Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
"When you grow up your heart dies"
Of achter hem op P3 ivm de slipstream op het lange eerste stukChevy454 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:11:
Ben ik nu de enige die blij is dat Ham niet naast Max staat? Ik krijg nog steeds hartkloppingen van 2021
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Benieuwd wat er nog allemaal gaat verschuiven de komende urenArjan90 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:12:
Gasly heeft zichzelf toch ook tekort gedaan vandaag. Kan niet anders dat hij 1 of zelfs 2 straffen krijgt. Heb je P4 gekwalificeerd...
Mooi voor Sainz en Norris! 5 verschillende teams in de eerste 5 posities
Ja, zat bijna 2 tienden onder z'n tijd, in sector 2 na een langzamere sector 1.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:12:
[...]
Max brak ook nog af want het was anders nog veel meer geworden.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Mooie p10 start voor Gasly!Arjan90 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:12:
Gasly heeft zichzelf toch ook tekort gedaan vandaag. Kan niet anders dat hij 1 of zelfs 2 straffen krijgt. Heb je P4 gekwalificeerd...
Mooi voor Sainz en Norris! 5 verschillende teams in de eerste 5 posities

erutangiS
De meeste lopen elke dag in een dierentuin rond...sjaool schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:12:
Leuke kwalificatie met een leuke top 5. Ik baal er nu al van dat ik morgen in een dierentuin rond loop.
De F1.5 wordt leuk morgen
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Hier met name grote blij dat we geen bullshit bingo hebben met interviews. Dat is zo lekker de afgelopen jaren.Chevy454 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:11:
Ben ik nu de enige die blij is dat Ham niet naast Max staat? Ik krijg nog steeds hartkloppingen van 2021
Mijn boefje is liev!
Die gaat gewoon schermen kijken en net als wij de race volgenrenegrunn schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:13:
Max moet morgen maar een goed boek meenemen voor onderweg
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 03-06-2023 17:16 ]
Die gaat voor de "Kan ik iedereen op een ronde zetten?"- challenge.renegrunn schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:13:
Max moet morgen maar een goed boek meenemen voor onderweg
erutangiS
Eerste jaar dat Red Bull dominant is sinds heel lang, laat Max maar eens een paar keer makkelijk winnen.Woefdram schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:14:
Mooi voor Verstappen natuurlijk, maar niet goed voor de formule 1, begint er nu echt naar uit te zien dat alleen Red Bull nog races gaat winnen dit jaar. Sainz op een halve seconde op 2 maar we weten allemaal dat Ferrari in de racepace afhaakt. Verschil met de rest is alleen maar groter geworden terwijl de rest volgens mij veel meer updates heeft dan Red Bull tot nu toe.
Gebeurt genoeg erachter, erg leuk zelfs
Hij zei dat hij Sainz de plek gunde tijdens zijn thuis Grand Prix, dus zou Norris wat rustiger hebben gereden
[ Voor 68% gewijzigd door Arjan90 op 03-06-2023 17:17 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Bl44t
Hoop dat de race pace ook goed is van de sigaret.
Benieuwd naar het weer morgen.
Baan heeft laten zien best tricky te kunnen zijn als hij beetje damp/nat is.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Exocet schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:16:
[...]
Eerste jaar dat Red Bull dominant is sinds heel lang, laat Max maar eens een paar keer makkelijk winnen.
Gebeurt genoeg erachter, erg leuk zelfs
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/7yAM2o4sXEuFZNBBLD5MEmGI.gif?f=user_large)
Mijn boefje is liev!
Vast wel!, wordt een rare race denk ik met veel pitstops en banden sparen.OcGuru schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:16:
Hopen dat alsonso morgen nog wat kan uithalen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Alonso lijkt zijn vloer aardig beschadigd te hebben in zijn eerste Q1 run.dr.lowtune schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:17:
Ik had van Alonso wel meer verwacht hier, maar wellicht repareert hij dat in de race. Perez onthutsend zwak, hopelijk herpakt hij zichzelf morgen, want we schieten er niks mee op als hij “knakt”.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
https://f1manager.info/ranking/4605
Ik betrap mezelf erop dat ik stiekem hoop dat er wél wat met Max mag gebeuren. Je weet dat hij toch op het podium beland, dus een beetje tegenslag maakt het alleen maar leuker.Chevy454 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:11:
- DaniëlWW2
- Niet online
En de schade aan de vloer was duidelijk te zijn.StefanVerkerk schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:19:
ALO kon hem in bocht 10 dus nog net binnen de lijntjes houden...
aldus NOR
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hoezo? Perez zal best nog wel wat punten binnenslepen, Red Bull lijkt mij nu al de constructeurstitel binnen te hebben. Verstappen licht ver voor op de rest en daarachter lopen ze alleen maar tegen elkaar te vechten. Sainz staat nu op 2 maar ik denk niet dat hij daar ook finisht. Zelfs als Perez volledig door het ijs zakt, wordt Red Bull nog steeds kampioen.dr.lowtune schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:17:
Ik had van Alonso wel meer verwacht hier, maar wellicht repareert hij dat in de race. Perez onthutsend zwak, hopelijk herpakt hij zichzelf morgen, want we schieten er niks mee op als hij “knakt”.
Volgens mij mogen we in dit topic niet hopen dat iemand crasht.werphengel schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:18:
[...]
Ik zit betrap mezelf erop dat ik stiekem hoop dat er wél wat met Max mag gebeuren. Je weet dat hij toch op het podium beland dus een beetje tegenslag maakt het alleen maar leuker.
Per kan zomaar op het podium eindigen met deze bolide.Woefdram schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:21:
[...]
Hoezo? Perez zal best nog wel wat punten binnenslepen, Red Bull lijkt mij nu al de constructeurstitel binnen te hebben. Verstappen licht ver voor op de rest en daarachter lopen ze alleen maar tegen elkaar te vechten. Sainz staat nu op 2 maar ik denk niet dat hij daar ook finisht. Zelfs als Perez volledig door het ijs zakt, wordt Red Bull nog steeds kampioen.
Laat Max nou maar lekker een GOAT seizoen hebben. Zien we volgend jaar wel weer verder.werphengel schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:18:
[...]
Ik zit betrap mezelf erop dat ik stiekem hoop dat er wél wat met Max mag gebeuren. Je weet dat hij toch op het podium beland dus een beetje tegenslag maakt het alleen maar leuker.
Ja, ik zie ook liever een zinderend spannend seizoen, maar dat zit er toch niet meer in. Dan maar alles en iedereen het snot voor de ogen rijden.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Hoeft natuurlijk geen crash te zijn. Een keer stuk kan ook. Wat ik van wephengel wel begrijp is dat het kampioenschap nu ongeveer even spannend is als in de jaren van de dominantie van Hamilton.dawg schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:21:
[...]
Volgens mij mogen we in dit topic niet hopen dat iemand crasht.
Al iets bekend? Volgens de regels is RUS hier fout, maar binnen het team zal vermoedelijk naar HAM worden gekeken die daar niks te zoeken had.StefanVerkerk schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 16:56:
FIA STEWARDS: TURN 1 INCIDENT INVOLVING CARS 63 (RUS) AND 44 (HAM) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE SESSION - IMPEDING
3 Jun 2023, 16:54:27
Net als in die dominante jaren van Ham zal een uitval ook voor Max dit jaar niks veranderen. Dan heb ik liever dat hij de records van Ham tracht te breken. Ik blijf toch een kaaskop heh.Woefdram schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:24:
[...]
Hoeft natuurlijk geen crash te zijn. Een keer stuk kan ook. Wat ik van wephengel wel begrijp is dat het kampioenschap nu ongeveer even spannend is als in de jaren van de dominantie van Hamilton.
De voorsprong is wel meer dan lichtWoefdram schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:21:
Verstappen licht ver voor op de rest en daarachter lopen ze alleen maar tegen elkaar te vechten.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Lichtjaren
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja dat kan, maar ik heb toch de indruk dat hij een stuk minder gemakkelijk inhaalt dan Max. Heeft misschien ook iets met temperament te maken waardoor hij sneller een foutje lijkt te maken. Als Max 1.12.2 rijdt dan moet je als Perez zijnde natuurlijk wel heel gemakkelijk P3 halen. Er lijkt mij toch iets geknakt te zijn bij Perez inmiddels overigens na een prima seizoenstart.pietr schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:23:
[...]
Per kan zomaar op het podium eindigen met deze bolide.
Hamilton rijdt gewoon zijn ronde, russell is samen met zijn engineer in paniek op zoek naar een gat, kruipt voor Hamilton, kijkt niet in zijn spiegels, gaat eerst naar rechts en dan weer naar links. Het team heeft niks te zoeken bij Hamilton.KlaasjeNL schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:24:
[...]
Al iets bekend? Volgens de regels is RUS hier fout, maar binnen het team zal vermoedelijk naar HAM worden gekeken die daar niks te zoeken had.
After the session, dus verwacht een bezoekje aan de stewards tussen 18.00 en 19.00 en een beslissing rond 19.00-20.00.
erutangiS
- DaniëlWW2
- Niet online
De boordradio van Alonso heeft weinig betrekking tot de ontmoeting van Hamilton en Russel. Alonso had het over Gasly.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:36:
Gasly
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mercedes.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jaja, ninja 🥷 edit.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
- DaniëlWW2
- Niet online
Uh ja, dat suggereer ik ook niet?Pjottski schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:41:
[...]
De boordradio van Alonso heeft weinig betrekking tot de ontmoeting van Hamilton en Russel. Alonso had het over Gasly.

Altijd een excuus.
"Positieve" van zijn uitstapje is dat het dan weer de oorzaak is van die domme mercedes actie.
erutangiS
Gewoon sneller dan Max deze mod. 🥷
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 13% gewijzigd door Arjan90 op 03-06-2023 17:51 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Vind niet dat die op de stoel van de stewards moet zitten, ik merk veel wrok naar Alpine bij hem. Dan denk ik waarom, je bent weg en je zit bij een beter team.Arjan90 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:50:
Dat bericht van Alonso over Verstappen die werd opgehouden was wel goud. Tijdens de kwalificatie al bezig met de race. Bij F1TV vonden ze het hilarisch.
Denk dat wrok even het verkeerde woord is. Alonso zit toevallig op de eerste rij om het te zien. Voor Gasly is wel de tweede call die hij krijgt voor het in de weg rijden tijdens deze kwalificatie.Arthur345 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:52:
[...]
Vind niet dat die op de stoel van de stewards moet zitten, ik merk veel wrok naar Alpine bij hem. Dan denk ik waarom, je bent weg en je zit bij een beter team.
een treffende spreuk
Verder, geachte Engelse commentator, het Franse "en masse" heeft een stille "n", en wordt dus niet uitgesproken als het Engelse "an".
- DaniëlWW2
- Niet online
En toen kreeg Gasly tweemaal vijf plaatsen gridstraf, vier strafpunten en een race ban.pro_6or schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:07:
Ver en Per hebben startnummer 1 en 11.

Maar Gasly gaat wel aardig wat plaatsen verliezen denk ik, dus of dat zo blijft, betwijfel ik.
Komt nét goed (voor mijn grapje) ik verwacht 2 x 3 plaatsen, dus van 4 naar 10.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:10:
[...]
En toen kreeg Gasly tweemaal vijf plaatsen gridstraf, vier strafpunten en een race ban.![]()
Maar Gasly gaat wel aardig wat plaatsen verliezen denk ik, dus of dat zo blijft, betwijfel ik.
een treffende spreuk
Tweemaal drie plaatsen dan.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:10:
[...]
En toen kreeg Gasly tweemaal vijf plaatsen gridstraf, vier strafpunten en een race ban.![]()
- DaniëlWW2
- Niet online

Maar we zien het wel. Er is toch geen touw aan vast te knopen bij de stewards.

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Waarom zou je remmen op een recht stuk?
Hij let op Sainz dus kijkt niet in zijn spiegel.
erutangiS
Klopt, en bij het beginnen van een ronde moet je zelf maar zorgen dat je ver genoeg achter iemand zit, in dit geval Lewis.MrOleo schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:43:
[...]
Waarom zou je remmen op een recht stuk?
Hij let op Sainz dus kijkt niet in zijn spiegel.
Dat deed Lewis toch ook, die had zijn preplap goed voorbereid en koos de slipstream van Sainz, dat Russell er plots tussen duikt heeft Lewis geen invloed op.Arthur345 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:51:
[...]
Klopt, en bij het beginnen van een ronde moet je zelf maar zorgen dat je ver genoeg achter iemand zit, in dit geval Lewis.
erutangiS
Klopt, maar Russell heeft het recht om in te voegen. Uiteindelijk niet goed gemanaged van Mercedes.MrOleo schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:56:
[...]
Dat deed Lewis toch ook, die had zijn preplap goed voorbereid en koos de slipstream van Sainz, dat Russell er plots tussen duikt heeft Lewis geen invloed op.
Onzin, HAM had een flink gat naar RUS. Maar op het moment dat SAI in zijn snelle ronde op het rechte stuk tussen bocht 9 en 10 voorbij komt racen, besluit HAM erachteraan te duiken. Terwijl RUS verderop achter TSU zit en in de laatste 2 bochten een gat laat om zich op te lijnen voor zijn snelle ronde. TSU rijdt weg, SAI komt erachteraan en RUS begint aan zijn snelle ronde, niet wetende dat HAM achter SAI heeft zitten jagen en op start-finish in de slipstream links voorbij probeert te komen.MrOleo schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:56:
[...]
Dat deed Lewis toch ook, die had zijn preplap goed voorbereid en koos de slipstream van Sainz, dat Russell er plots tussen duikt heeft Lewis geen invloed op.
Al met al slechte communicatie binnen het team, maar volgens mij hebben coureurs als ALO en VER op zo'n moment nog wel enig benul van trackposities, zeker van hun teammaat, terwijl HAM compleet onnodig een heel gat naar RUS dichtrijdt en daarmee zowel zichzelf als zijn teammaat flink benadeelt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als je de beelden ziet, zie je dat HAM de DRS ook open heeft, maar die klapt dicht direct na de botsing; de foto is net daarna genomen.darkdesign schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:19:
Waarom heeft RUS DRS open en HAM DRS dicht?
Maar ik ben heel benieuwd hoe de stewards dit gaan beoordelen. Want in de 'aanklacht' staat dat Russell teveel bewogen zou hebben. Dat impliceert dat hij de schuldige zou zijn ipv Hamilton. Ik wil Russell geen vrijbrief geven (want hij bewoog wel erg veel idd), maar Hamilton/Bono zijn hier imho net zo goed schuldig, door te doen alsof Russell niet bestaat.
Die is gewoon mentaal het even helemaal kwijt denk ik na alle Ferrari blunders en plannen A,B,Z. Zou wellicht beter zijn dat hij volgend jaar ergens anders rijdt.BiaggioLuciano schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:29:
Weet iemand wat Leclercs excuus is? Zijn teammaat is P2 dus hij mag zich best wel even achter de oren krabben voor deze kwalificatie.
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 03-06-2023 19:31 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Onbekend probleem met de auto (naar zijn zeggen).BiaggioLuciano schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:29:
Weet iemand wat Leclercs excuus is? Zijn teammaat is P2 dus hij mag zich best wel even achter de oren krabben voor deze kwalificatie.
Sainz gaf aan dat de auto moeilijk te controleren is, het luistert allemaal nauw. Als je hem goed krijgt, is 'ie goed, maar dat is blijkbaar heel moeilijk en en Leclerc niet gelukt.warp schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:31:
Onbekend probleem met de auto (naar zijn zeggen).
Een diva van een auto en Carlos was vandaag de smooth operator
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 03-06-2023 19:35 ]
Volgens het reglement zal RUS vermoedelijk schuldig zijn, maar binnen eenzelfde team is dit natuurlijk heel knullig. En omdat het binnen een team gebeurt, kan ik mij ook voorstellen dat de FIA RUS als schuldige aanwijst zonder daar een straf bij uit te delen.Fauna schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:25:
Er had idd beter gecommuniceerd moeten worden.
Maar ik ben heel benieuwd hoe de stewards dit gaan beoordelen. Want in de 'aanklacht' staat dat Russell teveel bewogen zou hebben. Dat impliceert dat hij de schuldige zou zijn ipv Hamilton. Ik wil Russell geen vrijbrief geven (want hij bewoog wel erg veel idd), maar Hamilton/Bono zijn hier imho net zo goed schuldig, door te doen alsof Russell niet bestaat.
Drs gaat ook automatisch dicht zodra de rem geraakt wordt.darkdesign schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:19:
[...]
Waarom heeft RUS DRS open en HAM DRS dicht?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Alo toch zijn plekje gewonnen, zoals hij vanuit de cockpit al naar uit keek 😎
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja, klopt. Maar "nog onbekend probleem" is wat Leclerc zelf vertelde toen hij werd geinterviewdgambieter schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:34:
Sainz gaf aan dat de auto moeilijk te controleren is, het luistert allemaal nauw. Als je hem goed krijgt, is 'ie goed, maar dat is blijkbaar heel moeilijk en en Leclerc niet gelukt.
Een diva van een auto en Carlos was vandaag de smooth operator
Hoeveel strafpunten zijn datjan390 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:45:
Gasly 2* gestraft, 2* 3 plaatsen
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ja vaak word er gezegd de FIA kijkt gewoon wat er gebeurt en niet wat het veroorzaakt enzo ze kijken purr naar de regels nou dit toont wel aan dat er zeker wel word gekeken wie tegen wie rijd. want waren ze van verschillende teams was het minimaal impending dus 3 plekken of causing a collision.
zelfde zag je natuurlijk een beetje in australie met ocon en gasly daar werd ook niet echt gestraft bij die crash
Nee voor het 1e deel.KlaasjeNL schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:09:
[...]
Onzin, HAM had een flink gat naar RUS. Maar op het moment dat SAI in zijn snelle ronde op het rechte stuk tussen bocht 9 en 10 voorbij komt racen, besluit HAM erachteraan te duiken. Terwijl RUS verderop achter TSU zit en in de laatste 2 bochten een gat laat om zich op te lijnen voor zijn snelle ronde. TSU rijdt weg, SAI komt erachteraan en RUS begint aan zijn snelle ronde, niet wetende dat HAM achter SAI heeft zitten jagen en op start-finish in de slipstream links voorbij probeert te komen.
Al met al slechte communicatie binnen het team, maar volgens mij hebben coureurs als ALO en VER op zo'n moment nog wel enig benul van trackposities, zeker van hun teammaat, terwijl HAM compleet onnodig een heel gat naar RUS dichtrijdt en daarmee zowel zichzelf als zijn teammaat flink benadeelt.
- Hamilton heeft een mooi gat, rijdt gewoon op zijn prep. strategie en kan natuurlijk onmogelijk ruiken dat Russell plots daar opduikt en gaat voor een slipstream, dus pikt de auto op die hem bij bocht 10 inhaalt.
- Russell moet zijn ronde afbreken vanwege geel voor Perez in bocht 5. Dan wordt hij ingehaald door Tsunoda op een preplap.
- Tussen 9 en 10 heeft hij alle tijd om rustig aan te doen, zijn banden te laten koelen en VER voorbij te laten, terwijl hij een gat naar Tsunoda creëert.
- In plaats daarvan gaat hij te kort achter Tsunoda zitten, komt er dan achter dat hij VER midden in een bocht achter hem krijgt en komt dan op de kont van Tsunoda bocht 12 uit.
- Hij heeft alle speelruimte die er is, weggegeven en komt nu in een slechte positie (Moet Sainz voorbij laten tussen bocht 13 en 14 uit, je wil voor bocht 13 beginnen te accelereren, niet pas tussen 13 en 14.)
- Zijn engineer zit te slapen en geeft niet aan dat hij achter Ham aan moet duiken, dus duikt hij achter Sainz aan en verpest Hamilton zijn ronde.
Maar idd, beide kanten van de garage hadden gewoon beter moeten opletten. Hamilton hadden ze moeten vertellen dat Russell ruimte nodig had, Russell hadden ze moeten vertellen dat Hamilton er aan kwam.
erutangiS
Nee hoor, hij liet ze voorbij in zijn outlap rond bocht 13/14, want zij waren bezig met hun snelle ronde, begon daarna zijn snelle ronde met Hamilton er vlak achterMrOleo schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:03:
[...]
At the end of his out lap. Jongens wat een blunder om zoiets in je document te zetten.
Sainze remde af voor bocht 1 om hun voorbij te laten
Volgens mij is wordt dat nooit gezegd dat ze niet kijken naar wat de aanleiding is. Er kunnen wel degelijk verzachtende omstandigheden zijn.hjvg schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:59:
[...]
Ja vaak word er gezegd de FIA kijkt gewoon wat er gebeurt en niet wat het veroorzaakt enzo ze kijken purr naar de regels nou dit toont wel aan dat er zeker wel word gekeken wie tegen wie rijd. want waren ze van verschillende teams was het minimaal impending dus 3 plekken of causing a collision.
zelfde zag je natuurlijk een beetje in australie met ocon en gasly daar werd ook niet echt gestraft bij die crash
Wat volgens mij altijd geroepen wordt is dat de gevolgen geen impact (zouden moeten) hebben op de strafmaat. Of iemand met een een vleugeltje mist door een actie of brandend tegen een muur beland door eenzelfde actie zou een zelfde straf op moeten volgen.
"In het team was afgesproken om te kwalificeren op het racenummer".Major_ton schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 16:59:
[...]
Perez is niet 11e geworden, maar 2 keer 1ste! Aldus de vader van...
Bij een outlap ben je dezelfde ronde de pits uitgereden.JustSomeone schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:12:
[...]
Nee hoor, hij liet ze voorbij in zijn outlap rond bocht 13/14, want zij waren bezig met hun snelle ronde, begon daarna zijn snelle ronde met Hamilton er vlak achter
Sainze remde af voor bocht 1 om hun voorbij te laten
Russell had zijn vliegende ronde afgebroken door geel van Perez en zat dus niet in zijn outlap.
erutangiS
een treffende spreuk
0,nul
minor overtredingen krijgen geen strafpunten meer
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Ik zag het inderdaad. Komt ie goed mee weg.mjjveldt schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:42:
[...]
0,nul
minor overtredingen krijgen geen strafpunten meer
Ferrari sta investigando sui problemi avuti da Leclerc, prima sul right rear corner ora hanno smontato il fondo @formu1a__uno #F1 pic.twitter.com/114BT5l8Tn
— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) 3 juni 2023

Er waren ook foto's van Mercedes en Red Bull Racing die een extra chassis naar buiten hadden gebracht. Bij Red Bull is het valse alarm, een Callum Nicholas (de bekende mechanics met dreadlocks) zei dat ze het juist gingen bergen.
This is something you never want to see being wheeled out on a Saturday night... 👀 https://t.co/1TI0I3vjFJ
— BRRRAKE (@brrrake) 3 juni 2023
We just needed to put it back in the truck 🤣
— Calum Nicholas (@F1mech) 3 juni 2023
De vorige race waren dit de strategieën (Bahrein)
:strip_exif()/f/image/g6XirpCZt0ADPFn4Xj1kuG6Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Een opvallend gebrek aan gebruik van c2.
Nu is er dit jaar dus een extra band bijgekomen, de c1 van dit jaar is eigenlijk een soort van c1,5 en ligt mogelijk best dicht tegen de c2 aan qua prestatie. Benieuwd wat voor banden men morgen gebruikt.
Ik las op f1technical data red bull wellicht een extra setje c1 heeft bewaard en verstappens c3 zullen in goede conditie zijn na slechts 1 kwalificatieronde op 1 of 2 setjes. Niet dat VER bandenvoordeel nodig heeft gezien het paceverschil.
En de strategie van vorig jaar in spanje:
:strip_exif()/f/image/NNEf3utnn8kPalwG5peaoSkB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door MrOleo op 03-06-2023 21:58 ]
erutangiS
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |