[F1 2023] Race 14 GP van Nederland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste
Acties:
  • 97.599 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-06 15:15
Steve Carell

Onder andere bekend van "The Office US"

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OG3l8f7qZqM2FvwMmSggZCN9IbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pW1wJCmiPX2dkJfw0RZNrTEf.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 19-06 23:52

Superkiwi

Hoi doei

Hij zou zijn 'nieuwslezer' eens moeten doen over boardradio, kijken of Max zijn concentratie dan nog kan houden _O-

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajacied10
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-09-2023
Bullet NL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:35:
[...]

Correct, hij is tweede rijder.... Ik ben alleen bang dat als dit seizoen voorbij is en Perez volgend seizoen nog in de RB20 zit hij de zelfde geluiden laat horen.

Hij moet gewoon inschikken in zijn rol..... 2e rijder en kans krijgen om in de beste auto van het veld te rijden. Een race winnen op moment dat Max het niet kan....

Nu is dat laatste de laatste 9 races wel een dingentje.... :+
Hij is geen tweede rijder, RB heeft na zijn gejank besloten dat er een strikt neutraal beleid word gevoerd. Verstappen en Perez zijn in theorie gelijk. Hij mag zelfs voor het kampioenschap gaan(in zijn dromen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

Ajacied10 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:39:
[...]

Hij is geen tweede rijder, RB heeft na zijn gejank besloten dat er een strikt neutraal beleid word gevoerd. Verstappen en Perez zijn in theorie gelijk. Hij mag zelfs voor het kampioenschap gaan(in zijn dromen).
Hij staat 2e in het WDC, maar met dit neurtale beleid zou hij dus volgende jaar opzoek moeten naar een andere stoeltje.

Makro heeft dan gewoon 100% gelijk dat zijn prestaties niet goed genoeg zijn voor een stoeltje in 2024....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajacied10
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-09-2023
Bullet NL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:41:
[...]

Hij staat 2e in het WDC, maar met dit neurtale beleid zou hij dus volgende jaar opzoek moeten naar een andere stoeltje.

Makro heeft dan gewoon 100% gelijk dat zijn prestaties niet goed genoeg zijn voor een stoeltje in 2024....
Tot nu toe heeft niemand goed gepresteerd naast max. Zelfs ricciardo niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PalingDrone schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:31:
[...]

Dat deed BOT destijds bij Mercedes wel beter idd
Inderdaad, die stond ook wel eens voor Hamilton en ging in de race altijd braaf aan de kant en kon dan Hamilton helpen. Dat heeft Perez maar weinig kunnen doen, hoewel 1 keer wel extreem goed 😁

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZaOj5ejO5J6alTvl5_kWHXdAQ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SEvT2cqwEMUjjeO0eWmItllq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYA5dsifnaY9PYr-IMIw0ieeNF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XeTBUtfFQVI6htg6oBthPvUb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzcCOKaxslUJ4SYLUPhnCtdM4JU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WVuAAGg9juXpLtn8Vq5oL0at.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:59
Steve Carrell, volgens mij.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ajacied10 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:43:
[...]

Tot nu toe heeft niemand goed gepresteerd naast max. Zelfs ricciardo niet.
Ik denk dat velen zich op dit moment niet graag als teamgenoot van Max zien, Max is namelijk erg goed in het slopen van racecarrières van anderen.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Michael Scott

Cultuur man

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Superkiwi schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:39:
[...]

Hij zou zijn 'nieuwslezer' eens moeten doen over boardradio, kijken of Max zijn concentratie dan nog kan houden _O-
Haha, gshannzvdloauhsbalOhdbkaoHbsajjquwhbznkklililililililipfffffffftttt

(Bruce Almighty voor de onwetenden :+ )

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImprezaBrabo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-08-2023
Kloppen die lijntjes van de top 4 wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:22
Haha. Nice, was al erg benieuwd naar die lap race standings chart. Wat een heerlijke lijnen zo

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Henvar schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:50:
[...]

Michael Scott

Cultuur man
Hmz, cultuur zou The Office UK zijn.
Heb nu heel veel moeite om de woorden cultuur en US in 1 zin te zetten zonder de woorden "geen" of "gebrek aan" te gebruiken.
Darn, weer mislukt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:06
Hatsjoe schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:38:
[...]

Steve Carell

Onder andere bekend van "The Office US"
Die is oud geworden!
Ik ken hem vooral van Bruce Almighty & Evan Almighty!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Chocoball schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:21:
[...]

Ja zeg, de fans fakkels ontzeggen en de teams mogen weer vrolijk hun gang gaan ;)
Maar dit zijn dan ook professionals. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:26
ImprezaBrabo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:53:
[...]

Kloppen die lijntjes van de top 4 wel?
Ik probeer ze ook te snappen, maar lukt niet echt. Volgens de lijn heeft PER bijna de halve race aan de leiding gelegen tot ruim na ronde 30, maar toen was VER er al lang voorbij. En ook aan het einde, ik kan niets bedenken waardoor PER opeens nog rondes aan de leiding kan hebben gelegen volgens de data.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ryur schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:01:
[...]

Die is oud geworden!
Ik ken hem vooral van Bruce Almighty & Evan Almighty!
Hij was op vakantie in Nederland Amsterdam .

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ligt er nu wel lief en lekker mellow bij, hoop dat de dinsdagdip meevalt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Heeft iemand nog iets zinvols over de race te vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-06 21:00
Transportman schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:04:
Ik probeer ze ook te snappen, maar lukt niet echt. Volgens de lijn heeft PER bijna de halve race aan de leiding gelegen tot ruim na ronde 30, maar toen was VER er al lang voorbij. En ook aan het einde, ik kan niets bedenken waardoor PER opeens nog rondes aan de leiding kan hebben gelegen volgens de data.
Ik heb het idee dat doordat sommige rijders bij de herstart een ronde eerder op de baan reden, dat dat hele stuk aan het einde niet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:30:
Ik ben nog steeds benieuwd waarom Perez geen straf heeft gekregen voor het "verkeerd" terug invoegen na het missen van Turn 1.

Maar zoals ik eerder al zei, hij stond 270 graden verkeerd. Hij kan niet die bocht maken voor het paadje en vooral, hij vervoegde het veld op een manier waar iedereen hem kon zien.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Chevy454 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:34:
[...]

Ik ben nog steeds benieuwd waarom Perez geen straf heeft gekregen voor het "verkeerd" terug invoegen na het missen van Turn 1.

Maar zoals ik eerder al zei, hij stond 270 graden verkeerd. Hij kan niet die bocht maken voor het paadje en vooral, hij vervoegde het veld op een manier waar iedereen hem kon zien.
Correct, de stewards hebben er wel een melding van gemaakt, maar volgens mij tijdens de race geen opvolging op gegeven. Ik heb ook nog nergens gelezen/gehoord dat hij na de race zich moest komen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:21
[...]

Keren op dat punt met 2-3x steken had gezien de gevaarlijke gladde situatie voor veel erger leed kunnen zorgen als iemand anders rechtdoor geschoten was.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:30:
Lewis kreeg geen boes en er hoefde geen juichband ingestart te worden. (y)
(NOS had preventief de hele podiumceremonie alvast maar wat delay gegeven en die tijd gebruikt om daarvan een samenvatting van 1 minuut te maken zonder prijsuitreiking)
George moet zijn gegarandeerde podium nu ergens anders claimen, altijd jammer om met een lekke band het strijdtoneel te verlaten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
PalingDrone schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:56:
[...]

Hmz, cultuur zou The Office UK zijn.
Heb nu heel veel moeite om de woorden cultuur en US in 1 zin te zetten zonder de woorden "geen" of "gebrek aan" te gebruiken.
Darn, weer mislukt ;)
Persoonlijk vind ik Office US 1 van de weinige remakes die het origineel overtreft maar das persoonlijk (en off-topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
[...]

Bij een rode vlag pakken ze de stand van de vorige ronde als "startopstelling". Nu is het een beetje de vraag welke ronde dat was, maar volgensmij stond Perez daar 2e, en een ronde later 4e. Ik denk dat ze hem voor het hele gebeuren achter Alonso hebben geplaatst en daarmee het afgehandeld is.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Blijkbaar is het koningshuis leuker dan F1. Mocht je wat missen dan was het waarschijnlijk offtopic

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dido schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 17:30:
[...]

Ascari heeft er ook 9 op een rij gewonnen :)
Wat? Races? Dan nee. Grand Prix? Dan ja.

Toen was de Indy 500 nog onderdeel van het kampioenschap. Maar het was geen GP. Ascari heeft die niet gewonnen (/wellicht niet eens mee gedaan?) en dus geen 9 races op rij gewonnen. Maar wel 9 GPs.

Hetzelfde met dat record van die 11 overwinningen op rij. Ferrari heeft way back when ook 11 (wellicht nog meer?) GPs op een rij gewonnen. Maar tussendoor was IIRC ook de Indy500, waardoor Ferrari dus niet een onafgebroken streak aan overwinningen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
erik91 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:31:
[...]

Ik heb het idee dat doordat sommige rijders bij de herstart een ronde eerder op de baan reden, dat dat hele stuk aan het einde niet klopt.
Dat denk ik ook, maar verklaart niet waarom het halverwege ook niet lijkt te kloppen.
stekkiekiller schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:48:
[...]

Bij een rode vlag pakken ze de stand van de vorige ronde als "startopstelling". Nu is het een beetje de vraag welke ronde dat was, maar volgensmij stond Perez daar 2e, en een ronde later 4e. Ik denk dat ze hem voor het hele gebeuren achter Alonso hebben geplaatst en daarmee het afgehandeld is.
Ik dacht dat ze bij een rode vlag de laatst mogelijke sectordoorkomsten gebruiken als startopstelling. Vandaar dat bij een rode vlag na een crash in ronde 1 sector 1 de oorspronkelijke startopstelling gebruikt wordt, omdat er geen nieuwere doorkomst is. Ik denk dat in dit geval Alonso daardoor in de opstelling voor Perez kwam, omdat Perez in de pits stond en daardoor Alonso er voorbij kwam voordat Perez zijn doorkomst op start/finsh had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

stekkiekiller schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:48:
[...]

Moet je tegen Sainz zeggen dit... ;)

Ik weet niet meer welke race het was, maar die had een aanvaring met Alonso. Rode vlag erna.
Alsnog én teruggezet én 5s penalty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 499527

[...]
Hij gooit wel zelf de kont om, dus dat ie niet handig staat, was door opzet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

Anoniem: 499527 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:04:
[...]

Hij gooit wel zelf de kont om, dus dat ie niet handig staat, was door opzet.
Klopt. Hij kwam net als in Australië weer enorm goed weg.

Kut kwali wordt gecompenseerd door de juiste bandenwissel.
Overleefd crash en geen straf voor verkeerd terugkomen
Overleefd crash inrijden pitstraat.
Krijgt plaatsen terug door de rode vlag (sector regel)
Auto kan gerepareerd worden onder rood.

[ Voor 22% gewijzigd door pro_6or op 27-08-2023 21:21 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
Anoniem: 499527 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:02:
[...]

Moet je tegen Sainz zeggen dit... ;)

Ik weet niet meer welke race het was, maar die had een aanvaring met Alonso. Rode vlag erna.
Alsnog én teruggezet én 5s penalty.
Was volgens mij Australie :) Met die chaotische (en lange) einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Transportman schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:56:

[...]

Ik dacht dat ze bij een rode vlag de laatst mogelijke sectordoorkomsten gebruiken als startopstelling. Vandaar dat bij een rode vlag na een crash in ronde 1 sector 1 de oorspronkelijke startopstelling gebruikt wordt, omdat er geen nieuwere doorkomst is. Ik denk dat in dit geval Alonso daardoor in de opstelling voor Perez kwam, omdat Perez in de pits stond en daardoor Alonso er voorbij kwam voordat Perez zijn doorkomst op start/finsh had.
Ik heb het even teruggekeken, maar ze hebben de stand gepakt waar Max ronde 64 starte. Dat was net voor de rode vlag kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Outerspace schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:49:
[Mbr]Blijkbaar is het koningshuis leuker dan F1. Mocht je wat missen dan was het waarschijnlijk offtopic[/]
Over het koningshuis kun je hier verder: Het koningshuis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:17
Is Max vs Gasly nou helemaal niet onderzocht? Dit zijn priveleges die tot voor kort alleen voor Lewis golden. Max mocht geen straf krijgen omdat het de Dutch GP was?
Niet dat die 5 of 10s iets had uitgemaakt, hij had toch gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:06
sly___ schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:47:
Is Max vs Gasly nou helemaal niet onderzocht? Dit zijn priveleges die tot voor kort alleen voor Lewis golden. Max mocht geen straf krijgen omdat het de Dutch GP was?
Volgens commentaar, van geloof Allard?, kwam Max er mee weg omdat er geen contact was en gasly hem actief de ruimte gaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:06
pro_6or schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:19:
[...]

Klopt. Hij kwam net als in Australië weer enorm goed weg.

Kut kwali wordt gecompenseerd door de juiste bandenwissel.
Overleefd crash en geen straf voor verkeerd terugkomen
Overleefd crash inrijden pitstraat.
Krijgt plaatsen terug door de rode vlag (sector regel)
Auto kan gerepareerd worden onder rood.
Desondanks kunnen we wachten op de berichten dat hij met twee opwarm rondes in q3 door team benadeeld is, evenals met de undercut van Max. Ligt tenslotte nooit aan perez.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7h-3WbnoZJvFcb40ceyzmaqupWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MgqsllBXXqezma8CXTkak9MY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-06 22:18
Geen idee of deze al voorbij was gekomen. Maar lees grotendeels lof over het evenement. Iedereen mag wat vinden van het carnavalgehalte van het evenement, maar dit is natuurlijk top:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/km1cgUhfphr2fI0iS7DL6VZ4eZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FIOS1lNpu31tSYbxqSPlFxkp.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 19-06 15:39

JB

Cédric roelt!

Lynx schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:54:
[...]
evenals met de undercut van Max. Ligt tenslotte nooit aan perez.
Die was gewoon politiek correct ingezet van RBR, om Max de leiding terug te geven ipv "Valtteri this is James..."

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:22
Maurice079 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:13:
Geen idee of deze al voorbij was gekomen. Maar lees grotendeels lof over het evenement. Iedereen mag wat vinden van het carnavalgehalte van het evenement, maar dit is natuurlijk top:
[Afbeelding]
Zitten een paar grappige reacties bij https://x.com/f1/status/1695782150765732094

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
JB schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:13:
[...]

Die was gewoon politiek correct ingezet van RBR, om Max de leiding terug te geven ipv "Valtteri this is James..."
Sowieso was Max duidelijk duidelijk sneller en lag Perez voor omdat ij de 1e keer als eerste naar binnen mocht. Als ze gelijkwaardig aan het rijden waren was het wat anders geweest, maar je gaat niet bewust de rijder die het langzaamste rijdt toch de beste pitstop geven. max ging hem toch makkelijk inhalen, ook zonder teamorders. Het enige verschil is dat er dan een extra inhaalaktie gemaakt moet worden met bijbehorend risico. Naar mijn idee heel wat anders dan met Valtteri bij wie de melding een paar keer kwam terwijl hij zijn plek waarschijnlijk wel vast had kunnen houden.

[removed]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Vanavond biertjes gedaan met de chauffeurs die het circus naar monza gaan rijden. Gezellige mensen! Allemaal Engelsen, verschrikkelijk gelachen :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-06 23:16
Tijdens de Formule 2 race eerder op de dag is zo'n zelfde inhaalactie meerdere keren voorgekomen. Met contact en schade. Hier waren geen straffen voor uitgedeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wat observaties van de lap 1 onboards:
Leclerc:
Die rijdt richting de pit entry en roept vervolgens pas "box for slicks, inters". => "we expect the rain..." => "BOX" => "okay, copy". Dus nouja, kun je het het team heel kwalijk nemen? Zelfs met vertraging in acht nemende is die echt al bijna in de pitstraat (en zeker T14 uit) als die totaal onverwacht de box call doet. Verder dus ook de hele ronde geen communicatie.

Perez:
Rond T12 wordt hij geinformeerd over "heavy rain turn 13 and 14". Waarop hij zelf vraagt "should we box?' => "we expect this rain to last one or two minutes" => "Let's box" => "Okay copy, box". Vervolgens negeert Perez na de pit gewoon volledig de lampen. Leclerc komt voor hem door gereden en Perez rijdt al weg terwijl de linker lamp nog steeds aan is en de rechter knippert (exact hetzelfde als tijdens de stop zelf / bij aan komen rijden). Hij wordt dus letterlijk door de lollipop met een hand "er in gezwaaid" (die ook een beetje onverwacht moet wegstappen, hij staat altijd redelijk voor het voorwiel en stapt weg als alles gedaan is / die groen licht geeft. Met Perez die uit zichzelf begint te rijden super raar).

Bij Alpha Tauri:
Die doen gewoon een double stack, terwijl dat volgens mij "niet mag"? Achterste auto (neem aan Lawson) blokkeerd daarmee ook volledig de slow lane waardoor een coureur bij het naastgelegen team ook helemaal niet kan wegrijden. Is dit ook de reden waarom Lawson nog een penalty had gekregen? Want volgens mij had die een penalty? Maar niks van gezien verder meen ik.

Edit:
Magnussen dus die f*cked is met de stop van Lawson. Hij kan niet wegrijden. En op het moment dat hij op onboard roept van "push me back push me back" (met dus weer iets van vertraging) rijdt Tsunoda eindelijk weg en Lawson dus de pit plek in.

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 27-08-2023 22:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[Afbeelding]
* Komt terug bij de fietsen.. sh.. waar had ik hem ook alweer gezet? :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:00
PalingDrone schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 18:53:
[...]

Nou scheelt het ook wel dat de auto's de laatste jaren alleen maar geëvolueerd zijn, nauwelijks ingrijpende wijzigingen in de regels en heel weinig verschil hebben met een jaar of 3 geleden.
In de Senna periode had je vaak de eerste paar races nodig om te zien hoe de verschillende auto's opdroogden en qua betrouwbaarheid waren die eerste races ook vaak een uitvalfestijn. Zelfs in de Schumi periode was de auto van vorig jaar zeker nog geen garantie voor het volgende seizoen.
Hoe kom je hier bij? De 2022 regelwijzigingen worden juist als een van de grootste in de geschiedenis van de F1 beschouwd en de wagens zijn op totaal andere principes gebaseerd dan er voor (ground effect).

Dit jaar is inderdaad een evolutie t.o.v vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:24
ThomasG schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:29:
[...]
Tijdens de Formule 2 race eerder op de dag is zo'n zelfde inhaalactie meerdere keren voorgekomen. Met contact en schade. Hier waren geen straffen voor uitgedeeld.
Nou nee, Martins heeft hiervoor nog een straf gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
RobertMe schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:32:
Bij Alpha Tauri:
Die doen gewoon een double stack, terwijl dat volgens mij "niet mag"? Achterste auto (neem aan Lawson) blokkeerd daarmee ook volledig de slow lane waardoor een coureur bij het naastgelegen team ook helemaal niet kan wegrijden. Is dit ook de reden waarom Lawson nog een penalty had gekregen? Want volgens mij had die een penalty? Maar niks van gezien verder meen ik.

Edit:
Magnussen dus die f*cked is met de stop van Lawson. Hij kan niet wegrijden. En op het moment dat hij op onboard roept van "push me back push me back" (met dus weer iets van vertraging) rijdt Tsunoda eindelijk weg en Lawson dus de pit plek in.
Klopt. Bij Zandvoort mag een Double Stack niet omdat je dat niet kan doen zonder een andere (coureur/team) te blokkeren.
Daarom heeft Lawson ook een straf gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Shinji schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:33:
[...]

Hoe kom je hier bij? De 2022 regelwijzigingen worden juist als een van de grootste in de geschiedenis van de F1 beschouwd en de wagens zijn op totaal andere principes gebaseerd dan er voor (ground effect).

Dit jaar is inderdaad een evolutie t.o.v vorig jaar.
Behalve wat gestuiter zorgt dat ground effect niet voor uitvallers itt nieuw ontwikkelde motoren die ieder seizoen extreem veel beter moesten worden en daardoor regelmatig spontaan plof zeiden aan het begin van het seizoen.
Dat gehobbel is oncomfortabel voor de coureurs maar zorgt er niet voor dat je een race niet meer uit kan rijden.
De motoren zijn inmiddels allemaal behoorlijk betrouwbaar en er ontploffen ook al een tijdje geen ladingen Michelins meer in de F1 (met als dieptepunt Indianapolis 2005)
Dan kan je nog zo'n goede coureur zijn maar als het materiaal er mee nokt kan je jezelf heel lastig bewijzen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTabNDKuOja5e1oRnsASKHe3UdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EXEfZCZA2kbHfOjh83L19Jo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQe-bnoOkzJuw7N1Czc0xxjfAtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fsnV7FD7tKHahYMECaPxuMLJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDks2SaBT43IJVl5aZ3dlPPd9GE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdDyu0o0Olks44ft5z4EejK5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door G_Dragon op 28-08-2023 08:33 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:31
[Afbeelding]
Tellen ze zeker ook de mensen mee die 20 - 100+ km met de auto naar een huisje/parkeerplaats zijn gereden en daar de fiets van de fietsendrager hebben geplukt en de laatste 5-10 km hebben gefietst? :)

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryur schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:42:
[...]

Klopt. Bij Zandvoort mag een Double Stack niet omdat je dat niet kan doen zonder een andere (coureur/team) te blokkeren.
Daarom heeft Lawson ook een straf gekregen.
Nouja, ik denk dat double stack wel mag zolang je niet de exit van naastgelegen team blokkeerd. In ieder geval heeft Mercedes vorig jaar een double stack gedaan. Maar zij hadden dan ook de eerste pitbox en alle plek. Plus dat die volgens mij perfect aansloot. Dus toen de tweede kwam aangereden reed de eerste weg.
Lawson moest nu in de chaos echt een tijdje wachten (team dat niet klaar was voor Tsunoda? Daardoor trage stop bij hem en Lawson die echt lang stop staat in de entr (/edit van Haas).

Overigens called ook Lawson zelf tussen 12 & 13 (vertraging in acht houdende dus ~12) "we need inters, need inters". Eerste reactie engineer is "stay out", om daarna alsnog terug te komen met een "box this lap". Vraag is dan uiteraard of team eerst niet wilde pitten i.v.m. weersverwachting of i.v.m. double stack risico.

IMO is Leclerc dus gewoon echt slecht / fout. Die communiceerde gewoon helemaal niet, totdat het echt laat is. Als de dialoog gaande was had de pitcrew zich ook kunnen voorbereiden (ik meen dat die sowieso alle verkeer tussen auto & pitmuur (kunnen) horen, maar direct verkeer dat natuurlijk overruled), en wist zeker de pitmuur er van. Nu maakt hij echt exit T14 pas de call. Seconden voordat hij de pitstraat in rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:59:
[...]

Nouja, ik denk dat double stack wel mag zolang je niet de exit van naastgelegen team blokkeerd. In ieder geval heeft Mercedes vorig jaar een double stack gedaan. Maar zij hadden dan ook de eerste pitbox en alle plek. Plus dat die volgens mij perfect aansloot. Dus toen de tweede kwam aangereden reed de eerste weg.
Lawson moest nu in de chaos echt een tijdje wachten (team dat niet klaar was voor Tsunoda? Daardoor trage stop bij hem en Lawson die echt lang stop staat in de entr (/edit van Haas).

Overigens called ook Lawson zelf tussen 12 & 13 (vertraging in acht houdende dus ~12) "we need inters, need inters". Eerste reactie engineer is "stay out", om daarna alsnog terug te komen met een "box this lap". Vraag is dan uiteraard of team eerst niet wilde pitten i.v.m. weersverwachting of i.v.m. double stack risico.

IMO is Leclerc dus gewoon echt slecht / fout. Die communiceerde gewoon helemaal niet, totdat het echt laat is. Als de dialoog gaande was had de pitcrew zich ook kunnen voorbereiden (ik meen dat die sowieso alle verkeer tussen auto & pitmuur (kunnen) horen, maar direct verkeer dat natuurlijk overruled), en wist zeker de pitmuur er van. Nu maakt hij echt exit T14 pas de call. Seconden voordat hij de pitstraat in rijd.
Wat ik me dan afvraag is waarom zo'n team niet standaard klaar gaat staan. Die weten ten slotte ook wat voor weer het is en dat zo'n call voor box ieder moment kan komen. Dan lijkt het mij dat je met zijn allen al klaar staat bij de spullen die je nodig hebt zodat je niet verrast wordt door een rijder die plotseling binnen moet komen.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
MrOleo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:52:
[...]

Tellen ze zeker ook de mensen mee die 20 - 100+ km met de auto naar een huisje/parkeerplaats zijn gereden en daar de fiets van de fietsendrager hebben geplukt en de laatste 5-10 km hebben gefietst? :)
Wat loop je nou te miepen over details ;)
Dat komt allemaal niet op beeld dus telt niet.
Waarom denk je dat de grote parkeerplaatsen in aanpalende gemeentes gemaakt zijn, mooi uit het zicht en verstoort de groene was niet. (Buiten dat er geen parkeerruimte is in de nabije omgeving en ze dit hele circuit beter naar "ergens in Drenthe" kunnen verplaatsen waar wel genoeg ruimte is...)
Hartstikke carbon negatief dit evenement met al die fietsen en de private jets koop je gewoon af met een paar certificaten. /s

Wilde gisteren nog 3 bomen kappen maar heb dat niet gedaan omdat ik geld kreeg om ze te laten staan want aan de andere kant van de wereld moest er een event gecompenseerd worden 7(8)7 Volgend jaar weer dreigen met kap, mooi verdienmodel.

[ Voor 10% gewijzigd door PalingDrone op 27-08-2023 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

redwing schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:07:
[...]

Wat ik me dan afvraag is waarom zo'n team niet standaard klaar gaat staan. Die weten ten slotte ook wat voor weer het is en dat zo'n call voor box ieder moment kan komen. Dan lijkt het mij dat je met zijn allen al klaar staat bij de spullen die je nodig hebt zodat je niet verrast wordt door een rijder die plotseling binnen moet komen.
Omdat je als pits team niet weet welke coureur de call voor een pitstop krijgt. Pas als die gegeven is weet je welke banden er klaar moeten staan en kun je als pits team ook in de pitstraat klaar gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
sjaool schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:28:
[...]

Omdat je als pits team niet weet welke coureur de call voor een pitstop krijgt. Pas als die gegeven is weet je welke banden er klaar moeten staan en kun je als pits team ook in de pitstraat klaar gaan staan.
Dat snap ik, maar dat moet je toch wel zo kunnen regelen dat je alles zo kunt pakken om alsnog op tijd klaar te staan? Bij b.v. RB zijn de vertragingen door dit soort calls altijd veel kleiner, dus ik snap niet zo goed waarom bij Ferrari het dan keer op keer fout gaat.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
Leuke race gezien met een keer hoop actie. Vanwege het weer ook veel actie in de pit waardoor volgensmij alle teams de draai/tactiek boeken wel konden weggooien >:) . Lullig voor Perez die .8 km/h te snel wat hem zijn podium heeft gekost maar dat leverde wel weer eens een leuk podium op :9.
[Afbeelding]
Ja als je Zandvoort 'hermetisch' afsluit voor gemotoriseerd verkeer dan kan ik ook zulke cijfers behalen natuurlijk ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

redwing schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:42:
[...]

Dat snap ik, maar dat moet je toch wel zo kunnen regelen dat je alles zo kunt pakken om alsnog op tijd klaar te staan? Bij b.v. RB zijn de vertragingen door dit soort calls altijd veel kleiner, dus ik snap niet zo goed waarom bij Ferrari het dan keer op keer fout gaat.
O, daar is een heel simpele verklaring voor... het zijn Italianen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 20:47
[...]

Maar elke coureur komt met zn privé vliegtuig.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sport_Life schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:07:
Zou het niet leuker zijn als HAM zn teamgenoot wordt? 2 kemphanen >:)

Brengt misschien weer wat meer spanning terug.
Het is naast dat HAM, Horner en Marko dat niet willen ook nog eens zo dat door 'even' in een andere auto te stappen HAM niet opeens weer vooraan meedoet. De filosofie achter de auto moet óók werken met de coureurs, die zich naar het gedrag van de auto moeten kunnen aanpassen. Gezien HAM ook niet uit de verf komt in de sim, denk ik niet dat HAM zoveel beter zou rijden dan PER in dezelfde RB19. De rijstijl van HAM past dan ook écht totaal niet in de Red Bull.

Zie bijvoorbeeld ook YouTube: Why Lewis Hamilton HATES the Simulator

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 28-08-2023 08:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:09

Martinspire

Awesomeness

xzaz schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:07:
[...]

Nee hoor. Ik meen dat de meesten met 2 privejets kwamen en dat is dan verkeer direct uit Nice of zo.

Verder scheelt het een boel als niet 100.000 man op parkeerplaatsen staat te wachten met draaiende auto's en langzaamrijdend verkeerd tot ze ver genoeg zijn.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

xzaz schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:07:
Daar verdient niet elke coureur genoeg voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:09

Martinspire

Awesomeness

CH4OS schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:37:
[...]

Mja volgens mij alleen Verstappen. Hamilton had hem wel, maar na de panama papers heeft ie die weer verkocht

Edit: oh wacht, Stroll natuurlijk ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 28-08-2023 01:38 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:33:
[...]
Nee hoor. Ik meen dat de meesten met 2 privejets kwamen en dat is dan verkeer direct uit Nice of zo.
[...]

Kuch… YouTube: F1 Drivers Arriving in Private Jets for Dutch Grand Prix Zandvoort 2023

Boeit mij verder vrij weinig hoor. Als ik het kon zou ik ook overal in mn privejet heen vliegen

[ Voor 23% gewijzigd door g1n0 op 28-08-2023 01:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:57
CH4OS schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:24:
[...]
Het is naast dat HAM, Horner en Marko dat niet willen ook nog eens zo dat door 'even' in een andere auto te stappen HAM niet opeens weer vooraan meedoet. De filosofie achter de auto moet óók werken met de coureurs, die zich naar het gedrag van de auto moeten kunnen aanpassen. Gezien HAM ook niet uit de verf komt in de sim, denk ik niet dat HAM zoveel beter zou rijden dan PER in dezelfde RB. De rijstijl van HAM past dan ook écht totaal niet in de Red Bull.

Zie bijvoorbeeld ook YouTube: Why Lewis Hamilton HATES the Simulator
Wat ook niet helpt denk ik, is dat HAM vooral goed met een auto overweg kan die strak rijd. Zodra het wat minder beheersbaar is, kan die er niet goed mee overweg.

Dat zag je in het begin van 2022 toen Russel (die gewend was om in een kippenhok te racen) Hamilton voorbij streefde. Toen de auto stabieler werd, was HAM de snellere. En ook vandaag liet George weer prima car control zien met slicks op een droge baan. En kwam HAM echt tot leven toen de baan goed en wel droog was.

VER kan echter in alle omstandigheden wel uitblinken lijkt het.... Behalve echte stratencircuits. Daar lijkt die iets minder sterk dan bijvoorbeeld een Perez. Of nou ja, dat maakt de kansen gelijker :+

Zet HAM in een RB en je krijgt een Perez situatie (plus dat HAM heeft laten zien in 2021 bij tegenslag niet koeltjes te zijn). Zet VER in de Merc en op zijn slechts krijg je een Bottas/HAM situatie, waarschijnlijker is een HAM/Rosberg situatie... Voor het eerste jaar. Echter maakt Max nauwelijks fouten, if at all.

Maar we zullen het nooit weten. Want no way dát het gaat gebeuren. Voor beide coureurs hebben ze alles te verliezej, Merc/Toto heeft alles te verliezen als HAM door het ijs zakt en RB hetzelfde met VER.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

Dan huur je d'r eentje ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:43

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-2.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/370781646_706427478182530_4054394949256733941_n.jpg?stp=dst-jpg_p526x296&_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=VRRpCWLP_SsAX9Dzg66&_nc_ht=scontent-lhr8-2.xx&oh=00_AfAd1KZhX2GihjylSilxlgnQlH06chL9cf1ehUBWo5U7rw&oe=64F15BA7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1dWzngrgnmBvymyu38f4Os_Z_8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kAY8Ta6KfsMqbUsrgcwTockM.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door basvn op 28-08-2023 07:40 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
RobertMe schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:59:
[...]
Hij gaat van 9 naar 5 door naar binnen te gaan. Door het laat te communiceren verliezen ze tijd, ze hadden 2e(?) kunnen liggen. Kon de communicatie beter, ja, was het slecht/fout, nee. Beter op laatste moment bedenken en zo naar binnen, dan een ronde doorrijden.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:43
Het kon nog altijs slechter, sommigeqn hebben niet gepit ofwel nog een ronde later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 18-06 21:11
Martinspire schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:38:
[...]

Mja volgens mij alleen Verstappen. Hamilton had hem wel, maar na de panama papers heeft ie die weer verkocht

Edit: oh wacht, Stroll natuurlijk ook.
Alonso heeft er een (EC-JNZ).
En Toto heeft de bombadier die ooit van Niki Lauda was overgekocht.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dat DHL hier nog mee geassocieerd wil worden na die kansloze regelwijziging

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Wat een geweldige race was het toch gisteren met veel chaos door de weersomstandigheden, want we hebben echt alles gehad volgens mij? :) Als het aan mij ligt mag dit onvoorspelbaar weer elke race wel aanwezig zijn, hierdoor kan het allemaal zo onvoorspelbaar worden.

Op naar Monza ''the Temple of Speed'' d:)b

Acties:
  • +16 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:58:
Wat een geweldige race was het toch gisteren met veel chaos door de weersomstandigheden, want we hebben echt alles gehad volgens mij? :)
Er is geen sneeuw, hagel en vorst geweest.
spoiler:
Behalve Willem dan.

[ Voor 21% gewijzigd door RobertMe op 28-08-2023 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
RobertMe schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:01:
[...]

Er is geen sneeuw, hagel en vorst geweest.
spoiler:
Behalve Willem dan.
Haha nee oke, maar dan zou de race 100% stil zijn gelegd.
Want als ze al niet op full wets willen rijden.. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:02:
[...]

Haha nee oke, maar dan zou de race 100% stil zijn gelegd.
Want als ze al niet op full wets willen rijden.. :9
Voor vorst hebben ze natuurlijk geen full wets nodig. En voor sneeuw ook niet perse. Circuit waar ze rijden zal toch wwl warm genoeg zijn en blijven.
En als de sneeuw echt blijft liggen helpen full wets ook niet:

Dan heb je dus ook al sneeuwkettingen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:32:
Leclerc:
Die rijdt richting de pit entry en roept vervolgens pas "box for slicks, inters". => "we expect the rain..." => "BOX" => "okay, copy". Dus nouja, kun je het het team heel kwalijk nemen? Zelfs met vertraging in acht nemende is die echt al bijna in de pitstraat (en zeker T14 uit) als die totaal onverwacht de box call doet. Verder dus ook de hele ronde geen communicatie.
Vind ik niet helemaal eerlijk. Sure, als je weet dat je voor Ferrari rijdt moet je als coureur veel pro-actiever zijn want je weet dat ze aan de pitmuur overal doorheen slapen. Maar bij normale teams gaat dit gewoon goed. Het regende nota bene in de pits. De regen was verder pas in de laatste paar bochten begonnen dus als coureur heb je dan eventjes de tijd nodig om te beslissen wat je wilt gaan doen, of je denkt dat je door kan rijden of toch naar binnen moet. Maar het team zit ondertussen heerlijk op hun gat naar de TV te koekeloeren. Die hadden ALLANG klaar kunnen gaan staan met inters voor het geval dat een van de coureurs (of beide) willen wisselen. Komen ze niet binnen, berg je de banden gewoon weer op, zo simpel is het. De pitcrew had zich dus allang kunnen voorbereiden. Maar wachten tot je coureur binnenkomt, en vervolgens ook nog kort in discussie gaan terwijl je weet op welke plek op de baan hij rijdt (namelijk bij de pits), en daarna pas het team in actie schoppen, dat is allemaal hopeloos verloren tijd. In andere races (ook dit jaar) zijn er op de live feed al pitcrews langsgekomen die in de garage alvast twee setjes banden hadden klaargezet voor de call die een paar ronden later zou volgen.

Andersom heeft het team net zo min met Leclerc gecommuniceerd. Als ze dachten dat de regen direct weer voorbij zou zijn hadden ze hem dat al veel eerder in de ronde kunnen vertellen, net als dat het überhaupt regende op een deel van de baan. Dan had hij wellicht de beslissing niet hoeven maken. Nu moest hij het doen met de informatie die hij had, en dat was toenemende regen en een hoop geglibber.

[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 28-08-2023 09:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:28
sig69 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:25:
Vanavond biertjes gedaan met de chauffeurs die het circus naar monza gaan rijden. Gezellige mensen! Allemaal Engelsen, verschrikkelijk gelachen :)
Vandaag in het nieuws: Chauffeurs F1 massaal dronken achter het stuur dankzij te gezellige Tweaker. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DataGhost schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:27:
[...]

[...]

Vind ik niet helemaal eerlijk. Sure, als je weet dat je voor Ferrari rijdt moet je als coureur veel pro-actiever zijn want je weet dat ze aan de pitmuur overal doorheen slapen. Maar bij normale teams gaat dit gewoon goed. Het regende nota bene in de pits. De regen was verder pas in de laatste paar bochten begonnen dus als coureur heb je dan eventjes de tijd nodig om te beslissen wat je wilt gaan doen, of je denkt dat je door kan rijden of toch naar binnen moet. Maar het team zit ondertussen heerlijk op hun gat naar de TV te koekeloeren. Die hadden ALLANG klaar kunnen gaan staan met inters voor het geval dat een van de coureurs (of beide) willen wisselen. Komen ze niet binnen, berg je de banden gewoon weer op, zo simpel is het. De pitcrew had zich dus allang kunnen voorbereiden. Maar wachten tot je coureur binnenkomt, en vervolgens ook nog kort in discussie gaan terwijl je weet op welke plek op de baan hij rijdt (namelijk bij de pits), en daarna pas het team in actie schoppen, dat is allemaal hopeloos verloren tijd. In andere races (ook dit jaar) zijn er op de live feed al pitcrews langsgekomen die in de garage alvast twee setjes banden hadden klaargezet voor de call die een paar ronden later zou volgen.

Andersom heeft het team net zo min met Leclerc gecommuniceerd. Als ze dachten dat de regen direct weer voorbij zou zijn hadden ze hem dat al veel eerder in de ronde kunnen vertellen, net als dat het überhaupt regende op een deel van de baan. Dan had hij wellicht de beslissing niet hoeven maken. Nu moest hij het doen met de informatie die hij had, en dat was toenemende regen en een hoop geglibber.
Dat Ferrari maar wat lui TV heeft zitten kijken is natuurlijk ook flauw. Of Red Bull maakte exact dezelfde fout. Want ook die stonden niet klaar voor de tweede (inter) pitstop van Perez. Waarvan Horner bij Sky heeft aangegeven dat ook Perez de call pas maakte toen hij al "in de pits was" (zelf (nog) niet terug gekeken of het daadwerkelijk zo laat was).

Daarnaast regende het in T11 ook al en exit T12 was ook het moment dat Perez & Lawson de call maakte om te pitten. Dat Leclerc die call pas na T14 maakt is dan ook gewoon laat. Als F1 coureur moet je besluiten kunnen nemen in een split second. Een tiental seconden om een pit call te maken in de stromende regen is dan nogal langzaam.

Ter vergelijking: bij de tweede bui is het rond T14 dat GP naar Verstappen communiceeet te denken de volgende ronde te moeten pitten. Vervolgens regent het in T3 en maakt Verstappen ook binnen een paar seconden de call om te pitten. Om vervolgens weer te twijfelen omdat het droog is. Rond T11 meld GP dat het hard regent in de pitlane, het een zeer goed moment is om te pitten, en anderen ook pitten. Waarna Verstappen dus ook gewoon pit.

Overigens stond hier gisteren meen ik ook een reactie dat Perez zijn stop zo traag was / team niet klaar stond doordat eerst Verstappen zou pitten maar die niet wilde. Dat is dus absoluut niet aan de orde geweest. GP maakt dus op een gegeven moment melding te denken de volgende ronde te (moeten) pitten. In die ronde regent het aan het begin waarbij Verstappen de call maakt maar daarna twijfeld. Aan het eind van de ronde regent het echter weer zeer hard en neemt GP de beslissing voor Verstappen.
Buiten het moment dat Verstappen daadwerkelijk binnen wordt geroepen en pit is er dus geen enkel woord gesproken over daarvoor al pitten. (Behalve dan tijdens die ronde, maar ook dat kon geen invloed hebben op Perez' stop)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

shoombak schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:57:
[...]

Dat DHL hier nog mee geassocieerd wil worden na die kansloze regelwijziging
Lekker onderbuiken :P

Sinds de regel wijziging hebben we geen HAAS meer met losse wielen op het circuit gehad. Prima regel dus :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:47:
[...]

Dat Ferrari maar wat lui TV heeft zitten kijken is natuurlijk ook flauw. Of Red Bull maakte exact dezelfde fout.
Daar lijkt het inderdaad wel op. Enige eventueel verzachtende omstandigheid is dat ze (40sec) eerder in de ronde aangaven dat ze nog niet wisten of het inter of full wet zou worden, maar gepit moest er sowieso.
Want ook die stonden niet klaar voor de tweede (inter) pitstop van Perez. Waarvan Horner bij Sky heeft aangegeven dat ook Perez de call pas maakte toen hij al "in de pits was" (zelf (nog) niet terug gekeken of het daadwerkelijk zo laat was).
Het was op de lijn waar T14 overgaat in de straight. Misschien aan de late kant, maar ze hadden in de garage al in ieder geval twee sets inters klaar kunnen zetten, om deze weer op te ruimen en twee sets full wet klaar te zetten mocht er geen pitstop gedaan worden.
Daarnaast regende het in T11 ook al en exit T12 was ook het moment dat Perez & Lawson de call maakte om te pitten. Dat Leclerc die call pas na T14 maakt is dan ook gewoon laat. Als F1 coureur moet je besluiten kunnen nemen in een split second. Een tiental seconden om een pit call te maken in de stromende regen is dan nogal langzaam.
Deze vind ik ironisch, want dat moet inderdaad kunnen en dat moet betekenen dat het team daarvoor klaarstaat. Maar dat is vast niet de uitleg die jij eraan wilt geven :+ Als team hoor je toch te weten wat de mogelijke logische beslissingen van je coureurs kunnen zijn. Kijk, als iemand in ronde 35 in T14 roept dat 'ie wil pitten voor full wets, dan snap ik dat het team daar helemaal niet voor klaarstaat. Maar het lijkt me toch gewoon logisch dat bij veranderende omstandigheden de voor de volgende ronde best passende banden te allen tijde klaarstaan en niet achter uit het magazijn hoeven te komen.
Ter vergelijking: bij de tweede bui is het rond T14 dat GP naar Verstappen communiceeet te denken de volgende ronde te moeten pitten. Vervolgens regent het in T3 en maakt Verstappen ook binnen een paar seconden de call om te pitten. Om vervolgens weer te twijfelen omdat het droog is. Rond T11 meld GP dat het hard regent in de pitlane, het een zeer goed moment is om te pitten, en anderen ook pitten. Waarna Verstappen dus ook gewoon pit.
Tussen Verstappen en GP hoor ik ook veel meer informatie heen en weer gaan. En dat Max het "een ronde eerder" aangeeft had meer te maken met dat het nog iets te droog was voor de call op dat moment. De call van Perez kwam slechts 20 seconden voordat Max aangaf "it's starting to come down here" dus strategisch een prima moment, je bent nog geen tijd verloren op slicks in de regen en de inters kunnen direct aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06 14:07

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

RobertMe schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:47:
[...]

Leclerc maakte de call niet te laat. Hij ging na ronde 1 naar binnen en zelfs zonder call is dat beter dan een ronde wachten en wel voorbereid zijn. Volg je de onboard zie je ook dat hij en anderen eerst overvallen worden door het water in de laatste bochten en hij de auto uit de McLaren van Piastri moet houden.

Ja, uiteraard zou een eerdere call een betere pitstop opgeleverd hebben, maar toen leek het nog niet nodig.
Dan is het altijd nog beter om de pits in te rijden ook al staat het team niet klaar, dan een ronde later. Zeker de kennis van nu.
Gezien het aantal rijders die na ronde 1 de pits in gingen is het vooral een goede keuze en misschien wel deels gok geweest van die rijders vs fouten van de anderen.

Het waren echt wel heel moeilijke omstandigheden.

Maar zoals je zei heeft Ferrari niet zitten slapen. De meeste rijders reden gewoon door.

Leclerc zat op dat moment achter Gasly en die is 3e geworden. Dus op dat moment kun je nu zeggen dat de racepositie gewoon goed was.

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 28-08-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

DataGhost schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:20:
[...]

Deze vind ik ironisch, want dat moet inderdaad kunnen en dat moet betekenen dat het team daarvoor klaarstaat. Maar dat is vast niet de uitleg die jij eraan wilt geven :+ Als team hoor je toch te weten wat de mogelijke logische beslissingen van je coureurs kunnen zijn. Kijk, als iemand in ronde 35 in T14 roept dat 'ie wil pitten voor full wets, dan snap ik dat het team daar helemaal niet voor klaarstaat. Maar het lijkt me toch gewoon logisch dat bij veranderende omstandigheden de voor de volgende ronde best passende banden te allen tijde klaarstaan en niet achter uit het magazijn hoeven te komen.
Ze kunnen moeilijk stapels met banden neerzetten. Ze hebben 2 rijders he? En ze kwamen gewoon uit het rek. De rechterbanden zaten er zo op en zo veel tijd waren ze niet kwijt met de linkerbanden. Viel allemaal best wel mee.

Banden klaarzetten betekent ook langer uit de warmers he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Gasly gaf zelf ook al aan dat hij de bocht niet haalde. En Max zat al volledig naast Gasly, dus het was niet meer Gasly’s bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

DataGhost schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:27:
[...]

De meeste teams waren overtuigd van het feit dat het een klein buitje van een paar minuten zou zijn en dat was voor de start al besproken met de rijders.

Ik wil de communicatie in Ferrari niet verdedigen, want het is zeker niet de beste op de grid, maar mensen lijken hier wel te vergeten dat ronde 1 nogal hectisch is. Zeker in het verkeer (dus voor iedereen behalve Max.)

Dan ga je in ronde 1 geen uitgebreid gesprek met je engineer voeren. Daar heb je geen tijd voor. Later in de race is dat doorgaans iets makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Hann1BaL schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:24:
[...]

Ze kunnen moeilijk stapels met banden neerzetten. Ze hebben 2 rijders he? En ze kwamen gewoon uit het rek. De rechterbanden zaten er zo op en zo veel tijd waren ze niet kwijt met de linkerbanden. Viel allemaal best wel mee.

Banden klaarzetten betekent ook langer uit de warmers he?
Twee rijders, twee stapels banden klaarzetten ja. Je hebt een redelijk idee van welke band in welke ronde nodig is dus de meest optimale set zet je klaar, en als de rijder buiten blijft heb je pak 'm beet anderhalve minuut om een andere set klaar te zetten voor de volgende ronde. De garages zijn verder leeg want de auto's zijn op de baan. Zoals ik al zei, dit zie je vaker op de live feed gebeuren dus de ruimte is er prima voor. Ze worden dan inderdaad van de bandenwarmers gekoppeld, maar die dingen zijn geisoleerd en worden dus niet direct ijskoud. Met een seconde hebben ze die eraf getrokken en dan hoeven ze nog maar een meter of drie te rennen naar hun plek in de pitlane. De full wets mogen trouwens helemaal niet in bandenwarmers dus daarmee heb je het issue sowieso niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cme2
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:52
[...]

Ach, ik en mijn vrouw hebben 21km gefietst, uurtje op de fiets is toch niets. Dat zouden vast wel meer mensen hebben gedaan.

Daarnaast heeft de organisatie volgens mij echt alles goed geregeld. Het begeleiden van de fietsers, openbaarvervoer en het hele evenement. Niks anders dan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Hann1BaL schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:29:
[...]

De meeste teams waren overtuigd van het feit dat het een klein buitje van een paar minuten zou zijn en dat was voor de start al besproken met de rijders.

Ik wil de communicatie in Ferrari niet verdedigen, want het is zeker niet de beste op de grid, maar mensen lijken hier wel te vergeten dat ronde 1 nogal hectisch is. Zeker in het verkeer (dus voor iedereen behalve Max.)

Dan ga je in ronde 1 geen uitgebreid gesprek met je engineer voeren. Daar heb je geen tijd voor. Later in de race is dat doorgaans iets makkelijker.
Dat zou alleen maar meer voor de "late beslissing" van Leclerc spreken, het was heel hectisch en hij kon de call zelf niet eerder maken. Ondertussen had de pitcrew echt niks te doen. Als ze gewoon die set inters hadden klaargezet was er niks aan de hand geweest. Als het echt een klein buitje was en hij buiten bleef, ruim je de boel weer op en koppel je de bandenwarmers weer aan. Dan zijn ze misschien een halve graad afgekoeld maar nog zo'n 60 rondes om ze weer terug op te warmen moet wel voldoende zijn.

Ik hoop trouwens dat de teams hun verwachtingsmanagement goed hadden ingesteld op het extreem wisselvallige weer van het afgelopen weekend. Dat had ik zelfs thuis (ruim voor de race) al door en ik heb echt niet elke paar minuten op buienradar zitten kijken hoe de voorspelling van een kwartier daarvoor precies omgekeerd uitkwam.

[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 28-08-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

DataGhost schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:29:
[...]

Twee rijders, twee stapels banden klaarzetten ja. Je hebt een redelijk idee van welke band in welke ronde nodig is dus de meest optimale set zet je klaar, en als de rijder buiten blijft heb je pak 'm beet anderhalve minuut om een andere set klaar te zetten voor de volgende ronde. De garages zijn verder leeg want de auto's zijn op de baan. Zoals ik al zei, dit zie je vaker op de live feed gebeuren dus de ruimte is er prima voor. Ze worden dan inderdaad van de bandenwarmers gekoppeld, maar die dingen zijn geisoleerd en worden dus niet direct ijskoud. Met een seconde hebben ze die eraf getrokken en dan hoeven ze nog maar een meter of drie te rennen naar hun plek in de pitlane. De full wets mogen trouwens helemaal niet in bandenwarmers dus daarmee heb je het issue sowieso niet.
De banden liggen al letterlijk naast de pitbox. Een stapel maakt het alleen maar trager om te pakken en als je ze in de wamers houdt ben je nog steeds te traag bij zo’n call als na ronde 1. Het lost echt geen probleem op.

Ook durf ik m wel aan: Als dat echt een handig idee was, zouden er teams zijn dit dit continu doen.

In de pitbox direct aan de zijkant staan die banden.

(Ging hier sowieso niet over de extreme’s dus dat is verder ook minder relevant.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

DataGhost schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:32:
[...]

Dat zou alleen maar meer voor de "late beslissing" van Leclerc spreken, het was heel hectisch en hij kon de call zelf niet eerder maken. Ondertussen had de pitcrew echt niks te doen. Als ze gewoon die set inters hadden klaargezet was er niks aan de hand geweest. Als het echt een klein buitje was en hij buiten bleef, ruim je de boel weer op en koppel je de bandenwarmers weer aan. Dan zijn ze misschien een halve graad afgekoeld maar nog zo'n 60 rondes om ze weer terug op te warmen moet wel voldoende zijn.
Dat zeg ik ook: Ik verdedig de late call van Leclerc, want het was een goede call.
het ging dus gewoon goed, ook al was het wat chaotisch.

En waarom ik het niet eens ben met die bandjes klaarzetten heb ik al uitgelegd :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 18-06 21:11
YakuzA schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:08:
[...]

Lekker onderbuiken :P

Sinds de regel wijziging hebben we geen HAAS meer met losse wielen op het circuit gehad. Prima regel dus :)
Ondertussen in de F2:
Afbeeldingslocatie: https://i2-prod.mirror.co.uk/incoming/article30796926.ece/ALTERNATES/s615b/0_F4hi-wiX0AATjbbjfif.jpg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Hann1BaL schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:33:
[...]

De banden liggen al letterlijk naast de pitbox. Een stapel maakt het alleen maar trager om te pakken en als je ze in de wamers houdt ben je nog steeds te traag bij zo’n call als na ronde 1. Het lost echt geen probleem op.
Volgens mij zijn dat doorgaans alleen de droogweerbanden, maar daar kan je inderdaad ook inters klaarleggen. Alleen dan vraag ik me toch af waarom het zo lang duurt.
Ook durf ik m wel aan: Als dat echt een handig idee was, zouden er teams zijn dit dit continu doen.
Just saying dat ik dit bij enkele races op de live feed heb gezien, je ziet de pitcrew al klaar gaan staan met de banden in de aanslag, of ze alvast klaarzetten. En dan gewoon in de garage, niet als een dummy-pitstop in de pitlane. Waarom ze dat anders zouden doen weet ik niet. Maar er zijn teams die het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Waah schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 02:26:
[...]

Wat ook niet helpt denk ik, is dat HAM vooral goed met een auto overweg kan die strak rijd. Zodra het wat minder beheersbaar is, kan die er niet goed mee overweg.

Dat zag je in het begin van 2022 toen Russel (die gewend was om in een kippenhok te racen) Hamilton voorbij streefde. Toen de auto stabieler werd, was HAM de snellere. En ook vandaag liet George weer prima car control zien met slicks op een droge baan. En kwam HAM echt tot leven toen de baan goed en wel droog was.

VER kan echter in alle omstandigheden wel uitblinken lijkt het.... Behalve echte stratencircuits. Daar lijkt die iets minder sterk dan bijvoorbeeld een Perez. Of nou ja, dat maakt de kansen gelijker :+

Zet HAM in een RB en je krijgt een Perez situatie (plus dat HAM heeft laten zien in 2021 bij tegenslag niet koeltjes te zijn). Zet VER in de Merc en op zijn slechts krijg je een Bottas/HAM situatie, waarschijnlijker is een HAM/Rosberg situatie... Voor het eerste jaar. Echter maakt Max nauwelijks fouten, if at all.

Maar we zullen het nooit weten. Want no way dát het gaat gebeuren. Voor beide coureurs hebben ze alles te verliezej, Merc/Toto heeft alles te verliezen als HAM door het ijs zakt en RB hetzelfde met VER.
We kunnen natuurlijk blijven vergelijken. Wat denk ik belangrijk is, is dat HAM jarenlang (stuk of 7?) in een bolide reed die zowat op rails lag. Daar raak je echt wel aan gewend! Ik zie het ook bij (nieuwe) collega’s die al jarenlang op dezelfde plek hebben gezeten!

Dus natuurlijk heb je dan veel meer moeite dan VER of RUS, die de twitchy auto’s gewend zijn. En VER heeft natuurlijk een andere (meer twitchy) rijstijl.

Hetgeen dat HAM veel van zijn (opeenvolgende) titels heeft gebracht, namelijk het hebben van een geweldige auto, werkt nu in zijn nadeel.

Ondanks dat alles presteert HAM gewoon prima. Hij is ruim vierde in WDC, RUS slechts zevende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het wordt nu wel echt tijd dat er ingegrepen gaat worden bij het gedrag van de teams/drivers bij regen. Die blauwe band is niet slecht, die doet namelijk precies wat hij moet doen: heul veel water verwerken.

Als je die band tot je beschikking hebt, maar die weigert te gebruiken om vervolgens op baan, die de blauwe band nodig heeft, met een groene band met 270 op het rechte stuk gaat rijden, zou je als stewards eigenlijk straffen voor dangerous driving moeten gaan uitgeven.

Het zou toch weer eens fijn zijn dat we een race met een lekke plensbui kunnen gaan uitrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
cme2 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:30:
[...]

Ach, ik en mijn vrouw hebben 21km gefietst, uurtje op de fiets is toch niets. Dat zouden vast wel meer mensen hebben gedaan.

Daarnaast heeft de organisatie volgens mij echt alles goed geregeld. Het begeleiden van de fietsers, openbaarvervoer en het hele evenement. Niks anders dan d:)b
Oh zeker, het was heerlijk weer om te fietsen als je de buien kan ontwijken, een groot deel zal echt met de fiets zijn gekomen. En het zal allemaal vast top geregeld zijn. Helemaal top van de lokale organisatie en publiek, vandaar de smiley.

Ik vind het alleen zo jammer als zo een energieverslindend evenement daar mee gaat lopen pronken, terwijl de cijfers waarschijnlijk sterk overdreven zijn als je rekening houdt met transfers etc. Laat dat cijfer dan i.i.g. achterwege en doe een algemeen compliment. (En dan heb ik het nog niet over allerlei prive-jets voor bobo's, coureurs etc bij elk event, etc. etc.)
Zoals het verwoord is krijg ik een beetje het gevoel: "100% gebruikte sustainable transport, ze liepen van voordeur naar de auto",

[ Voor 6% gewijzigd door MrOleo op 28-08-2023 10:43 ]

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-06 11:04
[...]

is dat zo? huren zal toch niet zo duur zijn voor die gasten?
Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord