[F1 2023] Race 8 GP van Spanje Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:
  • 78.516 views

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:41

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHCQxl5aAM5SIMvA8k_T3A-EbFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INyoUNp2p0GL3OkXGr8lIMLj.png?f=user_large
Race 8: Gran Premio De España
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/jdRd4ZQoUhNZTqjdajegT5jA.png

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BiYvSj5cyoG7cfzrpCGp1e9na8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aGmHKEwjjzjxwaY2DNDj3Py0.png?f=user_large
vr 2 jun
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 13:30
Local time: 13:30
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 17:00
Local time: 17:00
za 3 jun
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 12:30
Local time: 12:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 16:00
Local time: 16:00
zo 4 jun
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 15:00

Circuit
▸ Circuit de Barcelona-Catalunya▸ Aantal rondes: 66
▸ Locatie: Barcelona, Spanje▸ Lengte Circuit: 4.657 km
Meer info ↗▸ Race afstand: 307,236 km

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/f_auto/q_auto/v1677244986/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Spain_Circuit.png.transform/8col/image.png

Bandenoverzicht

Voor de race in Barcelona zijn de volgende compounds gekozen: Hard C1, Medium C2 en Soft C3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/5192dbf9c576d91f55f91d51363d3b3b8f23ce6e/?url=https%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FFxYyozGWAAIRrFb%3Fformat%3Djpg%26name%3D900x900

Terug naar boven

[ Voor 1% gewijzigd door G_Dragon op 31-05-2023 08:10 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:03
En we mogen weer! Ben benieuwd of het weghalen van de laatste chicane iets verbeterd m.b.t. het inhalen.

Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Er komen komend weekend weer upgrades en Ferrari komt zelfs met aangepaste sidepods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
offtopic:
@Extigo Gefeliciteerd met je verjaardag *O*

Kijk er nu alweer naar uit d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door G_Dragon op 31-05-2023 08:06 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:03

Bloodclot

Jawier!

Extigo schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:03:
En we mogen weer! Ben benieuwd of het weghalen van de laatste chicane iets verbeterd m.b.t. het inhalen.
Denk dat Redbull het meeste voordeel hiervan heeft. Eerder op topsnelheid met de Dikke DRS die ze hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik mis deze race helaas op zondag. Ik mag met het gezin mee een safaripark bewonderen. Ook een leuke bezigheid op een mooie zonnige zondag. :D

Dat wordt dus de hele dag socials, tweakers en andere nieuwsbronnen mijden. :|

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:48
Chocoball schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:05:
Er komen komend weekend weer upgrades en Ferrari komt zelfs met aangepaste sidepods.
Mercedes like? :+ Rb komt ook met update.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Moest een beetje gniffelen toen ik dat plaatje zag van die crashende Mercs in de startpost...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:49
Yes, eindelijk een 'echt' circuit :) .

Hoewel de races meestal niet echt spannend zijn hier

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRo8V-3cBHOKz8PynzpNypjpNHI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6G53shuJwDn5ww84AxPir5Pk.webp?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dus hier gaan we duidelijk zien waar MER echt staat? Uitgekristalliseerd circuit.es :? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Snowhite0901 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:14:
[...]

Mercedes like? :+ Rb komt ook met update.
De verwachting is dat de sidepod aanpassing meer richting Red Bull ontwerp gaan. Ferrari heeft net als Haas een inwash concept en dat maakt het lastiger te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
alexbl69 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:28:
Yes, eindelijk een 'echt' circuit :) .

Hoewel de races meestal niet echt spannend zijn hier
Nog wel, Madrid wil graag het plekje van Barcelona overnemen met een stratenrace.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Race van vorig jaar, klikkie want FOM/FIA

Voor zondag verwachten ze een klein spatje regen rond 14:00. Zal uiteindelijk wel weer meevallen.

[ Voor 27% gewijzigd door Damian op 31-05-2023 08:45 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chocoball schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:39:
[...]

Nog wel, Madrid wil graag het plekje van Barcelona overnemen met een stratenrace.
Ik mag hopen dat dit niet gaat gebeuren. Teveel stratencircuits en ik haak op den duur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 09:12

TrekDr0p

QR niet scannen

Nou als alles verloopt zoals veracht weer netjes 15 punten voor ALO en RBR een 1-2

Ben benieuwd of FER wederom achter de MER gaat eindigen, of dat ze eindelijk een race aan elkaar kunnen knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:31:
Dus hier gaan we duidelijk zien waar MER echt staat? Uitgekristalliseerd circuit.es :? :+
Nja, vorig jaar deed Mercedes het hier ook goed. Toen heeft Russell ook nog een hele tijd Verstappen van zich af weten te houden (Verstappen dan wel met de kapotte DRS). Circuit leek voor de zero-pods auto dus nogal een outlier te zijn. Om echt te weten waar de nieuwe Mercedes staat zullen we dus nog een paar races moeten wachten (en dan een "gemiddelde" nemen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 499527

sjaool schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:12:
Alvast succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RB's verkeerd afgesteld en Alonso wint op eigen bodem O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:28:
Het is geen sprintweekend hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:28:
Op deze baan je afstelling verpesten is wel knap. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:10

AvK

Ready Set Go

Nu we een normaal circuit hebben komend weekend kunnen we eindelijk de echte krachtsverhoudingen eens beoordelen. Wordt een mooi weekend! :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaniëlWW2 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:42:
[...]
Motorproblemen dan :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als alles zo gaat als de afgelopen races dan is het doei Verstappen en de rest volgt op flinke afstand na Perez die het ook niet weet bij te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
[...]

Zonder de chicane zal de afstelling wel anders zijn dan voorgaande jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ik denk dat het wel even wennen word zonder die chicane, weet ook nog niet zo goed of ik dit persoonlijk een positieve aanpassing vind om er een lang stuk van te maken. Juist het afremmen bij de chicane zorgde voor nog wat leuke acties of onverwachte situaties zoals een coureur die zich kan verremmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 18:06
G_Dragon schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:33:
Ik denk dat het wel even wennen word zonder die chicane, weet ook nog niet zo goed of ik dit persoonlijk een positieve aanpassing vind om er een lang stuk van te maken. Juist het afremmen bij de chicane zorgde voor nog wat leuke acties of onverwachte situaties zoals een coureur die zich kan verremmen.
Goed punt! Ik pak even die Youtube compilatie met 'verrem' momenten in die laatste chicane erbij...

Wait a minute! 8)7

Die chicane zorgde ervoor dat er nul inhaalkans was omdat het rechte stuk net te kort was om voldoende slipstream-effect te pakken op de voorganger. Ik verwacht dat dit een grote verbetering gaat zijn voor inhaalmogelijkheden - zij het dat het slechts DRS drive-by's brengt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
sjaool schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:08:
Als alles zo gaat als de afgelopen races dan is het doei Verstappen en de rest volgt op flinke afstand na Perez die het ook niet weet bij te houden.
Dat gaat denk ik nu toch heel wat gebeuren.
Het lijkt er namelijk op dat Perez alleen in de buurt van Verstappen kan blijven op circuits die niet front limited zijn. Want zodra je op een circuit zit waar de voorbanden de limiet zijn, dan kan Verstappen die veel verder pushen en dan pakt hij die enorme marges. En we krijgen nu een hele bak van die circuits. Het begin van het seizoen lijkt juist gunstiger te zijn voor Perez. Dat is nu wel voorbij. Zeker die langere, snelle en vloeiende bochten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 19:49

pro_6or

amateur_60r

Ik mis deze race helaas op zondag. Ik mag met het gezin mee een safaripark bewonderen. Ook een leuke bezigheid op een mooie zonnige zondag. :D

Ik begreep dat vliegvereniging Hilvarenbeek a.s. weekend is ingehuurd door de Jumbo om met digitale spandoeken rond te gaan vliegen ter gelegenheid van Max' eerste F1 win nu al weer 7 jaar geleden. Zou dan steeds de actuele stand op te zien moeten zijn. Echt gaaf! >:)

Ben ook benieuwd naar Mercedes, er is zelfs praat over nog/weer een update aan de vloer o.a. Ook de nieuwe layout, weer terug naar de oude bocht 10, zouden we dan in kunnen halen richting bocht 1?

Hopelijk wordt de slipstream niet te machtig anders krijg je weer net als in Baku dat nr2 steeds gratis naar de voorlogger kan cruisen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

pro_6or schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:05:
[...]

Ik begreep dat vliegvereniging Hilvarenbeek a.s. weekend is ingehuurd door de Jumbo om met digitale spandoeken rond te gaan vliegen ter gelegenheid van Max' eerste F1 win nu al weer 7 jaar geleden. Zou dan steeds de actuele stand op te zien moeten zijn. Echt gaaf! >:)

Ben ook benieuwd naar Mercedes, er is zelfs praat over nog/weer een update aan de vloer o.a. Ook de nieuwe layout, weer terug naar de oude bocht 10, zouden we dan in kunnen halen richting bocht 1?

Hopelijk wordt de slipstream niet te machtig anders krijg je weer net als in Baku dat nr2 steeds gratis naar de voorlogger kan cruisen.
Lol, dat zou wat wezen. Als ze er dan ook nog een digitaal doek met live beelden van Spanje ervan maken dan kunnen we misschien de race zo mee kijken. Wel een stijve nek na de tijd vrees ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:18
AvK schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:49:
Nu we een normaal circuit hebben komend weekend kunnen we eindelijk de echte krachtsverhoudingen eens beoordelen. Wordt een mooi weekend! :)
Alonso heeft alvast voorspeld dat de RB's gaan domineren in Barcelona. Ik denk dat hij gelijk gaat hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:18
CousinBoneless schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:36:
[...]

Goed punt! Ik pak even die Youtube compilatie met 'verrem' momenten in die laatste chicane erbij...

Wait a minute! 8)7

Die chicane zorgde ervoor dat er nul inhaalkans was omdat het rechte stuk net te kort was om voldoende slipstream-effect te pakken op de voorganger. Ik verwacht dat dit een grote verbetering gaat zijn voor inhaalmogelijkheden - zij het dat het slechts DRS drive-by's brengt.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Die chicane was ook de reddende engel voor de eerste GP-win van Verstappen toen die zo onder druk stond van Raikkonen. Als je de chicane perfect neemt is er weinig kans om in te halen op het rechte stuk als de krachtsverhoudingen eningszins gelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

En door....

Kijken hoe de verhoudingen na ale updates op een meer 'echt' circuit zijn.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qf2_NDc8Drxx3Sa_BDmxtsR6O7I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RZxIlRAlpjagzRpWG0boAusD.jpg?f=user_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dan moet Perez misschien uitkijken, maar Verstappen niet. :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:30:
[...]

Dan moet Perez misschien uitkijken, maar Verstappen niet. :+ :P
You got a point _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
RB komt echter ook met upgrades en als die de auto 4tiende sneller maken, lopen ze alsnog verder uit op de rest. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

SterqVerhael schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:32:
RB komt echter ook met upgrades en als die de auto 4tiende sneller maken, lopen ze alsnog verder uit op de rest. :+
SterqVerhael :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 13:10

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben benieuwd naar de upgrades van de teams, wellicht laten de upgrades van Mercedes ook wat meer zien nu, bij de race afgelopen weekend nog niet echt het gevoel dat het echt zoveel beter was. Al zullen HAM en RUS dat beter aanvoelen dan wij natuurlijk. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens de statistieken heeft ALO 32 overwinningen.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2023 15:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Winst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Max zijn oude nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik kan het me haast niet voorstellen eerlijk gezegd. Er is al een monsterlijke stap gezet dit seizoen, om dan midden in het seizoen weer een grote stap inees te zetten in tijden van budget cap, lastig hoor.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
33e overwinning van Alonso.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niet zozeer. Hij heeft nu 1 omdat hij WDC is, maar wanneer hij WDC-af is, krijgt hij "gewoon" 33 weer terug. Nummers liggen nu per persoon vast voor X-jaar. HAM heeft altijd 44 gehouden, omdat hij vanaf zijn karting dagen altijd al met 44 gereden heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2023 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FirePuma142 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:53:
Ik kan het me haast niet voorstellen eerlijk gezegd. Er is al een monsterlijke stap gezet dit seizoen, om dan midden in het seizoen weer een grote stap inees te zetten in tijden van budget cap, lastig hoor.
Gedurende het seizoen gaan auto's meestal ook steeds een stuk sneller, kan maar zo in totaal 1 seconde extra schelen, die men er extra uit een auto weet te persen. Dus niets doen is ook in de F1 wereld een achteruitgang.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2023 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Is dat simulator data uit diezelfde mooie windtunnel die Mercedes de snelste wagen beloofde met het zero pod concept? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ko8IUdiYcIaI0tEcLoIVr3dmUos=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jJTxwt0dwETaMb0lgs8LMEZv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Waar ze met deze compleet nieuwe generatie auto's 1 pre-season shakedown en 1 race hebben gereden? Denk niet dat, ten opzichte van andere circuits, die pre-season shakedown het verschil maakt. Vooral gezien de pre-season shakedown dus ook exact dat was, een shakedown. Niemand zal daar al echt bezig zijn geweest met het testen van afstellingen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 27-05 13:10
Extigo schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:53:
[...]

33e overwinning van Alonso.
Gefeliciteerd
spoiler:
Met je verjaardag bedoel ik hè :9

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CH4OS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:55:
[...]
Gedurende het seizoen gaan auto's meestal ook steeds een stuk sneller, kan maar zo in totaal 1 seconde extra schelen, die men er extra uit een auto weet te persen. Dus niets doen is ook in de F1 wereld een achteruitgang.
Dat kan, maar gaat zeker niet standaard met grote stappen van 2 tiende, en veel is ook toe te schrijven aan een beter begrip van de auto zelf, niet noodzakelijkerwijs alleen aan verbeteringen. Dat ze het hele jaar door doorontwikkelen, daar heb ik je vorige week zelf ook nog voorgehouden :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bj2SBIEcJVcER3lGzNhMp97iBfM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/H8UHu4ITTBEkHY3LKfBRX4xX.png?f=fotoalbum_large

Iemand de weersvoorspellingen al gezien? :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FirePuma142 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:37:
Dat kan, maar gaat zeker niet standaard met grote stappen van 2 tiende, en veel is ook toe te schrijven aan een beter begrip van de auto zelf, niet noodzakelijkerwijs alleen aan verbeteringen. Dat ze het hele jaar door doorontwikkelen, daar heb ik je vorige week zelf ook nog voorgehouden :+
Paar jaar geleden zag ik daar wat over. Ik weet niet meer of het op YouTube of TV was, met programma's zoals The Inside Line oid. Maar een bepaalde update aan de auto, kan wel degelijk als effect hebben dat er 2 tienden of soms wel meer tijd gewonnen wordt.

Het is ook niet dat men maar of upgrades aan de huidige auto kan doen of de auto voor volgend seizoen. Met beiden is men continue bezig, stilstand is altijd achteruitgang, juist in een wereld als de F1. Men is nu dus al bezig aan de auto voor 2024 te sleutelen. Daarom dat RBR nu de hinder zal ondervinden van minder tijd in de windtunnel. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2023 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:05
basvn schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:59:
[Afbeelding]

In dat geval:

FERRARI HYPE! :+ (Barcelona '96, eerste overwinning van Schumi met Ferrari.)

[ Voor 5% gewijzigd door Maarten_E op 31-05-2023 13:29 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:38

Martinspire

Awesomeness

Wat zijn de verwachtingen van de FIA en teams zelf eigenlijk met betrekking tot het ontbreken van de chicane? En waarom was die chicane überhaupt toegevoegd destijds?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:05
Martinspire schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:32:
Wat zijn de verwachtingen van de FIA en teams zelf eigenlijk met betrekking tot het ontbreken van de chicane? En waarom was die chicane überhaupt toegevoegd destijds?
Was de chicane niet toegevoegd omdat de bandenstapels/vangrails niet berekend zouden zijn op een crash met hoge snelheid uit de voorlaatste bocht? Meen mij daar iets van te herinneren.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CH4OS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:24:
[...]
Paar jaar geleden zag ik daar wat over. Ik weet niet meer of het op YouTube of TV was, met programma's zoals The Inside Line oid. Maar een bepaalde update aan de auto, kan wel degelijk als effect hebben dat er 2 tienden of soms wel meer tijd gewonnen wordt.
Het kan wel, maar ik acht het onwaarschijnlijker nu in de tijd van budget caps dan een paar jaar geleden. Zeker als er al een enorme sprong gemaakt is in het voorseizoen.
Het is ook niet dat men maar of upgrades aan de huidige auto kan doen of de auto voor volgend seizoen. Met beiden is men continue bezig, stilstand is altijd achteruitgang, juist in een wereld als de F1. Men is nu dus al bezig aan de auto voor 2024 te sleutelen. Daarom dat RBR nu de hinder zal ondervinden van minder tijd in de windtunnel. :)
Vorige week vond je nog wat anders. Ik krijg dat wat ik je vorige week heb aangereikt, nu terug voor mijn voeten alsof het nieuw voor me is. Ik heb werkelijk geen idee wat je me nu probeert te vertellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
Maarten_E schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:34:
[...]

Was de chicane niet toegevoegd omdat de bandenstapels/vangrails niet berekend zouden zijn op een crash met hoge snelheid uit de voorlaatste bocht? Meen mij daar iets van te herinneren.
https://www.hitc.com/en-g...nish-gp-f1-final-chicane/
In a bid to keep the cars close together and try and promote overtaking down into Turn 1, a final chicane was added to the Spanish GP venue.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

basvn schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:59:
[Afbeelding]

Ja, alleen voor het circuit geven ze geen regen aan. Wel dikke bewolking.

https://www.netweather.tv...asts/sports-and-events/f1

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 31-05-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ben wel benieuwd hoe de Mercedes zich gaat verhouden tot de rest nu ze de nieuwe upgrades op een 'normaal' circuit kunnen gaan runnen.

Helaas is Barcelona qua race meestal niet het meest spectaculair (afgezien van '16).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FirePuma142 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:37:
Het kan wel, maar ik acht het onwaarschijnlijker nu in de tijd van budget caps dan een paar jaar geleden. Zeker als er al een enorme sprong gemaakt is in het voorseizoen.
Nu met de budgetcaps zal het zeker wat anders zijn inderdaad, maar een paar tienden kunnen winnen is zeker niet vreemd.
Vorige week vond je nog wat anders. Ik krijg dat wat ik je vorige week heb aangereikt, nu terug voor mijn voeten alsof het nieuw voor me is. Ik heb werkelijk geen idee wat je me nu probeert te vertellen.
Ik denk dat je me anders opvat dan, want ik zeg volgens mij niet echt iets noemenswaardigs anders. Vorige week zei ik dat de mindere windtunneltijd voor RBR nauwelijks invloed heeft gehad op de ontwikkeling van de RB19, omdat de uitspraak in de budgetcap overschrijding kwam nadat de ontwikkeling van de 2023 auto toch al nagenoeg voltooid was en de auto's alleen nog geproduceerd hoefden te worden. Althans, daar sprak ik over. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2023 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CH4OS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:58:
[...]
Nu met de budgetcaps zal het zeker wat anders zijn inderdaad, maar een paar tienden kunnen winnen is zeker niet vreemd.
Ik draag juist enkele argumenten aan waarom ik dat niet heel erg waarschijnlijk acht. Het enige dat ik terug krijg is dat dat heus wel kan.
Ik denk dat je me anders opvat dan, want ik zeg volgens mij niet echt iets noemenswaardigs anders. Vorige week zei ik dat de mindere windtunneltijd voor RBR nauwelijks invloed heeft gehad op de ontwikkeling van de RB19, omdat de uitspraak in de budgetcap overschrijding kwam nadat de ontwikkeling van de 2023 auto toch al nagenoeg voltooid was en de auto's alleen nog geproduceerd hoefden te worden. Althans, daar sprak ik over. ;)
Als je dit even langs je opmerkingen van vandaag houdt, zie je dat je iets totaal anders zegt. De RB19 is namelijk helemaal niet af, die wordt nog volop doorontwikkeld. Dat zeg je een post terug zelf ook nog, maar nu is het weer anders. Eerst is het links, dan is het rechts en als je er op wordt gewezen zijn links en rechts hetzelfde. Maar toch ook weer niet. Of wel. Geen touw aan vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FirePuma142 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:13:
Ik draag juist enkele argumenten aan waarom ik dat niet heel erg waarschijnlijk acht. Het enige dat ik terug krijg is dat dat heus wel kan.
Als een bepaald onderdeel wat langer tijd nodig heeft gehad om te ontwikkelen, mag ik toch wel hopen dat de impact wat groter is dan slechts een paar duizendsten of hondersten van een seconde. ;)
Als je dit even langs je opmerkingen van vandaag houdt, zie je dat je iets totaal anders zegt. De RB19 is namelijk helemaal niet af, die wordt nog volop doorontwikkeld. Dat zeg je een post terug zelf ook nog, maar nu is het weer anders. Eerst is het links, dan is het rechts en als je er op wordt gewezen zijn links en rechts hetzelfde. Maar toch ook weer niet. Of wel. Geen touw aan vast te knopen.
Ik denk dat een verschil is in 'definition of done', maar dat maakt niet dat ik nu eerst A zeg en dan B zeg volgens jouw optiek.

De upgrades die gedurende een jaar aan een auto worden gedaan, hebben niet een grote impact, zoals de ontwikkeling van een compleet nieuwe auto dat wel kan hebben, zie Aston Martin bijvoorbeeld. De upgrades/updates aan een auto leveren wel degelijk winst op, meestal ook in tijd, zij het niet veel.

De upgrades/updates aan een auto komen gedurende het jaar (hetgeen waarom jij zegt dat een auto nooit af is), terwijl men ook aan de auto voor komend seizoen wordt gewerkt. Men zal toch wel eerst een bepaald mijlpaal/punt behaald moeten hebben om te zeggen dat 'dit de auto is die we gaan produceren / waarmee we gaan racen'. Dat is het punt waarop ik zeg dat 'de auto klaar is (voor productie)'. Anders zou een auto nooit af komen. :+ De aanpassingen (updates) die daarop volgen, starten pas wanneer het seizoen gestart is / men data heeft om mee te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aquafreak
  • Laatst online: 22:45
CH4OS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:25:
[...]
Als een bepaald onderdeel wat langer tijd nodig heeft gehad om te ontwikkelen, mag ik toch wel hopen dat de impact wat groter is dan slechts een paar duizendsten of hondersten van een seconde. ;)
[...]
Ik denk dat een verschil is in 'definition of done', maar dat maakt niet dat ik nu eerst A zeg en dan B zeg volgens jouw optiek.

De upgrades die gedurende een jaar aan een auto worden gedaan, hebben niet een grote impact, zoals de ontwikkeling van een compleet nieuwe auto dat wel kan hebben, zie Aston Martin bijvoorbeeld. De upgrades/updates aan een auto leveren wel degelijk winst op, meestal ook in tijd, zij het niet veel.

De upgrades/updates aan een auto komen gedurende het jaar (hetgeen waarom jij zegt dat een auto nooit af is), terwijl men ook aan de auto voor komend seizoen wordt gewerkt. Men zal toch wel eerst een bepaald mijlpaal/punt behaald moeten hebben om te zeggen dat 'dit de auto is die we gaan produceren / waarmee we gaan racen'. Dat is het punt waarop ik zeg dat 'de auto klaar is (voor productie)'. Anders zou een auto nooit af komen. :+ De aanpassingen (updates) die daarop volgen, starten pas wanneer het seizoen gestart is / men data heeft om mee te werken.
Dat is niet helemaal hoe het werkt. McLaren kwam er bijvoorbeeld achter dat ze achterliepen met het ontwerpen van de auto en dat ze de versie die ze in Melbourne mee wilden nemen niet haalbaar was. Maar iets is beter dan niets, dus hebben ze 'Versie 0.9' geproduceerd en meegenomen. Inmiddels hebben ze de versie die ze zagen als 'Versie 1.0' af en zijn ze die aan het door ontwikkelen.

Dus nee, dat de auto die in Melbourne staat de versie is die ze verder gaan ontwikkelen obv data die ze vergaren vanaf dat moment is niet waar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aquafreak schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:34:
Dat is niet helemaal hoe het werkt. McLaren kwam er bijvoorbeeld achter dat ze achterliepen met het ontwerpen van de auto en dat ze de versie die ze in Melbourne mee wilden nemen niet haalbaar was. Maar iets is beter dan niets, dus hebben ze 'Versie 0.9' geproduceerd en meegenomen. Inmiddels hebben ze de versie die ze zagen als 'Versie 1.0' af en zijn ze die aan het door ontwikkelen.

Dus nee, dat de auto die in Melbourne staat de versie is die ze verder gaan ontwikkelen obv data die ze vergaren vanaf dat moment is niet waar. ;)
Dat een team dat doet, betekend niet dat alle teams dat doen.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2023 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CH4OS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:25:
[...]
Het kan ook wel, maar we hebben het over waarschijnlijkheden. Om dan als voorbeeld het andere uiterste te noemen maar op de argumenten zelf niet in te gaan, daar kan ik niet zo veel mee.
Nee, dat is het niet. Het gaat om de impact van de straf voor Red Bull op de ontwikkeling van de RB19. Je zei eerder dat die er (nagenoeg) niet was. Moving the goalposts ;)
Dus twee tienden voor een upgrade/update is geen grote impact en niet veel tijdswinst?
De upgrades/updates aan een auto komen gedurende het jaar (hetgeen waarom jij zegt dat een auto nooit af is), terwijl men ook aan de auto voor komend seizoen wordt gewerkt. Men zal toch wel eerst een bepaald mijlpaal/punt behaald moeten hebben om te zeggen dat 'dit de auto is die we gaan produceren / waarmee we gaan racen'. Dat is het punt waarop ik zeg dat 'de auto klaar is (voor productie)'. Anders zou een auto nooit af komen. :+
Ik snap wel wat je bedoelt, alleen je claimt eerst letterlijk dat de auto van 2023 (nagenoeg) geen windtunnel tijd meer nodig had. Nu claim je iets totaal anders.
De aanpassingen (updates) die daarop volgen, starten pas wanneer het seizoen gestart is / men data heeft om mee te werken.
Natuurlijk niet. Dat pad is allang uitgestippeld en zal zich met data vervolmaken. Je doet het nu voorkomen alsof het werk aan de RB19 van oktober tot maart stil ligt. Een paar posts terug is stilstand nog achteruitgang.

Sorry, maar er valt werkelijk geen touw aan vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aquafreak
  • Laatst online: 22:45
CH4OS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:37:
[...]
Dat een team dat doet, betekend niet dat alle teams dat doen.
Maar dat een team dat doet, betekend dat wat je zei niet is hoe het altijd werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FirePuma142 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:47:
Nee, dat is het niet. Het gaat om de impact van de straf voor Red Bull op de ontwikkeling van de RB19. Je zei eerder dat die er (nagenoeg) niet was. Moving the goalposts ;)
Omdat de impact er ook niet is inderdaad. Dus ik verplaats helemaal niets. :) De straf gaat meer impact hebben op de auto voor 2024, zoals ik een week eerder ook al zei.
Dus twee tienden voor een upgrade/update is geen grote impact en niet veel tijdswinst?
'De impact' is natuurlijk iets relatiefs. Een onderdeel kan best weinig tijdwinst opleveren, maar bijvoorbeeld wel minder tijd kosten om te maken, of minder benodigdheden hebben. Dan is de winst misschien minimaal, maar de impact is wel groter. Als je twee tienden wint doordat je een andere vleugel, diffuser of vloer hebt, heb je dus een 20% van de tijd te pakken die je (gemiddeld genomen) over jaar nog weet te vinden. Of dat wel of niet veel tijdwinst is, laat ik verder aan jou.
Ik snap wel wat je bedoelt, alleen je claimt eerst letterlijk dat de auto van 2023 (nagenoeg) geen windtunnel tijd meer nodig had. Nu claim je iets totaal anders.
Ik claim niets, ik zei alleen, dat ten tijde van het uitreiken van de straf (minder windtunnel tijd) dat geen impact had op de RB19, omdat op dat moment de auto qua ontwerpen al af was. Ze zullen ook tijd moeten hebben om de auto te bouwen, dus toen de uitspraak kwam, was het ontwerpen van de RB19 inderdaad al klaar, ja. Dat is wat ik zei omdat ik dat ergens gelezen had en daar blijf ik ook bij. Daarnaast; een team krijgt X tijd voor de windtunnel, maar hoeft ook te betekenen dat ze die nodig zijn. Ook niet vergeten. ;)
Natuurlijk niet. Dat pad is allang uitgestippeld en zal zich met data vervolmaken. Je doet het nu voorkomen alsof het werk aan de RB19 van oktober tot maart stil ligt.
Het is niet dat een auto in een dag gemaakt is he. Maar goed. Discussie zonder eind. Let's agree to disagree.
Een paar posts terug is stilstand nog achteruitgang.
Tja, zoals ik al zei, je interpreteert mijn posts anders dan dat ik ze bedoel.
Sorry, maar er valt werkelijk geen touw aan vast te knopen.
Let's agree to disagree. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aquafreak schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:56:
Maar dat een team dat doet, betekend dat wat je zei niet is hoe het altijd werkt. :)
Ik heb dan ook zeker niet de intentie (gehad) om zo stellig te willen zijn, inderdaad. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Wie had dat van tevoren gedacht, dat Alonso een grotere kans heeft om zijn thuisrace te winnen dan Sainz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CH4OS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:58:
[...]
Omdat de impact er ook niet is inderdaad. Dus ik verplaats helemaal niets. :) De straf gaat meer impact hebben op de auto voor 2024, zoals ik een week eerder ook al zei.
Je claimt dat twee uitersten tegelijkertijd waar zijn. Namelijk dat er geen impact is op de auto van 2023, maar ook dat die auto van 2023 nog volop doorontwikkeld wordt. Het een sluit het ander simpelweg uit. Elke logica ontbreekt. Het heeft niets met agree to disagree te maken, maar met of het klopt wat je zegt. En er klopt geen snars van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FirePuma142 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:15:
Je claimt dat twee uitersten tegelijkertijd waar zijn. Namelijk dat er geen impact is op de auto van 2023, maar ook dat die auto van 2023 nog volop doorontwikkeld wordt. Het een sluit het ander simpelweg uit. Elke logica ontbreekt. Het heeft niets met agree to disagree te maken, maar met of het klopt wat je zegt. En er klopt geen snars van.
Dat jij het niet begrijpt, betekend niet of dat het wel/niet klopt, toch? :) Jij zei namelijk ook eerst dat je er geen snars van begreep van wat ik zei, maar nu zeg je dat van wat ik zeg niets klopt? :? Dus je begrijpt me toch wel dan? :?

Het zijn simpelweg twee aparte "processen". :) De eerste is überhaupt de ontwikkeling van de auto, waarna de doorontwikkeling start. Gezien dat eerste proces ten tijde van de uitspraak klaar was, was de impact dus minimaal op het ontwerp van 2023. Daarna zijn die recources naar de auto van 2024 gegaan en daar komt de straf van de verminderde windtunnel tijd bij om de hoek kijken.

Vandaar dat ik zeg: let's agree to disagree, omdat we er toch niet uit gaan komen en dat laat je wat mij betreft ook nu weer zien. Verder no hard feelings. :)

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2023 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03:28

Dit kun je bewerkstelligen door je telefoon uit te zetten of gewoon niet mee te nemen. Net als vroeger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CH4OS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:19:
[...]
Dat jij het niet begrijpt, betekend niet of dat het wel/niet klopt, toch? :) Jij zei namelijk ook eerst dat je er geen snars van begreep van wat ik zei, maar nu zeg je dat van wat ik zeg niets klopt? :? Dus je begrijpt me toch wel dan? :?
Er klopt ook niets van. Dat kan ik zeggen omdat ik kan lezen wat je opschrijft.
Het zijn simpelweg twee aparte "processen". :) De eerste is überhaupt de ontwikkeling van de auto, waarna de doorontwikkeling start. Gezien dat eerste proces ten tijde van de uitspraak klaar was, was de impact dus minimaal op het ontwerp van 2023. Daarna zijn die recources naar de auto van 2024 gegaan en daar komt de straf van de verminderde windtunnel tijd bij om de hoek kijken.
En nu ben je weer omgedraaid als een blad aan de boom. Je zegt letterlijk dat er geen impact is voor de auto van 2023. Maar eigenlijk wel want je bedoelt niet de auto van 2023 bij nader inzien, maar slechts een hypothetische al gereed zijnde versie van oktober 2023. Al het andere daarna is niet de auto van 2023, maar eigenlijk wel. Maar toch ook niet.

Nu zeg je overigens weer iets tegenstrijdigs, ook de doorontwikkeling van 2023 heeft impact van de windtunnelstraf, maar je doet voorkomen alsof dat niet het geval is.
Vandaar dat ik zeg: let's agree to disagree, omdat we er toch niet uit gaan komen en dat laat je wat mij betreft ook nu weer zien. Verder no hard feelings. :)
Ik ben enigszins allergisch voor onzin verpakt als wijsheid zoals je merkt. We zijn het niet oneens, ik wijs je er op dat je verhaal niet klopt. En dat is geen mening, maar een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 13:47
Maarten_E schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:28:
[...]

In dat geval:

[YouTube: 1996 Spanish Grand Prix: Race Highlights]

FERRARI HYPE! :+ (Barcelona '96, eerste overwinning van Schumi met Ferrari.)
Mooie race! En ook echt nat
Weet niet wat ze toen voor spul naast de baan hadden liggen, maar lijkt wel grond :?
Herbert leek wel in een tractor te zitten iig

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FirePuma142 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:36:
En nu ben je weer omgedraaid als een blad aan de boom. Je zegt letterlijk dat er geen impact is voor de auto van 2023. Maar eigenlijk wel want je bedoelt niet de auto van 2023 bij nader inzien, maar slechts een hypothetische al gereed zijnde versie van oktober 2023. Al het andere daarna is niet de auto van 2023, maar eigenlijk wel. Maar toch ook niet.
Sorry, maar ik haak af. Ik heb nooit gezegd dat er wel een impact is geweest op het ontwerpen van de RB19, omdat die fase al klaar was toen RBR überhaupt de straf van de windtunnel kreeg.

Probeer dus niet op mij af te schuiven of woorden in mijn mond te leggen die ik niet heb gezegd omdat jij mijn posts niet begrijpt. :) Nogmaals, ik blijf erbij dat het jouw interpretaties zijn op mijn posts.

For what it's worth, wat artikelen over dat de impact van de straf voor 2023 wel meevalt:
https://nl.motorsport.com...er-helmut-marko/10442873/
https://www.planetf1.com/...wind-tunnel-penalty-2023/
En dat is precies wat ik zeg. :)
FirePuma142 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:36:
Ik ben enigszins allergisch voor onzin verpakt als wijsheid zoals je merkt. We zijn het niet oneens, ik wijs je er op dat je verhaal niet klopt. En dat is geen mening, maar een feit.
Laat maar zien dan, onderbouwd met feiten, want dat heb ik jou ook geen enkele keer nog zien doen.
Ik heb sterk het idee dat je mij verwart met iemand anders of mij woorden in de mond legt die ik nooit gezegd heb.

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2023 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CH4OS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:39:
[...]
Sorry, maar ik haak af. Ik heb nooit gezegd dat er wel een impact is geweest op het ontwerpen van de RB19, omdat die fase al klaar was toen RBR überhaupt de straf van de windtunnel kreeg.
Kuch.
CH4OS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:24:
[...]

Dat geldt dus voor zowel de auto van 2023/RB19 als de auto van 2024/RB20 terwijl je blijft claimen dat er geen impact is voor de auto van 2023. Case closed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, precies, je interpreteert mijn berichten dus inderdaad anders dan dat ik ze bedoel. :) Met nu refereer ik dan toch naar de auto van 2024 (en het hier en nu), omdat ik mag hopen dat men nu daarmee bezig is en niet een jaar geleden al (of dat men nu nog in de ontwerpfase zit van de RB19/2023), toen men bezig was met de ontwerpen van de RB19/2023 auto? :?

Men is nu dus bezig aan de doorontwikkeling RB19, maar ook het ontwerpen van de RB20/2024 auto. Dus nu heeft men de hinder, omdat de straf een 12 maanden duurt, vanaf het moment dat men de straf kreeg (en men toen al klaar was met ontwerpen van RB19/2023).

De RB20/2024 zal er dus veel meer hinder van hebben dan de RB19/2023, waar dat voor laatstgenoemde verwaarloosbaar is (kijkend naar de voorsprong die men elke race weet te behalen, op Australië na).

[ Voor 84% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2023 16:33 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 17:19

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fxcq4gPWwAEiCPw?format=jpg&name=4096x4096`

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FxdffGzWwAErDiM?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fxc5AHXX0AA4eQI?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FxYQkI_WIAEdaxT?format=jpg&name=large

[ Voor 66% gewijzigd door Miesjh op 31-05-2023 16:23 ]

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

jaapstobbe schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:26:
[...]

Dit kun je bewerkstelligen door je telefoon uit te zetten of gewoon niet mee te nemen. Net als vroeger :)
Ik hou de apps afgesloten en pushmeldingen staan uit. Ik gebruik mijn telefoon namelijk nog wel kiekjes etc. :P
Data uitzetten is natuurlijk ook nog een optie. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 31-05-2023 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
JB schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:31:
Het grootste probleem van Merc gaat zijn of het consistent in de window kan blijven met de temperaturen. Aangezien het in Barcelona qua weer alle richtingen uit lijkt te gaan kan het voor Mercedes goed uitpakken om dat inconsistente gedrag te controleren.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CH4OS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:12:
Ja, precies, je interpreteert mijn berichten dus inderdaad anders dan dat ik ze bedoel. :)
Nee, je brengt achteraf nuances aan die je eerder achterwege liet die je oorspronkelijke boodschap significant veranderen. Prima dat je er een keer naast zit, maar zeg dat dan ook in plaats van je in allerlei ongeloofwaardige bochten te wringen.
Met nu refereer ik dan toch naar de auto van 2024 (en het hier en nu), omdat ik mag hopen dat men nu daarmee bezig is en niet een jaar geleden al (of dat men nu nog in de ontwerpfase zit van de RB19/2023), toen men bezig was met de ontwerpen van de RB19/2023 auto? :?
Je schrijft eerder dat het voor beiden van toepassing is, die nu. Nu verander je, niet voor het eerst, van invalshoek. Zoals je in je eerste zin hierop volgend ook doet. Daar is nu namelijk ineens wel van toepassing op de RB19.
Men is nu dus bezig aan de doorontwikkeling RB19, maar ook het ontwerpen van de RB20/2024 auto. Dus nu heeft men de hinder, omdat de straf een 12 maanden duurt, vanaf het moment dat men de straf kreeg (en men toen al klaar was met ontwerpen van RB19/2023).
In de spanne van enkele zinnen refereer je met nu alleen aan de RB20 maar ook aan de RB20/RB19. Het kan niet beiden tegelijkertijd correct zijn.
De RB20/2024 zal er dus veel meer hinder van hebben dan de RB19/2023, waar dat voor laatstgenoemde verwaarloosbaar is (kijkend naar de voorsprong die men elke race weet te behalen, op Australië na).
Nu trek je ineens de conclusie dat er wel hinder is voor de RB19, maar dat die verwaarloosbaar is. Zonder enige onderbouwing overigens. Dus de sidepod upgrade van de RB19 heeft geen enkele impact gehad van de korting op windtunneltijd. De komende upgrade in Barcelona ook niet. Waarom dan überhaupt nog een windtunnel of CFD gebruiken voor mid season updates? Het heeft toch geen effect volgens jou.

Ik denk dat je de voorsprong van de RB19 aan het begin van het seizoen vergeet als je het over de impact van mid season upgrades hebt. Zolang die voorsprong er is, kun je niet simpelweg de conclusie trekken dat er geen impact is. Daar zijn veel meer variabelen voor nodig.

Ik ben er ondertussen wel een beetje klaar mee, je bent ondertussen al 10 keer van standpunt veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FirePuma142 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:14:
Nee, je brengt achteraf nuances aan die je eerder achterwege liet die je oorspronkelijke boodschap significant veranderen. Prima dat je er een keer naast zit, maar zeg dat dan ook in plaats van je in allerlei ongeloofwaardige bochten te wringen.
Vandaar dat ik net zei, dat je mijn berichten anders interpreteert. ;)
Je schrijft eerder dat het voor beiden van toepassing is, die nu. Nu verander je, niet voor het eerst, van invalshoek. Zoals je in je eerste zin hierop volgend ook doet. Daar is nu namelijk ineens wel van toepassing op de RB19.
Die nu riep ik toch in het eerdere bericht dat je aanhaalt ook? Ik licht het toe, en opeens zou ik nuances aanbrengen achteraf? :? Nogmaals, ik denk echt dat het in jouw interpretatie zit.
In de spanne van enkele zinnen refereer je met nu alleen aan de RB20 maar ook aan de RB20/RB19. Het kan niet beiden tegelijkertijd correct zijn.
Ik ging ervan uit dat je de berichten van mij wel zou snappen, maar schijnbaar had je meer duiding nodig. Die krijg je, vervolgens zeg je dat ik nuances aanbreng die er eerst niet zijn. ;)
Nu trek je ineens de conclusie dat er wel hinder is voor de RB19, maar dat die verwaarloosbaar is. Zonder enige onderbouwing overigens. Dus de sidepod upgrade van de RB19 heeft geen enkele impact gehad van de korting op windtunneltijd. De komende upgrade in Barcelona ook niet. Waarom dan überhaupt nog een windtunnel of CFD gebruiken voor mid season updates? Het heeft toch geen effect volgens jou.
Nogmaals, voor het ontwerp is er geen hinder geweest. De doorontwikkeling is dat wel. Dat zijn twee heel andere dingen en processen. Als je dat niet begrijpt, kan ik daar verder ook niets aan doen, want dat is jouw interpretatie.
Ik denk dat je de voorsprong van de RB19 aan het begin van het seizoen vergeet als je het over de impact van mid season upgrades hebt. Zolang die voorsprong er is, kun je niet simpelweg de conclusie trekken dat er geen impact is. Daar zijn veel meer variabelen voor nodig.
We gaan het zien hoe de voorsprong halverwege het seizoen is, wat er dan van overblijft. Maar nogmaals, voor het ontwerkproces is er geen hinder geweest, dat proces is ook allang en breed klaar en is vorig jaar gedaan. De doorontwikkeling van de auto heeft er misschien hinder van, maar dan hebben ze daar uiteindelijk de 2024 auto alleen maar meer mee. Dus ik neem aan dat zij daar een balans in gaan aanbrengen of al hebben.
Ik ben er ondertussen wel een beetje klaar mee, je bent ondertussen al 10 keer van standpunt veranderd.
Zoals ik al eerder zei: jij interpreteert mijn berichten anders, dat hoeft echt niet per se aan mij te liggen, zoals jij het wel elke keer stellig brengt. Ik had daarnaast ook allang aangegeven "let's agree to disagree", fijn dat we het nu dan eindelijk daar wel over eens zijn.

Acties:
  • +58 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Deze discussie mogen jullie per DM voortzetten, maar niet hier en zeker niet met de verwijten over en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:03

Bloodclot

Jawier!

Zijn laatste twee bochten (t13 en 14). Vol gas? Laatste bocht was eerder wel vos gas, maar dan kwam je net uit de chicane. Nu kom je er snellwr op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 20:54
Bloodclot schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:54:
Zijn laatste twee bochten (t13 en 14). Vol gas? Laatste bocht was eerder wel vos gas, maar dan kwam je net uit de chicane. Nu kom je er snellwr op af.
In de Qualy wel verwacht ik. De chicane tussen t13 en t14 is natuurlijk later gekomen maar vraag mij af of we dit soort dingen gaan zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24
Impliciet een totale diskwalificatie van sTroll 😂😂😂

Met een update is kennelijk alleen alonso in staat te winnen hahaha (truedat) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:09
Lynx schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:47:
[...]

Impliciet een totale diskwalificatie van sTroll 😂😂😂

Met een update is kennelijk alleen alonso in staat te winnen hahaha (truedat) _/-\o_
Ik hou ervan, dit soort berichten. Ben benieuwd of AM eindelijk RB een beetje kan uitdagen. Ik vrees echter van niet. Ik heb nog steeds het gevoel (dat enkel gebaseerd is op mn fanboyisme) dat RB aan het sandbaggen is, en we de ware snelheid van de auto niet eens gezien hebben.
Als andere teams dichterbij komen zetten ze de auto een tandje lager, of kan de motor een stukje verder open, en rijden ze nog steeds fluitend aan kop. Zondag einde middag weten we het. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Laatst online: 22:24
Marko heeft ook al aangegeven dat RB wat updates krijgt. Op zich logisch want geloof dat ze nog niks gedaan hebben(?). Dat icm het feit dat we een echt circuit op gaan denk ik dat als RB aan het sandbaggen is dan hoeven ze nog steeds niet.

Ik kan het overigens niet mee vinden maar ik las gister een artikel over de foto van de onderkant van de RB19 in Monaco. De plank van checo was compleet zwart! Enkel de meet punten waren dat niet. Heel apart, en mss zelfs beetje verdacht? MB had dat zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 25-05 10:17
Als je naar de plank van de Mercedes kijkt, kent deze ook een ander kleur dan origineel. Het ijs bij RB zwart naar de kleur van body en bij Mercedes meer donkerbruin. De vloeren zien er totaal anders uit en zit een heel ander concept achter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
@Lynx pssst... Chocoball in "[F1] Seizoen 2023" (met foto's) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Regenkans voor zondag is nu toch redelijk toegenomen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmPIEBdrBMT4jcH6hEaNxU5UKMk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1f2iliIFYn9GkurrFcdU40ia.png?f=user_large

Ik vind het mooi :)

[ Voor 16% gewijzigd door Damian op 01-06-2023 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Damian schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:11:

[Afbeelding]

Meer regen is meer spectakel. Zelfs Monaco wordt dan een race waar veel gebeurt.

In theorie is regen nadelig voor Verstappen in de zin dat je als snelste auto, liever gewoon stabiele weersomstandigheden hebt. Gelukkig is Max helemaal in zn element op een natte baan. Doorgaans geldt dat regen kans geeft aan teams en rijders die normaal niet zoveel kans hebben en het risico om de boel te verpesten voor de teams die sneller zijn (Ferrari op Monaco :))

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ky0E31GGcwAk7W8-naWw3UeUwg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/19VnmnyzrZUJpvrdAbs965S1.png?f=user_large

Old vs New:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbJatnJgkltFMz0-Q5HSWAfNiLM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3DhOke72MZ2PIcuBRTl2SvMQ.png?f=fotoalbum_large

En we hebben een Bingo :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAc0Px7nch-JTwbdMSikafOlmoA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ossz6ocWca4xn5dJJBCw7z8C.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Hann1BaL schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:31:
[...]

Meer regen is meer spectakel. Zelfs Monaco wordt dan een race waar veel gebeurt.

In theorie is regen nadelig voor Verstappen in de zin dat je als snelste auto, liever gewoon stabiele weersomstandigheden hebt. Gelukkig is Max helemaal in zn element op een natte baan. Doorgaans geldt dat regen kans geeft aan teams en rijders die normaal niet zoveel kans hebben en het risico om de boel te verpesten voor de teams die sneller zijn (Ferrari op Monaco :))
Ik ben ook absoluut niet voor Max ;) Vind het maar een naar ventje. Ik ben wel anti Hamilton, dus dat maakte me in het verleden wel redelijk Pro-Max, want hij was de enige die het hem moeilijk maakte. Nu stelt Mercedes geen bal meer voor, dus hoeft Max ook niet zo dominant te zijn als ie nu is.

Ik heb altijd een zwak gehad voor Alonso, en die schijnt het wel goed te doen tegenwoordig :P En Lando, maar das ook een beetje een zielige bedoeling bij McLaren nu...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Damian schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:35:
[...]

Ik ben ook absoluut niet voor Max ;) Vind het maar een naar ventje. Ik ben wel anti Hamilton, dus dat maakte me in het verleden wel redelijk Pro-Max, want hij was de enige die het hem moeilijk maakte. Nu stelt Mercedes geen bal meer voor, dus hoeft Max ook niet zo dominant te zijn als ie nu is.

Ik heb altijd een zwak gehad voor Alonso, en die schijnt het wel goed te doen tegenwoordig :P En Lando, maar das ook een beetje een zielige bedoeling bij McLaren nu...
Ik ben zeker wel voor Max en ook voor Fernando. Rijders die wat meer schijt hebben aan de meningen van anderen. Doen waar ze zelf zin in hebben en vooral snel zijn. Niet zo getraind door het mediateam (of in ieder geval niet met veel succes >:) )

Wel groot van Max dus, maar dat maakt mij nog geen Hamilton hater. Ik ben de laatste paar jaar vooral moe van dat gehaat over en weer. Respecteer gewoon de prestaties wanneer er prestaties worden geleverd.

Zowel Max als Lewis hebben streken uitgehaald die niet horen. Niet veel anders dan Senna, Schumacher en alle andere winnaars trouwens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:54

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben benieuwd naar de vernieuwde vloeren van alle andere teams. Ze hebben al ruim een halve week de tijd gehad om die van RB te kopiëren.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 14:02
Hann1BaL schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:42:
[...]

Wel groot van Max dus, maar dat maakt mij nog geen Hamilton hater. Ik ben de laatste paar jaar vooral moe van dat gehaat over en weer. Respecteer gewoon de prestaties wanneer er prestaties worden geleverd.

Zowel Max als Lewis hebben streken uitgehaald die niet horen. Niet veel anders dan Senna, Schumacher en alle andere winnaars trouwens.
Wat lees ik nu? Nuance in het F1 topic? Scheer hier weg! - maar volledig me je eens over dat moe worden over de eindeloze discussies.

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 09:10

AvK

Ready Set Go

Damian schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:11:

[Afbeelding]

Nu we eindelijk een 'normaal' circuit hebben komend weekend zou ik het liefst een droge race zien. Ik ben benieuwd hoe de verhoudingen echt liggen. Barcelona is de eerste race waar we dat een beetje kunnen zien.
Een regenrace vind ik uiteraard ook altijd leuk maar ff een ander weekend als dat kan.... :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord