Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 196 Laatste
Acties:
  • 338.991 views

Onderwerpen

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:15
Gonadan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:16:
[...]

Je stelt dat Ajax bewust de competitie zou frustreren wanneer de F-side buiten het stadion zou gaan lopen rellen. Dat mag je beter onderbouwen, dat heeft weinig met afschuiven te maken maar het zijn gewoon verschillende zaken.
Ajax is verantwoordelijk voor de relatie met de supporters ja, waarom denk je dat er een hele afdeling bij een grote club is die alles kwa supporters regelt?

Ajax heeft de F-SIDE altijd gepamperd met hun eigen vak, die gasten voelen zich nu de baas in de Arena.

Ik heb nog niemand van Ajax op zien staan en dit problemen durven aan te kaarten.

Ajax laat het gebeuren en daar zijn ze verantwoordelijk voor ja

Een kroeg eigenaar is ook verantwoordelijk als gasten zich op de stoep er voor misdragen, ook al hoort het niet bij zijn kroeg

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:48
eric.1 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:11:
[...]

Dat noemen we een utopie.

Klopt, je geeft de idioten wat ze willen. Echter is dat wat ze willen niet eens zo vreemd...iedereen die ik hoor zegt dit. Niemand lijkt tevreden. Het is onvermijdelijk dat die hele toko wordt schoongeveegd. Begin dan gewoon zsm.
Dan moeten ze het volgende doen:
- F-Side erkennen als criminele organisatie
- Gastjes achter slot en grendel
- Daarna kijken naar je organistie

Als het officieel een criminele organisatie is heeft de politie ook wat meer mogelijkheden om ze aan te pakken.

Terroristische organisatie mag van mij ook, zo gedragen ze zich nu namelijk.

WoT stats

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
GrooV schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:22:
[...]

Ajax is verantwoordelijk voor de relatie met de supporters ja, waarom denk je dat er een hele afdeling bij een grote club is die alles kwa supporters regelt?

Ajax heeft de F-SIDE altijd gepamperd met hun eigen vak, die gasten voelen zich nu de baas in de Arena.

Ik heb nog niemand van Ajax op zien staan en dit problemen durven aan te kaarten.

Ajax laat het gebeuren en daar zijn ze verantwoordelijk voor ja

Een kroeg eigenaar is ook verantwoordelijk als gasten zich op de stoep er voor misdragen, ook al hoort het niet bij zijn kroeg
Je gedraagt je nu net zo primair als die gasten van de F-side. Natuurlijk draagt Ajax in dit verhaal verantwoordelijkheid, dat heeft niemand ontkend. Maar om nu meteen te roepen om uit de competitie nemen voordat je weet wat er gaat gebeuren en wat Ajax nog gaat doen slaat ook nergens op.

Daar zitten nog zoveel stappen tussen.

Buiten het feit dat Ajax natuurlijk niet bewust op dit gedrag aanstuurt, zij willen dit ook niet. Een dergelijke bewering mag je hard maken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:21

Qu3st

Gewoon niet in de ArenA gaan spelen, lekker met z'n allen in een ander nader te bepalen stadion, wat je niet lekt naar media. Gedoe opgelost.

• GrooV
Gonadan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:29:
[...]

Je gedraagt je nu net zo primair als die gasten van de F-side. Natuurlijk draagt Ajax in dit verhaal verantwoordelijkheid, dat heeft niemand ontkend. Maar om nu meteen te roepen om uit de competitie nemen voordat je weet wat er gaat gebeuren en wat Ajax nog gaat doen slaat ook nergens op.

Daar zitten nog zoveel stappen tussen.

Buiten het feit dat Ajax natuurlijk niet bewust op dit gedrag aanstuurt, zij willen dit ook niet. Een dergelijke bewering mag je hard maken.
Je vergeet ff dat Ajax gewoon contact heeft met die gasten he, er is een SLO volgens de licentie van de KNVB. Deze heeft direct contact met de f-side en andere groepen. Je doet net of Ajax niet weet wie het zijn maar ze komen vaak zat op de koffie, sterker nog, ze hebben hun eigen vak gekregen.

Ik vindt als een club verzaakt haar bezoekers onder controle te krijgen en hier door meermaals opzettelijk wedstrijden niet gespeeld kunnen worden waardoor de hele competitie er last van heeft (Feyenoord en Volendam nu al) deze club inderdaad uit de competitie gehaald moet worden.

Je kunt je competitie niet laten gijzelen!

Kijk eens welke maatregelen NEC heeft genomen na de rellen? Daar is het nu rustig, het kan dus wel! Ajax wil geen netten, Ajax wil geen stadionverboden, Ajax wil geen strenge controlles, Ajax wil niks.

Ik ben er klaar mee, de hele competitie wordt gegijzeld door een club die 14e staat. Je speelt het spelletje mee of niet

[ Voor 11% gewijzigd door GrooV op 26-09-2023 23:40 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:51:
Ze hadden vanavond Feyenoord kunnen opbellen en de KNVB "we doen het in het geheim zonder camera's in het ado stadion want we kunnen de veiligheid niet garanderen."
Je haat richting Ajax gaat wel ver he?
Het is de KNVB die uitgebreid bekend gemaakt heeft wanneer het restant gespeeld wordt.
Maar nee, jij moet er weer een anti Ajax post van maken... :r

Verwijderd

Simpel, als die harde kern morgen weer de boel gaat saboteren dan 10-0 voor Feyenoord. Het is al belachelijk dat ze morgen weer naar Amsterdam moeten gezien het drukke programma internationaal en nationaal. Spelers hebben rust nodig niet deze onzin.

• GrooV
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:51:
Simpel, als die harde kern morgen weer de boel gaat saboteren dan 10-0 voor Feyenoord. Het is al belachelijk dat ze morgen weer naar Amsterdam moeten gezien het drukke programma internationaal en nationaal. Spelers hebben rust nodig niet deze onzin.
Dan benadeel je dus echt de andere clubs mocht Feyenoord op doelsaldo een positie hoger komen

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:48
Overigens wel interessant, F-side rept in hun lijstje met geen woord over de trainer Steijn. Apart.
Ook niks direct tegen Feyenoord, het gaat ze puur om de RvC blijkbaar. Natuurlijk benadelen ze Feyenoord in deze, maar als ze willen hadden ze dat wel echt gekund i.p.v. gooien met fakkels.

Dit is een zaak voor de politie Amsterdam, die zullen wel groots aanwezig zijn morgen.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:59
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:21:
F-Side kondigt maatregelen aan morgen,

https://www.voetbalprimeu...-johan-cruijff-arena.html

Nou, dan zie ik Feyenoord morgen ook niet doorgaan.
Zie geen scenario waarin ze veilig het stadion kunnen betreden.

Stelletje terroristen.
Tja, hadden ze nu maar gewoon stiekem uitgespeeld, of de KNVB de ballen gehad om Ajax gewoon te straffen.

Nog steeds 0,0 vanuit Ajax hoe ze deze terroristen gaan straffen en in de toekomst aanpakken. En ook nog steeds geen excuses. Dit is niet nodig....

[ Voor 2% gewijzigd door Outerspace op 27-09-2023 09:31 ]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:29:
[...]

Zie je het gebeuren?
Die lui zijn doodsbang voor de F-side (en terecht, want het zijn gewoon terroristen.)

Waarom denk je dat er nog geen maatregelen zijn aangekondigd uit Ajax?
Als ze ballen hadden dan hadden ze dat gedaan zoals Halsema zelf aankondigde gisteren.

En, ik hoop echt dat om 12:30 er zo'n 100 ME klaar staat om iedereen weg te knuppelen.
Maar, ik verwacht eerlijk gezegd 1 grote teringbende morgen en geen wedstrijd.
Als ze juridisch echt aangeduid kunnen worden als terroristen is het snel voorbij. Wat ik eigenlijk geen gek idee vind, want dan kun je ze allerlei rechten ontnemen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• OMX2000
  • Laatst online: 11:52

OMX2000

By any means necessary...

LZ86 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 00:49:
[...]

