Schiet tussen de palen en je scoort!
Laat die Arabieren het niet horen. Ze zijn er toe in staat.Chocoball schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:18:
[...]
Misschien het Spa circuit nabouwen in de woestijn voor een droge versie
"When you grow up your heart dies"
Misschien is in de winter een optie.Major_ton schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:17:
Kunnen ze Spa voortaan niet beter in de zomer organiseren? Oh wacht...
Slicks or Spikes is het dan

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ja dat gaat natuurlijk niet aangezien ze niet kunnen tanken tijdens de racesjaool schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:19:
[...]
Ja, idioot gewoon. Reken dan gewoon die rondjes achter SC niet mee voor de race. Zo heeft een sprint race natuurlijk totaal geen zin.
/bandglavimans schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:21:
Hot take. Gooi spa van de kalender
www.google.nl
Dan nemen ze allemaal maar meer brandstof mee. Dat is prima op te leggen als regel.TinusXIII schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:20:
[...]
Ja dat gaat natuurlijk niet aangezien ze niet kunnen tanken tijdens de race
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
waarom, gebeurt er eindelijk iets, hebben we garantie voor een natte race, en dan van de kalender afhalendglavimans schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:21:

Ik zou het doen!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het nieuwe Spa in de woestijn schiet mij net te binnen.dglavimans schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:21:
Saudi Arabia planning Spa-beating longest F1 track for its first race
En die rondjes niet meerekenen heeft ook geen zin, ze hebben brandstof voor die 15 rondjes + formatieronde + terug naar de pits in de wagens zitten, dat wordt niet opeens meer als de rondes achter de SC niet meetellen, coureurs gaan alleen maar meer brandstof sparen dan (als ze nog genoeg hebben om de race uit te rijden).sjaool schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:19:
[...]
Ja, idioot gewoon. Reken dan gewoon die rondjes achter SC niet mee voor de race. Zo heeft een sprint race natuurlijk totaal geen zin.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Wie zegt dat er wat gebeuren gaatrammes schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:22:
[...]
waarom, gebeurt er eindelijk iets, hebben we garantie voor een natte race, en dan van de kalender afhalen
En hoeveel extra brandstof moeten ze dan mee gaan nemen? Voor 1 ronde, 2 rondes, een onbekend aantal rondes? En wat als het besluit pas komt als de wagens al op de grid staan?sjaool schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:22:
[...]
Dan nemen ze allemaal maar brandstof mee. Dat is prima op te leggen als regel.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ja maar eerst nog tien minuten extra wachten.tweakduke schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:23:
Het is nu droog, zonnetje erbij en starten op full wets. Dat komt wel goed.
Anders zijn we voor de grote bui van 18u klaar, dat is niet de bedoeling... /sxzaz schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:23:
Maar kan iemand mij uitlleggen waarom ze niet gewoon beginnen?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
De teams hebben tijd nodig om voor te bereiden op de start.xzaz schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:23:
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Startprocedure waarvoor de teams die 10 minuten marge nodig hebben. Denk banden wisselen, al het spul van de baan halen etc.xzaz schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:23:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wellicht omdat in deze omstandigheden op dit circuit er redelijk recent 2 doden te betreuren waren en ze dus niet alle risico's nemen?xzaz schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:23:
Fia is altijd al aan de voorzichtige kant.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Veiligheid, sommige stukken heb je hier met harde regen staand water. 2 jaar terug zag je bijv ook aquaplaning op kemmel straight achter de SC. En helaas de recente dodelijke ongelukken die hier gebeurt zijn met regen. Ze zijn gewoon terughoudend.xzaz schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:23:
https://f1manager.info/ranking/4605
Die staan al 20 minuten niets te doen. Als ze op 3 seconden een pitstop kunnen fixen, kunnen ze op 4 minuten wel van aankondiging naar fully ready zijn.sjaool schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:24:
[...]
De teams hebben tijd nodig om voor te bereiden op de start.
Nou dat maakt toch niet uit. Teams moeten wel even de kans krijgen.MikeyMan schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:24:
[...]
Ja maar eerst nog tien minuten extra wachten.
Ik zou het doen!
Er werd flink gelobbied door zelfs de PM en het is nog altijd een winstgevenden business ondanks een prijskaartje van 20 miljoen aan FOM en 7 miljoen subsidies van de lokale overheid:dglavimans schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:21:
De economische impact van de motorsport is groot: elke race brengt geld met zich mee. Spa-Francorchamps betekent jaarlijks weer een stevige boost voor de Waalse schatkist. Volgens een rapport van Deloitte zorgde de Grand Prix van vorig jaar voor 41,8 miljoen euro aan inkomsten in Wallonië. In heel België ging het om 55,1 miljoen.
De banden moeten gewisseld worden etc. Die moeten er geloof ik 5 minuten voor de formation lap op zitten. Max stond op soft maar moet dus naar full wets. Er zijn allemaal regeltjes voor.bottom line schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:26:
[...]
Die staan al 20 minuten niets te doen. Als ze op 3 seconden een pitstop kunnen fixen, kunnen ze op 4 minuten wel van aankondiging naar fully ready zijn.
Hulk spreekt Nederlands. Niet vloeiend maar kan het wel.rammes schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:19:
Beeld van Hulkenberg, met info over hem, en welke talen hij spreekt. Durf te wedden dat hij ook Nederlands spreekt.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dat is helemaal geen slecht idee! Genoeg ruimte om daar alle 24 circuits bij elkaar na te bouwen, dat scheelt enorm in uitstoot en kosten voor transport.Chocoball schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:18:
[...]
Misschien het Spa circuit nabouwen in de woestijn voor een droge versie
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Waarschijnlijk 2 ronden achter de SC en dan mag Max bepalen wanneer ze los gaan. Een rollende start dus.Jake schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:27:
Formation lap is behind safety car, maar zegt nog niks over start, of wel?
Klimaatverandering, nog even en wij hebben ook palmbomenMajor_ton schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:27:
[...]
Dat is helemaal geen slecht idee! Genoeg ruimte om daar alle 24 circuits bij elkaar na te bouwen, dat scheelt enorm in uitstoot en kosten voor transport.
Mijn boefje is liev!
Ik zou het doen!
- DaniëlWW2
- Niet online
Formatieronde achter de SC en iedereen op regenbanden. Die banden mogen niet meer verwarmd worden met de bandenwarmers. Die zijn dus koud. Vervolgens een ronde achter de SC, waarmee de coureurs ook te langzaam gaan om die banden op temperatuur te krijgen.
Ik gok dus op een SC start of puinzooi in ronde een...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Daar wil ik nog aan toevoegen; spa is het op één na dodelijkste race circuit ter wereld, (alle race disciplines meegerekend), dus wat voorzichtigheid lijkt me wel passen.MC_Sparkles schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:25:
[...]
Veiligheid, sommige stukken heb je hier met harde regen staand water. 2 jaar terug zag je bijv ook aquaplaning op kemmel straight achter de SC. En helaas de recente dodelijke ongelukken die hier gebeurt zijn met regen. Ze zijn gewoon terughoudend.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Waarschijnlijk voor de afwatering van het circuit. Net Op F1TV Live hadden ze het erover dat Spa ook altijd weer heel snel droog is.Fauna schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:28:
Iemand anders ook opgevallen dat er om de zoveel cm groeven in het asfalt zitten?Nog nooit eerder gezien..
Remember USA?Fauna schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:28:
Iemand anders ook opgevallen dat er om de zoveel cm groeven in het asfalt zitten?Nog nooit eerder gezien..
Schiet tussen de palen en je scoort!
Nog paar zomers zoals deze en we zijn weer een moerasland...JB schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:29:
[...]
Klimaatverandering, nog even en wij hebben ook palmbomen
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Dinner in the sky. Vreemd concept, maar dat is de bierfiets ook.rammes schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:29:
WTF is dat? voor geen goud dat ik daar in ga zitten.
Standaard op Belgische wegen, toch?Fauna schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:28:
Maar goed, ik ben benieuwd of straks iedereen behalve Max naar binnen gaat na de formation lap. Krijgen we het effect van Hongarije waar HAM allleen op de startgrid stond
Wie zal er vandaag gaan bowlen?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:29:
Dit wordt nog wel een leuke.
Formatieronde achter de SC en iedereen op regenbanden. Die banden mogen niet meer verwarmd worden met de bandenwarmers. Die zijn dus koud. Vervolgens een ronde achter de SC, waarmee de coureurs ook te langzaam gaan om die banden op temperatuur te krijgen.
Ik denk dat de meeste binnenkomen voor inters, dus de echte start zal niet heel druk zijn.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:29:
Dit wordt nog wel een leuke.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Valteri bowltas
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Gaat er iemand overstappen naar inters?
Gaat lewis naar binnen en is hij de enigste deze keer?
Regen is leuk. Laat de fun maar beginnen..
Even een voorspelling, vanmorgen ging hij ook goed
Stroll, Ocon, Perez halen het eind niet.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Lewis in zijn eentje op de grid?jack zomer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:32:
Krijgen we een lege startgrid?
Gaat er iemand overstappen naar inters?
Gaat lewis naar binnen en is hij de enigste deze keer?
Regen is leuk. Laat de fun maar beginnen..
Even een voorspelling, vanmorgen ging hij ook goed
Stroll, Ocon, Perez halen het eind niet.
Veel plezier zo. Hoop ik.
Vroeg mij hetzelfde af.sjaool schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:32:
Ik ben toch heel benieuwd wat GP ieder keer staat te vertellen tegen Max. Hij is nu al een paar keer bij hem geweest en was heel bedreven aan het vertellen en Max maar knikken.
Ik zou het doen!
Wanneer men naar inters wisselt wordt dan een punt, tenzij de start een puinhoop is.
- DaniëlWW2
- Niet online
Oh ja, die kan ook nog.pilskes schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:31:
[...]
Ik denk dat de meeste binnenkomen voor inters, dus de echte start zal niet heel druk zijn.
En dan krijg je weer dat de teams niet mogen zeggen dat de coureur moet pitten, dat mag alleen de coureur zelf beslissen en zeggen.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Kom op Max!!
Belgian Grand Prix - 1998 Chaos & Carnage in Spatweakduke schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:33:
Gezien dit weekend we al wat regen hebben gehad, drooft de baan wel snel op als de auto's eenmaal rijden met het zonnetje erbij.
Wanneer men naar inters wisselt wordt dan een punt, tenzij de start een puinhoop is.
[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 29-07-2023 17:35 ]
Ze zijn dit weer wel gewend daar, die droge races zijn eerder een uitzonderingsjaool schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:29:
[...]
Waarschijnlijk voor de afwatering van het circuit. Net Op F1TV Live hadden ze het erover dat Spa ook altijd weer heel snel droog is.
Daarover gesproken, ik vind het zo knap van GAS dat hij 'gewoon' over dit circuit rijdt, zoals ze ook zeiden bij ViaPlay. Je rijdt ook op hetzelfde stuk waarbij het (dodelijk) ongeluk is gebeurd.rammes schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:33:
Duimen dat er geen ernstige ongelukken gebeuren.
Weet niet of ik dat zou kunnen, maar misschien went het en rijdt je uiteindelijk toch over dezelfde weg?
En dan weer naar binnen, hebben we aan het reglement gedaan.basvn schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:34:
´ćouple´ of laps behind safetycar zeggen ze bij sky..
benieuwd hoe deze sprint gaat verlopen
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Gaat snel richting rood namelijk met alle auto's op de baan
Ze mogen gelijk de pit inTheBrut3 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:36:
Mogen ze gelijk pitten voor inters of eerst wachten tot de SC weg is?
Waarom zou je dat doen? Het lijkt me nog erg vroeg op een natte baan.
is er een sprint geweest met 1 pitstop?PalingDrone schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:36:
Zou dit dan de eerste sprintrace worden met 2 pitstops?
Gaat snel richting rood namelijk met alle auto's op de baan
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Yep.Harry Nak schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:36:
Rollende start?
Maar de coureurrs moeten het wel zelf beslissen. Vanaf de pitwall mag dat niet gecommuniceerd worden.
grootste probleem lijkt me voor Max, die in de eerste box zit. Als iedereen achter hem naar binnen gaat kan hij niet wegrijden na de bandenwissel totdat het hele veld hem voorbij is...DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:34:
[...]
Oh ja, die kan ook nog.
En dan krijg je weer dat de teams niet mogen zeggen dat de coureur moet pitten, dat mag alleen de coureur zelf beslissen en zeggen.
https://f1manager.info/ranking/4605
Een natte start.Harry Nak schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:36:
Rollende start?
- DaniëlWW2
- Niet online
- DaniëlWW2
- Niet online
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Race terug naar 14 ronden nu? Net als bij de F2 een ronde minder.LZ86 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:39:
Nog steeds formation lap?
Kan begrijpen dat de anders te snel door die 15 ronden heengaan zo
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |