Ik vind donkey eigenlijk enorm tegenvallenEmmavdv schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:50:
[...]
Donkey Kong is zeker gelijkwaardig. Alleen staat er geen Mario op
Oh yeah. ZELDA in de direct.
Age of imprisoment.
Weinig info. Geen datum.
Hmm. Komt een aparte game die oa gebruik kan maken van de webcam. Vuurtje stoken en zorgen dat die blijft branden. En met webcam functie kunnen je vrienden dan erbij komen zitten.
Age of imprisoment.
Weinig info. Geen datum.
Hmm. Komt een aparte game die oa gebruik kan maken van de webcam. Vuurtje stoken en zorgen dat die blijft branden. En met webcam functie kunnen je vrienden dan erbij komen zitten.
[ Voor 74% gewijzigd door RollieBollie op 31-07-2025 15:18 ]
Wie bedenkt toch die titels bij Square Enix 
Edit: Oke, Adventures of Elliot. Dacht even dat de game Philabieldia heette.

Edit: Oke, Adventures of Elliot. Dacht even dat de game Philabieldia heette.
[ Voor 46% gewijzigd door Raem op 31-07-2025 15:27 ]
Wat ik vind van de direct ; rommel… waar zijn de grote aankondigen ….
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Beste game was voor mij Plants vs. Zombies: Replanted. Dan weetje dat de rest dik tegenviel.
K.W.
Wat voor een grote aankondigingen had je verwacht dan? Dit is een partner direct, dus sowieso third party titles en geen Nintendo eigen titels (Zelda Age of Imprisonment wordt door Koei Tecmo ontwikkeld).Cyberw00d schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:30:
Het is maar net wat je verwacht van third parties en qua grote titels natuurlijk, maar gezien wat ik begrepen had over beschikbaarheid van devkits vind ik het nog best een leuk setje titels.
Daarnaast hangt het natuurlijk ook van je smaak af qua wat voor spellen je leuk vindt, ik zag er wel een paar dingen bij die me wel leuk lijken, zoals Monster Hunter Stories, FF Tactics, Legend of Elliot (wat aparte titel maar zag er wel leuk uit). Die "kampvuur simulator" vond ik daarentegen wel een beetje apart
En tja, FC en Madden zijn niet mijn ding maar hebben wel een heel grote afzetmarkt dus trekken ook vast een hoop mensen aan.
Lag het aan mijn verbinding of zag ik nu al framdrops/haperingen bij SW Outlaws?
Wat voor troep was dit
De enige games die mij nog een beetje aanspreken zijn die pacman game, Apex Legends en PvZ.
En Age of Imprisonment dan nog.

De enige games die mij nog een beetje aanspreken zijn die pacman game, Apex Legends en PvZ.
En Age of Imprisonment dan nog.
[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 31-07-2025 15:39 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ugh…… helaas niks. Teleurgesteld. Beetje slappe hap. Wordt weer net als switch 1 kwa 3rd party denk ik.
Komaan zeg, COD, oude battlefields… doe eens iets!
Conform verwachting toch? Ze hebben net een nieuwe console en die verkoopt als een tierelier. Onlogisch om allemaal grote games te verwachten.
Koop andere handheld en je kan dit allemaal spelen.Turfschipper schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:43:
Ugh…… helaas niks. Teleurgesteld. Beetje slappe hap. Wordt weer net als switch 1 kwa 3rd party denk ik.
Dan verwacht je toch juist games van 3rd party om snel te scoren?
Ja dat lijkt mij niet heel vreemd, deze game heeft onwijs veel updates nodig gehad op de de PC en PS5/XBOX fatsoenlijk speelbaar te zijn. Heb dan ook totaal geen hoge verwachtingen dat dit lekker gaat draaien op de Switch2. Heb sowieso weinig vertrouwen in Ubisoftplato82 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:36:
Lag het aan mijn verbinding of zag ik nu al framdrops/haperingen bij SW Outlaws?
Het lijkt wel alsof ze bij Nintendo een beetje achterlopen en tijd rekken om bij te komen met de gamescatalogus ofzoiets; niet of heel laat uitdelen van dev-kits, niet concreet worden met release datums van grote titels, rare games met kampvuren prominent in een Direct plaatsen; je vraagt je af in hoeverre dit nog een bedoelde strategie is. Laten we hopen op een paar mooie aankondigen in het laatste kwartaal als goedmakertje, maar voorlopig kan ik nog even rustig m'n backlog aan Switch games afwerken.
De switch 2 heeft al 2 enorme exclusives. Dat is echt al heel veel.plato82 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:58:
Het lijkt wel alsof ze bij Nintendo een beetje achterlopen en tijd rekken om bij te komen met de gamescatalogus ofzoiets; niet of heel laat uitdelen van dev-kits, niet concreet worden met release datums van grote titels, rare games met kampvuren prominent in een Direct plaatsen; je vraagt je af in hoeverre dit nog een bedoelde strategie is. Laten we hopen op een paar mooie aankondigen in het laatste kwartaal als goedmakertje, maar voorlopig kan ik nog even rustig m'n backlog aan Switch games afwerken.
het was ook een partner direct, niets van Nintendo zelf. enige 2 die me echt interesseerden waren de Octopath engine games. FF Tactics wisten we al dat die zou komen en de rest is tja... Schromelijk te laatom het maar even zo te zeggen.Cyberw00d schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:30:
Klopt. Voor de originele Switch was het niet beter. Misschien zelfs slechter als je de heruitgaven van twee Wii U games niet meerekent: Mario Kart 8 en Splatoon 2.giantgiantus schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:00:
[...]
De switch 2 heeft al 2 enorme exclusives. Dat is echt al heel veel.
En metroid komt ook nog. Al heb ik het gevoel dat die game erg ouderwets gaat zijn.meesje schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:03:
[...]
Klopt. Voor de originele Switch was het niet beter. Misschien zelfs slechter als je de heruitgaven van twee Wii U games niet meerekent: Mario Kart 8 en Splatoon 2.
Ik volg deze redenatie niet. Ik zie je het al meerdere keren benoemen. Waarom is het onlogisch om allemaal grote games te verwachten? Wanneer mag dat dan wel? Er moet gewoon continue een juiste hoeveelheid games uitkomen en volgens mij gaat dat gewoon goed (of bedoel jij dit ook?).giantgiantus schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:43:
Conform verwachting toch? Ze hebben net een nieuwe console en die verkoopt als een tierelier. Onlogisch om allemaal grote games te verwachten.
Ik vond dat juist zo goed gaan bij de originele Switch. Ik verwacht in dat opzicht ook niet meer bij de Switch 2. Meer verwachten lijkt me dan weer niet realistisch persoonlijk, slecht wil ik het niet noemen in ieder geval.meesje schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:03:
[...]
Klopt. Voor de originele Switch was het niet beter. Misschien zelfs slechter als je de heruitgaven van twee Wii U games niet meerekent: Mario Kart 8 en Splatoon 2.
Volgens mij niet heel veel anders als bij Playstation. Lees achteraf altijd alleen maar teleurstellingen. Volgens mij liggen de verwachtingen gewoon steeds te hoog bij dit soort uitzendingen.plato82 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:58:
Splatoon 2 was een Switch exclusive.meesje schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:03:
[...]
Ja daarom keek ik er juist enorm naar uit ! Hoopte uit vette third party aankondigen . Helemaal niks . Het kan aan mijn smaak liggen maar ik vind het dikke troepAkaendra schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:00:
[...]
het was ook een partner direct, niets van Nintendo zelf. enige 2 die me echt interesseerden waren de Octopath engine games. FF Tactics wisten we al dat die zou komen en de rest is tja... Schromelijk te laatom het maar even zo te zeggen.
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Toch komen de third parties wederom niet over de brug. Wellicht liggen sommige titels vaster bij PC, Microsoft en Sony als wij kunnen overzien? Of stelt Nintendo eisen aan bepaalde ‘gewelddadige’ games waardoor het lastig wordt. Of vallen de verkopen gewoon keer op keer tegen voor third parties. Aan de installed base van de console zal het niet liggen, als je in een paar maanden zoveel consoles weet te verkopen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Teveel geld hebben dat is het probleem, vroeger spaarde je maanden voor een game om die vervolgens maanden lang helemaal binnenstebuiten te keren.
Nu kopen we alles, spelen het in 3 avonden uit en vragen we ons af waar nieuwe games blijven
Nu kopen we alles, spelen het in 3 avonden uit en vragen we ons af waar nieuwe games blijven
Je hebt gelijk! Het ging bij de Switch dus best prima. En nu met de Switch 2 ook.
[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 31-07-2025 17:09 ]
Wat een enorm teleurstellende Nintendo Direct. Dit baart mij wel zorgen, wat zou er aan de hand dat er alleen maar meuk wordt aangekondigd?
Als dat ding veel verkocht is en je grote afzetmarkt hebt. Je wil nu ook de vele reeds gerelease games de aandacht geven. Als een rdr2 uitkomt zal yakuza minder verkopen.L23 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:33:
[...]
Ik volg deze redenatie niet. Ik zie je het al meerdere keren benoemen. Waarom is het onlogisch om allemaal grote games te verwachten? Wanneer mag dat dan wel? Er moet gewoon continue een juiste hoeveelheid games uitkomen en volgens mij gaat dat gewoon goed (of bedoel jij dit ook?).
Nintendo moet wel aan de bak, bij de Nintendo Switch konden ze zo’n beetje de hele Wii U Nintendo games van een remake of remaster voorzien, dat trucje werkt nu met de Nintendo Switch 2 niet meer. Ze zullen nu echt zelf ook met meer nieuwe games moeten komen.
[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 31-07-2025 17:22 ]
De hele switch collectie is te spelen. Gemiddeld worden er 9 games per switch controller gekocht. Snap heus dat sommigen nog wel eens een game verkopen en dus in totaliteit iets meer games kopen maar velen ook niet. Dan lijkt me dat de switch 2 al helemaal gebakken is. Zou me niets verbazen als de grote switch games ook heel goed verkopen op de switch 2.Jumpman schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:21:
Nintendo moet wel aan de bak, bij de Nintendo Switch konden ze zo’n beetje de hele Wii U Nintendo games van een remake of remaster voorzien, dat trucje werkt nu met de Nintendo Switch 2 niet meer. Ze zullen nu echt zelf ook met meer nieuwe games moeten komen.
Dan begrijp ik het. Klopt inderdaad. Ik vond ook dat Nintendo dat perfect uitvoerde met de first party games op de Switch 1. Het lijkt me alleen dat het Rockstar worst zal wezen als Yakuza minder zal verkopen door Red Dead Redemption 2?giantgiantus schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:14:
[...]
Als dat ding veel verkocht is en je grote afzetmarkt hebt. Je wil nu ook de vele reeds gerelease games de aandacht geven. Als een rdr2 uitkomt zal yakuza minder verkopen.
Dus dat zijn er dan gemiddeld 18 gezien we een linker en een rechter Joy-con hebben?giantgiantus schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:27:
[...]
De hele switch collectie is te spelen. Gemiddeld worden er 9 games per switch controller gekocht.
Natuurlijk. Maar veel Switch 2 bezitters hadden al een Switch 1, bij de Switch 1 hadden veel bezitters geen Wii U. Dus die vlieger gaat niet helemaal op. En mensen gaan geen games dubbel kopen.giantgiantus schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:27:
[...]
De hele switch collectie is te spelen. Gemiddeld worden er 9 games per switch controller gekocht. Snap heus dat sommigen nog wel eens een game verkopen en dus in totaliteit iets meer games kopen maar velen ook niet. Dan lijkt me dat de switch 2 al helemaal gebakken is. Zou me niets verbazen als de grote switch games ook heel goed verkopen op de switch 2.
Als die switch 1 spelers 9 games hadden weet ik zeker dan er nu nog makkelijk 9 extra games te koop zijn uit die gogantische collectie switch 1 en switch 2.Jumpman schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:35:
[...]
Natuurlijk. Maar veel Switch 2 bezitters hadden al een Switch 1, bij de Switch 1 hadden veel bezitters geen Wii U. Dus die vlieger gaat niet helemaal op. En mensen gaan geen games dubbel kopen.Nieuwe Switch 2 bezitters zonder Switch 1 zullen wellicht nog wel wat Switch 1 games oppakken die ze gemist hebben.
Met het eerste deel kan ik nog inkomen, maar persoonlijk kan ik me niet vinden in het tweede deel als ik naar m'n backlog kijk.schumi1986 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:05:
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Helemaal tevreden met de Nintendo Direct.
Toch 2 spellen op mijn wishlist gezet: The Adventure of Elliot, en Octopath Traveller 0.
Toch 2 spellen op mijn wishlist gezet: The Adventure of Elliot, en Octopath Traveller 0.
Smaken verschillen enzo maar starten met Monster Hunter Stories 3 en Katamari is gewoon een knaller
Twee Team Asano games om te eindigen. Lang niet alle games zijn mijn eigen smaak maar het is bijna allemaal gewoon heel degelijk entertainment. En bijna alles staat gepland voor de herfst. Niet slecht.
Tijd voor een lijstje van deze Partner Showcase...
* = backwards compatible
(✔) = was reeds beschikbaar
Ik snap dat het nooit voor iedereen goed kan doen maar voor mij is toch een degelijke Showcase, ook wetende dat er sowieso nog meer aankomt.
Overigens voor wie interesse heeft in Monster Hunter Stories: de tweede game profiteert enorm van de extra kracht van Switch 2. Aanrader voor wie een Pokémon x Monster Hunter game wilt spelen.
Tijd voor een lijstje van deze Partner Showcase...
Titel | Datum | Switch | Switch 2 |
---|---|---|---|
Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection | 2026 | ✔ | |
Once Upon A Katamari | 24/10/2025 | ✔ | * |
Just Dance 2026 Edition | 14/10/2025 | ✔ | * |
Dragon Ball: SPARKING ZERO | 14/11/2025 | ✔ | ✔ |
Plants vs. Zombies: Replanted | 23/10/2025 | ✔ | ✔ |
EA FC 2026 | 26/09/2025 | ✔ | ✔ |
PAC-MAN WORLD 2 Re-PAC | 26/09/2025 | ✔ | ✔ |
Final Fantasy Tactics - The Ivalice Chronicles | 30/09/2025 | ✔ | ✔ |
Persona 3 Reload | 23/10/2025 | ✔ | |
Hyrule Warriors: Age of Imprisonment | winter 2025 | ✔ | |
Madden 26 | 14/08/2025 | ✔ | |
Chilling by the Fire | vandaag beschikbaar | ✔ | |
Apex Legends | 05/08/2025 | (✔) | NS2 update |
Hela | 2026 | ✔ | |
Star Wars Outlaws | 04/09/2025 | ✔ | |
CRONOS: The New Dawn | 05/09/2025 | ✔ | |
Yakuza Kiwami 2 | 13/11/2025 | ✔ | |
Yakuza Kiwami | 13/11/2025 | (✔) | NS2 update |
Goodnight Universe | 11/11/2025 | ✔ | ✔ |
NBA Bounce | 26/09/2025 | ✔ | * |
Hello Kitty Island Adventure - Wheatflour Wonderland | herfst 2025 | ✔ | * |
Romancing Saga 2: Revenge of the Seven | vandaag beschikbaar | (✔) | NS2 update |
SHINOBI: Art of Vengeance | 29/08/2025 - demo vandaag beschikbaar | ✔ | * |
Borderlands 4 | 03/10/2025 | ✔ | |
The Adventures of Elliot: The Millenium Tales | 2026 - demo vandaag beschikbaar | ✔ | |
Octopath Traveler 0 | 04/12/2025 | ✔ | ✔ |
* = backwards compatible
(✔) = was reeds beschikbaar
Ik snap dat het nooit voor iedereen goed kan doen maar voor mij is toch een degelijke Showcase, ook wetende dat er sowieso nog meer aankomt.
Overigens voor wie interesse heeft in Monster Hunter Stories: de tweede game profiteert enorm van de extra kracht van Switch 2. Aanrader voor wie een Pokémon x Monster Hunter game wilt spelen.
Wat trailers hiervan...
De nieuwe Momotaro Dentetsu game - Japan only, 13 november.
Dragon Quest I+II - releast op 30 oktober
Hono Gurashi no Niwa - van de ontwikkelaars van de Yomawari serie. Voorlopig enkel een Japanse release
Reel met onder andere Demon Slayer Hinokami Chronicles 2 (5 augustus), de nieuwe Gradius collection (7 augustus), Super Robot Wars Y (28 augustus), Everybody's Golf World (6 september), The Aquarium does not dance (morgen beschikbaar)
Ik denk toch dat Microsoft eerst "hun" rog handheld uit wilt brengen voordat ze aankondigingen voor switch 2 gaan doen.
Verwacht wel nog wat meer third party aankondigingem rond gamescon. Denk dat de third party partijen ook geen acute haast hebben trouwens, als ze even wachten tot kerst etc is de switch 2 userbase alweer een stuk groter. Nu net na launch valt dat natuurlijk nog wat tegen ook al verkoopt het heel goed is de userbase nog vrij klein.
Zelf vind ik het ook nog niet heel erg heb voorlopig nog genoeg te spelen, beter voor mijn portemonnee
Verwacht wel nog wat meer third party aankondigingem rond gamescon. Denk dat de third party partijen ook geen acute haast hebben trouwens, als ze even wachten tot kerst etc is de switch 2 userbase alweer een stuk groter. Nu net na launch valt dat natuurlijk nog wat tegen ook al verkoopt het heel goed is de userbase nog vrij klein.
Zelf vind ik het ook nog niet heel erg heb voorlopig nog genoeg te spelen, beter voor mijn portemonnee
[ Voor 10% gewijzigd door Stylze op 31-07-2025 22:53 ]
Playstation 5
Battlefield 6 komt in ieder geval niet naar de Nintendo Switch 2.
Denk niet dat dit de reden is waarom Switch 2 games uitblijven. Voor Microsoft is het veel interessanter om games voor de Switch 2 (en ROG Ally) uit te brengen. Het gaat om de software sales.Stylze schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:51:
Ik denk toch dat Microsoft eerst "hun" rog handheld uit wilt brengen voordat ze aankondigingen voor switch 2 gaan doen.
Het is ook een samenwerking met Asus, het voor Microsoft interessanter om met meer platformen hun software sales uit te breiden, niet in te perken.
[ Voor 15% gewijzigd door L23 op 31-07-2025 23:33 ]
Jumpman schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:35:
[...]
Nieuwe Switch 2 bezitters zonder Switch 1 zullen wellicht nog wel wat Switch 1 games oppakken die ze gemist hebben.

Maar wel zonder backlog op te bouwen. Ik speel toch maar 1 game tegelijk.
Vanavond Breath of the Wild in de Switch gestoken, daar ga ik wel even zoet mee zijn. Daarna ga ik weer op zoek naar een andere game, ik denk Mario Odyssey of Echoes of Wisdom. Ook moet ik nog op zoek naar een leuke golf game (ik zag dat Everybody's Golf Hot Shots in september komt
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 01-08-2025 01:30 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Het best te bekijken op een 4K TV. YouTube compressie blijft een ding natuurlijk. Niet elke sectie loopt even vloeiend en er zijn duidelijke punten waar men settings heeft zitten reduceren (resolutie, textures, …) maar het gaat dus wel om een open world game met raytracing die op een console met een budget van 20W draait. Al bij al lijkt dit dus op eerste zicht een competente versie voor zij die prefereren dit op Nintendo platformen te spelen.
Het belooft alleszins voor een port van AC Shadows, dat zou eigenlijk makkelijker moeten zijn dan Outlaws en een beter resultaat opleveren.
[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 01-08-2025 06:27 ]
Het viel me bij outlaws heel erg op dat ze alleen statische scènes lieten zien, nergens actie of open wereld.
Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793
Klopt en zelfs die vond ik niet erg overtuigend soepel draaien. Maar ik hoop op het beste, zou erg tof zijn als het goed genoeg speelt, over een maand weten we meertipex schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 07:17:
Het viel me bij outlaws heel erg op dat ze alleen statische scènes lieten zien, nergens actie of open wereld.
Square-Enix heeft een gratis Switch 2 update online gezet voor eigenaars van de Dragon Quest III remake. Inhoud:
Graphical improvements which make the game appear sharper and smoother.
Additional options which allow players to prioritize frame rate or graphics.
Ik hoop het ook, het origineel niet gespeeld maar wat ik er van heb begrepen is dat het na de nodige patches best een aardige game is geworden. Als het op de switch een beetje stabiel draait op 30fps wil ik het wel proberen.plato82 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:23:
[...]
Klopt en zelfs die vond ik niet erg overtuigend soepel draaien. Maar ik hoop op het beste, zou erg tof zijn als het goed genoeg speelt, over een maand weten we meer
Tot die tijd maar even verder met Ni no kuni 2 en ik heb net Romancing Saga 2 voor de Switch 2 gekocht, daar kan ik de nodige uurtjes wel in stoppen.
Ik ben in de tussentijd begonnen met Xenoblade - ik verwacht nog wel een S2 update voor 2 en 3 dat die iig op 60 FPS draaien - denken jullie dat ze met zo'n update wachten op een Direct of zullen ze die tussendoor gewoon releasen?
Ik had inmiddels wel nieuws van Monolith verwacht over of een nieuwe game of updates voor in elk geval ‘X’ maar ze houden ons nog even in spanning kennelijk.
Er ging dus een gerucht de ronde over een nieuwe Animal Crossing. Gerucht was in de wereld gebracht door BeatEmUps. Nu blijkt dit dus fake te zijn en een experiment van hem over hoe geruchten verspreiden.
YouTube: I Faked a Nintendo Direct Leak to Investigate How Rumors Spread Online.
YouTube: I Faked a Nintendo Direct Leak to Investigate How Rumors Spread Online.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dus BeatEmUps is een YouTuber die je ook maar beter kan negeren? Niks van dat gerucht meegekregen trouwens.Zeror schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:44:
Er ging dus een gerucht de ronde over een nieuwe Animal Crossing. Gerucht was in de wereld gebracht door BeatEmUps. Nu blijkt dit dus fake te zijn en een experiment van hem over hoe geruchten verspreiden.
Nee, hij is wel betrouwbaar hoor. Hij krijgt normaal geen insider info. Zijn bronnen zijn niet anders als waar wij onze info ook vinden.L23 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:10:
[...]
Dus BeatEmUps is een YouTuber die je ook maar beter kan negeren? Niks van dat gerucht meegekregen trouwens.
Ik had zelfs vooral zoiets van 'Leuk als het waar is. Eerst zien.'.
Heeft iemand hier misschien ervaring met de 8BitDo Ultimate 2C in combinatie met de Switch 2? Ik begrijp dat na een firmware-update die gewoon moeten werken, maar ik zou graag wat ervaringen lezen. Ik weet dat er geen microfoon in zit voor de voice chat, maar dat is ook niet nodig voor ons.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik heb zelf de Ultimate 2 Wireless (dus zonder de C) en deze werkt inderdaad na een firmware update zonder problemen met de switch 2.Ample Energy schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:45:
Heeft iemand hier misschien ervaring met de 8BitDo Ultimate 2C in combinatie met de Switch 2? Ik begrijp dat na een firmware-update die gewoon moeten werken, maar ik zou graag wat ervaringen lezen. Ik weet dat er geen microfoon in zit voor de voice chat, maar dat is ook niet nodig voor ons.
NFC en Microfoon werken niet, en ook kan je het systeem niet aanzetten met deze controller.
Ook kan je de 2 knoppen in de handvaten niet gebruiken.
Gezien deze controller nagenoeg hetzelfde is als de 2C denk ik dat die ook wel zal werken op de Switch 2
Oké, dankjewel, @ArniD!
Vergeet eigenlijk nog mijn belangrijkste vraag: ondersteunt de Switch het gebruik van meerdere controllers? Dus als er bijvoorbeeld 2 mensen willen spelen met ieder hun eigen controller, gaat dat ook gewoon?
Vergeet eigenlijk nog mijn belangrijkste vraag: ondersteunt de Switch het gebruik van meerdere controllers? Dus als er bijvoorbeeld 2 mensen willen spelen met ieder hun eigen controller, gaat dat ook gewoon?
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
In principe maximaal acht controllers, maar soms wat minder. Voor details klik hier.Ample Energy schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:26:
ondersteunt de Switch het gebruik van meerdere controllers?
Yes. We hebben mario kart gewoon lekker met zijn vieren gespeeld. (1 switch 2 pro controller, 1 switch 1 pro controller, 1 Ali express controller en joycons)Ample Energy schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:26:
Oké, dankjewel, @ArniD!
Dank jullie wel, @hcQd, @avec_style. Helpt enorm. Ik ga hem zelf (nog) niet kopen en moet alleen advies geven, dus vind het een beetje spannend, want moet wel kloppen
Maar dan ga ik aanraden een paar van die controllers te halen!
Maar dan ga ik aanraden een paar van die controllers te halen!
Gamekings heeft iemand van Warhorse Studios bezoek op moment van schrijven.
Hij heeft aan dat zij graag Kingdom Come Deliverance 2 naar de Switch 2 willen brengen, maar zij hebben Saber Interactive nodig om de poort te maken, omdat Warhorse geen ervaring heeft met ontwikkeling voor Nintendo platformen.
Hij heeft aan dat zij graag Kingdom Come Deliverance 2 naar de Switch 2 willen brengen, maar zij hebben Saber Interactive nodig om de poort te maken, omdat Warhorse geen ervaring heeft met ontwikkeling voor Nintendo platformen.
Nintendo publiceerde vandaag de financiële resultaten van hun eerste kwartaal met de Switch 2. Zonder in al te veel detail te gaan op die resultaten, zijn hier wat cijfers over de Switch 2 lancering:
Tijdens de maand juni werden er 5.82 miljoen consoles verscheept. Dit is al bijna 39% van hun voorspelde leveringen voor dit fiscale jaar (15 miljoen Switch 2's tot eind maart 2026).
Op vier dagen tijd verkocht Nintendo meer dan 3.5 miljoen consoles. In de eerste zeven weken na launch werden er meer dan 6 miljoen consoles aan consumenten verkocht. Nintendo excuseert zich omdat de vraag in veel landen hoger is dan het aanbod.
Overigens vermeldt het bedrijf ook dat Switch 2 een lagere winstmarge heeft dan de Switch consoles. Dit verklaart ten dele waarom de bruto winstmarge tegenover vorig jaar gehalveerd is.
Nintendo verkocht ook 8.67 miljoen games voor de nieuwe console. Let op, want Nintendo telt fysieke versies van Nintendo Switch 2 edities als Switch 2 software, maar digitale versies als Switch 1 software. Verkopen van upgrade packs zitten niet in deze cijfers. Mario Kart World bundles zitten wel in dit cijfer (maar niet in de software omzet).
Over Mario Kart World gesproken: hiervan verkocht Nintendo 5.63 miljoen exemplaren. Je leest dat juist: 97% van de Switch 2's eigenaars in juni hadden ook Mario Kart World.
Verkopen per regio zien er zo uit:
/f/image/dfLrFgRv8xrzciT8p5sKHdJy.png?f=fotoalbum_large)
Interessant genoeg suggereert dit dat men in Europa de meeste Switch 2 games per persoon heeft gekocht (1.8 games per console tegenover 1.6 in de Amerikaanse landen en 1.4 in Japan). Als ik even mag speculeren: de Europese markt is iets competitiever, waardoor games prijzen mogelijk wat lager uitvallen dan in de US en Japan. Dit valt vooral op in grote markten zoals Frankrijk en Duitsland waar toch heel wat Nintendo spul verkocht wordt.
Het kan natuurlijk ook betekenen dat er in die markten meer digitaal verkocht werd, of dat mensen daar meer Switch 1 games oppikten voor hun nieuwe Switch 2.
Tijdens de maand juni werden er 5.82 miljoen consoles verscheept. Dit is al bijna 39% van hun voorspelde leveringen voor dit fiscale jaar (15 miljoen Switch 2's tot eind maart 2026).
Op vier dagen tijd verkocht Nintendo meer dan 3.5 miljoen consoles. In de eerste zeven weken na launch werden er meer dan 6 miljoen consoles aan consumenten verkocht. Nintendo excuseert zich omdat de vraag in veel landen hoger is dan het aanbod.
Overigens vermeldt het bedrijf ook dat Switch 2 een lagere winstmarge heeft dan de Switch consoles. Dit verklaart ten dele waarom de bruto winstmarge tegenover vorig jaar gehalveerd is.
Nintendo verkocht ook 8.67 miljoen games voor de nieuwe console. Let op, want Nintendo telt fysieke versies van Nintendo Switch 2 edities als Switch 2 software, maar digitale versies als Switch 1 software. Verkopen van upgrade packs zitten niet in deze cijfers. Mario Kart World bundles zitten wel in dit cijfer (maar niet in de software omzet).
Over Mario Kart World gesproken: hiervan verkocht Nintendo 5.63 miljoen exemplaren. Je leest dat juist: 97% van de Switch 2's eigenaars in juni hadden ook Mario Kart World.
Verkopen per regio zien er zo uit:
/f/image/dfLrFgRv8xrzciT8p5sKHdJy.png?f=fotoalbum_large)
Interessant genoeg suggereert dit dat men in Europa de meeste Switch 2 games per persoon heeft gekocht (1.8 games per console tegenover 1.6 in de Amerikaanse landen en 1.4 in Japan). Als ik even mag speculeren: de Europese markt is iets competitiever, waardoor games prijzen mogelijk wat lager uitvallen dan in de US en Japan. Dit valt vooral op in grote markten zoals Frankrijk en Duitsland waar toch heel wat Nintendo spul verkocht wordt.
Het kan natuurlijk ook betekenen dat er in die markten meer digitaal verkocht werd, of dat mensen daar meer Switch 1 games oppikten voor hun nieuwe Switch 2.
[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 02-08-2025 11:04 ]
Lijkt mij toch dat NIS America later dit jaar of begin volgend jaar ook wel de engelse versie van Hono Gurashi no Niwa zal aankondigen.
Het is toch niet te geloven als ik de kids toen hier hoorde klagen over de switch 2 vs verkoop van de switch 2. Nintendo doet het erg goed alleen hier bij ons in de buurt.
Wij hadden al 2 switch 2 retour gedaan ivm de batterij en nog wat andere opmerkingen van de boys en nu heeft het buurjongetje ook spijt van zijn aankoop. Deze gaat morgen retour en ik hoorde de jongens onderling met elkaar praten over fortnight. Het issue is de batterij en mijn zoontje zei toen tegen de buurjongetje dat is skeer ofzo ..
Wat is er aan de hand met fortnight speel je dik 2 uur met de switch 2 , maar met de Switch oled haal je 5 uur dus kun je in de avond op de bank en in bed langer gamen en ik spraak de buurman en die zei ook al dat hij de oled pakte en dat was bij ons thuis dus ook het geval.
Heel bijzonder ...De kids zijn overigens 13 en 15 en buurjongetje is ook 15.
Wij hadden al 2 switch 2 retour gedaan ivm de batterij en nog wat andere opmerkingen van de boys en nu heeft het buurjongetje ook spijt van zijn aankoop. Deze gaat morgen retour en ik hoorde de jongens onderling met elkaar praten over fortnight. Het issue is de batterij en mijn zoontje zei toen tegen de buurjongetje dat is skeer ofzo ..
Wat is er aan de hand met fortnight speel je dik 2 uur met de switch 2 , maar met de Switch oled haal je 5 uur dus kun je in de avond op de bank en in bed langer gamen en ik spraak de buurman en die zei ook al dat hij de oled pakte en dat was bij ons thuis dus ook het geval.
@Noresponse zijn ze te skeer om een powerbankje aan te sluiten?
Maar 500 euro voor een 13 jarige is ook nogal wat. Kunnen ze beter op de oudere switch blijven spelen idd.
Het is wachten op meer exclusives om de 2 te gaan zien als betere optie denk ik.
Maar 500 euro voor een 13 jarige is ook nogal wat. Kunnen ze beter op de oudere switch blijven spelen idd.
Het is wachten op meer exclusives om de 2 te gaan zien als betere optie denk ik.
[ Voor 64% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-08-2025 19:58 ]
Ik kan zelf in theorie onbeperkt gamen in bed...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tNrgQv5ZF5uh0OmPpPi1YvA0.jpg?f=user_large)
...in de praktijk houdt m'n lichaam dat alleen niet vol.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tNrgQv5ZF5uh0OmPpPi1YvA0.jpg?f=user_large)
...in de praktijk houdt m'n lichaam dat alleen niet vol.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Het is toch gek dat ze de switch oled beter vinden, maar het zijn kids en het zijn echt gebruikers. Ik heb ook al gezegd dat er wellicht wel een case komt met een accu erin en kan Nintendo dat ook wel adviseren om dat te ontwikkelen. Wat wel weer vreemd is dat in het vliegtuig naar indonesia of Singapore dan gebruiken ze wel een batterij van 20.000mAh en dat had ik ook al gezegd, maar dan krijg je om de oren dat dit weer te veel gedoe is en snap het wel. Dit deden ze ook met de Asus Rog die uiteindelijk ook terug is gegaan.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:56:
@Noresponse zijn ze te skeer om een powerbankje aan te sluiten?
Ik denk zodra er spelen komen die alleen op de switch 2 te spelen zijn dat ze dan opeens dat ding wel weer willen hebben. Ik zelf ben wel enthousiast over de switch 2 en toekomstige games die eraan komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Noresponse op 01-08-2025 20:15 ]
Wat een verhaalNoresponse schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:45:
Het is toch niet te geloven als ik de kids toen hier hoorde klagen over de switch 2 vs verkoop van de switch 2. Nintendo doet het erg goed alleen hier bij ons in de buurt.
3 nieuwe Williams pinball tafels aangekondigd voor pinball fx. Pack 9 al weer, en 10 en meer komen er nog dit jaar aan.
- Taxi
- Pinbot
- Who dunnit
Nice!
—
Ghosts and goblins is nu voor een tientje te scoren. Zojuist zelf toegeslagen.
- Taxi
- Pinbot
- Who dunnit
Nice!
—
Ghosts and goblins is nu voor een tientje te scoren. Zojuist zelf toegeslagen.
[ Voor 21% gewijzigd door Turfschipper op 02-08-2025 00:12 ]
Ik liet hem gisteren aan mijn oma zien. Ze vond de kleuren wel mooi. Maar zei dat ze liever een stripboek las, daar heeft ze geen accu voor nodig.
Wel jammer dat er nog geen echt grote nieuwe games aan zitten te komen. Mooi racespel lijkt me wel wat. Of een goeie shooter. En ok. GTA V. Op meerdere consoles gestart maar nooit afgemaakt want geen tv-gamer.
Tombraider mogen ze ook wel porten.
Beide Zelda’s, DK en Cyberpunk voorlopig dus vermaak me wel.
[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 02-08-2025 06:45 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Nog niemand die de nieuwe Spongebob aankondiging ft.The Hoff heeft gezien precies
De retail release van deze 3D platformer gebeurt op een game key card, maar voor een game van 40 euro is dat momenteel niet zo raar.
Toch een kijkje waard. Release op 18 november.
Toch een kijkje waard. Release op 18 november.
[ Voor 30% gewijzigd door JackAvery op 02-08-2025 08:20 ]
Misschien leuk als je kinderen hebt, maar ik wacht wel tot deze ooit op Gamepass komt.JackAvery schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:13:
Nog niemand die de nieuwe Spongebob aankondiging ft.The Hoff heeft gezien preciesDe retail release van deze 3D platformer gebeurt op een game key card, maar voor een game van 40 euro is dat momenteel niet zo raar.
[YouTube: SpongeBob Squarepants: Titans of the Tide - Official Announcement Trailer | THQ Nordic Digital Showc]
Nieuwe Story trailer voor FF Tactics. Ook interessant weetje voor fysieke verzamelaars: de Switch 2 update is gratis voor Switch 1 eigenaars.
Edit: meer Octopath 0 info
Gewoon ter info: Dit zijn meestal erg competente platformer games.Deezers schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:19:
[...]
Misschien leuk als je kinderen hebt, maar ik wacht wel tot deze ooit op Gamepass komt.
Edit: meer Octopath 0 info
[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 02-08-2025 09:54 ]
Word er ook wel beetje geïrriteerd van dat bij elke aankondiging van vette games zie staan ; pc, ps5 en Xbox x/s … prima speel hem wel op de Steam deck ( eventueel met geforce now als nodig ) maar kom op zeg 😆 als de s het kan van Xbox dan switch 2 ook . Wou eigenlijk in de toekomst weer richting 1 console zoals ik al eerder aangaf maar dat word zo niet Nintendo ook al ben ik gek op zelda en andere Nintendo ip.. dat is niet genoeg tegenover alle andere toffe games die wel overal op uit komen. En nee dit niks met ongeduldigheid te maken , sommige games komen pas over een jaar of langer uit maar de aankondig is er al wel . Ook na de laatste partner direct zeer teleurgesteld, waarom zou een Nintendo gamer niet naast zelda en Mario bv battlefield 6 of Silent hill f en andere volwassen games willen spelen ? Als series s gta 6 aan kan dan moet dat ook mogelijk zijn ( met hier en daar een downgrade ) op de switch 2. Ieder zou een eigen mening hebben maar zo sta ik er wel in en voor iemand zegt pak dan een ps5 …. Nee ik wil handheld willen gamen wanneer nodig als vrouw de tv claimt dus vandaar mijn liefde voor het hybride systeem zoals switch 2 en Steam deck .
[ Voor 11% gewijzigd door Cyberw00d op 02-08-2025 12:09 ]
Omdat gta6 niet zomaar even te porten gaat zijn, hier is Rockstar al jaren mee bezig voor de huidige ps5 en xbox.Cyberw00d schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:05:
Word er ook wel beetje geïrriteerd van dat bij elke aankondiging van vette games zie staan ; pc, ps5 en Xbox x/s … prima speel hem wel op de Steam deck ( eventueel met geforce now als nodig ) maar kom op zeg 😆 als de s het kan van Xbox dan switch 2 ook . Wou eigenlijk in de toekomst weer richting 1 console zoals ik al eerder aangaf maar dat word zo niet Nintendo ook al ben ik gek op zelda en andere Nintendo ip.. dat is niet genoeg tegenover alle andere toffe games die wel overal op uit komen. En nee dit niks met ongeduldigheid te maken , sommige games komen pas over een jaar of langer uit maar de aankondig is er al wel . Ook na de laatste partner direct zeer teleurgesteld, waarom zou een Nintendo gamer niet naast zelda en Mario bv battlefield 6 of Silent hill f en andere volwassen games willen spelen ? Als series s gta 6 aan kan dan moet dat ook mogelijk zijn ( met hier en daar een downgrade ) op de switch 2. Ieder zou een eigen mening hebben maar zo sta ik er wel in en voor iemand zegt pak dan een ps5 …. Nee ik wil handheld willen gamen wanneer nodig als vrouw de tv claimt dus vandaar mijn liefde voor het hybride systeem zoals switch 2 en Steam deck .
Ze gaan het dan niet nog langer uitstellen, voor een net geintroduceerde console.
Hier moet een heel team achter gaan zitten, misschien komt die wel. maar na de ps5/xbox release ieder geval.
Hier ligt dus de fout bij Nintendo ze hadden veel eerder devs kit moeten uitdelen . Er zijn zelf nu nog grote ontwikkelaars zonder een kit . Echt absurd ! Ze willen toch zoveel mogelijk games erop hebben lijkt mij ? Dan is het aan de ontwikkelaar om te bepalen als ze een game er wel of niet op uit willen brengen . Nu kunnen ze het simpel weg niet . Het schijnt ook dat games porten na de switch 2 relatief makkelijk kan . Pak grofweg de series s versie en je bent al een eind op pad.Carlos0_0 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:16:
[...]
Omdat gta6 niet zomaar even te porten gaat zijn, hier is Rockstar al jaren mee bezig voor de huidige ps5 en xbox.
Ze gaan het dan niet nog langer uitstellen, voor een net geintroduceerde console.
Hier moet een heel team achter gaan zitten, misschien komt die wel. maar na de ps5/xbox release ieder geval.
Grappig ook dat je van mijn hele verhaal alleen gta 6 pakt . Ik begin het verhaal met vers aangekondigde games die dus nog een hele tijd in ontwikkeling zijn .
[ Voor 15% gewijzigd door Cyberw00d op 02-08-2025 12:29 ]
Enkele aankondigingen voor Switch 2 van THQ uit hun stream gisteravond:
[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 02-08-2025 12:29 ]
🤡 ja leuk Sponge Bob ipv silent Hill f . Ik weet dat de meesten nintendo liefhebbers onder ons ( waaronder ik ) lichtpuntjes zoeken maar kom op zeg 🫠Zeror schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:29:
Enkele aankondigingen voor Switch 2 van THQ uit hun stream gisteravond:
[YouTube: REANIMAL | Collector's Edition Trailer]
[YouTube: The Eternal Life of Goldman | Can Fairy Tales Hurt? | Gameplay Trailer]
[YouTube: SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide | Announcement Trailer]
Tuurlijk, want een console moet bij release al 1000 games beschikbaar hebben. Geduld is een schone zaak.Cyberw00d schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:26:
[...]
Hier ligt dus de fout bij Nintendo ze hadden veel eerder devs kit moeten uitdelen . Er zijn zelf nu nog grote ontwikkelaars zonder een kit . Echt absurd ! Ze willen toch zoveel mogelijk games erop hebben lijkt mij ? Dan is het aan de ontwikkelaar om te bepalen als ze een game er wel of niet op uit willen brengen . Nu kunnen ze het simpel weg niet . Het schijnt ook dat games porten na de switch 2 relatief makkelijk kan . Pak grofweg de series s versie en je bent al een eind op pad.
Grappig ook dat je van mijn hele verhaal alleen gta 6 pakt . Ik begin het verhaal met vers aangekondigde games die dus nog een hele tijd in ontwikkeling zijn .
Heb je ooit een game geport? Zo nee, hoe weet je dan dat het makkelijk is?
Het verschil tussen beschikbaar hebben en aangekondigd is een heel ander iets ? Dat begrijp je toch wel hoop ik?Esumontere schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:39:
[...]
Tuurlijk, want een console moet bij release al 1000 games beschikbaar hebben. Geduld is een schone zaak.Niemand verplicht jou om een Switch 2 te gebruiken.
Heb je ooit een game geport? Zo nee, hoe weet je dan dat het makkelijk is?
En nee ik niet maar andere devs die al geport hebben naar de switch 2 hebben dat in interviews aangeven ? Allemaal te lezen online 😉
Klopt. Maar ook aankondigingen hoeven toch niet op dag 0 te komen? De Switch 1 heeft een levensduur van 8 jaar gehad, waarom wil je binnen 2 maanden al 1000 games hebben?Cyberw00d schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:41:
[...]
Het verschil tussen beschikbaar hebben en aangekondigd is een heel ander iets ? Dat begrijp je toch wel hoop ik?
En nee ik niet maar andere devs die al geport hebben naar de switch 2 hebben dat in interviews aangeven ? Allemaal te lezen online 😉
Ik heb dat nog niet voorbij zien komen in een interview. Heb je een bron?
Waarom zou een nieuwe game wel aangekondigd mogen worden op de ps5 enzo maar niet op de switch 2 als de eventueel komt ? Als eigenaar van een Nintendo console wil je dat toch net zo graag weten als een ander?Esumontere schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:43:
[...]
Klopt. Maar ook aankondigingen hoeven toch niet op dag 0 te komen? De Switch 1 heeft een levensduur van 8 jaar gehad, waarom wil je binnen 2 maanden al 1000 games hebben?
Ik heb dat nog niet voorbij zien komen in een interview. Heb je een bron?
Was van de devs van cyberpunk en nog een ander. Staat wel online .
https://www.xgn.nl/nieuws...tch-2-volgens-port-expert
Deze onderandere maar meer voorbij zien komen van devs zelf
[ Voor 11% gewijzigd door Cyberw00d op 02-08-2025 12:49 ]
Ik zeg niks over de PS5, dat interesseert me niks. Wellicht weet men nog niet of een game voor de S2 uit gaat komen. Of misschien gebeurt dat wel niet. Ik zie niet zo in waarom het nodig is om alles op dag 1 te willen weten eerlijk gezegd.Cyberw00d schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:46:
[...]
Waarom zou een nieuwe game wel aangekondigd mogen worden op de ps5 enzo maar niet op de switch 2 als de eventueel komt ? Als eigenaar van een Nintendo console wil je dat toch net zo graag weten als een ander?
Was van de devs van cyberpunk en nog een ander. Staat wel online .
"Geen probleem om te porten" betekent niet dat het makkelijk is.
[ Voor 4% gewijzigd door Esumontere op 02-08-2025 12:50 ]
Bericht aangepast . Mocht je me niet op mijn woord geloven ff online zoeken . Van onder andere de maker van cyberpunk die uitlegt dat het vrij makkelijk is . Verder prima dat jij een andere mening hebt maar ik vind het wel vervelend om bij een nieuwe aangekondigde game de switch 2 niet te zien staan 🤷♂️Esumontere schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:49:
[...]
Ik zeg niks over de PS5, dat interesseert me niks. Wellicht weet men nog niet of een game voor de S2 uit gaat komen. Of misschien gebeurt dat wel niet. Ik zie niet zo in waarom het nodig is om alles op dag 1 te willen weten eerlijk gezegd.
"Geen probleem om te porten" betekent niet dat het makkelijk is.
[ Voor 11% gewijzigd door Cyberw00d op 02-08-2025 12:54 ]
Ja ho ff, jij beweert iets, ik trek dat in twijfel en dan moet ik gaan zoeken? Da's wel heel makkelijk he.Cyberw00d schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:51:
[...]
Mocht je me niet op mijn woord geloven ff online zoeken .
Nog een artikel van , maar zo zijn er meer ;Esumontere schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:53:
[...]
Ja ho ff, jij beweert iets, ik trek dat in twijfel en dan moet ik gaan zoeken? Da's wel heel makkelijk he.
https://www.tomshardware....-terms-of-raw-performance
Ik lees toch echt makkelijk te porten ?
[ Voor 4% gewijzigd door Cyberw00d op 02-08-2025 13:00 ]
Tja, totdat je verder leest:Cyberw00d schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:59:
[...]
Nog een artikel van , maar zo zijn er meer ;
De NVN2 graphics API is kennelijk niet zo makkelijk. Hoe dan ook, porten is mogelijk, dat is zeker waar. Alleen hoe interessant is het momenteel voor de devs? Tientallen miljoenen Xboxen en PS5, vs nog geen tien miljoen Switch 2 wereldwijd."It is not as simple as taking the PC DirectX implementation of DLSS and running it on the Switch," Eoin added. "Instead, DLSS has to be integrated through Nintendo’s NVN2 graphics API, and the extra work required for this might have been deferred by some developers for their initial ports."
Geduld. Het komt vanzelf.
Ik heb er wel vertrouwen in. Geïrriteerd ben ik niet, maar ik had inmiddels al wel wat meer aankondigingen van Microsoft etc. verwacht. Aan de andere kant momenteel genoeg te gamen. Komt vanzelf wel.Cyberw00d schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:05:
Welke games voor de Switch 2 zijn nu al aangekondigd die pas over een jaar of langer uitkomen?
Dit was precies de zelfde discussie als bij de switch 1. Toch heeft de switch 1 het best verkocht van alle consoles. Ik denk eigenlijk dat de “meer volwassen” games het ook niet zo heel goed doen op switch. Denk toch dat by far grootste deel van de verkopen is aan Nintendo fans en families.
Ik kan me goed voorstellen dat dit een probleem kan zijn voor iemand; ik ben er zelf ook nog steeds niet heel blij mee dat de batterijduur zoveel korter is geworden. Hopelijk weten ze dit bij de volgende Switch 2 te verbeteren, net zoals ze dat destijds bij de eerste Switch hebben gedaan.Noresponse schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:45:
Waar ik me persoonlijk wel steeds meer aan begin te ergeren, is dat ongeveer 70% van alle aankondigingen bestaan uit Xbox, PlayStation of Steam spellen die we de afgelopen jaren al ruimschoots hebben kunnen spelen. Misschien ligt het aan mij, maar ik mis echt de creativiteit en het gevoel van nieuwe frisse spellen?
Om die 70% te onderbouwen;
Misschien ligt het gewoon aan mij en had ik gewoon de verkeerde verwachtingen..Nieuwe, originele games voor de Switch 2:Terugkerende titels (reeds beschikbaar op andere platforms):
- Mario Kart World
- Donkey Kong Bananza
- Kirby Air Riders
- Drag x Drive
- Professor Layton and the New World of Steam
- Arcade Archives 2: Ridge Racer
- Pokémon Legends: Z-A
- Cyberpunk 2077: Ultimate Edition
- Hitman: World of Assassination
- Street Fighter 6
- Hogwarts Legacy
- Elden Ring: Tarnished Edition (2025)
- Final Fantasy 7 Remake: Intergrade
- Hades 2
- Star Wars Outlaws
- Bravely Default Flying Fairy HD (Launch)
- Deltarune Chapter 1-4 (Launch)
- Yakuza 0: Director's Cut (Launch)
- Split Fiction (Launch)
- Daemon x Machina: Titanic Edition (5 september)
- Fast Fusion
- Goodnight Universe
- Enter the Gungeon 2
- Human Fall Flat 2

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
7 pure exclusives waarvan 2 mega grote triple A releases na 1 maand. Denk inderdaad dat je verwachtingen niet realistisch zijn geweest
Scheelt voornamelijk als je gewoon geen PS5 of Xbox Series X/S in huis hebtG_Dragon schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:13:
[...]
Misschien ligt het gewoon aan mij en had ik gewoon de verkeerde verwachtingen..
Daar heb je wel een goed punt, maar vraag me wel af of er veel huishoudens zijn die alleen een Nintendo Switch in huis hebben. Het is zeker fijn dat die mensen nu wel de kans krijgen om deze spellen te spelenL23 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:37:
[...]
Scheelt voornamelijk als je gewoon geen PS5 of Xbox Series X/S in huis hebtEn dat heeft niet iedereen. Fijn dat die games ook op een platform uitkomen die ik wel in huis heb.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Denk dat die er genoeg zijn hoor, ik tel er in ieder geval al 1G_Dragon schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:38:
[...]
Daar heb je wel een goed punt, maar vraag me wel af of er veel huishoudens zijn die alleen een Nintendo Switch in huis hebben. Het is zeker fijn dat die mensen nu wel de kans krijgen om deze spellen te spelen

Nogmaals het gaat mij niet om wat er al uit is , dat is prima . Het gaat mij om alle aankondigen die ik lees die overal behalve op de switch 2 uitkomen
Maak daar maar 2 vanL23 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:42:
[...]
Denk dat die er genoeg zijn hoor, ik tel er in ieder geval al 1
Vergelijk eens even met andere console lanceringen? En kijk eens naar de staat van de (westerse) games industrie? En de economische trends van de laatste jaren?G_Dragon schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:13:
[...]
Ik kan me goed voorstellen dat dit een probleem kan zijn voor iemand; ik ben er zelf ook nog steeds niet heel blij mee dat de batterijduur zoveel korter is geworden. Hopelijk weten ze dit bij de volgende Switch 2 te verbeteren, net zoals ze dat destijds bij de eerste Switch hebben gedaan.
Waar ik me persoonlijk wel steeds meer aan begin te ergeren, is dat ongeveer 70% van alle aankondigingen bestaan uit Xbox, PlayStation of Steam spellen die we de afgelopen jaren al ruimschoots hebben kunnen spelen. Misschien ligt het aan mij, maar ik mis echt de creativiteit en het gevoel van nieuwe frisse spellen?
Om die 70% te onderbouwen;
[...]
Misschien ligt het gewoon aan mij en had ik gewoon de verkeerde verwachtingen..
Deze lancering is m.i. vrij normaal - ik heb al veel erger gezien
Trouwens: Bravely Default is enkel op 3DS te spelen, het is ergens goed dat die game daar niet vast op zit. Daemon X Machina, Hades, Goodnight Universe, Enter the Gungeon 2, Deltarune... zijn gelijktijdige lanceringen met andere platformen. Fast Fusion is een exclusive.
Ondertussen zijn er meer dan 90 Switch 2 games die in 2025 speelbaar zullen zijn, waarvan de meeste inderdaad multiplatform zullen zijn. Een aantal games zijn ook nog niet aangekondigd. En dan zijn er ook nog duizenden Switch games die je kan spelen
Maar ja als iemand een hardcore gamer is die elke maand meerdere games uitspeelt en meerdere platformen bezit, en dan ook nog eens specifieke smaak zou hebben...
Ik heb enkel Mario Kart World momenteel. Bananza staat op de wishlist voor later dit jaar te kopen net als een aantal andere games, en ik blijf af en toe nog Switch games kopen.G_Dragon schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:38:
[...]
Daar heb je wel een goed punt, maar vraag me wel af of er veel huishoudens zijn die alleen een Nintendo Switch in huis hebben. Het is zeker fijn dat die mensen nu wel de kans krijgen om deze spellen te spelen
[ Voor 26% gewijzigd door JackAvery op 02-08-2025 14:12 ]
Dit soort termen moet je een beetje relatief interpreterenCyberw00d schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:59:
[...]
Nog een artikel van , maar zo zijn er meer ;
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4