Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter

[SWITCH 2] DONKEY KONG BANANZA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAGkhGa04NKqBIjdE_gbm0ZQMzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLSfMMPT35fOLlperhD0SFKc.jpg?f=fotoalbum_large

Ontwikkelaar: Nintendo EPD
Uitgever: Nintendo
Platforms: Nintendo Switch 2
Release-datum: 17 juli 2025
Zie ook: Officiële Website

Donkey Kong Bananza is Nintendo's langverwachte terugkeer naar de franchise, de eerste originele Donkey Kong game sinds Tropical Freeze uit 2014. Ontwikkeld door hetzelfde Nintendo EPD-team achter Super Mario Odyssey, brengt deze 3D-platformer DK terug naar zijn roots met een ondergrondse avontuur vol sandbox-achtige levels. Het spel onderscheidt zich vooral door zijn volledig destructieve omgevingen, vrijwel elk oppervlak kan worden vernietigd om nieuwe paden te creëren en items te vinden. Spelers kunnen samen met een tweede speler (als Pauline) levels verkennen, vijanden verslaan, en de mysterieuze Banandium Gems verzamelen. Met dierenthema transformaties, een uitgebreide skill tree, en de vertrouwde Donkey Kong-gameplay modernized voor de Switch 2, lijkt Bananza een waardige opvolger te worden.

OVERVIEW TRAILER

SCREENSHOTS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5NdUh1GVmVQJeJgSH25LTf0-gU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vIukWaqELX2IoHIrpdkCSSuD.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLGp4ZhNAPw54SkynSpH_ZDU-uc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EhPKelniNQkSTFYudI5VioPP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztOR8nDmAqKDqDR5b9fWncTvMaA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjNcj7FfcYxvF252d6wdW9L4.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dc8Sm_oYWfJcLnuzGTYDwMXxlF4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lPLUankuTmUp4DjRjpglAYGf.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kD9G6swTq7FECLPxROOT90JDWfk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qxNh0KcSd0quA7E814I1ZX0t.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dD0fqda0yNduJfukFLtp-ZaE8I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GmHafv3I5HEv5UkFaobg5vhv.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sONtF7KFF10ILphFfydipet3u18=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HBOSeDXllQ2c9l5hGXaXOVek.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aasaLX4Nyp8HOtdT_1IOSU_wNg0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7sQydUY8FG3iJTkwRaKbhVcS.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSKiXIvRv1G1QKkt9JhMEdn6rs4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iAgDCBJdajiTm9EqIc02XXTr.png?f=fotoalbum_tile

Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een PM! Dank aan @G_Dragon voor de structuur van deze openingspost.
^ Naar boven ^

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-08 01:27
Heb gister de pre-order geplaatst! was er niet super enthousiast over toen ik de eerste screenshots zag en ik heb eigenlijk nooit eerder een DK spel gespeeld.

Maar de Nintendo Direct en de youtubers (Skill-up en nog een andere) die al 3-4 uur konden spelen hebben me overtuigd! Het ziet er oprecht leuk, chaotisch en grappig uit! Zin in over 2 weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
Nog 2 nachtjes slapen tot de release! Gezien de drukte hier lijken er niet veel mensen hyped te zijn voor dit spel - maar wat ik totnu toe aan gameplay heb gezien kan dit best wel eens de echte Switch 2 killer launchtitel zijn!

Blijkbaar ook gemaakt door het team wat ook Mario odyssey heeft gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:35
Slicey schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:24:
Nog 2 nachtjes slapen tot de release! Gezien de drukte hier lijken er niet veel mensen hyped te zijn voor dit spel - maar wat ik totnu toe aan gameplay heb gezien kan dit best wel eens de echte Switch 2 killer launchtitel zijn!

Ik kijk hier heel erg naar uit. :)
In het Switch 2 topic heeft de game best wel wat aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ben nog niet echt onboard voor de nieuwe Donkey vind het nu nog vooral een karikatuur van zichzelf, op een of andere manier. Die grote mond, tong eruit… Ik vind het allemaal erg “€20-Spanje-boulevard-tekening”.

Maar ik laat me natuurlijk graag het tegendeel bewijzen, aanstaande donderdag :)

Want naast Mario Kart world en een Zelda titel van de WiiU heb ik verder eigenlijk niets om te spelen op mijn Switch2.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-08 12:45
Donstil schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:25:
Ik ben nog niet echt onboard voor de nieuwe Donkey vind het nu nog vooral een karikatuur van zichzelf, op een of andere manier. Die grote mond, tong eruit… Ik vind het allemaal erg “€20-Spanje-boulevard-tekening”.

Maar ik laat me natuurlijk graag het tegendeel bewijzen, aanstaande donderdag :)

Want naast Mario Kart world en een Zelda titel van de WiiU heb ik verder eigenlijk niets om te spelen op mijn Switch2.
Ik speel nog veel Switch1 games. Al die nog niet uitgespeeld zijn worden nu op de 2 gespeeld.
Maar het blijven wel oude games. Mario Kart World is wel tof, maar hier is er toch zin om iets anders te proberen.
Deze game ziet mij erg leuk om te proberen. Deze avond eens wat filmpjes kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:01
Ondanks dat het Mario Odyssey team hierachter zit is het voor mij geen pre-order. Ik wacht even de reviews af, voor mij geen haast om aan iets nieuws te beginnen er is nog zat op de backlog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-08 20:28
9,6 in de nieuwe PU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:47
Wel jammer dat de niveau van het spel erg makkelijk gaat zijn, echt Kirby-makkelijk schijnt het volgens Jurjen. Dat is wel een beetje jammer dat Nintendo bijna geen uitdagende platformers meer maakt de laarste tijd, dan is 60-70 wel veel voor die paar uurtjes als je niet zo van het items 100% verzamelen bent verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 16:08
Donstil schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:25:

Voor mij is het meer de omgeving. Donkey Kong zelf vind ik wel vet, maar de omgeving ziet er wel nogal free to play uit. En niet echt samenhangend - het lijkt niet echt een complex en mooi level, maar meer soort van random bergen en heuvels en gaten en platformen.

Het lijkt totaal niet op de artistieke moody levels van de SNES DK games, of zelfs de moderne 3D platformers.

Het zal wel door de voxel technologie komen, maar toch.

Hopelijk maakt de gameplay het goed.

Overigens lijkt het ook wel een beetje een mash up van alle recente Nintendo games. Begint het tijdperk van de “Nintendo”-like games, net zoals Ubisoft games dezelfde gameplay hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
In welke zin lijkt het een mashup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
BurrowedLurker schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:33:
[...]

Voor mij is het meer de omgeving. Donkey Kong zelf vind ik wel vet, maar de omgeving ziet er wel nogal free to play uit. En niet echt samenhangend - het lijkt niet echt een complex en mooi level, maar meer soort van random bergen en heuvels en gaten en platformen.

Het lijkt totaal niet op de artistieke moody levels van de SNES DK games, of zelfs de moderne 3D platformers.

Het zal wel door de voxel technologie komen, maar toch.

Hopelijk maakt de gameplay het goed.

Overigens lijkt het ook wel een beetje een mash up van alle recente Nintendo games. Begint het tijdperk van de “Nintendo”-like games, net zoals Ubisoft games dezelfde gameplay hebben?
Toch tof dat ze een game bouwen rondom die voxel tech.Nintendo denkt op de 1e plaats aan leuke gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:43
Ik moet Super Mario Odyssey nog uitspelen en ik ben nog bezig met The Legend Of Zelda Link's Awakening, dus ik laat deze nog even gaan. Ik ben ook benieuwd naar de verdere reviews en of het lang leuk blijft. Ik had hem besteld voor €49,90 maar toch maar geannuleerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 15-07-2025 22:13 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Jumpman schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:11:
Ik moet Super Mario Odyssey nog uitspelen en ik ben nog bezig met The Legend Of Zelda Link's Awakening, dus ik laat deze nog even gaan. Ik ben ook benieuwd naar de verdere reviews en of het lang leuk blijft. Ik had hem besteld voor €49,90 maar toch maar geannuleerd.
Waarom heb je geannuleerd? De game ga je niet snel goedkoper krijgen. De game zou 24 uur duren maar is wel relatief makkelijk uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:43
Deezers schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:42:
[...]

Waarom heb je geannuleerd? De game ga je niet snel goedkoper krijgen. De game zou 24 uur duren maar is wel relatief makkelijk uit te spelen.
Te grote back-log nog en ik ga ook niet verzamelen voor de Ninendo Switch 2.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:51
Slicey schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:24:

“Drukte” (of gebrek aan) in een Nintendo topic is op Tweakers geen goede indicatie van hype, het Nintendo publiek is niet zo aanwezig hier. DKB ziet er alvast heel leuk uit en komt er hier zeker ook ooit. Benieuwd wat de reviews straks gaan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 16-07-2025 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:30
Bol heeft 'm op voorraad: Voor 23:59 besteld, morgen in huis. Ik ga er dus maar vanuit dat mijn preorder ook echt morgen komt. Ben benieuwd!

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30
Yep. Deze staat in preorder.

Helaas momenteel druk met andere dingen, maar over 2 weken vakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Napsju schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 06:38:
Bol heeft 'm op voorraad: Voor 23:59 besteld, morgen in huis. Ik ga er dus maar vanuit dat mijn preorder ook echt morgen komt. Ben benieuwd!
Morgen in huis is hier de laatste tijd niet meer het geval.Ik ga hem morgen bij een Intertoys kopen.

Dit is de game waar ik voor dit jaar het meest naar uitkijk dus die wil ik dag 1 in huis hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door jori040 op 16-07-2025 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:19
jori040 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:39:
[...]

Morgen in huis is hier de laatste tijd niet meer het geval.Ik ga hem morgen bij een Intertoys kopen.

Dit is de game waar ik voor dit jaar het meest naar uitkijk dus die wil ik dag 1 in huis hebben.
Als je 'm digitaal koopt is het toch altijd dag van release binnen? :P
Of wil je per se een doosje erbij?

Game ziet er wel top uit hoor. Denk zowel voor mijn zoons als mijzelf super leuk. De Switch 2 gaat komende zaterdag mee op vakantie dus wie weet ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Denman schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:48:
[...]

Als je 'm digitaal koopt is het toch altijd dag van release binnen? :P
Of wil je per se een doosje erbij?

Game ziet er wel top uit hoor. Denk zowel voor mijn zoons als mijzelf super leuk. De Switch 2 gaat komende zaterdag mee op vakantie dus wie weet ;)
Ja Nintendo games wil ik het liefst fysiek hebben.Bij de andere platformen ben ik al lang digitaal gegaan.

Vind bv de cover art van de doosjes ook leuk om te zien.

De game ziet er idd heel goed uit.

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 16-07-2025 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Al ergens te scoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-08 20:59
Ben vandaag overal hier in Limburg en Duitsland gaan kijken nergens te krijgen helaas, 5 jarig zoontje met geen geduld en slaapt al iedere dag niet 🤣 maja ik wil hem ook graag 😛😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Een dag voor release scoren lukt tegenwoordig bijna niet meer.

Vroeger bij de Replay winkels had ik een nieuwe Nintendo game vaak al op dinsdag laat in de middag.

Nu moet je blij zijn als Intertoys of MM de game op release wel heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door jori040 op 16-07-2025 12:58 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stantana
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-08 20:39
Thuis komen en dan een pakje op de deurmat vinden, altijd leuk een dag eerder iets ontvangen!

Later vandaag mee aan de slag *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoNk-GdLNaDArmSMDDDAzwo-oLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TK2zeXofiOoC9B3r9na3Wg4M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
De videoreviews staan online. Een kleine greep:

Tweakers:

Digital Foundry:

Nintendo Life:

IGN:

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 13:08

MazeWing

The plot thickens...

Behoorlijke misser dat ze geen DLSS gebruiken maar FSR 1!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zQE-n9w3ykvqOIh50PZVLqfYHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jN5SOiD2ftRgqRUKltP385BP.jpg?f=fotoalbum_large

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 13:08

MazeWing

The plot thickens...

Omdat je een zwaar superieure techniek tot je beschikking hebt die echt een factor 10 beter is en zelfs zeer lage resoluties tot iets moois weet te krijgen en wat gebruik je dan? De slechtste upscaler die er bestaat: FSR 1.0!

Kijk de Digital Foundry review en je snapt wat ik bedoel.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ik lees dat veel mensen de game te makkelijk vinden. Zou Nintendo een patch kunnen uitbrengen voor een moeilijkere modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Deezers schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 20:35:
Ik lees dat veel mensen de game te makkelijk vinden. Zou Nintendo een patch kunnen uitbrengen voor een moeilijkere modus?
Bij Metroid Dread hebben we gezien dat Nintendo daar later een makkelijke mode heeft toegevoegd.Of dat hier gaat gebeuren en nodig is weet ik niet.

Een update met nieuwe moeilijke challenges ofzo zie ik eerder gebeuren.

Of hij te makkelijk wel/niet is ga ik morgen ervaren.Voor mij is belangrijk dat ik op een leuke manier door de game ga.

Als je het over een patch hebt dan lijkt het bijna of de game nu al iets fout doet.De game krijgt niet voor niets hoge cijfers. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 16-07-2025 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Zou het niet zo zijn als Oddysey? Makkelijk uit te spelen maar met lastigere optionele content?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:32:
Zou het niet zo zijn als Oddysey? Makkelijk uit te spelen maar met lastigere optionele content?
Precies dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:19
MazeWing schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:17:
[...]

Omdat je een zwaar superieure techniek tot je beschikking hebt die echt een factor 10 beter is en zelfs zeer lage resoluties tot iets moois weet te krijgen en wat gebruik je dan? De slechtste upscaler die er bestaat: FSR 1.0!

Lekker boeiend. Als ik grafisch superieure games wil spelen dan doe ik dat wel op m'n PS5 of Game PC. Een Nintendo heb ik voor de Nintendo games en de daarbij behorende fijne (en vaak originele) gameplay.

En afgaande op de reviews lijkt dat weer dik in orde. Deze gaat er hier wel komen :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stantana
Stantana schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:59:
Thuis komen en dan een pakje op de deurmat vinden, altijd leuk een dag eerder iets ontvangen!

Later vandaag mee aan de slag *O*

[Afbeelding]
Klein uurtje gespeeld.
Wat is het toch verslavend om alles te kunnen slopen en opzoek te gaan naar allerlei dingen die verstopt zitten :*)
Ja, hier ga ik mij wel wat uurtjes mee vermaken!

Iedereen die hem straks ook gaat spelen, veel plezier d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:57
Timothy3000 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:32:
Dat is wel wat ik in verschillende reviews voorbij heb horen komen. Zou leuk zijn, de end game content van Odyssey was tof!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:27

RawChild

PSN: Rawchild

Downloading! Maar vrij rustig hier, aangezien dit ltoch wel een echte typische Nintendo platformer lijkt. Zeer hoge cijfers. Voor games als deze heb ik die Switch 2 in huis gehaald.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
RawChild schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:49:
Downloading! Maar vrij rustig hier, aangezien dit ltoch wel een echte typische Nintendo platformer lijkt. Zeer hoge cijfers. Voor games als deze heb ik die Switch 2 in huis gehaald.
Ik wacht nog op verzending/levering vanuit Frankrijk (50 euro fysiek). Dus hopelijk over een weekje! Amiibo komt vandaag wel vanuit Nintendo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
Deezers schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:46:
[...]

Ik wacht nog op verzending/levering vanuit Frankrijk (50 euro fysiek). Dus hopelijk over een weekje! Amiibo komt vandaag wel vanuit Nintendo.
Hier nog een, de paypal betaling is wel gedaan dus hopelijk wordt ie vandaag of morgen verzonden! Aan de ene kant ben ik ongeduldig, aan de andere kant zit ik nog middenin Echoes of Wisdom, dus met een beetje geluk komt DK precies binnen als ik die heb uitgespeeld waardoor ik geen keuzestress heb over welke game ik wil spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:05
Deezers schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:46:
[...]

Dat is een mooie prijs, mag ik vragen waar je die besteld hebt?

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evil_lemon
BlaBla1973 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:08:
[...]

Dat is een mooie prijs, mag ik vragen waar je die besteld hebt?
Ik heb voor 49,50 besteld bij cdiscount. Hij is daar 59,50 maar met een nieuw account en de code HELLO10 kon je een tijd terug nog 10 euro korting krijgen (geen idee of dat nog zo is). Geen idee of Deezers daar ook heeft besteld, maar de kans is groot denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 20:15
MazeWing schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:17:
[...]

Ongelooflijk idd. Valt me overigens nog mee dat de game er met FSR 1.0 zo uit ziet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
2,5 uur gespeeld en net 100 gebied met eerste bananza unlocked. Heerlijk spel tot nu toe! Zit op 28 banadiums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Knap werk hoe ze dat met de camera gedaan gedaan hebben.Het werkt nergens tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

jori040 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:15:
Knap werk hoe ze dat met de camera gedaan gedaan hebben.Het werkt nergens tegen.
Ik weet niet of je laatste zin nou negatief of positief bedoeld is.
Maar ik vind de camera juist enige minpunt. Ik ram soms los in de rotsen en heb geen idee meer waar ik ben of heen ga.
Ondanks dat is het erg vermakelijk om te doen. Uurtje aan het om kloten geweest. Zit nog in de donkere levels. Hopelijk straks in wat kleuriger omgevingen, zoals ik in reviews zag.

Eerste indruk: zeer vermakelijk! Zin om verder te gaan, maar life is calling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
RawChild schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:09:
[...]

Ik weet niet of je laatste zin nou negatief of positief bedoeld is.
Maar ik vind de camera juist enige minpunt. Ik ram soms los in de rotsen en heb geen idee meer waar ik ben of heen ga.
Ondanks dat is het erg vermakelijk om te doen. Uurtje aan het om kloten geweest. Zit nog in de donkere levels. Hopelijk straks in wat kleuriger omgevingen, zoals ik in reviews zag.

Eerste indruk: zeer vermakelijk! Zin om verder te gaan, maar life is calling.
Positief!
Kan zijn dat ik er later misschien nog mee te maken krijg maar voor nu werkt het top.

Buiten de toffe gameplay vind ik het visueel ook een prachtige game om te zien.

Volgens mij heb jij je map nog niet of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamermax
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21-07 18:28
Ik heb een korte vraag, kunt u mij vertellen is het nieuwe spel beschikbaar voor Switch V1 of alleen V2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
gamermax schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:12:
Ik heb een korte vraag, kunt u mij vertellen is het nieuwe spel beschikbaar voor Switch V1 of alleen V2?
DK bananza is er alleen voor switch 2 (overigens had je dat volgens mij sneller kunnen googlen dan hier vragen, maar oke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamermax
-Knip- Het is niet toegestaan om modded consoles te bespreken

[ Voor 87% gewijzigd door Mog op 17-07-2025 18:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
gamermax schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:12:
De game is zo goed dat je hier een Switch 2 voor wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamermax
-Knip- Het is niet toegestaan om modded consoles te bespreken

[ Voor 125% gewijzigd door Mog op 17-07-2025 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
-Knip- Reactie op geknipte reactie.

[ Voor 104% gewijzigd door Mog op 17-07-2025 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 10:24
@Stantana Woensdag ontvangen? Hier vertraagd tot morgen ivm fout in het sorteercentrum. Ik had beter niets kunnen zeggen tegen de kindjes haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stantana
BiLLY_daKid schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:33:
@Stantana Woensdag ontvangen? Hier vertraagd tot morgen ivm fout in het sorteercentrum. Ik had beter niets kunnen zeggen tegen de kindjes haha
Ja ik had blijkbaar geluk, vervelend dat je vertraging hebt.
Je geduld zal beloond worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
Dit is ook wel echt een goed nummer! De soundtrack voor DK bananza is sws echt top!

YouTube: DONKEY KONG BANANZA - Heart of Gold | Pauline’s Song (Music Video + ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-07 09:54
Morgen komt mijn Switch 2 binnen. Zojuist heeft mijn vriendin het laatste exemplaar van Bananza kunnen scoren bij de MM.

Zin in!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RollieBollie
Super Mario Oddysey Tears of the Kingdom.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qn13MM_TUlHBwqlCt5PpAJNoSJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2WSe4doClNN1Hkk1VwaqMWB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-08 20:40
Ben aan het overwegen om de console en dit spel aan te gaan schaffen. Dus even lurken en de ervaringen gaan lezen. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Tutorial was leuk! Nu na de vakantie verder spelen maar het smaakt iig naar meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:14:
Tutorial was leuk! Nu na de vakantie verder spelen maar het smaakt iig naar meer.
Kan je zeggen dat er dan nog veel moois staat te wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou bij ons ook binnen gekomen. Kleine (6) heeft gisteren al een tijdje gespeeld. Ik vandaag ook even.

Leuke game en ziet er prima uit ook, geen game die ik dan uren achter elkaar ga spelen maar leuk voor de afwisseling.

Wel is die rumble voor alles wel echt mega irritant zeg. Heb het uitgezet maar zelfs als het volledig is uitgeschakeld komt het zeer regelmatig terug.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
De soundtrack is ook in deze DK game weer geweldig zeg.Op basis van wat ik nu al gespeeld heb is dit mijn GOTY.

Een vervolg op de 2D Country games was voor mij een stap terug geweest.Dit voelt aan alle kanten vernieuwend.

[ Voor 33% gewijzigd door jori040 op 18-07-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-08 18:03
Ik ben inmiddels bij de Hilltop Layer aangekomen en heb er zo te zien nog wel wat te gaan, maar op dit moment snap ik nog niet helemaal waar die 9's en 10'en vandaan komen. Hopelijk komt dat later nog :)

In de Lagoon Layer heb ik, op één fossiel na, alles gevonden. Dat was best vermakelijk, al begon het op een gegeven moment wel wat eentonig te worden door alleen maar te beuken. Ik denk dat ik vanaf nu niet meer in elk level eerst alle collectibles ga verzamelen voordat ik verder ga, hopelijk blijft het dan langer leuk om te spelen.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@WinterBase
Toch mooi dat de game je de optie geeft om iets wel meteen of juist later te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Edit gevonden

[ Voor 96% gewijzigd door Farabi op 18-07-2025 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-08 21:59
In eerste instantie was ik niet heel enthousiast maar nu na een uurtje spelen is het toch wel een erg toffe game, dat je bijna de hele wereld kunt slopen opzoek naar schatten is best verslavend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartKid
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-07 02:48
Paar uurtjes gespeeld nu. Wat een fantastische game! Roept echt weer dat ouderwetse Nintendo gevoel op, maar dan in een modern jasje met originele gameplay doordat echt bijna alles in de omgeving kapot kan of benut kan worden. Ik vind al die verschillende grondsoorten en wat je daar mee kan echt geniaal. Donkey Kong is ook echt super mooi en grappig gemaakt. Enige dat in mijn ogen niet helemaal goed werkt is de camera. Voor mijn gevoel staat die net een fractie te dichtbij en als je gaat graven/beuken door de omgeving, dan loop je soms tegen dode hoeken aan/weet je niet waar Donkey is. Al moet ik wel zeggen: doe je het graven iets rustiger, dan kan de camera het ook iets beter bijbenen.
En ik vind het jammer dat ik niet op een knop kan drukken om hem zijn tong uit te laten steken (dat is echt zo grappig als hij dat doet). Maar kan ook zijn dat ik de knop daarvoor moet weet... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 17:30
Dit is wel echt de perfecte game voor kinderen en er is niet zo veel voor die doelgroep. Mijn zoontje van 8 kan het vrijwel zonder hulp spelen. En het is ook niet frusterend als hij even op hulp moet wachten want dat is er genoeg te slopen.

Co-op is wel heel slecht. Wat er gebeurd is dat Pauline alles gaat slopen en dan vooral de grond onder beneden Donkey Kong. De game beloond je hier namelijk voor met goud en kistjes, hoe sneller je sloopt, hoe beter. Maar het is gewoon niet leuk. Voor de speler die Donkey Kong speelt is dit alleen maar irritant. De controller trilt als een malle en je ziet alleen maar puin.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-08 16:19
Had in eerste instantie geen interesse in de game, het zag er gewoon niet zo leuk uit.

How wrong can you be....

Ben inmiddels 2 dagen volledig hooked aan de game, wat is ie leuk zeg en wat zitten de levels leuk in elkaar! Zoooooveel te verzamelen en ontdekken.

Verzameldrang.... moet... alle.....bananen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcH8t5o2t4GCJUf5r_9-tYy10AQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VOl5PKdpwY0wxTrxuOPyNCeL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4gAXCRoc-TSkjutqhjzKhpJvlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9dvALZOAwBjAW9DndDvxzKR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEj2H1nkE9u2R56LeKRhBvk95sg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6iSxtlOG6jHCrijNnTUNFlx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNQ3eAbKK2w4_GrXLLWSv3DKxaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0A2Zc9K8yNjHqanFsewoaZh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Nou, ik kan inmiddels wel stellen dat ‘Bananza’ een grote hit is hier thuis. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMfjTcNwKfik_P_2FgzASwDr0z4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlQNtWtbicskDoy8X2lAsF0J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYHGLYnn7BEK1IvdqGdGXUBjNDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5LR5WqBr6h9qk1dXU3UE3Yki.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjDqlu7LDMyEI9Z35CGOaeRjmW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/la7p3FhPcq2U38LWdMVLbZn1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XcAHoMqL-AmzQFufQmO31Yn3Kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DwhpPocNbTGEJpqRTcRW6y6X.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag voor het eerst coöperatief gespeeld, mijn zoontje als DK en ik als Pauline. Dat was wel erg leuk, want Pauline kan dus schreeuwen en daarbij gebruikmaken van haar gave om eigenschappen van materialen te kopieëren. Zo kan ze beton of kristal schreeuwen, bijvoorbeeld. :) Maakt alleen de (eind)gevechten en challenges op deze manier wel érg makkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6X6pdfNo3MJz4D_zbOVIA-MXVo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/6TSLIXrTdUpRSd6reP7Gygvi.gif?f=user_large

Morgen Moerasland maar eens gaan verkennen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:05
Waar kan je zien wat je in een level nog moet halen aan bananen, fossielen en die vage muntjes/schijfjes?
Moet je dat via de map doen? Of kan t simpeler.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:32
Ik zit een beetje klem.
Hokuspokia verslaan lukt niet echt nog.
Verder een hele mooie game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RollieBollie
matthijst schreef op zondag 20 juli 2025 @ 12:50:
Waar kan je zien wat je in een level nog moet halen aan bananen, fossielen en die vage muntjes/schijfjes?
Moet je dat via de map doen? Of kan t simpeler.
Er zijn 4 collectibles.

Gold, Bananenchips, Bananengems en Fossielen.

Gold en Bananenchips resetten als je de layer reset en zijn niet per layer uniek zoals de gems en fossielen. Je hoeft dus niet te weten hoeveel je er nog kan vinden.

Hoeveel Bananengems en Fossielen je hebt gevonden is te vinden via de map en dan de Y knop.

Je kan ook zien hoeveel fossielen je hebt gevonden van 1 van de 3 soorten per layer als je een nieuwe fossiel vind.

Er zijn volgens mij geen andere manieren om te zien wat je nog mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-08 16:19
RollieBollie schreef op zondag 20 juli 2025 @ 14:42:
[...]

Er zijn 4 collectibles.

Gold, Bananenchips, Bananengems en Fossielen.

Gold en Bananenchips resetten als je de layer reset en zijn niet per layer uniek zoals de gems en fossielen. Je hoeft dus niet te weten hoeveel je er nog kan vinden.

Hoeveel Bananengems en Fossielen je hebt gevonden is te vinden via de map en dan de Y knop.

Je kan ook zien hoeveel fossielen je hebt gevonden van 1 van de 3 soorten per layer als je een nieuwe fossiel vind.

Er zijn volgens mij geen andere manieren om te zien wat je nog mist.
Is er nog iets van een beloning als je alles hebt verzamelt?

Heb nu 2 lagen compleet maar nog niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
flugelisoke schreef op zondag 20 juli 2025 @ 15:19:
[...]

Is er nog iets van een beloning als je alles hebt verzamelt?

Heb nu 2 lagen compleet maar nog niets.
Ik zou niet weten of je een beloning krijgt, maar bij voorgaande DK games waren er volgens mij wel secret endings en kon je bijv bij DKC 1,2,3 101%, 102% en 103% halen.

