Ja ik weet het niet zo, zoals ik het nu zie is het meer een geval van "ik ga dit niet genoeg spelen om het uberhaupt te kopen". Dus in die zin: Ja, teveel. Ik weet gewoon niet hoe lang het de interesse vast gaat houden. Het is meer van gehalte demospelletje of minigame in een Wii sports (resort)/pilotwings/idk zo'n game met meerdere verschillende kleine gamemodes, dan een echte volledige game.
Positief/mwoah:
- In de basis is de gameplay leuk en best wel satisfying als je scoort of iemand ontwijkt o.i.d. dus dit is positief
- De motion/muis controls had ik snel door en zijn erg leuk, je kan bijvoorbeeld echt vaart maken, remmen aan 1 zijde en dan scherp langs een tegenstander sturen, je kan dunken en sprongen maken. Ook satisfying om precies langs iemand te passen waarna je teammate scoort etc. oprecht heel leuk om te doen.
- Je kan je poppetje een klein beetje customizen door verschillende kleurtjes te geven aan de helm, wielen, etc.
- Je kan een paar verschillende helmpjes kiezen voor je poppetje
- Je hebt 3 verschillende poppetjes, een gemiddelde, een lichte, en een zware. Komt neer op zware is defender en kan beter rammen, lichte is attacker en kan sneller gaan, midden is tussenin.
Negatief/meh:
- Het customizen is in ieder geval 'iets' maar echt heel gelimiteerd, na 1x je poppetje maken is het wel gedaan want je hebt denk 6-8 helmpjes en wat kleuren waar je uit kan kiezen.
- 1 map/wereld, heel generic alles grijs, lijken geen andere maps, obstakels, challenges, etc. te zijn die de gameplay uitbreiden. Als je tussen de regeltjes door leest in de manier waarop ze het opgezet hebben dan gaat dit er ook niet zijn. Het is namelijk zo dat je een lobby joined en dan speelt met anderen in die lobby. Dat lijkt "de" wereld te zijn waar je in speelt. Het is niet zo dat je een lobby joined en dan voor matches in verschillende maps terecht komt, de map in de lobby is ook de map in matches.
- demo had geen (hint naar of uitleg over) ranked multiplayer systeem of iets dergelijks
- demo had geen (hint naar of uitleg over) XP of unlocks of andere gameplay loop om interesse vast te houden
- er is geen reclame verhaaltje geweest van "hey als de echte game uitkomt kan je lol hebben met x, y, en z, kijk er naar uit!" het is gewoon "thanks for playing the online demo" en that's it. Dit + de trailers enz. geven mij de indruk dat er ook gewoon niet meer gaat zijn dan dit. Lijkt erop dat dit de hele game is. Als dat niet zo is dan is de marketing wel echt bar slecht.
Ja hij is maar 20 euro, maar zelfs dan is het de vraag hoe lang je dit kan blijven spelen als het enige wat je kan doen in de game neerkomt op: Spelen tegen anderen zonder enige incentive behalve "het is leuk om te spelen". Het is ook puur een multiplayer game en je moet spelen met minstens 4 en liefst 6 man, dus als je nu ziet dat het heel summier is ben ik bang dat deze game een paar weken na launch al niet actief meer gaat zijn en ik heb ook niet een grote vriendengroep met Switch 2s die dit zouden spelen ofzo.
Ik zou wel aanraden om de demo even te spelen als je interesse hebt want het was wel leuk om te spelen, maar die demo is ook weer gelimiteerd op een paar uur op de dag en moeilijk moeilijk in classic vage Nintendo style. Als je tijd hebt dit weekend wel de moeite waard. Maar ik wacht zeker de reviews af en als daar geen hidden gamemodes, unlocks, weetikwat in zitten dan lijkt me dit niet het geld waard.