Ik verwacht niks meer van Nintendo met betrekking tot de gamecube games. De enige 3 games die ik er echt op wil staan er niet opDeezers schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:52:
Vanaf vandaag in de gamecube classics: https://www.nintendo.com/...e/Chibi-Robo--267829.html
Verwachten jullie Kirby Air Ride daar ook binnenkort? Ik hoop het wel, maar verwacht het niet. Omdat het wel erg veel lijkt op het nieuwe deel, dus dan misschien de aankoopdrang niet gaat verhogen?
Ach jee. Weer iemand die niet blij is.
GameCube games zijn pas ~3 maanden beschikbaar. Ze gaan echt niet de volledige library erop zetten en zal nog wel even duren voordat ze ermee stoppen.
Ja. Ik vind het ook jammer dat nog niet alle games erop staan, maar er is genoeg beschikbaar op de console.
GameCube games zijn pas ~3 maanden beschikbaar. Ze gaan echt niet de volledige library erop zetten en zal nog wel even duren voordat ze ermee stoppen.
Ja. Ik vind het ook jammer dat nog niet alle games erop staan, maar er is genoeg beschikbaar op de console.
Dat ze niet de volledige library er op zetten snap ik (is ook gewoon niet te doen) maar als je dan bedenkt dat ze bij de overige virtual consoles meer hadden bij release en er ook snel meer bij kwam valt dit gewoon een beetje tegen en dat mag best gezegd worden. Zeker nadat ze bij de release meerdere games hebben laten zien met geen enkele duiding van release data.RollieBollie schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:54:
Ach jee. Weer iemand die niet blij is.
Wellicht dat de andere Nintendo Classics nu een leuke collectie hebben, maar ook daar kwam er niet snel meer bij hoor. Ging precies hetzelfde met game aankondigingen die pas een jaar later verschenen. Geen release data is voor Nintendo normaal. Begrijp de frustratie wel. Ik hoop op Mario Kart Double Dash!!, maar het patroon is niet anders dan bij de vorige Nintendo Classics.squashedraven schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:01:
[...]
Dat ze niet de volledige library er op zetten snap ik (is ook gewoon niet te doen) maar als je dan bedenkt dat ze bij de overige virtual consoles meer hadden bij release en er ook snel meer bij kwam valt dit gewoon een beetje tegen en dat mag best gezegd worden. Zeker nadat ze bij de release meerdere games hebben laten zien met geen enkele duiding van release data.
Volgens mij iets van 1 tot 3 games per maand ofzo.L23 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:15:
[...]
Wellicht dat de andere Nintendo Classics nu een leuke collectie hebben, maar ook daar kwam er niet snel meer bij hoor. Ging precies hetzelfde met game aankondigingen die pas een jaar later verschenen. Geen release data is voor Nintendo normaal. Begrijp de frustratie wel. Ik hoop op Mario Kart Double Dash!!, maar het patroon is niet anders dan bij de vorige Nintendo Classics.
https://nintendo.fandom.com/wiki/Category:Nintendo_ClassicsSir_Lion schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:23:
[...]
Volgens mij iets van 1 tot 3 games per maand ofzo.
Die Pokémon games zijn aangekondigd en komen sowieso. Ik zou me er niet te druk over maken, dat komt wanneer het komt (en waarschijnlijk binnen het half jaar).squashedraven schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:34:
[...]
Ik verwacht niks meer van Nintendo met betrekking tot de gamecube games. De enige 3 games die ik er echt op wil staan er niet op(twilight princess, pkmn colloseum en pkmn XD)
Nintendo spreidt hun releases nu eenmaal uit, en bij de classic games hebben ze niet de neiging om exacte schema’s te geven. Mogelijk krijgen de games zo meer aandacht.
[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 21-08-2025 11:23 ]
Ik zou het melden aan Nintendo. Heeft denk ik meer zin dan dat je het zegt op een Nederlandstalig forum.squashedraven schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:01:
[...]
Dat ze niet de volledige library er op zetten snap ik (is ook gewoon niet te doen) maar als je dan bedenkt dat ze bij de overige virtual consoles meer hadden bij release en er ook snel meer bij kwam valt dit gewoon een beetje tegen en dat mag best gezegd worden. Zeker nadat ze bij de release meerdere games hebben laten zien met geen enkele duiding van release data.
Mwja, dat scherm is zo traag dat de meerwaarde van 120 fps minimaal is.Evernote schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:18:
[...]
Dit is wel goed nieuws, nu is het natuurlijk grafisch geen hoogstandje maar dit maakt de Switch versie voor mij toch interessanter dan de Steam versie die op mijn Deck dan maar 60fps draait.
Docked 4K/120 is alleen niet mogelijk dus dat is wel weer erg jammer.
Desalniettemin fijn om te zien dat er daadwerkelijk 120fps ondersteuning is voor meerdere games.
Jaja, over 2 weken Hollow Knight Silksong! 4 september.
[ Voor 61% gewijzigd door tekken4111 op 21-08-2025 16:39 ]
Ja September 4, welk jaar?tekken4111 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:37:
Jaja, over 2 weken Hollow Knight Silksong!
Hoop idd over 2 weken, kan niet wachten!
Volgens mij is het 30-40 ..tipex schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:58:
Final Fantasy 7 ziet er veelbelovend uit op 60fps 👍
[Video: We've Played Final Fantasy VII Remake Intergrade on Switch 2 - It's Looking Good]
Elden ring draait momenteel wel erg slecht begreep ik van Nintendo life .
Hoop nog op wat leuke aankondiging .
Hollow knight word vast en zeker net als deel 1 erg goed
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Dit heb ik mij ook lopen afvragen . Met zo “traag” scherm tot wat voor fps speelt dan lekker weg zonder dat je het merkt.FrankoNL schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:13:
[...]
Mwja, dat scherm is zo traag dat de meerwaarde van 120 fps minimaal is.
Tot nu toe heb ik het überhaupt nog nooit gemerkt . Misschien ben ik er niet gevoelig voor.
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Zelf niet bezig met de GameCube library maar ik vind zelf dan Nintendo op dit moment niet echt lekker bezig is . Ze zouden er voor moeten zorgen dat er veel meer games zijn/komen die ook de Sony/microsoft/pc gamers aanspreken. Cod /andere grote multiplatform games en nintendo games op 1 platform zou voor heel veel mensen ideaal zijn . Laat staan een nog bredere scale aan games zoals silent Hill, ac Shadows en noem maar op. Misschien komt dat allemaal nog maar zelfs dan zou het niet onverstandig zijn om dingen aan te kondigen . Ik had gehoopt naar donkey dat andere uitgevers misschien de vrijheid kregen om dingen bekend te maken maar misschien is er simpel weg gewoon nog niks aan te kondigen ( dev kits anyone ?? )squashedraven schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:01:
[...]
Ps… dat cod black ops 7 niet komt of nog niet om wat voor reden dan ook is aangekondigd is gewoon belachelijk
[ Voor 5% gewijzigd door Cyberw00d op 21-08-2025 19:09 ]
Heel leuk om te zien dit. Trails is echt een geweldige serie (al ben ik nog niet verder gekomen dan CS4) En ik vind Sky echt fantastisch.JackAvery schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:06:
Hier zat ik al eventjes op te wachten: Falcom bevestigt eindelijk dat er een digitale release en Switch 2 upgrade voor Trails in the Sky The 1st komt. Het gaat om de typische aanpassingen: hogere resolutie en framerates en snellere laadtijden,. Meer details “later.”
Voor 1 euro kan je deze Switch 2 upgrades unlocken als je het spel op Switch koopt.
Er staat nu ook een demo online voor Switch 1. Voorlopig is deze (op Switch toch) enkel in het Japans. Hieruit blijkt dat de framerate van de gewone Switch versie unlocked is, waardoor het spel docked ook zonder upgrade al op 60 fps zal draaien op een Switch 2.
Tenslotte heeft men nu ook de opening cinematic online gezet:
[YouTube: Opening Movie - Trails in the Sky 1st Chapter]
Ik zat te twijfelen of ik hem wilde voor Switch of voor PC omdat ik wel een goede ervaring wil en geen downgraded Switch 1 ervaring op 540p/30fps ofzo, maar met een Switch 2 upgrade ga ik zeker weten de fysieke cartridge kopen van Sky remake en dan de Switch 2 upgrade spelen
Ook deze definitive edition op Switch 2 krijgt een Westerse release begin 2026:
Ys X: Proud Nordics heeft o.a. Extra content en een 120 fps modus.
Ys X: Proud Nordics heeft o.a. Extra content en een 120 fps modus.
Meer handheld gameplay van FF7 Remake
Edit: docked off-screen gameplay
En off-screen Docked gameplay van Borderlands 4:
Edit: docked off-screen gameplay
En off-screen Docked gameplay van Borderlands 4:
[ Voor 51% gewijzigd door JackAvery op 22-08-2025 11:43 ]
Helemaal mee eens hoor, hier begint mijn aandacht voor de Switch 2 al te verzwakken vanwege het uitblijven van grote bekende titels. Beetje jammer dit.Cyberw00d schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:44:
[...]
Zelf niet bezig met de GameCube library maar ik vind zelf dan Nintendo op dit moment niet echt lekker bezig is . Ze zouden er voor moeten zorgen dat er veel meer games zijn/komen die ook de Sony/microsoft/pc gamers aanspreken. Cod /andere grote multiplatform games en nintendo games op 1 platform zou voor heel veel mensen ideaal zijn . Laat staan een nog bredere scale aan games zoals silent Hill, ac Shadows en noem maar op. Misschien komt dat allemaal nog maar zelfs dan zou het niet onverstandig zijn om dingen aan te kondigen . Ik had gehoopt naar donkey dat andere uitgevers misschien de vrijheid kregen om dingen bekend te maken maar misschien is er simpel weg gewoon nog niks aan te kondigen ( dev kits anyone ?? )
Ps… dat cod black ops 7 niet komt of nog niet om wat voor reden dan ook is aangekondigd is gewoon belachelijk
Video van de Pokémon Legends Z-A demo in een 4K HDR container:
Edit: en handheld footage van CRONOS. Ziet er solide uit.
Edit 2: misschien de moeite om te vermelden voor de NSO abonnees dat Monster Hunter Stories 2 een week speelbaar is als game trial. Solide game, beetje Pokemon meets Monster Hunter. Op Switch 2 profiteert de game bovendien van de extra kracht van de console ondanks dat er geen update is geweest.
Edit: en handheld footage van CRONOS. Ziet er solide uit.
Edit 2: misschien de moeite om te vermelden voor de NSO abonnees dat Monster Hunter Stories 2 een week speelbaar is als game trial. Solide game, beetje Pokemon meets Monster Hunter. Op Switch 2 profiteert de game bovendien van de extra kracht van de console ondanks dat er geen update is geweest.
[ Voor 57% gewijzigd door JackAvery op 23-08-2025 08:40 ]
Mijn Dark Souls brein zegt: bossfight!
:strip_exif()/f/image/0VBk9lGAt5Na5qFI0CHTESlm.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar er kwam niets
Het was
Kortom, de eerste titaan is verslagen!
De puzzel in de titaan was echt heel leuk gedaan.
Ik begin de essentie van de game ("hier heb je de hoofdmissie, zie zelf maar hoe je dat voor elkaar krijgt") steeds meer te waarderen. Alles kan en mag je op je eigen manier en tempo doen. Er zijn geen pijlen die zeggen welke kant je op moet gaan; als jij naar links wil ga je naar links. Simpel.
:strip_exif()/f/image/0VBk9lGAt5Na5qFI0CHTESlm.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar er kwam niets

Het was
spoiler:
Kortom, de eerste titaan is verslagen!
De puzzel in de titaan was echt heel leuk gedaan.
Ik begin de essentie van de game ("hier heb je de hoofdmissie, zie zelf maar hoe je dat voor elkaar krijgt") steeds meer te waarderen. Alles kan en mag je op je eigen manier en tempo doen. Er zijn geen pijlen die zeggen welke kant je op moet gaan; als jij naar links wil ga je naar links. Simpel.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
wat mij vooral goed meevalt is dat je ook een uurtje Zelda kan spelen. Ik was bang dat het een game zou zijn die zich niet voor korte sessies zou lenen, maar je kan prima een quest doen of een bergje verkennen met een shrine erop. Komt bij dat je de switch als handheld ook makkelijk bij de hand hebt, en dat je in vier klikjes in een game zit. Ik vind het goed werken allemaal.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Mmm, die optie heb ik nog niet ontdektTektoon schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:02:
wat mij vooral goed meevalt is dat je ook een uurtje Zelda kan spelen.
Blijft eeuwig zonde dat ze de console geen leuke look hebben gegeven, want de kleurstelling van het spel had een mooie kunnen zijn!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De woorden “limited edition” hebben ook wel aardig op hun betekenis ingeboet
Vanmiddag voor 6 euro in de Nintendo eShop de volledige Lego Harry Potter collection gekocht. Gevolg: mijn vrouw is niet meer van de Switch 2 weg te slaan
Zo heb ik Hogwarts Legacy voor 12,- voor de Switch 1 gekocht. En daarna de upgrade naar de Switch 2 voor 10,-Esumontere schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 18:35:
Vanmiddag voor 6 euro in de Nintendo eShop de volledige Lego Harry Potter collection gekocht. Gevolg: mijn vrouw is niet meer van de Switch 2 weg te slaan
Al weer uren mee vermaakt.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
https://www.nintendolife....-to-get-switch-2-dev-kits
Dit bedoelde ik dus laatst met dat Nintendo vreemd bezig is .. waarom ze dat doen weten we niet maar veel devs kunnen gewoon nog niet bezig met switch 2 titels
Dit bedoelde ik dus laatst met dat Nintendo vreemd bezig is .. waarom ze dat doen weten we niet maar veel devs kunnen gewoon nog niet bezig met switch 2 titels
Klopt, ik heb ook geen Switch 2 devkit. 🍿Cyberw00d schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:17:
maar veel devs kunnen gewoon nog niet bezig met switch 2 titels
Maar goed, dat je geen devkit hebt wil niet zeggen dat je geen games voor de Switch 2 kunt uitbrengen:
Again, I should repeat:
- If the studio who has the devkit is under NDA, they'll never confirm or deny the possession of devkit. NDA's bar that. What Digital Foundry is doing is absolutely pointless. They'll never get any info out of them. Only way they walk about the devkits is when their game is revealed. Like how Sean Murray did after the reveal of S2 version of NMS.
- Studios can hire port studios to bring their games to Switch. While this saves time, ti does not do the same for money. So smaller indie devs without publishers won't have access to Switch 2 for the time being.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Valt mij erg mee hoe Borderlands 4 eruit ziet op de Switch 2 in 4k. Wel hier een daar een hapering. Maar in 1440P zou het toch wel helemaal soepel moeten zijn.
Geeft toch wel aan dat voor gaming het tijdperk eraan komt dat gewoon elke game op je (redelijk) recente systeem draait en high end meer voor de visuele extra's is.Toch wel een stuk beter dan zijn voorganger, Horizon zero dawn is uit 2017, dat kon de Switch niet aan. Nu is de hele AAA catalogus in theorie speelbaar op een Switch 2.
Next gen zal wel een uitdaging worden voor de switch 2 ben ik bang.
Geeft toch wel aan dat voor gaming het tijdperk eraan komt dat gewoon elke game op je (redelijk) recente systeem draait en high end meer voor de visuele extra's is.Toch wel een stuk beter dan zijn voorganger, Horizon zero dawn is uit 2017, dat kon de Switch niet aan. Nu is de hele AAA catalogus in theorie speelbaar op een Switch 2.
Mogelijks is de grafische stijl wat 'lichter' in berekeningen en daardoor beter speelbaar.friketje1 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:07:
Valt mij erg mee hoe Borderlands 4 eruit ziet op de Switch 2 in 4k. Wel hier een daar een hapering. Maar in 1440P zou het toch wel helemaal soepel moeten zijn.
Maar aangezien Cyberpunk ook gaat zal het allicht wel meevallen. Heb zo deathloop op de steam deck gespeeld (720p low) en dat zag er prima uit. Zo mogen ze van mij games uitbrengen op de Switch 2.
Donkey kong bananza bvb ziet er ook meer dan goed genoeg uit. Al speel ik nooit handheld, ik heb een portable 13,3" 1080p OLED scherm waar ik altijd op speel.
Weet iemand hoe "checking whether this software can be played" werkt voor NSO games? Ik speel vooral tijdens lange vluchten, en vaak genoeg kan ik geen NSO classics spelen omdat ik geen internet heb. Ik kom niet voorbij de "checking whether this software can be played" check.
Als oplossing open ik nu alle NSO classics op de wifi thuis voor ik vertrek, maar is er niet een betere manier? Het zou fijn zijn als de switch deze checks op de achtergrond doet, zodat ik het niet kan vergeten.
Als oplossing open ik nu alle NSO classics op de wifi thuis voor ik vertrek, maar is er niet een betere manier? Het zou fijn zijn als de switch deze checks op de achtergrond doet, zodat ik het niet kan vergeten.
Bij mijn weten (en wat ik in de praktijk merk) checkt de Switch wel automatisch op updates, maar doet hij dat alleen voor recent gespeelde titels. Games die je al een tijdje niet gespeeld hebt worden niet automatisch bijgehouden maar komen aan de beurt op het moment dat je ze opstart.abc874 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:41:
Weet iemand hoe "checking whether this software can be played" werkt voor NSO games? Ik speel vooral tijdens lange vluchten, en vaak genoeg kan ik geen NSO classics spelen omdat ik geen internet heb. Ik kom niet voorbij de "checking whether this software can be played" check.
Dat zou dus impliceren dat je NSO games in principe niet of nauwelijks speelt. Die app moet inderdaad minstens ééns per week verbinding hebben met de server en als je hem niet regelmatig opstart wordt hij ook niet meer zelf bijgewerkt.
Zou fijn zijn om hier wél een optie voor te hebben, maar die is er op de S1 in ieder geval niet, vziw.
hopelijk morgen een beetje op tijd de nieuwste story of seasons game binnen. Zijn er meer die grand bazaar gaan spelen?
Nou @Cyberw00d heeft echt wel een terecht punt. Je kunt dit bagataliseren maar feit is dat is dat er heel weinig grote third party games zijn aangekondigd: ik schrok echt van die laatste third party direct. Heel veel ports van games die naar de Switch 1 komen en nauwelijks grote games die gebruik maken van de kracht van de Switch 2 uitkomen.RayNbow schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 06:21:
[...]
Klopt, ik heb ook geen Switch 2 devkit. 🍿
Maar goed, dat je geen devkit hebt wil niet zeggen dat je geen games voor de Switch 2 kunt uitbrengen:
[...]
Ik denk dat Nintendo op 2 paarden wedt en publishers games laat ontwikkelen voor Switch 1 waarna het met kleine upgrade ook naar de Switch 2 gaat. Die bron die je aanhaalt zegt dat ook. En in deze strategie past het dan ook om weinig dev kits beschikbaar te stellen.
Hoe dan ook, het gebrek aan grote third party games kan slecht uitpakken voor Nintendo. Ik vind het echt een gemis en snap totaal niet waarom Nintendo dit zo aanpakt.
Welk punt? Noem een uitgever waarvan jij denkt dat ze niet beschikken over een devkit en daardoor geen titels voor de Switch 2 kunnen aankondigen.Exo81 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:36:
[...]
Nou @Cyberw00d heeft echt wel een terecht punt.
Er kunnen meer redenen zijn waarom een thirdy party geen games voor de Switch 2 aankondigt dan alleen dat ze geen devkit hebben.Je kunt dit bagataliseren maar feit is dat is dat er heel weinig grote third party games zijn aangekondigd
Daarnaast ontbreekt er in het nieuwsitem informatie om over wat voor ontwikkelaars het gaat. Je kunt dus ook niet zo maar een link leggen met grote third party games.
Ik heb dit al eerder gezegd maar wat mij irriteert/opvalt is dat games die de afgelopen tijden zijn aangekondigd ( die dus pas over een jaar ofzo uitkomen ) allemaal de switch 2 overslaan . Daar kun je niet omheen . Ik ga ervanuit dat jezelf ook game sites bekijkt waar aankodingen zijn en dat dus ook merkt . Gamescom zelfde verhaal elke keer als ik iets tofs zag : niet op switch 2 verder op alle platformen .RayNbow schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:17:
[...]
Welk punt? Noem een uitgever waarvan jij denkt dat ze niet beschikken over een devkit en daardoor geen titels voor de Switch 2 kunnen aankondigen.
[...]
Er kunnen meer redenen zijn waarom een thirdy party geen games voor de Switch 2 aankondigt dan alleen dat ze geen devkit hebben.
Daarnaast ontbreekt er in het nieuwsitem informatie om over wat voor ontwikkelaars het gaat. Je kunt dus ook niet zo maar een link leggen met grote third party games.
Gelukkig heb ik mijn sd oled nog met geforce now.
Het is toch vrij duidelijk waarom Nintendo dit zo aanpakt, ze willen gewoon puur en alleen nintendo games verkopen, ze zijn bang omzet te verliezen als ze teveel third party uitbrengen en mensen meer third party games kopen en dus minder nintendo games.Exo81 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:36:
[...]
Nou @Cyberw00d heeft echt wel een terecht punt. Je kunt dit bagataliseren maar feit is dat is dat er heel weinig grote third party games zijn aangekondigd: ik schrok echt van die laatste third party direct. Heel veel ports van games die naar de Switch 1 komen en nauwelijks grote games die gebruik maken van de kracht van de Switch 2 uitkomen.
Ik denk dat Nintendo op 2 paarden wedt en publishers games laat ontwikkelen voor Switch 1 waarna het met kleine upgrade ook naar de Switch 2 gaat. Die bron die je aanhaalt zegt dat ook. En in deze strategie past het dan ook om weinig dev kits beschikbaar te stellen.
Hoe dan ook, het gebrek aan grote third party games kan slecht uitpakken voor Nintendo. Ik vind het echt een gemis en snap totaal niet waarom Nintendo dit zo aanpakt.
Nintendo is steeds hebberiger aan het worden en dat begint mij enorm te irriteren.
Playstation 5
Concrete voorbeelden graag.Cyberw00d schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:34:
[...]
Ik heb dit al eerder gezegd maar wat mij irriteert/opvalt is dat games die de afgelopen tijden zijn aangekondigd ( die dus pas over een jaar ofzo uitkomen ) allemaal de switch 2 overslaan .
Je kunt ook redeneren dat als er een stortvloed aan 3rd party games is, dat ze elkaars sales kannibaliseren voor een console met op dit moment nog een kleine userbase...Stylze schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:01:
ze zijn bang omzet te verliezen als ze teveel third party uitbrengen
...en bij de 3rd party uitgevers geldt doorgaans dat de verkopen front-loaded zijn, i.t.t. Nintendo's evergreens.
Dit vind ik gewoon een dom antwoord . Lees je geen game nieuws sites . Ik wil ze best 1 voor 1 opdreunen als een kind of je doet even iets minder pro nintendo en ziet zelf ook dat het zo is
Dat die geen Switch 2 port krijgt zou kunnen liggen aan dat het portwerk gedaan wordt door Fishlabs, wat onderdeel is van Deep Silver, wat op diens beurt van Embracer is. Over die laatste heeft een journalist bericht dat vanwege het instabiele imago Nintendo geen devkits uitleverde. [1] [2]
Sorry, maar je komt maar met concrete voorbeelden of ik beschouw je post gewoon als onzinnig.Cyberw00d schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:07:
[...]
Dit vind ik gewoon een dom antwoord . Lees je geen game nieuws sites . Ik wil ze best 1 voor 1 opdreunen als een kind of je doet even iets minder pro nintendo en ziet zelf ook dat het zo is
Ik kan niet ruiken over welke games je het hebt en als ik je post letterlijk moet nemen kan ik gemakkelijk met een tegenvoorbeeld komen van een game die de afgelopen tijd is aangekondigd en de Switch 2 niet overslaat.dat games die de afgelopen tijden zijn aangekondigd ( die dus pas over een jaar ofzo uitkomen ) allemaal de switch 2 overslaan
Prima joh. Als jij dat niet ziet of als probleem ervaart dat er veel games ( voor nu ? ) de switch 2 overslaan ga ik je daar niet van overtuigen .RayNbow schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:11:
[...]
Sorry, maar je komt maar met concrete voorbeelden of ik beschouw je post gewoon als onzinnig.
[...]
Ik kan niet ruiken over welke games je het hebt en als ik je post letterlijk moet nemen kan ik gemakkelijk met een tegenvoorbeeld komen van een game die de afgelopen tijd is aangekondigd en de Switch 2 niet overslaat.
Misschien had ik voor jou moeten zeggen : bijna allemaal ….
[ Voor 5% gewijzigd door Cyberw00d op 26-08-2025 21:19 ]
Je moet mij niet overtuigen of er veel games de Switch 2 overslaan, je moet me overtuigen dat dit komt door zogenaamde gebrekkige toegang tot devkits. Ik heb eerder in deze draad al wat uitgevers opgesomd die in staat zijn om iets voor de Switch 2 uit te brengen of gaan uitbrengen, maar ook daar verzaakte je om zelf met concrete voorbeelden te komen.Cyberw00d schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:18:
Als jij dat niet ziet of als probleem ervaart dat er veel games ( voor nu ? ) de switch 2 overslaan ga ik je daar niet van overtuigen .
Het dev-kits verhaal is al door vele aangehaald onder andere Digital foundry en ik vind hun woord een stuk geloofwaardiger als jouwe . Ook hebben hun zonder twijfel veel meer kijk op dit verhaal als jou .RayNbow schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:34:
[...]
Je moet mij niet overtuigen of er veel games de Switch 2 overslaan, je moet me overtuigen dat dit komt door zogenaamde gebrekkige toegang tot devkits. Ik heb eerder in deze draad al wat uitgevers opgesomd die in staat zijn om iets voor de Switch 2 uit te brengen of gaan uitbrengen, maar ook daar verzaakte je om zelf met concrete voorbeelden te komen.
Wij hebben denk ik een hele andere smaak/kijk op games die we graag zouden zien op de switch 2 . Ik vind van de games die wel komen erg weinig soeps tussen tussen . Echte grote third party games missen
Zoals...?Cyberw00d schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:41:
Echte grote third party games missen
*zucht* ik weetniet eens waarom ik nog aandacht aan jou besteed maar even een paar;
Call of duty
Silent Hill f
Battlefield 6
Ninja gaiden 4
Resident Evil Requiem
Pragmata
En 70 procent van de games van Gamescom aangekondigd
En zo kan je echt veel doorgaan .
Dat bedoel ik met “nieuwe” games . Geen Ports van jaren oud. Ik kan niet geloven dat je niet begrijpt wat ik bedoel . Ik besteed ook verder geen tijd meer aan jou . Nogmaals jij bent content met wat ze bieden , ik niet
Bij mij komt hij morgen ook binnen!SyraW85 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:42:
hopelijk morgen een beetje op tijd de nieuwste story of seasons game binnen. Zijn er meer die grand bazaar gaan spelen?
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar voor welke markt moeten deze games verkocht worden? Er zijn tot nu toe om en nabij 6 miljoen consoles verkocht. We zijn nog maar een paar maanden onderweg. Je bent als grote third party developer toch helemaal koekoek als je nu grote, dure ports gaat releasen? Hoe ga je ooit winst draaien op het platform? Laat staan dat je op korte termijn ooit je investering in de port terugverdiend dat je weer kan investeren in nieuwe projecten? Misschien heeft Nintendo CD Project RED wel geld toegestopt. "Alsjeblieft, hier hebben jullie 10 miljoen euro. Graag een port van Cyberpunk 2077 voor de Switch 2".Cyberw00d schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:38:
[...]
*zucht* ik weetniet eens waarom ik nog aandacht aan jou besteed maar even een paar;
Call of duty
Silent Hill f
Battlefield 6
Ninja gaiden 4
Resident Evil Requiem
Pragmata
Dat bedoel ik met “nieuwe” games . Geen Ports van jaren oud. Ik kan niet geloven dat je niet begrijpt wat ik bedoel . Ik besteed ook verder geen tijd meer aan jou . Nogmaals jij bent content met wat ze bieden , ik niet
Wat betreft de devkits: Ik zou ook doen wat Nintendo nu doet om de shovelware troep en de slechte ports buiten de eShop te houden. Dan ga je toch lekker zelf bepalen wie wel of geen port op je console mag releasen?
Er zit hier toch een gat in je verhaal. Ik ga even in je post schrijven welke uitgevers er allemaal devkits hebben:
Misschien is games ontwikkelen niet zo eenvoudig, niet goedkoop, duurt het lang en is het niet vanzelfsprekend om bij games die al jaren in ontwikkeling zijn eventjes een volledig andere console toe te voegen? Misschien is de bandbreedte er op dat moment niet voor een team dat kniediep in ontwikkeling zit om dat te doen? Misschien wilt men dat risico niet nemen op het moment dat een console nog een beperkt publiek heeft?
En ja, veel consoles krijgen nu eenmaal ports aan het begin van hun levenscyclus. Het is een manier voor uitgevers om de temperatuur van het badwater aan te voelen, en het is soms makkelijker dergelijk project te starten dan een platform toe te voegen aan een game die al heel lang in ontwikkeling is. Dus nee, niet alles gaat vanaf dag 1 momenteel al mogelijk zijn, en sommige games gaan nooit naar Switch 2 komen. En ja, het lijkt er verder op dat Nintendo bij kleinere uitgevers/devs wel degelijk niet iedereen onmiddellijk toegang geeft en transparanter naar de ontwikkelaar toe kan zijn om de redenen. Maar ook dat is iets dat niet zo ongewoon is in de eerste maanden rond de lancering van een console, en het is bovendien een probleem dat zichzelf op termijn zal oplossen.
Verder kan ik alleen maar aanraden ook eens te kijken naar de games die wel aangekondigd worden. Dat is ook een significant lijstje
Je ziet dat eigenlijk, op Team Ninja na (en zelfs daar weten we dat de uitgever zeker toegang heeft), de meeste van die games gemaakt worden door grote uitgevers die Switch 2 publiek ondersteunen met exclusives, enhanced ports, …Cyberw00d schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:38:
[...]
Call of duty Microsoft heeft kits
Silent Hill f Konami heeft kits en publiceerde meerdere Switch 2 games waaronder een exclusive
Battlefield 6 EA heeft kits en al twee Switch 2 games die op de release dag uitkomen
Ninja gaiden 4
Resident Evil Requiem Capcom heeft kits , meerdere Switch 2 games te koop en meer publieke aankomende projecten.
Pragmata Zie hierboven
Misschien is games ontwikkelen niet zo eenvoudig, niet goedkoop, duurt het lang en is het niet vanzelfsprekend om bij games die al jaren in ontwikkeling zijn eventjes een volledig andere console toe te voegen? Misschien is de bandbreedte er op dat moment niet voor een team dat kniediep in ontwikkeling zit om dat te doen? Misschien wilt men dat risico niet nemen op het moment dat een console nog een beperkt publiek heeft?
Alle begrip dat op dit moment voor jou het aanbod niet toereikend is, heel spijtig. Maar tegelijkertijd hebben we het over een console die drie maanden uit is, zijn er ondertussen een goed aantal games weer aangekondigd, zitten er nog steeds een aantal onaangekondigde third party games in de pipeline en heb ik eigenlijk heel veel keuze in wat ik op dit moment al kan spelen.En zo kan je echt veel doorgaan .
En ja, veel consoles krijgen nu eenmaal ports aan het begin van hun levenscyclus. Het is een manier voor uitgevers om de temperatuur van het badwater aan te voelen, en het is soms makkelijker dergelijk project te starten dan een platform toe te voegen aan een game die al heel lang in ontwikkeling is. Dus nee, niet alles gaat vanaf dag 1 momenteel al mogelijk zijn, en sommige games gaan nooit naar Switch 2 komen. En ja, het lijkt er verder op dat Nintendo bij kleinere uitgevers/devs wel degelijk niet iedereen onmiddellijk toegang geeft en transparanter naar de ontwikkelaar toe kan zijn om de redenen. Maar ook dat is iets dat niet zo ongewoon is in de eerste maanden rond de lancering van een console, en het is bovendien een probleem dat zichzelf op termijn zal oplossen.
Verder kan ik alleen maar aanraden ook eens te kijken naar de games die wel aangekondigd worden. Dat is ook een significant lijstje
[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 27-08-2025 05:42 ]
Ik denk dat je ook realistisch moet zijn wat voor games op de switch komen, battlefield en call of duty bijvoorbeeld hebben niet echt een super toekomst op de switch, wanneer de meeste huishoudens ook al een ps5 of xbox hebben staan.Cyberw00d schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:38:
[...]
Call of duty
Silent Hill f
Battlefield 6
Ninja gaiden 4
Resident Evil Requiem
Pragmata
Tevens is het natuurlijk leuk wanneer grote games naar de switch 2(of 1) komen maar zien we tegelijkertijd ook de limitaties. Lagere framerates, minder grafische pracht etc.
Daarnaast is de console nog maar net uit en duurt het toch al gauw een jaar, soms wel 2, voordat nieuwe games klaar zijn.
Nu heeft @JackAvery al aangegeven wat er schort aan jouw lijstje, maar ik pik even hier Battlefield 6 er uit.Cyberw00d schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:38:
Battlefield 6
Dit zijn EA's woorden:
[EA] No plans to bring Battlefield 6 to Switch 2. Focused on PC, PS, Xbox where "core battlefield audience is present"
Nu kun je zelf besluiten of je EA's woorden wilt geloven of niet, maar als jij graag BF6 op de Switch 2 wilt, moet je misschien even wat herrie schoppen bij EA?
Tja, en alle publishers die wél een devkit hebben zitten onder NDA en mogen dus niks zeggen. Gek he.Cyberw00d schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:41:
[...]
Het dev-kits verhaal is al door vele aangehaald onder andere Digital foundry en ik vind hun woord een stuk geloofwaardiger als jouwe . Ook hebben hun zonder twijfel veel meer kijk op dit verhaal als jou .
Wij hebben denk ik een hele andere smaak/kijk op games die we graag zouden zien op de switch 2 . Ik vind van de games die wel komen erg weinig soeps tussen tussen . Echte grote third party games missen
Zijn er meer mensen die morgen voor het eerst Kirby gaan spelen? Ik heb ooit de demo van de Vergeten Wereld gespeeld, maar nooit het volledige spel aangeschaft. Ik ben zeer benieuwd naar de Switch 2-versie, want het lijkt me een schot in de roos: niet al te moeilijk, enigszins lineair en kleurrijk.
Na Donkey Kong Bananza heb ik bewust even een paar Zelda's opnieuw gespeeld (Link's Awakening & Skyward Sword) om weer even zin te krijgen in een platformspel. En regelmatig even een potje Party House (uit UFO 50) tussendoor. Geweldige spel voor Balastro-fans (en dan krijg je er nog 49 spellen bij).
Na Donkey Kong Bananza heb ik bewust even een paar Zelda's opnieuw gespeeld (Link's Awakening & Skyward Sword) om weer even zin te krijgen in een platformspel. En regelmatig even een potje Party House (uit UFO 50) tussendoor. Geweldige spel voor Balastro-fans (en dan krijg je er nog 49 spellen bij).
[ Voor 6% gewijzigd door X-GeaR op 27-08-2025 08:45 ]
Misschien interessant voor de mensen die A-Train spelen: de game uit 2021 krijgt een Nintendo Switch 2 editie. De upgrade pass gaat 2200 yen kosten in Japan, maar er komt ook een fysieke release. Release op 18 december.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 27-08-2025 08:46 ]
Meeste huishoudens met ook al een PS5 of Xbox vraag ik me af. Ik denk dat je dat voornamelijk ziet bij Tweakers.SyraW85 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 06:46:
[...]
Ik denk dat je ook realistisch moet zijn wat voor games op de switch komen, battlefield en call of duty bijvoorbeeld hebben niet echt een super toekomst op de switch, wanneer de meeste huishoudens ook al een ps5 of xbox hebben staan.
Tevens is het natuurlijk leuk wanneer grote games naar de switch 2(of 1) komen maar zien we tegelijkertijd ook de limitaties. Lagere framerates, minder grafische pracht etc.
Daarnaast is de console nog maar net uit en duurt het toch al gauw een jaar, soms wel 2, voordat nieuwe games klaar zijn.
Persoonlijk geen interesse in Battlefield en Call of Duty, maar verwacht dat voor die games de Switch 2 op een gegeven moment interessanter is dan op de Xbox. Grotere doelgroep. De Switch 2 is inderdaad nog maar net uit.
De grootste gros van de spelers van die games bevinden zich op pc, xbox en playstation, dus is een nintendo switch port is vaak niet interessant. De doelgroep is immers compleet anders. Los daarvan denk ik dat de switch 2 gewoon niet sterk genoeg is om BF6 bijvoorbeeld goed af te kunnen spelen zonder al te veel in te leveren.L23 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:48:
[...]
Meeste huishoudens met ook al een PS5 of Xbox vraag ik me af. Ik denk dat je dat voornamelijk ziet bij Tweakers.
Persoonlijk geen interesse in Battlefield en Call of Duty, maar verwacht dat voor die games de Switch 2 op een gegeven moment interessanter is dan op de Xbox. Grotere doelgroep. De Switch 2 is inderdaad nog maar net uit.
:strip_exif()/f/image/2h71WO10cDUgscrZcX8h8q5I.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/z31BaP3OmQRuD3DFawBC8vL7.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dat zo? De grootste leeftijdsgroep van Switch spelers ligt wat lager dan bijvoorbeeld PS4/PS5 spelers, maar met 20-30 jaar nog altijd een prima doelgroep voor shooters.
Dit soort uitspraken worden voor mijn gevoel altijd op aannames gedaan dat een Switch voornamelijk voor een jongere doelgroep is.
Kirby en de vergeten wereld is te makkelijk voor een ‘gamer’ maar toch leuk om een keer te spelenX-GeaR schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:40:
Zijn er meer mensen die morgen voor het eerst Kirby gaan spelen? Ik heb ooit de demo van de Vergeten Wereld gespeeld, maar nooit het volledige spel aangeschaft. Ik ben zeer benieuwd naar de Switch 2-versie, want het lijkt me een schot in de roos: niet al te moeilijk, enigszins lineair en kleurrijk.
Wat is de best prijs/kwaliteit SD kaart om aan te schaffen voor switch 2?
Er zijn momenteel niet veel opties en ze zijn allemaal degelijk, gewoon kijken welke SD Express kaart aan je verwachtingen voldoet.matth111 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:36:
Wat is de best prijs/kwaliteit SD kaart om aan te schaffen voor switch 2?
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 27-08-2025 10:41 ]
Dat is voor een gedeelte natuurlijk ook een selffulfilling prophecy en ik snap ook heel goed waar de discussie de laatste twee pagina's over gaat. Aan de ene kant heeft de switch 1 bijna nooit de third party triple A games gekregen vanwege de ontbrekende power. Vanuit dat oogpunt zou je niet te veel moeten verwachten van de switch 2 (uitgaande van dezelfde lijn). Aan de andere kant is de hardware van de switch 2 gelijk aan of beter dan bijvoorbeeld een steamdeck, waarop blijkt dat vrij veel grote zware games best wel redelijk goed draaien. Bij de launch zit bijvoorbeeld cyberpunk 2077 als game. Dan snap ik best wel dat de verwachting is dat er eigenlijk veel meer grote titels gelijktijdig zouden moeten uitkomen ook voor de switch 2.SyraW85 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:36:
[...]
De grootste gros van de spelers van die games bevinden zich op pc, xbox en playstation, dus is een nintendo switch port is vaak niet interessant. De doelgroep is immers compleet anders. Los daarvan denk ik dat de switch 2 gewoon niet sterk genoeg is om BF6 bijvoorbeeld goed af te kunnen spelen zonder al te veel in te leveren.
Het klopt natuurlijk dat veel spelers nu kiezen voor xbox of playstation. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ze niet kunnen kiezen voor de switch, want de games kwamen er niet op uit. Het zou al eens een begin zijn als FC26 en call of duty (waar een deal ligt tussen Microsoft en Nintendo) op een goede manier gereleased worden op de switch 2. Dan wil ik het nog wel eens zien..
Laat ik vooropstellen dat ik het zeker ook graag zou willen zien dat er meer grote titels naar de switch 2 zouden komen. Dat cyberpunk 2077 naar de switch 2 is gekomen is natuurlijk top, misschien wel het begin inderdaad, maar realistisch gezien zijn er best wat compromissen gesloten. Dit ondanks dat de hardware vergelijkbaar is met de steamdeck.Chrosser schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:49:
[...]
Dat is voor een gedeelte natuurlijk ook een selffulfilling prophecy en ik snap ook heel goed waar de discussie de laatste twee pagina's over gaat. Aan de ene kant heeft de switch 1 bijna nooit de third party triple A games gekregen vanwege de ontbrekende power. Vanuit dat oogpunt zou je niet te veel moeten verwachten van de switch 2 (uitgaande van dezelfde lijn). Aan de andere kant is de hardware van de switch 2 gelijk aan of beter dan bijvoorbeeld een steamdeck, waarop blijkt dat vrij veel grote zware games best wel redelijk goed draaien. Bij de launch zit bijvoorbeeld cyberpunk 2077 als game. Dan snap ik best wel dat de verwachting is dat er eigenlijk veel meer grote titels gelijktijdig zouden moeten uitkomen ook voor de switch 2.
Het klopt natuurlijk dat veel spelers nu kiezen voor xbox of playstation. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ze niet kunnen kiezen voor de switch, want de games kwamen er niet op uit. Het zou al eens een begin zijn als FC26 en call of duty (waar een deal ligt tussen Microsoft en Nintendo) op een goede manier gereleased worden op de switch 2. Dan wil ik het nog wel eens zien..
Ik heb persoonlijk toch meer het idee dat men een nintendo console koopt voor de nintendo exclusives en bepaalde type games en dat men toch sneller naar een pc, xbox of playstation gaat voor de grotere titels.
Voor mij als "gamer" die van alle soorten games houdt is Kirby en de vergeten Wereld een leuke afwisseling van mijn repertoire. Ik hou wel van zulke games, het hoeft niet altijd moeilijk te zijn wat mij betreft.Ike. schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:24:
[...]
Kirby en de vergeten wereld is te makkelijk voor een ‘gamer’ maar toch leuk om een keer te spelen
Het hoeft geen old school Donkey Kong Country level uitdagende game te zijn, maar is Kirby een game voor de kids of is het ook leuk als volwassene? Ik zit een beetje te dubben of ik 'm wel of niet koop, het ziet er wel heel charming uit en leuk gedaan enzo, maar als het echt niveau kinderen is en er helemaal nul uitdaging in zit dan is het misschien een beetje saai?
Ik vind Nintendo top en hou ook wel van cute/schattige dingen dus op zich lijkt de game mij wel leuk, maar toch nog wat twijfel voor die 60-70 euro
Ik vind Nintendo top en hou ook wel van cute/schattige dingen dus op zich lijkt de game mij wel leuk, maar toch nog wat twijfel voor die 60-70 euro
Kirby en de Vergeten Wereld? Zeker leuk als volwassene. Heeft uitdaging genoeg.259tim schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:25:
Het hoeft geen old school Donkey Kong Country level uitdagende game te zijn, maar is Kirby een game voor de kids of is het ook leuk als volwassene? Ik zit een beetje te dubben of ik 'm wel of niet koop, het ziet er wel heel charming uit en leuk gedaan enzo, maar als het echt niveau kinderen is en er helemaal nul uitdaging in zit dan is het misschien een beetje saai?
Heel leuk als volwassene. Nog leuker als je het samen met een kind speelt.
Voor degenen die (net als ik) het irritant vinden dat je de switch 2 niet aan kan zetten met de Switch 1 pro controller is dit wellicht goed om te weten:
Mobapad heeft een update uitgebracht zodat je de switch 2 aan kan zetten met hun controllers. Ik heb het vandaag getest en het werkt perfect.
YouTube: Tutorial: Waking Up Nintendo Switch 2 with Mobapad Chitu HD Pro Cont...
Mobapad heeft een update uitgebracht zodat je de switch 2 aan kan zetten met hun controllers. Ik heb het vandaag getest en het werkt perfect.
YouTube: Tutorial: Waking Up Nintendo Switch 2 with Mobapad Chitu HD Pro Cont...
Ik ben nog steeds blij met mijn Switch 2. Blijf erbij dat ik het nog steeds een Switch pro vind, maar dat maakt hem niet slecht.
Moet nog wel zeggen dat ik Mario Kart World echt heel erg tegen vind vallen tegenover de oorspronkelijke. 24 tegenstanders, allerlei snelheids dingen zoals railings en wat nog meer. Ik snap dat ze veranderingen willen, maar voor mij is dit hem niet. Ik ga hem zeker wel gewoon spelen, maar het hele chaotische is toch net iets te.
Moet nog wel zeggen dat ik Mario Kart World echt heel erg tegen vind vallen tegenover de oorspronkelijke. 24 tegenstanders, allerlei snelheids dingen zoals railings en wat nog meer. Ik snap dat ze veranderingen willen, maar voor mij is dit hem niet. Ik ga hem zeker wel gewoon spelen, maar het hele chaotische is toch net iets te.
Jammer dat ie daarom niet op de Switch 1/OLED te spelen is (desnoods als demo). Kan je beetje testen of het iets is.Arunia schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 07:28:
Ik ben nog steeds blij met mijn Switch 2. Blijf erbij dat ik het nog steeds een Switch pro vind, maar dat maakt hem niet slecht.
Aan de andere kant, dan gaan mensen natuurlijk ook geen switch2 meer kopen.
VOorlopig kijk ik nog even de kat uit de boom en voldoet mijn switch oled prima.
Ja of een demo in de store. Het is in ieder geval de max prijs niet waard.Megupe schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 07:49:
[...]
Jammer dat ie daarom niet op de Switch 1/OLED te spelen is (desnoods als demo). Kan je beetje testen of het iets is.
VOorlopig kijk ik nog even de kat uit de boom en voldoet mijn switch oled prima.
Donkey Kong overigens wel. Die is tof.
Zelf vind ik de Switch echt een "Switch 2", overduidelijk veel krachtiger en sneller dan zijn voorganger. Maar dat is dan een andere, niet belangrijke, discussie.Arunia schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 07:28:
Ik vind Mario Kart World eigenlijk best wel goed, maar dat heeft wel even geduurd. Ik speel het spel nu niet meer zoals Mario Kart 8 en maak gebruik van het rails rijden en de shortcuts. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het in het begin erg veel speelde omdat ik alles wilde vrijspelen (qua personages heb ik het maar opgegeven aangezien sommige alleen door geluk te verkrijgen zijn), maar ondertussen gaat hij maar heel zelden nog aan. Ik speel het een heel stuk minder dan Mario Kart 8 toen die net uit was.
Ik vind Mario Kart World echt geweldig. Met name de "battle royale" online. Op de vorige was ik vrij snel uitgekeken maar dit speel ik wekelijks.
Donkey Kong Bananza is inderdaad heel tof. Dat is echt een fantastische game.Arunia schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:05:
[...]
Ja of een demo in de store. Het is in ieder geval de max prijs niet waard.
Donkey Kong overigens wel. Die is tof.
Ik vind het wel een beetje lame dat hun volgende grote game in november pas komt en Kirby Air Riders is. Daar begrijp ik weinig van. Dat is nooit een heel populaire game geweest op de GC en we hebben al een racegame van Nintendo.
Ja ik kijk ook nog even de kat uit de boom, ik heb zelfs de 1ste generatie switch1 nog haha.Megupe schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 07:49:
[...]
Jammer dat ie daarom niet op de Switch 1/OLED te spelen is (desnoods als demo). Kan je beetje testen of het iets is.
Gebruikte hem sowieso al niet veel, staat nu al een paar maanden zelfs weer uit en leeg(Zoals wel vaker is gebeurt).
Mario Kart is sowieso een spel wat wel grappig is, maar niet iets waar ik een Nintendo device alleen voor koop(Wil dan ook wel wat anders kunnen spelen).
Voor de rest is er nog niks uit, er komt ook niks wat ik wil spelen nog(En Donkey Kong lijkt mij ook gewoon echt niet leuk op deze manier).
Op dit tempo komt er pas een Switch2 bij de nieuwe pokemon, want nieuwe legends lijkt mij niet zo leuk(En kan ik nog eventueel op de switch1 spelen).
Ik ben niet zo'n Mario Kart mens in het algemeen. Voor mij is Mario Kart World alvast een heel competente game maar ik ga deze desondanks niet zo veel spelen - al heb ik er al meer uren ingestoken dan in MK8. Nu heb ik ook maar 5 euro ervoor betaald, dus ik klaag niet. En voor mensen die MK8 prefereren... deze is nog steeds gewoon speelbaarArunia schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 07:28:
Ik denk eigenlijk nog steeds dat Metroid de oktober game wordt samen met Pokémon, met aankondiging in een direct in september. En niet zo stiekem is Pokémon vermoedelijk de best verkopende Nintendo game voor dit jaar.Cyrax0508 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:21:
[...]
Ik vind het wel een beetje lame dat hun volgende grote game in november pas komt en Kirby Air Riders is. Daar begrijp ik weinig van. Dat is nooit een heel populaire game geweest op de GC en we hebben al een racegame van Nintendo.
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 28-08-2025 09:23 ]
Ik vind mario kart world echt geweldig. Ik moest in het begin echt even wennen aan de besturing en de nieuwe concepten. En nu ik er eenmaal aan gewend ben wil ik ook niet terug. Ik heb laatst voor de grap mario kart 8 deluxe gespeeld, maar dan merk je echt dat dat een stap terug is. Het wordt heel duidelijk dat je een game speelt die 2 generaties ouder is.
Als ik dan toch een nadeel moet noemen van de nieuwe game is dat ik de intermissions gewoon niet zo leuk vind. Dat zijn vaak lange rechten stukken en het wordt pas in de laatste ronde echt spannend omdat je je dan pas op een echte circuit bevindt. Ik had het liefst toch gewone races gehad waarbij je 3 rondes op 1 track rijdt. Ook jammer dat Nintendo dit forceert in de online modus.
Als ik dan toch een nadeel moet noemen van de nieuwe game is dat ik de intermissions gewoon niet zo leuk vind. Dat zijn vaak lange rechten stukken en het wordt pas in de laatste ronde echt spannend omdat je je dan pas op een echte circuit bevindt. Ik had het liefst toch gewone races gehad waarbij je 3 rondes op 1 track rijdt. Ook jammer dat Nintendo dit forceert in de online modus.
Ik denk inderdaad dat MKW heel erg wennen is omdat het best wel afwijkt van de voorgaande series. Vond bijvoorbeeld Double Dash ook een stuk minder dan de bekender en dan ben ik ook nog opgegroeid in het NES tijdperk en alles meegekregen. Ofwel Super Mario Kart. Ok, eerlijk is eerlijk, die en de andere platte varianten kan ik echt niet meer normaal spelen zoals ik dat vroeger kon. Dus dat zal met World ook nog wel komen.
Gisteren wel Rainbow road gedaan, die is wel prachtig hoor.
Het komt allemaal zeker wel goed. En ben nog steeds blij met alles.
Gisteren wel Rainbow road gedaan, die is wel prachtig hoor.
Het komt allemaal zeker wel goed. En ben nog steeds blij met alles.
Terwijl jullie Mario Kart aan het spelen zijn zit ik vol in de erotiek in BOTW 
:strip_exif()/f/image/Naxsg5hKelhVTsIZV1r7NVrd.jpg?f=fotoalbum_large)
En omdat ik slechts 10 wapens per dag kan versturen naar de Zelda Notes wapenkist heb ik maar een huisje gekocht waar ik nog wat extra wapens kwijt kan:
:strip_exif()/f/image/r9AiAHS0l1pInkZhqZmjKycY.jpg?f=fotoalbum_large)
Of ik blij ben met de Switch 2? Topaankoop dit!
:strip_exif()/f/image/Naxsg5hKelhVTsIZV1r7NVrd.jpg?f=fotoalbum_large)
En omdat ik slechts 10 wapens per dag kan versturen naar de Zelda Notes wapenkist heb ik maar een huisje gekocht waar ik nog wat extra wapens kwijt kan:
:strip_exif()/f/image/r9AiAHS0l1pInkZhqZmjKycY.jpg?f=fotoalbum_large)
Geweldig spel, Zeld BotW en TotK! Maar ik heb ze op de Switch 1 al helemaal grijs gespeeld en de toegevoegde features aan het spel op de Switch 2 zijn voor mij alleen helaas niet genoeg reden om er een te kopen. Als er een compleet nieuwe Zelda komt, dan sta ik weer vooraan in de rij.Superkiwi schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:54:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben op social media in een Borderlands 4 bubbel/algoritme terechtgekomen waarbij ik word doodgegooid met reclame uitingen in alle soorten en maten (posts, reels, video’s, etc). Maar in geen enkele van die uitingen wordt Switch 2 genoemd of weergegeven en alle andere platforms wel, dat is toch bijzonder?
Vaak wel als je doorklikt, maar in alle hoofd uitingen staat het niet.
:strip_exif()/f/image/UimIgaULKlEnFF0V5IXv8wGQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door joblamie op 28-08-2025 18:30 ]
Is mij ook opgevallen dat Switch 2 niet getoond word bij borderland adds …. Snap daar de reden niet van , volgens mij is borderlands 4 gelijk voor alle platforms aangekondigd .joblamie schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:28:
Ik ben op social media in een Borderlands 4 bubbel/algoritme terechtgekomen waarbij ik word doodgegooid met reclame uitingen in alle soorten en maten (posts, reels, video’s, etc). Maar in geen enkele van die uitingen wordt Switch 2 genoemd of weergegeven en alle andere platforms wel, dat is toch bijzonder?
[Afbeelding]
Borderlands 4 heeft een andere release datum op Switch 2, misschien speelt dat mee.
Kirby is uit, de reviews van de DLC zijn erg positief en de upgrade vs. het origineel op Switch is zeker merkbaar:
Kirby is uit, de reviews van de DLC zijn erg positief en de upgrade vs. het origineel op Switch is zeker merkbaar:
Of Nintendo wil dat zelf aankondigen in een Direct misschien...???JackAvery schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 21:51:
Borderlands 4 heeft een andere release datum op Switch 2, misschien speelt dat mee.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Is al bekend. Begin oktober, zo'n 3 weken na de release op de andere platformen.Zeror schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 23:12:
[...]
Of Nintendo wil dat zelf aankondigen in een Direct misschien...???
Aah ok. Dat was mij ontgaan.Raem schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 23:27:
[...]
Is al bekend. Begin oktober, zo'n 3 weken na de release op de andere platformen.
De Nintendo Switch 2 Edition kwam hier vandaag binnen, maar nog helemaal geen tijd gehad om het te spelen. Ook de reviews en de grafische vergelijkingen gezien. Ziet er goed uit. De Sterrenwereld DLC lijkt ook een leuke toevoeging. De upgradepack voor 20 euro is mooi geprijsd.JackAvery schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 21:51:
[YouTube: Kirby & The Forgotten Land's Switch 2 Update is Massive (Framerate and Graphics Comparison)]
Dit is naast Tears of the Kingdom voor mij de tweede Nintendo Switch 2 Edition game. Handig dat het zowel op de Switch 1 (zonder De Sterrenwereld DLC) en de Switch 2 werkt. Versie 1.1.0 staat op de cartridge. Dit is momenteel de meest recente versie en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven. Voordat de game klaargemaakt werd voor de Nintendo Switch 2 Edition was 1.0.0 sinds de release in 2022 de meest recente versie. De Switch 1 versie gaat binnenkort op Marktplaats, al is het doosje wel mooier
:strip_exif()/f/image/KEkUz4fQw07ooBkwMau2feo9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J5WRKCDcJCj8iwgDjcuDtrFn.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook de fysieke SW2 versie (en de SW1) versie. Overduidelijke verbetering, het speelt zo smooth op de SW2. Geen HDR, had ik eigenlijk wel verwacht. Verder was ik vergeten hoe tof deze game was.L23 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 00:39:
[...]
De Nintendo Switch 2 Edition kwam hier vandaag binnen, maar nog helemaal geen tijd gehad om het te spelen. Ook de reviews en de grafische vergelijkingen gezien. Ziet er goed uit. De Sterrenwereld DLC lijkt ook een leuke toevoeging. De upgradepack voor 20 euro is mooi geprijsd.
Dit is naast Tears of the Kingdom voor mij de tweede Nintendo Switch 2 Edition game. Handig dat het zowel op de Switch 1 (zonder De Sterrenwereld DLC) en de Switch 2 werkt. Versie 1.1.0 staat op de cartridge. Dit is momenteel de meest recente versie en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven. Voordat de game klaargemaakt werd voor de Nintendo Switch 2 Edition was 1.0.0 sinds de release in 2022 de meest recente versie. De Switch 1 versie gaat binnenkort op Marktplaats, al is het doosje wel mooier
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inmiddels de eerste wereld uitgespeeld in Kirby, inclusief de twee Sterrenwereld-levels. Het speelt ontzettend lekker weg. Niet enorm veel uitdaging, maar de vele transformaties zijn erg leuk en het spel ziet er schitterend uit. De korte time trial-challenges zijn ook bijzonder pittig.
De Sterrenwereld-levels vind ik tot nu toe wat sterker: net iets moeilijker qua platformelementen en vijanden + grafisch een lust voor het oog door het contrast van de sterrenwereld met de 'normale' wereld.
De Sterrenwereld-levels vind ik tot nu toe wat sterker: net iets moeilijker qua platformelementen en vijanden + grafisch een lust voor het oog door het contrast van de sterrenwereld met de 'normale' wereld.
Jo, hoe werkt dat met Notes en die wapenkist?Superkiwi schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:54:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Op de Switch app heb je Zelda Notes, waar je al je ingame statistieken kunt bekijken, kunt zien wat je allemaal ontdekt hebt én eventueel wat nog niét (zoals tempels, Hynoxen, korokzaafjes, stallen etc).carpebios schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:59:
[...]
Jo, hoe werkt dat met Notes en die wapenkist?
In de Zelda Notes zit ook een voorraadkist. Vanuit je game kun je dagelijks maximaal 10 voorwerpen naar die kist sturen. Om ze (tijdelijk) op te slaan, maar je kunt ze ook naar een vriend versturen mocht je dat willen. Vanuit de kist kun je ze op elk willekeurig moment ook weer terug naar je game sturen.
Ik vind het echt superhandig.
Zelda Notes werkt volgens mij alleen met de Switch 2 versie van de game.
Zo ziet het eruit:
:strip_exif()/f/image/H5quCjRfFlCUQnPpAWUaW2Ch.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 29-08-2025 12:33 ]
Thx, die ga ik eens installeren van het weekend en gebruikenSuperkiwi schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:20:
[...]
Op de Switch app heb je Zelda Notes, waar je al je ingame statistieken kunt bekijken en kunt zien wat je allemaal ontdekt hebt en eventueel wat nog niét (zoals tempels, Hynoxen, korokzaafjes, stallen etc).
In de Zelda Notes zit ook een voorraadkist. Vanuit je game kun je dagelijks maximaal 10 voorwerpen naar die kist sturen. Om ze (tijdelijk) op te slaan, maar je kunt ze ook naar een vriend versturen mocht je dat willen. Vanuit de kist kun je ze op elk willekeurig moment ook weer terug naar je game sturen.
Ik vind het echt superhandig.
Zelda Notes werkt volgens mij alleen met de Switch 2 versie van de game.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Op 9 oktober releast de remaster van Yookla-Laylee. Digitaal gaat ie 30 euro kosten. Edit: eigenaars van het originele spel krijgen blijkbaar bovendien 30% korting.
[ Voor 27% gewijzigd door JackAvery op 30-08-2025 07:04 ]
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4