Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
The Netherlands.... Maar Max heeft moeite met de th...
"When you grow up your heart dies"
Alonso was nog goed bezig met een ronde, dat maakt het jammer dat de sessie werd onderbroken.Waah schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:20:
[...]
Je denkt dat zonder rode vlag hij hem niet had gepakt? Max is gewoon weer een stuk sneller, net als vorige keer met regen hier. Alleen toen was Alo 2e en nu hulkenberg er nog ff tussen.
Eigenlijk had FP2 gewoon FP3 moeten zijn. Kwa spanning en sensatie.
Hij kreeg pole omdat hij in tegenstelling tot de rest meteen snel is. Max heeft deze pole alles behalve cadeau gekregen... hij was gewoon in een andere klasse.Arthur345 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:17:
In tegenstelling tot Nelson vond ik dit een behoorlijke anti climax. Hij krijgt toch een pole met dank aan een rode vlag.
Alonso was meer dan .3 langzamer S1 en marginaal sneller in S2, die had het nooit gered en de baan werd al natter.
[ Voor 12% gewijzigd door talkatoo op 17-06-2023 23:23 ]
Ook in Nederland is dit een strikvraag...PatrickC schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:21:
Max komt nooit meer in NL volgens mij… regen… wat is dat?
#teambbq
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik denk dat Checo echt naar een psycholoog moet. Hij probeert iets te bereiken wat vast in zijn kunnen ligt maar hij verliest het heden uit het oog. Hij moet dag voor dag kijken.JB schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:15:
PER pruts0r!
Zijn slechte performance hier gaat het team nog zuur opbreken en dus ook voor Checo zelf.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Op F1TV zeiden ze dat Alonso zijn S1 niet in de buurt van Verstappen kwam en dat het dus een geweldige S3 had moeten zijn om in de buurt te komen.Arthur345 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:22:
[...]
Alonso was nog goed bezig met een ronde, dat maakt het jammer dat de sessie werd onderbroken.
Net zo moeilijk als de vorige keer? lolExocet schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:22:
Alonso gaat het Max moeilijk maken morgen zegt ie, ben benieuwd
2 tiende sneller dan Hulk, dus nog ver achter Verstappen.Arthur345 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:22:
[...]
Alonso was nog goed bezig met een ronde, dat maakt het jammer dat de sessie werd onderbroken.
Nederlands.stekkiekiller schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:22:
Praten Max en Nico Nederlands of Duits met elkaar?
Pannenkoek!stekkiekiller schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:22:
Praten Max en Nico Nederlands of Duits met elkaar?
Lijkt me Nederlands
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Op dit moment regent het meer in Zuid-Europa dan hier.PatrickC schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:21:
Max komt nooit meer in NL volgens mij… regen… wat is dat?
Als HULK derde wordt is NRW morgen de dertiende Nederlandse provincie...powah33 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:20:
Als HULK 5de word in de race heeft hij het heel netjes gedaan denk ik.
Er zijn ook beelden van een interview met Max in vloeiend Duits, dus het kan allebei
De Haas reed afgelopen races net voor/tussen de Williams auto’s. Ik denk dat ze blij mogen zijn met punten op dit moment.powah33 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:20:
Als HULK 5de word in de race heeft hij het heel netjes gedaan denk ik.,
MAX wint en Alonso laat Lewis zien hoe je moet racen,
ik koop in iedergeval wel wat bingo kaarten.
Ah, 'jij kleine pannenkoek!' - daar was dat van:
Hulk eindigd gewoon buiten de top 10, net als KMAG toen hij vorig jaar Pole had.powah33 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:20:
Als HULK 5de word in de race heeft hij het heel netjes gedaan denk ik.,
MAX wint en Alonso laat Lewis zien hoe je moet racen,
ik koop in iedergeval wel wat bingo kaarten.
hoi
Ik zie hulk morgen wel goed starten...... alonso en lewis zullen hem wel snel pakken... mnisschien gaat RUS nog wat raars doen ... kan zo maar weer regenen in zijn helm ofzo. Hoop dat HULK gewoon stevig in de top 10 eindigd.ReVision. schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:26:
[...]
Hulk eindigd gewoon buiten de top 10, net als KMAG toen hij vorige jaar Pole had.
https://f1manager.info/ranking/4605
Ik ook! Alo is natuurlijk wel altijd van niet schuwen iets te zeggen maar het spreekt wel veel vertrouwen uit.Exocet schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:22:
Alonso gaat het Max moeilijk maken morgen zegt ie, ben benieuwd
Op naar morgen😀
een treffende spreuk
Ik hoop uiteraard ook voor een goed resultaat voor Hulk, maar als je een beetje op Haas hebt gelet dit seizoen weet je dat dit gewoon onrealistisch is.powah33 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:28:
Ik zie hulk morgen wel goed starten...... alonso en lewis zullen hem wel snel pakken... mnisschien gaat RUS nog wat raars doen ... kan zo maar weer regenen in zijn helm ofzo. Hoop dat HULK gewoon stevig in de top 10 eindigd.
hoi
Is hier iemand die denkt dat Max morgen niet wint? Het wordt wat eentonig...powah33 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:28:
Hoop dat HULK gewoon stevig in de top 10 eindigd.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik zeg max goed weg, Hulk houd Alonso/ham achter zich. ALO en HAM in gevecht en RUS tikt een van de twee er afChocoball schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:30:
Even afwachten hoe het morgen in bocht 1 gaat worden.
Nu een analyse van het blokkeren van Sainz op tsunoda/Gasly.
Eigenlijk zit er achter nog een McLaren die niet op een lap zit net als sainz, maar Sainz blokkeert die McLaren volgens mij ook nog eens....
Sowieso wordt het na zo'n Q morgen wel een inhaalfeest mocht het kurkdroog zijn, morgen weer een groene baan die steeds sneller gaat worden

Jij gaat liever weer terug naar het Mercedes tijdperk? 😉hoevenpe schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:31:
Is hier iemand die denkt dat Max morgen niet wint? Het wordt wat eentonig...
Dan liever maar eentonig wat mij betreft, al is dat nog steeds niet zo vanzelfsprekend morgen.
Testing, one, two ...
100%, maar dat kon ook en hem net iets eerder afvlaggen zou óók (juist) erg oneerlijk zijn geweest.Waah schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:29:
Zou de race director gewacht hebben tot HULK over de finish kwam met de rode vlag? Het was al even geel, de auto stond al even stil.... En zodra Hulk over start/finish kwam werd de rode vlag gezwaaid.
een treffende spreuk
Denk hetzelfde als gisteren en vandaag. Een redelijk scherpe bocht naar links.Chocoball schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:30:
Even afwachten hoe het morgen in bocht 1 gaat worden.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ben inmiddels zover dat ik 'hoop' op regen en een gesloopte sidepod en een heroïsch gevecht voor P3 met de Hulk op. P2...hardware-lover schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:35:
Jij gaat liever weer terug naar het Mercedes tijdperk? 😉
Alonso denkt dathoevenpe schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:31:
[...]
Zit niet zo te zeuren, dit was gewoon een hele knappe qualy van Max, morgen zien we het wel weer.
een treffende spreuk
Drie verschillende teams. Zo zie ik de podiumceremonies het liefst!sjaool schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:35:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
HUL heeft de tijd van zijn leven en VER en ALO gaan even op in elkaar...
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Gewoon hetzelfde doen als de 8 jaar voor 2021: kijken naar de andere racers. Daar gebeurt nog voldoende en zit het best dicht op elkaar.hoevenpe schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:31:
[...]
Ferrari gaat achteruit, Merc maakt een sprong vooruit lijkt het. Aston Martin's voorsprong op de rest lijkt weg te zijn, maar kunnen de upgrades Alonso nog op het podium helpen? Kan Russel eens in gevecht met Hamilton ipv door pech/eigen schuld geen direct gevecht? En hoe hard gaat dat gevecht zijn? Gaat Perex naar voren rijden of valt het weer tegen? Kan Leclerc nog een pot breken?
Er is genoeg te zien momenteel. Gewoon niet op Max letten. Dat doet de regie ook al niet meer behalve de eerste rondes en de laatste verplichte ronde.
Ik was niet volledig in mijn reactieWaah schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:34:
[...]
Ik zeg max goed weg, Hulk houd Alonso/ham achter zich. ALO en HAM in gevecht en RUS tikt een van de twee er af![]()
Nu een analyse van het blokkeren van Sainz op tsunoda/Gasly.
Eigenlijk zit er achter nog een McLaren die niet op een lap zit net als sainz, maar Sainz blokkeert die McLaren volgens mij ook nog eens....
Gelukkig staat er tegenwoordig een muurtje. Anders had ik hem zichzelf nog wel zien "verremmen" in bocht 1, om zo bocht 2 over te slaan en op P1 terug op de baan te komenpowah33 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:28:
mnisschien gaat RUS nog wat raars doen ...

-
Max is op dit moment echt mega in vorm. Hele quali weer top gereden. Tuurlijk helpt RB ook maar alleen daarmee red je het niet, kijk naar Per. Als de auto gewoon heel blijft wint hij hem.hoevenpe schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:31:
[...]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Tja, maar het is niet zo dat de beste auto op droog ook de beste auto bij nat weer is.hoevenpe schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:31:
[...]
Max heeft tactisch, met z'n team op het juiste zijn ronde gezet. Hij staat volkomen verdiend voor aan.
Maar goed, Ik denk dat Max een goede kans heeft morgen, voor P2 kan het spannender worden
Maar waar had Sainz last van.... Leclerc die weer flink genomen wordt door z'n eigen team....
[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 17-06-2023 23:41 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Kun je het hem kwalijk nemen? Vorige race mocht dat blijkbaar ookEdd schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:39:
[...]
Gelukkig staat er tegenwoordig een muurtje. Anders had ik hem zichzelf nog wel zien "verremmen" in bocht 1, om zo bocht 2 over te slaan en op P1 terug op de baan te komen
Wat betreft sainz: niet volgens de regels, maar in dit geval zou het eerlijker zijn om Sainz gewoon in de q2 naar achteren te zetten, zodat Galsy door de was naar Q3.
Team gaat niet vrijuit, maar dit was meermaals erg slecht...Rene44 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:39:
Ik heb een hoop tijd voor Sainz maar die acties op de baan verdienen minstens een ban voor 1 weekend. Sterke Spa 1998 David Couldhardt vibes.
Had HAM trouwens ook niet een moment dat die iemand blokkeerde?
Hij riep dat die hem niet zag vanwege zijn soiegel-issue. Maar da's geen excuus want dat was al eerder bekend en het team liet hem buiten.
JV is sowieso altijd heel uitgesproken, maar nu is hij wel heel hard.sjaool schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:44:
Jacques Villenueve was ook weer lekker duidelijk Ferrari messed up.
(Hele aardige man trouwens!)
Wel een NL-talige front row met een behoorlijk dialectBreadFan schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:44:
Eerste Nederlands sprekende front row ooit morgen?
Cogitationis poenam nemo patitur
Of eerste Duits sprekende front row ooit morgen? Is dat wel eens voorgekomen?BreadFan schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:44:
Eerste Nederlands sprekende front row ooit morgen?
hoi
En terecht toch? Leclerc vraagt softs, iedereen gaat naar softs.... Maar Ferrari laat hem weer op inters.Ryur schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:45:
[...]
JV is sowieso altijd heel uitgesproken, maar nu is hij wel heel hard.
(Hele aardige man trouwens!)
Was het 2 weken geleden dat die om bepaalde banden vroeg, ze oké zeiden en vervolgens alsnog andere banden er onder schroefde?
Leclerc zegt ook dat die niet snel genoeg was, aangezien "anderen" (Hamilton) met inters well door was. Maar "we" maken het ons veel moeilijker dan nodig.
En ja, Ferrari maakt het hem veel moeilijker dan nodig. En daardoor gaat Leclerc niet beter rijden. Ze moeten hun drivers meer gaan vertrouwen.....
Voor een Belg valt dat best mee bij Max toch?Bullet NL schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:46:
[...]
Wel een NL-talige front row met een behoorlijk dialect
Eerste Nederlands-sorekende front-row van niet-geboren Nederlanders
Toch houd die het team nog altijd wat de hand boven het hoofd. Zoals die al tijden doet. Tijd voor die vuist op tafel Leclerc!Chevy454 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:48:
Oeh… Charles in het vierkantje was erg oprecht. Dat was niet mooi om te zien.
Ik zou het super vinden als Leclerc naar Merc zou gaan en Ham naar Ferrari. Gaat niet gebeuren, maar zou voor iedereen het beste zijn denk ik. Wat goodwill voor Mercedes (ik zie Leclerc geen 180 maken zoals Russel heeft gedaan

Rosberg en Vettel hebben wel eens samen op de 1e rij gestaan, bijv. Singapore 2013 en Groot-Brittannië 2014ReVision. schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:46:
[...]
Of eerste Duits sprekende front row ooit morgen? Is dat wel eens voorgekomen?
[ Voor 11% gewijzigd door TweakPino op 18-06-2023 00:00 ]
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Er gebeurde echt van alles, de coureurs konden zich geen fouten veroorloven en wat heeft die Stroll toch een geluk gehad zeg pff..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Lando in het verlengde daarvan verdient ook een beter team. Die zou je ook in een relevante auto willen zien rijden.Waah schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:52:
[...]
Toch houd die het team nog altijd wat de hand boven het hoofd. Zoals die al tijden doet. Tijd voor die vuist op tafel Leclerc!
Ik zou het super vinden als Leclerc naar Merc zou gaan en Ham naar Ferrari. Gaat niet gebeuren, maar zou voor iedereen het beste zijn denk ik. Wat goodwill voor Mercedes (ik zie Leclerc geen 180 maken zoals Russel heeft gedaan), en een coureur die wel de historie heeft om met de vuist op tafel te slaan bij Ferrari. Kan Ferrari sterker maken en Mercedes wat menselijker
Als ze op vrijdag op inters rijden krijgen ze IIRC een "extra" setje (omdat ze anders sowieso niet zouden rijden probably). Daarnaast is de levensduur van de inters & wets veel hoger. Zie je ook nu dus, waarbij ze elk Q deel op een nieuwe set gereden zullen hebben, maar waarschijnlijk wel "hergebruikt" van FP2 & 3.Quad schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:05:
[...]
En dat voor heel het weekend? Lekker dan als elke sessie nat is.
YouTube: Qualifying Highlights | 2023 Canadian Grand Prix
Komen ze uit een ei ofzo?Waah schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:49:
[...]
Voor een Belg valt dat best mee bij Max toch?
Eerste Nederlands-sorekende front-row van niet-geboren Nederlanders
Ma Verstappen heeft een cloaca?
Ai, nouja wie weet schuift ALO een plekje op, hoop dat ze HUL niet te hard straffen want het was wel een mooie ronde en een hele prestatie.
[ Voor 15% gewijzigd door PalingDrone op 18-06-2023 00:08 ]
Tijdens de rode vlag wanneer hij reeds afgevlagd is geweest. Lijkt me eerder een reprimande i.p.v. een grid straf…mjjveldt schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:01:
Hulk een red flag infringement?
Het is de FIA.... Ik mag toch hopen dat het een reprimande is.... Als je fans nu op de kast wil jagen moet je vooral de grote verrassing een penalty geven.Chevy454 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:08:
[...]
Tijdens de rode vlag wanneer hij reeds afgevlagd is geweest. Lijkt me eerder een reprimande i.p.v. een grid straf…
Ik zie de FIA wel net zo'n zware straf hiervoor geven als Sainz die 2 a 3 auto's blokkeert waar ze met 300km/u aankomen.
Over hard straffen gesproken. Al nieuws over SAI?PalingDrone schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:05:
[...]
Ai, nouja wie weet schuift ALO een plekje op, hoop dat ze HUL niet te hard straffen want het was wel een mooie ronde en een hele prestatie.
SAI is genoeg gestraft door het feit dat die voor Ferrari rijdRobkazoe schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:11:
[...]
Over hard straffen gesproken. Al nieuws over SAI?
Dat is een redelijk masochistische hobby idd.Waah schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:12:
[...]
SAI is genoeg gestraft door het feit dat die voor Ferrari rijd
Kan je nog zo goed je best doen, met zo'n team heb je weinig vijanden meer nodig.
[ Voor 15% gewijzigd door PalingDrone op 18-06-2023 00:15 ]
Leclerc is momenteel wel het lievelingetje om goed, hard ge****d te worden door Ferrari. Misschien is Sainz jaloers en kiest die voor een harde "Dubbele Pech" door zich ook nog te laten naaien door de FIAPalingDrone schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:14:
[...]
Dat is een redelijk masochistische hobby idd

Hulkenberg was helemaal niet afgevlagd, er waren immers nog 7+ minuten op de klok. En vrijwel elke coureur heeft in alle Q delen (waar die aan deelnam) wel meerdere (pogingen tot) push laps gedaan. Dat Hulkenberg net een snelle ronde erop had zitten zegt dus helemaal niks over de ronde erna (de uiteindelijke in lap dus).Chevy454 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:08:
[...]
Tijdens de rode vlag wanneer hij reeds afgevlagd is geweest. Lijkt me eerder een reprimande i.p.v. een grid straf…
Daarnaast gaat het over een red flag infringement. Daarvoor bestaat maar 1 vorm van straffen, en dat is eentje die je voelt, en een reprimande is dat niet. Met pijn in mijn hart moet ik dan ook zeggen dat Hulkenberg hiervoor een grid penalty verdient, als het "waar is en het niet gaat over een overscheiding van een halve KM per uur ergens voor T1 al. En ook dan is het een zwart/witte regel waar je gewoon al moet voldoen
Edit/toevoegingen: en als Hulkenberg daadwerkelijk aan een cooldown lap begonnen was dan is het extra dom om niet (tijdig) aan de red flag regels te voldoen.
[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 18-06-2023 00:39 ]
Dan zou ik toch de YouTube samenvatting terug kijken rond 6:40. Op 7:12 remaining zet Nico zijn tijd neer en op 7:11 valt de rode vlag. Tenzij de rode vlaggen eerder bekend worden gemaakt via de auto of engineer, maar anders kan Nico toch hier helemaal niets aan doen.RobertMe schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:37:
[...]
Hulkenberg was helemaal niet afgevlagd, er waren immers nog 7+ minuten op de klok. En vrijwel elke coureur heeft in alle Q delen (waar die aan deelnam) wel meerdere (pogingen tot) push laps gedaan. Dat Hulkenberg net een snelle ronde erop had zitten zegt dus helemaal niks over de ronde erna (de uiteindelijke in lap dus).
Daarnaast gaat het over een red flag infringement. Daarvoor bestaat maar 1 vorm van straffen, en dat is eentje die je voelt, en een reprimande is dat niet. Met pijn in mijn hart moet ik dan ook zeggen dat Hulkenberg hiervoor een grid penalty verdient, als het "waar is en het niet gaat over een overscheiding van een halve KM per uur ergens voor T1 al. En ook dan is het een zwart/witte regel waar je gewoon al moet voldoen
Edit/toevoegingen: en als Hulkenberg daadwerkelijk aan een cooldown lap begonnen was dan is het extra dom om niet (tijdig) aan de red flag regels te voldoen.
voor zover ik het begrijp gaat het om de ronde erna? vaag in ieder gevalRobkazoe schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:45:
[...]
Dan zou ik toch de YouTube samenvatting terug kijken rond 6:40. Op 7:12 remaining zet Nico zijn tijd neer en op 7:11 valt de rode vlag. Tenzij de rode vlaggen eerder bekend worden gemaakt via de auto of engineer, maar anders kan Nico toch hier helemaal niets aan doen.
Alleged breach of Article 37.6 a) of the FIA Formula One Sporting Regulations - Car
27 failing to stay above the minimum time set by the FIA ECU at 16:59.
https://the-race.com/form...otential-red-flag-breach/Wognummer schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:47:
[...]
voor zover ik het begrijp gaat het om de ronde erna? vaag in ieder geval
Alleged breach of Article 37.6 a) of the FIA Formula One Sporting Regulations - Car
27 failing to stay above the minimum time set by the FIA ECU at 16:59.
Hulkenberg’s in-car footage shows that he was notified of the red flag as he braked for Turn 1 after completing his lap and he was told “red flag, red flag, need to be plus on delta time, plus on delta time” almost immediately.
But the radio conversation with engineer Gary Gannon later in his in-lap suggested possible confusion over adhering to the minimum time.
Hulkenberg: “The beeping drives me nuts, do I need to be negative or positive?”
Gannon: “You should be positive now, plus, so you need to slow down. Slow down and also it’s a double yellow here.”
Hulkenberg: “No, I think I’m going too slow. I need to go faster. I don’t know, you tell me.”
Then after a period of silence, around the hairpin Hulkenberg says: “Is this too fast or too slow? Tell me” and Gannon replies: “It’s too fast. Too fast. Because it’s a red flag.”
Volgens de FIA maar 3 plaatsenWaah schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:44:
Volgens Reddit: 6 plaats gridstraf voor Sainz
https://www.fia.com/sites...eding%20of%20Car%2010.pdf
[ Voor 41% gewijzigd door Edd op 18-06-2023 00:51 ]
-
Daar zette ik het er maar specifiek bijEdd schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:50:
[...]
Volgens de FIA maar 3 plaatsen
Mag ik 3 weinig vinden? Dit was gewoon bijna een dubbele crash waarbij 2 coureurs met 300km/u aankomen in de regen, plus dat die de lap van de McLaren er achter ook nog eens verpest.
Uiteraard zal er een aantal seconden / meters / ... speling zijnRobkazoe schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:45:
[...]
Dan zou ik toch de YouTube samenvatting terug kijken rond 6:40. Op 7:12 remaining zet Nico zijn tijd neer en op 7:11 valt de rode vlag. Tenzij de rode vlaggen eerder bekend worden gemaakt via de auto of engineer, maar anders kan Nico toch hier helemaal niets aan doen.
Kan iemand voor mij een plaatje maken van de Ferrari clown meme maar dan met F1 race control achter de clown gezichten? Wordt gewaardeerd.Edd schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:50:
[...]
Volgens de FIA maar 3 plaatsen
[Afbeelding]
Je hoort best grote verwarring bij Hulk. Via F1 tv onboard vanaf 1:05:00 ergens.RobertMe schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:52:
[...]
Uiteraard zal er een aantal seconden / meters / ... speling zijn. Maar met vlaggen & light panels naast de baan, een indicatielampje op het stuur, en een race engineer die dit normaliter meteen doet melden, moet je toch echt voor T1 al aan de delta kunnen voldoen.
De FIA kijkt dus enkel naar de situatie met Galsy. Blijkbaar kijken ze niet naar Tsunoda die hier toch ook wel gehinderd wordt

Of naar de situatie in het algemeen waar SAI gewoon een obstakel wordt in de allerlaatste bocht van het circuit.Waah schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:55:
[...]
Je hoort best grote verwarring bij Hulk. Via F1 tv onboard vanaf 1:05:00 ergens.
De FIA kijkt dus enkel naar de situatie met Galsy. Blijkbaar kijken ze niet naar Tsunoda die hier toch ook wel gehinderd wordt
Dus even resumé:
SAI blokkeer t TSU half
SAI blokkeert GAS eerst voor de laatste bocht en daarna nogmaals van zijn laatste lap in de eerste bocht.
SAI staat stil aan het einde van het lange rechte stuk waar ze met 300 km/uur aan komen zetten.
Mocht Pérez of Leclerc in Oostenrijk zo meteen ook een kut quali kennen, misschien moet zij hun auto gewoon maar in bocht 10 parkeren. Die paar plekken straf neem je dan maar op de koop toe.
Als race control zou je dan toch gewoon het recht moeten hebben om SAI te laten stranden in Q3 en GAS door kunnen laten gaan. Die vrijheid moet er toch zijn. Niemand behalve Ferrari zal hierover klagen.
Dat laatste kan niet omdat ze het na de quali pas bekijken.Robkazoe schreef op zondag 18 juni 2023 @ 01:09:
Ik vind dit soort dingen altijd lastig en ik snap dat het mogelijk regels omheen ontwikkeld kunnen worden maar GAS wordt hier echt zwaar genaaid terwijl SAI vrij makkelijk Q3 inrolt. Ik zal morgen nog wel eens naar de tussentijden van GAS kijken maar kan mij niet voorstellen dat hij met dat rondje Q2 gewoon zou halen.
Als race control zou je dan toch gewoon het recht moeten hebben om SAI te laten stranden in Q3 en GAS door kunnen laten gaan. Die vrijheid moet er toch zijn. Niemand behalve Ferrari zal hierover klagen.
Waarom ze het pas na quali bekijken is me dan wel een raadsel. Zoveel ruimte voor interpretatie was er niet. Bij Australie was er meer twijfel en daar handelden ze wel tijdens de race nog voor de straf. Maar hier kan het pas na de quali.

[ Voor 17% gewijzigd door pro_6or op 18-06-2023 01:50 ]
een treffende spreuk
En de lafaards durven Hamilton niet te straffen. Steiner had gelijk: tijd voor competente stewards.
[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 18-06-2023 03:03 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Maar Hulkenberg reed "door rood". Als ik dat document lees wordt juist hij (ook) ontzettend gematst. Ten eerste rijdt hij dus te hard na het ingaan van de rode vlag (omdat "die 1,5 seconde boven de delta zat en naar eigen zeggen in de volgende mini sector niet zoveel kon vertragen om die tijd 'goed te maken'"). Maar vervolgens weet die, met 10+ jaar ervaring ook nog niet eens hoe hard die uberhaupt mag rijden?! Dat is toch ook gewoon semi levensgevaarlijk? Nu heeft hij, vrij letterlijk, gewoon maar wat gedaan, zoals het in het document staat. Sure, hij is niet op volle snelheid teruggereden, en hij was ongeveer even snel dan Ocon. Maar het is toch zeer zeker ernstig dat hij de regels niet kent omtrent veilig rijden op een onveilige baan?gambieter schreef op zondag 18 juni 2023 @ 02:57:
De stewards mogen zich gaan schamen. Die straffen voor Hulk, Tsu & Stroll hetzelfde als de straf voor Sainz. Alsof je door oranje rijden even hard bestraft als met coke en alcohol een kettingbotsing veroorzaken met dodelijke consequenties.
En de lafaards durven Hamilton niet te straffen. Steiner had gelijk: tijd voor competente stewards.
V.w.b. Hamilton, over welke situatie gaat het dan? Met Stroll in de hairpin? Zo ja denk ik niet dat Stroll daar echt hinder ondervonden heeft. Hamilton blokkeerde hem niet, alleen stuurde die in op Stroll, maar from memory reageerde Stroll daar niet op? Heeft het wellicht ook niet eens gezien? Hamilton leek aan de kant te zijn gegaan dus zal de aandacht van Stroll zijn verschoven naar het rijden door de hairpin.
* streamnl heeft vanochtend pas de Q gekeken.
Dit was de eerste keer dat ik van te voren geen spoilers hoorde.
Hamilton, bij de hairpin? Stroll zat in een outlap. Impeden is het dus niet.gambieter schreef op zondag 18 juni 2023 @ 02:57:
De stewards mogen zich gaan schamen. Die straffen voor Hulk, Tsu & Stroll hetzelfde als de straf voor Sainz. Alsof je door oranje rijden even hard bestraft als met coke en alcohol een kettingbotsing veroorzaken met dodelijke consequenties.
Simpel misverstand, de een heeft haast, de ander denkt dat de een er achter zal blijven voor die bocht, niks aan het handje
erutangiS
Eerste lap op rood (vrije baan) 1.21.440 (Op Inter had hij 1.20.615 staan)
Sainz eerste lap op rood (zat net achter Lec op de baan) 1.19.856. Dit was meteen genoeg voor Q3.
Hulk rijdt net na Sai & Lec op rood een 1.20.3 waarmee hij Q3 haalt.
Dus, of eis softs op en kom naar binnen of rij gewoon sneller wanneer het moet gebeuren.
Kijk Ferrari heeft nou niet echt een historie van top strategie maar in dit geval doen ze niet veel fout. Dit seizoen ligt de schuld ook gewoon vaak bij Lec zelf.
Niet helemaal met jou eens in dit geval lec vraagt voor zijn snelle ronde al voor soft banden omdat hij vind dat het moet kunnen ferrari overruled hem en lec moet dus nog 2 ronden extra rijden (1 time lap).Inspired schreef op zondag 18 juni 2023 @ 08:12:
Kijk Ferrari heeft nou niet echt een historie van top strategie maar in dit geval doen ze niet veel fout. Dit seizoen ligt de schuld ook gewoon vaak bij Lec zelf.
Ik vind dat in situaties als deze de coureur het laatste woord moet hebben en niet de pitwall die zegt ja maar verstappen rijd door.
Je zag ook bij albon dat hoe meer rondes hij reed meer tempratuur de banden hadden hoe sneller de ronde tijden werden.
Door naar lec te hebben geluisterd had hij 2 ronden meer gehad op de soft en dus meer tempratuur en normaal een snellere ronde. Ik vind dat Ferrari hier wel fout zit. (sowieso het zelfde doen als verstappen geeft nou niet echt aan dat je in je zelf/je coureur gelooft)
Je hebt net maximaal gepushed. Je kwam met 300km net voor de laatste chicane aan alvorens over de lijn te komen en dan valt de rode vlag.RobertMe schreef op zondag 18 juni 2023 @ 06:45:Maar vervolgens weet die, met 10+ jaar ervaring ook nog niet eens hoe hard die uberhaupt mag rijden?! Dat is toch ook gewoon semi levensgevaarlijk?
Misschien weet je het niet maar als je net 300km/h hebt gereden en gaat dan terug naar 120 of 80km. Dat voelt hetzelfde tenzij je naar de instrumenten kijkt. Zeker met die regenachtige omstandigheden is het lastiger om in te schatten. Zijn team had hem hier veel beter moeten coachen.
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 18-06-2023 08:31 ]
Dan moet hij gewoon naar binnen komen als hij dat denkt. Ferrari volgt een strategie die bijna alle teams hanteerden in Q2. Als top team snap ik best dat je wat conservatief bent in dit soort situaties en niet een Albonnetje doet. Ook omdat Lec gewoon prima met die auto onder de 20.4 had moeten kunnen rijden de eerste ronde op rood. Kijk naar Sainz en Hulk.hjvg schreef op zondag 18 juni 2023 @ 08:29:
[...]
Niet helemaal met jou eens in dit geval lec vraagt voor zijn snelle ronde al voor soft banden omdat hij vind dat het moet kunnen ferrari overruled hem en lec moet dus nog 2 ronden extra rijden (1 time lap).
Ik vind dat in situaties als deze de coureur het laatste woord moet hebben en niet de pitwall die zegt ja maar verstappen rijd door.
Je zag ook bij albon dat hoe meer rondes hij reed meer tempratuur de banden hadden hoe sneller de ronde tijden werden.
Door naar lec te hebben geluisterd had hij 2 ronden meer gehad op de soft en dus meer tempratuur en normaal een snellere ronde. Ik vind dat Ferrari hier wel fout zit. (sowieso het zelfde doen als verstappen geeft nou niet echt aan dat je in je zelf/je coureur gelooft)
Heb je het transscript dat hier voorbij kwam terug gelezen en het FIA document?Chevy454 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 08:30:
[...]
Je hebt net maximaal gepushed. Je kwam met 300km net voor de laatste chicane aan alvorens over de lijn te komen en dan valt de rode vlag.
Misschien weet je het niet maar als je net 300km/h hebt gereden en gaat dan terug naar 120 of 80km. Dat voelt hetzelfde tenzij je naar de instrumenten kijkt. Zijn team had hem hier veel beter moeten coachen.
Hij rijdt te hard als de vlag uit komt, en ja, door de omstandigheden kan hij niet meteen aan de delta voldoen. Maar dat lijken de stewards te accepteren.
Waar ik op doel is dat Hulkenberg veel later in de ronde begint te vragen naar de piepjes, en of hij nu harder of zachter moet rijden en hij denkt dat hij te zacht rijdt en dus harder gaat rijden. In het document van de stewards staat niet voor niks dat hij moet zorgen dat hij op de hoogte is van de (rode vlag) procedures.
En Hamilton ging op inters nog met de hakken over de sloot door. Die heeft eerst nog een aantal ronden op inters gereden omdat het team aan nam dat het harder ging regenen voordat ze pitstop konden doen, outlap rijden, en meerdere opwarm rondes nodig.Inspired schreef op zondag 18 juni 2023 @ 08:32:
[...]
Dan moet hij gewoon naar binnen komen als hij dat denkt. Ferrari volgt een strategie die bijna alle teams hanteerden in Q2. Als top team snap ik best dat je wat conservatief bent in dit soort situaties en niet een Albonnetje doet. Ook omdat Lec gewoon prima met die auto onder de 20.4 had moeten kunnen rijden de eerste ronde op rood. Kijk naar Sainz en Hulk.
Aangezien Hamilton met die dweil door kwam op inters had Leclerc dat ook moeten kunnen. Net zoals Perez overigens.
Ja, Ham ging ronde door op inters. Dacht Alonso ook. Die reden de tweede lap op inters snel genoeg voor Q3. Lec was zelf ook niet heel resoluut.RobertMe schreef op zondag 18 juni 2023 @ 08:36:
[...]
En Hamilton ging op inters nog met de hakken over de sloot door. Die heeft eerst nog een aantal ronden op inters gereden omdat het team aan nam dat het harder ging regenen voordat ze pitstop konden doen, outlap rijden, en meerdere opwarm rondes nodig.
Aangezien Hamilton met die dweil door kwam op intera had Leclerc dat ook moeten kunnen. Net zoals Perez overigens.
<Bocht later>I think we should box for soft.
Engineer geeft dan aan dat ze inderdaad liever eerst een lap zetten en dat Max ook buiten blijft.I think we should box for soft but let me know if you want me to put a lap in.
Dit is imho niet heel resoluut. Ik kan me nog een keer Rus herinneren die gewoon zegt - ik kom naar binnen. Van Ferrari snap ik deze keuze 100%. Ook omdat hij gewoon Q3 kon halen.
De nieuwe startopstelling:
:strip_exif()/f/image/DsG0VTZAifrbCPVjBbfewffG.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukkig geen MB naast Max. Dat zorgt toch altijd voor een nog hogere hartslag bij de start.G_Dragon schreef op zondag 18 juni 2023 @ 08:45:
Lees alles net van de gridstraffen, wat sneu voor Hulkenberg maar een fout is een fout..
De nieuwe startopstelling:
[Afbeelding]
JaRobertMe schreef op zondag 18 juni 2023 @ 08:33:
Heb je het transscript dat hier voorbij kwam terug gelezen en het FIA document?
En waarom denkt hij dat te zacht rijdt? Zijn fysieke inputs die hij krijgt geven dat aan. Zijn ogen en handen en rug geven de indruk dat hij te traag rijdt. Dat is heel normaal na zo hard te hebben gereden. Daarom dat zijn team beter heeft moeten coachen.Waar ik op doel is dat Hulkenberg veel later in de ronde begint te vragen naar de piepjes, en of hij nu harder of zachter moet rijden en hij denkt dat hij te zacht rijdt en dus harder gaat rijden.
Dit kan je enkel maar begrijpen als je zelf ooit eens met 250+ hebt gereden. Bij voorkeur op een motor.
[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 18-06-2023 08:52 ]
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |