Dat is zo bij de ‘normale’ kwalificatie. De sprint kwalificatie blijven deze reglementen van kracht, ook bij een wet trackChocoball schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:07:
[...]
Viaplay commentaar want die heb ik niet? Deze bandenallocatie geldt alleen als het droog is.
Bocht 9 gaat toch wel veel eraf als de baan van nat naar droog gaat.
Vraag me af of slicks kunnen.
Wordt wel een gok.
Medium is het nog niet. Sommige punten nog te nat.
SQ3 nog korten. Dus is er kans om nog I en S te doen?
Wordt wel een gok.
Medium is het nog niet. Sommige punten nog te nat.
SQ3 nog korten. Dus is er kans om nog I en S te doen?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Was ALO ook op pad met mediums? Wel een risicovolle keus van het team om STR op mediums te zetten terwijl ze allebei in de knockout zone zaten.
Weet dat hij nog steeds de favoriete zoon van Lawrence is
Verwijderd
Stroll being Stroll I guess...
Alonso ook genaaid.
Moet toch voor papa ook steeds moeilijker worden om de positie van zoonlief nog goed te praten.
Alonso ook genaaid.
Moet toch voor papa ook steeds moeilijker worden om de positie van zoonlief nog goed te praten.
Alo op intersdreester schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:08:
Was ALO ook op pad met mediums? Wel een risicovolle keus van het team om STR op mediums te zetten terwijl ze allebei in de knockout zone zaten.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Ja Allard Kalf.Chocoball schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:07:
[...]
Viaplay commentaar want die heb ik niet? Deze bandenallocatie geldt alleen als het droog is.
Maar als het droog is natuurlijk. Maar me lijkt dat als het dan genoeg opdroogt je niet in q2 ineens rode slicks mag gebruiken omdat het nat is geweest?
Dat was ook niet handig om in deze sessie slicks te proberen als je het op de mediums moet doen. Softs zijn al lastig om op de juiste temperatuur te krijgen, mediums praktisch onmogelijk.
Nu moest Stroll teveel pushen en ging hij er dus af. Voor deze sessie denk ik dat er meer op softs gaan, alleen kijken of ze eerst een rondje op inters willen neerzetten of meteen ervoor gaan.
Nu moest Stroll teveel pushen en ging hij er dus af. Voor deze sessie denk ik dat er meer op softs gaan, alleen kijken of ze eerst een rondje op inters willen neerzetten of meteen ervoor gaan.
Ik dacht dat STR het meestal wel goed doet op een natte baan? In dit geval gewoon te vroeg op slicks naar buiten gegaan. (Ook nog eens op mediums)Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:08:
Alonso ook genaaid.
[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 29-07-2023 13:11 ]
Dat is het gewoon. Hij hoeft niets goed te pratenVerwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:08:
Alonso ook genaaid.
AM is gewoon 1 plek over. Dat is de plek die hij moet goedpraten.
STR is gewoon net zo zeker van een zitje als dat er banden onder een F1 auto moeten
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
8 minuten voor softs straks gaat er ook nog om spannen denk ik. Bocht 9 en 8 zijn toch redelijk nat nog.
Volgens Brundle heeft de FIA de sprintkwalificatie nooit officieel als 'nat' verklaard, waardoor de gewone regels van toepassing waren. Stroll kon dus niet op soft.
Die had ik gemist. Dacht dat alleen vorige keer was.LZ86 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:04:
[...]
Volgens commentaar is dat verplicht, SQ1 hard, SQ2 Med, SQ3 softs
Oh Co de Rood Stroll
Is dat niet vooral gebaseerd op zijn pole in Turkije een aantal jaar geleden? Misschien herinner ik het mij niet goed, maar ik heb niet het idee dat hij het bijzonder goed doet op een natte baan.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:09:
[...]
Ik dacht dat STR het meestal wel goed doet op een natte baan? In dit geval gewoon te vroeg op slicks naar buiten gegaan.
SQ1 was "nat" verklaard, SQ2 niet. Strik genomen was SQ2 dus "droog". Dan mag je nog steeds op inters rijden, maar de enige slicks die zijn toegestaan zijn dan mediums.LZ86 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:08:
Ja Allard Kalf.
Maar als het droog is natuurlijk. Maar me lijkt dat als het dan genoeg opdroogt je niet in q2 ineens rode slicks mag gebruiken omdat het nat is geweest?
Aldus Sky, zonet.
Of het met opzet was of niet, maar Allard lijkt het bij het rechte eind te hebben
[ Voor 8% gewijzigd door Dido op 29-07-2023 13:12 ]
Ow crap, ze moesten mediums gebruiken, omdat FIA het geen wet condition noemde?
I have no special talent. I am only passionately curious.
Bocht 9 kun je op rood ook rustiger nemen dan Stroll deed. Maar is lastig om in te schatten of het kan en sneller gaat zijn dan inters.
Voor een coureur die P10 verwacht een leuke gok. Voor de top is het erg tricky nu.
Voor een coureur die P10 verwacht een leuke gok. Voor de top is het erg tricky nu.
SQ3 WILL START AT 13:15
29 Jul 2023, 13:11:18
29 Jul 2023, 13:11:18
Q3 te kort om van banden te wisselen. Wat doen de teams eerst wachten wie als eerste gaat en op welke band?
Hmm, maar er was toch niet genoeg tijd om banden te wisselen? Ik heb geen team, behalve de STR, naar binnen zien gaan.Dido schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:11:
[...]
SQ1 was "nat" verklaard, SQ2 niet. Strik genomen was SQ2 dus "droog". Dan mag je nog steeds op inters rijden, maar de enige slicks die zijn toegestaan zijn dan mediums.
Aldus Sky, zonet.
Of het met opzet was of niet, maar Allard lijkt het bij het rechte eind te hebben
Ik zou soft naar buiten gaan, als het niet werkt ga je direct weer naar binnen en heb je tijd genoeg voor een inter run.Skidmarks schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:12:
Q3 te kort om van banden te wisselen. Wat doen de teams eerst wachten wie als eerste gaat en op welke band?
erutangiS
Ted bij SkyF1 suggereert dat de FIA een grote f.ck up heeft gedaan door vergeten te melden in de race control messages dat de baan een 'wet track' was, waardoor dus in SQ2 geen softs gebruikt mochten worden.
Dus kennelijk was er wel genoeg tijdHollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:13:
Hmm, maar er was toch niet genoeg tijd om banden te wisselen? Ik heb geen team, behalve de STR, naar binnen zien gaan.
Het was heel krap, en ze namen een risico, en dat pakte verkeerd uit.
Oef, softs. Ben benieuwd.
www.google.nl
Tenzij het niet werkt en je de baan verlaat en iets stuk maakt.MrOleo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:14:
[...]
Ik zou soft naar buiten gaan, als het niet werkt ga je direct weer naar binnen en heb je tijd genoeg voor een inter run.
Maar ja, ik zou ook voor rood gaan nu. Rustig beginnen en dan één degelijke ronde zetten. Oppassen bij T9.
Mocht niet volgens Sky want volgens FIA was het een droge race sessieMrOleo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:14:
[...]
Ik zou soft naar buiten gaan, als het niet werkt ga je direct weer naar binnen en heb je tijd genoeg voor een inter run.

30.5.h.iii van de Sporting Regulations:ricardo246 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:11:
Ow crap, ze moesten mediums gebruiken, omdat FIA het geen wet condition noemde?
Maar als ik 30.5.h.vi lees, heeft AM zichzelf in de voet geschoten en mochten Softs wel omdat SQ1 Wet was verklaard (of heeft de FIA dat niet gedaan?):In each of the periods SQ1 and SQ2 of the sprint shootout, up to one set of dry-
weather tyres may be used, and this must only be a new set of the medium
specification
If any of the periods SQ1, SQ2 or SQ3 gets declared wet, the specification, mileage
or number of dry-weather tyres that may be used in the remainder of the sprint
shootout will be free.
Op Sky zeiden ze tijdens SQ2, dat je er rekening mee moet houden dat je 5 minuten nodig hebt voor die wissel, dus in principe prima te doen.MrOleo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:14:
[...]
Nu proberen en dan kan je altijd nog wisselen, maar ik verwacht dat ze gewoon allemaal soft gaan, meerdere rondes.
Ok Rood it is.
In Sprint Shootout 2 niet, nu in 3 wel toch?PalingDrone schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:15:
[...]
Mocht niet volgens Sky want volgens FIA was het een droge race
erutangiS
Ooit hadden we qualify sessions in de stromende regen, lieve kijkbuiskinderen. Senna, Schumacher, Alesi en Jos Verstappen die de rest rijles gaven. We hadden ook reserve autos. Schumacher was zo goochem om die auto in dit soort weer met volledig natte afstelling veren dempers vleugels motor versnellingen in te stellen.
Wat een farce is dit geworden zeg. Wachten tot ze met intermedium banden kunnen rijden.
Ik wil niet teveel vroega was alles beter overkomen maar imo hadden coureurs beter de mogelijkheid om zelf verschil te maken.
Wat een farce is dit geworden zeg. Wachten tot ze met intermedium banden kunnen rijden.
Ik wil niet teveel vroega was alles beter overkomen maar imo hadden coureurs beter de mogelijkheid om zelf verschil te maken.
Volgens Sky is er nooit wet verklaard, ongeacht dat ze alle tijd hadden. Er is wel iets gemeld over roze schuim voor headrests.Transportman schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:15:
[...]
30.5.h.iii van de Sporting Regulations:
[...]
Maar als ik 30.5.h.vi lees, heeft AM zichzelf in de voet geschoten en mochten Softs wel omdat SQ1 Wet was verklaard (of heeft de FIA dat niet gedaan?):
[...]
Najah anyway, hopen dat iedereen gewoon z'n runs kan doen nu, voor die pole in de sprint dadelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 29-07-2023 13:18 ]
dus 10x rood?LZ86 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:15:
Softs zie ik

Incorrect, ze hebben 'Low grip conditions' afgegeven, geen 'wet track'.Transportman schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:15:
Maar als ik 30.5.h.vi lees, heeft AM zichzelf in de voet geschoten en mochten Softs wel omdat SQ1 Wet was verklaard (of heeft de FIA dat niet gedaan?):
[...]
LOW GRIP CONDITIONS
29 Jul 2023, 12:17:48
Transportman schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:15:
[...]
30.5.h.iii van de Sporting Regulations:
[...]
[...]
Waar staat die Q voor in Sprint Shootout?In each of the periods SQ1 and SQ2
erutangiS
Betekent dat iets?StefanVerkerk schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:17:
[...]
Incorrect, ze hebben 'Low grip conditions' afgegeven, geen 'wet track'.
LOW GRIP CONDITIONS
29 Jul 2023, 12:17:48
*Bedoel, veranderd dit iets in de regels?
[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 29-07-2023 13:20 ]
Qrash.MrOleo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:18:
[...]
[...]
Waar staat die Q voor in Sprint Shootout?
LEC iig voorbij T9.
Sporting regulations:tommerd_ schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:08:
[...]
Dat is zo bij de ‘normale’ kwalificatie. De sprint kwalificatie blijven deze reglementen van kracht, ook bij een wet track
30.5 Use of tyres
vi) If any of the periods SQ1, SQ2 or SQ3 gets declared wet, the specification, mileage
or number of dry-weather tyres that may be used in the remainder of the sprint
shootout will be free.
Heeft Red BUll nu geen tijd voor snel, opladen, snel?
erutangiS
Hebben de teams met een betere motor, niet meer voordeel in die laatste bocht?
30 seconde marge, valt mee.MrOleo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:20:
Heeft Red BUll nu geen tijd voor snel, opladen, snel?
erutangiS
VER p2 nog.
Wordt leuk die laatste ronde
Wordt leuk die laatste ronde
Lekker dicht op elkaar zo. Vlag maar af!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ben benieuwd of Max nog een extra rondje kan doen.
Perez nu voor Max
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Moet hij doorrijdenTheBrut3 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:22:
Ben benieuwd of Max nog een extra rondje kan doen.
En Hambasvn schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:22:
Perez nu voor Max
PER ziet er snel uit
En max moet sneller wordt er gezegd
En max moet sneller wordt er gezegd
Max met 2 sec marge over de lijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Vuvuzela op 29-07-2023 13:23 ]
I served in a company of heroes.
Haha Max met 2 sec op de klok over de streep?
poeh Max op 2 seconde over lijn....
Dat moet toch een keer fout gaan met dat verkeer
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Spannend dit!!
Boel droogt snel op nu, voordeel Max
[ Voor 24% gewijzigd door renegrunn op 29-07-2023 13:24 ]
0.011 lol
Is PIA de nieuwe Verstappen? Deze is echt snel.
Samen met NOR hebben ze het nu toch wel goed bij elkaar bij McLaren.
Is PIA de nieuwe Verstappen? Deze is echt snel.
Samen met NOR hebben ze het nu toch wel goed bij elkaar bij McLaren.
[ Voor 89% gewijzigd door HollowGamer op 29-07-2023 13:26 ]
Wow, wat zitten ze close op elkaar! Geweldig van PIA!
zoo dat scheelde niks voor PIA
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
PIA damn!!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Oh PIA! Maat, heerlijk gereden!
Piastri echt een weergaloos goede rijder zeg. Bizar
PSN: xMaurice93
toch dubbel gevoel
MAX met een super ronde perst er net wat extra uit
Maar PIA.....had hier p1 moeten hebben.
MAX met een super ronde perst er net wat extra uit
Maar PIA.....had hier p1 moeten hebben.
VER met de hakjes over de eau rouge en PIA erg goed.
Dat blijft altijd leuk als in de laatste ronde het allemaal zo verspringt. Piastri p2 is een hele leuke
Zo, die Pia begint zich toch wel te ontpoppen als een zeer goede, consistente rijder.
Is RBR al met hem in gesprek?Maurice079 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:26:
Piastri echt een weergaloos goede rijder zeg. Bizar
Wat een setup verschil met McLaren -0.4 +0.7 -0.3 sectoren.
erutangiS
Perez
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
PIA &%$#%#$%$%#. :-)
Hoop het niet dat team maakt tweede rijders stuk
Max richting GP: Werd Perez niet enorm gehinderd in de laatste bocht?
GP: We zijn het aan het onderzoeken
GP: We zijn het aan het onderzoeken
Precies, Piastri verdient een team waar hij zelf kan floreren. Niet een team waar al een duidelijke nummer 1 rondrijdt.dglavimans schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:27:
[...]
Niet het team...dglavimans schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:27:
[...]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |