per aspera ad astra
[ Voor 4% gewijzigd door piotr123 op 29-10-2023 13:46 ]
Het rendement van Feyenoord uit spelhervattingen is al het hele seizoen bedroevend, maar dat is ook een beetje een Nederlandse ziekte.LAD93 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:45:
Goeie vrije trap van Feyenoord. Net als die debiele korte corners de hele tijd. Doe gewoon normaal en ram die bal voor… zeker als je als een natte krant speelt de hele wedstrijd
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik ook. Zowiezo een pesthekel aan 12.15 wedstrijden. Helemaal als je dat pokken eind naar Twente moet.piotr123 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:45:
Zie het helaas somber in voor Feyenoord, het is het net niet.
Gaat 'm niet worden vandaag. Heeeeel misschien een puntje....
Zou voor de grap eens statistiek willen zien wanneer iedere Nederlandse club voor het laatst heeft gescoord uit een directe vrije trap.ph4ge schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:46:
[...]
Het rendement van Feyenoord uit spelhervattingen is al het hele seizoen bedroevend, maar dat is ook een beetje een Nederlandse ziekte.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Is op zich wel logisch. Dit zijn gewoon twee heel specifieke wedstrijden.Napo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:42:
[quote]Gonadan schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:37:
[...]
Wijs eens aan waar ik dat zeg?
[...]
Als je - zoals je hieronder al aangeeft - al een gat hebt tussen aanval en verdediging heeft een nog behoudendere achterhoede en een middelveld dat meer naar voren staat niet altijd het beste resultaat
Eigenlijk mis je een verbindingsspeler zoals Klaassen. Die rol zie ik Taylor en van den Boomen niet overnemen.
[...]
Het lastige blijft het constant wisselen van stijlen, dat zal niet helpen met het waarschijnlijk al broze zelfvertrouwen. Het is ook niet alsof je nu de speelstijl van afgelopen donderdag moet willen kopieren aangezien daar vrijwel geen aanvallende impulses uit kwamen. Al met al hoop ik dat er wel wat meer voetbal in het elftal nu zit dan donderdag.
Overigens denk ik dat dit Ajax middenveld volledig weggeblazen gaat worden. Taylor zal wel weer onzichtbaar zijn en alleen maar verkeerde keuzes maken, vd Boomen is ontzettend traag, dus die wordt bij elke serieuze loopactie zwaar in de problemen gebracht(hij was juist een mooi duo met Spierings omdat die al het smerige werk oppakte voor hem) en hlynnson is wel talentvol maar nog wel vrij groen.
Voorin speelt Bergwijn dus dat is sowieso een verloren zaak.
Alles minder dan 5 tegengoals zou me meevallen.
Ja ik snap het ook gewoon niet. Kies er dan voor om of een standaardsituatie neer te zetten of om gewoon die bal naast je te spelen en normaal op te bouwen. Dit slaat telkens nergens op.ph4ge schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:46:
[...]
Het rendement van Feyenoord uit spelhervattingen is al het hele seizoen bedroevend, maar dat is ook een beetje een Nederlandse ziekte.
per aspera ad astra
Zie daarvoor mijn verdere toelichting, dan zie je dat je het anders uitlegt dan ik het bedoel.Napo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:42:
Als je - zoals je hieronder al aangeeft - al een gat hebt tussen aanval en verdediging heeft een nog behoudendere achterhoede en een middelveld dat meer naar voren staat niet altijd het beste resultaat
Zoals ik schreef verwacht ik geen wereld van verschil. Het zal nog steeds behoudend zijn maar dan met een andere stijl om aan te vallen. In plaats van de backs en Berghuis die het moeten opzetten heb je langere passes en een creatievere tien.Eigenlijk mis je een verbindingsspeler zoals Klaassen. Die rol zie ik Taylor en van den Boomen niet overnemen.
[...]
Het lastige blijft het constant wisselen van stijlen, dat zal niet helpen met het waarschijnlijk al broze zelfvertrouwen. Het is ook niet alsof je nu de speelstijl van afgelopen donderdag moet willen kopieren aangezien daar vrijwel geen aanvallende impulses uit kwamen. Al met al hoop ik dat er wel wat meer voetbal in het elftal nu zit dan donderdag.
Of dit een succes wordt moeten we afwachten maar je moet toch wat. Het gemis van Forbs is jammer want dat is juist een leuke speler tegen Bosz.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voetbal is misschien wel beter dan vorig seizoen, maar kunnen ze doorzetten zoals vorig seizoen?
7 punten achter op PSV is echt ontzettend veel.
Ik heb 2-3 staan in de poule, ik hoop met je mee!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Bal was al weg. Penalty? Zeg het maar
Ajax wint gewoon. Heb je de gewijzigde opstelling al gezienRussel88 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:49:
Aye aye aye.
Voetbal is misschien wel beter dan vorig seizoen, maar kunnen ze doorzetten zoals vorig seizoen?
7 punten achter op PSV is echt ontzettend veel.
Ben ik hier aan het trollen, of troll jij Twente door hoe ze spelen countervoetbal te noemen?ph4ge schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:44:
[...]
Dat claimde je, ja, maar daarna ben je nu al een aantal posts bezig met een onzin stelling verdedigen en woorden in de monden van anderen leggen.
Ga je lekker druk maken over je eigen clubje in plaats van hier te trollen.
Voor de duidelijkheid, FC Twente doet het gewoon goed. Dit moet je doen als je voor staat, en Feyenoord laat zich veel te makkelijk ontregelen.
Continu met 4-5 spelers op de helft van Feyenoord druk zetten, verzorgd aanvallen ipv roeien naar voren, etc..
En ondertussen is het Gimenez die net zo goed elke keer de goedkope vrije trappen probeert uit te lokken, maar dat wordt voor het gemak genegeerd.
Ik snap er echt niks van. Propper was te laat, raakt Gimenez, het is zeer duidelijk op beeld te zien, maar het is niks. Wie kan mij dit uitleggen?sNielz123 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:50:
Proper te laat.
Bal was al weg. Penalty? Zeg het maar
Gimenez duikt te veel, dan denkt de scheids en de var, het zal wel meevallen. Doorspelen.dr.lowtune schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:51:
[...]
Ik snap er echt niks van. Propper was te laat, raakt Gimenez, het is zeer duidelijk op beeld te zien, maar het is niks. Wie kan mij dit uitleggen?
Zero.
Hmm ja maar je ziet toch echt wel duidelijk dat hij geraakt wordt. Hoe licht het ook is… de VAR kan dat nooit duiden als ‘niks aan de hand’Pelox schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:52:
[...]
Gimenez duikt te veel, dan denkt de scheids en de var, het zal wel meevallen. Doorspelen.
per aspera ad astra
Ik ben klaar met dingen verdedigen die ik niet gezegd heb.toolkist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:50:
[...]
Ben ik hier aan het trollen, of troll jij Twente door hoe ze spelen countervoetbal te noemen?
Continu met 4-5 spelers op de helft van Feyenoord druk zetten, verzorgd aanvallen ipv roeien naar voren, etc..
En ondertussen is het Gimenez die net zo goed elke keer de goedkope vrije trappen probeert uit te lokken, maar dat wordt voor het gemak genegeerd.
Niks dan respect voor Twente en hoe ze het vandaag doen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar we hebben geen idee hoe de VAR dat heeft geduid.LAD93 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:53:
[...]
Hmm ja maar je ziet toch echt wel duidelijk dat hij geraakt wordt. Hoe licht het ook is… de VAR kan dat nooit duiden als ‘niks aan de hand’
https://gathering.tweaker.../quote_message/76997686/7ph4ge schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:53:
[...]
Ik ben klaar met dingen verdedigen die ik niet gezegd heb.
Niks dan respect voor Twente en hoe ze het vandaag doen.
Higler begint het te begrijpen..toolkist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:54:
Cornertje cadeau...
Unnerstal ook weer heel goed.
Zero.
Onze Duitse REUSNapo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:55:
Unnerstall blijft toch wel echt een goede lijnkeeper
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Zij zelf ook nietNapo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:54:
[...]
Maar we hebben geen idee hoe de VAR dat heeft geduid.
Er zijn enkel Nederlandse scheidsrechters in de Eredivisie actief.DutchOwnage schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:56:
Geef mij Nijhuis of die Turk maar.
Nijhuis mag Twente niet fluiten als inwoner van EnschedeDutchOwnage schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:56:
Geef mij Nijhuis of die Turk maar.
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17:03
Twente heeft Feyenoord goed in de tang deze wedstrijd.
Je ziet het helaas wel vaker na een fantastische maar zware Europese wedstrijd dat je de wedstrijd daarna laat lopen.
Jammer maar helaas, eerste werden we toch al niet meer met een PSV wat zo goed is dit seizoen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Leuk voor Twente
Ook psv gaat nog punten verspelen hoor. Het seizoen duurt echt nog heel lang.Rubman schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:00:
Dat wordt een 2-0.
Twente heeft Feyenoord goed in de tang deze wedstrijd.
Je ziet het helaas wel vaker na een fantastische maar zware Europese wedstrijd dat je de wedstrijd daarna laat lopen.
Jammer maar helaas, eerste werden we toch al niet meer met een PSV wat zo goed is dit seizoen.
Zero.
Niet heel raar in die situatie, Drommel had potentie en veel meer toekomstperspetief. Unnerstall was een tweede keeper. Dat de ontwikkeling van Drommel zo matig is geweest is spijtig al zou het behouden van Unnerstall als tweede keeper achteraf - maar ook op dat moment - de betere keuze zijn geweest.sNielz123 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:57:
Dat PSV die keeper ooit geruild heeft voor Drommel 😂😂😂😂😂😂😂😂
per aspera ad astra
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Twente is wel heel veel bezig geweest met theater en frustrerende acties (waarom eerste helft wel heel voor wegtrappen van de bal, vergelijkbaar moment tweede helft niet), maar Feyenoord verdiende niet meer dan een gelijkspel op zijn hoogst.
True, maar dat geld ook voor Feyenoord.Pelox schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:01:
[...]
Ook psv gaat nog punten verspelen hoor. Het seizoen duurt echt nog heel lang.
2e is ook niet verkeerd dan heb je dit jaar direct CL geloof ik.
Feyenoord een off day Twente speelt het goed uit.
Maar PSV heeft zo'n goeie ploeg dat ik verwacht dat ze gewoon kampioen worden.
Potentie?? Echt niet. Voor PSV was het toch ook al niks met hemNapo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:01:
[...]
Niet heel raar in die situatie, Drommel had potentie en veel meer toekomstperspetief. Unnerstall was een tweede keeper. Dat de ontwikkeling van Drommel zo matig is geweest is spijtig al zou het behouden van Unnerstall als tweede keeper achteraf - maar ook op dat moment - de betere keuze zijn geweest.
Feyenoord krijgt ze nog gewoon 2 keer. Zijn in potentie gewoon 6 punten...Rubman schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:02:
[...]
True, maar dat geld ook voor Feyenoord.
Psv en fey 1 en 2 in welke volgorde dan ook maakt niet uit. Dan hebben ze in 2 seizoenen de 10 jaar financiele achterstand op ajax ingehaald. Wie had dat gedachtRubman schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:02:
[...]
True, maar dat geld ook voor Feyenoord.
Zero.
Als Feyenoord in normale doen is wel, dan worden dat echt krakers.DutchOwnage schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:04:
[...]
Feyenoord krijgt ze nog gewoon 2 keer. Zijn in potentie gewoon 6 punten...
Maar als feyenoord in normale doen is hadden ze ook Twente beter aan gekund
Heeft je gehoord.Grotespeler schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:09:
Mag wel minimaal 6-7 minuten bij komen, maar zullen er wel 4 worden.
Op deze manier haal je de 8 als nog wel.. maar Feyenoord gaat niet meer scoren.ph4ge schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:10:
6 minuten maar, had dan niet elke keer op je horloge gewezen.
[ Voor 8% gewijzigd door jbdeiman op 29-10-2023 14:13 ]
Als een club voor staat en we naderen het einde is alles opeens 10x pijnlijker en kost het veel meer tijd om op te staan.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ja maar wel meestal enkel tegen clubs uit het rechter rijtjesNielz123 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:18:
Het ergste is dat PSV het op dit soort momenten altijd laat liggen.
Een van de vele die nog zullen volgen
Hopen op een godswonder dat Ajax wat kan doen in Eindhoven, maar dat zal wel niet.
The Realone schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:21:
[...]
Ja maar wel meestal enkel tegen clubs uit het rechter rijtje
Ik zie ajax nog wel in de top 5 komen, die gaan gewoon veel punten pakken de resterende wedstrijden.d-vine schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:23:
Nog een kleine 10min. Voordat de afgang begint ben ik bang.
Een van de vele die nog zullen volgen
Zero.
Not sure if sarcasmPelox schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:25:
[...]
Ik zie ajax nog wel in de top 5 komen, die gaan gewoon veel punten pakken de resterende wedstrijden.
Hooguit na de winterstop, tot die tijd heel veel verliespuntenPelox schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:25:
[...]
Ik zie ajax nog wel in de top 5 komen, die gaan gewoon veel punten pakken de resterende wedstrijden.
Ik hoop het maar ik denk eerder dat er dit jaar geen Europees voetbal wordt gehaald.Pelox schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:25:
[...]
Het is slechter dan de slechtse jaren van Feyenoord bij dit Ajax.
Mja. Ze zeggen ook wel dat p5 t/m p18 heel dicht bij elkaar zit maar wel redelijk ver van de top 4Pelox schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:25:
[...]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ajax is het slechtste team van de Eredivisie op dit moment, dit wordt heel veel tegen nul straks.d-vine schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:27:
[...]
Ik hoop het maar ik denk eerder dat er dit jaar geen Europees voetbal wordt gehaald.
Het is slechter dan de slechtse jaren van Feyenoord bij dit Ajax.
Afijn als zo mijn jongste zoon wakker is gaan we de stad nog even in om alsnog een leuke middag te hebben
Haha gewaagde voorspelling inderdaad. Met Taylor en Bergwijn in het elftal heb ik sowieso geen vertrouwen.Trishul schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:30:
Beetje open deur, maar het middenveld van Ajax zal wel weer overlopen worden. Verdediging zal vaak niet eens toekomen aan opbouwen. Aanvallers zullen voorin niks te doen hebben en uitgeput raken door steeds terug te sprinten.
[ Voor 47% gewijzigd door ephymerous op 29-10-2023 14:31 ]
XXXVI
Zet vrijwel elke ploeg onderin de eredivisie in een serie tegen PSV, AZ, FC Twente, en Feyenoord en dat zijn vier verliespartijen. De wedstrijd tegen FC Utrecht helpt niet mee maar context is alles.Exocet schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:28:
[...]
Ajax is het slechtste team van de Eredivisie op dit moment, dit wordt heel veel tegen nul straks.
Veruit het duurste en best betaalde team, zijn echt geen knuppels hoor. Is vertrouwen terug en dan is het een heel ander verhaal.Exocet schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:28:
[...]
Ajax is het slechtste team van de Eredivisie op dit moment, dit wordt heel veel tegen nul straks.
No sarcasm.
Zero.
[ Voor 28% gewijzigd door ephymerous op 29-10-2023 14:34 ]
XXXVI
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024