Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 165 ... 196 Laatste
Acties:
  • 338.918 views

Onderwerpen

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:22
De grens vlagde en volgens mij konden ze niet aantonen dat het niet zo was bij de var. Dus blijft de besluitvorming op het veld staan.
Komt Ajax goed weg als dit inderdaad klopt hadden ze m op het veld geteld dan was die blijven staan.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Wat word Vitesse hier genaaid zeg

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Hoe kan je, op basis van het beeld wat ESPN laat zien, zien of het nu buitenspel is of niet?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:42
BAM gaat rap zo

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f085lQQ7TVDbgOdqx9-U1Cp41HQ=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/KUwGZe8adCSPwVd4GwH478XQ.gif?f=fotoalbum_large

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Gynnad
Heerlijk hoe zo'n Hlynsson zn doelpunt nog viert

• forzav
  • Niet online
Ipv 1-1 is het 2-0 ongelofelijk

• jbdeiman
Zoals ik al schrijf kan je op de beelden dus niet uitsluiten of het buitenspel is, dan blijft het vlagsignaal op het veld staan. Jammer voor Vitesse dat het op deze manier moet..

• forzav
  • Niet online
jbdeiman schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:19:
[...]

Zoals ik al schrijf kan je op de beelden dus niet uitsluiten of het buitenspel is, dan blijft het vlagsignaal op het veld staan. Jammer voor Vitesse dat het op deze manier moet..
Volgens mij is buitenspel een zwart wit beslissing en dus kun je hier nooit een doelpunt voor afkeuren, je kunt hier toch niet zeggen dat de grens dit beter heeft kunnen zien..

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
forzav schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:21:
[...]

Volgens mij is buitenspel een zwart wit beslissing en dus kun je hier nooit een doelpunt voor afkeuren, je kunt hier toch niet zeggen dat de grens dit beter heeft kunnen zien..
Doelpunt is terecht afgekeurd. Althans volgens de regels. Ik vind het ook krom dat een doelpunt afgekeurd kan worden voor buitenspel terwijl dit niet bewezen kan worden. De beslissing van de grensrechter is dan leidend.

In dit geval dus terecht, maar snap jouw frustratie.

• forzav
  • Niet online
Dingdong schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:24:
[...]

Doelpunt is terecht afgekeurd. Althans volgens de regels. Ik vind het ook krom dat een doelpunt afgekeurd kan worden voor buitenspel terwijl dit niet bewezen kan worden. De beslissing van de grensrechter is dan leidend.

In dit geval dus terecht, maar snap jouw frustratie.
Dit is toch juist een 'clear error', er is namelijk geen bewijs van buitenspel.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 09:37
De grensrechter telt als de var niet het tegendeel kan bewijzen

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:55

Vos

AFCA

forzav schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:34:
[...]

Hij zegt toch volgens de regels, je kent de regel?

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:17

Agent47

I always close my contracts.

Kan iemand mij vertellen waarom dat doelpunt van Vitesse werd afgekeurd ?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• sNielz123
Agent47 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:43:
Kan iemand mij vertellen waarom dat doelpunt van Vitesse werd afgekeurd ?
Omdat de grensrechter dacht dat het buitenspel was en op de beelden van de VAR niet uit te sluiten was dat het buitenspel was.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Die Higler kan ook echt helemaal niks he, zelfs niet normaal praten...

• toolkist
  • Niet online
forzav schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:21:
[...]

Dat kan dus wel, precies volgens de regels.

• toolkist
  • Niet online
Ik hoop zo dat, als Ajax echt een ervaren 6 wil gaan halen, dat Taylor dan gaat banken... Zo naïef en traag weer... en dan omschakelen? natuurlijk niet.

• forzav
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:47:
[...]

Dat kan dus wel, precies volgens de regels.
Ik wil het niet begrijpen, het is namelijk maar hoe je dit uitlegt. Volgens de KNVB:
De VAR grijpt alleen in bij een ‘clear error’, een duidelijke fout, in de volgende gevallen:

Wel of geen doelpunt door hands, buitenspel of andere overtreding

Hier is het toch een clear error, als je niet aan kan tonen dat het buitenspel is? Er word gevlagd voor buitenspel en de beelden kunnen niet aantonen dat het buitenspel is, clear error. Waar staat dat ze dit andersom uit moeten leggen?

• sNielz123
forzav schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:52:
[...]

Ik wil het niet begrijpen, het is namelijk maar hoe je dit uitlegt. Volgens de KNVB:
De VAR grijpt alleen in bij een ‘clear error’, een duidelijke fout, in de volgende gevallen:

Hier is het toch een clear error, als je niet aan kan tonen dat het buitenspel is? Er word gevlagd voor buitenspel en de beelden kunnen niet aantonen dat het buitenspel is, clear error. Waar staat dat ze dit andersom uit moeten leggen?
Hoe weet jij zeker dat het geen buitenspel is?
En waarom zou ik de grensrechter niet vertrouwen als iemand anders het tegendeel niet kan aantonen?

Clear error slaat op de beslissing van de scheids, niet op de actie van de voetballer

[ Voor 5% gewijzigd door sNielz123 op 25-11-2023 21:55 ]

• toolkist
  • Niet online
[...]

Je zegt het zelf, een clear error... en dat het niet te zien is... dus geen clear error.
Wat wil er niet landen dan bij je? :P

• jbdeiman
forzav schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:34:
[...]

Klopt.
[...]

Het gaat om een clear error (duidelijk foutieve beslissing) door de arbitrage op het veld, en dat is hier niet van toepassing.
Hier is niet duidelijk dat de grensrechter ten onrechte vlagte, dus blijft die beslissing staan.

De var is er om duidelijk foute beslissingen op het veld te kunnen corrigeren (i.e. een bal die wel of niet over de lijn was, waar de arbitrage op het veld een besluit neemt dat op basis van de beelden zeker (clear error) onjuist was). Hier is de beslissing op het veld niet duidelijk fout, de VAR kan niet aantonen dat het besluit onjuist was, dus blijft dat staan.

Buiten dat dit helaas echt is zoals de regel werkt ben ik het wel met je eens,als de var niet kan aantonen of het wel of niet buitenspel is, dan is het dus niet buitenspel, voordeel van de aanvallende partij.
Liefst nog binnen 30 seconden, en dan weer door. Houdt de vaart er tenminste een beetje in.

• sNielz123
Er zou niemand zijn die zou klagen als ze dit als doelpunt geven. Maar regels zijn regels

• toolkist
  • Niet online
Wat doet Berghuis waarom ie nog een basisplaats verdient? Hobbelt een beetje over het veld alsof ie er totaal geen zin in heeft

• Gynnad
En 3-0

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:53
toolkist schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:11:
Wat doet Berghuis waarom ie nog een basisplaats verdient? Hobbelt een beetje over het veld alsof ie er totaal geen zin in heeft
Eens, van mij mag Forbs wel weer terug. Maar ik vermoed dat Van 't Schip kostte wat het kost wat ervaring in het veld wil houden.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ach, ik snap het gevoel van @forzav wel. Het aloude 'bij twijfel doorspelen' lijkt sinds de VAR en stuk minder gehanteerd. Maar goed, ook voor de VAR had je een grens kunnen hebben die te fanatiek vlagt en heb je überhaupt geen opties tot herstel. Maar ja, dit zijn nu eenmaal de huidige geregeld en nu telt hij dus gewoon niet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
De dubbele standaard van Higler, binnen 1 minuut duidelijk in beeld....

• toolkist
  • Niet online
Kist schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:18:
[...]

Eens, van mij mag Forbs wel weer terug. Maar ik vermoed dat Van 't Schip kostte wat het kost wat ervaring in het veld wil houden.
Die is nog geblesseerd toch? Ik zou Mikautadze gewoon es wat speeltijd geven...

[edit]oh Forbs zit toch op de bank.

[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 25-11-2023 22:27 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Gaat lekker!

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Gynnad
En dat is 5

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:27
pfft wat een goaltje

• Gynnad
Ajax heeft trouwens inmiddels weer een positief doelsaldo op de ranglijst!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:58
Zo zie je maar wat voor effect een nieuwe vriendin kan hebben op een voetballer

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:09
Gynnad schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:31:
Ajax heeft trouwens inmiddels weer een positief doelsaldo op de ranglijst!
Lopen qua doelsaldo in op PSV en Feyenoord :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• toolkist
  • Niet online
Oh het is al 5-0, dan hoeven gele kaarten ook niet meer zeker?

• carpebios
  • Laatst online: 08:08
Jammer, ik had 4-0.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

toolkist schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:49:
Ik hoop zo dat, als Ajax echt een ervaren 6 wil gaan halen, dat Taylor dan gaat banken... Zo naïef en traag weer... en dan omschakelen? natuurlijk niet.
Man of the match zojuist.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:34
Nou nog even dat tegendoelpunt in de laatste minuut?

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:53
Brobbey in ieder geval totaal niet gemist vandaag.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:49
Wel knap van Medic; met zowat elke bal die hij gaf bracht hij een medespeler in de problemen.

Verder prima wedstrijd van Ajax, bij vlagen leuk spel. Het werd een tikkie frivool na de 3-0, maar na het chagrijn van de afgelopen maanden is dat ook wel eens fijn.

Berghuis af en toe een tikkie makkelijk, maar ook een paar heerlijke passes.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Kist schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:56:
Brobbey in ieder geval totaal niet gemist vandaag.
Vervelend voor hem, maar inderdaad..

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:09
cheiron schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 23:01:

Berghuis af en toe een tikkie makkelijk, maar ook een paar heerlijke passes.
Poah ja in de samenvatting zaten paar heerlijke passes!

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
toolkist schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:11:
Omdat het je beste voetballer is?

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:50
Arme vorige Ajax trainer. Hij gaat weg en ze snappen ineens weer hoe ze moeten foeballe ;)

maar goed, tegen de hekkensluiter natuurlijk aan je stand verplicht. Vertrouwen tanken..

Feyenoord heeft moeite met scoren gekregen en krijgt naar mijn smaak wat te veel goals tegen. PSV weer geluk met de rode kaart tegen. Zo dwing je het wel af.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:28
Ajax leuk gespeeld maar wees eerlijk: tegen een zeer armetierig Vitesse.
Zelfs Taylor speelde goed, ik bedoel maar.. :)

Maar fijn dat Ajax weer een beetje bij de subtop aanhaakt.

• carpebios
LZ86 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 23:58:
Arme vorige Ajax trainer. Hij gaat weg en ze snappen ineens weer hoe ze moeten foeballe ;)

maar goed, tegen de hekkensluiter natuurlijk aan je stand verplicht. Vertrouwen tanken..

Feyenoord heeft moeite met scoren gekregen en krijgt naar mijn smaak wat te veel goals tegen. PSV weer geluk met de rode kaart tegen. Zo dwing je het wel af.
Weer geluk?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Sowieso, net zoals tegen Heracles Almelo had PSV tegen FC Twente weer het 'geluk' dat de tegenstander een oerdomme overtreding maakt waardoor ze meer dan een uur tegen een man minder spelen. }:O

Het voornaamste geluk is dat PSV er in beide situaties zonder blessure uit komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 26-11-2023 09:24 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:05

Superkiwi

Hoi doei

Het geluk voor PSV is dat Bakayoko in de laatste minuut niet zijn tweede geel pakt en daardoor Feyenoord zou missen. Dat de scheids de intentie heeft om de kaart te trekken maar het omwille van die reden niet doet vind ik wel wat van. Geel is geel, gewoon geven indien een speler 'm verdient.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-11 22:18
Superkiwi schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:06:
Het geluk voor PSV is dat Bakayoko in de laatste minuut niet zijn tweede geel pakt en daardoor Feyenoord zou missen. Dat de scheids de intentie heeft om de kaart te trekken maar het omwille van die reden niet doet vind ik wel wat van. Geel is geel, gewoon geven indien een speler 'm verdient.
Dan had je Lang i.p.v. Bakayoko tegen gehad, weet niet of je daar blij mee moet zijn.

• LZ86
Ja beetje dom verwoord, ik bedoelde Bakayoko inderdaad. Tegen een Lang zonder ritme spelen is voor Feyenoord leuker

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:24
Napo schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:23:
[...]

Sowieso, net zoals tegen Heracles Almelo had PSV tegen FC Twente weer het 'geluk' dat de tegenstander een oerdomme overtreding maakt waardoor ze meer dan een uur tegen een man minder spelen. }:O

Het voornaamste geluk is dat PSV er in beide situaties zonder blessure uit komt.
Maak je niet druk. Woensdag is toch veel belangrijker? De competitie is wel gelopen ;)

XXXVI

• DutchOwnage
  • Laatst online: 19:08
Feyenoord "moet" nu 6 punten gaan pakken in de onderlinge controntaties met PSV en dan nog zijn ze afhankelijk van ze. Zoals ik eerder al zei, PSV gaat heel weinig morsen. Als Feyenoord zondag niet wint, is het wel gedaan.

De 2 gelijke spelen tegen Fortuna en Sparta aan het begin, zouden nog wel een heel duur kunnen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 26-11-2023 10:40 ]

• carpebios
DutchOwnage schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:38:
Feyenoord "moet" nu 6 punten gaan pakken in de onderlinge controntaties met PSV en dan nog zijn ze afhankelijk van ze. Zoals ik eerder al zei, PSV gaat heel weinig morsen. Als Feyenoord zondag niet wint, is het wel gedaan.

De 2 gelijke spelen tegen Fortuna en Sparta aan het begin, zouden nog wel een heel duur kunnen worden.
Volgende week pakken ze (Feyenoord) sowieso de standaard 3 punten in de kuip. PSV gaat nog wel wat links en rechts morsen. Maar eerst eens zien hoe ze de winter doorkomen.

• carpebios
Napo schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:23:
[...]

Dat laatste inderdaad.

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-11 22:18
Na 13 (volgende week 14) wedstrijden kun je toch onmogelijk zeggen dat iets het al beslist is? Voor hetzelfde geld raak je Schouten of Veerman langdurig kwijt aan een blessure, en krijg je de typische Bosz-collapse weer.

Moet wel de kanttekening plaatsen dat PSV het ook qua technisch hart (Brands, Stewart) goed op orde heeft, en dat ze ook de financiële middelen hebben om het wegvallen van z'n speler op te kunnen vangen.

Gezien de huidige selectie van PSV zou het in mijn ogen eigenlijk het beste zijn om door te gaan in de CL, of volledig uitgeschakeld te worden in Europa, aangezien je een back-up CV en zes mist om die intensiteit vol te kunnen houden.

• Trishul
  • Laatst online: 16:58
Na de afgelopen twee wedstrijden van Ajax hebben we alledrie de spitsen in actie gezien. Bijzonder vind ik het dat ze alledrie zo verschillend zijn van elkaar. Ajax speelt ook best verschillend als Brobbey, Akpom of Mikautadze in de spits staat. Brobbey maakt het altijd fysiek, haalt de bal op bij het middenveld. Akpom doet meer aan positioneren en kijken. Mikautadze leek wel het hele veld te bestrijken, en kan ook aardig technisch spelen in een drukke 16.

• DutchOwnage
  • Laatst online: 19:08
joostmakaay schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:04:
Na 13 (volgende week 14) wedstrijden kun je toch onmogelijk zeggen dat iets het al beslist is? Voor hetzelfde geld raak je Schouten of Veerman langdurig kwijt aan een blessure, en krijg je de typische Bosz-collapse weer.

Moet wel de kanttekening plaatsen dat PSV het ook qua technisch hart (Brands, Stewart) goed op orde heeft, en dat ze ook de financiële middelen hebben om het wegvallen van z'n speler op te kunnen vangen.

Gezien de huidige selectie van PSV zou het in mijn ogen eigenlijk het beste zijn om door te gaan in de CL, of volledig uitgeschakeld te worden in Europa, aangezien je een back-up CV en zes mist om die intensiteit vol te kunnen houden.
Nou, met de nummer 2 op 7 punten en wat daarachter zit op 12 en 13 punten tekent zich toch al het een en ander af, wat betreft PSV. Mijn mening is echt dat als Feyenoord niet in ieder geval de 6 onderlinge punten afsnoept van PSV, het toch echt wel gedaan lijkt.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:24
DutchOwnage schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:12:
[...]

Nou, met de nummer 2 op 7 punten en wat daarachter zit op 12 en 13 punten tekent zich toch al het een en ander af, wat betreft PSV. Mijn mening is echt dat als Feyenoord niet in ieder geval de 6 onderlinge punten afsnoept van PSV, het toch echt wel gedaan lijkt.
En gezien de tegenstand die FCT gisteren wist te bieden… de rest is veel minder he. Een incidentele uitglijder kan PSV makkelijk hebben. Aangezien Feyenoord ook nog wel punten laat liggen.

XXXVI

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-11 23:45
Zat nog even te denken over de tekst van Veerman. Dat Twente de rode kaart kreeg omdat ze onder druk stonden. Dat PSV dat dus afdwong.

Is dat een fenoneen wat we vaker zien? Dat de onder druk staande ploeg rode kaarten pakt? Ik begrijp dat Veerman wil stellen dat ze het afgedwongen hebben. Maar het valt natuurlijk ook wel erg lekker op zo'n avond. Ik bedoel, meestal pakt een onder druk staande ploeg geen rode kaart, denk ik.

Maar als ik me niet vergis begon hij ook met te vertellen dat het een en ander goed viel.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DeKever schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:42:
Zat nog even te denken over de tekst van Veerman. Dat Twente de rode kaart kreeg omdat ze onder druk stonden. Dat PSV dat dus afdwong.

Is dat een fenoneen wat we vaker zien? Dat de onder druk staande ploeg rode kaarten pakt? Ik begrijp dat Veerman wil stellen dat ze het afgedwongen hebben. Maar het valt natuurlijk ook wel erg lekker op zo'n avond. Ik bedoel, meestal pakt een onder druk staande ploeg geen rode kaart, denk ik.

Maar als ik me niet vergis begon hij ook met te vertellen dat het een en ander goed viel.
Volgens mij kun je het alleen echt afdwingen door iemand die geel heeft steeds op te zoeken. Ik snap wel wat hij bedoelt want rood viel in een periode dat ze de verdediging van Twente het moeilijk maakten en zo fouten af te dwingen of de lange bal van de keeper. Volgens mij haalde Twente ook de verkeerde speler er vanaf en later ook de wissel van van Wolfswinkel snapte ik ook niet helemaal want die kwam een beetje linkshalf te staan? Misschien was er niks meer voorhanden, dat zou kunnen.

Only fools are enslaved by time and space.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56
DeKever schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:42:

Soms kan je wel zeggen dat je het afdwingt, maar gisteren was gewoon een momentje kortsluiting / onbeholpen.

Dit is gewoon het geluk van een kampioen, net als dat Bakayoko gewoon geel had moeten krijgen en dan de wedstrijd tegen Feyenoord zou missen, maar hem vreemd genoeg niet kreeg. Dit soort momentjes heeft Feyenoord dit seizoen (nog) niet.

Het sentiment / de flow van PSV kan nog omslaan, maar dan moet Feyenoord volgende week wel winnen en dan nog is het lastig. Feyenoord heeft op het moment al moeite om wedstrijden te winnen waar ze veel beter zijn. PSV is op dit moment gewoon bijna onverslaanbaar.

Ik heb ook niet de indruk dat de transfermarkt de race nog gaat beïnvloeden. Beide clubs hoeven niet te verkopen, en als er 1 club een sterkhouder verkoopt zal het eerder Feyenoord zijn denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 26-11-2023 17:02 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:05
Jan Smit weg bij Volendam, met verdere ontslagen in de pijplijn.

Je zou bijna gaan denken dat het aan Wim Jonk ligt, als hij overal op een vervelende manier de laan uit wordt gestuurd..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• toolkist
  • Niet online
Malfunctions schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:38:
Jan Smit weg bij Volendam, met verdere ontslagen in de pijplijn.

Je zou bijna gaan denken dat het aan Wim Jonk ligt, als hij overal op een vervelende manier de laan uit wordt gestuurd..
Wat mij betreft mag Ajax hem en Jongkind halen.
En eerder bij Ajax werd ie volgens mij niet weggestuurd maar ging hij zelf wef omdat ie vond dat er te weinig naar de jeugd werd gekeken.

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:22:
[...]

Ja beetje dom verwoord, ik bedoelde Bakayoko inderdaad. Tegen een Lang zonder ritme spelen is voor Feyenoord leuker
Dat betwijfel ik ten zeerste. Lang is vele malen meer gemotiveerd om tegen Feyenoord te pieken, dan Bakayoko

• LZ86
ph4ge schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:58:
[...]

Soms kan je wel zeggen dat je het afdwingt, maar gisteren was gewoon een momentje kortsluiting / onbeholpen.

Dit is gewoon het geluk van een kampioen, net als dat Bakayoko gewoon geel had moeten krijgen en dan de wedstrijd tegen Feyenoord zou missen, maar hem vreemd genoeg niet kreeg. Dit soort momentjes heeft Feyenoord dit seizoen (nog) niet.

Het sentiment / de flow van PSV kan nog omslaan, maar dan moet Feyenoord volgende week wel winnen en dan nog is het lastig. Feyenoord heeft op het moment al moeite om wedstrijden te winnen waar ze veel beter zijn. PSV is op dit moment gewoon bijna onverslaanbaar.

Ik heb ook niet de indruk dat de transfermarkt de race nog gaat beïnvloeden. Beide clubs hoeven niet te verkopen, en als er 1 club een sterkhouder verkoopt zal het eerder Feyenoord zijn denk ik.
Feyenoord speelt imho beter dan PSV. Maar het ontbeert ze ontzettend aan effectiviteit.
Denk elke pot zover hadden ze binnen 5 minuten al een voorsprong moeten hebben, maar ze maken m zelden. Echt zonde.PSV is wel dodelijk effectief.

Als Feyenoord zijn kansen gaat benutten worden ze kampioen, kan me niet voorstellen dat PSV buiten de 2 potten tegen Feyenoord dit seizoen verder zonder verlies of gelijkspel gaat uitspelen.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:48
LZ86 schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:40:
[...]

Feyenoord speelt imho beter dan PSV. Maar het ontbeert ze ontzettend aan effectiviteit.
Denk elke pot zover hadden ze binnen 5 minuten al een voorsprong moeten hebben, maar ze maken m zelden. Echt zonde.PSV is wel dodelijk effectief.

Als Feyenoord zijn kansen gaat benutten worden ze kampioen, kan me niet voorstellen dat PSV buiten de 2 potten tegen Feyenoord dit seizoen verder zonder verlies of gelijkspel gaat uitspelen.
PSV dodelijk effectief? Kijk je ooit wedstrijden van PSV offuh?? Klacht nummer 1 is wel het aantal kansen dat ze vaak nodig hebben.

Edit: verder geen idee wie beter is, kijk Fey zelf zelden, maar so goed als ze thuis vs Lazio waren, daar is PSV nog niet bij in de buurt gekomen, dus ik zou ze ook wel hoger inschatten

[ Voor 12% gewijzigd door Snowdog op 27-11-2023 18:12 ]

• LZ86
Snowdog schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:10:
[...]

PSV dodelijk effectief? Kijk je ooit wedstrijden van PSV offuh?? Klacht nummer 1 is wel het aantal kansen dat ze vaak nodig hebben.

Edit: verder geen idee wie beter is, kijk Fey zelf zelden, maar so goed als ze thuis vs Lazio waren, daar is PSV nog niet bij in de buurt gekomen, dus ik zou ze ook wel hoger inschatten
Het doelsaldo van PSV spreekt anders boekdelen ;).

Maar kijk naar dit weekend tegen Excelsior. Feyenoord had in een half uur al met 5-0 voor moeten staan. Nope, was 1-1 Kansen voor open doel missen. En Excelsior maar hoop geven. Bizarre hoeveelheid kansen nodig.

• Snowdog
LZ86 schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:17:
[...]

Maar kijk naar dit weekend tegen Excelsior. Feyenoord had in een half uur al met 5-0 voor moeten staan. Nope, was 1-1 Kansen voor open doel missen. En Excelsior maar hoop geven. Bizarre hoeveelheid kansen nodig.
Nouja, Fey scoort ook 4x in die wedstrijd en had veel kansen, bij PSV is het vaak idem, veel kansen of slecht uitgespeelde situaties die enigszins tot frustratie leiden soms. Ze zijn iig zeer zeker niet dodelijk effectief :P

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:56
LZ86 schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:17:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krFzO9agQLzRIyk7cN2eM16vuBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acSUBTdITMJwf4CDkQABEKCV.jpg?f=fotoalbum_large
Zoiets blijft wel hangen als PSV supporter dit seizoen. Ja, voldoende doelpunten, maar als je kijkt naar de hoeveelheid schoten is het alsnog niet best.

WoT stats

• ph4ge
ElPaco schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 00:34:
[...]

[Afbeelding]
Zoiets blijft wel hangen als PSV supporter dit seizoen. Ja, voldoende doelpunten, maar als je kijkt naar de hoeveelheid schoten is het alsnog niet best.
1 goal minder dan verwacht valt toch wel mee? Als je bijv hier kijkt zie je dat het verschil in XPTS tussen Feyenoord en PSV slechts 1.3 punten is, dat het verschil 7 is suggereert dat PSV inderdaad makkelijker zijn kansen afmaakt, althans in de wedstrijden dat het dicht bij elkaar zit.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 28-11-2023 08:07 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:56
Hangt er van af hoe veel waarde je hecht aan xG, dan lijkt het nog mee te vallen ja.

Volgens jou website scoort PSV wel structureel hoog in die xG fairness tabellen, ik snap ook niet echt waarom de xPTS zo laag is bij PSV. Alleen de pot tegen Vitesse zat er minder dan een halve xG tussen PSV en de tegenstander. Zo zie je maar dat enkel kijken naar zulke statistieken ook niet alles zegt.

WoT stats

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:03

OMX2000

By any means necessary...

LZ86 schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:40:
[...]

Ik weet het echt niet. Of sterker nog, ik vraag het me echt af. PSV is hard to beat. Ik achtte Twente capabel in het verslaan van PSV, maar da's niet gebeurd. AZ zou het PSV moeilijk kunnen maken als ze vleugels hebben. En de rest van de teams zie ik gewoon echt niet winnen of gelijkspelen tegen dit PSV.

Stel dat Feyenoord 2x wint van PSV, dan missen ze nog steeds 1 punt. Je kunt nog hopen op een "after winterstop" dip om de spanning een beetje terug te brengen. En Ajax wat opeens weer gaat voetballen en thuis PSV verslaat. Maar dat gaan wel veel "what-ifs" worden.

I blame die stomme interland breaks steeds ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• LZ86
OMX2000 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:52:
[...]

Ik weet het echt niet. Of sterker nog, ik vraag het me echt af. PSV is hard to beat. Ik achtte Twente capabel in het verslaan van PSV, maar da's niet gebeurd. AZ zou het PSV moeilijk kunnen maken als ze vleugels hebben. En de rest van de teams zie ik gewoon echt niet winnen of gelijkspelen tegen dit PSV.

Stel dat Feyenoord 2x wint van PSV, dan missen ze nog steeds 1 punt. Je kunt nog hopen op een "after winterstop" dip om de spanning een beetje terug te brengen. En Ajax wat opeens weer gaat voetballen en thuis PSV verslaat. Maar dat gaan wel veel "what-ifs" worden.

I blame die stomme interland breaks steeds ;)
Nouja, Twente heeft t vooral zelf verpest. PSV had t knap lastig totdat Twente met 10 man kwam. Toen was het snel klaar ja.

Een Ajax in de 2e seizoenshelft is wellicht nog in staat iets te doen? Bij PSV is het geloof ik ook echt hopen dat Luuk de Jong en Lozano fit blijven. Die kwijt is een zeer groot deel van de goals weg.
Neemt niet weg dat PSV in de ED gewoon erg solide is. Her en der de mazzel met een kaart die niet gegeven is of een tegenstander die door een domme actie met een man minder staat, maar verder erg solide.

Niemand heeft die toch wat wiebelige verdediging van PSV echt onder druk gezet. Je ziet in de Europese duels, daar druk op zetten en het is zo gebeurt.

[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 28-11-2023 11:09 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:46
@Harribo Is er een persoonlijke vete tussen Lukkien en Van Veen? Wat een lage streek is dit van een coach om zoiets te flikken :X Tuurlijk, "zeer binnenkort gaat bevallen" is niet dat ze al aan 't bevallen is, maar dan nog. Als je toch niet van plan bent hem op te stellen of te laten spelen, laat 'm dan gaan.

Edit: laat maar, ik lees nu net dat Van Veen zelf had besloten om te blijven en dat Lukkien hem voor gek had verklaard dat ie wilde blijven. Storm > glas water.

[ Voor 23% gewijzigd door JanW op 29-11-2023 08:15 ]

• sNielz123
je hoeft maar te kijken naar de eerste helft van PSV-Ajax om te zien dat het nog alle kanten op kan met PSV.
Maar als ze zondag winnen van Feyenoord dan moet het raar lopen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Een paar weken terug, na Feyenoord-Lazio had ik mijn geld makkelijk gezet op Feyenoord als landskampioen. Alles klopte in Zuid en in Eindhoven was het ondanks de winsten toch iets minder stabiel.

Maar nu zijn we een paar weken verder. Ik vind Feyenoord sinds Lazio thuis eigenlijk een stuk minder gaan voetballen. In Eindhoven is het juist een stuk stabieler geworden.

De bal is rond etc etc., maar ik zie nu niet in hoe PSV geen kampioen zou (moeten/kunnen) worden.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:30

Sagat

Is pappa x2!

PWM schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:14:
Een paar weken terug, na Feyenoord-Lazio had ik mijn geld makkelijk gezet op Feyenoord als landskampioen. Alles klopte in Zuid en in Eindhoven was het ondanks de winsten toch iets minder stabiel.

Maar nu zijn we een paar weken verder. Ik vind Feyenoord sinds Lazio thuis eigenlijk een stuk minder gaan voetballen. In Eindhoven is het juist een stuk stabieler geworden.

De bal is rond etc etc., maar ik zie nu niet in hoe PSV geen kampioen zou (moeten/kunnen) worden.
Fey 2x winnen, 1x az en 1x ajax. 12 puntjes 'bespaard' heeft feyenoord 5 speling :+
Mocht psv nog in de cl overwinteren is dat wellicht ook nog iets wat gaat meespelen, want op 3 fronten strijden is ook pittig.

Maar eens, PSV staat er lekker voor. Goed Maandag a.s. eens kijken hoe het er europees en nationaal voorstaat.

10 second ninja DONE

• Snowdog
Hmm, Lang een tegenslag, da's nie mooi voor PSV. Meevaller voor Feyenoord wellicht.

Wel balen dat hij al het hele seizoen eigenlijk niet echt fit lijkt/is (hoewel hij de eerste wedstrijden iig wel nog kon meedoen). Hopen dat dit niet het verhaal van de komende maanden/jaren gaat worden.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:11
Snowdog schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:46:
Hmm, Lang een tegenslag, da's nie mooi voor PSV. Meevaller voor Feyenoord wellicht.

Wel balen dat hij al het hele seizoen eigenlijk niet echt fit lijkt/is (hoewel hij de eerste wedstrijden iig wel nog kon meedoen). Hopen dat dit niet het verhaal van de komende maanden/jaren gaat worden.
‘Nieuwe Xavi Simons’ is die in ieder geval niet dit jaar. Veel te veel eruit

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
toolkist schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:00:
[...]

Dat betwijfel ik ten zeerste. Lang is vele malen meer gemotiveerd om tegen Feyenoord te pieken, dan Bakayoko
Wat is dat voor een vreemde stelling.
Bakayoko is in vorm, heeft ritme en is wekelijks belangrijk voor psv.
Lang is net terug na een blessure van 5-6 weken.

Edit: lees net dat Lang weer last heeft en dus morgen niet bij de selectie zit. Lijkt me sterk dat hij zondag dan zou kunnen starten.

[ Voor 14% gewijzigd door Grotespeler op 28-11-2023 18:53 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik draag een Holter op dit moment. Zal even een notitie maken dat de resultaten tussen 21.00 en 22.30 niet mee moeten tellen :+

• LZ86
En nu. Celtic nog steeds 0-0 tegen de nare Italianen

• ph4ge
LZ86 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:18:
En nu. Celtic nog steeds 0-0 tegen de nare Italianen
You just had to jynx it.

• LZ86
:(

• Agent47

Agent47

Oh Feyenoord speelt sws Europees nog nu Celtic is uitgeschakeld

• Rubman
  • Laatst online: 16:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Sowieso Europees, maar overwinnen is noodzakelijk.

Overwinteren in de CL moet gewoon kunnen, ik ben heel benieuwd wat deze wedstrijd gaat brengen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Maar Feyenoord is wel zeker van overwinteren.

Edit: Klein beetje spuit11.

[ Voor 25% gewijzigd door Quad op 28-11-2023 20:59 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Rubman

Rubman

Quad schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:58:
Maar Feyenoord is wel zeker van overwinteren.

Edit: Klein beetje spuit11.
Enkel in Europa, niet in de Champions League.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Rubman schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:00:
[...]

Enkel in Europa, niet in de Champions League.
Klein verschil. :P.
Deze winnen, van Celtic winnen en doorr.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Rubman

Rubman

Quad schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:01:
[...]

Klein verschil. :P.
Deze winnen, van Celtic winnen en doorr.
Precies gewoon beide wedstrijden winnen en je bent zeker.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:28
Ach ja het is maar Atletico Madrid... eitje.. :+

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dan hebben ze geld genoeg om de nieuwe Kuip en Feyenoord City te bouwen.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Harribo schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:03:
Ach ja het is maar Atletico Madrid... eitje.. :+
Eitjes zijn er om getikt te worden. In het geval van Simeone is hij al getikt.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• PWM
  • Niet online

PWM

Zat toevallig gisteren Bechham te kijken, waar je Simeone als een klein kind maar de grond ziet gaan voor niets. Blijft een misselijk persoon, als speler en trainer.

• Agent47

Agent47

Gewoon gepland op de enkel en geen kaart?

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:31
Oowwww. Mooie aanval.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

Pfff... bijna...

• PWM
  • Niet online

PWM

Als Minteh zo blijft spelen, worden we wel kampioen :p

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

Minteh zorgt wel voor veel dreiging.
Pagina: 1 ... 165 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024