel mooi zo.

Één minpuntje: de ‘dock extension’ is een beetje flimsy. Je klikt de Switch 2 niet zomaar even op zijn plek, daar moet je nu iets meer moeite voor doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

hebben ze dat probleem met de joycons al verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Alleen met een kabel die specifiek de Switch ondersteunt.

Die zijn er afaik nog niet voor de Switch 2 maar dat gaat wel komen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Prullenbak84 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:14:
maar er zijn genoeg apparaten waar je gewoon een usb-c naar HDMI dongle of kabel inprikt en dan werkt t
En eveneens genoeg apparaten waarvoor het niet werkt, want er bestaat niet iets als een universeel USB-C naar HDMI dongle.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
sderooij schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:22:
[...]

hebben ze dat probleem met de joycons al verholpen?
Na het aanbrengen heb ik de Switch 2 meerdere keren aan één JoyCon vastgehouden en dat deed niets, dus ik denk het? Geen idee of je kunt controleren of je met een ‘faulty batch’ te maken hebt.

Kreeg wel een mailtje van dbrand dat ook ik in aanmerking kom voor een nieuwe set. Dat is wel goede service en extra leuk, want dan kan ik die mooi doorverkopen. 8)

Bananza is wel echt een succes hier thuis. (y) Misschien vanavond eens zelf proberen, wanneer de kleine gamer op bed ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
RayNbow schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:30:
[...]

En eveneens genoeg apparaten waarvoor het niet werkt, want er bestaat niet iets als een universeel USB-C naar HDMI dongle.
Ik ben er technisch niet helemaal in thuis, dus vergeef me als dit niet 100% klopt, maar volgens mij is DisplayPort over usb-c redelijk standaard en gangbaar. Had de switch2 ook makkelijk kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:51:
[...]

Flauwe opmerking. Een aanbiedingsprijs is iets anders dan een adviesprijs.
Niet flauw, gewoon Pepper in de gaten houden. Weet jij ook.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Prullenbak84 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:45:
[...]

Ik ben er technisch niet helemaal in thuis, dus vergeef me als dit niet 100% klopt, maar volgens mij is DisplayPort over usb-c redelijk standaard en gangbaar. Had de switch2 ook makkelijk kunnen hebben.
Zowel de Switch als de Switch 2 maken gebruik van DP Alt mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
THE_BASE schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:51:
[...]

Niet flauw, gewoon Pepper in de gaten houden. Weet jij ook.
Hou toch op zeg! Ga je uitzonderlijke aanbiedingsprijzen vergelijken met de kwaliteit van het produkt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:10:
Zojuist Tony Hawk’s Pro Skater 3+4 gekocht. Zin in.
Nog geen Bananza voor jou ?

Niet dat die Tony Hawk game niet leuk is ofzo hoor.

Zelf heb ik alleen ervaring met de remaster van 1+2.In de tijd dat de Tony Hawk game populair waren koos ik voor de SSX games.

[ Voor 32% gewijzigd door jori040 op 17-07-2025 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:58
RayNbow schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:58:
[...]

Zowel de Switch als de Switch 2 maken gebruik van DP Alt mode.
Tja, welke andere mogelijkheid zou er dan nog zijn. In theorie is er ook nog een HDMI Alt-mode, maar niemand gebruikt dat. Probleem is niet zozeer dat die kabels niet werken, maar dat de Switch (2) geen output geeft zonder de juiste voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
zo kan ie wel weer, nergens voor nodig

[ Voor 85% gewijzigd door Linksquest op 17-07-2025 20:56 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
knip

[ Voor 91% gewijzigd door Linksquest op 17-07-2025 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:36
Handheld zit er volgens mij een significante bug in bananza... Elke keer als er een filmpje o.i.d. komt, dan lijkt de input van het spel niet meer te werken. Wat werkt is op de home knop duwen en dan terug gaan naar het spel. Erg irritant. Heeft iemand hier toevallig de oplossing voor gezien? Of is het gewoon wachten op een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
[...]

Dat kan inderdaad maar dan werkt 'ie volgens mij in handheld modus waarbij het scherm zeg maar ge-mirrored wordt. (Bleef het scherm van de Switch dan ook niet aan?) Althans, dat staat mij bij van de SwOLED toen ik dat ooit probeerde met een USB-C kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52
JackAvery schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:57:
[...]

[...]

Ik vond dit wel interessant: https://www.reddit.com/r/..._that_work_with_switch_2/

Persoonlijk zou ik nog even de kat uit de boom kijken. Mettertijd gaan er betere producten uitkomen en meer bestaande producten firmware updates krijgen.
Wat mij betreft vallen die docks die dicht tegen of over de officiële prijs van de origineel Nintendo Switch 2 Dock zitten al af.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Emmavdv schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:47:
Handheld zit er volgens mij een significante bug in bananza... Elke keer als er een filmpje o.i.d. komt, dan lijkt de input van het spel niet meer te werken. Wat werkt is op de home knop duwen en dan terug gaan naar het spel. Erg irritant. Heeft iemand hier toevallig de oplossing voor gezien? Of is het gewoon wachten op een update?
Geen last van gehad. Werkt bij mij gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tipex
Na 6 uur handheld spelen ben ik dit nog niet tegengekomen. Neem aan dat je ook gewoon de 1.1.0 versie speelt? Misschien gewoon eens de switch herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:35:
[...]

Nog geen Bananza voor jou ?

Niet dat die Tony Hawk game niet leuk is ofzo hoor.

Zelf heb ik alleen ervaring met de remaster van 1+2.In de tijd dat de Tony Hawk game populair waren koos ik voor de SSX games.
Dan had ik die laatst met de Bol prijsfout moeten halen. Nintendo had me pas vrij laat overtuigd van de game en fysiek verder nog geen interessante aanbieding gezien. Komt zeker in huis, maar niet met release.

Ook alleen ervaring met 1+2 (op de Switch). Beviel goed. 3+4 nu voor 37 euro kunnen kopen, leuke prijs. Mooi voor tussendoor. Ook nog geen serieuze tijd kunnen vinden om Cyberpunk 2077 en TOTK te spelen. Voornamelijk Mario Kart World gespeeld tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cannoli schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:47:
[...]

Dat kan inderdaad maar dan werkt 'ie volgens mij in handheld modus waarbij het scherm zeg maar ge-mirrored wordt. (Bleef het scherm van de Switch dan ook niet aan?) Althans, dat staat mij bij van de SwOLED toen ik dat ooit probeerde met een USB-C kabel.
Vreemd verhaal. In ieder geval een feature waar ik nog niet van gehoord heb (volgens mij niet bestaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26

MazeWing

The plot thickens...

Ben 2 weken op vakantie en kom pas weer woensdagavond terug maar ik weet zeker wat ik donderdag ga spelen: Vroom in the Night Sky :+
Donkey Kong Bananza! (Las tot 2 dagen geleden steeds Bonanza, met een O….)

Heeft iemand al ervaring met de Amiibo van het spel? Zag er leuk uit op de plaatjes en zat er aan te denken voor het eerst een Amiibo te kopen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
JackAvery schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:10:
Fantasy Life krijgt een fysieke Switch 2 release in Japan op 7 augustus. Game staat volledig op de cartridge, en blijft ook Engels ondersteunen.

[Afbeelding]
Mijn Japans is niet zo goed, maar ik heb zo’n vermoeden dat onderaan het hoesje, net als bij beide Switch 2 Zelda games, staat dat het zowel de Switch 1 als Switch 2 versie bevat. Is dit juist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
meesje schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:59:
[...]

Mijn Japans is niet zo goed, maar ik heb zo’n vermoeden dat onderaan het hoesje, net als bij beide Switch 2 Zelda games, staat dat het zowel de Switch 1 als Switch 2 versie bevat. Is dit juist?
Translate zegt:
Als je de Nintendo Switch-software "Fantasy Life i: The Dragon and the Girl Who Steals Time" bezit, koop dan de bijbehorende "Nintendo Switch 2 Edition Upgrade Pass". Ga voor meer informatie naar https://www.nintendo.com/jp/switch2/edition/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
L23 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:10:
Zojuist Tony Hawk’s Pro Skater 3+4 gekocht. Zin in.
Waar heb je die voor die prijs vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:59:
[...]

Er staat dat mensen die de Switch 1 versie al hebben, een Upgrade Pass kunnen kopen en hun spel zo kunnen upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:04:
[...]

Waar heb je die voor die prijs vandaan?
CDKeys nu €38,29 (wisselt per dag merkte ik). Zijn websites waar het nog iets goedkoper is, maar ik heb alleen ervaring met CDKeys. Had daar ook nog wat punten voor wat extra korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:38:
[...]

Dan had ik die laatst met de Bol prijsfout moeten halen. Nintendo had me pas vrij laat overtuigd van de game en fysiek verder nog geen interessante aanbieding gezien. Komt zeker in huis, maar niet met release.

Ook alleen ervaring met 1+2 (op de Switch). Beviel goed. 3+4 nu voor 37 euro kunnen kopen, leuke prijs. Mooi voor tussendoor. Ook nog geen serieuze tijd kunnen vinden om Cyberpunk 2077 en TOTK te spelen. Voornamelijk Mario Kart World gespeeld tot nu toe.
Misschien dat je tijdens de feestdagen straks een mooi Bananza deal kan maken.En Marktplaats checken hé.

Ik was op de helft van Cyberpunk2077[2e run op Switch] maar voor Bananza staat die in de wacht.

MK World speel ik tussendoor.8/Deluxe was qua bananen toch wel beter hoor.

De game waar ik uiteindelijk de Switch 2 voor gekocht heb die is er nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:17:
[...]

MK World speel ik tussendoor.8/Deluxe was qua bananen toch wel beter hoor.

De game waar ik uiteindelijk de Switch 2 voor gekocht heb die is er nu. :)
Mario Kart (World) is ook typisch een game voor tussendoor. Toch al 45 uur gespeeld.

Qua bananen of banen? :p Klopt, Mario Kart 8 Deluxe is beter, toch is Mario Kart World voor mij zeker de moeite waard en verwacht in de toekomst nog wel verbeteringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:23:
[...]

Mario Kart (World) is ook typisch een game voor tussendoor. Toch al 45 uur gespeeld.

Qua bananen of banen? :p Klopt, Mario Kart 8 Deluxe is beter, toch is Mario Kart World voor mij zeker de moeite waard en verwacht in de toekomst nog wel verbeteringen.
Banen ;)
Heb er 35 uur in zitten.Ook jammer dat de online mode zo chaotisch is.
Verwacht ook zeker dat N nog wat leuke dingen met de game gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 12:14
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de pro 1 controller en Donkey Kong Bananza?
De gyro werkt niet en de rumble is totaal van slag en trilt continu veel te hard.
Ik heb ook even met switch 1 joycons geprobeerd maar dan is de rumble wat normaler. Gyro heb ik hier niet mee getest

Voelt bijna alsof dit met opzet is gedaan om je een pro 2 controller aan te smeren, normaal gesproken geen problemen namelijk (behalve dan het niet kunnen aanzetten v/d switch 2 natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:57
jori040 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:35:
SSX d:)b

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:57
Nog niet meegemaakt dit, in handheld.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 17:56
Heb als alternatieve dock de hagibis hdmi-usbc-kabel.
Let op dat je de 8K versie neemt want alleen die heeft nieuwe formware die de switch 2 supporf.

Tot nu toe werken alle games op cyberpunk (zwart scherm) na. Ik had hem voor €17 binnen 5 dagen via ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:32
JackAvery schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:07:
[...]

Er staat dat mensen die de Switch 1 versie al hebben, een Upgrade Pass kunnen kopen en hun spel zo kunnen upgraden.
Klopt voor €2,27 is dat upgraden.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
friketje1 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:43:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de pro 1 controller en Donkey Kong Bananza?
De gyro werkt niet en de rumble is totaal van slag en trilt continu veel te hard.
Ik heb ook even met switch 1 joycons geprobeerd maar dan is de rumble wat normaler. Gyro heb ik hier niet mee getest

Voelt bijna alsof dit met opzet is gedaan om je een pro 2 controller aan te smeren, normaal gesproken geen problemen namelijk (behalve dan het niet kunnen aanzetten v/d switch 2 natuurlijk)
Mijn zoontje heeft vanmiddag het spel prima kunnen spelen met de Pro-controller. De Pro 2-controller hebben we ook liggen, maar die moest even aan de lader, dus nog niet uitvoerig kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
DK: Bananza is zeer vermakelijk. Net door de proloog heen. Morgen maar weer is verder.

Pro 2 controller geen problemen in ieder geval. Zat afgelopen weekend even verplicht met Pro 1 controller te spelen (Mario Kart World) om die ander dus leeg was. Dat voelde toch vreemd en stroever ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als ik de reacties op Bananza online zo lees klinkt het alsof ik deze beter gewoon nu al oppik i.p.v. nog een tijdje te wachten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Gisteren Bananza binnen gekregen. Leuk spel en je kunt best een eind door muren en vloeren heen.
Ben nog niet door de intro heen. Was laat en mijn vrouw viel tijdens het spelen wel in slaap. Op een gegeven moment vroeg ze of ik al verhaal had gehad. Nope. Maar dat maakt niet uit. Was lekker muren aan het bashen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
- edit -

Blijkbaar werken USB C chargers wel met het Nintendo dock, zolang ze maar 20V leveren volgens de Nintendo specs.

Docks moeten een handshake doen en daar zijn er nog niet veel van. Maar een niet Nintendo power supply zou dus moeten werken met een Switch 2 dock (zolang die de benodigde voltages en vermogens haalt)

[ Voor 76% gewijzigd door Phusebox op 18-07-2025 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05:15
Phusebox schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 07:52:
Ik heb nog eens zitten lezen over docks voor de Switch 2, wilde vanavond mijn Switch 2 plus dock meenemen naar een vriend, maar de stroomkabel zit achter mijn tv meubel langs, dus die wil ik niet eruit halen, blijkt dat je dus niet eens een andere power supply kunt gebruiken ook al voldoet die aan de PD 3.0 standaard, omdat Nintendo daar een eigen handshake tussen gezet heeft...

Ouwe money grabbers dat het ook zijn.
Jammer hoor want dit is dus wel een situatie die ik meermaals met mijn Steam Deck ben tegengekomen en waar ik juist blij was dat iedere USB-C oplader met voldoende vermogen werkt.

Kan de Switch 2 zelf wel met iedere PD 3.0 USB-C oplader opgeladen worden?

Het kriebelt wel al een tijdje om een Switch 2 te kopen om de Nintendo exclusieve games te kunnen spelen namelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:27
DKB is leuk. Je kan "alles" slopen. Vind ik leuk. Helemaal vandaag. Voel me depri en kan nu dus zonder dat er fysiek dingen kapot gaan de boel slopen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoogheid schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:21:
Kan de Switch 2 zelf wel met iedere PD 3.0 USB-C oplader opgeladen worden?

Het kriebelt wel al een tijdje om een Switch 2 te kopen om de Nintendo exclusieve games te kunnen spelen namelijk...
Elke lader zou mogelijk moeten zijn als je wilt laden zonder te spelen, maar de echt trage laders zijn gewoon langzaam. Voor laden tijdens het spelen heb je minstens 25W nodig, beter meer (want niet elke lader/kabel is even efficiënt) - maar het maximum dat de Switch in handheld modus kan consumeren door te laden terwijl er gespeeld wordt ligt dus ergens tussen 22-25W. Kijk wel eventjes of je goede USB-C kabels hebt. Er is veel rommel op de markt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Phusebox schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 07:52:
blijkt dat je dus niet eens een andere power supply kunt gebruiken ook al voldoet die aan de PD 3.0 standaard, omdat Nintendo daar een eigen handshake tussen gezet heeft...
* RayNbow prikt z'n Dell 130W lader in z'n Switch 2 dock.

Kun je s.v.p. stoppen met onzin posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05:15
JackAvery schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:28:
[...]

Elke lader zou mogelijk moeten zijn als je wilt laden zonder te spelen, maar de echt trage laders zijn gewoon langzaam. Voor laden tijdens het spelen heb je minstens 25W nodig, beter meer (want niet elke lader/kabel is even efficiënt) - maar het maximum dat de Switch in handheld modus kan consumeren door te laden terwijl er gespeeld wordt ligt dus ergens tussen 22-25W. Kijk wel eventjes of je goede USB-C kabels hebt. Er is veel rommel op de markt.
Dan zou de Steam Deck oplader ruimschoots voldoende moeten zijn om een Switch 2 mee op te laden tijdens het gamen in handheld modus als ik jou goed begrijp! 👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoogheid schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:32:
[...]

Dan zou de Steam Deck oplader ruimschoots voldoende moeten zijn om een Switch 2 mee op te laden tijdens het gamen in handheld modus als ik jou goed begrijp! 👑
Geen probleem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RayNbow schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:31:
[...]

* RayNbow prikt z'n Dell 130W lader in z'n Switch 2 dock.

Kun je s.v.p. stoppen met onzin posten?
Sorry, ik had ergens gelezen dat Nintendo dit blokkeerde, maar blijkbaar werkt het dus wel. Heb mijn bericht aangepast.

Kun jij aub stoppen met insinueren dat ik alleen maar onzin post, ik heb inderdaad net een fout gemaakt (gebaseerd op een of andere tech site die dit beweerde). Alle andere posts waren een mening, je kunt het er niet mee eens zijn, maakt het niet meteen onzin ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 18-07-2025 08:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Yonix schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:35:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oké, de dock extension van de KillSwitch haalt dit product wel echt naar beneden; wat een onding is dat zeg. :X De Switch 2 wordt niet echt op zijn plaats gehouden, zoals bij de officiële dock, dus een kleine aanraking verplaatst de console genoeg om geen contact meer te maken met de usb-c-connector. Gevolg: een 6-jarige die niet begrijpt waarom hij de Switch 2 niet meer zelf aan kan zetten. :?

Het schijnt dat dit probleem getackeld is door dbrand en dat bij de nieuwe versie wat kleine veranderingen zijn toegevoegd aan de dock. Ik ben benieuwd of dat voldoende gaat zijn om ook echt het verschil te maken. We gaan het zien.

Wat betreft Bananza: die is stiekem best tof! :D Mijn zoontje vindt hem, in ieder geval, leuker dan MKW. Ik moet toegeven dat de ‘totale verwoesting’ en de sandbox ook wel érg goed gedaan is - en feilloos aansluit bij de leef- en belevingswereld van een 6-jarige. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Het enige dat ik bij DKB jammer vind is de camera, je zit regelmatig in krappe ruimtes met de camera veel te dicht op je, waardoor je niks ziet en de camera draaien ook niet altijd zin heeft.

Het automatisch draaien van de camera hadden ze wel wat meer tijd in mogen steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:45
Phusebox schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:48:
Het enige dat ik bij DKB jammer vind is de camera, je zit regelmatig in krappe ruimtes met de camera veel te dicht op je, waardoor je niks ziet en de camera draaien ook niet altijd zin heeft.

Het automatisch draaien van de camera hadden ze wel wat meer tijd in mogen steken.
Die ervaring heb ik ook, alleen denk ik dat de opzet van het spel het ook bijna onmogelijk maakt het camerastandpunt altijd optimaal te houden.
Als je je bijvoorbeeld van onderaf in een blok steen beukt heb je ook gewoon letterlijk geen plek om de camera kwijt te kunnen in die kleine ruimte.
Dan zie je dat je in eens soort first person view komt om er het beste van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 17:06
Phusebox schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:48:

Ja heb wel hetzelfde maar aan de andere kant denk ik niet dat er een veel betere oplossing is - je wilt niet dat de camera te veel snelle bewegingen maakt - dat maakt het volgen nog lastiger. Je kunt moeilijk de camera onder DK snappen en snel terug als je een jump punch omhoog doet bijvoorbeeld, dat lijkt me geen fijne ervaring

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tipex
RollieBollie schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:22:
DKB is leuk. Je kan "alles" slopen. Vind ik leuk. Helemaal vandaag. Voel me depri en kan nu dus zonder dat er fysiek dingen kapot gaan de boel slopen. :D
Herkenbaar, hoop dat DK je een beetje in een betere bui kan brengen, hang in there 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
tipex schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:49:
[...]

Herkenbaar, hoop dat DK je een beetje in een betere bui kan brengen, hang in there 👍
Klinkt meer als agressie dan depressie ;)
Maar fijn dat DK daarbij kan helpen!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
DKB kan ook handig zijn als je hem mee naar kantoor neemt, of thuis werkt. Na weer eens zo'n irritante mail of overbodige meeting kan je er even lekker op losbeuken om je frustraties te ventileren.

Mijn Switch 2 gaat nog overuren maken. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 18-07-2025 09:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:16
Phusebox in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"
Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:36:
Die van mij staat alweer sinds zaterdag avond ongebruikt in een hoekje van het tv meubel. Tegen beter weten in gekocht, maar Mario Kart World valt vies tegen en verder is er niets waar ik echt behoefte aan heb om het te spelen.

Normaal heb je die "shininess" van een nieuwe console, maar dit voelt meer als een kleine upgrade dan een nieuwe console.

Ik ben gewoon niet de doelgroep vrees ik, te oud en chagrijnig :D
Phusebox schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:56:
DKB kan ook handig zijn als je hem mee naar kantoor neemt, of thuis werkt. Na weer eens zo'n irritante mail of overbodige meeting kan je er even lekker op losbeuken om je frustraties te ventileren.

Mijn Switch 2 gaat nog overuren maken. :+
Toch weer een hele omslag onnie.................... :henk

[ Voor 34% gewijzigd door Cardwizard op 18-07-2025 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Hahah misschien moet @Phusebox voortaan even een nachtje slapen voor ie dingen koopt, en zijn emoties op tweakers klapt.

Het is te duur! Maar wel mooi! Ik had t gepre-ordered, want ik wilde het hebben! Wat een tegenvaller! Het is t tofste product ooit! Wat een geldwolven! Hier is meer van mijn geld!

;) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ehm ja, MKW is nog steeds een grote deceptie en of de Switch 2 echt zijn geld waard is voor mij persoonlijk moet nog blijken, maar de hele post was meer een grapje dat inhaakte op het jezelf even kunnen uitleven en virtueel alles kapot slaan en het feit dat ik dat blijkbaar veel nodig heb met mijn werk en dat ie daarom overuren maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:43
Phusebox schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:14:
[...]

Ehm ja, MKW is nog steeds een grote deceptie en of de Switch 2 echt zijn geld waard is voor mij persoonlijk moet nog blijken, maar de hele post was meer een grapje dat inhaakte op het jezelf even kunnen uitleven en virtueel alles kapot slaan en het feit dat ik dat blijkbaar veel nodig heb met mijn werk en dat ie daarom overuren maakt.
Het was wel algemeen geweten dat de switch 2 voorlopig niet veel meer op de tafel brengt dan een switch 1. Het had ook switch pro kunnen heten op dit punt.

Neemt niet weg dat er veel verbeterpunten zijn, de TFLOPs een gigaboost hebben gekregen en alles veel en veel vlotter wegspeelt. Vermaak me met Mariokart World vooral in partymode en had nood aan een goede platformer wat DK wel lijkt te zijn. Ben nog niet ver genoeg om dat oordeel definitief te vellen.
Daarom heb ik DK fysiek gekocht, is het niet goed verkoop ik hem voor 45-50 euro weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:42
Ik ben toch gezwicht en een switch 2 controller en gamecube controller besteld.

Weet iemand toevallig wat het wattage is van de switch 2 dock voeding en die van de switch 1? heb namelijk boven en beneden een switch 1 dock en als het hetzelfde wattage is hoef ik alleen het plastic dock mee te nemen ipv alle bijbehorende kabelbende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
squashedraven schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:34:
Ik ben toch gezwicht en een switch 2 controller en gamecube controller besteld.

Weet iemand toevallig wat het wattage is van de switch 2 dock voeding en die van de switch 1? heb namelijk boven en beneden een switch 1 dock en als het hetzelfde wattage is hoef ik alleen het plastic dock mee te nemen ipv alle bijbehorende kabelbende.
Je kan in ieder geval de Switch 2 voeding gebruiken voor de Switch 1 dock. Andersom (Switch 1 voeding op Switch 2 dock) kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Laatst online: 13:42
L23 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:46:
[...]

Je kan in ieder geval de Switch 2 voeding gebruiken voor de Switch 1 dock. Andersom (Switch 1 voeding op Switch 2 dock) kan niet.
aan de backwards compatible uitspraken zitten wel extreem veel beperkingen blijkt zo maar weer

Acties:
  • +2 Henk 'm!
squashedraven schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:48:
[...]

aan de backwards compatible uitspraken zitten wel extreem veel beperkingen blijkt zo maar weer
Nee hoor? Wat heeft dat er mee te maken? Switch 2 heeft meer stroom nodig wat de Switch 1 voeding niet kan leveren, zover terug hebben ze er in 2017 geen rekening mee gehouden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
[...]

Backwards compatible heb ik altijd gezien als zijnde voor de games. Niet voor hardware.
Ik vraag me af of een voeding van een PS4 geschikt is voor een PS5. 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ga jij een 200W voeding gebruiken voor een PC die 350W verbruikt?

Edit: overigens een tip. De kabels die werken voor het Switch 2 Dock werken denk ik op een Switch 1 Dock. Je zou gewoon de power adapter en de HDMI kunnen ruilen, en dan idd enkel de Dock zelf verplaatsen en gewoon de kabels inklikken die klaar liggen.

[ Voor 30% gewijzigd door JackAvery op 18-07-2025 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Hier ook begonnen aan DK: Bananza..Even snel 10 minuutjes gespeeld vanwege andere bezigheden maar had niet eens moeite om te stoppen. Voor mijn gevoel is het alleen maar wat rond lopen en constant op knoppen drukken.

Gelukkig zijn de reviews goed dus neem aan het het gaande weg wel wat leuker zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik ben gezwicht door positieve reviews en heb Bananza ook gekocht, maar ik vind de intro ver van indrukwekkend, inderdaad alleen maar knoppen rammen. Het blijft voor mij heel ver van DK af staan, maar ga het uiteraard wel het voordeel van de twijfel geven en nog even flink doorspelen om te kijken of er nog enige diepgang en variatie volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
joblamie schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:09:
Ik ben gezwicht door positieve reviews en heb Bananza ook gekocht, maar ik vind de intro ver van indrukwekkend, inderdaad alleen maar knoppen rammen. Het blijft voor mij heel ver van DK af staan, maar ga het uiteraard wel het voordeel van de twijfel geven en nog even flink doorspelen om te kijken of er nog enige diepgang en variatie volgt.
Als je juist de review had gelezen dat wist je dat die er niet echt is. Ik zou dan snel mijn geld terugvragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
lol geen enkele DK spel heeft een enorme mate van diepgang, het is een platformer. Doe dit, doe dat en je krijgt dit.

Maar neemt niet weg dat DKB Goty is in mijn optiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
joblamie schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:09:
Misschien eerst een beetje verder spelen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
carpebios schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:15:
[...]

Als je juist de review had gelezen dat wist je dat die er niet echt is. Ik zou dan snel mijn geld terugvragen!
Volgens mij zit gaat dit spel anders best diep hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 18-07-2025 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Apart dat er mensen op basis van een intro al een soort van conclusie trekken.Qua gameplay bied de game juist heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
In de tussen periode waarbij ik de enige ben van ons 3 die een Switch 2 heeft. Dus dat betekent 2 docks bij de tv en op vakantie toch ook een dingetje. Met zijn allen tegelijk spelen we eigenlijk altijd op mijn Switch. Maar goed. Mijn vrouw begreep dat er een Pokemon Switch 2 uit gaat komen met de release van de komende Pokemon. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:45
Voor degenen die DKB spelen: ik ben erg benieuwd hoe lang het leuk blijft nadat de hype en buyer's high zijn ingedaald. Zouden jullie volgende week eens een update willen geven of de game nog steeds dezelfde fun mbt slopen en gameplay blijft houden?

[ Voor 4% gewijzigd door plato82 op 18-07-2025 15:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:28

CyBeRSPiN

sinds 2001

plato82 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:38:
Voor degenen die DKB spelen: ik ben erg benieuwd hoe lang het leuk blijft nadat de hype en buyer's high zijn ingedaald. Zouden jullie volgende week eens een update willen geven of de game nog steeds dezelfde fun mbt slopen en gameplay blijft houden?
Voor de prijs van een etentje waar je 2-3 uur lol van hebt is een week vermaak met een spel toch al dikke prima? En als je fysiek koopt kun je het zonder groot verlies weer doorverkopen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Laatst online: 09:33
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:48:
[...]

Voor de prijs van een etentje waar je 2-3 uur lol van hebt is een week vermaak met een spel toch al dikke prima? En als je fysiek koopt kun je het zonder groot verlies weer doorverkopen toch?
Zo zie ik het ook steeds vaker, naar de bioscoop met wat snacks ben ik snel rond hetzelfde bedrag kwijt als een nieuwe game waar ik op de lange termijn veel meer dan 2-3 uur in stop. Het probleem is soms dat we kopen om te kopen en dan is de dopamine kick vaak te laag na het eerste uur spelen.

Ik heb inmiddels 35+uur zitten in Cyberpunk 2077 die heeft mij door mijn laatste ziekte periode getrokken dus meer dan prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52
Hier ook gestopt met kopen om het kopen, dus ik laat Donkey Kong Bananza voorlopig ook even liggen tot ik hem echt wil gaan spelen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:18
Uiteindelijk toch nog een charging grip gehaald zodat ik niet telkens mijn joycon cover eruit hoeft te halen. De grote V vorm zorgt voor een lekkere grip. Magnetisch "klikt" het uiteraard niet zo sterk als de meegeleverde joycon grip van Nintendo zelf, maar het is wel stevig genoeg. Prima product! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1RhDI-YETDlqS2g2m2Bb4VPapo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1oPDDFJlGA4C3DzSVybsyYlb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
Jumpman schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:59:
Hier ook gestopt met kopen om het kopen, dus ik laat Donkey Kong Bananza voorlopig ook even liggen tot ik hem echt wil gaan spelen.
Groot gelijk. Aangezien dit pas de tweede grote exclusive is, en massaal gekocht, zal er straks een groot aanbod zijn op marktplaats e.d. Dan ook een prima moment om het spel, wat goedkoper dan nieuw, te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Laatst online: 09:33
meesje schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:13:
[...]

Groot gelijk. Aangezien dit pas de tweede grote exclusive is, en massaal gekocht, zal er straks een groot aanbod zijn op marktplaats e.d. Dan ook een prima moment om het spel, wat goedkoper dan nieuw, te kopen.
Sowieso het beste plan als je de beste ervaring wilt hebben.. Ik vind het altijd lastig maar elk jaar weer bewijst het zich dat na een aantal maanden en patches de games gewoon beter is dan bij de 1e lancering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:45
Het gaat mij niet zozeer om het kopen en wat je met dat geld allemaal kan doen, maar ik ben gewoon benieuwd hoe fun de game nog is als de hype voorbij is. Ik heb namelijk de indruk dat het een vrij eenzijdig spel is, ondanks dat iedereen er nu erg lyrisch over is - reviews en positivie comments in de eerste 72 uur zijn vaak erg besmettelijk, dus ik hoor graag van spelers hoe ze er na een week of 2 spelen over denken - als alles wat is gekalmeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
glydoscoop schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:50:
[...]

Zo zie ik het ook steeds vaker, naar de bioscoop met wat snacks ben ik snel rond hetzelfde bedrag kwijt als een nieuwe game waar ik op de lange termijn veel meer dan 2-3 uur in stop. Het probleem is soms dat we kopen om te kopen en dan is de dopamine kick vaak te laag na het eerste uur spelen.

Ik heb inmiddels 35+uur zitten in Cyberpunk 2077 die heeft mij door mijn laatste ziekte periode getrokken dus meer dan prima.
Het kopen om te kopen komt me wel bekend voor. Of het nu om LEGO gaat of om games, vaak denk ik van ‘hebben’. Gelukkig koop ik pas bij goede aanbiedingen (nieuw) of bij scherpe prijzen tweedehands. Het geluk gevoel is bij mij vaak kortstondig. En op een gegeven moment denk ik van ‘wat ga ik er mee doen’ en ‘heb ik wel de tijd hiervoor’ (of misschien beter verwoord: vind ik deze hobby belangrijk genoeg om hier prio aan te geven t.o.v. andere dingen). Dan kan alles weer op MP, Vinted, etc. :) Soms word ik gek van mezelf. Wat betreft Lego was ik trouwens soms te snel met verkopen. Menig set had ik beter even kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49

Ik heb nooit interesse gehad in de game op de Switch, maar het is nu wel heel interessant.

Ook nog eens flink in de aanbieding op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
itarix schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 22:46:
[...]

On topic: ik had gelezen dat mensen de switch in de Gamesir G8+ doen omdat dat fijner is dan de standaard controllers.

Heb je daar evaring mee en is dat iets wat je doet?
In tv mode kan ik mij voorstellen dat je alsnog je telefoon vast houdt in de gamesir voor zelda notes maar geen idee hoe handig dat is.
Ik had de Gamesir eigenlijk alleen gekocht voor iOS/Apple Arcade. Dat deze ook werkt met de Switch (1) vond ik mooi meegenomen, maar ik heb dit nooit geprobeerd. Ik kan dus geen ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-09 21:29
RaXz schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 23:13:
[YouTube: XCOM 2 is actually CRAZY IMPROVED on Nintendo Switch 2 | Performance Review]

Ik heb nooit interesse gehad in de game op de Switch, maar het is nu wel heel interessant.

Ook nog eens flink in de aanbieding op het moment.
Voor 7,50 euro ga ik het proberen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Voor mij was Astro Bot vorig jaar GOTY en tijdens het spelen dacht ik: aj, Nintendo wordt hier keihard van de troon gestoten. Astro Bot voelt echt als een next-gen platformer waar je als gamer volledig in wordt opgezogen, wat bijvoorbeeld komt door de unieke haptic feedback in the PS-controller, maar ook door de prachtige spelwereld.

En nu is daar DK Bananza en de game verrast me in positieve zin. Natuurlijk is de rumble niet zo indrukwekkend als in Astro Bot, maar de manier waarop de kleurrijke werelden zijn opgebouwd, het eindeloos graven, het smashen tegen bananen, de veelzijdigheid van alle transformaties: het is prachtig gedaan. Ook mooi dat Nintendo de bal wat meer bij de speler legt: wil je lekker goud sprokkelen en op fossielenjacht -> prima, maar wil je platformen en missies doen -> ook prima. Persoonlijk vind ik de afwisseling erg sterk.

Tot nu toe ben ik nog niet enorm lastige platformgedeeltes tegengekomen zoals in Astro Bot (heb nog steeds nachtmerries van Splashing Sprint of de Great Master Challenge), maar ik mis ze ook niet. Gewoon lekker even onderdompelen in de wereld van DK, dat is meer dan genoeg.
Pagina: 1 ... 108 ... 126 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4