Tja, hadden ze nu maar gewoon stiekem uitgespeeld, of de KNVB de ballen gehad om Ajax gewoon te straffen.

Nog steeds 0,0 vanuit Ajax hoe ze deze terroristen gaan straffen en in de toekomst aanpakken. En ook nog steeds geen excuses. <knip>....
Uitspelen zonder publiek was de minst slechte oplossing. Maar dan had dat scenario vooraf uitgewerkt moeten zijn. Want dan moet je een aanpak hebben liggen waarbij je in een mum van tijd de F-side leeghaalt, en zorgt dat ze buiten het stadion niet aan rellen toekomen.

[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 27-09-2023 09:31 . Reden: Quote aangepast ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:58

Superkiwi

Hoi doei

GrooV schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:22:
[...]
Zoals de gedwongen verhuizing van vak410 naar de vakken 424 en 425 op de zuidzijde?
In elk stadion wordt de harde kern 'gepamperd' met een eigen vak, dat is in de ArenA echt niet iets unieks.

Heb je managers oid van andere clubs wel op zien staan om hun hooliganprobleem aan te kaarten? Daar blijft het vaak ook bij een statement als "dit gedrag past niet bij onze club".

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Qu3st schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:32:
Gewoon niet in de ArenA gaan spelen, lekker met z'n allen in een ander nader te bepalen stadion, wat je niet lekt naar media. Gedoe opgelost.
In de Kuip wellicht? Daar winnen we immers best vaak :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:51:
[...]

En daar zit nou net juist het probleem,

Iedereen accepteert het maar onder het nom van "Ja maar het is gevaarlijk."
Nou, als het echt zo gevaarlijk is zet de ME maar neer en laat ze met scherp schieten.

"Nee, dat mag niet want dat gaat te ver."
Oh, dus zo gevaarlijk is het dan ook weer niet.
"Dan rubberen kogels?"
Nee, dat gaat ook te ver.

En, dan gaan we gewoon weer 10 man aanhouden die na 2 uur weer vrijgelaten worden en een weekje mogen schoffelen. (wat ze niet doen.)

Vroeger (25 jaar geleden) toen ik nog een klein jochie was en naar mijn eerste Feyenoord - Ajax ging was het allemaal heel simpel.
De ME stond daar en de paar mensen die zich niet aan de regels hielden kregen een knuppel in hun nek of werd de hond erop af gestuurd.

Maar dat mocht op een gegeven moment niet meer omdat het te ver zou gaan.
En kijk waar we nu zijn.

Deze mensen moeten simpelweg niet meer als voetbal supporters behandeld worden maar als zware criminelen.

Wat we nu weer aan het doen zijn "ja, maar... daar gaat het gewoon fout.

-----------------
Wat betreft de wedstrijd van morgen, dat word interessant.
In de regelboeken staat dat als je niet in staat bent om een wedstrijd te organiseren op wedstrijddag dat de punten naar de tegenstander gaat en er consequenties naar de thuis club toe gaan.

Voordat iemand zegt "Ja, maar... Ajax kan hier niets aan doen."
Kunnen ze wel,

Ze hadden vanavond Feyenoord kunnen opbellen en de KNVB "we doen het in het geheim zonder camera's in het ado stadion want we kunnen de veiligheid niet garanderen."
Precies, wie niet luisteren wilt, moet maar voelen, keihard aanpakken dat tuig. Geen enkele genade

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Er wordt de hele tijd gepraat over het restant vd wedstrijd tegen feyenoord, maar hoeveel punten aftrek krijgt Ajax als gevolg van het staken van de wedstrijd?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

groggy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 06:21:
(...) maar hoeveel punten aftrek krijgt Ajax als gevolg van het staken van de wedstrijd?
Net zoveel als Groningen na hun gestaakte wedstrijd in mei.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
HollowGamer schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:31:
[...]

Je weet dat wij in NL niet echt aan oppakken doen? Die gasten op de snelweg, worden ook ergens anders 'uitgezet', want al het andere is geen tijd voor.
Op de snelweg? De boeren of de Blokkeerfriezen?

• Typhone
  • Laatst online: 13:55

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:44:
[...]

Het is de KNVB die uitgebreid bekend gemaakt heeft wanneer het restant gespeeld wordt.
Maar nee, jij moet er weer een anti Ajax post van maken... :r
Sowieso allemaal van die heel erg “hautaine” posts met een emotie erin waarvan ik denk: wacht nu eens 10 seconden voordat je make believe crap post of een redenering die nog net niet tegen kleuterschool niveau grenst.

Van die doelloze cirkelredeneringen die een niet bestaande situatie claimen, die wegzetten als waarheid en aan die zelfverzonnen waarheid een betoog gaan ophangem waarop Ajax gebashed kan worden.

Doe je dat nu gewoon compleet met de feiten zoals ze zijn is dat natuurlijk prima. Anders is het gewoon trollen en het vuurtje opstoken.

Overigens verwacht ik geen grote beterschap vanmiddag bij de Arena.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULMc76tHqmb54ky8VKwlmFf7_SQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IfWO8oSf4N8Ywis2xc5RtqzV.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet iemand Feyenoord in dat rijtje staan? Ik ook niet.

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 27 september 2023 @ 06:51:
[...]

Overigens verwacht ik geen grote beterschap vanmiddag bij de Arena.

[Afbeelding]

Ziet iemand Feyenoord in dat rijtje staan? Ik ook niet.
Onwillekeurige volgorde, dus als van Halst het eerst opstapt zijn ze alsnog niet tevreden?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 06:55:
[...]

Onwillekeurige volgorde, dus als van Halst het eerst opstapt zijn ze alsnog niet tevreden?
Haha, geen idee. Ik weet ook niet wat van Halst misdaan kan hebben. En wat het plan is wanneer iedereen is opgestapt. Dat mist in dat betoog 😅

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:11

Vos

AFCA

groggy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 06:21:
Er wordt de hele tijd gepraat over het restant vd wedstrijd tegen feyenoord, maar hoeveel punten aftrek krijgt Ajax als gevolg van het staken van de wedstrijd?
Net als alle voorgaande clubs? Ow wacht.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:27

Agent47

I always close my contracts.

Vos schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:07:
[...]

Net als alle voorgaande clubs? Ow wacht.
Slaat idd nergens op.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Agent47

Agent47

En toch zie ik het gebeuren dat de F-Side binnenkomt , heel apart gevoel heb ik erover

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Agent47 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:27:
En toch zie ik het gebeuren dat de F-Side binnenkomt , heel apart gevoel heb ik erover
Dat denk ik niet. Paraat zullen ze zeker zijn. Nieuw hoofdstuk aan de negatieve saga vrees ik.

• Vos

Vos

AFCA

Agent47 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:27:
Als ze dat willen kondig je niet aan dat je komt? Zou ik althans niet doen ;)

• D-e-n
  • Laatst online: 14:48
toolkist schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:44:
[...]

Je steekt wel je kop een beetje in het zand aangaande de boosheid. Het was Ajax dat mordicus tegen het handhaven van de 0-3 was. Het was de Ajax leiding die het over juridische stappen had omdat ze niet op woensdag wilden uitspelen. Dus de boosheid richting de leiding van Ajax is te begrijpen en wat mij betreft terecht.

Vrijwel iedereen die ik hoor, ook de grote groep Ajacieden, is van mening dat de Ajax leiding in deze situatie wat meer bescheidenheid had moeten tonen en dat het niet verder uitspelen in deze situatie het minst nadelig was voor de betrokken partijen. Maar een aantal mensen hier en op twitter lijkt dat niet te willen toegeven en sommigen lijken er vandaag nog zelfs een serieuze pot van te willen maken. Schaamteloos en gênant.

Ps.
Gezeur over punten in mindering is wat mij betreft ook overbodig. Ik neem aan dat de KNVB zich nog verder zal buigen over bijvoorbeeld vakken leeghouden.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 27-09-2023 08:05 ]

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:49:
[...]

Je steekt wel je kop een beetje in het zand. Het was Ajax dat mordicus tegen het handhaven van de 0-3 was. Het was Ajax dat het over juridische stappen had omdat ze niet op woensdag wilden uitspelen. Dus de boosheid richting de leiding van Ajax is te begrijpen en wat mij betreft terecht.

Vrijwel iedereen die ik hoor, ook de grote groep Ajacieden, is van mening dat de Ajax leiding in deze situatie wat meer bescheidenheid had moeten tonen en dat het niet verder uitspelen in deze situatie het minst nadelig was voor de betrokken partijen. Maar een aantal mensen hier en op twitter lijkt dat niet te willen toegeven en sommigen lijken er vandaag nog zelfs een serieuze pot van te willen maken. Schaamteloos en gênant.

Ps.
Gezeur over punten in mindering is wat mij betreft ook overbodig. Ik neem aan dat de KNVB zich nog verder zal buigen over bijvoorbeeld vakken leeghouden.
Boosheid is helemaal begrijpelijk. Maar de manier waarop die hier door sommigen geuit wordt slaat inmiddels echt nergens meer op en is buiten alle proporties.
Wat betreft die wedstrijd, ik hoop stiekem dat Feyenoord en Ajax spelers samen besluiten om gewoon op het gras te gaan zitten, of samen een grote rondo te doen ofzo, en die 30 minuten in ieder geval niet serieus te spelen. Van mijn part laten ze Feyenoord eerst nog 0-4 en 0-5 scoren, maar dat gedeelte acht ik niet heel reëel.

Daarnaast hoop ik dat we de KNVB niet nodig hebben om de F-side de komende wedstrijden leeg te laten (minimaal winterstop, of tot einde seizoen, ik vind het allemaal prima) en dat Ajax die beslissing zelf al neemt alvorens die beslissing voor ze genomen wordt.
Alleen, daar heb je daadkrachtig leiderschap voor nodig en ik heb geen idee wie binnen Ajax momenteel die rol op zich zou kunnen/willen nemen. Zie daar ook meteen het probleem richting bv excuses maken richting Feyenoord, KNVB, etcetera. Dat zou je de algemeen directeur laten doen, die hebben we niet. De TD? Oh die hebben we ook niet meer. Iemand van de RvC dan? Die zijn te druk om hun eigen hachje te redden. En als Van Halst het zou zeggen zou het toch zo ongeloofwaardig als wat overkomen. Steijn? Zie ik het ook niet doen... Misschien Sjaak Swart dan maar vragen? Al zal die liever tussen wat houten planken liggen dan dat ie sorry tegen Feyenoord zegt...

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 23:48
toolkist schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:09:
[...]

Boosheid is helemaal begrijpelijk. Maar de manier waarop die hier door sommigen geuit wordt slaat inmiddels echt nergens meer op en is buiten alle proporties.
Wat betreft die wedstrijd, ik hoop stiekem dat Feyenoord en Ajax spelers samen besluiten om gewoon op het gras te gaan zitten, of samen een grote rondo te doen ofzo, en die 30 minuten in ieder geval niet serieus te spelen. Van mijn part laten ze Feyenoord eerst nog 0-4 en 0-5 scoren, maar dat gedeelte acht ik niet heel reëel.

Daarnaast hoop ik dat we de KNVB niet nodig hebben om de F-side de komende wedstrijden leeg te laten (minimaal winterstop, of tot einde seizoen, ik vind het allemaal prima) en dat Ajax die beslissing zelf al neemt alvorens die beslissing voor ze genomen wordt.
Alleen, daar heb je daadkrachtig leiderschap voor nodig en ik heb geen idee wie binnen Ajax momenteel die rol op zich zou kunnen/willen nemen. Zie daar ook meteen het probleem richting bv excuses maken richting Feyenoord, KNVB, etcetera. Dat zou je de algemeen directeur laten doen, die hebben we niet. De TD? Oh die hebben we ook niet meer. Iemand van de RvC dan? Die zijn te druk om hun eigen hachje te redden. En als Van Halst het zou zeggen zou het toch zo ongeloofwaardig als wat overkomen. Steijn? Zie ik het ook niet doen... Misschien Sjaak Swart dan maar vragen? Al zal die liever tussen wat houten planken liggen dan dat ie sorry tegen Feyenoord zegt...
Maar excuses maken geeft aan dat je fout zat en schuldig bent, terwijl ze er toch alles aan gedaan hebben volgens Van Halst?

Ik acht de kans op een mea culpa van Ajax zéér klein.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik vermoed dat dit voor vele niet Ajacieden de mooiste tijden uit hun leven zijn. Op en naast het veld is het crisis. Men weet van gekkigheid niet meer wat te roeptoeteren :P
GrooV schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:34:
de hele competitie wordt gegijzeld door een club die 14e staat. Je speelt het spelletje mee of niet
Je betoog was best aardig tot deze zin. Ajax betitelen als normaalgesproken rechterrijtje deed mij net wel even glimlachen :o

Overigens ben ik van mening dat Ajax én iedere willekeurige voetbalclub meer moet doen tegen die idioten op de tribune.
[...]

Je steekt wel je kop een beetje in het zand aangaande de boosheid. Het was Ajax dat mordicus tegen het handhaven van de 0-3 was. Het was de Ajax leiding die het over juridische stappen had omdat ze niet op woensdag wilden uitspelen. Dus de boosheid richting de leiding van Ajax is te begrijpen en wat mij betreft terecht.
Belachelijk, in zo'n situatie moet je als club flink zijn en je nederig opstellen. Wat mij betreft door naast Feyenoord te gaan staan en te zeggen dat je de pot afsluit met de stand op het scorebord. Feyenoord was daarvoor én dan dupeer je Volendam niet.
toolkist schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:09:

Leiderschap is ver te zoeken. Hoe de situatie met Kroes is aangepakt... :F

[ Voor 75% gewijzigd door ephymerous op 27-09-2023 08:22 ]

XXXVI

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 23:48
ephymerous schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:15:
Ik vermoed dat dit voor vele niet Ajacieden de mooiste tijden uit hun leven zijn. Op en naast het veld is het crisis. Men weet van gekkigheid niet meer wat te roeptoeteren :P

[...]

Overigens ben ik van mening dat Ajax én iedere willekeurige voetbalclub meer moet doen tegen die idioten op de tribune.
Dit is meer een discussie voor [Voetbal] Ongeregeldheden supporters

Maar ik denk dat iedereen met meer dan één hersencel het daar mee eens is, maar de vraag is hoe. Je hebt heel veel ondersteuning nodig van politie en die hebben er ook niet de capaciteit voor..

• Agent47

Agent47

ephymerous schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:15:

[...]

Je betoog was best aardig tot deze zin. Ajax betitelen als normaalgesproken rechterrijtje deed mij net wel even glimlachen :o

Ik als Feyenoorder geniet hier totaal niet van hoor. Ook niet van de slechtere resultaten.

Ik ben alleen van mening dat Ajax de arrogantie blijft uitstralen. Ze hadden structureel meteen of de dag erna moeten ingrijpen. Ik praat Feyenoord niet perfect, Maar Dennis te kloese greep wel meteen in met netten en vakken dicht , die maatregel loopt nog steeds terwijl het niet meer hoeft.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:59
[...]

Ps.
Precies dit.

De club Ajax walg ik op het moment echt wel even van. Niet van de (normale) supporters, die overkomt het ook maar. Maar het gedrag van de club is gewoon schaamteloos inderdaad.

We zijn 3 dagen verder. 0,0 communicatie over vervolgstappen vanuit de club of excuses. Moet het nu echt voorgekauwd gaan worden door Halsema/KNVB zodat ze tegen hun terreur hooligans kunnen zeggen: Ja fuck jullie, maar niet vanuit ons hoor, het moet van hunnie.

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:27:
[...]

Precies dit.

De club Ajax walg ik op het moment echt wel even van. Niet van de (normale) supporters, die overkomt het ook maar. Maar het gedrag van de club is gewoon schaamteloos inderdaad.

We zijn 3 dagen verder. 0,0 communicatie over vervolgstappen vanuit de club of excuses. Moet het nu echt voorgekauwd gaan worden door Halsema/KNVB zodat ze tegen hun terreur hooligans kunnen zeggen: Ja fuck jullie, maar niet vanuit ons hoor, het moet van hunnie.
Geen excuus, maar er is dus niemand die die rol op zich kan/wil nemen blijkbaar. Bevestigt wederom hoe fout het in de top van Ajax zit.
Kroes zal hier ongetwijfeld anders mee omgegaan zijn, hoop ik toch in ieder geval. Zo niet dan mag ie van mij ook weg blijven ;)

Overigens was er wel een manier om Kroes eerder te krijgen, maar dan moest Ajax aan AZ beloven om geen staf/(jeugd)spelers (?) weg te halen bij AZ voor, denk ik, een bepaalde termijn. Dat was voor Ajax onbespreekbaar 8)7 |:( :F

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:37
Kan het hier gewoon over voetbal gaan en de ongeregeldheden in het andere topic bespreken: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters.

Verwacht dat Feyenoord dat laatste half uur gewoon uit gaat spelen, ze zijn zoveel verder dan Ajax dat dat geen probleem mag zijn.

PSV en Twente hebben waarschijnlijk ook een makkelijke avond, gezien de ploegen waar ze tegen spelen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:00:
Haha, geen idee. Ik weet ook niet wat van Halst misdaan kan hebben. En wat het plan is wanneer iedereen is opgestapt. Dat mist in dat betoog 😅
Van Halst leek in beginsel al ongeschikt en heeft sinds mei nul komma nul ingegrepen. Nu achteraf schuift hij gauw de directie in, houdt Steijn de hand boven het hoofd en blokkeert verdere verbeteringen.
De kans dat hij nu zelf kind van de rekening wordt is overigens wel groot. Terug naar de RvC kan eigenljk niet meer en hij is wat mij betreft te licht voor een rol in de directie.

Een plan van de F-side zou ik niet te hard op rekenen. Het is net als politiek, of coronamaatregelen of wat dan ook. Men is heel erg goed in roepen wat kut is en wat niet moet, maar daadwerkelijk met haalbare oplossingen komen die realistisch gezien een zeer grote kans van slagen hebben kan je meestal wel vergeten. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:45
Agent47 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:23:
[...]

Ik als Feyenoorder geniet hier totaal niet van hoor. Ook niet van de slechtere resultaten.

Ik ben alleen van mening dat Ajax de arrogantie blijft uitstralen. Ze hadden structureel meteen of de dag erna moeten ingrijpen. Ik praat Feyenoord niet perfect, Maar Dennis te kloese greep wel meteen in met netten en vakken dicht , die maatregel loopt nog steeds terwijl het niet meer hoeft.
Als Feyenoorder geniet ik er ook totaal niet van. Op de eerste plaats ben ik voetballiefhebber, en ik zie " ons" voetbal zonder hard ingrijpen steeds verder afglijden richting het afvalputje. Want het is "ons" voetbal, niet van een paar honderd randdebielen die menen alles voor het zeggen te hebben en vaak niet eens een binding hebben met de club. Als er maar gereld kan worden. Er moeten gewoon echt zaken grondig aangepakt worden.

Wat betreft de houding van Ajax: die valt mij gewoon erg tegen. Ben misschien van een andere generatie, maar ik weet bijna zeker dat wanneer bijvoorbeeld een Van Praag nog aan het roer stond daar, er op een veel deftigere manier was gehandeld door Ajax.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 27-09-2023 08:58 ]

• Agent47

Agent47

Manssverk “ geblesseerd” en wordt vervangen door Godts, een aanvaller

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:58:
Manssverk “ geblesseerd” en wordt vervangen door Godts, een aanvaller
Gewoon geblesseerd ja.
En niet vervangen door Bergwijn, die ze ook hadden kunnen kiezen...

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Het is toch competitievervalsing... je moet toch eigenlijk de zelfde wedstrijdselectie hebben als afgelopen weekend?

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:00:
[...]

Gewoon geblesseerd ja.
En niet vervangen door Bergwijn, die ze ook hadden kunnen kiezen...
Bergwijn zat niet op de bank, was derhalve ook geen optie om als vervanger te gebruiken.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:19
Dat valt wel mee, Manssverk zat op de bank toen er gestaakt werd, Godts dus ook.

Hattrick: Thorgal Eagles

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:09:
[...]

Bergwijn zat niet op de bank, was derhalve ook geen optie om als vervanger te gebruiken.
Jawel, die had nu wel op de bank gezet kunnen worden wegens blessure Mannsverk. Godts zat ook niet op de bank.

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:13:
[...]

Jawel, die had nu wel op de bank gezet kunnen worden wegens blessure Mannsverk. Godts zat ook niet op de bank.
Ugh, die had ik gemist.

Bijzonder dat dit (het inbrengen van een nieuwe speler die niet op het wedstrijdformulier stond) uberhaupt een optie is, al helemaal als de doelstelling altijd is om op korte termijn te hervatten.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:36

Quad

Doof

Regeltjes van de KNVB denk ik. Feyenoord heeft die mogelijkheid ook.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Napo
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:15:
Regeltjes van de KNVB denk ik. Feyenoord heeft die mogelijkheid ook.
Dat zeker, wie maakt anders de regels voor het betaald voetbal in Nederland?
Het blijft uiteindelijk een aparte regel zeker als je altijd op korte termijn de wedstrijd wil uitspelen. Er is natuurlijk wel een risico dat spelers tussentijds geblesseerd raken maar dat kan ook gebeuren in de warming up. Met een speler op de bank is de impact overigens vrij laag, dat zou wat anders zijn als een club een speler die in het veld stond daardoor wil vervangen.

• Quad

Quad

Doof

@Napo mee eens hoor, ik vind dat je door moet gaan alsof de onderbreking niet heeft plaats gevonden. Is er iemand ziek uit de veldspelers, dan een wisselmoment toepassen. Is er iemand afwezig van de bank, dan pech. Dit kan voor beide partijen nadelig zijn, dus wellicht dat de KNVB daarom de mogelijkheid voor het vervangen van iemand heeft.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:49
Ze doen maar lekker. Als we 3 punten meenemen en geen blessures oplopen vind ik het allemaal wel best vandaag.

Zou leuk zijn als Gimenez nog 1x Hato helemaal zoek kan spelen en zijn hattrick maakt. Taylor een knipoog krijgt van Gözübüyük als hij zijn 2e gele kaart gepresenteerd krijgt.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-11 14:08

Chrisjuh_15

Facta non verba

Het interesseert me inderdaad allemaal geen pepernoot wat ze in Amsterdam met hun selectie doen. Ik wil straks na 90 minuten een 0-6 of 0-7 op het scorebord zien. Maak die vernedering maar compleet. Na al die jaren van suprematie in Nederland, kan die ellende me daar niet lang genoeg duren.

• Qu3st

Qu3st

De haat, het is hartverwarmend :>
Maar met deze trainer maakt het toch niks uit, verliezen doen we toch wel.

[ Voor 53% gewijzigd door Qu3st op 27-09-2023 09:31 ]

• DutchOwnage
Qu3st schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:30:
Roepen ze ook wel een heel klein beetje over zichzelf af, nietwaar.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:26:
Ze doen maar lekker. Als we 3 punten meenemen en geen blessures oplopen vind ik het allemaal wel best vandaag.

Zou leuk zijn als Gimenez nog 1x Hato helemaal zoek kan spelen en zijn hattrick maakt. Taylor een knipoog krijgt van Gözübüyük als hij zijn 2e gele kaart gepresenteerd krijgt.
Gun mij toch de weekwinst in de voetbalpoule! :P

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verliezen hebben we al gedaan. Het duurt nog 35 minuten voordat het officieel is.

• Lekkerboeie86
Ajax komt er echt wel weer bovenop. Dat hoop ik uiteindelijk ook gewoon. Leuk voor de competitie en Europees. We mogen als rivaal best een beetje grappen maken over de huidige situatie. Iedereen weet dat het tijdelijk is.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:55
Napo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:14:
[...]

Ugh, die had ik gemist.

Bijzonder dat dit (het inbrengen van een nieuwe speler die niet op het wedstrijdformulier stond) uberhaupt een optie is, al helemaal als de doelstelling altijd is om op korte termijn te hervatten.
De regels voor het uitspelen van wedstrijden zijn natuurlijk ook bedoeld voor situaties van overmacht (defecte lichtmasten, staken vanwege extreem weer, etc). Als daar sprake van was geweest, en je geen schuldige en benadeelde partij had gehad, had denk iedereen er mee kunnen leven dat er extra speler op het wedstrijdformulier was gezet.

Geeft maar aan dat de KNVB heeft zitten slapen en de gebeurtenissen van vorig seizoen als incidenten heeft beschouwd. Er moet gewoon aanvullende regelgeving voor gestaakte wedstrijden bij misdragingen door publiek komen inclusief strafmaatregelen en shortcuts om uitspelen voor benadeelde club gunstig te laten verlopen.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:34:
[...]

nein nein nein nein, dat zou meteen de enige reden zijn dat ik zou hopen/dromen dat ajax nog 3-3 maakt :p

• Qu3st

Qu3st

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:35:
[...]

Ajax komt er echt wel weer bovenop. Dat hoop ik uiteindelijk ook gewoon. Leuk voor de competitie en Europees. We mogen als rivaal best een beetje grappen maken over de huidige situatie. Iedereen weet dat het tijdelijk is.
Bij sommigen is het meer haat dan grappen maken hoor, grappen maken is prima.
We komen er vast bovenop, maar met deze selectie en trainer gaat dat niet gebeuren.

@Typhone nog maar 35 minuten met deze trainer hoop ik!

[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 27-09-2023 09:39 ]

• Lekkerboeie86
Typhone schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:34:
[...]

Sowieso. Ik lees vooral dat er alleen maar verliezers zijn deze speelronde, dus dit zou een mooie overwinning zijn!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Qu3st schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:38:
[...]

Bij sommigen is het meer haat dan grappen maken hoor, grappen maken is prima.

@Typhone nog maar 35 minuten met deze trainer hoop ik!
Daar verbaas ik me ook al over maar aanspreken heeft weinig zin.
Ik begrijp niet hoe iemand een discussie aan gaat in de trend van:

-> men beweert iets
-> haalt een niet bestaande situatie erbij
-> reageert daarop alsof het voorgekomen is
-> connectie met Ajax en daarom boe en bah

Blijf gewoon feitelijk en haal de meningen van Ajax, Feyenoord en de KNVB niet elke keer te pas en te onpas door elkaar met een enorme lading aan emotie. Al die vervelio's die vanuit emotie de hele tijd over niet bestaande maatregelen lopen te kirren... zucht.

Feyenoord wint in de Arena. Klaar is kees. Er zijn geen aanwijzingen dat dit een 0-6 ging worden. Er zijn geen aanwijzingen dat dit een 3-3 ging worden. Hou die bullshit dan ook erbuiten. Blijf feitelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 27-09-2023 09:44 ]

• Agent47

Agent47

Snap eerlijk gezegd niet dat mensen perse 0-7 etc willen zien. 3 punten is 3 punten. Al zal Ajax nu wel frisser voor de dag komen. Rivaliteit is goed maar mensen totaal de grond in trappen..? Ga gewoon verder met je spel en kijk het aan.

Na 34 wedstrijden zien we het wel :)

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:17
Volgens mij is de trainer echt de laatste schakel in deze problematiek. Er zitten spelers tussen die een bal slechter aannemen dan een gemiddelde B-junior. Wat ga je daar als trainer mee doen dan?

Daarnaast, met zoveel nieuwe spelers kan je niet anders verwachten dan dat het allemaal niet zo lekker loopt, zeker als het dan ook geen echte spelbeslissers zijn - om het zo maar te zeggen. Daar kan je hem nu moeilijk op aankijken.

• Napo
  • Niet online
eric.1 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:53:
[...]

Daarnaast, met zoveel nieuwe spelers kan je niet anders verwachten dan dat het allemaal niet zo lekker loopt, zeker als het dan ook geen echte spelbeslissers zijn - om het zo maar te zeggen. Daar kan je hem nu moeilijk op aankijken.
Er zijn natuurlijk wel wat gradaties tussen niet zo lekker lopen en helemaal niet lopen.

Je moet als trainer dat meenemen in de spelopvatting die je wil overbrengen richting het team. Dat daar geen flitsende combinaties zijn in de eerste 10 wedstrijden is niet onbegrijpbaar, dat men geen idee heeft welke loopacties gemaakt zouden moeten worden en hoe spelers moeten gaan staan bij een spelhervatting is van een andere orde.

Je moet als trainer bepaalde zaken in een korte periode over kunnen brengen waardoor er in ieder geval enige patronen zijn te herkennen, maar dat lijkt niet heel erg goed te lukken tot op heden. Het helpt dan ook niet mee om te vaak te wisselen tussen spelers, daarmee vererger je het probleem enkel.

• Qu3st

Qu3st

eric.1 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:53:
[...]

Volgens mij is de trainer echt de laatste schakel in deze problematiek. Er zitten spelers tussen die een bal slechter aannemen dan een gemiddelde B-junior. Wat ga je daar als trainer mee doen dan?

Hoe de poppetjes neer worden gezet, is wel een trainer ding. Restverdediging? Bestaat niet bij Maurice. Aanvallend plan? Bestaat niet bij Maurice. Voor zijn spelers staan? Nee, Maurice gooit ze liever voor de bus.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15

Player1S

Probably out in the dark

Agent47 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:44:
Snap eerlijk gezegd niet dat mensen perse 0-7 etc willen zien.
Nee inderdaad. Totale vernedering is wel het laatste wat je wilt als je die club haat. Zie wat er gebeurd is na de 10-0 vernedering van PSV op Feyenoord.
Daarna kwam vanalles los rond die club en zijn ze 2 titels verder.... en helaas geen Eerste divisie titels :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Trishul
Het geluk van Steijn, ook Feyenoord heeft er last van. Had Feyenoord er 7-0 van gemaakt in de Arena, dan was hij nu geen trainer van Ajax meer. Helaas werd hij geholpen door de staking. En helaas zitten we daardoor nog steeds opgescheept met Steijn.

• ephymerous
  • Nu online
Napo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:02:
[...]

Er zijn natuurlijk wel wat gradaties tussen niet zo lekker lopen en helemaal niet lopen.

Je moet als trainer dat meenemen in de spelopvatting die je wil overbrengen richting het team. Dat daar geen flitsende combinaties zijn in de eerste 10 wedstrijden is niet onbegrijpbaar, dat men geen idee heeft welke loopacties gemaakt zouden moeten worden en hoe spelers moeten gaan staan bij een spelhervatting is van een andere orde.

Je moet als trainer bepaalde zaken in een korte periode over kunnen brengen waardoor er in ieder geval enige patronen zijn te herkennen, maar dat lijkt niet heel erg goed te lukken tot op heden. Het helpt dan ook niet mee om te vaak te wisselen tussen spelers, daarmee vererger je het probleem enkel.
QFT! Het lukt zelfs bij PEC en RKC om iets van restverdediging te organiseren :o

XXXVI

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:44
Trishul schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:15:
Het geluk van Steijn, ook Feyenoord heeft er last van. Had Feyenoord er 7-0 van gemaakt in de Arena, dan was hij nu geen trainer van Ajax meer. Helaas werd hij geholpen door de staking. En helaas zitten we daardoor nog steeds opgescheept met Steijn.
Sorry maar Steijn is tot nu toe voor mij een prima trainer door de jaren heen. Dat hij nu wordt opgescheept met een armoedige elftal, vooral verdedigend, zegt weinig over hem.

Als je nog eens wat betere spelers krijgt, kan het met hem zo maar de andere kant naar boven schieten.

Volgens mij is deze wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. Ajax kán het nog proberen om te draaien maar zie niet hoe.
Zou mij dan meer bekommeren om blessures.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:17
Qu3st schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:06:
[...]

Hoe de poppetjes neer worden gezet, is wel een trainer ding. Restverdediging? Bestaat niet bij Maurice. Aanvallend plan? Bestaat niet bij Maurice. Voor zijn spelers staan? Nee, Maurice gooit ze liever voor de bus.
Tuurlijk. Maar als het centrale middenveld een bal 5 meter van de voet af laat ketsen...dan valt er niets op te bouwen. Als blijkbaar de communicatie niet bestaat, dan ren je alle kanten op ongeacht wat je afspreekt.

Kan Steijn het beter doen? Vast wel. Genoeg dubieuze punten. Maar het is ook niet alsof hij nu instapt in een bestaand team - eigenlijk stond er gewoon niets meer.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 24-11 19:56
Harribo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:35:
[...]

Sorry maar Steijn is tot nu toe voor mij een prima trainer door de jaren heen. Dat hij nu wordt opgescheept met een armoedige elftal, vooral verdedigend, zegt weinig over hem.

Als je nog eens wat betere spelers krijgt, kan het met hem zo maar de andere kant naar boven schieten.

Volgens mij is deze wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. Ajax kán het nog proberen om te draaien maar zie niet hoe.
Zou mij dan meer bekommeren om blessures.
Iets met prestaties uit het verleden en garanties. Leuk voor Steijn dat die het goed heeft gedaan bij kleine clubs. Maar bij een andere club waar de verwachtingen relatief hoger waren, waar veel gedoe en gekonkel achter de schermen was, heeft die het ook niet waar gemaakt.

En verdedigend? Hato, Sutalo en Sosa zouden bij zeker 10 van de 18 clubs gewoon in de basis staan. Hato waarschijnlijk bij alle clubs behalve Feyenoord en mogelijk PSV. Probleem is vooral dat Sosa aanvallend is, en er op rechts echt 0 kwaliteit is.

Maar ook daar kan je je verdediging toch op instellen? Ga 5-3-2 spelen, Sosa in zijn vertrouwde rol als wingback, dan kan Gaaei ook gewoon aan de wandel gaan, want dat is ook duidelijk meer een wingback. Rensch of Medic erbij zetten in het centrum, en je hebt ineens iets wat veel logischer is. Tuurlijk nog steeds geen europese top verdediging, maar dan staat het al beter dan nu.

Dan kan je meteen ook spelers als Akpom, Mikautadze en zelfs de hopeloos falende Bergwijn in hun kracht zetten. Met meer verdedigende zekerheid en 2 aanvallende backs, komt ook een Vd Boomen meer in zijn kracht te spelen. Zet je er Vos of zo'n Mannsverk bij, Berghuis daarvoor. Klaar ben je.

Ja het is niet des Ajax maar who cares. Dit is de selectie die je hebt, maak er het beste van.

Maar Steijn laat liever iedereen bindelings naar voren rennen. Want, dat is logisch ofzo.

• ephymerous
  • Nu online
[...]

Zie je de argumenten wel? Juist met een armoedig team dien je strak te organiseren. De linies kort te houden en een duidelijk plan te hebben. Steijn heeft tot dusverre niets van dat alles laten zien.

XXXVI

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Pieter Zwart: Ajax is Ajax niet meer

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:12

TTLCrazy

Listen to Frankie

Allemaal Ajax supporters die willen dat Steijn vertrekt bij Ajax, ik begrijp het niet. Die man heeft werkelijk geen tijd gehad om een elftal neer te zetten. Je kan hem helemaal niets verwijten. Geef hem tenminste een half jaar de tijd, dan pas kan je wat zinnigs zetten. Alle oordelen over de beste man worden nu allemaal vanuit de emotie genomen. Het lijkt hier af en toe wel de F side ....

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Exocet
  • Niet online
Blijft toch ongelooflijk hoe weinig kritiek er is op Steijn, alles zou liggen aan de aankopen.
Mooi om dit soort analyses te zien en dan heb je nog het feit dat Steijn zijn spelers totaal niet in bescherming neemt en totaal niet consequent is in spelerskeuzes, ene moment is Salah-Edine niet goed genoeg, dan krijgt hij de voorkeur boven Avilla.

• Kist
Exocet schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:50:
[...]

Blijft toch ongelooflijk hoe weinig kritiek er is op Steijn, alles zou liggen aan de aankopen.
Mooi om dit soort analyses te zien en dan heb je nog het feit dat Steijn zijn spelers totaal niet in bescherming neemt en totaal niet consequent is in spelerskeuzes, ene moment is Salah-Edine niet goed genoeg, dan krijgt hij de voorkeur boven Avilla.
Vind het vooral typisch dat de spelers geen wedstrijd krijgen om zich aan te passen, of dat daar geen genade voor is want er staat nog geen team. Maar Steijn die moeten we in bescherming nemen want die is zo zielig want die moet het maar met deze gasten doen en er staat geen team. En allemaal met de beargumentering, ja we kennen die nieuwe spelers niet. Het is hilarisch. Vandaag ook weer zo'n onzin stuk op nu.nl.

Als we Steijn net zo gaan benaderen als hij zijn spelers doet, dan krijg je elke week commentaar van spelers en analisten van ja zo'n waardeloze trainer, met zo'n waardeloze tactiek en zo'n waardeloze voorbereiding, daar valt niet tegen op te voetballen. Wat overigens 100% waar zou zijn.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
TTLCrazy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:48:
Allemaal Ajax supporters die willen dat Steijn vertrekt bij Ajax, ik begrijp het niet. Die man heeft werkelijk geen tijd gehad om een elftal neer te zetten. Je kan hem helemaal niets verwijten. Geef hem tenminste een half jaar de tijd, dan pas kan je wat zinnigs zetten. Alle oordelen over de beste man worden nu allemaal vanuit de emotie genomen. Het lijkt hier af en toe wel de F side ....
Er zijn genoeg punten om Steijn op af te vallen.
  • Er zit geen lijn in het spel.
  • De restverdediging staat voor geen meter. Dit was in de voorbereiding al een probleem en nu 4 maanden verder nog steeds.
  • Hij valt spelers openlijk af.
  • Hij wisselt aankopen om een statement te maken.
  • Hij heeft openlijk kritiek op het aankoopbeleid.
  • Hij gebruikt de media om zijn eigen straatje schoon te vegen.
  • Hij laat Ajax na 4 maanden nog steeds niet beter voetballen.
  • Constant wisselen met spelers op cruciale posities.
Een aantal zaken waarin hij puur in eigen belang handelt en niet in het belang van de club.

Het is gewoon een mislukt experiment van Mislintat om een overachiever, zoals hij Steijn noemde, aan te stellen. Jammer maar helaas. Steijn lijkt gewoon niet geschikt voor het coachen van een topclub. Zeker niet als het intern ook nog onrustig is. Frank de Boer kreeg het zelfs voor elkaar om de interne onrust geen invloed te laten hebben op het eerste elftal.

[ Voor 3% gewijzigd door JanW op 27-09-2023 11:00 ]

• Trishul
Er valt hem juist genoeg te verwijten:
-publiekelijk afvallen van de aankopen
-neemt spelers niet in bescherming
-ligt altijd aan iets anders, maar nooit aan hem of zijn tactiek
-gaat op vakantie terwijl het team niet draait en hij juist die periode gedurende interlandbreak had kunnen gebruiken voor analyses
-rare tactieken, zoals 'open rechterkant'
-ene week noemt hij Berghuis zijn 10, tegen Feyenoord een week later staat ie op rechts
-Akpom op rechts
-Tahirovic opstellen met twee tienen tegen OM
-Salah-Edinne inbrengen ipv Avila tegen Feyenoord

De lijst is welhaast eindeloos.

• Gonadan

Gonadan

[...]

Nou ja, normaal gesproken zou ik 100% voor uitspelen zijn. Een wedstrijd gewoon volledig spelen is vanuit sport gezien altijd de beste optie, het blijft in theorie een sport en geen spelletje van maatregelen buiten het veld. Dus in beginsel snap ik de wens wel.

Echter kan je je nu niet verschuilen achter het feit dat supporters van één kant de boel bewust aan het frustreren zijn en dat naast het forceren van ontslagen mogelijk ook bewust doen om de uitslag te beïnvloeden. Dat is voor mij de reden dat ik niet 'mordicus' tegen een reglementaire 0-3 ben, het is niet te vergelijken met een staking vanwege externe factoren.

Los van bovenstaand ben ik wel gewoon van mening dat je niet te hard van de toren moet blazen als je eigen supporters zich zo erg misdragen als afgelopen weekend gebeurd is. Prima als je een bepaald principe hebt omtrent uitspelen, maar nu is misschien maar gewoon even wat toegeven op zijn plaats.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gonadan schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:03:
[...]

Nou ja, normaal gesproken zou ik 100% voor uitspelen zijn. Een wedstrijd gewoon volledig spelen is vanuit sport gezien altijd de beste optie, het blijft in theorie een sport en geen spelletje van maatregelen buiten het veld. Dus in beginsel snap ik de wens wel.

Echter kan je je nu niet verschuilen achter het feit dat supporters van één kant de boel bewust aan het frustreren zijn en dat naast het forceren van ontslagen mogelijk ook bewust doen om de uitslag te beïnvloeden. Dat is voor mij de reden dat ik niet 'mordicus' tegen een reglementaire 0-3 ben, het is niet te vergelijken met een staking vanwege externe factoren.

Los van bovenstaand ben ik wel gewoon van mening dat je niet te hard van de toren moet blazen als je eigen supporters zich zo erg misdragen als afgelopen weekend gebeurd is. Prima als je een bepaald principe hebt omtrent uitspelen, maar nu is misschien maar gewoon even wat toegeven op zijn plaats.
Is er al iets bekend over een eventuele straf voor Ajax? En wat gaat de KNVB doen met de macht die ze nu aan harde kernen geven door de wedstrijden te staken?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De F-Side verzamelt zich in ieder geval om 13.00 voor de Arena. Hoop dat de bus dan al binnen is :+

Eens kijken hoe hard Halsema laat ingrijpen als het mis gaat.

• Exocet
  • Niet online
Ook goedemorgen, bedankt voor je link drop, maar dit is oud nieuws en hier al lang gepost.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:50
Maar waarom is Ajax Ajax niet meer? Omdat het niet goed gaat, alles in de brand staat en mensen het niet meer herkennen omdat er geen succes is?

Ajax is nog steeds Ajax, maar zolang het goed gaat, piept er niemand. De vorige keer (voor de 'fluwelen revolutie') was het ook zo'n elende. Was Ajax ook toen Ajax niet meer, of was het wel Ajax, maar kon men niet meer op de eerder ingezette weg/ voet verder?

Dat terzijde, maar als ik hier (als niet Ajacied) naar kijk zie ik (over langer dan de laatste paar jaar) het volgende:
I.m.o. kan het ook zo zijn dat door al die successen (al die goede jaren) mensen verwachten dat dit vanzelf gaat, het is gemakkelijker om in te stappen op een rijdende trein, dan eentje die je op gang moet brengen. Echter is het gevaar ook dat enerzijds de verwachtingen, anderzijds de aandacht die er is om e.e.a. vast te houden veranderen als het maar goed blijft gaan. Er wordt verwacht dat Ajax wel kampioen wordt, ook omdat ze zoveel geld hebben (en uitgeven). Het team doet het goed, ook met een aantal wisselingen, dus meer wisselingen kan wel.
Een persoon doet het goed (blijkt nu des te meer) als TD, en zolang de successen blijven is er niets aan de hand. Tot deze persoon weg moet, er scheurtjes ontstaan en de AD ook blijkt niet zo'n succesverhaal te zijn, want die is niet in staat de ontstane ophef goed op te pakken en laat de chaos langere tijd voortduren.

Wat ik maar zeggen wil, zolang het goed gaat is het allemaal gemakkelijk (gaat het bijna vanzelf), maar vroeg of laat komen er tegenvallers en dan wordt het lastig.

Kijk anders ook eens naar voorbeelden als Chelsea, ManUnited in Engeland, Grote clubs, jaren lang ging het goed tot men blijkbaar dacht dat het vanzelf wel gaat er tegenvallers komen en deze niet direct aangepakt worden. Voor je het weet begin je weer bijna opnieuw met bouwen.
Succes trekt (helaas,ik verwacht dat dit in Rotterdam ook nog gaat gebeuren maar hoop dat ze die daar lang buiten de deur kunnen houden) de verkeerde mensen aan, die erop mee willen liften, maar die niet thuisgeven als het minder gaat, maar juist dat zijn de momenten waarop je er moet kunnen/ willen staan en vooral lekker genieten van als het goed gaat.

• Gonadan

Gonadan

De lijstjes die net genoemd zijn bevestigen al dat het meer is dan emotie, maar van mij hoeft hij nog niet weg.

In mijn ogen begint nu zijn echte kans. Er hoeven geen spelletjes meer gespeeld te worden, geen gekonkel. Je weet wat je hebt, maak er wat van.
Als hij nu logische keuzes gaat maken en van daaruit een stijgende lijn gaat ontwikkelen hoeft hij van mij niet weg. Blijft hij echter continu maar husselen en spelers slachtofferen zonder ze te steunen dan zal het binnen de groep zo snel zo rot zijn dat hij simpelweg onhoudbaar wordt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik vind het knap dat mensen vanuit de korte tijd die Steijn er nu zit al zoveel conclusies kunnen trekken. Als dit gebeurt bij een kleinere club is er niets aan de hand en wordt er gewoon door gerommeld. Ajax moet altijd vanaf dag 1 presteren en elk jaar landskampioen worden. Een beetje bescheidenheid zal ze sieren.

• DutchOwnage
PWM schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:05:

Eens kijken hoe hard Halsema laat ingrijpen als het mis gaat.
Ik hoop on-Nederlands hard. Om een statement te maken. Even laten zien wie de baas is.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 27-09-2023 11:23 ]

• Vos

Vos

AFCA

TTLCrazy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:21:
Ik vind het knap dat mensen vanuit de korte tijd die Steijn er nu zit al zoveel conclusies kunnen trekken. Als dit gebeurt bij een kleinere club is er niets aan de hand en wordt er gewoon door gerommeld. Ajax moet altijd vanaf dag 1 presteren en elk jaar landskampioen worden. Een beetje bescheidenheid zal ze sieren.
Silberbauer, Ultee vorig jaar, bij NAC dit jaar. Je kan prima vroeg een trainer ontslaan, die rommelen ook niet door ;)

• Exocet
  • Niet online
Heb je de opsommingen gelezen? Dit is echt niet omdat iedereen verwacht dat je al je wedstrijden met 5-0 moet winnen, maar omdat de meest basale dingen niet kloppen en hij geen enkele vorm van verbetering laat zien. Dat heeft niks met bescheidenheid te maken.
Hier worden dus vele argumenten gegeven en jij komt met niks anders dan dat ie de tijd moet krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Exocet op 27-09-2023 11:27 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15

Player1S

Probably out in the dark

Vooraf vond ik het al rare aanstelling. Beetje gevoel van "niemand anders wou het doen dus kozen ze hem maar".
Een Ron Jans zou een logischere keuze zijn geweest omdat ie meer ervaring heeft en de laatste 2 jaar het heel goed deed met Twente.

Denk nu echter dat Ajax zichzelf beetje in de nesten heeft gewerkt door wel de TD eruit te doen maar Steijn te laten zitten.
In feite geef je daarmee aan dat de TD het niet goed heeft gedaan en zodoende mag je de trainer er niet gelijk op af rekenen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik persoonlijk zie al die dingen toch echt anders. Laten we het er maar over eens zijn dat we het oneens zijn :) Mij komt het echt wel over als, dit is Ajax en wij hebben een andere standaard dan de rest van de ere divisie. Jammer dan, we moeten nu een tijdje op de blaren zitten, geef de beste man een kans om zijn werk te doen.

• Kist
Hoezo bescheidenheid? Dat is toch gewoon wat werken in de top is? Als je dat niet aankan als trainer, moet je ergens anders gaan werken. Daarbij, stel jij hebt een leidinggevende, en je bent speciaal voor een baan verhuist. Je hebt geen goede dag, maar prima, je bent toch nog je weg aan het leren in je nieuwe woonplaats, je nieuwe bedrijf, je nieuwe team. En vervolgens gaat je leidinggevende je even publiekelijk afmaken. Wat zou jij daarvan vinden?

Wat mij betreft is elke trainer die publiekelijk zijn spelers afvalt om zijn eigen straatje schoon te vegen sowieso af. Ik weiger zelf ook te werken voor werkgevers die dat doen. Als leidinggevende en eindverantwoordelijke is het gewoon je werk dat je naar buiten toe de klappen opvangt. Steijn is incompetent en alleen bezig met zijn eigen hachje. Totaal ongeschikt voor deze functie. Lekker terug naar de kkd. Dat lijkt mij een geschiktere plek voor hem (en ik was absoluut voorstander van hem een eerlijke kans geven, maar je valt gewoon niet je spelers publiekelijk af. Echt schandalig gedrag)

• Gonadan

Gonadan

Mog schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:04:
[...]

Is er al iets bekend over een eventuele straf voor Ajax? En wat gaat de KNVB doen met de macht die ze nu aan harde kernen geven door de wedstrijden te staken?
Ik ben erg benieuwd wat de KNVB verder gaat doen inderdaad. Vooralsnog blijft dat ook aardig stil.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad

Quad

Doof

KNVB mag wel opschieten, de eerstvolgende thuiswedstrijd is al op 8 oktober tegen de huidige nummer 2, AZ.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Trishul
Kist schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:27:
[...]

Hoezo bescheidenheid? Dat is toch gewoon wat werken in de top is? Als je dat niet aankan als trainer, moet je ergens anders gaan werken. Daarbij, stel jij hebt een leidinggevende, en je bent speciaal voor een baan verhuist. Je hebt geen goede dag, maar prima, je bent toch nog je weg aan het leren in je nieuwe woonplaats, je nieuwe bedrijf, je nieuwe team. En vervolgens gaat je leidinggevende je even publiekelijk afmaken. Wat zou jij daarvan vinden?

Wat mij betreft is elke trainer die publiekelijk zijn spelers afvalt om zijn eigen straatje schoon te vegen sowieso af. Ik weiger zelf ook te werken voor werkgevers die dat doen. Als leidinggevende en eindverantwoordelijke is het gewoon je werk dat je naar buiten toe de klappen opvangt. Steijn is incompetent en alleen bezig met zijn eigen hachje. Totaal ongeschikt voor deze functie. Lekker terug naar de kkd. Dat lijkt mij een geschiktere plek voor hem (en ik was absoluut voorstander van hem een eerlijke kans geven, maar je valt gewoon niet je spelers publiekelijk af. Echt schandalig gedrag)
Spijker op de kop. Steijn mag en zal natuurlijk fouten maken, maar je gaat niet publiekelijk je selectie afvallen. 10 man is er uit het buitenland gekomen, waarvan velen misschien niet eens een huis hadden hier maar ergens nog in een hotel verbleven de eerste maand. Kom je bij een nieuwe club, na een eerste helft wordt je al onder de bus gegooid door je trainer (Mannsverk bv). En het ligt nooit aan Steijn natuurlijk.

Er is geen enkele goede trainer die openlijk zijn selectie afvalt. Soms zeggen trainers het openlijk als die vinden dat iemand niet goed speelde, maar niet over alle aankopen/selectie. Tel daarbij de tactische blunders bij op, en Steijn is gewoon ongeschikt als trainer voor Ajax zoals Pieter Zwart ook stelt.

• toolkist
  • Niet online
TTLCrazy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:27:
Ik persoonlijk zie al die dingen toch echt anders. Laten we het er maar over eens zijn dat we het oneens zijn :) Mij komt het echt wel over als, dit is Ajax en wij hebben een andere standaard dan de rest van de ere divisie. Jammer dan, we moeten nu een tijdje op de blaren zitten, geef de beste man een kans om zijn werk te doen.
Ik mag toch hopen dat PSV en Feyenoord ook elk seizoen 1e willen worden...

• PWM
  • Niet online

PWM

toolkist schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:46:
[...]

Ik mag toch hopen dat PSV en Feyenoord ook elk seizoen 1e willen worden...
Nou, pas echt sinds kort hoor bij Feyenoord. We in de afgelopen 25 jaar meer seizoenen gehad dat het doel Top-3 was, maar zelfs seizoenen dat het doel Europees voetbal was.

Pas na het kampioenschap een paar jaar geleden, is het doel 1e geworden.

• jbdeiman
Gonadan schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:29:
[...]

Ik ben erg benieuwd wat de KNVB verder gaat doen inderdaad. Vooralsnog blijft dat ook aardig stil.
Inderdaad, maar ze zullen nu voor het eerst wel serieus na denken over hoe ze nu met de regels kunnen voorkomen dat supporters invloed uitoefenen op een wedstrijd. Dit terwijl dit enerzijds al voorspeld was en we in Groningen afgelopen seizoen hebben kunnen zien dat dit toch al gebeurt?
Je zou als Ajax (maar ook als Feyenoord en andere clubs) toch ook gewoon een statement kunnen maken naar de KNVB met als onderwerp het aantoonbaar laakbaar handelen van de KNVB in deze, zodat dergelijke situaties voorkomen hadden kunnen worden?

• jbdeiman
PWM schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:51:
[...]

Nou, pas echt sinds kort hoor bij Feyenoord. We in de afgelopen 25 jaar meer seizoenen gehad dat het doel Top-3 was, maar zelfs seizoenen dat het doel Europees voetbal was.

Pas na het kampioenschap een paar jaar geleden, is het doel 1e geworden.
1e willen worden geldt natuurlijk voor alle clubs, al is dat maar voor enkelen realistisch. Grootste punt is volgens mij bij Ajax dat die 1e 'moeten' worden, of minimaal CL moeten halen. Dat is de doelstelling, lukt dat niet is er een probleem én paniek in de tent.

Bij Feyenoord is natuurlijk het doel, het kampioenschap prolongeren, maar als dat niet lukt is er niet direct paniek verwacht ik. Bij Ajax is de tendens dat ze kampioen moeten worden (en toegegeven, dat is hun ook vaak gelukt) en overwinteren in Europa (ook vaker gelukt dan de andere Nederlandse clubs). Gaat het even wat minder, dan is het verval vind ik wel erg groot (gaat ook hard), blijkbaar teveel gewend aan de successen dat een tegenslag niet meer zo goed opgepakt wordt.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gynnad schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:40:
Verwacht dat Feyenoord dat laatste half uur gewoon uit gaat spelen, ze zijn zoveel verder dan Ajax dat dat geen probleem mag zijn.
Ik verwacht de eerste 5 á 10 minuten een getergd Ajax dat misschien een goaltje maakt en er in de resterende minuten nog 2 of 3 goals om de oren krijgt.
PSV en Twente hebben waarschijnlijk ook een makkelijke avond, gezien de ploegen waar ze tegen spelen.
Dat moet inderdaad geen probleem zijn voor ze.

Waar ik wel van baal is dat ik als gierige Hollander het hardst genaaid wordt. Ajax-Volendam zou op ESPN1 uitgezonden worden, nu kan ik die niet kijken. Potverdikkie ;w

• PWM
  • Niet online

PWM

Superkiwi schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:56:
[...]

Ik verwacht de eerste 5 á 10 minuten een getergd Ajax dat misschien een goaltje maakt en er in de resterende minuten nog 2 of 3 goals om de oren krijgt.
Laten we het hopen. Je staat toch anders in het veld als je 35 minuten vol gas kan gaan en helemaal niets te verliezen hebt. Maar zelfs een 2-3 zou echt als verlies voelen. Dan hebben ze precies gekregen wat ze wilden.

Ik heb een meeting precies om 14.00 :/

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Dat mensen op Twitter dat roepen geloof ik meteen, die zou ik sowieso niet al te serieus nemen. Maar mensen hier? Ik kan me niet herinneren dat er een post is geweest waarin stond dat Ajax goed gehandeld heeft, of heb ik die over het hoofd gezien?

Pagina: 1 ... 91 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024