Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:40:
Op 9 oktober releast de remaster van Yookla-Laylee. Digitaal gaat ie 30 euro kosten.

[YouTube: Yooka-Replaylee | Official Release Date Announcement Trailer]
Fysiek komt de game compleet op cartridge uit (geen Game-Key Card).

Ben benieuwd hoe deze game het gaat doen. Impossible Lair goed mee vermaakt, maar deze eerste game heeft me destijds niet overtuigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:39:
[...]

Fysiek komt de game compleet op cartridge uit (geen Game-Key Card).

Ben benieuwd hoe deze game het gaat doen. Impossible Lair goed mee vermaakt, maar deze eerste game heeft me destijds niet overtuigd.
Het lijkt er eigenlijk op dat ze best veel aangepast hebben en het niet gewoon een remaster is. Wordt interesssant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFTsonWqwx9ZBrtNVYSo2a3pijw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKdpMxgUQXjxfT7B1AamcKxR.jpg?f=fotoalbum_large

And so it has begun. :D

Gisteravond ook even Minecraft in de handheld modus geprobeerd, maar dat liep een stuk instabieler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:15
toch maar de s2 editie van kirby gehaald, straks is even spelen icm mijn nieuwe savage raven grip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:16
Vraagje, zijn er al mensen die problemen rapporteren met de aansluiting van de joycons? Mijn kids krijgen regelmatig meldingen dat de joycons geen contact meer hebben en ze opnieuw moeten connecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Blik1984 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:10:
Vraagje, zijn er al mensen die problemen rapporteren met de aansluiting van de joycons? Mijn kids krijgen regelmatig meldingen dat de joycons geen contact meer hebben en ze opnieuw moeten connecten
Nog helemaal niks. Hoe vaak gaan die joycons eraf/erop gemiddeld per dag/week? Die van mij haast niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:15
Blik1984 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:10:
Zit er een hoes om de Switch? Ik meen wek een gelezen te hebben dat sommige hoesjes kunnen zorgen voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
evil_lemon schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:28:
[...]

Zit er een hoes om de Switch? Ik meen wek een gelezen te hebben dat sommige hoesjes kunnen zorgen voor dit probleem.
Nee, wel om op te bergen maar niet tijdens het spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
sderooij schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:12:
[...]

Nog helemaal niks. Hoe vaak gaan die joycons eraf/erop gemiddeld per dag/week? Die van mij haast niet :P
Ik denk vrij veel, maar we hebben de switch amper een maand dus ik zou verwachten dat die tegen zou moeten kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
Blik1984 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:57:
[...]

Ik denk vrij veel, maar we hebben de switch amper een maand dus ik zou verwachten dat die tegen zou moeten kunnen
en als je de contact punten is schoonmaakt met een wattenstaafje? Kinderen + dorito vingers... helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyraW85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22-09 16:35
lavenderlily schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:44:
[...]

Bij mij komt hij morgen ook binnen!
Al gespeeld? wat vind je er van tot nu toe? Persoonlijk ben ik blij verrast. de game speelt lekker en vermaak me er prima mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
L23 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 00:39:
[...]

De Nintendo Switch 2 Edition kwam hier vandaag binnen, maar nog helemaal geen tijd gehad om het te spelen. Ook de reviews en de grafische vergelijkingen gezien. Ziet er goed uit. De Sterrenwereld DLC lijkt ook een leuke toevoeging. De upgradepack voor 20 euro is mooi geprijsd.

Dit is naast Tears of the Kingdom voor mij de tweede Nintendo Switch 2 Edition game. Handig dat het zowel op de Switch 1 (zonder De Sterrenwereld DLC) en de Switch 2 werkt. Versie 1.1.0 staat op de cartridge. Dit is momenteel de meest recente versie en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven. Voordat de game klaargemaakt werd voor de Nintendo Switch 2 Edition was 1.0.0 sinds de release in 2022 de meest recente versie. De Switch 1 versie gaat binnenkort op Marktplaats, al is het doosje wel mooier :P

Vanmiddag naar de Mediamarkt gefietst, want deze leek mij wel leuk voor jr. en mij. Zojuist even snel opgestart, jr. weet nog van niets, maar ik kan nu niet zeggen dat ik onwijs onder de indruk ben. Ik ben eerder teleurgesteld.

Wat krijg je voor € 69,99? Een resolution bump en 60 fps, that’s it. LOD is nog steeds om te huilen, geen hoogwaardige schaduw-effecten, geen betere belichting, animaties op de achtergrond zijn locked @30 fps, lelijke AA en het lijstje zal vast nog wel wat langer zijn … :S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9RCk1UkFEnCJs8B6K3KAiH-a7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BU8bTdpOgRjhkHR1QRTgnkbY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Pu-BBvUSZ_38djDvm1pTlLcDvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4Ps85xkYBe3htTQfCace0Eu.jpg?f=fotoalbum_large

Schandalig dat ze hier € 70 / € 20 voor durven vragen, wat mij betreft de prijs niet waard.

Lekker bezig Nintendo. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02:18
Yonix schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:48:
[...]

Vanmiddag naar de Mediamarkt gefietst, want deze leek mij wel leuk voor jr. en mij. Zojuist even snel opgestart, jr. weet nog van niets, maar ik kan nu niet zeggen dat ik onwijs onder de indruk ben. Ik ben eerder teleurgesteld.

Wat krijg je voor € 69,99? Een resolution bump en 60 fps, that’s it. LOD is nog steeds om te huilen, geen hoogwaardige schaduw-effecten, geen betere belichting, animaties op de achtergrond zijn locked @30 fps, lelijke AA en het lijstje zal vast nog wel wat langer zijn … :S

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Schandalig dat ze hier € 70 / € 20 voor durven vragen en wat mij betreft de prijs niet waard.

Waarom kocht je niet de upgrade? Of heb je de Switch 1 versie niet (meer)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Schandalig dat ze hier € 70 / € 20 voor durven vragen en wat mij betreft de prijs niet waard.

Ik vind het bijzonder dat je dit concludeert in een uurtje. Jammer. Had je de Switch 1 versie ook al eens gespeeld of is deze game compleet nieuw voor je? Ik vond de game er op de Switch 1 al prima uit zien, maar ik was voornamelijk onder de indruk van de gameplay. Hoe bevalt De Sterrenwereld DLC? 70 euro vind ik sowieso veel geld, maar dat heb ik er niet voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Deezers schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:49:
[...]

Waarom kocht je niet de upgrade? Of heb je de Switch 1 versie niet (meer)?
Switch 1-versie nooit gehad, enkel de demo ooit gespeeld.
L23 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:55:
[...]

Ik vind het bijzonder dat je dit concludeert in een uurtje. Jammer. Had je de Switch 1 versie ook al eens gespeeld of is deze game compleet nieuw voor je? Ik vond de game er op de Switch 1 al prima uit zien, maar ik was voornamelijk onder de indruk van de gameplay. Hoe bevalt De Sterrenwereld DLC? 70 euro vind ik sowieso veel geld, maar dat heb ik er niet voor betaald.
De game is compleet nieuw voor mij, ik heb enkel de demo ooit gespeeld. Misschien liggen mijn verwachtingen te hoog, maar als dit is wat Nintendo bedoelt met een game van €70 op een console van €500, dan vind ik dat echt waardeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:54
[...]
Wat krijg je voor € 69,99? Een resolution bump en 60 fps, that’s it.
En een volwaardige game plus DLC die super fun is om te spelen. Ik heb me in ieder geval erg vermaakt met deze game.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yonix schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:03:
De game is compleet nieuw voor mij, ik heb enkel de demo ooit gespeeld. Misschien liggen mijn verwachtingen te hoog, maar als dit is wat Nintendo bedoelt met een game van €70 op een console van €500, dan vind ik dat echt waardeloos.
Prijs valt natuurlijk over te discussiëren. Ik ben persoonlijk van mening dat Switch 2 upgrades zoals BOTW/TOTK gewoon gratis hadden moeten zijn. Voor Nintendo natuurlijk ook een manier om meerwaarde te geven aan het Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket abonnement. Nintendo Switch 2 Edition van Super Mario Party Jamboree hoor ik ook de nodige kritiek over.

Deze Nintendo Switch 2 Edition is het voor mij waard vanwege De Sterrenwereld DLC. Kirby en de Vergeten Wereld is voor mij een van de beste 3D platformers op de Nintendo Switch, dus dat smaakt naar meer. Ik vraag me dan wel af wat een uitstekende DLC (wat ik uit de reviews opmaak) dan wel mag kosten?

Je kritiek op de graphics herken ik wel hoor. Ze vallen mij wel op, maar storen mij niet. De game draaide voor mij destijds op de Switch 1 ook prima. Het zat de fantastische gameplay niet in de weg. De game draait nu vloeiend 60 fps. Mooie vooruitgang, maar inderdaad niet perfect. Op Grafisch vlak had je met de reviews en vergelijkingsvideo's een goede keuze kunnen maken om de game wel of niet te kopen?

Ik heb hier geen PS5 of Xbox Series X in huis. Ik mis ook dit soort games (gameplay) op de Xbox. In dat opzicht is het mij de game en de Switch 2 wel waard. Ik begrijp alleen niet helemaal waarom De Sterrenwereld DLC Switch 2 exclusief is. De keuze voor de Nintendo Switch 2 Edition was voor mij makkelijk gemaakt omdat ik er maar 47 euro voor betaald heb en een voorkeur heb voor compleet op cartridge. Anders had ik waarschijnlijk gewoon de upgradepack gekocht op CDkeys. Destijds de Switch 1 versie ook nieuw maar 25 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 22:22
Had nog wat USB-C dock's liggen en dacht, even in de slaapkamer aansluiten op de TV, dan hoef ik de Switch 2 Dock niet heen en weer te verplaatsen. Werkt dus niet vanwege de "handshake" die vereist is tussen de Switch 2 en de Dock van Nintendo. Toen in dit topic gezocht en ja hoor, dat blijkt het te zijn :). Komt er 3 uur geleden toevallig een video van Linus Tech Tips over uit. Toch wel jammer dat Nintendo dit heeft gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:41

RayNbow

Kirika <3

mprkooij schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 21:49:
Toch wel jammer dat Nintendo dit heeft gedaan.
Het scheelt Nintendo echter heel wat hoofdpijn door alleen hun eigen dock te hoeven ondersteunen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenvanH
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 31-08 21:16
Hebben mensen al last gehad van stickdrift op de nieuwe joycons? Ik heb net goede recenties gelezen op een modding discord server voor vervangende Hall Effect joysticks. Blijkbaar zijn de angsten dat de magneten invloed hebben op de werking van de joysticks erg overdreven. Heb net 3 paar besteld en ben erg beniewd naar de resultaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
RayNbow schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 22:39:
[...]

Het scheelt Nintendo echter heel wat hoofdpijn door alleen hun eigen dock te hoeven ondersteunen.
Is dat écht zo? Het lijkt me vooral bedoeld om consumenten richting de officiële Nintendo-dock, of die van erkende partners, te sturen. Lekker makkelijk cashen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:42
Ik heb nog een oude dock van de switch 1 liggen. Een goedkope van Ali express. Weten we of deze gebruikt kunnen worden met de switch 2?
(ben een beetje bang dat ik mijn switch anders brick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:14
PU speelde Elden Ring op Gamescom en blijkbaar is de framerate (nog) onacceptabel. Even wachten met de preorder zou ik zeggen:

https://pu.nl/achtergrond...erlandse-trots-en-potent/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Eh, ja? Het leven als ontwikkelaar is een stuk eenvoudiger als je met minder omgevingen rekening hoeft te houden.
Het lijkt me vooral bedoeld om consumenten richting de officiële Nintendo-dock, of die van erkende partners, te sturen. Lekker makkelijk cashen natuurlijk.
Draai de klok eens terug naar 2017 en kijk eens hoeveel niet-officiëke docks met de Switch werkten.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Dit moet ik toch wel even kwijt: jij bent toch echt wel een die-hard Nintendo fan hoor. En dan hoor je de mensen meestal alleen over Apple fans :P

Beeld sturen over USB-C is een open standaard. Als jij je console maakt volgens de specs en je dock voldoet hier ook aan, zou eigenlijk elk dock ooit gemaakt en nog te maken gewoon moeten werken. Dat kost je als bedrijf geen extra moeite, integendeel. Maar ja, dan verkoop je je eigen dure docks natuurlijk niet he.

Hetzelfde met dat HDR gedoe. Neem gewoon wat bestaat, vind het warm water niet opnieuw uit. Dan moeten mensen tenminste niet liggen kloten met hun TV-instellingen en hebben we wat minder content creator video’s om door te ploegen.

Onlangs met die Indie Direct ook. De meerderheid vindt het maar niets maar de enkelingen hier kunnen hun hart niet op met wat er getoond werd. Da’s jullie goed recht, blij voor jullie, maar begrijp tenminste dat niet iedereen die Japanse 8-bit stijlachtige games nog steeds (of überhaupt) te pruimen vindt. Er zijn al zo weinig aankondigingen, krijg je zoiets.

Dan zou ik hier nu een mooi bruggetje kunnen maken naar de dev kit discussie, maar goed :+

Punt is, het is best oké om toe te geven dat Nintendo de bal soms misslaat en best snel de mensen hun portefeuille laat trekken. Net zoals alle andere bedrijven. Dat maakt je geen slechtere Ninty fan. Geen zorgen ;)

Uiteindelijk zit ik hier gewoon wat mee te lezen om mee te blijven met wat er allemaal aankomt (met dank aan @JackAvery!),

Iedereen is vrij om zijn mening te geven, of dat nu positief of negatief is, echter word wel gewoon verwacht dat men elkaars mening respecteert is en we niet op de man gaan reageren.

[ Voor 12% gewijzigd door Linksquest op 01-09-2025 09:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:05
RangedNeedles schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:09:
[...]

Dit moet ik toch wel even kwijt: jij bent toch echt wel een die-hard Nintendo fan hoor. En dan hoor je de mensen meestal alleen over Apple fans :P

Beeld sturen over USB-C is een open standaard. Als jij je console maakt volgens de specs en je dock voldoet hier ook aan, zou eigenlijk elk dock ooit gemaakt en nog te maken gewoon moeten werken. Dat kost je als bedrijf geen extra moeite, integendeel. Maar ja, dan verkoop je je eigen dure docks natuurlijk niet he.

Hetzelfde met dat HDR gedoe. Neem gewoon wat bestaat, vind het warm water niet opnieuw uit. Dan moeten mensen tenminste niet liggen kloten met hun TV-instellingen en hebben we wat minder content creator video’s om door te ploegen.

Onlangs met die Indie Direct ook. De meerderheid vindt het maar niets maar de enkelingen hier kunnen hun hart niet op met wat er getoond werd. Da’s jullie goed recht, blij voor jullie, maar begrijp tenminste dat niet iedereen die Japanse 8-bit stijlachtige games nog steeds (of überhaupt) te pruimen vindt. Er zijn al zo weinig aankondigingen, krijg je zoiets.

Dan zou ik hier nu een mooi bruggetje kunnen maken naar de dev kit discussie, maar goed :+

Punt is, het is best oké om toe te geven dat Nintendo de bal soms misslaat en best snel de mensen hun portefeuille laat trekken. Net zoals alle andere bedrijven. Dat maakt je geen slechtere Ninty fan. Geen zorgen ;)

Uiteindelijk zit ik hier gewoon wat mee te lezen om mee te blijven met wat er allemaal aankomt (met dank aan @JackAvery!), maar ik blijf erbij: je houdt hier gewoon best je muil als je niet álles aanbidt dat Nintendo doet. Kritiek wordt per definitie neergesabeld en wat Nintendo doet, hadden ze per definitie niet beter kunnen doen. Best jammer. Durf kritisch zijn en sta open voor andermans negatieve ervaringen, dat maakt je eigen speelervaring er niet minder om. Je hoeft Nintendo niet continu te verdedigen.
Wat je zegt klopt precies . Week geleden ofzo ook mijn kritiek geuit over Nintendo en waar mijn teleurstelling lag toen kwam de “harde kern” ook al met gestrekte been erin terwijl dingen die ik op noemde door grote namen vertelt/gezegt is .
Je mag Nintendo alleen prijzen hier en zeker niet negatief zijn

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:56

Superkiwi

Hoi doei

Vorige week toch maar de Switch 2 Pro Controller aangeschaft en holy moly, wat speelt dat lekker in vergelijking met de JoyCon grip zeg! De extra knoppen op de achterkant heb ik in BOTW toegewezen aan springen (GL) en sprinten (GR) en dat voelde gelijk al heel natuurlijk.
Ondanks de ietwat hoge prijs kan ik 'm echt iedereen aanraden.

Over BOTW gesproken, dat gaat inmiddels vrij goed. De (Zora) armor is geupgrade, de wapens die ik vind worden sterker en sterker en de vijanden lopen al weg als ze me aan zien komen. Zelfs Watchers (link naar Youtube) en Honixen loop ik niet meer met een boog omheen :9
Ondertussen 53 tempels gedaan (behalve de gemiddelde en gevorderde krachtmetingen want die vind ik toch behoorlijk lastig) dus met stamina en hartjes zit het ook wel goed.
Een probleem waar ik wel tegenaan blijf lopen is de beperkte inventory space; je vindt zó veel wapens dat je soms moeilijke keuzes moet maken. Ik ga eens testen of ik ze in mijn huisje in Hateno op de grond kan leggen zonder dat ze verdwijnen. Ondanks dat ik al 100 korok zaadjes heb verzameld (wat slechts 10%(!) van het totaal is) ben ik tot de conclusie gekomen dat je eigenlijk nooit genoeg ruimte in de inventory hebt.
Maar potver wat is deze game verslavend zeg :D

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Los van het punt dat geen enkel bedrijf blind loyalisme verdient toch even een paar opmerkingen :)
[...]

Misschien moeten we toch wat nuance hier in de conversatie brengen. Er zijn ten eerste reeds third-party docks/"kabels" die met Switch 2 functioneren. Hiervoor is voor bestaande producten meestal een firmware update nodig. Maar het kan dus wel gewoon.

En USB-C is inderdaad een open standaard maar er bestaat ook een mijnenveld van matige implementaties. Veel bestaande docks voor laptops werken ook niet onder alle omstandigheden vlot of correct. Niet bepaald iets waar enkel Nintendo "schuldig" aan is. Goede USB-C docks zijn bovendien een stuk duurder dan die 110 euro.

offtopic:
Een Linus Tech Tips moet je bovendien goed bij opletten, zij hebben er soms een handje aan om met "net voldoende" technische kennis een video zoals hierboven te produceren waarbij men toevallig een aantal belangrijke punten vergeet (want het past niet in hun framing van de week). Het is momenteel namelijk populair op YouTube om op het bedrijf te bashen, dit levert veel kliks op. Er wordt een verhaal opgehangen dat USB-C een wondermiddel is, en er wordt gedaan alsof Nintendo hier een big evil is die tegen de standaard ingaat. De ironie dat Linus een ander bedrijf gaat verwijten van "greedy behaviour" is toch wel ... En dan begrijpen ze zelfs niet waarom er reeds docks zijn die werken... Maar goed dat is allemaal heel off-topic

Is wat Nintendo hier doet ideaal? Neen helemaal niet. Is het begrijpelijk? Ja, want waarom zou een bedrijf moeite steken in het ondersteunen van specifieke third-party accessoires wanneer men toch reeds niet volgens de standaard kan werken om beeld te verkrijgen op het scherm - er is een hele goede reden waarom Switch 2 een DP naar HDMI converter chip moet gebruiken, en op dat moment wijk je v.z.i.w. sowieso al af van de USB-C standaard. Maar vergeet het dat men zou ingaan op waarom Nintendo dit doet, want dat past niet in het verhaal :)

Switch 1 docks werkten eerst ook (bijna) niet. We zien hier hetzelfde patroon waarbij Nintendo kiest om voor hun eigen hardware te optimaliseren en geen middelen steekt in "wat als iemand een random product inplugt dat hier niet voor gemaakt werd..." Na verloop van tijd is dat allemaal opgelost. Ik vermoed dat dit voor Switch 2 over een jaar geen discussiepunt meer is, de meeste docks van bedrijven die hier om geven zullen tegen dan gewoon werken.
Helaas is HDR en gaming al jaren een struikelblok. Nintendo had dit beter moeten doen, maar is verre van de enigste die hiermee sukkelt. Zoek maar eens naar het gebruik van HDR in Windows, of google eens naar problemen met een Xbox of PS5 en HDR. Praat dat het goed? Helemaal niet. Maar het zegt iets over hoe HDR bij game ontwikkelaars al jaren als bijzaak behandeld wordt. Gezien zowel de ontwikkelaar als de console fabrikant nodig zijn voor een goede implementatie verwacht ik al jaren niet veel meer van HDR in gaming context...
Smaken verschillen en dat is helemaal ok. Het is ook begrijpelijk wanneer personen het zich beklagen dat game X er nog niet is - al vind ik het persoonlijk niet verstandig om een console te kopen voor game X als die nog niet aangekondigd is...

Maar sommige mensen maken er dan weer een sport van om zo dramatisch mogelijk te uiten hoe slecht het voor hun wel is en dat er niks te spelen zou zijn, en dat is ook nergens voor nodig. We zitten met meer dan 100 games voor Switch 2 aangekondigd in 2025 en ettelijke duizenden speelbare Switch games, waar ook nog steeds nieuwe games voor aangekondigd worden. Een beetje relativisme zou in het topic soms op zijn plaats zijn, wetende hoe vorige console launches gelijkaardig of veel slechter liepen. Video games hebben een enorm divers publiek, en soms kondigt men dingen aan die niet iemands persoonlijke voorkeur zijn. Wat mij betreft gewoon een kwestie van "don't yuck on other people's yum." Je gaat mij niet zien klagen als er een Call of Duty direct zou zijn of wanneer men de volgende grote life sim aankondigt.

Uiteindelijk zit ik hier gewoon wat mee te lezen om mee te blijven met wat er allemaal aankomt (met dank aan @JackAvery!), maar ik blijf erbij: je houdt hier gewoon best je muil als je niet álles aanbidt dat Nintendo doet. Kritiek wordt per definitie neergesabeld en wat Nintendo doet, hadden ze per definitie niet beter kunnen doen. Best jammer. Durf kritisch zijn en sta open voor andermans negatieve ervaringen, dat maakt je eigen speelervaring er niet minder om. Je hoeft Nintendo niet continu te verdedigen.
Nieuwtjes spam ik met veel plezier ;) Ik vind verder het helemaal prima om kritisch te zijn! Maar ik mis soms nuance en een gebrek aan begrip voor waarom bedrijven bepaalde keuzes maken in dat soort posts. Kritiek moet m.i. constructief en minstens een beetje geïnformeerd zijn. Er staat helaas heel veel incorrecte onzin te vinden op het internet die al snel voor waar wordt aangenomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
En om het ook over games te hebben... Morgen start september. Wat kunnen we o.a. verwachten:
  • Star Wars Outlaws Gold Edition ~ 04/09/2025
  • Hollow Knight: Silksong ~ 04/09/2025
  • Daemon X Machina: Titanic Scion ~ 05/09/2025 ~ er staat een demo op de eShop
  • CRONOS: The New Dawn ~05/09/2025
  • NBA 2K26 ~ 05/09/2025
  • The Legend of Heroes: Trails in the Sky 1st Chapter ~ 19/09/2025 ~ er staat een demo op de eShop
  • EA Sports FC26 ~ 26/09/2025
  • PAC-MAN WORLD 2 Re-PAC ~ 26/09/2025
  • NBA Bounce ~ 26/9/2025
  • Final Fantasy Tactics - The Ivalice Chronicles ~ 30/09/2025
Met FIFA, Silksong, Trails in the Sky, CRONOS en Daemon X Machina is er voor ieder wat wils lijkt me. Op Switch 1 volgt ook de release van onder andere Everybody's Golf Hot Shots en Lego Voyagers.

Bovendien vindt onder andere de Tokyo Game Show deze maand plaats. Ideaal voor nieuwe aankondigingen vanuit de Japanse hoek. De kans dat er deze maand een Nintendo Direct volgt is volgens mij ook niet gek - ofwel een Metroid Prime 4 direct ofwel de typische September General Direct :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:28
[...]

Als je een universele standaard gebruikt krijg je geen hoofdpijn alleen loop je dan inkomsten mis en daar zit de motivatie van Nintendo.

In dit geval krijgen Switch 2 gebruikers hoofdpijn aangezien alle USB-C docks die ze hebben niet die extra regels code van Nintendo meegeven en daarom niet zullen werken.

Het is echt te idioot voor woorden dat men dit gewoon 'oké' vindt of zelfs verdedigd.

[ Voor 20% gewijzigd door Evernote op 31-08-2025 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:11

Esumontere

Floep, banaan.

Evernote schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:24:
[...]

Als je een universele standaard gebruikt krijg je geen hoofdpijn alleen loop je dan inkomsten mis en daar zit de motivatie van Nintendo.

In dit geval krijgen Switch 2 gebruikers hoofdpijn aangezien alle USB-C docks die ze hebben niet die extra regels code van Nintendo meegeven en daarom niet zullen werken.

Het is echt te idioot voor woorden dat men dit gewoon 'oké' vindt of zelfs verdedigd.
Tsja, nuance is een keuze. Er is maar weinig universeels aan de USB beeld standaard, helaas. En die dock: is het stom? Ja. Is het het einde van de wereld? Nee. Is er al veel teveel tijd aan besteed door content creators en influencers en random techfiguren? Mijns inziens: ja. Ik ga liever op mijn Switch 2 spelen dan me hier druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
JackAvery schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:21:
En om het ook over games te hebben... Morgen start september. Wat kunnen we o.a. verwachten:
  • NBA 2K26 ~ 05/09/2025
  • The Legend of Heroes: Trails in the Sky 1st Chapter ~ 19/09/2025 ~ er staat een demo op de eShop
  • NBA Bounce ~ 26/9/2025
Met FIFA, Silksong, Trails in the Sky, CRONOS en Daemon X Machina is er voor ieder wat wils lijkt me. Op Switch 1 volgt ook de release van onder andere Everybody's Golf Hot Shots en Lego Voyagers.

Bovendien vindt onder andere de Tokyo Game Show deze maand plaats. Ideaal voor nieuwe aankondigingen vanuit de Japanse hoek. De kans dat er deze maand een Nintendo Direct volgt is volgens mij ook niet gek - ofwel een Metroid Prime 4 direct ofwel de typische September General Direct :)
Top, die Trails demo had ik gemist! Hopelijk is die game wat vriendelijk geprijst. Op Steam is hij vaak voor twee tientjes te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Timothy3000 de Trails in the Sky 1st remake is nog niet uit dus "voor twee tientjes te koop" lijkt me onmogelijk :) Deze gaat gewoon 60 euro kosten + 1 euro voor de Switch 2 upgrade (en lijkt het overigens wel waard).

Het origineel daarentegen kost standaard 16 euro. Maar dan hebben we het over een game uit 2004.

Edit: voor wie interesse heeft in Yakuza Kiwami 1/2 op Switch 2, hier is een uur aan streaming commentaar/gameplay door de Amerikaanse community en product managers.

[ Voor 38% gewijzigd door JackAvery op 31-08-2025 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
JackAvery schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:08:
@Timothy3000 de Trails in the Sky 1st remake is nog niet uit dus "voor twee tientjes te koop" lijkt me onmogelijk :) Deze gaat gewoon 60 euro kosten + 1 euro voor de Switch 2 upgrade (en lijkt het overigens wel waard).

Het origineel daarentegen kost standaard 16 euro. Maar dan hebben we het over een game uit 2004.

Edit: voor wie interesse heeft in Yakuza Kiwami 1/2 op Switch 2, hier is een uur aan streaming commentaar/gameplay door de Amerikaanse community en product managers.

[YouTube: Nintendo Switch 2 Gameplay | Yakuza Kiwami & Yakuza Kiwami 2 | RGG RoundUp]
Ah, wist niet dat het een remake is. Hopelijk dan 40 euro oid. En anders ff wachten op de budgetbak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Laten we dit nou niet doen, ik vind dit ook een beetje makkelijk scoren hoor. Het gaat hier regelmatig heel zwart wit qua discussiëren. Ik begrijp wel waarom er zo gereageerd word. Beetje nuance is inderdaad wenselijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:21:
  • NBA 2K26 ~ 05/09/2025
  • NBA Bounce ~ 26/9/2025

Bizar dat morgen de week is dat Silksong uitkomt, ik kan het nog niet geloven :P

Ik las geruchten/verwachtingen over een Mario Direct vanwege het 40-jarig jubileum dit jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 31-08-2025 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Esumontere schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:53:
Er is maar weinig universeels aan de USB beeld standaard, helaas.
Dus, om de boel universeler te maken... welke dingen gaan we schrappen en wat behouden we? DP Alt Mode? HDMI Alt Mode? DisplayLink...? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:56:
[...]

Bizar dat morgen de week is dat Silksong uitkomt, ik kan het nog niet geloven :P

Ik las geruchten/verwachtingen over een Mario Direct vanwege het 40-jarig jubileum dit jaar.
En nog beter: Silksong lijkt maar 20 euro te gaan kosten. Team Cherry kan makkelijk 30-40 vragen.

Er zijn inderdaad meerdere plekken die geruchten over een direct in september de wereld in sturen. Moeilijk op waarde te schatten, het is alvast een typische periode ervoor. We hebben nog geen datum voor Metroid en Hyrule Warriors. Het is ook een redelijk goed moment om te tonen wat er aan komt voor de mensen die rond de kerstperiode de console willen oppikken.
Timothy3000 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:43:
[...]

Ah, wist niet dat het een remake is. Hopelijk dan 40 euro oid. En anders ff wachten op de budgetbak. :)
Als je deze digitaal wilt kopen lukt dat wel mits geduld. De fysieke Switch (1) release aan die prijs willen is dan weer een beetje gokken dat er overstock zou zijn - wat bij Trails games niet vaak het geval lijkt.

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 31-08-2025 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
JackAvery schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:37:
[...]

En nog beter: Silksong lijkt maar 20 euro te gaan kosten. Team Cherry kan makkelijk 30-40 vragen.

Er zijn inderdaad meerdere plekken die geruchten over een direct in september de wereld in sturen. Moeilijk op waarde te schatten, het is alvast een typische periode ervoor. We hebben nog geen datum voor Metroid en Hyrule Warriors. Het is ook een redelijk goed moment om te tonen wat er aan komt voor de mensen die rond de kerstperiode de console willen oppikken.

[...]

Als je deze digitaal wilt kopen lukt dat wel mits geduld. De fysieke Switch (1) release aan die prijs willen is dan weer een beetje gokken dat er overstock zou zijn - wat bij Trails games niet vaak het geval lijkt.
Ja, lastige! Misschien maar gewoon genoegen nemen met de originele. In elk geval wel de demo gedownload. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:37:
[...]

Ik heb het half gevolgd, maar die 20 euro is gebaseerd op een Gamestop prijs begreep ik? Ik zag in ieder geval nog geen prijzen/pre-order mogelijkheden in de verschillende stores. Ik ben in ieder geval benieuwd naar meer info. Ik hoop dat in de eShop de game aankoop voor zowel de Switch 1 en Switch 2 is en dat het niet aparte versies zijn. Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar denk dat ik Silksong ga spelen op de Switch OLED.

Ze kunnen inderdaad makkelijk meer vragen, maar mijn voorspelling is ook 20 euro. Dan is het iets duurder dan Hollow Knight van 15 euro. Ik verwacht dat ze Hollow Knight op de aanbiedingen na op 15 euro laten staan en dat die ook nog goed blijft verkopen de komende jaren. Dan zitten de twee games qua prijs bij elkaar in de buurt. Ik heb er verder geen goed beeld bij, maar 20 euro zorgt voor meer impulsaankopen en wellicht levert Team Cherry dat juist meer op door een hoger aantal verkochte games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@L23 indien het effectief 20 euro wordt, verwacht ik net zoals jij weinig tot geen kortingen. Hollow Knight heeft meer dan 15 miljoen exemplaren verkocht zonder diepe discounts door de lage prijs.

Er zijn trouwens ook geruchten over een fysieke release in 2026, waarbij Switch als eerste aan de beurt zou zijn. Maar blijven geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:28
Damn. 15.000.000 keer verkocht. Ik weet niet wat de prijs historie was, maar ervan uitgaande dat het ~$15 was hebben ze toch mooi als Indie dev 225.000.000 omzet.

Denk dat je ze met zulke omzet niet meer als Indie dev hoeft te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RollieBollie schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:00:
Damn. 15.000.000 keer verkocht. Ik weet niet wat de prijs historie was, maar ervan uitgaande dat het ~$15 was hebben ze toch mooi als Indie dev 225.000.000 omzet.

Denk dat je ze met zulke omzet niet meer als Indie dev hoeft te noemen.
https://www.dekudeals.com/items/hollow-knight

Niet vaak in de aanbieding geweest. Ik heb de game destijds in de aanbieding gekocht, maar later ook nog de game fysiek gekocht. Fysiek zal het ook wel goed verkocht zijn. Financieel zijn ze binnen waardoor ze met veel plezier en zonder verplichte deadlines qua kosten aan Silksong konden werken. Ze zijn nog steeds Indie/independent.

Andere indie developers die van plan waren hun game rond dezelfde tijd uit te brengen stellen hun games uit vanwege de plotselinge release van Silksong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-09 20:18

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

We zitten weer in een goede financiele toestand, dussss... Is de switch 2 met mkw eindelijk besteld!! Heb zelda botw switch 2 edition gekocht voor switch 1 en werkt ook als een zonnetje. In het begin van zelda botw is het wel veel heen en weer lopen... Ik ben juist bij Impa gepasseerd. En heb een paard gevonden om op te rijden. En pff die watchers zijn veel te overpowered :). Ik ga wel nog plezier hebben denk ik. En ik heb ok wel zin in mkw! Kan niet wachten!!!

Shit happens yk

Acties:
  • +2 Henk 'm!
40 minuten gameplay van Star Wars Outlaws:

Denk er aan dat deze open world game hier op een tablet loopt die zwakker is dan een Xbox series S, met raytracing aan :)

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 01-09-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-09 08:04

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

JackAvery schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:20:

[YouTube: Star Wars Outlaws Switch 2 Gameplay]

Denk er aan dat deze open world game hier op een tablet loopt die zwakker is dan een Xbox series S, met raytracing aan :)
Best indrukwekkend. Ik merk dat ik toch wel zit te wachten op dit soort games op de switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Chrosser schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:31:
[...]

Best indrukwekkend. Ik merk dat ik toch wel zit te wachten op dit soort games op de switch 2.
Kun je uitleggen wat je er indrukwekkend aan vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20

MazeWing

The plot thickens...

JackAvery schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:12:
Misschien moeten we toch wat nuance hier in de conversatie brengen. Er zijn ten eerste reeds third-party docks/"kabels" die met Switch 2 functioneren. Hiervoor is voor bestaande producten meestal een firmware update nodig. Maar het kan dus wel gewoon.

En USB-C is inderdaad een open standaard maar er bestaat ook een mijnenveld van matige implementaties. Veel bestaande docks voor laptops werken ook niet onder alle omstandigheden vlot of correct. Niet bepaald iets waar enkel Nintendo "schuldig" aan is. Goede USB-C docks zijn bovendien een stuk duurder dan die 110 euro.
Dit zou allemaal voorkomen kunnen worden als het USB Implementers Forum gewoon eens duidelijk de USB versies zou afbakenen en gewoon 1 "set aan standaarden" per versie zou geven. Dus niet 10 verschillende USB 4 versies waarbij sommige versies trager zijn dan sommige USB 3 versies.

Het is zo'n enorme clusterfuck van implementaties en standaarden geworden dat het volgens mij mogelijk zou zijn om een USB 1.0 apparaat uiteindelijk toch een eigen USB 4 versie te laten krijgen....

Los daarvan heeft Nintendo natuurlijk een zeer rijk "anti-consumer" verleden en zou het haast raar zijn als ze niet iedere generaties weer nieuwe anti-consumer dingen zouden doen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-09 08:04

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

joblamie schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:33:
[...]

Alhoewel ik geen digital foundry deep dive op de video heb losgelaten vind ik het er goed uit zien en lijkt het prima te spelen. Ik heb overigens nog geen switch 2, die komt er rond de kerst. Dus ik wacht rustig de reviews en let's plays af om te kijken hoe het na de launch allemaal loopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 17:03

Sagat

Is pappa x2!

Zo bijgelezen! Aardig klusje gezien ik begon met een paar maanden achterstand.

Mijn conclusie redelijk goede launch! Ik heb hier weinig gelezen over stick drift op joycons bij de switch 2 wat toch echt het nr1 probleem is van de switch 1 was imho.

Het scherm dat langzaam is...tjsa, ik heb bij een vriend even super mario world gespeeld en....ik had er geen last van? Verder ben ik buiten vakantie's etc eigenlijk 100% een docked speler. Daardoor is ook de kleine(re) batterij geen groot issue voor mij en daarnaast ach een powerbank doet wonderen. Dus qua hardware redelijk happy.
Hoewel ik wel beter had verwacht van nintendo qua ergonie, de s2 voelde zwaarder aan dan verwacht en niet heel comfy om vast te houden. Goed op de switch een heb ik een splitpad dus niet helemaal een eerlijke vergelijking dan met de standaard joycons. En opzich zijn er opties met grips en of cases.

Ren ik nu gelijk naar de winkel? Nope. Sowieso geen groot van wat er tegenwoordig uitkomt zowel mijn xbox/ps5 en pc spelen eigenlijk maar amper recente games. DKB lijkt me opzich leuk en het spreek aan dat ik mijn bestaande switch games beter kan spelen......maar eigenlijk speelde ik die sowieso al weinig.

Dus even wachten op wat er qua games gaat komen. En ja toch ook wat er nog meer komt op handheld gebied....juist omdat ik meer retrogamer ben is zo'n chinesium emulatiehandheld ook nog wel geinig. Of ja toch iets als een steamdeck of wel de xbox portable. Bij de eerste helpt niet mee dat de hardware op leeftijd is en bij de 2e staat de hoge prijs me tegen. En voor mijn recente vakantie vond ik de switch 1 games die ik heb icm met VC eigenlijk ook al fijn.
Goed op basis van zowel initiele verkoop cijfers als wat er gebeurd is bij xb en ps hoef ik geen prijsdaling op korte termijn te verwachten vervelend want 450 als instapprijs is toch ook wel een drempeltje voor mij persoonlijk.....wellicht zou een goedkope SwOled nog een goed leuke upgrade zijn voor de komende 1-3 jaar :)
(al dan niet met jailbreak met name voor ongelimiteerd retrogaming vs beperkte vc selectie...) :X

Ik hou het topic iig in de gaten, en ja met wat toppers erbij kan het toch nog zo maar vroeger dan later een switch 2 worden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Sagat schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:58:
Ren ik nu gelijk naar de winkel? Nope. Sowieso geen groot van wat er tegenwoordig uitkomt zowel mijn xbox/ps5 en pc spelen eigenlijk maar amper recente games. DKB lijkt me opzich leuk en het spreek aan dat ik mijn bestaande switch games beter kan spelen......maar eigenlijk speelde ik die sowieso al weinig.

Dus even wachten op wat er qua games gaat komen.
Verfrissend om te lezen dat er nog mensen zijn die een console pas kopen als er voor hen voldoende spellen beschikbaar zijn i.p.v. een console kopen voor games die er niet zijn en vervolgens continu teleurgesteld zijn na elke presentatie met niet-voor-hen aankondigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50
Wachten op iets wat je toch gaat kopen vind ik eigenlijk niet zo logisch. Wat is dan precies het voordeel van wachten? Rente op die 500 euro is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:33:
Wachten op iets wat je toch gaat kopen vind ik eigenlijk niet zo logisch. Wat is dan precies het voordeel van wachten? Rente op die 500 euro is nihil.
Daar gaat het echter niet over. Waarom zou je een console kopen als er nog geen games op uit/aangekondigd zijn die je wilt spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 21:35
JackAvery schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:43:
[...]

Daar gaat het echter niet over. Waarom zou je een console kopen als er nog geen games op uit/aangekondigd zijn die je wilt spelen?
Hij zegt "voor hen voldoende games op te spelen zijn". Hij zegt niet dat er helemaal geen games zijn die je wil spelen. Ik kocht de SW2 voor MKW en ik weet natuurlijk dat er nog veel meer moois mijn kant opkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Concreet voorbeeld andere bundels, ben geen grote pokemon fan, maar mariokart trekt me nog minder.

Daarnaast is het op dit moment niet iets wat ik nodig heb, en waar er alternatieven zijn die voor mij wellicht beter werken. Met name bij de chinese emulatie handhelds komt er elke maand wel een vernieuwde versie uit lijkt het.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02:18
JackAvery schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:43:
[...]

In verhouding duurt wachten altijd lang. De Switch 2 is amper 3 maanden uit, niemand verwacht dan meteen 10 fonkelnieuwe Nintendo games. Alleen geeft het wel een verwachtingspatroon. We mogen blij zijn als er elke 3 maanden een titel als Kirby, Metroid en mogelijk later Animal Crossing en Yoshi, komen. De Switch gaat ruim 7 jaar mee. Dus over 5 jaar vanaf nu weten we ongeveer wat deze generatie precies gebracht heeft. Nintendo kennende zullen er vast accessoires en console uitbreidingen komen. Mario bestaat komend jaar 40 jaar, Zelda ook en Animal Crossing 25 jaar. Zullen ze vast wel iets mee gaan doen ;) remakes of nieuwe games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Wachten op iets wat je toch gaat kopen vind ik eigenlijk niet zo logisch.
In het extreme is het wel fijn dat er mensen zijn die wachten. Stel je voor dat alle 30M+ mensen die in de eerste jaren de eerste revisie van de Switch hebben gekocht allemaal al op 3 maart 2017 in de rij stonden voor een Switch. Wat een bloedbad zou dat zijn geweest. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:49:
[...]

Hij zegt "voor hen voldoende games op te spelen zijn". Hij zegt niet dat er helemaal geen games zijn die je wil spelen. Ik kocht de SW2 voor MKW en ik weet natuurlijk dat er nog veel meer moois mijn kant opkomt.
Ik begrijp niet zo goed waar je op reageert :) natuurlijk is die drempel voor iedereen verschillend. Maar er is geen rationele reden om een console te kopen als er niet voldoende aangekondigd is dat je wilt spelen. Dat is gewoon geloof/vertrouwen/een gokje naar de toekomst toe. Perfect valabele reden maar een risico.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 01-09-2025 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyraW85
RayNbow schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:08:
[...]

Verfrissend om te lezen dat er nog mensen zijn die een console pas kopen als er voor hen voldoende spellen beschikbaar zijn i.p.v. een console kopen voor games die er niet zijn en vervolgens continu teleurgesteld zijn na elke presentatie met niet-voor-hen aankondigingen.
Ik koop eigenlijk altijd wel een console bij release, dit zal bijvoorbeeld bij ps6 niet anders zijn. Vaak zijn er dan nog niet echt spellen te koop die ik persoonlijk interessant vind. Sterker nog, bij de ps5 heb ik geen enkele release game gekocht. Presentatie's kijk ik eigenlijk niet want meestal ben ik wel op de hoogte van de release datum en dan wacht ik gewoon rustig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat de direct speculatie beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyraW85
JackAvery schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:20:
[X]
Zal niet heel veel boeiends zijn denk ik. Waarschijnlijk wat indie games / ports etc. we gaan het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

SyraW85 schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:17:
[...]

Ik koop eigenlijk altijd wel een console bij release, dit zal bijvoorbeeld bij ps6 niet anders zijn. Vaak zijn er dan nog niet echt spellen te koop die ik persoonlijk interessant vind. Sterker nog, bij de ps5 heb ik geen enkele release game gekocht. Presentatie's kijk ik eigenlijk niet want meestal ben ik wel op de hoogte van de release datum en dan wacht ik gewoon rustig
offtopic:
Ruil je dan je huidige console ook in? Heb je daarnaast bijvoorbeeld ook nog een gamepc? (iig dus switch en playstation, daarmee kun je natuurlijk al 'aardig' wat spelen) :+

Bij mij is het afhankelijk van welke console. Het helpt ook niet mee dat we momenteel in een wat slomere fase zitten qua hardware innovatie? cartridge naar cd. 2d naar 3d, online gaming.....hd naar 4k.......nu is het allemaal relatief tam. Hoewel ik het ai upscaling element van de de switch2 wel zeer interessant vind. Mocht ik er een halen dan zal sf6 ook wel komen en kan ik first hand ervaren hoe die vergelijkt met de xbox series x in mijn geval.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[X]
Metroid Prime 4 deep dive gok ik

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan natuurlijk ook zijn dat een console uiteindelijk niet interessant wordt of dat er iets interessanters op de markt komt. Nadeel aan wachten kan zijn (als je het toch gaat kopen) dat er een prijsverhoging gaat komen. Acht ik best aannemelijk. Al vind ik wel dat er een game of twee moeten zijn die je aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyraW85
Sagat schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:27:
[...]

offtopic:
Ruil je dan je huidige console ook in? Heb je daarnaast bijvoorbeeld ook nog een gamepc? (iig dus switch en playstation, daarmee kun je natuurlijk al 'aardig' wat spelen) :+

Bij mij is het afhankelijk van welke console. Het helpt ook niet mee dat we momenteel in een wat slomere fase zitten qua hardware innovatie? cartridge naar cd. 2d naar 3d, online gaming.....hd naar 4k.......nu is het allemaal relatief tam. Hoewel ik het ai upscaling element van de de switch2 wel zeer interessant vind. Mocht ik er een halen dan zal sf6 ook wel komen en kan ik first hand ervaren hoe die vergelijkt met de xbox series x in mijn geval.
Ik ruil eigenlijk nooit wat in, de meeste consoles liggen ondertussen wel op zolder in een doos. Soms verkoop ik wel eens wat of geef ik het weg. Mijn fat original release ps3 bijvoorbeeld heb ik ooit met een lading games weggegeven aan mijn neefje. Ik heb inderdaad ook nog een game pc en laptop. Al is de Desktop ondertussen wel aan vervanging toe, die stamt nog uit de tijd dat amd net met de ryzen series uitkwam. op dit moment staan eigenlijk alleen mijn laptop, ps5 en switch 2 aangesloten.

Het klopt wat je zegt hoor, de innovatie is inderdaad wat Tam kwa technologie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 20:47
Sinds vrijdag ook de gelukkige eigenaar van een switch 2, mijn PS5 bij Nedgame voor een redelijke prijs kunnen inruilen en de Mario Kart bundel gekocht en daarnaast DK Bananza. Heb ook nog een hoop switch 1 games om in te halen dus komende tijd veel te doen. Had mijn switch 1 vlak voor Pokemon Scarlet/Violet verkocht.

Tot nu toe erg tevreden. Nieuwe pro controller voelt stuk beter dan de vorige

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:54
[X]
Mario 40th Anniversary Edition met een remake van Super Mario Bros 1, 2 en 3. :D

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:27:
[...]

offtopic:

We hebben vroeger inderdaad merkbaar grote sprongen gemaakt, maar dat is voor mij geen probleem. Ik vind het voornamelijk jammer dat games in het algemeen tegenwoordig zo lang in ontwikkeling zijn, te lang. Vroeger kocht je een console en dan wist je dat games van bepaalde series een paar keer op dat platform uitkwamen, nu zijn er games die gerust een console generatie overslaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Ik maak bij de volgende “generatie “ niet weer de fout deze direct te kopen zoals de ps5. Meest teleurstellende situatie ooit. Een snellere ps4 pro met zelfde spellen en amper games vergeleken met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joblamie schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:33:
[...]

Ik heb nu toch een 20tal minuten van verschillende segmenten gekeken en moet zeggen dat dit een heel competente port lijkt op eerste zicht. Op een paar rare glitches na is de beeldkwaliteit goed en de draw distance zelfs zeer goed. Spel lijkt relatief stabiel. Maar misschien is het begin van het spel niet representatief.

De vraag is wel hoe het handheld zal lopen. Maar lijkt me alvast geen straf om deze versie van Outlaws te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyraW85
L23 schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:52:
[...]

We hebben vroeger inderdaad merkbaar grote sprongen gemaakt, maar dat is voor mij geen probleem. Ik vind het voornamelijk jammer dat games in het algemeen tegenwoordig zo lang in ontwikkeling zijn, te lang. Vroeger kocht je een console en dan wist je dat games van bepaalde series een paar keer op dat platform uitkwamen, nu zijn er games die gerust een console generatie overslaan :P
Ik denk hoe grafischer en geavanceerder de game is, hoe langer de ontwikkeling. Los daarvan staan natuurlijk nog dat ontwikkelingsteams beperkt zijn en gebruikt worden voor nieuwe games, waardoor vervolgen wat langer op zich laten wachten.(Fallout, Elder scrolls bijvoorbeeld). Het hoort er een beetje bij denk ik dan maar.

Waar ik mij soms wel aan stoor is de grote hoeveelheid korte games met weinig redenen om opnieuw te starten, de grote hoeveel shovelware en kickstarter games die uiteindelijk gewoon abandonware worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SyraW85 schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:13:
[...]

Ik denk hoe grafischer en geavanceerder de game is, hoe langer de ontwikkeling. Los daarvan staan natuurlijk nog dat ontwikkelingsteams beperkt zijn en gebruikt worden voor nieuwe games, waardoor vervolgen wat langer op zich laten wachten.(Fallout, Elder scrolls bijvoorbeeld). Het hoort er een beetje bij denk ik dan maar.

Waar ik mij soms wel aan stoor is de grote hoeveelheid korte games met weinig redenen om opnieuw te starten, de grote hoeveel shovelware en kickstarter games die uiteindelijk gewoon abandonware worden.
Ik vind het er niet bijhoren. Het is een serieus probleem en het is niet een trend die kan blijven doorzetten. Tot nu toe valt het bij Nintendo nog mee en kondigen ze in het algemeen games vrij kort voor release aan. Ben benieuwd hoe dat de met de Switch 2 generatie de komende tijd verder gaat.

Wat is er mis met korte games? Er worden gewoon veel meer games gemaakt waaronder geweldige indie games. Ook genoeg games die niet onder doen aan games zoals Fallout en Elder Scrolls, maar met het te lange wachten is mijn interesse in games wel verschoven met de jaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberw00d
JackAvery schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:20:

[YouTube: Star Wars Outlaws Switch 2 Gameplay]

Als aaa games zoals dit zo draaien op de switch 2 Ben ik een tevreden man , ik denk dat de game in het echt er mooier uit ziet de upload van YouTube is niet van geweldige kwaliteit . Ik vraag niet om veel , ik hoef niet Max graphics ( dan ga je wel voor een high end pc ) maar gewoon de grotere third party games op 30/45 fps locked . Online shooters natuurlijk wel op 60 of meer .. ik ben er nog steeds van overtuigd dat met goed optimaliseren van games voor de switch 2 er een hoop uit gehaald kan worden en van de huidige generatie alle games op kunnen draaien met uiteraard hier en daar een downgrade . Daar tegenover handheld en docked + Nintendo’s eigen ip games maken dit voor mijn een perfecte console .. alleen dat moet dus nog blijken als de nieuwe nog uit te komen games er ook op uit komen . 007 staat nog steeds hoog op mijn lijstje

[ Voor 4% gewijzigd door Cyberw00d op 01-09-2025 16:59 ]

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 20:28
[X]
Nintendo Switch 2 Editions Upgrades voor de Xenoblade Chronicles games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
JackAvery schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:15:
[...]

Ik begrijp niet zo goed waar je op reageert :) natuurlijk is die drempel voor iedereen verschillend. Maar er is geen rationele reden om een console te kopen als er niet voldoende aangekondigd is dat je wilt spelen. Dat is gewoon geloof/vertrouwen/een gokje naar de toekomst toe. Perfect valabele reden maar een risico.
:) Jij zegt dat het raar is om een console op release te kopen waar geen enkele game op is die je leuk vindt in reactie op RayNbow. Maar hij had het over "niet voldoende games", vandaar mijn reactie. Klein verschilletje, want ik zou ook geen console op release kopen als er echt niets op was te spelen voor mij. Maar met 1 enkele game ben ik dan weer wel om.

Dat is voor iedereen anders, dat snap ik. Maar ik denk dat je vwb Nintendo wel weet wat je kan gaan verwachten de komende jaren. Vandaar dat ik het eigenlijk, voor mezelf dan, geen enkel risico vond om de SW2 te kopen op de releasedag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Cyrax0508 schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:38:
:) Jij zegt dat het raar is om een console op release te kopen waar geen enkele game op is die je leuk vindt in reactie op RayNbow.
Volgens mij reageerde @JackAvery niet op mij? :p
Maar ik denk dat je vwb Nintendo wel weet wat je kan gaan verwachten de komende jaren. Vandaar dat ik het eigenlijk, voor mezelf dan, geen enkel risico vond om de SW2 te kopen op de releasedag.
Maar dat is ook wat JackAvery deels zegt. Als je vertrouwen hebt in wat er in de toekomst zal worden uitgegeven, kun je daarmee je aankoop makkelijker rechtvaardigen. Zelf heb nog een groot genoege backlog (die ik dit weekend na het uitspelen van No Sleep for Kaname Date zelfs vergroot heb door weer twee games te kopen) dat ik zelf niet bang hoeft te zijn dat ik mijn Switch 2 ongebruikt laat liggen. Hier lag de Switch 2 dus vanaf dag 0 (+7 dagen vanwege DHL Duitsland) in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SyraW85
L23 schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:43:
[...]

Ik vind het er niet bijhoren. Het is een serieus probleem en het is niet een trend die kan blijven doorzetten. Tot nu toe valt het bij Nintendo nog mee en kondigen ze in het algemeen games vrij kort voor release aan. Ben benieuwd hoe dat de met de Switch 2 generatie de komende tijd verder gaat.

Wat is er mis met korte games? Er worden gewoon veel meer games gemaakt waaronder geweldige indie games. Ook genoeg games die niet onder doen aan games zoals Fallout en Elder Scrolls, maar met het te lange wachten is mijn interesse in games wel verschoven met de jaren.
op zich is er niets mis met korte games natuurlijk, ik deel zeker je mening wat betreft dat er een aantal geweldige indie games zijn en dat sommigen inderdaad niet onderdoen aan games als fallout. Ik bedoelde meer op de games die maar 3-6 uurtjes duren, vol zitten met achievements die te simpel zijn voor woorden en waar de kwaliteit gewoon meh is. Uiteraard is dat natuurlijk mijn mening en mag ieder er anders over denken haha maar voor mij staan die games gelijk aan shovel en abandonware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
RayNbow schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:09:
[...]

Volgens mij reageerde @JackAvery niet op mij? :p
Nee, maar iemand reageerde op jou en daar reageerde hij weer op. Never mind, het is niet zo belangrijk verder.
RayNbow schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:09:
[...]

Maar dat is ook wat JackAvery deels zegt. Als je vertrouwen hebt in wat er in de toekomst zal worden uitgegeven, kun je daarmee je aankoop makkelijker rechtvaardigen. Zelf heb nog een groot genoege backlog (die ik dit weekend na het uitspelen van No Sleep for Kaname Date zelfs vergroot heb door weer twee games te kopen) dat ik zelf niet bang hoeft te zijn dat ik mijn Switch 2 ongebruikt laat liggen. Hier lag de Switch 2 dus vanaf dag 0 (+7 dagen vanwege DHL Duitsland) in huis.
Ja, zo zie ik het ook wel. Ik vermaak me nu prima met MKW, DKB en Kirby and the forgotten land.

Ah, DHL. Vandaag Story of Seasons Grand Bazaar voor vriendinlief gekocht. Maar ze hebben de verpakking gesloopt met helaas ook de kartonnen doos van de limited edition.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Een reden waarom je tegenwoordig beter direct een console koopt, of er nu onmiddellijk iets voor uitkomt of niet, is omdat het ding alleen maar duurder wordt. Gek, maar het is wat we met oa. de PlayStation zien.

(En omdat er meer kans is op een exploit in eerdere hardware revisies :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyraW85
RangedNeedles schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:42:
Een reden waarom je tegenwoordig beter direct een console koopt, of er nu onmiddellijk iets voor uitkomt of niet, is omdat het ding alleen maar duurder wordt. Gek, maar het is wat we met oa. de PlayStation zien.

(En omdat er meer kans is op een exploit in eerdere hardware revisies :P)
Ik ga der niet meer vanuit dat de nieuwe playstation voor 400 in de winkel komt te liggen. Denk eerder 600/700 bij release. Games van 80/90 euro maakt het plaatje dan compleet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:39:
[...]

Ja, zo zie ik het ook wel. Ik vermaak me nu prima met MKW, DKB en Kirby and the forgotten land.
Hoe ver ben je nu met Kirby? Het was alweer een tijdje geleden dat ik de game uitgespeeld had al heb ik het ook nog een keer een weekendje met mijn neefje gespeeld. Ben met de Switch 2 Edition overnieuw begonnen. Afgelopen weekend de eerste wereld alles 100% behaald en de eerste twee Star Crossed World gespeeld. Nog niet veel gezien van de DLC, maar bevalt tot nu toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
L23 schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:47:
[...]

Hoe ver ben je nu met Kirby? Het was alweer een tijdje geleden dat ik de game uitgespeeld had al heb ik het ook nog een keer een weekendje met mijn neefje gespeeld. Ben met de Switch 2 Edition overnieuw begonnen. Afgelopen weekend de eerste wereld alles 100% behaald en de eerste twee Star Crossed World gespeeld. Nog niet veel gezien van de DLC, maar bevalt tot nu toe goed.
Ik ben aan het einde van de Kermis wereld. Star Crossed Worlds levels zijn (iets) pittiger vind ik zelf. Ik was bijna vergeten hoe tof deze game eigenlijk is. Ik vind de grafische verschillen met de SW 1 versie miniem, wel merk ik de 60 fps wel. Ik heb de fysiek versie aangeschaft ook al heb ik de OG versie ook.

Het enige wat ik echt vertik is Game Key Cards kopen. Ik zag dat bij Little Nightmares III de SW2 versie ook een GKC is en de SW 1 versie staat gewoon op de cartridge. Dan koop ik die dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:57:
[...]

Ik ben aan het einde van de Kermis wereld. Star Crossed Worlds levels zijn (iets) pittiger vind ik zelf. Ik was bijna vergeten hoe tof deze game eigenlijk is. Ik vind de grafische verschillen met de SW 1 versie miniem, wel merk ik de 60 fps wel. Ik heb de fysiek versie aangeschaft ook al heb ik de OG versie ook.

Het enige wat ik echt vertik is Game Key Cards kopen. Ik zag dat bij Little Nightmares III de SW2 versie ook een GKC is en de SW 1 versie staat gewoon op de cartridge. Dan koop ik die dus.
Ik vind ze inderdaad iets pittiger, ook in de zin van dat je beter moet opletten om geen dingen over het hoofd te zien.

Ga je de Switch 1 versie dan verkopen of blijft het in de verzameling?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-09 20:18

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

En ja hoor! t.w.e.a.k.e.r Is vanaf vandaag proud owner van een s2. Na nog geen 20 uur na bestellen insane toch. Het enigste minpunt is toch wel een zielige unboxing vind ik persoonlijk. Alles in overgezet en de games zijn aan het downloaden, jippie!

Shit happens yk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
L23 schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:12:
[...]

Ik vind ze inderdaad iets pittiger, ook in de zin van dat je beter moet opletten om geen dingen over het hoofd te zien.

Ga je de Switch 1 versie dan verkopen of blijft het in de verzameling?
Precies, qua platformen is het allemaal prima te doen, het blijft relatief gemakkelijk. Maar dat vind ik niet altijd heel erg om eerlijk te zijn. Zeker niet als een game zo leuk is en de moeilijkheidsgraad zit hem echt in het alles verzamelen en levels opnieuw spelen omdat je niet alles had gevonden/gedaan.

Ik ben een verzamelaar van Nintendo, ik hou alles hahaha. Ik heb echt elke console en handheld van Nintendo CIB in mijn bezit. Zelfs de Virtual Boy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu ook handheld footage van SW Outlaws. Geen verrassing maar de draw distance en LOD's zijn een stuk minder ver hier. Ook wat pop-in.

Edit: embed vervangen door URL om het niet volledig te verwijderen, maar de video heeft een takedown gekregen van Ubi.
Star Wars Outlaws handheld footage

En een vergelijking met PS5 van de eerdere docked footage:

Cyberw00d schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:57:
[...]

Als aaa games zoals dit zo draaien op de switch 2 Ben ik een tevreden man , ik denk dat de game in het echt er mooier uit ziet de upload van YouTube is niet van geweldige kwaliteit . Ik vraag niet om veel , ik hoef niet Max graphics ( dan ga je wel voor een high end pc ) maar gewoon de grotere third party games op 30/45 fps locked . Online shooters natuurlijk wel op 60 of meer .. ik ben er nog steeds van overtuigd dat met goed optimaliseren van games voor de switch 2 er een hoop uit gehaald kan worden en van de huidige generatie alle games op kunnen draaien met uiteraard hier en daar een downgrade . Daar tegenover handheld en docked + Nintendo’s eigen ip games maken dit voor mijn een perfecte console .. alleen dat moet dus nog blijken als de nieuwe nog uit te komen games er ook op uit komen . 007 staat nog steeds hoog op mijn lijstje
Zelf ook nieuwsgierig naar 007 :)

En ja dit is zeker voldoende, men maakt zeker wat compromissen maar dat is gewoon speelbaar en ziet er nog uit als Star Wars Outlaws.

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 03-09-2025 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
JackAvery schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:37:

En ja dit is zeker voldoende, men maakt zeker wat compromissen maar dat is gewoon speelbaar en ziet er nog uit als Star Wars Outlaws.
Volgens mij is de vergelijkings video niet helemaal correct .. het lijkt bij de ps5 versie nacht en dag bij switch 2 . De kleuren zijn ook compleet anders daardoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de mensen die Silksong plannen op te pikken: de Nintendo Switch 2 upgrade is een aparte download:
For Nintendo Switch 2 players, after redeeming your Nintendo Switch key and downloading the game, you will additionally need to download the (free) Hollow Knight: Silksong Upgrade Pack from the eshop to unlock the platform's enhanced features.
Bron is de Hollow Knight Kickstarter pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberw00d schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:11:
[...]

Volgens mij is de vergelijkings video niet helemaal correct .. het lijkt bij de ps5 versie nacht en dag bij switch 2 . De kleuren zijn ook compleet anders daardoor
Het is schijnbaar niet zomaar mogelijk om een tijdstip in het spel in te stellen dus niet zo vreemd denk ik? Gezien het geen technische deep dive is, niet zo belangrijk.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 02-09-2025 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

JackAvery schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:34:
Voor de mensen die Silksong plannen op te pikken: de Nintendo Switch 2 upgrade is een aparte download:

[...]

Bron is de Hollow Knight Kickstarter pagina.
Benieuw hoe Silksong gaat zijn op de verschillende platformen (zowel wat de s2 enhancements dan zijn, maar ook verschillen tussen s2 en ps5, xb en pc) , het is 'maar' een 2d game, maar toch?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:07:
[...]

Benieuw hoe Silksong gaat zijn op de verschillende platformen (zowel wat de s2 enhancements dan zijn, maar ook verschillen tussen s2 en ps5, xb en pc) , het is 'maar' een 2d game, maar toch?
Verschillen bij Hollow Knight waren destijds ook niet groot. Switch versie was goed, maar de Playstation/Xbox versie had een iets hogere resolutie.

BIj Silksong draait de Switch 2 versie in 120 fps. Visueel verwacht ik verder niet zoveel verschil en dus twijfel ik nog of ik het op de Switch OLED ga spelen of op de Switch 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

L23 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:25:
[...]

Verschillen bij Hollow Knight waren destijds ook niet groot. Switch versie was goed, maar de Playstation/Xbox versie had een iets hogere resolutie.

BIj Silksong draait de Switch 2 versie in 120 fps. Visueel verwacht ik verder niet zoveel verschil en dus twijfel ik nog of ik het op de Switch OLED ga spelen of op de Switch 2.
Deel 1 heb ik inderdaad zowel op switch als op xb gespeeld en kan me geen wereldschokkende verschillen herinneren. Mogelijk omdat het op de switch met name handheld was.

Het het scherm van de oled lijkt me idd erg fijn voor deze game, dus ik snap je afweging.

[ Voor 0% gewijzigd door Sagat op 02-09-2025 10:45 . Reden: Kromme zin nu iets minder krom :S ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Over 3(?) dagen de release van Hot Shots Golf op de Switch :*)
Everybody's Golf (is eigenlijk hetzelfde) heb ik op de PS4 helemaal grijs gespeeld, wat een ontzettend leuke, vrolijke golfgame was dat. Als de nieuwe game een heruitgave is laat ik 'm liggen, maar als het een andere is dan die op de PS4 (lees: andere banen etc) dan komt die hier op zeker! Naast een goede singleplayer zijn het ook hele leuke (en toegankelijke) games om samen te spelen.
Voor de fysieke verzamelaar: speciaal voor Europa komt er ook een fysieke versie op de markt.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 02-09-2025 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:07:
[...]

Tegenwoordig zegt het eigenlijk vaak niks of een game 2D of 3D is. Redelijk wat 2D games werken eigenlijk in 3D. Dit is natuurlijk heel game/engine specifiek.

Hollow Knight is gemaakt in Unity, maar met veel aandacht voor optimalisatie. Dus ik zou me geen zorgen maken :)
L23 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:25:
[...]

Ik zou er van uitgaan dat Silksong ook een hogere resolutie heeft op Switch 2. De vraag is inderdaad hoeveel het uit zal maken. Vooral interessant voor de handheld spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

JackAvery schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:20:
[...]

Tegenwoordig zegt het eigenlijk vaak niks of een game 2D of 3D is. Redelijk wat 2D games werken eigenlijk in 3D. Dit is natuurlijk heel game/engine specifiek.

Hollow Knight is gemaakt in Unity, maar met veel aandacht voor optimalisatie. Dus ik zou me geen zorgen maken :)
[...]
Haha, zorgen maken is zeker niet van toepassing. Ben gewoon nieuwsgierig. Maar als patient (cheap/jaded wellicht :P ) gamer komt het helemaal goed. Kan immers op mijn gemakkie kijken wat de beste versie is en die gewoon kopen. En als de game echt geweldig is zelfs double dippen.
Heb wel gamepass dus kan hem iig even opstarten op de xbox (xsx) en kijken of dat fatsoenlijk draait.
Ik zou er van uitgaan dat Silksong ook een hogere resolutie heeft op Switch 2. De vraag is inderdaad hoeveel het uit zal maken. Vooral interessant voor de handheld spelers.
Vraag me dit altijd af, op tweakers ga ik er vanuit dat de meesten naast een switch (2) ook een degelijke pc en/of andere console hebben. Maar zelfs hier zijn er volgens mij al diverse die de switch als enige platform hebben en als je meer casual gamer bent, dan heb je aan een switch ook ruim voldoende denk ik. Dus dan wil je ook goede docked performance.

Goed paar dagen dan weten we het.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:28:
[...]

Vraag me dit altijd af, op tweakers ga ik er vanuit dat de meesten naast een switch (2) ook een degelijke pc en/of andere console hebben. Maar zelfs hier zijn er volgens mij al diverse die de switch als enige platform hebben en als je meer casual gamer bent, dan heb je aan een switch ook ruim voldoende denk ik. Dus dan wil je ook goede docked performance.

Goed paar dagen dan weten we het.
Casual gamers spelen geen Hollow Knight (uit) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

L23 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:39:
[...]

Casual gamers spelen geen Hollow Knight (uit) :P
O-)

Maar het geen WAT ik gespeeld heb vond ik wel leuk :P
En denk toch ook dat de game dusdanig vaak in een sale voorbij gekomen is icm 'word of mouth' dat toch best veel mensen het een kans gegeven hebben.

Maar uitspelen haha :N

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Die Titanen zijn wel machtig mooi hoor :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iitDr1mxP_9dO-Etl1uqdBff7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RzjL9E02paTuXuwDDrbb8BxO.jpg?f=fotoalbum_large

Deze was iets simpeler dan die in het Zora paleis had ik het idee; een stapeltje bompijlen en dat was het. Nu staat ie mooi waar ie hoort :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Sbm54LRZ45exWllPZIvVChJ3vM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2gfaXgHlBQI4IBkH4CGjSF8.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 118 ... 126 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4