Ik verwacht dus wel iets als beloning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-08 13:42
Mmmh. Ik weet het nog niet met deze game. De controls zijn niet heel erg tight imo. Mikken en gooien voelt soms bijna random aan. Doe ik iets verkeerd? Haha.

- edit - sjeesis wat slecht. Je moet de ZR knop eerst loslaten als je iets oppakt en dan weer indrukken om te mikken. Weirdness. Hahaha. Maar dit werkt nu. 😅

[ Voor 34% gewijzigd door 4acesNL op 21-07-2025 08:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-08 18:27
Na een weekendje spelen nu helemaal hooked. heerlijke game.
Enige nadeel is dat iedere game die je hier na of tijdens het spelen van dit spel speelt je geneigd bent alles te willen slopen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:00

Esumontere

Floep, banaan.

Ik vermaak me ook zeer met DK Bananza, heerlijk spel! Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar Odyssey vond ik niet zo heel boeiend. Bananza vind ik een stuk sterker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamermax
gamermax schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:04:
[mbr]-Knip- Het is niet toegestaan om modded consoles te bespreken[/]
Ik heb nooit geschreven over modding of hacks. De originele game werd gemaakt in Japan voor de V1 en later nam het bedrijf een beslissing om te worden genomen voor V2 (2025). Als een gamebedrijf een beslissing neemt, dan waarom wordt de informatie gecensureerd hier? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamermax
RollieBollie schreef op zondag 20 juli 2025 @ 16:13:
[...]

Ik zou niet weten of je een beloning krijgt, maar bij voorgaande DK games waren er volgens mij wel secret endings en kon je bijv bij DKC 1,2,3 101%, 102% en 103% halen.

Ik verwacht dus wel iets als beloning.
Ja, dat klopt. De geschiedenis van de game is geen geheim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamermax
jori040 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:34:
[...]

De game is zo goed dat je hier een Switch 2 voor wil hebben.
Ja, dat klopt. Hoe Donkey Kong Bananza te spelen op Switch 1 in Co-op....alles wat je nodig hebt is een vriend met een Switch V2 en de game.

De game is exclusief voor Switch V2! _/-\o_

Het gamebedrijf heeft een beslissing genomen om de game beschikbaar te zijn wanneer V2 ook beschikbaar is in Juli 2025. Als je Donkey Kong Bananza op een Switch 1 wilt spelen, moet je iemand anders bij je hebben die een Switch 2 en de game bezit, omdat ze de GameShare -functie van Nintendo moeten gebruiken. Om dit te laten werken, moeten beide consoles ook worden verbonden met hetzelfde lokale netwerk, dus moeten ze in wezen in dezelfde kamer zijn (hoewel je online coöperatie kunt spelen als beide spelers Switch V2's hebben). :(:)

[ Voor 11% gewijzigd door gamermax op 21-07-2025 13:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Heerlijke game 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NO3hMBj-DvJdp9rD2wLdwOzXO-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJXGC0OEyKJWtrpzh27L4tNo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
Zo. 1e 3 Layers compleet. Leuke game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
Zo net de main story uitgespeeld! heerlijk spel en onverwacht einde! Helaas was de grote verassing al wel gespoiled voor mij :/ Maar ach nog steeds geweldig! Volgens mij zit ik nu in de epilogue en heb nog genoeg banaantjes te verzamelen (heb er nu 550 volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Slicey schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:02:
Zo net de main story uitgespeeld! heerlijk spel en onverwacht einde! Helaas was de grote verassing al wel gespoiled voor mij :/ Maar ach nog steeds geweldig! Volgens mij zit ik nu in de epilogue en heb nog genoeg banaantjes te verzamelen (heb er nu 550 volgens mij)
Hoe lang heb je er op gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
jori040 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:41:
[...]

Hoe lang heb je er op gedaan ?
Volgens de app heb ik ~22 uur gespeeld. en zeker niet alle bananen, fossils, challenge rooms gedaan. En ik moet nog de epilogue afmaken - weet niet hoeveel daar nog in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Slicey schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:47:
[...]

Volgens de app heb ik ~22 uur gespeeld. en zeker niet alle bananen, fossils, challenge rooms gedaan. En ik moet nog de epilogue afmaken - weet niet hoeveel daar nog in zit.
Heb er 20 uur in zitten en zit nog maar op 198.Maar ben dan ook bezig met al die andere dingen ook te verzamelen.

Net als altijd doe ik lang op m'n games.

Wat een geweldige game is dit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
jori040 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:54:
[...]

Heb er 20 uur in zitten en zit nog maar op 198.Maar ben dan ook bezig met al die andere dingen ook te verzamelen.

Net als altijd doe ik lang op m'n games.

Wat een geweldige game is dit. :)
Haha jaa snap ik, laatste worlds ben ik iets sneller doorheen gegaan omdat ik al gespoiled was en de volledige context wilde weten.. ik ga zeker nog terug om zoveel mogelijk banaantjes en challenge rooms te doen!

Moet zeggen, de laatste boss was ook wel stuk lastiger dan dat ik dacht... deed er 3x over en met een apple juice..

Dit spel geeft de Switch 2 zo vele meer waarde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Net bij -300 gekomen. Toen kwam ik er pas achter dat je de bananen in het menu kan zien. Zoveel gemist🫣
Twijfel of ik niet gewoon terug moet gaan. Die grote moeder worm is er ook dus terug gaan kan makkelijk.

De game zelf is erg vermakelijk, zelfs het vrouwlief kijkt soms rustig toe hoe ik alles kapot mep🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben blij dat deze game snel na release van de Switch 2 er is gekomen. Mario Kart World is leuk, maar soms ook een beetje doelloos. Na paar uurtjes heb je alle cups e.d. wel, en wat dan?

Dit speelt heerlijk weg. Ik ben er nu lineair door heen aan het gaan voor het verhaal. Ik heb nu 181 bananen, en moet nog wat delen van 5e layer doen totdat ik bij 600 kom. Ik doe best wel wat puzzels ernaast en probeer mij zo min mogelijk te spoilen met videos op te zoeken e.d. Hopelijk blijf ik dan op deze manier beetje doorspelen tot het einde.

En dan loop ik er misschien nog wel keer doorheen om alle collectables te halen :)
Ik kan wel merken dat de moeilijkheidsgraad langzaam iets omhoog gaat waardoor ik sommige challenges maar nu (deels) laat liggen.

Ik had wel beetje hoop dat dit een leuke game zou worden, maar zo leuk als dit had ik ook niet verwacht. Las eerder op FP wel wat commentaar over tech demo e.d., maar het verhaal zit goed in elkaar, ik ben nog geen enkele bug tegengekomen, en de afwerking is zoals van Nintendo gewoon top. Tuurlijk zal dit spel wel iets van de Switch 2 nodig hebben waarom deze juist nu uit komt (ik vermoed de CPU rekenkracht om alles omtrent destructable terrain door te rekenen van zo'n grote kaart). Maar dat is alleen maar mooi dat Nintendo er iets mee kan doen in een platformer. Ik heb het wel in eerdere spellen beetje gezien (Deep Rock Galactic) maar daar heeft het echt een heel ander doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vassie18 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 19:14:
Net bij -300 gekomen. Toen kwam ik er pas achter dat je de bananen in het menu kan zien. Zoveel gemist🫣
Twijfel of ik niet gewoon terug moet gaan. Die grote moeder worm is er ook dus terug gaan kan makkelijk.

De game zelf is erg vermakelijk, zelfs het vrouwlief kijkt soms rustig toe hoe ik alles kapot mep🤣
Hier -400, maar bananen in het menu? Vertel? 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-08 19:40
Je kunt de banandium gems en fossielen raadplegen als je na het openen van de kaart op Y drukt. Daar kun je dan per laag zaken inzien (waarbij de bananen zelfs duidelijk genummerd zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 20:12
Hmm, mijn dochter wilde dit spel en ik vond het echt verschrikkelijk lelijk getekend, dus ik ben er voor gaan liggen. Blijkbaar zit ik echt goed verkeerd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Kanseleur schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:43:
Hmm, mijn dochter wilde dit spel en ik vond het echt verschrikkelijk lelijk getekend, dus ik ben er voor gaan liggen.
Gameplay boven graphics!!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 20:12
Timothy3000 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:44:
[...]

Gameplay boven graphics!!!! ;)
Laat maar hoor, mijn weerstand was al gebroken ;-). Ik wil 'em nu alleen ook zelf spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:12
Gisteren het spel uit mogen spelen en ik heb er echt ontzettend van genoten van begin tot eind. Maar, ik probeer de spoiler zo cryptisch mogelijk te houden en het gaat niet over het verhaal oid…..

spoiler:
De epiloog / postgame daarentegen is zo idioot moeilijk en dan denk je dat je er bent en dan komt er een finale level van een minuut of 10 waarin geen enkel checkpoint zit en alles op de millimeter nauwkeurig moet en als je af gaat het hele stuk opnieuw moet doen. Tot 95% gekomen uiteindelijk en toen weer af, aaargh. Hier gaan controllers op sneuvelen. Vandaag maar eens op het grote scherm proberen.

Op TV is het inmiddels gelukt, pffft echt heel lastig.

[ Voor 4% gewijzigd door tipex op 25-07-2025 09:31 ]

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik ben maar aan het doorknallen en van missie naar missie aan het lopen. moet ik die grote bananen perse collecten? het is toch niet zo dat ik niet naar de volgende level kan als ik geen genoeg bananen heb? zoals bij mario odyssey (manen)

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 25-07-2025 09:34 ]

Pagina: 1 2 Laatste