BeefHazard schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:24:
Elke dag dat de oorlog langer duurt dan nodig is, is een dag extra tragedie. Elke dag ontstaan er meer en diepere littekens en worden meer Oekraïense levens ontnomen of verwoest, verdwijnen er meer kinderen uit bezette gebieden en worden er nog meer burgers gemarteld door bezetters. Van dat laatste hebben we al een tijd weinig gehoord, maar 'toevallig' overlapt die periode precies met de periode sinds de bevrijding van Kharkiv Oblast en van Kherson. Ik vrees dat we ons weer schrap moeten zetten voor verschrikkelijke verhalen uit bevrijde gebieden wanneer het daarvan komt.
klinkt hard maar die bezette gebieden zijn niet van gisteren of van "voor", je kiest ervoor om te blijven als regering moet je dat ook niet vergeten. neemt niet weg dat je onschuldige(n) ook daaronder schuift.
Anderzijds je kan niet halfbakken met een zwaard tegenover een groepje RU soldaten met ieder een machinegeweer gaan staan terwijl ze in een tank zitten.
teacup schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:39:
Wat je in die eerste alinea stelt, dat liep ik van de week ook te denken. Hoe langer het duurt dat dit offensief op zich laat wachten, hoe demoraliserender dat op die wachtende Russen kan inwerken. Hoe groot dat effect dan is dat is alleen zo koffiedik kijken.
Nauw .. dat is wel leuk met de 2de deel (hieronder) van jou als je daar even bij stil staat
Weegt het op tegen de extra voorbereidingstijd die de Russen krijgen? Dat weten we dus niet. Dit maakt het best een black box hoe die Russen zullen gaan reageren. Die linies kunnen bij wijze van spreken boter worden, terwijl ze op papier (wat we er dan van weten) best weerstand hadden moeten kunnen bieden.
Voorbereiding voor wat dan ? Tenzij je ergens een groep leo(paarden) en enorme verzameling soldaten weet te spotten wat (gelukkig) niet in de media gedeelt word, is niemand wijzer.
+ je word uit een loop graaf geschoten door drones/M777 ofzo (met behulp van drones) die buiten schot vliegen ben je geen happy camper die wacht wat komen gaat.
Immers er zijn doorlopend spelden prikjes over de hele 1200km linie als ik het de afgelopen dagen zo zie.
En zit je lekker "veilig" in een gebouw uit te rusten krijg je een storm-shadow dinges op je knar
We kunnen de haast van de Oekraïeners uitleggen als een angst om "te laat" te beginnen. Een andere manier om naar die urgentie te kijken is dat Oekraïners een gretigheid hebben om bepaalde kansen uit te nutten, kansen die ze al op de korrel hebben, en dat ze zichzelf moeten dwingen om er eerst goed klaar voor te zijn:
Voor mij klinkt deze stelling dus meeste als plausibel, meegenomen dat die van @
asing ook wel hout snijd immers het is niet in een dag geklaard als je eenmaal begint en je moet wel de vaart er in houden