[F1 2023] Race 12 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 87.382 views

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:54

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHCQxl5aAM5SIMvA8k_T3A-EbFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INyoUNp2p0GL3OkXGr8lIMLj.png?f=user_large
Race 12: Hungarian Grand Prix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APqDf8l5yVtoPC2TCJy2Ib3gPjA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RYKbLuLQLDiJUMR6WCX276lC.jpg?f=user_large

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrBjqzQpoKyrv7vgam6Q41Ze79U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Bjmn61USMsgOmpKX6SyqLLR6.png?f=user_large
vr 21 jul
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 13:30
Local time: 13:30
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 17:00
Local time: 17:00
za 22 jul
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 12:30
Local time: 12:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 16:00
Local time: 16:00
zo 23 jul
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 15:00

Circuit
▸ Hungaroring▸ Aantal rondes: 70
▸ Locatie: Boedapest, Hongarije▸ Lengte Circuit: 4.381 km
Meer info ↗▸ Race afstand: 306,63 km

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Hungary_Circuit.png.transform/8col/image.png

Bandenoverzicht

Voor de race in Boedapest zijn de volgende compounds gekozen: Hard C3, Medium C4 en Soft C5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obxI4O75idEC2OHczDqBR-LkVvk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/42MtDAaiWFTcHtMyPAg2YANs.jpg?f=user_large

Terug naar boven

[ Voor 0% gewijzigd door G_Dragon op 19-07-2023 08:08 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-06 15:10
Heb er zin in. Normaal vind ik Hongarije niet zo'n bijzondere race, maar de laatste jaren wel mooie actie gezien. Ben benieuwd hoe het dit jaar is. Zeker om te zien hoe Ricciardo het doet, maar ook om te zien hoe vaak Max iedereen kan lappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Alle ogen op Daniël Ricciardo. Ben zo benieuwd. Wat was de gemiddelde achterstand van De Vries op Tsunoda?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Red Bull komt sinds Baku met een grote, zichtbare upgrade. De wijziging zal waarschijnlijk een diepere geul onder de sidepods zijn.

Al eerder werd verteld dat Red Bull inspiratie ophaalt bij de concurrentie, eerder was het bij Williams nu komt uit de paddock dat de inspiratie bij Aston Martin vandaan zou komen. De upgrade in Baku bracht 2 tienden dus de concurrentie wacht gespannen af. Red Bull is nog niet klaar ook na de zomerstop komen er nieuwe upgrades aan.

https://www.auto-motor-un...-gp-ungarn-2023-budapest/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Wilde voorspelling…

Als RIC de finishlijn haalt, DOTD

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
streamnl schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:14:
Wilde voorspelling…

Als RIC de finishlijn haalt, DOTD
Je weet het nooit, volgens mij wordt die stemming af en toe aangepast wegens "manipulatie"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Chocoball schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:14:
Red Bull komt sinds Baku met een grote, zichtbare upgrade. De wijziging zal waarschijnlijk een diepere geul onder de sidepods zijn.
Ik dacht dat je ging zeggen "een andere livery" :p

Ik zou wel eens een zilveren RB willen zien. Met rood en blauw accenten. Gewoon zoals het blikje, zeg maar...

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Chocoball
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:40:
[...]

Ik zou wel eens een zilveren RB willen zien. Met rood en blauw accenten. Gewoon zoals het blikje, zeg maar...
Bedoel je dit? :+
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aPgr1xP_700bwp.webp

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

En dan komt Redbull zonder sidepods :+

#lekkerrellen

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 20:36

AvK

Ready Set Go

Zoals iedereen ben ik heel erg benieuwd hoe Ric het gaat doen in dat hok. Dit kan wel eens de meest cruciale race zijn die hij ooit gereden heeft.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-06 17:04
Illegal_Alien schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:00:
En dan komt Redbull zonder sidepods :+

#lekkerrellen
Als er 1 is die het concept zou kunnen laten werken dan is het waarschijnlijk Adrian Newey wel :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:44
Huidige weersvoorspelling is als volgt.
Vrijdag: vanaf de middag regen, dus tijdens de trainingen.
Zaterdag: meest bewolkt en max 27 graden
Zondag: volop zon en max 30 graden, vrijwel geen wind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:56
Benieuwd of McLaren de lijn door kan trekken en of AM weer een beetje aan kan haken. Die upgrades en (het gebrek aan) de performance daar van blijft toch bijzonder. AM zakte ineens weg, McLaren vorige race ineens het 2e team. Zullen de engineers van een Ferrari en Mercedes zich toch ook om verwonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 15:28
Plenkske schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:55:
Huidige weersvoorspelling is als volgt.
Vrijdag: vanaf de middag regen, dus tijdens de trainingen.
Zaterdag: meest bewolkt en max 27 graden
Zondag: volop zon en max 30 graden, vrijwel geen wind
Prima raceweekend weertje dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:47

Major_ton

Shoot!

Chocoball schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:14:

Al eerder werd verteld dat Rec Bull inspiratie ophaalt bij de concurrentie, eerder was het bij Williams nu komt uit de paddock dat de inspiratie bij Aston Martin vandaan zou komen. De upgrade in Baku bracht 2 tienden dus de concurrentie wacht gespannen af. Red Bull is nog niet klaar ook na de zomerstop komen er nieuwe upgrades aan.

https://www.auto-motor-un...-gp-ungarn-2023-budapest/
Uh oohhh, als dat maar niet hetzelfde effect heeft als op de auto's van Aston Martin. Die komen niet echt lekker meer mee na de laatste updates...

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nou dit weekend maar Ricciardo zijn onboard aanzetten. Ben benieuwd want ik geloof wel dat Ricciardo erg goede dingen heeft laten in de RBR simulator en die bandentest. Maar die AlphaTauri is best wel een draak.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
De posters stromen ook weer binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xm1yzTcTdPTr8L2LdBn_RkJXfQs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/68jF2ddjBvewKHN5SxdSOs5O.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4Hxu1WmgOuEiTiYN3r91IFcNfA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/txnjwubYlSGYbRcFKK69zNrX.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zV9dl1X8HqKYC7WtmkSoc-Lvw9w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SW108aV0XkqrOCjss5BdhdbG.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nffgwt2gi4cEVU4BINI9BQNQ6uQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ce6lLAx6YMHIOiuY82w0rVUH.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JbPTYDVW5RgSCeolAjjD-gX5fw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/URKoCHCCpXykrFQYmB3luD7W.webp?f=fotoalbum_large

De beker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WV6rgBKd5z1xnheySczUFUMwlCs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TOr9q5A7yMM7DUPTS26mvFQR.webp?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door G_Dragon op 20-07-2023 10:35 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-06 16:12
Die poster van Ferrari is gaaf! :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JEightyFive
Jasphur schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:09:
We gaan weer nat dit weekend? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Weekend strategie van Ferrari is dus dat ze jetskis meenemen?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

pjottum schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:15:
Weekend strategie van Ferrari is dus dat ze jetskis meenemen?
"We go for Plan B, please confirm plan Boat"

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hongarije nooit een leuke baan gevonden, terwijl we soms toch best aantrekkelijke races hebben gehad.

Ik ben ook wel benieuwd naar de kwali met de nieuwe opzet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-06 17:03
offtopic:
Fun fact, das het Szechenyi badhuis in Budapest. Erg mooi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 17:02

Martinspire

Awesomeness

Ik weet niet of het weer nog wat gaat doen, maar ik verwacht weer een snoozefest voor deze editie. We hebben nu een paar leuke races gehad in Hongarije, dus het is wel weer tijd voor een saaie race. Wellicht is alleen de kwalificatie nog een beetje boeiend. Maar mijn verwachtingen zijn dus vrij laag.

En de hele circlejerk rond Ricciardo ben ik ook al beu. Vooral met de zogenaamde argumenten om De Vries te vervangen.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-06 16:06
Hm... Lijkt alsof ze denken dat ze Jezus zijn O-)

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Martinspire schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:12:
En de hele circlejerk rond Ricciardo ben ik ook al beu. Vooral met de zogenaamde argumenten om De Vries te vervangen.
Ik ook. Ik ben bang dat hij keihard door de mand valt.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:22
Martinspire schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:12:
Toch wel eens.

Ik ben op zich namelijk best wel gecharmeerd van RIC. Een vrolijke persoon en naar mijn mening de beste teamgenoot die VER gehad heeft. De resultaten bleven de laatste jaren echter nogal achter, afgezien van een opleving in het laatste seizoen bij Renault en zijn overwinning in Monza met McLaren. Moegestreden verliet hij de F1, totdat hij een laatste strohalm kreeg aangereikt van RedBull.

Nu wordt hij ineens overal als de verlosser gezien. De media raakt er niet over uitgepraat, DEV is yesterday's news. Sterker nog, waar men in de F1 Nation podcast meestal wel na 5-10 minuten over de zoveelste winst van VER heenstapt en eigenlijk een heel uitgebalanceerde pod aflevert (met iets meer aandacht voor de Britse coureurs, ok), moest er nu 30 minuten over RIC worden gepraat inclusief een compleet interview met Horner.

Sorry, maar dat verhaal ken ik nu wel. RIC krijgt een nieuwe kans in F1, good for him. Het is een complete hype, en eigenlijk kan het op die manier alleen maar mislukken. Natuurlijk gun ik het RIC, maar zie wat er is gebeurd met DEV. Laten ze maar racen, waarna er vervolgens weer ellenlang gediscussieerd kan gaan worden: waarom RIC het zo fantastisch deed en hij PER moet vervangen/hij compleet door het ijs gezakt is tegen TSU/er talloze excuses aangedragen moeten worden waarom de coureurs van AlphaTauri weer geen punten hebben gehaald*.

* Doorhalen wat niet van toepassing is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

*nvm*

Lets go! Voorlaatste raceweekend voor de zomerstop.

Benieuwd hoe de VERhoudingen hier zijn. ;)

[ Voor 191% gewijzigd door albino71 op 19-07-2023 14:16 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Toen Ricciardo eenmaal zei dat ie weg ging bij Red Bull dacht ie dat overal de rode loper voor hem zou worden uitgerold.

Dat dat dat niet zo bleek te zijn heeft hem wel een knauw opgeleverd. Heb het idee dat hij daarna nooit echt meer op z’n oude niveau is gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 21:00
albino71 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:43:
*nvm*

Lets go! Laatste raceweekend voor de zomerstop.

Benieuwd hoe de VERhoudingen hier zijn. ;)
Uhm, we hebben spa nog de week erna he :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
werphengel schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:56:
Toen Ricciardo eenmaal zei dat ie weg ging bij Red Bull dacht ie dat overal de rode loper voor hem zou worden uitgerold.

Dat dat dat niet zo bleek te zijn heeft hem wel een knauw opgeleverd. Heb het idee dat hij daarna nooit echt meer op z’n oude niveau is gekomen.
Dat was toch ook zo? Had direct een contract bij Renault… volgens mij had die daar een contract voordat die bij RBR opzegde namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mog schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:05:
Alle ogen op Daniël Ricciardo. Ben zo benieuwd. Wat was de gemiddelde achterstand van De Vries op Tsunoda?
Waarschijnlijk kleiner dan de afstand van Ric achter TSU komende zaterdag ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:06
Totdat hij er gewoon goed bij zit zaterdag.

Aan de andere kant is t ook z’n eerste keer in die draak, cut him some slack ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
De_Bastaard schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:30:
Aan de andere kant is t ook z’n eerste keer in die draak, cut him some slack ;)
Voor iemand die nog veel meer ervaring heeft dan Nyck zou er juist nog minder geduld moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-06 21:49
Geef 'm vijf races om op tempo te komen, net zoals Nyck. ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:47
Fauna schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:35:
[...]

Toch wel eens.

Ik ben op zich namelijk best wel gecharmeerd van RIC. Een vrolijke persoon en naar mijn mening de beste teamgenoot die VER gehad heeft. De resultaten bleven de laatste jaren echter nogal achter, afgezien van een opleving in het laatste seizoen bij Renault en zijn overwinning in Monza met McLaren. Moegestreden verliet hij de F1, totdat hij een laatste strohalm kreeg aangereikt van RedBull.

Nu wordt hij ineens overal als de verlosser gezien. De media raakt er niet over uitgepraat, DEV is yesterday's news. Sterker nog, waar men in de F1 Nation podcast meestal wel na 5-10 minuten over de zoveelste winst van VER heenstapt en eigenlijk een heel uitgebalanceerde pod aflevert (met iets meer aandacht voor de Britse coureurs, ok), moest er nu 30 minuten over RIC worden gepraat inclusief een compleet interview met Horner.

Sorry, maar dat verhaal ken ik nu wel. RIC krijgt een nieuwe kans in F1, good for him. Het is een complete hype, en eigenlijk kan het op die manier alleen maar mislukken. Natuurlijk gun ik het RIC, maar zie wat er is gebeurd met DEV. Laten ze maar racen, waarna er vervolgens weer ellenlang gediscussieerd kan gaan worden: waarom RIC het zo fantastisch deed en hij PER moet vervangen/hij compleet door het ijs gezakt is tegen TSU/er talloze excuses aangedragen moeten worden waarom de coureurs van AlphaTauri weer geen punten hebben gehaald*.

* Doorhalen wat niet van toepassing is
De indruk die RIC bij mij vooral heeft achtergelaten, iemand die een dive-bomb uitremactie toe een succes kan maken. Nu viel mij op dat dat juist de afgelopen jaren weinig zien bij deze auto's. Miami zag ik er een paar maar enkel door VER met veel meer overspeed. We gaan het zien, maar de hype is wat mij betreft wat te veel opgeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 15:30
Thinlanet schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:46:
[...]

De indruk die RIC bij mij vooral heeft achtergelaten, iemand die een dive-bomb uitremactie toe een succes kan maken. Nu viel mij op dat dat juist de afgelopen jaren weinig zien bij deze auto's. Miami zag ik er een paar maar enkel door VER met veel meer overspeed. We gaan het zien, maar de hype is wat mij betreft wat te veel opgeblazen.
De auto's hebben de laatste jaren meer massa en zijn zwaarder.. Een drive-bomb is een enorme belasting voor de voorbanden en remmen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:42
Shinji schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:14:
[...]

Dat was toch ook zo? Had direct een contract bij Renault… volgens mij had die daar een contract voordat die bij RBR opzegde namelijk.
Renault was natuurlij niet echt een rode loper. Ricciardo wilde naar Mercedes of Ferrari. En dan eindigt die in dat Franse hok. Renault betaalde hem dan weer wel een "rode loper" salaris, en Abiteboul zal hem vast ook een Mercedes/Ferrari motor beloofd hebben

Dat Ricciardo toen voor de praatjes van Abiteboul is gevallen is echt bizar. Vrijwel elk weekend waren er eel problemen met de Renault motoren waar Ricciardo vaak genoeg ook problemen mee heeft gehad. En dan valt hij uiteindelijk nog voor de praatjes van Abiteboul.
En okay "now you need an engine and a driver" zoals Abiteboul tegen Horner zei. Maar die Honda was in 2017 al niet meer zo onderhevig aan uitvallen. En in 2018 zag je er al concreter potentie in tussen de performance upgrades/wissels door (veel penalties , voor updates, niet voor geplofte motoren). Dat viel voor de kijker al te zien, en moet Ricciardo ook geweten hebben, gezien de motor dus door het zusterteam gebruikt werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RobertMe schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:57:
[...]

Renault was natuurlij niet echt een rode loper. Ricciardo wilde naar Mercedes of Ferrari. En dan eindigt die in dat Franse hok. Renault betaalde hem dan weer wel een "rode loper" salaris, en Abiteboul zal hem vast ook een Mercedes/Ferrari motor beloofd hebben

Dat Ricciardo toen voor de praatjes van Abiteboul is gevallen is echt bizar. Vrijwel elk weekend waren er eel problemen met de Renault motoren waar Ricciardo vaak genoeg ook problemen mee heeft gehad. En dan valt hij uiteindelijk nog voor de praatjes van Abiteboul.
En okay "now you need an engine and a driver" zoals Abiteboul tegen Horner zei. Maar die Honda was in 2017 al niet meer zo onderhevig aan uitvallen. En in 2018 zag je er al concreter potentie in tussen de performance upgrades/wissels door (veel penalties , voor updates, niet voor geplofte motoren). Dat viel voor de kijker al te zien, en moet Ricciardo ook geweten hebben, gezien de motor dus door het zusterteam gebruikt werd.
Ik denk dat het hem wel verteld werd, maar dat hij het niet kon horen door de eurobiljetten in zijn oren.
En nu ook: McL heeft hem afgekocht, terwijl hij er niks van bakte.

Dat ie terug is bij RB was natuurlijk aan te zien komen, ik weet niet meer wat de tijdlijn was de van de contracten van Ric en Nyck, maar het zou zo kunnen dat die van Nyck eerst was en daardoor Ric op de bank belandde.

Laten we eens kijken hoeveel schade hij rijdt dit weekend, alleen rondjes rijden of in de simulator is natuurlijk anders dan heel houden op de baan met 19 anderen,

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 17:52

DataGhost

iPL dev

[...]

Mercedes en Ferrari waren op geen enkel moment realistisch. Niet vanwege zijn skills maar simpelweg omdat de stoeltjes al bezet waren en daar op korte termijn geen verandering in ging komen. Enige was dat Leclerc Kimi verving maar dat zat er al ontzettend lang aan te komen. Vettel, Bottas en Hamilton gingen nergens heen. Als een van die drie hadden besloten om te stoppen had die rode loper best uitgerold kunnen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:59
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:40:
[...]

2004 Red Bull testauto zegt hallo :w

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/content/dam/fom-website/manual/Misc/2023manual/Pre-season/February/Red%20Bull%20can.jpg.transform/9col/image.jpg

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Echt hè, al die verhalen over Ricciardo. Denk je nou echt dat een team zomaar iemand opzij schuiven zonder cijfers?
De Vries heeft het gewoon niet laten zien. Ook waarom Ricciardo ooit is weg gegaan. Waarom wisselen mensen van werkgever? Dat is voor iedereen persoonlijk

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RedBullRacing
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-01 12:53

RedBullRacing

You shall not pass!

Hypotethisch gezien hè + een hoop wat als en speculatie;

maareh ik ben vooral benieuwd naar wat er gaat gebeuren bij RBR als Perez dit weekend weer een slechte kwalificatie sessie heeft en niet bij de beste 10 terecht komt.
Wat nou als dat gebeurd, en Ricciardo (onwaarschijnlijk) wel op wonderbaarlijke wijze de top 10 binnendringt.

Of nog simpeler gezegd, wat als Ricciardo Perez outqualified zo net voor de zomerstop?

Ik vind het namelijk redelijk bijzonder dat ze niet hebben gewacht met Nyck de Vries eruit te donderen tot na Spa, wat ze normaal gesproken (meestal) doen.
Mijn fylosofische mening hierop is dat het lijkt alsof ze willen kijken wat Ricciardo kan in die auto, om vervolgens Perez eruit te janken in de summerbreak en RIC terug in de plaats te zetten naast VER.

Perez heeft namelijk nogal wat rare opmerkingen gemaakt enige tijd geleden waarvan RBR niet echt gecharmeerd was, waardoor ik ergens stiekem denk dat er bij RBR een of andere switcheroo aan de gang is.

Maar nogmaals, dit is waar ik het op vind lijken en ik zou er niet raar van staan te kijken als dit zou gebeuren.

Red Bull gives you wings, the FIA takes them away

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat Ricciardo toen voor de praatjes van Abiteboul is gevallen is echt bizar.
Dat is een aanname die je doet. Ferrari en Mercedes hadden überhaupt geen interesse in Ricciardo, Sergio Marchionne en Arrivabene hadden zelfs uitgesproken dat een jolig type als Ricciardo niet bij Ferrari past, en Mercedes had alleen interesse in Verstappen; Lauda wilde hem in 2017 naar Mercedes halen. Dus het zullen niet zozeer de mooie praatjes van Abiteboul zijn geweest, Ricciardo had gewoon niet zoveel opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
tlpeter schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:35:
Echt hè, al die verhalen over Ricciardo. Denk je nou echt dat een team zomaar iemand opzij schuiven zonder cijfers?
De Vries heeft het gewoon niet laten zien. Ook waarom Ricciardo ooit is weg gegaan. Waarom wisselen mensen van werkgever? Dat is voor iedereen persoonlijk
Waarom hij weg ging is toch duidelijk, 2e coureur (misschien niet binnen het team, wel qua prestaties/talent) en een aanbod van een waanzinnige zak geld.

Natuurlijk wel logisch dat hij terug in de auto is, De Vries was simpelweg niet snel genoeg en dan is Red Bull medogenloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
warp schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:15:
[...]

Dat is een aanname die je doet. Ferrari en Mercedes hadden überhaupt geen interesse in Ricciardo, Sergio Marchionne en Arrivabene hadden zelfs uitgesproken dat een jolig type als Ricciardo niet bij Ferrari past, en Mercedes had alleen interesse in Verstappen; Lauda wilde hem in 2017 naar Mercedes halen. Dus het zullen niet zozeer de mooie praatjes van Abiteboul zijn geweest, Ricciardo had gewoon niet zoveel opties.
Ricciardo had ook de optie om te blijven. Alleen dacht hij dat het gras bij de buren groener was. Maar achteraf bleek alleen het geld daar groener te zijn :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pjottum schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:02:
[...]

Ik denk dat het hem wel verteld werd, maar dat hij het niet kon horen door de eurobiljetten in zijn oren.
En nu ook: McL heeft hem afgekocht, terwijl hij er niks van bakte.

Dat ie terug is bij RB was natuurlijk aan te zien komen, ik weet niet meer wat de tijdlijn was de van de contracten van Ric en Nyck, maar het zou zo kunnen dat die van Nyck eerst was en daardoor Ric op de bank belandde.

Laten we eens kijken hoeveel schade hij rijdt dit weekend, alleen rondjes rijden of in de simulator is natuurlijk anders dan heel houden op de baan met 19 anderen,
Ik weet dat ik zelf in de valkuil stapte, maar zullen we ons weer op de race richten ipv op de Ric?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBullRacing

RedBullRacing

You shall not pass!

pjottum schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:40:
[...]

Ik weet dat ik zelf in de valkuil stapte, maar zullen we ons weer op de race richten ipv op de Ric?
In vorige races heeft Ricciardo nooit veel geluk gehad op het circuit van Hongarije, vaak bandenproblemen door de hoge degradatie op deze baan, maar ook door botsen tegen Stroll.
Vorig jaar wel een mooie dubbele overtake op deze track!

Maar serieus nu, ik ben oprecht benieuwd hoe de McLarens het gaan doen deze race!
Zouden ze weer nergens te bekennen zijn of hebben ze nu ineens een sterke bak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:32

vhal

ಠ_ಠ

🍿 Misschien deze race maar eens volgen en met name hoe het RIC vergaat in de AT. Denk dat alle spotlights wel op hem staan dit weekend. Daarnaast hoop ik dat er ergens een journalist is die wat dieper gaat graven in de kwestie DEV...

Strava

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• JEightyFive
De nieuwe sidepod van RB is gelekt

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/red-bull-and-their-new-sidepod-for-hungary-v0-GDMPJ8yS2tq8SXgNLQq-PjSRVPS27_SbZ293u4jhO0U.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=721a18a44b993fc2d2045c6b6f6e897a143af69f

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

JEightyFive schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:48:
De nieuwe sidepod van RB is gelekt

spoiler:
Perez' kwalificatieprobleem opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-06 21:49
RedBullRacing schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:46:
[...]

In vorige races heeft Ricciardo nooit veel geluk gehad op het circuit van Hongarije, vaak bandenproblemen door de hoge degradatie op deze baan, maar ook door botsen tegen Stroll.

Maar serieus nu, ik ben oprecht benieuwd hoe de McLarens het gaan doen deze race!
Zouden ze weer nergens te bekennen zijn of hebben ze nu ineens een sterke bak?
Die inhaalactie was mij ook nog wel gelukt.

Soort van Monaco is 't, maar ze hebben natuurlijk veel updates gehad daarna.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-06 15:15
RedBullRacing schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:13:

maareh ik ben vooral benieuwd naar wat er gaat gebeuren bij RBR als Perez dit weekend weer een slechte kwalificatie sessie heeft en niet bij de beste 10 terecht komt.
Wat nou als dat gebeurd, en Ricciardo (onwaarschijnlijk) wel op wonderbaarlijke wijze de top 10 binnendringt.

Of nog simpeler gezegd, wat als Ricciardo Perez outqualified zo net voor de zomerstop?

Ik vind het namelijk redelijk bijzonder dat ze niet hebben gewacht met Nyck de Vries eruit te donderen tot na Spa, wat ze normaal gesproken (meestal) doen.
Mijn fylosofische mening hierop is dat het lijkt alsof ze willen kijken wat Ricciardo kan in die auto, om vervolgens Perez eruit te janken in de summerbreak en RIC terug in de plaats te zetten naast VER.

Perez heeft namelijk nogal wat rare opmerkingen gemaakt enige tijd geleden waarvan RBR niet echt gecharmeerd was, waardoor ik ergens stiekem denk dat er bij RBR een of andere switcheroo aan de gang is.

Maar nogmaals, dit is waar ik het op vind lijken en ik zou er niet raar van staan te kijken als dit zou gebeuren.
Ik denk dat je met deze theorie wel erg dicht in de buurt van de waarheid zit. Iedereen weet wat voor spelletjes er gespeeld worden binnen RBR door o.a. Helmut en Christian. Zou mij niks verbazen als dit puur gedaan is om Perez onder druk te zetten en Nyck hier helaas de dupe van is (deels terecht, maar had hem dan tot de zomerstop gegeven).

We gaan het de komende tijd zien. Het enige dat ik hoop is dat wie er ook naast Max komt te rijden, deze coureur Max goed onder druk kan zetten en zelfs kan meedingen voor P1. De races mogen van mij weer wat spannender worden, of dat nou met Perez, Ricciardo of (L/N)ando is, maakt mij niet uit, zolang het maar goede gevechten oplevert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedBullRacing

RedBullRacing

You shall not pass!

Ben ik zeker met je eens Hatsjoe!
Het is nog erger dan de tijd dat Hamilton alleen maar vooraan reed.

We gaan het allemaal meemaken, ik denk dat we na de race van Hongarije al een heel hoop meer te weten gaan komen.

We moeten niet vergeten dat hij in een auto gaat zitten die tot nu toe slecht te besturen lijkt en waarvan de downforce ruk is.
Ben ook nieuwsgierig naar wat de druk met Perez gaat doen.

[ Voor 30% gewijzigd door RedBullRacing op 19-07-2023 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:14
Gevechten om P1 van de tweede coureur zal RBR niet op zitten te wachten. (Misschien volgend jaar)
Wel op een coureur die vast op P2 rijdt.

let the past be the past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
RedBullRacing schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:08:
Ben ik zeker met je eens Hatsjoe!
Het is nog erger dan de tijd dat Hamilton alleen maar vooraan reed.

We gaan het allemaal meemaken, ik denk dat we na de race van Hongarije al een heel hoop meer te weten gaan komen.

We moeten niet vergeten dat hij in een auto gaat zitten die tot nu toe slecht te besturen lijkt en waarvan de downforce ruk is.
Ben ook nieuwsgierig naar wat de druk met Perez gaat doen.
Nóg slechter kwalificeren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]
Of uit de race gereden door een teamgenoot, genaamd "sore loser" :o

Hij zal iig aardig wat aandacht krijgen komend weekend, ongeacht positief of negatief, zoveel is wel zeker.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 08:17
Dit jaar een stap zachtere band vergeleken met vorig jaar. De meeste teams deden 2 stops. Ik ben benieuwd of het wat uitmaakt in de strategie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedBullRacing

RedBullRacing

You shall not pass!

Ferrari zal wel weer voor "Plan B" gaan voorspel ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Altijd wel een lekker baantje dit imo.
Go Yuki!
Gun het hem wel mocht hij de hype RIC voorblijven, zou wel een stunt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:22
noo schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:51:
[...]

Perez' kwalificatieprobleem opgelost!
Ja net iets achter max 🤣

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07:28

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

PalingDrone schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:42:
Altijd wel een lekker baantje dit imo.
Go Yuki!
Gun het hem wel mocht hij de hype RIC voorblijven, zou wel een stunt zijn :)
Niet echt, TSU kent de auto beter. Een stunt zou zijn als PER hier pole pakt en zonder poespas VER verslaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
vhal schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:47:
🍿 Misschien deze race maar eens volgen en met name hoe het RIC vergaat in de AT. Denk dat alle spotlights wel op hem staan dit weekend. Daarnaast hoop ik dat er ergens een journalist is die wat dieper gaat graven in de kwestie DEV...
Maar wat moet er gegraven worden? Voldeed niet aan de verwachtingen, NEXT.

En ja, wellicht waren die verwachtingen onterecht hoger dan normaal. En wellicht heeft Marko gevetod dat De Vries in de AT zou komen (en waren Horner & Tost tegen). En wellicht is dat contract gesloten puur op basis van Monza zonder degelijke test.
Maar maakt dat echt wat uit? Het wordt hier net gedaan alsof AT / Marko een enorme misdaad begaan heeft ten opzichte van een grote groep mensen. Terwijl hij maar 1 iemand ontslagen heeft, omdat die niet presteerde. En waarom moet de journalistiek hier onderzoek naar doen? De teams hoeven geen verantwoording af te leggen naar de kijker (het gaat niet over ee overheid of een publieke instelling / publiek geld). En Red Bull / AT / Horner / Tost / Marko hebben aangegeven waarom deze keuze gemaakt is. Wat maakt het voor de media uit om daarin gaan te graven? En daarmee te bijten in de hand die hen voed? En in het verleden zijn wel grotere daadwerkelijke schandalen de doofpot in gegaan (Ferrari motor gate bv).

De Vries is gewoon een van de weinige gelukkigen geweest die F1 heeft mogen rijden. Dat het dan tot een abrupt einde komt op deze manier, tsja. Gewogen en te licht bevonden, er zijn maar 20 stoeltjes.
En dat de auto "ook crap is" is IMO ook een kul argument. Het vertrek van Mazepin, Latifi, Sirotkin, Wehrlein, ... heeft ook niemand een traan om gelaten en geroepen dat het aan de auto lag.

Edit:
En dé rijderswissel in 2016 was er ook geen "opstand". Sure, de FIA had Kvyat & Verstappen lekker samen in de persco gezet. Maar het spannendste daar was Game of Thrones dat Kvyat aan het kijken was toen Marko hem belde.

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 19-07-2023 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Hippocampus schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:07:
[...]

Niet echt, TSU kent de auto beter. Een stunt zou zijn als PER hier pole pakt en zonder poespas VER verslaat.
RIC heeft natuurlijk wel wat meer jaartjes ervaring en heeft ook niet stilgezeten in de sim de laatste tijd.
Ook in wat meer verschillende F1 wagens gereden gedurende zijn carrière.
De verwachtingen over RIC zijn nogal hooggespannen maar de AT is nou niet echt de beste auto van het veld.
Ben benieuwd of die jarenlange ervaring in de F1 opweegt tegen meer ervaring met deze specifieke AT, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@PalingDrone Allemaal waar, maar hoeveel overstappers heb jij meteen goed zien presteren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Hippocampus schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:14:
@PalingDrone Allemaal waar, maar hoeveel overstappers heb jij meteen goed zien presteren?
VER ;)
Er zullen er wel wat meer zijn maar die heb ik niet zo ff paraat.

[ Voor 13% gewijzigd door PalingDrone op 19-07-2023 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

één op de..hoeveel is dat dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
PalingDrone schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:15:
VER ;)
HUL en ALO? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

VER ;)
En Ham. :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Jimster schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:40:
Dit jaar een stap zachtere band vergeleken met vorig jaar. De meeste teams deden 2 stops. Ik ben benieuwd of het wat uitmaakt in de strategie.
Het weer speelt ook een rol. Als het heet wordt zullen alleen de 2 hardste bandentypen gebruikt worden en laat de voorspelling tijdens de race voor zondag 30°C en zon zijn.

Daarnaast kennen we dit wekeend ook een aangepaste kwalificatie (Alternative Tyre Allocation) waarbij de coureurs verplicht worden in Q1 op harde banden, Q2 op medium banden en Q3 op soft baden te rijden. In Monza gaan ze de ATA nog een keer testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:24
Hippocampus schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:14:
Sainz was 2,5 jaar geleden eigenlijk direct op het niveau wat je van de Ferrari mocht verwachten.

Ben benieuwd naar dit weekend, hoe McLaren het gaat doen, blijft Williams in het middenveld, hoe gaat Ricciardo het doen. Ik verwacht wel dat hij het beter dan De Vries gaat doen, die naar mijn mening echt tekort kwam. Of hij Tsunoda kan verslaan, dat durf ik niet te zeggen. Ik vermoed in ieder geval niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

VER ;)
Schu.... 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Toepasselijk zullen we pas na de kwalificatie weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYhJKFjMe6rWSiZuoFU1ahqCJ_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qHMISCl6uvdC20fEHIPOatjq.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Hatsjoe schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:05:
[...]

Ik denk dat je met deze theorie wel erg dicht in de buurt van de waarheid zit. Iedereen weet wat voor spelletjes er gespeeld worden binnen RBR door o.a. Helmut en Christian. Zou mij niks verbazen als dit puur gedaan is om Perez onder druk te zetten en Nyck hier helaas de dupe van is (deels terecht, maar had hem dan tot de zomerstop gegeven).

We gaan het de komende tijd zien. Het enige dat ik hoop is dat wie er ook naast Max komt te rijden, deze coureur Max goed onder druk kan zetten en zelfs kan meedingen voor P1. De races mogen van mij weer wat spannender worden, of dat nou met Perez, Ricciardo of (L/N)ando is, maakt mij niet uit, zolang het maar goede gevechten oplevert.
Hoe kijk je dan aan tegen het sponsorgeld wat Perez binnenbrengt? Dat is/was toch ook een belangrijke drijfveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sethro schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:28:
[...]
Hoe kijk je dan aan tegen het sponsorgeld wat Perez binnenbrengt? Dat is/was toch ook een belangrijke drijfveer.
De Oracle sponsoring was al bijna genoeg om het budget plafond te halen?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ralf? nah, Mick? neuj... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 09:33

Vuvuzela

My spire is forming

[...]
Noem je Max nou Stroll? Oké het was wel een Strollactie.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Nou... Dat heeft hij de afgelopen 1,5 jaar niet echt laten zien anders, maar hij lijkt z'n mojo wel hervonden te hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:23
[...]

VER ;)
Opvallend dat niemand hier Russel noemt, die in zijn eerste race in een MB (Abu Dhabi 2020 meen ik, toen Perez won en MB met de banden aan het kloten was) beduidend sneller was dan Bottas. En hij was in 2022 gelijk ook Ham de baas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

zo..... race week, morgen zullen de updates van de Red Bull ook wel op het net verschijnen, ben erg benieuwd...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bm2SAsVosyEhURhV_DPZOLaJWeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKAW4M77FAyBISnHLrGweo4k.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aA0vnqd_460swp.webp

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 09:33

Vuvuzela

My spire is forming

Nivado schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:54:
[...]

Opvallend dat niemand hier Russel noemt, die in zijn eerste race in een MB (Abu Dhabi 2020 meen ik, toen Perez won en MB met de banden aan het kloten was) beduidend sneller was dan Bottas. En hij was in 2022 gelijk ook Ham de baas.
Omdat Toto zelf ook met die auto kon winnen. En Russel al een hoop ervaring had en hij kende MB al. En Russel is niet zo geliefd :P

Ik vind het opvallend dat het meest recente geval niet is genoemd: Nyck zelf :D

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

RedBullRacing schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:13:

Mijn mening: gaan ze niet doen. Ook al kwalificeert PER als laatste, zolang hij op zondag nog punten pakt, blijft hij dit seizoen in die auto zitten. PER heeft genoeg punten voorsprong op RIC om een wissel totaal nutteloos te maken. En VER alleen is haast al genoeg om het WCC binnen te halen, dus daar zal men zich ook niet al te veel zorgen over maken. Heb in het Seizoen 2023 topic al doorgerekend dat het voor RIC nagenoeg onmogelijk is om alsnog 2de te worden in het Drivers championship. Daarmee zou een wissel totaal geen functie hebben voor RB. Maar laten we niet vooruit lopen op de feiten, eerst maar eens zien of RIC in die TR, euhm AT zijn teammaat kan verslaan. Want dat lijkt mij sowieso een eerste vereiste om überhaupt jouw theorie enige geldigheid te geven.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:54
Waarom denken we allemaal dat RBR zo gebrand zou zijn op de 2e plek in het WDC? Vorig jaar was daar ook geen enkele focus op.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Nu alleen nog die van Red Bull, de rest van de teams hebben hun poster nu vrijgegeven :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3EqH386EFX4uFpZuitGRSnBtUM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5F2MPwxIHbmvhZhRNIQaQMxU.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nt9g0XaCVRjj6t_CQ7Sy72RmGkg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OgJkVupYcYLlQV6t6CEohgQa.webp?f=user_large

En hier nog een leuke bingokaart..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFfRD_AN3-l80rU_oWUoTmLKJwU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pawcg8cCClPvAqPiVROSDU9M.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 10:44

p0st

Dutch Reefer

Die McLaren poster is echt hilarisch, leuke knipoog :)

Edit: Albono doet ook gezellig mee :+

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/kjeg7fzou1db1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=d65fadb9fefbabc65b9e241957da49ad55510022

Verder heel benieuwd naar de nieuwe sidepods van de RB!
En ook benieuwd (beetje offtopic) hoe het onderzoek van de hypercars/f1 afloopt!
Kortom, een leuke 2 weken met zowel Hongarije als Spa, zin in!!

[ Voor 26% gewijzigd door p0st op 20-07-2023 08:11 ]

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

mat.hi.as schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 07:58:
Waarom denken we allemaal dat RBR zo gebrand zou zijn op de 2e plek in het WDC? Vorig jaar was daar ook geen enkele focus op.
Omdat Red Bull heeft aangegeven toch wel graag die 1-2 te willen in het WDC.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedBullRacing

RedBullRacing

You shall not pass!

Vuvuzela schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:04:
[...]

Noem je Max nou Stroll? Oké het was wel een Strollactie.
Oeps... ik zat gisteren tegelijk wat te luisteren waarbij het over Stroll ging... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Kevin Magnussen is weer vader geworden.. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aO47ioUIeZcSv2palEGepGPhbr0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lJM0zWMEw9lufbKEQeF6TcQW.webp?f=user_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Chocoball
G_Dragon schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:22:
Kevin Magnussen is weer vader geworden.. :)

[Afbeelding]
Aparrt, ik dacht in het race topic van Hongarije te zitten maar blijkbaar kom ik steeds in [F1] Randzaken terecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBullRacing

RedBullRacing

You shall not pass!

thunder8 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 07:55:
[...]

Mijn mening: gaan ze niet doen. Ook al kwalificeert PER als laatste, zolang hij op zondag nog punten pakt, blijft hij dit seizoen in die auto zitten. PER heeft genoeg punten voorsprong op RIC om een wissel totaal nutteloos te maken. En VER alleen is haast al genoeg om het WCC binnen te halen, dus daar zal men zich ook niet al te veel zorgen over maken. Heb in het Seizoen 2023 topic al doorgerekend dat het voor RIC nagenoeg onmogelijk is om alsnog 2de te worden in het Drivers championship. Daarmee zou een wissel totaal geen functie hebben voor RB. Maar laten we niet vooruit lopen op de feiten, eerst maar eens zien of RIC in die TR, euhm AT zijn teammaat kan verslaan. Want dat lijkt mij sowieso een eerste vereiste om überhaupt jouw theorie enige geldigheid te geven.
Ik schat die kans natuurlijk ook klein in, vandaar dat ik gelijk aangaf puur hypothethisch én wat als.
Waar ik echter wel van overtuigd ben is dat stel RIC heeft een superkwali in dat stuk ijzer op wielen én een superrace en PER laat het allemaal hangen, dan weet ik zeker dat RBR zich achter zijn oren gaat krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Nivado schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:54:
[...]

Hamilton had in 2022 ook wel het slechtste jaar uit zijn gehele carrière, die had nog wat te "verwerken" uit 2021, er kwamen compleet nieuwe auto's, Mercedes had een behoorlijke misser te verwerken qua ontwerp van de auto e.d. Voor Hamilton kon het contrast niet groter en ik denk dat het makkelijker is om je aan te passen van een slechte naar een goede auto dan andersom.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Chocoball schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:45:
[...]

Aparrt, ik dacht in het race topic van Hongarije te zitten maar blijkbaar kom ik steeds in [F1] Randzaken terecht ;)
Je bent niet gek, want je zit nog steeds in het topic van Hongarije d:)b
Dus twijfel niet aan jezelf want ik had hem daar moeten posten :9

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 20-07-2023 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-06 14:49
thunder8 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:12:
[...]

Omdat Red Bull heeft aangegeven toch wel graag die 1-2 te willen in het WDC.
In mijn ogen was dat geheel om het einde van het 2022 seizoen nog wat "jus" te geven toen Max al kampioen was..

"waar rijden jullie nu nog voor?"...
En toen was opeens de 1-2 belangrijk..

Mooi verhaal voor de buhne.. Maar volgens mij kan het ze geen worst schelen..

RIC in die auto zeg ik! :D

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RedBullRacing

RedBullRacing

You shall not pass!

Fun facts over de Hungaroring

- het bochtige circuit is gelegen in een vallei, waardoor je op veel plekken goed zicht hebt over het circuit. Vanaf wat hoger gelegen stukken is het mogelijk om over 80% van de baan uit te kijken!

- De hungaroring is de 3e kortste baan op de huidige kalender en de 2e langzaamste baan

- Er wordt al meer dan 30 jaar op deze baan gereden, enkel in de jaren 2006, 2011 en 2014 was er tijdens de race regen. In 2020 & 2021 was het vochtig tijdens de start van de race.

- In 2022 waren er 290.000 fans aanwezig over het hele raceweekend.

- Lewis Hamilton heeft het huidige record op deze baan van meeste wins, 8x. en meeste poles ook 8x

- McLaren heeft vaker op dit circuit gewonnen dan elk ander team, 11x namelijk.

- Jenson Button heeft zijn eerste F1 victory op deze baan (2006) hij won vanaf de 14e plaats, het is slechts 2x vaker voorgekomen op deze baan dat iemand van verder dan de 4e plaats heeft gewonnen, namelijk in 1989 door Nigel Mansell. En 2022 door Max Verstappen

- in elk seizoen van 2005 t/m 2017 is de winnaar van de GP van Hongarije er niet in geslaagd om het wereldkampioenschap te winnen in hetzelfde jaar.

[ Voor 1% gewijzigd door RedBullRacing op 20-07-2023 10:32 . Reden: incomplete data! dank aan oplettendheid van medelezers ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
RedBullRacing schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:12:
Fun facts over de Hungaroring

- het bochtige circuit is gelegen in een vallei, waardoor je op veel plekken goed zicht hebt over het circuit. Vanaf wat hoger gelegen stukken is het mogelijk om over 80% van de baan uit te kijken!

- De hungaroring is de 3e kortste baan op de huidige kalender en de 2e langzaamste baan

- Er wordt al meer dan 30 jaar op deze baan gereden, enkel in de jaren 2006, 2011 en 2014 was er tijdens de race regen. In 2020 was het vochtig tijdens de start van de race.

- In 2022 waren er 290.000 fans aanwezig over het hele raceweekend.

- Lewis Hamilton heeft het huidige record op deze baan van meeste wins, 8x. en meeste poles ook 8x

- McLaren heeft vaker op dit circuit gewonnen dan elk ander team, 11x namelijk.

- Jenson Button heeft zijn eerste F1 victory op deze baan (2006) hij won vanaf de 14e plaats, het is slechts 1x vaker voorgekomen op deze baan dat iemand van verder dan de 4e plaats heeft gewonnen, namelijk in 1989 door Nigel Mansell.

- in elk seizoen van 2005 t/m 2017 is de winnaar van de GP van Hongarije er niet in geslaagd om het wereldkampioenschap te winnen in hetzelfde jaar.
Max vorig jaar toch, van 10e plaats naar 1. dus 2x inmiddels?

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
RedBullRacing schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:12:

Ik ben benieuwd of dit ook betekent dat we topsnelheid van de RB er minder toe doet, omdat de baan langzamer is dan andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Lonestander schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:20:
[...]

Inderdaad. Inclusief de spin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBullRacing

RedBullRacing

You shall not pass!

Lonestander schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:20:
[...]

You're right!

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord