Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:56
G_Dragon schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:38:
Daar heb je wel een goed punt, maar vraag me wel af of er veel huishoudens zijn die alleen een Nintendo Switch in huis hebben. Het is zeker fijn dat die mensen nu wel de kans krijgen om deze spellen te spelen :)
Na de Nintendo Wii-U (nu stof aan het happen) is de Switch 2 de enige console die we in de huiskamer op de TV hebben aangesloten. Wel hebben we nog enkele game-PCs in huis waar ook op gegamed wordt.

Omdat wij de Switch 1 compleet overgeslagen hebben is er voor ons voorlopig voldoende te spelen op onze nieuwe Switch 2:
- Mario Kart World
- Legend of Zelda - Breath of the Wild (met Switch 2 upgrade)
- Hogwarts Legacy (met Switch 2 upgrade)
- Super Mario Party Jamboree (met Switch 2 upgrade)
- Trine Ultimate collection (was een aanbieding)
- Disco Elysium Final Cut (recentelijk in aanbieding gekocht)
- Legend of Zelda - Tears of the Kingdom (met Switch 2 upgrade)

Voordat we daarop uitgespeeld zijn zullen er wel andere interessante Switch 2 games beschikbaar zijn. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:49
Haay schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:19:
[...]

Na de Nintendo Wii-U (nu stof aan het happen) is de Switch 2 de enige console die we in de huiskamer op de TV hebben aangesloten. Wel hebben we nog enkele game-PCs in huis waar ook op gegamed wordt.

Omdat wij de Switch 1 compleet overgeslagen hebben is er voor ons voorlopig voldoende te spelen op onze nieuwe Switch 2:
- Mario Kart World

Voordat we daarop uitgespeeld zijn zullen er wel andere interessante Switch 2 games beschikbaar zijn. :*)
Dan zit je aan switch 3 want je vergeet nog een aantal geniale games zoals Mario etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Haay schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:19:
[...]

- Mario Kart World

Super Mario Odyssey en Super Mario 3D World kun je ook wel aan dit lijstje toevoegen. Deze hebben beide een gratis Switch 2 upgrade gekregen. Dit zorgt voor een flinke grafische update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:56
meesje schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:52:
Super Mario Odyssey en Super Mario 3D World kun je ook wel aan dit lijstje toevoegen. Deze hebben beide een gratis Switch 2 upgrade gekregen. Dit zorgt voor een flinke grafische update.
Super Mario Odyssey heb ik inderdaad ook, en in de eerste week dat ik m'n Switch 2 binnen had intensief gespeeld. Was hem al weer bijna vergeten omdat ik die game al min of meer heb uitgespeeld (niet 100% alles gehaald, maar ik ben dan ook geen completionist). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-09 00:56
G_Dragon schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:13:
[...]

Ik kan me goed voorstellen dat dit een probleem kan zijn voor iemand; ik ben er zelf ook nog steeds niet heel blij mee dat de batterijduur zoveel korter is geworden. Hopelijk weten ze dit bij de volgende Switch 2 te verbeteren, net zoals ze dat destijds bij de eerste Switch hebben gedaan.

Waar ik me persoonlijk wel steeds meer aan begin te ergeren, is dat ongeveer 70% van alle aankondigingen bestaan uit Xbox, PlayStation of Steam spellen die we de afgelopen jaren al ruimschoots hebben kunnen spelen. Misschien ligt het aan mij, maar ik mis echt de creativiteit en het gevoel van nieuwe frisse spellen?

Om die 70% te onderbouwen;

[...]

Misschien ligt het gewoon aan mij en had ik gewoon de verkeerde verwachtingen.. O-)
XBOX hebben ze hier ook hoor....

ik zag overigens bij Mediamarkt een dozijn nintendo switch 2 met een case en hoesje voor 535 en dacht dat is toch keiheid koppelverkoop. Dat mag toch niet volgens mij?

Iemand anders keek ook en zei tegen zijn vriendin dat ze dat niet los verkopen en dat hij het wel bij Bol ging kopen. De vriendin van die jongen dan vraag je toch. Hij had er geen zin in, want deze onzin hadden ze ook bij de PS5 toendertijd zei hij.

Heel bijzonder en vroeg me af of dat de reden was dat Mediamarkt nog Nintendo Switch 2 hadden liggen door klanten meer geld af te roggelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Noresponse op 02-08-2025 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:13
Zojuist de demo van Adventures of Elliott The Millennial Tales, sorry Square Enix maar de performance moet echt beter.

60fps met deze visual art style moet echt makkelijk haalbaar zijn voor de hardware maar er zitten zware dips in naast vervelende stutters.

Ik hoop dat de retail game dit oplost want de game lijkt verder wel erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Evernote schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:18:
Zojuist de demo van Adventures of Elliott The Millennial Tales, sorry Square Enix maar de performance moet echt beter.
Ik heb zowel in handheld als docked gespeeld (performance mode), maar had geen last van hinderlijke performanceproblemen. De dips die ik tegenkwam kwamen alleen voor bij transities.
60fps met deze visual art style moet echt makkelijk haalbaar zijn
Dat het spel pixelart gebruikt wil niet zeggen dat het spel niet veeleisend is. Er zitten best wat effecten in The Adventures of Elliot en het zou me niet verbazen dat het DOF-effect nog steeds een aanzienlijke hap wegneemt uit het rekenbudget.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
RayNbow schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:35:
[...]

Ik heb zowel in handheld als docked gespeeld (performance mode), maar had geen last van hinderlijke performanceproblemen. De dips die ik tegenkwam kwamen alleen voor bij transities.
Er zijn best wat mensen die dit soort dingen überhaupt niet zien en ik vermoed dat jij het geluk hebt dat je bij deze groep mensen hoort.
[...]
Dat het spel pixelart gebruikt wil niet zeggen dat het spel niet veeleisend is. Er zitten best wat effecten in The Adventures of Elliot en het zou me niet verbazen dat het DOF-effect nog steeds een aanzienlijke hap wegneemt uit het rekenbudget.
De game gebruikt weer Unreal Engine met de typische HD-2D stijl die ook Dragon Quest 3 gebruikt.

Een locked 60fps moet gewoon haalbaar en ook het doel zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:44

RnB

Ik heb gisteren de Switch 2 met Mario Kart bundel gehaald.
Ik had al een Switch OLED, maar die lag stof te happen. Mijn gametijd is schaars en dan zet ik toch liever de PlayStation aan.

Maar de Switch 2 zat toch te lonken en kon het niet laten deze te halen.
Tot nu toe bevalt ie uitstekend. De console voelt een stuk fijner en steviger aan. Ook de grootte vind ik top.
Het beeldscherm is geen OLED, maar mag er zeker wezen. Ik weet zeker dat ik deze een stuk vaker zal oppakken dan dat ik met de OLED deed.

Ik ben de games die ik al had weer aan het oppakken:
- Zelda ToTK (waauw, heerlijk om deze in 60fps te spelen!!!)
- Mario Odyssey
- Super Mario Bros Wonder (één van de hits voor mij)

En daarnaast wat andere games geprobeerd, maar snel weer eraf gegooid omdat ze nog niet voor de gen 2 zijn geoptimaliseerd:
- Kirby and the Forgotten Land
- Doom Eternal
- Snowrunner

En natuurlijk even snel de nieuwe Mario Kart gespeeld, erg leuk in vergelijking met Mario Kart 8 die mij niet kon pakken. Ook Cyberpunk geprobeerd, bizar dat dit op Switch draait op redelijke settings. Heerlijk dat CP crossaves ondersteund, want ik ben deze ook op de PlayStation aan het spelen.

En nog wat games op de backlog:
- Super Mario 3D World + Bowsers Fury
- Mario + Rabbids Sparks of Hope
- Zelda Links Awakening
- Super Mario Party
- Super Smash Bros Ultimate

Erg leuk tot nu toe. :)

[ Voor 3% gewijzigd door RnB op 02-08-2025 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Evernote schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:02:
[...]

Er zijn best wat mensen die dit soort dingen überhaupt niet zien en ik vermoed dat jij het geluk hebt dat je bij deze groep mensen hoort.

[...]

De game gebruikt weer Unreal Engine met de typische HD-2D stijl die ook Dragon Quest 3 gebruikt.

Een locked 60fps moet gewoon haalbaar en ook het doel zijn.
Ik heb zojuist even een stukje opgenomen in Westeria, maar daar kon ik geen framedrops vinden:

(Resolutie van de video is laag omdat ik bij het draaien van de tool vergeten was om de uitvoerresolutie aan te passen.)

Edit: ik heb ook wat oudere footage van de laatste boss battle snel doorlopen. Het is toch niet dat je stoort dat bijv. de eindbaas on twos is geanimeerd (=12 fps)?

[ Voor 10% gewijzigd door RayNbow op 02-08-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 11:36
Ik heb toevallig net de demo gespeeld van Adventures of Elliot en ik verbaas me over de reactie over de framedrops. Ik heb echt geen enkele framedrop gezien zelf en ik ben er best gevoelig voor. Bijvoorbeeld met Zelda Echoes of Wisdom op Switch 1 kon ik het echt niet hebben en ben ik gestopt met spelen, bij DK Bananza merkte ik het ook wel regelmatig maar was het nog wel te behappen omdat het echt een toffe game is.

Elliot heeft wel effecten waarbij je bijvoorbeeld een attack charged met je zwaard of met die scythe op zo'n ketting en hij dan een soort schokt/lagged om de aanval "heftiger" te maken, en zulke effecten zag je ook bij de boss battle met grote attacks enzo, ook is de animatie van de enemies en effecten op een lagere framerate, maar dat is allemaal bewuste animatiestijl om de ouderwetse stijl te ondersteunen. Misschien dat dat opvalt?

Over de game: Echt verbaasd over hoe leuk ik hem vond, ik vond de trailer er al tof uitzien maar het speelde heel soepel, leuke mechanic met die fairy dat je kan teleporteren enzo, en het stacken van kills zonder geraakt te worden dat beloond wordt door betere drops is ook tof! Ik vind de graphics ook heel mooi gedaan, deze ga ik zeker kopen als ie uitkomt.

Ik las online bij een announcement van Square Enix dat hij overigens ook op Steam, Xbox, PlayStation, etc. komt, dus als blijkt dat hij op Switch 2 ergens toch framedrops heeft zal je hem ook op een ander platform kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
RayNbow schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:04:
[...]

Ik heb zojuist even een stukje opgenomen in Westeria, maar daar kon ik geen framedrops vinden:

[YouTube: The Adventures of Elliot - framerate]

(Resolutie van de video is laag omdat ik bij het draaien van de tool vergeten was om de uitvoerresolutie aan te passen.)

Edit: ik heb ook wat oudere footage van de laatste boss battle snel doorlopen. Het is toch niet dat je stoort dat bijv. de eindbaas on twos is geanimeerd (=12 fps)?
Dit ziet er goed uit, toegegeven ik heb alleen nog handheld gespeeld en dat oogt minder soepel.

Deze YouTuber geeft ook aan dat het grotendeels maar niet altijd een locked 60 is maar ook die beelden zijn van docked gameplay en niet van handheld gameplay.

Ik blijf toch wat stukken zien die gewoon minder soepel zijn en als ik het opneem met mijn telefoon (slow motion) zie ik dat ook terug.

Dit zijn geen enorme drops maar het is niet soepel en ik kan het reproduceren in het eerste bos naast het kasteel.

Geen idee of dit docked ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Evernote schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:54:
[...]

Dit ziet er goed uit, toegegeven ik heb alleen nog handheld gespeeld en dat oogt minder soepel.
Handheld kan ik lastig analyseren zonder een camera en statief te pakken en alles zodanig in te stellen dat het beeld scherp is..
[YouTube: The Adventures of Elliot is a MUST PLAY Action RPG! Nintendo Switch 2 Demo Review]

Deze YouTuber geeft ook aan dat het grotendeels maar niet altijd een locked 60 is maar ook die beelden zijn van docked gameplay en niet van handheld gameplay.
Die YouTube-video is 4K en ik vraag me af of de gameplay-footage ook is opgenomen in een resolutie hoger dan 1080p. Voor visuele effecten zou dit namelijk zwaarder zijn.

(Gezien mijn capturekaart geen 4K aan kan is mijn bronfootage 1080p; mijn Switch 2 hoefde dus ook maar tot 1080p te renderen.)
Ik blijf toch wat stukken zien die gewoon minder soepel zijn en als ik het opneem met mijn telefoon (slow motion) zie ik dat ook terug.
Slowmotion lijkt me niet de meest juiste manier om iets terug te kijken. De enige juiste manier is om iets op te nemen met 60 fps en het frame voor frame af te spelen.

Let daarbij trouwens ook op veranderingen in het hele scherm en niet alleen op de vijanden en Elliot. De sprites zijn niet 60 fps geanimeerd (de effecten wel) en het spel maakt ook gebruik van hitstops in de animatie.
Dit zijn geen enorme drops maar het is niet soepel en ik kan het reproduceren in het eerste bos naast het kasteel.

Geen idee of dit docked ook het geval is.
Ik kan later hier misschien naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
na mijn vakantie ging mijn SW2 niet meer aan. zag op reddit dat je de powerknop 20 sec. docked moest inhouden.

iemand hetzelfde gehad hier? bij sommige mensen springt het helemaal niet meer aan, dus defect.

https://www.reddit.com/r/...ing_on_what_should_i_try/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:15:
na mijn vakantie ging mijn SW2 niet meer aan. zag op reddit dat je de powerknop 20 sec. docked moest inhouden.

iemand hetzelfde gehad hier? bij sommige mensen springt het helemaal niet meer aan, dus defect.

https://www.reddit.com/r/...ing_on_what_should_i_try/
Dit kan ook bij o.a. Switch 1 en andere apparaten voorkomen.

Als je dit voorhebt met een elektronisch apparaat laat je best het apparaat aan de elektriciteit een dagje opladen. Daarna opnieuw proberen met inderdaad een hard reboot. Dat gaat natuurlijk niet helpen als er echt iets kapot is, maar dat is lang niet altijd het geval :)

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 03-08-2025 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
JackAvery schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:20:
[...]

Dit kan ook bij o.a. Switch 1 en andere apparaten voorkomen.

Als je dit voorhebt met een elektronisch apparaat laat je best het apparaat aan de elektriciteit een dagje opladen. Daarna opnieuw proberen met inderdaad een hard reboot. Dat gaat natuurlijk niet helpen als er echt iets kapot is, maar dat is niet altijd het geval :)
mijn SW2 is het niet aan het begeven ofzo hoop ik? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Farabi vermoedelijk niet als ie nu terug aanstaat :)

Tablets zijn eigenlijk meer gemaakt om op standby te houden btw.

[ Voor 60% gewijzigd door JackAvery op 03-08-2025 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
JackAvery schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:22:
@Farabi vermoedelijk niet als ie nu terug aanstaat :)

Tablets zijn eigenlijk meer gemaakt om op standby te houden btw.
hij stond een week docked thuis. dan was het standby neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:25:
[...]

hij stond een week docked thuis. dan was het standby neem ik aan?
Tenzij je m zelf volledig uitgezet hebt, normaal wel :) Anyway gewoon in de gaten houden dat het niet opnieuw gebeurt en niet meteen het worst-case scenario aannemen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iemand heeft een poging gedaan om de Switch 2 trailer van Outlaws naast de PS5 Pro versie te leggen:

Edit: Nintendo Australië heeft misschien de release periode van Age of Calamity geleaked :P Bij hun YouTube upload van de nieuwe trailer schrijven ze "Hyrule Warriors: Age of Imprisonment launches on Nintendo Switch 2 this spring." De lente in Australië eindigt in november.

[ Voor 43% gewijzigd door JackAvery op 03-08-2025 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 19:07
JackAvery schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 12:09:
Iemand heeft een poging gedaan om de Switch 2 trailer van Outlaws naast de PS5 Pro versie te leggen:

[YouTube: Star Wars Outlaws Switch 2 vs PS5 Pro Early Graphics Comparison]

Edit: Nintendo Australië heeft misschien de release periode van Age of Calamity geleaked :P Bij hun YouTube upload van de nieuwe trailer schrijven ze "Hyrule Warriors: Age of Imprisonment launches on Nintendo Switch 2 this spring." De lente in Australië eindigt in november.
ziet er verdomd goed uit zeg op de s2! wow. Maar toch wacht ik op een aanbieding omdat het Ubisoft is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 09:10
ik zit zelf enorm na te denken om een switch 2 te halen , maar wat zijn nu jullie ervaring met de switch 2 ? zeggen jullie kopen of toch nog even wachten met aanschaf op een andere versie

psn: taker-mart

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

taker1987 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 22:58:
of toch nog even wachten met aanschaf op een andere versie
Hoe lang wil je wachten? Het duurde meer dan 2 jaar tot er een eerste revisie (v2019) kwam of een ander model (Lite).

Je moet voor jezelf bepalen:
  • Zijn er spellen die je nu wilt spelen?
  • Zijn deze spellen alleen te spelen op de Switch 2?
  • Gaat het om Switch 1 spellen die beter draaien op de Switch 2?
  • Hoeveel eisen stel je aan portability? (Switch 2 is groter, zwaarder en gaat minder lang mee op een volle accu dan een Switch v2019 of Switch OLED)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:35
(Sarcasme on)
Ik heb afgelopen weekend mijn Switch 2 verkocht, omdat ik liever wacht op de Switch 3.

(Sarcasme off)
Je koopt een console voor de games die je wilt spelen. Wil je Bijv Super Mario Bros spelen dan heb je een Nintendo console nodig. Wil je dan ook nog eens de authentieke controls/feeling hebben dan heb je een NES en CRT tv nodig. Wil je Mario Kart World spelen kan je dit alleen doen op een Switch 2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

RollieBollie schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 06:56:
(Sarcasme on)
Ik heb afgelopen weekend mijn Switch 2 verkocht, omdat ik liever wacht op de Switch 3.
Moet je niet doen. Je kunt beter wachten op de 4DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05:52
Wij hebben hier controllers voor de switch 1.

Werken die ook op de switch 2? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:35
toro schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:23:

Als het goed is werken alle* accesoires.

*Kan zijn dat sommige functies niet/niet goed werken, maar basisfuncties zullen werken.

Je kan Switch 2 echter niet uit standby halen met Switch 1 controllers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

toro schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:23:

De Switch 1 Joy-Cons en Pro-controllers werken op de Switch 2, behalve dat zij niet in staat zijn om de Switch 2 uit slaapstand te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05:52
Thanks *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:26

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Wij zijn hier (samen met de 2 kids) aan het sparen voor de switch 2. Ze zijn ook nog beide jarig in augustus en september dus hij gaat er vrij snel komen. Nu heb ik al een pro 1 controller waarvan ik weet dat je daarmee niet de switch 2 kunt aanzetten. Iemand ervaring of dit kan met een 8bitdo controller die compatible is met de switch 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Chrosser schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:25:
Wij zijn hier (samen met de 2 kids) aan het sparen voor de switch 2. Ze zijn ook nog beide jarig in augustus en september dus hij gaat er vrij snel komen. Nu heb ik al een pro 1 controller waarvan ik weet dat je daarmee niet de switch 2 kunt aanzetten. Iemand ervaring of dit kan met een 8bitdo controller die compatible is met de switch 2?
Nee, geen enkele 8Bitdo controller kan dit momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:47
taker1987 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 22:58:
ik zit zelf enorm na te denken om een switch 2 te halen , maar wat zijn nu jullie ervaring met de switch 2 ? zeggen jullie kopen of toch nog even wachten met aanschaf op een andere versie
Op 1 ding na ben ik zeer tevreden over de Nintendo Switch 2. De batterij van de Nintendo Switch 2 is echt verschrikkelijk. Rond de 2 uur moet ik de batterij alweer opladen terwijl ik licht en geluid op super lage stand heb. Dat is wel een punt om over na te denken als je alleen in handheld speelt.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:45

Superkiwi

Hoi doei

Paar uurtjes onderweg met Breath of the Wild en ondanks dat het al een wat oudere game is speelt het wel lekker weg. Door de getekende, haast cell shaded achtige graphics ziet het er zeer acceptabel uit en ook de laadtijden en framerate stellen zeker niet teleur. Het is wel even schakelen qua besturing; 3rd person vs top down is nogal een verschil. Ook de verschillende knoppencombinaties om wapens, bogen, magie en dergelijke te selecteren vergt even wat tijd om aan te wennen.
Ondertussen al twee (erg simpele) dungeons gecleared en de nodige vijanden verslagen. In dat proces zijn er helaas ook een hoop knotsen en zwaarden gesneuveld maar ik verwacht dat er straks wel een optie komt om beschadigde wapens te herstellen.
Als jullie me willen excuseren, ik moet wat gerechten met pepertjes gaan koken om de kou te trotseren :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:34
pinokkia schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:32:
[...]

Op 1 ding na ben ik zeer tevreden over de Nintendo Switch 2. De batterij van de Nintendo Switch 2 is echt verschrikkelijk. Rond de 2 uur moet ik de batterij alweer opladen terwijl ik licht en geluid op super lage stand heb. Dat is wel een punt om over na te denken als je alleen in handheld speelt.
Het is wel lastig hoor, want ikzelf vind 2u bijv. wel een mooie tijd voor een onderbreking van het spelen. Het is ook niet gezond om continue door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Laatst online: 00:47
Sir_Lion schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:39:
[...]

Het is wel lastig hoor, want ikzelf vind 2u bijv. wel een mooie tijd voor een onderbreking van het spelen. Het is ook niet gezond om continue door te gaan.
Het klopt inderdaad mbt 2 uur spelen achter elkaar niet gezond is. Het probleem voor mij is dat ik soms zo in een game zit om sommige dingen af te maken en dan daarna stoppen. Meestal is dat hooguit 3 uur en dan is het vervelend met hooguit 2 uur dat je Nintendo Switch 2 in eens aangeeft opladen of in mijn x aantal gevallen uitgaat.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:04
Sir_Lion schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:39:
[...]

Het is niet gezond als je dit dagelijks zou doen nee, maar een keertje kan prima.
Verder zal je vast nog wel eens opstaan, om wat te eten te pakken of drinken ofzo(wc bezoekje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:24

vliegnerd

Nintendo fan.

MRE-Inc schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:41:
Deze kwam toevallig vorige week in mijn mailbox terecht. Zo'n standaard mailtje van AliExpress met de tekst: wellicht dat je dit interessant vindt (op basis van je eerdere zoekopdrachten).

Tevens gaan we binnenkort op vakantie en vorig jaar hebben we de Switch OLED op de TV aan gesloten met zo'n dock. Die dock werkt echter niet met de Switch 2. Dus op de gok deze maar besteld en zou vandaag binnen moeten komen. Werkt het met de Switch 2 wat volgens de website wel zou moeten, dan is dat mooi mee genomen, zo niet dan dikke pech. Voor die prijs wil ik het risico wel nemen.

https://nl.aliexpress.com...453696055.html#nav-review

[Afbeelding]
Deze ook besteld en net binnen.

Werkt prima met de switch 2!

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ja. Doet het. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:21
vliegnerd schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 18:58:
[...]

Een van de eerste reacties op Ali is:
Deze hub is niet compatibel met de Nintendo Switch 2.
Maar ik ga het er, door jouw ervaringen, toch op gokken ;) Met wat mazzel is ie nét voor de vakantie binnen (en heb ik een blije zoon ;) ) Alles werkt gewoon zoals het in de normale dock ook werkt?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 23-09 07:19
Ah dat is ideaal! Al meerdere TV’s in vizier om op te spelen maar geen zin om daar een dock voor rond te slepen of overal voor te kopen/neer te zetten :-)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

posttoast schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:21:
[...]

Een van de eerste reacties op Ali is:

[...]

Maar ik ga het er, door jouw ervaringen, toch op gokken ;) Met wat mazzel is ie nét voor de vakantie binnen (en heb ik een blije zoon ;) ) Alles werkt gewoon zoals het in de normale dock ook werkt?
Ja. Werkte voor mij “out of the box”.
Staat ook op de box dat het voor de switch 2 werkt.

Inpluggen en verder werkt het zoals in de Dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Laatst online: 21-09 09:10
pinokkia schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:32:
[...]

ben vandaag over gegaan en m toch in huis gehaald , kan je de switch 2 opladen (niet in Dock) met de switch 1 oplader ?

kan ik bijvoorbeeld de switch 1 oplader in de keuken houden en zo de switch 2 opladen en de switch 2 oplader in het Dock laat zitten om hem daar op tv te gebruiken / op te laden :)

psn: taker-mart

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanavond botw uitgespeeld... Had de Champions ballad gehaald. De motor uiteindelijk niet zoveel gebruikt maar de upgrades die je verder krijgt waren des te meer welkom (ik gebruikte die dingen daardoor veel meer). Een ronde trial of the Sword weten te doorstaan... Blijkbaar zijn er nog twee maar daar had ik eigenlijk geen zin meer in (en zwaard upgraden is ook beetje zinloos). Alle shrines gehaald en vond het wel welletjes dus tijd om Ganon een kopje kleiner te maken. Al met al kleine 100 uur bezig geweest volgens de stats in Zelda notes (met de kanttekening dat ik de game 8 jaar geleden of zo al op de Wii u gespeeld had).

Daarna maar eens een van de games die ik nog ongespeeld in de kast had van toen ik vroeger een switch oled had (die verkocht maar nooit aan toekomen die spelletjes te verkopen). Bravely Default 2 geprobeerd. Duidelijk dat die geen update gehad heeft (het voelt zelfs een beetje retro op het 42" 4k scherm vlak voor mijn neus :+) maar damn dat is een leuke game! In ieder geval aan het begin... Wou hem nog even een stukje proberen en voor ik het wist was het twee uur later en eigenlijk best wel voorbij mijn bedtijd O-)
Blij dat ik die toch nog geprobeerd heb en een mooie snack tussendoor (nou ja, nog best een aardige kluif geloof ik) voor ik naar totk doorstoom.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

taker1987 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:11:
kan ik bijvoorbeeld de switch 1 oplader in de keuken houden en zo de switch 2 opladen en de switch 2 oplader in het Dock laat zitten om hem daar op tv te gebruiken / op te laden :)
Als het puur om het opladen gaat, kun je elke fatsoenlijke USB-C-lader gebruiken voor je Switch 2, dus ja, de lader voor de Switch 1 werkt op de Switch 2. De oude lader is alleen niet sterk genoeg voor het nieuwe dock.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sommigen zullen dit al weten maar het blijft grappig: de Switch 2 Dock kan als universele Dock gebruikt worden. Deze Reddit post toont iemand die zijn iPad Pro in een switch 2 Dock steekt en zo zijn monitor als tweede scherm gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:37:
Sommigen zullen dit al weten maar het blijft grappig: de Switch 2 Dock kan als universele Dock gebruikt worden. Deze Reddit post toont iemand die zijn iPad Pro in een switch 2 Dock steekt en zo zijn monitor als tweede scherm gebruikt.
Verbaasd me wel dat de connector van de dock verbinding maakt met de iPad zonder de Switch 2 sleuven. Gezien een Switch 1 niet past. De iPad zal wel zo dun zijn dat er niks in de weg zit. Zelf helaas geen iPad met USB-C. Het lijkt me wel handig voor mijn Macbook Air…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Menkoro
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 10:06
Voor het eerst sinds de N64 weer een Nintendoconsole aangeschaft dit weekend, de Switch 2 i.c.m. Mario Kart World. Helemaal enthousiast over het formaat, het scherm, de controls en alles. Ook leuke aanbiedingen in de shop, zo te zien zijn niet alle games opeens 80 euro. :D

Wel jammer; het YouTube algoritme heeft in de gaten dat ik een Switch nu heb, en plots staat mijn feed volkomen vol met video's met haat over Mario Kart en de Switch 2, en hoeveel beter de Steam Deck wel niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012

Esumontere

Floep, banaan.

Menkoro schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:35:
Voor het eerst sinds de N64 weer een Nintendoconsole aangeschaft dit weekend, de Switch 2 i.c.m. Mario Kart World. Helemaal enthousiast over het formaat, het scherm, de controls en alles. Ook leuke aanbiedingen in de shop, zo te zien zijn niet alle games opeens 80 euro. :D

Wel jammer; het YouTube algoritme heeft in de gaten dat ik een Switch nu heb, en plots staat mijn feed volkomen vol met video's met haat over Mario Kart en de Switch 2, en hoeveel beter de Steam Deck wel niet is.
Veel plezier met je nieuwe console!

De enige manier waarop het Youtube algoritme ontdekt dat jij een Switch hebt is doordat je op Youtube hebt gezocht/gekeken naar video's over de Switch... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Menkoro schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:35:
De oplossing: de Switch 2 verkopen en een Steam Deck halen; dan krijg je zulke video's niet meer. :p

Of: de ragebait-kanalen blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menkoro
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 10:06
RayNbow schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:26:
[...]

De oplossing: de Switch 2 verkopen en een Steam Deck halen; dan krijg je zulke video's niet meer. :p
Ja dag, ik wil juist hier te horen krijgen dat ik de beste keuze ooit heb gemaakt en dat ik mijn beperkte gametime optimaal benut met dit apparaat :P

Ik geloof dat er nog een zooitje Zelda's op me liggen te wachten, wat Kirby games en misschien nog zelfs wel iets met Pokémon... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Esumontere schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:20:
[...]

Veel plezier met je nieuwe console!

De enige manier waarop het Youtube algoritme ontdekt dat jij een Switch hebt is doordat je op Youtube hebt gezocht/gekeken naar video's over de Switch... ;)
Volgens mij knoopt Google echt wel meer aan elkaar hoor, ik verwacht dat in ieder geval je Google searches er ook invloed op hebben. Toevallig laatst nog dat ik tegen een collega 'computer says no' zei en hij zei dat hij de Little Britain reference waardeerde terwijl ik alleen de meme kende. De volgende dag had ik ineens Little Britain clips in mijn YouTube feed. Dacht al heel even dat ze mijn werk Teams ook al af aan het luisteren waren :+ maar waarschijnlijk heb ik er even op gegoogled... Maar ik heb er zeker niet in YouTube op gezocht.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Finraziel schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:43:
maar waarschijnlijk heb ik er even op gegoogled...
Dat hoeft ook nog geen eens. Als jouw collega er op gegoogled heeft en jullie zijn bij elkaar "in de buurt" geweest (bijv. telefoons ingelogd op hetzelfde wifi-netwerk), is dat voor Google een signaal om jullie (schaduw)profielen aan elkaar te koppelen en aanbevelingen te propageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 09:18
In hoeverre zijn die physical games op de Nintendo Switch 2 infeite bruikbaar ? Daarmee bedoel ik... staat daarop de full game of slechts een deel en moet je een boel bij downloaden ? Bv Mario Kart, Donkey Kong, Cyber Punk, Street Fighter 6... Wat is daarvan effectief bruikbaar zonder internet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rebbelx schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:43:
In hoeverre zijn die physical games op de Nintendo Switch 2 infeite bruikbaar ? Daarmee bedoel ik... staat daarop de full game of slechts een deel en moet je een boel bij downloaden ? Bv Mario Kart, Donkey Kong, Cyber Punk, Street Fighter 6... Wat is daarvan effectief bruikbaar zonder internet ?
Verschilt per game. Mario Kart, Donkey Kong en Cyber Punk 2077 zijn volledig speelbaar zonder internet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:51

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:30
vliegnerd schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 18:58:
[...]

Ik heb 'm vandaag ook binnen, maar heb 'm nog niet werkend gekregen. Jullie nog iets aan de settings gedaan of werkt ie bijvoorbeeld alleen met de hdmi kabel die bij de Switch 2 zat / moet de HDMI kabel ergens specifieks aan voldoen om 'm te laten werken? Heb nu met 3 HDMI kabels geprobeerd die in ieder geval wel met de originele dock werken, maar krijg geen beeld. Scherm van de Switch zelf gaat wel op zwart, maar tv's blijven zeggen geen signaal. Of ik heb een maandagochtend modelletje ontvangen, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pumanike schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:07:
[...]

Ik heb 'm vandaag ook binnen, maar heb 'm nog niet werkend gekregen. Jullie nog iets aan de settings gedaan of werkt ie bijvoorbeeld alleen met de hdmi kabel die bij de Switch 2 zat / moet de HDMI kabel ergens specifieks aan voldoen om 'm te laten werken? Heb nu met 3 HDMI kabels geprobeerd die in ieder geval wel met de originele dock werken, maar krijg geen beeld. Scherm van de Switch zelf gaat wel op zwart, maar tv's blijven zeggen geen signaal. Of ik heb een maandagochtend modelletje ontvangen, dat kan natuurlijk ook.
Begrijp ik nu dat je nog niet de meegeleverde HDMI kabel hebt geprobeerd? Andere HDMI porten van de tv getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
switch 2 upgrade van kirby 20 euro :( flink aan de prijs zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:06
richards3 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:56:
Dat was al bekend hoor die prijs. Ik wacht even de reviews af want bij Mario Party is het geen 20 euro waard. En sowieso best vreemde release met Kirby Air Riders nog in aantocht. Beetje Kirby overkill. Had die upgrade dan gratis gemaakt bij aanschaf van Kirby Air Riders ofzo :)

[ Voor 9% gewijzigd door Deezers op 05-08-2025 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad de reviews afwachten, dat is altijd verstandig. Echter vind ik de prijs beter dan bij BOTW/TOTK en Super Mario Party Jamboree. Het is een upgrade met DLC. Ik vind het persoonlijke geen gekke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deezers schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:58:
[...]

