6 miljoen zou ik er zeker niet betalen. “Als hij niets kost” had ik er even bij moeten schrijven.toolkist schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:08:
[...]
Serieus? Gisteren nog een bericht dat ie 6m moet kosten. Over geld weggooien gesproken...
En het zal aan mij liggen maar ik vind Kokcu echt een totaal ander soort speler dan Wijnaldum.
De kracht van Kokcu vorig jaar was z'n passing waarmee ie het spel overal heen kon verleggen, Wijnaldum is (was) continu onderweg dat kan Timber ook.
Niet veel, ondanks dat ze op basis van afgelopen seizoen als enige Nederlandse club 100% recht hebben op deelname aan de CL.Harribo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:08:
Als je al niet kunt winnen als Feyenoord van Sparta en Fortuna,wat heb je dan in de CL te zoeken?
Het is al vaker gezegd: wanneer je als Nederlandse club een goed seizoen hebt gaan er opeens allerlei buitenlandse clubs aan je spelers trekken waardoor het lastig is om je succesteam bij elkaar te houden.
Jouw vraag kunnen we trouwens ook doortrekken naar Ajax; die hebben m.i. ook niet veel in Europa te zoeken momenteel. Over PSV heb ik nog mijn twijfels.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik denk dat Wijnaldum zelfs transfervrij een te dure speler is, of hij moet genoegen nemen met een heel veel lager salaris dan wat hij nu opstrijkt. Anders trek je alle verhoudingen zoek binnen de selectie.donleone83 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:34:
[...]
6 miljoen zou ik er zeker niet betalen. “Als hij niets kost” had ik er even bij moeten schrijven.
Hij schijnt nu 10 miljoen per jaar te verdienen, ik neem aan dat er geen NL club is die dat aan salaris betaald voor 1 speler.
Wijnaldum is meer een Timber, een loper. Absoluut geen passer als Kokcü.donleone83 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:03:
[...]
Ik ben ook nog niet zo zenuwachtig. Ergens denk ik dat ze Wijnaldum nog moeten halen als hij fit is. 32, heeft altijd gezegd ooit terug te willen keren bij Feyenoord, zelfde soort profiel op 8 als Kokcu (een naar voren passende loper die ook aanvallend opduikt) en een enorme brok ervaring.
Ik vind ook nog steeds dat ze moeten inzetten op die Kroaat, veel en veel belangrijker dan een extra keep voor een x aantal weken. Zeker het halen van Noppert zou pure waanzin zijn want dan heb je over twee maanden twee eerste keepers. En dat zou dan ten koste gaan van het geld dat je in een directe versterking van de aanval zou willen steken.
[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 21-08-2023 09:48 ]
Ik wel. Het gat met PSV is nu al 4 punten.OMX2000 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:08:
Ik ben nog steeds niet zenuwachtig over Feyenoord.
Als er nu iets van een stijgende lijn te bekennen zou zijn, zou ik zeggen oke. Maar Sparta uit gisteren was weer een ware martelgang. Baltempo lag nog lager dan op het WK Vrouwenvoetbal. Ze zijn zoekende, maar die tijd is er niet daar was de voorbereiding voor. Als er niet snel wat gebeurt speel je gewoon een kansloos seizoen.
Het gemis van Kokcu hakt er gigantisch in. De hele angel is uit het elftal.
Hoezo niet? We spelen met een verdediging die waarschijnlijk nog op 3 plekken gaat veranderen en er worden genoeg kansen gecreëerd, de bal wil er alleen nog niet in.Superkiwi schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:36:
Jouw vraag kunnen we trouwens ook doortrekken naar Ajax; die hebben m.i. ook niet veel in Europa te zoeken momenteel.
Als er nou niks gecreëerd werd en dit al de definitieve verdediging was dan had je helemaal gelijk.
Het optimisme over PSV begrijp ik ook nog niet. Tegen Utrecht ging het al erg lastig en tegen Vitesse was het blijkbaar ook alles behalve overtuigend (op basis van wat posts hier van PSV supporters). Achterin is het bij PSV nog steeds niet op orde en er lijkt maar geen prioriteit aan gegeven te worden.
Hij heeft ook wel door dat ie dat alleen nog in de zandbak gaat krijgen en vraag is of ie daar zin in heeft. Als ie gratis weg had gemogen had ik hem prima in NL bij PSV of Feyenoord zien spelen dit seizoen, maar voorlopig dus niet. Al kan het standpunt van PSG met de dag veranderen natuurlijk.ElPaco schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:41:
Hij schijnt nu 10 miljoen per jaar te verdienen, ik neem aan dat er geen NL club is die dat aan salaris betaald voor 1 speler.
Je zegt het zelf al: die ballen moeten er, zeker in Europa, gewoon in. Je gaat daar niet zoveel kansen krijgen als tegen een club als Excelsior. Ik denk dat we Kudus nog wel gaan missen, mocht die weg gaan.toolkist schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:54:
[...]
Hoezo niet? We spelen met een verdediging die waarschijnlijk nog op 3 plekken gaat veranderen en er worden genoeg kansen gecreëerd, de bal wil er alleen nog niet in.
Dat de verdediging nog gaat veranderen klinkt leuk, eerst maar eens zien hoe dat uitpakt. Tot die tijd heb ik er niet veel fiducie in maar hé, ik laat me graag verrassen
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 21-08-2023 10:05 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik heb het gevoel dat vooral niet-PSV-fans optimistisch zijn over PSVtoolkist schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:54:
[...]
Hoezo niet? We spelen met een verdediging die waarschijnlijk nog op 3 plekken gaat veranderen en er worden genoeg kansen gecreëerd, de bal wil er alleen nog niet in.
Als er nou niks gecreëerd werd en dit al de definitieve verdediging was dan had je helemaal gelijk.
Het optimisme over PSV begrijp ik ook nog niet. Tegen Utrecht ging het al erg lastig en tegen Vitesse was het blijkbaar ook alles behalve overtuigend (op basis van wat posts hier van PSV supporters). Achterin is het bij PSV nog steeds niet op orde en er lijkt maar geen prioriteit aan gegeven te worden.
Ik heb die Kroaat nooit zien spelen, maar inderdaad, die past bij het profiel. Al blijft het doodzonde dat je Szymanski niet gehaald hebt voor 10m en nu alsnog spelers voor bijna dat geld haalt die nog alles te bewijzen hebben.D-e-n schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:46:
[...]
Wijnaldum is meer een Timber, een loper. Absoluut geen passer als Kokcü.
Ik vind ook nog steeds dat ze moeten inzetten op die Kroaat, veel en veel belangrijker dan een extra keep voor een x aantal weken. Zeker het halen van Noppert zou pure waanzin zijn want dan heb je over twee maanden twee eerste keepers. En dat zou dan ten koste gaan van het geld dat je in een directe versterking van de aanval zou willen steken.
Overigens heb ik ook de hoop dat Sauer nu een serieuze kans krijgt. Die klopte in de voorbereiding al nadrukkelijk op de deur. De rest van de buitenspelers is het ook niet en Sauer heeft de potentie om een topper te worden, hij is nog wat licht maar zn talent spat er vanaf.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Die Sauer moet gewoon de eerste zijn die je laat invallen. Het moet niet zo zijn dat we straks ook Idrissi nog eens halen en dat die dan de invalbeurten van Sauer afneemtph4ge schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:40:
[...]
Overigens heb ik ook de hoop dat Sauer nu een serieuze kans krijgt. Die klopte in de voorbereiding al nadrukkelijk op de deur. De rest van de buitenspelers is het ook niet en Sauer heeft de potentie om een topper te worden, hij is nog wat licht maar zn talent spat er vanaf.
Dat is wel typisch Feyenoord idd.D-e-n schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:06:
[...]
Die Sauer moet gewoon de eerste zijn die je laat invallen. Het moet niet zo zijn dat we straks ook Idrissi nog eens halen en dat die dan de invalbeurten van Sauer afneemt
Volgens de geruchten heeft Bayern interesse in Geertruida. Zonder hem zakken we ook defensief in. Maar ik gun hem wel een transfer naar Bayern.
Hopelijk wordt het geld dat we voor hem krijgen wel verstandig besteed en niet bv 10 miljoen voor een keeper.
Maar dan wordt hij dus rechtsback daar?Russel88 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:46:
[...]
Dat is wel typisch Feyenoord idd.
Volgens de geruchten heeft Bayern interesse in Geertruida. Zonder hem zakken we ook defensief in. Maar ik gun hem wel een transfer naar Bayern.
Hopelijk wordt het geld dat we voor hem krijgen wel verstandig besteed en niet bv 10 miljoen voor een keeper.
Als ik goed begrijp inderdaad als rechtsback, zodra de transfer van Pavard naar Inter rond komt. Met een beetje pech zit Feyenoord dus tot vlak voor de deadline in onzekerheid en ben je te laat voor een vervanger of betaal je daar fiks meer voor (want last minute).
Nouja, kansen zat gecreeërd. We hadden alleen last van het geen kansen benutten syndroom.DutchOwnage schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:51:
[...]
Ik wel. Het gat met PSV is nu al 4 punten.
Als er nu iets van een stijgende lijn te bekennen zou zijn, zou ik zeggen oke. Maar Sparta uit gisteren was weer een ware martelgang. Baltempo lag nog lager dan op het WK Vrouwenvoetbal. Ze zijn zoekende, maar die tijd is er niet daar was de voorbereiding voor. Als er niet snel wat gebeurt speel je gewoon een kansloos seizoen.
Had Slot gisteren ansich prima geanalyseerd. Die bal ging er niet in, en dan krijg je m vanzelf tegen. Enige wat Sparta deed was verdedigen en counteren.
Wel jammer dat iedereen nu gezien heeft hoe je dit Feyenoord kan pakken. Compact houden, alles op eigen helft en counteren. We hadden meer kansen nodig voor een goal dan Brobbey over een heel seizoen.
Ze schijnen hem te willen wegens z'n inzetbaarheid op meerdere posities, maar met De Ligt, die Zuid Koreaan en Upamecano zal het denk ik inderdaad neerkomen op met Mazraoui uitvechten wie de rechtsback wordt.Sempy schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:07:
[...]
Als ik goed begrijp inderdaad als rechtsback, zodra de transfer van Pavard naar Inter rond komt. Met een beetje pech zit Feyenoord dus tot vlak voor de deadline in onzekerheid en ben je te laat voor een vervanger of betaal je daar fiks meer voor (want last minute).
Verder hoop ik dat Feyenoord (en Ajax/PSV) vanaf nu elke week 10m op de vraagprijs voor de basisspelers zet
Feyenoord 8 schoten op doel 2 goals, Ajax 8 schoten op doel (waarvan hoogstens 6 van Brobbey) 1 goal van Brobbey. Best vergelijkbare statistieken dusLZ86 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:20:
[...]
Nouja, kansen zat gecreeërd. We hadden alleen last van het geen kansen benutten syndroom.
Had Slot gisteren ansich prima geanalyseerd. Die bal ging er niet in, en dan krijg je m vanzelf tegen. Enige wat Sparta deed was verdedigen en counteren.
Wel jammer dat iedereen nu gezien heeft hoe je dit Feyenoord kan pakken. Compact houden, alles op eigen helft en counteren. We hadden meer kansen nodig voor een goal dan Brobbey over een heel seizoen.
Kan Mazraoui niet gewoon lekker terug naar Ajaxtoolkist schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:22:
[...]
Ze schijnen hem te willen wegens z'n inzetbaarheid op meerdere posities, maar met De Ligt, die Zuid Koreaan en Upamecano zal het denk ik inderdaad neerkomen op met Mazraoui uitvechten wie de rechtsback wordt.
Verder hoop ik dat Feyenoord (en Ajax/PSV) vanaf nu elke week 10m op de vraagprijs voor de basisspelers zet
Float like a butterfly, sting like a bee.
Net die Deen gehaald, laten we die eerst een kans geven.Martinusz schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:33:
[...]
Kan Mazraoui niet gewoon lekker terug naar Ajaxtenminste een fatsoenlijke RB.
Spelers terug kopen die gratis de deur uit zijn gelopen, ik ben nog niet enthousiast van de laatste keer dat dat gebeurde.Martinusz schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:33:
[...]
Kan Mazraoui niet gewoon lekker terug naar Ajaxtenminste een fatsoenlijke RB.
Was allang bekend toch, en alleen wachten op officiele bekendmaking?
Als er iets volkomen voorspelbaar was…DutchOwnage schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:51:
[...]
Ik wel. Het gat met PSV is nu al 4 punten.
O, en dan bedoelde ik dit nog niet eens…
:strip_exif()/f/image/XLgGEJm3AnOxuAWyKb7EWunn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Ramzzz op 21-08-2023 18:51 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Lekker dan.... krijgen we scheidsrechter Turpin bij Rangers - Psv
Gok dat hij de opvolger van Pavard zou moeten worden, aangezien Inter op hem aan het bieden zou zijn. Pavard werd zowel als CB als RB gebruikt, vaak meer als back-up maar ook geregeld als starter.
Het gerucht was 8M, lijkt me een fors en voor Feyenoord mooi bedrag.Harribo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:14:
[...]
Lijkt er wel op. Prima, strikje erom heen. Hoop dat Feyenoord nog wat voor hem vangt
Van een transfersom gaat inderdaad nog wel eens premies af voor makelaar of speler, al worden die soms ook los van de transfersom direct door de verkopende club betaald, maar dat weet je dus niet altijd.Sempy schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:47:
Dat zijn de bruto bedragen. Bij transfersommen gaat daar afhankelijk van contact nog een x percentage voor de speler af, dat moet de verkopende club vanuit de transfersom betalen.
Vergelijkbaar iets voor de CL inkomsten, een kampioenschap levert de spelers een leuke bonus op en is bij veel transfers een voorwaarde om de oude club een bonus uit te betalen. Dus ook hier is een deel van het geld al weer direct uitgegeven.
Daarnaast kan het zijn dat er nog solidariteitsbijdrage vanaf gaat, of doorverkooppercentages als die afgesproken zijn.
En dan heb je nog het punt met boekhouden, dat je niet alles gewoon per jaar kunt bekijken. Hoe Feyenoord het doet weet ik niet maar het is niet ongewoon om aankoopsommen af te schrijven over de contractsduur, wanneer een speler dan verkocht wordt moet je boekhoudkundig ook nog wat afschrijving van de binnenkomende transfersom halen. Ook dat scheelt weer een stuk als je pech hebt.
En van het bedrag dat je dan daadwerkelijk over houdt is niet per definitie alles besteedbaar. Het is daarbij ook de vraag of de begroting bij voorbaat sluitend is of dat men rekening houdt met een zekere inkomstenbron van Europees voetbal en uitgaande transfers. Als dat zo is begin je elk jaar in de min en moet dat gat eerst gevuld zijn voordat je kunt uitgeven. Daardoor zal je van de eerste verkopen minder besteedbaar hebben dan van latere verkopen.
Al met al dus flink wat aspecten die maken dat een transfersom van bedrag x niet automatisch leidt tot een besteedbare bak geld van bedrag x, of zelfs maar de helft. Dat kan zomaar heel veel minder zijn, afhankelijk van hoe de begroting ervoor staat, hoe de boekhouding werkt en wat de afspraken rondom de speler zijn.
Voor supporters lang niet altijd transparant en dat voelt vrij snel alsof er een hoop geld binnen komt maar er nooit wat uitgegeven kan worden.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die schijnt ook behoorlijk van het aanvallen te zijn, kunnen we nu mooi gaan kijken of hij beter kan verdedigen dan Dest of niet.toolkist schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:51:
Net die Deen gehaald, laten we die eerst een kans geven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Afschrijving van de aankoopsom over de oorspronkelijke contractperiode is de verplichte manier van werken. In het kader van de Financial Fairplay heeft de UEFA nu zelfs gesteld dat hier een maximum van 5 jaar aan gebonden is (kan niet terugvinden of dit na deze transferperiode ingaat of nu al geldt). Dit omdat met name Engelse clubs door afwijkende financiële wetgeving konden rommelen met zeer lange contracten waardoor de transfersom over nog meer jaren uitgesmeerd kon worden.Gonadan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:26:
[...]
En dan heb je nog het punt met boekhouden, dat je niet alles gewoon per jaar kunt bekijken. Hoe Feyenoord het doet weet ik niet maar het is niet ongewoon om aankoopsommen af te schrijven over de contractsduur, wanneer een speler dan verkocht wordt moet je boekhoudkundig ook nog wat afschrijving van de binnenkomende transfersom halen. Ook dat scheelt weer een stuk als je pech hebt.
De op één na slechtste scheids ooit in Europees verband. Geen ballonnen op het veld gooien dus.Pompi schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:21:
Ohjee Turpin als scheids voor PSV
slechtste ooit is die spanjaard?D-e-n schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:03:
[...]
De op één na slechtste scheids ooit in Europees verband. Geen ballonnen op het veld gooien dus.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Je post laat resultaat en cash nu wel heel dicht tegen elkaar aan schuren, terwijl er toch een wereld van verschil is.Gonadan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:26:
[En dan heb je nog het punt met boekhouden, dat je niet alles gewoon per jaar kunt bekijken. Hoe Feyenoord het doet weet ik niet maar het is niet ongewoon om aankoopsommen af te schrijven over de contractsduur, wanneer een speler dan verkocht wordt moet je boekhoudkundig ook nog wat afschrijving van de binnenkomende transfersom halen. Ook dat scheelt weer een stuk als je pech hebt.
En van het bedrag dat je dan daadwerkelijk over houdt is niet per definitie alles besteedbaar. Het is daarbij ook de vraag of de begroting bij voorbaat sluitend is of dat men rekening houdt met een zekere inkomstenbron van Europees voetbal en uitgaande transfers. Als dat zo is begin je elk jaar in de min en moet dat gat eerst gevuld zijn voordat je kunt uitgeven. Daardoor zal je van de eerste verkopen minder besteedbaar hebben dan van latere verkopen.
Feyenoord ontvangt "gewoon" 7m (laten we voor het gemak even uitgaan van deze transfersom, en dat die incl fee voor zaakwaarnemers en doorverkoopclausule etc is, en in 1x te ontvangen) voor Pedersen.
Dat die dan nog voor zeg 1m op de balans staat maakt niet dat Feyenoord nog maar 6m uit kan geven en de rest 'weg' is. Qua boekresultaat op transfers maken ze echter wel 6m winst.
Qua cashflow echter +7m.
Om nu dan meteen de vervanger er maar bij te betrekken... Nieuwkoop wordt voor 2.5m gekocht, laten we voor het gemak zeggen 5 ton aan fee voor zaakwaarnemer, tekengeld etc erbij, komt op 3m. Hij wordt voor 4 jaar vastgelegd dus.. Resultaat op transfers in dit boekjaar -750k, cash dit jaar -3m.
Hou je 4m cash over en 5,25m aan resultaat transfers.
Wij hebben straks (hopelijk) 2 verdedigers centraal staan die goed kunnen verdedigen, die mogen dat compenserenGonadan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:28:
[...]
Die schijnt ook behoorlijk van het aanvallen te zijn, kunnen we nu mooi gaan kijken of hij beter kan verdedigen dan Dest of niet.
Althans, ik schat Sutalo toch wel een stukje hoger in dan Teze/Ramalho en Hato lijkt niet slechter dan Boscagli qua verdedigen.
Dat geldt dit seizoen al, maar omdat bijvoorbeeld een Chelsea toch niet mee doet hebben ze er geen last van.Sempy schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:39:
Afschrijving van de aankoopsom over de oorspronkelijke contractperiode is de verplichte manier van werken. In het kader van de Financial Fairplay heeft de UEFA nu zelfs gesteld dat hier een maximum van 5 jaar aan gebonden is (kan niet terugvinden of dit na deze transferperiode ingaat of nu al geldt). Dit omdat met name Engelse clubs door afwijkende financiële wetgeving konden rommelen met zeer lange contracten waardoor de transfersom over nog meer jaren uitgesmeerd kon worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mateu Lahoz?
Spanje heeft ook een heet contingent slechte scheidsrechters, maar daar kunnen we in Nederland ook over meepraten.
Correctie, nog niet.Gonadan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:27:
[...]
Dat geldt dit seizoen al, maar omdat bijvoorbeeld een Chelsea toch niet mee doet hebben ze er geen last van.
Boekhoudkundig is er zeker een verschil, maar ze zijn wel verbonden met elkaar en beiden kunnen je beperken in het uit kunnen geven van geld. Enerzijds moet het geld er gewoon 'zijn' om uit te kunnen geven, anderzijds worden bepaalde resultaten vereist waardoor het geld er soms wel is maar je het niet uit kunt geven. Je kunt het niet los van elkaar zien.toolkist schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:23:
Je post laat resultaat en cash nu wel heel dicht tegen elkaar aan schuren, terwijl er toch een wereld van verschil is.
De gecommuniceerde bedragen zijn over het algemeen dus juist niet wat je letterlijk binnen krijgt, dus er gaat absoluut geen 7M bijgeschreven worden op de rekening.Feyenoord ontvangt "gewoon" 7m (laten we voor het gemak even uitgaan van deze transfersom, en dat die incl fee voor zaakwaarnemers en doorverkoopclausule etc is, en in 1x te ontvangen) voor Pedersen.
Dat die dan nog voor zeg 1m op de balans staat maakt niet dat Feyenoord nog maar 6m uit kan geven en de rest 'weg' is. Qua boekresultaat op transfers maken ze echter wel 6m winst.
Qua cashflow echter +7m.
Daarnaast is het qua boekresultaat wat bepaalt hoeveel je er op vooruit gaat, niet cashflow. Aangezien een bedrijf veelal stuurt op boekhouding en niet op de broekzak (mits ze verstandig zijn) is dat simpelweg bepalend. Je mag er dus vanuit gaan dat een hoge restwaarde nadelig gaat zijn voor de bestedingsruimte die een transfer je oplevert.
Waarschijnlijk houd je dus veel minder over, en dan is het afwachten hoeveel ruimte de boekhouding/begroting je geeft om daadwerkelijk wat uit te geven. Mijn punt is dus dat je gewoon niet zo simpel kunt rekenen als men meestal aan de hand van nieuwsberichten doet.Om nu dan meteen de vervanger er maar bij te betrekken... Nieuwkoop wordt voor 2.5m gekocht, laten we voor het gemak zeggen 5 ton aan fee voor zaakwaarnemer, tekengeld etc erbij, komt op 3m. Hij wordt voor 4 jaar vastgelegd dus.. Resultaat op transfers in dit boekjaar -750k, cash dit jaar -3m.
Hou je 4m cash over en 5,25m aan resultaat transfers.
Dan nog hoop ik dat de backs het beter gaan doen dan wat er nu staat, want anders wordt het alsnog huilen.toolkist schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:25:
Wij hebben straks (hopelijk) 2 verdedigers centraal staan die goed kunnen verdedigen, die mogen dat compenseren
Althans, ik schat Sutalo toch wel een stukje hoger in dan Teze/Ramalho en Hato lijkt niet slechter dan Boscagli qua verdedigen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat zeg ik toch ook niet, ik heb alleen het voorbeeld even wat vereenvoudigd.Gonadan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:37:
De gecommuniceerde bedragen zijn over het algemeen dus juist niet wat je letterlijk binnen krijgt, dus er gaat absoluut geen 7M bijgeschreven worden op de rekening.
Bij gewone bedrijven wel, bij voetbalclubs...Daarnaast is het qua boekresultaat wat bepaalt hoeveel je er op vooruit gaat, niet cashflow. Aangezien een bedrijf veelal stuurt op boekhouding en niet op de broekzak (mits ze verstandig zijn) is dat simpelweg bepalend. Je mag er dus vanuit gaan dat een hoge restwaarde nadelig gaat zijn voor de bestedingsruimte die een transfer je oplevert.
Die hoge restwaarde hoeft verder helemaal niet nadelig te zijn voor de bestedingsruimte.
Je kunt eigenlijk gewoon weer voor dezelfde waarde een aankoop doen, je lasten worden er niet hoger door. Pas als je een resultaatverbetering wil hebben, dan zal het inderdaad de bestedingsruimte gaan verkleinen.
Nou ja je zegt dat er 7M cashflow binnen komt, maar daarvan 'flowt' een deel dus gelijk weer naar derden. Vandaar dat ik wel wil benadrukken dat de suggestie dat er 7M 'binnen komt' glad ijs is.toolkist schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:57:
Dat zeg ik toch ook niet, ik heb alleen het voorbeeld even wat vereenvoudigd.
Als je resultaat gelijk moet blijven, want een aankoop zal ook op de balans drukken en als je dan de restwaarde laat bestaan dan ga je qua resultaat achteruit. Je resultaat verbeteren is nóg weer een stap inderdaad.Bij gewone bedrijven wel, bij voetbalclubs...
Die hoge restwaarde hoeft verder helemaal niet nadelig te zijn voor de bestedingsruimte.
Je kunt eigenlijk gewoon weer voor dezelfde waarde een aankoop doen, je lasten worden er niet hoger door. Pas als je een resultaatverbetering wil hebben, dan zal het inderdaad de bestedingsruimte gaan verkleinen.
Kijk je bij voorbeeld bij Ajax dan hebben ze een plafond aan wat ze op de balans willen hebben staan aan actieve spelers. Aangezien dat klem zat moest er nu eerst ruimte gecreëerd worden voordat aankopen gedaan konden worden. Dan kan je nog zo'n dikke bankrekening hebben, wanneer mevrouw Lenderink een limiet heeft kan er niet geïnvesteerd worden (wat ik qua principe heel gezond vind overigens).
En eens, voetbalclubs maken nog wel eens vreemde keuzes en als ze dat te vaak doen mag de gemeente weer inspringen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Ik blijf me toch altijd verbazen,
Na Feyenoord gisteren, dan verwacht ik echt dat ze in het maasgebouw vandaag denken.
"Oke jongens, nu gaan we haast maken en vandaag knopen doorhakken."
Je ziet het gewoon gebeuren.
Heel de week gaat er nog gewacht worden op die speler van dinamo.
Deze komt uiteindelijk niet.
Idrissi komt ervoor in de plaats.
Maar, deze heeft geen wedstrijd gespeeld in 3 maanden en niet getraind.
Dus, dan zijn we weer een half jaar verder voordat die een beetje functioneert (Als die niet eerst geblesseerd raakt.)
En, AUB.
Kan Wieffer gewoon volgende week op de bank zitten?
Al 3 wedstrijden is die veruit de slechtste op het veld.
Gisteren toen het 2-1 stond her Sparta de kans had op 3-1 zie je Wiefer er een beetje achteraan sjokken op een Bergwijn's tempo.
Hij was fantastisch vorig jaar, maar hij is het duidelijk eventjes helemaal kwijt.
Na Feyenoord gisteren, dan verwacht ik echt dat ze in het maasgebouw vandaag denken.
"Oke jongens, nu gaan we haast maken en vandaag knopen doorhakken."
Je ziet het gewoon gebeuren.
Heel de week gaat er nog gewacht worden op die speler van dinamo.
Deze komt uiteindelijk niet.
Idrissi komt ervoor in de plaats.
Maar, deze heeft geen wedstrijd gespeeld in 3 maanden en niet getraind.
Dus, dan zijn we weer een half jaar verder voordat die een beetje functioneert (Als die niet eerst geblesseerd raakt.)
En, AUB.
Kan Wieffer gewoon volgende week op de bank zitten?
Al 3 wedstrijden is die veruit de slechtste op het veld.
Gisteren toen het 2-1 stond her Sparta de kans had op 3-1 zie je Wiefer er een beetje achteraan sjokken op een Bergwijn's tempo.
Hij was fantastisch vorig jaar, maar hij is het duidelijk eventjes helemaal kwijt.
Bij Ajax ging het niet om balansbedragen waar een max op zat, maar om de grootte van de selectie.Gonadan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:21:
[...]
Nou ja je zegt dat er 7M cashflow binnen komt, maar daarvan 'flowt' een deel dus gelijk weer naar derden. Vandaar dat ik wel wil benadrukken dat de suggestie dat er 7M 'binnen komt' glad ijs is.
[...]
Als je resultaat gelijk moet blijven, want een aankoop zal ook op de balans drukken en als je dan de restwaarde laat bestaan dan ga je qua resultaat achteruit. Je resultaat verbeteren is nóg weer een stap inderdaad.
Kijk je bij voorbeeld bij Ajax dan hebben ze een plafond aan wat ze op de balans willen hebben staan aan actieve spelers. Aangezien dat klem zat moest er nu eerst ruimte gecreëerd worden voordat aankopen gedaan konden worden. Dan kan je nog zo'n dikke bankrekening hebben, wanneer mevrouw Lenderink een limiet heeft kan er niet geïnvesteerd worden (wat ik qua principe heel gezond vind overigens).
En eens, voetbalclubs maken nog wel eens vreemde keuzes en als ze dat te vaak doen mag de gemeente weer inspringen.
Dat gaat in feite ook om de financiële kant in de vorm van salariskosten en geactiveerde transfersommen. Alleen dan verwoord de RVC het anders dat er eerst wat spelers uit moeten voor er nieuwe spelers aangetrokken mogen worden. Als spelers gratis voor Ajax zouden spelen, had men dit bezwaar echt niet gemaakt.toolkist schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:56:
[...]
Bij Ajax ging het niet om balansbedragen waar een max op zat, maar om de grootte van de selectie.
Zeker wel. Een combinatie van totale jaarlijkse afschrijving op contracten wat boven de ~60M zat en het salaris wat sommige spelers hadden. Dat was het probleem, niet de numerieke grootte van de selectie.toolkist schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:56:
Bij Ajax ging het niet om balansbedragen waar een max op zat, maar om de grootte van de selectie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wel dus.Gonadan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:01:
[...]
Zeker wel. Een combinatie van totale jaarlijkse afschrijving op contracten wat boven de ~60M zat en het salaris wat sommige spelers hadden. Dat was het probleem, niet de numerieke grootte van de selectie.
Anders geef je geen 20m aan spelers uit nog voor er 1 vertrokken is voor een transfersom.
Niet alles geloven wat de Telegraaf schrijft
[edit] zie ook die Deense rechtsback, wordt pas gehaald zodra er duidelijkheid was dat Sanchez zou gaan. Daar is door de RvC keihard gezegd 'eerst 1 weg dan pas 1 erbij'.
[ Voor 15% gewijzigd door toolkist op 21-08-2023 19:31 ]
Ik adviseer je de podcast van Ajax Life er eens bij te pakken, daar vertellen ze hoe het feitelijk zit. Hoef je geen aannames meer te doen.toolkist schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:28:
[...]
Wel dus.
Anders geef je geen 20m aan spelers uit nog voor er 1 vertrokken is voor een transfersom.
Niet alles geloven wat de Telegraaf schrijft
[edit] zie ook die Deense rechtsback, wordt pas gehaald zodra er duidelijkheid was dat Sanchez zou gaan. Daar is door de RvC keihard gezegd 'eerst 1 weg dan pas 1 erbij'.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En Sutalo nu officieel binnen, gelukkig, die kunnen we wel gebruiken. Nu Avila afronden en de verdediging is in theorie aardig opgewaardeerd.
[ Voor 20% gewijzigd door Gonadan op 21-08-2023 19:37 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vanuit de bank/jeugd wel genoeg ervaring op laten doen zodat wissels niet direct een degradatie van niveau is op het veld..
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Dat altijd, je tweede keuze moet niet te ver achter lopen. Tot deze week hadden we wat mij betreft echter nog amper een eerste keuze.Quad schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:00:
Vanuit de bank/jeugd wel genoeg ervaring op laten doen zodat wissels niet direct een degradatie van niveau is op het veld..
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Fc Groningen kan het niet bolwerken tegen Jong Fc Utrecht... staat 1-0 voor JFU.
Nog niet onterecht ook.
Zo verschrikkelijk slecht van Groningen
Nog niet onterecht ook.
Zo verschrikkelijk slecht van Groningen
[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 21-08-2023 21:19 ]
@Harribo je kunt altijd nog fan worden van Brighton & Hove als je Groningen zat bent.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ga het overwegen...Gonadan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:50:
@Harribo je kunt altijd nog fan worden van Brighton & Hove als je Groningen zat bent.
Wordt een beetje moeilijk elke week heen gaan
Dit Groningen is zo slecht die blijven in de kkd.
Scouting heeft gewoon geen kijk op spelers.
Ajax is ook al weinig, ik word wel supporter van Az.
Altijd positief energiek voetbal
[ Voor 35% gewijzigd door Harribo op 21-08-2023 22:02 ]
Verwijderd
Die Van Veen valt mij echt heel erg tegen.Harribo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:53:
[...]
Ik ga het overwegen...
Dit Groningen is zo slecht die blijven in de kkd.
Scouting heeft gewoon geen kijk op spelers.
Ajax is ook al weinig, ik word wel supporter van Az.
Altijd positief energiek voetbal
Hij kwam binnen als de Zlatan van de Keuken Kampioen Divisie.
Maar, tot nu toe heb ik hem nog helemaal niets zien doen.
Ik kreeg een beetje het gevoel alsof ze dachten lekker op de avond een oefenpotje te spelen tegen
een amateur team op een bijveldje.
Halve inzet, acties proberen te maken die alleen op de playstation lukken en totaal geen strijd.
Nou zijn er nog 36 wedstrijden te gaan, dus nog geen paniek voor julie.
Maar, als je ziet hoe Roda het seizoen is begonnen.
Pfoe, wereld van verschil.
Overweeg dan IK Start, mooi met het pondje overHarribo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:53:
[...]
Ik ga het overwegen...
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Op een forum met tekst refereren naar een podcast zonder enige tijdmarkering of aflevering is wel een dooddoener in de discussie.Gonadan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:33:
[...]
Ik adviseer je de podcast van Ajax Life er eens bij te pakken, daar vertellen ze hoe het feitelijk zit. Hoef je geen aannames meer te doen.
Heb al heel veel "experts" voorbij horen komen overal maar iedereen roept maar wat, tenzij er in die podcast mevr. Lenderink zit of een RA/whatever met de juiste inhoudelijke kennis ga ik er vanuit dat het deels ook niet klopt wat er geroepen wordt in een podcast
Het is niet voor niks dat traditionele media zich niet op de cent nauwkeurig verslag doen over de financiële situatie van de clubs. En dan is Ajax nog "makkelijk" omdat het een beursgenoteerd bedrijf is waardoor er meer informatie naar buiten gepubliceerd moet worden
[ Voor 16% gewijzigd door GrooV op 22-08-2023 00:48 ]
Feyenoord heeft de vervanger voor Szymanski bijna binnen. Ondřej Lingr. Wat ik niet snap, als hij de vervanger voor Szymanski is. Voor wie is Stengs dan gekomen? Zomaar een extra rechtsbuiten?
En een vervanger voor Kokcu is niet nodig?
Ik snap er echt helemaal niets meer van. Ik vind het niet erg dat er 7-8 miljoen voor Zerrouki is betaald. Maar ik ging er wel van uit, dat we voldoende geld zouden hebben om andere cruciale posities te versterken.
Blijkbaar hebben we dat geld niet en hebben we nu niet genoeg geld voor de vervanger van je beste speler van afgelopen seizoen.
Ik snap er echt helemaal niets meer van. Ik vind het niet erg dat er 7-8 miljoen voor Zerrouki is betaald. Maar ik ging er wel van uit, dat we voldoende geld zouden hebben om andere cruciale posities te versterken.
Blijkbaar hebben we dat geld niet en hebben we nu niet genoeg geld voor de vervanger van je beste speler van afgelopen seizoen.
Ik denk dat Kokcü ook niet één op één te vervangen is. Dat moet je misschien ook niet willen proberen. Vermoedelijk is of was het idee dat er met Zerouki, Timber, Wieffer en een nieuwe tien wel een combi te maken is die werkt. Het gaat er om dat je uiteindelijk alle eigenschappen in je middenveld hebt, dat hoeft niet van één speler af te komen. Het missen van de creativiteit van Kokcü moet je nu elders in het veld compenseren. Daarom is voor mij die Kroaat nog steeds prio nummer één, laat Idrissi maar lekker zitten.Russel88 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:56:
Feyenoord heeft de vervanger voor Szymanski bijna binnen. Ondřej Lingr. Wat ik niet snap, als hij de vervanger voor Szymanski is. Voor wie is Stengs dan gekomen? Zomaar een extra rechtsbuiten?
Waar komt toch die enorme negativiteit over Mislintat bij de "analisten" vandaan? Hij heeft een goed en duidelijk verhaal bij elke aankoop. Dit was er vorig jaar totaal niet.
Maar als deze "analisten" de aankopen en Mislintat bespreken, gaat het totaal niet over deze argumentatie, wordt er niks inhoudelijks over gezegd, maar alleen dat het onbekende namen zijn uit de mindere competities.
Alsof de goede aankopen uit het verleden wel uit grote competities kwamen en wel grote namen waren.
Natuurlijk moet nog blijken of de aankopen echt een meerwaarde gaan zijn, maar dat op voorhand afkraken snap ik gewoon niet.
Maar als deze "analisten" de aankopen en Mislintat bespreken, gaat het totaal niet over deze argumentatie, wordt er niks inhoudelijks over gezegd, maar alleen dat het onbekende namen zijn uit de mindere competities.
Alsof de goede aankopen uit het verleden wel uit grote competities kwamen en wel grote namen waren.
Natuurlijk moet nog blijken of de aankopen echt een meerwaarde gaan zijn, maar dat op voorhand afkraken snap ik gewoon niet.
Goede vraag. Veel aankopen zijn met een prima onderbouwing gedaan en ja met een zeker risico. Maar het verleden heeft bewezen dat duurdere gevestigde namen ook niet perse zekerheid bieden. Misschien omdat hij ze niet structureel op de hoogte houdt?Exocet schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:21:
Waar komt toch die enorme negativiteit over Mislintat bij de "analisten" vandaan? Hij heeft een goed en duidelijk verhaal bij elke aankoop. Dit was er vorig jaar totaal niet.
XXXVI
Dat zou wellicht een argument voor de clubwatchers zijn, de Telegraaf heeft geen bronnen meer, dus die blijven alleen maar schoppen.ephymerous schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:28:
[...]
Goede vraag. Veel aankopen zijn met een prima onderbouwing gedaan en ja met een zeker risico. Maar het verleden heeft bewezen dat duurdere gevestigde namen ook niet perse zekerheid bieden. Misschien omdat hij ze niet structureel op de hoogte houdt?
Maar als analist kun je toch inhoudelijk de aankopen bespreken en het idee hierachter? Maar waarschijnlijk bereiden deze personen zich totaal niet voor en roepen ze maar wat, omdat ze de spelers toch niet kennen.
Maar zijn Zerrouki, Timber en Wieffer niet teveel dezelfde type spelers?D-e-n schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:11:
[...]
Ik denk dat Kokcü ook niet één op één te vervangen is. Dat moet je misschien ook niet willen proberen. Vermoedelijk is of was het idee dat er met Zerouki, Timber, Wieffer en een nieuwe tien wel een combi te maken is die werkt. Het gaat er om dat je uiteindelijk alle eigenschappen in je middenveld hebt, dat hoeft niet van één speler af te komen. Het missen van de creativiteit van Kokcü moet je nu elders in het veld compenseren. Daarom is voor mij die Kroaat nog steeds prio nummer één, laat Idrissi maar lekker zitten.
We missen een creatieve speler die een goede pass heeft. We missen een 10 die diepgang heeft en eventueel een goal kan maken. Die 3 kunnen dat niet. Dan moet de nieuwe nummer 10 en de regisseur zijn en de gaten in loopt.
Ik hoop dat het beter gaat met een nieuwe nummer 10, zodat Timber/Stengs naast Wieffer/Zerrouki kan spelen.
Ervan uitgaand dat die links buiten nog komt, zodat Paixao naar rechts kan verhuizen.
Zerouki en Wieffer zie ik als controleurs, Timber is een loper (die faalde juist als controleur naast Kokcü). Dan ontbreekt dus de creatieve component op je middenveld. Dat probeerde Slot met Stengs "op 8" op te lossen maar dat is nog niet gelukt tegen Sparta.Russel88 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:39:
[...]
Maar zijn Zerrouki, Timber en Wieffer niet teveel dezelfde type spelers?\.
[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 22-08-2023 08:45 ]
Dan vergeten ze Daramy en Bandé en consorten inderdaad. Maar negatieve clickbait sells.Exocet schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:21:
Hoewel ik hem zeker duidelijker had kunnen refereren is het tenminste een bron, eentje waarvan ik er 100% vanuit ga dat @toolkist wel weet wat het is (gaat om #112). Met welles/nietes blijven doorgaan lijkt mij nog minder goed voor een discussie.GrooV schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 00:46:
Op een forum met tekst refereren naar een podcast zonder enige tijdmarkering of aflevering is wel een dooddoener in de discussie.
We hebben het over de podcast van de officiële supportersvereniging welke mensen dichtbij het vuur heeft en inderdaad gasten heeft welke er daadwerkelijk wat vanaf zouden moeten weten. Dat maakt het geen absolute waarheid, dat ben ik met je eens, maar het zouden ook geen onzin spuiende koekenbakkers moeten zijn.Heb al heel veel "experts" voorbij horen komen overal maar iedereen roept maar wat, tenzij er in die podcast mevr. Lenderink zit of een RA/whatever met de juiste inhoudelijke kennis ga ik er vanuit dat het deels ook niet klopt wat er geroepen wordt in een podcast
Het is niet voor niks dat traditionele media zich niet op de cent nauwkeurig verslag doen over de financiële situatie van de clubs. En dan is Ajax nog "makkelijk" omdat het een beursgenoteerd bedrijf is waardoor er meer informatie naar buiten gepubliceerd moet worden
Maarrr, heb jij wellicht iets inhoudelijks toe te voegen op dit onderwerp naast deze metadiscussie?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Meerdere aspecten. Enerzijds is het simpel, zeikerige en prikkelende koppen verdien je gewoon heel veel meer mee. Daarnaast zijn er wat tweederangs journalisten nogal rancuneus dat ze hun lijntje met 'nieuwtjes' missen en dat er nu een TD loopt die zijn eigen weg kiest.Exocet schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:21:
Ik lag gisteren vlak bij het lezen van een citaat van Mislintat:
maar je kunt er van op aan dat die twee pallets azijn wel weer hernieuwde energie gevonden hebben om nog een tijdje door te zagen.'Er is één boulevardblad in het bijzonder dat alles en iedereen bij Ajax bekritiseert', zegt Mislintat als hem wordt gevraagd naar de Nederlandse media. 'Ik hecht geen waarde aan een dergelijke bevooroordeelde en op de persoon gerichte berichtgeving', zegt de beleidsbepaler van Ajax
Daarnaast heb je inderdaad veel analisten die kijken naar de herkomst van de speler en daar wat van vinden. Enerzijds snap ik dat, want vaak weten we ook gewoon niet veel. Het enige wat we nu wel goed zien gebeuren is dat er op specifieke kwaliteiten geselecteerd wordt, maar of dat ook sportief gezien goed uit gaat pakken weten we pas over een paar maanden.
Anderzijds kan je de wedervraag stellen: welke spelers kwamen de afgelopen jaren wél van grote clubs en waren namen waarvan je vooraf wist dat je er wat aan had? Ik denk dan aan bijvoorbeeld Berghuis of Bergwijn, maar in hoeverre is dat een garantie geweest voor een absolute kwaliteitsinjectie?
Het merendeel van de spelers komt van kleinere clubs en weten we niet veel van. En van een aantal daarvoor zoals Tadic of Blind of Klaassen wordt door diezelfde analisten dan al snel geroepen of die niet te duur zijn of het nog wel aankunnen.
Wat verwacht men dan? Dat we als Nederlands clubje wel even een basisspeler bij de subtop van Spanje weglokken?
Overigens zijn het niet alleen de journalisten en analisten die zo denken, heel veel supporters doen daar net zo hard aan mee. En eerlijk is eerlijk, we weten ook gewoon nog niet of het beleid gaat slagen. Het klinkt logisch, de stappen zijn logisch, maar ze moeten het nog wel op het veld gaan laten zien.
Aangezien met zoveel nieuwkomers het waarschijnlijk de komende wedstrijden eerder rommeliger wordt dan gestroomlijnder ben ik wel blij met extra verdedigers, want de komende tijd wordt niet makkelijk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je kunt hem niets verwijten, hij kreeg pas in de 70e(!) minuut de eerste bruikbare voorzet die hij net naast kopte.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:34:
[...]
Die Van Veen valt mij echt heel erg tegen.
Maar, tot nu toe heb ik hem nog helemaal niets zien doen.
Ik ben serieus in paniek. Ik zag dit al eens aankomen. Er zit geen lef en strijd in.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:34:
[...]
Ik kreeg een beetje het gevoel alsof ze dachten lekker op de avond een oefenpotje te spelen tegen
een amateur team op een bijveldje.
Halve inzet, acties proberen te maken die alleen op de playstation lukken en totaal geen strijd.
Nou zijn er nog 36 wedstrijden te gaan, dus nog geen paniek voor julie.
Maar, als je ziet hoe Roda het seizoen is begonnen.
Pfoe, wereld van verschil.
En toch, het is ook onkunde.
Als je als een vleugelspits (turay) 6x vrij mag voorzetten en 5 ballen gaan over alles en iedereen heen, tja ,dat zie je zelfs bij de betere amateurs niet.
Ook dit is al jarenlang een probleem nu bij Fc Groningen, de passie en strijd .
Het lijkt wel alsof de luxe er om heen het niet goed doet? Of er bestaat een te slappe cultuur?
En het opbouwen ging zo traag dat Jong Utrecht alweer steeds met 8 man achterin stonden.
Dan moet je er bijvoorbeeld tussendoor voetballen, daarvoor melden zich dan twee man, de rest staat te kijken. Tja dat gaat niet lukken dan.
Een slippertje kan maar ik vrees dat dit een diep geworteld probleem is en daarom heb ik eerlijk gezegd geen vertrouwen in dit Fc Groningen.
Ik vind, zelfs als Feyenoord supporter, de hetze tegen Mislintat ook nogal overdreven. Nu wordt er weer wat achter gezocht dat Steijn al zijn aankopen wisselde. Stemmingmakerij.
Wel zie ik dat Ajax veel geld uitgeeft voor spelers die zich nog niet bewezen hebben op een niveau dat Ajax zou moeten nastreven. 20 miljoen voor een jeugdspeler van City, 10 miljoen plus voor een vrij onbekende back, meerdere miljoenen voor een tweede keeper, voor een verdediger uit de 2e Bundesliga, en ga zo maar door. Dan is het nu makkelijk om lekker negatief te zijn zolang het allemaal nog niet samenvalt. Aan de andere kant wordt hier volledig terecht opgemerkt dat het ook tijd nodig heeft.
Eens dat er vrij specifiek gescout lijkt op kwaliteiten in plaats van gescout op bekende namen. Hopelijk (voor Ajacieden dan) pakt dat goed uit voor Ajax. Toen Feyenoord dat vorig jaar deed viel het allemaal samen, nu ze dat niet zo hebben gedaan loopt het nog voor geen meter op het middenveld. Alleen het verschil is waarschijnlijk dat Feyenoord vorig jaar veel minder geld uitgaf.
Wel zie ik dat Ajax veel geld uitgeeft voor spelers die zich nog niet bewezen hebben op een niveau dat Ajax zou moeten nastreven. 20 miljoen voor een jeugdspeler van City, 10 miljoen plus voor een vrij onbekende back, meerdere miljoenen voor een tweede keeper, voor een verdediger uit de 2e Bundesliga, en ga zo maar door. Dan is het nu makkelijk om lekker negatief te zijn zolang het allemaal nog niet samenvalt. Aan de andere kant wordt hier volledig terecht opgemerkt dat het ook tijd nodig heeft.
Eens dat er vrij specifiek gescout lijkt op kwaliteiten in plaats van gescout op bekende namen. Hopelijk (voor Ajacieden dan) pakt dat goed uit voor Ajax. Toen Feyenoord dat vorig jaar deed viel het allemaal samen, nu ze dat niet zo hebben gedaan loopt het nog voor geen meter op het middenveld. Alleen het verschil is waarschijnlijk dat Feyenoord vorig jaar veel minder geld uitgaf.
Die creatieve speler zou Van den Belt moeten zijn. In de toekomst ...Russel88 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:39:
[...]
Maar zijn Zerrouki, Timber en Wieffer niet teveel dezelfde type spelers?
We missen een creatieve speler die een goede pass heeft. We missen een 10 die diepgang heeft en eventueel een goal kan maken. Die 3 kunnen dat niet. Dan moet de nieuwe nummer 10 en de regisseur zijn en de gaten in loopt.
Ik hoop dat het beter gaat met een nieuwe nummer 10, zodat Timber/Stengs naast Wieffer/Zerrouki kan spelen.
Ervan uitgaand dat die links buiten nog komt, zodat Paixao naar rechts kan verhuizen.
Dat was hij vorig seizoen al wel bij PEC in de KKD. Maar ik heb hem gezien bij de reserves van Feyenoord in de oefenwedstrijd tegen FC Dordrecht laatst, en daar viel Van de Belt mij erg tegen. Heel veel balverlies en steeds net niet de goede pass geven. Kortom, die moet nog even wennen aan een hoger niveau... Ik denk trouwens dat die het wel in zich heeft om een goede basis speler van Feyenoord te worden. Ik had hem er graag zien spelen bij FC Twente. Die stap is net iets kleiner vanuit PEC.
Ik denk trouwens dat wij als supporters/liefhebbers gewoon wat meer geduld moeten hebben. Ook Kokcu stond er jaren geleden niet meteen, die is ook in zijn rol gegroeid. Het zelfde geld voor Trauner.
Een jongen als Beelen wordt nu neergesabeld omdat hij een fout maakt, maar ook hij heeft tijd nodig. En Wieffer is ok nog jong en relatief onervaren. Dat soort spelers hebben weleens een mindere periode. Het goede aan Wieffer vind ik dat hij in ieder geval kritisch naar zichzelf kan kijken, dat lukt zelfs veel oudere spelers niet!
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Zijn die dan wellicht veel te duur? Weet niet precies op wat voor spelers uit welke competities je dan doelt? Nederlands clubs moeten veelal vissen bij de wat kleinere clubs en competities.donleone83 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:36:
Ik vind, zelfs als Feyenoord supporter, de hetze tegen Mislintat ook nogal overdreven. Nu wordt er weer wat achter gezocht dat Steijn al zijn aankopen wisselde. Stemmingmakerij.
Wel zie ik dat Ajax veel geld uitgeeft voor spelers die zich nog niet bewezen hebben op een niveau dat Ajax zou moeten nastreven.
*knip
Men weet ook dat Ajax wel wat geld heeft, dat werkt ook niet mee. Hetzelfde euvel maar dan groter heeft Manchester United.
Toch had ik zelf wat vaker voor nieuwe spelers dichter bij eigen huis gekeken.
Bijvoorbeeld bij een Twente, Heerenveen etc.
De betere spelers daar hebben zich minimaal bewezen goed te kunnen presteren op Eredivisie niveau, dus altijd bruikbaar denk ik dan. En je maakt concurrentie zwakker.
Toch had ik zelf wat vaker voor nieuwe spelers dichter bij eigen huis gekeken.
Bijvoorbeeld bij een Twente, Heerenveen etc.
De betere spelers daar hebben zich minimaal bewezen goed te kunnen presteren op Eredivisie niveau, dus altijd bruikbaar denk ik dan. En je maakt concurrentie zwakker.
Bij Heerenveen en Twente zijn vaak genoeg spelers gehaald en vaak genoeg hebben die niet het niveau wat gewenst is. Ik kan bij die clubs ook niet een speler opnoemen, waarvan ik denk dat dat direct een versterking is voor de top van de Eredivisie.
Het is te sneu voor woorden, echt zielig gewoon. En dat de mensen daar niet door hun meerderen op aangesproken worden zegt ook wel genoeg.donleone83 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:36:
Weet je wat het interessante is, dat doet Ajax altijd al en je hoort er niemand over behalve wanneer er gezaagd moet worden.Wel zie ik dat Ajax veel geld uitgeeft voor spelers die zich nog niet bewezen hebben op een niveau dat Ajax zou moeten nastreven. 20 miljoen voor een jeugdspeler van City, 10 miljoen plus voor een vrij onbekende back, meerdere miljoenen voor een tweede keeper, voor een verdediger uit de 2e Bundesliga, en ga zo maar door. Dan is het nu makkelijk om lekker negatief te zijn zolang het allemaal nog niet samenvalt. Aan de andere kant wordt hier volledig terecht opgemerkt dat het ook tijd nodig heeft.
Ramaj is een jong talent met als het goed is een hoge restwaarde, de genoemde 8 M schijnt niet te kloppen, eerder de helft. Rulli is al wat ouder, minder restwaarde en kostte 8 M. De eerste is bakken met kritiek op, de tweede viel dat heel erg mee.
Een Kudus kende ook niemand, kostte 8M. Hadden Álvarez, Neres, Anthony zich allemaal bewezen? Die kostten respectievelijk: 15M, 17,5M, 16M.
Helaas gaat het ook niet altijd goed: Daramy voor 12M bijvoorbeeld. En een Bergwijn voor 30M die zich volgens velen wel bewezen had moet nog steeds écht los komen.
Het gebeurt eigenlijk al veel langer, alleen valt het minder op als de sportieve successen gewoon door gaan. Dan zit men in een positieve flow en wordt het gezien als logisch doorbouwen. Wanneer je nu flink investeert om een team weer op te bouwen wat echt opbouw nodig heeft is men ineens kritisch. Laten we het maar emotie noemen.
Feit is dat dit seizoen twee gegarandeerde plekken bestaan voor de CL, met een flink verhoogde startbonus, dus je wilt dit seizoen gewoon minimaal tweede worden. Dus als daarvoor (binnen redelijke grenzen) geïnvesteerd moet worden dan heel graag, want als het lukt heb je in één keer 70M aan startgeld binnen en ook gewoon een lekker team staan.
En dan nog is het afwachten of dat het verschil is. Vorig jaar begon ook moeizaam tot Slot de puzzel gelegd had, voor hetzelfde geldt doet hij dat over een maand weer en loopt het vanaf dan wel goed.Eens dat er vrij specifiek gescout lijkt op kwaliteiten in plaats van gescout op bekende namen. Hopelijk (voor Ajacieden dan) pakt dat goed uit voor Ajax. Toen Feyenoord dat vorig jaar deed viel het allemaal samen, nu ze dat niet zo hebben gedaan loopt het nog voor geen meter op het middenveld. Alleen het verschil is waarschijnlijk dat Feyenoord vorig jaar veel minder geld uitgaf.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik moest em googlen, al had ik nog wel het idee dat het om de supportersvereniging ging. Ook die kunnen echter gewoon de Telegraaf napraten, daarom was ik eigenlijk maar gestopt met antwoorden want ik blijf bij mijn punt, vorig jaar moest er al eerst verkocht worden voor er nieuwe spelers gehaald konden worden en dat werd toen gebracht als 'niet nog meer spelers'.Gonadan schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:01:
[...]
Hoewel ik hem zeker duidelijker had kunnen refereren is het tenminste een bron, eentje waarvan ik er 100% vanuit ga dat @toolkist wel weet wat het is (gaat om #112). Met welles/nietes blijven doorgaan lijkt mij nog minder goed voor een discussie.
Natuurlijk zit er ook een financiële component aan, en ja ze zijn bezig om de vaste lasten omlaag te brengen nu ze eindelijk weer een wat realistischer beleid zijn gaan voeren (terug naar jonge talentvolle spelers ipv met name 27+), maar de halfjaarcijfers van afgelopen seizoen zijn al ruim voldoende om de verwachtte verliezen van dit seizoen (voordat we dik begonnen te verkopen) te compenseren.
Op basis van de publicatiestukken hebben we natuurlijk geen mensen dicht bij het vuur nodig, maar kunnen we prima zelf al de benodigde analyses maken. En daar waar de precieze details ontbreken krijgt de SV die ook echt niet te horen.We hebben het over de podcast van de officiële supportersvereniging welke mensen dichtbij het vuur heeft en inderdaad gasten heeft welke er daadwerkelijk wat vanaf zouden moeten weten. Dat maakt het geen absolute waarheid, dat ben ik met je eens, maar het zouden ook geen onzin spuiende koekenbakkers moeten zijn.
Maarrr, heb jij wellicht iets inhoudelijks toe te voegen op dit onderwerp naast deze metadiscussie?
2m voor een backup CV en 4m voor een backup keeper valt toch wel mee?donleone83 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:36:
Ik bedoel, Feyenoord betaalt 2.5m voor een backup rechtsback en PSV wellicht 10m voor Dest
En 'maar 2e bundesliga', dat niveau is veel hoger dan waar Dinamo Zagreb of Slavia Praag spelen
Geen idee waar die term vandaan komt. Hij scoorde 1 seizoen flink bij TOP Oss, dan kun je op zich wel wat met die rommel om je heen, maar om dan zo'n naam te krijgen?Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:34:
[...]
Die Van Veen valt mij echt heel erg tegen.
Verder scoorde ie 'maar' 18x in 71 League Two wedstrijden en 20x in 117 League One wedstrijden.In Schotland was het 1e seizoen ook niet denderend (8 uit 29). Dus om nou te verwachten dat ie bij Groningen wel es ff helemaal los zou gaan is ook niet bepaald reëel.
Ajax hoort helemaal niet spelers uit de 2de Bundesliga te halen. Voor elke positie horen ze daar iemand van in de jeugd te hebben van tenminste die kwaliteit. Zoals van Basten ook al zei, vroeger waren ze 18 jaar en stonden ze hun mannetje al op het velt. Waar zijn die talenten gebleven?
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Ik weet het niet. De markt is veranderd, de prijzen gaan omhoog en Ajax lijkt ook een premium te betalen omdat ze geld hebben. Dat is de keerzijde van het feit dat ze zo waanzinnig goed kunnen verkopen (jaloers!).Vos schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:43:
[...]
Zijn die dan wellicht veel te duur? Weet niet precies op wat voor spelers uit welke competities je dan doelt? Nederlands clubs moeten veelal vissen bij de wat kleinere clubs en competities.
Goede post en eens. Misschien valt het nu ook gewoon meer op doordat het in 1 seizoen vrij veel onbekende namen voor flinke bedragen zijn en doordat vorig seizoen de aankopen ontzettend tegengevallen zijn. Het zaagt nou eenmaal makkelijker aan stoelpoten als die stoel al wat gammel is.
Dat eerste moet ik je gelijk in geven. Dat valt ook wel mee. Alleen zo lang de beoogde eerste aankoop niet komt (of zoals dit jaar allemaal pas heel erg laat), rommelt het en wordt het geroeptoeter makkelijk.toolkist schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:28:
[...]
2m voor een backup CV en 4m voor een backup keeper valt toch wel mee?
Ik bedoel, Feyenoord betaalt 2.5m voor een backup rechtsback en PSV wellicht 10m voor Dest
En 'maar 2e bundesliga', dat niveau is veel hoger dan waar Dinamo Zagreb of Slavia Praag spelen
Uiteindelijk lijkt het er op dat het een interessant seizoen gaat worden. Helemaal inderdaad vanuit die 2 CL plekken gezien.
Nee die gaan de Telegraaf niet napraten, die krant heeft niet zoveel invloed meer. En je kent ook mijn mening, als dat het geval was had ik het sowieso niet geloofd.toolkist schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:25:
Ik moest em googlen, al had ik nog wel het idee dat het om de supportersvereniging ging. Ook die kunnen echter gewoon de Telegraaf napraten, daarom was ik eigenlijk maar gestopt met antwoorden want ik blijf bij mijn punt, vorig jaar moest er al eerst verkocht worden voor er nieuwe spelers gehaald konden worden en dat werd toen gebracht als 'niet nog meer spelers'.
Natuurlijk zit er ook een financiële component aan, en ja ze zijn bezig om de vaste lasten omlaag te brengen nu ze eindelijk weer een wat realistischer beleid zijn gaan voeren (terug naar jonge talentvolle spelers ipv met name 27+), maar de halfjaarcijfers van afgelopen seizoen zijn al ruim voldoende om de verwachtte verliezen van dit seizoen (voordat we dik begonnen te verkopen) te compenseren.
Het is ook een wat semantische discussie geworden zo, want onder de streep is het effect gewoon dat er spelers weg moeten voordat erbij komen. Dat is ook de versimpelde uitleg die makkelijk te geven is aan het publiek. Maar een speler die zwaar drukt qua afschrijving en salaris laten vertrekken kan bijvoorbeeld ruimte bieden voor twee anderen die relatief gezien minder zwaar drukken.
En daarom was het makkelijk om een Van den Boomen te halen, want zonder afkoopsom druk je ook niet op de afschrijvingen. De echte aankopen vergden nog wel wat ruimte.
Het vervelende is dat je qua begroting standaard al Europees moet spelen en moet verkopen wil je het sluitend hebben. Waarbij voorheen wel vaker werd gegokt op latere verkopen en verlengde Europese successen houdt Lenderink nu wat meer de hand op de knip en moet het in de plus blijven. Logisch en wellicht verstandig, maar hopelijk heeft dat niet meer sportieve impact dan de uitglijder op dat nepgras afgelopen weekend.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het ergste is dat afgelopen jaar met name de basis waarvan je dacht te weten wat ze konden ook onwijs tegen vielen. Zo zie je dat een team wat feitelijk gewoon kampioen zou moeten kunnen worden, of in ieder geval tot het einde mee strijden, toch ineens niet kan presteren omdat het vanwege wat dissonanten gewoon niet loopt.donleone83 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:43:
Goede post en eens. Misschien valt het nu ook gewoon meer op doordat het in 1 seizoen vrij veel onbekende namen voor flinke bedragen zijn en doordat vorig seizoen de aankopen ontzettend tegengevallen zijn. Het zaagt nou eenmaal makkelijker aan stoelpoten als die stoel al wat gammel is.
De leider in de defensie wordt vervangen door een olijke clown en de hele boel sodemietert in elkaar. Nu oogt het ook nog wankel maar wellicht is met een nieuwe leider als Sutalo ineens het lek boven.
Of totaal niet en zit ik donderdag weer te grienen, wie zal het zeggen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ondertussen schijnt West Ham een verhoogd bod voor Kudus neergelegd te hebben wat in de buurt moet liggen van de vraagprijs van Ajax. De intentie is om het binnen 48 uur te gaan regelen.
Kunnen wij nu niet ook gewoon stellen dat we op zijn minst de wedstrijd van donderdag nog wel even mét Kudus willen doen? Of zelfs beiden? Wat mij betreft is het wel fijn om die kerel er tegen Ludogorets bij te hebben.
Kunnen wij nu niet ook gewoon stellen dat we op zijn minst de wedstrijd van donderdag nog wel even mét Kudus willen doen? Of zelfs beiden? Wat mij betreft is het wel fijn om die kerel er tegen Ludogorets bij te hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 22-08-2023 12:21 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een beetje de "Zagreb tactiek" zeg maar. Werkt hopelijk wel iets beter voor AjaxGonadan schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:07:
Kunnen wij nu niet ook gewoon stellen dat we op zijn minst de wedstrijd van donderdag nog wel even mét Kudus willen doen? Of zelfs beiden? Wat mij betreft is het wel fijn om die kerel er tegen Ludogorets bij te hebben. Zeker aangezien Conceicao waarschijnlijk ook al gaat vertrekken.
Als dit gebeurt moeten ze wel ff doorpakken, want de beoogde opvolger (van een Deens team) heeft nu ook ruime interesse van Spurs, Burnley, Brighton en nog een PL team.Gonadan schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:07:
Ondertussen schijnt West Ham een verhoogd bod voor Kudus neergelegd te hebben wat in de buurt moet liggen van de vraagprijs van Ajax. De intentie is om het binnen 48 uur te gaan regelen.
Kunnen wij nu niet ook gewoon stellen dat we op zijn minst de wedstrijd van donderdag nog wel even mét Kudus willen doen? Of zelfs beiden? Wat mij betreft is het wel fijn om die kerel er tegen Ludogorets bij te hebben. Zeker aangezien Conceicao waarschijnlijk ook al gaat vertrekken.
[edit]
Waar komt dat gerucht trouwens vandaan? Want ik las juist op meerdere plekken dat de deal 'dood' was door dat gok schandaal met die speler van West Ham die naar City zou gaan. Die deal gaat nu niet door en daardoor zou Kudus ook niet meer in belangstelling van West Ham staan.
[ Voor 16% gewijzigd door toolkist op 22-08-2023 12:15 ]
Of West Ham zegt dan doodleuk: "Oke, maar dan gaat er wel weer tien pond af.".D-e-n schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:10:
Een beetje de "Zagreb tactiek" zeg maar. Werkt hopelijk wel iets beter voor Ajax
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://www.footballinsid...-after-new-talks-sources/toolkist schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:10:
Waar komt dat gerucht trouwens vandaan? Want ik las juist op meerdere plekken dat de deal 'dood' was door dat gok schandaal met die speler van West Ham die naar City zou gaan. Die deal gaat nu niet door en daardoor zou Kudus ook niet meer in belangstelling van West Ham staan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En dan 'zegt' Ajax tegen West HamGonadan schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:16:
[...]
Of West Ham zegt dan doodleuk: "Oke, maar dan gaat er wel weer tien pond af.".
Die Nuamah (of iets vergelijkbaars) heeft toch al huurcontract met verplichte koop voor 24M of 30M bij Olympic Lyon getekend?toolkist schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:10:
[...]
Als dit gebeurt moeten ze wel ff doorpakken, want de beoogde opvolger (van een Deens team) heeft nu ook ruime interesse van Spurs, Burnley, Brighton en nog een PL team.
[edit]
Maar dan kom je in de situatie dat de speler het idee kan gaan krijgen dat zijn transfer door Ajax geblokkeerd wordt en dat hij gaat mokken. Op dit moment is het zijn eigen stomme schuld dat hij nog bij Ajax speelt, dus heeft hij niets te klagen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die talenten zijn al op hun 16de door buitenlandse clubs weg gehaald. Spelers als van Basten zitten volgens mij nog met hun hoofd in de tijd dat Nederlandse clubs hun jeugdspelers konden houden. Alleen de extreme talenten die al vroeg bij eerste elftal komen blijven, als ook de "mindere" talenten die meer tijd nodig hebben. De talenten tussen deze 2 groepen in, zit dus al niet meer in de Nederlandse opleidingen.Koenoe schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:37:
Ajax hoort helemaal niet spelers uit de 2de Bundesliga te halen. Voor elke positie horen ze daar iemand van in de jeugd te hebben van tenminste die kwaliteit. Zoals van Basten ook al zei, vroeger waren ze 18 jaar en stonden ze hun mannetje al op het velt. Waar zijn die talenten gebleven?
Das dan heel jammer voor hem. Had ie geen maanden lang moeten onderhandelen met steeds wijzigende eisen richting Brighton...Gonadan schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:22:
[...]
Maar dan kom je in de situatie dat de speler het idee kan gaan krijgen dat zijn transfer door Ajax geblokkeerd wordt en dat hij gaat mokken. Op dit moment is het zijn eigen stomme schuld dat hij nog bij Ajax speelt, dus heeft hij niets te klagen.
Principieel gezien eens, maar dat maakt zijn mogelijke bijdrage voor donderdag niet per se beter.toolkist schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:23:
Das dan heel jammer voor hem. Had ie geen maanden lang moeten onderhandelen met steeds wijzigende eisen richting Brighton...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies, mooi voorbeeld als reactie op de vraag 'waar zijn de Ajax spitsen gebleven?' Kijk bv. eens naar Rijkhoff die uit de jeugd geplukt werd en nu bij Dortmund speelt.Pompi schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:22:
[...]
Die talenten zijn al op hun 16de door buitenlandse clubs weg gehaald. Spelers als van Basten zitten volgens mij nog met hun hoofd in de tijd dat Nederlandse clubs hun jeugdspelers konden houden. Alleen de extreme talenten die al vroeg bij eerste elftal komen blijven, als ook de "mindere" talenten die meer tijd nodig hebben. De talenten tussen deze 2 groepen in, zit dus al niet meer in de Nederlandse opleidingen.
Daarbij lijkt Ajax nu ook gewoon meer last te hebben van AZ die de jeugd erg goed voor elkaar hebben. Vroeger zouden spelers uit die regio waarschijnlijk allemaal in Amsterdam hun opleiding krijgen, nu gaan ze naar AZ en met succes.Trishul schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:35:
[...]
Precies, mooi voorbeeld als reactie op de vraag 'waar zijn de Ajax spitsen gebleven?' Kijk bv. eens naar Rijkhoff die uit de jeugd geplukt werd en nu bij Dortmund speelt.
Wat dat betreft kan de nieuwe Toekomst ook niet snel genoeg komen.
Hou op hoor met dat jeugd geneuzel.Koenoe schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:37:
Bij Ajax speelde de volgende spelers uit eigen jeugd de afgelopen twee wedstrijden:
- Hato
- Gorter
- Vd Boomen
- Klaassen
- Rensch
- Salah Eddine
- Bergwijn
- Taylor
- Brobbey
- Bergwijn
- Q. Timber
- Lang
- (en Dest komt)
- Bakboord
- De Wit
- Regeer
- Unuvar (huur)
- Baas (huur)
- Hansen
Oh en van Basten dat is toch die topvoetballer die helaas een te korte carriere heeft gehad en daar na als trainer bij Ajax de volgende top spelers heeft gekocht:
- Cvitanich (van de Argentijnse topclub Banfield)
- Suljemani (absolute toptransfer vanuit Heerenveen)
- Aisatti
- Oleguer
- Sno
- Enoh
Er komt meer dan genoeg talent uit de Ajax jeugd, alleen dat is geen constante instroom jaar in jaar uit. En ook niet alle jeugd heeft het niveau wat bij Ajax 1 wordt nagestreefd. Maar die duiken 9 van de 10 keer elders in de Eredivisie op. En sommige hebben wel een goed niveau maar kunnen niet heel goed uit de voeten in het Ajax spel (Botman). Het is net als met aankopen, niet alles werkt uiteindelijk zoals je zou willen.
Er staat in ieder geval genoeg talent in Jong Ajax, maar wat ik gezien heb de afgelopen twee wedstrijden zijn ze nog niet per definite klaar voor het eerste nu. Maar een Godts (niet echt eigen jeugd), Vos en Misehouy zie ik wel een debuut maken dit seizoen.
2x Bergwijn nog wel. Ik wist niet dat hij nog een broer had. Verder is Klaasen uit een ander tijdperk. Van die spelers, kun je alleen van Hato zeggen dat hij (constant) het niveau haalt. De rest zijn voorlopig echt geen hoogvliegers. Zeker Taylor en Brobbey stellen teleur.PolarBear schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:02:
[...]
Hou op hoor met dat jeugd geneuzel.
Bij Ajax speelde de volgende spelers uit eigen jeugd de afgelopen twee wedstrijden:Bij Feyenoord speelde uit de Ajax jeugd:
- Hato
- Gorter
- Vd Boomen
- Klaassen
- Rensch
- Salah Eddine
- Bergwijn
- Taylor
- Brobbey
- Bergwijn
Bij PSV:
- Q. Timber
Bij Heracles:
- Lang
- (en Dest komt)
Bij AZ:
- Bakboord
Bij Twente:
- De Wit
Bij NEC:
- Regeer
- Unuvar (huur)
En dit zijn de namen die ik zo even uit mijn hoofd kan opnoemen. En dan hebben we het nog niet over de eigen jeugd de afgelopen jaren die in topcompetities spelen van Veltman tot Timber en de Ligt.
- Baas (huur)
- Hansen
Oh en van Basten dat is toch die topvoetballer die helaas een te korte carriere heeft gehad en daar na als trainer bij Ajax de volgende top spelers heeft gekocht:Goed on-ironisch geeft het hem wel ervaring met slechte aankopen, dat moet gezegd worden.
- Cvitanich (van de Argentijnse topclub Banfield)
- Suljemani (absolute toptransfer vanuit Heerenveen)
- Aisatti
- Oleguer
- Sno
- Enoh
Er komt meer dan genoeg talent uit de Ajax jeugd, alleen dat is geen constante instroom jaar in jaar uit. En ook niet alle jeugd heeft het niveau wat bij Ajax 1 wordt nagestreefd. Maar die duiken 9 van de 10 keer elders in de Eredivisie op. En sommige hebben wel een goed niveau maar kunnen niet heel goed uit de voeten in het Ajax spel (Botman). Het is net als met aankopen, niet alles werkt uiteindelijk zoals je zou willen.
Er staat in ieder geval genoeg talent in Jong Ajax, maar wat ik gezien heb de afgelopen twee wedstrijden zijn ze nog niet per definite klaar voor het eerste nu. Maar een Godts (niet echt eigen jeugd), Vos en Misehouy zie ik wel een debuut maken dit seizoen.
Het punt is nogmaals: Als je spelers uit de 2de Bundesliga moet gaan halen, omdat er in je eigen jeugd geen spelers van dat niveau rondlopen, dan gaat er iets volkomen mis.
Edit: Het punt dat spelers vroeg weg worden gekaapt door de grote clubs is terecht trouwens.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Verwijderd
Hij heeft zelf gezegd "Ik ga er 30 inleggen in de KKD"toolkist schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:33:
[...]
Geen idee waar die term vandaan komt. Hij scoorde 1 seizoen flink bij TOP Oss, dan kun je op zich wel wat met die rommel om je heen, maar om dan zo'n naam te krijgen?
Verder scoorde ie 'maar' 18x in 71 League Two wedstrijden en 20x in 117 League One wedstrijden.In Schotland was het 1e seizoen ook niet denderend (8 uit 29). Dus om nou te verwachten dat ie bij Groningen wel es ff helemaal los zou gaan is ook niet bepaald reëel.
https://www.espn.nl/voetb...0-goals-zeker-niet-minder
Het is alleen een punt wat naar mijn mening nergens op slaat. Vorig seizoen nog speelde Ajax diverse wedstrijden met 3 van de 4 spelers achterin uit de eigen jeugd. Ga maar eens zoeken hoe lang geleden dat voor het laatst gebeurde...Koenoe schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:11:
Het punt is nogmaals: Als je spelers uit de 2de Bundesliga moet gaan halen, omdat er in je eigen jeugd geen spelers van dat niveau rondlopen, dan gaat er iets volkomen mis.
Nu wordt er 1 hele speler uit de 2e Bundesliga gehaald, nou poehoehoe wat een ramp. Waar na de 1e wedstrijd die analisten ook nog eens erg positief waren gezien z'n goal, nu wordt ie 1x aangespeeld op een manier die hij nog niet gewend is en hij kan er niks meer van volgens diezelfde 'helden'.
En als het bij Ajax dan al volledig mis gaat in de jeugd, hoe zit dat dan bij de andere topclubs in NL? Feyenoord heeft geen vervanger voor Pedersen en moet Nieuwkoop terughalen.. PSV gaat 10m betalen voor Dest en heeft Ramalho nog steeds achterin rondwandelen... Gaat het daar dan ook zo slecht?
Nee natuurlijk niet, want ook die twee clubs hebben op andere plekken prima spelers uit eigen jeugd rondlopen....
Ik denk eerder dat je het niveau van de 2de Bundesliga een beetje onderschat. Uit je tweede zin maak ik op dat je de vergelijking trekt met de de eigen jeugd. Je kan de 24 jarige Medic niet vergelijken met de CV's uit Jong Ajax, alleen al op het gebied van fysiek, ervaring en mentale stabiliteit niet. Daarnaast is hij gewoon een koopje voor die 2/3 miljoen, prima back-up. Hoewel ik denk dat die zal strijden voor z'n basisplaats, zo een instelling heeft die wel.Koenoe schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:11:
[...]
2x Bergwijn nog wel. Ik wist niet dat hij nog een broer had. Verder is Klaasen uit een ander tijdperk. Van die spelers, kun je alleen van Hato zeggen dat hij (constant) het niveau haalt. De rest zijn voorlopig echt geen hoogvliegers. Zeker Taylor en Brobbey stellen teleur.
Edit: Het punt dat spelers vroeg weg worden gekaapt door de grote clubs is terecht trouwens.
Onze rechter rijtje clubs uit de eredivisie zouden niet ver komen in de 2de Bundesliga. De top-6 eredivisie is een leuke niveau, daaronder wordt al gauw minder. Om nog maar niet te hebben over de nog steeds aanwezige kunstgras velden.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
:strip_exif()/f/image/BFBbJ9YTbOYY1N92EEO7DxtS.jpg?f=fotoalbum_large)