Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:55
Superkiwi schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:56:
Die Titanen zijn wel machtig mooi hoor :o

[Afbeelding]

Deze was iets simpeler dan die in het Zora paleis had ik het idee; een stapeltje bompijlen en dat was het. Nu staat ie mooi waar ie hoort :)

[Afbeelding]
Zora was voor mij ook de moeilijkste.
Maar er is er 1 waarvan ik externe hulp nodig had om de truuk door te krijgen, toen ik dat wist was het ook snel gedaan O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Megupe op 02-09-2025 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:56

Superkiwi

Hoi doei

Megupe schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:55:
[...]
Maar er is er 1 waarvan ik externe hulp nodig had om de truuk door te krijgen, toen ik dat wist was het ook snel gedaan O-)
Buiten deze en die bij het Zora paleis heb ik nog geen andere gezien; ik heb nog wel een en ander te verkennen hier en daar ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:28
Ondanks de beperkingen die Nintendo zelf oplegt op de Switch 2 om te kunnen docken is het goed om te zien dat de dock van de Switch 2 niet zo kieskeurig is!

Middels een USB-C female to male kabel is de Switch 2 dock gewoon te verbinden met een Steam Deck waarbij 4K/120 en VRR zelfs ondersteund zijn.

Ik hoop dus ook dat Nintendo in de toekomst alsnog docked VRR toevoegd aan de Switch 2 en dat er daarnaast ook 4K/120 in docked mode mogelijk maakt voor games als Silksong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:00

RayNbow

Kirika <3

Evernote schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:05:
Ik hoop dus ook dat Nintendo in de toekomst alsnog docked VRR toevoegd aan de Switch 2 en dat er daarnaast ook 4K/120 in docked mode mogelijk maakt voor games als Silksong.
Wie weet...
Middels een USB-C female to male kabel is de Switch 2 dock gewoon te verbinden met een Steam Deck waarbij 4K/120 en VRR zelfs ondersteund zijn.
Psst, zulke verlengkabels voldoen niet aan de USB-C-standaard. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
RayNbow schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:20:
[...]
Psst, zulke verlengkabels voldoen niet aan de USB-C-standaard. :p
Bron? Het gaat om deze kabel, het werkt in ieder geval perfect met zowel de Switch 2 als de Steam Deck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evernote schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:53:
[...]

Bron? Het gaat om deze kabel, het werkt in ieder geval perfect met zowel de Switch 2 als de Steam Deck.
Deze blog legt uit in mensentaal waarom een extensiekabel geen onderdeel van de specificatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-09 16:08
Evernote schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:05:
Ondanks de beperkingen die Nintendo zelf oplegt op de Switch 2 om te kunnen docken is het goed om te zien dat de dock van de Switch 2 niet zo kieskeurig is!

Bij de Launch van de Switch 3 hoef je zelfs geen Switch 3 meer te bestellen. Hij word voor je in een warehouse gezet in Japan, naast miljoenen anderen. Daar draait hij veilig zonder dat iemand er mee kan kloten. Je hoeft dan alleen nog maar een controller en gamelicenties te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 17:03

Sagat

Is pappa x2!

jellybrah schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:01:
[...]

Bij de Launch van de Switch 3 hoef je zelfs geen Switch 3 meer te bestellen. Hij word voor je in een warehouse gezet in Japan, naast miljoenen anderen. Daar draait hij veilig zonder dat iemand er mee kan kloten. Je hoeft dan alleen nog maar een controller en gamelicenties te kopen!
We zijn dan weer een jaar of 6-9 verder (neem het maar even ruim). Maar combinatie handheld en cloud gaming is volgens mij niet echt een goede match. Goed mobiel internet wordt beter en beter natuurlijk....maar onderweg of met vakanties enzo vind ik mijn games gewoon fysiek hebben toch wel plezierig!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:14
Net die hier geposte kleine dock van BamiExpress besteld. Wel handig om niet alle rotzooi mee te hoeven nemen met een trip.
Daarnaast nog even een hoes voor 80 spellen. Had er eentje voor 96 spellen, maar dat was een doosje die op meerdere lagen open kan klappen en dicht zit met magneten. Die voor 80 is zo'n stoffen hoes met de carts achter elastieken. Leek me uiteindelijk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:16:
Daarnaast nog even een hoes voor 80 spellen. Had er eentje voor 96 spellen, maar dat was een doosje die op meerdere lagen open kan klappen en dicht zit met magneten. Die voor 80 is zo'n stoffen hoes met de carts achter elastieken. Leek me uiteindelijk handiger.
Handig voor wat? Toch niet om je hele collectie onderweg mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

L23 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:22:
[...]

Haha er zullen vast mensen zijn met 100-en games dus die moeten dan nog steeds kiezen :P maar ik snap dit wel hoor. Als ik 'maar' 20 games bij me heb en ik wil juist game 21 spelen dan is dat zeer irritant.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
L23 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:22:
[...]

Nee hoor, maar ik heb de spellen niet standaard in de doosjes zitten. Daar hoofdzakelijk voor. En veelal maak ik een keuze aan spellen die standaard in de Switch 2 hoes zitten.

Maar kan wel gebeuren dat ik wel alles mee wil nemen en dat zijn echt nog geen 80 spellen haha.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 03-09-2025 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-09 16:08
Sagat schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:07:
[...]

We zijn dan weer een jaar of 6-9 verder (neem het maar even ruim). Maar combinatie handheld en cloud gaming is volgens mij niet echt een goede match. Goed mobiel internet wordt beter en beter natuurlijk....maar onderweg of met vakanties enzo vind ik mijn games gewoon fysiek hebben toch wel plezierig!
Ik doelde vooral op de absurd afgeschermde gebruikersvriendelijkheid van Nintendo ;)
Het liefste willen ze je helemaal geen console meer geven, alles op abonnementbasis en alles anti consumer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kon er niets over vinden in het topic. maar voor de technische liefhebber: de hdmi-poort van de SW2 gaat tot 24GBPS.

Dus de SW2 kan eventueel aangesloten worden op een geknepen hdmi 2.1 poort van je receiver of switcher ipv je waardevolle 48gbps hdmi-poort van je tv.

Wat je met deze info doet moet jezelf weten. Misschien handig voor iemand die de zoekfunctie gebruikt in de toekomst :P

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 03-09-2025 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:54
jellybrah schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:11:
[...]
Het liefste willen ze je helemaal geen console meer geven, alles op abonnementbasis en alles anti consumer.
Volgens mij ben je in de war met Microsoft. Van de 3 partijen is Nintendo degene die het minst inzet op abonnementen en cloud streaming.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 21:27
Wij hebben van de week ook een Nintendo Switch 2 opgehaald nadat we wat spulletjes hadden verkocht via Marktplaats, toevallig was er iemand in de buurt die een gesealde Mario Kart editie te koop had staan omdat hij er 3 binnen had gekregen (late levering van een pre-order). Wij mochten hem overnemen voor €475, wat in onze ogen geen slechte prijs is voor deze bundel!

Door de zoekfunctie te gebruiken in dit onderwerp heb ik de JSAUX 3-Pack Beschermglas voor Nintendo Switch 2 besteld, las dat veel mensen hem als prettig ervaarden? Hiermee stap ik wel af van mijn standaard bij de Mediamarkt dus ben heel benieuwd!

Mijn vrouw vind de nieuwe Mario Kart World leuker dan ze had verwacht en is de laatste twee dagen heel fanatiek aan het spelen, zelf heb ik net Pokémon Violet helemaal 100% gespeeld inclusief Dlc's dus die zal ik niet veel meer gaan spelen op de Switch 2. Straks als Pokémon Legends: Z-A uit komt word het hopelijk een mooi spel en geen tegenvaller, want hoop er weer 100+ uren in kwijt te kunnen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:00

RayNbow

Kirika <3

Farabi schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:22:
kon er niets over vinden in het topic. maar voor de technische liefhebber: de hdmi-poort van de SW2 gaat tot 24GBPS.
Heb je dat uit een draadje uit juni?

Daarin staat namelijk ook:
so I will agree with Thraktor that 24Gbps is possibly a soft limit enforced by Nintendo, and not a hard limit

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27
G_Dragon schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:57:
Door de zoekfunctie te gebruiken in dit onderwerp heb ik de JSAUX 3-Pack Beschermglas voor Nintendo Switch 2 besteld, las dat veel mensen hem als prettig ervaarden? Hiermee stap ik wel af van mijn standaard bij de Mediamarkt dus ben heel benieuwd!
Uitstekend beschermglas. Makkelijk aan te brengen. Inmiddels zit het er 3 maanden op en er is geen krasje bijgekomen (terwijl de lichte krasjes op het originele scherm wegvallen door het beschermglas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

[...]

Ik doelde vooral op de absurd afgeschermde gebruikersvriendelijkheid van Nintendo ;)
Nintendo is zeer zeker geen liefdadigheids instelling en vooral met wat ze de in de emulatie wereld en bij fan projecten doen vind ik zeer vervelend om het zachtjes uit te drukken. Aan de andere kant, ja ze hebben de rechten, ze verdienen er direct geld mee, dus dan snap ik ook wel weer dat je dat wil beschermen.
Maar we hoeven het natuurlijk niet te kopen. Sterker nog, dat heb ik met de switch 2 dus ook nog niet gedaan ;)

Een hele goede of 5 games die ik interessant vind is wat ik nodig heb.
DKB valt binnen de 5
En beter switch 1 lib kunnen spelen telt als 2
maar nog 3 nodig

Want de 1 hele goede game zou zijn kan ik op dit moment niet beantwoorden. Diablo en street fighter wilde ik altijd gelijk en zo optimaal mogelijk spelen. Maar die series doen het niet echt voor mij momenteel. (wat grotendeels aan mezelf ligt, beiden laaste versies zijn op zijn minst degelijke games) dus ja moet echt iets onverwachts komen. Misschien een moderne f-zero? Maar grote ninty franchises als marion/zelda/kart kan ik me niet voorstellen wat me over de streep zou moeten trekken...vandaar ook dat he zomaar zou kunnen dat ik lekker mijn switch 1 hou, en daarnaast een emulatie handheld aanschaf, dat is voor mijn op dit moment dan prima, en als we dan over paar jaar een oled s2 met betere batterijk krijgen kan ik altijd nog instappen)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:05
Er komt steeds meer gameplay beelden van star wars outlaws online . De game ziet er erg mooi uit zowel docked als handheld ( vind ik ) en schijnt op een stabiele 30 fps te draaien wat genoeg is voor deze type games.

https://youtu.be/36EISwEkC-s?si=OqcvTt3erjUHsLyZ

Cronos the new dawn ziet er ook top uit .
Gaat de goede kant op zo !

https://youtu.be/24Qia7pqD98?si=Ad-Gdjqp1TXvrMbz

[ Voor 21% gewijzigd door Cyberw00d op 03-09-2025 16:52 ]

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyraW85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22-09 16:35
[...]

Ik denk dat dat echt wel meevalt hoor. Wat voor de ene al snel gezien wordt als anti consumer is voor een ander niet meer dan logisch namelijk. Het is immers hun console en software, die mogen ze best beschermen tegen bijvoorbeeld piraterij van games.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kn-SeUmgOgw9y0HW8GKDsmRwRV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6p7yzvFp0MC6Pq5dydPpBmYo.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik de reviews moet geloven, ga ik mij hiermee wel vermaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Cyberw00d schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:48:
Er komt steeds meer gameplay beelden van star wars outlaws online . De game ziet er erg mooi uit zowel docked als handheld ( vind ik ) en schijnt op een stabiele 30 fps te draaien wat genoeg is voor deze type games.

https://youtu.be/36EISwEkC-s?si=OqcvTt3erjUHsLyZ
Dit ziet er fantastisch uit, ver boven verwachting. Eindelijk wat gameplay in de buitenlucht, ziet er meteen een stuk strakker uit. Ben meteen enthousiast en zo te lezen aan de comments onder de video is iedereen positief verrast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
X-GeaR schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:00:
[...]

Uitstekend beschermglas. Makkelijk aan te brengen. Inmiddels zit het er 3 maanden op en er is geen krasje bijgekomen (terwijl de lichte krasjes op het originele scherm wegvallen door het beschermglas).
Hij zit erop!
.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDbk7M2XuPLWIEPXz_cSOffzNzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRMEersRkAtpwUbYcGRXG2vA.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
Morgen is natuurlijk Silksong-dag, maar ik heb nog nooit het origineel gespeeld en wil die game eigenlijk eerst spelen. Blijkbaar heb ik Hollow Knight al in 2018 gekocht. Vanavond maar eens aangeslingerd en ben nu bij de eerste baas (False Knight). Tot nu toe moet ik zeggen dat het spel me heel erg bevalt, al vind ik de False Knight best wel pittig (inmiddels een paar keer doodgegaan), maar ik snap ondertussen zijn moves en moet alles even goed timen.
Deze week zal de meeste aandacht naar de nieuwe releases gaan, en toch vond Square Enix het een goed idee om de embargo’s van de Octopath Traveler Zero previews gisteren te leggen. Er staan er redelijk wat online, ik heb er hieronder dus eentje gelinked die wel degelijk op Switch getest is:

Release is nog steeds gepland voor december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Britske
  • Laatst online: 19:52
X-GeaR schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:31:
Morgen is natuurlijk Silksong-dag, maar ik heb nog nooit het origineel gespeeld en wil die game eigenlijk eerst spelen. Blijkbaar heb ik Hollow Knight al in 2018 gekocht. Vanavond maar eens aangeslingerd en ben nu bij de eerste baas (False Knight). Tot nu toe moet ik zeggen dat het spel me heel erg bevalt, al vind ik de False Knight best wel pittig (inmiddels een paar keer doodgegaan), maar ik snap ondertussen zijn moves en moet alles even goed timen.
Ik had hetzelfde. Best wel tof, maar toen ik de False Knight tegenkwam viel het me toch even tegen wat moeilijkheidsgraad betreft. Toen het spel maar even neergelegd en wat anders opgepakt. Ik moet het eigenlijk weer eens oppakken als ik me goed kan focussen. Vaak is het al vrij laat als ik ga gamen en dan ben ik al wat moe. Dat helpt niet echt als je een pittger stukje tegenkomt.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:30
Sagat schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:20:
[...]

Nintendo is zeer zeker geen liefdadigheids instelling en vooral met wat ze de in de emulatie wereld en bij fan projecten doen vind ik zeer vervelend om het zachtjes uit te drukken. Aan de andere kant, ja ze hebben de rechten, ze verdienen er direct geld mee, dus dan snap ik ook wel weer dat je dat wil beschermen.
Maar we hoeven het natuurlijk niet te kopen. Sterker nog, dat heb ik met de switch 2 dus ook nog niet gedaan ;)

Een hele goede of 5 games die ik interessant vind is wat ik nodig heb.
DKB valt binnen de 5
En beter switch 1 lib kunnen spelen telt als 2
maar nog 3 nodig

Want de 1 hele goede game zou zijn kan ik op dit moment niet beantwoorden. Diablo en street fighter wilde ik altijd gelijk en zo optimaal mogelijk spelen. Maar die series doen het niet echt voor mij momenteel. (wat grotendeels aan mezelf ligt, beiden laaste versies zijn op zijn minst degelijke games) dus ja moet echt iets onverwachts komen. Misschien een moderne f-zero? Maar grote ninty franchises als marion/zelda/kart kan ik me niet voorstellen wat me over de streep zou moeten trekken...vandaar ook dat he zomaar zou kunnen dat ik lekker mijn switch 1 hou, en daarnaast een emulatie handheld aanschaf, dat is voor mijn op dit moment dan prima, en als we dan over paar jaar een oled s2 met betere batterijk krijgen kan ik altijd nog instappen)
Ik zit een beetje op ditzelfde spoor - een console kopen puur om hem te hebben vind ik niet financieel te verantwoorden, zeker als je ook nog een peuter van 3,5 jaar oud rond hebt lopen die bakken met geld kost :o

Ik heb nog geen must-haves voor de S2. Er komen wel steeds meer puntjes die meewegen in de overweging, maar vooralsnog zitten daar geen doorslaggevende dingen bij. Deel van het probleem daarbij is dat het allemaal nog cross-platform is wat me richting dat omslagpunt drukt:
  • S2 edities voor BOTW en TOTK
  • S2 editie en DLC voor Kirby FW
  • Pokémon Legends ZA
  • Metroid Prime 4
Van die set zijn ze voor zover ik weet allemaal cross-platform dus is daar nog geen harde noodzaak om over te gaan - ze tikken wel allemaal mee, maar zolang er geen exclusives komen die ik wil spelen (MKW en DKB zijn dat voor mij niet) blijf ik nog wel even met mijn OLED werken.

• Zeror
  • Laatst online: 21:48
Super Mario Galaxy 3...!? Nee, helaas maar wel heel gaaf dit.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Seal64 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:14:
[...]

Ik zit een beetje op ditzelfde spoor - een console kopen puur om hem te hebben vind ik niet financieel te verantwoorden, zeker als je ook nog een peuter van 3,5 jaar oud rond hebt lopen die bakken met geld kost :o

Ik heb nog geen must-haves voor de S2. Er komen wel steeds meer puntjes die meewegen in de overweging, maar vooralsnog zitten daar geen doorslaggevende dingen bij. Deel van het probleem daarbij is dat het allemaal nog cross-platform is wat me richting dat omslagpunt drukt:
  • S2 edities voor BOTW en TOTK
  • S2 editie en DLC voor Kirby FW
  • Pokémon Legends ZA
  • Metroid Prime 4
Van die set zijn ze voor zover ik weet allemaal cross-platform dus is daar nog geen harde noodzaak om over te gaan - ze tikken wel allemaal mee, maar zolang er geen exclusives komen die ik wil spelen (MKW en DKB zijn dat voor mij niet) blijf ik nog wel even met mijn OLED werken.
offtopic:
Kids al ouder hier en financieel is het niet spanned, maar (en dit gaat wel richting de oude topics of gebrek aan zin in gaming, weet niet of die nog bestaat/n?) gewoon weinig wat uitkomt trekt me tegenwoordig? Dus nee ga niet een console kopen om niets mee te doen. Hoewel ik denk dat de kids het wel zouden gebruiken hier, helemaal als er een echte nieuwe open world zelda komt. De s1 gebruiken ze niet meer, meer phone/laptop en sporadisch xb.
Voor mij is het (s1) voor vakantie of sommige social events die meer op mijn vrouw gericht zijn :+ een heel fijn apparaat nog steeds. Maar dat gebruik is gewoon zeer laag. En dan vind ik MOMENTEEL 450-500 voor deze upgrade zonder al te veel wat ik echt wil spelen gewoon niet te verantwoorden.

Maar word altijd wel vrolijk van de goede dingen die nintendo doet en nieuw tech blijft ook altijd leuk aargh :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Wel echt heel irritant dat Switch 1 controllers niet de mogelijkheid hebben om de Switch 2 uit slaapstand te wekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-09 16:26
Ik ben aangenaam verrast door de peformance reviews tot nu toe van SW Outlaws, het is een mooie benchmark voor toekomstige releases waar de Switch2 toe in staat is. Hopelijk biedt het perspectief voor uitgevers om andere high-end ports naar de S2 te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 13:29
Nu een uurtje of 4 in Star Wars zitten en het speelt prima, alleen handheld gedaan maar dat gaat zonder problemen.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SyraW85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22-09 16:35
schumi1986 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:39:
[Afbeelding]

Als ik de reviews moet geloven, ga ik mij hiermee wel vermaken :)
Speel het spel zelf ook, is erg vermakelijk.

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:15
Ennnnn de eshop ligt eruit nu Silksong beschikbaar is/zou moeten zijn :(

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:33

Esumontere

Floep, banaan.

evil_lemon schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:12:
Ennnnn de eshop ligt eruit nu Silksong beschikbaar is/zou moeten zijn :(
Net als Steam en de PS5 store. Kennelijk zijn mensen enthousiast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-GeaR
Directe downloadlink:
https://www.nintendo.com/...ch-2-Edition-2908803.html

Helaas nog wel een foutmelding bij kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
Ik heb inmiddels wel een mail van paypal dat de betaling is goedgekeurd, maar halverwege stopte de eshop ermee... het lijkt erop dat nintendo nu niet doorheeft dat ik betaald heb want ik kan de game niet downloaden

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:05
evil_lemon schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:28:
[...]

Ik heb inmiddels wel een mail van paypal dat de betaling is goedgekeurd, maar halverwege stopte de eshop ermee... het lijkt erop dat nintendo nu niet doorheeft dat ik betaald heb want ik kan de game niet downloaden
Hier hetzelfde.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evil_lemon
Ik ben er inmiddels nog een keer doorheen gekomen en ben aan het downloaden. Als die 19,50 daadwerkelijk 2x wordt afgeschreven dan neem ik wel contact op met nintendo en krijg ik het vast wel terug.

Overigens gaat het downloaden ook niet bijzonder snel op dit moment zo te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!
evil_lemon schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:28:
[...]

Balen. Ging dat via console of de website? Op de website kreeg ik niks voor elkaar. Op de Nintendo Switch OLED de game gekocht en op de Switch 2 de upgrade pack gedownload, maar veel foutmeldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
L23 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:36:
[...]

Balen. Ging dat via console of de website? Op de website kreeg ik niks voor elkaar. Op de Nintendo Switch OLED de game gekocht en op de Switch 2 de upgrade pack gedownload, maar veel foutmeldingen.
Op de website kwam ik er inderdaad helemaal niet doorheen. Dus de net niet succesvolle poging waarbij wel de betaling was goedgekeurd en de succesvolle poging allebei via de eshop op mijn switch 2

• evil_lemon
Ik heb overigens even bij PayPal ingelogd, en daar staat maar 1 betaling, ondanks dar ik 2 mails had. Dus waarschijnlijk geen gedoe met geld terug vragen gelukkig :)
Kan het verder mis hebben, maar als je de game zowel op de Switch 1 als de Switch 2 wil spelen dan moet je volgens mij de Switch 1 versie kopen en dan de gratis upgrade pack downloaden voor de Nintendo Switch 2 Edition. Volgens mij is andersom niet mogelijk.

Ik test de game nu zowel op de Switch OLED en de Switch 2. De verschillen zijn handheld behoorlijk klein. De Switch 2 start de game iets sneller op, maar eenmaal in het spel maakt dat niet uit. Het verschil in 720P en 1080P is te zien, de Switch 2 oogt daardoor iets scherper. Het verschil in 60 fps en 120 fps zie ik persoonlijk niet, niet een dermate verschil als 30 fps en 60 fps. Ziet er op beide schermen goed uit, in een iets donkere omgeving zijn de zwartwaarden van de Switch OLED wel een voordeel. Switch 2 heeft natuurlijk een groter scherm wat ik bij 3D games altijd wel een voordeel vind, voor een 2D game zoals Hollow Knight Silksong voor mij waarschijnlijk ook goed speelbaar op de Switch Lite.

Voelt weer als vertrouwd. Hier ga ik me de komende tijd wel mee vermaken. Sorry Tears of the Kingdom, Cyberpunk 2077 en Kirby Star-Crossed World...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:16:
Kan het verder mis hebben, maar als je de game zowel op de Switch 1 als de Switch 2 wil spelen dan moet je volgens mij de Switch 1 versie kopen en dan de gratis upgrade pack downloaden voor de Nintendo Switch 2 Edition. Volgens mij is andersom niet mogelijk.
Ik had begrepen dat je ook de Switch 1 versie krijgt als je de Switch 2 editie koopt :) maar best toch even nakijken.

Edit: meerdere mensen bevestigen dit.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 04-09-2025 20:46 ]

JackAvery schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:24:
[...]

Ik had begrepen dat je ook de Switch 1 versie krijgt als je de Switch 2 editie koopt :) maar best toch even nakijken.
Zou logisch zijn, ik durf zoiets niet uit te testen :P

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 18:23

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Wat ik begrepen heb is dat niet altijd zo en verschilt dat per uitgever. Het is niet zoals bij Xbox, waar je bij een Xbox One - Xbox Series exemplaar standaard de Xbox One versie op disk hebt, en hij de Series X versie download. Dus het kan best zijn dat een Switch 2 versie op de Switch 1 werkt, maar het kan ook heel goed dat dit niet werkt. Heb zelf nog geen Switch 2 dus kan het zelf even niet voor je testen.

Ik kwam wel deze video net tegen, daarin tonen ze de Switch 2 versie van Kirby

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Linksquest schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:32:
Wat ik begrepen heb is dat niet altijd zo en verschilt dat per uitgever. Het is niet zoals bij Xbox, waar je bij een Xbox One - Xbox Series exemplaar standaard de Xbox One versie op disk hebt, en hij de Series X versie download. Dus het kan best zijn dat een Switch 2 versie op de Switch 1 werkt, maar het kan ook heel goed dat dit niet werkt. Heb zelf nog geen Switch 2 dus kan het zelf even niet voor je testen.

[YouTube: Nintendo Switch 2 Games on Switch 1 #nintendoswitch2]
We hebben het nu over Silksong. Verschilt inderdaad. Bij Tony Hawk's Pro Skater 3+4 kan het bijvoorbeeld niet.

Klopt, alle Nintendo Switch 2 Edition's (van Nintendo) werken op een Switch 1. Best handig. Ook daar zie ik wel weer verwarring, bij digitale games/virtual game cards lees ik op de Nintendo's website het volgende: "Nintendo Switch 2 Edition games can only be loaded on a Nintendo Switch 2 system." Zal wel gewoon weer verwarrend geschreven zijn door Nintendo.

[ Voor 12% gewijzigd door L23 op 04-09-2025 17:54 ]

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

L23 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:35:
[...]

We hebben het nu over Silksong. Verschilt inderdaad. Bij Tony Hawk's Pro Skater 3+4 kan het bijvoorbeeld niet.

Klopt, alle Nintendo Switch 2 Edition's (van Nintendo) werken op op een Switch 1. Best handig.
...tenzij het een S2 only versie is, zoals bijvoorbeeld Bananza.
Esumontere schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:38:
[...]

...tenzij het een S2 only versie is, zoals bijvoorbeeld Bananza.
Dat is toch geen Nintendo Switch 2 Edition? Niet ingewikkelder maken dan het al is :P Het is een Nintendo Switch 2 game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06:30
Linksquest schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:32:

[YouTube: Nintendo Switch 2 Games on Switch 1 #nintendoswitch2]
Ik weet niet wat je met je post heb gedaan maar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Z-INHJCoFJfvwTs1G5so818liU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WcMR99rF9yF8Wfv7GTX5n4Me.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:39

Dennis1812

Amateur prutser

Sir_Lion schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:55:
[...]

Ik weet niet wat je met je post heb gedaan maar...

[Afbeelding]
Denk dat het aan jou ligt. Post ziet er prima normaal uit.
Uiteraard afhankelijk van cookie voorkeuren of je het filmpje ziet.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Evernote
Dennis1812 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:09:
[...]

Denk dat het aan jou ligt. Post ziet er prima normaal uit.
Uiteraard afhankelijk van cookie voorkeuren of je het filmpje ziet.
Nee, de beeldverhouding van de video die is gedeeld klopt niet en daardoor ziet de post er gek uit.

• Evernote
L23 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:16:

Ik test de game nu zowel op de Switch OLED en de Switch 2. De verschillen zijn handheld behoorlijk klein. De Switch 2 start de game iets sneller op, maar eenmaal in het spel maakt dat niet uit. Het verschil in 720P en 1080P is te zien, de Switch 2 oogt daardoor iets scherper. Het verschil in 60 fps en 120 fps zie ik persoonlijk niet, niet een dermate verschil als 30 fps en 60 fps. Ziet er op beide schermen goed uit, in een iets donkere omgeving zijn de zwartwaarden van de Switch OLED wel een voordeel. Switch 2 heeft natuurlijk een groter scherm wat ik bij 3D games altijd wel een voordeel vind, voor een 2D game zoals Hollow Knight Silksong voor mij waarschijnlijk ook goed speelbaar op de Switch Lite.

Voelt weer als vertrouwd. Hier ga ik me de komende tijd wel mee vermaken. Sorry Tears of the Kingdom, Cyberpunk 2077 en Kirby Star-Crossed World...
Misschien ligt het aan het feit dat het een 2D side scroller is maar toch wel verbazingwekkend dat je geen verschil ziet tussen 60fps en 120fps.

Veel plezier met de game in ieder geval!

• Farabi
  • Niet online
Wat is nu het verschil tussen deze 2 instellingen?

[ Voor 100% gewijzigd door Farabi op 04-09-2025 21:34 ]

• Raem
Farabi schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:08:
Wat is nu het verschil tussen deze 2 instellingen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bovenste is voor het scherm van je Switch, de ander voor je TV.

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:22:
[...]

Bovenste is voor het scherm van je Switch, de ander voor je TV.
En als ik alleen hdr wil wanneer het ondersteund wordt op mijn switch zoals op mijn tv? De bovenste laat het geforceerd aanstaan lijkt mij?

Overigens, in het begin had het beginscherm geen HDR. Nu staat HDR standaard aan en ik krijg het niet meer uit. Ook niet via de bovenste instellingen. Een bug misschien?

Hebben jullie HDR in het beginscherm op tv-stand?

[ Voor 26% gewijzigd door Farabi op 04-09-2025 19:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ter ere van Silksong (Bron: niemand) houdt Nintendo een nieuwe grote eShop sale. First party games met korting:
  • Nintendo Switch Sports (€30)
  • Link's Awakening (€45)
  • Super Mario Maker 2 (€45)
  • Pokken Tournament DX (€40)
  • Xenoblade Chronicles 2 (€40)
  • Kirby's Dream Buffet (€10)
  • Mario Strikers: Battle League Football (€40)
  • ARMS (€40)
  • Brain Training (€19)
  • 51 Worldwide Games (€30)
En natuurlijk nog een hele hoop enorm goede third-party games :)
L23 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:25:
[...]

Zou logisch zijn, ik durf zoiets niet uit te testen :P
Het is misschien al te surreëel dat mensen gewoon Silksong kunnen spelen nu :+ Veel plezier ;)

[ Voor 52% gewijzigd door JackAvery op 04-09-2025 20:52 ]

Evernote schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:59:
[...]

Misschien ligt het aan het feit dat het een 2D side scroller is maar toch wel verbazingwekkend dat je geen verschil ziet tussen 60fps en 120fps.

Veel plezier met de game in ieder geval!
Ja ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere mensen. Had ze beide naast elkaar draaien en ik zag geen verschil. Wellicht valt het beter op bij snellere bewegingen/meer actie? Heb er in ieder geval heel veel zin in, dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 21:48
GBA NSO app heeft ook een update gehad. Als je jouw linkerpookje beweegt dan krijg je de klassieke GBA intro te zien als easter egg.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 04-09-2025 23:38 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wat interessante info van een Ubisoft sound producer waarom men bij Star Wars Outlaws voor een game key card gekozen heeft. Het komt erop neer dat de cartridges te langzaam zijn voor de manier waarop Outlaws met data streaming omgaat.
Snowdrop relies heavily on disk streaming for its open world environment, and we found the Switch 2 cards simply didn’t give the performance we needed at the quality target we were going for. I don’t recall the cost of the cards ever entering the discussion - probably because it was moot.
I think if we’d designed a game for Switch 2 from the ground up it might have been different. As it was, we’d build a game around the SSDs of the initial target platforms, and then the Switch 2 came along a while later. In this case I think our leadership made the right call.
Bron is Bluesky
Iemand die graag Nintendo patenten analyseert voegt daar het volgende aan toe over de snelheid van Switch 2 cartridges
Game Card 2 uses eMMC standard, and the max data rate is 400MB/s. https://bsky.app/profile/...social/post/3lwgdn433kc27
bron

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 05-09-2025 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
Zeror schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:38:
GBA NSO app heeft ook een update gehad. Als je jouw linkerpookje beweegt dan krijg je de klassieke GBA intro te zien als easter egg.
Yep. Leuke easter egg.

Ik zat alleen een tijdje te rommelen hoe je deze doet aangezien je dus 1 van de joysticks een richting moet duwen, maar dan ga je dus naar een andere lokatie op het scherm.

Start de app. En dan duw je de joystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

JackAvery schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:42:
Ter ere van Silksong (Bron: niemand) houdt Nintendo een nieuwe grote eShop sale. First party games met korting:
  • Link's Awakening (€45)
  • ARMS (€40)
  • Brain Training (€19)

[...]

Het is misschien al te surreëel dat mensen gewoon Silksong kunnen spelen nu :+ Veel plezier ;)
bleh hoopte nog op 3d world (met name voor bowsers fury)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
toevallig allemaal spellen in de aanbieding die geen SW2 patch hebben ontvangen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 21:35
Farabi schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:28:
[...]

En als ik alleen hdr wil wanneer het ondersteund wordt op mijn switch zoals op mijn tv? De bovenste laat het geforceerd aanstaan lijkt mij?

Overigens, in het begin had het beginscherm geen HDR. Nu staat HDR standaard aan en ik krijg het niet meer uit. Ook niet via de bovenste instellingen. Een bug misschien?

Hebben jullie HDR in het beginscherm op tv-stand?
Mits je de instelling in de Switch 2 aan hebt dat je alleen games die HDR ondersteunen gebruik maken van HDR staat de HDR uit in je beginscherm zodra de laatste game die je hebt opgestart een game is geweest die het niet ondersteunt.

Speel je gisteren als laatste Mario Wonder (ondersteunt geen HDR), dan staat HDR dus uit als je je Switch 2 vandaag opstart. Speel je straks een potje MKW staat HDR weer aan. Start je hem morgen weer op, staat HDR nog steeds aan want je laatste gespeelde game is een game geweest die HDR ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Cyrax0508 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:21:
[...]

Mits je de instelling in de Switch 2 aan hebt dat je alleen games die HDR ondersteunen gebruik maken van HDR staat de HDR uit in je beginscherm zodra de laatste game die je hebt opgestart een game is geweest die het niet ondersteunt.

Speel je gisteren als laatste Mario Wonder (ondersteunt geen HDR), dan staat HDR dus uit als je je Switch 2 vandaag opstart. Speel je straks een potje MKW staat HDR weer aan. Start je hem morgen weer op, staat HDR nog steeds aan want je laatste gespeelde game is een game geweest die HDR ondersteunt.
dit heb ik gisteren geprobeerd in tv-stand. en ik merkte dat het beginscherm tegenwoordig HDR ondersteund. waarschijnlijk door een nieuwe software update?

probeer maar eens. kies de instelling 'uit' en daarna 'alleen indien ondersteund'. dan zie je dat het menu van de SW2 ook in HDR springt.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 05-09-2025 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 09:18
Ergens denk ik "Ik koop em gewoon..." maar dan kijk ik naar al die games... ZOVEEL op keycard... neen dat is het niet voor mij. Een game kopen in een doosje wil ik effectief de game op de cart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Farabi schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:24:
[...]

dit heb ik gisteren geprobeerd in tv-stand. en ik merkte dat het beginscherm tegenwoordig HDR ondersteund. waarschijnlijk door een nieuwe software update?

probeer maar eens. kies de instelling 'uit' en daarna 'alleen indien ondersteund'. dan zie je dat het menu van de SW2 ook in HDR springt.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "kies de instelling uit"?

Van de week was het bij mij nog puur afhankelijk van de game die ik als laatste heb gespeeld. Is dat een game die HDR ondersteunt, dan staat het beginscherm op HDR. Is de laatste game geen HDR ondersteunende game, dan staat HDR niet aan in mijn beginscherm. Misschien is dat veranderd, dat kan. Maar het heeft vanaf dag 1 zo gewerkt, ik had gelijk HDR (tv staat wel op game mode) in het beginscherm zodra ik een HDR game speelde of als laatste had gespeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyrax0508 op 05-09-2025 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-09 16:26
JackAvery schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:42:
  • Link's Awakening (€45)
  • ARMS (€40)
  • Brain Training (€19)

[...]

Damn Xenoblade 2 met korting; maar ik wacht eigenlijk op een Direct waarin ze een definitive Switch 2 editie aankondigen met visuele upgrades...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 22:07
Dragon Ball Z Kakarot + A New Power Awakens is in de aanbieding in de eShop voor maar 2,79 euro. Geen idee hoe die draait op de switch 2 maar zeker leuke game voor dat geld. :)

Edit: even getest, draait 'ok'. 30 fps, lage resolutie en geen geüpdate visuals. Wel speelbaar. Wie weet komt er nog een update voor de switch 2.

[ Voor 29% gewijzigd door talkatoo op 05-09-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
plato82 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:44:
[...]

Damn Xenoblade 2 met korting; maar ik wacht eigenlijk op een Direct waarin ze een definitive Switch 2 editie aankondigen met visuele upgrades...
Het is dat ik hem fysiek wil hebben. Had hem besteld... Dacht ik, maar was uiteindelijk de uitbreiding en niet het spel. Zucht. Dus moet hem alsnog een keer aanschaffen. Dan heb ik 1, 2 en 3. Ook de WiiU versie. Ga die niet los nog op de Switch halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Cyrax0508 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:43:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "kies de instelling uit"?

Van de week was het bij mij nog puur afhankelijk van de game die ik als laatste heb gespeeld. Is dat een game die HDR ondersteunt, dan staat het beginscherm op HDR. Is de laatste game geen HDR ondersteunende game, dan staat HDR niet aan in mijn beginscherm. Misschien is dat veranderd, dat kan. Maar het heeft vanaf dag 1 zo gewerkt, ik had gelijk HDR (tv staat wel op game mode) in het beginscherm zodra ik een HDR game speelde of als laatste had gespeeld.
deze instelling zegt: HDR will enabled for all software

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EweIIWpDHGrsw1xrHFpGiRuYe88=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/a8SlVUASnGrgN3cnYmfs4yRX.jpg?f=user_large

maar bij deze instellingen kan je het reguleren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLo44Dn1Q-FfAxRZ2Lg6WStpTsM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GFxnlFvn4zv2cxgaGLj9wQMX.jpg?f=user_large

het vreemde is dat je deze 2 instellingen tegelijk kan aanzetten. ook al zou de bovenste alleen voor het SW2-scherm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:57:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

het vreemde is dat je deze 2 instellingen tegelijk kan aanzetten. ook zal zou de bovenste alleen voor het SW2-scherm zijn.
Ik begrijp niet waarom je je laatste zin speculatief formuleert, want er staat letterlijk console scherm, en de andere instellingen staan onder de kop “TV”.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 05-09-2025 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Farabi schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:57:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

het vreemde is dat je deze 2 instellingen tegelijk kan aanzetten. ook zal zou de bovenste alleen voor het SW2-scherm zijn.
Die laatste zin kan omdat het 2 verschillende dingen zijn. De bovenste is je consolescherm, de onderste is je televisie.

Ik heb eigenlijk nog nooit gekeken of HDR op de console zelf aanstaat, ik game weinig handheld. Zal vanavond even kijken. Kun je dat zien aan een instelling (als het om de console zelf gaat) zoals bij TV mode? Daar kun je zien door weergave te controleren en dan zie je HDR aanstaan of niet. Kan dat ook op de handheld zelf?

[ Voor 73% gewijzigd door Cyrax0508 op 05-09-2025 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
JackAvery schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:03:
[...]

Ik begrijp niet waarom je je laatste zin speculatief formuleert, want er staat letterlijk console scherm, en de andere instellingen staan onder de kop “TV”.
Klopt, dat is het ook. Maar in dat geval werkt 'alleen aan indien ondersteund' alleen op de tv dus? Er lijkt iets tegenstrijdigs te zitten in de instellingen.

Door de 1e instelling krijg ik geforceerd hdr bij alle spellen. En als ik het uitzet, heb ik helemaal geen hdr meer bij spellen die het wel ondersteunen op mijn console-scherm.

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 05-09-2025 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-09 09:05
Eigenlijk zou je HDR enkel aan/uit moeten zetten. Nintendo zou ook moeten weten dat je geen HDR output wilt op een SDR scherm, en het scherm geeft die info zelf.
Ik speel enkel op externe schermen en heb HDR aanstaan als de software het ondersteund. Maar die setting zou overbodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Engineer Stewie schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:27:
Eigenlijk zou je HDR enkel aan/uit moeten zetten. Nintendo zou ook moeten weten dat je geen HDR output wilt op een SDR scherm, en het scherm geeft die info zelf.
Ik speel enkel op externe schermen en heb HDR aanstaan als de software het ondersteund. Maar die setting zou overbodig moeten zijn.
Die setting is niet overbodig. Als je games speelt die geen HDR ondersteunen, maar je hebt HDR wel aanstaan voor alle software, wordt het geforceerd en dat geeft niet altijd de beste resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Is er al iets bekend over meer Switch 1 games die een Switch 2-upgrade krijgen? Games als Super Mario Bros. Wonder, Animal Crossing: New Horizons of de Xenoblade games?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-09 09:05
Raem schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:35:
[...]

Die setting is niet overbodig. Als je games speelt die geen HDR ondersteunen, maar je hebt HDR wel aanstaan voor alle software, wordt het geforceerd en dat geeft niet altijd de beste resultaten.
Dat schrijf ik toch. Het is gewoon HDR aan of uit dat er zou moeten staan en de switch kiest zelf wel adhv de software die draait en het scherm dat aangesloten is. De console krijgt van het scherm wel binnen of die HDR ondersteund of niet. En dan is het een kwestie van wat de gebruiker beslist heeft, mag HDR aan, of wil de gebruiker enkel SDR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mog schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:35:
Is er al iets bekend over meer Switch 1 games die een Switch 2-upgrade krijgen? Games als Super Mario Bros. Wonder, Animal Crossing: New Horizons of de Xenoblade games?
Nee. Veel geruchten wijzen wel op een mogelijke Nintendo Direct volgende week, wat een opportuniteit hiervoor zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Engineer Stewie schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:46:
[...]

Dat schrijf ik toch. Het is gewoon HDR aan of uit dat er zou moeten staan en de switch kiest zelf wel adhv de software die draait en het scherm dat aangesloten is. De console krijgt van het scherm wel binnen of die HDR ondersteund of niet. En dan is het een kwestie van wat de gebruiker beslist heeft, mag HDR aan, of wil de gebruiker enkel SDR.
Ja oke, alleen heb je dan dus niet meer de keuze om HDR te gebruiken voor SDR content.
Ik doe het niet, maar ik vind het wel altijd goed dat de keuze wordt gegeven voor degene die het wel zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
plato82 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:44:
[...]

XC2 vind ik een heel toffe game maar als die upgrade belangrijk voor je is dan zou ik m niet kopen zonder aankondiging ervan.

Handheld haalt het spel op Switch 2 de maximale resolutie van de dynamische resolutie instelling maar dat is nog steeds agressief laag. Docked zal deze as is zeker wel speelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:02
Engineer Stewie schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:46:
[...]

Altijd HDR gebruiken zorgt ervoor dat SDR-games er niet optimaal uitzien, switchen tussen HDR en SDR geeft vaak tijdelijk een zwart beeld. Met de huidige mogelijkheden kun je beslissen waar je je meer aan ergert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Een iets technischere blik op de SW Outlaws port

DLSS zorgt voor 720p → 1440p in docked, en 540p → 1080p handheld. Er zijn duidelijke cutbacks maar op veel niveau's is dit redelijk vergelijkbaar (docked) met de Series S versie. Handheld doet men minder uitspraken over maar ik vermoed dat dit de beste manier is om de titel handheld te spelen omdat het over een port naar een console gaat met specifieke optimalisaties.

[ Voor 48% gewijzigd door JackAvery op 06-09-2025 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:38

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
schumi1986 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 19:46:
[...]

Goede port van een belabberde game :p
Nah, was een leuk spel. Heerlijke sfeer ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Square Enix heeft wat nieuws over de performance targets van Octopath Traveler 0: de Switch 2 versie mikt op 1080p 60fps. Het bouwen van je dorp heeft een oppervlaktelimiet van 400 (tiles?) i.p.v. 500 op krachtigere platformen. Op Switch 1 is dit (begrijpelijk) minder.

De Switch 1 versie verschijnt fysiek, de Switch 2 is te koop als een game key card. Square Enix is niet van plan om een upgrade tussen versies uit te brengen, dus hou hier rekening mee mocht je deze willen oppikken. Ik weet niet of save games cross-compatible zijn, maar ik zou er van uit gaan van niet.

Ik leen even deze tabel van RPG Site:

Platform Resolution Frame Rate Town-building
PS5 Up to 4K Up to 120fps 500
Xbox Series X Up to 4K Up to 120fps 500
Switch 2 Up to 1080p Up to 60fps 400
PS4 Up to 1080p Up to 60fps 400
Xbox Series S Up to 1080p Up to 120fps 500
Switch Up to 720p Up to 30fps 250
PC As per display 30, 60, 120fps 500

Tenslotte staat er ook een vrij prijzige collectors edition te koop (€230 op de Square Enix store):

Afbeeldingslocatie: https://cdn11.bigcommerce.com/s-uak4l72xa0/images/stencil/1280x1280/products/3203/16511/OctopathTO_CE_Beauty_1920x1080_EN_PEGI__58321.1753976314.jpg?c=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
JackAvery schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 08:48:
Square Enix heeft wat nieuws over de performance targets van Octopath Traveler 0: de Switch 2 versie mikt op 1080p 60fps. Het bouwen van je dorp heeft een oppervlaktelimiet van 400 (tiles?) i.p.v. 500 op krachtigere platformen. Op Switch 1 is dit (begrijpelijk) minder.

De Switch 1 versie verschijnt fysiek, de Switch 2 is te koop als een game key card. Square Enix is niet van plan om een upgrade tussen versies uit te brengen, dus hou hier rekening mee mocht je deze willen oppikken. Ik weet niet of save games cross-compatible zijn, maar ik zou er van uit gaan van niet.

Ik leen even deze tabel van RPG Site:

Platform Resolution Frame Rate Town-building
PS5 Up to 4K Up to 120fps 500
Xbox Series X Up to 4K Up to 120fps 500
Switch 2 Up to 1080p Up to 60fps 400
PS4 Up to 1080p Up to 60fps 400
Xbox Series S Up to 1080p Up to 120fps 500
Switch Up to 720p Up to 30fps 250
PC As per display 30, 60, 120fps 500

Tenslotte staat er ook een vrij prijzige collectors edition te koop (€230 op de Square Enix store):

[Afbeelding]
Ik vind het heel jammer dat zelfs de Collectors editie een GKC is. Dat wordt geen vervolg na OT2 voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50
Sir_Lion schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 09:17:
[...]

Ik vind het heel jammer dat zelfs de Collectors editie een GKC is. Dat wordt geen vervolg na OT2 voor mij.
Ik snap eigenlijk niets van het gedoe over die keycards. Je kan die spelletjes toch nog steeds tweedehands verkopen als je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
Ik heb last van de “bekende” HDMI probleem ; ik gebruik niet de bijgeleverde HDMI kabel van Nintendo zelf want dan kom ik niet van de tv bij de Dock ( en heb niet echt een andere plek waar ik hem kan plaatsen ) dus regelmatig verliest zowel de joycons als de pro 2 controleer de verbinding tijdens gamen , erg irritant ! Weet iemand een andere HDMI kabel die dus wel langer is en dit probleem oplost ?

Iets anders ; gister geïnvesteerd in silksong en star wars outlaws . Silksong moet ik even goed voor zitten om er lekker in te komen.
Ben dus begonnen met star wars en de game oogt prachtig ( zowel handheld als docked ) en speelt lekker weg .

Heb ook echt veel zin in 007 first light . Uncharted en hitman zijn beide games die ik erg leuk vind dus zoals de media zegt het is een mix is top!

En natuurlijk om mee af te sluiten ; waar blijft mijn Black ops 7 !!! 🤡

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Cyberw00d schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 09:47:
Ik heb last van de “bekende” HDMI probleem ; ik gebruik niet de bijgeleverde HDMI kabel van Nintendo zelf want dan kom ik niet van de tv bij de Dock ( en heb niet echt een andere plek waar ik hem kan plaatsen ) dus regelmatig verliest zowel de joycons als de pro 2 controleer de verbinding tijdens gamen , erg irritant ! Weet iemand een andere HDMI kabel die dus wel langer is en dit probleem oplost ?

Iets anders ; gister geïnvesteerd in silksong en star wars outlaws . Silksong moet ik even goed voor zitten om er lekker in te komen.
Ben dus begonnen met star wars en de game oogt prachtig ( zowel handheld als docked ) en speelt lekker weg .

Heb ook echt veel zin in 007 first light . Uncharted en hitman zijn beide games die ik erg leuk vind dus zoals de media zegt het is een mix is top!

En natuurlijk om mee af te sluiten ; waar blijft mijn Black ops 7 !!! 🤡
De HDMI kabel heeft weinig te maken met het disconnecten van je controllers. Dat komt door de plaatsing van je console. Waar staat hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
Esumontere schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:03:
[...]

De HDMI kabel heeft weinig te maken met het disconnecten van je controllers. Dat komt door de plaatsing van je console. Waar staat hij?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uo1fsu2BXGapIEf8-Od4MxcajpA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JbUqpGOQV8Ki4C8QM2ISLoDz.jpg?f=fotoalbum_large

Hij staat links van de tv waar ook de Steam deck staat die overigens nergens last van heeft als ik docked speel met een Xbox controller

Vandaag dus achter een andere HDMI kabel aan dus aan de specs voldoen . Daarom mijn vraag wie heeft een goed merk . Ik kan niet de enige hier zijn die dit probleem heeft . Of gebruikt iedereen braaf de bijgeleverde kabel

[ Voor 12% gewijzigd door Cyberw00d op 06-09-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Cyberw00d schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:16:
[...]

[Afbeelding]

Hij staat links van de tv waar ook de Steam deck staat die overigens nergens last van heeft als ik docked speel met een Xbox controller

Vandaag dus achter een andere HDMI kabel aan dus aan de specs voldoen . Daarom mijn vraag wie heeft een goed merk . Ik kan niet de enige hier zijn die dit probleem heeft . Of gebruikt iedereen braaf de bijgeleverde kabel
Heel bijzonder. Wellicht dat een normale hdmi kabel een storing op het signaal veroorzaakt, maar dat lijkt me eigenlijk sterk. Ik had precies dit probleem toen ik mijn S2 net had, en toen gebruikte ik de bijgeleverde kabel. Inmiddels de S2 verplaatst naar onder de TV (met de bijgeleverde HDMI kabel) en alle problemen zijn verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cyberw00d koop gewoon een gecertificeerde 2.1 kabel van de lengte die je nodig hebt. D.w.z. "certified ultra high speed". Meer info op de site van de HDMI spec - Ultra96 kan je gewoon negeren, dat is overkill. De website heeft ook een lijst van bedrijven die de specificatie toepassen.

De afstanden waar je mee te maken hebt, zijn niet overigens niet lang genoeg om naar een magische kabel te zoeken en daar bvb. extra voor te betalen. Zolang deze gecertificeerd is, zou je goed moeten zitten. Het klinkt alsof je momenteel een andere kabel gebruikt zonder de nodige bandbreedte ?

Ik gebruik de meegeleverde kabel trouwens want in mijn huidige setup voldoet deze - maar deze is inderdaad kort. Als ik een kabel zoek, kijk ik eerst of UGreen of Anker iets betaalbaars verkopen, dat is meestal redelijk spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 09:25:
[...]

Ik snap eigenlijk niets van het gedoe over die keycards. Je kan die spelletjes toch nog steeds tweedehands verkopen als je wil?
Dat is toch best te begrijpen? Al maak ik me er ook niet zo druk over. Zeker een voordeel dat je ze tweedehands kan verkopen, maar mensen kopen games ook graag fysiek omdat de game dan (compleet) op de cartridge staat.

Ik heb er zelf geen problemen mee, maar ik verkoop mijn games niet/nauwelijks. Meestal achteraf weer spijt van :p Dan koop ik de game liever digitaal als het toch al gedownload moet worden. Scheelt onnodig cartridges meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberw00d
L23 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 11:44:
[...]

Dat is toch best te begrijpen? Al maak ik me er ook niet zo druk over. Zeker een voordeel dat je ze tweedehands kan verkopen, maar mensen kopen games ook graag fysiek omdat de game dan (compleet) op de cartridge staat.

Ik heb er zelf geen problemen mee, maar ik verkoop mijn games niet/nauwelijks. Meestal achteraf weer spijt van :p Dan koop ik de game liever digitaal als het toch al gedownload moet worden. Scheelt onnodig cartridges meenemen.
Zelf koop ik al jaren digitaal . Scheelt een hoop meuk, ik wil het niet verzamelen en doorverkopen deed ik ook nooit . Ook vind ik het heerlijk dat je niet naar de winkel moet of wachten op je bestelling . Als ik in de avond thuis zit en denk tijd voor iets nieuws dan lekker in de shop kopen en even later ben je al aan het spelen

Pagina: 1 ... 119 ... 126 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4