Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zag meerdere interessante games. Winter Burrow al vaker voorbij zien komen, ziet er leuk uit.

Verder geinig dat Little Kitty, Big City een gratis update krijgt. Goed mee vermaakt op Game Pass. Een game die volgens mij een Switch 2 upgrade kan gebruiken, maar daar hoor je dan weer niks over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12

RayNbow

Kirika <3

Cyberw00d schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 17:38:
Ze moeten veel meer inspelen op de switch 2 . De krachteloze 1 is nu wel mooi geweest tijd voor de nieuwe generatie waar veel meer op mogelijk is .
Hoezo? Aankondigingen voor de Switch 1 zijn ook waardevol voor eigenaren van de Switch 2. Een game als bijv. UFO 50 heeft niet opeens minder bestaansrecht.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Cyberw00d schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:32:
Die kleine indie Studios wel dev kids geven maar de grote jongens die aaa games maken niet …
Zoals? EA heeft devkits? 2K heeft devkits? Capcom heeft devkits? SqEnix heeft devkits? Ubisoft heeft devkits? Epic heeft devkits? Bandai Namco heeft devkits?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Eerst een lijstje:

Titel Datum Switch Switch 2
Mina the Hollower 31/10/2025 - Demo beschikbaar (vandaag tot 21 augustus)
WELL DWELLER 2026 *
Neverway 2026 *
Herdling 21/08/2025 *
Is This Seat Taken? vandaag beschikbaar *
Little Kitty, Big City: The Picture Purrfect Update 2025 *
Content Warning 2026
BALL X PIT 15/10/2025 (NSW) / herfst 2025 (NSW2)
Ultimate Sheep Raccoon winter 2025
Glaciered herfst 2025
Winter Burrow winter 2025 *
Undusted: Letters from the Past Oct-25 *
Tiny Bookshop vandaag beschikbaar *
Caves of Qud winter 2025 *
Strange Antiquities 17/09/2025 *
OPUS: Prism Peak herfst 2025
Go-Go Town! lente 2026 *
UFO 50 vandaag beschikbaar *

En wauw zeg sommige mensen hier zien duidelijk niet wat voor kwalitatieve games hier tussen zitten. Mina the Hollower is goed op weg om een heel sterke game te worden voor de GameBoy Zelda fans en Castlevania fans. Caves of Qud is een all-time klassieker in het genre van immersive sims. UFO 50 is top. Ball x Pit ziet er enorm leuk uit, net als Well Dweller en Neverway. Winter Burrow heeft een duidelijk Don't Starve sausje, kan ook interessant zijn. Dan nog een aantal geinige party games en relax games... en tenslotte heb je nog Content Warning die heel duidelijk lijkt te lenen van Phasmophobia, Lethal Company en andere dergelijke games...

Ja hoor heel toffe Indie World :)

Enkel getoond in de Japanse versie:

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Helemaal iets anders maar dit is de lijst van speelbare games bij de Nintendo booth voor de mensen die later deze maand naar GamesCom gaan afzakken:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GxvJHI7XYAADubM?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 09:10
hebben jullie iets van een back case om de switch heen gedaan ? ik twijfel om er 1 te nemen maar wil ook niet dat het klepje aan de achterkant niet meer gebruikt kan worden daar door , iemand tips ?

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:09
Winter Burrow leek me wel leuk. Maar sjezus. Die pixelcrap doet me denken aan c64 40 jaar geleden. Groetjes #opa

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:14

Esumontere

Floep, banaan.

taker1987 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:17:
hebben jullie iets van een back case om de switch heen gedaan ? ik twijfel om er 1 te nemen maar wil ook niet dat het klepje aan de achterkant niet meer gebruikt kan worden daar door , iemand tips ?
Wil je een case, of een grip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Esumontere schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 23:11:
[...]

Wil je een case, of een grip?
case , zodat ook de achterkant kras vrij blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:32
taker1987 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 23:18:
[...]

case , zodat ook de achterkant kras vrij blijft
Van wat ik tot nu toe heb gezien zijn de cases voor Switch 2 allemaal ontworpen zodat de staandhouder aan de achterkant nog gebruikt kan worden. Op Amazon heb je redelijk veel keuze. Ik zelf heb een design van Geekshare. De covers voor het systeem en de joycons zijn apart als cover te gebruiken. Ook kan je het nog in de docking station plaatsen omdat het materiaal redelijk dun is.

Houd er wel rekening mee dat je de Joycon grip die je meegeleverd krijgt met je Switch niet meer kan gebruiken tenzij je de covers van de joycons weer eraf haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook deze tactische RPG met duidelijke Persona / Devil summoner invloeden werd getoond in de Japanse Indie World. Release datum van Demonschool is 3 september voor alle platformen inclusief Switch 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Lashrom schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 01:42:
[...]

Van wat ik tot nu toe heb gezien zijn de cases voor Switch 2 allemaal ontworpen zodat de staandhouder aan de achterkant nog gebruikt kan worden. Op Amazon heb je redelijk veel keuze. Ik zelf heb een design van Geekshare. De covers voor het systeem en de joycons zijn apart als cover te gebruiken. Ook kan je het nog in de docking station plaatsen omdat het materiaal redelijk dun is.

Houd er wel rekening mee dat je de Joycon grip die je meegeleverd krijgt met je Switch niet meer kan gebruiken tenzij je de covers van de joycons weer eraf haalt.
hmm fair point en eerlijk hoe dom ook had ik daar nog niet eens over na gedacht dat als je mario party wilt doen je de joycons weer los moet halen 8)7 , ik heb een pro controller dus zo vaak zal ik de joycons niet los gebruiken , en misschien in de toekomst anders maar een extra setje :+

thanx in elk geval en dan ga ik is even op zoek naar een goed setje , ik zag er 1 staan op een GSM-site , soort rubberen case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:07
Niet echt Switch 2 gerelateerd, maar Nintendo komt met een lijn producten voor de allerjongste kinderen.

YouTube: "My Mario" is Coming Soon!

https://www.nintendo.com/jp/my-mario/index.html
https://www.nintendo.co.j...lease/en/2025/250808.html

[ Voor 22% gewijzigd door Zeror op 08-08-2025 11:22 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:07
Dit is tof. Speedrunner GrandPooBear heeft samen met zn zoontje een speedrun world record in Donkey Kong Bananza.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik kwam wat tegen vandaag wat ik eens ga proberen. Mijn Switch 2 staat in een (open) kast onder de TV, maar die kast is niet hoog genoeg om makkelijk te kunnen docken/undocken. Daarom houd ik de dock half scheef om de Switch eruit te halen. Daarnaast heb ik het idee dat de geproduceerde warmte wat blijft hangen in het kastje. Nu kwam ik de volgende 3D-printbare dockhouder tegen: linkje. Gezien ik een 3D printer tot mijn beschikking heb gaan we die komend weekend eens printen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 11:36
Cyberw00d schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:32:
Indie world direct ook weer allemaal rommel ( vind ik )
Lekker bezig Nintendo . Die kleine indie Studios wel dev kids geven maar de grote jongens die aaa games maken niet …
Wil toch wel even in algemene zin reageren op dit verhaal over devkits: Ik vind het een raar verhaal dat we steeds zien rondgaan dat er zogenaamd geen devkits gegeven worden aan de grote studios, dat is echt volledig nergens op gebaseerd, alleen maar rumoer die op Reddit enzo wordt gepost. Lijkt me ook heel sterk dat Nintendo bewust geen kits geeft aan grote studios maar wel aan kleine. Eigenlijk al deze indie games zijn ook beschikbaar op de Switch 1 en lijkt er dus op dat ze gewoon op Switch 1 zijn ontwikkeld en nu een kleine patch doen om de resolutie o.i.d. omhoog te gooien voor Switch 2.

Heb nog geeneen indie game gezien die bijvoorbeeld de muisfunctie gebruikt en dat lijkt me juist een functie die indies zouden gebruiken om bekendheid te krijgen met "hey kijk wij gebruiken de nieuwe functie!" dus grote kans dat indies helemaal niet zoveel devkits hebben.

In algemene zin over dit onderwerp: Ik vind het toch wel jammer om te zien dat er dan best wel wat posters zijn die het maar weer "poep" "troep" "rommel" etc. noemen. Sure, vind je het niks, dat kan. Maar om er nou zo negatief en beledigend over te doen slaat naar mijn inziens de plank mis en is gewoon niet netjes richting de devs die hard werken aan een game, en ook geen leuke invloed op de sfeer en discussie in deze thread.

Het is een indie world presentatie, die doen ze al jaren en is al jaren bedoeld voor kleine games van onbekende developers. Dan verbaasd zijn dat je alleen maar kleine games ("troep") van onbekende developers ziet? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 16:23
259tim schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:57:
[...]

Wil toch wel even in algemene zin reageren op dit verhaal over devkits: Ik vind het een raar verhaal dat we steeds zien rondgaan dat er zogenaamd geen devkits gegeven worden aan de grote studios, dat is echt volledig nergens op gebaseerd, alleen maar rumoer die op Reddit enzo wordt gepost. Lijkt me ook heel sterk dat Nintendo bewust geen kits geeft aan grote studios maar wel aan kleine.
De informatie dat er nauwelijks dev-kits zijn uitgedeeld is vooral gebaseerd op de laatste podcast van Nate the Hate, waarin hij vermeld dat hij contact heeft gehad met meerdere studios die teleurgesteld en verbaasd zijn niets te hebben gehad van Nintendo en ook geen duidelijkheid hebben gehad wanneer ze dan wel een dev-kit krijgen.
Een van de vermoedens daarbij is dat het een bewuste strategie is van Nintendo om games van henzelf en prominente partners een voorsprong/spotligt te geven. Een ander vermoeden is dat ze achter de feiten aanliepen in het productieproces, vroegtijdige lekken wilde voorkomen en bang waren voor premature negatieve berichten over de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
plato82 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:06:
[...]

De informatie dat er nauwelijks dev-kits zijn uitgedeeld is vooral gebaseerd op de laatste podcast van Nate the Hate, waarin hij vermeld dat hij contact heeft gehad met meerdere studios die teleurgesteld en verbaasd zijn niets te hebben gehad van Nintendo en ook geen duidelijkheid hebben gehad wanneer ze dan wel een dev-kit krijgen.
Een van de vermoedens daarbij is dat het een bewuste strategie is van Nintendo om games van henzelf en prominente partners een voorsprong/spotligt te geven. Een ander vermoeden is dat ze achter de feiten aanliepen in het productieproces, vroegtijdige lekken wilde voorkomen en bang waren voor premature negatieve berichten over de hardware.
Interessant, die context miste ik. NateTheHate is een bekende leaker toch? Hoe betrouwbaar is dat? Klinkt een beetje alsof er een tekort is of een management issue waarbij ze niet duidelijk communiceren en niet per se "alleen indies krijgen kits" ofzo. Dat van die productie lijkt me dan wel weer mogelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 16:23
259tim schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:31:
[...]

Interessant, die context miste ik. NateTheHate is een bekende leaker toch? Hoe betrouwbaar is dat? Klinkt een beetje alsof er een tekort is of een management issue waarbij ze niet duidelijk communiceren en niet per se "alleen indies krijgen kits" ofzo. Dat van die productie lijkt me dan wel weer mogelijk
Ik zou zeggen, luister zelf: YouTube: Nintendo Switch 2: Where Are The Games & When Will They be Revealed ...
Het klinkt best plausibel allemaal en niet opgeklopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

@plato82: uiteraard kan het zijn dat er studio's zijn zonder devkits, maar het verhaal werd eerder in deze draad verdraaid tot dat de AAA-studio's geen devkits hebben, wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt als je naar de grote uitgevers kijkt en de games die zij hebben of gaan uitbrengen voor de Switch 2.

Er is wel het verhaal dat Digital Extremes blijkbaar geen devkit heeft en dat zij graag iets voor de Switch 2 willen doen. Echter is het hier ook belangrijk om te vermelden dat Digital Extremes zelf niet Warframe naar de originele Switch hebben geport, maar dit toen hebben overgelaten aan Panic Button. En raad eens? Panic Button werkt momenteel aan een Switch 2 port van een game. Als men zo graag een Switch 2 port van Warframe wil, dan kan Digital Extremes misschien een belletje plegen naar Panic Button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:40
Het is hier al recentelijk eerder gezegd door iemand: wat een drama met die gamecube launch zeg. Waar blijven de spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 12:08
Blijf helaas aanmodderen met de switch titela.
Genoeg titels, maar ik wil eigenlijk geen gamekey cards maar fysiek de game op card. Ben alleen bang dat dit hem niet gaat worden.

Jammer want ben met de Switch 2 zelf wel heel tevreden. Prima upgrade tov de Switch 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Henkje.doc schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:02:
Genoeg titels, maar ik wil eigenlijk geen gamekey cards maar fysiek de game op card. Ben alleen bang dat dit hem niet gaat worden.

Jammer want ben met de Switch 2 zelf wel heel tevreden. Prima upgrade tov de Switch 1.
Ik weiger ook gewoon alle GameKeyCards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Henkje.doc schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:02:

Zelf vind ik deze ontwikkeling ook wat minder fijn. Voor lange termijn heeft fysiek op card de voorkeur. Voor kortere termijn (voor eventuele verkoop) zijn de gamekey cards prima. Digitaal alleen voor grote
aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben zelf ook best teleurgesteld door de aantallen GameKeyCards - ik was net heel blij dat ik op Switch zeer veel nog fysiek kon kopen en spelen. Zie mezelf ze dus niet snel kopen, tenzij de prijs juist is. Maar ik kan wel begrip opbrengen dat uitgevers met goedkopere games en games met enorme installatiegroottes hiervoor kiezen. Bovendien zie ik dit op termijn wel verbeteren.

Interessant genoeg kwam deze week de volgende info boven water uit verschillende publicaties van kwartaalcijfers - zie bvb. dit thread op BlueSky

Some new info regarding Switch 2 Game Card emerged from the latest quarterly financial results (Apr-Jun). • Rohm #ローム became the primary ROM supplier for NS2 GC • Macronix #旺宏, primary ROM supplier for NS1 GC, didn’t ship any for NS2 • Macronix is preparing cards for “varying capacity needs” 1/

Nintendo Patents Watch (@ninpatentswatch.bsky.social) 4 augustus 2025

Nintendo is blijkbaar voor Switch 2 gewisseld van ROM toeleverancier - dit is momenteel Rohm. Tegelijkertijd vermeldt Macronix - de leverancier van Switch 1 ROM geheugen - dat ze verwachten ROM voor Switch 2 te leveren vanaf de tweede helft van dit jaar. Ze zouden game cards zowel met MLC NAND (dat ze zelf produceren) als met 3D NAND van externe leveranciers gaan produceren, en dit met verschillende capaciteitsgroottes.

Dit heeft allerlei mogelijke implicaties. Dezelfde account speculeert hier als volgt over:

• Macronix produces 3D NAND themselves. Why buy it? Does their own 3D NAND not meet Nintendo’s cost or spec requirements? • Is this why Rohm got the first batch of business? • An MLC NAND GC should be cheaper, slower, and smaller than a 3D NAND GC. Is it an answer to the unpopular Game-Key Card? 5/

Nintendo Patents Watch (@ninpatentswatch.bsky.social) 4 augustus 2025

Dit suggereert alvast dat Macronix verschillende game cards zou kunnen gaan produceren die goedkoper zouden moeten zijn dan de huidige cartridges. Misschien opent dit opnieuw de deuren voor kleinere releases.

Alleszins, momenteel is het de moment om wel een signaal te sturen en games die een volledige fysieke release te doen misschien eens voorrang te geven :)

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 08-08-2025 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
JackAvery schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:25:

Alleszins, momenteel is het de moment om wel een signaal te sturen en games die een volledige fysieke release te doen misschien eens voorrang te geven :)
Wat ik heb meegekregen is dat de launch cijfers voor alle spellen die enkel een GKC hebben, zwaar zijn tegengevallen. Zelfs onder de meest conservatieve cijfers.

Dat zou toch wel een belangrijk signaal moeten afgeven? Daarnaast zijn de verkoop cijfers voor spellen die wel op het cartridge staan, juist hoger dan gemiddeld verwacht. Voornamelijk dan Cyberpunk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:33:
[...]

Wat ik heb meegekregen is dat de launch cijfers voor alle spellen die enkel een GKC hebben, zwaar zijn tegengevallen. Zelfs onder de meest conservatieve cijfers.

Dat zou toch wel een belangrijk signaal moeten afgeven? Daarnaast zijn de verkoop cijfers voor spellen die wel op het cartridge staan, juist hoger dan gemiddeld verwacht. Voornamelijk dan Cyberpunk.
Ik heb hier eigenlijk nergens bewijs van gezien, enkel wat ongefundeerde claims van slecht verkopende third party games in juni, dus ik neem dat toch met een korreltje zout. Maar wel geïnteresseerd in kwalitatieve bronnen hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou er niet minder games om spelen, die (een beetje uit de hand gelopen) verzameldrang is wel mooi weg met GameKeyCards. Op zich ben ik niet fel tegen GameKeyCards, maar als alles toch gedownload moet worden dan haal ik die game liever digitaal. Het zorgt er voor mij dan wel voor dat ik minder snel games aanschaf en wacht op een mooie aanbieding. Een fysieke game waarvan ik weet dat het compleet op de cartridge staat heb ik minder moeite mee om gelijk bij release te kopen.

Ik maak me er verder niet zo druk om, jammer dan. Merk alleen dat er voor mij nu geen logica meer is welke games ik fysiek koop. Het is nu willekeur. Zo heb ik Cyberpunk 2077 voor rond de 45 euro fysiek kunnen kopen en heb ik Tony Hawk's Pro Skater 3+4 weer digitaal. En in principe ben ik van plan alle first party games fysiek te kopen, maar ben ik vanwege de Switch 2 bundel digitaal begonnen met Mario Kart World :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:39:
[...]

Ik heb hier eigenlijk nergens bewijs van gezien, enkel wat ongefundeerde claims van slecht verkopende third party games in juni, dus ik neem dat toch met een korreltje zout. Maar wel geïnteresseerd in kwalitatieve bronnen hierover.
Je kan dat wat mij betreft ook niet goed vergelijken tenzij er dezelfde games zijn die je zowel volledig fysiek op cartridge kan kopen of op GameKeyCard. Die zijn er niet.

First party games verkopen vrijwel altijd beter dan third party games en toevallig brengt Nintendo al zijn games compleet op cartridge uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:51:
[...]

Je kan dat wat mij betreft ook niet goed vergelijken tenzij er dezelfde games zijn die je zowel volledig fysiek op cartridge kan kopen of op GameKeyCard. Die zijn er niet.

First party games verkopen vrijwel altijd beter dan third party games en toevallig brengt Nintendo al zijn games compleet op cartridge uit...
Helemaal waar. Komt daar ook nog eens bij dat een deel van de vroege library van consoles vaak ports zijn. Niet altijd even interessant voor mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dit weekend is die demosessie.

De zogenaamde Global Jam vindt plaats op zaterdag van 12:00–16:00 uur (NL-tijd) en op zondag in twee sessies: 02:00–06:00 en 18:00–22:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-09 14:08
Ik ben heel benieuwd. Het ziet er best lachen uit, maar ik ben toch een beetje sceptisch ten opzichte van dit soort spelletjes. Ik had ook erg uitgekeken naar Quidditch Champions, maar ik denk nog geen maand na release was het praktisch al onmogelijk om nog een match op te tuigen met echte spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:33
De demo van drag x drive ga ik waarschijnlijk wel even spelen, maar zie me dit niet lang spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
Ik ben nu die demo even aan het uitproberen, en ik moet zeggen, het is toch best wel een leuke game. Ben nu net 20 minuutjes aan het spelen dus het is een eerste indruk maar: Ik vind de manier waarop je de wielen nabootst met de muis sensoren echt goed gedaan, het is best wel satisfying om vaart te maken en dan een scherpe bocht te nemen door te remmen of door het andere wiel snel te draaien. ook goede motion controls en lollig dat je kan zwaaien en klappen.

Ik was verhuisd naar de PC en bureau met muismat om dit te spelen maar speel nu alsnog op mijn benen met een joggingsbroek aan en dat werkt eigenlijk harstikke soepel. Hier is geen accurate sensor nodig zoals bij een mouse based game zoals een RTS, het is meer gewoon een aanvulling van motion control.

Ik weet nog niet hoe uitgebreid de game echt is en of ik het zou kopen, maar demo zou ik zeker ff proberen, het is best een grappige game tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
Update: Uurtje gespeeld en echt wel lol gehad, maar als dit het is dan koop ik de game niet.

Er is in de demo maar 1 map, en lijkt erop dat het er uberhaupt maar eentje is. Het is heel grijs en mechanisch allemaal, ik snap ergens de stijl die ze wilden wel, maar vind het zelf niet zo. Erg jammer want als ze er net wat meer kleur en 'vibe' aan hadden gegeven had het misschien langer leuk geweest. Had niet eens cartoony Nintendo hoeven zijn.

De gameplay is leuk en satisfying maar de demo heeft alleen maar 3v3 matches en er is geen XP systeem, unlockable items, of ranked ofzo waarmee je jezelf omhoog kan werken. Misschien zit dat gewoon niet in de demo en wel in de echte game? Dat zullen we dan horen in reviews.

Als dit gratis had geweest met NSO (zoals Tetris 99) of een 5 euro ofzo had ik 'm misschien wel gekocht want ik vind het oprecht satisfying om te spelen, maar de indrukken v/d trailer kloppen naar mijn mening, het is heel summier buiten de core gameplay en eigenlijk meer een demo voor de muisfunctie dan een echte uitgebreide game. Als ze buiten die core gameplay loop (die wel echt satisfying is!) er wat meer omheen hadden gebouwd dan had het veel leuker geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door 259tim op 09-08-2025 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Demo ook gespeeld. Vond het wel geinig. Had al preorder staan (JP, €11,75) en die hou ik. Vermakelijk spel om nu en dan eens te spelen lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 09-08-2025 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
JackAvery schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:30:
@259tim is 20 euro dan teveel volgens jou? Want eeen dure game is het alvast niet.
Ja ik weet het niet zo, zoals ik het nu zie is het meer een geval van "ik ga dit niet genoeg spelen om het uberhaupt te kopen". Dus in die zin: Ja, teveel. Ik weet gewoon niet hoe lang het de interesse vast gaat houden. Het is meer van gehalte demospelletje of minigame in een Wii sports (resort)/pilotwings/idk zo'n game met meerdere verschillende kleine gamemodes, dan een echte volledige game.

Positief/mwoah:
- In de basis is de gameplay leuk en best wel satisfying als je scoort of iemand ontwijkt o.i.d. dus dit is positief

- De motion/muis controls had ik snel door en zijn erg leuk, je kan bijvoorbeeld echt vaart maken, remmen aan 1 zijde en dan scherp langs een tegenstander sturen, je kan dunken en sprongen maken. Ook satisfying om precies langs iemand te passen waarna je teammate scoort etc. oprecht heel leuk om te doen.

- Je kan je poppetje een klein beetje customizen door verschillende kleurtjes te geven aan de helm, wielen, etc.

- Je kan een paar verschillende helmpjes kiezen voor je poppetje

- Je hebt 3 verschillende poppetjes, een gemiddelde, een lichte, en een zware. Komt neer op zware is defender en kan beter rammen, lichte is attacker en kan sneller gaan, midden is tussenin.

Negatief/meh:
- Het customizen is in ieder geval 'iets' maar echt heel gelimiteerd, na 1x je poppetje maken is het wel gedaan want je hebt denk 6-8 helmpjes en wat kleuren waar je uit kan kiezen.

- 1 map/wereld, heel generic alles grijs, lijken geen andere maps, obstakels, challenges, etc. te zijn die de gameplay uitbreiden. Als je tussen de regeltjes door leest in de manier waarop ze het opgezet hebben dan gaat dit er ook niet zijn. Het is namelijk zo dat je een lobby joined en dan speelt met anderen in die lobby. Dat lijkt "de" wereld te zijn waar je in speelt. Het is niet zo dat je een lobby joined en dan voor matches in verschillende maps terecht komt, de map in de lobby is ook de map in matches.

- demo had geen (hint naar of uitleg over) ranked multiplayer systeem of iets dergelijks

- demo had geen (hint naar of uitleg over) XP of unlocks of andere gameplay loop om interesse vast te houden

- er is geen reclame verhaaltje geweest van "hey als de echte game uitkomt kan je lol hebben met x, y, en z, kijk er naar uit!" het is gewoon "thanks for playing the online demo" en that's it. Dit + de trailers enz. geven mij de indruk dat er ook gewoon niet meer gaat zijn dan dit. Lijkt erop dat dit de hele game is. Als dat niet zo is dan is de marketing wel echt bar slecht.

Ja hij is maar 20 euro, maar zelfs dan is het de vraag hoe lang je dit kan blijven spelen als het enige wat je kan doen in de game neerkomt op: Spelen tegen anderen zonder enige incentive behalve "het is leuk om te spelen". Het is ook puur een multiplayer game en je moet spelen met minstens 4 en liefst 6 man, dus als je nu ziet dat het heel summier is ben ik bang dat deze game een paar weken na launch al niet actief meer gaat zijn en ik heb ook niet een grote vriendengroep met Switch 2s die dit zouden spelen ofzo.

Ik zou wel aanraden om de demo even te spelen als je interesse hebt want het was wel leuk om te spelen, maar die demo is ook weer gelimiteerd op een paar uur op de dag en moeilijk moeilijk in classic vage Nintendo style. Als je tijd hebt dit weekend wel de moeite waard. Maar ik wacht zeker de reviews af en als daar geen hidden gamemodes, unlocks, weetikwat in zitten dan lijkt me dit niet het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:58
259tim schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:44:
[...]

Ja ik weet het niet zo, zoals ik het nu zie is het meer een geval van "ik ga dit niet genoeg spelen om het uberhaupt te kopen". Dus in die zin: Ja, teveel. Ik weet gewoon niet hoe lang het de interesse vast gaat houden. Het is meer van gehalte demospelletje of minigame in een Wii sports (resort)/pilotwings/idk zo'n game met meerdere verschillende kleine gamemodes, dan een echte volledige game.

Positief/mwoah:
- In de basis is de gameplay leuk en best wel satisfying als je scoort of iemand ontwijkt o.i.d. dus dit is positief

- De motion/muis controls had ik snel door en zijn erg leuk, je kan bijvoorbeeld echt vaart maken, remmen aan 1 zijde en dan scherp langs een tegenstander sturen, je kan dunken en sprongen maken. Ook satisfying om precies langs iemand te passen waarna je teammate scoort etc. oprecht heel leuk om te doen.

- Je kan je poppetje een klein beetje customizen door verschillende kleurtjes te geven aan de helm, wielen, etc.

- Je kan een paar verschillende helmpjes kiezen voor je poppetje

- Je hebt 3 verschillende poppetjes, een gemiddelde, een lichte, en een zware. Komt neer op zware is defender en kan beter rammen, lichte is attacker en kan sneller gaan, midden is tussenin.

Negatief/meh:
- Het customizen is in ieder geval 'iets' maar echt heel gelimiteerd, na 1x je poppetje maken is het wel gedaan want je hebt denk 6-8 helmpjes en wat kleuren waar je uit kan kiezen.

- 1 map/wereld, heel generic alles grijs, lijken geen andere maps, obstakels, challenges, etc. te zijn die de gameplay uitbreiden. Als je tussen de regeltjes door leest in de manier waarop ze het opgezet hebben dan gaat dit er ook niet zijn. Het is namelijk zo dat je een lobby joined en dan speelt met anderen in die lobby. Dat lijkt "de" wereld te zijn waar je in speelt. Het is niet zo dat je een lobby joined en dan voor matches in verschillende maps terecht komt, de map in de lobby is ook de map in matches.

- demo had geen (hint naar of uitleg over) ranked multiplayer systeem of iets dergelijks

- demo had geen (hint naar of uitleg over) XP of unlocks of andere gameplay loop om interesse vast te houden

- er is geen reclame verhaaltje geweest van "hey als de echte game uitkomt kan je lol hebben met x, y, en z, kijk er naar uit!" het is gewoon "thanks for playing the online demo" en that's it. Dit + de trailers enz. geven mij de indruk dat er ook gewoon niet meer gaat zijn dan dit. Lijkt erop dat dit de hele game is. Als dat niet zo is dan is de marketing wel echt bar slecht.

Ja hij is maar 20 euro, maar zelfs dan is het de vraag hoe lang je dit kan blijven spelen als het enige wat je kan doen in de game neerkomt op: Spelen tegen anderen zonder enige incentive behalve "het is leuk om te spelen". Het is ook puur een multiplayer game en je moet spelen met minstens 4 en liefst 6 man, dus als je nu ziet dat het heel summier is ben ik bang dat deze game een paar weken na launch al niet actief meer gaat zijn en ik heb ook niet een grote vriendengroep met Switch 2s die dit zouden spelen ofzo.

Ik zou wel aanraden om de demo even te spelen als je interesse hebt want het was wel leuk om te spelen, maar die demo is ook weer gelimiteerd op een paar uur op de dag en moeilijk moeilijk in classic vage Nintendo style. Als je tijd hebt dit weekend wel de moeite waard. Maar ik wacht zeker de reviews af en als daar geen hidden gamemodes, unlocks, weetikwat in zitten dan lijkt me dit niet het geld waard.
Als demo best leuk gedaan maar ik vond het vrij intensief met muisbesturing. Pro controller werkt helaas niet (en natuurlijk andere uitvoering dan). Als dit met Nintendo figuren en omgeving was gemaakt had het nog meer potentie. Maar voor nu sla ik over. Ik vind de hele rolstoelbasketbal setting vreemd, komt een beetje als verplicht moetje van inclusiviteit over (al dan niet met goede bedoelingen). Het kan mij qua thema en setting niet boeien. En de controls kosten mij te veel moeite om dit vaker te gaan spelen, als ik niet vaak win haak ik af. En een story of campagne mode zal nog wel leuk zijn als toevoeging. Beetje Rematch gevoel nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trokken
  • Laatst online: 07:38
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Switch 2, de laatste Nintendo console was de Wii U voor mij.
Het is een mooi apparaat en ik merk dat ik hem vaker in handheld mode gebruik dan docked. Bij de Wii U was dat nog andersom.
Het voordeel van het skippen van de Switch 1 is dat er nu nog een hele game library te ontdekken is. En dat ze vaak beter draaien op de Switch 2.

Enige wat mij opvalt is dat er een setting "automatische helderheid" is, maar deze lijkt niks te doen. Als ik in de tuin zit blijft de helderheid doodleuk laag staan, en als ik in een donkere kamer ga zitten blijft die op de maximale preset. :?
Misschien is het iets wat nog met een patch gefixed gaat worden.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Zoals eerder benoemd heb ik mijn S2 in een open kastje staan, met wat weinig headspace. Dat is nogal onhandig met docken, en de warmte blijft ook een beetje hangen. Ik heb een 3D printer, en er is iemand die die een schuine dock-standaard beschikbaar heeft gesteld.

Vandaag even geprint, zwart geverfd (had alleen nog maar wit filament), rubberen voetjes en een laagje antikrasstof... Met uitstekend resultaat! Het docken gaat nu makkelijk en hij kan z'n warmte een stuk beter kwijt. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuZLmT0kaewFi4TB7kamOiGIsEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xu0I09XqDQdJ655xXO6mpSyA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACq3t8meZqGv_mgV9PIDh4_CjNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NuvSMDlT9w6swy28VVs4fZbN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfFUTgOmVbkEIh2lORlxeJsmZ3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWrEbqloPdB0QkxUxKtYUP8L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HhtnT3NUs9VBi8mjtZIc3iJU1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7pljiKjCkAQqm02vDr5OkTF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Laatst online: 06:54
Wauw, schitterende oplossing en mooi afgewerkt. Dit is PRECIES wat ik zoek!
DM gestuurd. :)
Esumontere schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:53:
Zoals eerder benoemd heb ik mijn S2 in een open kastje staan, met wat weinig headspace. Dat is nogal onhandig met docken, en de warmte blijft ook een beetje hangen. Ik heb een 3D printer, en er is iemand die die een schuine dock-standaard beschikbaar heeft gesteld.

Vandaag even geprint, zwart geverfd (had alleen nog maar wit filament), rubberen voetjes en een laagje antikrasstof... Met uitstekend resultaat! Het docken gaat nu makkelijk en hij kan z'n warmte een stuk beter kwijt. :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:28

Superkiwi

Hoi doei

Als de Switch in de dock in slaapstand staat en de JoyCons op tafel liggen, gekoppeld aan het JoyCon-controllerding, lopen de controllers dan toch leeg? :/

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 10-08-2025 12:30 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Superkiwi schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:28:
Als de Switch in de dock in slaapstand staat en de JoyCons op tafel liggen, gekoppeld aan het JoyCon-controllerding, lopen de controllers dan toch leeg? :/
Ja, zoals alle accus. Als de Switch in slaapstand gaat dan gaan de controllers dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Esumontere schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:30:
[...]

Ja, zoals alle accus. Als de Switch in slaapstand gaat dan gaan de controllers dat ook.
Ah ok.
Het is 6 dagen geleden dat ik de Switch voor het laatst gebruikt heb, toen zaten de controllers nog nagenoeg vol. Ze trekken wel snel leeg dan, iets om in het vervolg even rekening mee te houden.
Bedankt voor je reactie :)

ter vergelijking: de PS5 controller kan ik rustig weken, maanden laten liggen om daarna gewoon te gebruiken zonder eerst op te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Esumontere schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:30:
[...]

Mja, dat is technisch waar, alle accus lopen langzaam leeg... Maar dat wil niet zeggen hoe snel dat is. Ik heb genoeg apparaten die maanden of langer ongebruikt kunnen liggen en gewoon nog charge hebben. Ik heb Xbox elite controllers waar ik me niet van herinner wanneer ik ze voor het laatst gebruikt (of dus opgeladen) heb, maar die starten gewoon nog hoor.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Superkiwi schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:35:
[...]

Ah ok.
Het is 6 dagen geleden dat ik de Switch voor het laatst gebruikt heb, toen zaten de controllers nog nagenoeg vol. Ze trekken wel snel leeg dan, iets om in het vervolg even rekening mee te houden.
Bedankt voor je reactie :)

ter vergelijking: de PS5 controller kan ik rustig weken, maanden laten liggen om daarna gewoon te gebruiken zonder eerst op te laden
6 dagen is wel heel snel, zo snel lopen ze bij mij niet leeg. Weet je zeker dat ze goed opgeladen waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Esumontere schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 17:21:
[...]
Weet je zeker dat ze goed opgeladen waren?
Volgens mij wel. Ik zal het binnenkort eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Iemand die weet of FC26 de volledige versie is zoals op andere consoles? Ik kan het eigenlijk nergens echt vinden, en vind het vreemd want de game komt ook gewoon naar de switch 1, waar altijd een Legacy editie op uit kwam toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chrosser schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:05:
Iemand die weet of FC26 de volledige versie is zoals op andere consoles? Ik kan het eigenlijk nergens echt vinden, en vind het vreemd want de game komt ook gewoon naar de switch 1, waar altijd een Legacy editie op uit kwam toch?
Het gaat om de next gen versie, framerate zal ergens rond 30-40 fps zijn volgens beta impressies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Superkiwi schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 00:27:
[...]

Volgens mij wel. Ik zal het binnenkort eens testen.
6 dagen is wel snel, maar het heeft te maken met de "Search for Controllers" feature. Mijn ervaring is dat een Nintendo Switch controller na 3 a 4 weken toch wel leeg is. De controllers kunnen niet uitgeschakeld worden. Ik had gehoopt dat het bij de Nintendo Switch 2 beter zou zijn, maar is dezelfde ervaring. Een nieuwe controller die nog nooit verbinding heeft gemaakt met een Switch (2) gaat aanzienlijk langer mee. De N64 controller die ik gekocht heb, maar nog niet gebruikt, ging minstens een jaar mee op de accu. Een accu loopt normaal gesproken heel langzaam leeg. Xbox controllers gaan hier ook aanzienlijk langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat klinkt aannemelijk :)

De testperiod moet trouwens even uitgesteld worden want ik zit momenteel vol in Breath of the Wild. Ben nu in het tweede gebied bezig en ik begin de game steeds beter eigen te worden. Alleen hier en daar nog een beetje ruzie met sommige knoppen maar het gaat steeds beter.

Hiervoor een beetje aan het exploren geweest in gebieden waar ik nog helemaal niet moet zijn, waardoor ik nu met wapens rondloop die volgens mij ver boven mijn level zijn :9
Het 'vliegzeil' en de teleport-functie maken dat je zeer makkelijk even ergens een kijkje kunt nemen.

Het enige dat ik nog ontwijk zijn de grote (stenen en mechanische) monsters die je hier en daar tegenkomt; die vind ik voor nu nog een beetje eng. Of mijn wapens daar iets tegen kunnen uitrichten betwijfel ik.

Maar wat een toffe game! De aankoop van de Switch 2 is met deze game alleen al gerechtvaardigd :)
De Zelda Notes in de app is ook wel een leuke feature.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:30
Superkiwi schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:21:
Dat klinkt aannemelijk :)

De testperiod moet trouwens even uitgesteld worden want ik zit momenteel vol in Breath of the Wild. Ben nu in het tweede gebied bezig en ik begin de game steeds beter eigen te worden. Alleen hier en daar nog een beetje ruzie met sommige knoppen maar het gaat steeds beter.

Hiervoor een beetje aan het exploren geweest in gebieden waar ik nog helemaal niet moet zijn, waardoor ik nu met wapens rondloop die volgens mij ver boven mijn level zijn :9
Het 'vliegzeil' en de teleport-functie maken dat je zeer makkelijk even ergens een kijkje kunt nemen.

Het enige dat ik nog ontwijk zijn de grote (stenen en mechanische) monsters die je hier en daar tegenkomt; die vind ik voor nu nog een beetje eng. Of mijn wapens daar iets tegen kunnen uitrichten betwijfel ik.

Maar wat een toffe game! De aankoop van de Switch 2 is met deze game alleen al gerechtvaardigd :)
De Zelda Notes in de app is ook wel een leuke feature.
Guardians (die mechanische inktvis-achtige dingen) zijn heel imposant - tot je de truc doorhebt. In-game zijn er ook stukjes lore die aangeven dat Link dit canonically gedaan heeft, maar
spoiler: title
als je de timing doorhebt, kun je die laser met elk willekeurig schild parryen - in de lore doet Link het met een deksel. Damaged Guardians hebben aan één hit genoeg, volledig functionele Guardians hebben er drie nodig. Daruk's Protection (de speciale kracht die je krijgt als je het Divine Beast op Death Mountain uitspeelt) doet dit automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:11
Wij hebben nu enkele weken de switch 2 en het is ons opgevallen dat deze soms even voor een seconden het beeld kwijt is en direct terug komt.

Dit hebben wij alleen bij het gebruik van de dock.
Heeft iemand hier ook ervaring mee dat voor heel even het beeld weg is en gelijk terug komt ?

Kabels heb ik reeds al een keer los gekoppeld en opnieuw aangesloten.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@Seal64 wat dat betreft heb ik nog een hoop te leren. In het verhaal ben ik nog niet zo ver (nog geen enkele missie in gebied 2 gedaan) en heb ook nog niet echt sidemissies ontdekt/gedaan. De meeste info haal ik nu uit de laadschermen maar die zijn zo snel dat ik niet altijd de tijd heb om ze te lezen :P
Op YT kwam ik een "50 essentiële tips" video tegen die ik na tip 3 heb afgezet, ik zag al meer dan ik wilde zien. Zélf ontdekken heb ik hoog in het vaandel staan dus we gaan rustig stapje voor stapje verder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:47
Superkiwi schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:41:
@Seal64 wat dat betreft heb ik nog een hoop te leren. In het verhaal ben ik nog niet zo ver (nog geen enkele missie in gebied 2 gedaan) en heb ook nog niet echt sidemissies ontdekt/gedaan. De meeste info haal ik nu uit de laadschermen maar die zijn zo snel dat ik niet altijd de tijd heb om ze te lezen :P
Op YT kwam ik een "50 essentiële tips" video tegen die ik na tip 3 heb afgezet, ik zag al meer dan ik wilde zien. Zélf ontdekken heb ik hoog in het vaandel staan dus we gaan rustig stapje voor stapje verder ;)
Zeker bij deze game zou ik aanraden zo min mogelijk tips etc te bekijken. Ik zou willen dat ik BOTW weer helemaal vanaf 0, zonder voorkennis kon ontdekken. Wat een fantastische game! Heel veel plezier ermee, en succes met ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

MdO82 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:33:
Wij hebben nu enkele weken de switch 2 en het is ons opgevallen dat deze soms even voor een seconden het beeld kwijt is en direct terug komt.

Heeft iemand hier ook ervaring mee dat voor heel even het beeld weg is en gelijk terug komt ?

Kan van alles zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:50
Superkiwi schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:41:
Ik ben zelf ook weer begonnen, en inderdaad, gewoon lekker ontdekken, praat met iedereen, lees alles, je krijgt genoeg hints en anders ontdek je het vanzelf. Er zijn vaak meerdere oplossingen voor problemen en met de tijd kunnen die veranderen als jij sterker wordt en meer mogelijkheden krijgt of je in andere gebieden komt waar het landschap anders is of de vijanden sterker.

Wel een tip die ik je mee geef voor de eerste keer, zonder spoilers, volg de eerste set story missions oostwaarts en weer terug.

spoiler:
Dat is van Impa in Kakariko Village naar Purah in Hateno Ancient Tech Lab en weer terug naar Impa. Je hebt dan alle functionaliteit van de Sheikah Slate en de informatie voor upgrades en wat de memories zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:02
Mijn dochters zijn beide einde van de maand jarig. Ze worden 4 en 6. Ter gelegenheid en na lang zeuren ook de WAF zover gekregen, een switch 2 gehaald voor hun verjaardag. Nu een vraag aangezien ik 0 ervaring met nitendo's heb. Hebben jullie aanraders voor spellen in hun leeftijd's categorie. Zit nu alleen nog Mario kart bij. Vinden ze ook leuk trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:06

Dennis1812

Amateur prutser

Peppa pig vind de dame van 5 hier helemaal leuk.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
vangoghnl schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:58:
Mijn dochters zijn beide einde van de maand jarig. Ze worden 4 en 6. Ter gelegenheid en na lang zeuren ook de WAF zover gekregen, een switch 2 gehaald voor hun verjaardag. Nu een vraag aangezien ik 0 ervaring met nitendo's heb. Hebben jullie aanraders voor spellen in hun leeftijd's categorie. Zit nu alleen nog Mario kart bij. Vinden ze ook leuk trouwens.
Mijn neefje en nichtje van ongeveer dezelfde leeftijd spelen graag samen kirby en de vergeten wereld en mario kart. Verder speelt de oudste met wat hulp heel veel van nintendo first party titels, van 3D mario tot 2D zelda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb dit ook soms even op mijn LG C4 42", maar eigenlijk alleen kort na aanzetten... Nooit als ik al langer aan het spelen ben.

Ik was ondertussen klaar met BotW...
Even Bravely Default II geprobeerd maar hoewel die in eerste instantie erg cool leek kreeg ik op een gegeven moment genoeg van de eindeloze 'makkelijke' encounters gevolgd door absurde bosses en op een gegeven moment uitgezet midden in een boss battle omdat ik concludeerde dat ik het niet leuk meer vond (de 'thief'). Jrpgs zijn misschien gewoon niet zo mijn ding.
Even tussendoor Link's Awakening er door geknald... Had het origineel vroeger al uitgebreid gespeeld op de originele Gameboy en had de remake ook al deels op de Switch gespeeld, maar was toen op een gegeven moment afgeleid door een andere game en toen ik terug kwam had ik geen flauw idee meer wat te doen en laten zitten. Nu notities bijgehouden en dan is het prima te doen. Leuk tussendoortje.

Nu gisteren Tears of the Kingdom gekocht met de tweede voucher die ik nog had... Het opening stuk is echt geweldig, wat een sfeer!! Het werkelijk spelen daarna, weet ik nog niet helemaal. Het bouwen van dingen... Is niet waar ik een spel als dit voor speel. En de game lijkt erg onvergevend gelijk in het begin. Ik weet niet of BotW dat ook was en ik gewoon te veel gewend was aan mijn zwaar geupgrade armor en karrevracht hartjes, maar heb het gevoel dat TotK gelijk een stuk lastiger begint.
Maar ik ben ook erg moe de laatste tijd (beetje te veel stress vanuit het werk) en ben momenteel misschien gewoon niet helemaal in de juiste frame of mind om aan zo'n grote game te beginnen... Dus misschien even laten liggen. Voor nu even Heretic op de steam deck gaan spelen, alleen irritant dat de 'bevestig' en 'annuleer' knoppen (A/B) omgedraaid zitten dus ik vergis me nou weer steeds :z probeer daarom niet te veel af te wisselen tussen switch en Xbox of pc...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:50
Finraziel schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:44:
[...]

Ik heb dit ook soms even op mijn LG C4 42", maar eigenlijk alleen kort na aanzetten... Nooit als ik al langer aan het spelen ben.

Ik was ondertussen klaar met BotW...
Even Bravely Default II geprobeerd maar hoewel die in eerste instantie erg cool leek kreeg ik op een gegeven moment genoeg van de eindeloze 'makkelijke' encounters gevolgd door absurde bosses en op een gegeven moment uitgezet midden in een boss battle omdat ik concludeerde dat ik het niet leuk meer vond (de 'thief'). Jrpgs zijn misschien gewoon niet zo mijn ding.
Even tussendoor Link's Awakening er door geknald... Had het origineel vroeger al uitgebreid gespeeld op de originele Gameboy en had de remake ook al deels op de Switch gespeeld, maar was toen op een gegeven moment afgeleid door een andere game en toen ik terug kwam had ik geen flauw idee meer wat te doen en laten zitten. Nu notities bijgehouden en dan is het prima te doen. Leuk tussendoortje.

Nu gisteren Tears of the Kingdom gekocht met de tweede voucher die ik nog had... Het opening stuk is echt geweldig, wat een sfeer!! Het werkelijk spelen daarna, weet ik nog niet helemaal. Het bouwen van dingen... Is niet waar ik een spel als dit voor speel. En de game lijkt erg onvergevend gelijk in het begin. Ik weet niet of BotW dat ook was en ik gewoon te veel gewend was aan mijn zwaar geupgrade armor en karrevracht hartjes, maar heb het gevoel dat TotK gelijk een stuk lastiger begint.
Maar ik ben ook erg moe de laatste tijd (beetje te veel stress vanuit het werk) en ben momenteel misschien gewoon niet helemaal in de juiste frame of mind om aan zo'n grote game te beginnen... Dus misschien even laten liggen. Voor nu even Heretic op de steam deck gaan spelen, alleen irritant dat de 'bevestig' en 'annuleer' knoppen (A/B) omgedraaid zitten dus ik vergis me nou weer steeds :z probeer daarom niet te veel af te wisselen tussen switch en Xbox of pc...
BotW en TotK zijn in het begin allebei lastig en dan valt het tegen als je gewend bent aan je eindkarakter van BotW. Ik denk wel dat TotK wel iets lastiger is aan het begin door het ontbreken van de bombs waardoor je aan het begin wat offensieve opties mist die in gevechten wat lucht kunnen geven tegen zwakke tegenstanders. Ook heeft TotK wat meer en pittigere (mini-)bosses, al zal je daar niet meteen aan het begin tegenaan lopen.

Zelf vond ik TotK ook de mindere van de twee, het voelde minder af dan BotW.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Cult classic en Nintendo meme icoon Chibi-Robo komt volgende week (21 augustus) naar de GameCube app:

Alleszins een opluchting voor de mensen die deze game al lang eens willen spelen zonder de hoofdprijs te betalen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DTMkWfMV4AA07Wd.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 13-08-2025 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Seal64 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:58:
[...]

Guardians (die mechanische inktvis-achtige dingen) zijn heel imposant - tot je de truc doorhebt. In-game zijn er ook stukjes lore die aangeven dat Link dit canonically gedaan heeft, maar
als je de timing doorhebt, kun je die laser met elk willekeurig schild parryen - in de lore doet Link het met een deksel. Damaged Guardians hebben aan één hit genoeg, volledig functionele Guardians hebben er drie nodig. Daruk's Protection (de speciale kracht die je krijgt als je het Divine Beast op Death Mountain uitspeelt) doet dit automatisch.
spoiler:
Ik hak altijd de poten van de guardians af. Zijn ze minder mobiel, gestund en je krijgt extra loot. Daarna inhakken op z'n oog en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 17:30

Is het niet de tv zelf die reageert op je Switch? Ik merk het namelijk in het begin als ik de Switch 2 in docking opstart. Zelf vermoedde ik dat dit de HDR-functie is die dit veroorzaakt. Het gebeurd bij mij slechts een keer, dus ik vind het niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 17:30
Finraziel schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:44:
[...]
Dit is voor mij precies de reden dat ik overweeg om een game als Cyberpunk te kopen. Eentje waar wat meer tempo zit. BotW is prachtige game, alleen ik heb er altijd wat minder zin in als ik vermoeid ben. Ik hoop dat een game die wat meer leeft (BotW is soms toch wel kaal of rustig) mij hierin kan helpen (of gewoon stoppen en uitrusten :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 20:09

Ja, dit ervaar ik ook precies zo. Heb de dock aangesloten op mijn Onkyo AV receiver welke weer is aansloten op mijn LG OLED C9. Vooral vervelend als je midden in een MKW race zit en het TV-scherm gaat even voor 1 à 2 seconden op zwart!

Ik zie dat als tips worden gegeven:
- 120 Hz output uitzetten
- Match TV power state uitzetten
- TV niet op 'game' mode maar op 'film' mode zetten

Zal eens kijken of dat verschil uitmaakt in mijn situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:41

Waarschijnlijk je hdmi kabel die net niet helemaal lekker is. Probeer eens een andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Laatst online: 00:32
Misschien niet te vergelijken met de kwaliteit van Killswitch, maar wel een goede alternatief. Besteld!

https://amzn.eu/d/f8mCGBo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 18:31
Omdat ik toch wat last van mijn handen krijg dat merk ik vooral nu ik op vakantie ben heb ik de Playvital Beyond Grip besteld deze zou ook dockable moeten zijn. Zijn er tweakers met ervaringen met deze case?

https://amzn.eu/d/eM81Fax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:20
JackAvery schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 06:36:
Cult classic en Nintendo meme icoon Chibi-Robo komt volgende week (21 augustus) naar de GameCube app:

[YouTube: Chibi-Robo! - GameCube – Nintendo Classics]

Alleszins een opluchting voor de mensen die deze game al lang eens willen spelen zonder de hoofdprijs te betalen.

[Afbeelding]
Binnenkort dan maar een jaartje online abbo aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
ronaldtb schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:41:
[...]

Dat is wel mooi. Voor mij helaas te laat, want ik heb die van mij al binnen.
Tijdens de vakantie eerst maar ervaren of hij zonder ventilatiegaten gaat oververhitten of dat het allemaal wel meevalt.
Inmiddels een paar keer wat langer gespeeld met de Switch 2 in het Antank/SIWIQU dock (4K LED TV, geen HDR) en de Switch wordt soms wat warm, maar dat is het dan ook.
De ventilatiegaten lijken me zinvol, maar ik heb ze nog niet gemist.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

spokje schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:56:
[...]

Waarschijnlijk je hdmi kabel die net niet helemaal lekker is. Probeer eens een andere :)
Nee, dit is een bekend probleem met de Switch 2 dock. HDMI handshake issue. Wordt nog wel gefixt, hoop ik.

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-09 14:40
Seal64 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:58:
[...]

Ben zelf meer van het Lynel 5x bows icm ancient arrow. 1 ancient arrow per guardian, zo heb ik altijd de Guardians gefarmd. Alle Lynel + Guardians en wat overige creatures krijg je bloodmoon wel gevuld.

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Het heeft me gisteren 2 schilden gekost maar de eerste mechanische Watcher is neer. Timing vwb de parry is inderdaad wel een dingetje.
In de dungeon vlakbij Impa geleerd hoe ik kan parry'en en dodgen, dat maakt het vechten an sich ook gelijk wat leuker (áls ik de juiste knoppen indruk, daar wil het nog wel eens fout gaan).
Het enige nadeel is dat je de focus knop ingedrukt moet houden. Een simpele lock-on functie had het imo wat eenvoudiger gemaakt.
Ondertussen ook een mooi paard in bezit en mijn goedkope kleding een beetje beter laten maken. Al met al begint het zich steeds meer te ontvouwen :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Richo999 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:53:
[...]

Ben zelf meer van het Lynel 5x bows icm ancient arrow. 1 ancient arrow per guardian, zo heb ik altijd de Guardians gefarmd. Alle Lynel + Guardians en wat overige creatures krijg je bloodmoon wel gevuld.
Maar als je ancient arrows gebruikt, verwijnt de loot?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-09 14:40
CyBeR schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:14:
[...]

Maar als je ancient arrows gebruikt, verwijnt de loot?
Hoe kom je daar bij? Ja het is zo dat je netto minder componenten terug krijgt als je ancient arrows gebruikt (je hebt 4-5 arrows nodig met een reguliere bow) maar met een Lynel 5x bow heb je maar 1 ancient arrow nodig omdat je 5 arrows tegelijk schiet.

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het is even geleden dat ik BoTW gespeeld heb maar in mijn herinnering was het grote voordeel van ancient arrows dat je enemy in 1x weg is (zelfs zonder 5x bow) maar het nadeel dat je geen loot over houdt maar dat 'ie gewoon verdwijnt.

Even googlen leidt mij tot:
Ancient Arrows deal moderate damage to Boss, but heavy damage to Guardians. If an Ancient Arrow strikes a Guardian directly in the eye, the Guardian is instantly defeated. If used on enemies other than Guardians and Boss, the Enemy and its Weapons will completely disintegrate. Enemies that disintegrate due to the Ancient Arrow will also not drop any Materials.
(Boss in deze context zijn hinoxes, blights, ganon e.d.)

Dus I guess dat voor guardians geldt dat ze wel loot droppen, maar die zijn vrij makkelijk te verslaan dus geen ancient arrows nodig. Voor Lynels geldt dat dus wel: geen loot als je ze met ancient arrows verslaat. Daarom deed ik dat nooit, want ik wilde juist de lynel loot.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 14-08-2025 14:30 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:50
Superkiwi schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:08:
Het heeft me gisteren 2 schilden gekost maar de eerste mechanische Watcher is neer. Timing vwb de parry is inderdaad wel een dingetje.
In de dungeon vlakbij Impa geleerd hoe ik kan parry'en en dodgen, dat maakt het vechten an sich ook gelijk wat leuker (áls ik de juiste knoppen indruk, daar wil het nog wel eens fout gaan).
Het enige nadeel is dat je de focus knop ingedrukt moet houden. Een simpele lock-on functie had het imo wat eenvoudiger gemaakt.
Ondertussen ook een mooi paard in bezit en mijn goedkope kleding een beetje beter laten maken. Al met al begint het zich steeds meer te ontvouwen :)
heb je het fc groningen tenue al gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Megupe schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:31:
[...]
heb je het fc groningen tenue al gevonden?
Ik heb pas net de Hylian Set gekocht (een level 3 outfit), daarvoor liep ik in de standaard level 1 kleren. Verder heb ik alleen een warm doublet, gekregen van die oude kerel nadat ik zijn favoriete maaltje had gemaakt. Het antwoord is dus nee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:30
Superkiwi schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:08:
De oudere 3D games hadden die lock-on als toggle. Je kon dus de instelling wijzigen zodat je de lock-on inderdaad vast kon zetten (en de knop kon loslaten), maar dat werd in de praktijk bijna niet gebruikt en BOTW heeft die optie laten vallen, dus nu moet je voor de lock-on de schouderknop vasthouden.

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 03:30

Turfschipper

Hup NAC

Pinball fx vandaag launch van 3 nieuwe tafels. Overal is het uit en delayed op de switch.

Annoying…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 23:48
JackAvery schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 06:36:

[YouTube: Chibi-Robo! - GameCube – Nintendo Classics]

[Afbeelding]
Nooit de GameCube versie gespeeld, misschien tijd om dat eens te doen.

en misschien is het tijd om mijn 3DS kopie ook maar te gaan spelen, ooit eens voor 5 euro nieuw gekocht online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:54
Beetje triest als het waar is…

https://pu.nl/nieuws/xbox...ovember-niet-op-switch-2/

Als dit er niet op komt heb ik nog weinig reden om de switch te behouden en Steam deck weer als enige console te gebruiken . Ik vind games verspreid over 2 systeem niet fijn .

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-09 19:03
Cyberw00d schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:38:
Beetje triest als het waar is…

https://pu.nl/nieuws/xbox...ovember-niet-op-switch-2/

Als dit er niet op komt heb ik nog weinig reden om de switch te behouden en Steam deck weer als enige console te gebruiken . Ik vind games verspreid over 2 systeem niet fijn .
Maar draait die wel op steam deck dan? Meen iets te herinneren door anti-cheat ofzo dat je het niet kan spelen. Netzoals apex legends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
nDirect090 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 19:05:
[...]

Maar draait die wel op steam deck dan? Meen iets te herinneren door anti-cheat ofzo dat je het niet kan spelen. Netzoals apex legends
Klopt helemaal hoor . Ik gebruik geforce now om zo online cod en Fortnite te spelen. Soms ook anders games die niet lekker draaien op de Steam deck

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-09 19:03
Cyberw00d schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:56:
[...]

Klopt helemaal hoor . Ik gebruik geforce now om zo online cod en Fortnite te spelen. Soms ook anders games die niet lekker draaien op de Steam deck
Ah daar had ik helemaal niet aan gedacht, maar dan snap ik de keuze wel ja. Sowieso als het een of of situatie is, zou ik denk eerder naar steam neigen als main platform. Mario en nintendo exclusives zijn super tof, maar als ik dan toch moet kiezen zou steam (in mijn geval playstation) meer bieden. games als bv expedition33 speel ik dan uiteindelijk toch net liever en uiteindelijk is de library natuurlijk ook gewoon groter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberw00d
nDirect090 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:23:
[...]

Ah daar had ik helemaal niet aan gedacht, maar dan snap ik de keuze wel ja. Sowieso als het een of of situatie is, zou ik denk eerder naar steam neigen als main platform. Mario en nintendo exclusives zijn super tof, maar als ik dan toch moet kiezen zou steam (in mijn geval playstation) meer bieden. games als bv expedition33 speel ik dan uiteindelijk toch net liever en uiteindelijk is de library natuurlijk ook gewoon groter
Ik had juist gehoopt dat grote muli games zoals cod ( en eigenlijk ook beloofd zijn door Microsoft) op Nintendo zou komen want ik ben wel een grote fan van Mario eigen ip games maar het is niet genoeg van alle andere toppers die op de rest van de platforms uitkomen . Even kijken wanneer die “nieuws” officieel word bevestigd en dan maar de switch 2 op mp aanbieden. Vanaf begin eigenlijk alleen maar teleurstellingen ( voor mij dan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:27
Mocht ooit de mogelijkheid komen voor homebrew en je kan iets zoals Moonlight/Artemis erop zetten, dan heb je de ultieme handheld. Moet je natuurlijk wel een fatsoenlijke pc hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 24-09 18:24
Bummer, zojuist de hele collectie ACA Neo Geo selection fysiek gekocht, werkt het niet op de Switch 2?

Kan ze opstarten maar de games reageren niet op de controllers. Handheld en met de Pro controller, ik kan niets selecteren. Op de Switch 1 werkt het wel. Ik kon niks online vinden dat ze niet zouden werken.

Never Mind, het werkt wel. Lag aan mezelf denk ik

[ Voor 7% gewijzigd door Cyrax0508 op 16-08-2025 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Cyrax0508 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:00:
Bummer, zojuist de hele collectie ACA Neo Geo selection fysiek gekocht, werkt het niet op de Switch 2?

Kan ze opstarten maar de games reageren niet op de controllers. Handheld en met de Pro controller, ik kan niets selecteren. Op de Switch 1 werkt het wel. Ik kon niks online vinden dat ze niet zouden werken.
Er zijn wel 4 losse ACA NEOGEO titels die op de lijst staan van games die issues hadden maar die met een update zouden zijn opgelost.

Het enige wat je kunt doen is contact opnemen met Nintendo en/of de uitgever en het probleem aankaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyberw00d schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:12:
[...]

Ik had juist gehoopt dat grote muli games zoals cod ( en eigenlijk ook beloofd zijn door Microsoft) op Nintendo zou komen want ik ben wel een grote fan van Mario eigen ip games maar het is niet genoeg van alle andere toppers die op de rest van de platforms uitkomen . Even kijken wanneer die “nieuws” officieel word bevestigd en dan maar de switch 2 op mp aanbieden. Vanaf begin eigenlijk alleen maar teleurstellingen ( voor mij dan )
Over COD bestaan er geschreven afspraken tussen Microsoft en Nintendo. Als COD echt dit jaar niet (of pas later) komt, mag je er bijna geld op inzetten dat het volgend jaar anders zal zijn. Voor mij is het alleszins helemaal niet indicatief over wat "andere toppers" gaan doen. Als iets op een Steam Deck draait, kan het zeker op een Switch 2 draaien. De console is slechts enkele maanden uit en Nintendo heeft voorlopig nog even de touwtjes in handen over de marketing. Ik verwacht dat dat pas los loopt na de feestdagen.

Maar doe vooral waar je zelf je goed bij voelt. Ik kan me zelf eigenlijk niet goed voorstellen dat een FPS streamen op een handheld ideaal is. Verder een kwestie van bekijken hoeveel games er in de toekomst je misschien nog zullen interesseren, gezien je de aankoop toch al gedaan hebt. Nu verkopen en later opnieuw kopen is ook een verliespost.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 16-08-2025 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 24-09 18:24
RayNbow schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:47:
[...]

Er zijn wel 4 losse ACA NEOGEO titels die op de lijst staan van games die issues hadden maar die met een update zouden zijn opgelost.

Het enige wat je kunt doen is contact opnemen met Nintendo en/of de uitgever en het probleem aankaarten.
Die stonden op volume 1 want alleen die cartridge ging updaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor zij die meer willen zien van Pokemon Legends Z-A: mensen hebben een Switch 2 demo kunnen spelen op de Pokémon World Championships en er staan redelijk wat video's en geschreven previews online. Dit is waarschijnlijk dezelfde demo die ook op GamesCom speelbaar zal zijn in Keulen. Zie bvb...

Maar ook GameSpot, Serebii, VideoGamesChronicles, een volledige capture van de demo via AustinJohnPlays, ...

Allemaal positieve indrukken alleszins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dank u!
Ik was juist op zoek naar een case waar de adapter en JoyCon grip (of Pro Controller) ook in zouden passen en deze Game Traveler is op een of andere manier aan me voorbij gegaan.

Een andere case die mijn aandacht trok is de Sounix Case maar ik vraag me af of de (dikke) adapter wel lekker past. Het enige verschil is dat de JoyCon grip of de Pro Controller hier niet in past.
Qua formaat schelen ze elkaar niet zo veel: 29x17x11 vs 30x14x8. Toch maar eens de winkel in en ze even bekijken en vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:51
Wat is / blijft ‘Fast Fusion’ toch een gaaf spel! Vanavond voor het eerst een paar races in handheld mode gespeeld en ik was onder de indruk van de performance! (y)

Uiteindelijk na een half uurtje moeten stoppen, omdat het mij te oncomfortabel werd; de Switch 2 is echt een ergonomische ramp - zelfs met de dbrand KillSwitch grip! :( Is er toevallig al meer bekend over 3rd party joy-cons, zoals de HORI Split Pad Pro voor de Switch 2?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-09 12:33
Eindelijk Donkey Kong Bananza uitgespeeld :) Wat is het toch een gave game. Persoonlijk vind ik 'm leuker dan Super Mario Odyssey op de originele Switch. En dat zegt veel. Zeker een 9,80/10 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-09 09:08
ShadLink schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 23:45:
Eindelijk Donkey Kong Bananza uitgespeeld :) Wat is het toch een gave game. Persoonlijk vind ik 'm leuker dan Super Mario Odyssey op de originele Switch. En dat zegt veel. Zeker een 9,80/10 waard.
Zit nu op -300 en moet zeggen dat ik best wat uitdaging mis. De wereld om me heen is super mooi, maar wel erg makkelijk allemaal. De upgrades heb je amper nodig dus de behoefte om alle bananen te verzamelen heb ik ook niet zo
Pagina: 1 ... 115 ... 126 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4