Dat was al bekend hoor die prijs. Ik wacht even de reviews af want bij Mario Party is het geen 20 euro waard. En sowieso best vreemde release met Kirby Air Riders nog in aantocht. Beetje Kirby overkill. Had die upgrade dan gratis gemaakt bij aanschaf van Kirby Air Riders ofzo :)
Zoveel Kirby 3D platformers zijn er toch niet uitgekomen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012

Esumontere

Floep, banaan.

Vandaag nog eens de Adventures of Elliot demo verder geprobeerd, heb nu alle dungeons/caves gehad en de hele map ontdekt. Wat een vet spel wordt dat! Die gaan we kopen met de lancering :D

Het valt me op dat bij Elliot de Switch 2 het behoorlijk warm krijgt in de dock, lijkt zelfs meer dan met Bananza. Ben benieuwd hoe dat zich uiteindelijk gaat ontwikkelen, gezien nu alles nog vrijwel stofvrij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Apex Legends Switch 2 versie lijkt goedgekeurd. Alles is vlotjes 60 FPS, visuele kwaliteit is enorm veel hoger dan op Switch, meerdere controlschema's waaronder muis- en gyro ondersteuning. Grootste nadeel is de grote install size (78 GB).

Esumontere schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:39:
Vandaag nog eens de Adventures of Elliot demo verder geprobeerd, heb nu alle dungeons/caves gehad en de hele map ontdekt. Wat een vet spel wordt dat! Die gaan we kopen met de lancering :D

Het valt me op dat bij Elliot de Switch 2 het behoorlijk warm krijgt in de dock, lijkt zelfs meer dan met Bananza. Ben benieuwd hoe dat zich uiteindelijk gaat ontwikkelen, gezien nu alles nog vrijwel stofvrij is.
Demo was hier ook meer dan goedgekeurd, zelfs al zie je dat er duidelijk nog werk aan is :) Heel benieuwd naar het eindresultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je nu naar de laatste trailer kijkt lijkt die uitbreiding wel bijna een sequel. Klinkt alsof je best wat waarde uit die 20 euro gaat halen - in tegenstelling tot de heel rare Mario Party Jamboree DLC/upgrade.

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 06-08-2025 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52
70GB, damn waar blijven die 512GB micro SD-kaarten.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:12
Dat valt wel mee toch? Vind het geen gekke prijs voor wat je lijkt te krijgen qua DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:30
Jobius schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:03:
[...]

Dat valt wel mee toch? Vind het geen gekke prijs voor wat je lijkt te krijgen qua DLC.
Ik wilde net zeggen. Er zit ook nog DLC bij. Dus Switch 2 upgrade en DLC voor Kirby. Dan is 20 euro geen gekke prijs. Vaak is dat voor een DLC al die prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:34
Arunia schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:22:
[...]

Ik wilde net zeggen. Er zit ook nog DLC bij. Dus Switch 2 upgrade en DLC voor Kirby. Dan is 20 euro geen gekke prijs. Vaak is dat voor een DLC al die prijs.
Het is eigenlijk 10€ voor de Swtich 2 upgrade, en 10€ voor de DLC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:57
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel teleurgesteld ben in de Gamecube uitbreiding. Momenteel maar een paar games beschikbaar waar eigenlijk ik alleen Zelda leuk van vindt. Deze dan ook al uitgespeeld, vooral het feit dat totaal onduidelijk is wanneer de volgende batch games komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:49
squashedraven schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:43:
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel teleurgesteld ben in de Gamecube uitbreiding. Momenteel maar een paar games beschikbaar waar eigenlijk ik alleen Zelda leuk van vindt. Deze dan ook al uitgespeeld, vooral het feit dat totaal onduidelijk is wanneer de volgende batch games komt
Die games worden langzaam gereleased net als bij de andere consoles. Eens in de zoveel tijd komt er een gamepje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:22:
[...]

Alles lijkt gratis te moeten krijg ik soms het gevoel. Wat ik alleen apart vind aan deze upgradepack is dat de upgrade en de DLC aan elkaar gekoppeld zijn. Ik kijk er naar uit, maar vraag me wel af waarom de DLC alleen voor de Switch 2 uitkomt. Ik zie nog niet iets wat de originele Switch niet zou kunnen draaien. Dat de gehele game straks verbeterde textures heeft en draait in 60 fps op de Switch 2 is uiteraard wel een mooie toevoeging. Van wat ik uit de laatste trailer opmaak lijkt de DLC vrij uitgebreid, dus wat mij betreft een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
giantgiantus schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:46:
[...]

Die games worden langzaam gereleased net als bij de andere consoles. Eens in de zoveel tijd komt er een gamepje op.
maar in mijn beleving hadden de initiële releases wel meer games te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
squashedraven schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:58:
[...]

maar in mijn beleving hadden de initiële releases wel meer games te spelen
Nintendo lijkt ook erg voorzichtig te willen zijn met welke games ze voor Gamecube uitbrengen. Mario Kart Double Dash!! en Metroid Prime 2 en 3 zouden interessant zijn, maar volgens mij zijn ze dan bang dat het dit jaar ten koste gaat van Mario Kart World en Metroid Prime 4...

Ik kijk in ieder geval uit naar Mario Kart Double Dash!!. Voor nu is Gamecube voor mij ook niet zo interessant en ik heb de Gamecube controller al wel in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
L23 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:01:
[...]

Nintendo lijkt ook erg voorzichtig te willen zijn met welke games ze voor Gamecube uitbrengen. Mario Kart Double Dash!! en Metroid Prime 2 en 3 zouden interessant zijn, maar volgens mij zijn ze dan bang dat het dit jaar ten koste gaat van Mario Kart World en Metroid Prime 4...

Ik kijk in ieder geval uit naar Mario Kart Double Dash!!. Voor nu is Gamecube voor mij ook niet zo interessant en ik heb de Gamecube controller al wel in huis.
Ik zit meer te wachten op de pokemon games. Was het geweldige concept van double dash al helemaal vergeten wat een topper was dat. Verder moet natuurlijk luigi's mansion erop komen en inderdaad de metroid serie. Ik zou juist verwachten dat ze door deze games beschikbaar te maken mensen juist warm maken voor metroid prime 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
squashedraven schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:05:
[...]

Ik zit meer te wachten op de pokemon games. Was het geweldige concept van double dash al helemaal vergeten wat een topper was dat. Verder moet natuurlijk luigi's mansion erop komen en inderdaad de metroid serie. Ik zou juist verwachten dat ze door deze games beschikbaar te maken mensen juist warm maken voor metroid prime 4
Dat zou ik ook verwachten, maar mogelijk nu te dicht op de release van Metroid Prime 4. Tja, Nintendo...

Ik zou zelf in ieder geval niet Mario Kart World overgeslagen hebben als Mario Kart Double Dash!! gelijk beschikbaar was. Dus dat vind ik wel jammer. Hopelijk duurt het niet een paar jaar voor ze die game pas toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:30
L23 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:58:
[...]

Alles lijkt gratis te moeten krijg ik soms het gevoel. Wat ik alleen apart vind aan deze upgradepack is dat de upgrade en de DLC aan elkaar gekoppeld zijn. Ik kijk er naar uit, maar vraag me wel af waarom de DLC alleen voor de Switch 2 uitkomt. Ik zie nog niet iets wat de originele Switch niet zou kunnen draaien. Dat de gehele game straks verbeterde textures heeft en draait in 60 fps op de Switch 2 is uiteraard wel een mooie toevoeging. Van wat ik uit de laatste trailer opmaak lijkt de DLC vrij uitgebreid, dus wat mij betreft een prima prijs.
Dat inderdaad. Tuurlijk is het vet als een upgrade voor de Switch 2 gratis is of heel weinig kost (kijkend naar bijvoorbeeld Fantasy Life i), maar er zit ook gewoon tijd en werk aan. Ze hadden het ook gewoon als volledig spel kunnen doen en opnieuw aanschaffen voor de Switch 2.

Als de DLC gewoon prima groot is, dan is het zeker een prima prijs. Heb slechter gezien. Vind het ook nog steeds heel wat dat Kirby eigenlijk nooit een update heeft gehad, dus gewoon heel veel tijd aan testen is besteed. Hulde aan de makers daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een realistische verwachting afgaande op het patroon van de andere apps lijkt me één nieuwe game om de 1 a 2 maanden. Strikers is eind juni beschikbaar gemaakt. Met de zes* reeds aangekondigde games zijn we dus nog 6-8 maanden bezig. Ten laatste lijkt me dat dit afgerond is rond juni, maar dat lijkt me pessimistisch :)

Nintendo zou over die timing een beetje transparanter mogen zijn maar het is wat het is. Mogelijk moeten ze nog aan de emulator sleutelen.

*Super Mario Sunshine, Fire Emblem: Path of Radiance, Pokémon XD: Gale of Darkness, Chibi-Robo!, Luigi's Mansion en Pokémon Colosseum

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 06-08-2025 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:38
Het is op dit moment idd nog wel karig. Ik zat nog even te kijken, maar voor N64 waren er bij release meteen 9 games beschikbaar en daarna elke maand ofzo een extra. Ook voor andere systemen waren er bij release meerdere games beschikbaar.
Misschien dat het uitbrengen van een GC spel meer werk is dan voor oudere system?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
urk_forever schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:19:
[...]

Het is op dit moment idd nog wel karig. Ik zat nog even te kijken, maar voor N64 waren er bij release meteen 9 games beschikbaar en daarna elke maand ofzo een extra. Ook voor andere systemen waren er bij release meerdere games beschikbaar.
Misschien dat het uitbrengen van een GC spel meer werk is dan voor oudere system?
Ik zou eerder verwachten dat het minder werk is eigenlijk, de gamecube had eigenlijk geen knoppen die de switch niet heeft dus daar hoef je niet mee te stoeien en verder passen ze volgens mij weinig aan bij de games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
squashedraven schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:27:
[...]

Ik zou eerder verwachten dat het minder werk is eigenlijk, de gamecube had eigenlijk geen knoppen die de switch niet heeft dus daar hoef je niet mee te stoeien en verder passen ze volgens mij weinig aan bij de games.
Of het meer of minder werk is kan je eigenlijk niet weten en heeft al helemaal niks met het aantal knoppen te maken, en meer met de staat van de emulator, hoe deze met game X omgaat en of daar veel moet opgelost/getest worden.

Maar de spreiding van de games op NSO is ten dele ook een marketing gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
JackAvery schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:54:
[...]

Of het meer of minder werk is kan je eigenlijk niet weten en heeft al helemaal niks met het aantal knoppen te maken, en meer met de staat van de emulator, hoe deze met game X omgaat en of daar veel moet opgelost/getest worden.
Hier kan ik je geen ongelijk in geven. Het is ook puur mijn persoonlijke verwachting ingegeven door een totaal gebrek aan kennis.
En ja die verwachting kan wel eens onrealistisch zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 14:54
squashedraven schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:27:
de gamecube had eigenlijk geen knoppen die de switch niet heeft
De cube had gecombineerde analoge/digitale triggers, en sommige spellen maken daar ook gebruik van, zoals Super Mario Sunshine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:27
Net even die Shinobi demo gecleared (game komt eind deze maand uit) in handheldmode, maar damn wat speelt dat lekker zeg. Instant buy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:19
Vanavond van Dbrand een e-mail ontvangen voor het aanvragen van de verbeterde Joycon grips, deze worden kosteloos toegestuurd samen met een fix voor de dock adapter. Hiernaast 15% korting op alles wat je mee wilt bestellen. Mooi opgelost zo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEOXmb1YeC3MtL89xKWF9yb31v8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xFIInEqwYsYxYYovI2g9fDDz.jpg?f=fotoalbum_large

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 16:26
Pasteis schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:11:
Iemand ervaring met alternatieve docking stations voor de Switch 2? Ik kwam de volgende tegen: https://antank.net/collections/switch-2/products/s3-max ziet er op het eerste oog prima uit, maar ik ken het merk niet.

Ik ben ook benieuwd of de officiele dock het geld waard is, of dat het dus prima voor een stuk goedkoper gedaan kan worden?
Die dock heeft een update gekregen zag ik

https://www.gamesradar.co...n-the-official-accessory/

Nu met openingen air vents onder.

Als dut al eerder besproken is sorry. Ik heb gezocht in het topic maar ik kon zo niets vinden.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EfM35YVVd7KLkqaYEwNF96-1200-80.jpg.webp

[ Voor 5% gewijzigd door rejer op 07-08-2025 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:32
rejer schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:21:
[...]

Dat is wel mooi. Voor mij helaas te laat, want ik heb die van mij al binnen.
Tijdens de vakantie eerst maar ervaren of hij zonder ventilatiegaten gaat oververhitten of dat het allemaal wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 17:30
rejer schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:21:
[...]

https://www.gamesradar.co...n-the-official-accessory/

Nu met openingen air vents onder.

Als dut al eerder besproken is sorry. Ik heb gezocht in het topic maar ik kon zo niets vinden.

[Afbeelding]
Coole update, alhoewel ik aanneem dat de air vents passief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 18:35

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Waarschijnlijk kan je die er met een dremel ook zelf in maken; dit is vooral om discussies op een forum als dit bij te sturen. Maar het zal vast een klein beetje helpen bij het aanzuigen van verse lucht. De mijne blaast wel tijdens totk in handheld mode.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
ronaldtb schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:41:
[...]

Dat is wel mooi. Voor mij helaas te laat, want ik heb die van mij al binnen.
Tijdens de vakantie eerst maar ervaren of hij zonder ventilatiegaten gaat oververhitten of dat het allemaal wel meevalt.
Als ik het artikel van GamesRadar goed lees dan geeft de fabrikant van het 3rd party dock aan dat de Switch 2 een graad koeler bleef in hun dock (zonder ventilatiegaten aan de onderzijde) t.o.v. het originele dock.

Grappig genoeg lijken de ventilatiegaten die ze nu aan de onderzijde gemaakt hebben averechts te werken. De Switch 2 wordt namelijk iets warmer na deze wijziging. Verschil is minimaal (slecht 0,6 graad Celcius), maar het ligt dus niet in lijn met wat de meeste mensen hadden verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 13:01
Indie world direct ook weer allemaal rommel ( vind ik )
Lekker bezig Nintendo . Die kleine indie Studios wel dev kids geven maar de grote jongens die aaa games maken niet …

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 16:23
Cyberw00d schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:32:
Indie world direct ook weer allemaal rommel ( vind ik )
Lekker bezig Nintendo . Die kleine indie Studios wel dev kids geven maar de grote jongens die aaa games maken niet …
Dev kids? Ik mag hopen dat ze hun kinderen niet hebben weggeven :9 Volgens mij waren alle games op Switch 1 te spelen en sommige compatibel met Switch 2 - ik denk niet dat er dev-kits zijn uitgedeeld aan deze partijen omdat er niets speciaal ontwikkeld was voor Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52
Allemaal poep idd, die indiebende.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:51
Well Dweller ziet er heel tof uit! Die hou ik in de gaten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:29
Ik wilde net zeggen, als indie liefhebber spreekt deze me heel erg aan.

De rest was ... Mwahhhhh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standie
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12:19
Cannoli schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:05:
[...]

Grappig genoeg lijken de ventilatiegaten die ze nu aan de onderzijde gemaakt hebben averechts te werken. De Switch 2 wordt namelijk iets warmer na deze wijziging. Verschil is minimaal (slecht 0,6 graad Celcius), maar het ligt dus niet in lijn met wat de meeste mensen hadden verwacht.
We hebben nu een dock zonder ventilatiegaten waarbij je zou denken dat de Switch 2 heter wordt dan bij een gewone dock, maar er wordt beweerd dat hij juist koeler blijft. En nu wordt ook gezegd dat een verbeterd ontwerp die voor meer koeling zou moeten zorgen, juist warmer wordt. Aangezien dit enorm contra-intuïtief is, moet de testmethode onder de loep worden genomen.

Fabrikanten en influenceren kunnen wel temperaturen noemen, maar hoe en wat wordt er gemeten? En worden ook de prestaties van een game gemeten om te kijken of er sprake is van downclocken om de hitte te beperken? Ik hoop nog op een definitieve test waarbij de temperatuur van de verschillende soorten docks met een goede testmethode wordt vergeleken.
Millert schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 23:09:
Vanavond van Dbrand een e-mail ontvangen voor het aanvragen van de verbeterde Joycon grips, deze worden kosteloos toegestuurd samen met een fix voor de dock adapter. Hiernaast 15% korting op alles wat je mee wilt bestellen. Mooi opgelost zo!

[Afbeelding]
Moet je je oude Joy-Con hoesjes terugsturen? Ik ben benieuwd wat er met al die hoesjes gaat gebeuren. Als je ze mag houden, zet ze dan vooral op Marktplaats. Aangezien ik de Joy-Con's altijd los van elkaar gebruik, ben ik wel geïnteresseerd in een paar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:29
Standie schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:19:
[...]

We hebben nu een dock zonder ventilatiegaten waarbij je zou denken dat de Switch 2 heter wordt dan bij een gewone dock, maar er wordt beweerd dat hij juist koeler blijft. En nu wordt ook gezegd dat een verbeterd ontwerp die voor meer koeling zou moeten zorgen, juist warmer wordt. Aangezien dit enorm contra-intuïtief is, moet de testmethode onder de loep worden genomen.

Fabrikanten en influenceren kunnen wel temperaturen noemen, maar hoe en wat wordt er gemeten? En worden ook de prestaties van een game gemeten om te kijken of er sprake is van downclocken om de hitte te beperken? Ik hoop nog op een definitieve test waarbij de temperatuur van de verschillende soorten docks met een goede testmethode wordt vergeleken.

[...]

Moet je je oude Joy-Con hoesjes terugsturen? Ik ben benieuwd wat er met al die hoesjes gaat gebeuren. Als je ze mag houden, zet ze dan vooral op Marktplaats. Aangezien ik de Joy-Con's altijd los van elkaar gebruik, ben ik wel geïnteresseerd in een paar.
Natuurlijk hoef je die niet terug te sturen ... Ze zitten in Amerika toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 13:01
plato82 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:41:
[...]

Dev kids? Ik mag hopen dat ze hun kinderen niet hebben weggeven :9 Volgens mij waren alle games op Switch 1 te spelen en sommige compatibel met Switch 2 - ik denk niet dat er dev-kits zijn uitgedeeld aan deze partijen omdat er niets speciaal ontwikkeld was voor Switch 2.
Haha kleine spelfout .
Glaciered Is bijvoorbeeld alleen voor switch 2 dus daar is dan wel een dev KIT weggegeven 🤡 voor de rest niet op gelet als ze alleen of op beide switches komen . Ben het ook wel met digital foundry eens dat Nintendo veels te veel Nintendo switch 1 nog overal benoemd . Ze moeten veel meer inspelen op de switch 2 . De krachteloze 1 is nu wel mooi geweest tijd voor de nieuwe generatie waar veel meer op mogelijk is .

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberw00d op 07-08-2025 17:39 ]

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Op mijn lijstje staan:
- Mina The Hollower
- Herdling
- Ball x Pit

Die vond ik wel interessant genoeg om te gaan proberen, met name Mina The Hollower.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Pagina: 1 ... 114 ... 126 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4