Er zijn al mensen die een banaan-loze run hebben gedaan, dus nee, het is niet noodzakelijk. Echter, je mist een hele hoop van het spel als je de bananen overslaat.Farabi schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:34:
ik ben maar aan het doorknallen en van missie naar missie aan het lopen. moet ik die grote bananen perse collecten? het is toch niet zo dat ik niet naar de volgende level kan als ik geen genoeg bananen heb? zoals bij mario odyssey (manen)
Ik snap dit nooit zo goed. De core gameplay van de game overslaan om er maar (zo snel als mogelijk) doorheen te komen. Dat is toch zonde?
Ik vind het een heerlijk spel. Zelfs een classic donkey kong level ergens verstopt.
Sinds lange tijd weer genieten van gamen nu ik een switch 2 heb gekocht.
Sinds lange tijd weer genieten van gamen nu ik een switch 2 heb gekocht.
Tot nu toe niet, ben nu aangekomen bij laag 4 denk ik.Farabi schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:34:
ik ben maar aan het doorknallen en van missie naar missie aan het lopen. moet ik die grote bananen perse collecten? het is toch niet zo dat ik niet naar de volgende level kan als ik geen genoeg bananen heb? zoals bij mario odyssey (manen)
Wel is het zo hoe meer bananen je verzamelt, hoe meer skillpunten, hoe beter je abilities worden.
Hier is de cdiscount bestelling inmiddels ook binnen, heb hem vanochtend opgehaald bij het mondial relay punt (wat een dramatische verzender is dat trouwens) en ga zo beginnen. Ik ben benieuwd!!
Edit. Gevonden.
[ Voor 90% gewijzigd door Farabi op 26-07-2025 14:13 ]
Zit nu al een paar dagen vast in -902
Pittige eindbaas.
Pittige eindbaas.
Je kunt altijd even wat appelsap kopen / upgraden voor wat extra gezondheidRbb-lwdn schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:12:
Pittige eindbaas.
Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793
Ben ben net aangekomen bij layer 700 of zo. Ik haast me niet. Nu bij die junction waarde brug te repareren valt.
Het voelt echt als een evolutie van de N64 een platformers. Inclusief soms irritante camera waar je de dood tegemoet komt. 😅 ik geniet er wel van. Wat ik wel minder vind is de muziek. Niet echt iconisch zoals vele tracks van Mario 64 of Banjo Kazooie. Alhoewel..
Ik ga rustig weer verder met ouderwets doch nieuwerwets gaming genot.
Het voelt echt als een evolutie van de N64 een platformers. Inclusief soms irritante camera waar je de dood tegemoet komt. 😅 ik geniet er wel van. Wat ik wel minder vind is de muziek. Niet echt iconisch zoals vele tracks van Mario 64 of Banjo Kazooie. Alhoewel..
spoiler:
Zebraaaaa
Ben vandaag aanbeland aan layer -1000. Tot nu toe genoten van het spel en het begint wat moeilijker te worden.
Heb alles verzameld in de voorgaande levels, maar je ziet in de menu’s dat er nummers overgeslagen worden in de bananentellers. Vermoed dat je sowieso nog terug moet voor 100%.
Vind alleen de drop rate van de records wel belachelijk laag, zelfs met de amiibo dress die de rate zou verdubbelen. Maar dat bezien we op het einde wel weer.
Deze week terug werken, waarna wederom een weekje verlof wacht om verder te spelen
.
Heb alles verzameld in de voorgaande levels, maar je ziet in de menu’s dat er nummers overgeslagen worden in de bananentellers. Vermoed dat je sowieso nog terug moet voor 100%.
Vind alleen de drop rate van de records wel belachelijk laag, zelfs met de amiibo dress die de rate zou verdubbelen. Maar dat bezien we op het einde wel weer.
Deze week terug werken, waarna wederom een weekje verlof wacht om verder te spelen
De ontbrekende nummers zijn geen foutje inderdaad, je zult nog terug moeten en het gaat inderdaad een stuk moeilijker worden.Engineer Stewie schreef op zondag 27 juli 2025 @ 23:07:
Ben vandaag aanbeland aan layer -1000. Tot nu toe genoten van het spel en het begint wat moeilijker te worden.
Deze week terug werken, waarna wederom een weekje verlof wacht om verder te spelen.
Nog 25 bananen en een handje fossielen te gaan, het begint aardig op te schieten maar ze geven de laatste niet cadeau.
Home Bananza. Waar halen julie de tijd vandaan. Haha.
Ik denk dat e zebra muziekje mijn favoriete is van de bananzas.4acesNL schreef op zondag 27 juli 2025 @ 20:33:
Ben ben net aangekomen bij layer 700 of zo. Ik haast me niet. Nu bij die junction waarde brug te repareren valt.
Het voelt echt als een evolutie van de N64 een platformers. Inclusief soms irritante camera waar je de dood tegemoet komt. 😅 ik geniet er wel van. Wat ik wel minder vind is de muziek. Niet echt iconisch zoals vele tracks van Mario 64 of Banjo Kazooie. Alhoewel..spoiler:Zebraaaaa
spoiler:
zebraa zeebraaaa ZEEBRAAAA
Aan het eind van t spel zitten er ook wel echt wat bangers en PAuline's nummer is ook geweldig!
Verlof genomen en door regen veel tijd over gehad4acesNL schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:34:
Home Bananza. Waar halen julie de tijd vandaan. Haha.
Jup, die boss vond ik erg irritant.Rbb-lwdn schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:12:
Pittige eindbaas.
Ik heb nu weer hetzelfde met latere eindbaas (zal level nog niet verklappen).
Ik weet wat ik fout doe. Maar het level is zo chaotisch, en telkens onnozole dingen om weer van dood te gaan. Ook zijn de bossfights niet gecheckpoint ofzo, dus je moet alles telkens weer opnieuw doen, en als je dan in het begin door "RNG" 3 hartjes verliest ben je al gedoemd te falen.
Dat vind ik wel storend trouwens aan sommige bosses. Difficulty door chaos en tijdsdruk, niet omdat je bepaalde keuzes moet maken. Maar ja, dat is platformers I guess. Er wordt al gauw gezegd skill issue omdat dit "zo makkelijk spel is".
Ik zou juist willen zeggen: de rest van dit spel is zo chill en casual, dat opeens een pittige eindbaas tegenkomen des te frusterender is. Maar goed, misschien dat ik even terug ga om mijn health en appelsap skills te upgraden. Dat zal wel iets helpen om er doorheen te komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Hans1990 op 28-07-2025 23:21 ]
Wat is “RNG”?
De baas in layer 90X was irritant, maar uiteindelijk niet zo moeilijk met je nieuwste form…
Ik heb de appelsap geupgrade tot 2 en heb 5 hartjes standaard. Heb daar nog geen issue mee gehad. Ben een keer of 3 dood gegaan, maar dat was in challenge rooms waar als je valt ook gewoon dood bent. Andere challenges word je dan weer gered door een ballon waar je er standaard tientallen van hebt… snap niet dat die uberhaupt te koop zijn in de stuff shop.
De baas in layer 90X was irritant, maar uiteindelijk niet zo moeilijk met je nieuwste form…
Ik heb de appelsap geupgrade tot 2 en heb 5 hartjes standaard. Heb daar nog geen issue mee gehad. Ben een keer of 3 dood gegaan, maar dat was in challenge rooms waar als je valt ook gewoon dood bent. Andere challenges word je dan weer gered door een ballon waar je er standaard tientallen van hebt… snap niet dat die uberhaupt te koop zijn in de stuff shop.
Is dat dieRbb-lwdn schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:12:
Pittige eindbaas.
spoiler:
die soort van vlinder eindbaas die sh*t spuwt wat je niet kunt aanraken?
Deze had ik idd vrij snel dood met de juiste bananza vorm.
Random Number Generator, wat eigenlijk betekent dat hij de verschillende tells niet goed herkentEngineer Stewie schreef op maandag 28 juli 2025 @ 23:47:
Wat is “RNG”?
Zo maak je het jezelf wel heel makkelijk, ik zit op sublevel 1401 en heb nog niets aan extra levens uitgegeven.Ik heb de appelsap geupgrade tot 2 en heb 5 hartjes standaard.
Die ja.4acesNL schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 00:04:
[...]
Is dat diespoiler:die soort van vlinder eindbaas die sh*t spuwt wat je niet kunt aanraken?
Deze had ik idd vrij snel dood met de juiste bananza vorm.
Je moet iets met al die skillpoints, de rest is reeds maxed outhcQd schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 00:58:
[...]
Random Number Generator, wat eigenlijk betekent dat hij de verschillende tells niet goed herkent
[...]
Zo maak je het jezelf wel heel makkelijk, ik zit op sublevel 1401 en heb nog niets aan extra levens uitgegeven.
Jep dat dus.hcQd schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 00:58:
[...]
Random Number Generator, wat eigenlijk betekent dat hij de verschillende tells niet goed herkent
[...]
Zo maak je het jezelf wel heel makkelijk, ik zit op sublevel 1401 en heb nog niets aan extra levens uitgegeven.
Maar tenzij je heel behendig bent met alles, is dat denk ik wel de manier om door te spelen.
Nog ietsjes verder na 1401 en dan zie je wel wat ik bedoel. Ik weet precies dat die baas niet onmogelijk is. Maar dat maakt het des te frusterender soms.
spoiler:
Met RNG bedoelde ik: die boss fight heeft veel missiles die je kunnen raken (die continu elke 2-3 seconden neerkomen), plus terrein stukken waar je niet mag komen, plus monsters met knockback.
Als je dan dus 1 knockback van iets krijgt, tegelijk land er een missile naast je, waardoor je uiteindelijk op terrein wordt gesmeten.. in combo 8 levens weg.
Ook als je 10 seconden die missiles ontwijkt maar in dezelfde area blijft staan, dan je helemaal omringt. Op terrein klimmen e.d. heeft weinig zin want dan ben je te traag. Je moet vlot doorblijven bewegen maar dat maakt met alle bovenstaande niet altijd even makkelijk.
Als je dan dus 1 knockback van iets krijgt, tegelijk land er een missile naast je, waardoor je uiteindelijk op terrein wordt gesmeten.. in combo 8 levens weg.
Ook als je 10 seconden die missiles ontwijkt maar in dezelfde area blijft staan, dan je helemaal omringt. Op terrein klimmen e.d. heeft weinig zin want dan ben je te traag. Je moet vlot doorblijven bewegen maar dat maakt met alle bovenstaande niet altijd even makkelijk.
Die boss fight was inderdaad best lastig en ben daar ook meermaals dood gegaan. Dat was voor mij een trigger om het anders op te lossen want kennelijk deed ik iets niet goed. Andere transformatie bleek daar behoorlijk effectief te zijn waarna ik hem gelijk kon verslaan.
tipex schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 05:49:
Gisteren het spel uit mogen spelen en ik heb er echt ontzettend van genoten van begin tot eind. Maar, ik probeer de spoiler zo cryptisch mogelijk te houden en het gaat niet over het verhaal oid…..
spoiler:De epiloog / postgame daarentegen is zo idioot moeilijk en dan denk je dat je er bent en dan komt er een finale level van een minuut of 10 waarin geen enkel checkpoint zit en alles op de millimeter nauwkeurig moet en als je af gaat het hele stuk opnieuw moet doen. Tot 95% gekomen uiteindelijk en toen weer af, aaargh. Hier gaan controllers op sneuvelen. Vandaag maar eens op het grote scherm proberen.
Op TV is het inmiddels gelukt, pffft echt heel lastig.
spoiler:
Ja laatste gedeelte vond ik ook lastig, vooral het stukje naar de finale en de final final boss.
Ik realiseerde me wel dat ik voor sommige stukjes de verkeerde banaza gebruikte maar met apple juice kon ik me er toch doorheen vechten. Finalboss had ik 2 tries nodig.
Ik realiseerde me wel dat ik voor sommige stukjes de verkeerde banaza gebruikte maar met apple juice kon ik me er toch doorheen vechten. Finalboss had ik 2 tries nodig.
Die was best frustrerend met maar drie levens, geen ruimte voor fouten.Hans1990 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:54:
[...]
Jep dat dus.
Maar tenzij je heel behendig bent met alles, is dat denk ik wel de manier om door te spelen.
Nog ietsjes verder na 1401 en dan zie je wel wat ik bedoel. Ik weet precies dat die baas niet onmogelijk is. Maar dat maakt het des te frusterender soms.
spoiler:Met RNG bedoelde ik: die boss fight heeft veel missiles die je kunnen raken (die continu elke 2-3 seconden neerkomen), plus terrein stukken waar je niet mag komen, plus monsters met knockback.
spoiler:
Je kunt je enigzins beschermen tegen missiles door een stukje terrein boven je hoofd te houden.
Goede tip, nog niet aan gedacht.
Maar ik ben het anders gaan doen. Ik heb nu aardig wat skill points gegrind om meer health en appelsapjes te unlocken. Voor de eerste paar layers dus ook al alles geunlocked e.d.
Dat grinden vind ik wat dit spel zo heerlijk wegspeelt.. ik ga straks wel weer nieuwe poging doen.
Maar ik ben het anders gaan doen. Ik heb nu aardig wat skill points gegrind om meer health en appelsapjes te unlocken. Voor de eerste paar layers dus ook al alles geunlocked e.d.
Dat grinden vind ik wat dit spel zo heerlijk wegspeelt.. ik ga straks wel weer nieuwe poging doen.
spoiler:
Blijft natuurlijk wel het leukst om zo min mogelijk op te zoeken.. de game geeft op den duur al best veel schatkaarten. Wel op de sneeuw wereld heb ik na een uur (bijna) overal zoeken opgegeven om de grootste fossiel te vinden. Ik dacht die ligt ergens in de grot.. zat er uiteindelijk niet ver naast 
Bijna weekend en terug verlof, we gaan dus verder in layer 1000 (voorgaande heb ik tot nu te alles). Ga er na 1,5 week wel weer in moeten komen.
En de eindcredits voorbij zien komen. Het begon eenvoudig, maar werd toch behoorlijk uitdagend op het einde.
Leuk spel, ook mijn zoontje van bijna vier is er gek op. Lekker rondrennen en slopen met een aap. Persoonlijk weet ik niet of ik het kan opbrengen om nog veel extra bananen te gaan zoeken nu het verhaal klaar lijkt. Ik denk dat het bij gezamenlijke sloopsessies blijft.
spoiler:
Die eindcredits had ik eerder verwacht.
Leuk spel, ook mijn zoontje van bijna vier is er gek op. Lekker rondrennen en slopen met een aap. Persoonlijk weet ik niet of ik het kan opbrengen om nog veel extra bananen te gaan zoeken nu het verhaal klaar lijkt. Ik denk dat het bij gezamenlijke sloopsessies blijft.
Veel details in de game, de muziek, gameplay, Donkey Kong is meer aap dan ooit
. Nu ook de credits gezien (let op; spoilers).
spoiler:
De laatste lagen of uurtjes zijn wat mij betreft het mooist – verrassend en afwisselend. Net als de laatste momenten in de game Mario Odyssey. In Bananza zit veel herhaling: platen verzamelen met weinig uitdaging, en dat steeds opnieuw. Iets waar ik bij Breath of the Wild ook moeite mee had – vier keer de Divine Beasts doen werd op den duur behoorlijk saai. De eerste levels/hoogtes konden me weinig bekoren. Muziek is wel erg goed, even als de gameplay, de besturing van je karakter en het slopen. Framedrops wel gemerkt bij sommige eindbazen, voor de rest niet heel storend. Een verfrissende game maar mis wel de DK: Country achtige vibes, het slingeren van touwen in een grote jungle setting b.v.
[ Voor 8% gewijzigd door rudyman85 op 07-08-2025 21:50 ]
Echt een geweldige game tot dusver. Vooraf was ik nogal huiverig vanwege het gewijzigde concept. Maar wat mij betreft heeft deze keuze geweldig uitgepakt! Hoe vaak ik wel niet een half uur ergens ben blijven hangen om gewoon zoveel mogelijk te slopen als ik kon
.
Inmiddels ook al een paar keer gedacht dat het de eindbaas was, maar vervolgens gingen we gewoon weer vrolijk verder! Alleen heb ik het gevoel dat ik het spel nu wel echt bijna heb uitgespeeld. Echt een aanrader! Voor degene die twijfelen: twijfel niet langer en haal die game
Inmiddels ook al een paar keer gedacht dat het de eindbaas was, maar vervolgens gingen we gewoon weer vrolijk verder! Alleen heb ik het gevoel dat ik het spel nu wel echt bijna heb uitgespeeld. Echt een aanrader! Voor degene die twijfelen: twijfel niet langer en haal die game
Geweldig spel. Heb er 46 uur inzitten en de credits voorbij zien rollen. Kom me niet meer motiveren om de resterende challenges te gaan doen, dus heb ik hem nu maar aangeboden voor de verkoop.
Had nog ongeveer 80 bananen te gaan, terwijl ik wel alle fossielen heb gevonden en de kleding heb gekocht die tot dusver beschikbaar was.
Het sloop mechanisme zal natuurlijk al in Super Mario Odyssey en dit spel is duidelijk een opvolger. Toch vind ik DK een logische keuze als hoofdkarakter i.p.v. Mario. Er zaten veel leuke grapjes in het spel verwerkt en de geluiden en gezichtsuitdrukkingen van DK hebben mij en m’n levenspartner vaak doen lachen.
Een must play.
Het sloop mechanisme zal natuurlijk al in Super Mario Odyssey en dit spel is duidelijk een opvolger. Toch vind ik DK een logische keuze als hoofdkarakter i.p.v. Mario. Er zaten veel leuke grapjes in het spel verwerkt en de geluiden en gezichtsuitdrukkingen van DK hebben mij en m’n levenspartner vaak doen lachen.
Een must play.
[ Voor 11% gewijzigd door NokiaFan op 11-08-2025 12:13 ]
Ik heb het opgegeven bij de eerste fase van The Great Harmoneel. Ik kan daar niet visualiseren waar de obstakels zich bevinden ten opzichte van DK. 750 bananen, ik vind het mooi geweest.
Heb DK terug opgenomen (en na 3 weken de switch 2 eens uit de schuif gehaald) nu ik nog wat verlof heb. Ben in layer 1400 aanbeland (met alles cleared wat ik kan). Vind het spel toch een stuk lastiger worden dan voorheen, maar sommige stukken zijn met de bananza forms (of combinatie) toch wel makkelijk. Dubbel jump met de ene en dan vliegen met de andere brengt je ver...
Maar het is nog steeds vermakelijk, ik speel voorlopig nog verder
.
Maar het is nog steeds vermakelijk, ik speel voorlopig nog verder
dit voegt niets toe
[ Voor 77% gewijzigd door BM op 20-08-2025 13:10 ]
Heb de eind credits eindelijk zien voorbij rollen en al wat van de extra challenges gedaan. Volgens het lijstje nog 40 bananen en nog 25 platen.
Wil graag 100%, maar begint wel lang te duren.
Wil graag 100%, maar begint wel lang te duren.