je vergeet de DTM nogBullet NL schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:18:
[...]
Correct, wakker worden met de F2, daarna F3 en Porsche supercup, Hoofdact met F1 en straks het toetje de indy500..... de nacht afsluiten met Nascar
Superraceday......
Klopt, maar de auto’s zijn erg betrouwbaar en het voordeel van de snelste zijn is dat de kans dat je q3 niet redt niet zo groot is en dat je dan in q3 niet hoog eindigt ook niet heel groot eindigt. En vooraan ontloop je de drukte meer.het gaat geheid gebeuren dat Ver een keer uitvalt en zou voor de spanning ook wel fijn zijn en zou extra leuk zijn als Alo dan een topdag heeft en p1 pakt, maar ik vrees er eerlijk gezegd wel een beetje voor…CH4OS schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:20:
[...]
In het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst. Daarnaast hoeft een uitvaller niet de enige reden te zijn voor een 0-punter natuurlijk. Een circuit als Zandvoort is ook redelijk optochtje rijden, Hungaroring idem dito. Als je dan door een grid penalty bijvoorbeeld achteraan start, is het ook redelijk bekeken.
Juist niet, de race kunnen ze gewoon volledig uitrijden op de hard. Dus het idee is direct hard er onder dan hoef je niet meer te stoppen. Dus dan kan je lekker weer achteraan aansluiten en een heel aantal auto’s voorbij gaan als die gaan pitten.Bullet NL schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:15:
Erg mooie race, Max was weer super, Alonso is goed, stabiele 2e...... Perez heeft wel heel veel mee gemaakt...... De keuze om na 1 ronde al naar hard te gaan vond ik op merkelijk met nog 77 ronden te rijden, zeker met de wetenschap dat een 2e stop dan zo goed als een zekerheid zou zijn.
Het pakte vandaag alleen wat anders uit.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
VER
ALO
OCO
PER
FER aan de pitmuur
ALO
OCO
PER

FER aan de pitmuur
Interessante race. Maar dat de top 3 hetzelfde is als de start zegt ook wel weer genoeg. De regen maakte het wel weer een beetje goed.
Bl44t
Was die eerste stop van Perez niet gedwongen ivm. een puncture door contact met Zhou of iets dergelijks? Hoe dan ook had dat best ok kunnen werken, hij reed vrij vlot naar de staart van het veld, en zodra de rest dan gaat pitten schuif je een flink eind omhoog in de posities (die de rest ook op versere banden niet zomaar terugpakt op monaco).Bullet NL schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:15:
Erg mooie race, Max was weer super, Alonso is goed, stabiele 2e...... Perez heeft wel heel veel mee gemaakt...... De keuze om na 1 ronde al naar hard te gaan vond ik op merkelijk met nog 77 ronden te rijden, zeker met de wetenschap dat een 2e stop dan zo goed als een zekerheid zou zijn.
En dan is het een kwestie van rekken tot de voorspelde regen (of mazzel hebben met een (V)SC situatie die ook niet ongewoon zijn op Monaco natuurlijk).
Alleen rijdt ie vervolgens tegen iemand aan, waardoor ie nog een extra stop moest maken. Toen was het wel klaar. Dus in die zin heeft ie het 2x zelf verprutst: eerst in kwalificatie en daarna met die botsing waardoor hij naar binnen moest voor een nieuwe neus.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik begrijp trouwens, dat VER nu alleen nog de 24 uur van Le Mans hoeft te winnen en de Indy 500?
(Voor beide definities, trouwens
)
(Voor beide definities, trouwens
Max is geen moment uit de lead geweest. Perez heeft gewoon een aantal sterke races gehad en daarvan maximaal punten gepakt. Nu zit het hem een weekend tegen... we zullen zien wat barcelona brengt.Bullet NL schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:22:
[...]
Ik denk dat de kans dat Max uitgaat lopen op Perez groter is (over het seizoen gezien) dan dat Perez in eens over Max heen gaat qua punten. Een ding is zeker, Max staat nu ruim voor qua punten, die is bij het team nu gewoon in de lead. Beslissingen voor Perez zullen worden genomen met een gedachte om Max verder te brengen in zijn WDC.
p.s. is hier al voorbij gekomen dat Amber vandaag een jurk aan heeft?
Ps. Ik denk niet dat veel mensen amber haar jurk hebben gezien. Was het iets speciaals?
Helemaal waar. Maar dát hij werd opgeofferd was ook wel volledig zijn eigen schuld.vliegnerd schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:46:
[...]
Hij reed op de full wets/x-tremes om voor VER te testen, dus hij heeft zijn salaris weer verdiend.
een treffende spreuk
Ze is zwangerstylezzz schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:55:
[...]
Max is geen moment uit de lead geweest. Perez heeft gewoon een aantal sterke races gehad en daarvan maximaal punten gepakt. Nu zit het hem een weekend tegen... we zullen zien wat barcelona brengt.
Ps. Ik denk niet dat veel mensen amber haar jurk hebben gezien. Was het iets speciaals?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Als de regen dreiging er niet was geweest waren ze eerder gegaan vermoed ik. Maar Idd. Goed dat ze het vol konden houden.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:57:
De regen kwam ook op het perfecte moment voor Verstappen. Die mediums gingen het denk ik niet veel langer meer volhouden.
Al had Alonso nog gewoon de race kunnen winnen als ze direct naar inters waren gegaan. Max moest nog een rondje op de slicks door. Dan kun je die 8 seconden zo verliezen.
een treffende spreuk
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Dat zei Max net bij de F1TV post race show dus.pro_6or schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:59:
[...]
Als de regen dreiging er niet was geweest waren ze eerder gegaan vermoed ik. Maar Idd. Goed dat ze het vol konden houden.
Misschien, maar het was denk ik ook niet bepaald dat Alonso dan ervoor was gekomen.Al had Alonso nog gewoon de race kunnen winnen als ze direct naar inters waren gegaan. Max moest nog een rondje op de slicks door. Dan kun je die 8 seconden zo verliezen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Voor de triple crown. Van Le Mans wordt steeds gezegd dat hij dit met zijn vader wil gaan doen. Indy 500 zal zeer waarschijnlijk niet gebeuren omdat hij oval races niet ziet zitten maar dat was alweer jaren geleden dat hij dat zei.CH4OS schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:52:
Ik begrijp trouwens, dat VER nu alleen nog de 24 uur van Le Mans hoeft te winnen en de Indy 500?![]()
(Voor beide definities, trouwens)
Dan ga je ervan uit dat PER die twee keer wint?! Dat is dus wel onrealistisch gezien de foutjes die hij toch regelmatig maakt.CH4OS schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:18:
[...]
Tja, zo'n gat kan ook zo weer dicht gereden zijn als VER twee keer buiten de punten finisht, wat ook geen onrealistisch scenario is, denk ik zo.
Ik zie dat hij Le Mans nog eerder met z'n "bro" Alonso gaat doenChocoball schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:01:
[...]
Voor de triple crown. Van Le Mans wordt steeds gezegd dat hij dit met zijn vader wil gaan doen. Indy 500 zal zeer waarschijnlijk niet gebeuren omdat hij oval races niet ziet zitten maar dat was alweer jaren geleden dat hij dat zei.
Cogitationis poenam nemo patitur
Nou ja, in theorie zou PER met 2 races dan inderdaad voorbij kunnen zijn aan VER, dan moet hij in elk geval meer dan 39 punten scoren. Een keer winnen en een keer tweede worden is 43 punten.RCBL schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:03:
Dan ga je ervan uit dat PER die twee keer wint?! Dat is dus wel onrealistisch gezien de foutjes die hij toch regelmatig maakt.
Ik vrees dat perez dit weekeindje een dure speler geweest is voor het team. Naast de schade van gisteren vandaag 2 vleugels erbij. Hoop dat zijn papa wat extra zakgeld doneert
Paar jaar geleden had VER al eens aangegeven aan Le Mans mee te willen doen tezamen met zijn pa.Bullet NL schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:04:
Ik zie dat hij Le Mans nog eerder met z'n "bro" Alonso gaat doen
En dan nog, daar is dan niks aan te doen, je bent als nummer 1 een beetje gegijzeld door de man achter je. Al denk ik wel dat ze hadden moeten wisselen in dezelfde ronde. De omstandigheden waren er niet naar voor nog een lap op slicks. Gelukkig ging het goed, team heeft veel vertrouwen in Max, maar dat was eigenlijk té voorzichtig en kan ook prima in nul punten eindigen.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:01:
[...]
Dat zei Max net bij de F1TV post race show dus.![]()
[...]
Misschien, maar het was denk ik ook niet bepaald dat Alonso dan ervoor was gekomen.
een treffende spreuk
kan ook met z'n drietjesCH4OS schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:06:
[...]
Paar jaar geleden had VER al eens aangegeven aan Le Mans mee te willen doen tezamen met zijn pa.
Ver, Ver sr, Alo
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dat zou wel helemaal tof zijn. ALO heeft hem al 2x gewonnen, dus weet hoe het is. Het maakt ALO echt niet uit wat hij onder de kont heeft, rijden kan hij echt wel.
Overigens zijn drie rijders ook het minimum om mee te doen aan de 24 uur van Le Mans.
[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 28-05-2023 18:09 ]
Ik heb de race nog niet gezien maar ik vraag mij af of ik deze moet terugkrijgen.
Gebeuren er spectaculaire dingen of is het een beetje zoals het start, zo eindigt het ook?
Gebeuren er spectaculaire dingen of is het een beetje zoals het start, zo eindigt het ook?
Spannender dan de uitslag doet vermoeden. Ja, Verstappen rijdt de hele race op 1, maar tyre management was wel nodig om het uit te houden tot de regen en de regenfase zelf was ook vrij spectaculair met tig coureurs die de auto niet meer onder controle hielden.
Bedenk me net.CH4OS schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:08:
[...]
Dat zou wel helemaal tof zijn. ALO heeft hem al 2x gewonnen, dus weet hoe het is. Het maakt ALO echt niet uit wat hij onder de kont heeft, rijden kan hij echt wel.
Overigens zijn drie rijders ook het minimum om mee te doen aan de 24 uur van Le Mans.
Moet er niet een lagere klasse rijder ook meerijden?
(of is VER sr dat).
Beetje OT dit.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Je moet helemaal niets. Maar een beetje regen in de zovele vijftigste ronde vond ik wel leuk om te kijkenSilent Thunder schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:09:
Ik heb de race nog niet gezien maar ik vraag mij af of ik deze moet terugkrijgen.

Daily driver; MB R171 SLK280
Zal wel ergens hier staan.DarkSide schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:11:
[...]
Bedenk me net.
(of is VER sr dat).
Beetje OT dit.
https://www.24h-lemans.com/en/lemans/regulations
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Hij heeft toch ook zodra die de pit in kon na Alonso z’n stop gepit?pro_6or schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:06:
[...]
En dan nog, daar is dan niks aan te doen, je bent als nummer 1 een beetje gegijzeld door de man achter je. Al denk ik wel dat ze hadden moeten wisselen in dezelfde ronde. De omstandigheden waren er niet naar voor nog een lap op slicks. Gelukkig ging het goed, team heeft veel vertrouwen in Max, maar dat was eigenlijk té voorzichtig en kan ook prima in nul punten eindigen.
Hangt van de leeftijd van VER sr. af.DarkSide schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:11:
[...]
Bedenk me net.
(of is VER sr dat).
Beetje OT dit.
Leesvoer: https://www.fia.com/fia-driver-categorisation
[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 28-05-2023 18:18 ]
Net de race pas terug kunnen kijken. Best verassend voor Monaco
Maar 1 ding viel me op (wat wellicht al aan bod is geweest): de auto’s hadden gewoon DRS in de regen, ik dacht altijd dat DRS disabled wordt. 3 op full wet en de rest op inters… is dit veranderd of is het pas bij zeer zware regen dat DRS wordt uitgeschakeld?
Maar 1 ding viel me op (wat wellicht al aan bod is geweest): de auto’s hadden gewoon DRS in de regen, ik dacht altijd dat DRS disabled wordt. 3 op full wet en de rest op inters… is dit veranderd of is het pas bij zeer zware regen dat DRS wordt uitgeschakeld?
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
De uitslag is bijzaak. Het gaat om de reis er naar toe.OcGuru schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:46:
Interessante race. Maar dat de top 3 hetzelfde is als de start zegt ook wel weer genoeg. De regen maakte het wel weer een beetje goed.
"When you grow up your heart dies"
Prima race denk ik zo van nyck. 12e gestart 12e geindigd. Misschien met wat geluk eventueel kans op puntje gehad.Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:35:
Hoeveel rode vlaggen gaat Nyck de Vries veroorzaken dit weekend?
A. 1
B. 2
C. Meer dan 2
Dat extra rondje was een enorm risico. Max had goed kunnen crashen. De omstandigheden waren er niet voor nóg een rondje slicks.rik86 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:14:
[...]
Hij heeft toch ook zodra die de pit in kon na Alonso z’n stop gepit?
een treffende spreuk
Maar eerder pitten dan Alonso kan ook een risico zijn, helemaal omdat t type band ook nog enigszins twijfelachtig waspro_6or schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:59:
[...]
Dat extra rondje was een enorm risico. Max had goed kunnen crashen. De omstandigheden waren er niet voor nóg een rondje slicks.
