NINTENDO GAMES EN MEER
De kogel is door de kerk en de gameconsole war is over. De mannen van Sony en Microsoft hebben zoveel geinvesteerd in games oftewel opgekocht gamestudio's dat ze wel moeten. Cross platform is de key om te overleven.
Sony met zijn Playstation heeft officieel al aangegeven games naar de Nintendo Switch 2 te brengen en Microsoft heeft hier nu ook plannen voor met de opmerking alles is een pc en dat draait ook wel op een andere console.
Welke games kunnen we van Sony verwachten en de grap is die zijn er al zoals de game Patapon deel 1 en 2 en de game everbody's Golf hot shots die er aankomt.
Welke games gaat Sony ook uitbrengen en waar zijn ze mee bezig volgens insiders.
- Persona 3 Reload (is teased bij Sony)
- Horizon Zero dawn remaster
- Marvels Spiderman
- Astro bot
En mag ik Sony een tip geven om te kijken naar de PSP games om als volume uit te brengen en wat te denken van de Mini's. Ja die games in dat blauwe vierkantje, de indie games om daarvan een top 100 te bundelen van de meeste gewaarde games. Dat zou super zijn, nog sterker ze zouden zelfs met de oudere PSP games mee kunnen liften in Nintendo online package met oude console titels.
Sony deze krijg je gratis van me, maar een beloning mag altijd.
Microsoft was nog al mysteries en toch hebben ze hun committed to support reeds afgegeven en ook al games aangegeven die we kunnen verwachten;
- Minecraft
- ori en the blind forest en will of the wisps
- Pentiment
- Grounded
- Borderlands 4
- Call of Duty
Microsoft werk volgens insiders nog aan
- Halo Collection (teaser)
- Starfield
- MS Flight simulator
- Fallout 4 (leaks en beelden)
- Diablo 4
- Sea of thieves
Games die er nog zouden kunnen komen volgens jaar, doordat Nintendo Switch unreal engine 5 en DLSS ondersteunt zijn games als state of decay 3 en Stalker 2 welke beide wel eens in 2026 zouden kunnen verschijnen.
Welke games kunnen ze naar mijn inziens nog aanbieden is state of decay 2, Gears of wars en Age of empires.
Ik ben zelf een praktisch handheld gamer als het gaat om de Switch Oled en de kids balen er ook wel van dat de batterij niet zo meegaat en hierdoor ook twee switch 2 retour verzonden, maar ik zit er toch over na te denken om te kijken of er een accu achter op kan plakken.
Wat zou ik graag Nintendo als tip willen meegeven een Switch 2+ package gebundeld met de naam "(Nintendo) on the go", waarbij je met een case en dunne batterij een vermogen kan toevoegen van 10.000 mAh om het betaalbaar te houden. Het is maar een idee Nintendo..jullie mogen mij hiervoor ook wel belonen hoor

Concept heb ik ook wel voor jullie, advies is platte USB-C met kort snoertje die je in de case kan terugschuiven om het ergonisch te houden.
Dit was het qua games en wat je kan verwachten op de Nintendo en als ze slim zijn daar in Japan komen ze snel uit met een Nintendo SWITCH 2 PRO versie waarbij je 1 TB en een grotere batterij hebtven een een standaard Switch 2 met 1 TB. Als service zouden ze early buyers tegenmoet kunnen komen die ook nintendo online hebben een SD express aan te bieden van 256 of 512 GB tegen een bodem prijs. Dit om ze alsnog te belonen.