GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik dacht dat T4 wel op het randje was, maar leek wel aan de juiste kant van het randje te zijn.StefanVerkerk schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:39:
Erg goede ronde van Verstappen. 1:04.613. Heb geen track limits gezien.
"When you grow up your heart dies"
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Lijkt me niet meer nodig, maar wel goed dat ze die nog hebbenStefanVerkerk schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:42:
Max nogmaals op nieuwe softs naar buiten
BizarWognummer schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:44:
WOW de raket komt eraan
DUGG
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
en HUL!
---RAWE CEEK!!!---
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:20
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Incl een foutje in bocht 3Exocet schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:46:
Een halve seconde op deze baan.... Bizar

AM zit er dit weekend nog niet heel goed bij. Jammer.
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 01-07-2023 12:48 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nu maar hopen dat ze niets vinden om de Hulk weer een paar posities terug te zetten.
Nog altijd beter dan zo'n krans op een vrachtwagenOcGuru schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:50:
Lullig petje...

Dat was pas na de sprint race.StefanVerkerk schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:52:
[...]
Nog altijd beter dan zo'n krans op een vrachtwagen
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Je ziet en denken...OcGuru schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:50:
Lullig petje...
Ik zou het doen!
I won Austria GP sprint shoot pole. All i got is this lousy cap.OcGuru schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:50:
Lullig petje...
Gisteren de kwalificatie gemist en vandaag de sprintshootout omdat ik dacht dat het VT2 was, en dus andere dingen heb gepland.
16u30 stond al wel correct in de agenda..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
We zien je om 17:30 wel verschijnenQuad schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:58:
Zo, ik moet voortaan per raceweekend eerst maar even goed het programma kijken.
Gisteren de kwalificatie gemist en vandaag de sprintshootout omdat ik dacht dat het VT2 was, en dus andere dingen heb gepland.
16u30 stond al wel correct in de agenda..
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
De Aston Martins lijken erg stil te staan in de ontwikkeling.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Uiteraard. 👍
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Kan hij niet beter Martijn Heineken genoemd worden?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja klopt, ben naar je bericht even op Google gaan zoeken. GPfansLAD93 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:02:
Offtopic maar bij Viaplay wordt gemeld dat er weer een coureur is overleden op Spa.. Dilano van ‘t Hoff, FRECA coureur, werd na een crash getorpedeerd door een andere coureur..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
:strip_exif()/f/image/dK64LuaSKK8wCfXfgYnWxYvG.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Nog geen 10 minuten later regendruppels 😅
[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-07-2023 13:49 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hier staat tekst
Ook wat ondoordacht omdat ze vaak zelf al een eigen petje hebben met sponsors.OcGuru schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:50:
Lullig petje...
Het petje vasthouden voor de foto is dan wel heel knullig.
Nee, die lijnen zijn geen kerbstones. Het zijn witte lijnen die met dikke verf worden aangebracht, en dus 5-10 mm boven het wegdek uitsteken.kevlar01 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 08:59:
Die zijn er al, dat zijn die rood/witte kerbs. Maar ik neem aan dat je bedoelt dat die binnen de tracklimits moeten liggen dan?
Steward meeting begon 6 minuten geledenSjaak_Afhaak schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:19:
Geen straf voor LEC wegens impeding? Hij reed toch flink in de weg in SQ1.
erutangiS
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Uh dat was na een pitstop, weet zo snel even niet meer wanneer precies.Jasphur schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:53:
@G_Dragon yoo. Die Haas. Ik heb alleen sq1 kunnen kijken. Waar vliegt hij zo?
Hij kwam ook voorbij in de highlights van F1 tvJasphur schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:53:
@G_Dragon yoo. Die Haas. Ik heb alleen sq1 kunnen kijken. Waar vliegt hij zo?
Ah even gekeken en inderdaad. Hij reed over een wiel heenwalletje-w schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:56:
[...]
Hij kwam ook voorbij in de highlights van F1 tv
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
PENALTY: Leclerc loses three grid spots for impeding Piastri in SQ1. Drops from sixth to ninth on the Sprint grid #F1 #AustrianGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 1 juli 2023

Ik vind nog steeds dat dit soort straffen eigenlijk gewoon meteen gedaan moeten worden, want anders krijg je zoals nu dat degene die verkeerd zit vaak gewoon er voordeel van heeft en vooral degene die het ondergaat "gestraft" wordt. Als dit meteen na SQ1 was uitgedeeld was hij niet eens uit die sessie gekomen en dan hadden andere voordeel gehad van een straf, daar is een straf toch voor? Als de stewards vinden dat er niet genoeg tijd voor is tussen de sessie, verleng dan die tijd gewoon van de 5 minuten naar bijvoorbeeld 10 of 15 minuten.
Mijn boefje is liev!
Toch klinkt F2 en zeker F3 een stuk beter. F1 klinkt een beetje als een opgevoerde stofzuiger.JB schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:47:
Bijzonder om te horen hoeveel meer “herrie” een Mercedes motor maakt tov Ferrari, Renault of Honda. Dat scheelt serieus een paar decibel
Ik heb alleen de YouTube samenvatting gezien dus misschien zie ik niet alles. Maar ik zie dat LEC PIA hindert en twee tellen later komt PIA de eerste SA niet uit.
Nu is deze straf 100% volgens het boekje. Dus tot zover zou je zeggen prima. Maar ik vind dit nog steeds een te slappe straf. Het is niet de eerste keren dat de Ferrari’s in de fout gaan door langzaam op de lijn te rijden en het is ook niet de eerste keer dat hierdoor iemand zijn ronde niet kan maken. Heck, het was vorige week nog raak met GAS.
Naast dat dit gevaarlijk is, boort Ferrari menig rondje door de neus van de andere coureurs en het gebeurt nu zo vaak, dat wat mij betreft er wel wat zwaarder gestraft mag worden richting Ferrari.
Klopt. Daar doe je graag de partyplugs bij in maar bijzonder is het wel. Valt echt op bij alle teams die een MER motor erin hebben liggen.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:50:
[...]
Toch klinkt F2 en zeker F3 een stuk beter. F1 klinkt een beetje als een opgevoerde stofzuiger.
Mijn boefje is liev!
Op zich wel netjes dat de stewards beide kampen willen horen. Maar in de praktijk blijkt het nu altijd 3 plaatsen te zijn toch?Pompi schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:45:
[...]
Ik vind nog steeds dat dit soort straffen eigenlijk gewoon meteen gedaan moeten worden, want anders krijg je zoals nu dat degene die verkeerd zit vaak gewoon er voordeel van heeft en vooral degene die het ondergaat "gestraft" wordt. Als dit meteen na SQ1 was uitgedeeld was hij niet eens uit die sessie gekomen en dan hadden andere voordeel gehad van een straf, daar is een straf toch voor? Als de stewards vinden dat er niet genoeg tijd voor is tussen de sessie, verleng dan die tijd gewoon van de 5 minuten naar bijvoorbeeld 10 of 15 minuten.
Je zou ook nog een minimale straf van 3 plaatsen kunnen hanteren. En eventueel uitbreiden naar meer als blijkt dat je dan nog steeds vóór degene staat die je hebt gehinderd.
Maar dan zou het hinderen van Sargeant of De Vries zwaarder bestraft kunnen worden dan het hinderen van Verstappen, terwijl het gevolg voor het slachtoffer van het hinderen veel zwaarder zou kunnen zijn in het geval van Verstappen dan in het geval van Sargeant of De Vries. Want Sargent en De Vries staan ergens achteraan en dat gaat zonder gehinderd te worden niet opeens veel beter zijn waardoor een gestrafte ook ergens helemaal achteraan zou moeten komen te staan, terwijl in het geval van Verstappen de schade zou kunnen zijn dat Verstappen niet door Q1 zou komen in plaats van P1 kwalificeren en de dader krijgt eigenlijk nauwelijks straf als Verstappen wel op P1 kwalificeert omdat iedereen er dan achter staat.Fauna schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:01:
[...]
Op zich wel netjes dat de stewards beide kampen willen horen. Maar in de praktijk blijkt het nu altijd 3 plaatsen te zijn toch?
Je zou ook nog een minimale straf van 3 plaatsen kunnen hanteren. En eventueel uitbreiden naar meer als blijkt dat je dan nog steeds vóór degene staat die je hebt gehinderd.
Als er al zwaarder gestraft wordt, moet dat vooral zijn voor echt gevaarlijke gevallen of recidivisten zijn, en niet een of andere complexe regel dat je achter het slachtoffer moet komen te staan.
Ok, point taken.Transportman schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:10:
[...]
Maar dan zou het hinderen van Sargeant of De Vries zwaarder bestraft kunnen worden dan het hinderen van Verstappen, terwijl het gevolg voor het slachtoffer van het hinderen veel zwaarder zou kunnen zijn in het geval van Verstappen dan in het geval van Sargeant of De Vries. Want Sargent en De Vries staan ergens achteraan en dat gaat zonder gehinderd te worden niet opeens veel beter zijn waardoor een gestrafte ook ergens helemaal achteraan zou moeten komen te staan, terwijl in het geval van Verstappen de schade zou kunnen zijn dat Verstappen niet door Q1 zou komen in plaats van P1 kwalificeren en de dader krijgt eigenlijk nauwelijks straf als Verstappen wel op P1 kwalificeert omdat iedereen er dan achter staat.
Als er al zwaarder gestraft wordt, moet dat vooral zijn voor echt gevaarlijke gevallen of recidivisten zijn, en niet een of andere complexe regel dat je achter het slachtoffer moet komen te staan.
En zwaarder straffen als het vaker gebeurt, voel ik ook wat voor. Dat is misschien motivatie voor Ferrari om eens beter te gaan communiceren met hun coureurs.
Juist niet toch? Want in jouw voorbeeld zou Verstappen helemaal geen kans maken om de SQ1 uit te komen, als het dus pas na alles wordt gedaan, maar als je het direct na SQ1 of SQ2 doet is er nog een kans dat degene die hinder ondervind door de straf "gered" wordt omdat er dan al verschuivingen gaan zijn.Transportman schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:10:
[...]
Maar dan zou het hinderen van Sargeant of De Vries zwaarder bestraft kunnen worden dan het hinderen van Verstappen, terwijl het gevolg voor het slachtoffer van het hinderen veel zwaarder zou kunnen zijn in het geval van Verstappen dan in het geval van Sargeant of De Vries. Want Sargent en De Vries staan ergens achteraan en dat gaat zonder gehinderd te worden niet opeens veel beter zijn waardoor een gestrafte ook ergens helemaal achteraan zou moeten komen te staan, terwijl in het geval van Verstappen de schade zou kunnen zijn dat Verstappen niet door Q1 zou komen in plaats van P1 kwalificeren en de dader krijgt eigenlijk nauwelijks straf als Verstappen wel op P1 kwalificeert omdat iedereen er dan achter staat.
Een straf nadat alle Q sessies is verreden levert over het algemeen het slachtoffer minder op, als het per sessie gebeurd omdat er dan al meteen consequenties zijn die er voor zouden zorgen dat de overtreder mogelijk niet verder gaat terwijl het na afloop uitdelen betekend dat diegene wel door zou gaan naar de volgende sessie.
Persoonlijk had ik liever gehad dat ze ipv meer geluid wat meer snelheid hebben!JB schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:53:
[...]
Klopt. Daar doe je graag de partyplugs bij in maar bijzonder is het wel. Valt echt op bij alle teams die een MER motor erin hebben liggen.
Als ze direct straffen zou het wel beter zijn, maar dan blijft staan dat de dader niet automatisch zo zwaar gestraft wordt dat die achter het slachtoffer komt te staan, daar reageerde ik vooral op.Pompi schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:15:
[...]
Juist niet toch? Want in jouw voorbeeld zou Verstappen helemaal geen kans maken om de SQ1 uit te komen, als het dus pas na alles wordt gedaan, maar als je het direct na SQ1 of SQ2 doet is er nog een kans dat degene die hinder ondervind door de straf "gered" wordt omdat er dan al verschuivingen gaan zijn.
Een straf nadat alle Q sessies is verreden levert over het algemeen het slachtoffer minder op, als het per sessie gebeurd omdat er dan al meteen consequenties zijn die er voor zouden zorgen dat de overtreder mogelijk niet verder gaat terwijl het na afloop uitdelen betekend dat diegene wel door zou gaan naar de volgende sessie.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Rest can de camera's lijkt het droog op te zijn. Maar op S/F toch veel druppels op de cameras en tentjes die op staan.
Lando nietDarkSide schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:04:
Iedereen op inters zo te zien.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ja tentjes staan op.G_Dragon schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:08:
Oeh lees ik dat er regen is? Sounds good..
Schiet tussen de palen en je scoort!
oeh. gemist.
Zie toch wel druppels.
Dus of hij er ook op gaat starten?
G_Dragon schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:08:
Oeh lees ik dat er regen is? Sounds good..
:strip_exif()/f/image/LfOEVGa0tq8fBZ9TN6jGIqy7.jpg?f=fotoalbum_large)
Can confirm.. meer druppelig tot nu toe
Maakt de omstandigheden alleen maar leuker
Eerlijk, zelf ook gemist. Het was dat Palmer/F1TV het zeiDarkSide schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:08:
[...]
oeh. gemist.
Zie toch wel druppels.
Dus of hij er ook op gaat starten?
Ik denk NIET dat hij erop gaat starten, te nat voor Slicks.
(In tegenstelling tot F2/F3 heeft F1 wel inters.
F2/F3 moesten kiezen tussen Wet of Slicks, geen keuze ertussen)
Ach, dat maakt sprint race spannender en vermakelijk.xzaz schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:09:
Lando.. Kuch Sotchi kuch
Ik voel nog steeds druppels hoorxzaz schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:13:
Lijkt wel droog nat droog nat.
Tussen de druppels is het toch droog
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |