Dan hadden ze dus een keuze moeten maken voor Sainz of Leclerc, maar nogmaals: De meeste teams waren extreem overtuigd dat het een minibuitje zou zijn van 2 minuten. Ze waren echt compleet overdonderd door het weer. Met kennis van nu is het eenvoudig, maar luister al de boardradio’s maar eens terug: Allemaal zeggen ze 2 minuten regen en daarna snel weer droog.DataGhost schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:37:
[...]
Volgens mij zijn dat doorgaans alleen de droogweerbanden, maar daar kan je inderdaad ook inters klaarleggen. Alleen dan vraag ik me toch af waarom het zo lang duurt.
[...]
Just saying dat ik dit bij enkele races op de live feed heb gezien, je ziet de pitcrew al klaar gaan staan met de banden in de aanslag, of ze alvast klaarzetten. En dan gewoon in de garage, niet als een dummy-pitstop in de pitlane. Waarom ze dat anders zouden doen weet ik niet. Maar er zijn teams die het doen.
Als alleen Ferrari dat had gezegd, kon je ze dat aanrekenen. Zelfs GP zei tegen Max, in ronde 2, nadat Perez als was gestopt: “if you can live with it, stay out” Dus na de 7 pitstops (6 teams, AT deed beide rijders, makkelijke call als je achter ligt) was de overtuiging er nog niet.
Zelfs bij de call van Leclerc was het team verbaasd.
Als het team daadwerkelijk had getwijfeld over de omstandigheden was het misschien een optie geweest.
[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 28-08-2023 10:43 ]