Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:53

RnB

Oef, twee hele grote krassen op het scherm van mijn Switch. :-(

Dat scherm moet wel heel delicaat zijn, want ik schuif de Switch steeds voorzichtig het dock in en uit en verder heeft ie niet gereisd.
Ik had het gevoel dat het beeldscherm van mijn OLED switch delicaat was, maar die ziet er na een jaar nog als nieuw uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:32

Esumontere

Floep, banaan.

niels2322 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 08:20:
[...]

Zit nu op -300 en moet zeggen dat ik best wat uitdaging mis. De wereld om me heen is super mooi, maar wel erg makkelijk allemaal. De upgrades heb je amper nodig dus de behoefte om alle bananen te verzamelen heb ik ook niet zo
Hij wordt echt nog wel moeilijker. Zeker niet Souls-like, maar wel moeilijker. Je bent pas net begonnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-08 12:26
RnB schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:34:
Oef, twee hele grote krassen op het scherm van mijn Switch. :-(

Dat scherm moet wel heel delicaat zijn, want ik schuif de Switch steeds voorzichtig het dock in en uit en verder heeft ie niet gereisd.
Ik had het gevoel dat het beeldscherm van mijn OLED switch delicaat was, maar die ziet er na een jaar nog als nieuw uit.
Misschien dat een glazen screenprotector alsnog die krassen enigszins kan verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:53

RnB

sderooij schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 11:02:
[...]

Misschien dat een glazen screenprotector alsnog die krassen enigszins kan verbergen?
Als ik de pijn een plekje heb gegeven, ga ik mijn opties bekijken. :p
Bedankt voor de tip in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:12
Hoe goed loopt Fortnite op de Switch 2 ?
Switch Oled hier staan, vind hem daar niet zo top op lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:18
Cyrax0508 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:00:
Bummer, zojuist de hele collectie ACA Neo Geo selection fysiek gekocht, werkt het niet op de Switch 2?

Kan ze opstarten maar de games reageren niet op de controllers. Handheld en met de Pro controller, ik kan niets selecteren. Op de Switch 1 werkt het wel. Ik kon niks online vinden dat ze niet zouden werken.

Never Mind, het werkt wel. Lag aan mezelf denk ik
Ook niet met update van de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:00
JackAvery schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 16:20:
Voor zij die meer willen zien van Pokemon Legends Z-A: mensen hebben een Switch 2 demo kunnen spelen op de Pokémon World Championships en er staan redelijk wat video's en geschreven previews online. Dit is waarschijnlijk dezelfde demo die ook op GamesCom speelbaar zal zijn in Keulen. Zie bvb...

[YouTube: We've Already Played Pokemon Legends: Z-A Nintendo Switch 2]

Maar ook GameSpot, Serebii, VideoGamesChronicles, een volledige capture van de demo via AustinJohnPlays, ...

Allemaal positieve indrukken alleszins.
Ziet er allemaal veelbelovend uit, veel nieuwe informatie is er naar voren gekomen door de demo. Hopelijk draait hij ook gewoon goed op de Switch 1.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-08 18:20
eenhoorntje schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 11:40:
Hoe goed loopt Fortnite op de Switch 2 ?
Switch Oled hier staan, vind hem daar niet zo top op lopen
Loopt super . 60 fps en ziet er goed Uit. Minder als de ps5 maar veeeeel beter als de switch 1 . Niet te vergelijken

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberw00d
Cyberw00d schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:38:
[...]

Loopt super . 60 fps en ziet er goed Uit. Minder als de ps5 maar veeeeel beter als de switch 1 . Niet te vergelijken.
Geen 1 moderne game ziet er goed uit of loopt echt lekker op de Switch 1 . Te oud

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02:03
niels2322 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 08:20:
[...]

Zit nu op -300 en moet zeggen dat ik best wat uitdaging mis. De wereld om me heen is super mooi, maar wel erg makkelijk allemaal. De upgrades heb je amper nodig dus de behoefte om alle bananen te verzamelen heb ik ook niet zo
-300 is idd nog erg makkelijk ;) De game wordt idd nog best een stuk moeilijker. Natuurlijk is het geen soulslike, ik verwacht niet dat je ooit een Nintendo eigen soulslike zal zien ;) En dit zal best controversioneel zijn: maar deze game wordt moeilijker dan Super Mario Odyssey, waar ik eigenlijk nooit een probleem had om verder te komen. DK Bananza absoluut in de latere sublagen (en de eindbaas is ook niet makkelijk te noemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-08 16:57

FlyEragon

Alien Monkeys

Switch 2 zou toch via de soundbar video moeten kunnen doorsturen?

Heb een Samsung tv QC75 serie en een samsung soundbar B5 serie, en de switch geprobeerd aan te sluiten op de HDMI in van de soundbar, vervolgens ingang van de soundbar gekozen op de tv maar geen beeld?
Moet ik wat speciaals instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
FlyEragon schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:26:

Heb een Samsung tv QC75 serie en een samsung soundbar B5 serie, en de switch geprobeerd aan te sluiten op de HDMI in van de soundbar, vervolgens ingang van de soundbar gekozen op de tv maar geen beeld?
Moet je niet gewoon de switch op bv hdmi 1 van je tv zetten en je tv met hdmi verbinden via de eARC port naar je hdmi in van je soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:11
FlyEragon schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:26:

Zal zijn omdat die soundbar volgens de info, geen 4k doorstuurt en ook geen hdr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Navi schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:52:
[...]

Moet je niet gewoon de switch op bv hdmi 1 van je tv zetten en je tv met hdmi verbinden via de eARC port naar je hdmi in van je soundbar?
Dat zou zeker werken, maar alles is al ingebouwd en heb geen extra hdmi draadje meer uit de muur beschikbaar. Dus ik dacht dan gebruik ik de hdmi in van de soundbar. Anders moet de tv er weer af en dat is niet makkelijk.

Nu heb ik de aansluiting van de soundbar tijdelijk in gebruik met de switch en dat werkt prima maar nu heb ik dus alleen tv geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Triple Stars schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:13:
[...]

Zal zijn omdat die soundbar volgens de info, geen 4k doorstuurt en ook geen hdr.
Zou best kunnen, maar kon helaas niet de resolutie verlagen, staat vast op automatic op de switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triple Stars
FlyEragon schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:20:
[...]

Zou best kunnen, maar kon helaas niet de resolutie verlagen, staat vast op automatic op de switch.
Stappen:
Ga naar het HOME-menu: Dit is het hoofdmenu van de Switch 2.
Selecteer Systeeminstellingen: Dit is meestal het icoontje met een tandwiel.
Kies "Scherm" of "TV-uitvoer": Afhankelijk van de versie kan dit "Scherm" of "TV-uitvoer" heten.
Selecteer "TV-resolutie": Hier kun je de gewenste resolutie kiezen.
Kies een optie: Je kunt kiezen uit "Automatisch", 720p, 1080p, 1440p, of 2160p (4K).
Bevestig de selectie: De resolutie wordt direct gewijzigd en je kunt de console uit de dock halen of de stroom uitschakelen om de wijziging te voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Triple Stars schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:22:
[...]

Stappen:
Ga naar het HOME-menu: Dit is het hoofdmenu van de Switch 2.
Selecteer Systeeminstellingen: Dit is meestal het icoontje met een tandwiel.
Kies "Scherm" of "TV-uitvoer": Afhankelijk van de versie kan dit "Scherm" of "TV-uitvoer" heten.
Selecteer "TV-resolutie": Hier kun je de gewenste resolutie kiezen.
Kies een optie: Je kunt kiezen uit "Automatisch", 720p, 1080p, 1440p, of 2160p (4K).
Bevestig de selectie: De resolutie wordt direct gewijzigd en je kunt de console uit de dock halen of de stroom uitschakelen om de wijziging te voltooien.
Kan niks anders kiezen lijkt het.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4npv9dPuq084vd--jJtA0isW--8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7TWeJU6silzWYMiSFnCx8tK.jpg?f=fotoalbum_large

Ok, via een omweg kunnen laten werken maar weet niet of het lang blijft werken.

De switch direct aan de tv aangesloten via de soundbar zijn hdmi kabel. Dan op de tv de resolutie op 1080p gezet. Dan apparaat laten slapen vervolgens hdmi van de switch via de soundbar laten lopen en dan de switch uit slaap halen. Dit lijkt te werken maar dan moet de instelling niet spontaan weer op automatisch springen. Hoe anno 2025 de simpelste dingen nog zo moeilijk kunnen zijn voor dit soort grote bedrijven.

[ Voor 38% gewijzigd door FlyEragon op 17-08-2025 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:30

RayNbow

Kirika <3

FlyEragon schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 22:06:
Hoe anno 2025 de simpelste dingen nog zo moeilijk kunnen zijn voor dit soort grote bedrijven.
Tja, als je soundbar nou netjes de juiste EDID-info doorspeelde aan het Switch dock tijdens de handshake, dan had je wel een plug-and-play-ervaring gehad.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
RayNbow schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 07:18:
[...]

Tja, als je soundbar nou netjes de juiste EDID-info doorspeelde aan het Switch dock tijdens de handshake, dan had je wel een plug-and-play-ervaring gehad.
Nou ja, t is niet dat ze hun HDR-implementatie zo goed op orde hebben of dat niemand last heeft van zwarte schermen voor 1-2 seconden dus er scheelt sowieso wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

RangedNeedles schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 12:41:
[...]

Nou ja, t is niet dat ze hun HDR-implementatie zo goed op orde hebben of dat niemand last heeft van zwarte schermen voor 1-2 seconden dus er scheelt sowieso wel wat.
Ja we blijven maar wachten op een dock-update, maar helaas lijkt die er nog niet te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:53
Kirby direct morgen 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:37
De Kirby AirRiders direct morgen is om 15:00u en duurt ongeveer 45min (bron: Nintendo Today), ik heb geen idee hoe ze zoveel tijd kunnen vol praten over 1 game zonder echt alles uit de doeken te doen

[ Voor 6% gewijzigd door Sj0eRdJuH op 18-08-2025 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08 15:25
Heel erg benieuwd naar Kirby Air Riders. Toch wel hoge verwachtingen van, omdat het een mysterie is wat er gaat komen. Gezien de populariteit van City Trial, zal dat ongetwijfeld uitgebouwd worden tot iets moois in de nieuwe game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Sj0eRdJuH schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:22:
[...] ik heb geen idee hoe ze zoveel tijd kunnen vol praten [...]
Dan ken je Sakurai niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
FlyEragon schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 22:06:
[...]

Kan niks anders kiezen lijkt het.
[Afbeelding]

Ok, via een omweg kunnen laten werken maar weet niet of het lang blijft werken.

De switch direct aan de tv aangesloten via de soundbar zijn hdmi kabel. Dan op de tv de resolutie op 1080p gezet. Dan apparaat laten slapen vervolgens hdmi van de switch via de soundbar laten lopen en dan de switch uit slaap halen. Dit lijkt te werken maar dan moet de instelling niet spontaan weer op automatisch springen. Hoe anno 2025 de simpelste dingen nog zo moeilijk kunnen zijn voor dit soort grote bedrijven.
Ik snap eigenlijk niet waarom je de switch 2 niet direct aan de tv aansluit.
Je krijgt toch evengoed geluid door uw soundbar. (bv via optical cable of hdmi arc).
Ik gebruik een optical cable voor mijn soundbar naar de tv.
De uwe ondersteunt ook optical cable heb ik gezien in de info.

[ Voor 6% gewijzigd door Triple Stars op 18-08-2025 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Mij viel iets geks op vandaag. Mijn vriendin staat ook op mijn Switch 2. Bij elke game die ik opstart krijg ik de keuze wie de software gebruikt. Behalve bij Super Mario Wonder? Haar back-up staat er wel gewoon op. Iemand een idee?

Edit;

Gevonden, gaat via de game zelf 🤡

[ Voor 9% gewijzigd door Cyrax0508 op 18-08-2025 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Triple Stars schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:42:
[...]

Je krijgt toch evengoed geluid door uw soundbar. (bv via optical cable of hdmi arc).
Omdat de tv al hangt en alle kabels al zijn weggewerkt in de muur. Had tijdens het aansluiten 1 hdmi kabel te weinig van de juiste lengte. Daarom via de soundbar een oplossing gevonden.

Optical zou ook nog kunnen want die is aangesloten, maar met hdmi arc is het net wat fijner. Kan alles met 1 ab bedienen en de hele integratie is net wat soepeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:32
Optische kabel, en overigens ook HDMI-ARC, ondersteunen geen PCM 5.1. Hoeft natuurlijk geen probleem te zijn als de soundbar niets met surround doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik ben er eindelijk achter waarom mijn buurjongetje met zijn switch 2 minder kwaltieit had met bepaalde games dan op de switch oled.

Het blijkt dusdat het beeld van 720p wordt uitgerekt naar 1080p en hierdoor meer wazig en iets minder scherp.

Al gevonden dat je 720p kan instellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Noresponse op 18-08-2025 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-08 16:32

Satom

Verzamel ervaringen

Noresponse schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:39:
Ik ben er eindelijk achter waarom mijn buurjongetje met zijn switch 2 minder kwaltieit had met bepaalde games dan op de switch oled.

Het blijkt dusdat het beeld van 720p wordt uitgerekt naar 1080p en hierdoor meer wazig en iets minder scherp.

Al gevonden dat je 720p kan instellen.
Dit was ook mijn grootste minpunt, Switch 1 games worden inderdaad uitgerekt. Hoe krijg je het voor elkaar om op 720p, dus originele formaat, te laten runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Heel bijzonder, maar goed hier houden ze beide thuis nog de oled. Zijn overigens genoeg games om jaren nog met de oled te spelen en ondertussen wachten we 2 -3 jaar op de nieuwe switch 2 V2 of ondertussen de nieuwe steamdeck kopen of msi claw 8ai+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Satom schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:08:
[...]
Dit was ook mijn grootste minpunt, Switch 1 games worden inderdaad uitgerekt. Hoe krijg je het voor elkaar om op 720p, dus originele formaat, te laten runnen?
Dat kan natuurlijk niet, het blijft een 1080P handheld scherm. Bij andere Nintendo hardware zoals de 3DS begrijp ik dat de games dan kleiner afgebeeld worden. De Switch 2 heeft een dergelijke optie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shin’en maakt goed gebruik van die devkits die ze hebben: ze kondigen namelijk exclusief voor Switch 2een Deluxe editie aan van hun game The Touryst. Verwacht je aan extra content en grafische updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:13
Cyrax0508 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:52:
Mij viel iets geks op vandaag. Mijn vriendin staat ook op mijn Switch 2. Bij elke game die ik opstart krijg ik de keuze wie de software gebruikt. Behalve bij Super Mario Wonder? Haar back-up staat er wel gewoon op. Iemand een idee?

Edit;

Gevonden, gaat via de game zelf 🤡
Gaat via de game zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:28
Happy Kirby day! Ik verwacht wel een releasedatum en nieuwe amiibo. Jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
Verwachting Kirby Air Riders:
- Release in november.
- Switch + Kirby combo voor de feestdagen.
- Uitgebreide single player Story-mode zoals Splatoon 3, waarbij verschillende delen van de wereld worden bezocht en met eindbazen.
- Meer multiplayer modi (ook weer ala Splatoon 3), waarbij City Trial (zeer uitgebreid) terugkomt, maar ook racen en misschien een battle royale-modus gericht op online gamen. De focus ligt niet enkel op racen, omdat het spel anders teveel in het vaarwater zit van Mario Kart. Als het puur een racegame zou zijn, had Nintendo het wel bewaard voor 2026.
- Open wereld en veel personages.
- De game is heel uitgebreid (anders kun je geen Direct van 45 minuten vullen).
- Wat Deezers zegt: inderdaad een Amiibo.
- Als extra verrassing: Kirby Air Ride snel speelbaar op Switch 2 (NSO GameCube)

[ Voor 5% gewijzigd door X-GeaR op 19-08-2025 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
X-GeaR schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:47:
- Release in november.
- Switch + Kirby combo voor de feestdagen.
- Uitgebreide single player Story-mode zoals Splatoon 3, waarbij verschillende delen van de wereld worden bezocht en met eindbazen.
- Meer multiplayer modi (ook weer ala Splatoon 3), waarbij City Trial (zeer uitgebreid) terugkomt, maar ook racen en misschien een battle royale-modus gericht op online gamen. De focus ligt niet enkel op racen, omdat het spel anders teveel in het vaarwater zit van Mario Kart. Als het puur een racegame zou zijn, had Nintendo het wel bewaard voor 2026.
- Open wereld en veel personages.
- Wat Deezers zegt: inderdaad een Amiibo.
- Als extra verrassing: Kirby Air Ride snel speelbaar op Switch 2 (NSO GameCube)
Dat laatste zal leuk zijn maar dan moet de game wel veel verschillen met de gamecube versie, anders is de animo om het nieuwe deel te kopen niet direct groot. Ik ben vooral benieuwd naar de speelduur en moeilijkheidsgraad. De vorige Kirby games waren allemaal vrij (te) makkelijk en kort. Als het zoals Donkey Kong Banaza wordt dan klaag ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik kom erachter dat het buurjongetje er weer is en de resolutie wijzigen was niet de oplossing, dit was voor de tv blijkt achteraf. Dat had ik ook kunnen lezen in de settings, maar goed. Het blijkt na zoeken dat in handheld mode de games altijd draaien op 1080p.

Hij speelt veel van die indie games en hij had nog de game dying light en die hebben wij ook hier op onze oled's. De game op de switch 2 is wat minder scherp alsof er een waas op zit en daar had hij gelijk in. We hebben de game even naast elkaar gelegd en wat dingen bekeken zoals vloerbedekking en decoraties op de achtergrond en het is echt minder.

Dat is al een reden om even de oled aan te houden. Wij kopen alleen games in de aanbieding. We hadden al de switch 2 gekocht voor de vakantie en retour gestuurd ,waarbij de boys hier de batterij poep vonden. Ik had ze echter niet echt gehoord over de kwaliteit van fortnight ofzo.

Weet iemand of er een update komt die de games in de orginele setting draait, want had begrepen online dat bepaalde games gemaakt zijn puur op 720p voor o.a. handheld, want kan niets hierover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noresponse schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:50:
Ik kom erachter dat het buurjongetje er weer is en de resolutie wijzigen was niet de oplossing, dit was voor de tv blijkt achteraf. Dat had ik ook kunnen lezen in de settings, maar goed. Het blijkt na zoeken dat in handheld mode de games altijd draaien op 1080p.

Hij speelt veel van die indie games en hij had nog de game dying light en die hebben wij ook hier op onze oled's. De game op de switch 2 is wat minder scherp alsof er een waas op zit en daar had hij gelijk in. We hebben de game even naast elkaar gelegd en wat dingen bekeken zoals vloerbedekking en decoraties op de achtergrond en het is echt minder.

Dat is al een reden om even de oled aan te houden. Wij kopen alleen games in de aanbieding. We hadden al de switch 2 gekocht voor de vakantie en retour gestuurd ,waarbij de boys hier de batterij poep vonden. Ik had ze echter niet echt gehoord over de kwaliteit van fortnight ofzo.

Weet iemand of er een update komt die de games in de orginele setting draait, want had begrepen online dat bepaalde games gemaakt zijn puur op 720p voor o.a. handheld, want kan niets hierover vinden.
Ontwikkelaars moeten zelf hun games updaten om de resolutie eventueel te veranderen. Er zijn geen plannen om Switch 1 games in handheld standaard op een andere resolutie te laten draaien, of om 720p pixel perfect te reproduceren met bvb. zwarte randen. Dat is gewoon niet hoe de backwards compatibility layer ontwikkeld is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:13
Noresponse schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:50:

Aan al je berichten te lezen wil je graag bevestiging dat het houden van je OLED switch een goede beslissing is. Bij dezen: het is goed dat je je OLED houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
giantgiantus schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:25:
[...]

Aan al je berichten te lezen wil je graag bevestiging dat het houden van je OLED switch een goede beslissing is. Bij dezen: het is goed dat je je OLED houdt.
Die keuze hebben ze hier inderdaad al gemaakt tot het buurjongetje of iemand op school opeens weer een game heeft die alleen op de switch 2 is dan zullen ze wel weer de switch 2 willen hebben. Hoewel ik dat niet snel denk, maar dan koop ik wel weer switch 2 voor ze.

Ik speel zelf al niet meer dan alleen soms een braintraining of puzzel dingetje, maar door belemmeringen kan ik alleen kort spelen. Dit is ook waarom we de consoles beneden allemaal hebben verkocht die 2 jaar hebben stof gehapt.

[ Voor 17% gewijzigd door Noresponse op 19-08-2025 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 23:16
X-GeaR schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:47:

Ze kunnen prima een lange tijd volmaken met onzin. Ik bedoel tergend elke racer indepth laten zien en de special abilities uitlichten, costume ofzo, etc... Kan de halve direct al mee gevuld worden 8)7
Hebben ze bij Smash toen ook gedaan.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 10:38
[...]

Optical is niet geschikt voor het aansluiten van een Switch/Switch 2. Die aansluiting heeft niet voldoende bandbreedte om 5.1 kanaals PCM geluid door te geven, daar heb je HDMI en eARC voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Als ik Nintendo was geef de koe een twee oorringen. Kunnen ze daar ook weer over klagen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-08 17:47
Laat ze dit dan maar niet zien... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FsqXeqQy1dJ3lrVdI9cjoyN7yjg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/U5mOO4dmg2dZYplXcYDJC6eO.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-08 13:59
Ludieke actie van PETA, en jah, is niet verkeerd als Nintendo het karakter aanpast, het laat wat empathie zien, en daar kunnen we zeker wat meer van gebruiken tegenwoordig.

Mensen vergeten soms nog wel eens dat actie voeren en is aandacht genereren, en dit is precies een goed voorbeeld van een actie die ophef geeft zonder dat het naar wordt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 00:21
Hebben ze bij peta niks beters te doen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Rbb-lwdn schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:45:
Hebben ze bij peta niks beters te doen of zo.
Nouja, dit is vrij letterlijk hun taak... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
Esumontere schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:46:
[...]

Nouja, dit is vrij letterlijk hun taak... ;)
Hou toch op.
Als het nou echt was.
Nog even en alle dieren moeten weg uit MK.
Te zot voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Rbb-lwdn schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:50:
[...]

Hou toch op.
Als het nou echt was.
Nog even en alle dieren moeten weg uit MK.
Te zot voor woorden.
Hoezo zouden de dieren weg moeten uit MK? Het is al lang aangetoond dat een neusring bij koeien en stieren zeer pijnlijk is. Het is voor het karakter een onnodig detail. Ze gaan toch ook bij Peach geen afgebonden voetjes doen?

Ik ben zeker geen dierenactivist, maar ik zie wel waarom Peta dit aanvecht. Juridisch is overdreven, eens. Maar dit is wel waar Peta voor bestaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
Esumontere schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:55:
[...]

Hoezo zouden de dieren weg moeten uit MK? Het is al lang aangetoond dat een neusring bij koeien en stieren zeer pijnlijk is. Het is voor het karakter een onnodig detail. Ze gaan toch ook bij Peach geen afgebonden voetjes doen?

Ik ben zeker geen dierenactivist, maar ik zie wel waarom Peta dit aanvecht. Juridisch is overdreven, eens. Maar dit is wel waar Peta voor bestaat.
Schandalig, al de dieren in mk die met bommen worden bestookt.
Ze zijn stapelgek.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-08 08:50
Kirby Air Riders: Lijkt me aardig maar niet meer dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Rbb-lwdn schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:01:
[...]

Schandalig, al de dieren in mk die met bommen worden bestookt.
Ze zijn stapelgek.
8)7
je zou je nog eens verbazen hoe jij aan je grondrechten bent gekomen en wie je allemaal voor gek zou verklaren voor de rechten die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Kirby komt 20 november en kost 70 euro. Zag er leuk uit, maar voor mij maximaal 50 euro waard. Hopelijk komt er nog een amiibo aankondiging binnenkort. De gamecube release als classic op NSO zie ik niet snel gebeuren, daarmee is de drang niet groot genoeg om de nieuwe versie te kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Als ik Nintendo was zou ik lekker Cow uit de game halen in de VS. En in de rest van de wereld lekker zo houden. Dat achterlijke gedrag in de VS mag wel eens tegen ze gebruikt worden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-08 17:47
MenN schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:25:
Ludieke actie van PETA, en jah, is niet verkeerd als Nintendo het karakter aanpast, het laat wat empathie zien, en daar kunnen we zeker wat meer van gebruiken tegenwoordig.

Mensen vergeten soms nog wel eens dat actie voeren en is aandacht genereren, en dit is precies een goed voorbeeld van een actie die ophef geeft zonder dat het naar wordt.
Er is een verschil tussen positieve aandacht en negatieve aandacht. Prima dat ze actie voeren en zich inzetten tegen dierenleed en het onder de aandacht willen brengen, maar dit soort kleinzielige onzin eruit plukken en zo uitvergroten werkt alleen maar averechts en schiet het doel volledig voorbij.

Als actiegroep wil je empathie wekken bij mensen zodat ze met je meegaan, en niet ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 19:57
De game krijgt op internet niet heel veel liefde tot nu toe maar ik vind het er een stuk spectaculairder uit zien dan Mario Kart World.

Zelf ben ik al aardig uitgekeken op Mario Kart World maar als beide games tegelijkertijd waren uitgekomen was ik zeker voor Air Riders gegaan.

Nu sla ik hem waarschijnlijk over omdat het nagenoeg hetzelfde genre is.

[ Voor 6% gewijzigd door Evernote op 19-08-2025 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:43
De nieuwe kirby game is me veel te druk en chaotisch, ik wordt oud denk ik. Maar dat ze hier €70 voor vragen begrijp ik echt niets van, dit voelt veel meer als een €40/€50 titel.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
Seal64 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:25:
[...]

Optical is niet geschikt voor het aansluiten van een Switch/Switch 2. Die aansluiting heeft niet voldoende bandbreedte om 5.1 kanaals PCM geluid door te geven, daar heb je HDMI en eARC voor nodig.
@hcQd had dit ook al vernoemd.
Mensen zoals ik en andere die maar een 2.1 hebben is dit prima genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-08 07:28
Voor de silksong fans onder ons:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:29
Bpow schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:50:
[...]

Er is een verschil tussen positieve aandacht en negatieve aandacht. Prima dat ze actie voeren en zich inzetten tegen dierenleed en het onder de aandacht willen brengen, maar dit soort kleinzielige onzin eruit plukken en zo uitvergroten werkt alleen maar averechts en schiet het doel volledig voorbij.

Als actiegroep wil je empathie wekken bij mensen zodat ze met je meegaan, en niet ergernis.
Ik dacht er eerst hetzelfde over. Maar klimaatactivisten die dingen vernielen of snelwegen blokkeren vind ik erger. Hier doen ze niemand kwaad mee. Brengt zelfs een glimlach op mn gezicht. Aandacht is gegenereerd, doel is al behaald. Schouders ophalen en door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
Hollow knight fans bedoel je 🤡 silksong kan je nog geen fan van zijn lijkt mij zonder release

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-08 12:26

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Zie al een paar leuke games voorkomen voor Switch 2 op de Gamescom opening:
bijv.:
- Bubsy 4D
- LEGO Batman The Dark Knight Legacy
- Indiana Jones - Order of the Great Circle

[ Voor 14% gewijzigd door Zeror op 19-08-2025 20:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 05:15

Superkiwi

Hoi doei

DCNY schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:22:
[...]
Hier doen ze niemand kwaad mee. Brengt zelfs een glimlach op mn gezicht. Aandacht is gegenereerd, doel is al behaald. Schouders ophalen en door.
Laat ze dan gelijk de bananen uit de game halen, want er is zoveel honger in de wereld.
En de karts ook maar, want die lopen echt niet op groene energie.
Oh, en schilpadden naar iemand gooien moeten we ook maar niet meer doen.
En de racebanen? Weg ermee! Prima plek om huizen te bouwen.

Morgen mij Switch maar even op Marktplaats zetten want ik voel me vies als ik hem aanzet nu :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 19-08-2025 20:52 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:04
Superkiwi schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:52:
[...]

Laat ze dan gelijk de bananen uit de game halen, want er is zoveel honger in de wereld.

Morgen mij Switch maar even op Marktplaats zetten want ik voel me vies als ik hem aanzet nu :'(
Met zo'n Ajax sticker krijg je die aan de straatstenen niet meer kwijt hoor! :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Kirby's Air Riders is toch wel een teleurstelling, te druk, grafisch erg matig, het voelt als een Nintendo game in Alpha fase als ik naar de beelden kijk.

Zoals verwacht, de Nintendo Switch 2 is vooral leuk voor Mario Kart World en Donkey Kong Bananza en de backlog van de Switch 1 voorlopig.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:29
Superkiwi schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:52:
[...]

zE pAKkeN oOk aLLes VaN onS aF :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:24

Turfschipper

Hup NAC

Pinball fx….. de info is een beetje karig. Maar Zen zegt dat er iets moois aan komt voor de switch 2. Dat zal de gehoopte update worden lijkt me. Verder nul info over datum en inhoud.

Toch verheugd met deze aankondiging. Wheels are in motion…..

Doe je zelf een plezier. DLC Medieval madness. En probeer dan die game uit te spelen. Dat is toch dolle pret? En spannend, zeker als je ver in de game komt en je een bepaald schot moet maken.

Of ben ik zo een flipperkastfanaat en is er echt niks aan voor niet flipperkast dudes?

Ik zou zo graag een keer een NIB flipperkast halen. Maar ja…. Ben je zo 12k kwijt, plus onderhoud. Poeh…

Moet je de nieuwe Stern Jaws premium zien, of JJP Harry Potter. Kwijl,,…..

[ Voor 51% gewijzigd door Turfschipper op 20-08-2025 01:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Jumpman schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:59:
Zoals verwacht, de Nintendo Switch 2 is vooral leuk voor Mario Kart World en Donkey Kong Bananza en de backlog van de Switch 1 voorlopigen voor fans van de oorspronkelijke Kirby Air Ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:37
512GB Sandisk op de kop getikt. Toch wel handig om alles gedownload meteen beschikbaar te hebben :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Al langer gezegd dat dit een interessante titel voor de Switch 2 zou zijn. Vanuit technisch oogpunt ook een mogelijke benchmark voor games waarbij raytracing eigenlijk ingebakken zit. Ben benieuwd.

Uit de geruchtenmolen is ook deze nog gevallen wat Microsoft titels betreft:

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 20-08-2025 07:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:12
Turfschipper schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 01:37:
Pinball fx….. de info is een beetje karig. Maar Zen zegt dat er iets moois aan komt voor de switch 2. Dat zal de gehoopte update worden lijkt me. Verder nul info over datum en inhoud.

Toch verheugd met deze aankondiging. Wheels are in motion…..

Doe je zelf een plezier. DLC Medieval madness. En probeer dan die game uit te spelen. Dat is toch dolle pret? En spannend, zeker als je ver in de game komt en je een bepaald schot moet maken.

Of ben ik zo een flipperkastfanaat en is er echt niks aan voor niet flipperkast dudes?

Ik zou zo graag een keer een NIB flipperkast halen. Maar ja…. Ben je zo 12k kwijt, plus onderhoud. Poeh…

Moet je de nieuwe Stern Jaws premium zien, of JJP Harry Potter. Kwijl,,…..
Ik heb op meerdere platforms veel tafels geprobeerd maar blijf terugkomen bij Sorcerer's Lair. De andere tafels hebben mij nooit echt weten te boeien, ondanks zelfs franchises die ik leuk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 07:31:
[...]

Al langer gezegd dat dit een interessante titel voor de Switch 2 zou zijn. Vanuit technisch oogpunt ook een mogelijke benchmark voor games waarbij raytracing eigenlijk ingebakken zit. Ben benieuwd.

Uit de geruchtenmolen is ook deze nog gevallen wat Microsoft titels betreft: [Embed]
Starfield rond release kort gespeeld, maar kwam er niet echt in. Het een hoeft het andere niet uit te sluiten, maar zie persoonlijk liever een van de Fallout games of die Oblivion Remaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:50:
[...]

Starfield rond release kort gespeeld, maar kwam er niet echt in. Het een hoeft het andere niet uit te sluiten, maar zie persoonlijk liever een van de Fallout games of die Oblivion Remaster.
Ik zit persoonlijk niet op Bethesda games te wachten maar voor Starfield is er wel een publiek denk ik ondanks de ruwe kantjes :) akkoord dat er nog andere opties zijn alleszins…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:53:
[...]

Ik zit persoonlijk niet op Bethesda games te wachten maar voor Starfield is er wel een publiek denk ik ondanks de ruwe kantjes :) akkoord dat er nog andere opties zijn alleszins…
Ik vind die games juist geweldig. Ooit begonnen met Oblivion op de Xbox 360. Skyrim uiteindelijk ook nog een keer gekocht voor de Nintendo Switch. Paar jaar terug Fallout 3 voor het eerst uitgespeeld. Het verkennen en ontdekken in die games vind ik leuk, maar dat zelfde gevoel had ik helaas niet met Starfield. Wellicht geef ik het nog een keer een kans.

Qua sci-fi hoop ik dat EA eens een keer Mass Effect Legendary Edition uit brengt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:09
Holy! Bubsy! Dat is echt lang geleden. Leuk dat ze zichzelf niet zo serieus nemen en een beetje de draak lijken te steken met de PS1 versie. :+ Weet niet of ik deze zou halen, maar wel grappig. Ziet er overigens uit als een prima 3D platformer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hoewel ik vooral veel aan het ronddwalen ben zonder echt te weten wat te doen is het wel genieten onderweg :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzEDamIRN0A64OSJyTrq_Z9agnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5LuCKmYPBbmC6Mes5YAaTJTD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6wbi0KA6ka1OUAk9vjk4myk3t0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VnVeQUt1BVls70QCTLV4oujC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORYh3afXoTOtgLjI0qr44lTW-N4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cA5OdgpG7wszi99mGvh9KGf0.jpg?f=fotoalbum_large

Het vechten blijf ik nog wel behoorlijk lastig vinden, af en toe krijg ik het idee dat dit gewoon Dark Souls in een vrolijk jasje is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Superkiwi schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:01:
Hoewel ik vooral veel aan het ronddwalen ben zonder echt te weten wat te doen is het wel genieten onderweg :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het vechten blijf ik nog wel behoorlijk lastig vinden, af en toe krijg ik het idee dat dit gewoon Dark Souls in een vrolijk jasje is :+
Haha, ik heb dat ook met deze twee Zelda delen. Ze zijn wel leuk, maar als ik het geluidje van de Guardians hoor, dan begin ik al te zweten.
TotK heeft hun eigen zweet vijanden. Vind ik toch minder. Ben zelf ook wel meer van de oorspronkelijke (ja, Zelda 1 lijkt meer op deze delen naar wat ze zeggen, maar goed) Zelda spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-08 18:16
Arunia schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:10:
[...]

Haha, ik heb dat ook met deze twee Zelda delen. Ze zijn wel leuk, maar als ik het geluidje van de Guardians hoor, dan begin ik al te zweten.
TotK heeft hun eigen zweet vijanden. Vind ik toch minder. Ben zelf ook wel meer van de oorspronkelijke (ja, Zelda 1 lijkt meer op deze delen naar wat ze zeggen, maar goed) Zelda spellen.
Ik heb juist dat ik TotK veel leuker vind. Op de één of andere manier heeft BotW bij mij nooit zo kunnen beklijven. Best gek, want TotK is toch eigenlijk meer van hetzelfde. Gisteren na zo'n 30 uur wat rond zitten dwalen in het gebied Great Plateau. Met name rondom de
spoiler:
Temple of Time Ruins. Vervolgens krijg je daar een leuke sidequest. Waarvoor je overigens eerst water hebt moeten laten zakken bij de poortingang tegenover Forest of Time. Ook gaaf dat je terug kunt naar de plek waar je BotW start!

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Bij mij jojoot het op en neer. De eerste maand van de Switch 2-release heb ik best wel wat TOTK en BOTW gespeeld en dan merk ik dat ik weer wat meer 'hunker' naar lineaire Zelda's. Daarom inmiddels Link's Awakening opnieuw uitgespeeld en nu bezig met Skyward Sword (net 2e Girahim-gevecht gehad). Vooral dat laatste spel heeft me tijdens deze tweede playtrough zeer positief verrast en heb er veel plezier aan beleeft. Het spel is in feite één grote dungeon, maar er zitten veel goede ideeën in en de besturing van items is gewoon top. De kleurrijke wereld ziet er overigens ook schitterend uit op een Switch 2. Heerlijk dat de Zelda-reeks zo'n enorme backlog heeft. Maar eerst SS uitspelen deze week en dan volgende week aan de slag met Kirby!

[ Voor 8% gewijzigd door X-GeaR op 20-08-2025 10:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Alvast een klein nieuwtje voor de Silksong fans:

Hollow Knight Silksong is 120hz on the Nintendo Switch 2

Jon Cartwright 🔜 Gamescom (@jon.gvg.io) 20 augustus 2025

Handheld doesn't have a toggle, just always 120

Jon Cartwright 🔜 Gamescom (@jon.gvg.io) 20 augustus 2025

[ Voor 25% gewijzigd door JackAvery op 20-08-2025 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-08 18:16
X-GeaR schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:41:
Bij mij jojoot het op en neer. De eerste maand van de Switch 2-release heb ik best wel wat TOTK en BOTW gespeeld en dan merk ik dat ik weer wat meer 'hunker' naar lineaire Zelda's. Daarom inmiddels Link's Awakening opnieuw uitgespeeld en nu bezig met Skyward Sword (net 2e Girahim-gevecht gehad). Vooral dat laatste spel heeft me tijdens deze tweede playtrough zeer positief verrast en heb er veel plezier aan beleeft. Het spel is in feite één grote dungeon, maar er zitten veel goede ideeën in en de besturing van items is gewoon top. De kleurrijke wereld ziet er overigens ook schitterend uit op een Switch 2. Heerlijk dat de Zelda-reeks zo'n enorme backlog heeft. Maar eerst SS uitspelen deze week en dan volgende week aan de slag met Kirby!
Skyward Sword HD wil ik nog graag eens doorspelen. Wel destijds gekocht, maar nooit de tijd genomen om er vervolgens ook daadwerkelijk aan te beginnen 😬. Een lineaire Zelda vind ik ook prachtig. Twilight Princess is nog altijd één van mijn favoriete Zelda's.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Meister Sachs schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:32:
[...]

Ik heb juist dat ik TotK veel leuker vind. Op de één of andere manier heeft BotW bij mij nooit zo kunnen beklijven. Best gek, want TotK is toch eigenlijk meer van hetzelfde. Gisteren na zo'n 30 uur wat rond zitten dwalen in het gebied Great Plateau. Met name rondom de
spoiler:
Temple of Time Ruins. Vervolgens krijg je daar een leuke sidequest. Waarvoor je overigens eerst water hebt moeten laten zakken bij de poortingang tegenover Forest of Time. Ook gaaf dat je terug kunt naar de plek waar je BotW start!
Ook zeker waar. Het spel lijkt me geen rust te geven zeg maar. En dat heb ik bij de normale Zelda games weer wel.
Ben het wel eens met de herkenningspunten en moet ook zeggen dat ik het begin van BotW wel een gevoel van herkenning had, maar dat heb ik met Mario Oddyssey ook. Toen ik de Switch kocht had ik eindelijk weer het gevoel van toen mijn broer en ik lang geleden voor Sinterklaas de NES kregen en jaren later de SNES.
Echt heel lang niet gehad. En waarom bij de Switch wel, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Jumpman schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:59:
Kirby's Air Riders is toch wel een teleurstelling, te druk, grafisch erg matig, het voelt als een Nintendo game in Alpha fase als ik naar de beelden kijk.

Zoals verwacht, de Nintendo Switch 2 is vooral leuk voor Mario Kart World en Donkey Kong Bananza en de backlog van de Switch 1 voorlopig.
Ik ga hem wel halen, maar ik was niet zo enthousiast als dat ik had gedacht/gehoopt. Ik vond het grafisch dan wel prima aangezien zo'n YT filmpje niet heel zegt en ik MKW en DKB er ook niet bijzonder vond uitzien op de YT filmpjes. Maar irl vind ik die games er wel mooi uitzien, ik ga ervanuit dat dit met KAR ook zo zal zijn.

Ik vond zelf de gameplay redelijk simpel ogen, dat stond me tegen. Maar ja, origineel vond ik ook altijd gaaf op de GC, dus deze wil ik toch ook wel. Is het niks, dan verkoop ik hem wel.

Ik hoop iig snel een 2D game van Nintendo te zien op de Switch 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 16:26
Meister Sachs schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:17:
Skyward Sword HD wil ik nog graag eens doorspelen. Wel destijds gekocht, maar nooit de tijd genomen om er vervolgens ook daadwerkelijk aan te beginnen 😬. Een lineaire Zelda vind ik ook prachtig. Twilight Princess is nog altijd één van mijn favoriete Zelda's.
Twilight Princess speelde ik destijds op de Wii, en daar liep ik vast toen ik in een ijs-omgeving een mini-boss (met bal aan ketting) moest verslaan in een vrij kleine kooi met weinig bewegingsruimte. Het lukte me gewoon niet die boss te verslaan, en omdat het een lineaire game is kon ik dus niet verder spelen. :'(

Eerder deze week Breath of the Wild Switch-2 editie op mijn Switch-2 uitgespeeld door Calamity Ganon te verslaan, na minstens 155 uur in BotW gestoken te hebben. :) Dat vind ik dus het fijne van BotW: dat je monsters of bosses waar je (nog) niet aan toe bent gewoon kunt vermijden tot je er eventueel wel aan toe bent omdat je inmiddels beter en sterker geworden bent. Zo had ik de eerste keer dat ik Hyrule kasteel verkende min of meer per ongeluk de eindstrijd met Calamity Ganon gestart, maar had ik geen idee wat ik moest doen in fase-2. Het hele principe van shield-parry van Guardians had ik tot dan genegeerd en dat bleek toch wel essentieel te zijn. Dus maar even terug naar buiten, shield-parry techniek geoefend tegen Guardians, nog wat meer hartjes verzameld, nog wat meer Ancient Arrows gehaald, en daarna nogmaals de strijd gestart en zonder al te veel problemen voltooid.

Daarmee is BotW de eerste Zelda game die ik uitgespeeld heb, en ik heb er echt ontzettend van genoten, van begin tot eind! Ben geen 100% completionist dus heb niet alle Koroks gevonden, heb één shrine (bij Kakariko village in het bos) niet geopend, en ik heb met geen enkele Lynel gevochten. Maar ik ben helemaal tevreden. Nu eerst wat anders spelen en dan over een tijdje aan TotK Switch-2 editie beginnen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Kirby fysiek 80 euro. Digitaal 70 euro. Mogelijk bij andere retailers goedkoper beschikbaar straks. https://store.nintendo.nl/nl/kirby-air-riders-70010000103776

[ Voor 23% gewijzigd door Deezers op 20-08-2025 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FF7 remake gameplay

En ook Silksong gameplay doet de ronde.

Verder is deze 2D roguelike van de makers van Dead Cells bevestigd voor Switch 1 en 2. Release datum voor de Nintendo platformen is nog onbekend.

[ Voor 47% gewijzigd door JackAvery op 20-08-2025 19:16 . Reden: Silksong, Rogue Prince of Persia toegevoegd ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Arunia schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:10:
[...]
Hahaha, precies dat inderdaad _O-
Gisteren weer een paar geprobeerd om het parry'en beter onder de knie te krijgen en het lukt nu aardig. Het moment dat de witte gloed in hun oog verschijnt lijkt het juiste moment te zijn. Helaas was ik daarna wel (weer) door al mijn schilden heen dus weer op zoek gegaan naar vijanden om schilden te farmen. Gelijk bij de korokzaadjesverzamelaar een paar extra schild-slots (en wapen- en boogslots) laten installeren, altijd handig. Zeker in de dungeons waarbij je tegen zo'n messenzwaaiende, draaiende robot moet vechten gaan mijn schilden er als zoete broodjes doorheen.

Ook al gemerkt dat er in sommige gebieden significant betere wapens te vinden zijn dan in andere gebieden. Hopelijk is dat met armor ook het geval want mijn ietwat geupgrade standaard Hylian setje biedt nog steeds vrij weinig bescherming.
Maar goed, we zijn pas 17 uur onderweg en hebben nog behoorlijk wat gebieden om te verkennen dus we wurmen rustig voorwaarts. Ondanks de relatief hoge moeilijkheid en 'zoek het zelf maar uit' insteek van de game verveelt het niet en dat is een goede zaak.

Pagina: 1 ... 115 116 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4