Wat was dit een mooie race met gelukkig veel inhaalpogingen op de baan en als kers op de taart kwam er ook nog regen waarop ik zo hoopte, gewoon perfect! 
Perez was wel weer heel slecht bezig, natuurlijk niet alles was zijn schuld. Maar dat hij na zijn eerste pitsstop, zich verkijkt op zijn voorganger en zijn eigen voorvleugel kapot rijdt was gewoon niet slim.
En wat was Russel toch weer lekker bezig met zijn unsafe terugkomen op de baan, ramt gewoon bijna Perez van de baan met zijn actie.. dus een terechte straf die ze hem gaven!
Op naar Catalunya
Perez was wel weer heel slecht bezig, natuurlijk niet alles was zijn schuld. Maar dat hij na zijn eerste pitsstop, zich verkijkt op zijn voorganger en zijn eigen voorvleugel kapot rijdt was gewoon niet slim.
En wat was Russel toch weer lekker bezig met zijn unsafe terugkomen op de baan, ramt gewoon bijna Perez van de baan met zijn actie.. dus een terechte straf die ze hem gaven!
Op naar Catalunya
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Volgens mij bepalen ze (aan de hand van sensoren?) hoe hard het regent in de DRS-zones en of het veilig genoeg is, of DRS actief blijft ja of nee. In lichte regen is het vaak nog actief en op start finish regende het niet gigantisch.Rene schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:25:
Net de race pas terug kunnen kijken. Best verassend voor Monaco![]()
Ja, veranderende omstandigheden zijn een extra nadeel voor degene voorop.rik86 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 19:02:
[...]
Maar eerder pitten dan Alonso kan ook een risico zijn, helemaal omdat t type band ook nog enigszins twijfelachtig was
een treffende spreuk
Heeft Verstappen geen traditionele duik in het zwembad genomen? Heb daar nog geen beelden van gezien.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Er was geen zwembad dit weekend, alleen een soort ballenbakWoudloper schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:10:
Heeft Verstappen geen traditionele duik in het zwembad genomen? Heb daar nog geen beelden van gezien.
Wat een geblunder van Alonso en Aston Martin, zij hadden de race nog spannend kunnen maken. Zwaar teleurstellend helaas. Maar goed, vermakelijk race gezien. Max was goed bezig, ook mooi het gedeelte met die grote voorzichtigheid tijdens het rijden in sector 2 toen die echt zijn overwinning aan het veiligstellen was. Uiteindelijk is het wel een bak regen die de race nog een beetje leuk maakt, voor de rest is het met deze auto geen doen om te "racen". Tenzij natuurlijk iemand zijn banden aan gort rijdt, zoals Sargeant. Ook dat was wel even leuk.
De Vries prima. Mercedessen erg goed, Ocon mooi. Ferrari niet heel sterk, maar die overcut op Ocon vond ik nog niet eens zo'n slecht idee, alleen pech dat dat niet werkte.
De Vries prima. Mercedessen erg goed, Ocon mooi. Ferrari niet heel sterk, maar die overcut op Ocon vond ik nog niet eens zo'n slecht idee, alleen pech dat dat niet werkte.
Net de samenvatting terug gekeken, toffe race zo
KiNg Of ThE StReEtS hoeft zijn grote mond ook niet meer open te trekken
Vaak bu'j te bang!
Zoals @babbelmb aangeeft was er geen echt zwembad op het Red Bull Energy Station. Op F1TV hadden ze het over een watertekort in Monaco waardoor het niet gevuld kon worden.Woudloper schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:10:
Waarna ze bij F1TV maar besloten om te presenteren uit het "zwembad":
/f/image/9Re1F4sRT2jR4BWOKm8XDQYf.png?f=fotoalbum_large)
Jammer, dan had hij maar ouderwets de haven in moeten springen. Gemiste kans.babbelmb schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:15:
[...]
Er was geen zwembad dit weekend, alleen een soort ballenbak
Ik blijf het knap vinden hoe Verstappen zijn banden kan managen. 55 rondes op de mediums.
Dat is ongeveer hetzelfde als de meeste coureurs op de hard hebben gereden.
Doing an Ascari.Woudloper schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:59:
[...]
Jammer, dan had hij maar ouderwets de haven in moeten springen. Gemiste kans.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Max zijn eerste overwinning in Monaco kon destijds ook niet gevierd worden in het zwembad i.v.m. covid. Ofwel, als er wat is met het zwembad bij Red Bull, dan weet je dat Max mogelijk gaat winnenRobertMe schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:53:
[...]
Zoals @babbelmb aangeeft was er geen echt zwembad op het Red Bull Energy Station. Op F1TV hadden ze het over een watertekort in Monaco waardoor het niet gevuld kon worden.
Waarna ze bij F1TV maar besloten om te presenteren uit het "zwembad":
[Afbeelding]
Is Max al te oud voor de ballenbak? Hij heeft Kelly toch om op te passen.
een treffende spreuk
Another podium! P2 🏆 in Monaco!!!!
— Fernando Alonso (@alo_oficial) 28 mei 2023
So happy after a difficult race, specially with the rain at the end!
Thank you Thank you Thank you Thank you Thank you Thank you Thank you Thank you Thank you Thank you Thank you Thank you Thank you Thank you Thank you 💚💚@AstonMartinF1 !!! pic.twitter.com/HQ4AJa26Jw
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EkvdDlDGnblwagdEfuZD05JX.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/JjXRSBjsRV15ZjUzwSSaG1ZH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PUisz7wHCLrEaHTrxWjkck2a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vIF7V4iGaAS86nEQk37lOjmL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 28-05-2023 22:11 ]
Hebben jullie het er niet erover gehad of heb ik het gemist, het knullige instarten van het Nederlandse volkslied terwijl de manufacturers trophy werd uitgereikt.
Net nadat de omroeper klaar is met zijn praatje erover hoorde ik duidelijk iemand “merde” roepen.
Made me smile
Net nadat de omroeper klaar is met zijn praatje erover hoorde ik duidelijk iemand “merde” roepen.
Made me smile
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Fijne race gezien vandaag.
Mooie start, hele veld weg zonder echte problemen.
Af en toe wat duw en trek werk.
Chaos in de start van de regen.
Max die zijn kop erbij hield en gewoon goed heeft gewacht voor zijn banden wissel. Mooi podium.
Leuk weekend gezien
Mooie start, hele veld weg zonder echte problemen.
Af en toe wat duw en trek werk.
Chaos in de start van de regen.
Max die zijn kop erbij hield en gewoon goed heeft gewacht voor zijn banden wissel. Mooi podium.
Leuk weekend gezien
Bla Bla Bla
Was wel duidelijk dat het mis ging maar had de “merde” gemist.Just_I schreef op zondag 28 mei 2023 @ 22:23:
Hebben jullie het er niet erover gehad of heb ik het gemist, het knullige instarten van het Nederlandse volkslied terwijl de manufacturers trophy werd uitgereikt.
Made me smile
Grappig dat dat in het Monegaskisch precies hetzelfde woord is als in het Frans. Je zou er bijna iets achter zoeken.
een treffende spreuk
Je zou inderdaad bijna denken dat ze in een "land" dat "in" Frankrijk ligt ze daar Frans spreken. Verklaard wellicht ook waarom als ze Leclerc vragen om iets in zijn eigen taal te zeggen dat in het Frans is. /spro_6or schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:13:
[...]
Was wel duidelijk dat het mis ging maar had de “merde” gemist.jammer!
Grappig dat dat in het Monegaskisch precies hetzelfde woord is als in het Frans. Je zou er bijna iets achter zoeken.
Nee, dat is by “acchident”, eigenlijk spreekt hij vloeiend Monegaskisch, maar alleen thuis en onder vrienden. Niet voor de buitenwereld, dan spreekt hij keurig Frans, Engels en Italiaans.RobertMe schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:44:
[...]
Je zou inderdaad bijna denken dat ze in een "land" dat "in" Frankrijk ligt ze daar Frans spreken. Verklaard wellicht ook waarom als ze Leclerc vragen om iets in zijn eigen taal te zeggen dat in het Frans is. /s
een treffende spreuk
Volgens wiki (NL & EN) is de enige officiële taal toch echt Frans, en spreken ze er veelal ook Italiaans & Engels, zonder vermelding van Monegasks. Wellicht dat Monegasks dan meer een dialect dan wat anders is.pro_6or schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:46:
[...]
Nee, dat is by “acchident”, eigenlijk spreekt hij vloeiend Monegaskisch, maar alleen thuis en onder vrienden. Niet voor de buitenwereld, dan spreekt hij keurig Frans, Engels en Italiaans.
Man, er bestaat helemaal geen Monegaskisch. Was toch overduidelijk?!RobertMe schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:49:
[...]
Volgens wiki (NL & EN) is de enige officiële taal toch echt Frans, en spreken ze er veelal ook Italiaans & Engels, zonder vermelding van Monegasks. Wellicht dat Monegasks dan meer een dialect dan wat anders is.
een treffende spreuk
En ik maar denken dat ze er Fries spraken.....pro_6or schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:58:
[...]
Man, er bestaat helemaal geen Monegaskisch. Was toch overduidelijk?!
Rare jongens die Fransen...... Monagasten....
Maar goed, gaan we Ocon dit jaar nog een keer op het podium zien?
Cogitationis poenam nemo patitur
Bij OCO denk ik enkel aan Interlagos, weet ook niet waaromBullet NL schreef op maandag 29 mei 2023 @ 00:18:
[...]
En ik maar denken dat ze er Fries spraken.....
Rare jongens die Fransen...... Monagasten....

www.google.nl
Was ik trouwens de enige die een, "It's me Mario", moment had met FER en hun witte handschoentjes
Zou wel leuk zijn hoor, voor Renault Alpine uiteraard geweldig dat ze vandaag 21 punten binnengeharkt hebben en hij heeft weliswaar een geweldige ronde neergezet in de kwali (wat in Monaco zo goed als de uitslag is) maar ik denk dat ze op normale circuits niet sneller zijn dan Redbull, Aston Martin, Ferrari en Mercedes.Bullet NL schreef op maandag 29 mei 2023 @ 00:18:
[...]
Al moet het nieuwe ontwerp van Mercedes zich nog gaan bewijzen.
Jammer dat ze Mike Krack nooit iets in het Letzeburgisch zwetschen lassen. Dat is gewoon hilarisch.pro_6or schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:13:
* Chevy454 laat een nostalgische traan.
Maar ook zoals met het Luxemburgs, wat pas recentelijk een officiële taal is, zal in Monaco ook wel een variant van het Frans zijn wat off the books als nationale taal geld maar wat niet officieel is. (Zal eerder als een dialect gezien worden).
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Slechts 274kph voor de winnaar als top speed? Reed VER op zijn zij of zo?
Ik mis de emoji knipoog dus doe ik een serieuze reactie 😉CH4OS schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:00:
[...]
Hij deed genoeg om alonso ruim voor te blijven en zijn banden te sparen om het voordeel van de harde band te neutraliseren. Vooral vanwege de regendreiging.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Maar meer dan 20kph om 'banden te sparen' is wel héél veel. Als piek moment voor de topspeed in elk geval.Boeryepes schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:03:
Ik mis de emoji knipoog dus doe ik een serieuze reactie 😉
Hij deed genoeg om alonso ruim voor te blijven en zijn banden te sparen om het voordeel van de harde band te neutraliseren. Vooral vanwege de regendreiging.
Bij de volgende voorspelling van Pirelli zal het volgende staan:
VER + 15 laps
Masterclass bandenmanagement
VER + 15 laps
Masterclass bandenmanagement
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Alonso lijkt echt een tweede jeugd te hebben gevonden en zit zo te zien in één grote bubbel van euforie. Hopelijk houdt het stand, want ik vind het prachtig om te zien.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Ik weet mosterd na de maaltijd maar hier nog wat reacties van coureurs in de media pen op de kwalificatie van Verstappen.
Toch wel: Monegaskischpro_6or schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:58:
[...]
Man, er bestaat helemaal geen Monegaskisch. Was toch overduidelijk?!
Wat minder vaak DRS? Maar ik weet niet op welk moment Ver de eerste achterblijvers weer aan het inhalen was. Als dat tijdens de regen plaats vond dan is het logisch.CH4OS schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:00:
[...]
Oef dan heeft de persoon die dit heeft gemaakt een serieuze fout gemaakt..YakuzA schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:42:
[...]
[Afbeelding]
Die eerste grafiek klopt echt niet.
HUL heeft nooit op p3 gelegen.
PER heeft nooit op p5 gelegen.
ZHO heeft nooit op p7 gelegen.
Verkeerde registratie doordat zij alledrie al na een rondje de pit in gingen. Daardoor is doorkomst 2 niet goed geregistreerd of zo?YakuzA schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:42:
[...]
[Afbeelding]
Die eerste grafiek klopt echt niet.
HUL heeft nooit op p3 gelegen.
PER heeft nooit op p5 gelegen.
ZHO heeft nooit op p7 gelegen.
Hij is de enige die zelfs onder de 280 zit, ik geloof niet dat je met zo'n verschil überhaupt kan winnen. Of VER moet op zijn zij / zijwaarts hebben gereden of zo... Lijkt me wel lastig in de oits dan.walletje-w schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:38:
Wat minder vaak DRS? Maar ik weet niet op welk moment Ver de eerste achterblijvers weer aan het inhalen was. Als dat tijdens de regen plaats vond dan is het logisch.
Rustige nabeschouwing hier
we zijn nog niet eens over de 100 paginas (met mijn view)
Perez zat toch maar iets van 9 seconden voorr Hulkenberg?
Of bedoelen ze niet Red Bull als team, maar de eerste Red Bull rijder?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik denk dat ze vooral goed weinig belasting be”taal”en spreken de rijke inwoners daar.
een treffende spreuk
Alonso brengt de goede Karma, heerlijk.Major_ton schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:54:
Alonso lijkt echt een tweede jeugd te hebben gevonden en zit zo te zien in één grote bubbel van euforie. Hopelijk houdt het stand, want ik vind het prachtig om te zien.
Hij is ook no steeds enorm goed. Nu heeft ie WEER net niet de beste auto.
een treffende spreuk
Speelt ook niet mee dat ie raced tegen “geen gezeik” team/coureur. Een seizoen zonder drama cq maskerende bullshit bingo.pro_6or schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:14:
[...]
Alonso brengt de goede Karma, heerlijk.
Hij is ook no steeds enorm goed. Nu heeft ie WEER net niet de beste auto.
AM en RBR staan ook mooi naast elkaar als team na de huldiging. Felicitaties over en weer. ALO houdt van puurheid, want zo is ie zelf ook.
Mijn boefje is liev!
Waarom is Max niet gewoon op H gestart? Bang dat Alonso hem bij de start voorbij zou komen?pro_6or schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:59:
Als de regen dreiging er niet was geweest waren ze eerder gegaan vermoed ik. Maar Idd. Goed dat ze het vol konden houden.
Zelfs dat was IMO geen probleem geweest.
Wat is het voordeel van eerst M en dan H op een circuit als Monaco waar je toch een redelijke kans hebt op een SC of rode vlag?
Puur dat beschermen bij de start. Dan je race pace in kunnen zetten, dan wat eerder naar wit dan Alo naar geel natuurlijk en dan was er het gevaar van een rode vlag en gratis pitstop voor Alonso, maar dan was je altijd nog 2e geworden (en dat zou pech zijn geweest).Olaf van der Spek schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:29:
[...]
Waarom is Max niet gewoon op H gestart? Bang dat Alonso hem bij de start voorbij zou komen?
Wat is het voordeel van eerst M en dan H op een circuit als Monaco waar je toch een redelijke kans hebt op een SC of rode vlag?
Misschien te behoudend.
een treffende spreuk
M naar S zodat je fastest lap haalt?Olaf van der Spek schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:29:
[...]
Waarom is Max niet gewoon op H gestart? Bang dat Alonso hem bij de start voorbij zou komen?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Haha nog effe. Als het close genoeg was geweest in de punten dat het écht om de knikkers ging was er echt wel gezeik geweest tussen RB en AM. Maar voor Red Bull is het dit jaar een eitje om eerste te worden en Aston is blij verrast dat ze als tweede team mee doen voor de podiums dus dan is het makkelijk zat om vriendjes te zijn.JB schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:20:
[...]
Speelt ook niet mee dat ie raced tegen “geen gezeik” team/coureur. Een seizoen zonder drama cq maskerende bullshit bingo.
AM en RBR staan ook mooi naast elkaar als team na de huldiging. Felicitaties over en weer. ALO houdt van puurheid, want zo is ie zelf ook.
Waar. Maar er kan ook gewoon respect zijn zonder dat nare ondertoontje van sommigen? Bovendien, als ze wel op het scherpst van de snede zouden vechten zouden ze elkaar er nog steeds niet expres af rijden. Daar ben ik echt van overtuigd. Wel helse gevechten zoals met Lec en Ver bv op Silverstone ooit. Alhoewel ik Lec toen bij die start in Japan dan weer niet vrijwaar.Sebastiaannn schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:41:
[...]
Haha nog effe. Als het close genoeg was geweest in de punten dat het écht om de knikkers ging was er echt wel gezeik geweest tussen RB en AM. Maar voor Red Bull is het dit jaar een eitje om eerste te worden en Aston is blij verrast dat ze als tweede team mee doen voor de podiums dus dan is het makkelijk zat om vriendjes te zijn.
een treffende spreuk
om een gevecht te hebben is er competitie nodig. Op deze baan loont het niet hard te vechten, je eindigt dan in de vangrail. Je momentjes kiezen en er langs wippen. Volgende week komt er misschien wat meer reuring tijdens de race.
Elke regel change worden de auto’s weer groter. Inhalen op Monaco wordt daarmee steeds meer een échte onmogelijkheid. Zeker met ground effect wagens die toch wat minder nimble zijn.Bvanham schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:50:
om een gevecht te hebben is er competitie nodig. Op deze baan loont het niet hard te vechten, je eindigt dan in de vangrail. Je momentjes kiezen en er langs wippen. Volgende week komt er misschien wat meer reuring tijdens de race.
een treffende spreuk
Het plan was altijd al om een gat te trekken en te stoppen na Alonso. Voor de start krijgt hij ook van GP te horen dat Alonso en de Ferraris op hard staan, maar ze vasthouden aan hun plan. Ook tijdens de race krijgt hij op een gegeven moment te horen dat ze nog niet kunnen pitten omdat ze (ook) nog geen free stop op Alonso hebben volgens het plan. En uiteindelijk betekent dat dan ook dat Verstappen ongeveer het dubbele aantal ronden op de mediums reed dan ze vooraf dachten. Maar uiteraard was het dus een verrassing dat Alonso op de hards stond. Waarover Mike Krack dan weer vrij duidelijk was "we zijn gestart op de hards op iets anders dan Verstappen te doen".pro_6or schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:35:
[...]
Puur dat beschermen bij de start. Dan je race pace in kunnen zetten, dan wat eerder naar wit dan Alo naar geel natuurlijk en dan was er het gevaar van een rode vlag en gratis pitstop voor Alonso, maar dan was je altijd nog 2e geworden (en dat zou pech zijn geweest).
Misschien te behoudend.
We kunnen het ook eens over Albon hebben? Die is op zijn minst noted, als niet under investigation geweest, i.v.m. track limits, in Monaco. Best knap dus, minimaal 4x buiten de lijntjes kleuren daar. Moet dan wel de Nouvelle chicane zijn geweest, in de regen, maar dan nog.Jasphur schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:52:
Rustige nabeschouwing hierwe zijn nog niet eens over de 100 paginas (met mijn view)
Ja, rechtdoor schieten op de chicane. Mag je niet te vaak gebeuren.
een treffende spreuk
Vond Aston Martin en Alonso toch wel erg blij met deze tweede plek, waar toch heel misschien wel wat meer in had gezeten. Stel dat Leclerc dezelfde actie had gedaan met die medium en ook tweede was geworden, had de hele wereld Ferrari weer afgefakkeld vanwege strategisch falen. Bij Aston Martin blijft de stemming positief. Is ook ergens wel weer goed, maar als ze willen winnen moet er wel een andere mentaliteit komen.
Gaat volgende week trouwens nog niet gebeuren verwacht ik. Red Bull racing gaat compleet domineren op Spanje voorspel ik. Die pakken een makkelijke 1-2.
Gaat volgende week trouwens nog niet gebeuren verwacht ik. Red Bull racing gaat compleet domineren op Spanje voorspel ik. Die pakken een makkelijke 1-2.
Dat was wel apart ja. Ze hadden niet voorspeld dat het zo hard ging regenen. Maar blijkbaar hadden alle andere teams dan wel een goede (additionele) radar, of lekker ouderwets mannetjes op pad gestuurd. Alhoewel, Coulthard had zijn vriendin nog even een bericht gestuurd, die zat "thuis voor de TV" (in Monaco dus), maar daar regende het niet / maar wat druppels. En AM had ook Stroll al laten pitten voor de inters nog voordat Alonso naar de mediums ging. Dus ze hadden ook nog iets van info over de inters.Arthur345 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:58:
Vond Aston Martin en Alonso toch wel erg blij met deze tweede plek, waar toch heel misschien wel wat meer in had gezeten. Stel dat Leclerc dezelfde actie had gedaan met die medium en ook tweede was geworden, had de hele wereld Ferrari weer afgefakkeld vanwege strategisch falen. Bij Aston Martin blijft de stemming positief. Is ook ergens wel weer goed, maar als ze willen winnen moet er wel een andere mentaliteit komen.
Zal voornamelijk van Perez afhangen, of die nu wel kan remmen. Voordeel is dan weer wel dat in Barcelona over het algemeen de muren verder weg staan en er zo nu en dan asfalt ligt (i.p.v. modder in Australië).Gaat volgende week trouwens nog niet gebeuren verwacht ik. Red Bull racing gaat compleet domineren op Spanje voorspel ik. Die pakken een makkelijke 1-2.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |