Dus: https://discord.gg/ztys4V5gR3D schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:56:
—SIDE NOTE—-
Sinds vannacht lijken een aantal XS-010* modellen het niet meer te doen.
Met name de “G” variant , ik probeer zo alles na te lopen.
Maar ik zou voor de zekerheid vragen een ticket aan te maken op Discord voor degene die ik mis.
- ernstoud
- Registratie: Januari 2015
- Laatst online: 13:36
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- AVM FRITZ!Box 5590 Fiber
- Ubiquiti UACC-CM-RJ45-MG
- Ubiquiti UniFi Dream Machine Professional
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Ubiquiti UniFi Gateway Fiber
- Ubiquiti UniFi Cloud Gateway Fiber
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
:strip_icc():strip_exif()/u/651669/crop61f075a821e45.jpg?f=community)
Oh wacht je had de 2.5Gbps versie, dat had ik gemist. Dacht de standaard 10Gbps versie die bijna iedereen heeft. Dan mag je mijn bericht negeren.martdj schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:25:
[...]
Dat zou wel megakut zijn. Die vervang je natuurlijk niet even snel. Maar goed. An sich werken alle lampjes zoals gewoonlijk, dus ik heb goede hoop dat er iets veranderd is aan de Delta kant wat gefixt kan worden.
@R3D , fijn om te lezen dat je toch nog een beetje meekijkt met ons!
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
@ernstoud Heb je inmiddels nu al een XGS-PON aansluiting? Of is dit voor je verzameling?
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
Nee. De post was ook bedoeld voor een avonturier hier.robertwebbe schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 17:01:
@ernstoud Heb je inmiddels nu al een XGS-PON aansluiting? Of is dit voor je verzameling?
De Zaram, fs.com, Nokia ONT en Huawei ONT in de verzameling is wel genoeg
ahaha ik dacht het zelfdeernstoud schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 17:05:
[...]
Nee. De post was ook bedoeld voor een avonturier hier.
De Zaram, fs.com, Nokia ONT en Huawei ONT in de verzameling is wel genoeg.
Zal er eens 1 bestellen en kijken of ik deze kan testen met hulp van @R3Dernstoud schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 16:49:
Goedkoop: https://www.ebay.nl/itm/156430205537
Moeite van het proberen waard.
Ben ik niet de enigeernstoud schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 17:05:
[...]
Nee. De post was ook bedoeld voor een avonturier hier.
De Zaram, fs.com, Nokia ONT en Huawei ONT in de verzameling is wel genoeg.

- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
Nee. Daar moet je beslist niets aan veranderen. Het PON-ID nodig bij registratie staat achter op de sticker: ALCL12345678. Zie topic start.R00t schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:17:
Vraagje, ik heb een Nokia XS-010X-Q voor mijn Delta verbinding die 9 Oktober geactiveerd wordt (PON knippert nu nog groen). Als ik inlog op de GUI krijg ik het volgende scherm. Moet ik hier iets doen of krijgt hij een ID van de OLT was hij actief is?
[Afbeelding]
Wij worden morgen aangesloten door Delta op het fiber netwerk. Ik lees hier al een tijdje mee. Nu wil ik even checken of ik alles weet en morgenvroeg in de juiste volgorder uitvoer.
Ik ga gebruik maken van een Nokia XS-010X-Q i.c.m. een Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro.
Zo ver ik hier heb gelezen moet ik morgenvroeg de volgende handelingen en stappen uitvoeren:
1) Delta Modem (Nokia XS-2426G-B) aansluiten en wachten tot de lijn actief is (dynamisch WAN IP adres)
2) Contact opnemen met Delta om mijn eigen glasvezelmodem (Nokia XS-010X-Q) te laten registreren, de volgende zaken heb ik al bij de hand:
- Merk en type
- PON-ID
- Serienummer
- MAC adres
3) Vlan 100 configureren op de WAN poort van de UDM Pro instellen
4) Nokia XS-010X-Q aansluiten en afwachten tot die is geactiveerd
Heb ik alles in het vizier, of zie ik nog wat over het hoofd (hebben jullie nog tips)?
Wel heb ik nog een vraag m.b.t. de FTU-aansluiting in de meterkast. In de handleiding van Delta wordt gesproken over het verbreken van de verzegeling. Betekent dit dat ik onderstaande uiteinde (zie cirkel hieronder) eraf moet halen? Daarnaast neem ik aan dat ik aansluiting 1 moet gebruiken?
Ik ga gebruik maken van een Nokia XS-010X-Q i.c.m. een Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro.
Zo ver ik hier heb gelezen moet ik morgenvroeg de volgende handelingen en stappen uitvoeren:
1) Delta Modem (Nokia XS-2426G-B) aansluiten en wachten tot de lijn actief is (dynamisch WAN IP adres)
2) Contact opnemen met Delta om mijn eigen glasvezelmodem (Nokia XS-010X-Q) te laten registreren, de volgende zaken heb ik al bij de hand:
- Merk en type
- PON-ID
- Serienummer
- MAC adres
Heb ik alles in het vizier, of zie ik nog wat over het hoofd (hebben jullie nog tips)?
Wel heb ik nog een vraag m.b.t. de FTU-aansluiting in de meterkast. In de handleiding van Delta wordt gesproken over het verbreken van de verzegeling. Betekent dit dat ik onderstaande uiteinde (zie cirkel hieronder) eraf moet halen? Daarnaast neem ik aan dat ik aansluiting 1 moet gebruiken?
:strip_exif()/f/image/X3VfX0pPaD9tKYA1IVBmzNln.jpg?f=fotoalbum_large)
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
[Verwijderd]
[ Voor 102% gewijzigd door ernstoud op 29-09-2024 16:10 ]
Ja, slede 1. Die van mij werd geleverd zonder sledes.Vjenne-ICT schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:59:
Wij worden morgen aangesloten door Delta op het fiber netwerk. Ik lees hier al een tijdje mee. Nu wil ik even checken of ik alles weet en morgenvroeg in de juiste volgorder uitvoer.
Ik gebruik maken van een Nokia XS-2426G-B i.c.m. een Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro.
2) Contact opnemen met Delta om het glasvezelmodem te registreren, de volgende zaken heb ik al bij de hand:
- Merk en type
- PON-ID
- Serienummer
- MAC adres
4) Nokia XS-2426G-B aansluiten en afwachten tot die is geactiveerd
[Afbeelding]
nvt
[ Voor 99% gewijzigd door Behoorlijk Leek op 29-09-2024 15:59 ]
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
[Verwijderd]
[ Voor 81% gewijzigd door ernstoud op 29-09-2024 16:10 ]
Ik vermoed dat @Vjenne-ICT een typfout heet gemaakt in punt 4 en dat hij een eigen Nokia XS-010X-Q wilt gaan aansluiten.
En blijkbaar was de huidige beschrijving nog niet duidelijk genoeg, deze heb ik zojuist nog even aangepast en de foto van @Vjenne-ICT toegevoegd als voorbeeld voor slot 1.
En blijkbaar was de huidige beschrijving nog niet duidelijk genoeg, deze heb ik zojuist nog even aangepast en de foto van @Vjenne-ICT toegevoegd als voorbeeld voor slot 1.
[ Voor 42% gewijzigd door robertwebbe op 29-09-2024 15:23 ]
Bedankt allemaal voor de snelle reacties en het meedenken!robertwebbe schreef op zondag 29 september 2024 @ 14:52:
Ik vermoed dat @Vjenne-ICT een typfout heet gemaakt in punt 4 en dat hij een eigen Nokia XS-010X-Q wilt gaan aansluiten.
Het is mij allemaal duidelijk. Ik heb nog wel één vraag m.b.t. TV, daar hoef ik geen Vlan 101 voor te configureren, dat werkt over Vlan 100?
Ik had idd een typefout gemaakt, dat moest idd Nokia XS-010X-Q zijn. Ik heb het aangepast.
Dit zijn de Vlan's die Delta gebruikt. Kijk morgen maar In je XS-2426G-B
1_INTERNET_R_VID_100 Route Enable Internet
2_OTHER_R_VID_101 Route Enable IPTV
3_TR069_R_VID_8 Route Enable TR-069
De Vlan 8 voor TR069 , hoef je niet te configureren , omdat je het "onderhoud' zelf doet en Delta niet in je router wilt hebben.
1_INTERNET_R_VID_100 Route Enable Internet
2_OTHER_R_VID_101 Route Enable IPTV
3_TR069_R_VID_8 Route Enable TR-069
De Vlan 8 voor TR069 , hoef je niet te configureren , omdat je het "onderhoud' zelf doet en Delta niet in je router wilt hebben.
Was er tussen 1 en 2 niet ook iets dat je moet kijken of je niet op cgnat zit en dat je dat eerst moet wijzigen?Vjenne-ICT schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:59:
- Merk en type
- PON-ID
- Serienummer
- MAC adres
]
[ Voor 0% gewijzigd door peewee. op 01-10-2024 11:44 . Reden: typo ]
In je account, producten beheren : "Internetopties" op 'Dynamisch IP' zetten, als je een flex abonnement hebt.
voor Pro Abo staat het misschien al op Dynamisch.
bij mij stond mijn Flex Abo standaard/default op Dynamisch
voor Pro Abo staat het misschien al op Dynamisch.
bij mij stond mijn Flex Abo standaard/default op Dynamisch
[ Voor 51% gewijzigd door Jermak op 01-10-2024 15:46 ]
Ik heb mijn eigen modem meer dan 24 uur geleden aangemeld bij Delta. Vanmiddag om 16:37 kreeg ik een mailtje van Delta dat het probleem was verholpen. Echter, ik heb nog steeds geen internet.
Modem: XS-010G-Q
De lampjes power en PON branden groen. Het datalampje blijft echter uit en knippert niet eens.
Router: Unifi Gateway (vlan 100 ingesteld)
De verkoper van de modem gaf aan dat de modem misschien geüpdatet moet worden. Dat zou automatisch gaan via Delta. Delta heb ik gesproken, en zij zagen dat de modem inderdaad geregistreerd is, maar ze weten niks van een update. Dat zouden zij niet kunnen doen. “Het is niet onze modem, daar moet u zelf voor zorgen.” Klopt dit? En zo ja, hoe moet ik dit doen? De verkoper gaf als tip om @R3D even in te seinen. Die zou connecties hebben?
Het resetknopje van de modem voor 20sec ingedrukt houden helpt niks. (Advies van Delta)
De lampjes power en PON branden groen. Het datalampje blijft echter uit en knippert niet eens.
De verkoper van de modem gaf aan dat de modem misschien geüpdatet moet worden. Dat zou automatisch gaan via Delta. Delta heb ik gesproken, en zij zagen dat de modem inderdaad geregistreerd is, maar ze weten niks van een update. Dat zouden zij niet kunnen doen. “Het is niet onze modem, daar moet u zelf voor zorgen.” Klopt dit? En zo ja, hoe moet ik dit doen? De verkoper gaf als tip om @R3D even in te seinen. Die zou connecties hebben?
Het resetknopje van de modem voor 20sec ingedrukt houden helpt niks. (Advies van Delta)
Ik ben zojuist omgezet door Delta (zei ze) maar als ik het oude modem erin laat zitten dan behoud ik internet.
Ik heb een Zaram sfp besteld uit dit topic en in mijn dream machine pro gedaan. Moet ik nog wat extra’s doen als ik wil dat dit werkt? Net 30 minuten die nieuwe sfp erin gehad maar krijg geen internet.
Ik heb een Zaram sfp besteld uit dit topic en in mijn dream machine pro gedaan. Moet ik nog wat extra’s doen als ik wil dat dit werkt? Net 30 minuten die nieuwe sfp erin gehad maar krijg geen internet.
Heb je al een andere netwerkkabel geprobeerd?jdenijs schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:49:
Ik heb mijn eigen modem meer dan 24 uur geleden aangemeld bij Delta. Vanmiddag om 16:37 kreeg ik een mailtje van Delta dat het probleem was verholpen. Echter, ik heb nog steeds geen internet.
Probeer anders eens een laptop of pc direct aan te sluiten en daar vlan 100 op instellen en testen of dat wel werkt.
(Tip: als je zakelijk flex hebt moet je vlan107 gebruiken)
Mocht dat niet werken dan lijkt het dat het modem niet goed werkt..
Heb je de mail al ontvangen dat de storing is verholpen?RhofmanZ schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:58:
Ik ben zojuist omgezet door Delta (zei ze) maar als ik het oude modem erin laat zitten dan behoud ik internet.
Het internet op je Nokia valt weg zodra je Zaram is aanmelding is doorgevoerd.
In de topic start staat alles netjes beschreven..
Heb je het juiste vlan ingesteld op je router?
nog geen bericht vanuit Delta. Alleen die vrouw die belde en zij dat ze de switch deed.
[ Voor 38% gewijzigd door RhofmanZ op 01-10-2024 20:10 ]
Nee VLAN 100 heb ik nog niet ingesteld op mijn WAN SFP+. Die is dus wel noodzakelijk begrijp ik?wbschenk schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:01:
[...]
Heb je de mail al ontvangen dat de storing is verholpen?
Het internet op je Nokia valt weg zodra je Zaram is aanmelding is doorgevoerd.
In de topic start staat alles netjes beschreven..
Heb je het juiste vlan ingesteld op je router?
Maar ook nog geen bericht vanuit Delta. Alleen die vrouw die belde en zij dat ze de switch deed
Bedankt voor je snelle reactiewbschenk schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:00:
[...]
Heb je al een andere netwerkkabel geprobeerd?
Probeer anders eens een laptop of pc direct aan te sluiten en daar vlan 100 op instellen en testen of dat wel werkt.
(Tip: als je zakelijk flex hebt moet je vlan107 gebruiken)
Mocht dat niet werken dan lijkt het dat het modem niet goed werkt..
Ik heb geen flex.
Ik heb verschillende kabels geprobeerd
Ik heb de modem nu direct op mijn pc aangesloten. En dan? Wat zijn dan de volgende stappen?
*herstel… via ChatGpt gevonden hoe ik mijn netwerkkaart op vlan id 100 zet. Maar na het wijzigen geeft hij aan netwerkkabel niet aangesloten.
Zelfs bij het aansluiten gaat het data lampjes niet 1 keer knipperen. Wel opvallend toch?
[ Voor 9% gewijzigd door jdenijs op 01-10-2024 20:24 ]
Je hebt de Nokia ONT met 2.5Gbps aansluiting. Die is altijd wat lastig registeren. Kan dus zijn dat het niet automatisch doorloopt. Hierdoor heb je waarschijnlijk ook nog een oude firmware versie en geen update gekregen vanuit Delta. Oude firmware versies kunnen problemen hebben met de WAN aansluiting. R3D is een werknemer van Delta die wel eens wil helpen met de bijzondere problemen.jdenijs schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:10:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie
Ik heb geen flex.
Ik heb verschillende kabels geprobeerd
Ik heb de modem nu direct op mijn pc aangesloten. En dan? Wat zijn dan de volgende stappen?
Zelfs bij het aansluiten gaat het data lampjes niet 1 keer knipperen. Wel opvallend toch?
https://discord.gg/ztys4V5g kun je ook terecht.
[ Voor 4% gewijzigd door bjusterbaarlik op 01-10-2024 20:21 ]
Idd ff op de Discord Channel een ticket aanmaken via de creatie ticket knop op de # support channelbjusterbaarlik schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:18:
[...]
Je hebt de Nokia ONT met 2.5Gbps aansluiting. Die is altijd wat lastig registeren. Kan dus zijn dat het niet automatisch doorloopt. Hierdoor heb je waarschijnlijk ook nog een oude firmware versie en geen update gekregen vanuit Delta. Oude firmware versies kunnen problemen hebben met de WAN aansluiting. R3D is een werknemer van Delta die wel eens wil helpen met de bijzondere problemen.
https://discord.gg/ztys4V5g kun je ook terecht.
Juiste vlan op de poort waar de sfp+ inzit is inderdaad wel noodzakelijk!RhofmanZ schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:09:
[...]
Nee VLAN 100 heb ik nog niet ingesteld op mijn WAN SFP+. Die is dus wel noodzakelijk begrijp ik?
Maar ook nog geen bericht vanuit Delta. Alleen die vrouw die belde en zij dat ze de switch deed
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
*knip*. Ongetwijfeld goed bedoeld, maar het is handiger om het gewoon allemaal in hetzelfde topic te houden: Discussie m.b.t. RIPE Atlas en Globalping.
[ Voor 81% gewijzigd door rens-br op 02-10-2024 08:27 ]
Thanks het is gelukt. Ik heb trouwens nog steeds geen bevestiging dat de omzetting is gedaan. Ook werkte mijn internet nog op het Nokia modem. Maar mijn sfp doet het nu ook.wbschenk schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:35:
[...]
Juiste vlan op de poort waar de sfp+ inzit is inderdaad wel noodzakelijk!
Enige kans dat iemand mij toevallig kan vertellen of je een Nokia 010 ONT kan ophangen op dezelfde plek waar een Genexis 7840 dan wel een Ubiquiti UniFi USG aan de muur hing qua afstand tussen de schroeven in de muur 
Mijn Odido pakket kwam binnen met daarin een prachtige Nokia 010 ONT met Delta bestickering erop namelijk

Hopelijk wordt dat ook ooit de standaard bij Delta zelf
/EDIT :
Heb ondertussen wat PDF's gevonden en helaas scheelt het net 5 millimeter of zelfs 25 mm.
Oh well...
Mijn Odido pakket kwam binnen met daarin een prachtige Nokia 010 ONT met Delta bestickering erop namelijk
/EDIT :
Heb ondertussen wat PDF's gevonden en helaas scheelt het net 5 millimeter of zelfs 25 mm.
Oh well...
[ Voor 14% gewijzigd door nero355 op 02-10-2024 22:23 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
Je hebt ze nu dan toch beiden in huis? Meetlatje gebruiken?nero355 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:49:
Enige kans dat iemand mij toevallig kan vertellen of je een Nokia 010 ONT kan ophangen op dezelfde plek waar een Genexis 7840 dan wel een Ubiquiti UniFi USG aan de muur hing qua afstand tussen de schroeven in de muur
Mijn Odido pakket kwam binnen met daarin een prachtige Nokia 010 ONT met Delta bestickering erop namelijk![]()
En anders blijft die ook prima hangen aan 1 schroef.
Stukje schilderstape plakken op de achterkant en de gaatjes erop tekenen en vervolgens plakken op de plek waar je hem wilt hebben werkt ook altijdnero355 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:49:
Mijn Odido pakket kwam binnen met daarin een prachtige Nokia 010 ONT met Delta bestickering erop namelijk![]()
Neen,
De Een hangt aan de schroeven, de Nokia in een bak
De Een hangt aan de schroeven, de Nokia in een bak
[ Voor 87% gewijzigd door Jermak op 02-10-2024 18:29 ]
@Jermak Het gaat om de XS-010X-Q, die heeft gewoon wandmontage:
:strip_exif()/f/image/h3A5Ba1joK1dkMrZzpZAIDJL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 78% gewijzigd door robertwebbe op 02-10-2024 18:32 ]
Theoretisch wel, maar nadat ik 73 euro had afgetikt bij de Guidion gast (voor het stopcontact) die dit bakje voor mij had gebevestigd, heb ik het daar maar in gelegd. Zie hier, mijn super profi meterkast, nadat ik de standaard Nokia door die van @wbschenk had omgeruild.robertwebbe schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 18:30:
@Jermak Het gaat om de XS-010X-Q, die heeft gewoon wandmontage:
:strip_exif()/f/image/SDMgjs98cJLSEin4RzYlxMZc.jpg?f=fotoalbum_large)
Het stuk gesteente op het drukvat van de CV moet enige beïnvloeding van de Deco X20 die er op staat, hier uit het zicht, verhinderen...
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
€73 voor dit gepruts? Dat bakje is voor de 2426, de 010 “hoort” via eigen schroeven aan de muur bevestigd te worden. Maar dit werkt ook.Ulysses schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 18:51:
[...]
Theoretisch wel, maar nadat ik 73 euro had afgetikt bij de Guidion gast (voor het stopcontact) die dit bakje voor mij had gebevestigd, heb ik het daar maar in gelegd. Zie hier, mijn super profi meterkast, nadat ik de standaard Nokia door die van @wbschenk had omgeruild.![]()
[Afbeelding]
Het stuk gesteente op het drukvat van de CV moet enige beïnvloeding van de Deco X20 die er op staat, hier uit het zicht, verhinderen...
Edit: er bestaan ook muurbeugels voor de X20, zie hier. Het best hang je die op 1,75m hoogte.
[ Voor 12% gewijzigd door robertwebbe op 02-10-2024 19:12 ]
Voor het stopcontact. Dat het doet. En als het defect of kapot gaat daarmee verzekerd is. Omdat ik mij niet bekwaam achtte om zonder opleiding hiervoor zelf aan mijn stoppenkast te gaan sleutelen. Nadat ik gezien had dat het echt nog geen 10 minuten werk was, heb ik dat ook opgeslagen wel. Dus 73 euro was privé les ook nog es.
Sowieso laat ik dit natuurlijk wegstrepen tegen de omzet/winst, dus maakt me dat ook niet echt uit.
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
Smartass!ernstoud schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:56:
Je hebt ze nu dan toch beiden in huis? Meetlatje gebruiken?
Dat ga ik sowieso doen, maar ik dacht misschien weet iemand hier toevallig wat de afmetingen zijn en dan kan ik de boel wat sneller ombouwen doordat ik meer vooruit kan plannen
/EDIT : Zie vorige post voor meer info!
Wat dat betreft hebben ze het bij Nokia wel gedaan zoals het hoort :wbschenk schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:33:
Stukje schilderstape plakken op de achterkant en de gaatjes erop tekenen en vervolgens plakken op de plek waar je hem wilt hebben werkt ook altijd![]()
Je krijgt een A4 met zeer uitgebreide details erbij qua montage en kan die in principe ook aan de muur plakken en dan de gaten door de aangegeven plekken heen boren
Het is meer dat het zo lullig is dat het niet gelijk 4/5/6 of meer aansluitingen zijnUlysses schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:20:
Voor het stopcontact. Dat het doet. En als het defect of kapot gaat daarmee verzekerd is. Omdat ik mij niet bekwaam achtte om zonder opleiding hiervoor zelf aan mijn stoppenkast te gaan sleutelen. Nadat ik gezien had dat het echt nog geen 10 minuten werk was, heb ik dat ook opgeslagen wel. Dus 73 euro was privé les ook nog es.
Sowieso laat ik dit natuurlijk wegstrepen tegen de omzet/winst, dus maakt me dat ook niet echt uit.
En hier op GoT is dit topic heel mooi voor inspiratie : Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4
/EDIT :
Het gekke is dus dat ik die niet meer in de originele doos had liggen samen met de rest van de spulletjes...ernstoud schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:29:
Bij de Genexis Platinum 7840 zit zo’n vel ook in de doos!
Kan er een foto van maken maar dat is dan niet op schaal, heb je niet zoveel aan denk ik.

Ik ben dat soort vellen namelijk gewend erbij te krijgen en bewaar ze daarna ook heel goed voor het geval dat
[ Voor 44% gewijzigd door nero355 op 03-10-2024 18:31 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
Bij de Genexis Platinum 7840 zit zo’n vel ook in de doos!nero355 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:04:
[...]
Wat dat betreft hebben ze het bij Nokia wel gedaan zoals het hoort :
Je krijgt een A4 met zeer uitgebreide details erbij qua montage en kan die in principe ook aan de muur plakken en dan de gaten door de aangegeven plekken heen boren
Kan er een foto van maken maar dat is dan niet op schaal, heb je niet zoveel aan denk ik.
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
En met een rj11 poort voor telefonie.ernstoud schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:06:
Redelijk goedkope Nokia ON.t, nieuwste type:
https://www.ebay.nl/itm/146073761779
Ik ga er eens een bestellen om te testen.
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
Als je dan in de GUI de SIP gegevens en VLAN102 kan zetten en het dan werkt zou dat echt heel fraai zijn.wbschenk schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 17:04:
[...]
En met een rj11 poort voor telefonie.
Ben benieuwdwbschenk schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 17:04:
[...]
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
Bedenk me wel dat de firmware die er op staat bij Delta onbekend zal zijn. Zit immers die VoIP functionaliteit in, is dus andere FW.wbschenk schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 17:04:
[...]
We gaan het zien en meemaken. Wellicht met wat hulp van de DFN heldernstoud schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:10:
[...]
Bedenk me wel dat de firmware die er op staat bij Delta onbekend zal zijn. Zit immers die VoIP functionaliteit in, is dus andere FW.
Ik vermoed dat het standaard profiel prima gaat werken. En anders heeft R3D hem zo gefikst.
Meh, vandaag overstap van Caiway naar Delta mogelijk vanaf vanochtend 06:00. Alles aangesloten maar enkel het PON lampje gaat branden, geen internet diensten..
Contact met de helpdesk, reset van het modem uitgevoerd, niets veranderd.
Nu moet er een monteur langskomen. Geen idee wat die wilt doen, want ONT brand en demping lijkt goed te zijn, maar goed.
Caiway doet het nu nog, hoop dat dit ook zo blijft tot Delta echt werkt want dat zou best vervelend zijn ..
.
Het lijkt me eerder iets in de backend dat de dienst nog niet goed gekoppeld is of het modem niet provisioned wordt.
@R3D
Als je je verveeld
...
Edit:
Chapeau Delta, verwachting overtroffen.
Het is (nog) niet opgelost, maar ben nu al gebeld door het technisch backend team die me zo verder helpen.
Nu moet er een monteur langskomen. Geen idee wat die wilt doen, want ONT brand en demping lijkt goed te zijn, maar goed.
Caiway doet het nu nog, hoop dat dit ook zo blijft tot Delta echt werkt want dat zou best vervelend zijn ..
Het lijkt me eerder iets in de backend dat de dienst nog niet goed gekoppeld is of het modem niet provisioned wordt.
@R3D
Als je je verveeld
Edit:
Het is (nog) niet opgelost, maar ben nu al gebeld door het technisch backend team die me zo verder helpen.
[ Voor 11% gewijzigd door ndonkersloot op 04-10-2024 09:44 ]
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Vergelijkbaar met mijn issue (zie topic) - niet gerelateerd aan het 'eigen ONT verhaal'. Mijn dienst zou op de vrijdag 18:00 uur pas actief zijn, maar heb tot maandagochtend 10:20 uur geen Internet gehad. Na het up komen de berichten erover ontvangen.ndonkersloot schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:39:
... iets in de backend dat de dienst nog niet goed gekoppeld is of het modem niet provisioned wordt.
Er liep een ticket, maar de terugkoppeling die ik kreeg hadden ermee te maken dat 'GPON provisioning faalde', of dat 'het Nokia modem defect was en is omgewisseld'.

On-topic:
Gistermiddag (15:25 uur) mijn ONT-wijziging ingediend via de chat. Gisteravond (19:44) bericht dat wijziging is verwerkt. Nieuwe Nokia XS-010X-Q ONT heeft na het omprikken 2x iets gedaan (PON=groen, Power=knipperend groen, software update/provisioning?), daarna diensten actief. IPv6 later op de avond ook geactiveerd. Het data-lampje lijkt mij de indicator voor de aangesloten ethernet-verbinding. Als de WAN down gaat, dan gaat dit lampje immers ook uit.
Mijn dank voor @wbschenk voor het aanbieden voor de ONT - en de technici van Delta voor het instellen van alles.
Monteur kan idd niks doen. Is iets wat op afstand opgelost kan worden door de technische dienst van Delta.ndonkersloot schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:39:
Meh, vandaag overstap van Caiway naar Delta mogelijk vanaf vanochtend 06:00. Alles aangesloten maar enkel het PON lampje gaat branden, geen internet diensten..
Ik ga maandag overstappen naar Odido, en tot mijn verbazing zit daar dezelfde XS-010X-Q (uiteraard ander S/N) bijOid schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:51:
van de week via de chat gevraagd om een XS-010X-Q te koppelen. inmiddels mail gehad 'dat de storing is verholpen' echter krijg ik geen verbinding. Nokia modem van Delta zelf werkt prima.
heb een usg, deze heb ik op vlan 100 gezet, ook vlan 500 geprobeerd (las ik ergens in dit topic). ipv4 dhcp aan, ipv6 dhcp uit en aan geprobeerd, maar ik krijg geen ip-adres blijft op 0.0.0.0 staan. beide apparaten meermaals herstart.
Wat zijn de beste stappen om nu te nemen? Nogmaals via de chat/telefoon vragen om het te controleren?
Het is kennelijk iets lastig, want krijg een bericht dat het bij een gespecialiseerde afdeling is neergeld en tot wel 5 werkdagen kan durenndonkersloot schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:39:
Ja, dàt ook gehad. Je hebt mogelijk wel geluk dat het mogelijk 's middags opgelost wordt. Bij mij was het inderdaad...een lastig weekend.ndonkersloot schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:47:
[...]
Het is kennelijk iets lastig, want krijg een bericht dat het bij een gespecialiseerde afdeling is neergeld en tot wel 5 werkdagen kan duren.. Minder fijn net zo voor het weekend
..
Heb je toevallig ook smartcard in je huidige/afgelopen Caiway-abonnement? Jammer genoeg kan je na de switch niet meer inloggen bij Caiway om te controleren of dat abonnement wel is beëindigd - lekker handig.
[ Voor 4% gewijzigd door AlexAuto op 04-10-2024 12:10 ]
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
Mogelijk. Maar de FW updaten mocht dat nodig zijn kan een issue zijn.robertwebbe schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:32:
Ik vermoed dat het standaard profiel prima gaat werken. En anders heeft R3D hem zo gefikst.
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
Kijk even op Discord of @R3D of anderen via een ticket dit kunnen oppakken.ndonkersloot schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:47:
[...]
Het is kennelijk iets lastig, want krijg een bericht dat het bij een gespecialiseerde afdeling is neergeld en tot wel 5 werkdagen kan duren.. Minder fijn net zo voor het weekend
..
https://discord.gg/wHmwwP45
@ernstoud
Bedankt, dat kanaal kende ik nog niet
.
@AlexAuto
Ik had bij Caiway geen smartcards, enkel internet.
Bedankt, dat kanaal kende ik nog niet
@AlexAuto
Ik had bij Caiway geen smartcards, enkel internet.
Top guide, binnen 1u op de zaterdagavond alles kunnen fixen. Thanks!
Mooi.thomasvvugt schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:00:
Top guide, binnen 1u op de zaterdagavond alles kunnen fixen. Thanks!
Ik moet nog tot 14 oktober wachten tot mijn abonnement wordt geactiveerd. Pon lampje brand al wel groen, maar als ik bij Delta inlog dan is er nog geen abonnement te vinden. Via de chat geven ze aan dat het niet versneld kan worden. Hopelijk krijg ik daarna de boel ook snel omgezet naar een Zaram.
Een update hoe de aansluiting afgelopen maandag is verlopen.Vjenne-ICT schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:59:
- Merk en type
- PON-ID
- Serienummer
- MAC adres
[Afbeelding]
Ik kon vanaf 06:00 het modem aansluiten en de diensten activeren, maar daar ben ik rond 8:30 mee begonnen. Hieronder chronologisch de stappen en handelingen die ik heb uitgevoerd/ doorlopen:
1) Modem (Nokia XS-2426G-B) aansluiten en abonnement/ diensten activeren (rond 8:30)
2) Alleen "Power" brand voluit en "PON" blijft knipperen (09:00)
3) Gezien ik geen actieve lijn kreeg heb ik contact met Delta opgenomen (Chat) en is er een 2e lijn ticket ingeschoten (09:45)
4) Om 11:08 kreeg ik een SMS dat de storing was opgelost. Modem (Nokia XS-2426G-B) is nu wel netjes online en ik heb internet.
5) Contact met Delta opgenomen om de "CGNAT" uit te schakelen. Dit was zo geregeld, kon wel 24 uur duren, maar na een paar uur wachten en een reboot van het modem was het actief (rond 14:00).
6) Wederom contact opgenomen met Delta voor het activeren van mijn eigen modem, maar dit keer ben ik een uur bezig geweest om een chat mewerker te pakken te krijgen (schijnt op dat moment drukker dan normaal te zijn). Rond 15:00 kon ik het nieuwe modem (Nokia XS-010X-Q) aanmelden. Medewerker vroeg mij het hemd van het lijf, maar had alles voorbereid en kon het zo aanleveren. Wederom is er een 2e lijns ticket ingeschoten en vroegen ze mij netjes of het akkoord was dat ik max 24 uur downtime kon hebben.
7) Modem (Nokia XS-010X-Q) met glasvezelkabel van het originele modem (schroef aan de onderkant losdraaien en je haalt de groene glaskabel er zo uit) aansluiten en wachten maar...
Kortom, ben er een hele dag mee druk geweest... maar moet zeggen dat de aanvragen supersnel worden opgepakt en je word netjes per email en SMS geinformeerd, dat was ik van een provider niet gewend. Complimenten dus voro Delta!
Ik heb nog wel een vraag m.b.t. het opzeggen van mijn Caiway diensten. Mijn diensten bleven op de dag van overgang netjes nog actief, dat doen ze goed. Ik had dus geen downtime. 1 oktober, toen ik alles van Delta al online had, kreeg ik een bevestiging dat mijn diensten waren opgezegd/ beeindigd. Bij thuiskomst van mijn werk was het modem idd niet meer online.
Het TV signaal bleef wel actief, waar ik blij mee ben, maar hoelang blijft dat zo? Ik had ook het liefste glasvezelinternet en Coax TV, maar dat kon nietg melden Delta. Nu blijkt dit nog steeds actief te zijn.
Welke DNS servers adviseren jullie om te gebruiken? Momenteel, had ik bij Caiway ook al, heb ik de Google DNS servers (1.1.1.1 + 8.8.8.8) in gebruik. Ik las hier op het forum dat er wel eens wat problemen zijn met de Delta DNS servers?
[ Voor 16% gewijzigd door Vjenne-ICT op 05-10-2024 08:22 . Reden: Coax TV en DNS vraag toegevoegd + wat typefoutjes eruit gehaald. ]
Mensen, ik heb even wat hulp nodig.
Vanochtend een eigen modem geplaatst, een Fritz!box 5590 XPS-PON, doorgeven aan Delta en deze hebben ze een uur geleden geactiveerd.
Internet werkt.
Nu krijg ik alleen telefonie niet aan de praat (we hebben vast bellen via internet)
Ik heb het zo gedaan zoals de manual van Fritz!Box het voorschrijft :
- andere aanbieder
- Telefoonnummer voor aanmelding : 011745****
- Intern telefoonnummer in Fritz!Box : 45****
- Gebruikersnaam en wachtwoord de account inlog gegevens van Delta
- Registrar" voice.caiw.net
- Proxyserver" voice.caiw.net
- Meer instellingen DTMF overdracht naar RTP of inband
Enigste raar is dat ik in het configuratie scherm niet de optie "Voer bij "Netnummer" je netnummer in" zie
Tevens heb ik Authenticatienaam leeg gelaten.
Maar bij controle van de telefoonlijn krijg ik dit :
"De controle van de telefonie is niet geslaagd. Aanmelden bij telefonieaanbieder is niet geslaagd. Controleer de ingevoerde toegangsgegevens voor telefonie."
Wat doe ik her verkeerd ?
Vanochtend een eigen modem geplaatst, een Fritz!box 5590 XPS-PON, doorgeven aan Delta en deze hebben ze een uur geleden geactiveerd.
Internet werkt.
Nu krijg ik alleen telefonie niet aan de praat (we hebben vast bellen via internet)
- andere aanbieder
Enigste raar is dat ik in het configuratie scherm niet de optie "Voer bij "Netnummer" je netnummer in" zie
"De controle van de telefonie is niet geslaagd. Aanmelden bij telefonieaanbieder is niet geslaagd. Controleer de ingevoerde toegangsgegevens voor telefonie."
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
Ik denk dat je ook nog VLAN102 voor VoIP ergens moet instellen.dierkx36 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:58:
Mensen, ik heb even wat hulp nodig.
Internet werkt.
- andere aanbieder
Zal heel goed kunnen, ik ben aan het zoeken waar je VLAN moet instellen maar ik kan het niet vinden.ernstoud schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:01:
[...]
Ik denk dat je ook nog VLAN102 voor VoIP ergens moet instellen.
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
https://nl.avm.de/service...n-FRITZ-Box-configureren/dierkx36 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:04:
[...]
Zal heel goed kunnen, ik ben aan het zoeken waar je VLAN moet instellen maar ik kan het niet vinden.
Punt 5.
Is een instructie voor de 7590 maar zal voor de 5590 ook wel gelden.
Ik had het net gevonden : VLAN en PBit staan goed ( 102 en 5)ernstoud schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:18:
[...]
https://nl.avm.de/service...n-FRITZ-Box-configureren/
Punt 5.
Is een instructie voor de 7590 maar zal voor de 5590 ook wel gelden.
[edit]
Zoals gezegd, VLAN en PBit staan goed.
Weer volgens de Fritz!Box handleiding telefoon in gevuld : weer niks , wilt geen connectie maken.
[edit 2]
Ik heb de nieuwe SIP gegevens nog niet ontvangen, waarschijnlijk is dit het probleem.
[edit 3]
Nieuwe SIP gegevens binnen, ingevoerd en het werkt
[ Voor 29% gewijzigd door dierkx36 op 07-10-2024 15:17 ]
Ik ben super geholpen door R3D!ernstoud schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:15:
[...]
Kijk even op Discord of @R3D of anderen via een ticket dit kunnen oppakken.
https://discord.gg/wHmwwP45
Bedankt voor de tip
Puur uit interesse. Heb je nog te horen gekregen waar de fout zat, en kon je er vrijdag nog mee worden geholpen?ndonkersloot schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:54:
[...]
Ik ben super geholpen door R3D!
Bedankt voor de tip.
Ik weet niet precies wat er mis ging, van de helpdesk begreep ik dat er twee modems op mijn naam stond voor activatie dus ergens in het provisionings proces zal iets niet helemaal lekker hebben gestaan verwacht ik.AlexAuto schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:59:
[...]
Puur uit interesse. Heb je nog te horen gekregen waar de fout zat, en kon je er vrijdag nog mee worden geholpen?
R3D had me vrijdag aan het einde van de middag nog geholpen. Door een onhandige situatie aan mijn kant waarbij ik de glas slede niet meer in de FTU kreeg was de activatie maar deels afgerond. Nadat ik het probleem met mijn FTU had opgelost had ik internet op mijn eigen ONT maar met een IP adres uit de CG-NAT range en nog mijn oude snelheid van 400/400.
Vandaag heeft R3D me verder geholpen en nu volle bak snelheid en een 'normaal' dynamisch IP adres.
Beetje off-topic maar 'k merk toch best veel verschil tussen de standaard bijgeleverde Nokia XS-2426G-B en nu de Fritz!Box 5590 XPS-GON.
Vele malen stabieler en sterker.
Alsof je over ben gestapt van een oude afgekeurde Citroen Eend naar een Mercedes AMG
Vele malen stabieler en sterker.
Alsof je over ben gestapt van een oude afgekeurde Citroen Eend naar een Mercedes AMG
Ben benieuwd hoe mijn aansluiting gaat verlopen.
Ben sinds kort op een woonboot komen te wonen in een gebied waar Delta glasvezel heeft liggen. De vezel komt uit de grond en is afgemonteerd in een waterdichte box in een hoge paal (ivm hoog water), modem pakket is binnen, 2de kans Nokia XS-010X-Q ligt klaar (bedankt @wbschenk) maar nu is het afwachten totdat de aansluiting vanaf de wal naar de woonboot wordt gerealiseerd zodat ik hem in het modem kan prikken.
De servicedesk heeft er moeilijk mee daar die binnen is gekomen als een ontbrekende FTU in de woning, wat klopt want die zit buiten
Ben sinds kort op een woonboot komen te wonen in een gebied waar Delta glasvezel heeft liggen. De vezel komt uit de grond en is afgemonteerd in een waterdichte box in een hoge paal (ivm hoog water), modem pakket is binnen, 2de kans Nokia XS-010X-Q ligt klaar (bedankt @wbschenk) maar nu is het afwachten totdat de aansluiting vanaf de wal naar de woonboot wordt gerealiseerd zodat ik hem in het modem kan prikken.
De servicedesk heeft er moeilijk mee daar die binnen is gekomen als een ontbrekende FTU in de woning, wat klopt want die zit buiten
Eve char: Warock <TEST>
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
Wat zit er in die waterdichte box? Een normale FTU? Is die box groot genoeg (en zit er een stopcontact)?sPENKMAN schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:12:
Ben benieuwd hoe mijn aansluiting gaat verlopen.
Ik zou er niet op rekenen dat er een monteur namens Delta komt die vanaf de FTU een glasvezel naar de woonboot komt brengen. Dat zul je zelf moeten regelen.
In de box zit inderdaad de FTU (eigenlijk 2, die van de buren zit daar ook), een stroomaansluiting is er niet. Bij de andere buren is er door Delta bij de initiële aanleg een kabel geleverd en/of naar binnen gebracht, in het ergste geval zal ik hem inderdaad zelf moeten aanschaffen.ernstoud schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:43:
[...]
Wat zit er in die waterdichte box? Een normale FTU? Is die box groot genoeg (en zit er een stopcontact)?
Ik zou er niet op rekenen dat er een monteur namens Delta komt die vanaf de FTU een glasvezel naar de woonboot komt brengen. Dat zul je zelf moeten regelen.
Mocht iemand tips hebben voor een schappelijke kabel die bestand is tegen het weer dan houdt ik me aanbevolen, een kabel a la Glasvezel-Patchkabel, SC-APC (8°) SC-UPC zal het wel niet volhouden lijkt me
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
Eventueel de vezel in een (felexibele) PVC buis? Hoe loopt de electriciteit aansluiting? Ik neem aan gezien wisselend waterniveau dat e.e.a flexibel moet kunnen meebewegen? Misschien dus op de manier zoals ook de electriciteit loopt? Glasvezel kan een hoop hebben, voor dikkere kabel zit je weer dat er gelast zou moeten worden zodat er een SC/APC op kan voor in de FTU. Ik zou gewoon voor een standaard (20 meter?) glasvezelkabel gaan en er beschermende buis o.i.d. omheen leggen.sPENKMAN schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:09:
[...]
In de box zit inderdaad de FTU (eigenlijk 2, die van de buren zit daar ook), een stroomaansluiting is er niet. Bij de andere buren is er door Delta bij de initiële aanleg een kabel geleverd en/of naar binnen gebracht, in het ergste geval zal ik hem inderdaad zelf moeten aanschaffen.
Mocht iemand tips hebben voor een schappelijke kabel die bestand is tegen het weer dan houdt ik me aanbevolen, een kabel a la Glasvezel-Patchkabel, SC-APC (8°) SC-UPC zal het wel niet volhouden lijkt me
Kijk even op amazon. Daar hebben ze ook extra beschermde kabels. Die heb ik ook omdat ik de kabel door de kruipruimte heb getrokken.
Bijvoorbeeld deze: https://amzn.eu/d/hS7n1Ry
De kabel die @sPENKMAN aangeeft is al wat dikker dan normaal (bewust voor dit type in webshop gekozen omdat het wat robuuster is). Ik kan evt een outdoor kabel leveren.
De gene die @robertwebbe aangeeft kan je ook bestellen natuurlijk
De gene die @robertwebbe aangeeft kan je ook bestellen natuurlijk
Mensen, weer even een vraag :
Fritz!Box 5590 XPS-GON werkt, internet en teleofnie doet het ook.
Er is alleen 1 ding waar ik tegen aanloop waar ik niet uit kom.
Wij gebruiken een Panasonic KX-TGD323 set voor vaste telefonie.
Ik heb er niet moeilijk over gedaan, gewoon de set in de eerste analoge telefoon port van 5590 geprikt en gaan.
Als iemand met mobiel of een vaste telefoon met andere provider belt laat de telefoon de beller ID zien.
ALLEEN zodra er iemand met vaste telefoon via Delta belt zie je niks, geen telefoonnummer, geen beller ID : enigste wat je ziet is "geen melding"
Ik heb in de 5590 naar mijn weten dit corrent ingevult dan wel aangegeven :
Telefonie -> Telefoonapparaten -> FON 1 en/of FON 2 -> Kenmerken van het telefoonapparaat -> Telefoonnummer van de beller weergeven (CLIP) eenvoudige modus.
Maar, nogmaals, alleen beller ID van mobiel of vaste nummers via andere providers word weergeven, vaste bellers met een Delta abonnement niet.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is ?
Fritz!Box 5590 XPS-GON werkt, internet en teleofnie doet het ook.
Er is alleen 1 ding waar ik tegen aanloop waar ik niet uit kom.
Wij gebruiken een Panasonic KX-TGD323 set voor vaste telefonie.
Ik heb er niet moeilijk over gedaan, gewoon de set in de eerste analoge telefoon port van 5590 geprikt en gaan.
Als iemand met mobiel of een vaste telefoon met andere provider belt laat de telefoon de beller ID zien.
ALLEEN zodra er iemand met vaste telefoon via Delta belt zie je niks, geen telefoonnummer, geen beller ID : enigste wat je ziet is "geen melding"
Ik heb in de 5590 naar mijn weten dit corrent ingevult dan wel aangegeven :
Telefonie -> Telefoonapparaten -> FON 1 en/of FON 2 -> Kenmerken van het telefoonapparaat -> Telefoonnummer van de beller weergeven (CLIP) eenvoudige modus.
Maar, nogmaals, alleen beller ID van mobiel of vaste nummers via andere providers word weergeven, vaste bellers met een Delta abonnement niet.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is ?
Daar moet inderdaad de nodige flexibiliteit in zijn maar bij de aansluiting van de loopbrug is dat vrij minimaal en hangt er een paar meter kabel in een ruime boog om wat beweging op te kunnen vangen.ernstoud schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:15:
[...]
Eventueel de vezel in een (felexibele) PVC buis? Hoe loopt de electriciteit aansluiting? Ik neem aan gezien wisselend waterniveau dat e.e.a flexibel moet kunnen meebewegen? Misschien dus op de manier zoals ook de electriciteit loopt? Glasvezel kan een hoop hebben, voor dikkere kabel zit je weer dat er gelast zou moeten worden zodat er een SC/APC op kan voor in de FTU. Ik zou gewoon voor een standaard (20 meter?) glasvezelkabel gaan en er beschermende buis o.i.d. omheen leggen.
De elektra aansluiting komt uit de paal, hangt over een schutting, stukje tuin, vergroeid in een appelboom, meer tuin en loopt dan over de grond naar de loopbrug via welke die naar de woonboot gaat. Dat wordt in de toekomst nog wel een keertje op de schop genomen maar voor glasvezel niet ideaal. Die moet bij voorkeur los van de grond liggen maar een beetje trekbelasting (van zijn eigen gewicht/wind/ijzel) aan kunnen.
Dank voor de suggesties allen iig, dat zal wel goed gaan komen!
@wbschenk werkt de precision sfp+ stick ook nog?
Ik zie dat hij niet meer te koop is bij jou, ik had deze paar maanden geleden aangeschaft en inmiddels is Delta aangesloten en wil het graag direct de udm-pro in.
Als ik het goed begrijp moet je voor deze ook gewoon cig-xg-99s en de aansluitende pon-id doorgeven.
Ik zie dat hij niet meer te koop is bij jou, ik had deze paar maanden geleden aangeschaft en inmiddels is Delta aangesloten en wil het graag direct de udm-pro in.
Als ik het goed begrijp moet je voor deze ook gewoon cig-xg-99s en de aansluitende pon-id doorgeven.
Dank jerobertwebbe schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:22:
@dierkx36 Lijkt mij een probleem van Delta te zijn. CLIP werkt, behalve als het uit eigen netwerk komt. Mogelijk kan @R3D je helpen? Even een ticket aanmaken van het Discord kanaal.

Yes deze werkt nog naar behoren! Omdat de fs en Zaram meer besteld worden heb ik ze inderdaad eraf gehaald.Ramkoe schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:34:
@wbschenk werkt de precision sfp+ stick ook nog?
Aanmelden als de cig inderdaad
Hmm Delta geeft aan dat ze hem niet kunnen zien op het netwerk ff udm pro een reboot gegeven hopelijk werkt het anders zal ik de Discord even bekijken voor specifieke hulp
@Ramkoe Juist voor dit soort zaken heb je R3D nodig.
Ik heb de 7 meter uitvoering deze:sPENKMAN schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:09:
Mocht iemand tips hebben voor een schappelijke kabel die bestand is tegen het weer dan houdt ik me aanbevolen
https://www.amazon.nl/gp/product/B08CVRRDF2
Prima tevreden over, maar bij mij ligt hij binnen. Voelt ook stevig aan, maar lijkt op de foto wel wat dikker dan in werkelijkheid.
ik mag mij ook hier gaan melden, met mijn Unifi UDM-Pro.
Ben al online aan het kijken naar een converter om van glas naar utp te gaan (die NOKIA ONT wordt het waarschijnlijk).
En dankzij de info die hier staat moet het vast gaan lukken (en anders R3D wiebelen
)
Ben al online aan het kijken naar een converter om van glas naar utp te gaan (die NOKIA ONT wordt het waarschijnlijk).
En dankzij de info die hier staat moet het vast gaan lukken (en anders R3D wiebelen
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Waarom kies je niet voor een Zaram sfp+ module? 😊Geckoo schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:41:
ik mag mij ook hier gaan melden, met mijn Unifi UDM-Pro.
En dankzij de info die hier staat moet het vast gaan lukken (en anders R3D wiebelen)
Sinds vorige week ben ik ook "modemloos" met Delta glasvezel.
Het netwerk hier kon wel een upgrade gebruiken en eerst overgestapt van Caiway naar Delta glasvezel 2Gbps.
Dus toen het Genexis modem vervangen door het Nokia modem. Aangesloten en het werkte, ging allemaal soepel. AON -> XGS-PON done.
Werd toen natuurlijk in de CG-NAT pool gezet en dat had ik via Mijn Delta uit laten zetten. Dat ging dan niet zo soepel: in Mijn Delta stond Dynamisch IP adres aan, maar IP adres bleef 100.64.x.y. Na nog een ticket en wat op en neer chatten was dit na een paar dagen opgelost.
Toen moest de USG Pro router na ruim 7 jaar trouwe dienst ruim baan maken voor een UDM Pro Max.
En als laatste ging de Nokia er tussenuit. Bij schenkict een Zaram SFP+ module besteld, startpost nog een keer gelezen en toen eigen modem laten registreren. Dat aanvragen ging soepel, maar na een paar uur bericht "dat de storing niet op afstand opgelost kon worden" en "dat het herstellen tot 5 werkdagen zou kunnen duren". De Nokia werkte nog dus maar even afwachten. Na 4 dagen bericht dat de storing verholpen was. Toen de Zaram aangesloten, VLAN ID 100 ingesteld en ... het werkte! 10000 FDX uplink en een stabiele 2Gbs verbinding (down 2,035 Gbps; up 1,995 Gbps).
Bedankt allen die dit mogelijk gemaakt hebben!
Ik heb ook nog een telefoonlijn, kijken of dat nog werkend te krijgen is. Weet iemand of dat met een Gigaset N300A IP aan de praat te krijgen is?
Het netwerk hier kon wel een upgrade gebruiken en eerst overgestapt van Caiway naar Delta glasvezel 2Gbps.
Dus toen het Genexis modem vervangen door het Nokia modem. Aangesloten en het werkte, ging allemaal soepel. AON -> XGS-PON done.
Werd toen natuurlijk in de CG-NAT pool gezet en dat had ik via Mijn Delta uit laten zetten. Dat ging dan niet zo soepel: in Mijn Delta stond Dynamisch IP adres aan, maar IP adres bleef 100.64.x.y. Na nog een ticket en wat op en neer chatten was dit na een paar dagen opgelost.
Toen moest de USG Pro router na ruim 7 jaar trouwe dienst ruim baan maken voor een UDM Pro Max.
En als laatste ging de Nokia er tussenuit. Bij schenkict een Zaram SFP+ module besteld, startpost nog een keer gelezen en toen eigen modem laten registreren. Dat aanvragen ging soepel, maar na een paar uur bericht "dat de storing niet op afstand opgelost kon worden" en "dat het herstellen tot 5 werkdagen zou kunnen duren". De Nokia werkte nog dus maar even afwachten. Na 4 dagen bericht dat de storing verholpen was. Toen de Zaram aangesloten, VLAN ID 100 ingesteld en ... het werkte! 10000 FDX uplink en een stabiele 2Gbs verbinding (down 2,035 Gbps; up 1,995 Gbps).
Bedankt allen die dit mogelijk gemaakt hebben!
Ik heb ook nog een telefoonlijn, kijken of dat nog werkend te krijgen is. Weet iemand of dat met een Gigaset N300A IP aan de praat te krijgen is?
Vorige week ben ik overgestapt van Delta naar Odido waar al een ONT bij zit. (zelfde glasvezel, mooie aanbieding)
Kan mijn eigen Nokia XS-010G-Q zonder problemen door naar de volgende of moet deze nog een reset in het systeem krijgen oid?
Kan mijn eigen Nokia XS-010G-Q zonder problemen door naar de volgende of moet deze nog een reset in het systeem krijgen oid?
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
Nee, reset is niet nodig, device (dus PON ID) is gekoppeld aan je klant profiel.michel2506 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:56:
Vorige week ben ik overgestapt van Delta naar Odido waar al een ONT bij zit. (zelfde glasvezel, mooie aanbieding)
@ernstoud
Supriced today, ik kreeg een postzending uit Polen (verwachte niks) maar het was al reeds "Globalping-Probe".
I will install him this weekend in de meterkast, op het DMZ vlan.
Ernst, mooi dat je dit hebt geregeld en er komen weer ruime 100 (zoals je zei) meet probes bij op het netwerk van Delta.
Regards
Johan
Supriced today, ik kreeg een postzending uit Polen (verwachte niks) maar het was al reeds "Globalping-Probe".
Ernst, mooi dat je dit hebt geregeld en er komen weer ruime 100 (zoals je zei) meet probes bij op het netwerk van Delta.
Regards
Johan
Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
Top. Overigens niet alleen op Delta. In die 100 zitten ook een redelijk aantal KPN, Ziggo en Odido gebruikers. Had mijn oproep cross posted in die threads totdat een moderator zonder weerwoord dat weghaaldepsdata schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:40:
@ernstoud
Regards
Johan
Sinds vandaag hier ook de verbinding via glasvezel en een Zaram. Vanmorgen is de lijn opgeleverd, dynamisch IP aangevraagd en toen dat geregeld was de Zaram aangemeld. Alles bij elkaar heeft het 2 uur geduurd om het geregeld te krijgen. Echt super snel, mede dankzij het script van Justdaboo.
Iedereen bedankt die meegeholpen heeft aan het finetunen van het proces waardoor het nu zo soepel gaat.
Iedereen bedankt die meegeholpen heeft aan het finetunen van het proces waardoor het nu zo soepel gaat.
Afgelopen week donderdag een upgrade van 1Gig naar 2Gig aangevraagd bij Delta. Deze is vandaag doorgevoerd, maar in dezelfde minuut dat ik de bevestigingsmail hier van kreeg, gaf mijn Unifi app direct aan dat er geen internetverbinding meer actief is.
Ik gebruik de Zaram stick in een UDM Pro en nadat ik met Delta gesproken had raden zij mij aan om hun modem aan te sluiten. Maar die heeft ook geen internetverbinding. Interessant hoe een upgrade van de verbinding er voor zorgt dat er helemaal geen verbinding meer is
Alles al tig keer gereboot, instellingen nagelopen en een backup van mijn UDMP teruggezet, zonder resultaat. Delta heeft een storingsmelding aangemaakt maar nog niets van vernomen.
Iemand eerder problemen gehad met Zaram stick en upgrade van verbinding?
Ik gebruik de Zaram stick in een UDM Pro en nadat ik met Delta gesproken had raden zij mij aan om hun modem aan te sluiten. Maar die heeft ook geen internetverbinding. Interessant hoe een upgrade van de verbinding er voor zorgt dat er helemaal geen verbinding meer is
Alles al tig keer gereboot, instellingen nagelopen en een backup van mijn UDMP teruggezet, zonder resultaat. Delta heeft een storingsmelding aangemaakt maar nog niets van vernomen.
[ Voor 13% gewijzigd door Tehlo op 15-10-2024 21:54 ]
- ernstoud
- Nokia XS-2426G-B
- DELTA Fiber
- Netwerkadapters
- MikroTik
- Vlan
- XGS-PON
- Modem
- FS
- Zaram
- FS XGS-ONU-25-20NI
- Zaram ZXOS11NPI
- CG-NAT
- Vrije modemkeuze
- Huawei HN8010Ts
- MikroTik S+RJ10 module
- Nokia XS-010X-Q
- Nokia
- AVM FRITZ!Box
- Netwerkaccessoires
- Glasvezel
- Modems en routers
- Ubiquiti UniFi
- AVM
Meld je maar even op: https://discord.gg/yykDdJnCTehlo schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:53:
Afgelopen week donderdag een upgrade van 1Gig naar 2Gig aangevraagd bij Delta. Deze is vandaag doorgevoerd, maar in dezelfde minuut dat ik de bevestigingsmail hier van kreeg, gaf mijn Unifi app direct aan dat er geen internetverbinding meer actief is.
Vandaag de Nokia XS-010X-Q ontvangen.
Vanavond aangesloten en via de chat de nodige info aan de servicedesk doorgegeven om te activeren.
Na een half uur al bericht dat hij actief was en inderdaad het werkte meteen.
Dit ging erg soepel en gemakkelijk.
Vanavond aangesloten en via de chat de nodige info aan de servicedesk doorgegeven om te activeren.
Na een half uur al bericht dat hij actief was en inderdaad het werkte meteen.
Dit ging erg soepel en gemakkelijk.
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Let op:
Dit topic gaat alleen om Delta, KPN mag besproken worden in: [KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken.
Dit topic gaat alleen om Delta, KPN mag besproken worden in: [KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken.