[F1 2023] Race 8 GP van Spanje Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:
  • 78.780 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mog schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:56:
Ik ben benieuwd naar de vernieuwde vloeren van alle andere teams. Ze hebben al ruim een halve week de tijd gehad om die van RB te kopiëren.
Dan kan ik je alvast uit de droom helpen… :) Mochten ze het kunnen kopieren dan gaat daar maanden overheen. Het is minder simpel dan het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hann1BaL schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:51:
[...]

Dan kan ik je alvast uit de droom helpen… :) Mochten ze het kunnen kopieren dan gaat daar maanden overheen. Het is minder simpel dan het lijkt.
Haha, I know ;) Bovendien kunnen ze het niet zomaar kopiëren. De auto is één werkend geheel, een random onderdeel van een concurrent pakken en op je eigen auto plakken gaat niet werken.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Edd

Iets met taartscheppenachtervleugels voor deze race.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/s83mo06gdd3b1.jpg

Heeft RBR wel een andere vleugel? ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZfNKzdtagPqnGb9U9HmuVKu1xg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n9OVryIpie0wFEFBq9qwAfGd.png?f=fotoalbum_large

Mijn voorspelling. Geen bingo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Edd schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:11:

[Twitter]
[Afbeelding]

RBR heeft wel de grootste taartschep van allemaal...
Blijkbaar heeft RBR genoeg vermogen om op de niet DRS gedeeltes meer drag te creëren, beetje hetzelfde als MER deed destijds.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
Hann1BaL schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:42:
[...]
Ik ben zeker wel voor Max en ook voor Fernando. Rijders die wat meer schijt hebben aan de meningen van anderen. Doen waar ze zelf zin in hebben en vooral snel zijn. Niet zo getraind door het mediateam (of in ieder geval niet met veel succes >:) )

Wel groot van Max dus, maar dat maakt mij nog geen Hamilton hater. Ik ben de laatste paar jaar vooral moe van dat gehaat over en weer. Respecteer gewoon de prestaties wanneer er prestaties worden geleverd.

Zowel Max als Lewis hebben streken uitgehaald die niet horen. Niet veel anders dan Senna, Schumacher en alle andere winnaars trouwens.
Dat 'gehaat' lijkt nu veel sterker dan vroeger, maar dat komt mijns inziens vooral omdat de media-aandacht veel groter is iedereen met een toetsenbord z'n ongezouten mening met de rest van de wereld kan delen.

Tussen de coureurs onderling is er niks veranderd. Zodra het nek-aan-nek gaat voor het WDC zie je hetzelfde gebeuren. Lauda-Hunt, Prost-Senna, Schumacher-Villeneuve, Alonso-Hamilton en recent Hamilton-Verstappen. Enige uitzondering die ik me kan herinneren is Schumacher-Hill Hakkinen.

Is ook niks mis mee, want na afloop van het seizoen/carrière kunnen ze vaak weer prima met elkaar. Zag laatst een keer in de achtergrond van een interview Verstappen en Hamilton ontspannen en lachend met elkaar kletsen, iets dat twee jaar geleden ondenkbaar zou zijn.

En reken maar dat Alonso een stuk minder vrolijk zou zijn als hij nu 3 punten achterstond op Verstappen. En hetzelfde geldt voor de Nederlander.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:40
alexbl69 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:50:
[...]

Dat 'gehaat' lijkt nu veel sterker dan vroeger, maar dat komt mijns inziens vooral omdat de media-aandacht veel groter is iedereen met een toetsenbord z'n ongezouten mening met de rest van de wereld kan delen.

Tussen de coureurs onderling is er niks veranderd. Zodra het nek-aan-nek gaat voor het WDC zie je hetzelfde gebeuren. Lauda-Hunt, Prost-Senna, Schumacher-Villeneuve, Alonso-Hamilton en recent Hamilton-Verstappen. Enige uitzondering die ik me kan herinneren is Schumacher-Hill.

Is ook niks mis mee, want na afloop van het seizoen/carrière kunnen ze vaak weer prima met elkaar. Zag laatst een keer in de achtergrond van een interview Verstappen en Hamilton ontspannen en lachend met elkaar kletsen, iets dat twee jaar geleden ondenkbaar zou zijn.

En reken maar dat Alonso een stuk minder vrolijk zou zijn als hij nu 3 punten achterstond op Verstappen. En hetzelfde geldt voor de Nederlander.
Helemaal eens met je post, bedoel je alleen met enige uitzondering niet Hakkinen en Schumacher? Hill en Schumacher hadden ook een flinke rivaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Tomcatter_31 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:10:
[...]

Helemaal eens met je post, bedoel je alleen met enige uitzondering niet Hakkinen en Schumacher? Hill en Schumacher hadden ook een flinke rivaliteit.
wou net zeggen.[Video: https://www.google.com/search?q=schumacher+damon+hill&oq=shumacher+dam&aqs=edge.1.69i57j0i13i512l3j0i22i30l5.4517j0j1&sourceid=chrome&ie=UTF-8&bshm=nce/1#fpstate=ive&vld=cid:daffa843,vid:91JoW4mSiZo]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24
Edd schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:11:

[Twitter]
[Afbeelding]

Het valt mij in ieder geval wel op dat bij RB de rand van het onderste element behoorlijk 'scherp' lijkt te zijn t.o.v. de andere foto's. Ik weet zo even niet of dat het hele jaar al zo is? Maar misschien wel de sleutel tot de 'triple DRS'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Tomcatter_31 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:10:
[...]

Klopt helemaal, thanks :). Post aangepast.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Damian schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:11:
Regenkans voor zondag is nu toch redelijk toegenomen :)

[Afbeelding]

Ik vind het mooi :)
Van mij mag de race wel droog beginnen en mag het na 10 ronden wel gaan regenen en dan ergens aan het eind weer ophouden, persoonlijk vind ik dat de leukste races waarbij teams veel moeten wisselen en de baan steeds veranderd.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:59

Jebus4life

BE User

G_Dragon schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:51:
[...]

Van mij mag de race wel droog beginnen en mag het na 10 ronden wel gaan regenen en dan ergens aan het eind weer ophouden, persoonlijk vind ik dat de leukste races waarbij teams veel moeten wisselen en de baan steeds veranderd.
Opdrogende parcoursen zijn meestal niet zo boeiend. Dan heb je iedereen die switcht naar slicks, en vervolgens kan er niemand meer inhalen want als je 10 centimer naast de ideale lijn zit is het nog nat en dus spekglad

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

Tussen de coureurs onderling is er niks veranderd. Zodra het nek-aan-nek gaat voor het WDC zie je hetzelfde gebeuren. Lauda-Hunt, Prost-Senna, Schumacher-Villeneuve, Alonso-Hamilton en recent Hamilton-Verstappen. Enige uitzondering die ik me kan herinneren is Schumacher-Hill Hakkinen.

Ik heb het vooral over de haat van “supporters” en niet zozeer van de rijders. Dat is het probleem met de haat en fan zijn.
Niks mis met strijd op de baan en rivaliteit, waarbij in veel van bovenstaande gevallen het stiekem geen haat is, maar wel strijd boven alles.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:47
Even in herinnering, alle coureurs krijgen komend weekend 2 extra sets C1 banden in de eerste 2 vrije trainingen. Deze banden hebben een nieuwe constructie met de bedoeling om deze in 2024 in te gaan zetten.

Bij de komende grand prix van Groot-Britannië worden deze nieuwe banden een volledig raceweekend ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chocoball schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:51:
Even in herinnering, alle coureurs krijgen komend weekend 2 extra sets C1 banden in de eerste 2 vrije trainingen. Deze banden hebben een nieuwe constructie met de bedoeling om deze in 2024 in te gaan zetten.

Bij de grand prix van Groot-Britannië worden deze nieuwe banden een volledig raceweekend ingezet.
Even om het wat helderder te krijgen. Silverstone 2023 met deze nieuwe band? Zo ja, dat is dan toch eerder dan 2024?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De race in Barcelona is meestal niet heel spannend, alhoewel het soms zelfs heel bizarre races oplevert.

Eens kijken of Max ook hier kan excelleren en ik ben benieuwd hoe de linker voorband het dit jaar gaat volhouden nu de laatste 2 bochten vol rechtsaf zijn.

Is de proef met de verplichte banden in de kwali verzet of gecanceld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
@hardware-lover de nieuwe specificatie is eigenlijk bedoeld voor 2034 vanwege de toename van neerwaartse druk en de toegenomen belasting in de bochten is de introductie naar voren gehaald. Heb ik aangepast dat het bij de komende grand prix van Groot-Brittannië is dat deze banden een heel weekend worden ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
pilskes schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:03:
De race in Barcelona is meestal niet heel spannend, alhoewel het soms zelfs heel bizarre races oplevert.
..
Doordat ze de chicane uit de laatste bocht hebben gehaald is de verwachting dat de race leuker wordt.
The change was never popular with drivers or fans, so the return to the old faster layout will be welcomed.

It’s likely to be felt that with F1’s current aero rules designed around reducing the ‘dirty air’ problem, having fast corners leading onto the straight will no longer hurt overtaking.
https://the-race.com/form...es-back-to-faster-layout/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Naast dat de chicane is weggehaald heeft men op het circuit ook de uitloopstrook bij bocht 1 uitgebreid.

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Impressionen-Formel-1-GP-Spanien-1-Juni-2023-169Inline-87252094-2005870.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 22:01

Edd

Sainz zijn thuis-GP. Dus hij mag dit keer een speciaal outfitje aantrekken.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FxTUSx2acAIEYNw?format=jpg&name=large

Uiteraard hoort daarbij een bijpassende helm

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FxiYnihXoAIzdLd?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FxiYnidWcAA0CV9?format=jpg&name=large

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:51

Niellie41

[object Object]

Chocoball schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:12:
Naast dat de chicane is weggehaald heeft men op het circuit ook de uitloopstrook bij bocht 1 uitgebreid.

[Afbeelding]
Is dat niet voor de MotoGP? Dat lijkt op de omleiding die ze overal hebben voor als een rijder een straf krijgt. Ik ben even vergeten hoe ze dat noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 01-06-2023 15:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:39
@Niellie41 'Long lap penalty'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:51

Niellie41

[object Object]

Natuurlijk! :D Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[...]

Adelaide, 1994: YouTube: Schumacher And Hill Collide In Title Showdown | 1994 Australian Gran... Hill en Schumi. Het is dat Hill ook uitviel en daardoor Schumacher kampioen werd. Beetje een vuil spelletje, vergelijkbaar met het Schumacher - Villeneuve incident, alleen deze keer kwam Schumacher er wel goed mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mog schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:56:
Ik ben benieuwd naar de vernieuwde vloeren van alle andere teams. Ze hebben al ruim een halve week de tijd gehad om die van RB te kopiëren.
Ik denk dat een dergelijke aanpassing ten eerste al niet zo snel erdoorheen kan er moet immers ook getest worden. ;) Daarnaast heeft zelfs Horner aangegeven zich weinig zorgen te maken, omdat de teams waarschijnlijk al veel eerder de onderkant van de RB19 hebben gezien.

Zie o.a. https://www.gpblog.com/en...he-same-for-everyone.html

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2023 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
[...]

Was het niets dat na drive to survive what populair werd tijdens covid waar max als boeman werd afgeschilderd en we in eens de eerste piek zagen. DTS heeft ook meer team/coureur fans naar de F1 gebracht buiten race fans. Mensen die kijken voor hun team of rijder te zien winnen i.p.v. racen willen zien tussen de rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
ArgantosNL schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:51:
[...]

Was het niets dat na drive to survive what populair werd tijdens covid waar max als boeman werd afgeschilderd en we in eens de eerste piek zagen. DTS heeft ook meer team/coureur fans naar de F1 gebracht buiten race fans. Mensen die kijken voor hun team of rijder te zien winnen i.p.v. racen willen zien tussen de rijders.
Of het feit dat in covid tijd er ook een daadwerkelijke strijd in het kampioenschap was? Met Verstappen vs Hamilton dus.
Daarnaast natuurlijk ook nog iets dat iedereen zich thuis zat te vervelen, kun je net zo goed de internet troll gaan uithangen, of het dan gaat om F1 of de "wappies" of wat dan ook.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
En de nieuwe sidepods van Ferrari:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fxja0R6XoAAZQG0?format=jpg&name=medium

En nieuwe vloer:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FxjCOyMXsAExsk3?format=jpg&name=medium

[ Voor 30% gewijzigd door pilskes op 01-06-2023 20:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
pilskes schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:09:

[Afbeelding]

En nieuwe vloer:

[Afbeelding]
Dag badkuip ;w
Maar goed, als dit Ferrari dicht bij Red Bull en Aston Martin brengt klaag ik niet. Uiteindelijk willen de meeste fans meer spannende races zien.

Red Bull Racing komt ook met een nieuwe wijziging aan de vloer:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FxjGkDQWIAEVRyc?format=jpg&name=medium

[ Voor 12% gewijzigd door NeverSettle op 01-06-2023 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
NeverSettle schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:41:
[...]

Dag badkuip ;w
Maar goed, als dit Ferrari dicht bij Red Bull en Aston Martin brengt klaag ik niet. Uiteindelijk willen de meeste fans meer spannende races zien.

Red Bull Racing komt ook met een nieuwe wijziging aan de vloer:
[Afbeelding]
Geen nood, alleen Sainz rijdt morgen met de nieuwe sidepods, Leclerc is nog te bewonderen in de oude 'badkuip'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 18:14

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ben benieuwd waar redbull mee komt voor "nieuws"

[ Voor 38% gewijzigd door Nickrsd op 01-06-2023 21:39 ]

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nickrsd schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:38:
Ben benieuwd waar redbull mee komt voor "nieuws"
Vloer. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Kunnen de foto's van Monaco weer de prullenbak in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 00:53
CH4OS schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:47:
[...]

Adelaide, 1994: YouTube: Schumacher And Hill Collide In Title Showdown | 1994 Australian Gran... Hill en Schumi. Het is dat Hill ook uitviel en daardoor Schumacher kampioen werd. Beetje een vuil spelletje, vergelijkbaar met het Schumacher - Villeneuve incident, alleen deze keer kwam Schumacher er wel goed mee weg.
Tja, als je 3 races geschorst wordt (1 DSQ op Spa en 2 races schorsing), je verre weg de snelste bent gedurende het seizoen, stijgt het misschien wat naar je kop. Hill had in Adelaide beter moeten weten en 1 bocht moeten wachten. Op de race in Japan (Suzuka na) raapte Hill eerder de kruimels op die Schumacher liet liggen. Ik vond Schumacher in 1994 een meer terechte kampioen dan als hij die in 1997 had gepakt.

Speaking of which… op Barcelona wist Schumacher in 1994 nog knap tweede te worden toen zijn versnellingsbak vast zat in z’n 5e versnelling vanaf de 25e ronde. Hij moest er zelfs nog een pitstop (of 2?) mee maken en had de lay-out dat jaar een belachelijke bandenstapelchicane voor een andere chicane.

[ Voor 13% gewijzigd door Thinlanet op 01-06-2023 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Thinlanet schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:08:
Tja, als je 3 races geschorst wordt (1 DSQ op Spa en 2 races schorsing), je verre weg de snelste bent gedurende het seizoen, stijgt het misschien wat naar je kop. Hill had in Adelaide beter moeten weten en 1 bocht moeten wachten. Op de race in Japan (Suzuka na) raapte Hill eerder de kruimels op die Schumacher liet liggen. Ik vond Schumacher in 1994 een meer terechte kampioen dan als hij die in 1997 had gepakt.
Ik moet bekennen, in 1994 keek ik nog geen F1, dat deed ik pas in 1998. Maar wat ik van o.a. deze video zie, lijkt het erop dat juist Schumacher op Hill in rijdt, waar Hill misschien in een te klein gat dook. Maar goed, ik heb het zelf niet gezien, dus ik weet niet de gehele context en hoe en wat.

Overigens is de DSQ op Silverstone, voor negeren van een straf (aldus Wikipedia en een video van Driver 61 over het gebeuren).

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2023 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Speaking of which… op Barcelona wist Schumacher in 1994 nog knap tweede te worden toen zijn versnellingsbak vast zat in z’n 5e versnelling vanaf de 25e ronde. Hij moest er zelfs nog een pitstop (of 2?) mee maken en had de lay-out dat jaar een belachelijke bandenstapelchicane voor een andere chicane.
Meen me te herinneren dat Hill heeft verklaard dat hij op dat moment niet kon zien dat Schumacher de muur had geraakt. Hij dacht de Duitser alleen maar een stuurfout had gemaakt en dat dit één van de weinige kansen zou zijn om er langs te komen. In dat licht is het niet onlogisch wat hij deed.

In mijn optiek had Schumacher hiervoor overigens wel gestraft mogen worden, hoewel hij - ben ik volledig met je eens - dat seizoen veel sterker was dan Hill. Maar ook een beetje ondeugender :)

En hij niet alleen, met name ook zijn team

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Maar wat heeft de GP van Australië van 29 jaar geleden precies te maken met de GP van Spanje dit weekend? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Gelukkig heeft Perez er nog wel vertrouwen in.
Volgens Pérez doen Verstappen en hij al het hele jaar weinig voor elkaar onder. "Max en ik zijn aan elkaar gewaagd. Soms ben ik beter, soms iets slechter. Max is waarschijnlijk de zwaarste teamgenoot die je kunt hebben. Hij is de coureur in vorm, maar ik geloof er heilig in dat ik hem over een heel seizoen kan verslaan."
https://www.nu.nl/formule...n-aan-elkaar-gewaagd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
15 plekken slechter in Monaco bv. Daar heeft hij zijn naam v.w.b. King of the Streets wel weer waar gemaakt.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:32
Dat komt door de update die ze meenemen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aESx5xeBdqbzyzXnJFvoe3QgF3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KCluVNFQEhKKa7M6ZAjW2nG.jpg?f=fotoalbum_large

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
My name is Sergio Perez and I approve this message
Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/the-race-com.appspot.com/1/2023/06/SI202306010562-1024x682.jpg

OK, waar is de uitgang dan laat ik mijzelf wel uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
Zijn instelling is iig goed. Nu nog wat meer realisme en het kan echt wat worden ;) Maar hoe dan ook staat ie er niet slecht voor, maar als Max niet uitvalt heeft ie geen enkele kans.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

redwing schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:17:
[...]

Zijn instelling is iig goed. Nu nog wat meer realisme en het kan echt wat worden ;) Maar hoe dan ook staat ie er niet slecht voor, maar als Max niet uitvalt heeft ie geen enkele kans.
Dat lijkt mij wat overdreven :) Als er niets geks gebeurt, maakt hij geen enkele kans nee. Maar een Safety Car of rode vlag direct na een pitstop van VER (of soortgelijke gekke dingen) en dan zit PER er nog dicht genoeg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
PWM schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:19:
[...]

Dat lijkt mij wat overdreven :) Als er niets geks gebeurt, maakt hij geen enkele kans nee. Maar een Safety Car of rode vlag direct na een pitstop van VER (of soortgelijke gekke dingen) en dan zit PER er nog dicht genoeg op.
Maar dat is heel afhankelijk van de baan. Op de meeste circuits zie je dat Max echt sneller is, maar er zijn ook circuits waar hij inderdaad wel een goede kans maakt. Maar over een heel seizoen moet Max wel heel veel pech hebben voordat Perez enige kans heeft om in de buurt te komen.

Wat dan weer niet wil zeggen dat het niet kan, uiteindelijk staat Perez er meestal wel als er een kans is.

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:22
De huidige standen qua motor- en versnellingsbak-componenten.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FxmePieWAAIK9XK?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FxmeuA3WYAEBxk2?format=jpg&name=4096x4096

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:18
RobertMe schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:13:
[...]

15 plekken slechter in Monaco bv. Daar heeft hij zijn naam v.w.b. King of the Streets wel weer waar gemaakt.
Nu dat ie een bril op heeft en eindelijk kan zien waar hij rijdt kan het idd nog wel eens spannend worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 10:21
"Iets slechter" _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:42

Major_ton

Shoot!

Ja die nuance van "beter en soms iets slechter" is echt mooi. In zijn ogen is de afstand tussen wanneer hij beter is dan Max dus groter dan wanneer hij slechter is...

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Extigo schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:36:
De huidige standen qua motor- en versnellingsbak-componenten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dus samengevat de Honda motor is betrouwbaar en de Red Bull versnellingsbak minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
Chocoball schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:00:
[...]

Dus samengevat de Honda motor is betrouwbaar en de Red Bull versnellingsbak minder :)
Dat hoeft niet perse. Het geeft aan hoeveel onderdelen een team in de poel heeft.
Een team kan alvast een motor strategisch in een poel houden om later in te zetten... of iets in die geest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 16:34
murphydrz schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:01:
[...]

Dat hoeft niet perse. Het geeft aan hoeveel onderdelen een team in de poel heeft.
Een team kan alvast een motor strategisch in een poel houden om later in te zetten... of iets in die geest.
Klopt dat het niet perse hoeft, maar waarom zou een team er voor kiezen dat niet te doen? Juist, omdat de motor betrouwbaar is.
Ik denk dat Honda/RB nog wat over heeft, en de motor zo afstelt dat ze net Pole verwachten te halen. Door het lager afstellen van de motor neemt de betrouwbaarheid significant toe.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:56

Dazzler2120

FP ProMod
Major_ton schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:57:
[...]

Ja die nuance van "beter en soms iets slechter" is echt mooi. In zijn ogen is de afstand tussen wanneer hij beter is dan Max dus groter dan wanneer hij slechter is...
Maar het is ook gewoon een verkeerde vertaling voor zover ik kan zien.
Interview in het Engels: https://www.espn.co.uk/f1...t-max-verstappen-f1-title
Dat klinkt toch al een stuk genuanceerder;
"I've been a match to Max since the beginning of the season, in one way or another," Perez said. "It is sometimes better, sometimes worse and it's where I believe you have to be.

"I think being teammates with Max is probably the toughest thing you can have because he is a driver who has the most form of all, and I do believe it's possible to beat him."

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Dazzler2120 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:11:
[...]

Maar het is ook gewoon een verkeerde vertaling voor zover ik kan zien.
Interview in het Engels: https://www.espn.co.uk/f1...t-max-verstappen-f1-title
Dat klinkt toch al een stuk genuanceerder;

[...]
Hij is niet gelijkwaardig aan Max geweest dit seizoen, ja op een baan, maar voor de rest is hij minimaal 3 tienden lanzaamer

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
pilskes schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:09:

[Afbeelding]

En nieuwe vloer:

[Afbeelding]
Nieuw? Of specifieke aanpassing voor dit circuit? Zoals nu elke race gewoon standaard is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Nou laat het race weekend maar komen, afgelopen woensdagavond mijn linker arm gebroken en rechter zwaar gekneusd. kan op moment alleen met 1 vinger typen. TV kijken wil gelukkig wel, ben dus klaar om alle live F1 programmas te kijken

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:18
Bullet NL schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:26:
Nou laat het race weekend maar komen, afgelopen woensdagavond mijn linker arm gebroken en rechter zwaar gekneusd. kan op moment alleen met 1 vinger typen. TV kijken wil gelukkig wel, ben dus klaar om alle live F1 programmas te kijken
Beterschap! Nu zijn wel allemaal benieuwd hoe jij dit voor elkaar hebt gekregen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
jaapstobbe schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:31:
[...]

Beterschap! Nu zijn wel allemaal benieuwd hoe jij dit voor elkaar hebt gekregen...
In de botsautos met Stroll & Perez...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
SnowDude schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:19:
[...]

Hij is niet gelijkwaardig aan Max geweest dit seizoen, ja op een baan, maar voor de rest is hij minimaal 3 tienden lanzaamer
Maar wat verwacht je dan wat Perez zegt als hem hiernaar gevraagd wordt "ja ik ben absoluut slechter en compleet kansloos in het kampioenschap"?
Da's niet echt een realistische gedachtegang.
Het zijn allemaal mensen die overtuigd zijn van hun eigen kunnen. Daar hoort het niet bij, dat je twijfelt aan jezelf. Daarnaast als je naar het seizoens-verloop kijkt kan je dit jaar prima zeggen dat Perez er tot nu toe dicht bij gezeten heeft. Die 'minimaal 3 tienden langzamer' is niet echt uit de cijfers te halen. De verschillen in probleemloze qualifiers is dit seizoen 0,1 - 0,2 s geweest.
Wordt er verwacht dat het echt close zal zijn qua punten? Verwacht ik niet dit jaar. Maar dat zal Perez écht niet zo vroeg in het jaar toegeven hoor.

Lees het complete artikel gewoon i.p.v. de clickbaits te lezen, en dan is het allemaal best wel genuanceerd wat verteld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 11:44

pro_6or

amateur_60r

Sterkte, hopelijk voorspoedig herstel. iig veel pelzier met sport kijken, Roland Garros evt ook leuk (mocht je van tennis houden).

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

TV staat inderdaad aan, ook op Tennis. Maar goed, 13:30 de eerste vrije training.

ik heb een spierziekte, begin steeds vaker zomaar te vallen, nu dus helaas ook, met een breuk en flinke kneuzing dus als gevolg.

Nu maar kijken hoe de update Carlos, Leclerc en Lewis en George verder gaan helpen of dat Red Bull nog steeds een straat lengte voor ligt.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Major_ton schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:57:
[...]

Ik had de hoop dat ie weer even terug op aarde zou landen na die wanprestatie in Monaco.
Maar helaas.

Het is een goede 2e rijder begrijp me niet verkeerd. Maar hij is aardig toxic qua gedrag. En de Mexicaanse fans zijn daar vrij gevoelig voor. Getuige het uitjoelen van Verstappen in Miami.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
SnowDude schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:19:
[...]

En dan ook alleen maar omdat Verstappen schade had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

"Hey Siri!" :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

De versnellingsbak wordt vast gemaakt door Porsche! Net zo veel gezeik mee als hier in de Porsche.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik vind het een positief teken dat RB pas 1 ICE heeft gebruikt voor beide auto's tot nu toe. Dat betekent dat je naarmate het seizoen vordert minder kans loopt op grid straffen door motoren buiten de poule te gaan introduceren. Immers: er is tot nu toe nog geen aanleiding (geweest) om extra motoren in de poule te nemen.

[ Voor 17% gewijzigd door SterqVerhael op 02-06-2023 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
SterqVerhael schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:19:
Ik vind het een positief teken dat RB pas 1 ICE heeft gebruikt voor beide auto's tot nu toe. Dat betekent dat je naarmate het seizoen vordert minder kans loopt op grid straffen door motoren buiten de poule te gaan introduceren. Immers: er is tot nu toe nog geen aanleiding (geweest) om extra motoren in de poule te nemen.
Je hebt gelijk, al denk ik niet dat het voor RB een probleem zou zijn als ze een gridstraf oplopen. Als je de snelste auto al hebt en een nieuwe iCE op een goed moment neemt (België, Brazilië) dan moet het geen probleem zijn om alsnog op het podium te eindigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
asdfqwerty schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:22:
[...]

Je hebt gelijk, al denk ik niet dat het voor RB een probleem zou zijn als ze een gridstraf oplopen. Als je de snelste auto al hebt en een nieuwe iCE op een goed moment neemt (België, Brazilië) dan moet het geen probleem zijn om alsnog op het podium te eindigen
Ja, dat hebben we vorig jaar wel gezien :P

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Honda heeft een betrouwbare krachtbron weten te ontwikkelen. Heeft wel een hoop tijd, geld en motoren gekost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
"maar ik geloof er heilig in dat ik hem over een heel seizoen kan verslaan."

Ik denk ook dat Perez Max, over een heel seizoen gekeken, wel één keer (wellicht twee keer) kan verslaan.

Of lees ik het verkeerd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:50
[...]
Speaking of... Is dit de race waar Gasly weer strafpunten gaat verdienen?
Hij heeft zich redelijk rustig gehouden in de afgelopen races. Op een "touché" met z'n teamgenoot na, die (gelukkig voor hem) geen strafpunten en ban heeft opgeleverd. Maar hij eindigde daardoor wel steeds achter zijn teamgenoot. Lijkt mij dat hij nu weer met de ellebogen naar voren wil gaan en laten zien dat hij ook voor P3 zou kunnen gaan. En nu we weer op een race circuit zitten, zal het m.i. nodig zijn om meer te verdedigen.

Gelukkig zijn er 2 punten vervallen en staat hij nu op 8, dus geen insta schorsing risico meer

let the past be the past.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Jake schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:40:
[...]

"maar ik geloof er heilig in dat ik hem over een heel seizoen kan verslaan."

Ik denk ook dat Perez Max, over een heel seizoen gekeken, wel één keer (wellicht twee keer) kan verslaan.

Of lees ik het verkeerd? :+
Oók dit is genuanceerder in het originele, Engelse, interview - https://www.espn.co.uk/f1...t-max-verstappen-f1-title -
"I think being teammates with Max is probably the toughest thing you can have because he is a driver who has the most form of all, and I do believe it's possible to beat him."

Asked if he had the pace to beat Verstappen consistently, rather than victories like he had in Saudi Arabia and Azerbaijan where events conspired against Verstappen, Perez said: "I have to. I have to do that regularly. That's the main objective for us."
Hier zegt Perez beter vertaald dat hij er in gelooft dat Verstappen te verslaan is, maar dat het enorm moeilijk is, anderzijds op de vraag of hij de snelheid heeft om Verstappen consequent uit te kunnen dagen zegt Perez dus "Ik moet wel".

Bij dit soort interviews, waar Perez een vertaalslag van Spaans > Engels maakt, reporters in het Engels een artikel schrijven met click-bait titel inclusief, vervolgens een oranje vertaalslag Engels > Nederlands moet je gewoon echt flink wat zout nemen bij de artikelen van Nu.nl, dan kan je beter even terugzoeken naar de bron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:40:
[...]

Honda heeft een betrouwbare krachtbron weten te ontwikkelen. Heeft wel een hoop tijd, geld en motoren gekost.
2017 tot 2021? Effectief dus 4 seizoenen. Eerst hadden ze natuurlijk én te maken met het token systeem (waar Ferrari en Renauly ook hard tegenaan liepen) en McLaren die allemaal onrealistische eisen stelde (size zero) en dat ze met McLaren gewoon lekker als twee onafhankelijke partijen handelde. Wat ook in die McLaren docu van aantal jaren terug start. Dat ze "last minute" eens een keer de motor in de auto lepelen en vanalles en nog wat niet past. Totaal geen samenwerking dus.

De Honda van 2017 waa een compleet nieuwe motor / ander concept, en die werkte wel wat beter en gaf veel meer potentie. In 2018 hebben ze ook nog hard doorontwikkeld, toen bij Toro Rosso, en in 2019 was het eigenlijk al prima.
En het oh zo door jouw geliefee Mercedes, hoeveel motoren hebben die in 2021 gebruikt? Of was dat ineens voor performance en niet voor betrouwbaarheid? Zeg maar dezelfde reden waarom andere teams / fabrikanten ook vaak genoeg 1 extra motor voor lief nemen. Maar dus niet 2 of 3 extra motoren zoals Mercedes toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

RobertMe schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:14:
[...]

2017 tot 2021? Effectief dus 4 seizoenen. Eerst hadden ze natuurlijk én te maken met het token systeem (waar Ferrari en Renauly ook hard tegenaan liepen) en McLaren die allemaal onrealistische eisen stelde (size zero) en dat ze met McLaren gewoon lekker als twee onafhankelijke partijen handelde. Wat ook in die McLaren docu van aantal jaren terug start. Dat ze "last minute" eens een keer de motor in de auto lepelen en vanalles en nog wat niet past. Totaal geen samenwerking dus.

De Honda van 2017 waa een compleet nieuwe motor / ander concept, en die werkte wel wat beter en gaf veel meer potentie. In 2018 hebben ze ook nog hard doorontwikkeld, toen bij Toro Rosso, en in 2019 was het eigenlijk al prima.
En het oh zo door jouw geliefee Mercedes, hoeveel motoren hebben die in 2021 gebruikt? Of was dat ineens voor performance en niet voor betrouwbaarheid? Zeg maar dezelfde reden waarom andere teams / fabrikanten ook vaak genoeg 1 extra motor voor lief nemen. Maar dus niet 2 of 3 extra motoren zoals Mercedes toen.
RB en TR hebben vooral in 2018 en 2019 aardig wat motoren gebruikt. Beide TR coureurs alleen in 2018 al 8 ICE’s per auto. Om maar te zwijgen over de Honda motoren in het McLaren tijdperk.

Dat Mercedes in 2021 ook de regels omtrent het gebruiken van meer motoren misbruikte in de strijd voor het kampioenschap is begrijpelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-06-2023 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:30
Bullet NL schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:59:
ik heb een spierziekte, begin steeds vaker zomaar te vallen, nu dus helaas ook, met een breuk en flinke kneuzing dus als gevolg.
Dat is heftig zeg, sterkte. Misschien kun je je arm wat ontlasten door een spraakprogramma te gebruiken? Bekend mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Hopelijk helpt dit met de performance want mama mia wat was de 'oude' Ferrari mooi.

Nog wel een beetje 'bathtub', maar zo sexy als de oude ziet het er niet meer uit.

[ Voor 36% gewijzigd door noo op 02-06-2023 12:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NeverSettle
noo schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:34:
[Twitter]
Hopelijk helpt dit met de performance want mama mia wat was de 'oude' Ferrari mooi.

Nog wel een beetje 'bathtub', maar zo sexy als de oude ziet het er niet meer uit.
[Twitter]
Dus toch nog een (kleine) badkuip, maar ook down wash zoals de meeste teams.

Hier vanuit andere hoeken:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FxnCcy2XoAEV-OE?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FxnCd18X0AQNLdi?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FxnCe36WYAAyaXm?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FxnCfzkXwAMiQYS?format=jpg&name=large

[ Voor 28% gewijzigd door NeverSettle op 02-06-2023 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

NeverSettle schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:50:
[...]

Dus toch nog een (kleine) badkuip, maar ook down wash zoals de meeste teams.

Hier vanuit andere hoeken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Twitter]
Beetje de Mercedes variant van de badkuip rug.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Het is alweer een tijdje geleden maar in de eerste 3 races was het met uitzondering van Renault niet geweldig met de betrouwbaarheid bij de motoren. Honda heeft in Saoedi-Arabië de complete verbrandingsmotor bij De Vries moeten vervangen en bij Red Bull heeft alleen Perez voortijdig omderdelen moeten vervangen (ES, CE).

Wel zijn er 2 grand prix (China, Italië) minder verreden dus dat spaart ook weer levensduur maar dat geldt dan weer voor alle teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 09:18
Vergeet niet dat er 2 races zijn uitgevallen.
Italië was traditioneel de locatie waar er een nieuwe ICE gestoken werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
D-dark schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:13:
[...]

Vergeet niet dat er 2 races zijn uitgevallen.
Italië was traditioneel de locatie waar er een nieuwe ICE gestoken werd
True, true, alleen geldt dit voor alle teams en die hebben al meer ICE's in de poule gebracht dan RB als je dit lijstje ziet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
Mercedes
Bij Mercedes wijziging bij de spiegels, de vaan is weg door de nieuwe sidepods.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-3.motorsport.com/images/amp/27vA9ke0/s1200/detail-of-the-car-of-george-ru.webp

Ook het profiel van de difusser aan zijkant heeft een aanpassing gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/0mb5Z852/s1000/mercedes-w14-rear-1.webp

Red Bull
Bij Red Bull heeft de de bovenste hoeken bij de diffuser meer ronding gegeven.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-7.motorsport.com/images/mgl/27vA9mm0/s1000/red-bull-racing-rb19-diffuser-1.webp

Tevens de vloerranden aangepakt.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-9.motorsport.com/images/mgl/2Qz7lwmY/s1000/red-bull-racing-rb19-side-pods-1.webp

Geen zero pod voor Red Bull dus :)

https://www.motorsport.co...-reveal-changes/10477108/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/vgt7pel3uk3b1.jpg?width=995&format=pjpg&auto=webp&v=enabled&s=bd2c35fa78c60bb8bca1d3d11229b190292d4507

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fxm6QgnWAAMnPhk?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fxm8SuvWwAEKaOr?format=jpg&name=900x900

Het lijkt er op alsof Red Bull wilt waarschuwen dat niet alleen hun eigen vloer/diffuser een goede voorbeeld is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nog eenmaal een mooi duidelijk overzicht hoe de baan is veranderd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAYBFutMVltopntLTC7bcks0Uwo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IwsFGvNoaTxGqA93I9O8rlxm.png?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Die nieuwe bocht ziet er wel knap snel uit.
Benieuwd naar de eerste richting grind wegens wat al te enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
PalingDrone schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:27:
Die nieuwe bocht ziet er wel knap snel uit.
Benieuwd naar de eerste richting grind wegens wat al te enthousiast.
Is allemaal wat ruimer gemaakt zowel run off als grindbak.
Chocoball in "[F1 2023] Race 8 GP van Spanje"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Max rijdt in zijn eerste rondje alweer een deuk in het ego van Perez

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 09:44
Die T band is dat een harde of een zachte testband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:52
SnowDude schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:35:
Max rijdt in zijn eerste rondje alweer een deuk in het ego van Perez
Op test bandjes... Denk dat ze op verschillende compounds rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:44
Siebeh schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:36:
Dat weet alleen Pirelli :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 09:44
timmie271 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:37:
[...]

at random dus... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Het is een C1 test band met de constructie die eigenlijk voor 2024 bedoeld was zoals eerder gemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
timmie271 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:37:
[...]

Dat kunnen ze gewoon voelen hoor, daarvoor hoeft die band niet eens op de auto te zitten.
Maar volgens mij zijn alle testbanden gelijk deze training

[ Voor 11% gewijzigd door SnowDude op 02-06-2023 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:44
SnowDude schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:39:
[...]

Dat kunnen ze gewoon voelen hoor, daarvoor hoeft die band niet eens op de auto te zitten.
Maar dan nog zijn er 5 mogelijkheden, maar @Chocoball geeft blijkbaar al het antwoord dat het wel bekend is :)

Edit: Zo snel kan ik niet correcties lezen en typen :+

[ Voor 8% gewijzigd door timmie271 op 02-06-2023 13:40 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:52
Pirelli introduceert nieuwe compound en red bull is straks nog sneller :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dit zijn wel de mooiste circuits als je het mij vraagt, veel beter dan die straten circuits !
En lekker de ruimte als het misgaat om niet in de muur te knallen _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door G_Dragon op 02-06-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

d-vine schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:37:
[...]

Op test bandjes... Denk dat ze op verschillende compounds rijden
Volgens het F1TV data channel rijden ze allebei niet op testbanden maar de gewone mediums.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
ik denk wel dat ze bij Red Bull de zandzakken gedoneerd hebben aan de regio rondom Imola

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Siebeh schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:36:
Bij F1 TV zeiden ze harde compound, alleen niet 100% zeker of het de C0, C1 of C2 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De teams zijn duidelijk zaken aan het testen. Flowviz, Pirelli testbanden en er wordt geregeld wat gesleuteld tussen de runs door in de pitbox.

En eens het blijft een mooi circuit, welkome afwisseling na al die stratencircuits met muren. Nu tenminste grindbakken :P

Tweakers Discord

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord