Heel simpel, en dit word er al vanaf de F-jes ingestampt.Harribo schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:44:
Wat ik niet begrijp he?
Over Brobbey nog.
Hij had inderdaad op het laatst in de wedstrijd tegen Almere Dorp de bal in 1x door moeten spelen.
Hij leed daar balverlies.
Maar hoe kan men dan zeggen dat door Brobbey die tegen treffer tot stand kwam?
Daar snap ik niks van?
Dan is die bal toch lang nog niet op de stip? Daar zijn toch dan ook nog heeeel wat Ajacieden voor verantwoordelijk? Ze kunnen die aanval toch tegen houden? Dat is toch dan het grootste probleem?
Om nog maar te zwijgen over Tahirovic zijn actie.
Ik snap niet dat er in de media dan op de man gespeeld wordt, in dit geval nb een spits die op dat moment helemaal voorin loopt.
Dat voelt voor mij behoorlijk scheef.
Tuurlijk, Brobbey moest het veeeel beter doen daar maar om nou het hele verband van die penalty aan hem op te hangen, dat gaat toch veel te ver?
Bijzondere onrechtvaardige analyse vind ik dat.
Ik heb het vaker gezien helaas in de media.
Nu snap ik wel dat een spits van Ajax altijd onder een vergrootglas ligt maar dan klopt dit verhaal voor mij nog steeds niet.
Ik vind Brobbey een nuttige spits. Die zeker wat te leren heeft. Kijkt teveel naar de bal oa
Maar als hij zich daarin kan ontwikkelen heeft Ajax,en misschien ook Oranje, er nog veel plezier van.
Als de media dan toch graag iemand wil aanpakken, pak dan Tahirovic aan. Zo'n actie daar op dat moment, dat was veel crucialer.
Beetje lame vind ik dit.
Als je 1 doelpunt voorstaat in de slotfase, dan is balbezit heilig.
Ja, Taylor liet zich daarna weer kinderlijk opzij zetten.
Ja, Tahirovic maakte een onnodige tackle.
Maar als Brobbey gewoon een simpele pass over 5 meter had gegeven in plaats van het vanaf de middenlijn zelf te proberen, dan was er niets aan de hand geweest.
Ik zie Brobbey trouwens geen top-spits meer worden.
Daarvoor maakt die niet genoeg progressie.
Zie het eerlijk gezegd meer als een Castagnois 2.0
Gigantisch veel talent, maar weggegooid omdat ze denken het op dat talent zelf te kunnen doen.
Geen progressie in ontwikkeling en ook weinig interesse om het er zelf aan te werken.
Om eventjes te vergelijken.
Brobbey is maar 1 jaar jonger dan Gimenez.
En Gimenez heeft meer progressie geboekt in 1 jaar dan Brobbey heeft gedaan in de afgelopen 5 jaar.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uoIqo9GPTZk3mzCIGS2iBmvL.jpg?f=user_large)