[F1 2023] Race 8 GP van Spanje Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:
  • 78.815 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:16
Ahh ik zie het al, de race topic start foto voor volgend seizoen 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Fia en straffen... het lijkt wel een bingo loting...

Volgens mij is causing a collission toch heel duidelijk bij de mercedes boys... als max dit had gedaan bij hamilton was de wereld te klein geweest..

Vriendjes politiek zucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:29
Sergio Perez is op dit moment de Hector Rebaque van Red Bull.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10 10:53
Maarten_E schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 22:30:
Sergio Perez is op dit moment de Hector Rebaque van Red Bull.
Wie is dat en wat betekend dit? :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 15:34
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 22:29:
Fia en straffen... het lijkt wel een bingo loting...

Volgens mij is causing a collission toch heel duidelijk bij de mercedes boys... als max dit had gedaan bij hamilton was de wereld te klein geweest..

Vriendjes politiek zucht!
Als Russell en Hamilton geen teamgenoten waren dan was het sowieso een andere straf geweest, nu houden ze elkaar gewoon de hand boven het hoofd, is vrij normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:29
Jasphur schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 22:31:
[...]

Wie is dat en wat betekend dit? :)
Hector Rebaque was de Mexicaanse teamgenoot van Piquet bij Brabham in 1981, en terwijl Piquet WDC werd in een redelijk dominante auto scoorde Rebaque slechts 4 keer punten. Ik overdrijf wat natuurlijk maar Perez draait op dit moment ook niet zo goed.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Wat is dat toch met PER. Die kerel maakt wat geïnspireerde uitspraken en vervolgens is ie bij elk foutje het pispaaltje hier. ALO staat 0.5 sec achter STR en ..... niks. Kan beuren, materiaal dinges, morgen beter.

Toch wel nieuwsgierig naar de racepace van de Ferrari morgen. Het zou voor het publiek leuk zijn als SAI deze plek kan verzilveren. (En voor Ferrari & SAI ook uiteraard :P)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:58
Hippocampus schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 22:59:
Wat is dat toch met PER. Die kerel maakt wat geïnspireerde uitspraken en vervolgens is ie bij elk foutje het pispaaltje hier. ALO staat 0.5 sec achter STR en ..... niks. Kan beuren, materiaal dinges, morgen beter.

Toch wel nieuwsgierig naar de racepace van de Ferrari morgen. Het zou voor het publiek leuk zijn als SAI deze plek kan verzilveren. (En voor Ferrari & SAI ook uiteraard :P)
Tja, als je verkondigt het gevecht wel aan te kunnen gaan en dan wederom door de mand valt kun je daar commentaar op verwachten. Lijkt me niet zo heel gek. Vergelijken met ALO kan niet echt omdat die een nogal kapotte vloer had en daarmee een heel goede reden dat ie pace tekort kwam.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 20:03

Damian

Insane Obtrusion

ALO heeft een stukke vloer. Dus idd. Niks. Morgen beter.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hoe heeft Russel hier schade gekregen na de botsing met Hamilton? Ik en een maat snappen deze even niet :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1SYlvPfkXCQ1OvGZUEKb29N71g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1SSoWkrArE3buZFzmiDlGEl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvKEj4U6js8QgepP0ayaa8J4QDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0YDqTwL3PKw1KiXye4w8EWd.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Wat is dat toch met PER. Die kerel maakt wat geïnspireerde uitspraken en vervolgens is ie bij elk foutje het pispaaltje hier. ALO staat 0.5 sec achter STR en ..... niks. [i]Kan beuren, materiaal dinges, morgen beter.
Tja, ergens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er iets speelt binnen RBR.
Want dit is al de derde keer dat Perez zijn kwalificatie compleet weggooit, in onverklaarbare redenen, in een auto die behoorlijk dominant is. En al het commentaar richting de media blijft maar komen.

Bij mij komt het vermoeden naar boven dat Ricciardo misschien wel betere tijden laat zien in de simulator van RBR en dat Perez probeert te overcompenseren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:40
G_Dragon schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:11:
Hoe heeft Russel hier schade gekregen na de botsing met Hamilton? Ik en een maat snappen deze even niet :X

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe bedoel je?
Het radiobericht is van Hamilton naar zijn engineer, niet van Russell.
Ook is er bij Hamilton een wing-end plate afgebroken.

Over schade aan Russell's auto heb ik verder niks vernomen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:09

Edd

G_Dragon schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:11:
Even mijn gedachtenspinsel. Tijdens de botsing met Hamilton, heeft hij met zijn helm tegen de headrest gebeukt. Dat heeft dan gezorgd voor de scheur.

-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
alesandro_46 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:18:
[...]

Hoe bedoel je?
Het radiobericht is van Hamilton naar zijn engineer, niet van Russell.
Ook is er bij Hamilton een wing-end plate afgebroken.

Over schade aan Russell's auto heb ik verder niks vernomen.
Zie hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvVH8iwf9qE2NX_gsC4qEeHUEUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1CQBHqjfGemX98F24vaEMe8m.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 22:40
Crikey, that's dangerous man! Maar dat was me niet opgevallen.
Misschien wat @Edd zegt...?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
alesandro_46 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:20:
[...]

Crikey, that's dangerous man! Maar dat was me niet opgevallen.
Misschien wat @Edd zegt...?
Ja dat zou een goed punt kunnen zijn van @Edd, maar was even nieuwschierig of iemand anders nog iets mee had gekregen waardoor hij daar schade zou hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 03-06-2023 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_v5DRYJOU7COqOQzPIgfMFUrNJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oKGs5vecgqqGYVccFvh7DOMn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXq3NXasnCxft4Wqil4Y3AEbaDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zpr9A6B9n4MTe7GoyvR4bRcm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:28

Tja, meneer verkondigd zelf dat ie zo goed is en dat ie maar net iets slechter was dan VER en af en toe beter.
En dan valt ie nu lekker hard door de mand.

Beetje leedvermaak nu

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 03-06-2023 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthur345
  • Laatst online: 01-10 15:34
LZ86 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:37:
[...]

Tja, meneer verkondigd zelf dat ie zo goed is en dat ie maar net iets slechter was dan VER.

Beetje leedvermaak nu
Vind het heel makkelijk om Perez nu natrappen te geven, alleen maar omdat die (heel logisch) niet gaat zeggen dat hij maar lekker makkelijk genoegen gaat nemen met P2 terwijl die de beste auto heeft.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:28
Arthur345 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:42:
[...]

Vind het heel makkelijk om Perez nu natrappen te geven, alleen maar omdat die (heel logisch) niet gaat zeggen dat hij maar lekker makkelijk genoegen gaat nemen met P2 terwijl die de beste auto heeft.
Oh niet alleen dat hoor. Dat vage ophitsen van Mexicaanse media door zijn pa.
Verkondigen dat VER voorgetrokken is en hij daarom niet lekker gaat, zijn dubieuze crash in Monaco vorig jaar.
En daardoor het nare gedrag van Mexicaanse fans jegens Verstappen in o.a. Miami.

Ik hou niet zo van die maniertjes van PER.
Hij mag op zijn blote knietjes danken dat ze m bij RBR een stoeltje hebben gegeven, maar hij heeft gewoon maar te slikken dat ie zelfs in zijn allerbeste vorm niet eens in de buurt komt van Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

redwing schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:08:
[...]

Tja, als je verkondigt het gevecht wel aan te kunnen gaan en dan wederom door de mand valt kun je daar commentaar op verwachten. Lijkt me niet zo heel gek. Vergelijken met ALO kan niet echt omdat die een nogal kapotte vloer had en daarmee een heel goede reden dat ie pace tekort kwam.
Commentaar sure, maar wat @Arthur345 ook al zegt, natrappen is ook niet nodig imo.
Maar blijkbaar ligt hij hier nu niet zo goed meer bij sommige.
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:14:
[...]

Tja, ergens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er iets speelt binnen RBR.
Want dit is al de derde keer dat Perez zijn kwalificatie compleet weggooit, in onverklaarbare redenen, in een auto die behoorlijk dominant is. En al het commentaar richting de media blijft maar komen.

Bij mij komt het vermoeden naar boven dat Ricciardo misschien wel betere tijden laat zien in de simulator van RBR en dat Perez probeert te overcompenseren.
Misschien is de druk te hoog voor hem. Als hij per se niet onder wil doen voor Max en zich wil schikken in de tweede rijder rol vraagt dat wel de nodige inzet. Het gaat Max in ieder geval een stuk makkelijker af dan Sergio, die dan wellicht gaat overdriven.

Zie jij de Australiër weer terug naast Max instappen? Ik dacht dat het team eigenlijk al afscheid van dat idee had genomen na zijn ietwat abrupte vertrek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hippocampus schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:59:
Misschien is de druk te hoog voor hem. Als hij per se niet onder wil doen voor Max en zich wil schikken in de tweede rijder rol vraagt dat wel de nodige inzet. Het gaat max in ieder geval een stuk makkelijker af dan Sergio, die dan wellicht gaat overdriven.

Zie jij de Australiër weer terug naast Max instappen? Ik dacht dat het team eigenlijk al afscheid van dat idee had genomen na zijn ietwat abrupte vertrek.
Ricciardo is er in ieder geval duidelijk over dat hij niet meer voor een middenveld team wil rijden.
Maar de relatie met RBR lijkt nooit echt te zijn gebroken. Ricciardo kon zo terugkomen als derde coureur + PR voor wat miljoenen. Ricciardo heeft ook dezelfde voorkeur voor een auto die behoorlijk op de voorbanden hangt en scherp kan insturen. Verder denk ik dat er ook geen illusie zal zijn wie er uiteindelijk gaat winnen. Maar ik betwijfel of Ricciardo zo in de problemen zou komen in kwalificatie.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:09

Edd

G_Dragon schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:22:
[...]

Ja dat zou een goed punt kunnen zijn van @Edd, maar was even nieuwschierig of iemand anders nog iets mee had gekregen waardoor hij daar schade zou hebben.
Hm.. Nu ik de video van F1 bekijk, zie ik zijn hoofd niet echt tegen de headrest beuken. Dus ik denk niet dat het daardoor komt? Geen idee verder.

How Did Lewis Hamilton & George Russell Collide? | Sam Collins Post-Qualifying Analysis

[ Voor 8% gewijzigd door Edd op 04-06-2023 00:16 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08

pro_6or

amateur_60r

stekkiekiller schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:45:
Leclerc had zeer snelle outlaps, zeker vergeleken met Sainz. Kan maar zo dat hij te veel hitte in zn banden had. Dit wordt ook ondersteund door het feit dat s1 nog wel ging en in s3 de meeste tijd verloor.
Ik zag Max zich meermaals in laten halen in zijn outlap. De Aston’s hebben juist moeite met opwarmen, die hebben een snellere outlap nodig, Alo in de world feed ging Max voorbij en op de tracker zag ik bij een andere outlap dat Max zich liet inhalen door ik meen Stroll.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18:39
LZ86 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:45:
[...]

Oh niet alleen dat hoor. Dat vage ophitsen van Mexicaanse media door zijn pa.
Verkondigen dat VER voorgetrokken is en hij daarom niet lekker gaat, zijn dubieuze crash in Monaco vorig jaar.
En daardoor het nare gedrag van Mexicaanse fans jegens Verstappen in o.a. Miami.

Hij mag op zijn blote knietjes danken dat ze m bij RBR een stoeltje hebben gegeven, maar hij heeft gewoon maar te slikken dat ie zelfs in zijn allerbeste vorm niet eens in de buurt komt van Verstappen.
Of dat meneer claimt dat Verstappen beide titels ook aan hem te danken heeft. Hij heeft letterlijk maar in 1 race invloed gehad op die twee titels. De rest van de tijd lag die zo ver achter dat die zijn auto net zo goed had kunnen parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hoe ziet de lucht boven Barcelona er uit vandaag?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:16

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EAAGK96EvvPgeiu7VDL1i7gjiw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tctheZenkzjipZamQhEb9ybG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQIDz9cahRj-q2G1K2jGG-ZBBx8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zvkEVuksTrITMpgRZbWiDBWU.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CakKs0grgToiJAFu6Mo9uJ0-egw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/djgyntozujxsYUlYwZbMNngs.png?f=user_large

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nou Ferrari heeft het probleem (nog) niet gevonden...

En waarom Gasly geen strafpunten kreeg.

[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-06-2023 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:16
Heeft dat nog consequenties dat ze gaan rommelen aan die auto in parc ferme?
niet dat hij heel erg veel verder naar achter kan op de startgrid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bushie schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:35:
Zo lang als ze het aangeven bij de FIA wat ze doen, er een vertegenwoordiger van de FIA bij staat en ze alleen onderdelen van dezelfde specificatie vervangen alsmede geen aanpassingen aan setup maken, mag het gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bushie schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:35:
Eventueel defecte onderdelen mogen gewoon vervangen worden door items met dezelfde specificatie.

Edit: Daniel was me net voor :+

[ Voor 4% gewijzigd door warp op 04-06-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:33:
Nou Ferrari heeft het probleem (nog) niet gevonden...
Not sure if Ferrari maar... Heeft de SF23 wat diva trekjes van de W13/14 overgenomen? Maar het is Ferrari natuurlijk.

Ik ben benieuwd wat straks de ware veldverdeling tijdens de race gaat zijn. Alonso voorbij aan Hamilton op de baan zou mooi zijn. Sainz die rijles krijgt van Alonso zou ook gaaf zijn. Lando die gaat het podium niet halen denk ik.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:31
DaniëlWW2 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:37:
[...]

Zo lang als ze het aangeven bij de FIA wat ze doen, er een vertegenwoordiger van de FIA bij staat en ze alleen onderdelen van dezelfde specificatie vervangen alsmede geen aanpassingen aan setup maken, mag het gewoon. :)
Ook dat niet perse. China 2018, Ricciardo waarbij motor * poef * doet in FP3. Team doet rush job om de auto klaar te krijgen voor Q. Daarbij is een monteur een steeksleutel in de auto gevallen. Na Q heeft die monteur dat maar eens aangegeven bij de de chief mechanic. Team heeft toestemming gevraagd om de auto onder parc ferme uit elkaar te halen om die steeksleutel er uit te halen, maar is niet verleend.

Vervolgens weten we uiteraard allemaal hoe die race verlopen is, en nu is er dus een monteur die thuis een steeksleutel heeft liggen die een race gewonnen heeft :p. En de steeksleutel was ook nog snel gepakt van waar die voorhanden lag, dus de steeksleutel is van een andere monteur dan die wat hem "verloren" was.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Chevy454 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:42:
[...]

Not sure if Ferrari maar... Heeft de SF23 wat diva trekjes van de W13/14 overgenomen? Maar het is Ferrari natuurlijk.
Ik weet het niet. Vorig jaar waren die trekjes er ook al na dat TD in Spa. Ferrari lijkt iets te hebben gedaan daarvoor met hun plank flexibel maken, om die auto een breder operating window te geven. Mercedes was al tijden aan het zeuren dat dit het was, dat ze nu wel de achterstand in gingen halen etc etc. Het lijkt Ferrari getroffen te hebben, maar het maakte Verstappen zijn totale afslachting in Spa, nog iets amusanter. :+

Verder lijkt Ferrari dit jaar vooral bezig te zijn om luchtweerstand te verminderen. Maar ondertussen lijkt het hun auto ook te destabiliseren. En nu we dankzij Monaco aardig wat vloeren hebben gezien, valt mij ook op dat die van Ferrari er ook niet erg doorontwikkeld uitziet.
Ik ben benieuwd wat straks de ware veldverdeling tijdens de race gaat zijn. Alonso voorbij aan Hamilton op de baan zou mooi zijn. Sainz die rijles krijgt van Alonso zou ook gaaf zijn. Lando die gaat het podium niet halen denk ik.
Alonso die Alonso dingen doet is denk ik ook wel de hoop. Want Verstappen is gewoon zo enorm weg van het hele veld, dat die niks gaat laten zien qua vermaak. Ergens ben ik ook wat verdeeld over dit hele seizoen. Aan de ene kant heb ik zoiets van laat RBR, voornamelijk dus Verstappen, gewoon maar echt elke race winnen om een absoluut monsterseizoen neer te zetten. Maar aan de andere kant hoop ik ergens ook dat Alonso nog eens wint en P2 in het kampioenschap pakt.

Want hij verdient het gewoon met hoe goed hij is en presteert. Het is echt indrukwekkend want ik denk dat hij eigenlijk beter presteert dan je van die auto mag verwachten. Dat is nogal wat voor iemand die al bijna 43 is. Het talent wat je de afgelopen jaren zag, is werkelijk exceptioneel. Het is tot het punt dat ik me afvraag hoe goed hij zou zijn in die RB19. Winnen van Verstappen zit er denk ik niet meer in, maar hoe dichtbij komt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:06
Neerslagkans lijkt met het uur wel steeds verder af te nemen. Zonder neerslag kan het weleens een saaie race worden met VER die aan de horizon verdwijnt. Hopelijk ten minste een beetje drizzle tijdens de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:42

vhal

ಠ_ಠ

Eerlijk gezegd denk ik dat Alonso in de huidige superieure RB het Verstappen nog knap lastig kan maken (al dan niet met z'n politieke spelletjes/mindgames). Het zou het huidige seizoen wel interessant maken, eerlijk gezegd hou ik het wel bij de samenvattingen of kijk de race later wel terug.

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:09

Major_ton

Shoot!

DaniëlWW2 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:50:
[...]

[...]

Alonso die Alonso dingen doet is denk ik ook wel de hoop. Want Verstappen is gewoon zo enorm weg van het hele veld, dat die niks gaat laten zien qua vermaak. Ergens ben ik ook wat verdeeld over dit hele seizoen. Aan de ene kant heb ik zoiets van laat RBR, voornamelijk dus Verstappen, gewoon maar echt elke race winnen om een absoluut monsterseizoen neer te zetten. Maar aan de andere kant hoop ik ergens ook dat Alonso nog eens wint en P2 in het kampioenschap pakt.

Want hij verdient het gewoon met hoe goed hij is en presteert. Het is echt indrukwekkend want ik denk dat hij eigenlijk beter presteert dan je van die auto mag verwachten. Dat is nogal wat voor iemand die al bijna 43 is. Het talent wat je de afgelopen jaren zag, is werkelijk exceptioneel. Het is tot het punt dat ik me afvraag hoe goed hij zou zijn in die RB19. Winnen van Verstappen zit er denk ik niet meer in, maar hoe dichtbij komt hij?
Ik denk dat ondertussen half de wereld hoopt dat Alonso nog een race gaat winnen dit seizoen. Niet alleen vanwege zijn acties op de baan, maar ook vanwege zijn hele vibe naast de baan. Alonso is een bijzonder goede en slimme rijder die er nog steeds vol voor gaat en er wordt bij Aston Martin hard gewerkt om hem een goede auto te geven, dat kan ik alleen maar waarderen.
Zolang Max meerijdt ben ik voor hem, maar dat betekent niet dat ik rijders als Alonso en bijvoorbeeld ook een Norris en Leclerc het succes niet gun. Als zij op een mooie manier een pole of overwinning pakken ben ik net zo blij.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:50

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
In de race zijn de verhoudingen denk ik wel duidelijk, tenzij er iets bijzonders gebeurd.
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2023-spanish-gp-fp2-session/gp_8_2023_fp2_all_hud6cb5088507fc1184f05a5d0b2771aba_603284_1200x0_resize_q100_h5_lanczos_2.webp
https://f1pace.com/p/2023-spanish-gp-fp2-session/

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
KlaasjeNL schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:02:
[...]

Neerslagkans lijkt met het uur wel steeds verder af te nemen. Zonder neerslag kan het weleens een saaie race worden met VER die aan de horizon verdwijnt. Hopelijk ten minste een beetje drizzle tijdens de race.
Ook met regen zul je zien dat Verstappen aan de horizon verdwijnt. Ook vorige week was die maar een of twee ronden langzamer dan een aantal andere coureurs. Daarna kwam die in een ritme en reed vervolgens vrij constant de snelste rondes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

tweakduke schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:07:
In de race zijn de verhoudingen denk ik wel duidelijk, tenzij er iets bijzonders gebeurd.
[Afbeelding]
PER staat er hier ook niet bepaald lekker op...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

LZ86 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:45:
[...]
Lees ik dit nou goed? Ik snap dat hetze tegen Perez sowieso niet maar om nu zoiets te roepen? Als tweede rijder doet hij het prima, dus ik denk dat RBR een weloverwogen besluit heeft genomen als hij nu al twee seizoenen meedraait.

Hij haalt iig wel het beste uit Verstappen met zn onzinnige reacties naar de media toe, win win zeg ik 😁 En als sporter vind ik het dikke prima dat hij competitief blijft, ook al komt die ruim te kort voor Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Daar was ik vorige race ook naar op zoek. Toen wist ik ook niet dat de F2 race wordt gehouden dus genoeg camera's om de baan in de gaten te houden.

Mooie blauwe lucht nu. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
SYQ schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:14:
Hij haalt iig wel het beste uit Verstappen met zn onzinnige reacties naar de media toe, win win zeg ik 😁
Verstappen haalt het beste uit Verstappen, dat hebben we in 2019 & 2020 al kunnen zien. Hij heeft echt geen teamgenoot nodig om de strijd mee aan te gaan om te maximaliseren. En dat zie je ook nu nog in de races, dat GP Verstappen moet temperen om maar niet ronde na ronde op het scherpst van de snede te rijden terwijl die al ruim aan de leiding gaat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
Bandenstrategie voor vandaag
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fxw3U4tXwAIo669?format=jpg&name=900x900

Resterende bandensets per coureur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fxw27OFWIAIrbnx?format=jpg&name=900x900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:37
Chocoball schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:35:
Bandenstrategie voor vandaag
[Afbeelding]

Resterende bandensets per coureur
[Afbeelding]
Cool, verwachting dus idd weinig c2 en zowel ferrari als red bull die de tweede c1 set hebben bewaard.

erutangiS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het verklaard wel waarom Verstappen moest afbreken in zijn laatste run.
Dat ging namelijk om die set zachte banden te sparen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

tweakduke schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:07:
[Afbeelding]
Waarom staat LEC er 2x in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
DaniëlWW2 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:41:
Ja inderdaad. ‘Abort, abort Max abort’ ik dacht eerst ook dat er iets met de auto was door de manier waarop GP zei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:41:
Gaf Max ook aan in de persconferentie na kwalificatie dat hij moest afbreken om de banden te sparen.
Q: Max, your first pole in Spain. That first run in Q3 looked mighty. How did it feel from inside the car?

MV: Yeah, I think overall, you know, the whole weekend it has been really enjoyable to drive the car. It was really hooked up. Of course you always try to find little improvements on the car. But yeah, it's been really good. Of course, qualifying started off a little bit tricky. You needed to be on the track at the right time, not making mistakes. But we did that. And of course going into Q3 I knew there was quite a bit of potential left in the car, so I could finally push it to the limit in that first run and the car was really quick. Then, of course, we went out again for the second run and that would have been even better. But, yeah, I think GP got a bit excited! He told me to abort.

Q: (Alex Kalinauckas – Autosport) Max, just about abandoning that second run in Q3. What is it you think the team was worried about? Was it because they'd seen a couple of cars go off in the gravel there at the final corner? And on that final corner, were you ever able to take it flat out there?

MV: No, I was just to save the tyres. Maybe we need it tomorrow, you don't know. So we already said that in the garage that if they wouldn't, of course, be in front of me then maybe we wouldn't complete the lap. So that's what we did
https://www.fia.com/news/...ess-conference-transcript

[ Voor 68% gewijzigd door Chocoball op 04-06-2023 10:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
CyBeRSPiN schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:44:
[...]

Waarom staat LEC er 2x in?
Hadden ze bij Ferrari niet een racesim gedaan op die TEST band die ze extra hadden gekregen... bij F1 pro vroegen ze zich nog af wat ze met die data wilden doen... maar waarschijnlijk was het meer om een extra andere set banden over te houden.
vandaar 2x LEC, 1x met zijn race tyres en 1x een race simulatie met zijn TEST tyres

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Vrijdag heeft Max minimaal 2 long runs op soft gedaan. Beide waren veel sneller dan andere die op softs bezig waren en ook sneller dan degene op mediums.

Zou hij weer op Softs starten en dan hard-hard doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
KlaasjeNL schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:02:
[...]

Jasphur in "[F1 2023] Race 8 GP van Spanje" :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nvm was al gepost :)

[ Voor 96% gewijzigd door G_Dragon op 04-06-2023 11:03 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Leclerc start dus vanuit de pits zoals al werd verwacht. Blijkbaar hebben ze een compleet nieuwe achterkant gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FxuGkiIWYAI_R_K?format=jpg&name=small

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

Dido

heforshe

pilskes schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:02:
Leclerc start dus vanuit de pits zoals al werd verwacht. Blijkbaar hebben ze een compleet nieuwe achterkant gemonteerd.
En zijn auto?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:54
Het is inderdaad zonnebrand smeren. Zie wat wolken in de verte maar niks spannends :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFlSUH82g_hhSPJGfXujjVrlPeM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xcLlP0QRdSFAPbJDlVMm3EK6.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:09

Major_ton

Shoot!

pilskes schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:02:

[Afbeelding]
Hopelijk kan hij samen met Perez en Alonso wat mooie acties laten zien op de baan. Zou het wel leuk vinden als we een Max, Alonso, Leclerc podium krijgen. Wel jammer voor Sainz en Perez dan.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wm778I-3s5p_H0EBBzund0QfadY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eCwbOCRXhZSovWO7esfQDMLY.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Barturion
  • Laatst online: 15:33
Voor mij is het simpel. Ben bovenal F1 fan. Daarnaast fan van Verstappen. Andere rijders met gunfactor zijn voor mij Alonso, Norris, Hulkenberg en toch ook wel de Vries. Ik kijk actief F1 sinds 1984. Als Verstappen vandaag wegrijdt dan hoop ik dat zijn auto heel blijft en focus ik me op plek 2 t/m plek 10. Deze race heeft dus de potentie een dijk van een race te worden met een Perez, Alonso, Russel en Leclerc verder naar achteren. Een de Vries die wellicht kansen maakt op punten. En de toch wel wisselende weersverwachtingen. Ik verwacht een race waarin genoeg te zien zal zijn. Iedereen alvast een fijne zondag en een mooie race toegewenst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Barturion schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:03:
Voor mij is het simpel. Ben bovenal F1 fan. Daarnaast fan van Verstappen. Andere rijders met gunfactor zijn voor mij Alonso, Norris, Hulkenberg en toch ook wel de Vries. Ik kijk actief F1 sinds 1984. Als Verstappen vandaag wegrijdt dan hoop ik dat zijn auto heel blijft en focus ik me op plek 2 t/m plek 10. Deze race heeft dus de potentie een dijk van een race te worden met een Perez, Alonso, Russel en Leclerc verder naar achteren. Een de Vries die wellicht kansen maakt op punten. En de toch wel wisselende weersverwachtingen. Ik verwacht een race waarin genoeg te zien zal zijn. Iedereen alvast een fijne zondag en een mooie race toegewenst.
Hier sluit ik mij bij aan, ik keek als kind al mee met mijn vader en ben nooit gestopt met kijken. Kijk ook echt puur voor de sport met hier en daar een favoriete rijder, maar zal nooit de tv uitzetten als een van die favoriete rijders zal uitvallen.

Ergens is vandaag mijn valse hoop dat Alonso de race gaat winnen door misschien erg wisselende omstandigheden, maar dat zal niet snel gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tagersenim
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-01-2024
Inderdaad, het gaat ten eerste om de sport. De strategieën, mooie inhaalactie, goede undercuts, etc. Wie dat dan doet staat op de tweede plaatsen. Is het je favoriet, mooi. Zo niet, kan het nog steeds vermakelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:34
Benieuwd of ze de auto van Leclerc nu ook wat meer op de race hebben kunnen afstellen. Tot nu toe zakt Ferrari pacewise snel weg in de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Net de F2 race gekeken, eigenlijk best leuk om te zien. Viel mij op dat er heel veel rubber van de banden komt, het circuit ligt bezaaid. Ruimen ze dat op voor de F1 race begint of blijft dat liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door darkdesign op 04-06-2023 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
darkdesign schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:28:
Net de F2 race gekeken, eigenlijk best leuk om te zien. Viel mij op dat er heel veel rubber van de banden komt, het circuit ligt bezaaid. Ruimen ze dat op voor de F1 race begint of blijft dat liggen?
Wordt opgeruimd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Afgaand op zowel de F3 als de F2 race starts van vandaag is het nemen van de uitwijkroute in T1 niet echt nadelig. In beide gevallen kwam de uitwijkende rijder desondanks bijna voor z'n tegenstander uit. Ik zie Alonso dit nog wel een keertje doen tijdens de race >:) (niet bij de start want aan de verkeerde kant van de baan, maar later)

[ Voor 18% gewijzigd door noo op 04-06-2023 12:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
darkdesign schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:28:
Oh die wou ik zo gaan kijken, heb me dus in de tijd vergist |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:06
RobertMe schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:07:
[...]

Ook met regen zul je zien dat Verstappen aan de horizon verdwijnt. Ook vorige week was die maar een of twee ronden langzamer dan een aantal andere coureurs. Daarna kwam die in een ritme en reed vervolgens vrij constant de snelste rondes.
True, maar dan ziet het er in elk geval een stuk specialer uit en hebben we elders op de baan ook meer spectakel. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18:39
SYQ schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:14:
[...]

Lees ik dit nou goed? Ik snap dat hetze tegen Perez sowieso niet maar om nu zoiets te roepen? Als tweede rijder doet hij het prima, dus ik denk dat RBR een weloverwogen besluit heeft genomen als hij nu al twee seizoenen meedraait.

Hij haalt iig wel het beste uit Verstappen met zn onzinnige reacties naar de media toe, win win zeg ik 😁 En als sporter vind ik het dikke prima dat hij competitief blijft, ook al komt die ruim te kort voor Max.
Perez rijdt miljoenen aan schade bij elkaar en geeft de concurrentie een vrije blik op misschien wel het belangrijkste bedrijfsgeheim. Niet wat je wil van je tweede rijder. En allemaal vanwege zijn grootheidswaanzin.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Kist schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:44:
[...]

Perez rijdt miljoenen aan schade bij elkaar en geeft de concurrentie een vrije blik op misschien wel het belangrijkste bedrijfsgeheim. Niet wat je wil van je tweede rijder. En allemaal vanwege zijn grootheidswaanzin.
Ik geef het op als ik reacties zoals dit krijg 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53

Vuvuzela

My spire is forming

LIVE: Spanish Grand Prix Build-Up and Drivers Parade
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XQ47C7jCnvw]

https://www.youtube.com/watch?v=XQ47C7jCnvw

[ Voor 18% gewijzigd door Vuvuzela op 04-06-2023 12:51 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10 18:08
Ik zie op de radar dat er over een uurtje regen verwacht wordt... maar dit lijkt voorlopig van korte duur te zijn. We gaat 't zien

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:19

AvK

Ready Set Go

Zijn er meer mensen die hopen dat het droog blijft? Heb het eerder gezegd, ik ben benieuwd naar de werkelijke krachts verhoudingen. Nu we een 'normaal' circuit hebben kunnen we dat voor het eerst een beetje zien. Zeker nu we 7? verschillende auto's hebben bij de eerste 10.

Normaal hou ik wel van regen tijdens de race, maar nu liever even niet. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
AvK schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:58:
Zijn er meer mensen die hopen dat het droog blijft? Heb het eerder gezegd, ik ben benieuwd naar de werkelijke krachts verhoudingen. Nu we een 'normaal' circuit hebben kunnen we dat voor het eerst een beetje zien. Zeker nu we 7? verschillende auto's hebben bij de eerste 10.

Normaal hou ik wel van regen tijdens de race, maar nu liever even niet. :)
Van mij mag het een droge start zijn maar hopelijk net zoals in Monaco wat wisselvallig weer na de eerste pitstops om zo lekker voor veel chaos te zorgen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
SYQ schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:46:
[...]

Ik geef het op als ik reacties zoals dit krijg 😁
Welke wondercoureur zie jij dan als ik vragen mag? In Australië start die P20 en verliest bij elke herstart plekken en rijdt geen deuk in een pakje boter. In Monaco start die alweer 20e door eigen toedoen, en rijdt vervolgens geen deuk in de vangrail en finisht twee na laatste (met dank aan de +10s penalty van Hulkenberg voor het incorrect in losse van een penalty). En nu in Spanje verprutst hij de kwalificatie alweer, met de hakken over de sloot naar Q2 (mede doordat Leclerc nog slechter was, gaat Leclerc door valt Perez af) en vervolgens in Q2 én een foutje én niet snel genoeg. Vergelijk dat met Verstappen waarbij zelfs in Q3 de banker lap voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:19
Zit de drivers parade te kijken, Perez heeft zijn rij style aangepast sinds dit weekend. Misschien verklaart dit waarom hij voldoende presteerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat schiet SAI in hemelsnaam het publiek in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

dreester schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:15:
Wat schiet SAI in hemelsnaam het publiek in?
T-shirts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
NeverSettle schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:10:
Zit de drivers parade te kijken, Perez heeft zijn rij style aangepast sinds dit weekend. Misschien verklaart dit waarom hij voldoende presteerde?
Het foutje door het grind kwam door een klein slipperetje (zoals bv Alonso ook had). De rest, we'll never know. Gezien de rest van het seizoen zou ik zeggen dat hij deze nieuwe rijstijl al langer toepast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:27
De excuses worden steeds beter.... Als je al vóór de Q doorhebt dat je 'nieuwe stijl' niet werkt, switch je toch gewoon terug naar je 'oude'?

Hij moet gewoon accepteren dat hij tweede rijder is, af en toe kan winnen en die peseta's gewoon binnen harken.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Perez zou meer de rijstijl van Verstappen uitgeprobeerd hebben maar gisteren was warmte in de banden krijgen esstentieel en Verstappen pastte daarop zijn gebruikelijke rijstijl aan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:13
RobertMe schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:10:
[...] finisht twee na laatste (met dank aan de +10s penalty van Hulkenberg voor het incorrect in losse van een penalty).
Dat was natuurlijk niet helemaal door zijn eigen toedoen. Had dacht ik ook te maken met experimentele bandenwissel en RUS die de weg ineens blokkeerde.

@SYQ:
Ik vind PER als tweede rijder doorgaans prima rijden, maar ik word wel wat kriegelig van opmerkingen waarin hij zich niet zo bewust voelt/toont van het enorme verschil met zijn teamgenoot. Hij hoeft van mij absoluut niet op datzelfde niveau te presteren, maar als je het doet voorkomen alsof je dat makkelijk zou kunnen en vervolgens vlieg je twee Q’s achter elkaar wat onbenullig uit de bocht, dan roep je negatieve reacties wel wat over je af. Hoogmoed komt voor de val, zoiets. Maar Perez volledig neersabelen en afschrijven vind ik ook helemaal niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barturion
  • Laatst online: 15:33
Chocoball schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:33:
[...]

Perez zou meer de rijstijl van Verstappen uitgeprobeerd hebben maar gisteren was warmte in de banden krijgen esstentieel en Verstappen pastte daarop zijn gebruikelijke rijstijl aan :)
Eens. Peter Windsor had het hier gisteren ook over.
https://youtu.be/slcJHj70T74

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Geen fan van Perez, nooit geweest, maar geen enkele coureur geeft hardop toe dat die minder snel is.

Waarschijnlijk nadat ze gestopt zijn pas.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
RobertMe schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:17:
[...]

Het foutje door het grind kwam door een klein slipperetje (zoals bv Alonso ook had). De rest, we'll never know. Gezien de rest van het seizoen zou ik zeggen dat hij deze nieuwe rijstijl al langer toepast :+
Dat slippertje kan best één keer gebeuren, maar dat verklaard nog niet het gebrek aan snelheid in de rest van de Q (of de laaste weken).

Ik heb zon vermoeden dan wat wanneer hij het kampioenschap uit het hoofd zet de prestaties ook wel weer komen. Dat gaf Herr Doktor ook al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

albino71 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:42:
Geen fan van Perez, nooit geweest, maar geen enkele coureur geeft hardop toe dat die minder snel is.

Waarschijnlijk nadat ze gestopt zijn pas.
Dat zou ik best dom vinden. De data toont het toch duidelijk aan? Hoe kan je dit goedpraten...

Daar gaat het al fout :>

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

No further action voor het meeste en een reprimand ivm Article 12.2.1.k voor Steiner voor zijn opmerkingen over de stewards: https://www.fia.com/sites...am%20Haas%20F1%20Team.pdf

Om punt 6 kan ik wel glimlachen:
6. Mr Steiner stated that if he had meant to insult or offend anyone he would have used much different words. The Stewards do not dispute this.

[ Voor 4% gewijzigd door noo op 04-06-2023 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
noo schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:45:
No further action voor het meeste en een reprimand ivm Article 12.2.1.k voor Steiner voor zijn opmerkingen over de stewards: https://www.fia.com/sites...am%20Haas%20F1%20Team.pdf

Om punt 6 kan ik wel glimlachen:

[...]
"they are a bunch of w*nkers!" :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Chocoball schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:49:
"they are a bunch of w*nkers!" :)
Da's bij Steiner nog steeds niet bedoeld als belediging ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Al die reacties op perez .
Alle race drivers denken dat ze zelf de beste en snelste zijn. dat is normaal.
Wanneer een coureur toegeeft dat een andere driver sneller is, kan hij beter meteen stoppen.
Door jezelf voor te houden dat je de snelste en beste bent, blijf je mentaal scherp en gemotiveerd om nog een stapje harder te trainen en nog verder te gaan.

Perez is gewoon gebroken. geknakt, net zoals bottas naast lewis. wanneer ze merken dat ze met hun eigen rijstijl niet aan kunnen knopen gaan ze o.a. hun rijstijlen veranderen en meer pushen en meer risicos nemen, waardoor ze meer foutjes gaan maken. Uitspraken van Helmut Marko in bvb monaco helpen dan ook niet echt. (O.A. *MAX heeft checko nooit als ware concurent gezien.)

Perez is een goeie coureur. maar momenteel mentaal gebroken omdat hij niet mee kan met MAX zijn snelheid. Wanneer hij het kampioenschap uit zijn hoofd zet, zal die waarschijnlijk weer beter gaan presteren.
De druk nekt hem nu gewoon.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ach. Die jongen zit in de beste auto. En probeert het. In plaats van zich erbij neerleggen.

Wat mij betreft heeft hij altijd een +1.

YouTube: Sergio Perez's Hamilton defence in full, with onboard and telemetry ...

Zonder die 9 seconden had Lewis een vrije pitstop kunnen maken en had alles er anders uit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:43
stekkiekiller schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:43:
[...]

Dat slippertje kan best één keer gebeuren, maar dat verklaard nog niet het gebrek aan snelheid in de rest van de Q (of de laaste weken).

Ik heb zon vermoeden dan wat wanneer hij het kampioenschap uit het hoofd zet de prestaties ook wel weer komen. Dat gaf Herr Doktor ook al aan.
De q snelheid is toch wel te verklaren? De baan werd steeds sneller dus iedereen moest hoe dan ook een tweede rondje doen. De banden vinden het grind vast ook niet leuk plus Pérez moest een extra rondje doen waardoor ze meer slijten. En mogelijk toch nog wat lichte schade opgelopen aan de vloer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:47

Pierre

Van nature lui!

Mooie lucht daar zit regen in :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Pierre op 04-06-2023 14:05 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:34
Het gaat regenen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kiqbKsRSfsRCYdGUR_qc6fNxtQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRkli43ng24Gaw9jMxNt9KAn.jpg?f=fotoalbum_large

Ten noordoosten van Barcelona zitten buien die zuidwestwaarts trekken. Zo te zien in de richting van het circuit. De kans op regen lijkt mij dus vrij groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:22

DirtyBird

Praktiserend denker

Haha liet die fotograaf nou bijna dat steekkarding op de voorvleugel vallen? Hij vertrok meteen :p

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-10 14:01
DirtyBird schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:10:
Haha liet die fotograaf nou bijna dat steekkarding op de voorvleugel vallen? Hij vertrok meteen :p
Ja heerlijk haha! Dat vond de monteur terecht niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
stekkiekiller schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:43:
[...]

Dat schrijf ik toch, dat slippertje was hij niet de enige in en kan gebeuren. Maar daarvoor was hij in Q1 al maar net met de hakken over de sloot, en in Q2 de overige 2(?) hotlaps ook niet goed genoeg, en daar is geen excuus voor.
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord