Meister Sachs schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:17:
Skyward Sword HD wil ik nog graag eens doorspelen. Wel destijds gekocht, maar nooit de tijd genomen om er vervolgens ook daadwerkelijk aan te beginnen 😬. Een lineaire Zelda vind ik ook prachtig. Twilight Princess is nog altijd één van mijn favoriete Zelda's.
Twilight Princess speelde ik destijds op de Wii, en daar liep ik vast toen ik in een ijs-omgeving een mini-boss (met bal aan ketting) moest verslaan in een vrij kleine kooi met weinig bewegingsruimte. Het lukte me gewoon niet die boss te verslaan, en omdat het een lineaire game is kon ik dus niet verder spelen.
Eerder deze week Breath of the Wild Switch-2 editie op mijn Switch-2 uitgespeeld door Calamity Ganon te verslaan, na minstens 155 uur in BotW gestoken te hebben.

Dat vind ik dus het fijne van BotW: dat je monsters of bosses waar je (nog) niet aan toe bent gewoon kunt vermijden tot je er eventueel wel aan toe bent omdat je inmiddels beter en sterker geworden bent. Zo had ik de eerste keer dat ik Hyrule kasteel verkende min of meer per ongeluk de eindstrijd met Calamity Ganon gestart, maar had ik geen idee wat ik moest doen in fase-2. Het hele principe van shield-parry van Guardians had ik tot dan genegeerd en dat bleek toch wel essentieel te zijn. Dus maar even terug naar buiten, shield-parry techniek geoefend tegen Guardians, nog wat meer hartjes verzameld, nog wat meer Ancient Arrows gehaald, en daarna nogmaals de strijd gestart en zonder al te veel problemen voltooid.
Daarmee is BotW de eerste Zelda game die ik uitgespeeld heb, en ik heb er echt
ontzettend van genoten, van begin tot eind! Ben geen 100% completionist dus heb niet alle Koroks gevonden, heb één shrine (bij Kakariko village in het bos) niet geopend, en ik heb met geen enkele Lynel gevochten. Maar ik ben helemaal tevreden. Nu eerst wat anders spelen en dan over een tijdje aan TotK Switch-2 editie beginnen.