Zou het forum eens nalezen mbt saldering greenchoice mbt zonnepanelen daar waren mensen met problemen salderen dal en normaal apart. Vattenfal eneco oxxio essent salderen eerst al her verbruik via normaal verbruik en restant via dalkoenieboy schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:32:
Goedenavond allemaal,
Met veel belangstelling heb ik het topic volledig doorgenomen en ik leg graag mijn situatie voor aan jullie. Het zijn enorm fijn zijn als iemand met verstand van zaken kan reageren.
Per november aanstaande krijgen wij de sleutel van onze nieuwbouwwoning, uiteraard volledig gasloos en op een lucht-water warmtepomp. Wij krijgen 20 zonnepanelen van 420 wp per stuk en even voor het gemak 90% opbrengsten maakt 7.560 KwH opwek per jaar. Geschat jaarverbruik is 5.000 KwH en er is dus sprake van ongeveer 2.500 KwH overcapaciteit.
Momenteel ben ik mij het oriënteren op de meest geschikte energieleverancier en de contractvorm. Gaslicht/Pricewise/Consumentenbond geven als 1 jarige contract de voordelige opties Oxxio/Eneco met een teruggaaf van 424 EUR per jaar (dus negatief bedrag). Een 2 jarig contract is enkel mogelijk bij GreenChoice en Mega met een teruggaaf van respectievelijk 377 EUR en 312 EUR op jaarbasis.
Wat denken jullie dat wijsheid is aangezien ik mij sterk afvraag in hoeverre de praktijken die VanDeBron flikt ook mogelijk zijn als ik bijv. een 2-jarig contract afsluit bij GreenChoice.
Alvast bij voorbaat dank voor de reactie, deze wordt zeer gewaardeerd.
Dus de vraag is meer hoeveel hen je aan opwekking over. Ik verbruik meer dan ik oplever dan was greenchoice ongunstig en budget energie ook