Steve Carell
Onder andere bekend van "The Office US"
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Steve Carell
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hij zou zijn 'nieuwslezer' eens moeten doen over boardradio, kijken of Max zijn concentratie dan nog kan houden
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hij is geen tweede rijder, RB heeft na zijn gejank besloten dat er een strikt neutraal beleid word gevoerd. Verstappen en Perez zijn in theorie gelijk. Hij mag zelfs voor het kampioenschap gaan(in zijn dromen).Bullet NL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:35:
[...]
Correct, hij is tweede rijder.... Ik ben alleen bang dat als dit seizoen voorbij is en Perez volgend seizoen nog in de RB20 zit hij de zelfde geluiden laat horen.
Hij moet gewoon inschikken in zijn rol..... 2e rijder en kans krijgen om in de beste auto van het veld te rijden. Een race winnen op moment dat Max het niet kan....
Nu is dat laatste de laatste 9 races wel een dingentje....
Hij staat 2e in het WDC, maar met dit neurtale beleid zou hij dus volgende jaar opzoek moeten naar een andere stoeltje.Ajacied10 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:39:
[...]
Hij is geen tweede rijder, RB heeft na zijn gejank besloten dat er een strikt neutraal beleid word gevoerd. Verstappen en Perez zijn in theorie gelijk. Hij mag zelfs voor het kampioenschap gaan(in zijn dromen).
Cogitationis poenam nemo patitur
Tot nu toe heeft niemand goed gepresteerd naast max. Zelfs ricciardo niet.Bullet NL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:41:
[...]
Hij staat 2e in het WDC, maar met dit neurtale beleid zou hij dus volgende jaar opzoek moeten naar een andere stoeltje.
Makro heeft dan gewoon 100% gelijk dat zijn prestaties niet goed genoeg zijn voor een stoeltje in 2024....
Inderdaad, die stond ook wel eens voor Hamilton en ging in de race altijd braaf aan de kant en kon dan Hamilton helpen. Dat heeft Perez maar weinig kunnen doen, hoewel 1 keer wel extreem goed 😁PalingDrone schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:31:
[...]
Dat deed BOT destijds bij Mercedes wel beter idd
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Steve Carrell, volgens mij.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik denk dat velen zich op dit moment niet graag als teamgenoot van Max zien, Max is namelijk erg goed in het slopen van racecarrières van anderen.....Ajacied10 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:43:
[...]
Tot nu toe heeft niemand goed gepresteerd naast max. Zelfs ricciardo niet.
Haha, gshannzvdloauhsbalOhdbkaoHbsajjquwhbznkklililililililipffffffffttttSuperkiwi schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:39:
[...]
Hij zou zijn 'nieuwslezer' eens moeten doen over boardradio, kijken of Max zijn concentratie dan nog kan houden
www.google.nl
Kloppen die lijntjes van de top 4 wel?
Haha. Nice, was al erg benieuwd naar die lap race standings chart. Wat een heerlijke lijnen zo
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Hmz, cultuur zou The Office UK zijn.
Die is oud geworden!Hatsjoe schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:38:
[...]
Steve Carell
Onder andere bekend van "The Office US"
Maar dit zijn dan ook professionals.Chocoball schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:21:
[...]
Ja zeg, de fans fakkels ontzeggen en de teams mogen weer vrolijk hun gang gaan
"When you grow up your heart dies"
Ik probeer ze ook te snappen, maar lukt niet echt. Volgens de lijn heeft PER bijna de halve race aan de leiding gelegen tot ruim na ronde 30, maar toen was VER er al lang voorbij. En ook aan het einde, ik kan niets bedenken waardoor PER opeens nog rondes aan de leiding kan hebben gelegen volgens de data.ImprezaBrabo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:53:
[...]
Kloppen die lijntjes van de top 4 wel?
Hij was op vakantie in Nederland Amsterdam .Ryur schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:01:
[...]
Die is oud geworden!
Ik ken hem vooral van Bruce Almighty & Evan Almighty!
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ligt er nu wel lief en lekker mellow bij, hoop dat de dinsdagdip meevalt.
Ik heb het idee dat doordat sommige rijders bij de herstart een ronde eerder op de baan reden, dat dat hele stuk aan het einde niet klopt.Transportman schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:04:
Ik probeer ze ook te snappen, maar lukt niet echt. Volgens de lijn heeft PER bijna de halve race aan de leiding gelegen tot ruim na ronde 30, maar toen was VER er al lang voorbij. En ook aan het einde, ik kan niets bedenken waardoor PER opeens nog rondes aan de leiding kan hebben gelegen volgens de data.
Ik ben nog steeds benieuwd waarom Perez geen straf heeft gekregen voor het "verkeerd" terug invoegen na het missen van Turn 1.Bullet NL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:30:
Heeft iemand nog iets zinvols over de race te vertellen?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Correct, de stewards hebben er wel een melding van gemaakt, maar volgens mij tijdens de race geen opvolging op gegeven. Ik heb ook nog nergens gelezen/gehoord dat hij na de race zich moest komen melden.Chevy454 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:34:
[...]
Ik ben nog steeds benieuwd waarom Perez geen straf heeft gekregen voor het "verkeerd" terug invoegen na het missen van Turn 1.
Maar zoals ik eerder al zei, hij stond 270 graden verkeerd. Hij kan niet die bocht maken voor het paadje en vooral, hij vervoegde het veld op een manier waar iedereen hem kon zien.
Keren op dat punt met 2-3x steken had gezien de gevaarlijke gladde situatie voor veel erger leed kunnen zorgen als iemand anders rechtdoor geschoten was.Chevy454 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:34:
[...]
Ik ben nog steeds benieuwd waarom Perez geen straf heeft gekregen voor het "verkeerd" terug invoegen na het missen van Turn 1.
Maar zoals ik eerder al zei, hij stond 270 graden verkeerd. Hij kan niet die bocht maken voor het paadje en vooral, hij vervoegde het veld op een manier waar iedereen hem kon zien.
Lewis kreeg geen boes en er hoefde geen juichband ingestart te worden.Bullet NL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:30:
Heeft iemand nog iets zinvols over de race te vertellen?
Persoonlijk vind ik Office US 1 van de weinige remakes die het origineel overtreft maar das persoonlijk (en off-topic)PalingDrone schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:56:
[...]
Hmz, cultuur zou The Office UK zijn.
Heb nu heel veel moeite om de woorden cultuur en US in 1 zin te zetten zonder de woorden "geen" of "gebrek aan" te gebruiken.
Darn, weer mislukt
Bij een rode vlag pakken ze de stand van de vorige ronde als "startopstelling". Nu is het een beetje de vraag welke ronde dat was, maar volgensmij stond Perez daar 2e, en een ronde later 4e. Ik denk dat ze hem voor het hele gebeuren achter Alonso hebben geplaatst en daarmee het afgehandeld is.Chevy454 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:34:
[...]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Wat? Races? Dan nee. Grand Prix? Dan ja.
Dat denk ik ook, maar verklaart niet waarom het halverwege ook niet lijkt te kloppen.erik91 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:31:
[...]
Ik heb het idee dat doordat sommige rijders bij de herstart een ronde eerder op de baan reden, dat dat hele stuk aan het einde niet klopt.
Ik dacht dat ze bij een rode vlag de laatst mogelijke sectordoorkomsten gebruiken als startopstelling. Vandaar dat bij een rode vlag na een crash in ronde 1 sector 1 de oorspronkelijke startopstelling gebruikt wordt, omdat er geen nieuwere doorkomst is. Ik denk dat in dit geval Alonso daardoor in de opstelling voor Perez kwam, omdat Perez in de pits stond en daardoor Alonso er voorbij kwam voordat Perez zijn doorkomst op start/finsh had.stekkiekiller schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:48:
[...]
Bij een rode vlag pakken ze de stand van de vorige ronde als "startopstelling". Nu is het een beetje de vraag welke ronde dat was, maar volgensmij stond Perez daar 2e, en een ronde later 4e. Ik denk dat ze hem voor het hele gebeuren achter Alonso hebben geplaatst en daarmee het afgehandeld is.
Anoniem: 499527
Moet je tegen Sainz zeggen dit...stekkiekiller schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:48:
[...]
Bij een rode vlag pakken ze de stand van de vorige ronde als "startopstelling". Nu is het een beetje de vraag welke ronde dat was, maar volgensmij stond Perez daar 2e, en een ronde later 4e. Ik denk dat ze hem voor het hele gebeuren achter Alonso hebben geplaatst en daarmee het afgehandeld is.
Anoniem: 499527
Hij gooit wel zelf de kont om, dus dat ie niet handig staat, was door opzet.Chevy454 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:34:
[...]
Klopt. Hij kwam net als in Australië weer enorm goed weg.Anoniem: 499527 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:04:
[...]
Hij gooit wel zelf de kont om, dus dat ie niet handig staat, was door opzet.
[ Voor 22% gewijzigd door pro_6or op 27-08-2023 21:21 ]
een treffende spreuk
Was volgens mij AustralieAnoniem: 499527 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:02:
[...]
Moet je tegen Sainz zeggen dit...![]()
Ik weet niet meer welke race het was, maar die had een aanvaring met Alonso. Rode vlag erna.
Alsnog én teruggezet én 5s penalty.
Ik heb het even teruggekeken, maar ze hebben de stand gepakt waar Max ronde 64 starte. Dat was net voor de rode vlag kwam.Transportman schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:56:
[...]
Ik dacht dat ze bij een rode vlag de laatst mogelijke sectordoorkomsten gebruiken als startopstelling. Vandaar dat bij een rode vlag na een crash in ronde 1 sector 1 de oorspronkelijke startopstelling gebruikt wordt, omdat er geen nieuwere doorkomst is. Ik denk dat in dit geval Alonso daardoor in de opstelling voor Perez kwam, omdat Perez in de pits stond en daardoor Alonso er voorbij kwam voordat Perez zijn doorkomst op start/finsh had.
Over het koningshuis kun je hier verder: Het koningshuisOuterspace schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:49:
[Mbr]Blijkbaar is het koningshuis leuker dan F1. Mocht je wat missen dan was het waarschijnlijk offtopic[/]
Volgens commentaar, van geloof Allard?, kwam Max er mee weg omdat er geen contact was en gasly hem actief de ruimte gaf.sly___ schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:47:
Is Max vs Gasly nou helemaal niet onderzocht? Dit zijn priveleges die tot voor kort alleen voor Lewis golden. Max mocht geen straf krijgen omdat het de Dutch GP was?
Niet dat die 5 of 10s iets had uitgemaakt, hij had toch gewonnen.
Desondanks kunnen we wachten op de berichten dat hij met twee opwarm rondes in q3 door team benadeeld is, evenals met de undercut van Max. Ligt tenslotte nooit aan perez.pro_6or schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:19:
[...]
Klopt. Hij kwam net als in Australië weer enorm goed weg.
Kut kwali wordt gecompenseerd door de juiste bandenwissel.
Overleefd crash en geen straf voor verkeerd terugkomen
Overleefd crash inrijden pitstraat.
Krijgt plaatsen terug door de rode vlag (sector regel)
Auto kan gerepareerd worden onder rood.
Die was gewoon politiek correct ingezet van RBR, om Max de leiding terug te geven ipv "Valtteri this is James..."Lynx schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:54:
[...]
evenals met de undercut van Max. Ligt tenslotte nooit aan perez.
Mijn boefje is liev!
Zitten een paar grappige reacties bij https://x.com/f1/status/1695782150765732094Maurice079 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:13:
Geen idee of deze al voorbij was gekomen. Maar lees grotendeels lof over het evenement. Iedereen mag wat vinden van het carnavalgehalte van het evenement, maar dit is natuurlijk top:
[Afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Sowieso was Max duidelijk duidelijk sneller en lag Perez voor omdat ij de 1e keer als eerste naar binnen mocht. Als ze gelijkwaardig aan het rijden waren was het wat anders geweest, maar je gaat niet bewust de rijder die het langzaamste rijdt toch de beste pitstop geven. max ging hem toch makkelijk inhalen, ook zonder teamorders. Het enige verschil is dat er dan een extra inhaalaktie gemaakt moet worden met bijbehorend risico. Naar mijn idee heel wat anders dan met Valtteri bij wie de melding een paar keer kwam terwijl hij zijn plek waarschijnlijk wel vast had kunnen houden.JB schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:13:
[...]
Die was gewoon politiek correct ingezet van RBR, om Max de leiding terug te geven ipv "Valtteri this is James..."
[removed]
Tijdens de Formule 2 race eerder op de dag is zo'n zelfde inhaalactie meerdere keren voorgekomen. Met contact en schade. Hier waren geen straffen voor uitgedeeld.sly___ schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:47:
Is Max vs Gasly nou helemaal niet onderzocht? Dit zijn priveleges die tot voor kort alleen voor Lewis golden. Max mocht geen straf krijgen omdat het de Dutch GP was?
[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 27-08-2023 22:40 ]
* Komt terug bij de fietsen.. sh.. waar had ik hem ook alweer gezet?Maurice079 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:13:
Geen idee of deze al voorbij was gekomen. Maar lees grotendeels lof over het evenement. Iedereen mag wat vinden van het carnavalgehalte van het evenement, maar dit is natuurlijk top:
[Afbeelding]
Hoe kom je hier bij? De 2022 regelwijzigingen worden juist als een van de grootste in de geschiedenis van de F1 beschouwd en de wagens zijn op totaal andere principes gebaseerd dan er voor (ground effect).PalingDrone schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 18:53:
[...]
Nou scheelt het ook wel dat de auto's de laatste jaren alleen maar geëvolueerd zijn, nauwelijks ingrijpende wijzigingen in de regels en heel weinig verschil hebben met een jaar of 3 geleden.
In de Senna periode had je vaak de eerste paar races nodig om te zien hoe de verschillende auto's opdroogden en qua betrouwbaarheid waren die eerste races ook vaak een uitvalfestijn. Zelfs in de Schumi periode was de auto van vorig jaar zeker nog geen garantie voor het volgende seizoen.
Nou nee, Martins heeft hiervoor nog een straf gekregen.ThomasG schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:29:
[...]
Tijdens de Formule 2 race eerder op de dag is zo'n zelfde inhaalactie meerdere keren voorgekomen. Met contact en schade. Hier waren geen straffen voor uitgedeeld.
Klopt. Bij Zandvoort mag een Double Stack niet omdat je dat niet kan doen zonder een andere (coureur/team) te blokkeren.RobertMe schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:32:
Wat observaties van de lap 1 onboards:
Bij Alpha Tauri:
Die doen gewoon een double stack, terwijl dat volgens mij "niet mag"? Achterste auto (neem aan Lawson) blokkeerd daarmee ook volledig de slow lane waardoor een coureur bij het naastgelegen team ook helemaal niet kan wegrijden. Is dit ook de reden waarom Lawson nog een penalty had gekregen? Want volgens mij had die een penalty? Maar niks van gezien verder meen ik.
Edit:
Magnussen dus die f*cked is met de stop van Lawson. Hij kan niet wegrijden. En op het moment dat hij op onboard roept van "push me back push me back" (met dus weer iets van vertraging) rijdt Tsunoda eindelijk weg en Lawson dus de pit plek in.
Behalve wat gestuiter zorgt dat ground effect niet voor uitvallers itt nieuw ontwikkelde motoren die ieder seizoen extreem veel beter moesten worden en daardoor regelmatig spontaan plof zeiden aan het begin van het seizoen.Shinji schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:33:
[...]
Hoe kom je hier bij? De 2022 regelwijzigingen worden juist als een van de grootste in de geschiedenis van de F1 beschouwd en de wagens zijn op totaal andere principes gebaseerd dan er voor (ground effect).
Dit jaar is inderdaad een evolutie t.o.v vorig jaar.
Tellen ze zeker ook de mensen mee die 20 - 100+ km met de auto naar een huisje/parkeerplaats zijn gereden en daar de fiets van de fietsendrager hebben geplukt en de laatste 5-10 km hebben gefietst?Maurice079 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:13:
[Afbeelding]
erutangiS
Nouja, ik denk dat double stack wel mag zolang je niet de exit van naastgelegen team blokkeerd. In ieder geval heeft Mercedes vorig jaar een double stack gedaan. Maar zij hadden dan ook de eerste pitbox en alle plek. Plus dat die volgens mij perfect aansloot. Dus toen de tweede kwam aangereden reed de eerste weg.Ryur schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:42:
[...]
Klopt. Bij Zandvoort mag een Double Stack niet omdat je dat niet kan doen zonder een andere (coureur/team) te blokkeren.
Daarom heeft Lawson ook een straf gekregen.
Wat ik me dan afvraag is waarom zo'n team niet standaard klaar gaat staan. Die weten ten slotte ook wat voor weer het is en dat zo'n call voor box ieder moment kan komen. Dan lijkt het mij dat je met zijn allen al klaar staat bij de spullen die je nodig hebt zodat je niet verrast wordt door een rijder die plotseling binnen moet komen.RobertMe schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:59:
[...]
Nouja, ik denk dat double stack wel mag zolang je niet de exit van naastgelegen team blokkeerd. In ieder geval heeft Mercedes vorig jaar een double stack gedaan. Maar zij hadden dan ook de eerste pitbox en alle plek. Plus dat die volgens mij perfect aansloot. Dus toen de tweede kwam aangereden reed de eerste weg.
Lawson moest nu in de chaos echt een tijdje wachten (team dat niet klaar was voor Tsunoda? Daardoor trage stop bij hem en Lawson die echt lang stop staat in de entr (/edit van Haas).
Overigens called ook Lawson zelf tussen 12 & 13 (vertraging in acht houdende dus ~12) "we need inters, need inters". Eerste reactie engineer is "stay out", om daarna alsnog terug te komen met een "box this lap". Vraag is dan uiteraard of team eerst niet wilde pitten i.v.m. weersverwachting of i.v.m. double stack risico.
IMO is Leclerc dus gewoon echt slecht / fout. Die communiceerde gewoon helemaal niet, totdat het echt laat is. Als de dialoog gaande was had de pitcrew zich ook kunnen voorbereiden (ik meen dat die sowieso alle verkeer tussen auto & pitmuur (kunnen) horen, maar direct verkeer dat natuurlijk overruled), en wist zeker de pitmuur er van. Nu maakt hij echt exit T14 pas de call. Seconden voordat hij de pitstraat in rijd.
[removed]
Wat loop je nou te miepen over detailsMrOleo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:52:
[...]
Tellen ze zeker ook de mensen mee die 20 - 100+ km met de auto naar een huisje/parkeerplaats zijn gereden en daar de fiets van de fietsendrager hebben geplukt en de laatste 5-10 km hebben gefietst?
[ Voor 10% gewijzigd door PalingDrone op 27-08-2023 23:22 ]
Omdat je als pits team niet weet welke coureur de call voor een pitstop krijgt. Pas als die gegeven is weet je welke banden er klaar moeten staan en kun je als pits team ook in de pitstraat klaar gaan staan.redwing schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:07:
[...]
Wat ik me dan afvraag is waarom zo'n team niet standaard klaar gaat staan. Die weten ten slotte ook wat voor weer het is en dat zo'n call voor box ieder moment kan komen. Dan lijkt het mij dat je met zijn allen al klaar staat bij de spullen die je nodig hebt zodat je niet verrast wordt door een rijder die plotseling binnen moet komen.
Dat snap ik, maar dat moet je toch wel zo kunnen regelen dat je alles zo kunt pakken om alsnog op tijd klaar te staan? Bij b.v. RB zijn de vertragingen door dit soort calls altijd veel kleiner, dus ik snap niet zo goed waarom bij Ferrari het dan keer op keer fout gaat.sjaool schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:28:
[...]
Omdat je als pits team niet weet welke coureur de call voor een pitstop krijgt. Pas als die gegeven is weet je welke banden er klaar moeten staan en kun je als pits team ook in de pitstraat klaar gaan staan.
[removed]
Ja als je Zandvoort 'hermetisch' afsluit voor gemotoriseerd verkeer dan kan ik ook zulke cijfers behalen natuurlijkMaurice079 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:13:
[Afbeelding]
O, daar is een heel simpele verklaring voor... het zijn Italianen.redwing schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:42:
[...]
Dat snap ik, maar dat moet je toch wel zo kunnen regelen dat je alles zo kunt pakken om alsnog op tijd klaar te staan? Bij b.v. RB zijn de vertragingen door dit soort calls altijd veel kleiner, dus ik snap niet zo goed waarom bij Ferrari het dan keer op keer fout gaat.
Maar elke coureur komt met zn privé vliegtuig.MrOleo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:52:
[...]
Tellen ze zeker ook de mensen mee die 20 - 100+ km met de auto naar een huisje/parkeerplaats zijn gereden en daar de fiets van de fietsendrager hebben geplukt en de laatste 5-10 km hebben gefietst?
Schiet tussen de palen en je scoort!
Het is naast dat HAM, Horner en Marko dat niet willen ook nog eens zo dat door 'even' in een andere auto te stappen HAM niet opeens weer vooraan meedoet. De filosofie achter de auto moet óók werken met de coureurs, die zich naar het gedrag van de auto moeten kunnen aanpassen. Gezien HAM ook niet uit de verf komt in de sim, denk ik niet dat HAM zoveel beter zou rijden dan PER in dezelfde RB19. De rijstijl van HAM past dan ook écht totaal niet in de Red Bull.Sport_Life schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:07:
Zou het niet leuker zijn als HAM zn teamgenoot wordt? 2 kemphanen
Brengt misschien weer wat meer spanning terug.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 28-08-2023 08:09 ]
Nee hoor. Ik meen dat de meesten met 2 privejets kwamen en dat is dan verkeer direct uit Nice of zo.xzaz schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:07:
[...]
Maar elke coureur komt met zn privé vliegtuig.
Daar verdient niet elke coureur genoeg voor.xzaz schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:07:
Maar elke coureur komt met zn privé vliegtuig.
Mja volgens mij alleen Verstappen. Hamilton had hem wel, maar na de panama papers heeft ie die weer verkochtCH4OS schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:37:
[...]
Daar verdient niet elke coureur genoeg voor.
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 28-08-2023 01:38 ]
Martinspire schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:33:
[...]
Nee hoor. Ik meen dat de meesten met 2 privejets kwamen en dat is dan verkeer direct uit Nice of zo.
Kuch… YouTube: F1 Drivers Arriving in Private Jets for Dutch Grand Prix Zandvoort 2023CH4OS schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:37:
[...]
[ Voor 23% gewijzigd door g1n0 op 28-08-2023 01:46 ]
Wat ook niet helpt denk ik, is dat HAM vooral goed met een auto overweg kan die strak rijd. Zodra het wat minder beheersbaar is, kan die er niet goed mee overweg.CH4OS schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:24:
[...]
Het is naast dat HAM, Horner en Marko dat niet willen ook nog eens zo dat door 'even' in een andere auto te stappen HAM niet opeens weer vooraan meedoet. De filosofie achter de auto moet óók werken met de coureurs, die zich naar het gedrag van de auto moeten kunnen aanpassen. Gezien HAM ook niet uit de verf komt in de sim, denk ik niet dat HAM zoveel beter zou rijden dan PER in dezelfde RB. De rijstijl van HAM past dan ook écht totaal niet in de Red Bull.
Zie bijvoorbeeld ook YouTube: Why Lewis Hamilton HATES the Simulator
Dan huur je d'r eentjeCH4OS schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:37:
[...]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hij gaat van 9 naar 5 door naar binnen te gaan. Door het laat te communiceren verliezen ze tijd, ze hadden 2e(?) kunnen liggen. Kon de communicatie beter, ja, was het slecht/fout, nee. Beter op laatste moment bedenken en zo naar binnen, dan een ronde doorrijden.RobertMe schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:59:
[...]
IMO is Leclerc dus gewoon echt slecht / fout. Die communiceerde gewoon helemaal niet, totdat het echt laat is. Als de dialoog gaande was had de pitcrew zich ook kunnen voorbereiden (ik meen dat die sowieso alle verkeer tussen auto & pitmuur (kunnen) horen, maar direct verkeer dat natuurlijk overruled), en wist zeker de pitmuur er van. Nu maakt hij echt exit T14 pas de call. Seconden voordat hij de pitstraat in rijd.
erutangiS
Alonso heeft er een (EC-JNZ).Martinspire schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:38:
[...]
Mja volgens mij alleen Verstappen. Hamilton had hem wel, maar na de panama papers heeft ie die weer verkocht
Edit: oh wacht, Stroll natuurlijk ook.
Er is geen sneeuw, hagel en vorst geweest.G_Dragon schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:58:
Wat een geweldige race was het toch gisteren met veel chaos door de weersomstandigheden, want we hebben echt alles gehad volgens mij?
[ Voor 21% gewijzigd door RobertMe op 28-08-2023 09:01 ]
Haha nee oke, maar dan zou de race 100% stil zijn gelegd.RobertMe schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:01:
[...]
Er is geen sneeuw, hagel en vorst geweest.spoiler:Behalve Willem dan.
Voor vorst hebben ze natuurlijk geen full wets nodig. En voor sneeuw ook niet perse. Circuit waar ze rijden zal toch wwl warm genoeg zijn en blijven.G_Dragon schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:02:
[...]
Haha nee oke, maar dan zou de race 100% stil zijn gelegd.
Want als ze al niet op full wets willen rijden..
RobertMe schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:32:
Wat observaties van de lap 1 onboards:
Leclerc:
Die rijdt richting de pit entry en roept vervolgens pas "box for slicks, inters". => "we expect the rain..." => "BOX" => "okay, copy". Dus nouja, kun je het het team heel kwalijk nemen? Zelfs met vertraging in acht nemende is die echt al bijna in de pitstraat (en zeker T14 uit) als die totaal onverwacht de box call doet. Verder dus ook de hele ronde geen communicatie.
Vind ik niet helemaal eerlijk. Sure, als je weet dat je voor Ferrari rijdt moet je als coureur veel pro-actiever zijn want je weet dat ze aan de pitmuur overal doorheen slapen. Maar bij normale teams gaat dit gewoon goed. Het regende nota bene in de pits. De regen was verder pas in de laatste paar bochten begonnen dus als coureur heb je dan eventjes de tijd nodig om te beslissen wat je wilt gaan doen, of je denkt dat je door kan rijden of toch naar binnen moet. Maar het team zit ondertussen heerlijk op hun gat naar de TV te koekeloeren. Die hadden ALLANG klaar kunnen gaan staan met inters voor het geval dat een van de coureurs (of beide) willen wisselen. Komen ze niet binnen, berg je de banden gewoon weer op, zo simpel is het. De pitcrew had zich dus allang kunnen voorbereiden. Maar wachten tot je coureur binnenkomt, en vervolgens ook nog kort in discussie gaan terwijl je weet op welke plek op de baan hij rijdt (namelijk bij de pits), en daarna pas het team in actie schoppen, dat is allemaal hopeloos verloren tijd. In andere races (ook dit jaar) zijn er op de live feed al pitcrews langsgekomen die in de garage alvast twee setjes banden hadden klaargezet voor de call die een paar ronden later zou volgen.IMO is Leclerc dus gewoon echt slecht / fout. Die communiceerde gewoon helemaal niet, totdat het echt laat is. Als de dialoog gaande was had de pitcrew zich ook kunnen voorbereiden (ik meen dat die sowieso alle verkeer tussen auto & pitmuur (kunnen) horen, maar direct verkeer dat natuurlijk overruled), en wist zeker de pitmuur er van. Nu maakt hij echt exit T14 pas de call. Seconden voordat hij de pitstraat in rijd.
[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 28-08-2023 09:35 ]
Vandaag in het nieuws: Chauffeurs F1 massaal dronken achter het stuur dankzij te gezellige Tweaker.sig69 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:25:
Vanavond biertjes gedaan met de chauffeurs die het circus naar monza gaan rijden. Gezellige mensen! Allemaal Engelsen, verschrikkelijk gelachen
Dat Ferrari maar wat lui TV heeft zitten kijken is natuurlijk ook flauw. Of Red Bull maakte exact dezelfde fout. Want ook die stonden niet klaar voor de tweede (inter) pitstop van Perez. Waarvan Horner bij Sky heeft aangegeven dat ook Perez de call pas maakte toen hij al "in de pits was" (zelf (nog) niet terug gekeken of het daadwerkelijk zo laat was).DataGhost schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:27:
[...]
[...]
Vind ik niet helemaal eerlijk. Sure, als je weet dat je voor Ferrari rijdt moet je als coureur veel pro-actiever zijn want je weet dat ze aan de pitmuur overal doorheen slapen. Maar bij normale teams gaat dit gewoon goed. Het regende nota bene in de pits. De regen was verder pas in de laatste paar bochten begonnen dus als coureur heb je dan eventjes de tijd nodig om te beslissen wat je wilt gaan doen, of je denkt dat je door kan rijden of toch naar binnen moet. Maar het team zit ondertussen heerlijk op hun gat naar de TV te koekeloeren. Die hadden ALLANG klaar kunnen gaan staan met inters voor het geval dat een van de coureurs (of beide) willen wisselen. Komen ze niet binnen, berg je de banden gewoon weer op, zo simpel is het. De pitcrew had zich dus allang kunnen voorbereiden. Maar wachten tot je coureur binnenkomt, en vervolgens ook nog kort in discussie gaan terwijl je weet op welke plek op de baan hij rijdt (namelijk bij de pits), en daarna pas het team in actie schoppen, dat is allemaal hopeloos verloren tijd. In andere races (ook dit jaar) zijn er op de live feed al pitcrews langsgekomen die in de garage alvast twee setjes banden hadden klaargezet voor de call die een paar ronden later zou volgen.
Andersom heeft het team net zo min met Leclerc gecommuniceerd. Als ze dachten dat de regen direct weer voorbij zou zijn hadden ze hem dat al veel eerder in de ronde kunnen vertellen, net als dat het überhaupt regende op een deel van de baan. Dan had hij wellicht de beslissing niet hoeven maken. Nu moest hij het doen met de informatie die hij had, en dat was toenemende regen en een hoop geglibber.
Lekker onderbuikenshoombak schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:57:
[...]
Dat DHL hier nog mee geassocieerd wil worden na die kansloze regelwijziging
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Daar lijkt het inderdaad wel op. Enige eventueel verzachtende omstandigheid is dat ze (40sec) eerder in de ronde aangaven dat ze nog niet wisten of het inter of full wet zou worden, maar gepit moest er sowieso.RobertMe schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:47:
[...]
Dat Ferrari maar wat lui TV heeft zitten kijken is natuurlijk ook flauw. Of Red Bull maakte exact dezelfde fout.
Het was op de lijn waar T14 overgaat in de straight. Misschien aan de late kant, maar ze hadden in de garage al in ieder geval twee sets inters klaar kunnen zetten, om deze weer op te ruimen en twee sets full wet klaar te zetten mocht er geen pitstop gedaan worden.Want ook die stonden niet klaar voor de tweede (inter) pitstop van Perez. Waarvan Horner bij Sky heeft aangegeven dat ook Perez de call pas maakte toen hij al "in de pits was" (zelf (nog) niet terug gekeken of het daadwerkelijk zo laat was).
Deze vind ik ironisch, want dat moet inderdaad kunnen en dat moet betekenen dat het team daarvoor klaarstaat. Maar dat is vast niet de uitleg die jij eraan wilt gevenDaarnaast regende het in T11 ook al en exit T12 was ook het moment dat Perez & Lawson de call maakte om te pitten. Dat Leclerc die call pas na T14 maakt is dan ook gewoon laat. Als F1 coureur moet je besluiten kunnen nemen in een split second. Een tiental seconden om een pit call te maken in de stromende regen is dan nogal langzaam.
Tussen Verstappen en GP hoor ik ook veel meer informatie heen en weer gaan. En dat Max het "een ronde eerder" aangeeft had meer te maken met dat het nog iets te droog was voor de call op dat moment. De call van Perez kwam slechts 20 seconden voordat Max aangaf "it's starting to come down here" dus strategisch een prima moment, je bent nog geen tijd verloren op slicks in de regen en de inters kunnen direct aan de bak.Ter vergelijking: bij de tweede bui is het rond T14 dat GP naar Verstappen communiceeet te denken de volgende ronde te moeten pitten. Vervolgens regent het in T3 en maakt Verstappen ook binnen een paar seconden de call om te pitten. Om vervolgens weer te twijfelen omdat het droog is. Rond T11 meld GP dat het hard regent in de pitlane, het een zeer goed moment is om te pitten, en anderen ook pitten. Waarna Verstappen dus ook gewoon pit.
Leclerc maakte de call niet te laat. Hij ging na ronde 1 naar binnen en zelfs zonder call is dat beter dan een ronde wachten en wel voorbereid zijn. Volg je de onboard zie je ook dat hij en anderen eerst overvallen worden door het water in de laatste bochten en hij de auto uit de McLaren van Piastri moet houden.RobertMe schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:47:
[...]
Daarnaast regende het in T11 ook al en exit T12 was ook het moment dat Perez & Lawson de call maakte om te pitten. Dat Leclerc die call pas na T14 maakt is dan ook gewoon laat. Als F1 coureur moet je besluiten kunnen nemen in een split second. Een tiental seconden om een pit call te maken in de stromende regen is dan nogal langzaam.
[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 28-08-2023 10:45 ]
Ze kunnen moeilijk stapels met banden neerzetten. Ze hebben 2 rijders he? En ze kwamen gewoon uit het rek. De rechterbanden zaten er zo op en zo veel tijd waren ze niet kwijt met de linkerbanden. Viel allemaal best wel mee.DataGhost schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:20:
[...]
Deze vind ik ironisch, want dat moet inderdaad kunnen en dat moet betekenen dat het team daarvoor klaarstaat. Maar dat is vast niet de uitleg die jij eraan wilt gevenAls team hoor je toch te weten wat de mogelijke logische beslissingen van je coureurs kunnen zijn. Kijk, als iemand in ronde 35 in T14 roept dat 'ie wil pitten voor full wets, dan snap ik dat het team daar helemaal niet voor klaarstaat. Maar het lijkt me toch gewoon logisch dat bij veranderende omstandigheden de voor de volgende ronde best passende banden te allen tijde klaarstaan en niet achter uit het magazijn hoeven te komen.
Gasly gaf zelf ook al aan dat hij de bocht niet haalde. En Max zat al volledig naast Gasly, dus het was niet meer Gasly’s bocht.sly___ schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:47:
De meeste teams waren overtuigd van het feit dat het een klein buitje van een paar minuten zou zijn en dat was voor de start al besproken met de rijders.DataGhost schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:27:
[...]
Andersom heeft het team net zo min met Leclerc gecommuniceerd. Als ze dachten dat de regen direct weer voorbij zou zijn hadden ze hem dat al veel eerder in de ronde kunnen vertellen, net als dat het überhaupt regende op een deel van de baan. Dan had hij wellicht de beslissing niet hoeven maken. Nu moest hij het doen met de informatie die hij had, en dat was toenemende regen en een hoop geglibber.
Twee rijders, twee stapels banden klaarzetten ja. Je hebt een redelijk idee van welke band in welke ronde nodig is dus de meest optimale set zet je klaar, en als de rijder buiten blijft heb je pak 'm beet anderhalve minuut om een andere set klaar te zetten voor de volgende ronde. De garages zijn verder leeg want de auto's zijn op de baan. Zoals ik al zei, dit zie je vaker op de live feed gebeuren dus de ruimte is er prima voor. Ze worden dan inderdaad van de bandenwarmers gekoppeld, maar die dingen zijn geisoleerd en worden dus niet direct ijskoud. Met een seconde hebben ze die eraf getrokken en dan hoeven ze nog maar een meter of drie te rennen naar hun plek in de pitlane. De full wets mogen trouwens helemaal niet in bandenwarmers dus daarmee heb je het issue sowieso niet.Hann1BaL schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:24:
[...]
Ze kunnen moeilijk stapels met banden neerzetten. Ze hebben 2 rijders he? En ze kwamen gewoon uit het rek. De rechterbanden zaten er zo op en zo veel tijd waren ze niet kwijt met de linkerbanden. Viel allemaal best wel mee.
Banden klaarzetten betekent ook langer uit de warmers he?
Ach, ik en mijn vrouw hebben 21km gefietst, uurtje op de fiets is toch niets. Dat zouden vast wel meer mensen hebben gedaan.MrOleo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:52:
[...]
Dat zou alleen maar meer voor de "late beslissing" van Leclerc spreken, het was heel hectisch en hij kon de call zelf niet eerder maken. Ondertussen had de pitcrew echt niks te doen. Als ze gewoon die set inters hadden klaargezet was er niks aan de hand geweest. Als het echt een klein buitje was en hij buiten bleef, ruim je de boel weer op en koppel je de bandenwarmers weer aan. Dan zijn ze misschien een halve graad afgekoeld maar nog zo'n 60 rondes om ze weer terug op te warmen moet wel voldoende zijn.Hann1BaL schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:29:
[...]
De meeste teams waren overtuigd van het feit dat het een klein buitje van een paar minuten zou zijn en dat was voor de start al besproken met de rijders.
Ik wil de communicatie in Ferrari niet verdedigen, want het is zeker niet de beste op de grid, maar mensen lijken hier wel te vergeten dat ronde 1 nogal hectisch is. Zeker in het verkeer (dus voor iedereen behalve Max.)
Dan ga je in ronde 1 geen uitgebreid gesprek met je engineer voeren. Daar heb je geen tijd voor. Later in de race is dat doorgaans iets makkelijker.
[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 28-08-2023 10:34 ]
De banden liggen al letterlijk naast de pitbox. Een stapel maakt het alleen maar trager om te pakken en als je ze in de wamers houdt ben je nog steeds te traag bij zo’n call als na ronde 1. Het lost echt geen probleem op.DataGhost schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:29:
[...]
Twee rijders, twee stapels banden klaarzetten ja. Je hebt een redelijk idee van welke band in welke ronde nodig is dus de meest optimale set zet je klaar, en als de rijder buiten blijft heb je pak 'm beet anderhalve minuut om een andere set klaar te zetten voor de volgende ronde. De garages zijn verder leeg want de auto's zijn op de baan. Zoals ik al zei, dit zie je vaker op de live feed gebeuren dus de ruimte is er prima voor. Ze worden dan inderdaad van de bandenwarmers gekoppeld, maar die dingen zijn geisoleerd en worden dus niet direct ijskoud. Met een seconde hebben ze die eraf getrokken en dan hoeven ze nog maar een meter of drie te rennen naar hun plek in de pitlane. De full wets mogen trouwens helemaal niet in bandenwarmers dus daarmee heb je het issue sowieso niet.
Dat zeg ik ook: Ik verdedig de late call van Leclerc, want het was een goede call.DataGhost schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:32:
[...]
Dat zou alleen maar meer voor de "late beslissing" van Leclerc spreken, het was heel hectisch en hij kon de call zelf niet eerder maken. Ondertussen had de pitcrew echt niks te doen. Als ze gewoon die set inters hadden klaargezet was er niks aan de hand geweest. Als het echt een klein buitje was en hij buiten bleef, ruim je de boel weer op en koppel je de bandenwarmers weer aan. Dan zijn ze misschien een halve graad afgekoeld maar nog zo'n 60 rondes om ze weer terug op te warmen moet wel voldoende zijn.
Ondertussen in de F2:YakuzA schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:08:
[...]
Lekker onderbuiken
Sinds de regel wijziging hebben we geen HAAS meer met losse wielen op het circuit gehad. Prima regel dus
Volgens mij zijn dat doorgaans alleen de droogweerbanden, maar daar kan je inderdaad ook inters klaarleggen. Alleen dan vraag ik me toch af waarom het zo lang duurt.Hann1BaL schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:33:
[...]
De banden liggen al letterlijk naast de pitbox. Een stapel maakt het alleen maar trager om te pakken en als je ze in de wamers houdt ben je nog steeds te traag bij zo’n call als na ronde 1. Het lost echt geen probleem op.
Just saying dat ik dit bij enkele races op de live feed heb gezien, je ziet de pitcrew al klaar gaan staan met de banden in de aanslag, of ze alvast klaarzetten. En dan gewoon in de garage, niet als een dummy-pitstop in de pitlane. Waarom ze dat anders zouden doen weet ik niet. Maar er zijn teams die het doen.Ook durf ik m wel aan: Als dat echt een handig idee was, zouden er teams zijn dit dit continu doen.
We kunnen natuurlijk blijven vergelijken. Wat denk ik belangrijk is, is dat HAM jarenlang (stuk of 7?) in een bolide reed die zowat op rails lag. Daar raak je echt wel aan gewend! Ik zie het ook bij (nieuwe) collega’s die al jarenlang op dezelfde plek hebben gezeten!Waah schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 02:26:
[...]
Wat ook niet helpt denk ik, is dat HAM vooral goed met een auto overweg kan die strak rijd. Zodra het wat minder beheersbaar is, kan die er niet goed mee overweg.
Dat zag je in het begin van 2022 toen Russel (die gewend was om in een kippenhok te racen) Hamilton voorbij streefde. Toen de auto stabieler werd, was HAM de snellere. En ook vandaag liet George weer prima car control zien met slicks op een droge baan. En kwam HAM echt tot leven toen de baan goed en wel droog was.
VER kan echter in alle omstandigheden wel uitblinken lijkt het.... Behalve echte stratencircuits. Daar lijkt die iets minder sterk dan bijvoorbeeld een Perez. Of nou ja, dat maakt de kansen gelijker![]()
Zet HAM in een RB en je krijgt een Perez situatie (plus dat HAM heeft laten zien in 2021 bij tegenslag niet koeltjes te zijn). Zet VER in de Merc en op zijn slechts krijg je een Bottas/HAM situatie, waarschijnlijker is een HAM/Rosberg situatie... Voor het eerste jaar. Echter maakt Max nauwelijks fouten, if at all.
Maar we zullen het nooit weten. Want no way dát het gaat gebeuren. Voor beide coureurs hebben ze alles te verliezej, Merc/Toto heeft alles te verliezen als HAM door het ijs zakt en RB hetzelfde met VER.
Oh zeker, het was heerlijk weer om te fietsen als je de buien kan ontwijken, een groot deel zal echt met de fiets zijn gekomen. En het zal allemaal vast top geregeld zijn. Helemaal top van de lokale organisatie en publiek, vandaar de smiley.cme2 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:30:
[...]
Ach, ik en mijn vrouw hebben 21km gefietst, uurtje op de fiets is toch niets. Dat zouden vast wel meer mensen hebben gedaan.
Daarnaast heeft de organisatie volgens mij echt alles goed geregeld. Het begeleiden van de fietsers, openbaarvervoer en het hele evenement. Niks anders dan
[ Voor 6% gewijzigd door MrOleo op 28-08-2023 10:43 ]
erutangiS
is dat zo? huren zal toch niet zo duur zijn voor die gasten?CH4OS schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:37:
[...]
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq