Nu gewoon over mijn lijk voetbal graag
Het scheelt dat de supporters erg sympathiek zijn en het zo'n leuk stadion is.dutchgio schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:30:
Netjes, volledig terecht.
Met dat antivoetbal van ze.
Waarom staan die gasten daar? Vraag mij hardop af of die wel zouden ingrijpen.
[ Voor 14% gewijzigd door HollowGamer op 03-08-2023 22:35 ]
Gelukkig geen strafschoppen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat maak ik er niet van, dat zijn je eigen woorden. Je zegt het in bovenstaande quote namelijk wederom.Player1S schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:06:
[...]
Dat maak jij er van en dat zegt genoeg over jou.
Je bent zelf ook stekeblind als je niet in ziet dat de wedstrijd er totaal anders uit zou hebben gezien als er een scheids op het veld stond.
Met de hakken over de sloot vandaag. Arnold en Jan mogen morgen gelijk voor buitenspelers op pad. Kijken of er nog een KKD club zo gek is om Rots te huren. Oja en Josef: Regeer basis aub.
Twente komt eraan!
Daarnaast wordt Daramy hoogstwaarschijnlijk voor €16M verkocht aan Burnley, Kompany wilt hem graag hebben. Dat zijn de geruchten nu:Sempy schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:25:
Dus per saldo Bassey geruild voor een linksbuiten die onmogelijk slechter dan Bergwijn kan zijn en een reservekeeper die niet 40+ is? Klinkt als een goede deal.
Burnley er klar til at betale over 120 millioner kroner for Mohamed Daramy, så Ajax kan ende med at tjene på ham, selv om klubben ikke har benyttet sig ret meget af hans kvaliteter. Vincent Kompany så ham selv i Parken, da han scorede mod FC Nordsjælland. https://t.co/SxW5Swsq5X
— Farzam Abolhosseini (@F_Abolhosseini) 3 augustus 2023
Geld van Bassey gaan ze waarschijnlijk gebruiken om Josip Šutalo te halen, Mislintat was gespot in Kroatië:
💥EXCLUSIVE💥
— Ižak Ante Sučić (@IASucic) 3 augustus 2023
Josip Sutalo is getting closer and closer to @AFCAjax! We bring you EXCLUSIVE photos from Maksimir where @AFCAjax sporting director Sven Mislintat spoke with @gnkdinamo representatives last two and halg hours!
📸 📰 @GermanijakHR pic.twitter.com/r33c5rN80Y
Op het moment denk ik dat ze top twee tussen Ajax en Feyenoord gaat.
20m plus bonussen geboden, maar direct geweigerd. 25m minimaal wil Dinamo.NeverSettle schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:14:
[...]
Daarnaast wordt Daramy hoogstwaarschijnlijk voor €16M verkocht aan Burnley, Kompany wilt hem graag hebben. Dat zijn de geruchten nu: [Twitter]
Geld van Bassey gaan ze waarschijnlijk gebruiken om Josip Šutalo te halen, Mislintat was gespot in Kroatië:
[Twitter]
Ben benieuwd of ze dat bedrag nog steeds willen als we tot na de CL kwalificatie rondes wachten... Tot die tijd kan Alvarez best ff centraal achterin spelen.
Eens met de reactie van @toolkist eerder al, maar toch ook nog even inhaken op hetgeen je zegt over de 'waarde van de selectie'. Natuurlijk is die niet zo florisant als vóór de komst van Schreuder en het gehannes van Sar, Hamstra en Huntelaar, maar toch staat er nog genoeg geld op het veld. Het Ajax-stempel is nu eenmaal veel waard, zie de geruchten rond Daramy nu en de transfer van Bassey eerder. Denk dat je daarom zelfs een Wijndal nog 'gewoon' kwijtraakt zonder enorm verlies, mocht die dit seizoen definitief door de mand vallen.donleone83 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:30:
[...]
Ik denk dat je dat laatste ontzettend overschat. Ajax heeft een ontzettend dure selectie met heel hoge salarissen die, op Kudus en Alvarez na, bijzonder weinig waarde meer vertegenwoordigt. Die waarde daalt ook nog erg hard nu CL gemist is en heel Europa heeft kunnen meekijken wat voor schijtseizoen ze gedraaid hebben. Het is niet voor niets dat de interesse in Alvarez en Kudus ook niet echt op gang komt. Bedragen van 40 miljoen + moet ik nog maar zien. En het is ook niet voor niets dat er vooralsnog niet voorgeïnvesteerd mag worden van de RvC.
Wijndal kostte toch 'maar' 10m? Die verkoop je gewoon met winst.
Dan zou Wijndal zelfs duurder zijn dan bijvoorbeeld Zerrouki?toolkist schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:05:
Wijndal kostte toch 'maar' 10m? Die verkoop je gewoon met winst.

Als dat echt zo zou zijn dan klopt er natuurlijk helemaal niks van.
Dat is echt de (voetbal-)wereld op zijn kop!
Waarom zou een club zoveel geld betalen voor zulke middelmaat die niet een wil presteren ...
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Wijndal heeft het Ajax stempel. Daarvan kan je van alles vinden maar ontkennen niet. Als je Bassy en Daramy al kan verkopen tegen mooie bedragennocalimero schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:54:
[...]
Dan zou Wijndal zelfs duurder zijn dan bijvoorbeeld Zerrouki?![]()
Als dat echt zo zou zijn dan klopt er natuurlijk helemaal niks van.
Dat is echt de (voetbal-)wereld op zijn kop!
Waarom zou een club zoveel geld betalen voor zulke middelmaat die niet een wil presteren ...

XXXVI
Zag op de soccer subreddit ook al veel Portugezen zeggen dat ze er vanuit gingen dat Arouca ook ging verliezen van Brann, omdat er buiten de top 4 geen goede clubs zijn. En hoe ze binnenkort nog verder dan 7de plaats zullen weg zakken door de Conference League.Deadsy schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:54:
De eerste ploeg uit Portugal ligt al uit Europa.
Dus we kunnen weer op ze uitlopen
Daarnaast moet Twente nu tegen een club uit Letland, dus hopelijk weer wat extra punten. Als Nederland beetje normaal seizoen in Europa draait houden we plek 6 zeker vast en misschien ook wel 5.
Dus omdat je in Amsterdam op een bankje zit en soms bere slechte wedstrijden speelt, waarbij alle supporters zich afvragen waar de Wijndal van AZ is gebleven, wordt je meer waard?ephymerous schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:18:
[...]
Wijndal heeft het Ajax stempel. Daarvan kan je van alles vinden maar ontkennen niet. Als je Bassy en Daramy al kan verkopen tegen mooie bedragen![]()
En zelfs de Ajax fans vinden hem minder geworden in zijn Amsterdam periode.
Ik vindt dat vreemd .... jij niet?
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Ondertussen lijkt Medic alvast gehaald te worden, heb je wat te kiezen en kan je Dynamo het gevoel geven dat je minder omhoog zit. Dan inderdaad even geduld en er komt vast een deal.toolkist schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:27:
20m plus bonussen geboden, maar direct geweigerd. 25m minimaal wil Dinamo.
Ben benieuwd of ze dat bedrag nog steeds willen als we tot na de CL kwalificatie rondes wachten... Tot die tijd kan Alvarez best ff centraal achterin spelen.
Ik snap wel dat riooljournalisten, zogenaamde analisten en supporters van andere clubs over elkaar heen buitelen om te beweren dat Ajax weer een rampjaar gaat krijgen maar ik heb er wel vertrouwen in. Uiteraard moet alles nog maar blijken op het veld maar er worden wel dingen gedaan met uitleg die ik kan volgen een minder paniekerig op één paard gewed.
En straks gaat blijken dat Gimenez helemaal niet zo bijzonder is, dat er vorig jaar toch een bepaalde flow in zat en Kökcü danig gemist wordt, dat Lang toch een etter is die de sfeer verziekt en voetballend de schoenen van Simons nog niet mag poetsen, dat Bosz toch wel een beetje kamikaze is, etc. En dan is het toch zomaar gewoon weer spannend in de top van de competitie en doet Ajax gewoon serieus mee.
[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 04-08-2023 11:10 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vreemd is een groot woord, want het is deels te verklaren. Een speler die bij Ajax vandaan komt heeft in de ogen van de markt blijkbaar meerwaarde. Dat is branding en daar is Ajax goed in. Datzelfde geldt voor Audi, Rolex en Hugo Boss. Objectief gezien niet perse meer waard dan andere goedkopere merken, toch mateloos populairnocalimero schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:05:
[...]
Dus omdat je in Amsterdam op een bankje zit en soms bere slechte wedstrijden speelt, waarbij alle supporters zich afvragen waar de Wijndal van AZ is gebleven, wordt je meer waard?
En zelfs de Ajax fans vinden hem minder geworden in zijn Amsterdam periode.
Ik vindt dat vreemd .... jij niet?
Is het terecht? Dat is niet aan jou of mij om te beoordelen. Zolang de doelgroep (lees: andere clubs) het betalen zal het toch terecht zijn.
XXXVI
Verwijderd
En toen werd je wakker? Tot nu toe wat gekocht is door Ajax is niet bewezen, en wat er nog is Brobbey en co. is ondermaats. Dus nee voorlopig zijn het hele grote dromen allemaal. Deze opmerking slaat nergens opGonadan schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:09:
[...]
Ondertussen lijkt Medic alvast gehaald te worden, heb je wat te kiezen en kan je Dynamo het gevoel geven dat je minder omhoog zit. Dan inderdaad even geduld en er komt vast een deal.
Ik snap wel dat riooljournalisten, zogenaamde analisten en supporters van andere clubs over elkaar heen buitelen om te beweren dat Ajax weer een rampjaar gaat krijgen maar ik heb er wel vertrouwen in. Uiteraard moet alles nog maar blijken op het veld maar er worden wel dingen gedaan met uitleg die ik kan volgen een minder paniekerig op één paard gewed.
En straks gaat blijken dat Gimenez helemaal niet zo bijzonder is, dat er vorig jaar toch een bepaalde flow in zat en Kökcü danig gemist wordt, dat Lang toch een etter is die de sfeer verziekt en voetballend de schoenen van Simons nog niet mag poetsen, dat Bosz toch wel een beetje kamikaze is, etc. En dan is het toch zomaar gewoon weer spannend in de top van de competitie en doet Ajax gewoon serieus mee.
[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 04-08-2023 14:28 ]
Van mij mag je alles zeggen. Vergeef het mij alleen dan ook als ik zachtjes zit te gniffelen omdat je precies past in de tendens die ik schets.Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:25:
En toen werd je wakker? Tot nu toe wat gekocht is door Ajax is niet bewezen, en wat er nog is Brobbey en co. is ondermaats. Dus nee voorlopig zijn het hele grote dromen allemaal. <knip>
[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 04-08-2023 14:28 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bassey is homegrown, omdat hij in de jeugd in Engeland heeft gespeeld. Schiet de prijs meteen omhoog, ik denk eerlijk gezegd zelfs dat Ajax toendertijd ook dat "homegrown" tax heeft betaald.ephymerous schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:18:
[...]
Wijndal heeft het Ajax stempel. Daarvan kan je van alles vinden maar ontkennen niet. Als je Bassy en Daramy al kan verkopen tegen mooie bedragen![]()
Daramy schijnt het best goed te hebben gedaan bij zijn verhuur. Niet alle spelers passen bij de algemene speel style die Ajax hanteert, maar doen het wel goed in het buitenland.
Wanneer meer spelers mislukken die het 'ondanks het Ajax predicaat ' dus niet redden en Ajax een paar jaar niet zoveel laat zien, dan dalen de prijzen pas.ephymerous schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:14:
[...]
Vreemd is een groot woord, want het is deels te verklaren. Een speler die bij Ajax vandaan komt heeft in de ogen van de markt blijkbaar meerwaarde. Dat is branding en daar is Ajax goed in. Datzelfde geldt voor Audi, Rolex en Hugo Boss. Objectief gezien niet perse meer waard dan andere goedkopere merken, toch mateloos populair
Is het terecht? Dat is niet aan jou of mij om te beoordelen. Zolang de doelgroep (lees: andere clubs) het betalen zal het toch terecht zijn.
Zo werkt het nu eenmaal met dat soort zaken, de prijzen dalen gewoon niet zo snel en de naam Ajax staat nog hoog in aanzien. Dat daalt natuurlijk wel momenteel, maar gaat niet hard. Dat kost wel een paar jaar voordat er niet meer zoveel op het (recente) verleden geteerd kan worden.
Daarbij helpt het natuurlijk ook mee dat de betaalde bedragen nog steeds stijgen, i.m.o. is het al jaren niet realistisch meer dat een speler zich met marketing en Extra ticket verkopen nog terug verdient.
Wat hebben jullie toch tegen Brobbey?Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:25:
[...]
En toen werd je wakker? Tot nu toe wat gekocht is door Ajax is niet bewezen, en wat er nog is Brobbey en co. is ondermaats. Dus nee voorlopig zijn het hele grote dromen allemaal. <knip>
Brobbey, 13 doelpunten in 1645 minuten in de Eredivisie
Gimenez, 15 doelpunten in 1926 minuten in de Eredivisie.
De een is ondermaats, de ander is 50-60m (

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 04-08-2023 14:28 . Reden: Quote aangepast ]
De naam die Ajax in het buitenland heeft opgebouwd heeft wel meer dan een paar seizoenen slecht presteren nodig om serieus 'minder waard' te worden. Terecht of niet laat ik dan nog in het midden, ook niet arrogant bedoeld of wat dan ook, ik benoem alleen het feit. Als je ziet hoe er bv op de BBC 'gekwijld' wordt als Ajax ver in de CL kwam, of 6x won in de groepsfase... Dan worden daar alle herinneringen naar 'vroeger' meteen weer opgehaald.jbdeiman schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:06:
[...]
Wanneer meer spelers mislukken die het 'ondanks het Ajax predicaat ' dus niet redden en Ajax een paar jaar niet zoveel laat zien, dan dalen de prijzen pas.
Zo werkt het nu eenmaal met dat soort zaken, de prijzen dalen gewoon niet zo snel en de naam Ajax staat nog hoog in aanzien. Dat daalt natuurlijk wel momenteel, maar gaat niet hard. Dat kost wel een paar jaar voordat er niet meer zoveel op het (recente) verleden geteerd kan worden.
Daarbij helpt het natuurlijk ook mee dat de betaalde bedragen nog steeds stijgen, i.m.o. is het al jaren niet realistisch meer dat een speler zich met marketing en Extra ticket verkopen nog terug verdient.
Benfica denkt volgens geruchten nu aan Pavlidis in plaats van de Argentijn Beltran, die volgens mij paar weken geleden weer het back-up plan van Gimenez was.
Je zou kunnen zeggen dat het ontslag van Schmidt door PSV voor de Eredivisie goed is geweest, met hoeveel hij hier shopt. Want als AZ weer ergens rond de 15-20M zou kunnen pakken voor een speler en dan goedkoper een vervanger kan oppikken, zit het voorlopig wel snor met hun financiën na 3 grote verkopen deze transferperiode
Je zou kunnen zeggen dat het ontslag van Schmidt door PSV voor de Eredivisie goed is geweest, met hoeveel hij hier shopt. Want als AZ weer ergens rond de 15-20M zou kunnen pakken voor een speler en dan goedkoper een vervanger kan oppikken, zit het voorlopig wel snor met hun financiën na 3 grote verkopen deze transferperiode
Wat ik al eerder ook zei, Brobbey is nog niet zo slecht. Probleem is meer wat om hem heen loopt.toolkist schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:07:
[...]
Wat hebben jullie toch tegen Brobbey?
Brobbey, 13 doelpunten in 1645 minuten in de Eredivisie
Gimenez, 15 doelpunten in 1926 minuten in de Eredivisie.
De een is ondermaats, de ander is 50-60m () waard....
Trouwens de statiek doelpunten.... Hoeveel penaltys zitten daar dan bij vraag ik mij altijd af?
Die mogen ze van mij eraf trekken, nu geeft het geen goed beeld
Uiteindelijk is dat een gevolg als veel spelers het niet redden. Maar merkwaarde hoeft niet perse snel af te brokkelen hoor. Kijk naar het sjoemeldiesel verhaal van VAG. Als Timber het komend seizoen naar behoren doet bij Arsenal dan blijft het verhaal in standjbdeiman schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:06:
[...]
Wanneer meer spelers mislukken die het 'ondanks het Ajax predicaat ' dus niet redden en Ajax een paar jaar niet zoveel laat zien, dan dalen de prijzen pas.
[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 04-08-2023 12:20 ]
XXXVI
Brobbey nam geen penalties(zeg nu nam, want hij neemt ze nu wel in de voorbereiding). Dus die cijfers zijn nog meer in't voordeel van BrobbeyHarribo schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:15:
[...]
Wat ik al eerder ook zei, Brobbey is nog niet zo slecht. Probleem is meer wat om hem heen loopt.
Trouwens de statiek doelpunten.... Hoeveel penaltys zitten daar dan bij vraag ik mij altijd af?
Edit: nvm Gimenez neemt ze ook niet
[ Voor 3% gewijzigd door Terranova op 04-08-2023 12:26 ]
Er is meer dan de financiën. Ik vind het persoonlijk zorgwekkend als een club die in een nog grotere flutcompetitie speelt dan de eredivisie de top van de eredivisie kan leegkopenPompi schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:13:
Bij Brobbey volgens mij geen, want Tadic nam ze altijd en heeft zowat alles gespeeld. Bij Gimenez geen idee.Harribo schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:15:
[...]
Wat ik al eerder ook zei, Brobbey is nog niet zo slecht. Probleem is meer wat om hem heen loopt.
Tja, die club krijgt alleen al 40-45m per jaar aan tv geld voor de competitie. Daarbij hebben ze qua taal een enorme voorsprong op NL teams mbt spelers uit Zuid Amerika, en ook nog eens dat ze enorm lange tijd derden mee mochten laten doen in transfers, waardoor het risico een flink stuk gespreid werd.D-e-n schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:43:
[...]
Er is meer dan de financiën. Ik vind het persoonlijk zorgwekkend als een club die in een nog grotere flutcompetitie speelt dan de eredivisie de top van de eredivisie kan leegkopen
Daarbij deden Benfica en Porto het al langer dan de NL clubs redelijk tot goed in de CL, dus kregen zij die bizarre prijzen al langer. Benfica heeft bv de laatste jaren opgeteld 700m winst gemaakt op transfers, dat is nog iets van 100m meer dan Ajax...
Dat klopt, zo bedoel ik het ook. Het duurt even voordat dit is afgebrokkeld en zelfs dan zullen de bedragen erg hoog blijven, niet in het minst omdat er steeds meer betaald wordt aan spelers, dus 10m nu is 14m over 2 jaar (minimaal).ephymerous schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:19:
[...]
Uiteindelijk is dat een gevolg als veel spelers het niet redden. Maar merkwaarde hoeft niet perse snel af te brokkelen hoor. Kijk naar het sjoemeldiesel verhaal van VAG. Als Timber het komend seizoen naar behoren doet bij Arsenal dan blijft het verhaal in stand
Maar als Ajax nu Europees niets laat zien een paar jaar, dan daalt het echt wel hoor, ookal heeft de speler het predicaat Ajax. Maar zolang er steeds enkele spelers het goed blijven doen blijft het in stand.
Dat klopt, dat zeg ik ook of bedoel ik een beetje te zeggen. Het afbrokkelen duurt wel even en duurt langer wanneer het af en toe goed blijft gaan. De referentie aan de hoogtij dagen op de bbc vind ik daar geen sterk voorbeeld van, dat doen ze overal bij, refereren naar historische feiten.toolkist schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:12:
[...]
De naam die Ajax in het buitenland heeft opgebouwd heeft wel meer dan een paar seizoenen slecht presteren nodig om serieus 'minder waard' te worden. Terecht of niet laat ik dan nog in het midden, ook niet arrogant bedoeld of wat dan ook, ik benoem alleen het feit. Als je ziet hoe er bv op de BBC 'gekwijld' wordt als Ajax ver in de CL kwam, of 6x won in de groepsfase... Dan worden daar alle herinneringen naar 'vroeger' meteen weer opgehaald.
De referentie komt er meer op neer dat Ajax toen mooi voetbal speelde en dat ze dat nu weer deden, het hoeft niet allemaal zakelijk te zijn om te kunnen winnen en dat er dus best wat gelijkenissen met het vroegere Ajax zijn op dat moment. Daar heeft heel de wereld (of heel Europa) van genoten toentertijd.
Maar het zegt niets over hoe clubs tegen de spelers aan kijken van de club Ajax.
De oorzaak weet ik. Maar dat maakt het nog geen goede ontwikkeling. En dan zie ik al helemaal weinig positief aan het feit dat een Schmidt nu zou zorgen voor de kooplust van Benfica in Nederland.toolkist schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:52:
[...]
Tja, die club krijgt alleen al 40-45m per jaar aan tv geld voor de competitie. Daarbij hebben ze qua taal een enorme voorsprong op NL teams mbt spelers uit Zuid Amerika, en ook nog eens dat ze enorm lange tijd derden mee mochten laten doen in transfers, waardoor het risico een flink stuk gespreid werd.
Daarbij deden Benfica en Porto het al langer dan de NL clubs redelijk tot goed in de CL, dus kregen zij die bizarre prijzen al langer. Benfica heeft bv de laatste jaren opgeteld 700m winst gemaakt op transfers, dat is nog iets van 100m meer dan Ajax...
Penalty's zijn niet makkelijk hoor! Vraag dat maar aan DepayHarribo schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:15:
[...]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Beide hebben geen enkele penalty benut (of genomen, dat zegt de statistiek niet). Overigens eens met je dat de statistiek doelpunten niet zoveel zegt, of je moet topscoorder zijn in een serieuze competitie of CL.Harribo schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:15:
[...]
Persoonlijk denk ik dat Giminez en Brobey qua niveau vrij dicht bij elkaar zitten. Verschil is dat de een nu op de flow van teamsucces groter wordt gemaakt dan hij is, de ander wordt juist kleiner gemaakt op basis van het onderpresteren van zijn team en heel eerlijk gezegd waren het vooral anderen die in dat team niet thuis gaven.
Heeft Gimenez in de tweede seizoenshelft niet veel meer gescoord dan de eerste?
Wel grappig om te zien dat een deel van de Ajacieden altijd zit te zeiken op Brobbey maar nu het op een vergelijking met een Feyenoorder aankomt is hij plots weer geweldig
Wel grappig om te zien dat een deel van de Ajacieden altijd zit te zeiken op Brobbey maar nu het op een vergelijking met een Feyenoorder aankomt is hij plots weer geweldig
[ Voor 52% gewijzigd door D-e-n op 04-08-2023 13:41 ]
Die heeft steeds zijn oren dichtSuperkiwi schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:26:
[...]
Penalty's zijn niet makkelijk hoor! Vraag dat maar aan Depay
Aanvankelijk stond feyenoord toch ook niet zo hoog na 1/3 seizoenD-e-n schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:39:
[ Voor 13% gewijzigd door Megupe op 04-08-2023 14:02 ]
Een deel? Twee man?D-e-n schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:39:
Gimenez was in het begin nog geen onbetwiste eerste keuze naar mijn weten? En een speler moet ook al altijd wennen en aarden.
Het negatieve rondom Brobbey is toch meer het feit dat hij geen vijf wedstrijden op rij wedstrijdfit kan blijven, dan dat hij geen scorend vermogen heeft?
Hebben we het dan over diezelfde Brobbey die "opeens" wel weer 120 minuten in één bekerwedstrijd kon maken?joostmakaay schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:18:
Het negatieve rondom Brobbey is toch meer het feit dat hij geen vijf wedstrijden op rij wedstrijdfit kan blijven, dan dat hij geen scorend vermogen heeft?
Brobbey is afgelopen seizoen constant fit (beschikbaar om minuten te maken) geweest.
yup, maar Tadic he. Hopelijk krijgt Brobbey dit seizoen iig een goede reeks van wedstrijden achter elkaar om het te laten zien. Zou fijn zijn als hij goed presteert, Nederland heeft echt ook zo'n type spits nodig ipv een WeghorstNapo schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:22:
[...]
Hebben we het dan over diezelfde Brobbey die "opeens" wel weer 120 minuten in één bekerwedstrijd kon maken?
Brobbey is afgelopen seizoen constant fit (beschikbaar om minuten te maken) geweest.
Dat wrs ook.joostmakaay schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:18:
Maar Brobbey is een bepaald type spits. In sommige wedstrijden waar een ander type nodig is (bijvoorbeeld een grote kopper),zie je hem niet veel?
Alleen Brobbey als centrum spits in de gelederen is te weinig vind ik.
Ajax heeft nu die Borges binnen gehaald maar eerlijk gezegd zie ik liever een bonkige fysieke kopsterke killer voorin. Ook voor naast Brobbey. Als je met twee centrum spitsen wilt spelen.
Dat soort leuke beweeglijke buitenspelertjes maken lang niet altijd het verschil. Maar mss ook met het oog op de falende Bergwijn. Over miskopen gesproken.
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 04-08-2023 14:25 ]
Ze zijn nog op zoek naar een nieuwe spits, dus dat komt vast nog welHarribo schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:24:
[...]
Dat wrs ook.
Maar Brobbey is een bepaald type spits. In sommige wedstrijden waar een ander type nodig is (bijvoorbeeld een grote kopper),zie je hem niet veel?
Ajax heeft nu die Borges binnen gehaald maar eerlijk gezegd zie ik liever een bonkige fysieke kopsterke killer voorin. Ook voor naast Brobbey. Als je met twee centrum spitsen wilt spelen.
Dat soort leuke beweeglijke buitenspelertjes maken lang niet altijd het verschil. Maar mss ook met het oog op de falende Bergwijn. Over miskopen gesproken.
Yep, Gimenez scoorde iets van 9x op rij 2e helft van het seizoen. Bij Brobbey was het andersom. Die scoorde voor het WK makkelijk, toen het zeg maar nog redelijk liep bij Ajax, en erna niet meer.D-e-n schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:39:
Overigens ben ik volgens mij nooit zwaar negatief over Brobbey geweest hier, ik zie het echt nog 100% in hem zitten.
Ik vind het een brute speler. Niet slecht, maar voor wat ik heb gezien in de eredivisie, is hij totaal niet verfijnd. Lijkt alles op kracht te doen. Terwijl ik het mooier vind als een spits ook goed kan stiften, verdediging verrast met loopacties, en dingen doet die je totaal niet verwacht.toolkist schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:33:
[...]
Yep, Gimenez scoorde iets van 9x op rij 2e helft van het seizoen. Bij Brobbey was het andersom. Die scoorde voor het WK makkelijk, toen het zeg maar nog redelijk liep bij Ajax, en erna niet meer.
Overigens ben ik volgens mij nooit zwaar negatief over Brobbey geweest hier, ik zie het echt nog 100% in hem zitten.
Ik vind het opvallend dat wij in Nederland opvallend weinig spitsen weten voort te brengen de laatste jaren.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Een grote kopsterke spits.. Zoiets als Lucca?Harribo schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:24:
[...]
Dat wrs ook.

Ajax heeft nog nooit succes gehad met een "grote kopper" voorop en dan maar ballen erin pompen, dus laten we dat nu ajb niet alweer gaan proberen. Twee spitsen voorop heeft ook nog nooit zin gehad, dan komt de 10 er ook nog gezellig bij staan en staat heel de 16 vol.
Ik zie Borges juist wel graag komen. We misten vorig jaar snelheid op de zijkanten (behalve als Conceicao speelde, maar die mist dan weer de rust om z'n actie af te maken).
Mbt Bergwijn, die was vorig seizoen zeker niet goed maar als hij in een waardeloos seizoen toch nog 12x scoort en 5 assists geeft.. Dan hoop ik dat ie dit seizoen een 'normaal' seizoen draait dan ben ik al helemaal tevreden.
Op de een of andere manier produceren we alleen nog maar centrale verdedigers.. Nu weer vd Ven die voor 50m naar Spurs lijkt te gaan.OMX2000 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:38:
[...]
Ik vind het een brute speler. Niet slecht, maar voor wat ik heb gezien in de eredivisie, is hij totaal niet verfijnd. Lijkt alles op kracht te doen. Terwijl ik het mooier vind als een spits ook goed kan stiften, verdediging verrast met loopacties, en dingen doet die je totaal niet verwacht.
Ik vind het opvallend dat wij in Nederland opvallend weinig spitsen weten voort te brengen de laatste jaren.
Wat dat betreft is het wel gunstig dat Timber bij Arsenal als back gaat spelen.
Goede keus van Feyenoord. Ervaren, bekend met de competitie, zal niet veel salaris kosten. Gaat niet zeuren als ie niet speelt en lang niet zo slecht als veel mensen graag beweren. En 't is maar de derde keeper hèHarribo schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:29:
Omg.... keeper Lamprou opgepikt door Feyenoord?
Ok .. iedereen kan wel eens teveel drinken..
Ah, de fruitschaal. Win je hem ben je blij verlies je hem doet die er toch niet echt zoveel toe
Heb er een hard hoofd in. Respect voor Feyenoord voor hoe rustig de club oogt op dit moment wij bij PSV zijn vooral bezig met doorschakelen waar we over 2 weken dood leuk zeggen gaan het doen met deze 11…
Heb er een hard hoofd in. Respect voor Feyenoord voor hoe rustig de club oogt op dit moment wij bij PSV zijn vooral bezig met doorschakelen waar we over 2 weken dood leuk zeggen gaan het doen met deze 11…
Ik hoop vooral op een leuke pot! Voetballen met pit, maar geen onnodige opstootjes en theater.dglavimans schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:58:
Ah, de fruitschaal. Win je hem ben je blij verlies je hem doet die er toch niet echt zoveel toe
Ik vind het wel op een kudt tijdstip trouwens. Maar je kunt ook niet alles hebben
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Van de laatste 20 winnaars van de Johan Cruijff schaal werden er maar twee kampioen.dglavimans schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:58:
Ik zou hem weggeven..

De JC-schaal op vrijdag, is dat altijd zo geweest? 
Ik denk een 2-1 voor Feyenoord, staat er een stuk stabieler bij dan PSV.
Ik denk een 2-1 voor Feyenoord, staat er een stuk stabieler bij dan PSV.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Verwijderd
PSV heeft dit jaar op tijd een verzoek tot verplaatsing ingeleverd.Maarten_E schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:07:
De JC-schaal op vrijdag, is dat altijd zo geweest?
Dit! als derde keeper kan je hem er wel bij hebben niks mis mee ( behalve met hoge ballen dan)
Ik denk wel eens dat we onze competitie beter kunnen opheffen. De supercup doet er niet echt veel toe, de beker is een troostprijs en het kampioenschap 9 van de 10 keer van de armoede.dglavimans schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:58:
Ah, de fruitschaal. Win je hem ben je blij verlies je hem doet die er toch niet echt zoveel toe.
Only fools are enslaved by time and space.
Ok derde keeper...vooruit... en hij is gewoon niet goed mi. Hoop voor Feyenoord dat ze er voor het succes niet afhankelijk van worden.JanW schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:55:
[...]
Goede keus van Feyenoord. Ervaren, bekend met de competitie, zal niet veel salaris kosten. Gaat niet zeuren als ie niet speelt en lang niet zo slecht als veel mensen graag beweren. En 't is maar de derde keeper hè
Hebben we ook allemaal zin in vanavond??!! Prachtige prijs om voor te spelen. Weet zeker dat Slot 11 gretige spelers het veld in gaat sturen. Dit is geen oefenwedstrijdje voor Feyenoord, maar ook niet voor PSV.
Zeker.. Want JC-schaal betekent dat het begin van de competitie er bijna isLekkerboeie86 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:37:
Hebben we ook allemaal zin in vanavond??!! Prachtige prijs om voor te spelen. Weet zeker dat Slot 11 gretige spelers het veld in gaat sturen. Dit is geen oefenwedstrijdje voor Feyenoord, maar ook niet voor PSV.
Ik heb er ook zeker zin in. Ben er helemaal klaar voor.
Veel plezier allen die kijkt of aanwezig is. Ik ben helaas gewezen tot Sofascore ivm een verjaardag.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
God, wat een nostalgie.
Bosz en Wolf zo lachend over het veld in de kuip zien lopen.
Ik zet mijn Feyenoord pet weer op, en zet in op een overwinning voor PSV.
Bosz en Wolf zo lachend over het veld in de kuip zien lopen.
Ik zet mijn Feyenoord pet weer op, en zet in op een overwinning voor PSV.
Zitten we door het net te kijken … ?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Wat is dat irritant die zwarte balk.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Niet te kijken zo...
Waarom hangen die netten daar?
Verwijderd
Liever dat dan weer een incident op de Nederlandse velden.Sempy schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:02:
erger me nu al aan die palen in beeld. wat een baggeroplossing.
Zodra iedereen zich in de stadions kan gedragen, mogen van mij die netten weg.
Maar, voor nu? Zou het van mij in elk stadion mogen.
Wat een bagger beeldkwaliteit. Dat de supporters achter de netten moeten omdat ze (een enkeling dus, je kan ze ook geen supporter noemen) met spullen gooien betekent niet dat de tv kijker dat ook moet toch? Als ik hier een blik bier gooit heeft niemand in de Kuip daar last van..
Verwijderd
Aanstekers, bier, pisbekers, fakkels.Glorfindel76 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:03:
Niet te kijken zo...
Wat je vorig jaar zo'n beetje in elk stadion zag, helaas.
Bij feyenoord ging het mis tegen Ajax, en hebben ze dit besloten.
Wat is dat toch voor een achterlijke Hollandse eigenwijsheid? Gaan we nu tegen palen aankijken omdat een paar mensen zeuren over een hoge camera positie? Terwijl je die in grote stadions zo vaak ziet
Je kan clubs ook hard straffen met bij een incident 1 of meerdere wedstrijden in een leeg stadion. Dan gaat men snel werk maken en die idioten aanpakken. Kunnen daarna de normale supporters fijn naar het stadion zonder achter gaas te moeten zitten.Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:04:
[...]
Liever dat dan weer een incident op de Nederlandse velden.
Zodra iedereen zich in de stadions kan gedragen, mogen van mij die netten weg.
Maar, voor nu? Zou het van mij in elk stadion mogen.
Verwijderd
Dat is het beetje het probleem.Sempy schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:06:
[...]
Je kan clubs ook hard straffen met bij een incident 1 of meerdere wedstrijden in een leeg stadion. Dan gaat men snel werk maken en die idioten aanpakken. Kunnen daarna de normale supporters fijn naar het stadion zonder achter gaas te moeten zitten.
Er is er altijd wel 1 in het stadion (niet alleen de Kuip) die net iets teveel heeft gedronken of iets te diep is gegaan met drugs.
En, zich daarom niet drukt maakt om wat voor consequenties.
Maar, wie weet!
Maybe word het allemaal anders dit jaar.
Aja. Het fluitpubliek. Bijna vergeten 
Goede pass zeg
Goede pass zeg
[ Voor 18% gewijzigd door carpebios op 04-08-2023 20:10 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Heb je je opmerking nu dan meteen voor het hele seizoen gemaakt?
Ik hoop het niet. Het hele seizoen fluiten zou het spel tekort doen.dr.lowtune schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:11:
[...]
Heb je je opmerking nu dan meteen voor het hele seizoen gemaakt?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik vind het nog erger dat ik tegen een net aan zit te kijkenD-e-n schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:05:
Wat is dat toch voor een achterlijke Hollandse eigenwijsheid? Gaan we nu tegen palen aankijken omdat een paar mensen zeuren over een hoge camera positie? Terwijl je die in grote stadions zo vaak ziet

Bijna goal psv. Meer fluiten publiek!
Lekker potje tot nu toe voor de neutrale kijker (ik)👍
Begint dat "fantastische" publiek nu al ziektes en religies aan psv spelers(net bij lang) te koppelen?
Triest hoor.
Triest hoor.
Idd, heb zelfs iets geleerd over Noa Lang van het publiek.Arend_Akelig schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:15:
Lekker potje tot nu toe voor de neutrale kijker (ik)👍
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Heb je deze opmerking nu gelijk voor heel het seizoen gemaakt?Megupe schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:15:
Begint dat "fantastische" publiek nu al ziektes en religies aan psv spelers(net bij lang) te koppelen?
Triest hoor.
Misschien iets minder focus op het publiek en wat meer op het spel een leuk idee voor dit topic? Dan doen we de rest gewoon in het randzaken topic? (Netten, fluiten, spreekkoren)
We are back, babydr.lowtune schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:18:
Misschien iets minder focus op het publiek en wat meer op het spel een leuk idee voor dit topic? Dan doen we de rest gewoon in het randzaken topic? (Netten, fluiten, spreekkoren)

Wat komen de backs van psv ver op, ze drukken de buiten spelers naar binnen waardoor het te druk wordt. Staan ze elkaar een beetje aan te kijken.
.
[ Voor 98% gewijzigd door kezzza op 04-08-2023 20:21 . Reden: Dubbel ]
Daar had veerman een lange draaicirkel nodig om het spel te neutraliseren.
Vind ik niet, behalve die kansen. Dat kloptVerwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:21:
PSV de betere de eerste 20 minuten, maar Feyenoord de beste kansen.
Zo blij dat Boscagli er weer bij is, kijkt ik toch met meer vertrouwen naar de laatste linie.
Verwijderd
Wieffer speelt trouwens wel heel slecht.
Al de hele voorbereiding eigenlijk.
Hoop dat het middenveld elkaar een beetje snel begint te vinden
Al de hele voorbereiding eigenlijk.
Hoop dat het middenveld elkaar een beetje snel begint te vinden
Hartman die enige die oplette daar. Hoe kwam die er zo doorheen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024