Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 196 Laatste
Acties:
  • 338.976 views

Onderwerpen

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In ieder geval moet er weer een ademhaling zijn geweest om de brancard op te gaan. Je kan niet reanimeren op de brancard.

Iemand gaat ook of ademend de ambu in of eigenlijk al opgegeven, maar voor de omstanders toch mee.

En aangezien hij betrekkelijk snel de brancard op ging, mag in ieder geval te verwachten zijn dat er een ademhaling was en stabiel hartritme.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Tristan schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:18:
[...]

Volgens mij zijn die regels waar inmiddels aangepast hoor.
Ik weet het niet, dacht dat er geen regels voor waren in het voetbal. Bij de FOM (F1) hebben ze dat wel ingevoerd, maar ook daar kan je moeilijk snel weg schakelen omdat het allemaal zo snel gebeurd.

De spelers gaan nu weer naar binnen, moesten ze dan toch wachten in de kleedkamer?

Ik ben nogal bang aangelegd, dus ook voor mij zijn deze beelden niet goed.

Edit: nu wel weer ESPN2. Ze zeggen dat hij is gereanimeerd en inderdaad in de kleedkamer was. Hij is nu naar het ziekenhuis gebracht.

[ Voor 11% gewijzigd door HollowGamer op 30-09-2023 23:24 ]

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Los van het al dan niet reanimeren is er natuurlijk ook het risico op hersenletsel. Vreselijk dit.

• HollowGamer
  • Niet online
Vincentio schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:21:
In ieder geval moet er weer een ademhaling zijn geweest om de brancard op te gaan. Je kan niet reanimeren op de brancard.

Iemand gaat ook of ademend de ambu in of eigenlijk al opgegeven, maar voor de omstanders toch mee.

En aangezien hij betrekkelijk snel de brancard op ging, mag in ieder geval te verwachten zijn dat er een ademhaling was en stabiel hartritme.
Laten we hopen op goed nieuws.

Vind het wel opvallend dat hij nog in de kleedkamer was, denk dat een ambulance toch altijd wel in de buurt zijn van stadions/bij wedstrijden? Ik ga niet meer er zelf naartoe, maar dacht wel altijd dat er min. één stond.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 15:26
Voor wie de tv al had uitgezet, meldde Cris Wielleart net dat Vaessen eerst op veld gereanimeerd is en daarna in de kleedkamer verder behandeld was en nu net met ambulance mee is. Dus de reden waarom de spelers op het veld stonden, was dus inderdaad zoals sommige hier al dachten.

• Vincentio
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:27:
[...]

Laten we hopen op goed nieuws.

Vind het wel opvallend dat hij nog in de kleedkamer was, denk dat een ambulance toch altijd wel in de buurt zijn van stadions/bij wedstrijden? Ik ga niet meer er zelf naartoe, maar dacht wel altijd dat er min. één stond.
Je wilt sowieso een tweede ambulance erbij hebben voor een tweede arts. Bij reanimatie gaan er twee artsen mee terug in de ambu, mocht iemand weer wegvallen.

• HollowGamer
  • Niet online
Vincentio schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:28:
[...]

Je wilt sowieso een tweede ambulance erbij hebben voor een tweede arts. Bij reanimatie gaan er twee artsen mee terug in de ambu, mocht iemand weer wegvallen.
Staan die er ook altijd? Bedoel niet alleen voor de spelers, maar er zijn zoveel mensen, de kans bestaat gewoon dat het fout gaat (helaas) lijkt me?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De aanrijtijden zijn voor een stadion normaal wel binnen de marge, dus er hoeft in principe geen ambulance te staan.

Het is belangrijk dat de eerste hulp meteen gegeven kan worden en dat deden ze gelukkig.

Tweakers Discord

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 22:46
Foto op X toonde aan ambulance die klaar stond voor het stadion

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 19:14
Er is altijd een ambulance of bij het stadion of ergens heel dichtbij. Ook ivm de toeschouwers.

Zero.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 19:14
Dubbel

[ Voor 92% gewijzigd door Pelox op 30-09-2023 23:33 ]

Zero.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11 15:44
ESPN, AT5 en het Brabants Dagblad melden dat Vaessen bij kennis is en naar het ziekenhuis is gebracht.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
NOS zegt dat hij bij kennis is en aanspreekbaar

• HollowGamer
  • Niet online
tweakduke schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:30:
De aanrijtijden zijn voor een stadion normaal wel binnen de marge, dus er hoeft in principe geen ambulance te staan.

Het is belangrijk dat de eerste hulp meteen gegeven kan worden en dat deden ze gelukkig.
Er moet helaas iets ernstigs gebeuren voordat het veranderd. Denk dat er van Nouri, Blind en Eriksen veel geleerd is. En beter safe en meteen erbij, dan laat reageren.

Hulde ook voor de medische staf daar en de spelers die er omheen gingen staan. Dat heb ik toen ook gezien op het WK.

Er waren een paar gasten die wat liederen gingen zingen toen het gebeurde, die zijn daarna ook stil geworden. Je vraagt je wel af wat deze bezield om het überhaupt te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 30-09-2023 23:35 ]

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

HollowGamer schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:30:
[...]

Staan die er ook altijd? Bedoel niet alleen voor de spelers, maar er zijn zoveel mensen, de kans bestaat gewoon dat het fout gaat (helaas) lijkt me?
Ik denk bij grote evenementen (in stadions) dat er altijd wel eentje in de buurt is. Bij een concert in de kuip heb ik een keer geholpen een man met hartfalen naar beneden te dragen (hij zat helemaal boven), ambulance personeel was er binnen 3 minuten….(en zo dichtbij is het Maasstad nou ook weer niet, en dan moet je nog klimmen ook)

• sNielz123
De keren dat ik in een stadion was stond er altijd een ambulance

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 22:46
Mag ik van onderweg wisselen om het luchtig te houden hier?

Utrecht gaat ook lekker hè :+

• HollowGamer
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:37:
[...]

Ik denk bij grote evenementen (in stadions) dat er altijd wel eentje in de buurt is. Bij een concert in de kuip heb ik een keer geholpen een man met hartfalen naar beneden te dragen (hij zat helemaal boven), ambulance personeel was er binnen 3 minuten….(en zo dichtbij is het Maasstad nou ook weer niet, en dan moet je nog klimmen ook)
Ik heb altijd diep respect voor de hulpverleners die dit toch maar allemaal doen. Het lijkt me dankbaar werk, maar ontzettend naar als het uiteindelijk niet goed afloopt.

Het is toen ook een paar gebeurt in de PL, daar heb ik toen ook over gelezen.

Ook gelezen over hoe graag ze accu's tegenwoordig uit AEDs halen, dat maakt mij enorm boos.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:54

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

De NOS/ANP melden dat de keeper bij kennis is.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:15
HollowGamer schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:42:
[...]

Ik heb altijd diep respect voor de hulpverleners die dit toch maar allemaal doen. Het lijkt me dankbaar werk, maar ontzettend naar als het uiteindelijk niet goed afloopt.

Het is toen ook een paar gebeurt in de PL, daar heb ik toen ook over gelezen.

Ook gelezen over hoe graag ze accu's tegenwoordig uit AEDs halen, dat maakt mij enorm boos.
Dankbaar, maar ondergewaardeerd. Loopt het niet goed af zet je het ook weer van je af. Anders kan je dat werk niet doen.

AED's achter slot en grendel inderdaad vanwege dieven. Triest gebeuren.

Maar fijn. Bij kennis betekent iig een goede afloop. Of ie kan blijven sporten gaan we zien. We weten tenslotte niet wat er precies is gebeurt.

• HollowGamer
  • Niet online
LZ86 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:49:
[...]

Dankbaar, maar ondergewaardeerd. Loopt het niet goed af zet je het ook weer van je af. Anders kan je dat werk niet doen.

AED's achter slot en grendel inderdaad vanwege dieven. Triest gebeuren.

Maar fijn. Bij kennis betekent iig een goede afloop. Of ie kan blijven sporten gaan we zien. We weten tenslotte niet wat er precies is gebeurt.
Dat sowieso, want je vraagt je soms af waarom mensen het nog überhaupt willen doen en zich bijvoorbeeld ook aanmelden als vrijwilliger.

Snap dat ze het doen voor de goede mensen, maar het is zo jammer dat er van die ... zijn, en die zijn er met veel.

Nu maar even wat proberen te slapen. Zoals gezegd is dit niet goed voor mij, ga je dan meteen zelf zorgen maken, ook al is dat niet terecht.

Gelukkig is hij bij kennis, maar inderdaad afwachten komende dagen hoe het verder gaat (als dat gedeeld word).

• sNielz123
Clubdirecteur bij NOS.
Knap interview.
Hij was bij kennis toen die van het veld ging en is daarna naar zkh gegaan.
Zoals het overkwam was het levensgevaar wel geweken

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
sNielz123 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:53:
Clubdirecteur bij NOS.
Knap interview.
Hij was bij kennis toen die van het veld ging en is daarna naar zkh gegaan.
Wat een zinloze speculatie allemaal.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Grotespeler schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:55:
[...]

Que? Iets wat een directeur van de club zegt is speculatie?

per aspera ad astra

• sNielz123
HollowGamer schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:53:
[...]

Dat sowieso, want je vraagt je soms af waarom mensen het nog überhaupt willen doen en zich bijvoorbeeld ook aanmelden als vrijwilliger.

Snap dat ze het doen voor de goede mensen, maar het is zo jammer dat er van die ... zijn, en die zijn er met veel.

Nu maar even wat proberen te slapen. Zoals gezegd is dit niet goed voor mij, ga je dan meteen zelf zorgen maken, ook al is dat niet terecht.

Gelukkig is hij bij kennis, maar inderdaad afwachten komende dagen hoe het verder gaat (als dat gedeeld word).
Onbegrijpelijk hoe sommige mensen zijn.
Wat ik bijvoorbeeld echt niet normaal vind is dat als ik ergens naartoe ga ik mijn fiets op slot moet zetten omdat die anders gejat wordt. Dat we dat al normaal zijn gaan vinden stoort me echt.

Laatste berichten zijn overigens steeds positiever over Vaessen dus maak je niet al te druk!

• sNielz123
Grotespeler schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:55:
[...]

Dude, het was letterlijk net op TV.
Als dit zinloze speculatie is dan doek het internet maar op

• Grotespeler
Niemand weet hoe het precies met hem gaat, ook al is hij in het ziekenhuis.
Dus ja, allemaal zinloze speculatie. Ongepast bovendien.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Grotespeler schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 00:07:
Niemand weet hoe het precies met hem gaat, ook al is hij in het ziekenhuis.
Dus ja, allemaal zinloze speculatie. Ongepast bovendien.
Quote via VI.nl: “Etienne ging volledig out. De schrik zit er dan wel in, maar toen hij van het veld ging was hij al bij. Maar het zag er behoorlijk ernstig uit met de doeken en afschermingen. Hij is nu naar het ziekenhuis om scans te maken. Laten we hopen dat daar geen ernstige dingen geconstateerd worden.'
'Ik was in de kleedkamer bij hem en zijn vrouw was ook vanuit huis gekomen. Zij was er ook. De medici waren hun werk aan het uitvoeren. Etienne was aanspreekbaar, maar had geen idee meer waar hij was en wat er was gebeurd.“

Maar inderdaad - pure speculatie 8)7

per aspera ad astra

• LZ86
Dus een beuk op t koppie van Brobbey lijkt het meest waarschijnlijk. Commotio lijkt het.
secundair daardoor amnesie. Even een tijd rust houden dus.

• ephymerous
  • Laatst online: 14:55
Goed nieuws zo bij het opstaan :)
LAD93 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:55:
[...]

Que? Iets wat een directeur van de club zegt is speculatie?
De woorden bij ESPN resoneren nog even door bij @Grotespeler, gisteren werd daar iedere 45 seconden genoemd dat speculeren geen zin heeft, niet netjes is en ze dat niet doen. Dat klopt natuurlijk maar omdat steeds te herhalen hoeft ook niet.

XXXVI

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:07
LZ86 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 00:46:
Dus een beuk op t koppie van Brobbey lijkt het meest waarschijnlijk. Commotio lijkt het.
secundair daardoor amnesie. Even een tijd rust houden dus.
Hersenschudding, zei ik toch? Iedereen meteen super panisch en dramatisch gister. Laat het gewoon over aan de doktoren en wacht rustig af.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:20
Ik lees dat het door het aangescherpte protocol komt dat men is gaan reanimeren. Vaassen was compleet buiten bewustzijn en blijkbaar is het protocol dat ze dan gaan reanimeren. (Wellicht dat je polsslag kan voelen, maar dat wil niet zeggen dat het ook met regelmaat is)
Maar moet wel een harde botsing zijn geweest, ik zie Brobbey voorlopig ook veel voorzichtiger zijn in dergelijke situaties, misschien zelfs wel inhouden. Die heeft verwacht ik sowieso wel hulp nodig. Het was gewoon echt super ongelukkig, die soort zaken (ongelukkige botsing met de keeper) gebeurt jaarlijks in alle competities veel vaker, maar dit keer zijn de gevolgen helaas heftig, omdat de verkeerde plek is geraakt bij de botsing.

Dan ook nog maar even over de wedstrijd zelf, omdat het gelukkig wat beter gaat met Vaassen. Ik zie ook nu (behalve dat je scoort) in omschakeling en verdedigend echt enorme fouten worden gemaakt door Ajax.
Ze hebben goede goals gemaakt (buiten de vond ik wel simpele strafschop, maar ja je kan m geven) maar op deze manier blijven ze veel moeten scoren en veel goals tegen krijgen. Met de komende wedstrijden tegen AZ, Utrecht en Psv zie ik alleen tegen Utrecht mogelijk punten worden gehaald, maar dat is alleen omdat die in nog slechtere vorm steken dan Ajax.
Op dit moment zie ik nog niet veel aanleiding om positioneel en qua spelopvatting verbetering te verwachten op korte termijn, helaas.

• jbdeiman
gws24 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:44:
[...]

Hier nog een beeld van het moment:

[Afbeelding]

Arm is van het lichaam af maar niet veel; daarom duurde het VAR moment denk ik ook wat langer. Persoonlijk denk ik dat de goal terecht is afgekeurd maar ik begrijp dat Feyenoorders daar anders over denken :P
Dit bedoel ik inderdaad, denk dat het vooral om het aanvallend hands of voordeel halen uit hands (in aanvallend opzicht) gaat hier.
Zijn bovenarm (en dus ook elleboog) is behoorlijk langs het lichaam. Natuurlijk is de arm (pun intended omdat het in dit geval echt een natuurlijke houding is en het logisch is dat de arm daar zo zit) daar op die plek in die houding. Ik had zelf na zo'n 30 seconden kijken al door wat ze vinden, maar het bewijs moest er nog bij. Ben (los van deze situatie) van mening dat als het niet heel snel duidelijk is, de keuze op het veld blijft staan. Het is dan immers geen duidelijke flut van de arbitrage, dus niet ingrijpen. Dan gaat het allemaal wat sneller.
Gelukkig snel erna alsnog de 1-0.

• jbdeiman
jbdeiman schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:06:
[...]

Lijkt mij toch niet, waarom zou het nu dan wel kunnen en bij in andere redenen gestaakte wedstrijden niet?
Kan me niet voorstellen dat de KNVB uitgerekend nu een precedent zou scheppen.

T.a.v. de situatie Eriksen, daar was vrij snel helder dat hij bij was, en toen wilden de spelers zelf door. Maar als je weet dat het goed gaat is dat gemakkelijker dan de situatie nu.
Het was ook zo dat Eriksen dat gezegd schijnt te hebben tegen de jongens (wat er van waar is, geen idee voor de duidelijkheid). Ik meen ook dat de Fifa er niet op aangedrongen heeft dat ze op dat moment door moesten, maar dat het echt vanuit de Denen zelf kwam. Natuurlijk is inhalen of afmaken in een vom schema lastig, maar het moet ook menselijk blijven natuurlijk.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:20
Gezien de speler in kwestie bij kennis is en de eerste signalen positief lijken te zijn. Benieuwd of ze het restant morgen nog gaan uitspelen, veel later kan niet ivm de Europese uitwedstrijd die Ajax op het programma heeft staan.

[ Voor 23% gewijzigd door Gynnad op 01-10-2023 08:02 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
jbdeiman schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 07:40:
Ik lees dat het door het aangescherpte protocol komt dat men is gaan reanimeren. Vaassen was compleet buiten bewustzijn en blijkbaar is het protocol dat ze dan gaan reanimeren. (Wellicht dat je polsslag kan voelen, maar dat wil niet zeggen dat het ook met regelmaat is)
Waar had je dat protocol gevonden? Wanneer er normale ademhaling is ga je toch niet reanimeren? Of nemen ze tegenwoordig door eerdere incidenten maar het zeker voor het onzeker? Gereanimeerd worden is ook geen pretje. Moet wel een flink klap geweest zijn inderdaad.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:09

Agent47

I always close my contracts.

Gelukkig gaat het goed met de keeper!

Ben benieuwd wat ze gaan doen met de wedstrijd. Kan me herinneren dat Sparta voor 1 minuut of iets nog naar Vitesse moest

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:01
Gonadan schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

Waar had je dat protocol gevonden? Wanneer er normale ademhaling is ga je toch niet reanimeren? Of nemen ze tegenwoordig door eerdere incidenten maar het zeker voor het onzeker? Gereanimeerd worden is ook geen pretje. Moet wel een flink klap geweest zijn inderdaad.
Staat in het AD

Hij is met ambulance naar het ziekenhuis gebracht’’, vertelt algemeen directeur Frank van Mosselveld voor de camera van ESPN. ,,Gelukkig was hij bij, maar natuurlijk zijn alle jongens geschrokken. Hij weet totaal niet meer wat er gebeurd is. Het is super heftig wat we allemaal gezien hebben. Ik wil een groot compliment maken naar de medische mensen, zij gingen meteen met hem in de weer omdat hij niet reageerde. Zoals het er nu naar uitziet, was het niets met het hart. Hij ging out door de tik op zijn hoofd.’’

Toch werd er meteen gestart met reanimeren. ,,We weten allemaal wat er met Nouri is gebeurd’’, doelt hij op de hartstilstand van oud-Ajacied Abdelhak Nouri. ,,Sindsdien is het protocol aangescherpt. Als je het niet zeker weet, begin je automatisch met reanimeren. Er werd me verteld dat hij een behoorlijke periode helemaal out was, daarom zat de schrik er natuurlijk goed in

https://www.ad.nl/nederla...ie-live-vaessen~ad3565ee/

• Grotespeler
sNielz123 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:53:
@LAD93 Dit is speculatie. En tevens voor dokter spelen. Hoe vaak gaan mensen na een klap op het hoofd thuis naar bed en worden nooit meer wakker?

Het ging me om deze opmerking. Als jij dat oké vindt, prima. Ik vind het ongepast en overbodig al die opmerkingen.

• Grotespeler
Gynnad schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 08:01:
Gezien de speler in kwestie bij kennis is en de eerste signalen positief lijken te zijn. Benieuwd of ze het restant morgen nog gaan uitspelen, veel later kan niet ivm de Europese uitwedstrijd die Ajax op het programma heeft staan.
Dinsdag ochtend / middag wellicht?
Even 10 minuutjes ballen.

• jbdeiman
[...]

Een flinke klap was het zeker, maar zoals @d-vine hierboven aangeeft geldt dat als iemand buiten bewustzijn is dat ze het zekere voor het onzekere nemen. Natuurlijk krijg je dan ook sneller het beeld dat iets echt compleet mis is, maar liever dat en (wellicht) een trauma verwerking bij goede afloop dan andersom.
Gereanimeerd worden is zeker geen pretje, maar als iemand buiten bewustzijn is kan die niet aangeven dat het hart pijn doet bijvoorbeeld. Dan snap ik wel dat ze geen risico willen nemen.

• Vincentio
  • Niet online
[...]

Ik neem aan dat ze bedoelen dat ze preventief de aed aangesloten hebben, die overigens niet werkt bij een reguliere hartslag.
Hartmassage geven bij een persoon die normaal ademt is inderdaad niet de bedoeling normaal gesproken.

Polsslag of op andere plekken hartslag controleren wordt in ieder geval in de ehbo niet meer gedaan, daarvoor is het te onbetrouwbaar. Daar check je of er normaal geademd wordt in 10 seconden.

https://www.hartstichting...of%20er%20ademhaling%20is.

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:31
Vincentio schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:15:
[...]

Ik neem aan dat ze bedoelen dat ze preventief de aed aangesloten hebben, die overigens niet werkt bij een reguliere hartslag.
Hartmassage geven bij een persoon die normaal ademt is inderdaad niet de bedoeling normaal gesproken.

Polsslag of op andere plekken hartslag controleren wordt in ieder geval in de ehbo niet meer gedaan, daarvoor is het te onbetrouwbaar. Daar check je of er normaal geademd wordt in 10 seconden.

Maar ga je die ademhaling goed herkennen in een vol stadion met allemaal spelers om je heen die vol adrenaline zitten en ook in paniek zijn? De ademhaling probeer je te zien (borstkast die op en neer gaat), te voelen of te horen(je eigen gezicht bij de mond van het slachtoffer houden). Als het slachtoffer dan ook nog aan het gaspen is snap ik best dat het in zon situatie moeilijk is.

Dus als het klopt dat er nu een protocol is om meteen te gaan reanimeren dan snap ik dat best wel. Ik mag ook hopen dat ze zon protocol niet opstellen zonder overleg met een dokter.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:01
jbdeiman schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 08:55:
[...]

Een flinke klap was het zeker, maar zoals @d-vine hierboven aangeeft geldt dat als iemand buiten bewustzijn is dat ze het zekere voor het onzekere nemen. Natuurlijk krijg je dan ook sneller het beeld dat iets echt compleet mis is, maar liever dat en (wellicht) een trauma verwerking bij goede afloop dan andersom.
Gereanimeerd worden is zeker geen pretje, maar als iemand buiten bewustzijn is kan die niet aangeven dat het hart pijn doet bijvoorbeeld. Dan snap ik wel dat ze geen risico willen nemen.
Je gaat nooit uit voorzorg reanimeren, ook niet omdat er iets met het hart zou kunnen zijn.

Je gaat reanimeren als iemand niet meer ademt. Als de ademhaling is gestopt, stopt de circulatie vrij snel daarna.

Dus buiten bewustzijn, maar met ademhaling is niet reanimeren.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Gonadan

Gonadan

Vincentio schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:15:
[...]

Ik ben erop getraind, vandaar mijn vraag over het protocol. Verlies van bewustzijn an sich is geen reden tot reanimatie maar wellicht is het protocol dus daarop uitgebreid.

@d-vine geeft nu waar het vandaan komt maar ik ben ook wel benieuwd naar het inhoudelijke protocol. Later eens rustig zoeken. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

BLS wordt gestart indien er bij een bewusteloos slachtoffer gedurende 10 geen ademhaling wordt bemerkt (of agonale ademhaling - gasping).

BLS = compressie + beademen en AED.

Vermoedelijk zal er geen ademhaling gevoeld zijn en is de BLS opgestart. Hoogstwaarschijnlijk zal die er wel zijn geweest maar: niet constateren = BLS

De berichtgeving is merkwaardig. Bovenstaand is niet bepaald nieuw. Ook in de tijd van Nouri - waaraan gerefereerd wordt - was dit al zo.

Ik ben heel benieuwd “welke protocollen dan aangescherpt” zijn

Edit: ik zie nu in de headline dat er wordt gesproken over “reanimatie uit voorzorg”.. Je reanimeert niet uit “voorzorg”. Bijzondere protocollen dan

[ Voor 21% gewijzigd door Deruxian op 01-10-2023 10:11 ]

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:59
Grotespeler schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 08:55:
[...]

Dinsdag ochtend / middag wellicht?
Even 10 minuutjes ballen.
Is dat haalbaar met de Europese wedstrijd van Ajax? Er moeten 2 volledige dagen rust tussen zitten. Volgens mij tellen dan de wedstrijddagen niet mee. Morgen zou dan qua tijd wel kunnen, maar dat is denk ook afhankelijk hoe het met Vaessen gaat en of zijn teamgenoten van de schrik zijn bekomen.

Mag in dit soort gevallen er eigenlijk een vervanger voor Vaessen worden opgesteld. RKC had net zijn laatste wissels verbruikt. Zou we lullig zijn als je door zo'n ongelukkige situatie ook nog met een man minder komt te staan.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:29

gws24

Thinking is hard!

Sempy schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:06:
[...]

Mag in dit soort gevallen er eigenlijk een vervanger voor Vaessen worden opgesteld. RKC had net zijn laatste wissels verbruikt. Zou we lullig zijn als je door zo'n ongelukkige situatie ook nog met een man minder komt te staan.
Sinds 2021 mag er een extra wissel toegepast worden bij een hoofdblessure dus vervanging van Vaessen is geen probleem.
Op dit moment mogen clubs naast de vijf reguliere wisselmogelijkheden wel een extra wissel doorvoeren als een speler een hoofdblessure heeft opgelopen. De betreffende speler mag dan echter niet meer terugkeren op het veld. Deze proef is al enkele jaren aan de gang, onder meer in het Nederlandse betaald voetbal.
bron: https://www.rtlnieuws.nl/...missie-onverantwoordelijk

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Gonadan

Gonadan

Gynnad schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 08:01:
Nee fluit maar af, is nog maar vijf minuten. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ElPaco schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:18:
Ja joh, en dan Volendam een pingel. Moet niet gekker worden.
En die 100% pingelwaardige overtreding op Til was ‘niets’… :F :(

Overigens meer van dat soort onbegrijpelijk scheve beslissingen, geen 2e geel voor Almere, wel voor Utrecht. :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Agent47

Agent47

Gonadan schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:17:
[...]

Volgens mij moesten er nog tussen de 5 en 8 minuten? + blessuretijd, minuutje of 3-4? Zit je toch op 10 min waarin de 2-4 of 3-3 kan komen…

• LZ86
Gonadan schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:17:
[...]

Aangezien de KNVB inmiddels zijn standpunt duidelijk heeft gemaakt: Namelijk alles uitspelen, zal deze ook wel uitgespeeld worden. Ergens gestaakt in minuut 83? Dus nog 6-7 minuten + blessuretijd. Zal nog wel 10 minuten te spelen zijn.

Precies genoeg tijd voor de 3-3 8)

• LZ86
Ramzzz schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:32:
[...]

En die 100% pingelwaardige overtreding op Til was ‘niets’… :F :(

Overigens meer van dat soort onbegrijpelijk scheve beslissingen, geen 2e geel voor Almere, wel voor Utrecht. :?
Je ziet het elk weekend.

Ajax werd ook al gespaard tegen Feyenoord. Had makkelijk 2e geel al vroeg in de pot kunnen vallen. Later in die pot had er op sommige momenten ook wel wat strenger met Gimenez omgegaan mogen worden.

Spelers die de scheids belagen in de Arena --> niets aan de hand.
Week later --> krijgen er 3 geel in een minder grote pot voor hetzelfde.

Het probleem is de willekeur van het toepassen van de regels. Als ze dat nu eens aanpakken hoor je niemand meer.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:29
LZ86 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:38:
[...]

Het probleem is de willekeur van het toepassen van de regels. Als ze dat nu eens aanpakken hoor je niemand meer.
Nouja, ook dan hoor je wel wat alleen valt dat makkelijk te pareren.

Wat me vooral stoort is dat het nu makkelijker dan ooit is om de scheids, direct, te wijzen op een fout, inconsistente beoordelingen, gemiste kaarten, gemiste/onterechte penalties enz. maar dat dit om te een of andere reden niet gebeurt.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:44
Deruxian schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:05:
BLS wordt gestart indien er bij een bewusteloos slachtoffer gedurende 10 geen ademhaling wordt bemerkt (of agonale ademhaling - gasping).

BLS = compressie + beademen en AED.

Vermoedelijk zal er geen ademhaling gevoeld zijn en is de BLS opgestart. Hoogstwaarschijnlijk zal die er wel zijn geweest maar: niet constateren = BLS

De berichtgeving is merkwaardig. Bovenstaand is niet bepaald nieuw. Ook in de tijd van Nouri - waaraan gerefereerd wordt - was dit al zo.

Ik ben heel benieuwd “welke protocollen dan aangescherpt” zijn

Edit: ik zie nu in de headline dat er wordt gesproken over “reanimatie uit voorzorg”.. Je reanimeert niet uit “voorzorg”. Bijzondere protocollen dan
Toch wel gemiste kans dat ondanks de bls systematiek, deze ten tijde van Nouri en vermoedelijk ook anderen, dit niet goed toegepast werd door sportartsen.
Des te jammer dat na alle berichtgeving en commotie na Nouri de kennis in de bevolking (berichtgeving nieuwssites en sportredacties, reacties fora) ook nog vrij onwetend is.

Schijnbaar is er gisteren geen ademhaling geconstateerd en in dat geval dan terecht gestart met borstcompressie, en dat is inderdaad niet uit voorzorg. Ik kan me wel goed voorstellen dat in een vol stadion het vaststelling van ademhaling en circulatie wel lastiger is.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Vaessen heeft een goede nacht gehad en deze berichtgeving is positief om te lezen.

WoT stats

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:38:
[...]

Je ziet het elk weekend.

Ajax werd ook al gespaard tegen Feyenoord. Had makkelijk 2e geel al vroeg in de pot kunnen vallen. Later in die pot had er op sommige momenten ook wel wat strenger met Gimenez omgegaan mogen worden.
"Wat strenger"? 2 benen met een mooie schaarbeweging, onbestraft ruzie zoeken, etc etc. Die had minimaal 3 gele kaarten verdiend ;)
Maar laten we maar gewoon vooruit kijken, aan het hele Ajax-Feyenoord debacle (en dan doel ik niet specifiek op het verlies natuurlijk) veranderen we toch niks meer.

Wat betreft RKC-Ajax, ik ben benieuwd hoe/wanneer die wedstrijd uitgespeeld gaat worden. Idealiter natuurlijk met Vaessen die gewoon weer kan/mag keepen, al is het maar omdat RKC al 5 wissels verbruikt had en anders het restant met 10 moet spelen...

• Agent47

Agent47

toolkist schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:40:
[...]

"Wat strenger"? 2 benen met een mooie schaarbeweging, onbestraft ruzie zoeken, etc etc. Die had minimaal 3 gele kaarten verdiend ;)
Maar laten we maar gewoon vooruit kijken, aan het hele Ajax-Feyenoord debacle (en dan doel ik niet specifiek op het verlies natuurlijk) veranderen we toch niks meer.

Wat betreft RKC-Ajax, ik ben benieuwd hoe/wanneer die wedstrijd uitgespeeld gaat worden. Idealiter natuurlijk met Vaessen die gewoon weer kan/mag keepen, al is het maar omdat RKC al 5 wissels verbruikt had en anders het restant met 10 moet spelen...
Bij een blessure aan het hoofd mag de 6e wissel worden toegepast.

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:41:
[...]

Bij een blessure aan het hoofd mag de 6e wissel worden toegepast.
Ah ik wist niet dat die regel ook in NL was toegevoegd, ik dacht alleen in Engeland.

Verwijderd

Wat is die scheids bij NEC - Vitesse waardeloos zeg, man man man...

Verwijderd

Agent47 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:24:
[...]

Volgens mij moesten er nog tussen de 5 en 8 minuten? + blessuretijd, minuutje of 3-4? Zit je toch op 10 min waarin de 2-4 of 3-3 kan komen…
Mhm, vorige week las ik continue "Ja maar Vitesse - Sparta moest ook door voor doe 5 minuten."

Dus, ook al zijn de redenen voor staking compleet anders kan ik mij niet voorstellen dat er hierbij word gezegd "We laten het hierbij."

En kan mij ook niet voorstellen dat RKC daar mee akkoord zou gaan.
In 10 minuten tijd kan er heel veel gebeuren en RKC kan elk punt gebruiken.

De vraag is alleen, gelden hierbij dezelfde 72 uur regel?

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:19
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:57:
[...]

Mhm, vorige week las ik continue "Ja maar Vitesse - Sparta moest ook door voor doe 5 minuten."

Dus, ook al zijn de redenen voor staking compleet anders kan ik mij niet voorstellen dat er hierbij word gezegd "We laten het hierbij."

En kan mij ook niet voorstellen dat RKC daar mee akkoord zou gaan.
In 10 minuten tijd kan er heel veel gebeuren en RKC kan elk punt gebruiken.

De vraag is alleen, gelden hierbij dezelfde 72 uur regel?
Ik kan eerlijk gezegd die 72 uur nergens als regel vinden, ik kan me wel voorstellen dat dat we de wens is, maar geen eis; vorig seizoen was een uitzondering bij de laatste speelronde en daaropvolgende playoffs, dan werd t de dag erna

• Agent47

Agent47

Die burgemeester van Nijmegen is ook niet de dunste zeg :+

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Voordeel voor nec bij deze tijdelijke staking, gewoon door laten spelen of compleet affluiten.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 16:06

pro_6or

amateur_60r

NEC neemt even een time-out om zich te herpakken van de knock out.

Wat super oneerlijk is dit.

Arne slot zou het over competitie vervalsing hebben.

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:53:
Wat is die scheids bij NEC - Vitesse waardeloos zeg, man man man...
Verschrikkelijke vent. Slap, gemarchandeer, thuisfluiten. Onzin beslissingen.

een treffende spreuk

• Agent47

Agent47

Gewoon in elk stadion Maar netten dan. Blijkbaar kan niemand zich gedragen.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dit kan gewoon zonder consequenties. Dat is het probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door pro_6or op 01-10-2023 14:17 ]

een treffende spreuk

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Laten we niet doen alsof er iets heel ergs gebeurd is, gewoon doorvoetballen en weg met deze onzin regels, zeker als de thuisclub er voordeel uit haalt.. Nu word de sfeer in het stadion nog grimmig ook, terwijl het allemaal prima ging

• toolkist
  • Niet online
Been en Makaay die het over een bekertje hebben terwijl het een volle (plastic) fles water is die uberhaupt niet het stadion in mag...
als die iemand raakt kan ie nog prima hard raken, tis wel een halve kilo die daar door de lucht vliegt.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:00

Stewie!

Keen must die!

Ben erg trots dat m’n club in de KKD de 1e periodetitel heeft gewonnen. 🎂🎂

https://www.espn.nl/voetb...ruime-nederlaag-vvv-venlo

https://www.ad.nl/nederla...-zeperd-van-vvv~a072c235/

[ Voor 64% gewijzigd door Stewie! op 01-10-2023 14:33 ]

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Gooien, vuile 3%3

een treffende spreuk

• toolkist
  • Niet online
forzav schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:14:
Voordeel voor nec bij deze tijdelijke staking, gewoon door laten spelen of compleet affluiten.
Hoezo dat? Mag Cocu niet met zn spelers praten?

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Zo, de puntjes zijn weer binnen. Gooi in het slot die pot!

een treffende spreuk

• HollowGamer
  • Niet online
ElPaco schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:38:
[Twitter]
Vaessen heeft een goede nacht gehad en deze berichtgeving is positief om te lezen.
Fijn om te horen. :)

Er is wel weer wat te doen over de reanimatie, want kennelijk gebeurt dit nu standaard, terwijl dat voorheen niet het protocol is. Helaas (maar goed ook) heb ik er geen verstand van, maar neem aan dat de betrokkenen altijd handelen wat zij denken het beste is, ook voor de situatie van het slachtoffer.

• LZ86
En wederom gezeik door hooligans.

Waar blijft die aanpak........ Ohnee, het gaat best volgens de KNVB

Ondertussen heeft de vorige overtreder, na een week nog steeds niets laten horen van maatregelen of excuses.

Het is op deze manier gewoon wachten op het volgende schandaal

• LZ86
HollowGamer schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:38:
[...]

Fijn om te horen. :)

Er is wel weer wat te doen over de reanimatie, want kennelijk gebeurt dit nu standaard, terwijl dat voorheen niet het protocol is. Helaas (maar goed ook) heb ik er geen verstand van, maar neem aan dat de betrokkenen altijd handelen wat zij denken het beste is, ook voor de situatie van het slachtoffer.
Het zal vooral reanimatie genoemd worden, maar dat zal reuze meevallen.
Leken kennen het verschil niet tussen echte reanimatie (BLS met ALS door zorgprofessionals) en gewoon eerste hulp.

Zie je ook met die berichten dat een voetballer zijn tong heeft ingeslikt (wat helemaal niet kan) die ook blind worden gepubliceerd zonder wederhoor van een professional.

• HollowGamer
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:45:
En wederom gezeik door hooligans.

Waar blijft die aanpak........ Ohnee, het gaat best volgens de KNVB

Ondertussen heeft de vorige overtreder, na een week nog steeds niets laten horen van maatregelen of excuses.

Het is op deze manier gewoon wachten op het volgende schandaal
Over wedstrijd gaat dit? Ik zit op ESPN3.
LZ86 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:47:
[...]

Het zal vooral reanimatie genoemd worden, maar dat zal reuze meevallen.
Leken kennen het verschil niet tussen echte reanimatie (BLS met ALS door zorgprofessionals) en gewoon eerste hulp.

Zie je ook met die berichten dat een voetballer zijn tong heeft ingeslikt (wat helemaal niet kan) die ook blind worden gepubliceerd zonder wederhoor van een professional.
Noot geweten, maar kennelijk weet zo'n AED of het 'verstandig' is om een shock te doen. Deze kan schijnbaar zelf een meting doen.

Betekent dit dat ik als 'noob' dit ook gewoon zou kunnen toepassen op iemand, en het apparaat dus niets doet, indien niet nodig?

Vind het nog altijd jammer dat dit niet standaard op scholen wordt gegeven, maar er zal wel geen geld voor zijn.

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-10 21:03
HollowGamer schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:58:

[...]

Noot geweten, maar kennelijk weet zo'n AED of het 'verstandig' is om een shock te doen. Deze kan schijnbaar zelf een meting doen.

Betekent dit dat ik als 'noob' dit ook gewoon zou kunnen toepassen op iemand, en het apparaat dus niets doet, indien niet nodig?

Vind het nog altijd jammer dat dit niet standaard op scholen wordt gegeven, maar er zal wel geen geld voor zijn.
Klopt, apparaat meet of een schok nodig is, dan verschilt het vervolgens per AED of je zelf een knop in moet drukken voor de schok (semi-automatisch) of dat dit helemaal automatisch gaat, deze blijft verbonden en blijft meten terwijl je verder gaat met reanimeren

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:29

gws24

Thinking is hard!

LZ86 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:45:

Hoe was Ajax hier de overtreder? Verder hebben ze het volgende statement gemaakt met excuses op 24 september:
De directie en de Raad van Commissarissen van Ajax nemen afstand van het wangedrag dat zondag heeft geleid tot het staken van het duel met Feyenoord en de ongeregeldheden achteraf. Dit is niet het gedrag dat bij Ajax hoort.

Teleurstelling over de slechte seizoenstart is volkomen begrijpelijk, maar mag nooit de aanleiding zijn voor ordeverstoringen. Wij verontschuldigen ons tegenover iedereen die zich onveilig heeft gevoeld of hier op een andere manier last van heeft gehad.
bron: https://www.ajax.nl/artik...ieker-en-ongeregeldheden/

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:33

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Niet alleen op scholen, ook in het bedrijfsleven zou een jaarlijkse cursus BHV gewoon standaard moeten zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Buiten het mooie weer valt er in Rotterdam niet veel te genieten, beetje tamme wedstrijd dit :/

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-11 18:52
Ik meld het maar alvast, de opmars is ingezet, Vitesse valt de top* aan!

*Ajax

• jbdeiman
gws24 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:03:
[...]

Hoe was Ajax hier de overtreder? Verder hebben ze het volgende statement gemaakt met excuses op 24 september:

[...]
Ik mis nog wat de maatregelen zijn. Excuses zijn inderdaad wel gemaakt. Maar waar Feyenoord netten meest ophangen (of dat deed ) en een vak leeg liet, niets van dat alles (of ik moet ergens berichten missen) in Amsterdam.
Met de huidige sportieve successen daar is het i.m.o. wachten op de volgende gestopte wedstrijd en dan is het qua schema bijna niet te doen dat nog ergens weg te stoppen.

De KNVB vindt het inderdaad prima gaan zo, het is echt wachten weer tot het mis gaat voordat ze er wat aan doen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:01
gws24 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:03:
[...]

[...]
Maar dat is toch eigenlijk geen statement. Wat men natuurlijk wil weten is hoe ze de betrokken 'supporters' gaan aanpakken en hoe ze gaan voorkomen dat dit nooit meer kan gebeuren.

• Gonadan

Gonadan

[...]

[...]

Nee want een AED geeft geen borstcompressies, dat moet je zelf doen. Maar hij zal inderdaad geen schok geven als dit niet wenselijk is, hij meet zelf periodiek het hartritme. Maar dit gaat onderhand wel heul off-topic. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Wees gewoon nog even geduldig, er is nog even te gaan tot de eerstvolgende thuiswedstrijd. Mochten er dan nog geen maatregelen bekend gesteld of genomen zijn dan geef ik jullie alle gelijk. Tot die tijd om de dag hier blijven vragen hoe het staat met maatregelen heeft geen enkele zin, wij wachten ook maar gewoon af.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Heel benieuwd naar de lijntjes bij Exc-Spa :D
3 minuten extra tijd, in 90+4 toch nog de 2-1 op rándje buitenspel.

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:10:
[...]

Ik mis nog wat de maatregelen zijn. Excuses zijn inderdaad wel gemaakt. Maar waar Feyenoord netten meest ophangen (of dat deed ) en een vak leeg liet, niets van dat alles (of ik moet ergens berichten missen) in Amsterdam.
Wacht nou maar gewoon rustig af.. Ajax speelt pas half oktober weer thuis.
Niet te vergelijken met Feyenoord vorig seizoen die 3 dagen later weer een thuiswedstrijd hadden.

Verwijderd

Eventjes ervan uitgaan dat AZ wint.

4de - Feyenoord
5de - Excelsior
6de - Sparta

Rotterdam! :D

• Megupe
toolkist schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:39:
[...]

Wacht nou maar gewoon rustig af.. Ajax speelt pas half oktober weer thuis.
Niet te vergelijken met Feyenoord vorig seizoen die 3 dagen later weer een thuiswedstrijd hadden.
Ze willen gewoon ff horen hoe fantastisch Feyenoord het vorig jaar heeft aangepakt. Geef ze die credits dan ook ;)

Deze discussie is ondertussen wel rijp voor de randzaken lijkt me.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Bij gebrek aan AZ op ESPN1 ga ik maar eens zien wat onze vrouwen klaarspelen tegen Telstar. Misschien dat Steijn hier ook even een kijkje kan nemen.

• LZ86
[...]

[...]

Aed kan niet schokken als dit niet geïndiceerd is. Leekveilig.

Verwijderd

Superkiwi schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:48:
Bij gebrek aan AZ op ESPN1 ga ik maar eens zien wat onze vrouwen klaarspelen tegen Telstar. Misschien dat Steijn hier ook even een kijkje kan nemen.
Ik heb hem na 28 minuten uitgezet.

Ik ga lekker buiten zitten en kijken hoe het gras aan het groeien is.
Vermoed dat dat een stuk interessanter zal zijn.

• jbdeiman
Megupe schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:44:
[...]

Ze willen gewoon ff horen hoe fantastisch Feyenoord het vorig jaar heeft aangepakt. Geef ze die credits dan ook ;)

Deze discussie is ondertussen wel rijp voor de randzaken lijkt me.
Nee hoor, maar als je maatregelen wil treffen is het toch wel handig dit aan te kondigen? Ik bedoel vooral omdat enerzijds de burgemeester van Amsterdam met klem heeft aangegeven dat ze het nu echt eens aan moeten pakken en dat onze voetbalbond verstoppertje speelt.
We hebben helaas niet te maken met een club waarbij het bestuur doortastend en tijdig handelen heeft geëtaleerd. Ik ben gewoon oprecht benieuwd of de F-side nu ook eens wordt aangepakt.

Volgende week is de wedstrijd tegen AZ bijvoorbeeld al. Dus deze week moet er wat gebeuren op dat vlak. Mag toch nieuwsgierig zijn? Ik volg Feyenoord wat meer op de voet dan Ajax (de reden moge duidelijk zijn) maar kan toch zijn dat er vanuit supporters verenigingen o.i.d. al iets is gecommuniceerd over langere wachttijden ivm grondig fouilleren e.d.?

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:22
tommerd_ schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:03:
[...]

Klopt, apparaat meet of een schok nodig is, dan verschilt het vervolgens per AED of je zelf een knop in moet drukken voor de schok (semi-automatisch) of dat dit helemaal automatisch gaat, deze blijft verbonden en blijft meten terwijl je verder gaat met reanimeren
Daarom heet zo’n ding ook een automatische Externe Defibrillator. Het analyseert of er sprake is van ventrikel fibrilleren en als de uitkomst ‘ja’ is—-> schok. Andere ritme stoornissen of asystolie ( ‘flatliner’) zijn (voor de AED) niet schokbaar

• Megupe
jbdeiman schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:26:
[...]

Nee hoor, maar als je maatregelen wil treffen is het toch wel handig dit aan te kondigen? Ik bedoel vooral omdat enerzijds de burgemeester van Amsterdam met klem heeft aangegeven dat ze het nu echt eens aan moeten pakken en dat onze voetbalbond verstoppertje speelt.
We hebben helaas niet te maken met een club waarbij het bestuur doortastend en tijdig handelen heeft geëtaleerd. Ik ben gewoon oprecht benieuwd of de F-side nu ook eens wordt aangepakt.

Volgende week is de wedstrijd tegen AZ bijvoorbeeld al. Dus deze week moet er wat gebeuren op dat vlak. Mag toch nieuwsgierig zijn? Ik volg Feyenoord wat meer op de voet dan Ajax (de reden moge duidelijk zijn) maar kan toch zijn dat er vanuit supporters verenigingen o.i.d. al iets is gecommuniceerd over langere wachttijden ivm grondig fouilleren e.d.?
Ik snap je wel hoor, k ben zelf ook heel benieuwd.
Maar deze vraag komt regelmatig voorbij en ik vermoed dat zodra iemand het weet het antwoord hier ook snel zal volgen.
Zowel Ajacieden als niet-ajacieden zijn benieuwd.

• jbdeiman
Megupe schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:24:
[...]

Ik snap je wel hoor, k ben zelf ook heel benieuwd.
Maar deze vraag komt regelmatig voorbij en ik vermoed dat zodra iemand het weet het antwoord hier ook snel zal volgen.
Zowel Ajacieden als niet-ajacieden zijn benieuwd.
Moet zeggen dat ik het ergst vond dat de KNVB doodleuk aangeeft dat dit (de huidige maatregelen) het gewenste effect heeft. En dat onze overheid en de politie aangeeft dat ze geen capaciteit hebben, maar ondertussen wel met weet ik het hoeveel op de been elk weekend opdraven.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

jbdeiman schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:27:
[...]
Moet zeggen dat ik het ergst vond dat de KNVB doodleuk aangeeft dat dit (de huidige maatregelen) het gewenste effect heeft.
Als je kijkt hoe vaak er vóór deze maatregel iets op het veld gegooid werd ten opzichte van nu dan hebben ze sec wel gelijk natuurlijk. Het stilleggen en staken werpt (pun intended) wel zijn vruchten af.
Dat tuig deze maatregel nu misbruikt om wedstrijden vroegtijdig te doen staken doet daar niets aan af.

• Gonadan

Gonadan

Dus de klassiekert moest koste wat kost snel afgehandeld worden maar het restant tegen RKC komen ze ergens in de loop van de week wel op terug bij de KNVB. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 102 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024